abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58517185
[ afbeelding ]


Links naar de vorige delen
Defensie Topic #42: Bezuinigingsdiscussies & wapentuigfoto's
Defensie Topic #41: Tanks, vliegtuigen en schepen
Defensie Topic #40: The Russians are coming (again)
Defensie topic#39: Royal Navy's Bohemian Rhapsody
[Centraal] Defensie topic #38
[CENTRAAL] Defensie topic 33: the next episode
[CENTRAAL] Defensie topic 32: The legend returns
[Centraal] Defensie 30: Strijdbaar, maar Hulpvaardig
[centraal] Defensie 29. Starfighters zijn ok
[centraal] Defensie 28, we zijn weer compleet. :)
[Centraal] Defensie 27, neemt geen blad voor de mond.
[Centraal] Defensie 26, moet ie persé een naam hebben?
[Centraal] Defensie 25, hoelang tot we RJP inhalen?
[centraal] Defensie deel 24: ze blijven maar komen
[centraal] Defensie 23 alweer :)
[centraal] Defensie nummertje 22
[centraal] Defensie 20
[Centraal] Defensie 20, nu met vers bloed. :)
[CENTRAAL] Defensie nummertje 19
[Centraal] Defensie 18, nu ook NSF56K dankzij SHERMAN.
(centraal) defensie deel 17
(CENTRAAL) Defensie deel 16
[Centraa] Defensie 15. Verder met de e-jihad.
[Centraal] Defensie, nummertje 14 alweer.
[Centraal] Defensie 13, nu ook mét nieuwe posters.
[centraal] Defensie nummer 12 :)
Het defensie topic deeltje XI
Defensie part X. Jubileum!
[centraal] Defensie nummer IX
[centraal] Defensie nummer 8
Defensie part VII.
[centraal] Defensie VI
[centraal] Defensie V
Het Defensie topic deeltje 4 alweer
Het Chinese Leger deeltje 3
Het Chinese Leger deeltje 2
Het Chinese Leger

Het nummeren van de topics gaat hier nog wel is fout, zo zijn er bijvoorbeeld 2 verschillende topics met het nummer 20 maar is er geen met het nummer 21

De eerste 3 delen gingen over het Chinese leger, maar we hebben besloten om een centraal topic te maken.


[ afbeelding ]

zijn er nog andere topics over dit soort onderwerpen?

jah, en hier komen de links
De Europese legers
Het beste leger ooit?
Wat is de beste tank ter wereld?
Tanks!
De legers van de wereld
Nederland VS Zweden
Nederland VS Zuid-Afrika
Oorlogsverleden Nederland?
Als Duitsland weer Nederland zou binnenvallen
het Nederlandse leger.
Leger afschaffen?
Waar hebben we dat leger voor?
Training van het Nederlandse leger.
Waarom blijft er nou niks van ons leger over?
Structuur leger onderdelen


[ afbeelding ]

Maar ik snap al die afkortingen toch niet

Is niet erg Ik denk dat iedereen in dit topic wel is wat tegen komt waar hij/zij nog nooit van gehoord heeft.
Maar oke hier volgen er een paar;

  • KL Koninklijke Landmacht
  • KM Koninklijke Marine
  • KLu Koninklijke Luchtmacht
  • KMar Koninklijke Marechaussee
  • KLPD Korps Landelijke Politie Diensten
  • KCT Korps Commando Troepen
  • LMB/LuMob/Lumbl Lucht Mobiele Brigade
  • MinDef Ministerie van Defensie
  • NATO/NAVO Noord Atlantische Verdrags Organisatie
  • AMO Algemene Militaire Opleiding (de basis training bij/voor de KL)
  • IMO Initiële Militaire Opleiding (de basis training bij/voor de KLu)
  • CQB Close Quarter Battle (dicht bij gevechten)
  • MOS military occupation specialty (je specialiteit, scherpschutter, explosieven, arts enzo)
  • AIT advanced individual training (de training van je specaliteit)
  • KMS Koninklijke Militaire School
  • KMA Koninklijke Militaire Academie
  • BT Basic Training
  • PaInf Pantser Infanterie.
  • LMBL Luchtmobiele
  • PaInfBat Pantser Infanterie Bataljon.
  • SEAL SEa Air Land (Amerikaanse Commando's)
  • USMC United States Marine Corps Of United States Marine Corps officiële site Amerikaanse Mariniers
  • USAF United States Air Force Amerikaanse Luchtmacht
  • USar United States army Amerikaanse Landmacht
  • USN United States Navy Amerikaanse Marine
  • RAF Royal Air Force Britse Luchtmacht
  • RN Royal Navy Britse Marine
  • IDF Israeli Defence Force
  • IDAF


    Internationale aanduidingen voor andere strijdkrachten:

    RNOAF voor de Noren,
    RDAF voor de Denen,
    GEAF/GAF voor de luftwaffe (beiden worden gebruikt, door elkaar. GEAF heeft de voorkeur om verwarring met de Griekse luchtmacht te voorkomen),
    RNLAF voor de KLu,
    FAF voor de Fransen,
    PAF voor Portugezen,
    IAF voor de Italianen,
    HAF voor de Grieken (geen GAF om verwarring met de Duitsers te voorkomen) en
    TUAF voor de Turken.

    De Belgen heetten tot voor kort BAF, nu hun luchtmacht niet meer bestaat als apart krijgsmachtdeel weet ik niet wat de nieuwe afkorting is.

    NAEWF is de naam van de NATO Airborne Early Warning Force, bestaande uit de NATO component op Geilenkirchen (17 stuks), en de RAF Sentries op Waddington (7 stuks). De Franse 4 E-3Fs zijn interoperabel, maar maakt GEEN deel uit van de NAEWF.
    1. Space Command (opgeheven). -----> Opgenomen in USSTRATCOM
    2. Strategic Command/USSTRATCOM
    3. Transportation Command/USTRANSCOM
    4. Special Operations Command/USSCOCOM
    5. Joint Forces Command/JFCOM
    6. Northern Command/NORTHCOM
    7. Southern Command/SOUTHCOM
    8. European Command/USEUCOM
    9. Pacific Command/USPACCOM
    10. Central Command /USCENTCOM

    De Army is vertegenwoordigd in bijna alle takken, met uitzondering van Northern Command, waar ik geen data heb kunnen vinden voor eender welke tak van de strijdkrachten


    Army
    1. ARSPACE
    2.
    3. MTMC
    4. ARSOC
    5. FORSCOM
    6.
    7. USARSO
    8. USAREUR
    9. ARPAC
    10. ARCENT

    Navy
    1. NAVSPACECOM
    2. CTF-134/CTF-144
    3. MSC
    4. NAVSPECWARCOM
    5. LANTFLT
    6.
    7. NAVSO
    8. NAVEUR
    9. PACFLT
    10. NAVCENT

    USMC.
    1.
    2.
    3.
    4.
    5. MARFORLANT
    6.
    7. MARFORSOUTH
    8. MARFOREUR
    9. MARFORPAC
    10. USMARCENT

    USAF.
    1. 14th Air Force
    2. 20th Air Force
    3. AMC
    4. AFSOC
    5. ACC
    6.
    7. SOUTHAF
    8. USAFE
    9. PACAF
    10. CENTAF


    [ afbeelding ]


    [ afbeelding ]


    Waar kan ik leuke wallpapers vinden?

    Wat denk je hier van?

    USAF
    [ link | afbeelding ]

    USAr
    [ link | afbeelding ]

    USN
    [ link | afbeelding ]


    [ afbeelding ]

    Enne welke eenheden doen nou wat eigenlijk?

    Gevechtseenheden:
  • Infanterie
  • Pantserinfanterie
  • Luchtmobiele Infanterie
  • Korps Commando Troepen
  • Cavalerie


    Gevechtsondersteunende eenheden:
  • Artillerie
  • Genie
  • Verbindingsdienst


    Logistieke eenheden:
  • Bevoorrading en Transport
  • Technische Dienst
  • Geneeskundige Dienst
  • Militaire administratie

    Heb jullie nog wat leuke links?

    Uiteraard hebben we die ( De links van enkele krijgsmacht onderdelen staan boven aan.)

  • Site met heel erg veel cijfers en informatie van erg veel landen op de wereld
  • Site over de opleiding van de KCT
  • Site met foto's van Krijgsmacht onderdelen van heel veel landen, ook foto's in Irak
  • Site met militair nieuws
  • Militare foto's
  • Foto's uit Afghanistan
  • Site met informatie over conflicten
  • Site met informatie over conflicten
  • Topic over Nederlandse militairen in Irak
  • Site over Nederlandse militairen in Irak
  • Forum over de Nederlandse strijdkrachten
  • Nog een forum over de Nederlandse strijdkrachten
  • Amerikaanse marine
  • United States Marine Corps
  • Amerikaanse Luchtmacht
  • Amerikaanse Landmacht
  • Veel foto's en filmpjes uit Fallujah
  • The Art of War
  • Chinesegevechtstraining
  • Site over de Chinese defensie
  • Site over de Russische defensie
  • Je beste vriend
  • Dit, is, mijn, staat van bewustzijn
      dinsdag 6 mei 2008 @ 21:28:22 #2
    185423 Gierigesloeber
    Maar als ik nou
    pi_58519598
    FIPO! En net gesoliciteerd.
    pi_58536861
    seco en niet gesolliciteerd
    1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
    "Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
    pi_58537754
    quote:
    Op dinsdag 6 mei 2008 21:28 schreef Gierigesloeber het volgende:
    FIPO! En net gesoliciteerd.
    Voor welke functie?
    The problem is not the occupation, but how people deal with it.
    pi_58540285
    fopo keuring over een maand, can't wait!
    Dit, is, mijn, staat van bewustzijn
      woensdag 7 mei 2008 @ 23:43:10 #6
    30789 RonaldV
    Phabulous Phantoms
    pi_58544601
    pentapo, en 'retired"

    Ik ben trouwens bezig met een ideetje. Niet helemaal defensie gerelateerd, maar het gaat om het volgende:
    Op het web bestaan sites met afbeeldingen van vliegvelden in verschillende landen, gefotografeerd door de jaren heen. Beginnend ergens aan het begin van de 20e eeuw tot nu, zelfs als die vliegvelden niet meer ingebruik zijn, of zelfs bebouwd met woonwijken. Ik ben bezig met het verzamelen van vliegvelden en hun lokaties in Nederland. Nu is het probleem: van een aantal vliegvelden weet ik de globale lokaties, maar niet precies. Zo kan ik van bijvoorbeeld vliegveld Bergen (Noord Holland) via google maps niets terugvinden, en aangezien het gebied in de oorlog bezaaid is geraakt met stukken AtlanticWall kan ik het ook ter plaatse niet goed duiden. Overzichtsfotos van de meeste andere vliegvelden zijn ook al bijna niet te vinden, aangezien het vaak nog in gebruik zijnde militaire installaties zijn.

    Hebben jullie ideeën, of weten jullie overzichtfotos te vinden?

    deze vraag gooi ik trouwens oook nog even in PTA, want ik heb behalve fotos ook nog wat oude areonautical maps nodig.

    Edit: Een goed voorbeeld van wat ik wil maken vind je trouwens hier

    [ Bericht 6% gewijzigd door RonaldV op 07-05-2008 23:52:22 ]
    - "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
    - Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
    - Privacy Matters
      donderdag 8 mei 2008 @ 14:58:41 #7
    191317 Nobu
    Nobutada Yakitori
    pi_58555086
    quote:
    Op woensdag 7 mei 2008 23:43 schreef RonaldV het volgende:
    pentapo, en 'retired"

    Ik ben trouwens bezig met een ideetje. Niet helemaal defensie gerelateerd, maar het gaat om het volgende:
    Op het web bestaan sites met afbeeldingen van vliegvelden in verschillende landen, gefotografeerd door de jaren heen. Beginnend ergens aan het begin van de 20e eeuw tot nu, zelfs als die vliegvelden niet meer ingebruik zijn, of zelfs bebouwd met woonwijken. Ik ben bezig met het verzamelen van vliegvelden en hun lokaties in Nederland. Nu is het probleem: van een aantal vliegvelden weet ik de globale lokaties, maar niet precies. Zo kan ik van bijvoorbeeld vliegveld Bergen (Noord Holland) via google maps niets terugvinden, en aangezien het gebied in de oorlog bezaaid is geraakt met stukken AtlanticWall kan ik het ook ter plaatse niet goed duiden. Overzichtsfotos van de meeste andere vliegvelden zijn ook al bijna niet te vinden, aangezien het vaak nog in gebruik zijnde militaire installaties zijn.

    Hebben jullie ideeën, of weten jullie overzichtfotos te vinden?

    deze vraag gooi ik trouwens oook nog even in PTA, want ik heb behalve fotos ook nog wat oude areonautical maps nodig.

    Edit: Een goed voorbeeld van wat ik wil maken vind je trouwens hier
    Leuk idee. Kun je de exacte locaties van velden zoals Bergen, die dus niet meer in gebruik zijn, niet gewoon opvragen bij de gemeente oid? Het lijkt me dat die nog wel ergens een oude kaart of andere gegevens moeten hebben.
      donderdag 8 mei 2008 @ 16:53:00 #8
    30789 RonaldV
    Phabulous Phantoms
    pi_58557287
    quote:
    Op donderdag 8 mei 2008 14:58 schreef Nobu het volgende:

    [..]

    Leuk idee. Kun je de exacte locaties van velden zoals Bergen, die dus niet meer in gebruik zijn, niet gewoon opvragen bij de gemeente oid? Het lijkt me dat die nog wel ergens een oude kaart of andere gegevens moeten hebben.
    Gemeenten zijn een goed idee, maar hebben een belangrijk nadeel: ze zijn overdag open (en dan werk ik). Gelukkig hebben onze vrienden in PTA me al wat hints verschaft, dus ik moet wel een stuk op weg komen. Nu nog op zoek naar fotos en kaarten uit vroegere tijden.
    - "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
    - Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
    - Privacy Matters
      zondag 8 juni 2008 @ 15:56:25 #9
    30789 RonaldV
    Phabulous Phantoms
    pi_59220405
    quote:
    The crash on takeoff of a 509th Air Wing, Air Force B-2 Spirit bomber, February 23 operating at Andersen Air Force Base, Guam, was caused by water in the aircraft's sensors, according to an Air Combat report issued, Thursday. Specifically, moisture in three port transducer units "distorted data introduced by a B-2 Spirit's air data system" which led to flawed information entering the bomber's flight control computers. The aircraft was reacting to inaccurate airspeed and a "perceived" negative angle of attack. This resulted in an "uncommanded 30 degree nose-high pitch-up on takeoff," according to the Air Force.

    Major Ryan Link and Captain Justin Grieve, the aircraft's two pilots and the only two aboard were unable to regain control and safely ejected just as the aircraft stalled and mushed into the ground and its left wing impacted the ground. The $1.4 billion aircraft crashed just off the left side of the runway and exploded. It was the first-ever B-2 crash and followed 75,000 hours of loss-free service. Link and Grieve both suffered injuries during ejection, with Grieve suffering compression fractures to his spine.

    The report points to the inaccurate readings as contributing factors, adding that ineffective communication of critical information about a technique used to remove moisture from the sensors also contributed. It's possible that all the pilots had to do to avert the accident was turn on the pitot heat prior to performing air data calibrations. But the suggested technique was not part of checklist procedures.
    Fimpje op YouTube. De eerste kist vertrekt normaal, bij de tweede zie je direct dat er iets niet goed gaat.

    Iets meer video, ook uit een andere hoek, met commentaar vind je hier
    - "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
    - Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
    - Privacy Matters
    pi_59221043
    Duur foutje. Toch maar handmatig opstijgen lijkt me.

    Lijkt me niet dat ze dat ding vervangen. Voor hetzelfde geld heb je 150 apache's met crew. Hebben ze iets meer aan met de low-tech oorlogen die ze momenteel voeren.
      zondag 8 juni 2008 @ 16:25:30 #11
    30789 RonaldV
    Phabulous Phantoms
    pi_59221187
    quote:
    Op zondag 8 juni 2008 16:19 schreef Bilfred_eendereed het volgende:
    Duur foutje. Toch maar handmatig opstijgen lijkt me.
    Handmatig opstijgen is één van de dingen die je met een B-2A niet kunt. Ht toestel is geheel fly-by-wire, net als de F-16. De computers zorgen ervoor dat het toestel stabiel is, de piloten besturen het alleen maar. De computers zijn echter wel afhankelijk van sensoren, en als die de verkeerde data voeden dan krijg je zoiets als resultaat.
    quote:
    Lijkt me niet dat ze dat ding vervangen. Voor hetzelfde geld heb je 150 apache's met crew. Hebben ze iets meer aan met de low-tech oorlogen die ze momenteel voeren.
    De B-2 productielijn opstarten zal voorlopig niet gebeuren (als het al ooit gebeurt). De kosten per toestel zijn al belachelijk hoog, een productielijn opstarten voor één toestel zou pas echt geldverspilling zijn.

    De USA heeft grotere problemen. Het gemiddelde toestel is zo'n 20-25 jaar oud. Bijna alles moet vervangen worden, omdat toestellen soms spontaan doormidden (dreigen te) breken. Daarom ligt er ook zo veel druk op de Raptor en Lightning-II (JSF) programmas. Ze moeten lukken, want er is niets anders om de technisch snel verouderende vloten van USAF, USN en USMC te vervangen.
    - "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
    - Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
    - Privacy Matters
    pi_59221854
    Technisch verouderd ten opzichte van wat?

    [ Bericht 48% gewijzigd door Bilfred_eendereed op 08-06-2008 17:38:48 ]
      zondag 8 juni 2008 @ 17:18:36 #13
    191317 Nobu
    Nobutada Yakitori
    pi_59222796
    quote:
    Op zondag 8 juni 2008 16:46 schreef Bilfred_eendereed het volgende:
    Kan de piloot de besturing ook niet overnemen als het fout gaat?

    Technisch verouderd ten opzichte van wat?
    Het gaat hier volgens mij niet om de automatische piloot, maar om computers die er voor zorgen dat de kist stabiel blijft. Zonder die computers valt 'ie niet te vliegen.
    Edit: ik zie trouwens dat RonaldV dat ook al geschreven had in de post boven je vraag.
    pi_59223341
    quote:
    Op zondag 8 juni 2008 17:18 schreef Nobu het volgende:

    [..]

    Het gaat hier volgens mij niet om de automatische piloot, maar om computers die er voor zorgen dat de kist stabiel blijft. Zonder die computers valt 'ie niet te vliegen.
    Edit: ik zie trouwens dat RonaldV dat ook al geschreven had in de post boven je vraag.

    eensch
      zondag 8 juni 2008 @ 17:53:05 #15
    185423 Gierigesloeber
    Maar als ik nou
    pi_59223732
    quote:
    Op woensdag 7 mei 2008 18:21 schreef waht het volgende:

    [..]

    Voor welke functie?
    een beetje heel erg laat maarja, Painf schutter kanon.
      zondag 8 juni 2008 @ 18:02:33 #16
    30789 RonaldV
    Phabulous Phantoms
    pi_59224011
    quote:
    Op zondag 8 juni 2008 16:46 schreef Bilfred_eendereed het volgende:


    Technisch verouderd ten opzichte van wat?
    Technisch verouderd, in de zin dat je steeds meer onderhoudsuren nodig hebt om een uur te kunnen vliegen. Er vliegen F-16s en F-15s rond die inmiddels bijna 30 jaar oud zijn. Vliegtuigen zijn net auto's: ze doen het met de juiste zorg heel lang heel erg goed, maar er komt een moment dat ze op zijn. Dan heb je een heel mooi uitziende auto, maar je durft er niet meer mee de stad uit te rijden, uit angst dat je alweer de wegenwacht nodig hebt.

    Afgelopen najaar viel een F-15 van de USAF in de lucht letterlijk uit elkaar, en de piloot draaide alleen maar een relatief flauwe bocht. De vliegtuigen hebben zo veel uren op de teller, dat je er niet aan moet denken dat -ik noem maar wat- de Chinezen het plots in hun bol krijgen, en er echt luchtgevechten met die toestellen gevoerd moeten gaan worden. Je hoeft een westerse piloot alleen maar een keer in een dogfight te lokken, en de piloot moet in gevecht met zijn eigen vliegtuig. De meeste F-16s kunnen al lang geen 9G meer trekken, tenzij je het toestel daarna alleen nog als onderdelenbron wilt gebruiken.

    De gevechtsvliegtuigen van het Westen (Typhoon en F-22 uitgezonderd) zijn op. Bijna alles (Tornado, F-15, F-16, F18, Harrier, Thunderbolt-II, Mirage 2000) is in de jaren 80 gebouwd, en heeft al twee of meer oorlogen gevochten. Ter vergelijking: vanaf de Tweede Wereldoorlog tot eind jaren 60 moest een westers vliegtuig maximaal maar een jaar of 10-15 aan de frontlinie mee kunnen, daarna werd hij verschroot, of verkocht aan een minder gefortuneerd land. Vanaf eind jaren 60 is dat rap opgevoerd: de F-104, F-4 en F-5 deden er zo'n 20 jaar over, en de F-'teen' series (jaren 70) zijn er inmiddels al 30 jaar. De USArmy, USN en USMC hebben helicopters in dienst waar de kogelgaten uit Vietnam nog in zitten. De B-52 vliegt rond met piloten wiens grootvaders de eerste bemanningen waren.
    - "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
    - Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
    - Privacy Matters
    pi_59224611
    Bedankt voor je uitgebreide reactie, erg interressant

    Here’s a look at average ages of some
    of the Air Force’s aircraft.


    model - gem. leeftijd oudste nieuwste productie
    A-10 - 26.8 -- April 10, 1979 -- March 14, 1984 X
    C-130E - 43.7 - - June 28, 1961 -- Feb. 26, 1974 X
    C-20B - 20.8 - - Feb. 24, 1987 -- Sept. 15, 1987 X
    C-20C - 20.8 - - Feb. 24, 1987 - - Aug. 7, 1987 X
    C-20h - 12.9 - - May 23, 1994 -- Jan. 16, 1996 X
    C-21A - 23.1 - - Jan. 4, 1984 -- Sept. 18, 1987 X
    C-37A - 7.2 - - Oct. 14, 1998 -- Sept. 13, 2002 Gulfstream variant
    C-40B - 4.1 - - Dec. 5, 2002 - - June 7, 2005 737 Variant
    C-40C - 2.7 - - Sept. 19, 2002 -- Nov. 16, 2007 737 Variant
    F-15C - 24.7 -- May 24, 1979 -- Oct. 20, 1989
    F-15E - 15.9 -- Aug. 12, 1987 -- Sept. 28, 2004
    F-16CG - 17.4 - - May 2, 1989 - - April 10, 1993
    F-16CJ -13.1 - - April 20, 1992 - - March 9, 2005
    HH-60G - 17.7 - - Dec. 8, 1982 - - Feb. 6, 1999 X
    KC-135E -48.8 - - Dec. 28, 1957 - - June 28, 1962 X
    KC-135R -46.3 - - June 28, 1958 -- Dec. 31, 1964 X
    KC-135T -48.0 - - May 28, 1959 -- May 28, 1961 X

    [ Bericht 9% gewijzigd door Bilfred_eendereed op 08-06-2008 18:33:48 ]
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')