quote:Willem van Hanegemschaal 2008
zo, 27/04/2008 - 20:00
Na de bekerwinst op Roda JC zal Feyenoord pas weer een officiële wedstrijd spelen op zaterdag 23 augustus 2008 in de Arena tegen landskampioen PSV. De wedstrijd om de Willem van Hanegemschaal tussen de kampioen en bekerwinnaar is is de opening van het seizoen 2008-09 die vanwege de Olympische Spelen pas eind augustus begint.
We verwachten toch wel een kaart of 15.000 voor deze wedstrijd.
Logisch wel, de club staat op springen en notabene de hoofdpersoon is in Mexico om zich met taken bezig te houden waar hij zich niet mee bezig moet houden.quote:PSV gaat weer voor Rodriguez
EINDHOVEN - PSV stelt alsnog een poging in het werk om de Mexicaanse international Francisco Rodriguez naar Eindhoven te halen. Algemeen-directeur Jan Reker is momenteel in Midden-Amerika om Rodriguez persoonlijk aan het werk te zien bij zijn club Chivas Guadalajara.
Dit weekeinde won Chivas met 4-0 van Pueblo. In de winterstop was er al sprake van dat Rodriguez naar Eindhoven zou komen. De transfer ketste toen af omdat niet iedereen het eens was over de kwaliteiten van de speler. Dat had toen al te maken met de stammenstrijd die zich de laatste weken heeft geopenbaard. Francisco Javier Rodríguez Pinedo (26) speelt sinds 2003 voor Chivas. Hij is lang (1.94 meter) en heeft meer dan veertig interlands achter zijn naam.
De Raad van Commissarissen van PSV is bezig om alle ellende binnen de club te inventariseren. Daarom worden deze dagen gesprekken gevoerd met betrokkenen. Er staat ook een gesprek met scout Piet de Visser gepland. De Visser zou de volgende zijn die zijn taken bij PSV wil neerleggen uit onvrede over het optreden van Reker. Eerder werd al bekend dat technisch manager Stan Valckx waarschijnlijk vertrekt.
AD
De club wordt naar de klote geholpen mede door onze vriend Jan Rekerquote:Op maandag 28 april 2008 04:54 schreef WooZ het volgende:
Is er nog wat gebeurd? Ben ff een weekendje wezen boarden
Als ze die prijs eens in Utrecht ofzo hielden zou ik wel overwegen om te gaan maar waarom ze die waardeloze schaal nou in een matig gevulde Arena houden blijft me een raadsel..quote:Willem van Hanegemschaal 2008
zo, 27/04/2008 - 20:00
Na de bekerwinst op Roda JC zal Feyenoord pas weer een officiële wedstrijd spelen op zaterdag 23 augustus 2008 in de Arena tegen landskampioen PSV. De wedstrijd om de Willem van Hanegemschaal tussen de kampioen en bekerwinnaar is is de opening van het seizoen 2008-09 die vanwege de Olympische Spelen pas eind augustus begint.
We verwachten toch wel een kaart of 15.000 voor deze wedstrijd.
Iddquote:Op maandag 28 april 2008 07:14 schreef BigKahuna het volgende:
[..]
Feyenoorders met een minderwaardigheidscomplex!
Idd!! Reker!!! Idioot!!!quote:Op maandag 28 april 2008 02:54 schreef LudoSanders het volgende:
[..]
Logisch wel, de club staat op springen en notabene de hoofdpersoon is in Mexico om zich met taken bezig te houden waar hij zich niet mee bezig moet houden.
Wat Rekers schuld is laat ik in het midden. Iemand met zijn functie behoort nu echter in Eindhoven te zijn. Bezig zijn met alles op alles te zetten om de crisis bij PSV te bedwingen. En niet een of andere speler bekijken in het buitenland.quote:Op maandag 28 april 2008 09:56 schreef ErikT het volgende:
Ik vind de stemming hier vrij bizar.
De meesten geven Reker de schuld van de problemen. Het zal wel met de populariteit van Gomes te maken hebben ofzo... maar toch.
Hij is 1.94, dus kun je denk ik best aannemen dat hij sterk is in luchtduels. Voor de rest zou ik het niet wetenquote:Op maandag 28 april 2008 10:55 schreef Leso_Varen het volgende:
[..]
Hoezo? Ik ken hem niet, wat zijn zijn sterke punten/zwaktes?
Mwoagh, de Koef is 1,91, en ook niet altijd even sterk in de luchtquote:Op maandag 28 april 2008 11:20 schreef NoelGallagher het volgende:
[..]
Hij is 1.94, dus kun je denk ik best aannemen dat hij sterk is in luchtduels. Voor de rest zou ik het niet weten
Hehe idd, heel wazig..quote:Op maandag 28 april 2008 13:33 schreef ganzenherder het volgende:
Reker wil zeker laten zien dat Piet de Visser niet onmisbaar is
misschien kan je jehier een beetje in vinden? Het Grote PSV Topic #317 Met onrust tijdens het feestgedruisquote:Op maandag 28 april 2008 09:56 schreef ErikT het volgende:
De meesten geven Reker de schuld van de problemen. Het zal wel met de populariteit van Gomes te maken hebben ofzo... maar toch.
Laten we het houden op een wat mindere versie van Alcides (alleen is Rodriguez minder snel en kan hij niet backen).quote:Op maandag 28 april 2008 10:55 schreef Leso_Varen het volgende:
[..]
Hoezo? Ik ken hem niet, wat zijn zijn sterke punten/zwaktes?
Ik wacht zelf eigenlijk nog op een reactie van Vergoossen, waarom hij destijds Aisatti 1 minuut voor tijd in wilde brengenquote:Vergoossen: Gomes moet eruit
Door ROGIER DEELSTRA
AMSTERDAM - Als Sef Vergoossen nu nog hoofdtrainer van PSV was, zou Heurelho Gomes vertrekken uit Eindhoven. De Limburger zegt dit in FC Het Gesprek.
Sef Vergoossen loodste PSV naar de landstitel. FOTO ANP
,,Daar was het wel op neergekomen, absoluut," verklaart Vergoossen, die aangeeft dat hij twee weken na zijn aantelling als interim-trainer al zag dat het ,,fout zat" bij PSV.
Volgens Vergoossen waren de uitlatingen van Gomes in Voetbal International over de maatregelen die zijn trainer tegen Ismaïl Aissati wilde nemen, het ,,vereffenen van een rekening”.
Aissati weigerde in het thuisduel tegen De Graafschap in de laatste minuut in te vallen. Vergoossen, die PSV in een half jaar als interim-trainer aan de vierde landstitel op rij hielp, wilde de Utrechter vervolgens naar het tweede elftal sturen.
Op verzoek van de spelersgroep, met Gomes in het speciaal, zag Vergoossen uiteindelijk af van het nemen van verdere maatregelen tegen de jonge middenvelder. De spelers waren bang voor publicitaire gevolgen.
Dat Gomes de zaak alsnog naar buiten bracht, heeft Vergoossen ,,zwaar teleurgesteld”.
Gomes legde met het interview, vlak na het behalen van het kampioenschap, een bom onder het Philips Stadion. In het weekblad gaf de Braziliaan aan te willen vertrekken uit Brabant, mits Reker ook na de zomer nog in dienst is van de titelverdediger. Toen Vergoossen de keeper zei dat kritiek binnenskamers hoort te blijven kreeg hij ,,geen reactie”.
,,Het laatste wat ik tegen Gomes heb gezegd is: op het moment dat zal blijken dat dit niet echt jouw verhaal is, trek ik mijn beschuldigingen die ik naar jou doe terug”, aldus Vergoossen.
Vergoossen zegt verder in FC Het Gesprek, vanavond om 21:30 op televisie, dat hij keeperstrainer Joop Hiele zou willen behouden voor PSV. ,,Ik was met hem doorgegaan. Maar dat zijn zaken waar ik niks meer over te zeggen heb.”
Over de rol van huismakelaar Vlado Lemic bij PSV was Vergoossen eveneens weinig positief. ,,Ik heb binnen PSV al in een vroeg stadium aangegeven dat ik vond dat mensen die betaald worden door PSV, maar geen enkele verantwoordelijkheid hebben, teveel macht uitoefenden en macht misbruikten om dingen geregeld te krijgen. Daar zet ik me tegen af.”
Het is niet bepaald de eerste keer dat er dit seizoen controverse is rond Reker, en dan druk ik me heel voorzichtig uit....quote:Op maandag 28 april 2008 09:56 schreef ErikT het volgende:
Nog steeds bezig?quote:Op maandag 28 april 2008 20:02 schreef Dj_Day-V het volgende:
Jong PSV staat 0-1 voor tegen NEC in de bekerfinale
Doelpunt Aissati.
Vast als tijdrekmachine waar veel trainers last van hebbenquote:Op maandag 28 april 2008 20:16 schreef WooZ het volgende:
[..]
Ik wacht zelf eigenlijk nog op een reactie van Vergoossen, waarom hij destijds Aisatti 1 minuut voor tijd in wilde brengen![]()
psv stond met 4-1 voorquote:Op maandag 28 april 2008 21:02 schreef MrSleep het volgende:
[..]
Vast als tijdrekmachine waar veel trainers last van hebben
Die macht moet je niet te ver laten komen en als dat wel het geval is moet je die op diplomatieke wijze terugdringen, niet door de hele club overhoop te gooien.quote:Op maandag 28 april 2008 21:12 schreef Chadi het volgende:
Reker heeft in deze volledig gelijk. Je kan gewoon niet je macht delen met iemand die spelersmakelaar is. Als je dat doet is het einde ver zoek en ga je op een gegeven moment keihard op je bek.
Ja maar hij is niet degeen die naar buiten is getreden. Hij heeft alles stil gehouden. De rest ziet zich bereigd en komt naar buiten toe.quote:Op maandag 28 april 2008 21:37 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Die macht moet je niet te ver laten komen en als dat wel het geval is moet je die op diplomatieke wijze terugdringen, niet door de hele club overhoop te gooien.
Sweet.quote:Op maandag 28 april 2008 21:42 schreef TerroRobbie het volgende:
Jong PSV wint de beker op strafschoppen na 1-1 tegen NEC.
Reker heeft al het hele seizoen ruzie met allerlei mensen die geen zak met Lemic te maken hebbenquote:Op maandag 28 april 2008 21:42 schreef Chadi het volgende:
[..]
Ja maar hij is niet degeen die naar buiten is getreden. Hij heeft alles stil gehouden. De rest ziet zich bereigd en komt naar buiten toe.
KAM-PI-OEN-UUUHquote:Op maandag 28 april 2008 21:42 schreef TerroRobbie het volgende:
Jong PSV wint de beker op strafschoppen na 1-1 tegen NEC.
quote:Een penaltyreeks moest de winnaar gaan uitwijzen. Aan de kant van NEC misten Scholten, Dani Fernandez en Drost hun strafschop, zodat PSV met 0-2 won en de beker omhoog kon houden.
Hebben we tenminste een reserveteam voor als het wederom misgaatquote:Op maandag 28 april 2008 21:45 schreef mcyodogg het volgende:
[..]
Sweet.
Nu toch naar het hoofdtoernooi volgend seizoen?
quote:Op maandag 28 april 2008 22:09 schreef Dj_Day-V het volgende:
Een penaltyreeks moest de winnaar gaan uitwijzen. Aan de kant van NEC misten Scholten, Dani Fernandez en Drost hun strafschop, zodat PSV met 0-2 won en de beker omhoog kon houden.
Ja komt vast omdat ik de heletijd zat te F5'en na de wedstrijd en na de verlengingquote:Op maandag 28 april 2008 22:23 schreef -SG- het volgende:
psv.nl ligt eruit of ben ik de enige?
Wat een drama, en Reker zit maar lekker in Mexico. Hebben we daar geen scouts voor? Een duidelijk signaal dat hij inderdaad zelf overal de macht wil hebben en overal inspraak in wil hebben. Weg met zo'n directeur, die moet zich met andere dingen bezig houden!quote:Op dinsdag 29 april 2008 07:37 schreef Morrigun99 het volgende:
Vanochtend in het ED:
- sterke geruchten dat Gomes een andere club heeft
- Lemic wil niet meewerken aan een eventuele terugkeer van Alex
quote:Op dinsdag 29 april 2008 07:37 schreef Morrigun99 het volgende:
Vanochtend in het ED:
- sterke geruchten dat Gomes een andere club heeft
- Lemic wil niet meewerken aan een eventuele terugkeer van Alex
Het zou mij trouwens niks verbazen als daar nog meer spelers bij komen die als zaakwaarnemer die Lemic hebben..quote:Op dinsdag 29 april 2008 10:08 schreef mcyodogg het volgende:
Wat, dat maakt nu vier?
- Gomes
- Valckx
- De Visser
- Flavio Tenius
Lazovic zit ook bij Lemic, zoveel is al duidelijk.quote:Op dinsdag 29 april 2008 10:32 schreef Wurdsje het volgende:
* Wurdsje hoopt in ieder geval dan op Lazovic..
quote:'Ajax wil Piet de Visser halen'
Tegenover Radio Rijnmond gaf Hans van der Zee aan dat hij wil proberen om Piet de Visser naar Amsterdam te halen. Van der Zee maakte afgelopen zomer de overstap van PSV naar de scouting van Ajax. Nu De Visser heeft aangegeven dat hij twijfelt of hij bij PSV blijft, wil Van der Zee proberen om hem bij Ajax te krijgen.
ik bedoelde meer dat ik hoop dat Lazovic dan ook ophoepelt..quote:Op dinsdag 29 april 2008 10:39 schreef PyTh het volgende:
[..]
Lazovic zit ook bij Lemic, zoveel is al duidelijk.
Telegraafquote:Zoon Nilis naar PSV
GENK - PSV staat op het punt om Arne Nilis (17) over te nemen van RC Genk. De zoon van clublegende Luc kan in Eindhoven een driejarige verbintenis ondertekenen en wordt in eerste instantie gehaald voor Jong PSV, dat gisteravond ten koste van Jong NEC de KNVB-beker veroverde.
De zoon van Luc Nilis (rechts) kan ook een mooie toekomst tegemoet zien bij PSV, de club waar zijn vader furore maakte.
"Het is een zeer interessante jongen, een groot talent" , bevestigt Stan Valckx de interesse. Een voordeel is dat Nilis geen contract heeft bij Genk en PSV alleen de internationale opleidingsvergoeding dient te betalen. Het talent in de familie Nilis is erfelijk bepaald. Ook de opa van Arne (Roger) was profvoetballer. Hij leidde zijn kleinzoon, die net als Luc het best tot zijn recht komt achter de spits, op in de voetbalschool in Zonhoven.
Wordt nog een hele uitstroom zo...quote:Op dinsdag 29 april 2008 11:11 schreef ASSpirine het volgende:
Piet de Visser weg![]()
![]()
Piet de Visser weg bij PSV
Zonder stroman Valckx, die simpel was, zou Chelsea echt moeten gaan samenwerken met PSV om de belangen veilig te stellen, en dat is natuurlijk niet de bedoeling. Nou ajuu dan maar!quote:Piet de Visser wenst niet langer als scout te werken voor PSV. Hij verklaart in Voetbal International dat algemeen directeur Jan Reker zich naar zijn zin te veel bemoeit met technische zaken.
quote:Op dinsdag 29 april 2008 11:11 schreef ASSpirine het volgende:
Piet de Visser weg![]()
![]()
Das wel waar Piet heeft Gomez en Farfan enzo gehaald dus.....quote:Op dinsdag 29 april 2008 12:22 schreef ganzenherder het volgende:
Piet heeft toch niet zo extreem veel te maken met een spelersmakelaar zou je zeggen, dus het lijkt me sterk dat zijn uitspraken ook worden beinvloed door Lemic. Je zou eerder zeggen dat De Visser de kant van Reker zou kiezen door dat gedoe met die Mexicaan in de winterstop. Maar goed als De Visser en Gomes weggaan is het al erg genoeg wat er gebeurd is en dan te bedenken dat er waarschijnlijk nog meer mensen zullen sneuvelen
quote:Op dinsdag 29 april 2008 12:27 schreef _Mike_ het volgende:
Ik voel mij thuis in dit topic met bestuurlijke rellen
Dat zakt nog behoorlijk in elkaar zo..quote:Op dinsdag 29 april 2008 11:11 schreef ASSpirine het volgende:
Piet de Visser weg![]()
![]()
Maar welke spelers neemt Lemic dan ook gelijk mee?quote:Op dinsdag 29 april 2008 10:33 schreef PyTh het volgende:
Voor Gomes is er ook geen weg terug, hij is absoluut zijn boekje te buiten gegaan met het interview in de VI (en dat weet hij waarschijnlijk ook donders goed)
Wat mij betreft wordt er helemaal schoon schip gemaakt en vertrekken, Gomes, Reker, Valkx en natuurlijk die Lemic.
Lazovic hoop ik.quote:Op dinsdag 29 april 2008 12:41 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Maar welke spelers neemt Lemic dan ook gelijk mee?.
Ja en sindsdien is er ook weinig meer uit voort gekomen, alles ging naar Chelsea volgens mij.quote:Op dinsdag 29 april 2008 12:33 schreef maril het volgende:
[..]
Das wel waar Piet heeft Gomes en Farfan enzo gehaald dus.....
Buiten Gomes om geen spelers waarvan ik echt rouwig ben indien ze zouden vertrekken.quote:Op dinsdag 29 april 2008 12:41 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Maar welke spelers neemt Lemic dan ook gelijk mee?.
inderdaad het is nou niet echt zo geweest dat Kromkamp het hele seizoen de sterren van de hemel gespeeld heeft..quote:Op dinsdag 29 april 2008 12:56 schreef PyTh het volgende:
[..]
Buiten Gomes om geen spelers waarvan ik echt rouwig ben indien ze zouden vertrekken.
Vind alleen dat Fagner dit seizoen wel een paar wedstrijdjes meer de kans had moeten krijgen.
Over Fagner hoor ik alleen maar verhalen dat het meer een rechtsmidden is dan een back. voor de backpositie speelt hij schijnbaar te aanvallendquote:Op dinsdag 29 april 2008 12:56 schreef PyTh het volgende:
[..]
Buiten Gomes om geen spelers waarvan ik echt rouwig ben indien ze zouden vertrekken.
Vind alleen dat Fagner dit seizoen wel een paar wedstrijdjes meer de kans had moeten krijgen.
Omdat het zeker niet alleen Rekers schuld is. Ze proberen het waarschijnlijk nog een beetje fatsoenlijk op te lossen, door niet gelijk iedereen eruit te tyfen. Hoewel Reker wel weg mag, mogen ze dat wel een beejte fatsoenlijk doen.quote:Op dinsdag 29 april 2008 13:10 schreef RijstNatie het volgende:
Waar zijn de mensen die kritiek hadden op Gomes?
Valkx, Visser en straks ook Gomes weg door Reker.. en wie weet nog meer
Waarom sturen ze Reker niet de laan uit?
Oh, toen Hiddink alle macht wilde, moest hij weg. Mij lijkt dat Reker nu moest laveren tussen het voortbestaan van PSV als voetbalclub en de wensen van de grijpgrage Lemic, met De Visser en Chelsea in de achtergrond. Dat is maffia, dat heeft niets met voetbal te maken. Lijkt me logisch dat je dan zaken gaat afbakenen.quote:Op dinsdag 29 april 2008 13:32 schreef PyTh het volgende:
lees en huiver artikel met de Visser in de VI van deze week
Lijkt me wel duidelijk dat ook de positie van Reker nu onhoudbaar is![]()
De Visser zit "altijd" op toernooien overal op de globe, of hij ligt op een operatietafel. Waar zou hij dan de tijd moeten vinden om ook nog schoon te maken? Als je in deze broodhandel zit en met luxe privé vliegtuigen vliegt, kun je je niet in het tijdelijk personeel van een club verdiepen, laat staan de diepere beleidsvraagstukken. Voor De Visser telt alleen vraag, prijs en aanbod.quote:Op dinsdag 29 april 2008 15:08 schreef noxious het volgende:
Iemand die al 12 jaar voor een club, en binnen de club acteert weet echt wel wat van het wel en wee daar. Al ben je schoonmaker bij de NASA, dan nog leer je dingen en vang je dingen op.
Zo ook de Visser. Ik hecht aan deze man's woord meer waarde dan aan Gomes' interview zelfs, omdat het ook al iemand is die 50 jaar in de voetballerij zit. Wat schiet de Visser er nou mee op om hier mee aan te komen zetten op zijn 72e? Ofwel, ik geloof niet dat hier een persoonlijk belang in meespeelt, maar ik denk dat het oprecht is.
En dat beangstigd me juist, het wordt alleen maar erger met deze onzin.
In goede VI-traditie weer eens eenzijdig en zonder wederhoor. Maar wel een erg leuk kijkje in de keukenquote:Op dinsdag 29 april 2008 13:32 schreef PyTh het volgende:
Ik zie het best gebeuren.quote:Op dinsdag 29 april 2008 16:22 schreef Suijk het volgende:
Zo'n vaart zal het wel niet lopen. Het feit dat je weggaat bij PSV wil niet zeggen dat je dan maar meteen de concurrent gaat versterken.
Dat lijkt me ondertussen wel duidelijk jaquote:Op dinsdag 29 april 2008 17:00 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Het lijkt erop dat de kritiek op Reker niet ongegrond is.
quote:Degene die de terugkomt van Alex naar Eindhoven tegen zou hebben gehouden, is volgens het Brabants Dagblad Vlado Lemic, de veelbesproken zaakwaarnemer van onder meer de Braziliaanse international.
Dat Reker niet helemaal spoort is wel duidelijk, maar zo'n De Visser is volgens mij teveel een PSV man om dan opeens bij Ajax aan de slag te gaan. Die gaat gewoon lekker wedstrijdjes kijken en af en toe bij Chelsea wat zakgeld ophalen.quote:Op dinsdag 29 april 2008 16:46 schreef cultheld het volgende:
[..]
Ik zie het best gebeuren.
Die Reker is een machtsgeile schreeuwlelijk en ondanks de vele quasi-intellectuelen op internet die het wel interessant vonden om de RvC en Reker met holle woorden en slecht onderbouwde aannames te verdedigen, sta ik vierkant achter clubmensen als Valckx (die weliswaar onkundig is, maar niet achterbaks) en De Visser.
Simpele ziel Reker denkt dat ie god is, maar de feiten zijn dat deze man nauwelijks enige opleiding heeft genoten (iets wat je van een AD toch wel zou mogen verwachten), impulsief handelt en mede daardoor niet professioneel genoeg is om zijn werkzaamheden te beperken tot die van AD.
De RvC zou er verstandig aan doen om Reker er uit te trappen, om vervolgens z.s.m. de lijntjes met Lemic, De Visser en Gomes proberen te lijmen. Die kans acht ik echter erg klein, omdat Reker een vriendje is van veel leden van de RvC.
Denk dat je daarin wel gelijk hebt ja Sucre.quote:Op dinsdag 29 april 2008 17:16 schreef Suijk het volgende:
[..]
Dat Reker niet helemaal spoort is wel duidelijk, maar zo'n De Visser is volgens mij teveel een PSV man om dan opeens bij Ajax aan de slag te gaan. Die gaat gewoon lekker wedstrijdjes kijken en af en toe bij Chelsea wat zakgeld ophalen.
Riemer van der Velde deed het wel altijd, en dat was toch geen on-succesvolle voorzitter...quote:Op dinsdag 29 april 2008 17:00 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Geweldig dat Reker nou ook naar Latijns-Amerika is om te scouten. Zie je dat van Raaij al doen? Het lijkt erop dat de kritiek op Reker niet ongegrond is.
mja dat mag je nu inmiddels toch wel verwachten.. Dat de boel zo ge-escaleerd is is natuurlijk niet enkel de schuld van Reker, maar de rotzooi die hij er van maakt is wel gigantisch natuurlijk..quote:Op dinsdag 29 april 2008 13:32 schreef PyTh het volgende:
quote:Op dinsdag 29 april 2008 17:58 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Heerlijk! Volgend jaar weer lekker als vanouds Feyenoord en Ajax die strijden om het kampioenschap
Ik feliciteer Ajax al vast even met de titel als je het niet erg vindt!quote:Op dinsdag 29 april 2008 17:58 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Heerlijk! Volgend jaar weer lekker als vanouds Feyenoord en Ajax die strijden om het kampioenschap
Ik zou die post-icon maar weglaten als Reker en consorten daadwerkelijk de macht hebben voor het volgende seizoen. Zeker als Ajax in zee gaat met Chelsea, gaan het zware tijden worden voor PSV.quote:Op dinsdag 29 april 2008 18:12 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ik feliciteer Ajax al vast even met de titel als je het niet erg vindt!
Of Ajax wel of niet een samenwerkingsverband krijgt met Chelsea staat of valt echt niet met het vertrek van De Visser (alhoewel hij natuurlijk ook een belangrijke connectie is). Dat verband is ontstaan uit de goede verstandhouding tussen Van Raaij en Kenyon en bovendien heeft Arnesen er een officiele functie.quote:Op dinsdag 29 april 2008 18:14 schreef cultheld het volgende:
[..]
Ik zou die post-icon maar weglaten als Reker en consorten daadwerkelijk de macht hebben voor het volgende seizoen. Zeker als Ajax in zee gaat met Chelsea, gaan het zware tijden worden voor PSV.
Dat Reker die houthakker van een Rodriguez (een matige versie van Alcides in het centrum) wil gaan halen, zegt mij genoeg.
020 heeft bassie, compenseert een hoopquote:Op dinsdag 29 april 2008 18:12 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ik feliciteer Ajax al vast even met de titel als je het niet erg vindt!
Chelsea wilde PSV vooral als partner vanwege de goede scoutingsreputatie. Arnesen werkt net zo lief samen met Ajax als met PSV.quote:Op dinsdag 29 april 2008 18:25 schreef mcyodogg het volgende:
[..]
Of Ajax wel of niet een samenwerkingsverband krijgt met Chelsea staat of valt echt niet met het vertrek van De Visser (alhoewel hij natuurlijk ook een belangrijke connectie is). Dat verband is ontstaan uit de goede verstandhouding tussen Van Raaij en Kenyon en bovendien heeft Arnesen er een officiele functie.
als vanouds? ik kan me al niet eens meer herinneren wanneer Feyenoord voor het laatst voor de titel gestreden heeft..quote:Op dinsdag 29 april 2008 17:58 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Feyenoord?quote:Op dinsdag 29 april 2008 17:58 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Als ze goede scouts willen, plukken ze die wel weg zoals Gillhaus bij PSV. Denk dat het vooral gaat om een club te vinden waar spelers net onder de top ervaring op kunnen doen en zolang de warme relatie blijft tussen beide clubs, zie ik niet in waarom dat zou veranderen.quote:Op dinsdag 29 april 2008 18:33 schreef cultheld het volgende:
[..]
Chelsea wilde PSV vooral als partner vanwege de goede scoutingsreputatie. Arnesen werkt net zo lief samen met Ajax als met PSV.
Wehequote:Op dinsdag 29 april 2008 18:52 schreef Wurdsje het volgende:
[..]
als vanouds? ik kan me al niet eens meer herinneren wanneer Feyenoord voor het laatst voor de titel gestreden heeft..
Sssssht! Je verstoort zijn droom!quote:Op dinsdag 29 april 2008 18:52 schreef Wurdsje het volgende:
[..]
als vanouds? ik kan me al niet eens meer herinneren wanneer Feyenoord voor het laatst voor de titel gestreden heeft..
Zozo 10 jaarquote:Op dinsdag 29 april 2008 19:02 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Wehe![]()
Die tijden gaan er nu aankomen. De aankomende 10 jaar zal PSV een grote stap terug gaan doen.
Reker
Jemig. Vaarwel PSV. Als je zo'n goedaardige man als Piet al tegen je in het harnas werkt...quote:Op dinsdag 29 april 2008 13:32 schreef PyTh het volgende:
met welke spelers dan?quote:Op dinsdag 29 april 2008 19:02 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Wehe![]()
Die tijden gaan er nu aankomen. De aankomende 10 jaar zal PSV een grote stap terug gaan doen.
Reker
Goedaardig? Vind hem altijd maar verdomd arrogant en zelfgenoegzaam overkomen...quote:Op dinsdag 29 april 2008 19:07 schreef Grulez het volgende:
[..]
Jemig. Vaarwel PSV. Als je zo'n goedaardige man als Piet al tegen je in het harnas werkt...
Dan ben je vast een verzuurd iemand.quote:Op dinsdag 29 april 2008 19:09 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Goedaardig? Vind hem altijd maar verdomd arrogant en zelfgenoegzaam overkomen...
Hij is gewoon goed in zn vak.quote:Op dinsdag 29 april 2008 19:09 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Goedaardig? Vind hem altijd maar verdomd arrogant en zelfgenoegzaam overkomen...
Volgens mij is het zuiver enthousiasme.quote:
Nee hoor, valt reuze meequote:Op dinsdag 29 april 2008 19:11 schreef cultheld het volgende:
[..]
Dan ben je vast een verzuurd iemand.
Zuiver?quote:Op dinsdag 29 april 2008 19:12 schreef cultheld het volgende:
[..]
Volgens mij is het zuiver enthousiasme.
The bad (Lemic), the ugly (Reker) & the keeper (Gomes)quote:Op dinsdag 29 april 2008 12:37 schreef NoelGallagher het volgende:
Jezus, je zou d'r haast een film van kunnen maken.
Er zit geen Van Gaaltje in Piet de Visser dat zegt dat hij de grote Piet de Visser is; Neerlands enige scoutingshoop in bange dagen. Piet de Visser is gewoon een 'vakidioot' en komt op sommigen wellicht arrogant over, maar m.i. is dat enthousiasme, zonder dat er verder iets achter zit.quote:
Inderdaad. Die kerel straalt nog geen arrogantie uit al hedde t graag. Zie hem daar staan op z'n gympies tussen gomes en alexquote:Op dinsdag 29 april 2008 19:25 schreef cultheld het volgende:
[..]
Er zit geen Van Gaaltje in Piet de Visser dat zegt dat hij de grote Piet de Visser is; Neerlands enige scoutingshoop in bange dagen. Piet de Visser is gewoon een 'vakidioot' en komt op sommigen wellicht arrogant over, maar m.i. is dat enthousiasme, zonder dat er verder iets achter zit.
Geen tijd om dat intervieuw te lezen, maar wat staat erin?quote:Op dinsdag 29 april 2008 18:26 schreef WooZ het volgende:![]()
![]()
mijn god, iedereen die ook nog maar enigzins twijfelde aan Gomes, moet nu toch wel compleet om zijn na dat artikel van de Visser, tering zeg
Reker bemoeit zich dus echt op het technische vlak de vuile rat, optyfen moet ie
Dat De Visser opstapt, omdat hij niet meer met Reker kan samenwerken. Dat Reker zich te veel bemoeit met de technische zaken. De rest moet je maar gewoon lezen. Kost je 10 minuten van je kostbare levenquote:Op dinsdag 29 april 2008 19:42 schreef Paaskonijn het volgende:
[..]
Geen tijd om dat intervieuw te lezen, maar wat staat erin?
Heb daar dus echt geen tijd voorquote:Op dinsdag 29 april 2008 20:10 schreef Neoktheone het volgende:
[..]
Dat De Visser opstapt, omdat hij niet meer met Reker kan samenwerken. Dat Reker zich te veel bemoeit met de technische zaken. De rest moet je maar gewoon lezen. Kost je 10 minuten van je kostbare leven
quote:Op dinsdag 29 april 2008 19:42 schreef Paaskonijn het volgende:
[..]
Geen tijd om dat intervieuw te lezen, maar wat staat erin?
quote:Scout De Visser weg bij PSV om Reker
RIJSWIJK - Piet de Visser stopt met zijn werkzaamheden voor PSV. Dat zegt de 73-jarige scout dinsdag in Voetbal International. De Visser weigert nog langer samen te werken met algemeen directeur Jan Reker.
Piet de Visser. FOTO ANP/OLAF KRAAK
Eerder al kwamen doelman Heurelho Gomes en technisch manager Stan Valckx hard in aanvaring met Reker.
De Visser ergert zich aan de werkwijze van Reker. ,,Al voor zijn aanstelling afgelopen zomer heb ik de Raad van Commissarissen geadviseerd hem niet op de stoel van technisch manager te laten zitten,’’ aldus De Visser. ,,Hij is een voetbalman en wil zich altijd overal mee bemoeien. Als je dat niet indamt, krijg je onherroepelijk problemen.’’
Verder verwijt De Visser dat Reker spelers loze beloftes heeft gedaan. Volgens de scout, die de ontdekker is van spelers als Jefferson Farfan, Alex en Gomes, kreeg Jonathan Reis bij zijn komst naar PSV te horen dat hij 25 keer bij het eerste elftal in actie zou komen. ,,Ik heb Reker gezegd dat hij spelers beloftes doet die hij nooit na zou kunnen komen tegenover zijn trainer. Die spelers komen vervolgens bij hun zaakwaarnemers. En die schieten mij aan, want ik heb ze gescout. Ik zit daardoor in een moeilijk pakket, want beloftes worden niet nagekomen.’’
Gomes verweet Reker in een eerder interview met het tijdschrift niet eerlijk te zijn. ,,Reker eruit, of ik eruit,’’ zei de Braziliaanse doelman. Valckx liet vrijdag weten achter de woorden van Gomes te staan. Hij heeft eveneens geen vertrouwen meer in Reker.
Ook de Braziliaanse keeperstrainer Flavio Tenius, die in februari op voorspraak van Gomes werd benaderd, lijkt alleen naar PSV te willen komen als Reker is vertrokken.
(ANP)
quote:Op dinsdag 29 april 2008 20:15 schreef WooZ het volgende:
[..]
[..]
En de knvb start dus geen onderzoek naar die mentaal geretardeerden uit 020 tijdens de thuiswedstrijd. Dan wordt dus minimaal 3 jaar geen supporters in het uitvak mag ik hopen
Wie zegt nu weer dat het De Visser is die spreekt. "Misschien is het hem wel verboden om verder samen te werken, capiche"quote:Op dinsdag 29 april 2008 19:07 schreef Grulez het volgende:
[..]
Jemig. Vaarwel PSV. Als je zo'n goedaardige man als Piet al tegen je in het harnas werkt...
complotdenkersquote:Op dinsdag 29 april 2008 20:18 schreef okee6 het volgende:
[..]
Wie zegt nu weer dat het De Visser is die spreekt. "Misschien is het hem wel verboden om verder samen te werken, capiche"
Het is wel toevallig dat Gomes iets vindt, en dat Lemic iets vindt, en dat De Visser het daarmee eens kan zijn. Reker moet weg, dat is geen complot, dat is gewoon een gedeelde mening. Toevallig omdat die mensen allemaal uit het ruifje van de miljoenenclubs eten en niet uit dat van de Philips bv.quote:
Laten we dat maar niet doen.quote:Op dinsdag 29 april 2008 21:59 schreef sjimz het volgende:
http://www.salzburg.com/nwas/index.php?article=DText/4$r$zp8c$bgvo-s0scyn7b*&img=&text=&mode=§ion=suche&channel=service&sort=
PSV zou net als AZ belangstelling hebben in Carlos Tenorio
Ik zie niets op de website van het BD?quote:Op dinsdag 29 april 2008 22:26 schreef sjimz het volgende:
Volgens het Brabants Dagblad zou Gomes al een nieuwe club hebben.
Ik heb het van psv.headliner.nlquote:Op dinsdag 29 april 2008 22:38 schreef LudoSanders het volgende:
[..]
Ik zie niets op de website van het BD?
Wel PSVzone.nlquote:Op dinsdag 29 april 2008 22:40 schreef sjimz het volgende:
[..]
Ik heb het van psv.headliner.nl
Misschien komt het morgen wel in de papieren editie
Zonder van Bommel of zonder Alex en Cocu ook nietquote:Op dinsdag 29 april 2008 22:45 schreef Breekfast het volgende:
Zonder Gomes wordt psv geen kampioen volgend seizoen ben ik bang
Wie zou het dan moeten worden...quote:Op dinsdag 29 april 2008 22:45 schreef Breekfast het volgende:
Zonder Gomes wordt psv geen kampioen volgend seizoen ben ik bang
Eén van de andere zeventien?quote:
Roorda klopte voor de winter al aan de deur, waar Gomes stond te blunderen. De fans eten komend seizoen vast uit Bas zijn handquote:Op dinsdag 29 april 2008 23:46 schreef RayMania het volgende:
[..]
Eén van de andere zeventien?
Ach, PSV verliest wel vaker belangrijke pionnen, steeds presteren ze weer. Gomes schat ik wel als een zwaarder verlies in als een Alex of Cocu, maar toch zullen ze er wel weer staan.
Die enkele blunders staan in schril contrast met de punten die Gomes heeft verdiend met al zijn reddingen. En Roorda heeft in het verleden ook wel bewezen niet vies te zijn van een foutjequote:Op dinsdag 29 april 2008 23:49 schreef okee6 het volgende:
[..]
Roorda klopte voor de winter al aan de deur, waar Gomes stond te blunderen. De fans eten komend seizoen vast uit Bas zijn hand
quote:Op woensdag 30 april 2008 04:08 schreef the_legend_killer het volgende:
PSV schijnt al de vervanger van Gomes binnen te hebben
Bron: voetbalzone.nlquote:RvC schaart zich achter Reker
De Raad van Commissarissen van PSV staat als één man achter Jan Reker. De algemeen directeur van de Eindhovenaren kreeg de afgelopen week een hoop kritiek te verduren uit verschillende geledingen binnen de club, maar lijkt vooralsnog niet te hoeven vrezen voor zijn functie. “Wij laten onze algemeen directeur niet in de kou staan, en dat blijft zo,” aldus voorzitter Frits Schuitema.
“Wij laten ons niet vertellen door wie dan ook dat onze algemeen directeur weg moet. Niet van buiten de club én niet van binnen de club. Voor zo'n beslissing zijn de commissarissen verantwoordelijk en niemand anders. De commissarissen staan achter Reker en dat zie ik niet snel veranderen,” zegt de preses in De Telegraaf.
Het hele circus kwam op gang nadat doelman Gomes in een interview zijn ongezouten kritiek uitte op Reker. De Braziliaan liet weten op te zullen stappen wanneer Reker dat niet zou doen, en werd vervolgens bijgestaan door technische directeur Stan Valckx en scout Piet de Visser.
De RvC heeft echter geen zin om de oren te laten hangen naar het drietal. “Naar onze mening doet de organisatie het goed. De financiële positie is goed, we zijn kampioen geworden en we hebben overwinterd in Europa. Dat zijn criteria waar we naar kijken. We laten ons niet dwingen dingen te doen, waar we niet achterstaan.”
Het enige wat PSV nu dient te doen volgens Schuitema, is alle commotie zo snel mogelijk beteugelen. “In deze situatie lijkt het ons beter om op de achtergrond te blijven en niet op elke uitspraak te reageren. Wij houden scherp voor ogen wat goed is voor de totale club en niet wat goed is voor individuen. Natuurlijk zijn we niet blij met wat er gebeurt. Het zorgt voor onrust. Maar het haalt ons niet van onze koers af. Achter de schermen werken we hard om de rust te herstellen.”
Gelukkig is dat verleden tijd, en is dat bewerkstelligd door de mensen die nu weg gaan!! Neem nog een oranjebittertjequote:“Naar onze mening doet de organisatie het goed. De financiële positie is goed, we zijn kampioen geworden en we hebben overwinterd in Europa.
mja ik word niet echt blij als ik dat stukje lees.. Reker moet gewoon weg.. (evenals Gomes, hoe spijtig ook..)quote:Op woensdag 30 april 2008 10:24 schreef Pipo_de_Clown het volgende:
[..]
Gelukkig is dat verleden tijd, en is dat bewerkstelligd door de mensen die nu weg gaan!! Neem nog een oranjebittertje
Ik ben er van overtuigd dat Reker zichzelf heeft opgeworpen om een gezonde cultuur te bewerkstelligen bij Psv (en zodoende dus de macht en invloed van Lemic wilt inperken binnen Psv) maar dat dit hem niet in dank wordt afgenomen omdat veel mensen waaronder Stan Valckx en Piet de Visser er belang bij hebben dat Lemic zijn invloed binnen de club behoudt.quote:Op woensdag 30 april 2008 10:30 schreef Wurdsje het volgende:
[..]
mja ik word niet echt blij als ik dat stukje lees.. Reker moet gewoon weg.. (evenals Gomes, hoe spijtig ook..)
eens.. maar de manier waarop doet ie niet goed vind ik.. Zoals dat ie nu zelf zit te scouten.. dat hoort niet bij zijn takenpakket.. dus dat moet ie niet doen.. hij moet zich bij het takenpakket van een AD houden en niet op de stoel van een TD of een scout gaan zitten.. dat is iets waar ik wat op tegen heb..quote:Op woensdag 30 april 2008 10:39 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ik ben er van overtuigd dat Reker zichzelf heeft opgeworpen om een gezonde cultuur te bewerkstelligen bij Psv (en zodoende dus de macht en invloed van Lemic wilt inperken binnen Psv) maar dat dit hem niet in dank wordt afgenomen omdat veel mensen waaronder Stan Valckx en Piet de Visser er belang bij hebben dat Lemic zijn invloed binnen de club behoudt.
Volgens mij hebben ze daarom hun verhalen op elkaar afgestemd, maar dat ze allemaal hetzelfde zeggen maakt het nog niet waar natuurlijk.
Ik vindt de geuite kritiek namelijk nogal vergezocht of een storm in een glas water bij sommige voorbeelden dus ik er moet iets 'groters' iets 'diepers' aan ten grondslag liggen.
Sinds ik een artikel uit het NRC heb gelezen waarin een aantal louche praktijken van Lemic en Gerets bij Club Brugge uit de doeken werd gedaan en hoe ze daarna bij Psv zijn aangesteld, heb ik genoeg aanleiding om op z'n minst wantrouwend te staan ten opzichte van Lemic en Co. en ik zal dan ook zéker niemand op hun woord geloven, dat zou naief zijn, sowieso in de voetbalwereld maar met deze kennis in je achterhoofd zou er toch een belletje moeten gaan rinkelen.
Zo hoor ik dat graag, dat heet leiding ofwel bestuurquote:Schuitema: "Een oordeel geven over de algemeen directeur is niet de taak van een jongen van 27, die hier naartoe is gekomen uit een andere cultuur en al drie keer een verbeterd contract heeft gekregen. Wij laten ons niet vertellen dat onze algemeen directeur wegmoet."
Alleen jammer dat niet alleen Gomes het niet eens is met het beleid van Reker...quote:Op woensdag 30 april 2008 11:20 schreef okee6 het volgende:
[..]
Zo hoor ik dat graag, dat heet leiding ofwel bestuur
Wat mij betreft is het meer tunnelvisie, ja, al die zogenaamde criteria waar hij nu naar kijkt, zijn behaald. Maar wie waren daar beslissend voor? Volgens mij zo'n beetje de belangrijkste personen die de klok hebben geluid en nu weg gaan, waardoor al die fundamenten voor de komende jaren wegvallen; geen superkeeper meer, geen supernetwerk meer...quote:Op woensdag 30 april 2008 11:20 schreef okee6 het volgende:
[..]
Zo hoor ik dat graag, dat heet leiding ofwel bestuur
Dat klinkt goed.quote:Op woensdag 30 april 2008 10:19 schreef Wurdsje het volgende:
Nou de RvC laat eindelijk van zich horen
[..]
Bron: voetbalzone.nl
Pfffff. En De Visser had die spelers niet kunnen vertellen dat een Algemeen Directeur dat soort beloften helemaal niet kan nakomen?quote:Verder verwijt De Visser dat Reker spelers loze beloftes heeft gedaan. Volgens de scout, die de ontdekker is van spelers als Jefferson Farfan, Alex en Gomes, kreeg Jonathan Reis bij zijn komst naar PSV te horen dat hij 25 keer bij het eerste elftal in actie zou komen. ,,Ik heb Reker gezegd dat hij spelers beloftes doet die hij nooit na zou kunnen komen tegenover zijn trainer. Die spelers komen vervolgens bij hun zaakwaarnemers. En die schieten mij aan, want ik heb ze gescout. Ik zit daardoor in een moeilijk pakket, want beloftes worden niet nagekomen.’’
Dat iedereen weggaat en Reker blijft?quote:
Ja. Dat PSV vasthoudt aan principes en loyaliteit, en niet overstag gaat voor gezeik van passanten.quote:Op woensdag 30 april 2008 12:46 schreef Paaskonijn het volgende:
[..]
Dat iedereen weggaat en Reker blijft?
Dat zie ik dan toch anders.quote:Op woensdag 30 april 2008 12:50 schreef ErikT het volgende:
[..]
Ja. Dat PSV vasthoudt aan principes en loyaliteit, en niet overstag gaat voor gezeik van passanten.
Dat mag.quote:
Dankjequote:
Alsjeblieftquote:
Ja laten we de halve selectie weg doenquote:Op woensdag 30 april 2008 13:01 schreef ErikT het volgende:
[..]
Alsjeblieft
Van mij mag dit zooitje ophoepelen: Gomes, Jonathan Reis, Lemos Fagner, Danko Lazovic, Slobodan Rajkovic, Eduardo Alcides, Cassio Ramos en Edison Méndez.
Alleen Gomes is echt van meerwaarde voor PSV. Voor die 14.5 miljoen moet wel een fatsoenlijke verdediger te vinden zijn. Dan heb je niet eens meer zo'n goede keeper nodig.
Rajkovic is wel jammer, dat vind ik een goede back.
quote:Op woensdag 30 april 2008 13:01 schreef ErikT het volgende:
[..]
Alsjeblieft
Van mij mag dit zooitje ophoepelen: Gomes, Jonathan Reis, Lemos Fagner, Danko Lazovic, Slobodan Rajkovic, Eduardo Alcides, Cassio Ramos en Edison Méndez.
Alleen Gomes is echt van meerwaarde voor PSV. Voor die 14.5 miljoen moet wel een fatsoenlijke verdediger te vinden zijn. Dan heb je niet eens meer zo'n goede keeper nodig.
Rajkovic is wel jammer, dat vind ik een goede back.
Halve selectie? Het zijn 8 spelers van wie er 3 nooit spelen, 2 extreem kut zijn als ze spelen, 1 het niveau net niet haalt en 2 die wel iets toevoegen.quote:Op woensdag 30 april 2008 13:05 schreef Paaskonijn het volgende:
[..]
Ja laten we de halve selectie weg doen
quote:Op woensdag 30 april 2008 13:43 schreef -SG- het volgende:
Ja laten we talent weggooien.
Komop zeg. Denk is na. Mensen als Reeker heb je nodig, maar niet te dicht bij het technische beleid van de club.
Ja dat we mensen als Lemic nodig hebben heb ik nu al 1000 keer gehoord. Maar argumenten daarvoor hoor ik niet.quote:Op woensdag 30 april 2008 13:43 schreef -SG- het volgende:
Komop zeg. Denk is na. Mensen als Lemic heb je nodig, maar niet te dicht bij de club.
Inderdaad, als Lemic teveel invloed had moet je dat gewoon wat terugdringen. Maar Jan stampt liever als een olifant door de porseleinkast.quote:Op woensdag 30 april 2008 13:43 schreef -SG- het volgende:
Komop zeg. Denk is na. Mensen als Lemic heb je nodig, maar niet te dicht bij de club.
Ik zou zeggen, lees het interview met de Visser nog eens door, daar kan je vast wel wat argumentenquote:Op woensdag 30 april 2008 13:48 schreef ErikT het volgende:
[..]
Ja dat we mensen als Lemic nodig hebben heb ik nu al 1000 keer gehoord. Maar argumenten daarvoor hoor ik niet.
Wat ik wel zie is dat we op dit moment een grote verzameling nutteloze spelers hebben die via hem zijn gekomen en dat hij een ongezonde situatie bij PSV creëert. Of vind je het wel 'gewoon bij het voetbal horen', dat de aanvoerder wordt gechanteerd?
Dat er zonder Lemic nooit meer goede voetballers naar PSV zullen komen is nergens op gebaseerd. Die man is echt niet onvervangbaar, laat staan dat met hem de aantrekkelijkheid van PSV verdwijnt.
Zachte heelmeesters...quote:Op woensdag 30 april 2008 13:48 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Inderdaad, als Lemic teveel invloed had moet je dat gewoon wat terugdringen. Maar Jan stampt liever als een olifant door de porseleinkast.
Nee laten we Reker lekker houden. De man de vergeten was door te geven dat M. Da Costa geschorst was (ja dat reken ik Reker aan), de man de Koeman zo makkelijk weg liet gaan, de man die ons een belofte deed dat hij binnen een bepaalde periode (dacht dat hij een week had gezegt) een nieuwe externe trainer voor ons had, die Wouters voor een aantal wedstrijden hoofdcoach liet zijn terwijl hij toch echt veldtrainer is.quote:Op woensdag 30 april 2008 13:48 schreef ErikT het volgende:
[..]
Ja dat we mensen als Lemic nodig hebben heb ik nu al 1000 keer gehoord. Maar argumenten daarvoor hoor ik niet.
Wat ik wel zie is dat we op dit moment een grote verzameling nutteloze spelers hebben die via hem zijn gekomen en dat hij een ongezonde situatie bij PSV creëert. Of vind je het wel 'gewoon bij het voetbal horen', dat de aanvoerder wordt gechanteerd?
Dat er zonder Lemic nooit meer goede voetballers naar PSV zullen komen is nergens op gebaseerd. Die man is echt niet onvervangbaar, laat staan dat met hem de aantrekkelijkheid van PSV verdwijnt.
Dooddoener, zo kan je alles goedpraten, al zou Reker de hele club ontmantelen.quote:
Nogmaals: je moet hem dus niet laten wegkomen met dingen die niet kunnen. Overigens twijfel ik nogal sterk aan het verhaal uit het kamp Reker. Het zal allemaal wel meegevallen zijn met die "chantage". Alsof Gomes 4 wedstrijden niet onder de lat zou gaan staan met de kans de titel mis te lopen? Als je dat gelooft ben je wel verschrikkelijk stomquote:Als je die Lemic laat wegkomen met de dingen die hij deed, zal hij ze nogmaals doen wanneer hem dat uitkomt. Nogmaals: die man heeft geld als drijfveer en hoeft zich tegenover niemand te verantwoorden.
Uitstekend, zet jij hier dan maar even hoe dat in z'n werk gaat. Lemic komt een bakkie doen á 1 miljoen/uur instaptarief. Aangezien hem dat nooit geboden zal worden, liet hij knecht Gomes op z'n Braziliaans de heldenrol uitspelen. Alleen is dit Nederland, jammer niet?quote:Op woensdag 30 april 2008 13:48 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Inderdaad, als Lemic teveel invloed had moet je dat gewoon wat terugdringen. Maar Jan stampt liever als een olifant door de porseleinkast.
Nee dat zou Gomes inderdaad nooit gedaan hebben. Of die chantage echt heeft plaats gevonden, kunnen we eigenlijk alleen van Simons horen. En die heeft nog niks gezegd.quote:Op woensdag 30 april 2008 14:04 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Dooddoener, zo kan je alles goedpraten, al zou Reker de hele club ontmantelen.
[..]
Nogmaals: je moet hem dus niet laten wegkomen met dingen die niet kunnen. Overigens twijfel ik nogal sterk aan het verhaal uit het kamp Reker. Het zal allemaal wel meegevallen zijn met die "chantage". Alsof Gomes 4 wedstrijden niet onder de lat zou gaan staan met de kans de titel mis te lopen? Als je dat gelooft ben je wel verschrikkelijk stom
Hij liep toch "altijd" rond op de herdgang/stadion?quote:Op woensdag 30 april 2008 14:17 schreef okee6 het volgende:
[..]
Uitstekend, zet jij hier dan maar even hoe dat in z'n werk gaat. Lemic komt een bakkie doen á 1 miljoen/uur instaptarief. Aangezien hem dat nooit geboden zal worden, liet hij knecht Gomes op z'n Braziliaans de heldenrol uitspelen. Alleen is dit Nederland, jammer niet?
eigenlijk.. heb je hier een heel goed punt en ben ik het met je eens..quote:Op woensdag 30 april 2008 14:25 schreef ErikT het volgende:
[..]
Nee dat zou Gomes inderdaad nooit gedaan hebben. Of die chantage echt heeft plaats gevonden, kunnen we eigenlijk alleen van Simons horen. En die heeft nog niks gezegd.
Kijk, Reker heeft een aantal fouten gemaakt, dat zal ik echt niet ontkennen. Dingen beloven die je niet waar kan maken is stom. Dit vind ik echter geen doodzonde. Zijn grootste fout vind ik zaken beloven aan de één (de technische staf) en deze belofte vervolgens breken om iemand anders (Koeman) blij te maken. Dat kan je echt niet maken. (En het was helemaal niet tactisch, omdat Koeman al sinds eind vorig seizoen op de wip zat.)
Maar het is niet zijn schuld dat Koeman weg ging. Koeman moest en zou naar Valencia. Bovendien was PSV Koeman toch al liever kwijt dan rijk. Hoppa, zak geld, mooie oplossing. Dat hij vervolgens te simpel over een nieuwe coach dacht is slordig, maar uiteindelijk was het naar mijn mening gezien de omstandigheden geen slechte oplossing. Stevens komt nu naar PSV, dat heeft hij toch maar mooi geregeld. Net als de contractverlengingen van Gomes, Afellay, Aissati, Simons en Salcido. Het is voor het eerst in heel veel jaren dat PSV zijn beste spelers langer dan 3 jaar weet te behouden. Dat vind ik een heel belangrijke prestatie.
Neemt niet weg dat Reker zich niet moet bemoeien met zaken waarvan hij geen verstand heeft. Zoals scouten. En dus moet de RvC hem op dat punt terugfluiten. Dat De Visser opstapt is op zijn minst een hint dat er iets niet helemaal goed gaat...
Maar hij hoeft dus wat mij betreft niet op te rotten. En ik blijf erbij dat ik de reactie van Gomes kinderachtig vind. Over een paar maanden staat er een nieuwe trainer en is er rust. Die paar maanden kan je ook uitzitten.
En dat doen ze dus niet, het is dit seizoen al vaker aangekaard en de RvC heeft er blijkbaar niks mee gedaan. Zoals ik al voorspelde gaan ze met de hakken in het zand achter Reker staan en laten ze hem doorblunderen. Waarmee ze ook hun eigen incompetentie pijnlijk tentoonstellen.quote:Op woensdag 30 april 2008 14:25 schreef ErikT het volgende:
Neemt niet weg dat Reker zich niet moet bemoeien met zaken waarvan hij geen verstand heeft. Zoals scouten. En dus moet de RvC hem op dat punt terugfluiten. Dat De Visser opstapt is op zijn minst een hint dat er iets niet helemaal goed gaat...
Maar hij hoeft dus wat mij betreft niet op te rotten. En ik blijf erbij dat ik de reactie van Gomes kinderachtig vind. Over een paar maanden staat er een nieuwe trainer en is er rust. Die paar maanden kan je ook uitzitten.
Daar heb je gelijk in. Daar klopt iets niet.quote:Op woensdag 30 april 2008 14:36 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
En dat doen ze dus niet, het is dit seizoen al vaker aangekaard en de RvC heeft er blijkbaar niks mee gedaan. Zoals ik al voorspelde gaan ze met de hakken in het zand achter Reker staan en laten ze hem doorblunderen. Waarmee ze ook hun eigen incompetentie pijnlijk tentoonstellen.
Om zijn (zakelijk) verhaal te doen, niet om iets van PSV-zijde aan te horen. Nothing for free.quote:Op woensdag 30 april 2008 14:31 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Hij liep toch "altijd" rond op de herdgang/stadion?
Ben ik het niet mee eens. Als je zoals in het geval van Valckx een stroman bemerkt, dan moet je klokluiden. En zonder zijn loze beloftes had Gomes deze titel niet meegevierdquote:Op woensdag 30 april 2008 14:40 schreef ErikT het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in. Daar klopt iets niet.
Ja, maar je moet niet mensen met expertise wegjagen door op hun stoel te gaan zitten. Daar had ik het over.quote:Op woensdag 30 april 2008 14:47 schreef okee6 het volgende:
[..]
Ben ik het niet mee eens. Als je zoals in het geval van Valckx een stroman bemerkt, dan moet je klokluiden.
Eerlijkheid duurt het langst. Gomes wil sowieso bij PSV spelen, dus ik denk niet dat daar loze beloftes voor nodig zijn.quote:En zonder zijn loze beloftes had Gomes deze titel niet meegevierd
Eergisteren zat Reker nog in Mexico om een speler te scouten. Dat is toch voor het scoutingteam / Stan Valckx?quote:Op woensdag 30 april 2008 15:07 schreef ErikT het volgende:
[..]
Ja, maar je moet niet mensen met expertise wegjagen door op hun stoel te gaan zitten. Daar had ik het over.
Een AD moet delegeren en erop vertrouwen dat mensen zelf het beste weten hoe ze hun werk moeten doen, al helemaal als ze dat al decennia goed doen.
Dat verhaal van Piet de Visser, dat Reker naast hem gaat zitten en de scout gaat spelen. Dat kan je toch niet maken, dan voelt zo iemand zich toch niet meer serieus genomen?
ach boeiend, heb je hiele niet gehoord bij studio voetbal? al die spelersmakelaren lopen gewoon in het spelershome rond, niemand heeft een probleem met die lemic. Alleen hij mag zich dan weer geen officiele spelersmakelaar noemenquote:Op woensdag 30 april 2008 13:43 schreef -SG- het volgende:
En nu moet je even uit de Nederlandse cultuur stappen en in het Braziliaans denken. Gomes wenste driemaal contractverbetering, terwijl ie op zich heel gelukkig was in Nederland. En nu gebruikt hij de publieke steun in zijn rug om publiekelijk de voetbalorganisatie te ontwrichten. Is niet eerlijk en bevordert de duurzaamheid ook geenszins.quote:Op woensdag 30 april 2008 15:07 schreef ErikT het volgende:
Eerlijkheid duurt het langst. Gomes wil sowieso bij PSV spelen, dus ik denk niet dat daar loze beloftes voor nodig zijn.
Het intern oplossen was geen oplossing, dus blijft er maar 1 mogelijkheid overquote:Op woensdag 30 april 2008 17:28 schreef okee6 het volgende:
[..]
En nu gebruikt hij de publieke steun in zijn rug om publiekelijk de voetbalorganisatie te ontwrichten. Is niet eerlijk en bevordert de duurzaamheid ook geenszins.
Gewoon netjes zeggen "dat je moet gaan", omdat er geen zaken worden opgelost, zoals je dat voor je ziet. Deed Gomes niet, 'loser'. Er is geen groter contrast dan met de schaal (van een team en club) die hij in zijn handen had ter illustratie. Buitengewoon grof en met een boete feitelijk niet afgedaan. VI maakte er stinkend gebruik van.quote:Op woensdag 30 april 2008 17:46 schreef WooZ het volgende:
[..]
Het intern oplossen was geen oplossing, dus blijft er maar 1 mogelijkheid over
Schuitema wel. Held.quote:Op woensdag 30 april 2008 20:31 schreef Pipo_de_Clown het volgende:
pff zelfs Guus Hiddink ist niet eens met Reker.. .gaat lekker!
Gomes heeft idd een stroman bemerkt en de klok geluid. Hulde daarvoor.quote:Op woensdag 30 april 2008 14:47 schreef okee6 het volgende:
[..]
Ben ik het niet mee eens. Als je zoals in het geval van Valckx een stroman bemerkt, dan moet je klokluiden. En zonder zijn loze beloftes had Gomes deze titel niet meegevierd
Reker was plots doofstom geworden?quote:Op woensdag 30 april 2008 14:46 schreef okee6 het volgende:
[..]
Om zijn (zakelijk) verhaal te doen, niet om iets van PSV-zijde aan te horen. Nothing for free.
Precies wat Gomes gedaan heeft dus. Hij heeft aangegeven niet onder Reker te kunnen werken, net zoals Stan en Piet, dat er door door Reker, de RvC en bepaalde forumkneuzen gedaan wordt alsof er een broedermoord gepleegd is bewijst mijn gelijk alleen maar.quote:Op woensdag 30 april 2008 17:59 schreef okee6 het volgende:
[..]
Gewoon netjes zeggen "dat je moet gaan", omdat er geen zaken worden opgelost, zoals je dat voor je ziet. Deed Gomes niet, 'loser'. Er is geen groter contrast dan met de schaal (van een team en club) die hij in zijn handen had ter illustratie. Buitengewoon grof en met een boete feitelijk niet afgedaan. VI maakte er stinkend gebruik van.
quote:The Viking schreef:
Opstelling 2008-2009:
Algemeen directeur: Jan Reker
Technisch directeur: Jan Reker
hoofd scouting: Jan Reker
Hoofd opleiding: Jan Reker
Coach: Jan Reker
Assistent coach: Jan Reker
keepers trainer: Jan Reker
-------------------------Jan Reker-------------------------
Jan Reker--------Jan Reker--------Jan Reker-------Jan Reker
---------Jan Reker-----------------------Jan Reker---------
-----------------Jan Reker-------Jan Reker-----------------
En jij noemt je PSV-supporter? Chelsea = De Visser = Hiddink = Lemic = "dus niet PSV" en als gevolg "anti-Reker", want met hem valt geen zaken te doen. Gomes is gebruikt als pressiemiddel, vanuit hetzelfde kamp.quote:Op woensdag 30 april 2008 20:31 schreef Pipo_de_Clown het volgende:
pff zelfs Guus Hiddink ist niet eens met Reker.. .gaat lekker!
ik ook niet.. ben zeer benieuwd..quote:Op donderdag 1 mei 2008 01:30 schreef Radegast het volgende:
Kan niet wachten op Rekers kant van het verhaal.
dude, de visser = psv. Dat hij sinds een aantal jaar ook voor chelsea scout is mooi meegenomen voor hemquote:Op donderdag 1 mei 2008 02:06 schreef okee6 het volgende:
[..]
En jij noemt je PSV-supporter? Chelsea = De Visser
Ik niet echt eerlijk gezegd, je weet wat er komen gaat min of meer.quote:
Ik vind niet dat Gomes netjes een probleem aan de kaak heeft gesteld. Er zijn ook fatsoenlijke manieren om de waarheid te vertellen. Om te beginnen: niet in de VI (2 maal al !). Sowieso is dit niet iets wat je uitvecht in de media.quote:Op woensdag 30 april 2008 23:49 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Precies wat Gomes gedaan heeft dus. Hij heeft aangegeven niet onder Reker te kunnen werken, net zoals Stan en Piet, dat er door door Reker, de RvC en bepaalde forumkneuzen gedaan wordt alsof er een broedermoord gepleegd is bewijst mijn gelijk alleen maar.
De Visser werkte samen met PSV, maar hij was in dienst van Abramovic, niet van Schuitema. Laat je geen zand in de ogen strooien.quote:Op donderdag 1 mei 2008 02:20 schreef WooZ het volgende:
[..]
dude, de visser = psv. Dat hij sinds een aantal jaar ook voor chelsea scout is mooi meegenomen voor hem
PSV.nlquote:Verklaring Raad van Commissarissen PSV
01 mei 2008 12:00
BOUWEN AAN VERTROUWEN
PSV sluit trots het seizoen 2007-2008 af. Een seizoen dat, met het vierde landskampioenschap op rij en het bereiken van de kwartfinale van de UEFA Cup, niet alleen sportieve resultaten opleverde, maar ook solide resultaten met het derde financiële winstjaar in successie.
Tegelijkertijd sluiten de Raad van Commissarissen en directie er niet de ogen voor dat kritische geluiden hebben geleid tot onrust binnen en rondom de club. De mate en vorm van commentaar doen schade aan de club en betrokkenen hetgeen door ons wordt betreurd. De kritische kanttekeningen en voorbeelden worden met name toegespitst op algemeen directeur Jan Reker. Enerzijds is dat begrijpelijk, hij is als algemeen directeur immers eindverantwoordelijk, maar anderzijds niet eerlijk. Het gaat bijvoorbeeld te ver om hem aan te spreken op specifieke voetbalzaken die immers de verantwoordelijkheid van de trainer en zijn staf betreffen.
Het is zeer wel mogelijk dat de directie in haar eerste jaar fouten heeft gemaakt. De tijdelijke onrust en onduidelijkheden door diverse trainerswisselingen midden in het seizoen maakten het werkklimaat zeker niet eenvoudig. Niettemin deden zich situaties voor waaruit lering getrokken moet worden voor de toekomst.
De Raad van Commissarissen staat volledig achter de belangrijke beslissingen die de directie heeft genomen. Wel zal in het vervolg extra aandacht worden besteed aan communicatieve aspecten en zullen meer duidelijke werkafspraken worden gemaakt om te voorkomen dat onnodige misverstanden ontstaan.
PSV betreurt het dat personen met een lang en waardevol clubverleden tot de slotsom zijn gekomen dat er geen vertrouwensbasis meer bestaat, maar respecteert dit. PSV is een grote club, maar bestaat ook uit een relatief kleine organisatie, waarin wederzijds vertrouwen een absolute vereiste is om te kunnen opereren. De directie, onder leiding van Jan Reker, zet zich volledig in voor gezonde verhoudingen binnen de club: op sportief, financieel, commercieel en organisatorisch gebied. Dit beleid wordt breed gedragen binnen de club en we rekenen er dan ook op dat het vertrouwen binnen de club op korte termijn volledig hersteld wordt.
De Raad van Commissarissen, directie en haar medewerkers richten de blik op het nieuwe seizoen in het besef dat het collectief belangrijk is, niet alleen op het veld, maar ook op bestuurlijk niveau. Met de nieuwe hoofdcoach Huub Stevens streven we ernaar om op zo kort mogelijke termijn de technische organisatie en selectie rond te krijgen. Onze ambitie is om in het seizoen 2008-2009 opnieuw in de strijd om het landkampioenschap mee te doen en daarnaast te overwinteren in de Champions League. De Raad van Commissarissen steunt de directie en wenst hen tezamen met de technische staf een goede voorbereiding op het nieuwe seizoen.
De Raad van Commissarissen
PSV NV.
Eindhoven
Mijn idee ook, de man is gewoon niet competent. Maar goed, als de RvC aan hem vasthoudt is het van het grootste belang om iig weer zo snel mogelijk de rust terug te hebben.quote:Op donderdag 1 mei 2008 14:39 schreef ganzenherder het volgende:
Ik blijf erbij dat Reker teveel fouten heeft gemaakt en dat hij dat in de toekomst weer gaat doen. Maar goed ik kan de reactie van de RvC goed begrijpen want die zouden zichzelf belachelijk en ongeloofwaardig maken als ze Reker nu al weg zouden stampen.
Eerst er maar voor zorgen dat Reker zich niet teveel met andermans zaken gaat bemoeien en zijn macht enigzins proberen te beperken...
Zo ging ook Koeman en we werden weer kampioenquote:Op donderdag 1 mei 2008 16:58 schreef WooZ het volgende:
dan gaat het dus idd zoals borst al zei. Reker blijft aan, psv naar de klote en met een slechte seizoensstart volgend jaar vliegt Reker er alsnog uit
Het enige goede wat Reker heeft gedaan is Koeman laten gaan jaquote:Op donderdag 1 mei 2008 17:32 schreef okee6 het volgende:
[..]
Zo ging ook Koeman en we werden weer kampioen
Dit slaat nergens op, Reker bemoeide zich juist met technische zaken en dus is het ook logisch als mensen hem daarop aansprekenquote:Het gaat bijvoorbeeld te ver om hem aan te spreken op specifieke voetbalzaken die immers de verantwoordelijkheid van de trainer en zijn staf betreffen.
Nou dan, ontslaan die teringlijerquote:Het is zeer wel mogelijk dat de directie in haar eerste jaar fouten heeft gemaakt
Het bewijs dat er het afgelopen jaar dus grote fouten gemaakt zijn, anders zouden veranderingen niet nodig zijnquote:Wel zal in het vervolg extra aandacht worden besteed aan communicatieve aspecten en zullen meer duidelijke werkafspraken worden gemaakt om te voorkomen dat onnodige misverstanden ontstaan
En laat dat fokking vertrouwen nou net ontbreken in die rat, dan valt er toch niet meer te opererenquote:PSV is een grote club, maar bestaat ook uit een relatief kleine organisatie, waarin wederzijds vertrouwen een absolute vereiste is om te kunnen opereren
Wat hebben we hier nou aan gvd. Als je iets ambieert zal je der gvd ook voor moeten werken en dus niet op deze weg doorgaanquote:Onze ambitie is om in het seizoen 2008-2009 opnieuw in de strijd om het landkampioenschap mee te doen en daarnaast te overwinteren in de Champions League
reker had koeman nooit moeten laten gaan, koeman had zich ook goed op z'n gemak gevoeld als hij in eindhoven was gebleven, dat heeft hij zelf gezegd. Reker dacht echter Jol al binnen te hebben en zei daarom maar gelijk gaat u maar tegen koeman.quote:Op donderdag 1 mei 2008 17:32 schreef okee6 het volgende:
[..]
Zo ging ook Koeman en we werden weer kampioen
ik zeg niet dat koeman een goeie trainer is, ik zeg dat hij het het verreweg beste gedaan heeft gemiddeld per wedstrijd afgelopen jaar, statistiek heet datquote:Op donderdag 1 mei 2008 18:22 schreef ganzenherder het volgende:
Ze bestaan dus wel, mensen die Koeman een goede trainer vinden
Kun je amper met elkaar vergelijken, alleen al omdat het programma in het begin van het seizoen niet echt zwaar was..quote:Op donderdag 1 mei 2008 18:42 schreef WooZ het volgende:
[..]
ik zeg niet dat koeman een goeie trainer is, ik zeg dat hij het het verreweg beste gedaan heeft gemiddeld per wedstrijd afgelopen jaar, statistiek heet dat
Farfán was inderdaad niet echt in vorm dit jaar. Komt wel weer.quote:Op donderdag 1 mei 2008 19:41 schreef okee6 het volgende:
Farfán schoot het afgelopen seizoen de meeste vrije trappen raak, vier stuks. Wat een niveau
Er moet toch ergens iemand met de Nederlandse nationaliteit rondlopen die na de training wél even tegen een bal richting doel wil trappen. Er wordt geen Koeman-schot gevraagd, gewoon van afstand om een muurtje heen schieten, op doel, voor geldquote:Op donderdag 1 mei 2008 22:06 schreef ErikT het volgende:
[..]
Farfán was inderdaad niet echt in vorm dit jaar. Komt wel weer.
Het is inderdaad wel vreemd dat niemand echt goed vrije trappen kan nemen. Nilis loopt op de Herdgang rond, nota bene.quote:Op donderdag 1 mei 2008 22:10 schreef okee6 het volgende:
[..]
Er moet toch ergens iemand met de Nederlandse nationaliteit rondlopen die na de training wél even tegen een bal richting doel wil trappen. Er wordt geen Koeman-schot gevraagd, gewoon van afstand om een muurtje heen schieten, op doel, voor geld
quote:Op donderdag 1 mei 2008 23:05 schreef WooZ het volgende:
Nou ik heb farfan volgens mij nog nooit een vrije trap zien nemen?
quote:Op donderdag 1 mei 2008 23:05 schreef WooZ het volgende:
Nou ik heb farfan volgens mij nog nooit een vrije trap zien nemen?
The man, the myth, the legend...quote:bommelman schreef:
Ik kom morgen ook naar de herdgang en neem mijn zeepkist mee waar ik een betoog ga houden tegen het psv bestuur.
Hoeveel man kan ik gaan toespreken?
Dus... Lemic en Valckx ondermijnen PSV gedurende de laatste seizoenen... en jij stelt nu Reker verantwoordelijk? Los van de persoon Reker, elke directeur hoort zo'n keeper en technisch manager de deur te wijzen. Ongeacht de achterliggende problematiek, dit is geen werken.quote:Op vrijdag 2 mei 2008 11:48 schreef Zwansen het volgende:
Bedankt Reker. Binnen 3 weken een club helemaal kapot maken.
Hoop toch echt dat dit niet zonder slag of stoot gaat.
De lange termijn visie is toch een stuk belangrijker dan de korte termijn lijkt me.quote:Op vrijdag 2 mei 2008 11:48 schreef Zwansen het volgende:
Bedankt Reker. Binnen 3 weken een club helemaal kapot maken.
Hoop toch echt dat dit niet zonder slag of stoot gaat.
Met 14 miljoen euro voor Gomes in de hand en een waardige keeper als Roorda achter de hand is de korte termijn ook niet erg interessant. Goed geregeld, een vijfde titel kan maar zo, zie de concurrentie.quote:Op vrijdag 2 mei 2008 12:27 schreef sjimz het volgende:
[..]
De lange termijn visie is toch een stuk belangrijker dan de korte termijn lijkt me.
quote:Op vrijdag 2 mei 2008 12:31 schreef okee6 het volgende:
[..]
Met 14 miljoen euro voor Gomes in de hand en een waardige keeper als Roorda achter de hand is de korte termijn ook niet erg interessant. Goed geregeld, een vijfde titel kan maar zo, zie de concurrentie.
Dat lijkt mij ookquote:Op vrijdag 2 mei 2008 12:27 schreef sjimz het volgende:
[..]
De lange termijn visie is toch een stuk belangrijker dan de korte termijn lijkt me.
quote:Invloed van De Visser vaak overschat bij PSV
EINDHOVEN - Hij wordt vaak bewierookt als ware hij een heilige.
Piet de Visser geldt als de superscout, de man met een uniek neusje voor talentvolle voetballers, iemand die komt op plaatsen waar anderen nooit waren.
De Visser (73) staat bij PSV op de loonlijst als adviseur. Hij heeft formeel geen verantwoordelijkheid. De Visser kwam twaalf jaar geleden via Frank Arnesen bij PSV binnen.
De oud-coach kreeg de vrije hand om tips over jonge talenten te vergaren. Een van de eerste spelers die hij aanbracht was Claudio, uit Brazilië. In die tijd kwamen er veel Brazilianen naar Eindhoven. De meesten van hen haalden nooit het eerste elftal, maar kostten de club vaak wel behoorlijke transfersommen en dito salarissen.
Zijn eerste grote vis was Mateja Kezman. PSV betaalde destijds volgens de financiële mensen binnen de club 30 miljoen gulden (14 miljoen euro) voor de Serviër, die enkele keren topscorer werd en uiteindelijk voor iets meer dan de helft aan Chelsea werd verkocht.
Dankzij de Chelsea-connectie van De Visser kon PSV goud geld verdienen aan Arjen Robben, vond Kezman een nieuwe club en kwam verdediger Alex naar Eindhoven. Later werd zijn voorbeeld gevolgd door Alcides en Rajkovic.
Vrijwel alle spelers die De Visser aanbracht bij PSV worden begeleid door zaakwaarnemer Vlado Lemic.
Onder hen ook doelman Gomes, de grootste vondst van De Visser. Afgelopen zomer kwamen Lazovic, Jonathan, Fagner en Cassio Ramos binnen via Lemic en De Visser.
PSV heeft de afgelopen weken een duidelijk inzicht gekregen in de scoutingsrapportages die De Visser de laatste jaren maakte. De adviseur bracht sinds het jaar 2000 tweeëntwintig spelers aan. Drie van die versterkingen werden een succes: Gomes, Alex en Kezman.
Tegenover de successen staan zeventien aankopen, die sportief en/of financieel niet goed hebben uitgepakt. Het gaat veelal om spelers die op jonge leeftijd werden gehaald en nauwelijks aan voetballen toekwamen. Deze groep kostte aan transferkosten ruim 20 miljoen euro en aan salarissen nog eens 25 tot 30 miljoen. De opbrengsten zijn vrijwel nihil.
Even serieus, een Nederlandse club heeft alleen wat te zoeken in het gepimpte UEFA cup toernooi. Roorda heeft tegen Fiorentina laten zien dat hij daar uit de voeten kan. Eredivisie kan iedereen: Ajax kwam na wat leerjaren met Stekelenburg ook heel ver. Voor 14 miljoen kan je bovendien versterking halen.quote:
quote:Invloed van De Visser vaak overschat
Piet de Visser bracht sinds 2000 in totaal 22 spelers aan.
EINDHOVEN - Hij wordt vaak bewierookt als ware hij een heilige. Piet de Visser geldt als de superscout, de man met een uniek neusje voor talentvolle voetballers, iemand die komt op plaatsen waar anderen nooit waren.
De Visser (73) staat bij PSV op de loonlijst als adviseur. Hij heeft formeel geen verantwoordelijkheid. Voetbal beschouwt hij als zijn medicijn tegen de ernstige ziekte waaraan hij lijdt. De Zeeuw, die al twintig jaar in Oisterwijk woont, verblijft vele maanden per jaar in warme Afrikaanse en Zuid-Amerikaanse landen. In de tropische zon komt hij tot leven. Daar vindt zijn passie voor het voetbal een weg.
De Visser kwam twaalf jaar geleden via Frank Arnesen bij PSV binnen. De oud-coach kreeg de vrije hand om tips over jonge talenten te vergaren. Een van de eerste spelers die hij aanbracht was Claudio, uit Brazilië. In die tijd kwamen er veel Brazilianen naar Eindhoven. De meesten van hen haalden nooit het eerste elftal, maar kostten de club vaak wel behoorlijke transfersommen en dito salarissen.
Zijn eerste grote vis was Mateja Kezman. PSV betaalde destijds volgens de financiële mensen binnen de club 30 miljoen gulden (14 miljoen euro) voor de Serviër, die enkele keren topscorer werd en uiteindelijk voor iets meer dan de helft aan Chelsea werd verkocht.
Enkele jaren geleden stapte De Visser al eens op bij PSV. Toenmalig directeur Guus Hiddink stelde zich op het standpunt dat de club niet langer moest investeren in al te jeugdige, buitenlandse talenten, maar in spelers die direct inzetbaar waren voor het eerste elftal. De Visser was boos dat hij niet gekend werd in de komst van Michael Ball en Michael Reiziger. Hiddink drukte hun komst op eigen gezag door.
Na het vertrek van Hiddink keerde De Visser terug bij PSV, omdat men diens relatie met Chelsea wilde blijven gebruiken. Dankzij de Chelsea-connectie kon PSV goud geld verdienen aan Arjen Robben, vond Kezman een nieuwe club en kwam verdediger Alex naar Eindhoven. Later werd zijn voorbeeld gevolgd door Alcides en Rajkovic.
Vrijwel alle spelers die De Visser aanbracht bij PSV worden begeleid door zaakwaarnemer Vlado Lemic. Onder hen ook doelman Gomes, de grootste vondst van De Visser. De nadrukkelijke aanwezigheid van Lemic heeft voor PSV een nadelige invloed op het werken met veel andere makelaars, die ook topspelers onder contract hebben. Bij hen bestaat het gevoel: het heeft geen zin om PSV te bellen met een tip over een goede speler. Want zij willen dat Lemic ertussen geduwd wordt.
Afgelopen zomer kwamen Lazovic, Jonathan, Fagner en Cassio Ramos binnen via Lemic en De Visser.
PSV heeft de afgelopen weken een duidelijk inzicht gekregen in de scoutingsrapportages die De Visser de laatste jaren maakte. De adviseur bracht sinds het jaar 2000 tweeëntwintig spelers aan. Drie van die versterkingen werden een succes: Gomes, Alex en Kezman. Voor Lazovic betaalde PSV ruim zeven miljoen euro, een bedrag dat mogelijk niet wordt terugverdiend. Da Costa was sportief een mislukking maar financieel een succes; hij werd afgelopen winter met een winst van bijna vier miljoen verkocht aan Fiorentina.
Tegenover de successen staan zeventien aankopen die sportief en/ of financieel niet goed hebben uitgepakt. Het gaat veelal om spelers die op jonge leeftijd werden gehaald en nauwelijks aan voetballen toekwamen. Deze groep kostte aan transferkosten ruim 20 miljoen euro en aan salarissen, exclusief sociale lasten, nog eens 25 tot 30 miljoen. De opbrengsten zijn vrijwel nihil. Want ondanks doorgaans meerjarige contracten slaagden Leandro, Marquinho, Edson, Vonlanthen, Edno, Lapic, Stojanovic, Ferreyra, Carrizo, Robert en Tardelli niet bij PSV. Dat moet van Jonathan, Fagner, Alcides en Rajkovic nog worden afgewacht.
De Visser wordt vaak in verband gebracht met de komst van Farfán, Salcido en Dzsudzsák. Dat zijn echter spelers die door andere scouts zijn aangebracht. Farfán kwam binnen na een tip aan Hiddink, die toenmalig scout Hans van der Zee naar Peru stuurde. Salcido werd ontdekt door Adrie van Kraaij, Dzsudzsák middels een tip aan Valckx. Bij al deze spelers baseerde PSV zich op positieve scoutingsrapporten van meerdere medewerkers, zoals ook Willy van der Kuijlen, Klaas van Baalen, Luc Nilis en Tonny Bruins Slot.
Ik vind aanbiedingen accepteren uit een netwerk toch wat anders dan scouten. Valckx was liever lui dan moe. De reden natuurlijk ook dat hij ge-assimileerd werd.quote:Op vrijdag 2 mei 2008 14:31 schreef ganzenherder het volgende:
Wel kut dan dat andere mensen die goede spelers gescout hebben, Valkckx en Van der Zee, inmiddels ook pleiten zijn![]()
Ze hebben een klein beetje meebetaald voor de eerste optie op Farfán.quote:Op vrijdag 2 mei 2008 14:45 schreef sjimz het volgende:
Is Farfan ook door Chelsea binnen gehaald?
Hij heeft maar 1.5 miljoen dollar gekost hoor.quote:Op vrijdag 2 mei 2008 15:07 schreef cultheld het volgende:
[..]
Ze hebben een klein beetje meebetaald voor de eerste optie op Farfán.
Ja, maar hij is door Chelsea "aangebracht". Destijds (in 2004 dus) was het ook gewoon in alle media vermeld dat Chelsea de 1e optie had afgedwongen.quote:Op vrijdag 2 mei 2008 15:43 schreef PyTh het volgende:
[..]
Hij heeft maar 1.5 miljoen dollar gekost hoor.
Je moet eens kijken wie dat stukje geschreven heeft, welke bronnen hij opvoert, en wat voor stukken hij de afgelopen dagen nog meer geschreven heeft...quote:Op vrijdag 2 mei 2008 16:51 schreef Jakobw het volgende:
Sorry hoor, Meesterscout de Visser: 23 spelers halen, waarvan er 3 toppers zijn en 20 echt onvoldoende is gewoon slecht.
quote:Reker: criticasters verdraaien de feiten
BRON: Radio 1
Tegenover radio 1 heeft Jan Reker laten weten dat degenen die hem bekritiseerden vanuit de club de feiten verdraaien. "Of verkeerd begrijpen, laat ik het positief zeggen", aldus Reker. "Ik lieg niet en alles wat er gezegd is, kan ik weerleggen."
Veel kritiek sloeg op beloftes die Reker gedaan zou hebben. "Ik heb nooit een contractbespreking gedaan op één na. Dat was met (Ibrahim) Afellay en dan nog op verzoek van Stan omdat hij in het ziekenhuis lag", sprak Reker. "Als je iemand weg wilt hebben is het heel gemakkelijk scoren met dat soort feiten. Met drie tegen een, maar de waarheid is absoluut anders."
Volgens Reker komt het niet meer goed tussen hem en Valckx en De Visser: "Er is geen weg terug. De verhouding, dat kan niet meer." Gomes ziet hij liever wel in Eindhoven blijven, ondanks dat zijn management een nieuwe club voor hem zoekt. "Gomes is een fantastische keeper, die zouden we heel graag willen behouden", aldus Reker.
Wat weet een rasgroninger daar nou van. Ik ben geen raseindhovenaar, maar ik zeg als fan: dat heeft PSV niet nodig. Misschien kunnen we beter als franchise in een Engelse of Duitse stad gaan spelen, dat kan.quote:Op vrijdag 2 mei 2008 17:25 schreef Grulez het volgende:
Wat een heerlijk stukje zelfoverschatting van RekerNatuurlijk zullen de spelletjes van Lemic en De Visser ook geen zuivere koffie zijn, maar een club als PSV heeft zulke mensen wel nodig.
Hehe, eigenlijk best een grappig stukje. Ik wist eigenlijk nooit wat ik van De Visser moest denken, kwam bij mij altijd over als een oude praatjesmaker. Vooral op televisie bij wedstrijden van Jong Oranje, etc. Grappig om te zien dat aan zijn ontdekte spelers amper is verdiend (lijkt mij een belangrijk punt), verder zijn die spelers niet echt geweldige spelers gebleken. De echte toppers (Alex, Farfán, Salcido, etc.) zijn dus gewoon via andere scouts naar PSV gebracht.quote:
Aan de kwaliteit van De Visser behoeft niet te worden getwijfeld, hij levert uiteraard naar ieders budget. Dat is óók een kwaliteitquote:Op vrijdag 2 mei 2008 19:32 schreef RayMania het volgende:
[..]
Hehe, eigenlijk best een grappig stukje. Ik wist eigenlijk nooit wat ik van De Visser moest denken, kwam bij mij altijd over als een oude praatjesmaker. Vooral op televisie bij wedstrijden van Jong Oranje, etc. Grappig om te zien dat aan zijn ontdekte spelers amper is verdiend (lijkt mij een belangrijk punt), verder zijn die spelers niet echt geweldige spelers gebleken. De echte toppers (Alex, Farfán, Salcido, etc.) zijn dus gewoon via andere scouts naar PSV gebracht.
Hallo, dit zijn toch gewoon eenvoudige feiten of niet?quote:Op vrijdag 2 mei 2008 16:55 schreef djnospinzone het volgende:
[..]
Je moet eens kijken wie dat stukje geschreven heeft, welke bronnen hij opvoert, en wat voor stukken hij de afgelopen dagen nog meer geschreven heeft...
Jan is weer te aardig: Gomes, ook oppleuren, even schoon schip maken!quote:
Nee. Waar zie jij een bron voor de beweringen die vd Nieuwenhof doet in dat artikel? Die zijn er niet. Deze journalistieke onbenul laat zich gebruiken als voorlichtingshoer door de heren Reker en Schuitema.quote:Op vrijdag 2 mei 2008 19:41 schreef Jakobw het volgende:
[..]
Hallo, dit zijn toch gewoon eenvoudige feiten of niet?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |