abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 21 mei 2008 @ 20:14:10 #1
171936 DuTank
Spaashaas.
pi_58808594
Nummertje 81.

Vorig topic: [Centraal] Bodybuilding - topic Deel 80

[Algemeen]

Als je besluit echt wat aan je lichaam te willen doen raad ik een ieder aan om het thuistrainen te vergeten. De middelen die je hebt zijn te beperkt, en zullen al snel niet genoeg zijn. Naar de sportschool dus!

Verwacht niet dat je na 2 maanden eruit ziet als onze grote vriend Arnold Schwarzenegger. Dit heeft allemaal veel tijd nodig, denk hierbij echt aan jaren!!!

Hou in het achterhoofd dat een mooi lichaam opbouwen niet alleen lukt met trainen. Voeding en rust zijn even belangrijk! Als 1 van deze 3 niet in orde is, haal je simpelweg bij lange na niet eruit wat erin zit.

Grofgezegd zijn er 2 redenen waarom mensen gaan trainen. Ze willen of gewicht verliezen, of juist massa aanzetten. Tuurlijk zijn er combinaties hiervan, maar dit is voor de meeste toch de eerste drijfveer.

Als wilt afvallen, ga je niet meteen met zware gewichten slepen. Cardio (lopen, roeien en fietsen) zal dan je eerste behoefte zijn. Dit in een rustig tempo, en minimaal een 1/2 uur. Echter is het aan te raden al redelijk ook met wat gewichten te gaan trainen. Dit omdat hoe meer spiermassa je hebt, hoe sneller je verbranding werken en hoe sneller je dus vetten kwijt raakt. Sluit echter wel je training af met een 1/2 uur (of meer) aan cardio erna.

Wil je massa aanzetten, dan gaan we niets met cardio doen, maar meteen met gewichten trainen. Korte en zware trainingen zijn het meest effectief dan.

Concentreer je altijd op één van bovenstaande redenen. Het is nutteloos om spieren aan te willen zetten en tegelijkertijd te willen afvallen. Voor het eerste is een calorieoverschot noodzakelijk, voor het tweede een calorietekort. Daarom is het verstandig in de wintermaanden flink te trainen/eten om spiermassa aan te zetten, en tegen de zomer d.m.v. cardio vet te verbranden (en zo weinig mogelijk spiermassa te verliezen).

Het is raadzaam je trainingen niet te lang te laten duren. Op het moment dat de intensiteit van je training drastisch daalt, betekent dit dat de catabole (spierafbrekende) hormonen in een overschot voorkomen ten opzichte van de anabole (spieropbouwende) hormonen. De meeste mensen zouden het bij maximaal 4-5 kwartier moeten houden; echter een goede conditie (fitness-level) verhoogt deze tijdsduur en dat is natuurlijk ook gewoon te trainen .

Keep in mind dat er geen standaard training bestaat voor iedereen. De trainingsbehoefte verschilt per individu en daar zal men zelf door praktijkervaring achter moeten komen.

Allereerst kan je je wel gaan oriënteren op wat je min of meer nodig hebt aan de hand van je lichaamsbouw. Er bestaan 3 types lichaamsbouw:

* Ectomorph (slanke bouw, hoge verbranding)
* Mesomorph (gespierde bouw, middel verbranding)
* Endomorph (stevige bouw, trage verbranding)

Kijk hier om uit te zoeken wat jij precies bent en waarin je in eerste instantie aan moet denken als je begint met training. http://www.bodybuilding.com/fun/becker3.htm

Overigens behoort niemand echt tot 1 van de hoofdtypes lichaamsbouw. Iedereen is een unieke combinatie tussen bovenstaande typen.

Ook het type sportschool waar je wilt gaan trainen biedt stof tot nadenken.

Je hebt aan de ene kant die mooie moderne sportscholen, met apparaten die op luchtdruk werken en zich met jouw pasje zich instellen op het gewicht wat jij moet doen die dag. Bij deze sportschool is er vaak geen mogelijkheid tot (of is het zelfs verboden) het doen van sommige "echte" bodybuild oefeningen zoals squats, uitstappen, deadlifts ed. Ook gaan de losse gewichten vaak niet zwaarder dan 30kg. Publiek is vaak een beetje, eh, trendy als 't ware. De sfeer is hierbij vaak zoiets van "Zie mij in m'n nieuwe dure trainingsoutfit de huppelkut uithangen."

Aan de andere kant heb je de old school sportscholen. Veel zwaar gewicht ipv hypermodern spul. Het publiek is hier degenen die echt willen trainen en groeien. Voor een beginner kunnen een aantal grote jongens van 120kg die zwaar aan 't trainen zijn imponerend overkomen, maar als je verder kijkt dan je neus lang is merk je dat de sfeer stukken gemoedelijker en behulpzamer is dan die "moderne" sportscholen.

En hier zijn dus ook weer tussenvormen in.

Trainingsmethoden

Wat krachtsport aangaat zijn er eigenlijk 2 theorieën over training, of beter gezegd; de supercompensatie:

Single factor theory: fatigue (belasting) over 1 workout
Dual factor theory: fatigue over meerdere workouts

In het eerste geval heb je dus een training, waarin een spier belast wordt, waarna hij herstelt en er supercompensatie optreedt. Op dat moment doe je een nieuwe training.
Bij dual factor draait het om fatigue over meerdere trainingen. Je werkt progressief in elke training zodat je je lichaam steeds zwaarder belast (loading). Op het randje van overtraining doe je een deload week (lager volume).

In het bodybuilding is single factor training overweldigend in de meerderheid. Men traint elke spiergroep 1x per week en bouwt zo meer spiermassa op. In de overige krachtsporten (sprinten, gewichtheffen etc) volgt men voornamelijk het dual factor principe.

Elk van beide heeft voor- en nadelen. Het is dus aan jezelf om te bepalen op wat voor manier je traint. Het is niet zo dat je van single factor training alleen gespierd wordt en van dual factor alleen sterk; er zijn genoeg bodybuilders die sterker zijn dan de gemiddelde powerlifter en omgekeerd zijn er genoeg powerlifters die gespierder zijn dan de gemiddelde bodybuilder.
Kortgezegd kan je je training zo simpel of ingewikkeld maken als je zelf wilt .

Meer informatie over (met name) dual factor training en/of vragen zijn altijd welkom, google ook eens op “dual factor training” of “fitness fatigue model”.

[Oefeningen]

"Help! Er zijn 1001 verschillende oefeningen te doen in de sportschool, waar moet ik in hemelsnaam beginnen?!"

Sportscholen hebben hiervoor vaak speciale beginnersschema's waarin je elke training je hele lichaam traint. Dit is op zich een redelijke manier om met training in contact te komen, maar ikzelf (LedZep) ben niet zo'n fan van deze methoden omdat ze veel spiergroepen isoleren in plaats van de grote compoundoefeningen (die je de meeste massa opleveren).

Als je al wat langer traint ben je zelf in staat om een geheel eigen schema op te stellen wat aansluit bij jouw behoefte.

Vergeet niet je gehele lichaam te trainen. Dus ook benen en rug. Hieronder gemakshalve een quote van mij uit een ander topic:
quote:
[message=17645119,noline]MrJ schreef op 28 april 2003 @ 16:54[/message]:
Yep.

1 spiergroep trainen is niet goed. Of je traint je gehele lichaam, of je traint niet.

Er zijn zat mensen die alleen in de sportschool aan hun borst+schouders+armen+buik werken, terwijl ze vergeten dat een goede rug, traps, onderarmen, bovenbenen en kuiten o zo belangrijk zijn.

Dit omdat het a) voor een betere lichaamsdoorbloeding zorgt en b) het er simpelweg niet uitziet.

Beetje nette voorkant, maar geen wijde rug en goede benen waardoor het totaalplaatje simpelweg een lachertje wordt.

Ook de lichaamshouding is bij die mensen totaal fout. De armen gaan naar binnen staan (aaphouding) omdat er geen rug en traps getraind wordt om het geheel weer naar achteren te corrigeren.
Hier is bijv. mijn trainingsschema:

http://home.planet.nl/~geem0008/trainingsschema.doc

Een goed trainingsschema bestaat voor een groot gedeelte uit de grote compound oefeningen zoals squats, deadlifts, bench press, overhead presses, bent over rows etc. De rest van je trainingsschema kan je opvullen met andere (zoals isolatie) oefeningen.

[Voeding]

Alles staat of valt met voeding. Of je nu wilt afvallen of massa wilt winnen, voeding is de sleutel tot succes.

De volgende voedingsstoffen kan je grofweg onderscheiden:

* (Complexe) Koolhydraten.
Dit is de energiebron van je lichaam. Koolhydraten leveren in eerste instantie de energie voor je spiercellen om de training te kunnen doorstaan. Deze haal je oa uit brinta, havermout, (zilvervlies)rijst, (volkoren)pasta etc.
* Eiwitten.
Eiwitten bestaan uit aminozuren, dit zijn de bouwstenen van je lichaam. Eiwitten haal je ondermeer uit vis, wit vlees (kip, kalkoen), kwark, eieren (duh) etc.
* Vetten.
Vetten zijn één van de belangrijkste bouwstoffen van het lichaam. Zowel verzadigde als onverzadigde vetten kan je zonder problemen (veel) consumeren.
Transvetzuren kan je maar beter wel zo veel mogelijk mijden, deze zijn zeer slecht voor je hart- en bloedvaten en je algemene gestel. Je vindt ze onder andere in koekjes, taart e.d.

Let vooral op je eiwitinname!
Om spiermassa te winnen moet je dus meer eiwitten naar binnen werken dan dat je lichaam nodig heeft. Het evenwichtspunt tussen te weinig eiwitten waarbij je lichaam zich in de catabole fase (spierafbrekend), of genoeg eiwitten waarbij je lichaam zich in de anabole fase (spieropbouwend) bevind is je 'proteine turn over point' genaamd.

Zorg er dus voor deze weegschaal naar de goede kant doorslaat! Minimaal 2 gram eiwitten per kg lichaamsgewicht per dag is een mooie basic regel.

Als je wilt aankomen dien je hoog in je voedingsstoffen te zitten. Daarvoor geldt gemiddeld genomen een minimum van 500 kcal boven je dagelijkse behoefte. Ectomorphe mensen kunnen echter maar beter een stuk meer eten – mits clean food kan je dit zelfs uitbouwen tot 2000-2500kcal boven je behoefte (mits een goed trainingsschema en een fucked up metabolisme ).

Wil je afvallen, ga je grofweg gezegd koolhydraten voor eiwitten en vetten vervangen (minder kcals) om zodoende zo'n 500kcals onder je dagelijks verbruik te komen. Maar dan wel met veel eiwitten om spiermassaverlies tegen te gaan.

De verhouding koolhydraten/eiwitten/vetten 'regel' is als je wilt aankomen 50/30/20 en 33/33/33 als je wilt afvallen.

Direct na het trainen is het aan te raden om een zgn 'post workout shake' tot je te nemen. Je lichaam is op dat moment in catabole fase, en schreeuwt als het ware om voeding. Je lichaam op dat moment van snelle energie (dextrose) en snelle eiwitten zoals whey voorzien is bijna een must.

Deze shake maak je gemakshalve thuis al klaar, en werk je in de kleedkamer naar binnen. Hoe de samenstelling er precies uit dient te zien verschilt per individu, maar laat er zeker 30gram dextrose en 50gram eiwitten in voorkomen op zo'n 1/2 liter water/melk. Whey eiwitten zijn snel opneembaar en worden het meest gebruikt hiervoor. Eventueel kan je casseine (traag opneembaar) ook nog toevoegen.

Mijn voedingsschema ziet er als volgt uit:
http://home.planet.nl/~geem0008/voedingsschema.xls

[Rust]

Rust is de tweede sleutel tot succes. Je spieren groeien na een prikkel (de training) wanneer er ná die prikkel een rustperiode wordt ingelast. Over de lengte van die rust wordt veel geroepen, maar dit is voor ieder persoon verschillend én hangt af van de intensiteit (% van je 1 Rep Max op een lift), het volume (totaal gewicht) van je trainingen én de vraag of je tot failure traint.

Wanneer je elke set doorgaat tot je het gewicht niet meer omhoog krijgt (concentric failure) krijgen zowel de spieren als je CZS (centraal zenuwstelsel) een grote opdonder. Voor de laatste heeft dan zeker 6 dagen nodig om volledig te herstellen.

Wanneer je daarentegen altijd 1 à 2 reps onder failure blijft en het volume van je trainingen beperkt houdt, kan je een spier veel vaker belasten. Dit zelfs tot 4-6 keer per week (en in extreme gevallen nog vaker, zoals bv. olympisch gewichtheffers doen)

Het hangt dus volledig van je eigen trainingsmethode af hoelang je recupereert, en je zult ook zelf moeten uitvinden wat voor jou de beste manier is.

[Supplementatie]

Buiten voeding gebruiken mensen die al een tijdje trainen supplementatie als aanvulling op hun voeding. Dit kan variëren van eiwitten in de vorm van aminozuren, wat creatine voor het uithoudingsvermogen tot een GABA wat voor een diepe nachtrust een hogere testosteron spiegel zorgt.

Supplementen zijn overal te koop en niet illegaal. Voor sommige is het aan te raden deze niet langer dan 8 weken achterelkaar te gebruiken om gewenning te voorkomen, andere supplementen kunnen gewoon het hele jaar door worden gebruikt.

Tegen de tijd dat je een jaartje serieus traint heb je in principe zelf al redelijk wat kennis vergaart over dit onderwerp zodat je zelf wel in staat bent een keuze te maken wat je wilt gaan proberen. Combinaties van supplementen zijn altijd aan te raden. De nieuwste generatie supplementen is trouwens al vaak een combinatie van het eea. Creatine met amino's en een revolutionaire nieuwe transportmethode schreeuwen je vanaf de stellingen toe. Trial and error geldt hiervoor. Wat voor de 1 lekker aanslaat, zal voor de ander geen resultaten brengen.

Verwacht er dus geen wonderen van, je gaat vaak wel een stuk vooruit, maar je wordt niet in 1x super gespierd ofzo.

Persoonlijk vind ik eiwitsupplementatie meer onder het kopje voeding vallen, dan supplementatie, maar dat is mijn (Mr.J) persoonlijke mening.

[Vitamines en mineralen]

"Een uitgebalanceerde en evenwichtige voeding behoeft geen verdere extra ondersteuning" is vaak te horen uit de monden van mensen die een bodybuilder een handje vol pillen ziet wegwerken bij een maaltijd. Helaas vergeten deze mensen dat een lichaam van een bodybuilder totaal andere behoeftes heeft dan die van een niet bodybuilder/sporter.

Vitamines in grote hoeveelheden zoals vit B en C zijn nodig en niet schadelijk in hoge (lees: hoog, niet extreem hoog ) hoeveelheden (ze zijn nl. in water oplosbaar, in tegenstelling tot vit A en D waar je welk mee moet uitkijken). Mineralen zoals magnesium en zink zijn ook bijna onmisbaar voor velen.

Zeer uitgebreide info hierover:
http://www.bodybuilding.com/fun/catvit1.htm
http://www.bodybuilding.com/fun/catvit2.htm

Met diezelfde auteur heb ik onderstaand schematje samengesteld:
http://home.planet.nl/~geem0008/vitaminesmineralen.doc

[Steroiden]

Als iemand wilt gaan gebruiken doe dan de moeite jezelf goed in te lezen in de materie, het zijn namelijk medicijnen die je overgedoseerd gaat gebruiken ten behoeve van cosmetische doeleiden.

Hier op GoT is geen ruimte tot educatie op dit punt, ik raad iedereen dan ook aan in deze subsectie goed de sticky topics door te lezen. http://forum.dutchbodybuilding.com/f10/

Educate yourself before you medicate yourself!

[Handige en informatieve linkjes]

Geen idee wat er allemaal precies voor info te vinden is, maar met wat zoekwerk kan je er denk ik wel wat relevante info vinden.
http://bodybuilding.pagina.nl

Officiële site van de internationale bodybuild federatie. Niet zoveel spannends te vinden op wat foto sessies na.
http://www.ifbb.com

Zeer groot en uitgebreid informatief forum.
http://www.bodybuilding.com/forum

Groot en informatief Nederlandstalig forum. De meeste 'stamgasten' uit dit topic zijn daar ook te vinden. De supermoderators zijn heel toffe gasten!
http://forum.dutchbodybuilding.com

Deze mag niet ontbreken in dit rijtje.
http://www.getbig.com

Specifieke voeding FAQ
http://bodybuilding.about.com/library/weekly/aa020403a.htm

Nog een voeding pagina.
http://www.getbig.com/articles/bottom.htm

Site met oefeningen in animated .gif
http://exrx.net/Exercise.html

Uitleg type spiervezels
http://fitnessnet.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=8532

Vitamines en mineralen info
http://forum.dutchbodybuilding.com/showthread.php?t=4010

Site waar artikelen door diverse mensen worden gepubliceerd
http://www.t-nation.com

[Tot slot]

Zoals je ziet is er een overload aan informatie omtrent fitness en bodybuilding te vinden. Deze info is vaak ook tegenstrijdig, site A zegt X, terwijl site B over hetzelfde onderwerp weer Y zegt.

Het is zaak door middel van praktijkervaring erachter te komen wat voor jou van belang is. Dat kost tijd, maar trainen zoals jou lichaam het nodig heeft, is zoveel malen beter dan steeds maar weer klakkeloos alles wat je op de sites/ in de bladen leest over te nemen.

Combineer dus al die info en praktijkervaring tot het jouw ding is!

Train like an animal, eat like a horse, sleep like a baby and grow like a weed!

Ter afsluiting nog een 3tal foto's van de top 3 van de Mr. Olympia 2007.

#1 Jay Cutler (Rear double biceps)

#2 Victor Martinez (Side triceps)

#3 Dexter Jackson (Front abdominal)

En 2 van (volgens kenners ) de beste bodybuilder aller tijden; Arnold Schwarzenegger.

* Deze openingspost is ooit gestart door Mr.J op GoT. Na 2 jaar in deze vorm te zijn gebruikt heeft LedZep deze uitgebreid en waar nodig verbeterd. *

Link naar OP.
Herb is the healing of a nation, alcohol is the destruction.
  woensdag 21 mei 2008 @ 20:16:37 #2
171936 DuTank
Spaashaas.
pi_58808633
Ik heb ff nummer 81 geopend, want ik dacht dat ik hier wel terecht kon voor dit keer informatie over anabolen. Of moet ik dan ergens anders zijn?

Wat doen anabolen precies?
Is het schadelijk?
Wat schiet je ermee op?
pi_58808792

hier moet je niet zijn voor anabolen

drink gewoon wat meer melk

heel de OP naar de maan voor anabolen
Only when close to death, you really feel alive
  woensdag 21 mei 2008 @ 20:37:31 #4
171936 DuTank
Spaashaas.
pi_58808989
of hoe heten die spierversterkende dingen dan?
  woensdag 21 mei 2008 @ 20:56:30 #5
169008 Atreyu
A fight till you die
pi_58809339
Goede genen hebben
Trainingschema
Voedingschema
Met halters trainen
Regelmatig halters verzwaren
Creatine
Whey
Koolhydraten
Water
Genoeg rusten

Bovenstaande is kort samengevat om je een beeld te geven hoe je op een natuurlijk mannier (zonder anabolen) na een paar jaar van hard trainen er groot uit kan zien... Ik doe al jaren aan trainen ben 23 en het is leuk om te zien dat zowel jongesn als meiden naar je kijken.. vaak van die jalloerse blikken van die wannebe gangstertjes en blozende vrouwtjes. Laatst in Scheveniongen ook weer.. staan er van die gastjes stoer te doen op zo'n podium.. en je ziet ze naar je kijken als je langs komt lopen. En ook leuk als er een stelletje voorbij komt lopen en het meisje naar je kijkt en je haar vriendje zenuwachtig ziet reageren als ik langs kom lopen. Het is leuk dat je mensen met uitgaan al 5 meter van tevoren voor je aan de kant ziet stappen. Het is de moeite waard om te trainen en echt bruut groot en breed te worden. Maar je moet er wel lol in hebben want anders hou je het niet vol.

[ Bericht 8% gewijzigd door Atreyu op 21-05-2008 21:03:15 ]
pi_58811365
quote:
Op woensdag 21 mei 2008 20:37 schreef DuTank het volgende:
zoals ik zei, melk
  woensdag 21 mei 2008 @ 22:38:25 #7
140141 ivosnivo
ada fare stop stalking me
pi_58811702
quote:
Op woensdag 21 mei 2008 20:37 schreef DuTank het volgende:
Halters, je kunt ze vinden in een sportschool.
  woensdag 21 mei 2008 @ 22:41:55 #8
140141 ivosnivo
  donderdag 22 mei 2008 @ 10:34:20 #9
153812 Frautie
Frautilicious
pi_58818922
tvp
Assumption is the mother of all fuck ups
Everything you do, every single decision you make, either takes you a step closer or a step further away from your goal.
You either grow or you regress; nothing stands still.
pi_58819424
Gave filmpjes ivo!
pi_58821195
quote:
Op woensdag 21 mei 2008 20:16 schreef DuTank het volgende:
Ik heb ff nummer 81 geopend, want ik dacht dat ik hier wel terecht kon voor dit keer informatie over anabolen. Of moet ik dan ergens anders zijn?

Wat doen anabolen precies?
Is het schadelijk?
Wat schiet je ermee op?
Wat doet het?

Je gaint veel sneller dan wanneer je natural zou trainen, zowel in kracht als massa.

Het kan inderdaad schadelijk zijn als je niet weet waar je mee bezig bent.

Je kunt met behulp van anabole steroiden veel groter/sterker worden dan wanneer je natural zou trainen.
Ieder zijn ding, ik heb respect voor mensen die wel "moeten" gebruiken om hun doelen te halen, maar mensen die kuren terwijl ze een pathetic basis hebben en na de kuur alsnog tiny zijn > losers.
pi_58823790
Leuke vids Ivo. Hoeveelste ben je geworden?
  donderdag 22 mei 2008 @ 15:15:28 #13
140141 ivosnivo
pi_58825770
Thanks Ben 8e geworden van de 22, dit jaar is een beetje aftasten waar me zwakke punten zijn. Dan een jaar snoeihard trainen en dan kijken wat het volgend jaar wordt.
pi_58825813
quote:
Op donderdag 22 mei 2008 15:15 schreef ivosnivo het volgende:
Thanks Ben 8e geworden van de 22, dit jaar is een beetje aftasten waar me zwakke punten zijn. Dan een jaar snoeihard trainen en dan kijken wat het volgend jaar wordt.
8ste van de hoeveel. En was dit een A wedstrijd?

Ervaring is erg belanrijk. weten waar je zwakke punten liggen is ook makkelijk. Waar train je, je onderdelen eigenlijk?
  donderdag 22 mei 2008 @ 17:03:54 #15
140141 ivosnivo
pi_58828538
Van de 22. Volgens mij een B, het was 1 van de 4 voorrondes voor sterkste man van Nederland.
Ik train af en toe bij Wout Zijlstra in Friesland. Maar ik train vooral in de sportschool, omdat ik nog lang niet sterk genoeg ben.
pi_58845557
gaat goedkomen met jou ivo.
pi_58851374
quote:
Op donderdag 22 mei 2008 17:03 schreef ivosnivo het volgende:
Van de 22. Volgens mij een B, het was 1 van de 4 voorrondes voor sterkste man van Nederland.
Ik train af en toe bij Wout Zijlstra in Friesland. Maar ik train vooral in de sportschool, omdat ik nog lang niet sterk genoeg ben.
Dan is het zeker netjes inderdaad. Waar een wil is, is een weg dus gewoon vollhouden en dan kun je een heel eind komen.
  vrijdag 23 mei 2008 @ 13:25:32 #18
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_58854482
quote:
Op woensdag 21 mei 2008 20:56 schreef Atreyu het volgende:
Goede genen hebben
Trainingschema
Voedingschema
Met halters trainen
Regelmatig halters verzwaren
Creatine
Whey
Koolhydraten
Water
Genoeg rusten

Bovenstaande is kort samengevat om je een beeld te geven hoe je op een natuurlijk mannier (zonder anabolen) na een paar jaar van hard trainen er groot uit kan zien... Ik doe al jaren aan trainen ben 23 en het is leuk om te zien dat zowel jongesn als meiden naar je kijken.. vaak van die jalloerse blikken van die wannebe gangstertjes en blozende vrouwtjes. Laatst in Scheveniongen ook weer.. staan er van die gastjes stoer te doen op zo'n podium.. en je ziet ze naar je kijken als je langs komt lopen. En ook leuk als er een stelletje voorbij komt lopen en het meisje naar je kijkt en je haar vriendje zenuwachtig ziet reageren als ik langs kom lopen. Het is leuk dat je mensen met uitgaan al 5 meter van tevoren voor je aan de kant ziet stappen. Het is de moeite waard om te trainen en echt bruut groot en breed te worden. Maar je moet er wel lol in hebben want anders hou je het niet vol.
Dit soort patserij is alleen zo jammer... Maar je hebt wel een punt. Een hoop kerels kunnen het echt niet hebben als er een flink gespierde gast langs komt lopen. Best treurig

Toff filmpjes Ivo

Heb je een masterplan?
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_58860576
De meeste anabolen hebben bij effecten. Google ze.

(ordinaire tvp)
  zaterdag 24 mei 2008 @ 03:34:49 #20
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_58872458
ach... wat moet je geloven? M'n vaders kant van de familie zitten hoop bodybuilders van de ouwe school... niet werken, 5 dagen pw 2 uur buffelen, en lekker kuren enzo. Echte beesten, maar de helft ligt wel met 45 in een kist met kanker.... En dat hoor ik toch best vaak.

Ik heb zelf geen enkele behoefte om zo'n huge mf te worden, en ik ben er ook niet echt voor in de wieg gelegd. Ben liever wat anoniemer en minder opvallend. Maar soms zie je van die gasten dat je wel denkt van 'teeeeeering'... Maar ik zou er zelf niet zo bij kunnen lopen.

Ben tevreden met de kant die ik op ga wat dat betreft. Ben van mezelf super iel, en altijd wel beetje getraind enzo, maar sinds 3 maanden echt serieus bezig en toch bijna 7 kilo eraan in die tijd. Vind ik al heel wat, nu 85 kg bij 1.80, met ik schat zo'n 15-20% vetpercentage, dat dan wel

Maar ja, naast zo'n beul voel ik me dan ook zo'n lulletje
  zaterdag 24 mei 2008 @ 13:04:56 #21
83139 Alessandro
Vivere ora dare
pi_58875888
tvppp
Geloof in jezus. Dan zal hij je belonen
pi_58875925
Baffer, wie ben jij eigenlijk? Adema of Huckfinn of AlexT ofzo? Indien de eerste of derde: laat effe weten hoe het morgen gaat
pi_58876061
http://ditillo2.blogspot.com/2008_03_01_archive.html

leuk leuk, met veel oude foto's en geschiedenis.
hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels
pi_58877519
quote:
Op zaterdag 24 mei 2008 13:07 schreef no-look het volgende:
Baffer, wie ben jij eigenlijk? Adema of Huckfinn of AlexT ofzo? Indien de eerste of derde: laat effe weten hoe het morgen gaat
Pm.

Btw - weet iemand of het merk "Kroon" dat ze bij helisports verkopen eigendom is van Hans Kroon?

Ik hoorde zoiets van een maat en vroeg het me af.
  zaterdag 24 mei 2008 @ 16:47:24 #25
171936 DuTank
Spaashaas.
pi_58879130
Ik weet dat ik alle spiergroepen moet trainen, dus ook rug enzo, maar waarom is dat precies?
pi_58880254
quote:
Op zaterdag 24 mei 2008 16:47 schreef DuTank het volgende:
Ik weet dat ik alle spiergroepen moet trainen, dus ook rug enzo, maar waarom is dat precies?
omdat je anders als een quasimodo met dunne beentjes gaat lopen
  zaterdag 24 mei 2008 @ 18:20:12 #27
171936 DuTank
Spaashaas.
pi_58880715
Exact wat ik in gedachte had
  zondag 25 mei 2008 @ 00:14:05 #28
140141 ivosnivo
pi_58890260
quote:
Op zaterdag 24 mei 2008 14:53 schreef Baffer het volgende:

[..]

Pm.

Btw - weet iemand of het merk "Kroon" dat ze bij helisports verkopen eigendom is van Hans Kroon?

Ik hoorde zoiets van een maat en vroeg het me af.
Ik ben ook wel benieuwd wie je bent
  zondag 25 mei 2008 @ 00:15:49 #29
140141 ivosnivo
pi_58890319
Mijn eerste officieele highlandgames gehad vandaag. Het weer kon niet beter! Ik mocht Wulbert zijn huwelijkskilt lenen dus dat zat ook goed.
We begonnen met hameren, had hier niet op geoefend en had er weinig vertrouwen in. Eerste x ging best aardig. 2e x ging ie super lekker en volgens mij werd ik hier eerste op. 2e onderdeel was caber. Had hier ook niet op geoefend, maar van te voren had ik hem toch 2x getost dus had er wel aardig vertrouwen in. Stah hield ff een motiverend praatje dat ik die lichte caber wel ff zou tossen en daarna de zware. Viel dat ff tegen 2x kon ik die klote stam niet onder controle krijgen en werd laatste. Me harige broeder (daniel) die deed dit zeer leuk en wist hem wel te tossen.
Daarna deden we wfd ik had hier totaal verkeerd op getraint zag ik wel want ik was de enige die met zijn rug naar het veld toe begon. Volgens mij werd ik hier 4e mee. En het koste me 2 lappen vel van me vingers, waarna het pijn deed om dingen vast te houden. Steen stoten ging ook wel aardig, volgens mij werd ik daar ook 4e mee ofzo.
Daarna hooggooien, voor het eerst met 25kg. Ben hier 1ste op geworden met 4m, bij me laatste poging weer 2 stukken eelt afgescheurd Weet niet wat ik vandaag had, heb het nog nooit eerder gehad zelfs niet met sterkste man.
Eindstand, ik ben 3e geworden. Dik tevreden mee, had dit van te voren niet kunnen dromen. En al helemaal niet nadat de caber totaal niet wou. Als ik hem wel getost had was ik misschien wel eerste geworden. Moet nu echt maar is gaan trainen op onderdelen ipv sterkste man want ik heb hier veel meer aanleg voor.
pi_58893597
Nette prestatie Ivo, dus wellicht ga je een overstap maken naar het highland gamen?
pi_58902878
Ben nu een 3 tal keren naar mijn vernieuwde gym geweest. Goed spul!!

Dik veel losse rommel en zeer lekkere bankjes! De apparaten die ze hebben staan zijn zelfs goed, normaal ben ik niet zo'n apparatenman maar dit voelt toch lekker om erbij te doen.

Ook is er een apparaat voor je onderrug en 1tje voor je kuiten, beide voelen goed aan.
Enige nadeel is dat ik mijn schouder half heb verneukt met 30 BW-dips, opeens voelde het kut aan en het lijkt net alsof er iets scheef zit. Morgen even aankijken of ik wel naar de gym ga.

Voor de rest, Ivo, netjes gedaan man, krachtpatser eerste klas
  zondag 25 mei 2008 @ 21:37:55 #32
140141 ivosnivo
pi_58906771
Tis wel b klasse he Volgend jaar proberen bij de a te komen.

Ik heb wel is met apparaten getraind waar je schijven op kon doen. Dat trainde ook prima.
pi_58908042
Plate loaded machines. Hammer strength heeft daar leuk spul in alleen zie je ze weinig in Nederland.

Morgen week 6 van 5x5 ben benieuwd of ik er weer wat nieuwe Pr's uit kan persen
pi_58915992
Door tentamens een weekje niet trainen hier maar ik heb nu alweer zin om te gaan
pi_58924822
quote:
Op maandag 26 mei 2008 11:57 schreef no-look het volgende:
Door tentamens een weekje niet trainen hier maar ik heb nu alweer zin om te gaan
Op zijn tijd een keer rust nemen is niet verkeerd, zolang je er maar geen gewoonte van gaat maken.
pi_58924910
quote:
Op maandag 26 mei 2008 19:18 schreef JeffreyXL het volgende:

[..]

Op zijn tijd een keer rust nemen is niet verkeerd, zolang je er maar geen gewoonte van gaat maken.
Daar ben ik goed in, zo 3 weekjes stoppen. Moet ik eigenlijk niet meer doen want 3 weekjes stoppen betekend voor mij al een relatief grote achteruitgang.

Begin langzaam weer een beetje een bikkel te worden Werd nog aangesproken door een stel kinderen als "Meneer de bodybuilder"
pi_58925094
quote:
Op maandag 26 mei 2008 19:24 schreef McGilles het volgende:

[..]

Daar ben ik goed in, zo 3 weekjes stoppen. Moet ik eigenlijk niet meer doen want 3 weekjes stoppen betekend voor mij al een relatief grote achteruitgang.

Begin langzaam weer een beetje een bikkel te worden Werd nog aangesproken door een stel kinderen als "Meneer de bodybuilder"
haha lol, meneer de bodybuilder

Daar had ik vroeger ook altijd en handje voor, wat mij hielp was gewoon een vast ritme en een trainings maat. Je moet echt doorzetten en consequent zijn dan haal je de beste resultaten.
pi_58925773
Ik begin langzaam weer in de buurt te komen waar ik vorig jaar was gestopt. Ik zal binnenkort weer eens wat nieuwe pics schieten.

Toen liep ik er zo bij:

http://www.dutchbodybuild(...)hoto.php/photo/83117

Edit: Plaatje doet het dan wel, dan niet, dan maar een link

[ Bericht 12% gewijzigd door McGilles op 27-05-2008 14:10:17 ]
pi_58940213
Na een tijdje hier maar weer eens posten. Vandaag leuk naar de arts geweest en ook ik heb een spuit in mijn schouder gekregen Op dit moment **** pijn en een week niet trainen.
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
pi_58941380
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 13:42 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Na een tijdje hier maar weer eens posten. Vandaag leuk naar de arts geweest en ook ik heb een spuit in mijn schouder gekregen Op dit moment **** pijn en een week niet trainen.
heb je dat artikel op t-nation al gelezen, shoulder savers part I en II ?
Samengevat: face pullies, push ups en shoulder dislocates.
hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels
pi_58941397
quote:
Op maandag 26 mei 2008 20:05 schreef McGilles het volgende:
Ik begin langzaam weer in de buurt te komen waar ik vorig jaar was gestopt. Ik zal binnenkort weer eens wat nieuwe pics schieten.

Toen liep ik er zo bij:

http://www.dutchbodybuild(...)hoto.php/photo/83117

Edit: Plaatje doet het dan wel, dan niet, dan maar een link
aardig bruut dit
pi_58944074
Ai schouders, op de sportschool waar ik werk hoor ik het echt vaak voorbij komen. Er zijn zelfs mensen die er niet meer van kunnen slapen zo zeer dat het doet. Heb er zelf gelukkig nog geen last van.
  dinsdag 27 mei 2008 @ 16:56:15 #43
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_58944691
quote:
Ook wel eens gehad, toen ik heel lang geleden een tijdje 'begon' met trainen.

Alleen ik was er snel bij en was snel geholpen met ontstekingsremmers. Wel helse stekende pijnen af en toe, dat weet ik nog heel goed.

Schouders zijn nu ook duidelijk het zwakste punt, maar het gaat beter dan ooit. Waarschijnlijk omdat ik nu beter en consistenter train en de achterkant van m'n schouders afbeul als een malle. Houding is ook enorm verbeterd.
pi_58944759
Train nu 4/5 jaar. Die blessure opgelopen in het 1e jaar en nu pas naar fysio/ arts durven gaan (te laat dus).
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
pi_58945542
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 16:59 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Train nu 4/5 jaar. Die blessure opgelopen in het 1e jaar en nu pas naar fysio/ arts durven gaan (te laat dus).
joh
maar die artikeltjes zou ik wel echt even lezen als ik jou was, schijnen erg goed te zijn

En voor wat het waard is, ik zelf heb ook nooit last van mijn schouders, maar doe veel push ups en face pullies en ben bezig met shoulder dislocates.
  dinsdag 27 mei 2008 @ 19:15:25 #46
140141 ivosnivo
pi_58947343
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 17:42 schreef mister_popcorn het volgende:

[..]

joh
maar die artikeltjes zou ik wel echt even lezen als ik jou was, schijnen erg goed te zijn

En voor wat het waard is, ik zelf heb ook nooit last van mijn schouders, maar doe veel push ups en face pullies en ben bezig met shoulder dislocates.
Ik die deze oefeningen nooit en heb geen last van me schouders meer. Heb het wel gehad me eerste trainingsjaren, daarna ben ik gestopt met dingen achter me hoofd te duwen of trekken en nu nergens meer last van.
pi_58952875
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 19:15 schreef ivosnivo het volgende:

[..]

Ik die deze oefeningen nooit en heb geen last van me schouders meer. Heb het wel gehad me eerste trainingsjaren, daarna ben ik gestopt met dingen achter me hoofd te duwen of trekken en nu nergens meer last van.
Idd + upright rows, om de een of andere reden voelt dat nooit goed aan.
pi_58956990
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 23:13 schreef JeffreyXL het volgende:

[..]

Idd + upright rows, om de een of andere reden voelt dat nooit goed aan.
haha als ik upright rows doe weet ik 100% zeker dat als ik binnen een week na die oefening ga boksen en ik een goede hoek plaats, mijn pols de komende 2 maanden totaal niet kan gebruiken. dwz, ik zou 'm nog geen klein stukje kunnen omdraaien om bijvoorbeeld wisselgeld aan te kunnen nemen

Echt, die oefening voor mij is nog slechter dan een smith machine
pi_58957520
tvp
"The music business is a cruel and shallow money trench, a long plastic hallway where thieves and pimps run free, and good men die like dogs. There's also a negative side." - Hunter S. Thompson
Last.fm
pi_58957716
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 09:22 schreef mister_popcorn het volgende:

[..]

haha als ik upright rows doe weet ik 100% zeker dat als ik binnen een week na die oefening ga boksen en ik een goede hoek plaats, mijn pols de komende 2 maanden totaal niet kan gebruiken. dwz, ik zou 'm nog geen klein stukje kunnen omdraaien om bijvoorbeeld wisselgeld aan te kunnen nemen

Echt, die oefening voor mij is nog slechter dan een smith machine
Ik zie veel mensen upright rows doen met een stangetje maar met een touw + 2 handvatten is hij goed te doen. Dan blijft je de hoek tussen je hand en je onderarm tenminste 180graden ipv zo'n rare knik
  woensdag 28 mei 2008 @ 10:09:13 #51
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_58957840
quote:
Op zaterdag 24 mei 2008 16:47 schreef DuTank het volgende:
als je (wat je meest ziet) heel erg focust op voorkant, dan ga je inderdaad lelijke naar voren hangende schouders ontwikkelen.

Heb ik het nog niet over de ernstige (chronische) blessures die je er op termijn mee kan oplopen.
  woensdag 28 mei 2008 @ 10:13:46 #52
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_58957942
quote:
Op zondag 25 mei 2008 21:37 schreef ivosnivo het volgende:
Tis wel b klasse he

pfffff b-klassertje
pi_58960695
quote:
welke pijn voel je precies?

ik zit al een half jaar thuis met die schouder van me!, maar het is eerder een verrekking/scheur van de spieren of pezen, het gewricht zelf doet geen pijn
pi_58961487
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 12:09 schreef Tommy_808 het volgende:

[..]

welke pijn voel je precies?

ik zit al een half jaar thuis met die schouder van me!, maar het is eerder een verrekking/scheur van de spieren of pezen, het gewricht zelf doet geen pijn
De zijwaartse beweging doet soms veeel pijn. En om de 2/3 weken zit heel die schouder vast. Het is dus vooral zijwaarts. Ook krijg ik er soms last van tijdens plat banken.
pi_58974826
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 12:43 schreef tongytongylickylicky het volgende:

[..]

De zijwaartse beweging doet soms veeel pijn. En om de 2/3 weken zit heel die schouder vast. Het is dus vooral zijwaarts. Ook krijg ik er soms last van tijdens plat banken.
Ben je er al eens mee naar de doktor gegaan. Misschien een slijmbeurs ontsteking, of een ontstoken pees..?
  vrijdag 30 mei 2008 @ 20:28:47 #56
164106 Bullebak
Omdat bier.
pi_59019962
Ik stel hier even de vraag gezien het ontbreken van een levend Fitnesstopic.

Sinds 4 weekjes ben ik weer begonnen in de fitness, om eerst weer even in vorm te komen doe ik de eerste paar maanden fullbody training. Daarna stap ik weer over op split.
Nu vertelde mn vorige sportschool, paar jaar geleden, dat ik per spiergroep de oefeningen moest aflopen. Dus bv rug 2 oefeningen, daarna borst 2 etc.
Nu zeggen ze hier weer, geef de spiergroep rust na 1 oef ening, dus doe 1 rug, dan borst, dan weer 1 rug etc.

Wat is uiteindelijk verstandiger? Rust geven, of maximaal doorhalen?

Tx!
Geef mij maar Amsterdam
pi_59022670
^^Het maakt eigenlijk niet veel uit. Voor beide valt iets te zeggen.
pi_59031900
Test het uit, en kijk waar jij je het lekkerst bij voelt lijkt me.
pi_59033547
zometeen even het bos, 3 km hardlopen, dan sprintjes trekken met wat bear crawls tussendoor. Wordt weer mooi werk
  zondag 1 juni 2008 @ 22:15:02 #60
140141 ivosnivo
pi_59057151
Vandaag Zydrunas live aan het werk gezien. Mijn god wat een beest, niet normaal meer. En hij tjokt tussendoor mega traag naar de ondelen toe En als ie klaar is gaat ie met zijn tong uit zijn mond naar adem snakken. Maar wat een prestatie(s) 207,5kg boom!
pi_59057642
quote:
Op zondag 1 juni 2008 22:15 schreef ivosnivo het volgende:
Vandaag Zydrunas live aan het werk gezien. Mijn god wat een beest, niet normaal meer. En hij tjokt tussendoor mega traag naar de ondelen toe En als ie klaar is gaat ie met zijn tong uit zijn mond naar adem snakken. Maar wat een prestatie(s) 207,5kg boom!
Echt beresterk is die kerel ook maar die flinke buik zal hem conditioneel wel wat in de weg zitten maar wat maakt het uit hij behoort tot de beste athleten binnen het strongman veld van het moment.
pi_59059110
tvp -.-
pi_59069119
quote:
Op vrijdag 30 mei 2008 20:28 schreef Bullebak het volgende:
Ik stel hier even de vraag gezien het ontbreken van een levend Fitnesstopic.

Sinds 4 weekjes ben ik weer begonnen in de fitness, om eerst weer even in vorm te komen doe ik de eerste paar maanden fullbody training. Daarna stap ik weer over op split.
Nu vertelde mn vorige sportschool, paar jaar geleden, dat ik per spiergroep de oefeningen moest aflopen. Dus bv rug 2 oefeningen, daarna borst 2 etc.
Nu zeggen ze hier weer, geef de spiergroep rust na 1 oef ening, dus doe 1 rug, dan borst, dan weer 1 rug etc.

Wat is uiteindelijk verstandiger? Rust geven, of maximaal doorhalen?

Tx!
Ik zou gaan voor de eerste optie (rug 2, borst 2 etc.). Wanneer je je spiergroep bijvoorbeeld een kwartier lang niet meer gebruikt en daarna nog eens die groep pakt vind ik dat persoonlijk echt kut aanvoelen... ik zou dus per spiergroep alle oefeningen achter elkaar doen. Maar wellicht vind jij de andere optie fijner!
"The music business is a cruel and shallow money trench, a long plastic hallway where thieves and pimps run free, and good men die like dogs. There's also a negative side." - Hunter S. Thompson
Last.fm
  maandag 2 juni 2008 @ 15:06:36 #64
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_59070179
of tegengestelde spieren afwisselen en er dan twee pakken in 1 sessie

bv biceps-triceps-biceps-triceps

Al is het maar omdat je armen er bizar van opzwellen
  dinsdag 3 juni 2008 @ 19:45:22 #65
140141 ivosnivo
pi_59098165
2 Pr's vanmorgen!

145kg bankdrukken (pr)
http://www.youtube.com/v/jqtQBPaW4S4
130kg smalbankdrukken (pr)
http://www.youtube.com/v/yRW0dtmzKuw
optrekken hahaha
http://www.youtube.com/v/n27AAKj2Dd8
  dinsdag 3 juni 2008 @ 20:20:04 #66
8030 ConQuestador
Alfa Romeo 156 GTA
pi_59099060
quote:
Op dinsdag 3 juni 2008 19:45 schreef ivosnivo het volgende:
2 Pr's vanmorgen!

145kg bankdrukken (pr)
optrekken hahaha
met bankdrukken had je niet nog 1 moeten doen, dan had je je buurvrouw kunnen roepen om je eronder vandaan te vissen

@Mc gilles: bruut man! zonde dat je zolang niks gedaan hebt en nu weer helemaal terug moet komen.

Overigens ben ik zelf druk aan het cutten, nog een weekje of 4 en dan heb ik het wel weer gehad met cutten. Gelukkig komen de blokjuzzzz al door (3 maand geleden ston ik nog op 20,5% BF)
  dinsdag 3 juni 2008 @ 20:35:14 #67
140141 ivosnivo
pi_59099478
Als je goedkijkt zie je dat er veiligheidsstangen onder liggen

Hoeveel kg ben je afgevallen?
pi_59108990
quote:
Op dinsdag 3 juni 2008 19:45 schreef ivosnivo het volgende:
2 Pr's vanmorgen!

145kg bankdrukken (pr)
optrekken hahaha
Netjes man!

Ik dacht dat je wel eens meer had lopen bankdrukken in het verleden, er staat me iets bij dat je een keer zwaar boos de gym was binnen gegaan en toen even een dikke PR had neergezet?
  woensdag 4 juni 2008 @ 10:05:52 #69
140141 ivosnivo
pi_59109381
Ja maar die tel ik niet meer mee want dat is al jaren terug en heb dat nooit meer gedrukt (was 170kg). Heb 2 maanden terug 165kg 1x gedrukt, dus ik kom weer beetje in de buurt. Hahaha grappig dat je dat onthouden hebt
  woensdag 4 juni 2008 @ 13:09:49 #70
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_59113876
ik ben gisteren voorbij de 86 KG lichaamsgewicht gegaan. Dat komt neer op +- 7,5 kilo in 3 maanden waarin ik ook nog 1,5 week behoorlijk ziek ben geweest.

Op naar de 90 kg

Daarna waarschijnlijk kickboksen erbij gaan doen om wat overtollig vet kwijt te raken
  woensdag 4 juni 2008 @ 13:22:28 #71
8030 ConQuestador
Alfa Romeo 156 GTA
pi_59114292
quote:
Op dinsdag 3 juni 2008 20:35 schreef ivosnivo het volgende:
Hoeveel kg ben je afgevallen?
begin bulk : 82 kg @ 15%
einde bulk (3 maand terug) : 94 kg @ 20,5%
nu (na 3 maand cut) : 88 kg @ 15% (schatting, vetmeting laat ik pas over 4 weken doen wanneer ik op 12% wil zitten)
pi_59114306
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 13:09 schreef Pappie_Culo het volgende:
ik ben gisteren voorbij de 86 KG lichaamsgewicht gegaan. Dat komt neer op +- 7,5 kilo in 3 maanden waarin ik ook nog 1,5 week behoorlijk ziek ben geweest.

Op naar de 90 kg

Daarna waarschijnlijk kickboksen erbij gaan doen om wat overtollig vet kwijt te raken
Hoezo overtollig vet? Hoe lang ben je dan en wat is je vetpercentage?
  woensdag 4 juni 2008 @ 13:24:07 #73
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_59114340
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 13:22 schreef McGilles het volgende:

[..]

Hoezo overtollig vet? Hoe lang ben je dan en wat is je vetpercentage?
1.78 ongeveer. Net geen 1.80

Vetpercentage weet ik niet precies. Maar de spiegel zegt me voorlopig genoeg, en ik kan het zien
pi_59114591
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 13:24 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

1.78 ongeveer. Net geen 1.80

Vetpercentage weet ik niet precies. Maar de spiegel zegt me voorlopig genoeg, en ik kan het zien
Noem eens een paar krachtstats, want (te) vroeg cutten zou jammer zijn.
  woensdag 4 juni 2008 @ 13:34:45 #75
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_59114649
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 13:32 schreef McGilles het volgende:

[..]

Noem eens een paar krachtstats, want (te) vroeg cutten zou jammer zijn.
Ik wil volgende week m'n 1-rm checken.

probleem is echter wel dat ik geen spotter heb, en dat die hier niet zo 1,2,3 te krijgen zijn.

Maar het is allemaal niet zo bijster imponerend hoor.
pi_59124698
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 13:34 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

Ik wil volgende week m'n 1-rm checken.

probleem is echter wel dat ik geen spotter heb, en dat die hier niet zo 1,2,3 te krijgen zijn.

Maar het is allemaal niet zo bijster imponerend hoor.
Kun je niet gewoon iemand vragen in de gym?
pi_59139760
TVP.
  donderdag 5 juni 2008 @ 12:05:56 #78
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_59140706
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 19:27 schreef JeffreyXL het volgende:

[..]

Kun je niet gewoon iemand vragen in de gym?
het is hier vaak heel rustig... dus dat moet ik dan net effe mazzel mee hebben (heb hier op werk een sportschool zitten, maar er is bijna geen personeel meer )

Anders wacht ik nog effe, ga ik wel effe naar een andere toe voor dat doel
pi_59140789
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 12:05 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

het is hier vaak heel rustig... dus dat moet ik dan net effe mazzel mee hebben (heb hier op werk een sportschool zitten, maar er is bijna geen personeel meer )

Anders wacht ik nog effe, ga ik wel effe naar een andere toe voor dat doel
Er is toch altijd wel iemand in de gym, al vraag je een bejaarde vrouw.
  donderdag 5 juni 2008 @ 12:11:00 #80
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_59140817
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 12:09 schreef McGilles het volgende:

[..]

Er is toch altijd wel iemand in de gym, al vraag je een bejaarde vrouw.
Nou, IK ben er. Soms iemand anders, maar eigenlijk zelden
pi_59160204
Gister weer nieuw record gezet met dippen 4setjes van5 herhalingen met 89,5kg BW. Train nu 1,5jaar waarvan 1jaar serieus en laatste maand echt goede voeding voorheen ook wel maar niet zo goed als nu.
pi_59163213
quote:
Op vrijdag 6 juni 2008 00:27 schreef floris.sp het volgende:
Gister weer nieuw record gezet met dippen 4setjes van5 herhalingen met 89,5kg BW. Train nu 1,5jaar waarvan 1jaar serieus en laatste maand echt goede voeding voorheen ook wel maar niet zo goed als nu.
Ik had laatst ook een record met dippen, 1x31 herhalingen aan het eind van mijn training waarna ik een half uur lang zwaar misselijk en duizelig op een stoel heb gehangen, zo irritant.

Dan eet ik een paar stuks fruit en dan komt het weer goed, maar het duurt altijd voor je gevoel zo lang
pi_59163442
Ik heb het over het algemeen alleen na het deadliften. Dan ben ik wat licht in mijn hoofd/duizelig.
pi_59163906
Gisteren btw 1 uurtje spinning gegeven omdat ik voor iemand in moest vallen maar verdomme wat valt dat tegen als je het al zo lang niet gedaan hebt. Slecht gegeten door haast + 1 uur cardio + stress door het haasten = Moster katabole avond
pi_59164226
quote:
Op vrijdag 6 juni 2008 08:29 schreef JeffreyXL het volgende:
Ik heb het over het algemeen alleen na het deadliften. Dan ben ik wat licht in mijn hoofd/duizelig.
Ik voel het altijd wel aankomen. Maar als ik dan als een buffel doorga krijg ik altijd enorme last
pi_59190674
En boeken jullie al aardig vooruit gang?
  zaterdag 7 juni 2008 @ 04:04:44 #87
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_59191545
ik boek vooruitgang, maar kan beter. story of my life
  zaterdag 7 juni 2008 @ 17:07:55 #88
140141 ivosnivo
pi_59196525
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 01:49 schreef Sander170 het volgende:
En boeken jullie al aardig vooruit gang?
nee, en nou opzoute
pi_59197593
quote:
Op vrijdag 6 juni 2008 08:01 schreef McGilles het volgende:

[..]

Ik had laatst ook een record met dippen, 1x31 herhalingen aan het eind van mijn training waarna ik een half uur lang zwaar misselijk en duizelig op een stoel heb gehangen, zo irritant.

Dan eet ik een paar stuks fruit en dan komt het weer goed, maar het duurt altijd voor je gevoel zo lang
Ik bedoel net ff eten na het trainen maar meer mn dieet zeg maar int algemeen. Dus hele eiwitrijke voeding enzo eidere dag van de week de hele dag door.
pi_59204034
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 17:07 schreef ivosnivo het volgende:

[..]

nee, en nou opzoute
Mooi, bij deze zelf opzouten!
pi_59207526
Ik ga ram hard vooruit.
pi_59253222
net lekker gelopen weer in t bos. 5 km, afgesloten met 2 km sprintjes af en aan, en nog wat kikkersprongen bear crawls op een grasveld. Gaat lekkers zo, en vanavond weer aan het bier.
pi_59263064
quote:
Op maandag 9 juni 2008 18:27 schreef mister_popcorn het volgende:
net lekker gelopen weer in t bos. 5 km, afgesloten met 2 km sprintjes af en aan, en nog wat kikkersprongen bear crawls op een grasveld. Gaat lekkers zo, en vanavond weer aan het bier.
haha goede compensatie
  maandag 9 juni 2008 @ 23:27:31 #94
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_59264496
Mag ik hier als ordinaire fitnesser ook tvp'en?
Ik train wel voor spiergroei maar heb niet de ambitie om echt te gaan bodybuilden, alhoewel ik qua eten en trainen wel steeds meer die kant op ga.
Ik hou t zelf vooral op kracht training, cardio is sowieso niet echt mn ding en ik begin wel steeds meer een kick te krijgen als er weer meer gewicht op gaat tijdens het trainen.
Anyway ik wilde voornamelijk tvp'en vanwege de voedings en trainingstips
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
pi_59264811
quote:
Op maandag 9 juni 2008 23:27 schreef YuckFou het volgende:
Mag ik hier als ordinaire fitnesser ook tvp'en?
Ik train wel voor spiergroei maar heb niet de ambitie om echt te gaan bodybuilden, alhoewel ik qua eten en trainen wel steeds meer die kant op ga.
Ik hou t zelf vooral op kracht training, cardio is sowieso niet echt mn ding en ik begin wel steeds meer een kick te krijgen als er weer meer gewicht op gaat tijdens het trainen.
Anyway ik wilde voornamelijk tvp'en vanwege de voedings en trainingstips
Hoe meer zielen hoe meer vreugd
pi_59280981
Ja het wordt hier alsmaar stiller. Gister weer benen getraind. Helaas kan ik geen sqauts doen i.v.m. geen sqautrek doe nu 4oefeningen legpress leg curl leg extension en calfraises zittend. Iemand nog ander oefeningen die ik kan doen?
pi_59282456
Lunges, reverse lunges, lateral lunges, bulgarian squats, hack squats, split squats, eerst de bar cleanen en dan front squats, overhead squat. Allemaal betere oefeningen dan die poep leg-fuck mijn knie op-extension.
pi_59282991
Ja klopt dat het betere oefeningen zijn maar zowat allemaal onuitvoerbaar ZONDER sqautrek
pi_59283109
Hoezo? Dit zijn juist oefeningen die je zonder squat rek kan doen...
pi_59283464
bij lunges heb je volgens mij de bar op de zelfde positie als met sqauten hoor. We krijgen bvinnen kort wel een sqautrek. Deadliften voel je ook goed in je hams. Benen zijn op die poepoefeningen wel van 57 naar 63cm gegaan.
pi_59283557
Gewicht is bij die oefeningen dermate laag dat je de bar wel in je nek kan leggen lijkt me. Hack squats kan je wel gewoon doen, overigens kan je lunges en bulgarian/split squats e.d. ook met dumbbells uitvoeren.
pi_59289734
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 18:04 schreef floris.sp het volgende:
Ja klopt dat het betere oefeningen zijn maar zowat allemaal onuitvoerbaar ZONDER sqautrek
Clean en frontsquat.

Clean en press - tot nek laten zakken en je kunt gewone squats doen.
  woensdag 11 juni 2008 @ 09:16:16 #103
8030 ConQuestador
Alfa Romeo 156 GTA
pi_59297606
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 18:28 schreef Semargofni het volgende:
Gewicht is bij die oefeningen dermate laag dat je de bar wel in je nek kan leggen lijkt me. Hack squats kan je wel gewoon doen, overigens kan je lunges en bulgarian/split squats e.d. ook met dumbbells uitvoeren.
Ik doe military presses met 50kg, dus veel meer dan die 50kg in mijn nek leggen lukt echt niet zomaar ff. (en met squat wil je toch wel wat zwaarder dan 50kg)
pi_59300105
Frontsquatten vriend. Hoeveel van dezelfde suggesties heb je nodig? Een zware clean en dan frontsquaten PWNS de legextension
pi_59301785
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 09:16 schreef ConQuestador het volgende:

[..]

Ik doe military presses met 50kg, dus veel meer dan die 50kg in mijn nek leggen lukt echt niet zomaar ff. (en met squat wil je toch wel wat zwaarder dan 50kg)
Ik heb het ook niet over reguliere squats, ik heb het over allerhande unilaterale oefeningen en bv oh squats. Oefeningen waarbij je niet zoveel gewicht perse nodig hebt aangezien je ze toch meestal in een hogere rep range uitvoerd. Als je 50 kg kan oh pressen kan je zeker 60 push pressen. Lijkt me voldoende voor bovenstaande oefeningen totdat je oh sterker wordt. En hack squat is een oefening waarbij de barbell op de vloer ligt dus die kan je ook gewoon doen.
pi_59302860
Iemand (goede) ervaring met Vitargo creatine? Lees er weinig over op internet, hoor wel goede verhalen.
  woensdag 11 juni 2008 @ 14:16:01 #107
140141 ivosnivo
pi_59304919
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 12:56 schreef XiChico het volgende:
Iemand (goede) ervaring met Vitargo creatine? Lees er weinig over op internet, hoor wel goede verhalen.
100% creatine is 100% creatine lijkt me, daarom ga ik altijd voor de goedkoopste.
pi_59310701
Me 2. Goedkoop + veel.

Morgen weer doodtillen, heb er nu al zin in.
pi_59311626
Op zich klinkt goedkoop en veel niet slecht. Hebben jullie een aantal favoriete merken? Ik zie door de bomen het bos niet meer, en creatine is er in vele prijsklasse te vinden.

Verder ben ik op zoek naar aminozuren en een goede eiwitshake. Suggesties? (Niet dat ik niet zelf op onderzoek uit wil gaan, maar er is zoveel.. in zoveel verschillende prijsklasse, dat ik gewoon echt op zoek ben naar ervaringen) Ik had zelf de afgelopen keer een eiwitshake van Bodystore (eigen merk). Creatine heb ik nog nooit gebruikt. Aminizouren als aanvulling.

Dan even iets anders, ik ben een ecto. Ik train nu 1.3 jaar, heb al meerdere malen voedinggschema's gevolgt, maar aankomen is voor mij moeilijk. Zo heb ik een tijdlang elke dag 30 boterhammen (met kipfilet, [pasta/pindakaas) weggewerkt, daar boven op nog een 3x3 scoops Mammoth weightgainer + avondeten en 2 doosjes Liga Fruitkick. Alles bij elkaar meer dan 4000 kcal. Helaas ben ik hier van niet aangekomen, volgende dag bij opstaan was mijn buik gewoon weer vlak

Nu is het niet zo'n heel groot probleem, maar om een beetje te groeien is het wel handig. Heb ook een voeddingschema van DBB gevolgd, maar helaas. Wat denken jullie? Doktersbezoekje?
pi_59313054
Voedingsschema + goed trainingsschema is de basis. Hoeveel reps pak je per oefening? Hoe vaak ga je in de week.

Als dat goed is, dan zou je met supplementen kunnen beginnen. Een goede whey en creatine monohydraat. Vitargo is OK maar duur. Train zelf met crea mono + druivesuiker uit de supermarkt.

Aanvullingen en opmerkingen welkom
pi_59325684
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 18:14 schreef XiChico het volgende:
Op zich klinkt goedkoop en veel niet slecht. Hebben jullie een aantal favoriete merken? Ik zie door de bomen het bos niet meer, en creatine is er in vele prijsklasse te vinden.

Verder ben ik op zoek naar aminozuren en een goede eiwitshake. Suggesties? (Niet dat ik niet zelf op onderzoek uit wil gaan, maar er is zoveel.. in zoveel verschillende prijsklasse, dat ik gewoon echt op zoek ben naar ervaringen) Ik had zelf de afgelopen keer een eiwitshake van Bodystore (eigen merk). Creatine heb ik nog nooit gebruikt. Aminizouren als aanvulling.

Dan even iets anders, ik ben een ecto. Ik train nu 1.3 jaar, heb al meerdere malen voedinggschema's gevolgt, maar aankomen is voor mij moeilijk. Zo heb ik een tijdlang elke dag 30 boterhammen (met kipfilet, [pasta/pindakaas) weggewerkt, daar boven op nog een 3x3 scoops Mammoth weightgainer + avondeten en 2 doosjes Liga Fruitkick. Alles bij elkaar meer dan 4000 kcal. Helaas ben ik hier van niet aangekomen, volgende dag bij opstaan was mijn buik gewoon weer vlak

Nu is het niet zo'n heel groot probleem, maar om een beetje te groeien is het wel handig. Heb ook een voeddingschema van DBB gevolgd, maar helaas. Wat denken jullie? Doktersbezoekje?
Doktersbezoekje kan misschien een tip zijn ja. Weet er niet het fijne van.

Als ik in de bulk was at ik elke dag een roerei van 4 eieren met cremefraiche en roomboter, dan nog meestal 4 boterhammen met kipsate en mijn ontbijtshake van havermout, fruit melk en kwark was meestal ruim over de 1000kcal. Als je dan ook nog een pak chocomel leegdrinkt zit je alleen al met deze 4 dingen op 4000kcal en zoveel is het niet. Probeer dit aan te vullen met een goede avondmaaltijd, 1 bak kwark voor het slapengaan en nog wat losse boterhammen met kipfilet hier en daar en je hebt een perfect bulkschema
pi_59326597
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 06:43 schreef McGilles het volgende:

[..]

Doktersbezoekje kan misschien een tip zijn ja. Weet er niet het fijne van.

Als ik in de bulk was at ik elke dag een roerei van 4 eieren met cremefraiche en roomboter, dan nog meestal 4 boterhammen met kipsate en mijn ontbijtshake van havermout, fruit melk en kwark was meestal ruim over de 1000kcal. Als je dan ook nog een pak chocomel leegdrinkt zit je alleen al met deze 4 dingen op 4000kcal en zoveel is het niet. Probeer dit aan te vullen met een goede avondmaaltijd, 1 bak kwark voor het slapengaan en nog wat losse boterhammen met kipfilet hier en daar en je hebt een perfect bulkschema
weet niet of je rekensommetje klopt , maar de strekking van het verhaal is wel duidelijk. De beste knaap moet gewoon vreten. Gooi er inderdaad nog een 1 liter (of twee) zuivel tegenaan per dag, probeer ook nog 's nootjes te vreten, en erg belangrijk, vreet na het trainen veel. Tot 1 uur na het trainen flink schuiven, belangrijk. (kant-en-klare pannenkoeken van de appie )
pi_59330461
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 14:16 schreef ivosnivo het volgende:

[..]

100% creatine is 100% creatine lijkt me, daarom ga ik altijd voor de goedkoopste.
100% mee eens. 400 gram voor 10,99 is mijn laagte-record. Iemand goedkopere zuivere creatine gevonden?
pi_59339536
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 11:37 schreef Rigital het volgende:

[..]

100% mee eens. 400 gram voor 10,99 is mijn laagte-record. Iemand goedkopere zuivere creatine gevonden?
Heb je hier misschien ook een link voor? Of bestel je het niet online. Ben ook nog op zoek naar goedkope eiwitten en
pi_59339549
Heb je hier misschien ook een link voor? Of bestel je het niet online. Ben ook nog op zoek naar goedkope eiwitten en aminozuren
pi_59340391
Bedankt. Dat heb ik nodig. Goede prijzen overigens op die site, heb Mammoth wel eens voor een paar tientjes meer gekocht (Ook 2KG). Jammere vind ik dat je door al die producten de bomen door het bos niet meer zit, allemaal beloven waanzinnige spiergroei Aangezien ik geen verstand van de ingredienten heb is het maar gokken en hopen dat je geen geld weggooit. Zo zag ik net op de site de Humanobol?
pi_59340861
Meeste supplementen zijn klets. Whey is ook lang niet zo belangrijk, het is maar een aanvulling. Zoiets als visolie vind ik veel nuttiger omdat het voor veel dingen goed is.
pi_59349550
Voedsel moet gewoon de basis vormen voor elk dieet. Supplementen zijn inderdaad niets meer dan aanvullingen op zaken die je niet genoeg uit je voeding kunt krijgen.
pi_59355915
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 17:54 schreef Semargofni het volgende:
Meeste supplementen zijn klets. Whey is ook lang niet zo belangrijk, het is maar een aanvulling. Zoiets als visolie vind ik veel nuttiger omdat het voor veel dingen goed is.
Whey moet ik op een dag wel hebben. Anders wordt ik zo gaar van de kwark en vleessoorten. Hoe doe jij het dan? En waarom visolie? Begrijp wel wat het doet en wat het is, zie de meerwaarde er niet echt van in...
pi_59360015
quote:
Op vrijdag 13 juni 2008 09:17 schreef Devlinsect het volgende:

[..]

Whey moet ik op een dag wel hebben. Anders wordt ik zo gaar van de kwark en vleessoorten. Hoe doe jij het dan? En waarom visolie? Begrijp wel wat het doet en wat het is, zie de meerwaarde er niet echt van in...
Sinds dat ik weer bezig ben neem ik totaal geen supps meer. Ook geen whey. Na het trainen een banaan, appel en een bakje 'roer' (soort yoghurt). Als ik thuis kom ga ik een groot eitje maken op toast met wat zooi erdoor heen Dan een half litertje melk erbij en hoppa, eiwitten zat
pi_59367192
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 16:50 schreef XiChico het volgende:

Heb je hier misschien ook een link voor? Of bestel je het niet online. Ben ook nog op zoek naar goedkope eiwitten en aminozuren

1x in de zoveel tijd in de aanbieding bij De Tuinen. De creatine is gewoon goed. De std. whey minder. Sommige repen zijn daar ook goed, evenals de rooibosthee bv.
pi_59383797
zo, telt veel bier drinken als bulken? zo ja, massive bulk
pi_59398384
Vandaag potje Tribumax (tribulus) van een maat gekregen, hij vond het goed werken en moest het maar eens proberen. Maar op i-net lees ik nou niet echt bepaald veel positieve verhalen... Iemand hier ervaringen met het spul?
  zondag 15 juni 2008 @ 04:34:12 #126
140141 ivosnivo
pi_59400873
Geen ervaring, op dbb waren ze er ook al niet zo positief over.
pi_59466577
update over m'n schouderblessure:

oorzaak: zware zakken (30-40kg) hoog (2-3m) stapelen/zwieren op m'n werk

damage: scheur in supraspinatus, al sinds eind december niet meer in de gym geweest

oplossing: kine, dagelijks kleine bewegingen maken met kleine gewichten, zou binnen 4 maand moeten zijn opgelost

wat hebben we geleerd? sneller naar kine gaan! (of althans met schouderblessures)
pi_59481015
quote:
Op zondag 15 juni 2008 00:02 schreef Lichtpunt het volgende:
Vandaag potje Tribumax (tribulus) van een maat gekregen, hij vond het goed werken en moest het maar eens proberen. Maar op i-net lees ik nou niet echt bepaald veel positieve verhalen... Iemand hier ervaringen met het spul?
Tribulus werkt alleen in de portemonnee: het wordt dunner. Dat je het gekregen hebt, zegt al genoeg. Diverse studies heeft laten uitwijzen dat het niet werkt.
quote:
Op dinsdag 17 juni 2008 18:23 schreef Tommy_808 het volgende:
update over m'n schouderblessure:

oorzaak: zware zakken (30-40kg) hoog (2-3m) stapelen/zwieren op m'n werk

damage: scheur in supraspinatus, al sinds eind december niet meer in de gym geweest

oplossing: kine, dagelijks kleine bewegingen maken met kleine gewichten, zou binnen 4 maand moeten zijn opgelost

wat hebben we geleerd? sneller naar kine gaan! (of althans met schouderblessures)
Das mooi kloten. Vraag me wel af wat je bedoelt met 'kine'
pi_59481839
kinesist - kinesitherapie? :p
pi_59485614
quote:
Op woensdag 18 juni 2008 10:16 schreef Tommy_808 het volgende:
kinesist - kinesitherapie? :p
Ik dacht dat je je knie eerst bedoelde en het een typo was

Wat voor bewegingen moet je maken? Ik kamp ook met een blessure rondom de schouder. Alleen last met bankdrukken incline en side raises.
pi_59485790
Begrijp ik nou goed dat een kinesist bijna hetzelfde is als een fysio volgens deze wiki (jah wiki )

http://nl.wikipedia.org/wiki/Fysiotherapeut
  woensdag 18 juni 2008 @ 13:49:06 #132
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_59487139
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 14:16 schreef ivosnivo het volgende:

[..]

Schijnt behoorlijk kwaliteitsverschil in te zitten. En ik weet niet wat volgens de EU regels verkocht mag worden als zijnde creatine
  woensdag 18 juni 2008 @ 13:51:31 #133
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_59487200
zelf gebruik ik overigens geen supplementen. Wellicht na de zomer fatburners.

Maar ik zie de prijs/nut verhouding niet zo van 99% van die zooi.
pi_59491659
quote:
Op woensdag 18 juni 2008 12:43 schreef Devlinsect het volgende:

[..]

Ik dacht dat je je knie eerst bedoelde en het een typo was

Wat voor bewegingen moet je maken? Ik kamp ook met een blessure rondom de schouder. Alleen last met bankdrukken incline en side raises.
de oefening dat ik moet doen is specifiek voor m'n geblesseerde spier, ik moet op m'n zij liggen met m'n elleboog rustend op m'n heup, arm onder een hoek van 90° en dan 1kg op en neer bewegen (vooral traag naar beneden is zeer belangrijk). ga eens langs je fysio ofzo voor jou probleem
quote:
Op woensdag 18 juni 2008 12:51 schreef Devlinsect het volgende:
Begrijp ik nou goed dat een kinesist bijna hetzelfde is als een fysio volgens deze wiki (jah wiki )

http://nl.wikipedia.org/wiki/Fysiotherapeut
in belgië wordt fysio nooit gebruikt
pi_59507449
quote:
Op zondag 15 juni 2008 04:34 schreef ivosnivo het volgende:
Geen ervaring, op dbb waren ze er ook al niet zo positief over.
Waar waren ze op dbb wél positief over als ik vragen mag?
pi_59510075
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 01:07 schreef Sander170 het volgende:

[..]

Over spuiten
pi_59512631
quote:
Op woensdag 18 juni 2008 13:51 schreef Pappie_Culo het volgende:

Maar ik zie de prijs/nut verhouding niet zo van 99% van die zooi.
Creatine kun je goed van groeien. Heb nu weer monohydraat en als ik hier doorheen ben, koop ik Creatine Esthyl Ester. Iets duurder (5 euro per pot van 250 gram) en werkt beter op mij.
quote:
Op woensdag 18 juni 2008 16:14 schreef Tommy_808 het volgende:

[..]

de oefening dat ik moet doen is specifiek voor m'n geblesseerde spier, ik moet op m'n zij liggen met m'n elleboog rustend op m'n heup, arm onder een hoek van 90° en dan 1kg op en neer bewegen (vooral traag naar beneden is zeer belangrijk). ga eens langs je fysio ofzo voor jou probleem
[..]

in belgië wordt fysio nooit gebruikt
Thx voor de info. De oefening die je doet zie ik ook wel eens gebruikt worden bij de cable pulley. Dan met één arm, recht opstaan, cable op elleboog hoogte, arm in de zij en dan naar binnen en buiten trekken met zeer laag gewicht. Misschien dus nog een tip (wel overleggen natuurlijk). Ik ga hetzelf gebruiken.

En amai, had niet aan gedacht dat ge de term fysio niet gebruikt

Hou ons op de hoogte van je vorderingen!
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 01:07 schreef Sander170 het volgende:

[..]

Goed trainingsschema, voedingsschema (bulken! en veel eiwitten (3gram per kilo)) en rusten. Daarnaast creatine. Al het andere is onzin IMHO
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 09:25 schreef McGilles het volgende:

[..]

Over spuiten
Wanneer je je lichaam en vooral je lever naar de kloten wil hebben, doen! En het is cheaten natuurlijk

Aanvullingen / opmerkingen zijn welkom
  donderdag 19 juni 2008 @ 11:06:30 #138
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_59512665
quote:

[..]

Over spuiten
  donderdag 19 juni 2008 @ 12:31:56 #139
8030 ConQuestador
Alfa Romeo 156 GTA
pi_59515202
quote:
Op woensdag 18 juni 2008 13:51 schreef Pappie_Culo het volgende:
En dat is nou net een suplement welke ik niet weer ga gebruiken. Ik heb 60 euro neergelegd voor een potje "Hydroxycut hardcore", wat de top of the bill zou zijn. Ik heb er dus helemaal NIKS van gemerkt. Ik voelde niks in mijn lichaam, en het cutten ging niet sneller dan de weken ervoor en erna waarin ik puur cutte op cardio en minder koolhydraten.
pi_59516094
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 12:31 schreef ConQuestador het volgende:

[..]

En dat is nou net een suplement welke ik niet weer ga gebruiken. Ik heb 60 euro neergelegd voor een potje "Hydroxycut hardcore", wat de top of the bill zou zijn. Ik heb er dus helemaal NIKS van gemerkt. Ik voelde niks in mijn lichaam, en het cutten ging niet sneller dan de weken ervoor en erna waarin ik puur cutte op cardio en minder koolhydraten.
Goed om te weten. Hoor meer negatieve verhalen over Hydroxycut.

Als je het hier bestelde, had het je een tientje gescheeld. En als je het ophaalt zelfs ¤15:

http://www.bodyenfitshop.(...)oxycut-Hardcore.html
pi_59516152
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 11:05 schreef Devlinsect het volgende:
[..]

Wanneer je je lichaam en vooral je lever naar de kloten wil hebben, doen! En het is cheaten natuurlijk

Aanvullingen / opmerkingen zijn welkom
Hmm, het wachten is op mr J.

Heb trouwens zelf een weekje rust. Rechter schouder speelde erg op, veel push ups en oefeningen voor de schouders aan het doen met licht gewicht deze week, voelt nu al stukken beter dan aan t eind van vorig week. Verder lekker lopen knallen op 80-90% van mijn 1 rm de laatste tijd, op dat soort grappies ga je best hard

Volgende week weer vol gas
  donderdag 19 juni 2008 @ 13:09:45 #142
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_59516169
quote:

[..]

Wat zat er in als ik vragen mag?
pi_59516321
quote:

[..]

Cutten met sups en cardio is toch ook niet nodig... Gewoon interval shit doen. Minder carbs, paar eiwitjes meer, maar vooral interval. Sprinten in het bos ed. Meer GPP dingetjes doen in wedstrijd vorm met maten, wees creatief
  donderdag 19 juni 2008 @ 13:17:08 #144
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_59516358
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 13:16 schreef mister_popcorn het volgende:

[..]

Cutten met sups en cardio is toch ook niet nodig... Gewoon interval shit doen. Minder carbs, paar eiwitjes meer, maar vooral interval. Sprinten in het bos ed. Meer GPP dingetjes doen in wedstrijd vorm met maten, wees creatief
Werkt dat echt zo goed dan?

Was ist GPP?
pi_59516647
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 13:17 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

Werkt dat echt zo goed dan?

Was ist GPP?
ja interval werkt als n tiet. wel benodigd is een basis conditie.

gpp is general physical preparedness, en is meer iets om je algehele conditie, kracht en herstel-snelheid aan te pakken, maar als je dit in een soort wedstrijd vormpje weet te gieten is het ook een asskicker voor je conditie.
http://www.deepsquatter.com/strength/archives/ls14.htm GPP volgens Louie Simmons.
GPP op youtube geeft ook wel n idee.
  donderdag 19 juni 2008 @ 13:31:04 #146
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_59516743
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 13:27 schreef mister_popcorn het volgende:

[..]

ja interval werkt als n tiet. wel benodigd is een basis conditie.

gpp is general physical preparedness, en is meer iets om je algehele conditie, kracht en herstel-snelheid aan te pakken, maar als je dit in een soort wedstrijd vormpje weet te gieten is het ook een asskicker voor je conditie.
http://www.deepsquatter.com/strength/archives/ls14.htm GPP volgens Louie Simmons.
GPP op youtube geeft ook wel n idee.
basis conditie... dat is een vaag begrip... er zijn mensen die denken dat het de normaalste zaak van de wereld is om 10 km te hardlopen en te blijven lachen. Niet in huize Culo dus

En de laatste tijd heb ik het echt verwaarloosd. Beetje standaard in de zomer eigenlijk.
pi_59516865
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 13:31 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

basis conditie... dat is een vaag begrip... er zijn mensen die denken dat het de normaalste zaak van de wereld is om 10 km te hardlopen en te blijven lachen. Niet in huize Culo dus

En de laatste tijd heb ik het echt verwaarloosd. Beetje standaard in de zomer eigenlijk.
nou ja, 10 km is ook wel een aardige afstand, maar nog steeds redelijk snel te behappen als je ervoor traint. Maar een basis conditie is, wat ik heb geleerd bij boksen, gewoon 30 min op continu tempo joggen. works fine.
  donderdag 19 juni 2008 @ 13:44:18 #148
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_59517169
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 13:34 schreef mister_popcorn het volgende:

[..]

nou ja, 10 km is ook wel een aardige afstand, maar nog steeds redelijk snel te behappen als je ervoor traint. Maar een basis conditie is, wat ik heb geleerd bij boksen, gewoon 30 min op continu tempo joggen. works fine.
Okee. Nou dat niveau moet wel te halen zijn met een beetje inspanning

En intervallen, waar moet ik dan aan denken? Minuutje op, minuutje af? Gewoon effe ter indicatie.
pi_59517305
Wat mij erg goed hielp om mijn conditie op te bouwen was Crossfit, erg intensief maar wel leuk zo voor de verandering
pi_59523381
http://www.t-nation.com/a(...)measures_of_progress

Leuk artikel, vooral het stukje over cns is interessant.
pi_59525101
200 kg pinsquat is binnen Nu nog 100 kg 'gewoon' en dan vind ik mezelf officieel geen mietje meer.

Lang niet meer gepost maar ik ga nog altijd in mijn eigen slakkengangetje vooruit Recente dingen: 7*5*75 squat en een 55 kg stricte overhead press. Een paar dubbels op 67.5 bench en dumbell rows met 40 kg. Ik kom er wel. Ooit.

Dit is trouwens een powerlifter:
pi_59531892
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 13:44 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

Okee. Nou dat niveau moet wel te halen zijn met een beetje inspanning

En intervallen, waar moet ik dan aan denken? Minuutje op, minuutje af? Gewoon effe ter indicatie.
probeer eerst maar 's gewoon n tiental sprintjes te trekken voordat je begint met tijd meten
Voor schema's kan je het beste ff googlen op HIIT (high intensity interval training)
pi_59536295
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 18:34 schreef no-look het volgende:
200 kg pinsquat is binnen Nu nog 100 kg 'gewoon' en dan vind ik mezelf officieel geen mietje meer.

Lang niet meer gepost maar ik ga nog altijd in mijn eigen slakkengangetje vooruit Recente dingen: 7*5*75 squat en een 55 kg stricte overhead press. Een paar dubbels op 67.5 bench en dumbell rows met 40 kg. Ik kom er wel. Ooit.

Ik ga morgen voor de 3x100kg SQ ATG. Als het niet te druk is in de gym zal ik het filmen. Moet zeggen dat 9 weken billstarr mij erg goed heeft gedaan. Ga nog wel even door met 5x5 want de progressie is er nog niet uit
pi_59538323
quote:

[..]

Over spuiten
Welke spuiten.
  vrijdag 20 juni 2008 @ 10:13:16 #156
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_59543415
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 21:42 schreef mister_popcorn het volgende:

[..]

probeer eerst maar 's gewoon n tiental sprintjes te trekken voordat je begint met tijd meten
Uhuh

Ik hoop begin juli over de 90KG te raken btw. Moet er nog wel effe gebeuld en gevroten worden
pi_59544909
quote:
Op vrijdag 20 juni 2008 10:13 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

Uhuh

Ik hoop begin juli over de 90KG te raken btw. Moet er nog wel effe gebeuld en gevroten worden
Ik heb de laatste tijd totaal geen problemen om aan te komen, lekker veel eieren bakken, kipsate vreten en dan ook nog dik veel noten ed.
  vrijdag 20 juni 2008 @ 11:08:35 #158
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_59544945
quote:
Op vrijdag 20 juni 2008 11:07 schreef McGilles het volgende:

[..]

Ik heb de laatste tijd totaal geen problemen om aan te komen, lekker veel eieren bakken, kipsate vreten en dan ook nog dik veel noten ed.
Als ik de 90KG nog red voor juli dan heb ik in 3 maanden bijna 12 kilo aangezet. En dat hadden er misschien nog wel meer kunnen zijn als ik m'n weekends gezonder had geleefd, meer had gegeten en beter had getraind.

Maar ja, je moet keuzes maken en dat heb ik gedaan
pi_59556429
quote:
Op vrijdag 13 juni 2008 09:17 schreef Devlinsect het volgende:

[..]

In de avond pak ik kwark noten en blik tonijn, dan zit je al zeker op 100 gr. Dus dan hoef ik nog maar 80 ong binnen te krijgen, waarvan de avond maaltijd ook 20-30 bevat. De rest haal ik wel uit brood/brinta/melk/havermout enz enz. Overigens neem ik zelf ook whey, alleen tijdens mijn training met suiker omdat ik dan de meerwaarde er wel van inzie, kan inprincipe ook chocmelk pakken. Visolie neem ik ook puur preventief misschien maakt het ook weinig uit maar ik denk graag dat het helpt .
pi_59563743
quote:
Op vrijdag 20 juni 2008 11:07 schreef McGilles het volgende:

[..]

Ik ook niet. Nadat ik klaar was met de sport opleiding kwamen de kilo's er met gemak aan. Nu even temperen omdat het anders te gortig word
  zondag 22 juni 2008 @ 12:01:58 #161
8030 ConQuestador
Alfa Romeo 156 GTA
pi_59599870
quote:
Op vrijdag 20 juni 2008 18:38 schreef Semargofni het volgende:

[..]

In de avond pak ik kwark noten en blik tonijn, dan zit je al zeker op 100 gr. Dus dan hoef ik nog maar 80 ong binnen te krijgen, waarvan de avond maaltijd ook 20-30 bevat.
Misschien is het handig de eiwitinname wat beter te verdelen over de dag. Je lichaam kan echt geen 100 gram eiwitten in 1x verwerken.
pi_59609078
vandaag weer mooi getraind. Supersetje pistols en fulls squats. Dat is toch aardig zwaar... Toppie dus
pi_59609163
quote:
Op zondag 22 juni 2008 19:47 schreef mister_popcorn het volgende:
vandaag weer mooi getraind. Supersetje pistols en fulls squats. Dat is toch aardig zwaar... Toppie dus
Ik wil binnenkort mijn training wat intensiever maken, maar weet nog niet precies hoe ik het ga aanpakken. Zit er aan te denken sommige oefeningen lichter te pakken met meer herhalingen aan het eind en minder rust tussendoor.

Iemand ideeen hiervoor?

ps: Hou er wel rekening mee dat ik weinig speciaals kan doen met mijn benen ivm blessure.
pi_59619253
quote:
Op zondag 22 juni 2008 19:47 schreef mister_popcorn het volgende:
Pistols is echt een gruwlijk zware oefening maar wel goed om te doen. veel mensen vergissing zich erin.
pi_59643644
quote:
Op zondag 22 juni 2008 19:51 schreef McGilles het volgende:

[..]

Ik wil binnenkort mijn training wat intensiever maken, maar weet nog niet precies hoe ik het ga aanpakken. Zit er aan te denken sommige oefeningen lichter te pakken met meer herhalingen aan het eind en minder rust tussendoor.

Iemand ideeen hiervoor?

ps: Hou er wel rekening mee dat ik weinig speciaals kan doen met mijn benen ivm blessure.
intensiever maken kan op zoveel manieren... Je zou bijvoorbeeld een tijd meer op volume kunnen trainen, of juist op snelheid, en de record pogingen even weglaten. Wat rust tussendoor oefeningen betreft weet ik echt niets van, daar hou ik nooit rekening mee, gewoon gaan als het weer gaat

Misschien is afsluiten met een circuit training ook wel iets om nog een flinke opdonder te krijgen.
  dinsdag 24 juni 2008 @ 08:14:49 #166
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_59643790
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 18:34 schreef no-look het volgende:

same story here

Alleen mijn squat staat echt stil, ik loop nu met 3x8x80kg te klooien. Maar focus is dan ook verplaatst naar het bovenlichaam.
Inmiddels wel richting de 70kg op de bench en militairy press naar 40kg.

Daarnaast ben ik sinds 6 weken rustig aan het cutten. Op het gemakje doortrainen en zodra ik mijn doelen heb bereikt ga ik lekker op onderhoud trainen.
pi_59645488
haha dat zeg je nu. Doelen verleg je automatisch hoor, dat zit er bij de meesten toch wel ingebakken.

Tragisch trouwens hoe makkelijk mijn UB sterker wordt en hoe mijn LB zwak blijft. Heb een poos niet zwaar gedeadlift omdat ik meer squat en ik ben er gewoon zwakker in geworden. What the F? En als ik een poosje m'n best doe met banken en military press dan gaat die wel gemakkelijk omhoog
  dinsdag 24 juni 2008 @ 11:34:56 #168
153887 kidkash19
Woo Woo Woo..you know it
pi_59647293
Over doelen gesproken
Wegens een verandering van positie in American Football heb ik mijzelf dus ook wat doelen gesteld in de sportschool, heb een week totale rust genomen en gisteren begonnen om naar die doelen toe te werken. Ik doe voor 3 oefeningen (de basis voor Football) een routine van 3 of 5 sets van 5 reps

Boxsquat is nu 115 KG moet naar 175 in december
Deadlift zit ik op 100 KG moet naar 160 in december
Bankdrukken zit ik op 115 en die moet naar 150 toe in december

wish me luck
Im a bad man....but i forgive myself
Luck is for losers
pi_59648485
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 11:34 schreef kidkash19 het volgende:
Over doelen gesproken
Wegens een verandering van positie in American Football heb ik mijzelf dus ook wat doelen gesteld in de sportschool, heb een week totale rust genomen en gisteren begonnen om naar die doelen toe te werken. Ik doe voor 3 oefeningen (de basis voor Football) een routine van 3 of 5 sets van 5 reps

wish me luck
Dat wordt vreten
pi_59649360
quote:
Over doelen gesproken

wish me luck
waarom de box squat?
waarom focus op bankdrukken ipv mp's icm veel triceps werk?

Ik moet ook eerlijk bekennen dat ik nogal mijn twijfels heb over de haalbaarheid ervan, niets is zo kut als jezelf onhaalbare doelen te stellen... Procentueel en absoluut gezien zijn dit behoorlijk gains, zeker omdat je al op een redelijk niveau bent. Je wilt overal 50% sterker op worden in n half jaar, reken maar 's uit wat er zou gebeuren als je in dit tempo (mocht het lukken) 4 jaar lang zou trainen

Ik wens je veel succes, maar denk dat een overweging van het plan (zowel oefeningen als gewichten) zeer aan te raden is.
pi_59649386
quote:
Over doelen gesproken

wish me luck
Beter focus je harder op squat en deadlift, want een 100kg squat/deadlift bij een 115 bench gaat nergens over natuurlijk.

Succes.
pi_59649446
quote:
Over doelen gesproken

wish me luck
ow ja mocht je toch ermee door willen gaan train dan wel de ene week op snelheid, andere week op kracht en andere week op volume, anders kom je echt helemaal nergens. (ergo, verander dus je reps en setjes per week)
  dinsdag 24 juni 2008 @ 13:02:25 #173
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_59649524
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 10:18 schreef no-look het volgende:
haha dat zeg je nu. Doelen verleg je automatisch hoor, dat zit er bij de meesten toch wel ingebakken.

Tragisch trouwens hoe makkelijk mijn UB sterker wordt en hoe mijn LB zwak blijft. Heb een poos niet zwaar gedeadlift omdat ik meer squat en ik ben er gewoon zwakker in geworden. What the F? En als ik een poosje m'n best doe met banken en military press dan gaat die wel gemakkelijk omhoog
ik weet wel redelijk wat ik kwa fysiek wil en nog beter wat ik niet wil. Dat gaat dus wel goed komen
  dinsdag 24 juni 2008 @ 13:05:04 #174
153887 kidkash19
Woo Woo Woo..you know it
pi_59649569
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 12:55 schreef mister_popcorn het volgende:

[..]

waarom de box squat?
waarom focus op bankdrukken ipv mp's icm veel triceps werk?

Ik moet ook eerlijk bekennen dat ik nogal mijn twijfels heb over de haalbaarheid ervan, niets is zo kut als jezelf onhaalbare doelen te stellen... Procentueel en absoluut gezien zijn dit behoorlijk gains, zeker omdat je al op een redelijk niveau bent. Je wilt overal 50% sterker op worden in n half jaar, reken maar 's uit wat er zou gebeuren als je in dit tempo (mocht het lukken) 4 jaar lang zou trainen

Ik wens je veel succes, maar denk dat een overweging van het plan (zowel oefeningen als gewichten) zeer aan te raden is.
Bedankt voor de tips
Ik fitness niet voor uiterlijk of iets anders, het is puur voor football en doe dit al een aantal jaar. Heb er ook veel onderzoek in gedaan, en zoals ik zei vanwege een verandering in positie moet alles een beetje omhoog.

Box Squat doe ik puur voor Football, ik heb aardig onderzocht en nagevraagd op Amerikaanse fora en daar is de algemene opinie dat de Box Squat je explosiviteit verbeterd.
Bankdrukken doe ik omdat dat ook gewoon een algemene beweging is in het Football (blokken van mensen wat ik meer ga doen)

Daarbij zijn de gewichten waar ik nu op zit niet echt representatief omdat mijn seizoen net voorbij is en ik in het seizoen niet zwaar train en zo ie zo al weinig benenwerk doe dan (ivm veel rennen op het veld)
Voor het seizoen zat ik een stuk hoger met alles dus als het meezit heb ik daar niet zoveel tijd nodig om weer aan te haken.
Je kan dus zeggen dat ik in een jaar een half jaar echt zwaar en hard train en een half jaar rond onderhoud zit en soms zelfs daaronder omdat American Football een aardige aanslag is op je lichaam.

Daarbij ga ik ook 2x in de week aan snelheid en conditie werken op het veld, ik heb een voorbeeld schema gehad van iemand die op een college speelt in Amerika en daarbij verschilt mijn schema niet zo heel veel
quote:
Beter focus je harder op squat en deadlift, want een 100kg squat/deadlift bij een 115 bench gaat nergens over natuurlijk
Dat is inderdaad ook wat ik doe aangezien het in mijn sport vooral uit de benen moet komen, bedankt voor de tip

[ Bericht 6% gewijzigd door kidkash19 op 24-06-2008 13:16:12 ]
Luck is for losers
pi_59652207
quote:
Over doelen gesproken

wish me luck
Hoe kan je nou ooit maar 100kg deadliften als je 115kg kan benchen?
Ik heb een tijd geleden iemand meegenomen de gym in die nog nooit had getraint en die kon 160kg deadliften. Hij heeft zelf wel een brede bouw.

Als je 115kg kan benchen neem ik aan dat je aardig wat massa hebt en dat je benen ook wel iets kunnen. Raar zeg.

Ik kan je zeggen, van 115kg naar 150kg benchen in een half jaartje, dat gaat je niet lukken of je moet echt alles op alles zetten. Met veel trainen heb ik ooit 147,5kg geduwd maar dat zit er nu ook niet meer in.
  dinsdag 24 juni 2008 @ 15:07:34 #176
153887 kidkash19
Woo Woo Woo..you know it
pi_59652722
Ik heb een half jaar geen benen getraind zoals ik al had verteld. Vorig jaar december zat ik rond de 130 a 140 kg Deadliften. Het programma wat ik deze x ga volgen is voor mij ook nieuw dus het is ook aftasten met wat kan en niet kan, laatste wat ik wil is een blessure namelijk.

Ik snap dat het er allemaal raar uitziet in vergelijking met hoe sommige trainen maar er zit echt een gedachte achter, word in onze sportschool ook raar aangekeken hoe en wat ik train.
Ik zet liever mn doelen hoog en dan net niet halen dan te laag zetten en halverwege alles halen en dan weer moeten verleggen.
In mijn 1e jaar in de sportschool had ik als doel om in december (precies een jaar) 100 KG te bankdrukken minstens 1x en dat is me toen ook gelukt.
Ik ga zien hoe het deze x loopt

[ Bericht 48% gewijzigd door kidkash19 op 24-06-2008 15:20:08 ]
Luck is for losers
pi_59653757
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 13:05 schreef kidkash19 het volgende:

[..]

Box Squat doe ik puur voor Football, ik heb aardig onderzocht en nagevraagd op Amerikaanse fora en daar is de algemene opinie dat de Box Squat je explosiviteit verbeterd.
Bankdrukken doe ik omdat dat ook gewoon een algemene beweging is in het Football (blokken van mensen wat ik meer ga doen)

box squats worden niet gebruikt voor explosiviteit. Ik ben eerder bang dat ze door je de buddies op je football fora worden gebruikt omdat je er redelijk indrukwekkende gewichten mee kan wegzetten.
Een BS wordt overigens voornamelijk gebruikt om het squatten goed te leren, en om je heupen en onderrug flink aan te pakken. Ik heb sowieso mijn twijfels of je die bs wel moet doen, gezien het feit dat je rug al genoeg klappen krijgt van je sport en dat de box squat er meer stress op zet dan een normale full squat.

Als je echt explosiviteit zoekt voor het sprinten en springen zou ik gewone full squats, jumping squats en pistols ed aanraden.

Ook voor het blokken van mensen zou ik me meer richten op schouders en triceps dan op je borst, zelfs nog eerder op triceps schouders en rug...
  dinsdag 24 juni 2008 @ 16:06:30 #178
153887 kidkash19
Woo Woo Woo..you know it
pi_59654170
Over boxsquats
http://www.elitefts.com/documents/box-squat.htm
quote:
Doing static-overcome-by-dynamic work will build a great amount of explosive and absolute strength. Going from relaxed to dynamic work will also build tremendous explosive and absolute strength. Both types of work occur when box squatting. Some muscles are held statically, while others are actually relaxed.
Ik heb veel informatie van www.defrancostraining.com, een toptrainer voor atleten in Amerika en ik heb een aantal x mail contact gehad met iemand die daar had getraind.

Niet dat ik niet zeg dat jij (of anderen) er geen verstand van hebben, want er is hier absoluut veel verstand van zaken en heb zelf ook genoeg opgestoken hier, maar er zijn meer wegen naar Rome

Het zijn ook niet alleen die 3 oefeningen die ik doe, ik doe er natuurlijk meer maar die 3 zijn mn focuspunten en dan is BP nog het minst belangrijke

[ Bericht 4% gewijzigd door kidkash19 op 24-06-2008 16:11:51 ]
Luck is for losers
pi_59655388
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 15:49 schreef mister_popcorn het volgende:

[..]

box squats worden niet gebruikt voor explosiviteit. Ik ben eerder bang dat ze door je de buddies op je football fora worden gebruikt omdat je er redelijk indrukwekkende gewichten mee kan wegzetten.
Een BS wordt overigens voornamelijk gebruikt om het squatten goed te leren, en om je heupen en onderrug flink aan te pakken. Ik heb sowieso mijn twijfels of je die bs wel moet doen, gezien het feit dat je rug al genoeg klappen krijgt van je sport en dat de box squat er meer stress op zet dan een normale full squat.

Als je echt explosiviteit zoekt voor het sprinten en springen zou ik gewone full squats, jumping squats en pistols ed aanraden.

Ook voor het blokken van mensen zou ik me meer richten op schouders en triceps dan op je borst, zelfs nog eerder op triceps schouders en rug...
-Box squats hebben zeer zeker wel effect op explosiviteit in de heupextensoren (dus sprinten)
-Box squats doe je met minder gewicht dan een regular parallel squat.
-Druk op de ruggewervels is niet groter bij een box squat dan bij een fullsquat. Misschien zelfs kleiner als je de neiging hebt tot een rounded back in diepe positie.

Fullsquats: vnl. quadriceps en evt glutes (als je veel naar voren leunt) I.t.t. sprinten waarbij je acceleratie en snelheidsbehoud vooral uit de hamstrings voortkomen.
Jumping squats: leuk voor vertical jump, maar veel te laag gewicht voor explosiviteitstraining.
-Pistols: zie fullsquat.

Denk dat box squats het beste zijn voor american football. Maar ik mis wel hang power cleans? Nog een stuk belangrijker dan bench press denk ik. Ik zou gewoon een Bill Starr template volgen, is speciaal gemaakt voor footballspelers.
  dinsdag 24 juni 2008 @ 16:59:57 #180
153887 kidkash19
Woo Woo Woo..you know it
pi_59655426
Ja die was ik vergeten...Power Cleans...alleen heb ik daar geen ruimte voor bij ons in de sportschool en het is nogal een gooi en smijt oefening, gelukkig hebben we een paar gewichten op de club liggen dus die ga ik daar doen

Ik ga eens kijken naar dat template, bedankt!
Luck is for losers
pi_59655979
Je hebt niet veel ruimte nodig om power cleans uit te voeren. Als je er Bent over rows kun doen dan kun je er ook Power cleans uitvoeren.
pi_59658551
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 16:06 schreef kidkash19 het volgende:
Over boxsquats
http://www.elitefts.com/documents/box-squat.htm
[..]

Ik heb veel informatie van www.defrancostraining.com, een toptrainer voor atleten in Amerika en ik heb een aantal x mail contact gehad met iemand die daar had getraind.

Niet dat ik niet zeg dat jij (of anderen) er geen verstand van hebben, want er is hier absoluut veel verstand van zaken en heb zelf ook genoeg opgestoken hier, maar er zijn meer wegen naar Rome

Het zijn ook niet alleen die 3 oefeningen die ik doe, ik doe er natuurlijk meer maar die 3 zijn mn focuspunten en dan is BP nog het minst belangrijke
hmmkaaay. My bad
pi_59660662
Ik zou de boxsquats afwisselen met andere squat varianten, en ook bvb goodmornings erbij doen.

Oja doe powerclean als 1e oefening, wanneer je bvb eerst gaat deadliften/squatten en daarna pas cleans doet zul je merken dat je een stuk minder explosief bent.
pi_59688659
heb toelating gekregen van m'n fysio om terug te gaan trainen

morgen dus UB, licht gewicht en veel reps en daarna een checkup bij de fysio

lets get it on
pi_59691291
G.woon pompen.
pi_59697100
Ben op zoek naar een riem: iemand nog tips?
  donderdag 26 juni 2008 @ 09:07:57 #187
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_59697192
Waterlooplein ouwuh
pi_59697369
-edit-

Verkeerde topic.
pi_59698067
Morgen afspraak bij huisarts voor bloedprikken. Laatste tijd echt 50% van de keren na mijn training zwaar duizelig, misselijk, bibberig. Voel me gewoon echt beroerd waardoor ik echt alleen maar kan zitten/liggen op een stoel.
pi_59698181
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 09:56 schreef McGilles het volgende:
Morgen afspraak bij huisarts voor bloedprikken. Laatste tijd echt 50% van de keren na mijn training zwaar duizelig, misselijk, bibberig. Voel me gewoon echt beroerd waardoor ik echt alleen maar kan zitten/liggen op een stoel.
Dat zou ik ook wel eens willen: bloedprikken om de waarden te laten meten. Is dat gratis en zo te doen bij de huisarts of moet je onder behandeling staan voor iets?

Hoe doe jij dat?
pi_59698330
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 10:01 schreef Devlinsect het volgende:

[..]

Dat zou ik ook wel eens willen: bloedprikken om de waarden te laten meten. Is dat gratis en zo te doen bij de huisarts of moet je onder behandeling staan voor iets?

Hoe doe jij dat?
Ik heb een afspraak gemaakt en zie het wel morgen
  vrijdag 27 juni 2008 @ 00:39:10 #192
140141 ivosnivo
pi_59721483
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 10:01 schreef Devlinsect het volgende:

[..]

Hoe doe jij dat?
Ik heb laatst een x me cholesterol laten meten, omdat ik zo godsgruwelijk slecht eet. En dat koste niks.
  vrijdag 27 juni 2008 @ 08:00:02 #193
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_59723368
dat is een standaard controle en dat valt in je basisverzekering voor zover ik weet
pi_59723661
Aankomende maandagochtend bloed prikken, vandaag kon niet want ik had al lopen bikken
  vrijdag 27 juni 2008 @ 08:54:12 #195
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_59723779
de 90 niet gehaald, maar wel de 88KG. Volgende week effe lekker helemaal niks doen
pi_59724788
"de waarden van je bloed zijn goed, alleen we vonden sporen van coke en weed in je bloed".

Hou ons op de hoogte McGilles. Ben benieuwd waar je op kan laten testen namelijk
pi_59725274
quote:
Op vrijdag 27 juni 2008 09:51 schreef Devlinsect het volgende:
"de waarden van je bloed zijn goed, alleen we vonden sporen van coke en weed in je bloed".

Hou ons op de hoogte McGilles. Ben benieuwd waar je op kan laten testen namelijk
Ze vroegen wat voor supplementen ik gebruikte, had eigenlijk voor de grap een hele ratteplan moeten opnoemen
Ik zal maandag hier posten Moet nuchter zijn dus na het prikken snel naar huis om te eten, want nuchter rondlopen is niks
  vrijdag 27 juni 2008 @ 11:28:29 #198
199168 1knowFeaR
1 of a kind.
pi_59727364
tvp, als ik thuis ben zo ff lezen
Wether you think you can, ore can't youre right.
pi_59742945
quote:
Op vrijdag 27 juni 2008 00:39 schreef ivosnivo het volgende:

[..]

Ik heb laatst een x me cholesterol laten meten, omdat ik zo godsgruwelijk slecht eet. En dat koste niks.
volgens mij heb je hier zelfs thuis tests voor alhoewel deze natuurlijk nooit zo betrouwbaar zijn als bij de dokter
  zaterdag 28 juni 2008 @ 19:15:19 #200
140141 ivosnivo
pi_59758505
quote:
Op vrijdag 27 juni 2008 22:59 schreef JeffreyXL het volgende:

[..]

volgens mij heb je hier zelfs thuis tests voor alhoewel deze natuurlijk nooit zo betrouwbaar zijn als bij de dokter
Okay, hoop het niet meer nodig te hebbe Zelfbeheersing is een bitch.
pi_59769200
haha, je moet er wat voor over hebben om strongman te zijn. En echte mannen hebben natuurlijk ook gewoon een buikje
pi_59769374
Ik ben het er niet mee eens, persoonlijk heb ik er dus echt geen zin in om met een skyhigh bf rond te lopen, als je even sterk kunt zijn op een laag bf.
pi_59769543
Maar je moet het met me eens zijn dat een hoger BW grote voordelen met zich meeneemt en dan doel ik vooral op strongman wedstrijden.
pi_59770716
Het ging niet om BW maar om BF, , tuurlijk, hoger BW = more strength.

Gasten als derek poundstone, jon anderson, jarek dymek, pudzianowski, etc. staan dik onder de 10%bf.
pi_59781240
quote:
Op zondag 29 juni 2008 13:26 schreef Baffer het volgende:
Het ging niet om BW maar om BF, , tuurlijk, hoger BW = more strength.

Gasten als derek poundstone, jon anderson, jarek dymek, pudzianowski, etc. staan dik onder de 10%bf.
Majha nu noem je ook wat op. Genetic beasts, voor Joe Average zal het toch wat anders liggen. Ben je bijv wat aan de kleine kant dan zul je wel moeten als je redelijk mee wilt draaien in het SM circuit.
  zondag 29 juni 2008 @ 23:12:35 #206
140141 ivosnivo
pi_59782781
quote:
Op zondag 29 juni 2008 12:01 schreef Baffer het volgende:
Ik ben het er niet mee eens, persoonlijk heb ik er dus echt geen zin in om met een skyhigh bf rond te lopen, als je even sterk kunt zijn op een laag bf.
Ik ook niet, ik vind het knap wat Jarno en al die andere gasten doen. Maar ik zou niet met zo'n enorme pens rond willen lopen.
pi_59806280
Ik vraag me overigens wel eens af hoe die gasten er na hun 40/50ste bij lopen en dan doel ik vooral op de gewrichten. Het kan gewoon niet goed zijn en eens zullen ze er de tol voor moeten betalen.
pi_59864187
Vandaag de uitslag van de bloedtest, niks speciaals.

Nu ga ik morgen langs en krijg ik een glucosemeter mee, zodat ik bloed kan testen zodra ik er last van heb. Dus maandag ga ik bikkelen als een bezetene in de gym zodat ik me zo akelig voel dat ik goed kan testen
  donderdag 3 juli 2008 @ 13:40:07 #209
219078 Rbnn
Schitterend van Roem
pi_59864786
Brinta is echt zo jeuzes smerig

respect voor de Bodybuilders die dit elke ochtend door hun keel krijgen
...
pi_59867174
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 13:40 schreef Rbnn het volgende:
Brinta is echt zo jeuzes smerig

respect voor de Bodybuilders die dit elke ochtend door hun keel krijgen
Ik vind het echt gewoon lekker, snap niet dat mensen dit vies vinden. Zonder problemen werk ik elke ochtend een half litertje weg
pi_59870466
hey vraagje, ik ben zonet begonnen met de wat grotere oefeningen. Dus meer compound ipv isolated. Vandaag bijvoorbeeld. squat, dips, pull up en deadift. Dips en pull ups doe ik al een lange tijd, maar ben relatief nieuw met squats en deadlifts.

Ik heb naar mijn idee deze laatste twee oefeningen met zon goed mogelijke vorm gedaan en achteraf voelde mijn onderrug een beetje stijf, maar niet al te erg. Ik heb daarna thuis ook wat rekoefeningen gedaan en vooral geconcentreerd op mijn rug. Nu een paar uur later is mijn onderrug onwijs stijf en is opstaan bijvoorbeeld moeilijk. Als ik een half uurtje zit en dan opsta voel ik het bijvoorbeeld. Als ik rechtop is er niks aan de hand en voel ik niks. Is dit normaal of heb ik toch mijn rug te bol gemaakt tijdens de oefeningen?
pi_59870773
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 17:26 schreef Chillmeister het volgende:
hey vraagje, ik ben zonet begonnen met de wat grotere oefeningen. Dus meer compound ipv isolated. Vandaag bijvoorbeeld. squat, dips, pull up en deadift. Dips en pull ups doe ik al een lange tijd, maar ben relatief nieuw met squats en deadlifts.

Ik heb naar mijn idee deze laatste twee oefeningen met zon goed mogelijke vorm gedaan en achteraf voelde mijn onderrug een beetje stijf, maar niet al te erg. Ik heb daarna thuis ook wat rekoefeningen gedaan en vooral geconcentreerd op mijn rug. Nu een paar uur later is mijn onderrug onwijs stijf en is opstaan bijvoorbeeld moeilijk. Als ik een half uurtje zit en dan opsta voel ik het bijvoorbeeld. Als ik rechtop is er niks aan de hand en voel ik niks. Is dit normaal of heb ik toch mijn rug te bol gemaakt tijdens de oefeningen?
Als je de oefeningen pas net doet kan het zijn dat je gewoon last hebt van je rug, niks speciaals. Je kan wel voor de zekerheid even een ervaren iemand laten meekijken hoe je beweging is.

Heb zelf wel eens een dag zo'n last gehad dat ik na 15min lopen echt weer even moest zitten
  donderdag 3 juli 2008 @ 18:37:40 #213
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_59871639
Ik heb behoorlijk vaak last van een stijve rug na squats en deadlifts

Het zijn ook maar licht belastende oefeningen eh
pi_59872254
thanks for info. I dacht ik vraag het voor de zekerheid. Ik had in 2002 onwijs problemen met mijn onderrug voor een week ofzo. Ik kon bijvoorbeeld mijn veters niet eens strikken, dus ik ben altijd voorzichtig geweest sindsdien. Maar wil toch mijn rug versterken om dit ooit nog eens te voorkomen.
pi_59887269
1*95 gesquat! +9 kg op vorige pr. Awesome.
  vrijdag 4 juli 2008 @ 20:58:45 #216
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_59897598
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 13:02 schreef no-look het volgende:
doe jij nog steeds kont naar de grond ?

ik heb woensdag maar even 4x90 parrraaalllleelll gedaan. Kont naar de grond kan ik niet, daar ben ik niet flexibel genoeg voor en heb geen zin om het te leren

Het is nu weer gewoon pompen met parrrrraalllleellllll
pi_59900165
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 13:02 schreef no-look het volgende:
Netjes
pi_59900765
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 15:04 schreef McGilles het volgende:

[..]

Ik vind het echt gewoon lekker, snap niet dat mensen dit vies vinden. Zonder problemen werk ik elke ochtend een half litertje weg
Meng jij er nog smaakstoffen (basterdsuiker, suiker) doorheen?
Zonder suiker vind ik het ook nogal saai namelijk
pi_59900825
^^Je kunt er ook honing bij gooien dan smaakt het op zich al wat beter.
  vrijdag 4 juli 2008 @ 23:40:14 #220
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_59901200
kwark is pas ranzige shiat

brinta valt wel mee, zeker nu in mijn cut neem ik maar 250ml + 30gr. Dat tank je helemaal zo weg
pi_59901297
Kwark zonder iets is inderdaad niet echt goed weg te krijgen maar met wat light aardbeien jam gaat het toch alweer een stuk beter
pi_59901426
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 23:44 schreef JeffreyXL het volgende:
Kwark zonder iets is inderdaad niet echt goed weg te krijgen maar met wat light aardbeien jam gaat het toch alweer een stuk beter
Ik heb een bak van 500ml kwark binnen een minuut op, geen probleem.
  vrijdag 4 juli 2008 @ 23:50:42 #223
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_59901471
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 23:48 schreef McGilles het volgende:

[..]

jij bent dan ook een big mofo met het eetpatroon van een panda alleen dan gevarieerder
pi_59901624
quote:

[..]

Gewoon naturel heb ik er toch wel wat moeite mee. Maar met vruchten of wat jam gaat het er bij mij ook vlot in
pi_59901671
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 23:50 schreef Fugie het volgende:

[..]

jij bent dan ook een big mofo met het eetpatroon van een panda alleen dan gevarieerder
Gewoon blijven lepelen. Persoonlijk hoor je wel vaker mensen klagen over dat iets 'vies' is. Ik vind niks vies, en dan heb ik het gewoon over voedingsmiddelen. Er zijn wel dingen minder lekker, kwark is niet super lekker ofzo, maar als je gewoon blijft lepelen en gewoon slikken is die bak zo leeg.

Iets 'vies' vinden vind ik maar voor mietjes, gewoon eten die handel
pi_59906514
Vraagje.. Ik heb al een tijdje last van striemen op me biceps en op me rugvleugels. Nu heb ik weer een hele serie ontdekt op me onderrug en ontstaan er weer nieuwe op me armen en ik word er echt schijtziek van
Zijn er paardemiddeltjes tegen striemen verkrijgbaar? Ik smeer al met nivea en neem veel vitamines maar het wil maar niet helpen, ze blijven groter worden en nieuwe blijven ontstaan
Ik ben een superster want ik drink jupiler!
  zaterdag 5 juli 2008 @ 12:37:55 #227
188134 Beauregard
1818 - 1893
pi_59906722
quote:
Op zaterdag 5 juli 2008 12:24 schreef Fuzzysham het volgende:
Vraagje.. Ik heb al een tijdje last van striemen op me biceps en op me rugvleugels. Nu heb ik weer een hele serie ontdekt op me onderrug en ontstaan er weer nieuwe op me armen en ik word er echt schijtziek van
Zijn er paardemiddeltjes tegen striemen verkrijgbaar? Ik smeer al met nivea en neem veel vitamines maar het wil maar niet helpen, ze blijven groter worden en nieuwe blijven ontstaan
Lees dit eens. http://www.bodybuildingli(...)-oftewel-striae.html

Helaas is er dit te lezen:
quote:
Hoe verwijder ik ze?

Helaas, striemen gaan nooit meer weg. Ze gaan nooit weg maar de intensiteit van de kleur vermindert wel in de tijd. Dit proces kan echter jaren duren maar hangt wederom af van persoon tot persoon. Mijn ervaring is echter dat wanneer je bruiner wordt (naar de zomer toe) dat de striae minder zichtbaar is doordat je huid meer de bruin/rode toer opgaat. Als je er ziek van wordt en ze wil voor een paar uur verbergen: Fond de teint, voelt wel vuil aan en is eigenlijk ook maar vuil bucht maar het helpt wel.
  zaterdag 5 juli 2008 @ 14:58:37 #228
140141 ivosnivo
pi_59908894
quote:

[..]

Dat doe ik je niet na, ben toch wel 5 min mee bezig. En als ik er een berg musli door gooi wel 15 ofzo.
  zaterdag 5 juli 2008 @ 16:36:27 #229
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_59910143
quote:
Op zaterdag 5 juli 2008 14:58 schreef ivosnivo het volgende:

[..]

Dat doe ik je niet na, ben toch wel 5 min mee bezig. En als ik er een berg musli door gooi wel 15 ofzo.
Jij hebt andere kwaliteiten toch ? 10 pizzas op een dag ofzo
pi_59910471
quote:
Op zaterdag 5 juli 2008 14:58 schreef ivosnivo het volgende:

[..]

Ik heb gisterenavond nog even zitten testen voor het slapengaan, deed er 49 seconden over. Een 500ml bakje magere kwark van de c1000, koningskwark.
  zaterdag 5 juli 2008 @ 17:11:51 #231
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_59910657
quote:
Op zaterdag 5 juli 2008 16:59 schreef McGilles het volgende:

[..]

Ik heb gisterenavond nog even zitten testen voor het slapengaan, deed er 49 seconden over. Een 500ml bakje magere kwark van de c1000, koningskwark.
c1000
pi_59921712
quote:
Op zaterdag 5 juli 2008 16:59 schreef McGilles het volgende:

[..]

haha lol 49 sec
pi_59941447
In 2 minuten is een bak koningskwark hier weggewerkt. Water erbij nemen, that is the trick.
  maandag 7 juli 2008 @ 09:37:00 #234
42630 DAMH
vroemmmm!!!
pi_59941948
Vanaf vandaag maar weer eens begonnen met schoon eten geen drank en cardio weer opschroeven.. kijken of ik nu eens die abs kan vinden die ik al 25 jaar kwijt ben
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
-the Dude-
  maandag 7 juli 2008 @ 10:55:26 #235
140141 ivosnivo
pi_59943285
quote:
Op maandag 7 juli 2008 08:56 schreef Devlinsect het volgende:
In 2 minuten is een bak koningskwark hier weggewerkt. Water erbij nemen, that is the trick.
Jullie genieten er ook niet van, ik zet altijd een rustig muziekje op. Doe me voeten in een waterbadje, steek wat wierrook aan en schenk mezelf een glas wijn in. Daarna begin ik aan me kwark.
  maandag 7 juli 2008 @ 13:48:12 #237
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_59947140
quote:
Op maandag 7 juli 2008 10:55 schreef ivosnivo het volgende:

[..]

Jullie genieten er ook niet van, ik zet altijd een rustig muziekje op. Doe me voeten in een waterbadje, steek wat wierrook aan en schenk mezelf een glas wijn in. Daarna begin ik aan me kwark.
ivo

hier hoort nog een deuntje bij: 'i'm to sexy for my kwark, to sexy for my kwark, to sexy by farrrrr'
pi_59947523
quote:
Op maandag 7 juli 2008 08:56 schreef Devlinsect het volgende:
Gewoon zonder water deed ik het, blijf oefenen jongen
pi_59951481
quote:
Op maandag 7 juli 2008 10:55 schreef ivosnivo het volgende:

[..]

je mist de dvd met sex in the city...

Heb trouwens straps gekocht voor het deadliften, mijn grip gaat gewoon minder hard vooruit dan mijn hams, glutes en onderrug. Erg jammer maar helaas.
pi_59952378
quote:
Op maandag 7 juli 2008 17:05 schreef mister_popcorn het volgende:

[..]

Heb trouwens straps gekocht voor het deadliften, mijn grip gaat gewoon minder hard vooruit dan mijn hams, glutes en onderrug. Erg jammer maar helaas.
Ik heb die dingen in een ver verleden ook aangeschaft, kon er alleen niet goed mee overweg (m.a.w. het duurde te lang om ze goed om de stang te krijgen) dus heb ik ze nooit meer gebruikt.
  maandag 7 juli 2008 @ 21:13:47 #241
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_59957263
die kwark lukt me niet, maar zon pwt shake tik ik wel in luttele seconden achterover
pi_59959373
quote:
Op maandag 7 juli 2008 17:41 schreef McGilles het volgende:

[..]

Ik heb die dingen in een ver verleden ook aangeschaft, kon er alleen niet goed mee overweg (m.a.w. het duurde te lang om ze goed om de stang te krijgen) dus heb ik ze nooit meer gebruikt.
ja ben er ook mee bezig om het goed vast te krijgen, oefen als ik voor de buis hang op een halter met wat gewicht, en dan meteen ff die curls meepakken (gay... )
pi_59961016
quote:
Op maandag 7 juli 2008 17:05 schreef mister_popcorn het volgende:

[..]

Heb hier ook straps maar sinds ik magnesium heb, heb ik ze nooit meer gebruikt. Scheelt echt een hoop bij mij, is dat geen optie?
pi_59966624
quote:
Op maandag 7 juli 2008 23:15 schreef Semargofni het volgende:

[..]

Heb hier ook straps maar sinds ik magnesium heb, heb ik ze nooit meer gebruikt. Scheelt echt een hoop bij mij, is dat geen optie?
Nee, dat wordt in mijn gym niet gewaardeerd helaas
Anders had ik dat ook wel gedaan.
pi_59994537
Goh, misschien zouden jullie me wat info kunnen geven over voeding voor dat je gaat fitnessen.
3 jaar niet meer gesport, en ben maandag begonnen, de bedoeling is wat aftevallen 1.95 bij 105kg.21jaar

Ze hebben een mooi schema gemaakt, 15min fietsen, 15min crosstrainer, en 2km roeien (vandaag 20min buikspieren er bij gedaan)
Daarna doe ik beetje krachttraining 3x10 herhalingen waarbij de laatste paar keer echt moeite moet doen.
Daar ben ik lekker zelfstandig mee bezig, en vooral omdat ik dat leuk vind leuker dan cardio.
Maarja dat moet natuurlijk ook als je wilt afvallen.

Maar nu komt het ben pas 2x geweest deze week, ik eet eigenlijk helemaal niks als ik er heen ga gewoon zo uit bed(09.00), en als ik thuis kom (12.00) gewoon broodje kaas met melk ofzo.
Dit lijkt me nou niet echt goed.
Wat kun je het beste eten van te voren gewoon brood?

Is het ook niet beetje tegenstrijdig afvallen en dan krachttraining erbij doen?
Ik had de OP natuurlijk ook al gelezen, maar om nou echt veel spieren te ontwikkelen was niet echt de opzet, beetje is natuurlijk mooi meegenomen, hoofddoel was bierbuik eraf zegmaar 10kg zou mooi zijn.

Maar om nou elke keer na het sporten paar eieren te bakken lijkt me ook niet echt gezond.

Ik hoop dat jullie me wat info kunnen geven,
Alvast bedankt

Geerd
Ik zwaai naar dieren.
  woensdag 9 juli 2008 @ 14:42:47 #246
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_59996195
Kwa voeding is het niet zo ingewikkeld eigelijk. Veel kleine porties en zoveel mogelijk magere producten.

Dus:
8:00 ontbijt !!!!!!
10:30 tussendoor 1
13:00 lunch
15:30 tussendoor 2
18:00 avondeten
20:30 tussendoor 3

zo heb je al 6 eetmomenten, dat is een stuk gezonder dan 3 maaltijden per dag.
Probeer je voeding dus over die 6 maaltijden te verspreiden, en wel zo dat ontbijt / lunch / avondeten iets grotere porties zijn en de tussendoortjes kleiner.
Daarnaast veel mager eten (vetvrij) denk daarbij aan kipfilet en dat soort zaken. Ook kan je ervoor kiezen om brood ed te vervangen door fruit, je eet weinig maar wel veel vezels dus een vol gevoeg. En het belangrijkste 6 dagen NIET snoepen, en 1 dag beetje eten waar je zin in hebt.

Verder is je schema verrot, nu ga je eerst je lichaam uitputten en vervolgens nog even lekker wat spieren slopen. Hierdoor heb je eigelijk geen energie meer voor je krachttraining en heeft deze dan ook weinig nut.
Het zou beter zijn om eerst wat krachttraining doen en daarna zwaar aan de cardio. Daardoor wordt je cardio efficienter. (als je eerst energie kwijt raakt door krachttraining en vervolgens gaat cardio'en zul je eerder je vetreservers aanspreken dan andersom).

uiteraard is dit mijn visie, en ik ben ook maar een boer van het platteland
pi_59999405
Cardio + resultaten werkt het best op een lege maag. Ik zou dus wel op een lege maag cardio-en zodat je sneller afhaalt. Krachttraining zou ik dan skippen op de ochtenden.

Koolhydraten alleen in de ochtend innemen, lunch zo weinig mogelijk en avondeten een paar aardappelen of een handje rijst. Scoor die eiwitten door whey en extra vlees op je brood te doen. Dus niet 2 plakjes kipfilet op een boterham, nee 100 gram kipfilet erop!

Fugie heeft gelijk met krachttraining voor de cardio.

Uiteraard is dit mijn visie
pi_60034428

En deze beste man is geloof ik gestopt met fanatiek prof bodybuilding toch?
  zondag 13 juli 2008 @ 12:10:47 #249
37305 BushRanger
in Wellington
pi_60072415
Ik begin een beetje een probleem te krijgen met m'n broeken, hoe doen jullie dat? Ik kan nu niet echt zeggen dat ik lijk op die kerel hier boven, maar als ik een broek neem met mijn breedte maat, dan passen m'n bovenbenen niet. Maar ja, een wijdere broek voor de benen resulteert in een broek die van m'n kont afzakt. Vanmiddag zo'n tien broeken aan gehad, inclusief 'loose fit' en het wil niet lukken. Hoe pakken jullie dat aan? Ben toch wel benieuwd...
  zondag 13 juli 2008 @ 20:44:17 #250
140141 ivosnivo
pi_60082587
quote:
Op zondag 13 juli 2008 12:10 schreef BushRanger het volgende:
Ik begin een beetje een probleem te krijgen met m'n broeken, hoe doen jullie dat? Ik kan nu niet echt zeggen dat ik lijk op die kerel hier boven, maar als ik een broek neem met mijn breedte maat, dan passen m'n bovenbenen niet. Maar ja, een wijdere broek voor de benen resulteert in een broek die van m'n kont afzakt. Vanmiddag zo'n tien broeken aan gehad, inclusief 'loose fit' en het wil niet lukken. Hoe pakken jullie dat aan? Ben toch wel benieuwd...
Meer squaten, die van mij blijven sinds kort op me reet hangen.
pi_60109028
Godver heb striemen gekregen
'Life, Liberty and the Pursuit of ...'
pi_60110917
Getekend voor het leven.
pi_60114473
quote:
Op zondag 13 juli 2008 12:10 schreef BushRanger het volgende:
uh een riem dragen? En als je aars groter moet dan lunges doen
Ik kan overigens ook al een hele rits merken afstrepen, hou het voorlopig maar bij replay, die passen vaak wel...
pi_60123671
Hoe voorkom je het beste striemen?
pi_60124007
quote:
Op maandag 14 juli 2008 22:55 schreef CrystalClear het volgende:
Godver heb striemen gekregen
Striemen? hoe ziet zoiets eruit?
Ik zwaai naar dieren.
pi_60124055

Zoiets? Die heb ik dus ook bij me oksels en lies benen.
Hoe komt dat??
Ik zwaai naar dieren.
pi_60124171
Ik heb het gelukkiig op een minder opvallende plek ipv daar ofzo.

Zijn 2 verklaringen
-je spieren/vet groeit te snel voor je huid waardoor het gaat scheuren

-te veel stress etc. (weet het hele verhaal ff niet meer)
  dinsdag 15 juli 2008 @ 17:32:22 #258
188134 Beauregard
1818 - 1893
pi_60125040
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 16:31 schreef Zoogma het volgende:
Hoe voorkom je het beste striemen?
Ik heb het al gepost op de vorige pagina, maar hier dan nogmaals.

http://www.bodybuildingli(...)-oftewel-striae.html
pi_60125817
nouja fijn dan, heb is ff beter gekeken begint ook al op de achterkant van me schouders.
Ik zwaai naar dieren.
  woensdag 16 juli 2008 @ 19:31:14 #260
221789 Ecteau
Shaken..........
pi_60150721
lekker boeie denk !gewoon door trainuh!
....not stirred
  woensdag 16 juli 2008 @ 20:34:09 #261
188134 Beauregard
1818 - 1893
pi_60152181
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 19:31 schreef Ecteau het volgende:
lekker boeie denk !gewoon door trainuh!
Ecteau.

Wat is dit dan weer voor schrale kloon?
pi_60152802
Het maar vitamine E creme gekocht, hopelijk word het nu iets minder.
  woensdag 16 juli 2008 @ 21:04:16 #263
42630 DAMH
vroemmmm!!!
pi_60152839
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 16:48 schreef Geerd het volgende:
[ afbeelding ]

Zoiets? Die heb ik dus ook bij me oksels en lies benen.
Hoe komt dat??
Gast dat heeft volgens mij echt iedereen die een beetje groeit,, iig niks om je zorgen over te maken... bij die mooie plaatjes (men's health enzo) word het allemaal weg geshopt...
-the Dude-
pi_60152883
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 21:04 schreef DAMH het volgende:

[..]

Gast dat heeft volgens mij echt iedereen die een beetje groeit,, iig niks om je zorgen over te maken... bij die mooie plaatjes (men's health enzo) word het allemaal weg geshopt...
Op een of andere manier heb ik het voor elkaar gekregen dat ze op mijn kont zitten .
  woensdag 16 juli 2008 @ 21:14:40 #265
188134 Beauregard
1818 - 1893
pi_60153054
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 21:06 schreef Hartea het volgende:

[..]

Op een of andere manier heb ik het voor elkaar gekregen dat ze op mijn kont zitten .
En niet op je schouders of buik? Mooi toch?

Ik denk dat de ene persoon er ook meer aanleg voor heeft dan de ander. Ik heb bijvoorbeeld helemaal nergens striae, terwijl ik de afgelopen periode behoorlijk ben 'gegroeid' in massa.
pi_60153370
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 21:14 schreef Beauregard het volgende:

[..]

En niet op je schouders of buik? Mooi toch?

Ik denk dat de ene persoon er ook meer aanleg voor heeft dan de ander. Ik heb bijvoorbeeld helemaal nergens striae, terwijl ik de afgelopen periode behoorlijk ben 'gegroeid' in massa.
Heb liever helemaal geen striae, wat moet mijn toekomstige partner wel niet denken .
pi_60154571
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 21:27 schreef Hartea het volgende:

[..]

Heb liever helemaal geen striae, wat moet mijn toekomstige partner wel niet denken .
Dat je ergens(bodybuilding) voor wil gaan. Wat maakt striae uit je kijkt tog niet de hele dage ernaar.
  donderdag 17 juli 2008 @ 07:26:40 #268
140141 ivosnivo
pi_60158854
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 21:06 schreef Hartea het volgende:

[..]

Dan trek je maar een iets langer rokje aan...
  donderdag 17 juli 2008 @ 08:00:10 #269
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_60159024
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 22:18 schreef floris.sp het volgende:

[..]

Dat je ergens(bodybuilding) voor wil gaan. Wat maakt striae uit je kijkt tog niet de hele dage ernaar.
striae komen aardig in de buurt van lichaamsverminking bij mij. Met bb ben je volgens mij met het tegenovergestelde bezig.
  donderdag 17 juli 2008 @ 17:05:21 #270
221789 Ecteau
Shaken..........
pi_60169638
kom van dbb ,die is tijdje offline,raad maar wie.............
....not stirred
pi_60190318
Striae lijkt ook helemaal niet te kunnen voorkomen worden. Nja, ik gebruik nu regelmatig Vitamine E cremes + bodylotion + ben visolie voor vetten gaan slikken. Iemand nog meer suggesties?
  vrijdag 18 juli 2008 @ 15:06:33 #272
42630 DAMH
vroemmmm!!!
pi_60190506
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 14:59 schreef BitterBal88 het volgende:
Striae lijkt ook helemaal niet te kunnen voorkomen worden. Nja, ik gebruik nu regelmatig Vitamine E cremes + bodylotion + ben visolie voor vetten gaan slikken. Iemand nog meer suggesties?
geen idee wat werkt,, ik ben totaal geen monster ofzo maar heb het gewoon lichtjes op bepaalde plekken, en echt iedereen die heeft het volgens mij,, dus als een vrouw je daarom raar aankijkt?? moet ze maar met zo' skinny dude gaan denk ik
-the Dude-
pi_60193141
tvp
pi_60194083
Huilen omdat je striae hebt, komop zeg, dat heeft iedereen die een beetje traint al.
  zaterdag 19 juli 2008 @ 10:23:48 #275
8030 ConQuestador
Alfa Romeo 156 GTA
pi_60204075
He dudes, ff een noob vraagje:

met wat voor type schema trainen jullie? Ik heb het laatste halfjaar een 5daagse split aangehouden, maar ik wil nu eens iets anders proberen dus overweeg ik een 4daagse up/lb. Wat is jullie ervaring met verschillende schema's ?

(oja, momenteel weeg ik weer 86 kg @ 11%, doel is om de 100 kg aan te gaan tikken deze winter)
pi_60204380
ik was vorig jaar ook van plan om naar een 2 FB schema over te schakelen, maar dat was me toen nog te zwaar.

nu ben ik terug begonnen met een split om een basis te leggen voor later op FB over te gaan.

fysio raad trouwens aan om niet onder 110° te gaan bij het squatten ivm knieblessures. ga z'n raad opvolgen en enkel diep gaan bij leg press en pistols
  zaterdag 19 juli 2008 @ 14:11:40 #277
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_60207679
ik doe nog steeds een split schema.

benen rug buik op woensdag
borst schouders biceps triceps op maandag (kracht) en vrijdag (explosiviteit) .

Dit wil ik nog tot 10 augustus volhouden en dan ga ik de sportschoolhouder vragen om een nieuwe schema. Hij is een ex bb'er dus ik kan daar wel op vetrouwen denk ik
pi_60212898
quote:
Op zaterdag 19 juli 2008 14:11 schreef Fugie het volgende:

Dit wil ik nog tot 10 augustus volhouden en dan ga ik de sportschoolhouder vragen om een nieuwe schema. Hij is een ex bb'er dus ik kan daar wel op vetrouwen denk ik
Split heeft zeker zijn plaats alhoewel al drug free lifter zijn er veel betere methoden dan split training. Ik zou in ieder geval gaan voor een meer frequentere training ub/lb of fb. Imo de manier om als naturel groot te worden. Als je meer ervaren word ligt dit misschien wat anders maar dan praat ik over 6 tot 10 jaar ervaring met goede stats
  zaterdag 19 juli 2008 @ 19:30:05 #279
8030 ConQuestador
Alfa Romeo 156 GTA
pi_60213154
Mijn schema WAS devolgende:
maandag: schouders + triceps
dinsdag: (boven)rug + shrugs (weet spiernaam ff niet )
woensdag: benen + onderrug (ivm deadlift)
donderdag: buik + biceps
vrijdag: borst

Dit schema werkte best wel goed bij mij, ik ben in de bulk in 4 maand tijd iets van 15 kg gegroeid (waarvan de helft helaas vet was wat er inmiddels allemaal weer af is ).
Kortom: split werkte opzich prima voor mij, maar na een half jaar split trainen wil ik gewoon eens wat anders proberen. Ik heb het vermoeden dat ik er meer uit kan halen als ik 2x per week een spiergroep aanpak. (UB/LB dus)
pi_60213589
quote:
Op zaterdag 19 juli 2008 14:11 schreef Fugie het volgende:

ik snap niet hoe je benen nog met iets anders kan combineren, laat staan rug

dan ben ik met benen + rug 3-4u bezig ofzo
pi_60213730
UB/LB schema pwnz de rest. Beetje westside stijl en dan je ME en assistance oefeningen roteren + rep ranges.
  zaterdag 19 juli 2008 @ 21:01:03 #282
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_60214546
quote:
Op zaterdag 19 juli 2008 19:57 schreef Tommy_808 het volgende:

[..]

ik snap niet hoe je benen nog met iets anders kan combineren, laat staan rug

dan ben ik met benen + rug 3-4u bezig ofzo
beetje supersetten

benen is meestal niet zoveel werk though, hou het vaak bij wat basis compounds omdat ik zelf van mening ben dat mijn benen niet de aandacht nodig hebben.

En ik train max 3x per week, de rest van mijn leven moet ook nog doorgang hebben en mijn lichaam hersteld nogal traag.
  zondag 20 juli 2008 @ 03:27:06 #283
169008 Atreyu
A fight till you die
pi_60219916
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 22:18 schreef floris.sp het volgende:

[..]

Ja maar als iemand het ziet (meisje) dan is er een vrij grote kans dat je het moet uitleggen... Fuck dat man ik heb die shit ook aan me lies (boven benen) terwijll ik juist me armen hard train
pi_60220901
quote:
Op zaterdag 19 juli 2008 10:23 schreef ConQuestador het volgende:
He dudes, ff een noob vraagje:

met wat voor type schema trainen jullie? Ik heb het laatste halfjaar een 5daagse split aangehouden, maar ik wil nu eens iets anders proberen dus overweeg ik een 4daagse up/lb. Wat is jullie ervaring met verschillende schema's ?

(oja, momenteel weeg ik weer 86 kg @ 11%, doel is om de 100 kg aan te gaan tikken deze winter)
mits fysiek in orde een FB drie x in de week. Schema deels getuned door Led, varieer zelf tussen max efforts, volume en snelheid. En alles noteren in een excel sheetje, kan je echt goed zien wat je week ervoor hebt gedaan en aanwijzingen ed erin plaatsten voor de volgende training.
pi_60222948
Ik train nu UB/LB en dat vind ik relaxed. Volledige schema voor augustus zal zo zijn:

ma: LB in de ochtend, 's avonds plyo
di: UB
wo: rust
do: zie maandag
vr: zie dinsdag
za: rust (of inhalen)
zo: rust

Doel: 100+ squaten, deadlift weer op peil krijgen
  zondag 20 juli 2008 @ 15:24:21 #286
8030 ConQuestador
Alfa Romeo 156 GTA
pi_60226005
Wat ik me nog ff afvraag bij UP/LB: doe je dag 3 en 4 dezelfde oefeningen als bij dag 1 en 2 of doe je dezelfde spieren maar compleet andere oefeningen?
pi_60226173
Voor beide valt iets te zeggen. Ikzelf houd de basis hetzelfde alleen de assistance oefeningen verander ik
  dinsdag 22 juli 2008 @ 08:40:04 #288
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_60260628
mmmm

gister na de shoulderpress opeens pijn in mijn ac gewricht. Week verplichte rust dus
pi_60260658
Ik zit de laatste maand ook weer zwaar te kutten met m'n knieen. Weer zeer weinig beenoefeningen gedaan.
  dinsdag 22 juli 2008 @ 09:24:15 #290
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_60261315
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 08:43 schreef McGilles het volgende:
Ik zit de laatste maand ook weer zwaar te kutten met m'n knieen. Weer zeer weinig beenoefeningen gedaan.
Echt beroerd die blessures

ik wou nog 2 weken trainen en dan nieuwe schema. Met beetje pech wordt dat dus 2 weken niet trainen :s

Ik kan alleen hele lichte oefeningen doen waarbij ik mijn schouders minimaal beweeg, dus wat lb kan wel. Lekker 3x per week benen trainen op uithoudingsvermogen
  dinsdag 22 juli 2008 @ 09:45:23 #291
42630 DAMH
vroemmmm!!!
pi_60261684
No pain no gain he pussy
-the Dude-
pi_60264854
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 09:45 schreef DAMH het volgende:
No pain no gain he pussy
Nou, een serieuze blessure waardoor je al bijna 1,5 jaar niet goed door kan trainen is niet prettig. Echt super vervelend.
  dinsdag 22 juli 2008 @ 13:03:15 #293
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_60266473
liever een pussy dan een de rest van mij leven een brakke schouder.
  dinsdag 22 juli 2008 @ 13:20:26 #294
42630 DAMH
vroemmmm!!!
pi_60266962
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 13:03 schreef Fugie het volgende:
liever een pussy dan een de rest van mij leven een brakke schouder.
was maar cynisch dude,, relax,, merk alleen wel dat er veel gasten die zijn die bij het minste of geringste pijntje al stoppen
-the Dude-
  dinsdag 22 juli 2008 @ 13:27:13 #295
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_60267155
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 13:20 schreef DAMH het volgende:

[..]

was maar cynisch dude,, relax,, merk alleen wel dat er veel gasten die zijn die bij het minste of geringste pijntje al stoppen
Echt pijn = stoppen.

Doorgaan kan ook, maar je schiet er per saldo hooguit een levenslange wandel naar de fysio mee op.
pi_60268210
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 13:27 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

Echt pijn = stoppen.

Doorgaan kan ook, maar je schiet er per saldo hooguit een levenslange wandel naar de fysio mee op.
Toen ik in het begin last had van mijn knie(en) ging ik ook vrolijk door fullsquatten met 160kg.
Achteraf natuurlijk spijt van.
pi_60273823
Idd luisteren naar je lichaam, je hebt zelf meestal wel goed door of het pijn of 'pijn' is.
pi_60276596
boh. net 5x10x70 gedaan, full squats. Dat is toch behoorlijk afzien. Wilde daarna nog wat pull-throughs doen, zat er niet meer in. Zelfs kuiten werkten nauwelijks mee Uiteindelijk maar op de zak gestoot, maar daar mistte ook het heilige vuur
  dinsdag 22 juli 2008 @ 21:20:13 #299
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_60278613
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 13:20 schreef DAMH het volgende:

[..]

ik weet dat het niet serieus is bedoeld, maar ik ken echt teveel mensen in mijn directe omgeving die gewoon doorgaan met sporten/werken terwijl ze serieuze blessures hebben. Vandaar dat ik er niet te licht over wil doen.
pi_60301390
Wat is het verschil tussen eiwitten en Whey? Want het staat vaak apart vermeld op webshops...
  woensdag 23 juli 2008 @ 19:14:50 #301
188134 Beauregard
1818 - 1893
pi_60301950
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 18:47 schreef XiChico het volgende:
Wat is het verschil tussen eiwitten en Whey? Want het staat vaak apart vermeld op webshops...
Correct me if I'm wrong, maar whey is een eiwit type. Een snel type eiwit, om precies te zijn, dus ideaal om na een training te consumeren. Trage eiwitten vind je bijvoorbeeld in kwark.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')