Hier is bijv. mijn trainingsschema:quote:[message=17645119,noline]MrJ schreef op 28 april 2003 @ 16:54[/message]:
Yep.
1 spiergroep trainen is niet goed. Of je traint je gehele lichaam, of je traint niet.
Er zijn zat mensen die alleen in de sportschool aan hun borst+schouders+armen+buik werken, terwijl ze vergeten dat een goede rug, traps, onderarmen, bovenbenen en kuiten o zo belangrijk zijn.
Dit omdat het a) voor een betere lichaamsdoorbloeding zorgt en b) het er simpelweg niet uitziet.
Beetje nette voorkant, maar geen wijde rug en goede benen waardoor het totaalplaatje simpelweg een lachertje wordt.
Ook de lichaamshouding is bij die mensen totaal fout. De armen gaan naar binnen staan (aaphouding) omdat er geen rug en traps getraind wordt om het geheel weer naar achteren te corrigeren.
zoals ik zei, melkquote:Op woensdag 21 mei 2008 20:37 schreef DuTank het volgende:
of hoe heten die spierversterkende dingen dan?
Halters, je kunt ze vinden in een sportschool.quote:Op woensdag 21 mei 2008 20:37 schreef DuTank het volgende:
of hoe heten die spierversterkende dingen dan?
Wat doet het?quote:Op woensdag 21 mei 2008 20:16 schreef DuTank het volgende:
Ik heb ff nummer 81 geopend, want ik dacht dat ik hier wel terecht kon voor dit keer informatie over anabolen. Of moet ik dan ergens anders zijn?
Wat doen anabolen precies?
Is het schadelijk?
Wat schiet je ermee op?
8ste van de hoeveel. En was dit een A wedstrijd?quote:Op donderdag 22 mei 2008 15:15 schreef ivosnivo het volgende:
ThanksBen 8e geworden van de 22, dit jaar is een beetje aftasten waar me zwakke punten zijn. Dan een jaar snoeihard trainen en dan kijken wat het volgend jaar wordt.
Dan is het zeker netjes inderdaad. Waar een wil is, is een weg dus gewoon vollhouden en dan kun je een heel eind komen.quote:Op donderdag 22 mei 2008 17:03 schreef ivosnivo het volgende:
Van de 22. Volgens mij een B, het was 1 van de 4 voorrondes voor sterkste man van Nederland.
Ik train af en toe bij Wout Zijlstra in Friesland. Maar ik train vooral in de sportschool, omdat ik nog lang niet sterk genoeg ben.
Dit soort patserij is alleen zo jammer... Maar je hebt wel een punt. Een hoop kerels kunnen het echt niet hebben als er een flink gespierde gast langs komt lopen. Best treurigquote:Op woensdag 21 mei 2008 20:56 schreef Atreyu het volgende:
Goede genen hebben
Trainingschema
Voedingschema
Met halters trainen
Regelmatig halters verzwaren
Creatine
Whey
Koolhydraten
Water
Genoeg rusten
Bovenstaande is kort samengevat om je een beeld te geven hoe je op een natuurlijk mannier (zonder anabolen) na een paar jaar van hard trainen er groot uit kan zien... Ik doe al jaren aan trainen ben 23 en het is leuk om te zien dat zowel jongesn als meiden naar je kijken.. vaak van die jalloerse blikken van die wannebe gangstertjes en blozende vrouwtjes. Laatst in Scheveniongen ook weer.. staan er van die gastjes stoer te doen op zo'n podium.. en je ziet ze naar je kijken als je langs komt lopen. En ook leuk als er een stelletje voorbij komt lopen en het meisje naar je kijkt en je haar vriendje zenuwachtig ziet reageren als ik langs kom lopen. Het is leuk dat je mensen met uitgaan al 5 meter van tevoren voor je aan de kant ziet stappen. Het is de moeite waard om te trainen en echt bruut groot en breed te worden. Maar je moet er wel lol in hebben want anders hou je het niet vol.
Pm.quote:Op zaterdag 24 mei 2008 13:07 schreef no-look het volgende:
Baffer, wie ben jij eigenlijk? Adema of Huckfinn of AlexT ofzo? Indien de eerste of derde: laat effe weten hoe het morgen gaat
omdat je anders als een quasimodo met dunne beentjes gaat lopenquote:Op zaterdag 24 mei 2008 16:47 schreef DuTank het volgende:
Ik weet dat ik alle spiergroepen moet trainen, dus ook rug enzo, maar waarom is dat precies?
Ik ben ook wel benieuwd wie je bentquote:Op zaterdag 24 mei 2008 14:53 schreef Baffer het volgende:
[..]
Pm.
Btw - weet iemand of het merk "Kroon" dat ze bij helisports verkopen eigendom is van Hans Kroon?
Ik hoorde zoiets van een maat en vroeg het me af.
Op zijn tijd een keer rust nemen is niet verkeerd, zolang je er maar geen gewoonte van gaat maken.quote:Op maandag 26 mei 2008 11:57 schreef no-look het volgende:
Door tentamens een weekje niet trainen hier maar ik heb nu alweer zin om te gaan
Daar ben ik goed in, zo 3 weekjes stoppen. Moet ik eigenlijk niet meer doen want 3 weekjes stoppen betekend voor mij al een relatief grote achteruitgang.quote:Op maandag 26 mei 2008 19:18 schreef JeffreyXL het volgende:
[..]
Op zijn tijd een keer rust nemen is niet verkeerd, zolang je er maar geen gewoonte van gaat maken.
haha lol, meneer de bodybuilderquote:Op maandag 26 mei 2008 19:24 schreef McGilles het volgende:
[..]
Daar ben ik goed in, zo 3 weekjes stoppen. Moet ik eigenlijk niet meer doen want 3 weekjes stoppen betekend voor mij al een relatief grote achteruitgang.
Begin langzaam weer een beetje een bikkel te wordenWerd nog aangesproken door een stel kinderen als "Meneer de bodybuilder"
heb je dat artikel op t-nation al gelezen, shoulder savers part I en II ?quote:Op dinsdag 27 mei 2008 13:42 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Na een tijdje hier maar weer eens posten. Vandaag leuk naar de arts geweest en ook ik heb een spuit in mijn schouder gekregenOp dit moment **** pijn en een week niet trainen.
aardig bruut ditquote:Op maandag 26 mei 2008 20:05 schreef McGilles het volgende:
Ik begin langzaam weer in de buurt te komen waar ik vorig jaar was gestopt. Ik zal binnenkort weer eens wat nieuwe pics schieten.
Toen liep ik er zo bij:
http://www.dutchbodybuild(...)hoto.php/photo/83117
Edit: Plaatje doet het dan wel, dan niet, dan maar een link
Ook wel eens gehad, toen ik heel lang geleden een tijdje 'begon' met trainen.quote:Op dinsdag 27 mei 2008 13:42 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Na een tijdje hier maar weer eens posten. Vandaag leuk naar de arts geweest en ook ik heb een spuit in mijn schouder gekregenOp dit moment **** pijn en een week niet trainen.
johquote:Op dinsdag 27 mei 2008 16:59 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Train nu 4/5 jaar. Die blessure opgelopen in het 1e jaaren nu pas naar fysio/ arts durven gaan (te laat dus).
Ik die deze oefeningen nooit en heb geen last van me schouders meer. Heb het wel gehad me eerste trainingsjaren, daarna ben ik gestopt met dingen achter me hoofd te duwen of trekken en nu nergens meer last van.quote:Op dinsdag 27 mei 2008 17:42 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
joh
maar die artikeltjes zou ik wel echt even lezen als ik jou was, schijnen erg goed te zijn![]()
En voor wat het waard is, ik zelf heb ook nooit last van mijn schouders, maar doe veel push ups en face pullies en ben bezig met shoulder dislocates.
Idd + upright rows, om de een of andere reden voelt dat nooit goed aan.quote:Op dinsdag 27 mei 2008 19:15 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Ik die deze oefeningen nooit en heb geen last van me schouders meer. Heb het wel gehad me eerste trainingsjaren, daarna ben ik gestopt met dingen achter me hoofd te duwen of trekken en nu nergens meer last van.
haha als ik upright rows doe weet ik 100% zeker dat als ik binnen een week na die oefening ga boksen en ik een goede hoek plaats, mijn pols de komende 2 maanden totaal niet kan gebruiken. dwz, ik zou 'm nog geen klein stukje kunnen omdraaien om bijvoorbeeld wisselgeld aan te kunnen nemenquote:Op dinsdag 27 mei 2008 23:13 schreef JeffreyXL het volgende:
[..]
Idd + upright rows, om de een of andere reden voelt dat nooit goed aan.
Ik zie veel mensen upright rows doen met een stangetje maar met een touw + 2 handvatten is hij goed te doen. Dan blijft je de hoek tussen je hand en je onderarm tenminste 180graden ipv zo'n rare knikquote:Op woensdag 28 mei 2008 09:22 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
haha als ik upright rows doe weet ik 100% zeker dat als ik binnen een week na die oefening ga boksen en ik een goede hoek plaats, mijn pols de komende 2 maanden totaal niet kan gebruiken. dwz, ik zou 'm nog geen klein stukje kunnen omdraaien om bijvoorbeeld wisselgeld aan te kunnen nemen![]()
Echt, die oefening voor mij is nog slechter dan een smith machine
als je (wat je meest ziet) heel erg focust op voorkant, dan ga je inderdaad lelijke naar voren hangende schouders ontwikkelen.quote:Op zaterdag 24 mei 2008 16:47 schreef DuTank het volgende:
Ik weet dat ik alle spiergroepen moet trainen, dus ook rug enzo, maar waarom is dat precies?
welke pijn voel je precies?quote:Op dinsdag 27 mei 2008 13:42 schreef tongytongylickylicky het volgende:
De zijwaartse beweging doet soms veeel pijn. En om de 2/3 weken zit heel die schouder vast. Het is dus vooral zijwaarts. Ook krijg ik er soms last van tijdens plat banken.quote:Op woensdag 28 mei 2008 12:09 schreef Tommy_808 het volgende:
[..]
welke pijn voel je precies?
ik zit al een half jaar thuis met die schouder van me!, maar het is eerder een verrekking/scheur van de spieren of pezen, het gewricht zelf doet geen pijn
Ben je er al eens mee naar de doktor gegaan. Misschien een slijmbeurs ontsteking, of een ontstoken pees..?quote:Op woensdag 28 mei 2008 12:43 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
De zijwaartse beweging doet soms veeel pijn. En om de 2/3 weken zit heel die schouder vast. Het is dus vooral zijwaarts. Ook krijg ik er soms last van tijdens plat banken.
Echt beresterk is die kerel ook maar die flinke buik zal hem conditioneel wel wat in de weg zitten maar wat maakt het uit hij behoort tot de beste athleten binnen het strongman veld van het moment.quote:Op zondag 1 juni 2008 22:15 schreef ivosnivo het volgende:
Vandaag Zydrunas live aan het werk gezien. Mijn god wat een beest, niet normaal meer. En hij tjokt tussendoor mega traag naar de ondelen toeEn als ie klaar is gaat ie met zijn tong uit zijn mond naar adem snakken. Maar wat een prestatie(s) 207,5kg boom!
Ik zou gaan voor de eerste optie (rug 2, borst 2 etc.). Wanneer je je spiergroep bijvoorbeeld een kwartier lang niet meer gebruikt en daarna nog eens die groep pakt vind ik dat persoonlijk echt kut aanvoelen... ik zou dus per spiergroep alle oefeningen achter elkaar doen. Maar wellicht vind jij de andere optie fijner!quote:Op vrijdag 30 mei 2008 20:28 schreef Bullebak het volgende:
Ik stel hier even de vraag gezien het ontbreken van een levend Fitnesstopic.
Sinds 4 weekjes ben ik weer begonnen in de fitness, om eerst weer even in vorm te komen doe ik de eerste paar maanden fullbody training. Daarna stap ik weer over op split.
Nu vertelde mn vorige sportschool, paar jaar geleden, dat ik per spiergroep de oefeningen moest aflopen. Dus bv rug 2 oefeningen, daarna borst 2 etc.
Nu zeggen ze hier weer, geef de spiergroep rust na 1 oef ening, dus doe 1 rug, dan borst, dan weer 1 rug etc.
Wat is uiteindelijk verstandiger? Rust geven, of maximaal doorhalen?
Tx!
met bankdrukken had je niet nog 1 moeten doen, dan had je je buurvrouw kunnen roepen om je eronder vandaan te vissenquote:Op dinsdag 3 juni 2008 19:45 schreef ivosnivo het volgende:
2 Pr's vanmorgen!
145kg bankdrukken (pr)
http://www.youtube.com/v/jqtQBPaW4S4
130kg smalbankdrukken (pr)
http://www.youtube.com/v/yRW0dtmzKuw
optrekken hahaha
http://www.youtube.com/v/n27AAKj2Dd8
Netjes man!quote:Op dinsdag 3 juni 2008 19:45 schreef ivosnivo het volgende:
2 Pr's vanmorgen!
145kg bankdrukken (pr)
http://www.youtube.com/v/jqtQBPaW4S4
130kg smalbankdrukken (pr)
http://www.youtube.com/v/yRW0dtmzKuw
optrekken hahaha
http://www.youtube.com/v/n27AAKj2Dd8
begin bulk : 82 kg @ 15%quote:
Hoezo overtollig vet? Hoe lang ben je dan en wat is je vetpercentage?quote:Op woensdag 4 juni 2008 13:09 schreef Pappie_Culo het volgende:
ik ben gisteren voorbij de 86 KG lichaamsgewicht gegaan. Dat komt neer op +- 7,5 kilo in 3 maanden waarin ik ook nog 1,5 week behoorlijk ziek ben geweest.
Op naar de 90 kg
Daarna waarschijnlijk kickboksen erbij gaan doen om wat overtollig vet kwijt te raken
1.78 ongeveer. Net geen 1.80quote:Op woensdag 4 juni 2008 13:22 schreef McGilles het volgende:
[..]
Hoezo overtollig vet? Hoe lang ben je dan en wat is je vetpercentage?
Noem eens een paar krachtstats, want (te) vroeg cutten zou jammer zijn.quote:Op woensdag 4 juni 2008 13:24 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
1.78 ongeveer. Net geen 1.80
Vetpercentage weet ik niet precies. Maar de spiegel zegt me voorlopig genoeg, en ik kan het zien
Ik wil volgende week m'n 1-rm checken.quote:Op woensdag 4 juni 2008 13:32 schreef McGilles het volgende:
[..]
Noem eens een paar krachtstats, want (te) vroeg cutten zou jammer zijn.
Kun je niet gewoon iemand vragen in de gym?quote:Op woensdag 4 juni 2008 13:34 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Ik wil volgende week m'n 1-rm checken.
probleem is echter wel dat ik geen spotter heb, en dat die hier niet zo 1,2,3 te krijgen zijn.
Maar het is allemaal niet zo bijster imponerend hoor.
het is hier vaak heel rustig... dus dat moet ik dan net effe mazzel mee hebben (heb hier op werk een sportschool zitten, maar er is bijna geen personeel meerquote:Op woensdag 4 juni 2008 19:27 schreef JeffreyXL het volgende:
[..]
Kun je niet gewoon iemand vragen in de gym?
Er is toch altijd wel iemand in de gym, al vraag je een bejaarde vrouw.quote:Op donderdag 5 juni 2008 12:05 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
het is hier vaak heel rustig... dus dat moet ik dan net effe mazzel mee hebben (heb hier op werk een sportschool zitten, maar er is bijna geen personeel meer)
Anders wacht ik nog effe, ga ik wel effe naar een andere toe voor dat doel
Nou, IK ben er. Soms iemand anders, maar eigenlijk zeldenquote:Op donderdag 5 juni 2008 12:09 schreef McGilles het volgende:
[..]
Er is toch altijd wel iemand in de gym, al vraag je een bejaarde vrouw.
Ik had laatst ook een record met dippen, 1x31 herhalingen aan het eind van mijn training waarna ik een half uur lang zwaar misselijk en duizelig op een stoel heb gehangen, zo irritant.quote:Op vrijdag 6 juni 2008 00:27 schreef floris.sp het volgende:
Gister weer nieuw record gezet met dippen 4setjes van5 herhalingen met 89,5kg BW. Train nu 1,5jaar waarvan 1jaar serieus en laatste maand echt goede voeding voorheen ook wel maar niet zo goed als nu.
Ik voel het altijd wel aankomen. Maar als ik dan als een buffel doorga krijg ik altijd enorme lastquote:Op vrijdag 6 juni 2008 08:29 schreef JeffreyXL het volgende:
Ik heb het over het algemeen alleen na het deadliften. Dan ben ik wat licht in mijn hoofd/duizelig.
nee, en nou opzoutequote:Op zaterdag 7 juni 2008 01:49 schreef Sander170 het volgende:
En boeken jullie al aardig vooruit gang?
Ik bedoel net ff eten na het trainen maar meer mn dieet zeg maar int algemeen. Dus hele eiwitrijke voeding enzo eidere dag van de week de hele dag door.quote:Op vrijdag 6 juni 2008 08:01 schreef McGilles het volgende:
[..]
Ik had laatst ook een record met dippen, 1x31 herhalingen aan het eind van mijn training waarna ik een half uur lang zwaar misselijk en duizelig op een stoel heb gehangen, zo irritant.
Dan eet ik een paar stuks fruit en dan komt het weer goed, maar het duurt altijd voor je gevoel zo lang
haha goede compensatiequote:Op maandag 9 juni 2008 18:27 schreef mister_popcorn het volgende:
net lekker gelopen weer in t bos. 5 km, afgesloten met 2 km sprintjes af en aan, en nog wat kikkersprongen bear crawls op een grasveld. Gaat lekkers zo, en vanavond weer aan het bier.
Hoe meer zielen hoe meer vreugdquote:Op maandag 9 juni 2008 23:27 schreef YuckFou het volgende:
Mag ik hier als ordinaire fitnesser ook tvp'en?
Ik train wel voor spiergroei maar heb niet de ambitie om echt te gaan bodybuilden, alhoewel ik qua eten en trainen wel steeds meer die kant op ga.
Ik hou t zelf vooral op kracht training, cardio is sowieso niet echt mn ding en ik begin wel steeds meer een kick te krijgen als er weer meer gewicht op gaat tijdens het trainen.
Anyway ik wilde voornamelijk tvp'en vanwege de voedings en trainingstips
Clean en frontsquat.quote:Op dinsdag 10 juni 2008 18:04 schreef floris.sp het volgende:
Ja klopt dat het betere oefeningen zijn maar zowat allemaal onuitvoerbaar ZONDER sqautrek
Ik doe military presses met 50kg, dus veel meer dan die 50kg in mijn nek leggen lukt echt niet zomaar ff. (en met squat wil je toch wel wat zwaarder dan 50kg)quote:Op dinsdag 10 juni 2008 18:28 schreef Semargofni het volgende:
Gewicht is bij die oefeningen dermate laag dat je de bar wel in je nek kan leggen lijkt me. Hack squats kan je wel gewoon doen, overigens kan je lunges en bulgarian/split squats e.d. ook met dumbbells uitvoeren.
Ik heb het ook niet over reguliere squats, ik heb het over allerhande unilaterale oefeningen en bv oh squats. Oefeningen waarbij je niet zoveel gewicht perse nodig hebt aangezien je ze toch meestal in een hogere rep range uitvoerd. Als je 50 kg kan oh pressen kan je zeker 60 push pressen. Lijkt me voldoende voor bovenstaande oefeningen totdat je oh sterker wordt. En hack squat is een oefening waarbij de barbell op de vloer ligt dus die kan je ook gewoon doen.quote:Op woensdag 11 juni 2008 09:16 schreef ConQuestador het volgende:
[..]
Ik doe military presses met 50kg, dus veel meer dan die 50kg in mijn nek leggen lukt echt niet zomaar ff. (en met squat wil je toch wel wat zwaarder dan 50kg)
100% creatine is 100% creatine lijkt me, daarom ga ik altijd voor de goedkoopste.quote:Op woensdag 11 juni 2008 12:56 schreef XiChico het volgende:
Iemand (goede) ervaring met Vitargo creatine? Lees er weinig over op internet, hoor wel goede verhalen.
Doktersbezoekje kan misschien een tip zijn ja. Weet er niet het fijne van.quote:Op woensdag 11 juni 2008 18:14 schreef XiChico het volgende:
Op zich klinkt goedkoop en veel niet slecht. Hebben jullie een aantal favoriete merken? Ik zie door de bomen het bos niet meer, en creatine is er in vele prijsklasse te vinden.
Verder ben ik op zoek naar aminozuren en een goede eiwitshake. Suggesties? (Niet dat ik niet zelf op onderzoek uit wil gaan, maar er is zoveel.. in zoveel verschillende prijsklasse, dat ik gewoon echt op zoek ben naar ervaringen) Ik had zelf de afgelopen keer een eiwitshake van Bodystore (eigen merk). Creatine heb ik nog nooit gebruikt. Aminizouren als aanvulling.
Dan even iets anders, ik ben een ecto. Ik train nu 1.3 jaar, heb al meerdere malen voedinggschema's gevolgt, maar aankomen is voor mij moeilijk. Zo heb ik een tijdlang elke dag 30 boterhammen (met kipfilet, [pasta/pindakaas) weggewerkt, daar boven op nog een 3x3 scoops Mammoth weightgainer + avondeten en 2 doosjes Liga Fruitkick. Alles bij elkaar meer dan 4000 kcal. Helaas ben ik hier van niet aangekomen, volgende dag bij opstaan was mijn buik gewoon weer vlak
Nu is het niet zo'n heel groot probleem, maar om een beetje te groeien is het wel handig. Heb ook een voeddingschema van DBB gevolgd, maar helaas. Wat denken jullie? Doktersbezoekje?
weet niet of je rekensommetje kloptquote:Op donderdag 12 juni 2008 06:43 schreef McGilles het volgende:
[..]
Doktersbezoekje kan misschien een tip zijn ja. Weet er niet het fijne van.
Als ik in de bulk was at ik elke dag een roerei van 4 eieren met cremefraiche en roomboter, dan nog meestal 4 boterhammen met kipsate en mijn ontbijtshake van havermout, fruit melk en kwark was meestal ruim over de 1000kcal. Als je dan ook nog een pak chocomel leegdrinkt zit je alleen al met deze 4 dingen op 4000kcal en zoveel is het niet. Probeer dit aan te vullen met een goede avondmaaltijd, 1 bak kwark voor het slapengaan en nog wat losse boterhammen met kipfilet hier en daar en je hebt een perfect bulkschema
100% mee eens. 400 gram voor 10,99 is mijn laagte-record. Iemand goedkopere zuivere creatine gevonden?quote:Op woensdag 11 juni 2008 14:16 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
100% creatine is 100% creatine lijkt me, daarom ga ik altijd voor de goedkoopste.
Heb je hier misschien ook een link voor? Of bestel je het niet online. Ben ook nog op zoek naar goedkope eiwitten enquote:Op donderdag 12 juni 2008 11:37 schreef Rigital het volgende:
[..]
100% mee eens. 400 gram voor 10,99 is mijn laagte-record. Iemand goedkopere zuivere creatine gevonden?
Whey moet ik op een dag wel hebben. Anders wordt ik zo gaar van de kwark en vleessoorten. Hoe doe jij het dan? En waarom visolie? Begrijp wel wat het doet en wat het is, zie de meerwaarde er niet echt van in...quote:Op donderdag 12 juni 2008 17:54 schreef Semargofni het volgende:
Meeste supplementen zijn klets. Whey is ook lang niet zo belangrijk, het is maar een aanvulling. Zoiets als visolie vind ik veel nuttiger omdat het voor veel dingen goed is.
Sinds dat ik weer bezig ben neem ik totaal geen supps meer. Ook geen whey. Na het trainen een banaan, appel en een bakje 'roer' (soort yoghurt). Als ik thuis kom ga ik een groot eitje maken op toast met wat zooi erdoor heenquote:Op vrijdag 13 juni 2008 09:17 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
Whey moet ik op een dag wel hebben. Anders wordt ik zo gaar van de kwark en vleessoorten. Hoe doe jij het dan? En waarom visolie? Begrijp wel wat het doet en wat het is, zie de meerwaarde er niet echt van in...
1x in de zoveel tijd in de aanbieding bij De Tuinen. De creatine is gewoon goed. De std. whey minder. Sommige repen zijn daar ook goed, evenals de rooibosthee bv.quote:Op donderdag 12 juni 2008 16:50 schreef XiChico het volgende:
Heb je hier misschien ook een link voor? Of bestel je het niet online. Ben ook nog op zoek naar goedkope eiwitten en aminozuren
Tribulus werkt alleen in de portemonnee: het wordt dunner. Dat je het gekregen hebt, zegt al genoeg. Diverse studies heeft laten uitwijzen dat het niet werkt.quote:Op zondag 15 juni 2008 00:02 schreef Lichtpunt het volgende:
Vandaag potje Tribumax (tribulus) van een maat gekregen, hij vond het goed werken en moest het maar eens proberen. Maar op i-net lees ik nou niet echt bepaald veel positieve verhalen... Iemand hier ervaringen met het spul?
Das mooi kloten. Vraag me wel af wat je bedoelt met 'kine'quote:Op dinsdag 17 juni 2008 18:23 schreef Tommy_808 het volgende:
update over m'n schouderblessure:
oorzaak: zware zakken (30-40kg) hoog (2-3m) stapelen/zwieren op m'n werk
damage: scheur in supraspinatus, al sinds eind december niet meer in de gym geweest
oplossing: kine, dagelijks kleine bewegingen maken met kleine gewichten, zou binnen 4 maand moeten zijn opgelost
wat hebben we geleerd? sneller naar kine gaan! (of althans met schouderblessures)
Ik dacht dat je je knie eerst bedoelde en het een typo wasquote:Op woensdag 18 juni 2008 10:16 schreef Tommy_808 het volgende:
kinesist - kinesitherapie? :p
Schijnt behoorlijk kwaliteitsverschil in te zitten. En ik weet niet wat volgens de EU regels verkocht mag worden als zijnde creatinequote:Op woensdag 11 juni 2008 14:16 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
100% creatine is 100% creatine lijkt me, daarom ga ik altijd voor de goedkoopste.
de oefening dat ik moet doen is specifiek voor m'n geblesseerde spier, ik moet op m'n zij liggen met m'n elleboog rustend op m'n heup, arm onder een hoek van 90° en dan 1kg op en neer bewegen (vooral traag naar beneden is zeer belangrijk). ga eens langs je fysio ofzo voor jou probleemquote:Op woensdag 18 juni 2008 12:43 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
Ik dacht dat je je knie eerst bedoelde en het een typo was![]()
Wat voor bewegingen moet je maken? Ik kamp ook met een blessure rondom de schouder. Alleen last met bankdrukken incline en side raises.
in belgië wordt fysio nooit gebruiktquote:Op woensdag 18 juni 2008 12:51 schreef Devlinsect het volgende:
Begrijp ik nou goed dat een kinesist bijna hetzelfde is als een fysio volgens deze wiki (jah wiki)
http://nl.wikipedia.org/wiki/Fysiotherapeut
Waar waren ze op dbb wél positief over als ik vragen mag?quote:Op zondag 15 juni 2008 04:34 schreef ivosnivo het volgende:
Geen ervaring, op dbb waren ze er ook al niet zo positief over.
Over spuitenquote:Op donderdag 19 juni 2008 01:07 schreef Sander170 het volgende:
[..]
Waar waren ze op dbb wél positief over als ik vragen mag?
Creatine kun je goed van groeien. Heb nu weer monohydraat en als ik hier doorheen ben, koop ik Creatine Esthyl Ester. Iets duurder (5 euro per pot van 250 gram) en werkt beter op mij.quote:Op woensdag 18 juni 2008 13:51 schreef Pappie_Culo het volgende:
zelf gebruik ik overigens geen supplementen. Wellicht na de zomer fatburners.
Maar ik zie de prijs/nut verhouding niet zo van 99% van die zooi.
Thx voor de info. De oefening die je doet zie ik ook wel eens gebruikt worden bij de cable pulley. Dan met één arm, recht opstaan, cable op elleboog hoogte, arm in de zij en dan naar binnen en buiten trekken met zeer laag gewicht. Misschien dus nog een tip (wel overleggen natuurlijk). Ik ga hetzelf gebruiken.quote:Op woensdag 18 juni 2008 16:14 schreef Tommy_808 het volgende:
[..]
de oefening dat ik moet doen is specifiek voor m'n geblesseerde spier, ik moet op m'n zij liggen met m'n elleboog rustend op m'n heup, arm onder een hoek van 90° en dan 1kg op en neer bewegen (vooral traag naar beneden is zeer belangrijk). ga eens langs je fysio ofzo voor jou probleem
[..]
in belgië wordt fysio nooit gebruikt
Goed trainingsschema, voedingsschema (bulken! en veel eiwitten (3gram per kilo)) en rusten. Daarnaast creatine. Al het andere is onzin IMHOquote:Op donderdag 19 juni 2008 01:07 schreef Sander170 het volgende:
[..]
Waar waren ze op dbb wél positief over als ik vragen mag?
Wanneer je je lichaam en vooral je lever naar de kloten wil hebben, doen! En het is cheaten natuurlijkquote:
En dat is nou net een suplement welke ik niet weer ga gebruiken. Ik heb 60 euro neergelegd voor een potje "Hydroxycut hardcore", wat de top of the bill zou zijn. Ik heb er dus helemaal NIKS van gemerkt. Ik voelde niks in mijn lichaam, en het cutten ging niet sneller dan de weken ervoor en erna waarin ik puur cutte op cardio en minder koolhydraten.quote:Op woensdag 18 juni 2008 13:51 schreef Pappie_Culo het volgende:
zelf gebruik ik overigens geen supplementen. Wellicht na de zomer fatburners.
Goed om te weten. Hoor meer negatieve verhalen over Hydroxycut.quote:Op donderdag 19 juni 2008 12:31 schreef ConQuestador het volgende:
[..]
En dat is nou net een suplement welke ik niet weer ga gebruiken. Ik heb 60 euro neergelegd voor een potje "Hydroxycut hardcore", wat de top of the bill zou zijn. Ik heb er dus helemaal NIKS van gemerkt. Ik voelde niks in mijn lichaam, en het cutten ging niet sneller dan de weken ervoor en erna waarin ik puur cutte op cardio en minder koolhydraten.
Hmm, het wachten is op mr J.quote:Op donderdag 19 juni 2008 11:05 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
Wanneer je je lichaam en vooral je lever naar de kloten wil hebben, doen! En het is cheaten natuurlijk![]()
Aanvullingen / opmerkingen zijn welkom
Wat zat er in als ik vragen mag?quote:Op donderdag 19 juni 2008 12:31 schreef ConQuestador het volgende:
[..]
En dat is nou net een suplement welke ik niet weer ga gebruiken. Ik heb 60 euro neergelegd voor een potje "Hydroxycut hardcore", wat de top of the bill zou zijn. Ik heb er dus helemaal NIKS van gemerkt. Ik voelde niks in mijn lichaam, en het cutten ging niet sneller dan de weken ervoor en erna waarin ik puur cutte op cardio en minder koolhydraten.
Cutten met sups en cardio is toch ook niet nodig... Gewoon interval shit doen. Minder carbs, paar eiwitjes meer, maar vooral interval. Sprinten in het bos ed. Meer GPP dingetjes doen in wedstrijd vorm met maten, wees creatiefquote:Op donderdag 19 juni 2008 12:31 schreef ConQuestador het volgende:
[..]
Werkt dat echt zo goed dan?quote:Op donderdag 19 juni 2008 13:16 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
Cutten met sups en cardio is toch ook niet nodig... Gewoon interval shit doen. Minder carbs, paar eiwitjes meer, maar vooral interval. Sprinten in het bos ed. Meer GPP dingetjes doen in wedstrijd vorm met maten, wees creatief
ja interval werkt als n tiet. wel benodigd is een basis conditie.quote:Op donderdag 19 juni 2008 13:17 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Werkt dat echt zo goed dan?
Was ist GPP?
basis conditie... dat is een vaag begrip... er zijn mensen die denken dat het de normaalste zaak van de wereld is om 10 km te hardlopen en te blijven lachen. Niet in huize Culo dusquote:Op donderdag 19 juni 2008 13:27 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
ja interval werkt als n tiet. wel benodigd is een basis conditie.
gpp is general physical preparedness, en is meer iets om je algehele conditie, kracht en herstel-snelheid aan te pakken, maar als je dit in een soort wedstrijd vormpje weet te gieten is het ook een asskicker voor je conditie.
http://www.deepsquatter.com/strength/archives/ls14.htm GPP volgens Louie Simmons.
GPP op youtube geeft ook wel n idee.
nou ja, 10 km is ook wel een aardige afstand, maar nog steeds redelijk snel te behappen als je ervoor traint. Maar een basis conditie is, wat ik heb geleerd bij boksen, gewoon 30 min op continu tempo joggen. works fine.quote:Op donderdag 19 juni 2008 13:31 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
basis conditie... dat is een vaag begrip... er zijn mensen die denken dat het de normaalste zaak van de wereld is om 10 km te hardlopen en te blijven lachen. Niet in huize Culo dus
En de laatste tijd heb ik het echt verwaarloosd. Beetje standaard in de zomer eigenlijk.
Okee. Nou dat niveau moet wel te halen zijn met een beetje inspanningquote:Op donderdag 19 juni 2008 13:34 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
nou ja, 10 km is ook wel een aardige afstand, maar nog steeds redelijk snel te behappen als je ervoor traint. Maar een basis conditie is, wat ik heb geleerd bij boksen, gewoon 30 min op continu tempo joggen. works fine.
probeer eerst maar 's gewoon n tiental sprintjes te trekken voordat je begint met tijd metenquote:Op donderdag 19 juni 2008 13:44 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Okee. Nou dat niveau moet wel te halen zijn met een beetje inspanning
En intervallen, waar moet ik dan aan denken? Minuutje op, minuutje af? Gewoon effe ter indicatie.
Ik ga morgen voor de 3x100kg SQ ATG. Als het niet te druk is in de gym zal ik het filmen. Moet zeggen dat 9 weken billstarr mij erg goed heeft gedaan. Ga nog wel even door met 5x5 want de progressie is er nog niet uitquote:Op donderdag 19 juni 2008 18:34 schreef no-look het volgende:
200 kg pinsquat is binnenNu nog 100 kg 'gewoon' en dan vind ik mezelf officieel geen mietje meer.
Lang niet meer gepost maar ik ga nog altijd in mijn eigen slakkengangetje vooruitRecente dingen: 7*5*75 squat en een 55 kg stricte overhead press. Een paar dubbels op 67.5 bench en dumbell rows met 40 kg. Ik kom er wel. Ooit.
Dit is trouwens een powerlifter:
Uhuhquote:Op donderdag 19 juni 2008 21:42 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
probeer eerst maar 's gewoon n tiental sprintjes te trekken voordat je begint met tijd meten![]()
Ik heb de laatste tijd totaal geen problemen om aan te komen, lekker veel eieren bakken, kipsate vreten en dan ook nog dik veel noten ed.quote:Op vrijdag 20 juni 2008 10:13 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Uhuh
Ik hoop begin juli over de 90KG te raken btw. Moet er nog wel effe gebeuld en gevroten worden
Als ik de 90KG nog red voor juli dan heb ik in 3 maanden bijna 12 kilo aangezet. En dat hadden er misschien nog wel meer kunnen zijn als ik m'n weekends gezonder had geleefd, meer had gegeten en beter had getraind.quote:Op vrijdag 20 juni 2008 11:07 schreef McGilles het volgende:
[..]
Ik heb de laatste tijd totaal geen problemen om aan te komen, lekker veel eieren bakken, kipsate vreten en dan ook nog dik veel noten ed.
In de avond pak ik kwark noten en blik tonijn, dan zit je al zeker op 100 gr. Dus dan hoef ik nog maar 80 ong binnen te krijgen, waarvan de avond maaltijd ook 20-30 bevat. De rest haal ik wel uit brood/brinta/melk/havermout enz enz. Overigens neem ik zelf ook whey, alleen tijdens mijn training met suiker omdat ik dan de meerwaarde er wel van inzie, kan inprincipe ook chocmelk pakken. Visolie neem ik ook puur preventief misschien maakt het ook weinig uit maar ik denk graag dat het helptquote:Op vrijdag 13 juni 2008 09:17 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
Whey moet ik op een dag wel hebben. Anders wordt ik zo gaar van de kwark en vleessoorten. Hoe doe jij het dan? En waarom visolie? Begrijp wel wat het doet en wat het is, zie de meerwaarde er niet echt van in...
Ik ook niet. Nadat ik klaar was met de sport opleiding kwamen de kilo's er met gemak aan. Nu even temperen omdat het anders te gortig wordquote:Op vrijdag 20 juni 2008 11:07 schreef McGilles het volgende:
[..]
Ik heb de laatste tijd totaal geen problemen om aan te komen, lekker veel eieren bakken, kipsate vreten en dan ook nog dik veel noten ed.
Misschien is het handig de eiwitinname wat beter te verdelen over de dag. Je lichaam kan echt geen 100 gram eiwitten in 1x verwerken.quote:Op vrijdag 20 juni 2008 18:38 schreef Semargofni het volgende:
[..]
In de avond pak ik kwark noten en blik tonijn, dan zit je al zeker op 100 gr. Dus dan hoef ik nog maar 80 ong binnen te krijgen, waarvan de avond maaltijd ook 20-30 bevat.
Ik wil binnenkort mijn training wat intensiever maken, maar weet nog niet precies hoe ik het ga aanpakken. Zit er aan te denken sommige oefeningen lichter te pakken met meer herhalingen aan het eind en minder rust tussendoor.quote:Op zondag 22 juni 2008 19:47 schreef mister_popcorn het volgende:
vandaag weer mooi getraind. Supersetje pistols en fulls squats. Dat is toch aardig zwaar... Toppie dus
Pistols is echt een gruwlijk zware oefening maar wel goed om te doen. veel mensen vergissing zich erin.quote:Op zondag 22 juni 2008 19:47 schreef mister_popcorn het volgende:
vandaag weer mooi getraind. Supersetje pistols en fulls squats. Dat is toch aardig zwaar... Toppie dus
intensiever maken kan op zoveel manieren... Je zou bijvoorbeeld een tijd meer op volume kunnen trainen, of juist op snelheid, en de record pogingen even weglaten. Wat rust tussendoor oefeningen betreft weet ik echt niets van, daar hou ik nooit rekening mee, gewoon gaan als het weer gaatquote:Op zondag 22 juni 2008 19:51 schreef McGilles het volgende:
[..]
Ik wil binnenkort mijn training wat intensiever maken, maar weet nog niet precies hoe ik het ga aanpakken. Zit er aan te denken sommige oefeningen lichter te pakken met meer herhalingen aan het eind en minder rust tussendoor.
Iemand ideeen hiervoor?
ps: Hou er wel rekening mee dat ik weinig speciaals kan doen met mijn benen ivm blessure.
same story herequote:Op donderdag 19 juni 2008 18:34 schreef no-look het volgende:
200 kg pinsquat is binnenNu nog 100 kg 'gewoon' en dan vind ik mezelf officieel geen mietje meer.
Lang niet meer gepost maar ik ga nog altijd in mijn eigen slakkengangetje vooruitRecente dingen: 7*5*75 squat en een 55 kg stricte overhead press. Een paar dubbels op 67.5 bench en dumbell rows met 40 kg. Ik kom er wel. Ooit.
Dit is trouwens een powerlifter:
Dat wordt vretenquote:Op dinsdag 24 juni 2008 11:34 schreef kidkash19 het volgende:
Over doelen gesproken
Wegens een verandering van positie in American Football heb ik mijzelf dus ook wat doelen gesteld in de sportschool, heb een week totale rust genomen en gisteren begonnen om naar die doelen toe te werken. Ik doe voor 3 oefeningen (de basis voor Football) een routine van 3 of 5 sets van 5 reps
Boxsquat is nu 115 KG moet naar 175 in december
Deadlift zit ik op 100 KG moet naar 160 in december
Bankdrukken zit ik op 115 en die moet naar 150 toe in december
wish me luck
waarom de box squat?quote:Op dinsdag 24 juni 2008 11:34 schreef kidkash19 het volgende:
Over doelen gesproken
Wegens een verandering van positie in American Football heb ik mijzelf dus ook wat doelen gesteld in de sportschool, heb een week totale rust genomen en gisteren begonnen om naar die doelen toe te werken. Ik doe voor 3 oefeningen (de basis voor Football) een routine van 3 of 5 sets van 5 reps
wish me luck
Beter focus je harder op squat en deadlift, want een 100kg squat/deadlift bij een 115 bench gaat nergens over natuurlijk.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 11:34 schreef kidkash19 het volgende:
Over doelen gesproken
wish me luck
ow ja mocht je toch ermee door willen gaan train dan wel de ene week op snelheid, andere week op kracht en andere week op volume, anders kom je echt helemaal nergens. (ergo, verander dus je reps en setjes per week)quote:Op dinsdag 24 juni 2008 11:34 schreef kidkash19 het volgende:
Over doelen gesproken
wish me luck
ik weet wel redelijk wat ik kwa fysiek wil en nog beter wat ik niet wil. Dat gaat dus wel goed komenquote:Op dinsdag 24 juni 2008 10:18 schreef no-look het volgende:
haha dat zeg je nu. Doelen verleg je automatisch hoor, dat zit er bij de meesten toch wel ingebakken.
Tragisch trouwens hoe makkelijk mijn UB sterker wordt en hoe mijn LB zwak blijft. Heb een poos niet zwaar gedeadlift omdat ik meer squat en ik ben er gewoon zwakker in geworden. What the F? En als ik een poosje m'n best doe met banken en military press dan gaat die wel gemakkelijk omhoog
Bedankt voor de tipsquote:Op dinsdag 24 juni 2008 12:55 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
waarom de box squat?
waarom focus op bankdrukken ipv mp's icm veel triceps werk?
Ik moet ook eerlijk bekennen dat ik nogal mijn twijfels heb over de haalbaarheid ervan, niets is zo kut als jezelf onhaalbare doelen te stellen... Procentueel en absoluut gezien zijn dit behoorlijk gains, zeker omdat je al op een redelijk niveau bent. Je wilt overal 50% sterker op worden in n half jaar, reken maar 's uit wat er zou gebeuren als je in dit tempo (mocht het lukken) 4 jaar lang zou trainen![]()
Ik wens je veel succes, maar denk dat een overweging van het plan (zowel oefeningen als gewichten) zeer aan te raden is.
Dat is inderdaad ook wat ik doe aangezien het in mijn sport vooral uit de benen moet komen, bedankt voor de tipquote:Beter focus je harder op squat en deadlift, want een 100kg squat/deadlift bij een 115 bench gaat nergens over natuurlijk
Hoe kan je nou ooit maar 100kg deadliften als je 115kg kan benchen?quote:Op dinsdag 24 juni 2008 11:34 schreef kidkash19 het volgende:
Over doelen gesproken
wish me luck
box squats worden niet gebruikt voor explosiviteit. Ik ben eerder bang dat ze door je de buddies op je football fora worden gebruikt omdat je er redelijk indrukwekkende gewichten mee kan wegzetten.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 13:05 schreef kidkash19 het volgende:
[..]
Box Squat doe ik puur voor Football, ik heb aardig onderzocht en nagevraagd op Amerikaanse fora en daar is de algemene opinie dat de Box Squat je explosiviteit verbeterd.
Bankdrukken doe ik omdat dat ook gewoon een algemene beweging is in het Football (blokken van mensen wat ik meer ga doen)
Ik heb veel informatie van www.defrancostraining.com, een toptrainer voor atleten in Amerika en ik heb een aantal x mail contact gehad met iemand die daar had getraind.quote:Doing static-overcome-by-dynamic work will build a great amount of explosive and absolute strength. Going from relaxed to dynamic work will also build tremendous explosive and absolute strength. Both types of work occur when box squatting. Some muscles are held statically, while others are actually relaxed.
-Box squats hebben zeer zeker wel effect op explosiviteit in de heupextensoren (dus sprinten)quote:Op dinsdag 24 juni 2008 15:49 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
box squats worden niet gebruikt voor explosiviteit. Ik ben eerder bang dat ze door je de buddies op je football fora worden gebruikt omdat je er redelijk indrukwekkende gewichten mee kan wegzetten.
Een BS wordt overigens voornamelijk gebruikt om het squatten goed te leren, en om je heupen en onderrug flink aan te pakken. Ik heb sowieso mijn twijfels of je die bs wel moet doen, gezien het feit dat je rug al genoeg klappen krijgt van je sport en dat de box squat er meer stress op zet dan een normale full squat.
Als je echt explosiviteit zoekt voor het sprinten en springen zou ik gewone full squats, jumping squats en pistols ed aanraden.
Ook voor het blokken van mensen zou ik me meer richten op schouders en triceps dan op je borst, zelfs nog eerder op triceps schouders en rug...
hmmkaaay. My badquote:Op dinsdag 24 juni 2008 16:06 schreef kidkash19 het volgende:
Over boxsquats
http://www.elitefts.com/documents/box-squat.htm
[..]
Ik heb veel informatie van www.defrancostraining.com, een toptrainer voor atleten in Amerika en ik heb een aantal x mail contact gehad met iemand die daar had getraind.
Niet dat ik niet zeg dat jij (of anderen) er geen verstand van hebben, want er is hier absoluut veel verstand van zaken en heb zelf ook genoeg opgestoken hier, maar er zijn meer wegen naar Rome
Het zijn ook niet alleen die 3 oefeningen die ik doe, ik doe er natuurlijk meer maar die 3 zijn mn focuspunten en dan is BP nog het minst belangrijke
Dat zou ik ook wel eens willen: bloedprikken om de waarden te laten meten. Is dat gratis en zo te doen bij de huisarts of moet je onder behandeling staan voor iets?quote:Op donderdag 26 juni 2008 09:56 schreef McGilles het volgende:
Morgen afspraak bij huisarts voor bloedprikken. Laatste tijd echt 50% van de keren na mijn training zwaar duizelig, misselijk, bibberig. Voel me gewoon echt beroerd waardoor ik echt alleen maar kan zitten/liggen op een stoel.
Ik heb een afspraak gemaakt en zie het wel morgenquote:Op donderdag 26 juni 2008 10:01 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
Dat zou ik ook wel eens willen: bloedprikken om de waarden te laten meten. Is dat gratis en zo te doen bij de huisarts of moet je onder behandeling staan voor iets?
Hoe doe jij dat?
Ik heb laatst een x me cholesterol laten meten, omdat ik zo godsgruwelijk slecht eet. En dat koste niks.quote:Op donderdag 26 juni 2008 10:01 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
Dat zou ik ook wel eens willen: bloedprikken om de waarden te laten meten. Is dat gratis en zo te doen bij de huisarts of moet je onder behandeling staan voor iets?
Hoe doe jij dat?
Ze vroegen wat voor supplementen ik gebruikte, had eigenlijk voor de grap een hele ratteplan moeten opnoemenquote:Op vrijdag 27 juni 2008 09:51 schreef Devlinsect het volgende:
"de waarden van je bloed zijn goed, alleen we vonden sporen van coke en weed in je bloed".![]()
Hou ons op de hoogte McGilles. Ben benieuwd waar je op kan laten testen namelijk
volgens mij heb je hier zelfs thuis tests voor alhoewel deze natuurlijk nooit zo betrouwbaar zijn als bij de dokterquote:Op vrijdag 27 juni 2008 00:39 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Ik heb laatst een x me cholesterol laten meten, omdat ik zo godsgruwelijk slecht eet. En dat koste niks.
Okay, hoop het niet meer nodig te hebbequote:Op vrijdag 27 juni 2008 22:59 schreef JeffreyXL het volgende:
[..]
volgens mij heb je hier zelfs thuis tests voor alhoewel deze natuurlijk nooit zo betrouwbaar zijn als bij de dokter
Majha nu noem je ook wat op. Genetic beasts, voor Joe Average zal het toch wat anders liggen. Ben je bijv wat aan de kleine kant dan zul je wel moeten als je redelijk mee wilt draaien in het SM circuit.quote:Op zondag 29 juni 2008 13:26 schreef Baffer het volgende:
Het ging niet om BW maar om BF,, tuurlijk, hoger BW = more strength.
Gasten als derek poundstone, jon anderson, jarek dymek, pudzianowski, etc. staan dik onder de 10%bf.
Ik ook niet, ik vind het knap wat Jarno en al die andere gasten doen. Maar ik zou niet met zo'n enorme pens rond willen lopen.quote:Op zondag 29 juni 2008 12:01 schreef Baffer het volgende:
Ik ben het er niet mee eens, persoonlijk heb ik er dus echt geen zin in om met een skyhigh bf rond te lopen, als je even sterk kunt zijn op een laag bf.
Ik vind het echt gewoon lekker, snap niet dat mensen dit vies vinden. Zonder problemen werk ik elke ochtend een half litertje wegquote:Op donderdag 3 juli 2008 13:40 schreef Rbnn het volgende:
Brinta is echt zo jeuzes smerig
respect voor de Bodybuilders die dit elke ochtend door hun keel krijgen
Als je de oefeningen pas net doet kan het zijn dat je gewoon last hebt van je rug, niks speciaals. Je kan wel voor de zekerheid even een ervaren iemand laten meekijken hoe je beweging is.quote:Op donderdag 3 juli 2008 17:26 schreef Chillmeister het volgende:
hey vraagje, ik ben zonet begonnen met de wat grotere oefeningen. Dus meer compound ipv isolated. Vandaag bijvoorbeeld. squat, dips, pull up en deadift. Dips en pull ups doe ik al een lange tijd, maar ben relatief nieuw met squats en deadlifts.
Ik heb naar mijn idee deze laatste twee oefeningen met zon goed mogelijke vorm gedaan en achteraf voelde mijn onderrug een beetje stijf, maar niet al te erg. Ik heb daarna thuis ook wat rekoefeningen gedaan en vooral geconcentreerd op mijn rug. Nu een paar uur later is mijn onderrug onwijs stijf en is opstaan bijvoorbeeld moeilijk. Als ik een half uurtje zit en dan opsta voel ik het bijvoorbeeld. Als ik rechtop is er niks aan de hand en voel ik niks. Is dit normaal of heb ik toch mijn rug te bol gemaakt tijdens de oefeningen?
doe jij nog steeds kont naar de grond ?quote:Op vrijdag 4 juli 2008 13:02 schreef no-look het volgende:
1*95 gesquat! +9 kg op vorige pr. Awesome.
Netjesquote:Op vrijdag 4 juli 2008 13:02 schreef no-look het volgende:
1*95 gesquat! +9 kg op vorige pr. Awesome.
Meng jij er nog smaakstoffen (basterdsuiker, suiker) doorheen?quote:Op donderdag 3 juli 2008 15:04 schreef McGilles het volgende:
[..]
Ik vind het echt gewoon lekker, snap niet dat mensen dit vies vinden. Zonder problemen werk ik elke ochtend een half litertje weg
Ik heb een bak van 500ml kwark binnen een minuut op, geen probleem.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 23:44 schreef JeffreyXL het volgende:
Kwark zonder iets is inderdaad niet echt goed weg te krijgen maar met wat light aardbeien jam gaat het toch alweer een stuk beter
jij bent dan ook een big mofo met het eetpatroon van een panda alleen dan gevarieerderquote:Op vrijdag 4 juli 2008 23:48 schreef McGilles het volgende:
[..]
Ik heb een bak van 500ml kwark binnen een minuut op, geen probleem.
Gewoon naturel heb ik er toch wel wat moeite mee. Maar met vruchten of wat jam gaat het er bij mij ook vlot inquote:Op vrijdag 4 juli 2008 23:48 schreef McGilles het volgende:
[..]
Gewoon blijven lepelen. Persoonlijk hoor je wel vaker mensen klagen over dat iets 'vies' is. Ik vind niks vies, en dan heb ik het gewoon over voedingsmiddelen. Er zijn wel dingen minder lekker, kwark is niet super lekker ofzo, maar als je gewoon blijft lepelen en gewoon slikken is die bak zo leeg.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 23:50 schreef Fugie het volgende:
[..]
jij bent dan ook een big mofo met het eetpatroon van een panda alleen dan gevarieerder
Lees dit eens. http://www.bodybuildingli(...)-oftewel-striae.htmlquote:Op zaterdag 5 juli 2008 12:24 schreef Fuzzysham het volgende:
Vraagje.. Ik heb al een tijdje last van striemen op me biceps en op me rugvleugels. Nu heb ik weer een hele serie ontdekt op me onderrug en ontstaan er weer nieuwe op me armen en ik word er echt schijtziek van![]()
Zijn er paardemiddeltjes tegen striemen verkrijgbaar? Ik smeer al met nivea en neem veel vitamines maar het wil maar niet helpen, ze blijven groter worden en nieuwe blijven ontstaan
quote:Hoe verwijder ik ze?
Helaas, striemen gaan nooit meer weg. Ze gaan nooit weg maar de intensiteit van de kleur vermindert wel in de tijd. Dit proces kan echter jaren duren maar hangt wederom af van persoon tot persoon. Mijn ervaring is echter dat wanneer je bruiner wordt (naar de zomer toe) dat de striae minder zichtbaar is doordat je huid meer de bruin/rode toer opgaat. Als je er ziek van wordt en ze wil voor een paar uur verbergen: Fond de teint, voelt wel vuil aan en is eigenlijk ook maar vuil bucht maar het helpt wel.
Dat doe ik je niet na, ben toch wel 5 min mee bezig. En als ik er een berg musli door gooi wel 15 ofzo.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 23:48 schreef McGilles het volgende:
[..]
Jij hebt andere kwaliteiten toch ? 10 pizzas op een dag ofzoquote:Op zaterdag 5 juli 2008 14:58 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Dat doe ik je niet na, ben toch wel 5 min mee bezig. En als ik er een berg musli door gooi wel 15 ofzo.
Ik heb gisterenavond nog even zitten testen voor het slapengaan, deed er 49 seconden over. Een 500ml bakje magere kwark van de c1000, koningskwark.quote:Op zaterdag 5 juli 2008 14:58 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Dat doe ik je niet na, ben toch wel 5 min mee bezig. En als ik er een berg musli door gooi wel 15 ofzo.
c1000quote:Op zaterdag 5 juli 2008 16:59 schreef McGilles het volgende:
[..]
Ik heb gisterenavond nog even zitten testen voor het slapengaan, deed er 49 seconden over. Een 500ml bakje magere kwark van de c1000, koningskwark.
haha lol 49 secquote:Op zaterdag 5 juli 2008 16:59 schreef McGilles het volgende:
[..]
Ik heb gisterenavond nog even zitten testen voor het slapengaan, deed er 49 seconden over. Een 500ml bakje magere kwark van de c1000, koningskwark.
Jullie genieten er ook niet van, ik zet altijd een rustig muziekje op. Doe me voeten in een waterbadje, steek wat wierrook aan en schenk mezelf een glas wijn in. Daarna begin ik aan me kwark.quote:Op maandag 7 juli 2008 08:56 schreef Devlinsect het volgende:
In 2 minuten is een bak koningskwark hier weggewerkt. Water erbij nemen, that is the trick.
ivoquote:Op maandag 7 juli 2008 10:55 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Jullie genieten er ook niet van, ik zet altijd een rustig muziekje op. Doe me voeten in een waterbadje, steek wat wierrook aan en schenk mezelf een glas wijn in. Daarna begin ik aan me kwark.
Gewoon zonder water deed ik het, blijf oefenen jongenquote:Op maandag 7 juli 2008 08:56 schreef Devlinsect het volgende:
In 2 minuten is een bak koningskwark hier weggewerkt. Water erbij nemen, that is the trick.
je mist de dvd met sex in the city...quote:Op maandag 7 juli 2008 10:55 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Jullie genieten er ook niet van, ik zet altijd een rustig muziekje op. Doe me voeten in een waterbadje, steek wat wierrook aan en schenk mezelf een glas wijn in. Daarna begin ik aan me kwark.
Ik heb die dingen in een ver verleden ook aangeschaft, kon er alleen niet goed mee overweg (m.a.w. het duurde te lang om ze goed om de stang te krijgen) dus heb ik ze nooit meer gebruikt.quote:Op maandag 7 juli 2008 17:05 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
je mist de dvd met sex in the city...
Heb trouwens straps gekocht voor het deadliften, mijn grip gaat gewoon minder hard vooruit dan mijn hams, glutes en onderrug. Erg jammer maar helaas.
ja ben er ook mee bezig om het goed vast te krijgen, oefen als ik voor de buis hang op een halter met wat gewicht, en dan meteen ff die curls meepakkenquote:Op maandag 7 juli 2008 17:41 schreef McGilles het volgende:
[..]
Ik heb die dingen in een ver verleden ook aangeschaft, kon er alleen niet goed mee overweg (m.a.w. het duurde te lang om ze goed om de stang te krijgen) dus heb ik ze nooit meer gebruikt.
Heb hier ook straps maar sinds ik magnesium heb, heb ik ze nooit meer gebruikt. Scheelt echt een hoop bij mij, is dat geen optie?quote:Op maandag 7 juli 2008 17:05 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
je mist de dvd met sex in the city...
Heb trouwens straps gekocht voor het deadliften, mijn grip gaat gewoon minder hard vooruit dan mijn hams, glutes en onderrug. Erg jammer maar helaas.
Nee, dat wordt in mijn gym niet gewaardeerd helaasquote:Op maandag 7 juli 2008 23:15 schreef Semargofni het volgende:
[..]
Heb hier ook straps maar sinds ik magnesium heb, heb ik ze nooit meer gebruikt. Scheelt echt een hoop bij mij, is dat geen optie?
Meer squaten, die van mij blijven sinds kort op me reet hangen.quote:Op zondag 13 juli 2008 12:10 schreef BushRanger het volgende:
Ik begin een beetje een probleem te krijgen met m'n broeken, hoe doen jullie dat? Ik kan nu niet echt zeggen dat ik lijk op die kerel hier boven, maar als ik een broek neem met mijn breedte maat, dan passen m'n bovenbenen niet. Maar ja, een wijdere broek voor de benen resulteert in een broek die van m'n kont afzakt. Vanmiddag zo'n tien broeken aan gehad, inclusief 'loose fit' en het wil niet lukken. Hoe pakken jullie dat aan? Ben toch wel benieuwd...
uh een riem dragen? En als je aars groter moet dan lunges doenquote:Op zondag 13 juli 2008 12:10 schreef BushRanger het volgende:
Ik begin een beetje een probleem te krijgen met m'n broeken, hoe doen jullie dat? Ik kan nu niet echt zeggen dat ik lijk op die kerel hier boven, maar als ik een broek neem met mijn breedte maat, dan passen m'n bovenbenen niet. Maar ja, een wijdere broek voor de benen resulteert in een broek die van m'n kont afzakt. Vanmiddag zo'n tien broeken aan gehad, inclusief 'loose fit' en het wil niet lukken. Hoe pakken jullie dat aan? Ben toch wel benieuwd...
Ik heb het al gepost op de vorige pagina, maar hier dan nogmaals.quote:
Gast dat heeft volgens mij echt iedereen die een beetje groeit,, iig niks om je zorgen over te maken... bij die mooie plaatjes (men's health enzo) word het allemaal weg geshopt...quote:Op dinsdag 15 juli 2008 16:48 schreef Geerd het volgende:
[ afbeelding ]
Zoiets? Die heb ik dus ook bij me oksels en lies benen.
Hoe komt dat??
Op een of andere manier heb ik het voor elkaar gekregen dat ze op mijn kont zittenquote:Op woensdag 16 juli 2008 21:04 schreef DAMH het volgende:
[..]
Gast dat heeft volgens mij echt iedereen die een beetje groeit,, iig niks om je zorgen over te maken... bij die mooie plaatjes (men's health enzo) word het allemaal weg geshopt...
En niet op je schouders of buik? Mooi toch?quote:Op woensdag 16 juli 2008 21:06 schreef Hartea het volgende:
[..]
Op een of andere manier heb ik het voor elkaar gekregen dat ze op mijn kont zitten.
Heb liever helemaal geen striae, wat moet mijn toekomstige partner wel niet denkenquote:Op woensdag 16 juli 2008 21:14 schreef Beauregard het volgende:
[..]
En niet op je schouders of buik? Mooi toch?
Ik denk dat de ene persoon er ook meer aanleg voor heeft dan de ander. Ik heb bijvoorbeeld helemaal nergens striae, terwijl ik de afgelopen periode behoorlijk ben 'gegroeid' in massa.
Dat je ergens(bodybuilding) voor wil gaan. Wat maakt striae uit je kijkt tog niet de hele dage ernaar.quote:Op woensdag 16 juli 2008 21:27 schreef Hartea het volgende:
[..]
Heb liever helemaal geen striae, wat moet mijn toekomstige partner wel niet denken.
Dan trek je maar een iets langer rokje aan...quote:Op woensdag 16 juli 2008 21:06 schreef Hartea het volgende:
[..]
Op een of andere manier heb ik het voor elkaar gekregen dat ze op mijn kont zitten.
striae komen aardig in de buurt van lichaamsverminking bij mij. Met bb ben je volgens mij met het tegenovergestelde bezig.quote:Op woensdag 16 juli 2008 22:18 schreef floris.sp het volgende:
[..]
Dat je ergens(bodybuilding) voor wil gaan. Wat maakt striae uit je kijkt tog niet de hele dage ernaar.
geen idee wat werkt,, ik ben totaal geen monster ofzo maar heb het gewoon lichtjes op bepaalde plekken, en echt iedereen die heeft het volgens mij,, dus als een vrouw je daarom raar aankijkt?? moet ze maar met zo' skinny dude gaan denk ikquote:Op vrijdag 18 juli 2008 14:59 schreef BitterBal88 het volgende:
Striae lijkt ook helemaal niet te kunnen voorkomen worden. Nja, ik gebruik nu regelmatig Vitamine E cremes + bodylotion + ben visolie voor vetten gaan slikken. Iemand nog meer suggesties?
Split heeft zeker zijn plaats alhoewel al drug free lifter zijn er veel betere methoden dan split training. Ik zou in ieder geval gaan voor een meer frequentere training ub/lb of fb. Imo de manier om als naturel groot te worden. Als je meer ervaren word ligt dit misschien wat anders maar dan praat ik over 6 tot 10 jaar ervaring met goede statsquote:Op zaterdag 19 juli 2008 14:11 schreef Fugie het volgende:
ik doe nog steeds een split schema.
benen rug buik op woensdag
borst schouders biceps triceps op maandag (kracht) en vrijdag (explosiviteit) .
Dit wil ik nog tot 10 augustus volhouden en dan ga ik de sportschoolhouder vragen om een nieuwe schema. Hij is een ex bb'er dus ik kan daar wel op vetrouwen denk ik
ik snap niet hoe je benen nog met iets anders kan combineren, laat staan rugquote:Op zaterdag 19 juli 2008 14:11 schreef Fugie het volgende:
ik doe nog steeds een split schema.
benen rug buik op woensdag
borst schouders biceps triceps op maandag (kracht) en vrijdag (explosiviteit) .
Dit wil ik nog tot 10 augustus volhouden en dan ga ik de sportschoolhouder vragen om een nieuwe schema. Hij is een ex bb'er dus ik kan daar wel op vetrouwen denk ik
beetje supersettenquote:Op zaterdag 19 juli 2008 19:57 schreef Tommy_808 het volgende:
[..]
ik snap niet hoe je benen nog met iets anders kan combineren, laat staan rug![]()
dan ben ik met benen + rug 3-4u bezig ofzo
Ja maar als iemand het ziet (meisje) dan is er een vrij grote kans dat je het moet uitleggen... Fuck dat man ik heb die shit ook aan me lies (boven benen) terwijll ik juist me armen hard trainquote:Op woensdag 16 juli 2008 22:18 schreef floris.sp het volgende:
[..]
Dat je ergens(bodybuilding) voor wil gaan. Wat maakt striae uit je kijkt tog niet de hele dage ernaar.
mits fysiek in orde een FB drie x in de week. Schema deels getuned door Led, varieer zelf tussen max efforts, volume en snelheid. En alles noteren in een excel sheetje, kan je echt goed zien wat je week ervoor hebt gedaan en aanwijzingen ed erin plaatsten voor de volgende training.quote:Op zaterdag 19 juli 2008 10:23 schreef ConQuestador het volgende:
He dudes, ff een noob vraagje:
met wat voor type schema trainen jullie? Ik heb het laatste halfjaar een 5daagse split aangehouden, maar ik wil nu eens iets anders proberen dus overweeg ik een 4daagse up/lb. Wat is jullie ervaring met verschillende schema's ?
(oja, momenteel weeg ik weer 86 kg @ 11%, doel is om de 100 kg aan te gaan tikken deze winter)
Echt beroerd die blessuresquote:Op dinsdag 22 juli 2008 08:43 schreef McGilles het volgende:
Ik zit de laatste maand ook weer zwaar te kutten met m'n knieen. Weer zeer weinig beenoefeningen gedaan.
Nou, een serieuze blessure waardoor je al bijna 1,5 jaar niet goed door kan trainen is niet prettig. Echt super vervelend.quote:
was maar cynisch dude,, relax,, merk alleen wel dat er veel gasten die zijn die bij het minste of geringste pijntje al stoppenquote:Op dinsdag 22 juli 2008 13:03 schreef Fugie het volgende:
liever een pussy dan een de rest van mij leven een brakke schouder.
Echt pijn = stoppen.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 13:20 schreef DAMH het volgende:
[..]
was maar cynisch dude,, relax,, merk alleen wel dat er veel gasten die zijn die bij het minste of geringste pijntje al stoppen
Toen ik in het begin last had van mijn knie(en) ging ik ook vrolijk door fullsquatten met 160kg.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 13:27 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Echt pijn = stoppen.
Doorgaan kan ook, maar je schiet er per saldo hooguit een levenslange wandel naar de fysio mee op.
ik weet dat het niet serieus is bedoeld, maar ik ken echt teveel mensen in mijn directe omgeving die gewoon doorgaan met sporten/werken terwijl ze serieuze blessures hebben. Vandaar dat ik er niet te licht over wil doen.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 13:20 schreef DAMH het volgende:
[..]
was maar cynisch dude,, relax,, merk alleen wel dat er veel gasten die zijn die bij het minste of geringste pijntje al stoppen
Correct me if I'm wrong, maar whey is een eiwit type. Een snel type eiwit, om precies te zijn, dus ideaal om na een training te consumeren. Trage eiwitten vind je bijvoorbeeld in kwark.quote:Op woensdag 23 juli 2008 18:47 schreef XiChico het volgende:
Wat is het verschil tussen eiwitten en Whey? Want het staat vaak apart vermeld op webshops...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |