abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 22 mei 2008 @ 11:21:41 #1
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_58820108


Handige links SimCity 4

  • Officiele SimCity 4 website
  • Officiele SimCity 4 Rush Hour website
  • Simtropolis.com (voor al je plugins)
  • SC4 Devotion (plugins van onder andere jeronij, BSC en anderen)
  • SimCityCentral.net
  • Officiele Pegasus Productions (PEG) website
  • SOMY site (Japanse BATS)
  • Meer Japanse BATS
  • Japanse BATS
  • Japanse BATS
  • Meer BATS
  • Volledige Strategy Gids


    Vorige delen:
    01 | 02 | 03 | 04 |05 | 06 |07 | 08 |09 | 10 |11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |

    Tips/Hints:

    - Als je het introfilmpje weg wil hebben moet je dit doen:
  • Ga naar de snelkoppeling waarmee je het spel opstart;
  • Rechtermuisklik, eigenschappen;
  • Bij doel het volgende neerzetten:
    "C:\Program Files\Maxis\SimCity 4 Deluxe\Apps\SimCity 4.exe" -intro:off""

    Aangepaste Resolutie

  • Ga naar de snelkoppeling waarmee je het spel opstart;
  • Rechtermuisklik, eigenschappen;
  • Bij doel het volgende neerzetten:
    "C:\Program Files\Maxis\SimCity 4 Deluxe\Apps\SimCity 4.exe" -intro:off -CustomResolution:enabled -r1680x1050"

    Natuurlijk kun je hier zelf ook een andere resolutie invullen.

    Backing Store

    Veel grafische kaarten hebben geen ondersteuning voor een 'backing store', waardoor gebouwen en andere dingen, zoals wegen en golven, raar gaan doen tijdens het scrollen. Een oplossing voor dit probleem is een kleine wijziging in het bestand "Graphic Rules.sgr". Open dit bestand met een tekstverwerker (bijvoorbeeld kladblok), zoek deze regel op en verander false in true.
    quote:
    property noPartialBackingStoreCopies false
    Het enige nadeel hieraan is dat de scrollsnelheid flink daalt.

    Dual Core processors:

    Uit eigen ervaring is gebleken dat Simcity 4 niet helemaal lekker werkt met Dual Core processors. Het spel wil dan nog weleens last hebben van plotselinge versnellingen.

    Om dit probleem te kunnen omzeilen moet je als het spel eenmaal is opgestart via Ctrl+Alt+Del naar Windows Taakbeheer gaan. Dan ga je naar processen en klik je met de rechtermuisknop op 'Simcity4.exe'. Dan ga je naar 'affiniteit instellen' en vink je bijvoorbeeld 'CPU 1' uit en klik je op 'OK'. Nu zou je geen last meer moeten hebben van plotselingen versnellingen.
    quote:
    Op zaterdag 28 mei 2005 00:29 schreef Falco het volgende:
    Mijn guide om keer in een heule hoop stappen een stad uiteindelijk winstgevend te laten worden:

    - Begin met de goedkoopste elektriciteitscentrale: de kolencentrale. Deze wordt aan de rand van de map geplaatst, zodat bijna de helft van de vervuiling niet in jouw stad zit .
    - Bouw daarom een industriewijk met de dense industrie het dichtst in de buurt van de kolencentrale. Het is dan meestal mijn bedoeling dat de industriewijk zich langs de rand gaat ontwikkelen.
    - Vaak gooi ik ook een treinlijn met ene paar stations recht er door heen en ook een stuk of 4 a 5 busstops her en der verspreid.
    - Overigens houd ik naast de kolencentrale een redelijk groot vlak open voor de landfill en de zogenaamde 'vervelende dingen' later.
    - Vervolgens maak ik de residential areas (medium en high), die vaak aan het water liggen en redelijk dicht in de buurt van industrie zitten. In die residential zones zet ik twee waterpompen (bij het water natuurlijk) neer dan.
    - Ook in dit gebied gooi ik ook wat busstops hier neer en trek ik de treinlijn door de woonwijk met 2 stations ofzo. Voor de gein wil ik de treinlijn dan soms wel eens splitsen in twee richtingen .
    - Middenin de residential zone zet ik dan een hospitaal en een school neer. Deze krijgen in het begin van 20% van de funding. Ze gaan maar zeuren als ze meer nodig hebben ;'). Verder krijgen de sims wat vertier natuurlijk met parken en skaterinks en dat soort dingen .
    - Ik cre�er vaak op de een of andere manier toch wel een plek (of het is wat zijdelings) tussen industrie en residential, waar dan de commercial zone (high, medium en light) begint. Deze houd ik redelijk klein, omdat de vraag in het begin toch niet groot is.
    - Verder gooi ik in de 'beginstad' een Fire Departement en Politiestation neer die zo centraal mogelijk liggen en dus alle zones bestrijken. Eventueel gaat hier de funding omlaag en dan wel naar ongeveer 50%.
    - Dan leg ik waterpijplijnen zo economisch mogelijk neer, namelijk via een raster. Er is een grote lijn die als het ware verticaal gaat lopen over de hele map. En die heeft dan horizontale ribben die telkens 14 tiles uit elkaar zitten. Hierdoor krijgt net elk gedeelte van de stad genoeg water en is het aantal pijplijnen tot een minimum gereduceerd. Die krengen zijn namelijk vrij prijzig en ook in onderhoud geloof ik. Met zo'n raster hoef je ook niet zo lang na te denken over dat trekken van die vervelende waterpijpleidingen.
    - Meestal heb ik op dit punt ongeveer 25% van mijn oorspronkelijke budget over. Ik laat de stad dan lopen en na een jaar of twee zit ie redelijk vol en heb je nog minder geld over. Die nare mevrouw die over je financien gaat, loopt flink te zeuren en uiteindelijk biedt ze je dan een toxic waste dump, armybase, missile dinges en een of andere gevangenis aan. Die zogenaamd 'vervelende dingen' stop je weg in die hoek naast de kolencentrale, zodat men in je stad er zo min mogelijk last van heeft. Meestal ga je dan breakeven draaien.
    - Verder kan je in RH ook snel een casino krijgen, die $ 300,- oplevert, ook niet gek .
    - Ik ga trouwens toch (als het moet) redelijk grote leningen aan en die gebruik ik dan zoveel mogelijk om extra zones te maken.
    - Als het goed is, moet je stad dan uiteindelijk toch redelijk gaan lopen en stroomt het geld met bakken binnen .
    Meest gevraagde Plugins

    Hole Diggin Lot + Uitleg

    Voordat je dit gaat doen, egaliseer je grond, dit doe je met losse stukjes weg Als jullie denken van: Wat lullen die mafkezen nou met stukjes weg Nou, kijk dan maar hier.Zoals je hieronder op het plaatje kan zien, moet je een aantal van die 'lots' aanleggen (om-en-om). Daarna leg je in de richting van de pijltjes een weg aan. Je ziet daarna de grond inzakken/verhogen. Daarna verwijder je alles (inclusief weg), en leg je het nogmaals aan. Wil je dieper/hoger, dan doe je het precies zoals hierboven gemeldt is. Download hier

    Pond & Stream Kit


    PEG Pond Kit Deluxe Edition
    PEG Stream Kit Deluxe Edition

    Onderstaande patch voor de Pond & Stream Kit is eigenlijk alleen nodig als je een Terrain Mod gebruikt.

    PEG Pond Kit Transparent Patch

    Meer Pegasus

    Network Addon Mod

    Via deze link kan je de Network Addon Mod downloaden.

    Jeronji Slope & Tunnel Mod

    Slope en Tunnel Mod

    SC4 Datapacker

    Zeker aan te raden als je last hebt van crashes. Maakt het spel ook sneller als je met veel plugins speelt.
    Download

    Cleanitol

    Ook aan te raden bij het gebruik van vele plugins. Hiermee voorkom je dubbele dependencies.
    Download

    Creëren van eigen mappen

    Voor het maken van maps zijn SC4mapper en SC4terraformer aan te raden.

    Tutorials

    Gameplay Tutorials
    Overige Tutorials
    LOT Tutorials
    BAT Tutorials

    Image Hosting

    Aangezien Imageshack weer eens de leukste thuis is, zijn hier twee alternatieven om je plaatjes te kunnen hosten.
  • XS.to
  • Imagethrust

    Deze OP is hier te vinden
  • ---
    And when the leaves fall the land looks more human
    it's got me questioning the essence of my farm boy blues
    hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
      donderdag 22 mei 2008 @ 11:25:03 #2
    100980 Zero2Nine
    Fatsoen moet je doen
    pi_58820219
    Zo ik had m volgemaakt, dus tijd voor een nieuwe. Ik wil een nieuwe PC en RushHour die lijkt toch echt wel nodig als ik t zo lees . Ben nu wel met een nieuwe regio begonnen in de klassieke SC4 zonder plugins. M'n oude regio, Welvaardistan ben ik kwijt
    ---
    And when the leaves fall the land looks more human
    it's got me questioning the essence of my farm boy blues
    hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
    pi_58821073
    Dit ga ik ook maar eens volgen
    So we just called him Fred too
    pi_58821851
    tvp.
      donderdag 22 mei 2008 @ 14:15:34 #5
    49558 1-of-6Billion
    Up the shut fuck you must
    pi_58824242
    Oe, een Sc4-topic
    Ben alweer enige maanden SC4-deluxe aan het spelen. (zonder mods/cheats) 'k Zal bij gelegenheid eens wat screenshotjes posten. Mijn beste stad heeft nu meer dan 500k-inwoners en een positief banksaldo van royaal boven de $3.000.000
    Ik ben een groot voorstander van "grids"

    Heeft er iemand wel eens een Area5.1 (en een SpaceShuttleprogramma) verdiend? Wat moet je daar voor doen?
    I follow you......but not on Twitter
    pi_58828547
    quote:
    Op donderdag 22 mei 2008 14:15 schreef 1-of-6Billion het volgende:
    Oe, een Sc4-topic
    Ben alweer enige maanden SC4-deluxe aan het spelen. (zonder mods/cheats) 'k Zal bij gelegenheid eens wat screenshotjes posten. Mijn beste stad heeft nu meer dan 500k-inwoners en een positief banksaldo van royaal boven de $3.000.000
    Ik ben een groot voorstander van "grids"

    Heeft er iemand wel eens een Area5.1 (en een SpaceShuttleprogramma) verdiend? Wat moet je daar voor doen?
    Volgens mij kan je Area 51 alleen krijgen als je een tijdje in het rood staat. Dus niet echt iets wat je wilt hebben. De Space Shuttle kan je krijgen als je dacht ik 30.000 banen in de HT-industrie hebt.

    [ Bericht 0% gewijzigd door ElmarO op 22-05-2008 17:09:21 ]
      donderdag 22 mei 2008 @ 18:42:43 #7
    137377 Gamer_V
    Zie signature
    pi_58830653
    TVP.
    Zie ondertitel ||| Developers, developers, developers, developers. ||| Usernotes van Gamer_V
    *O* Winnaar slechtste nieuwsposter FOK!games 2009 *O*
      donderdag 22 mei 2008 @ 20:01:55 #8
    49558 1-of-6Billion
    Up the shut fuck you must
    pi_58832724
    606.981 inwoners
    $3,722,411 cash


    Nu nog een metronet aanleggen

    I follow you......but not on Twitter
    pi_58906811
    tvp dan maar...

    hier werkt hij trouwens (tot nu toe?) zonder problemen op dual core....
      maandag 26 mei 2008 @ 21:25:07 #10
    108367 Gallorini
    über alles..
    pi_58927492
    Net 2 cd's van STEK gedownload op nieuwsgroepen met plugins. Maar in welke map kan ik deze gooien zodat ik ze in mijn stadje ook weer tegenkom?
    Hoi mam..
    pi_58927950
    quote:
    Op maandag 26 mei 2008 21:25 schreef Gallorini het volgende:
    Net 2 cd's van STEK gedownload op nieuwsgroepen met plugins. Maar in welke map kan ik deze gooien zodat ik ze in mijn stadje ook weer tegenkom?
    plugins gaan in, zoals vermeld in de OP, in mijn documenten\simcity 4\plugins\
      dinsdag 27 mei 2008 @ 16:13:16 #12
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_58943770
    doe ook ff een tvp. heb altijd van die periodes dat ik het even veel speel en dan weer een tijd niet
      dinsdag 27 mei 2008 @ 20:21:35 #13
    49558 1-of-6Billion
    Up the shut fuck you must
    pi_58949024
    quote:
    Op maandag 26 mei 2008 21:25 schreef Gallorini het volgende:
    Net 2 cd's van STEK gedownload op nieuwsgroepen met plugins. Maar in welke map kan ik deze gooien zodat ik ze in mijn stadje ook weer tegenkom?
    Ik net ook, maar het is 2x CD1
    I follow you......but not on Twitter
      zaterdag 31 mei 2008 @ 12:06:52 #14
    165333 misslady83
    Can't you see im waving..
    pi_59029241
    Hallo allemaal,


    heb alle slechte reviews wel gelezen over simcity societies, maar wil er toch iets over weten...is de deluxe edition een soort extensie of is het de gehele versie? Zoals bij the sims dat je de originele ook moet hebben.........ik hoor het graag van jullie!

    thanx!
    Waving.....can be positive or negative!..:)
    pi_59029466
    quote:
    Op zaterdag 31 mei 2008 12:06 schreef misslady83 het volgende:
    Hallo allemaal,


    heb alle slechte reviews wel gelezen over simcity societies, maar wil er toch iets over weten...is de deluxe edition een soort extensie of is het de gehele versie? Zoals bij the sims dat je de originele ook moet hebben.........ik hoor het graag van jullie!

    thanx!
    je zit voor simcity societies in het verkeerde topic.....
    zie hier voor meer info
      zaterdag 31 mei 2008 @ 13:46:06 #16
    165333 misslady83
    Can't you see im waving..
    pi_59030619
    tnx
    Waving.....can be positive or negative!..:)
    pi_59149380
    Kan je dit via internet met elkaar doen? Dat je meerdere steden naast elkaar bouwt. Is me vroeger nooit gelukt
    pi_59151106
    HeyHey ieders,

    Ben reeds nieuw op dit forum, heb me zodoende aangemeld omdat ik zag dat er hier wel wat meer activiteit was op het SC4 gedeelte dan ergens anders... ElmarO weet wel waar .

    Ik had meteen een paar vraagskes:

    Ik zoek zelf nog een mogelijkheid om de ondergrond (stoepen ed) van gebouwen en wegen gelijk te krijgen, .. maar het wil me niet lukken.. iemand?


    Ik zou graag willen weten van wie of wat dat stukje is waar die weg ondergronds gaat bij de afscheiding van de rails.

    En tot afsluiting een paar shots uit mijn eigen keuken:

    Haven projectje:



    Oud stadske:



    Mijn 'groeistad' SC4, zonder al te veel aandacht aan 'eye-candy', maar meer voor het spel:
    pi_59156641
    Hoi Lof

    Van de ondergrond zou ik zelf ook niet zo snel weten. Heb het zelf een keer geprobeerd, maar het mocht toen niet baten. Wat betreft die kleine tunnel zou ik zoeken op Underpass. Het is dat ik nu niet thuis ben, anders zou ik zelf ook nog even proberen te zoeken.
      vrijdag 6 juni 2008 @ 00:04:12 #20
    108367 Gallorini
    über alles..
    pi_59159705
    Ai Lof, die 1e foto is wel heel erg fraai. Ook dat 'nederlandse' wijkje met oranje daken is erg mooi.

    Is daar niet ergens een compleet plugin-pakket voor te krijgen ofzo?
    Hoi mam..
      vrijdag 6 juni 2008 @ 15:52:28 #21
    26777 MrTorture
    Welcome to the torture chamber
    pi_59174705
    omg, ik reed afgelopen week door Noord-Holland, over zo'n dijk en vandaag daaraan terugdenkende wist ik het! Ik ga SC4k en RH weer installeren
    Zijn al die mooie plugins echt niet in een megapack te vinden? Ik hoop dat ik em een beetje draaiend krijg op m'n 2.4GHz machinetje
    No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
    Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
    yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
    Vis een optie?
    pi_59174834
    quote:
    Op vrijdag 6 juni 2008 15:52 schreef MrTorture het volgende:
    omg, ik reed afgelopen week door Noord-Holland, over zo'n dijk en vandaag daaraan terugdenkende wist ik het! Ik ga SC4k en RH weer installeren
    Zijn al die mooie plugins echt niet in een megapack te vinden? Ik hoop dat ik em een beetje draaiend krijg op m'n 2.4GHz machinetje
    * mschol is ook nog op zoek naar 1 groot goed pak met plugins...
      vrijdag 6 juni 2008 @ 16:07:34 #23
    26777 MrTorture
    Welcome to the torture chamber
    pi_59175328
    Weet iemand uit z'n hoofd een mooie atletiekbaan plugin?
    No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
    Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
    yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
    Vis een optie?
    pi_59177951
    quote:
    Op vrijdag 6 juni 2008 00:04 schreef Gallorini het volgende:
    Ai Lof, die 1e foto is wel heel erg fraai. Ook dat 'nederlandse' wijkje met oranje daken is erg mooi.

    Is daar niet ergens een compleet plugin-pakket voor te krijgen ofzo?
    1e foto is niet van mezelf Maar idd, z'n steden zijn om te

    Die nederlandse huisjes zijn van HaarlemmerGold en VanDerAap
    pi_59240325
    quote:
    Op vrijdag 6 juni 2008 16:07 schreef MrTorture het volgende:
    Weet iemand uit z'n hoofd een mooie atletiekbaan plugin?
    De enige die mij bij staat: http://www.simtropolis.com/stex/details.cfm?id=19063&v=1
      maandag 9 juni 2008 @ 13:30:53 #26
    26777 MrTorture
    Welcome to the torture chamber
    pi_59245219
    Keej thanks momenteel gelockt

    Wat is het maken van mooie infrastructuur (met name spoorbruggen over snelwegen en dat soort dingen) toch lastig
    No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
    Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
    yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
    Vis een optie?
    pi_59246009
    quote:
    Op maandag 9 juni 2008 13:30 schreef MrTorture het volgende:
    Keej thanks momenteel gelockt

    Wat is het maken van mooie infrastructuur (met name spoorbruggen over snelwegen en dat soort dingen) toch lastig
    altijd al geprobeerd, helaas eindig ik altijd weer op een volgebouwde stad
      maandag 9 juni 2008 @ 14:31:31 #28
    100980 Zero2Nine
    Fatsoen moet je doen
    pi_59246980
    quote:
    Op maandag 9 juni 2008 13:56 schreef mschol het volgende:

    [..]

    altijd al geprobeerd, helaas eindig ik altijd weer op een volgebouwde stad
    Is ook veel aantrekkelijker, gewoon nog ff een blokje huizen erbij (je ziet de inkomsten al weer binnenstromen) ff het rasterje doortrekken. Ik "beloof" in het begin ook vaak om bepaalde stukken leeg te houden tussen Industrie en woningen, maar dan toch ff nog 1 blokje huizen iets dichter bij de industrie zetten.
    ---
    And when the leaves fall the land looks more human
    it's got me questioning the essence of my farm boy blues
    hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
    pi_59249583
    In het begin van een stad probeer ik altijd een soort mooie planning te maken. Hier woningen, daar industrie en handel maar na verloop van tijd bouw ik bijna alles gewoon doorelkaar. Mooie chaos is niet lelijk .
      dinsdag 10 juni 2008 @ 00:27:15 #30
    26777 MrTorture
    Welcome to the torture chamber
    pi_59266616
    Ik vind sommige dingen overigens wel erg onrealistisch met een stadje van 30k inwoners ofzo heb je al bijna 2 ziekenhuizen nodig en meer van dat soort dingen
    No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
    Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
    yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
    Vis een optie?
      dinsdag 10 juni 2008 @ 00:38:53 #31
    137377 Gamer_V
    Zie signature
    pi_59266886
    Mja, maar een ziekenhuis is tegelijk een huisartsenpost gok ik. Aangezien je die verder niet hebt.
    Zie ondertitel ||| Developers, developers, developers, developers. ||| Usernotes van Gamer_V
    *O* Winnaar slechtste nieuwsposter FOK!games 2009 *O*
      dinsdag 10 juni 2008 @ 11:36:24 #32
    100980 Zero2Nine
    Fatsoen moet je doen
    pi_59272981
    quote:
    Op dinsdag 10 juni 2008 00:38 schreef Gamer_V het volgende:
    Mja, maar een ziekenhuis is tegelijk een huisartsenpost gok ik. Aangezien je die verder niet hebt.
    Nee dat zijn de clinics, of zie jij die als kleine ziekenhuizen?. Maar wat zijn die medische diensten duur zeg
    ---
    And when the leaves fall the land looks more human
    it's got me questioning the essence of my farm boy blues
    hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
      dinsdag 10 juni 2008 @ 12:46:42 #33
    26777 MrTorture
    Welcome to the torture chamber
    pi_59274684
    Clinics of ziekenhuizen, welke real-life stad van 30k inwoners ken jij waar meerdere ziekenhuizen staan, die alleen de stad zelf dekken?
    No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
    Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
    yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
    Vis een optie?
      dinsdag 10 juni 2008 @ 15:21:21 #34
    100980 Zero2Nine
    Fatsoen moet je doen
    pi_59278657
    quote:
    Op dinsdag 10 juni 2008 12:46 schreef MrTorture het volgende:
    Clinics of ziekenhuizen, welke real-life stad van 30k inwoners ken jij waar meerdere ziekenhuizen staan, die alleen de stad zelf dekken?
    Ik ben het er helemaal mee eens dat het niet realistisch is. Maar ik denk dat clinics de functie van huisarts vervullen. Een stadje van 30k kan best meerdere huisartsen hebben toch? Het ziekenhuis alleen voor de stad is idd een beetje raar. Van de andere kant hebben de steden voor hun grootte ook erg veel hoogbouw, dus ze lijken op het oog veel groter dan het inwoneraantal doet vermoeden.
    ---
    And when the leaves fall the land looks more human
    it's got me questioning the essence of my farm boy blues
    hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
    pi_59278930
    tvp, sorry
      dinsdag 10 juni 2008 @ 16:06:18 #36
    137377 Gamer_V
    Zie signature
    pi_59279877
    Dat is eigenlijk mijn grootste ergernis met Simcity 4. Dat het doelgebied van voorzieningen altijd een cirkel is. Het slaat nergens op en beperkt vrij bouwen heel erg.
    Zie ondertitel ||| Developers, developers, developers, developers. ||| Usernotes van Gamer_V
    *O* Winnaar slechtste nieuwsposter FOK!games 2009 *O*
    pi_59281294
    quote:
    Op dinsdag 10 juni 2008 16:06 schreef Gamer_V het volgende:
    Dat is eigenlijk mijn grootste ergernis met Simcity 4. Dat het doelgebied van voorzieningen altijd een cirkel is. Het slaat nergens op en beperkt vrij bouwen heel erg.
    dat vind ik eigenlijk wel logisch...
    bij een cirkel heb je van centrum naar grensgebied altijd nagenoeg dezelfde reistijd (iig wel altijd de dezelfde globale reistijd) een vierkant met bereik is imho niet realistisch..
    en het beperken in bouwen vind ik heel erg meevallen..
    pi_59285732
    Mijn huidige stadje zoals deze zich langzamerhand ontwikkelt:



    1,4 miljoen peopltjes die er wonen en werken
    pi_59285981
    Ziet er netjes uit. Stad is met zoveel inwoners zeker niet meer vooruit te branden?
    pi_59287075
    quote:
    Op dinsdag 10 juni 2008 19:51 schreef ElmarO het volgende:
    Ziet er netjes uit. Stad is met zoveel inwoners zeker niet meer vooruit te branden?
    in tegendeel, er is erg veel vraag naar Residential zone en totaal geen naar industrial zones.. zodoende staat van dat laatste ook nog een heleboel leeg.

    Bovenin heb ik nog een stuk leeg terrein waar gebouwd kan worden en ook nog grote gedeeltes van de huidige industriele bebouwing waar nog residentiele zones overheen kunnen worden gezet.
    pi_59287147
    quote:
    Op dinsdag 10 juni 2008 20:32 schreef lof102 het volgende:

    [..]

    in tegendeel, er is erg veel vraag naar Residential zone en totaal geen naar industrial zones.. zodoende staat van dat laatste ook nog een heleboel leeg.

    Bovenin heb ik nog een stuk leeg terrein waar gebouwd kan worden en ook nog grote gedeeltes van de huidige industriele bebouwing waar nog residentiele zones overheen kunnen worden gezet.
    Best netjes. Met meer dan 750.000 inwoners kreeg ik haast geen groei meer. Al doelde ik ook enigsins op de prestaties van je PC. Die zakten bij mij met een stuk minder inwoners al aardig in. Laat staan met 1,4 miljoen.
    pi_59287369
    quote:
    Op dinsdag 10 juni 2008 20:34 schreef ElmarO het volgende:

    [..]

    Best netjes. Met meer dan 750.000 inwoners kreeg ik haast geen groei meer. Al doelde ik ook enigsins op de prestaties van je PC. Die zakten bij mij met een stuk minder inwoners al aardig in. Laat staan met 1,4 miljoen.
    M'n pc zwicht er glkkg totaal niet onder, mag ook wel:
    C2D E6600
    2 Gig Mem
    EN7950GX2 (Dual Vidoe Card)
      woensdag 11 juni 2008 @ 08:34:14 #43
    26777 MrTorture
    Welcome to the torture chamber
    pi_59297061
    Industrie kun je toch naar een andere stad verplaatsen? Als je maar goede verbindingen hebt.
    Ben begonnen met m'n havenstad en heb voor het eerst in m'n leven een weg over een snelweg en spoorlijn getrokken, waar het resultaat er een beetje netjes uit zag
    Vroegâh trok ik altijd rechte lijnen, nu aandacht voor iedere tile op mijn scherm Het resultaat gaat goed zijn
    No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
    Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
    yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
    Vis een optie?
    pi_59297529
    quote:
    Op dinsdag 10 juni 2008 19:45 schreef lof102 het volgende:
    Mijn huidige stadje zoals deze zich langzamerhand ontwikkelt:

    [ link | afbeelding ]

    1,4 miljoen peopltjes die er wonen en werken
    hoe doe je dat.. :S
    pi_59297555
    quote:
    Op woensdag 11 juni 2008 08:34 schreef MrTorture het volgende:
    Industrie kun je toch naar een andere stad verplaatsen? Als je maar goede verbindingen hebt.
    Ben begonnen met m'n havenstad en heb voor het eerst in m'n leven een weg over een snelweg en spoorlijn getrokken, waar het resultaat er een beetje netjes uit zag
    Vroegâh trok ik altijd rechte lijnen, nu aandacht voor iedere tile op mijn scherm Het resultaat gaat goed zijn
    leg uit/laat pics zien?
      woensdag 11 juni 2008 @ 15:33:30 #46
    26777 MrTorture
    Welcome to the torture chamber
    pi_59307248
    Zodra ik een dorpje heb, ga ik shotjes posten nu is het vooral infrastructuur
    No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
    Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
    yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
    Vis een optie?
      woensdag 11 juni 2008 @ 15:38:52 #47
    137377 Gamer_V
    Zie signature
    pi_59307415
    Mijn snelwegen raken zelfs al overvol.
    Zie ondertitel ||| Developers, developers, developers, developers. ||| Usernotes van Gamer_V
    *O* Winnaar slechtste nieuwsposter FOK!games 2009 *O*
    pi_59307731
    quote:
    Op woensdag 11 juni 2008 15:38 schreef Gamer_V het volgende:
    Mijn snelwegen raken zelfs al overvol.
    ik had een centrale ringweg snelweggemaakt... echter werd die nauwelijks gebruikt...
    al het verkeer zat op de omliggende 2 avenue's (die evenwijdig liepen aan de snelweg )

    wie is het trouwens gelukt om een regio te importeren...?
    ik heb plaatjes gebouwd enzo en de instructie's gevolgd maar hij wilde de layout van mijn regio niet inladen...
      vrijdag 13 juni 2008 @ 00:03:38 #49
    26777 MrTorture
    Welcome to the torture chamber
    pi_59352181
    Er lukt me iets niet
    0,0 inwoners, ik bouw van alles, Res, Ind, Com, wegen, stroom, waterleiding, maar ik heb het idee dat ik iets vergeet er woont dus echt geen één sim
    No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
    Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
    yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
    Vis een optie?
    pi_59352281
    quote:
    Op vrijdag 13 juni 2008 00:03 schreef MrTorture het volgende:
    Er lukt me iets niet
    0,0 inwoners, ik bouw van alles, Res, Ind, Com, wegen, stroom, waterleiding, maar ik heb het idee dat ik iets vergeet er woont dus echt geen één sim
    Sluit je de stroom ook aan met die palen?
    Want er is maar 1 rede dat echt niemand komt... dat is stroom.
      vrijdag 13 juni 2008 @ 00:15:20 #51
    26777 MrTorture
    Welcome to the torture chamber
    pi_59352415
    quote:
    Op vrijdag 13 juni 2008 00:09 schreef santax het volgende:

    [..]

    Sluit je de stroom ook aan met die palen?
    Want er is maar 1 rede dat echt niemand komt... dat is stroom.
    Jup. Ben niet helemaal n00b
    Maar ik weet al wat ik was vergeten: hier posten dat ik Sims in m'n stad wil k Had et nog niet gepost of d'r werden huizen gebouwd en dat terwijl ik dus zeker een half uur heb zitten wachten
    No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
    Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
    yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
    Vis een optie?
      vrijdag 13 juni 2008 @ 00:19:10 #52
    137377 Gamer_V
    Zie signature
    pi_59352502
    Staat de game niet op pauze?
    Zie ondertitel ||| Developers, developers, developers, developers. ||| Usernotes van Gamer_V
    *O* Winnaar slechtste nieuwsposter FOK!games 2009 *O*
      vrijdag 13 juni 2008 @ 01:38:19 #53
    26777 MrTorture
    Welcome to the torture chamber
    pi_59353525
    Nee, ik weet niet wat et was belasting omlaag heeft geholpen en het opnieuw aanleggen van een belangrijke avenue, die om wat voor reden dan ook ineens bestond uit 2 éénrichtingswegen in dezelfde richting
    No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
    Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
    yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
    Vis een optie?
    pi_59393905
    Ben het spel aan het downloaden. De enige versie van SimCity die ik heb is 3000. Ik kijk al uit naar de mooie plaatjes (al eerder getoond in dit topic).
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
    pi_59395845
    quote:
    Op zaterdag 14 juni 2008 20:47 schreef Marcell0 het volgende:
    Ben het spel aan het downloaden. De enige versie van SimCity die ik heb is 3000. Ik kijk al uit naar de mooie plaatjes (al eerder getoond in dit topic).
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
    ga naar de bart smit/ intertoys/ FRS en vis SC4: deluxe voor 5 euro uit de budgetbakken
      zondag 15 juni 2008 @ 11:31:22 #56
    100980 Zero2Nine
    Fatsoen moet je doen
    pi_59402554
    Voor 5 euro gezien bij intertoys idd. Maar wel zonder uitbreidingen.
    ---
    And when the leaves fall the land looks more human
    it's got me questioning the essence of my farm boy blues
    hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
    pi_59402741
    quote:
    Op zondag 15 juni 2008 11:31 schreef Zero2Nine het volgende:
    Voor 5 euro gezien bij intertoys idd. Maar wel zonder uitbreidingen.
    de reguliere versie? (non deluxe)
    maf dat die nog wordt verkocht...

    sim city 4 prijzen al betwijfel ik of het realistische prijzen zijn...
    pi_59402872
    Jammer dat het niet werkt op Vista. Ik heb het spel namelijk wel.
    pi_59402949
    quote:
    Op zondag 15 juni 2008 11:49 schreef KingOfMystery het volgende:
    Jammer dat het niet werkt op Vista. Ik heb het spel namelijk wel.
    draai vista en SC4 zonder problemen...
    pi_59453311
    Weet iemand trouwens wat er met Simtropolis.com aan de hand is? Ik had laatst al dat hij het niet deed. Nu ligt hij er weer helemaal uit.
    http://upcomingaward.nl/#_band-groovegarden
    Stemt allen op Groove Garden!
    pi_59461483
    quote:
    Op dinsdag 17 juni 2008 10:00 schreef sjakie007 het volgende:
    Weet iemand trouwens wat er met Simtropolis.com aan de hand is? Ik had laatst al dat hij het niet deed. Nu ligt hij er weer helemaal uit.
    ze hebben idd erg veel downtime, de laatste keer was dat vanwege capaciteitsproblemen, zal me niets verbazen als dat nu ook het geval is.
      dinsdag 17 juni 2008 @ 23:40:11 #62
    26777 MrTorture
    Welcome to the torture chamber
    pi_59475723
    quote:
    Op zondag 15 juni 2008 11:49 schreef KingOfMystery het volgende:
    Jammer dat het niet werkt op Vista. Ik heb het spel namelijk wel.
    Compatibiliteitsmodus voor XP inschakelen
    No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
    Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
    yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
    Vis een optie?
    pi_59476208
    quote:
    Op dinsdag 17 juni 2008 23:40 schreef MrTorture het volgende:

    [..]

    Compatibiliteitsmodus voor XP inschakelen
    ook zonder moet hij prima kunnen werken
      woensdag 18 juni 2008 @ 00:24:42 #64
    170712 Tuinboon
    Vers uit de groentetuin
    pi_59476884
    quote:
    Op dinsdag 10 juni 2008 19:45 schreef lof102 het volgende:
    Mijn huidige stadje zoals deze zich langzamerhand ontwikkelt:

    [ link | afbeelding ]

    1,4 miljoen peopltjes die er wonen en werken
    Gebruik je daarvoor een building pack ofzo? Dat er allemaal van die wolkenkrabbers staan die ik nog nooit heb gezien? Heb zelf namelijk een stadje lopen met 250k aan inwoners, daar heeft zich ook wel hoogbouw ontwikkeld maar er komen niet veel hogere gebouwen zoals in jouw stad meer als ik verder uitbreid. Komen die pas tegen het miljoen?
    pi_59482898
    quote:
    Op woensdag 18 juni 2008 00:24 schreef Tuinboon het volgende:

    [..]

    Gebruik je daarvoor een building pack ofzo? Dat er allemaal van die wolkenkrabbers staan die ik nog nooit heb gezien? Heb zelf namelijk een stadje lopen met 250k aan inwoners, daar heeft zich ook wel hoogbouw ontwikkeld maar er komen niet veel hogere gebouwen zoals in jouw stad meer als ik verder uitbreid. Komen die pas tegen het miljoen?
    @ Tuinboon

    Ik gebruik hiervoor het CAM pack, Colossus Addon Mod, dat kan je evt hier downloaden:

    CAM: http://sc4devotion.com/csxlex/lex_filedesc.php?lotGET=1008
    Essentials: http://sc4devotion.com/csxlex/lex_filedesc.php?lotGET=443

    En dan heb je uiteraard nog de wolkenkrabbers, CAMelots, nodig, die heb ik hier vandaan:
    CAMelots: http://sc4devotion.com/forums/index.php?topic=2039.0
    Lees voor het downloaden goed de eerste post door!!

    Let wel goed op dat je de Dependencys, BAT's en LOT's niet dubbel downloaded, ivm met crashes of niet werkende LOT's.

    Ook heb ik er een ruime hoeveelheid aan gewone gedownloade wolkenkrabbers inzitten, maar deze kan je zelf denk ook wel vinden!

    Een kleine tip, zorg voor een duidelijke mapstructuur in je plugin map:


    En gebruik SC4 Datpacker, deze plugin map is bij mij namelijk al 1,6 gig groot en zorgt ongecomprimeerd voor continue crashes. Ook is het handig om voor je verschillende projecten nieuwe plugin mappen te maken. Zo heb ik zelf een plugin map voor dit, CAM, voor m'n haven, eentje met oudere gebouwen en een met flora en fauna!
      woensdag 18 juni 2008 @ 12:55:25 #66
    170712 Tuinboon
    Vers uit de groentetuin
    pi_59485864
    quote:
    Op woensdag 18 juni 2008 10:59 schreef lof102 het volgende:

    [..]

    @ Tuinboon

    Ik gebruik hiervoor het CAM pack, Colossus Addon Mod, dat kan je evt hier downloaden:

    CAM: http://sc4devotion.com/csxlex/lex_filedesc.php?lotGET=1008
    Essentials: http://sc4devotion.com/csxlex/lex_filedesc.php?lotGET=443

    En dan heb je uiteraard nog de wolkenkrabbers, CAMelots, nodig, die heb ik hier vandaan:
    CAMelots: http://sc4devotion.com/forums/index.php?topic=2039.0
    Lees voor het downloaden goed de eerste post door!!

    Let wel goed op dat je de Dependencys, BAT's en LOT's niet dubbel downloaded, ivm met crashes of niet werkende LOT's.

    Ook heb ik er een ruime hoeveelheid aan gewone gedownloade wolkenkrabbers inzitten, maar deze kan je zelf denk ook wel vinden!

    Een kleine tip, zorg voor een duidelijke mapstructuur in je plugin map:
    [ link | afbeelding ]

    En gebruik SC4 Datpacker, deze plugin map is bij mij namelijk al 1,6 gig groot en zorgt ongecomprimeerd voor continue crashes. Ook is het handig om voor je verschillende projecten nieuwe plugin mappen te maken. Zo heb ik zelf een plugin map voor dit, CAM, voor m'n haven, eentje met oudere gebouwen en een met flora en fauna!
    Dankjewel, ik ga er even naar kijken.
    Je download dus eerst die CAM mod, die zorgt er voor dat je hogere growth stages erbij krijgt ( t/m 15 voor residental em commercial, 10 voor industrial en 7 voor agri), en vervolgens download je de CAMelots die in die growth stage zitten? Dus als je stad steeds verder groeit en er vraag komt naar die hogere growth stages zullen die hogere gebouwen zich vanzelf ontwikkelen?
    Want ik had eerst een mod, dan kon je een gebouw downloaden maar die moest je dan vervangen voor een ander (al bestaand in SC4) gebouw. Dat vond ik een beetje jammer..
    pi_59491497
    Mijn vriendin is op dit moment weer druk met SimCity 4 aan het spelen maar goed, is er tegenwoodig al een optie om toch een UNDO button of dergelijk in het spel te krijgen?
    The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
    Like trump...
    pi_59493348
    @ Tuinboon
    Klopt helemaal wat je zegt, en deze gebouwen zijn extra en vervangen dus geen enkel andere!

    @ Chandler
    Ik ben hem nog niet tegen gekomen, maar zou hem zeer zeker zelf ook kunnen gebbruiken
    pi_59515011
    Ik zal wel scheel zijn, maar als ik bv Datapacker van http://sc4devotion.com/csxlex/lex_filedesc.php?lotGET=26 wil downloaden, zie ik toch echt nergens een download knop of link staan... Zelfs niet als ik een account heb aangemaakt
    pi_59519406
    Apart...

    Als je van GET in de url DOWNLOAD maakt, moet ie hem als het goed is wel pakken

    http://sc4devotion.com/csxlex/lex_filedesc.php?lotDOWNLOAD=26

    Stiekum in 2 topics om hulp vragen (GoT)
    pi_59539990
    Thnx! En idd, had daar ook gevraagd, ik wilde gewoon snel verder met spelen, maar had last van bugs e.d.
    Als ik bv scrolde dan bleef er vaak textures in een soort van waas staan.
    pi_59586592
    Nog even een vraag, kan je je hele region gebruiken om als 1 speelveld te gebruiken zeg maar, zodat je geen verschillende steden meer heb?
    pi_59588296
    quote:
    Op zaterdag 21 juni 2008 21:49 schreef Chaos-Zero het volgende:
    Nog even een vraag, kan je je hele region gebruiken om als 1 speelveld te gebruiken zeg maar, zodat je geen verschillende steden meer heb?
    niet dat ik weet....
    zo ver ik heb gezien heb je alleen de mogelijkheid om in een regio, klein, middel en grote steden te maken...
    pi_59598302
    quote:
    Op dinsdag 17 juni 2008 23:56 schreef mschol het volgende:

    [..]

    ook zonder moet hij prima kunnen werken
    Het wil wel openen en zo, maar na een minuut of zo sluit het zichzelf om onverklaarbare reden af.
      zondag 22 juni 2008 @ 13:56:21 #75
    195648 Inkomen
    Typhoid leader.
    pi_59602773
    TVP. Eerder deze week gekocht, nu al een paar dagen aan het aanmodderen. Straks maar eens met cheats proberen .
    pi_59607719
    Ik heb echt iets lijps. Mijn $$$ residents zijn in bijna alle gevallen werkeloos en ze kunnen geen werk vinden. Als ze dan zo verpauperen werken ze opeens wel allemaal . Ik zet er een gebouw neer met 3500 $$$ jobs en het heeft nog geen zin . Hoe meer winkels en high tech ik krijg hoe meer werkeloosheid voor de rijke
      zondag 22 juni 2008 @ 19:31:27 #77
    100980 Zero2Nine
    Fatsoen moet je doen
    pi_59608748
    Ik heb ook last van werkloosheid in mijn stad (nu ong. 50.000 inwoners). Het concentreert zich in bepaalde wijken, met name aan de rand maar soms ook stukken in het midden. Het kromme is dat de WCI-vraag een ander beeld geeft. Er willen veel mensen komen wonen en er is een lichte vraag naar commercie en industrieel, toch blijven veel commerciele en industriele zonnes leeg. De groene zones worden wel aardig opgevuld maar niet overal.
    Ik probeer echt om ze goed vervoer aan te bieden, veel bushaltes, redelijke wat treinstations, metro naar de drukste kantoorgebieden, maar het lijkt niet te helpen.

    speel gewoon de klassieke sc4 dus zonder RH en andere fratsen.
    ---
    And when the leaves fall the land looks more human
    it's got me questioning the essence of my farm boy blues
    hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
    pi_59610878
    quote:
    Op zondag 22 juni 2008 19:31 schreef Zero2Nine het volgende:
    Ik heb ook last van werkloosheid in mijn stad (nu ong. 50.000 inwoners). Het concentreert zich in bepaalde wijken, met name aan de rand maar soms ook stukken in het midden. Het kromme is dat de WCI-vraag een ander beeld geeft. Er willen veel mensen komen wonen en er is een lichte vraag naar commercie en industrieel, toch blijven veel commerciele en industriele zonnes leeg. De groene zones worden wel aardig opgevuld maar niet overal.
    Ik probeer echt om ze goed vervoer aan te bieden, veel bushaltes, redelijke wat treinstations, metro naar de drukste kantoorgebieden, maar het lijkt niet te helpen.

    speel gewoon de klassieke sc4 dus zonder RH en andere fratsen.
    Speel met RH en heb een commute time van onder de 35, tering veel vraag naar woonwijken maar toch verrekte veel werkeloosheid

    En die 25.000 banen voor space center, telt dat ook met quadrupler? Anders is het echt niet te halen
      zondag 22 juni 2008 @ 21:21:49 #79
    49558 1-of-6Billion
    Up the shut fuck you must
    pi_59611165
    quote:
    Op zaterdag 21 juni 2008 21:49 schreef Chaos-Zero het volgende:
    Nog even een vraag, kan je je hele region gebruiken om als 1 speelveld te gebruiken zeg maar, zodat je geen verschillende steden meer heb?
    Je PC heeft al moeite zat met een volgebouwde grote stad. De hele regio in 1x is niet te doen.
    Niks houdt je overigens tegen om een hele stad met (bijna) alleen Residential, Commercial Of Industrie te maken
    I follow you......but not on Twitter
      zondag 22 juni 2008 @ 23:27:30 #80
    26777 MrTorture
    Welcome to the torture chamber
    pi_59615061
    Toen mijn dorpje 10k inwoners had, deden mensen er al ruim een uur over om naar hun werk te komen. Als je dan ongeveer bedenkt hoeveel huizenblokken er tussen staan, kun je je een voorstelling maken van hoe lang het IRL zou moeten duren, ik kwam op 10 minuten
    No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
    Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
    yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
    Vis een optie?
    pi_59642049
    Damn ik heb een nieuw probleem, ik krijg in geen mogelijkheid het gele pijltje bij RCI van Industrial omhoog.. What to do?
      dinsdag 24 juni 2008 @ 02:06:09 #82
    137377 Gamer_V
    Zie signature
    pi_59642996
    Belastingen verlagen. Zijn er wel genoeg werknemers om te vestigen? Afvoerroutes? Industrieel vervuilend wil zich echt overal vestigen (kijk onder aantrekkelijkheid), is die zo slecht? Of is het alleen maar laag omdat één van de 4 industrials het gemiddelde naar beneden haalt?
    Zie ondertitel ||| Developers, developers, developers, developers. ||| Usernotes van Gamer_V
    *O* Winnaar slechtste nieuwsposter FOK!games 2009 *O*
    pi_59647026
    Vervuilde industrie is idd heel slecht, terwijl ik die belasting toch al heel wat lager heb zitten dan het normale 9%.
    Ik had eerst wel een stad waar het heel slecht mee ging qua geld, maar deze heb ik opgeblazen en sinds dien is de industrie slecht, terwijl het eerst de commerciële gebieden waren, die nu overigens weer normaal zijn.
    pi_59654394
    quote:
    Op dinsdag 24 juni 2008 11:24 schreef Chaos-Zero het volgende:
    Vervuilde industrie is idd heel slecht, terwijl ik die belasting toch al heel wat lager heb zitten dan het normale 9%.
    Ik had eerst wel een stad waar het heel slecht mee ging qua geld, maar deze heb ik opgeblazen en sinds dien is de industrie slecht, terwijl het eerst de commerciële gebieden waren, die nu overigens weer normaal zijn.
    je hebt van de vervuilende industry de belasting omlaag gedaan?
    als je ze kwijt wilt moet je het 15% of meer maken...
      dinsdag 24 juni 2008 @ 23:20:25 #85
    160178 vdvorst
    vdvorst dus
    pi_59664483
    Ook weer eens begonnen, ditmaal zonder cheats

    Zit nu rond de 98.000 inwoners, en daarbij de behorende scholen, universiteit, leger etc...
    Verdien ongeveer 3000 meer dan er uitgaat...

    Ik lees hier ook dat er mensen zo gebouwen neerzetten, en dat een x aantal banen opleverd, hoe zit dat dan? Ik kan wel landmarks neerzetten, maar die hebben verder toch geen functie..
    Kom eens langs op #fokwhatpulse op irc! (irc.fok.nl)
      woensdag 25 juni 2008 @ 08:27:52 #86
    26777 MrTorture
    Welcome to the torture chamber
    pi_59668120
    Landmarks verhogen de aantrekkelijkheid voor commerciële bedrijven in de buurt. Sommige landmarks hebben beperkte radius, maar bijv. de Bank of America zorgt voor verhoogde aantrekkelijkheid in een straal van 80 tiles.
    No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
    Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
    yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
    Vis een optie?
    pi_59676698
    quote:
    Op woensdag 25 juni 2008 08:27 schreef MrTorture het volgende:
    Landmarks verhogen de aantrekkelijkheid voor commerciële bedrijven in de buurt. Sommige landmarks hebben beperkte radius, maar bijv. de Bank of America zorgt voor verhoogde aantrekkelijkheid in een straal van 80 tiles.
    Krijg je daar dan ook hogere kantoorgebouwen van?? Bij mij reiken de rijke woonappartementen hoger dan de rijke commerciële gebouwen. Dit vind ik nogal jammer, omdat ik graag Europees bouw, met een rijk handelscentrum in het midden van de stad.
    Wat zijn overigens andere, goedwerkende manieren om rijke mensen naar je stad te lokken? Bij mij zijn verhoudingen arm, modaal, rijk 2/10 7/10 1/ 10. Belastingen eventueel verlagen? Bij de industriesector werkt dat goed, ik heb nu vrijwel alleen maar Hi-tech industrie en hier en daar nog wat Manufacturing. Oh, en nog een probleem is de 'terugval' van rijke woonflats en kantoorpanden waardoor ze verlaten raken.
    The distance between insanity and genius is measured only by success.
      woensdag 25 juni 2008 @ 14:41:00 #88
    26777 MrTorture
    Welcome to the torture chamber
    pi_59676832
    De drie verschillende niveau's van residential zones zijn niet arm, midden of rijk, maar low-, medium- of high density. Als je je gebouwen laag wil houden, moet je licht-groene zones bouwen.
    No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
    Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
    yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
    Vis een optie?
    pi_59677058
    quote:
    Op woensdag 25 juni 2008 14:41 schreef MrTorture het volgende:
    De drie verschillende niveau's van residential zones zijn niet arm, midden of rijk, maar low-, medium- of high density. Als je je gebouwen laag wil houden, moet je licht-groene zones bouwen.
    Op wie reageer je ?

    In geval op mij: Dat weet ik. Heb je ook een oplossing om meer rijke sims de stad in te lokken?
    The distance between insanity and genius is measured only by success.
      woensdag 25 juni 2008 @ 15:08:29 #90
    100980 Zero2Nine
    Fatsoen moet je doen
    pi_59677501
    Die terugval is bij mij ook een probleem, menig statig flatgebouw heeft nog maar 2$ ipv 3 of is zelfs helemaal verlaten
    ---
    And when the leaves fall the land looks more human
    it's got me questioning the essence of my farm boy blues
    hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
    pi_59678226
    quote:
    Op woensdag 25 juni 2008 15:08 schreef Zero2Nine het volgende:
    Die terugval is bij mij ook een probleem, menig statig flatgebouw heeft nog maar 2$ ipv 3 of is zelfs helemaal verlaten
    quote:
    Op zondag 22 juni 2008 21:10 schreef De_Ananas het volgende:

    [..]

    Speel met RH en heb een commute time van onder de 35, tering veel vraag naar woonwijken maar toch verrekte veel werkeloosheid
    Zelfde probleem, klopt echt geen zak van. Ook die commute time slaat nergens op, dan hoeven ze alleen naar de overkant te lopen en staat er ''long''
      woensdag 25 juni 2008 @ 16:24:43 #92
    26777 MrTorture
    Welcome to the torture chamber
    pi_59679572
    quote:
    Op woensdag 25 juni 2008 14:49 schreef Kadafi het volgende:

    [..]

    Op wie reageer je ?

    In geval op mij: Dat weet ik. Heb je ook een oplossing om meer rijke sims de stad in te lokken?
    Wat ik bedoel is dat je je woningen dan medium moet maken en je commercial high, net zo lang tot alles op een niveau gegroeid is, of je commercial hoger.

    Rijke sims lok je met mooie, ruim opgezette wijken, veel parkjes, etc...
    No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
    Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
    yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
    Vis een optie?
      woensdag 25 juni 2008 @ 18:17:14 #93
    210050 Magpie
    Ja, dat mag dus niet!
    pi_59682202
    Ik ben ook weer aan het bouwen. Zo'n 270.000 inwoners in de regio, 120.000 in de grootste stad
      woensdag 25 juni 2008 @ 20:06:31 #94
    210050 Magpie
    Ja, dat mag dus niet!
    pi_59684856
    quote:
    Op zondag 22 juni 2008 18:39 schreef De_Ananas het volgende:
    Ik heb echt iets lijps. Mijn $$$ residents zijn in bijna alle gevallen werkeloos en ze kunnen geen werk vinden. Als ze dan zo verpauperen werken ze opeens wel allemaal . Ik zet er een gebouw neer met 3500 $$$ jobs en het heeft nog geen zin . Hoe meer winkels en high tech ik krijg hoe meer werkeloosheid voor de rijke
    Kleine tip... Ik had ook wat werkeloosheid bij de modale en rijke inwoners, maar het was vrij plaatselijk. Ik heb toen ontdekt dat jachthavens ook modale en rijke werknemers (123 per stuk) vragen. Toen ik die had geplaatst vulde mijn flat weer met rijke inwoners
    pi_59688360
    quote:
    Op woensdag 25 juni 2008 20:06 schreef Magpie het volgende:

    [..]

    Kleine tip... Ik had ook wat werkeloosheid bij de modale en rijke inwoners, maar het was vrij plaatselijk. Ik heb toen ontdekt dat jachthavens ook modale en rijke werknemers (123 per stuk) vragen. Toen ik die had geplaatst vulde mijn flat weer met rijke inwoners
    Maakt niet uit, kheb 50.000 $$$ banen in de commercial en 30.000 in high tech, dat is dus het probleem niet.
    pi_59688825
    quote:
    Op woensdag 25 juni 2008 15:36 schreef De_Ananas het volgende:

    [..]


    [..]

    Zelfde probleem, klopt echt geen zak van. Ook die commute time slaat nergens op, dan hoeven ze alleen naar de overkant te lopen en staat er ''long''
    als het voor de rest druk is qua auto;s kan ik me voorstellen dat je er lang over doen...
    langer dan wanneer het rustig is namelijk
    pi_59690834
    quote:
    Op woensdag 25 juni 2008 22:00 schreef mschol het volgende:

    [..]

    als het voor de rest druk is qua auto;s kan ik me voorstellen dat je er lang over doen...
    langer dan wanneer het rustig is namelijk
    Als ze naar de overkant moeten lopen?



    Gewoon dikke kut bug.
    pi_59692126
    quote:
    Op woensdag 25 juni 2008 16:24 schreef MrTorture het volgende:

    [..]

    Wat ik bedoel is dat je je woningen dan medium moet maken en je commercial high, net zo lang tot alles op een niveau gegroeid is, of je commercial hoger.

    Rijke sims lok je met mooie, ruim opgezette wijken, veel parkjes, etc...
    Ok bedankt . Het is inderdaad zo dat medium density woonflats met $$$ veel minder snel in verval raken, licht bebouwde woonwijken worden automatisch villa's, en die houden stand. Het zal ook wel goed zijn voor de verkeersdrukte neem ik aan, alles in 'high density' neerplanten bracht wat ik er ook aan deed files met zich mee. Dan maar wat minder inwoners in m'n stad....

    En toch, als iemand een geweldige oplossing weet, hoe je dus high density residental zones van $$$ blijft behouden. Please tell me (us), want ik zie dat meerdere simcity4 spelers dit willen weten .
    The distance between insanity and genius is measured only by success.
    pi_59692419
    quote:
    Op woensdag 25 juni 2008 15:36 schreef De_Ananas het volgende:
    Zelfde probleem, klopt echt geen zak van. Ook die commute time slaat nergens op, dan hoeven ze alleen naar de overkant te lopen en staat er ''long''
    Dat klopt bij mij ook nooit. Maar misschien is het zo dat je die woonwijk hebt aangelegd tegelijkertijd met de toewijzing van een commercieel gebied elders (ver weg), dan zou het enigszins logisch zijn. De meter van commute time klopt echter geen drol van. Dan leg je een nieuwe snelweg aan van woongebied naar werkgebied, en verwacht je dus een daling van commute time 50 naar 45 ofzo, maar ik kreeg een stijging naar 54, die snelweg er maar weer uitgegooid, bah! Ik kan m'n grond en vooral geld wel beter besteden.
    The distance between insanity and genius is measured only by success.
    pi_59692862
    quote:
    Op woensdag 25 juni 2008 23:02 schreef Kadafi het volgende:

    [..]

    Ok bedankt . Het is inderdaad zo dat medium density woonflats met $$$ veel minder snel in verval raken, licht bebouwde woonwijken worden automatisch villa's, en die houden stand. Het zal ook wel goed zijn voor de verkeersdrukte neem ik aan, alles in 'high density' neerplanten bracht wat ik er ook aan deed files met zich mee. Dan maar wat minder inwoners in m'n stad....

    En toch, als iemand een geweldige oplossing weet, hoe je dus high density residental zones van $$$ blijft behouden. Please tell me (us), want ik zie dat meerdere simcity4 spelers dit willen weten .
    Bij mij zijn ze werkeloos, vervallen ze en dan hebben ze opeens wel allemaal werk
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')