probeer eerst maar 's gewoon n tiental sprintjes te trekken voordat je begint met tijd metenquote:Op donderdag 19 juni 2008 13:44 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Okee. Nou dat niveau moet wel te halen zijn met een beetje inspanning
En intervallen, waar moet ik dan aan denken? Minuutje op, minuutje af? Gewoon effe ter indicatie.
Ik ga morgen voor de 3x100kg SQ ATG. Als het niet te druk is in de gym zal ik het filmen. Moet zeggen dat 9 weken billstarr mij erg goed heeft gedaan. Ga nog wel even door met 5x5 want de progressie is er nog niet uitquote:Op donderdag 19 juni 2008 18:34 schreef no-look het volgende:
200 kg pinsquat is binnenNu nog 100 kg 'gewoon' en dan vind ik mezelf officieel geen mietje meer.
Lang niet meer gepost maar ik ga nog altijd in mijn eigen slakkengangetje vooruitRecente dingen: 7*5*75 squat en een 55 kg stricte overhead press. Een paar dubbels op 67.5 bench en dumbell rows met 40 kg. Ik kom er wel. Ooit.
Dit is trouwens een powerlifter:
Uhuhquote:Op donderdag 19 juni 2008 21:42 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
probeer eerst maar 's gewoon n tiental sprintjes te trekken voordat je begint met tijd meten![]()
Ik heb de laatste tijd totaal geen problemen om aan te komen, lekker veel eieren bakken, kipsate vreten en dan ook nog dik veel noten ed.quote:Op vrijdag 20 juni 2008 10:13 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Uhuh
Ik hoop begin juli over de 90KG te raken btw. Moet er nog wel effe gebeuld en gevroten worden
Als ik de 90KG nog red voor juli dan heb ik in 3 maanden bijna 12 kilo aangezet. En dat hadden er misschien nog wel meer kunnen zijn als ik m'n weekends gezonder had geleefd, meer had gegeten en beter had getraind.quote:Op vrijdag 20 juni 2008 11:07 schreef McGilles het volgende:
[..]
Ik heb de laatste tijd totaal geen problemen om aan te komen, lekker veel eieren bakken, kipsate vreten en dan ook nog dik veel noten ed.
In de avond pak ik kwark noten en blik tonijn, dan zit je al zeker op 100 gr. Dus dan hoef ik nog maar 80 ong binnen te krijgen, waarvan de avond maaltijd ook 20-30 bevat. De rest haal ik wel uit brood/brinta/melk/havermout enz enz. Overigens neem ik zelf ook whey, alleen tijdens mijn training met suiker omdat ik dan de meerwaarde er wel van inzie, kan inprincipe ook chocmelk pakken. Visolie neem ik ook puur preventief misschien maakt het ook weinig uit maar ik denk graag dat het helptquote:Op vrijdag 13 juni 2008 09:17 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
Whey moet ik op een dag wel hebben. Anders wordt ik zo gaar van de kwark en vleessoorten. Hoe doe jij het dan? En waarom visolie? Begrijp wel wat het doet en wat het is, zie de meerwaarde er niet echt van in...
Ik ook niet. Nadat ik klaar was met de sport opleiding kwamen de kilo's er met gemak aan. Nu even temperen omdat het anders te gortig wordquote:Op vrijdag 20 juni 2008 11:07 schreef McGilles het volgende:
[..]
Ik heb de laatste tijd totaal geen problemen om aan te komen, lekker veel eieren bakken, kipsate vreten en dan ook nog dik veel noten ed.
Misschien is het handig de eiwitinname wat beter te verdelen over de dag. Je lichaam kan echt geen 100 gram eiwitten in 1x verwerken.quote:Op vrijdag 20 juni 2008 18:38 schreef Semargofni het volgende:
[..]
In de avond pak ik kwark noten en blik tonijn, dan zit je al zeker op 100 gr. Dus dan hoef ik nog maar 80 ong binnen te krijgen, waarvan de avond maaltijd ook 20-30 bevat.
Ik wil binnenkort mijn training wat intensiever maken, maar weet nog niet precies hoe ik het ga aanpakken. Zit er aan te denken sommige oefeningen lichter te pakken met meer herhalingen aan het eind en minder rust tussendoor.quote:Op zondag 22 juni 2008 19:47 schreef mister_popcorn het volgende:
vandaag weer mooi getraind. Supersetje pistols en fulls squats. Dat is toch aardig zwaar... Toppie dus
Pistols is echt een gruwlijk zware oefening maar wel goed om te doen. veel mensen vergissing zich erin.quote:Op zondag 22 juni 2008 19:47 schreef mister_popcorn het volgende:
vandaag weer mooi getraind. Supersetje pistols en fulls squats. Dat is toch aardig zwaar... Toppie dus
intensiever maken kan op zoveel manieren... Je zou bijvoorbeeld een tijd meer op volume kunnen trainen, of juist op snelheid, en de record pogingen even weglaten. Wat rust tussendoor oefeningen betreft weet ik echt niets van, daar hou ik nooit rekening mee, gewoon gaan als het weer gaatquote:Op zondag 22 juni 2008 19:51 schreef McGilles het volgende:
[..]
Ik wil binnenkort mijn training wat intensiever maken, maar weet nog niet precies hoe ik het ga aanpakken. Zit er aan te denken sommige oefeningen lichter te pakken met meer herhalingen aan het eind en minder rust tussendoor.
Iemand ideeen hiervoor?
ps: Hou er wel rekening mee dat ik weinig speciaals kan doen met mijn benen ivm blessure.
same story herequote:Op donderdag 19 juni 2008 18:34 schreef no-look het volgende:
200 kg pinsquat is binnenNu nog 100 kg 'gewoon' en dan vind ik mezelf officieel geen mietje meer.
Lang niet meer gepost maar ik ga nog altijd in mijn eigen slakkengangetje vooruitRecente dingen: 7*5*75 squat en een 55 kg stricte overhead press. Een paar dubbels op 67.5 bench en dumbell rows met 40 kg. Ik kom er wel. Ooit.
Dit is trouwens een powerlifter:
Dat wordt vretenquote:Op dinsdag 24 juni 2008 11:34 schreef kidkash19 het volgende:
Over doelen gesproken
Wegens een verandering van positie in American Football heb ik mijzelf dus ook wat doelen gesteld in de sportschool, heb een week totale rust genomen en gisteren begonnen om naar die doelen toe te werken. Ik doe voor 3 oefeningen (de basis voor Football) een routine van 3 of 5 sets van 5 reps
Boxsquat is nu 115 KG moet naar 175 in december
Deadlift zit ik op 100 KG moet naar 160 in december
Bankdrukken zit ik op 115 en die moet naar 150 toe in december
wish me luck
waarom de box squat?quote:Op dinsdag 24 juni 2008 11:34 schreef kidkash19 het volgende:
Over doelen gesproken
Wegens een verandering van positie in American Football heb ik mijzelf dus ook wat doelen gesteld in de sportschool, heb een week totale rust genomen en gisteren begonnen om naar die doelen toe te werken. Ik doe voor 3 oefeningen (de basis voor Football) een routine van 3 of 5 sets van 5 reps
wish me luck
Beter focus je harder op squat en deadlift, want een 100kg squat/deadlift bij een 115 bench gaat nergens over natuurlijk.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 11:34 schreef kidkash19 het volgende:
Over doelen gesproken
wish me luck
ow ja mocht je toch ermee door willen gaan train dan wel de ene week op snelheid, andere week op kracht en andere week op volume, anders kom je echt helemaal nergens. (ergo, verander dus je reps en setjes per week)quote:Op dinsdag 24 juni 2008 11:34 schreef kidkash19 het volgende:
Over doelen gesproken
wish me luck
ik weet wel redelijk wat ik kwa fysiek wil en nog beter wat ik niet wil. Dat gaat dus wel goed komenquote:Op dinsdag 24 juni 2008 10:18 schreef no-look het volgende:
haha dat zeg je nu. Doelen verleg je automatisch hoor, dat zit er bij de meesten toch wel ingebakken.
Tragisch trouwens hoe makkelijk mijn UB sterker wordt en hoe mijn LB zwak blijft. Heb een poos niet zwaar gedeadlift omdat ik meer squat en ik ben er gewoon zwakker in geworden. What the F? En als ik een poosje m'n best doe met banken en military press dan gaat die wel gemakkelijk omhoog
Bedankt voor de tipsquote:Op dinsdag 24 juni 2008 12:55 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
waarom de box squat?
waarom focus op bankdrukken ipv mp's icm veel triceps werk?
Ik moet ook eerlijk bekennen dat ik nogal mijn twijfels heb over de haalbaarheid ervan, niets is zo kut als jezelf onhaalbare doelen te stellen... Procentueel en absoluut gezien zijn dit behoorlijk gains, zeker omdat je al op een redelijk niveau bent. Je wilt overal 50% sterker op worden in n half jaar, reken maar 's uit wat er zou gebeuren als je in dit tempo (mocht het lukken) 4 jaar lang zou trainen![]()
Ik wens je veel succes, maar denk dat een overweging van het plan (zowel oefeningen als gewichten) zeer aan te raden is.
Dat is inderdaad ook wat ik doe aangezien het in mijn sport vooral uit de benen moet komen, bedankt voor de tipquote:Beter focus je harder op squat en deadlift, want een 100kg squat/deadlift bij een 115 bench gaat nergens over natuurlijk
Hoe kan je nou ooit maar 100kg deadliften als je 115kg kan benchen?quote:Op dinsdag 24 juni 2008 11:34 schreef kidkash19 het volgende:
Over doelen gesproken
wish me luck
box squats worden niet gebruikt voor explosiviteit. Ik ben eerder bang dat ze door je de buddies op je football fora worden gebruikt omdat je er redelijk indrukwekkende gewichten mee kan wegzetten.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 13:05 schreef kidkash19 het volgende:
[..]
Box Squat doe ik puur voor Football, ik heb aardig onderzocht en nagevraagd op Amerikaanse fora en daar is de algemene opinie dat de Box Squat je explosiviteit verbeterd.
Bankdrukken doe ik omdat dat ook gewoon een algemene beweging is in het Football (blokken van mensen wat ik meer ga doen)
Ik heb veel informatie van www.defrancostraining.com, een toptrainer voor atleten in Amerika en ik heb een aantal x mail contact gehad met iemand die daar had getraind.quote:Doing static-overcome-by-dynamic work will build a great amount of explosive and absolute strength. Going from relaxed to dynamic work will also build tremendous explosive and absolute strength. Both types of work occur when box squatting. Some muscles are held statically, while others are actually relaxed.
-Box squats hebben zeer zeker wel effect op explosiviteit in de heupextensoren (dus sprinten)quote:Op dinsdag 24 juni 2008 15:49 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
box squats worden niet gebruikt voor explosiviteit. Ik ben eerder bang dat ze door je de buddies op je football fora worden gebruikt omdat je er redelijk indrukwekkende gewichten mee kan wegzetten.
Een BS wordt overigens voornamelijk gebruikt om het squatten goed te leren, en om je heupen en onderrug flink aan te pakken. Ik heb sowieso mijn twijfels of je die bs wel moet doen, gezien het feit dat je rug al genoeg klappen krijgt van je sport en dat de box squat er meer stress op zet dan een normale full squat.
Als je echt explosiviteit zoekt voor het sprinten en springen zou ik gewone full squats, jumping squats en pistols ed aanraden.
Ook voor het blokken van mensen zou ik me meer richten op schouders en triceps dan op je borst, zelfs nog eerder op triceps schouders en rug...
hmmkaaay. My badquote:Op dinsdag 24 juni 2008 16:06 schreef kidkash19 het volgende:
Over boxsquats
http://www.elitefts.com/documents/box-squat.htm
[..]
Ik heb veel informatie van www.defrancostraining.com, een toptrainer voor atleten in Amerika en ik heb een aantal x mail contact gehad met iemand die daar had getraind.
Niet dat ik niet zeg dat jij (of anderen) er geen verstand van hebben, want er is hier absoluut veel verstand van zaken en heb zelf ook genoeg opgestoken hier, maar er zijn meer wegen naar Rome
Het zijn ook niet alleen die 3 oefeningen die ik doe, ik doe er natuurlijk meer maar die 3 zijn mn focuspunten en dan is BP nog het minst belangrijke
Dat zou ik ook wel eens willen: bloedprikken om de waarden te laten meten. Is dat gratis en zo te doen bij de huisarts of moet je onder behandeling staan voor iets?quote:Op donderdag 26 juni 2008 09:56 schreef McGilles het volgende:
Morgen afspraak bij huisarts voor bloedprikken. Laatste tijd echt 50% van de keren na mijn training zwaar duizelig, misselijk, bibberig. Voel me gewoon echt beroerd waardoor ik echt alleen maar kan zitten/liggen op een stoel.
Ik heb een afspraak gemaakt en zie het wel morgenquote:Op donderdag 26 juni 2008 10:01 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
Dat zou ik ook wel eens willen: bloedprikken om de waarden te laten meten. Is dat gratis en zo te doen bij de huisarts of moet je onder behandeling staan voor iets?
Hoe doe jij dat?
Ik heb laatst een x me cholesterol laten meten, omdat ik zo godsgruwelijk slecht eet. En dat koste niks.quote:Op donderdag 26 juni 2008 10:01 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
Dat zou ik ook wel eens willen: bloedprikken om de waarden te laten meten. Is dat gratis en zo te doen bij de huisarts of moet je onder behandeling staan voor iets?
Hoe doe jij dat?
Ze vroegen wat voor supplementen ik gebruikte, had eigenlijk voor de grap een hele ratteplan moeten opnoemenquote:Op vrijdag 27 juni 2008 09:51 schreef Devlinsect het volgende:
"de waarden van je bloed zijn goed, alleen we vonden sporen van coke en weed in je bloed".![]()
Hou ons op de hoogte McGilles. Ben benieuwd waar je op kan laten testen namelijk
volgens mij heb je hier zelfs thuis tests voor alhoewel deze natuurlijk nooit zo betrouwbaar zijn als bij de dokterquote:Op vrijdag 27 juni 2008 00:39 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Ik heb laatst een x me cholesterol laten meten, omdat ik zo godsgruwelijk slecht eet. En dat koste niks.
Okay, hoop het niet meer nodig te hebbequote:Op vrijdag 27 juni 2008 22:59 schreef JeffreyXL het volgende:
[..]
volgens mij heb je hier zelfs thuis tests voor alhoewel deze natuurlijk nooit zo betrouwbaar zijn als bij de dokter
Majha nu noem je ook wat op. Genetic beasts, voor Joe Average zal het toch wat anders liggen. Ben je bijv wat aan de kleine kant dan zul je wel moeten als je redelijk mee wilt draaien in het SM circuit.quote:Op zondag 29 juni 2008 13:26 schreef Baffer het volgende:
Het ging niet om BW maar om BF,, tuurlijk, hoger BW = more strength.
Gasten als derek poundstone, jon anderson, jarek dymek, pudzianowski, etc. staan dik onder de 10%bf.
Ik ook niet, ik vind het knap wat Jarno en al die andere gasten doen. Maar ik zou niet met zo'n enorme pens rond willen lopen.quote:Op zondag 29 juni 2008 12:01 schreef Baffer het volgende:
Ik ben het er niet mee eens, persoonlijk heb ik er dus echt geen zin in om met een skyhigh bf rond te lopen, als je even sterk kunt zijn op een laag bf.
Ik vind het echt gewoon lekker, snap niet dat mensen dit vies vinden. Zonder problemen werk ik elke ochtend een half litertje wegquote:Op donderdag 3 juli 2008 13:40 schreef Rbnn het volgende:
Brinta is echt zo jeuzes smerig
respect voor de Bodybuilders die dit elke ochtend door hun keel krijgen
Als je de oefeningen pas net doet kan het zijn dat je gewoon last hebt van je rug, niks speciaals. Je kan wel voor de zekerheid even een ervaren iemand laten meekijken hoe je beweging is.quote:Op donderdag 3 juli 2008 17:26 schreef Chillmeister het volgende:
hey vraagje, ik ben zonet begonnen met de wat grotere oefeningen. Dus meer compound ipv isolated. Vandaag bijvoorbeeld. squat, dips, pull up en deadift. Dips en pull ups doe ik al een lange tijd, maar ben relatief nieuw met squats en deadlifts.
Ik heb naar mijn idee deze laatste twee oefeningen met zon goed mogelijke vorm gedaan en achteraf voelde mijn onderrug een beetje stijf, maar niet al te erg. Ik heb daarna thuis ook wat rekoefeningen gedaan en vooral geconcentreerd op mijn rug. Nu een paar uur later is mijn onderrug onwijs stijf en is opstaan bijvoorbeeld moeilijk. Als ik een half uurtje zit en dan opsta voel ik het bijvoorbeeld. Als ik rechtop is er niks aan de hand en voel ik niks. Is dit normaal of heb ik toch mijn rug te bol gemaakt tijdens de oefeningen?
doe jij nog steeds kont naar de grond ?quote:Op vrijdag 4 juli 2008 13:02 schreef no-look het volgende:
1*95 gesquat! +9 kg op vorige pr. Awesome.
Netjesquote:Op vrijdag 4 juli 2008 13:02 schreef no-look het volgende:
1*95 gesquat! +9 kg op vorige pr. Awesome.
Meng jij er nog smaakstoffen (basterdsuiker, suiker) doorheen?quote:Op donderdag 3 juli 2008 15:04 schreef McGilles het volgende:
[..]
Ik vind het echt gewoon lekker, snap niet dat mensen dit vies vinden. Zonder problemen werk ik elke ochtend een half litertje weg
Ik heb een bak van 500ml kwark binnen een minuut op, geen probleem.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 23:44 schreef JeffreyXL het volgende:
Kwark zonder iets is inderdaad niet echt goed weg te krijgen maar met wat light aardbeien jam gaat het toch alweer een stuk beter
jij bent dan ook een big mofo met het eetpatroon van een panda alleen dan gevarieerderquote:Op vrijdag 4 juli 2008 23:48 schreef McGilles het volgende:
[..]
Ik heb een bak van 500ml kwark binnen een minuut op, geen probleem.
Gewoon naturel heb ik er toch wel wat moeite mee. Maar met vruchten of wat jam gaat het er bij mij ook vlot inquote:Op vrijdag 4 juli 2008 23:48 schreef McGilles het volgende:
[..]
Ik heb een bak van 500ml kwark binnen een minuut op, geen probleem.
Gewoon blijven lepelen. Persoonlijk hoor je wel vaker mensen klagen over dat iets 'vies' is. Ik vind niks vies, en dan heb ik het gewoon over voedingsmiddelen. Er zijn wel dingen minder lekker, kwark is niet super lekker ofzo, maar als je gewoon blijft lepelen en gewoon slikken is die bak zo leeg.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 23:50 schreef Fugie het volgende:
[..]
jij bent dan ook een big mofo met het eetpatroon van een panda alleen dan gevarieerder
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |