Kun je amper met elkaar vergelijken, alleen al omdat het programma in het begin van het seizoen niet echt zwaar was..quote:Op donderdag 1 mei 2008 18:42 schreef WooZ het volgende:
[..]
ik zeg niet dat koeman een goeie trainer is, ik zeg dat hij het het verreweg beste gedaan heeft gemiddeld per wedstrijd afgelopen jaar, statistiek heet dat
Farfán was inderdaad niet echt in vorm dit jaar. Komt wel weer.quote:Op donderdag 1 mei 2008 19:41 schreef okee6 het volgende:
Farfán schoot het afgelopen seizoen de meeste vrije trappen raak, vier stuks. Wat een niveau
Er moet toch ergens iemand met de Nederlandse nationaliteit rondlopen die na de training wél even tegen een bal richting doel wil trappen. Er wordt geen Koeman-schot gevraagd, gewoon van afstand om een muurtje heen schieten, op doel, voor geldquote:Op donderdag 1 mei 2008 22:06 schreef ErikT het volgende:
[..]
Farfán was inderdaad niet echt in vorm dit jaar. Komt wel weer.
Het is inderdaad wel vreemd dat niemand echt goed vrije trappen kan nemen. Nilis loopt op de Herdgang rond, nota bene.quote:Op donderdag 1 mei 2008 22:10 schreef okee6 het volgende:
[..]
Er moet toch ergens iemand met de Nederlandse nationaliteit rondlopen die na de training wél even tegen een bal richting doel wil trappen. Er wordt geen Koeman-schot gevraagd, gewoon van afstand om een muurtje heen schieten, op doel, voor geld
quote:Op donderdag 1 mei 2008 23:05 schreef WooZ het volgende:
Nou ik heb farfan volgens mij nog nooit een vrije trap zien nemen?
quote:Op donderdag 1 mei 2008 23:05 schreef WooZ het volgende:
Nou ik heb farfan volgens mij nog nooit een vrije trap zien nemen?
The man, the myth, the legend...quote:bommelman schreef:
Ik kom morgen ook naar de herdgang en neem mijn zeepkist mee waar ik een betoog ga houden tegen het psv bestuur.
Hoeveel man kan ik gaan toespreken?
Dus... Lemic en Valckx ondermijnen PSV gedurende de laatste seizoenen... en jij stelt nu Reker verantwoordelijk? Los van de persoon Reker, elke directeur hoort zo'n keeper en technisch manager de deur te wijzen. Ongeacht de achterliggende problematiek, dit is geen werken.quote:Op vrijdag 2 mei 2008 11:48 schreef Zwansen het volgende:
Bedankt Reker. Binnen 3 weken een club helemaal kapot maken.
Hoop toch echt dat dit niet zonder slag of stoot gaat.
De lange termijn visie is toch een stuk belangrijker dan de korte termijn lijkt me.quote:Op vrijdag 2 mei 2008 11:48 schreef Zwansen het volgende:
Bedankt Reker. Binnen 3 weken een club helemaal kapot maken.
Hoop toch echt dat dit niet zonder slag of stoot gaat.
Met 14 miljoen euro voor Gomes in de hand en een waardige keeper als Roorda achter de hand is de korte termijn ook niet erg interessant. Goed geregeld, een vijfde titel kan maar zo, zie de concurrentie.quote:Op vrijdag 2 mei 2008 12:27 schreef sjimz het volgende:
[..]
De lange termijn visie is toch een stuk belangrijker dan de korte termijn lijkt me.
quote:Op vrijdag 2 mei 2008 12:31 schreef okee6 het volgende:
[..]
Met 14 miljoen euro voor Gomes in de hand en een waardige keeper als Roorda achter de hand is de korte termijn ook niet erg interessant. Goed geregeld, een vijfde titel kan maar zo, zie de concurrentie.
Dat lijkt mij ookquote:Op vrijdag 2 mei 2008 12:27 schreef sjimz het volgende:
[..]
De lange termijn visie is toch een stuk belangrijker dan de korte termijn lijkt me.
quote:Invloed van De Visser vaak overschat bij PSV
EINDHOVEN - Hij wordt vaak bewierookt als ware hij een heilige.
Piet de Visser geldt als de superscout, de man met een uniek neusje voor talentvolle voetballers, iemand die komt op plaatsen waar anderen nooit waren.
De Visser (73) staat bij PSV op de loonlijst als adviseur. Hij heeft formeel geen verantwoordelijkheid. De Visser kwam twaalf jaar geleden via Frank Arnesen bij PSV binnen.
De oud-coach kreeg de vrije hand om tips over jonge talenten te vergaren. Een van de eerste spelers die hij aanbracht was Claudio, uit Brazilië. In die tijd kwamen er veel Brazilianen naar Eindhoven. De meesten van hen haalden nooit het eerste elftal, maar kostten de club vaak wel behoorlijke transfersommen en dito salarissen.
Zijn eerste grote vis was Mateja Kezman. PSV betaalde destijds volgens de financiële mensen binnen de club 30 miljoen gulden (14 miljoen euro) voor de Serviër, die enkele keren topscorer werd en uiteindelijk voor iets meer dan de helft aan Chelsea werd verkocht.
Dankzij de Chelsea-connectie van De Visser kon PSV goud geld verdienen aan Arjen Robben, vond Kezman een nieuwe club en kwam verdediger Alex naar Eindhoven. Later werd zijn voorbeeld gevolgd door Alcides en Rajkovic.
Vrijwel alle spelers die De Visser aanbracht bij PSV worden begeleid door zaakwaarnemer Vlado Lemic.
Onder hen ook doelman Gomes, de grootste vondst van De Visser. Afgelopen zomer kwamen Lazovic, Jonathan, Fagner en Cassio Ramos binnen via Lemic en De Visser.
PSV heeft de afgelopen weken een duidelijk inzicht gekregen in de scoutingsrapportages die De Visser de laatste jaren maakte. De adviseur bracht sinds het jaar 2000 tweeëntwintig spelers aan. Drie van die versterkingen werden een succes: Gomes, Alex en Kezman.
Tegenover de successen staan zeventien aankopen, die sportief en/of financieel niet goed hebben uitgepakt. Het gaat veelal om spelers die op jonge leeftijd werden gehaald en nauwelijks aan voetballen toekwamen. Deze groep kostte aan transferkosten ruim 20 miljoen euro en aan salarissen nog eens 25 tot 30 miljoen. De opbrengsten zijn vrijwel nihil.
Even serieus, een Nederlandse club heeft alleen wat te zoeken in het gepimpte UEFA cup toernooi. Roorda heeft tegen Fiorentina laten zien dat hij daar uit de voeten kan. Eredivisie kan iedereen: Ajax kwam na wat leerjaren met Stekelenburg ook heel ver. Voor 14 miljoen kan je bovendien versterking halen.quote:
quote:Invloed van De Visser vaak overschat
Piet de Visser bracht sinds 2000 in totaal 22 spelers aan.
EINDHOVEN - Hij wordt vaak bewierookt als ware hij een heilige. Piet de Visser geldt als de superscout, de man met een uniek neusje voor talentvolle voetballers, iemand die komt op plaatsen waar anderen nooit waren.
De Visser (73) staat bij PSV op de loonlijst als adviseur. Hij heeft formeel geen verantwoordelijkheid. Voetbal beschouwt hij als zijn medicijn tegen de ernstige ziekte waaraan hij lijdt. De Zeeuw, die al twintig jaar in Oisterwijk woont, verblijft vele maanden per jaar in warme Afrikaanse en Zuid-Amerikaanse landen. In de tropische zon komt hij tot leven. Daar vindt zijn passie voor het voetbal een weg.
De Visser kwam twaalf jaar geleden via Frank Arnesen bij PSV binnen. De oud-coach kreeg de vrije hand om tips over jonge talenten te vergaren. Een van de eerste spelers die hij aanbracht was Claudio, uit Brazilië. In die tijd kwamen er veel Brazilianen naar Eindhoven. De meesten van hen haalden nooit het eerste elftal, maar kostten de club vaak wel behoorlijke transfersommen en dito salarissen.
Zijn eerste grote vis was Mateja Kezman. PSV betaalde destijds volgens de financiële mensen binnen de club 30 miljoen gulden (14 miljoen euro) voor de Serviër, die enkele keren topscorer werd en uiteindelijk voor iets meer dan de helft aan Chelsea werd verkocht.
Enkele jaren geleden stapte De Visser al eens op bij PSV. Toenmalig directeur Guus Hiddink stelde zich op het standpunt dat de club niet langer moest investeren in al te jeugdige, buitenlandse talenten, maar in spelers die direct inzetbaar waren voor het eerste elftal. De Visser was boos dat hij niet gekend werd in de komst van Michael Ball en Michael Reiziger. Hiddink drukte hun komst op eigen gezag door.
Na het vertrek van Hiddink keerde De Visser terug bij PSV, omdat men diens relatie met Chelsea wilde blijven gebruiken. Dankzij de Chelsea-connectie kon PSV goud geld verdienen aan Arjen Robben, vond Kezman een nieuwe club en kwam verdediger Alex naar Eindhoven. Later werd zijn voorbeeld gevolgd door Alcides en Rajkovic.
Vrijwel alle spelers die De Visser aanbracht bij PSV worden begeleid door zaakwaarnemer Vlado Lemic. Onder hen ook doelman Gomes, de grootste vondst van De Visser. De nadrukkelijke aanwezigheid van Lemic heeft voor PSV een nadelige invloed op het werken met veel andere makelaars, die ook topspelers onder contract hebben. Bij hen bestaat het gevoel: het heeft geen zin om PSV te bellen met een tip over een goede speler. Want zij willen dat Lemic ertussen geduwd wordt.
Afgelopen zomer kwamen Lazovic, Jonathan, Fagner en Cassio Ramos binnen via Lemic en De Visser.
PSV heeft de afgelopen weken een duidelijk inzicht gekregen in de scoutingsrapportages die De Visser de laatste jaren maakte. De adviseur bracht sinds het jaar 2000 tweeëntwintig spelers aan. Drie van die versterkingen werden een succes: Gomes, Alex en Kezman. Voor Lazovic betaalde PSV ruim zeven miljoen euro, een bedrag dat mogelijk niet wordt terugverdiend. Da Costa was sportief een mislukking maar financieel een succes; hij werd afgelopen winter met een winst van bijna vier miljoen verkocht aan Fiorentina.
Tegenover de successen staan zeventien aankopen die sportief en/ of financieel niet goed hebben uitgepakt. Het gaat veelal om spelers die op jonge leeftijd werden gehaald en nauwelijks aan voetballen toekwamen. Deze groep kostte aan transferkosten ruim 20 miljoen euro en aan salarissen, exclusief sociale lasten, nog eens 25 tot 30 miljoen. De opbrengsten zijn vrijwel nihil. Want ondanks doorgaans meerjarige contracten slaagden Leandro, Marquinho, Edson, Vonlanthen, Edno, Lapic, Stojanovic, Ferreyra, Carrizo, Robert en Tardelli niet bij PSV. Dat moet van Jonathan, Fagner, Alcides en Rajkovic nog worden afgewacht.
De Visser wordt vaak in verband gebracht met de komst van Farfán, Salcido en Dzsudzsák. Dat zijn echter spelers die door andere scouts zijn aangebracht. Farfán kwam binnen na een tip aan Hiddink, die toenmalig scout Hans van der Zee naar Peru stuurde. Salcido werd ontdekt door Adrie van Kraaij, Dzsudzsák middels een tip aan Valckx. Bij al deze spelers baseerde PSV zich op positieve scoutingsrapporten van meerdere medewerkers, zoals ook Willy van der Kuijlen, Klaas van Baalen, Luc Nilis en Tonny Bruins Slot.
Ik vind aanbiedingen accepteren uit een netwerk toch wat anders dan scouten. Valckx was liever lui dan moe. De reden natuurlijk ook dat hij ge-assimileerd werd.quote:Op vrijdag 2 mei 2008 14:31 schreef ganzenherder het volgende:
Wel kut dan dat andere mensen die goede spelers gescout hebben, Valkckx en Van der Zee, inmiddels ook pleiten zijn![]()
Ze hebben een klein beetje meebetaald voor de eerste optie op Farfán.quote:Op vrijdag 2 mei 2008 14:45 schreef sjimz het volgende:
Is Farfan ook door Chelsea binnen gehaald?
Hij heeft maar 1.5 miljoen dollar gekost hoor.quote:Op vrijdag 2 mei 2008 15:07 schreef cultheld het volgende:
[..]
Ze hebben een klein beetje meebetaald voor de eerste optie op Farfán.
Ja, maar hij is door Chelsea "aangebracht". Destijds (in 2004 dus) was het ook gewoon in alle media vermeld dat Chelsea de 1e optie had afgedwongen.quote:Op vrijdag 2 mei 2008 15:43 schreef PyTh het volgende:
[..]
Hij heeft maar 1.5 miljoen dollar gekost hoor.
Je moet eens kijken wie dat stukje geschreven heeft, welke bronnen hij opvoert, en wat voor stukken hij de afgelopen dagen nog meer geschreven heeft...quote:Op vrijdag 2 mei 2008 16:51 schreef Jakobw het volgende:
Sorry hoor, Meesterscout de Visser: 23 spelers halen, waarvan er 3 toppers zijn en 20 echt onvoldoende is gewoon slecht.
quote:Reker: criticasters verdraaien de feiten
BRON: Radio 1
Tegenover radio 1 heeft Jan Reker laten weten dat degenen die hem bekritiseerden vanuit de club de feiten verdraaien. "Of verkeerd begrijpen, laat ik het positief zeggen", aldus Reker. "Ik lieg niet en alles wat er gezegd is, kan ik weerleggen."
Veel kritiek sloeg op beloftes die Reker gedaan zou hebben. "Ik heb nooit een contractbespreking gedaan op één na. Dat was met (Ibrahim) Afellay en dan nog op verzoek van Stan omdat hij in het ziekenhuis lag", sprak Reker. "Als je iemand weg wilt hebben is het heel gemakkelijk scoren met dat soort feiten. Met drie tegen een, maar de waarheid is absoluut anders."
Volgens Reker komt het niet meer goed tussen hem en Valckx en De Visser: "Er is geen weg terug. De verhouding, dat kan niet meer." Gomes ziet hij liever wel in Eindhoven blijven, ondanks dat zijn management een nieuwe club voor hem zoekt. "Gomes is een fantastische keeper, die zouden we heel graag willen behouden", aldus Reker.
Wat weet een rasgroninger daar nou van. Ik ben geen raseindhovenaar, maar ik zeg als fan: dat heeft PSV niet nodig. Misschien kunnen we beter als franchise in een Engelse of Duitse stad gaan spelen, dat kan.quote:Op vrijdag 2 mei 2008 17:25 schreef Grulez het volgende:
Wat een heerlijk stukje zelfoverschatting van RekerNatuurlijk zullen de spelletjes van Lemic en De Visser ook geen zuivere koffie zijn, maar een club als PSV heeft zulke mensen wel nodig.
Hehe, eigenlijk best een grappig stukje. Ik wist eigenlijk nooit wat ik van De Visser moest denken, kwam bij mij altijd over als een oude praatjesmaker. Vooral op televisie bij wedstrijden van Jong Oranje, etc. Grappig om te zien dat aan zijn ontdekte spelers amper is verdiend (lijkt mij een belangrijk punt), verder zijn die spelers niet echt geweldige spelers gebleken. De echte toppers (Alex, Farfán, Salcido, etc.) zijn dus gewoon via andere scouts naar PSV gebracht.quote:
Aan de kwaliteit van De Visser behoeft niet te worden getwijfeld, hij levert uiteraard naar ieders budget. Dat is óók een kwaliteitquote:Op vrijdag 2 mei 2008 19:32 schreef RayMania het volgende:
[..]
Hehe, eigenlijk best een grappig stukje. Ik wist eigenlijk nooit wat ik van De Visser moest denken, kwam bij mij altijd over als een oude praatjesmaker. Vooral op televisie bij wedstrijden van Jong Oranje, etc. Grappig om te zien dat aan zijn ontdekte spelers amper is verdiend (lijkt mij een belangrijk punt), verder zijn die spelers niet echt geweldige spelers gebleken. De echte toppers (Alex, Farfán, Salcido, etc.) zijn dus gewoon via andere scouts naar PSV gebracht.
Hallo, dit zijn toch gewoon eenvoudige feiten of niet?quote:Op vrijdag 2 mei 2008 16:55 schreef djnospinzone het volgende:
[..]
Je moet eens kijken wie dat stukje geschreven heeft, welke bronnen hij opvoert, en wat voor stukken hij de afgelopen dagen nog meer geschreven heeft...
Jan is weer te aardig: Gomes, ook oppleuren, even schoon schip maken!quote:
Nee. Waar zie jij een bron voor de beweringen die vd Nieuwenhof doet in dat artikel? Die zijn er niet. Deze journalistieke onbenul laat zich gebruiken als voorlichtingshoer door de heren Reker en Schuitema.quote:Op vrijdag 2 mei 2008 19:41 schreef Jakobw het volgende:
[..]
Hallo, dit zijn toch gewoon eenvoudige feiten of niet?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |