Dutch_Nelson | dinsdag 6 mei 2008 @ 19:11 |
[ afbeelding ]![]() Defensie Topic #42: Bezuinigingsdiscussies & wapentuigfoto's Defensie Topic #41: Tanks, vliegtuigen en schepen Defensie Topic #40: The Russians are coming (again) Defensie topic#39: Royal Navy's Bohemian Rhapsody [Centraal] Defensie topic #38 [CENTRAAL] Defensie topic 33: the next episode [CENTRAAL] Defensie topic 32: The legend returns [Centraal] Defensie 30: Strijdbaar, maar Hulpvaardig [centraal] Defensie 29. Starfighters zijn ok [centraal] Defensie 28, we zijn weer compleet. :) [Centraal] Defensie 27, neemt geen blad voor de mond. [Centraal] Defensie 26, moet ie persé een naam hebben? [Centraal] Defensie 25, hoelang tot we RJP inhalen? [centraal] Defensie deel 24: ze blijven maar komen [centraal] Defensie 23 alweer :) [centraal] Defensie nummertje 22 [centraal] Defensie 20 [Centraal] Defensie 20, nu met vers bloed. :) [CENTRAAL] Defensie nummertje 19 [Centraal] Defensie 18, nu ook NSF56K dankzij SHERMAN. (centraal) defensie deel 17 (CENTRAAL) Defensie deel 16 [Centraa] Defensie 15. Verder met de e-jihad. [Centraal] Defensie, nummertje 14 alweer. [Centraal] Defensie 13, nu ook mét nieuwe posters. [centraal] Defensie nummer 12 :) Het defensie topic deeltje XI Defensie part X. Jubileum! [centraal] Defensie nummer IX [centraal] Defensie nummer 8 Defensie part VII. [centraal] Defensie VI [centraal] Defensie V Het Defensie topic deeltje 4 alweer Het Chinese Leger deeltje 3 Het Chinese Leger deeltje 2 Het Chinese Leger Het nummeren van de topics gaat hier nog wel is fout, zo zijn er bijvoorbeeld 2 verschillende topics met het nummer 20 maar is er geen met het nummer 21 De eerste 3 delen gingen over het Chinese leger, maar we hebben besloten om een centraal topic te maken. [ afbeelding ] ![]() jah, en hier komen de links ![]() De Europese legers Het beste leger ooit? Wat is de beste tank ter wereld? Tanks! De legers van de wereld Nederland VS Zweden Nederland VS Zuid-Afrika Oorlogsverleden Nederland? Als Duitsland weer Nederland zou binnenvallen het Nederlandse leger. Leger afschaffen? Waar hebben we dat leger voor? Training van het Nederlandse leger. Waarom blijft er nou niks van ons leger over? Structuur leger onderdelen [ afbeelding ] ![]() ![]() Is niet erg ![]() Maar oke hier volgen er een paar; Internationale aanduidingen voor andere strijdkrachten: RNOAF voor de Noren, RDAF voor de Denen, GEAF/GAF voor de luftwaffe (beiden worden gebruikt, door elkaar. GEAF heeft de voorkeur om verwarring met de Griekse luchtmacht te voorkomen), RNLAF voor de KLu, FAF voor de Fransen, PAF voor Portugezen, IAF voor de Italianen, HAF voor de Grieken (geen GAF om verwarring met de Duitsers te voorkomen) en TUAF voor de Turken. De Belgen heetten tot voor kort BAF, nu hun luchtmacht niet meer bestaat als apart krijgsmachtdeel weet ik niet wat de nieuwe afkorting is. NAEWF is de naam van de NATO Airborne Early Warning Force, bestaande uit de NATO component op Geilenkirchen (17 stuks), en de RAF Sentries op Waddington (7 stuks). De Franse 4 E-3Fs zijn interoperabel, maar maakt GEEN deel uit van de NAEWF. 1. Space Command (opgeheven). -----> Opgenomen in USSTRATCOM 2. Strategic Command/USSTRATCOM 3. Transportation Command/USTRANSCOM 4. Special Operations Command/USSCOCOM 5. Joint Forces Command/JFCOM 6. Northern Command/NORTHCOM 7. Southern Command/SOUTHCOM 8. European Command/USEUCOM 9. Pacific Command/USPACCOM 10. Central Command /USCENTCOM De Army is vertegenwoordigd in bijna alle takken, met uitzondering van Northern Command, waar ik geen data heb kunnen vinden voor eender welke tak van de strijdkrachten Army 1. ARSPACE 2. 3. MTMC 4. ARSOC 5. FORSCOM 6. 7. USARSO 8. USAREUR 9. ARPAC 10. ARCENT Navy 1. NAVSPACECOM 2. CTF-134/CTF-144 3. MSC 4. NAVSPECWARCOM 5. LANTFLT 6. 7. NAVSO 8. NAVEUR 9. PACFLT 10. NAVCENT USMC. 1. 2. 3. 4. 5. MARFORLANT 6. 7. MARFORSOUTH 8. MARFOREUR 9. MARFORPAC 10. USMARCENT USAF. 1. 14th Air Force 2. 20th Air Force 3. AMC 4. AFSOC 5. ACC 6. 7. SOUTHAF 8. USAFE 9. PACAF 10. CENTAF [ afbeelding ] [ afbeelding ] ![]() Wat denk je hier van? USAF [ link | afbeelding ] USAr [ link | afbeelding ] USN [ link | afbeelding ] [ afbeelding ] ![]() Gevechtseenheden: Gevechtsondersteunende eenheden: Logistieke eenheden: ![]() Uiteraard hebben we die ![]() | |
Gierigesloeber | dinsdag 6 mei 2008 @ 21:28 |
FIPO! En net gesoliciteerd. | |
icecreamfarmer_NL | woensdag 7 mei 2008 @ 17:34 |
seco en niet gesolliciteerd | |
waht | woensdag 7 mei 2008 @ 18:21 |
quote:Voor welke functie? ![]() | |
Dutch_Nelson | woensdag 7 mei 2008 @ 20:33 |
fopo keuring over een maand, can't wait! ![]() | |
RonaldV | woensdag 7 mei 2008 @ 23:43 |
pentapo, en 'retired" ![]() Ik ben trouwens bezig met een ideetje. Niet helemaal defensie gerelateerd, maar het gaat om het volgende: Op het web bestaan sites met afbeeldingen van vliegvelden in verschillende landen, gefotografeerd door de jaren heen. Beginnend ergens aan het begin van de 20e eeuw tot nu, zelfs als die vliegvelden niet meer ingebruik zijn, of zelfs bebouwd met woonwijken. Ik ben bezig met het verzamelen van vliegvelden en hun lokaties in Nederland. Nu is het probleem: van een aantal vliegvelden weet ik de globale lokaties, maar niet precies. Zo kan ik van bijvoorbeeld vliegveld Bergen (Noord Holland) via google maps niets terugvinden, en aangezien het gebied in de oorlog bezaaid is geraakt met stukken AtlanticWall kan ik het ook ter plaatse niet goed duiden. Overzichtsfotos van de meeste andere vliegvelden zijn ook al bijna niet te vinden, aangezien het vaak nog in gebruik zijnde militaire installaties zijn. Hebben jullie ideeën, of weten jullie overzichtfotos te vinden? deze vraag gooi ik trouwens oook nog even in PTA, want ik heb behalve fotos ook nog wat oude areonautical maps nodig. Edit: Een goed voorbeeld van wat ik wil maken vind je trouwens hier [ Bericht 6% gewijzigd door RonaldV op 07-05-2008 23:52:22 ] | |
Nobu | donderdag 8 mei 2008 @ 14:58 |
quote:Leuk idee. Kun je de exacte locaties van velden zoals Bergen, die dus niet meer in gebruik zijn, niet gewoon opvragen bij de gemeente oid? Het lijkt me dat die nog wel ergens een oude kaart of andere gegevens moeten hebben. | |
RonaldV | donderdag 8 mei 2008 @ 16:53 |
quote:Gemeenten zijn een goed idee, maar hebben een belangrijk nadeel: ze zijn overdag open (en dan werk ik). Gelukkig hebben onze vrienden in PTA me al wat hints verschaft, dus ik moet wel een stuk op weg komen. Nu nog op zoek naar fotos en kaarten uit vroegere tijden. ![]() | |
RonaldV | zondag 8 juni 2008 @ 15:56 |
quote:Fimpje op YouTube. De eerste kist vertrekt normaal, bij de tweede zie je direct dat er iets niet goed gaat. Iets meer video, ook uit een andere hoek, met commentaar vind je hier | |
Bilfred_eendereed | zondag 8 juni 2008 @ 16:19 |
Duur foutje. Toch maar handmatig opstijgen lijkt me. Lijkt me niet dat ze dat ding vervangen. Voor hetzelfde geld heb je 150 apache's met crew. Hebben ze iets meer aan met de low-tech oorlogen die ze momenteel voeren. | |
RonaldV | zondag 8 juni 2008 @ 16:25 |
quote:Handmatig opstijgen is één van de dingen die je met een B-2A niet kunt. Ht toestel is geheel fly-by-wire, net als de F-16. De computers zorgen ervoor dat het toestel stabiel is, de piloten besturen het alleen maar. De computers zijn echter wel afhankelijk van sensoren, en als die de verkeerde data voeden dan krijg je zoiets als resultaat. quote:De B-2 productielijn opstarten zal voorlopig niet gebeuren (als het al ooit gebeurt). De kosten per toestel zijn al belachelijk hoog, een productielijn opstarten voor één toestel zou pas echt geldverspilling zijn. De USA heeft grotere problemen. Het gemiddelde toestel is zo'n 20-25 jaar oud. Bijna alles moet vervangen worden, omdat toestellen soms spontaan doormidden (dreigen te) breken. Daarom ligt er ook zo veel druk op de Raptor en Lightning-II (JSF) programmas. Ze moeten lukken, want er is niets anders om de technisch snel verouderende vloten van USAF, USN en USMC te vervangen. | |
Bilfred_eendereed | zondag 8 juni 2008 @ 16:46 |
Technisch verouderd ten opzichte van wat? [ Bericht 48% gewijzigd door Bilfred_eendereed op 08-06-2008 17:38:48 ] | |
Nobu | zondag 8 juni 2008 @ 17:18 |
quote:Het gaat hier volgens mij niet om de automatische piloot, maar om computers die er voor zorgen dat de kist stabiel blijft. Zonder die computers valt 'ie niet te vliegen. Edit: ik zie trouwens dat RonaldV dat ook al geschreven had in de post boven je vraag. ![]() | |
Bilfred_eendereed | zondag 8 juni 2008 @ 17:38 |
quote:eensch | |
Gierigesloeber | zondag 8 juni 2008 @ 17:53 |
quote:een beetje heel erg laat maarja, Painf schutter kanon. | |
RonaldV | zondag 8 juni 2008 @ 18:02 |
quote:Technisch verouderd, in de zin dat je steeds meer onderhoudsuren nodig hebt om een uur te kunnen vliegen. Er vliegen F-16s en F-15s rond die inmiddels bijna 30 jaar oud zijn. Vliegtuigen zijn net auto's: ze doen het met de juiste zorg heel lang heel erg goed, maar er komt een moment dat ze op zijn. Dan heb je een heel mooi uitziende auto, maar je durft er niet meer mee de stad uit te rijden, uit angst dat je alweer de wegenwacht nodig hebt. Afgelopen najaar viel een F-15 van de USAF in de lucht letterlijk uit elkaar, en de piloot draaide alleen maar een relatief flauwe bocht. De vliegtuigen hebben zo veel uren op de teller, dat je er niet aan moet denken dat -ik noem maar wat- de Chinezen het plots in hun bol krijgen, en er echt luchtgevechten met die toestellen gevoerd moeten gaan worden. Je hoeft een westerse piloot alleen maar een keer in een dogfight te lokken, en de piloot moet in gevecht met zijn eigen vliegtuig. De meeste F-16s kunnen al lang geen 9G meer trekken, tenzij je het toestel daarna alleen nog als onderdelenbron wilt gebruiken. De gevechtsvliegtuigen van het Westen (Typhoon en F-22 uitgezonderd) zijn op. Bijna alles (Tornado, F-15, F-16, F18, Harrier, Thunderbolt-II, Mirage 2000) is in de jaren 80 gebouwd, en heeft al twee of meer oorlogen gevochten. Ter vergelijking: vanaf de Tweede Wereldoorlog tot eind jaren 60 moest een westers vliegtuig maximaal maar een jaar of 10-15 aan de frontlinie mee kunnen, daarna werd hij verschroot, of verkocht aan een minder gefortuneerd land. Vanaf eind jaren 60 is dat rap opgevoerd: de F-104, F-4 en F-5 deden er zo'n 20 jaar over, en de F-'teen' series (jaren 70) zijn er inmiddels al 30 jaar. De USArmy, USN en USMC hebben helicopters in dienst waar de kogelgaten uit Vietnam nog in zitten. De B-52 vliegt rond met piloten wiens grootvaders de eerste bemanningen waren. | |
Bilfred_eendereed | zondag 8 juni 2008 @ 18:27 |
Bedankt voor je uitgebreide reactie, erg interressant Here’s a look at average ages of some of the Air Force’s aircraft. model - gem. leeftijd oudste nieuwste productie A-10 - 26.8 -- April 10, 1979 -- March 14, 1984 X C-130E - 43.7 - - June 28, 1961 -- Feb. 26, 1974 X C-20B - 20.8 - - Feb. 24, 1987 -- Sept. 15, 1987 X C-20C - 20.8 - - Feb. 24, 1987 - - Aug. 7, 1987 X C-20h - 12.9 - - May 23, 1994 -- Jan. 16, 1996 X C-21A - 23.1 - - Jan. 4, 1984 -- Sept. 18, 1987 X C-37A - 7.2 - - Oct. 14, 1998 -- Sept. 13, 2002 Gulfstream variant C-40B - 4.1 - - Dec. 5, 2002 - - June 7, 2005 737 Variant C-40C - 2.7 - - Sept. 19, 2002 -- Nov. 16, 2007 737 Variant F-15C - 24.7 -- May 24, 1979 -- Oct. 20, 1989 F-15E - 15.9 -- Aug. 12, 1987 -- Sept. 28, 2004 F-16CG - 17.4 - - May 2, 1989 - - April 10, 1993 F-16CJ -13.1 - - April 20, 1992 - - March 9, 2005 HH-60G - 17.7 - - Dec. 8, 1982 - - Feb. 6, 1999 X KC-135E -48.8 - - Dec. 28, 1957 - - June 28, 1962 X KC-135R -46.3 - - June 28, 1958 -- Dec. 31, 1964 X KC-135T -48.0 - - May 28, 1959 -- May 28, 1961 X [ Bericht 9% gewijzigd door Bilfred_eendereed op 08-06-2008 18:33:48 ] |