nee, want dan gaan al de url's en plaatjes in quotes kapot.quote:
klinkt als een ideequote:Op zondag 20 april 2008 12:49 schreef Adelante het volgende:
Je hebt ook nog even tot de 10km, www.bridgetobridge.nl
Als je quote, en dat kopiert gaat het wel..quote:Op zondag 20 april 2008 12:45 schreef Adelante het volgende:
[..]
nee, want dan gaan al de url's en plaatjes in quotes kapot.
Ik loop nooit voor 22 uur in de zomer, veel te warm nog.quote:Op zaterdag 10 mei 2008 14:52 schreef gday het volgende:
Tijdje last gehad van m'n linkerknie, maar vandaag ga ik er weer eens op uit denk ik. Duurloopje van 45 minuten als het wat afgekoeld is buiten.
Zijn er meer mensen die af en toe luisteren naar de Phedippidations-podcast?
Ook in de winter ga ik meestal rond dat tijdstip de deur uit.quote:Op zaterdag 10 mei 2008 14:56 schreef Adelante het volgende:
[..]
Ik loop nooit voor 22 uur in de zomer, veel te warm nog.
En bevalt hij? Zoek ook zo iets namelijk liefst met korte oordoppiesquote:Op dinsdag 29 april 2008 11:00 schreef octopussy het volgende:
Les 3 (serie1) vandaag, heb er wel zin in. Dit is de les die ik het laatst heb gelopen voor mijn knieblessure. Als ik nu deze les ook nog niets van mijn knie voel dan ben ik heel erg blij want dan is er veel vooruitgang geboekt
![]()
Oh en tevens verwacht ik vandaag of morgen deze mp3 speler die je op je kleding kan clippen:
[ afbeelding ]
Ik heb wel een mp3 speler (20GB) maar die is vrij lomp en ik kan hem nergens aan vastmaken. Hoop dat dit cheap-ass dingetje goed vast blijft zitten.
Met nikeplus en je ipod hoor je wanneer je op de helft bent en kun je zelf instellen hoever je wilt lopen. (www.nikeplus.com)quote:Op woensdag 14 mei 2008 22:26 schreef octopussy het volgende:
Hij bevalt heel goed
2 kleine nadeeltjes: de aansluiting van de oordopjes is kleiner dan normaal, dus andere oordoppen passen niet. Verder heb je geen display, dus moet je een beetje gokken wanneer je op de helft bent.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
dat is een hoopgevend bericht...quote:Op zondag 20 april 2008 12:48 schreef motorbloempje het volgende:
ahaaaaaaaaa
hier is het Evy topic![]()
Ook hier maar even melden dus.
Ben in januari begonnen met deel 1, en heb deze op 15 maart afgesloten met de 5km op de City Pier City-loop!
De eerste lessen ging ik dood van 1 minuut, de lessen erna dood na 4 minuten, en uiteindelijk met doorzetten die 5km gehaald. In 00:30:50wat onder de 30 had kunnen zijn als er geen opstoppingen op het Spui waren geweest
Ben nu begonnen met Evy Deel 2, van 5 naar 10km en ga vandaag les 7 of 8, even bedenken waar ik gebleven ben, lopen
Waarom? Gewoon vrijdag aan les 2 beginnen, als je iedere keer dezelfde les gaat doen als je kapot was blijf je bezig. Als je zo kapot was moet je misschien iets zachter lopen. In principe moet je op een tempo lopen waarbij je nog met iemand zou kunnen praten.quote:Op woensdag 21 mei 2008 00:19 schreef droomkoningin het volgende:
[..]
eerst 2 dagen rust en dan vrijdag les 1 weer opnieuw doen, ben benieuwd of ik t dan al wat langer volhoudt
Is dat zo? Ik zou alleen een les overnieuw doen als ik de les niet gehaald heb. Als ik er veel moeite gehad mee zou hebben zou ik gewoon de volgende doen, op een iets rustiger tempoquote:Op woensdag 21 mei 2008 09:59 schreef gday het volgende:
Volgens mij wordt ook gewoon aangeraden om een les opnieuw te doen als je er naar je eigen idee te veel moeite mee hebt gehad.
Ik kan me herinneren dat ik met 1 les ook eens moeite heb gehad, ergens halverwege ... en die heb ik zelf ook niet opnieuw gedaan.quote:Op woensdag 21 mei 2008 12:21 schreef Blik het volgende:
[..]
Is dat zo? Ik zou alleen een les overnieuw doen als ik de les niet gehaald heb. Als ik er veel moeite gehad mee zou hebben zou ik gewoon de volgende doen, op een iets rustiger tempo
Juist, het is helemaal niet de bedoeling dat je helemaal kapot bent (gebeurt natuurlijk af en toe wel). Ik deed dat in het begin ook en het plezier in hardlopen gaat dan snel weg, het opbouwen duurt dan ook veel langer omdat je als de lessen langer duren je het gewoon niet haalt omdat je iedere keer na 3 minuten kapot zit. Gewoon lekker rustig beginnen, die snelheid komt later wel.quote:Op woensdag 21 mei 2008 19:30 schreef Adelante het volgende:
Ik zou echt je tempo terugschroeven dan, je moet denken dat je snelwandelt of heel langzaam aan het joggen bent, echt harder lopen ga je vanzelf doen.
ik wou zeggen: dan loop ik met je meequote:Op maandag 26 mei 2008 18:46 schreef octopussy het volgende:
hmmz ik had bedacht om 7 september mee te doen met de 5 km loop van de Haarlemmermeerloop. Dan heb ik ruim de tijd om Evy's schema af te maken en een mooi doel om naar toe te werken. Maja, ik kom die zondag pas om 8.00 terug met het vliegtuig van vakantie dus dat gaat hem niet worden![]()
Maar even een andere loop zoeken dus
succesquote:
Was lekkerquote:Op maandag 26 mei 2008 20:22 schreef Abbadon het volgende:
[..]
succesik ga er morgenavond weer voor, denk ik...
Ik hoop voorlopig in ieder geval 3x per week te kunnen...moet wel lukken, denk ik....had vandaag wel een klein beetje spierpijn, maar niets waar ik echt last van had...zou morgen over moeten zijn...quote:Op maandag 26 mei 2008 21:01 schreef eer-ik het volgende:
Was lekker
Ik probeer me echt aan die dag pauze te houden en dan de dag erop weer verder te lopen.
Voor alsnog heb ik daar ook wel tijd voor gelukkig
Ik had gister en vandaag ook nog een klein beetje spierpijn, effe goed gestrekt net voor het lopen en geen last meer van gehad.quote:Op maandag 26 mei 2008 21:15 schreef Abbadon het volgende:
[..]
Ik hoop voorlopig in ieder geval 3x per week te kunnen...moet wel lukken, denk ik....had vandaag wel een klein beetje spierpijn, maar niets waar ik echt last van had...zou morgen over moeten zijn...
Precies.quote:Op maandag 26 mei 2008 21:22 schreef vrolijke-frits het volgende:
Ik ben ook net terug. Ik loop 'samen' met eer-ik, hij in Utrecht, ik in Boskoop
Net les 7 gelopen van Evy en ging lekker. Zaterdag was mijn topdag, toen had ik nog wel 5 km kunnen lopen
Maar eer-ik en ik houden elkaar gestimuleerd om te lopen en gaan samen ook ons jeugdtrauma verwerken: een rondje om de Alphense Zegerplas.
Ja, en dan hier pronken dat we nog geen 5 km hebben gerendquote:Op maandag 26 mei 2008 21:26 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Precies.
Effe dat ding rondrennen in een toptijd, dat zal 'm leren
heel belangrijk. Je lichaam heeft tijd nodig om te herstellen van zware inspanning om blessures te voorkomen..quote:
Ja, dat is waarquote:Op maandag 26 mei 2008 21:29 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
heel belangrijk. Je lichaam heeft tijd nodig om te herstellen van zware inspanning om blessures te voorkomen..
voor een beginner is 3 keer 3 minuten al een zware inspanning, maar aangezien je over het algemeen elke keer net iets over je vorige grens heen probeert te lopen, blijft het een zware inspanning die je niet moet onderschatten
voorzichtig met je lichaam, dat moet je altijd zijn..
het viel mij ook alles mee...die kleine 20 minuten van die eerste les vlogen echt om...quote:
Dat heb ik nu ook, mede doordat jij ook rent.quote:Op maandag 26 mei 2008 21:30 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Ja, dat is waar
Ik heb nu echt zoiets van: ik zou morgen wel weer willen
Waarschijnlijk morgen weer spierpijn, dus het zal idd niet echt verstandig zijn om weer direct te gaan.
Ik heb de zin in ieder geval wel helemaal gevonden
Vind het warempel leuk om te doen.
quote:
quote:Op maandag 26 mei 2008 19:44 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
ik wou zeggen: dan loop ik met je meemaar dan kan ik OOK niet.. misschien de bridge to bridge dan maar?
Zelf heb ik vandaag voor het eerst weer gelopen in een maand! Nou ja, voor het eerst Evy gelopen in een maand. Wel wat hardlooptrainingen binnendoor gedaan. En gespinned en gesquashed, dus niet helemaal stilgezeten.
Was bij les 9 gebleven, maar wilde les 7 doen. Die bleek niet meer in mn mp3 te staan, dus maar les 8 nog een keer gedaan met de instelling: als het te zwaar word, stop ik gewoon.
Maar dat bleek allezins mee te vallen. Heb de 41 minuten uitgelopen en zelfs nog kunnen versnellen de laatste 5 minuten!zeer trots! en dat alles met een gemiddelde hartslag van 174!
De conditie gaat echt vooruit hier!
Geen dank.quote:
Zegerplas is toch maar 4,2 km ofzo??quote:Ja, en dan hier pronken dat we nog geen 5 km hebben gerend
Maar het streven is er!
Haha, wat grappig! Ik kom oorspronkelijk uit Alphen a/d Rijn en heb de Zegerplas dus ook regelmatig moeten trotseren in de gymles. Rond m'n 12e/13e heb ik die het snelst gelopen, zonder tussendoor te wandelen in 20:30 minutenquote:Op maandag 26 mei 2008 21:22 schreef vrolijke-frits het volgende:
Maar eer-ik en ik houden elkaar gestimuleerd om te lopen en gaan samen ook ons jeugdtrauma verwerken: een rondje om de Alphense Zegerplas.
Ja, klopt, maar had er vroeger genoeg moeite meequote:Op dinsdag 27 mei 2008 11:37 schreef bmwdevil het volgende:
[..]
Zegerplas is toch maar 4,2 km ofzo??
Ga ik waarschijnlijk van t weekend of volgende week lopen, morgenavond eens kijken of we de 3,7 halen, het gaat tot nu toe erg voorspoedig, vorige week begonnen met 2,2 km in het bos, gister redelijk makkerlijk 3,2 km gelopen. Op naar de 6,4 km met de dam-tot-damloop in september..
Goed idee voor een Challenge!quote:Op dinsdag 27 mei 2008 12:24 schreef Adurothiel het volgende:
[..]
Haha, wat grappig! Ik kom oorspronkelijk uit Alphen a/d Rijn en heb de Zegerplas dus ook regelmatig moeten trotseren in de gymles. Rond m'n 12e/13e heb ik die het snelst gelopen, zonder tussendoor te wandelen in 20:30 minuten![]()
Op m'n 13e stopte ik met turnen en daarna heb ik dus 7 jaar niets anders gesport dan dat beetje gymles op de middelbare school.
Een half jaar geleden ben ik begonnen met hardlopen, hartstikke leuken ik vind eigenlijk dat het moet lukken om die Zegerplas een keer sneller te doen, maar ik betwijfel of het lukt! M'n snelste tijd op 5 km is tot nu toe 27:16. Lopen vind ik nu heerlijk maar ik betwijfel of er veel meer snelheid in zit dan dit...
Maar succes ermee dus
Vind ik ook hoor! De langste afstand die ik aan een stuk gelopen heb is 7.5 km en daar was ik veel trotser op dan wanneer ik een paar seconden korter over een afstand doe waarvan ik weet dat ik het sowieso kan uitlopen.quote:Op dinsdag 27 mei 2008 13:58 schreef eer-ik het volgende:
Goed idee voor een Challenge!
Meer snelheid is toch ook niet het belangrijkste...
Lang volhouden >>> hoge snelheid als je 't mij vraagt.waar heb je op school gezeten dan?
Ik had ook altijd moeite met rondje meerquote:Op dinsdag 27 mei 2008 14:18 schreef Adurothiel het volgende:
[..]
Vind ik ook hoor! De langste afstand die ik aan een stuk gelopen heb is 7.5 km en daar was ik veel trotser op dan wanneer ik een paar seconden korter over een afstand doe waarvan ik weet dat ik het sowieso kan uitlopen.
Ik zat op het Ashram College. Jij/jullie?
Ding komt pas 06.06 in de winkelquote:Op dinsdag 27 mei 2008 13:59 schreef eer-ik het volgende:
Dalijk deze halen + schoenen
[ afbeelding ]
http://nikeplus.nike.com/nikeplus/quote:Op dinsdag 27 mei 2008 20:50 schreef Blik het volgende:
[..]
wat is het precies, misschien wel geinteresseerd
Ik zat op het Scala, en ook zeker een keer of 3/4 dat rondje gelopenquote:Op dinsdag 27 mei 2008 14:18 schreef Adurothiel het volgende:
[..]
Vind ik ook hoor! De langste afstand die ik aan een stuk gelopen heb is 7.5 km en daar was ik veel trotser op dan wanneer ik een paar seconden korter over een afstand doe waarvan ik weet dat ik het sowieso kan uitlopen.
Ik zat op het Ashram College. Jij/jullie?
Ik ook zoiets gok ik.quote:Op dinsdag 27 mei 2008 21:16 schreef vrolijke-frits het volgende:
[..]
Ik zat op het Scala, en ook zeker een keer of 3/4 dat rondje gelopen
leuk speeltje ja...zit er aan te denken het ook te kopen...je hebt als het goed is een versie met bijhorende schoenen, en een versie met een sensor die je aan je schoenen vast kan makenquote:Op dinsdag 27 mei 2008 21:05 schreef eer-ik het volgende:
[..]
http://nikeplus.nike.com/nikeplus/
staat daar.
Klik daar op 'Gear and music' dan op 'gear' en dan op sportband.
Houdt e.e.a. bij en je kan die gegevens dan uploaden naar nikeplus.com.
Daar kan je makkelijk al je stats bijhouden, hoeveel je al gelopen hebt etc
Er zijn verschillende schoenen, je kunt in de store kijken naar de NIke+ schoenen.quote:Op dinsdag 27 mei 2008 21:50 schreef Abbadon het volgende:
[..]
leuk speeltje ja...zit er aan te denken het ook te kopen...je hebt als het goed is een versie met bijhorende schoenen, en een versie met een sensor die je aan je schoenen vast kan maken![]()
net les 2 gelopen, trouwens...was al redelijk moe van een lange dag, maar wilde per se nog even...ging opnieuw redelijk makkelijk, maar iets lastiger dan de eerste les...waarschijnlijk omdat ik pas tegen half 9 thuis was vandaag ivm die bommelding op Amsterdam CS
aha...thanx...moet maar even informeren in hoeverre dat even goed werkt in mijn schoenen dan...vind het systeem op zich er nl wel erg prettig uit zien...en wil sowieso wel enige indicatie hebben van de afstand die ik aflegquote:Op dinsdag 27 mei 2008 21:53 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Er zijn verschillende schoenen, je kunt in de store kijken naar de NIke+ schoenen.
Er zit bij die polsband een sensor die je in die nike+ schoenen kunt doen.
Je kan ze ook op andere schoenen doen maar dan is het waarschijnlijk wel wat minder accuraat.
Bij die officiele schoenen zit er een uitsparing in de zool aan de binnenkant van de schoen waar ie inmoet.
Zijn verschillende modellen verkrijgbaar
Dat het niet veel is nu doet er toch ook niet echt toe?quote:Op dinsdag 27 mei 2008 22:12 schreef Abbadon het volgende:
[..]
aha...thanx...moet maar even informeren in hoeverre dat even goed werkt in mijn schoenen dan...vind het systeem op zich er nl wel erg prettig uit zien...en wil sowieso wel enige indicatie hebben van de afstand die ik afleg
(...hoewel dat momenteel nog niet echt veel zal voorstellen)
absoluut...daar gaat het ook om...zien hoe je vooruit gaat...dat motiveert, als het goed is...samen met de stem van Evy zou dat genoeg moeten zijnquote:Op dinsdag 27 mei 2008 22:29 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Dat het niet veel is nu doet er toch ook niet echt toe?
Het is wel mooii om het bij te houden, zien dat je prestaties omhoog gaan, etc.
Wanneer het ding in de winkel is kan je wel even vragen hoe nauwkeurig het is als je die sensor gewoon op je normale schoen doet. Kunnen ze vast wel vertellen bij een fatsoenlijke winkel.
Ja, ik vind het wel relaxed zoquote:Op dinsdag 27 mei 2008 22:45 schreef Abbadon het volgende:
[..]
absoluut...daar gaat het ook om...zien hoe je vooruit gaat...dat motiveert, als het goed is...samen met de stem van Evy zou dat genoeg moeten zijn
en het maakt je hoofd lekker leeg...da's ook wel eens prettig, moet ik zeggen...
ja, het vliegt echt om inderdaad...en als ik dan zie dat ik 3 kilometer heb afgelegd...quote:Op dinsdag 27 mei 2008 22:51 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Ja, ik vind het wel relaxed zo
Had gister ook opeens zoiets van: wtf, zit ik nu al op de helft?
Ging rap, ging lekker, morgen weer, heb er zin in [ afbeelding ]
probeer google earth andersquote:Op dinsdag 27 mei 2008 22:20 schreef Abbadon het volgende:
hoe nauwkeurig is dat www.gmap-pedometer.com eigenlijk? want ik kan me haast niet voorstellen dat ik in die 22 minuten van les 2 vandaag 3 kilometer heb afgelegd...
doe ikquote:
Ik probeer wel zo veel mogelijk die 'om de dag' regel aan te houden.quote:Op dinsdag 27 mei 2008 22:56 schreef Abbadon het volgende:
[..]
ja, het vliegt echt om inderdaad...en als ik dan zie dat ik 3 kilometer heb afgelegd...
ik ga vrijdag weer...dan werk ik toch thuis, dus kan ik makkelijker even een stuk lopen...
Die Pedometer site maakt gebruik van google maps, dat is net zo nauwkeurig als earth toch?quote:
3x per week is het idee toch? vrijdag en zondag is voor mij makkelijk...en dan nog dinsdag of woensdagavond...wil in ieder geval voorlopig dat aanhouden...quote:Op dinsdag 27 mei 2008 23:10 schreef eer-ik het volgende:
Ik probeer wel zo veel mogelijk die 'om de dag' regel aan te houden.
Morgen weer, vrijdag ook.
Dan 't weekend niet, en maandag wel weer
google earth geeft in ieder geval de zelfde afstand...3 km dus...klinkt niet slechtquote:Die Pedometer site maakt gebruik van google maps, dat is net zo nauwkeurig als earth toch?
Ja, volgens mij is dat het idee inderdaad.quote:Op dinsdag 27 mei 2008 23:23 schreef Abbadon het volgende:
[..]
3x per week is het idee toch? vrijdag en zondag is voor mij makkelijk...en dan nog dinsdag of woensdagavond...wil in ieder geval voorlopig dat aanhouden...
[..]
google earth geeft in ieder geval de zelfde afstand...3 km dus...klinkt niet slecht
hmmz...3 km in ruim 20 minuten komt op iets minder dan 9 km/uur...en da's met de helft van de tijd gewoon wandelen...betekent dus dat je met zo'n relatief traag loop-tempo toch al genoeg doet om zonder al te veel problemen in een half uur straks 5 km te lopen...hoopgevendquote:Op dinsdag 27 mei 2008 23:26 schreef eer-ik het volgende:
3 km is een goeie afstand idd, ik ben benieuwd wat ik netto loop, zal het volgende week zien als ik met dat apparaat kan gaan lopen
Met de helft van de tijd.quote:Op dinsdag 27 mei 2008 23:39 schreef Abbadon het volgende:
[..]
hmmz...3 km in ruim 20 minuten komt op iets minder dan 9 km/uur...en da's met de helft van de tijd gewoon wandelen...betekent dus dat je met zo'n relatief traag loop-tempo toch al genoeg doet om zonder al te veel problemen in een half uur straks 5 km te lopen...hoopgevend
Als je er echt veel last van gaat krijgen zou ik het wat rustiger aan doen. Als je echt zwaar overgewicht hebt zou ik toch ook maar gewoon gaan fietsen. Ga maar eens 15 a 20 kilometer fietsen iedere dag en je valt gegarandeerd flink af. Als je dat dan combineerd met hardlopen (1 a 2 keer per week) ben je in no-time een paar kilo lichter.quote:Op woensdag 28 mei 2008 00:07 schreef droomkoningin het volgende:
gisteren gelopen, in het begin had ik last van mijn knieen... maar na een tijdje lopen zakte dat wel af (aan het eind meer last van mijn enkels)
vandaag verneem ik ook steeds mijn knieen, geen pijn maar toch wel een vervelend gevoel...
de planning is om morgen weer te gaan lopen... wat is nu verstandig... gewoon doorzetten of het wat rustiger aandoen? (ik heb flink overgewicht, met mijn bmi wordt over het algemeen afgeraden om meteen te beginnen met hardlopen...) dus stiekum weet ik t antwoord wel, maar ik wil graag wel het trainingsritme volhouden, ben bang dat als ik ermee stop het weer een 10-jaren plan wordt voordat ik weer van de bank afkom
ik heb na zitten denken over alternatieven... ik fiets regelmatig op de hometrainer, maar die fietst niet fijn (goedkoop geval).. rondjes fietsen, dat voelt niet echt als sporten, zwemmen vind ik niet echt wat, sportschool kost teveel tijd en niet motiverend, teamsport is alleen leuk als je wedstrijden meedoet en daar heb ik ook geen tijd voor...
Misschien toch eens een de rom-machine uitproberen... vooral hopeloze gevallen zonder conditie (zoals ik) schijnen daarmee in korte tijd goede resultaten te boeken
morgenavond eerst maar weer es "hardlopen" , desnoods de meeste tijd wandelen ipv rennen
of ik wandel gewoon heel snelquote:Op woensdag 28 mei 2008 08:36 schreef eer-ik het volgende:
Met de helft van de tijd.
Je loopt dus al 2 keer zo hard als dat je doet als je wandelt
Goed bezigquote:Op woensdag 28 mei 2008 21:48 schreef vrolijke-frits het volgende:
Net terug van wat de 7e les had moeten zijn... Ik had per ongeluk de 5e les aangezet
Ging prima, ik heb na het eind van de les een gewoon nummer van ruim 5 minuten opgezet en het lukte me makkelijk om dit vol te houden. Ik boek progressie
Ja buiten dat. Ik begin me ook gezonder te voelen. Maar ik probeer me toch wel aan de lesse te houden, steeds maar een klein stukkie er bij lopenquote:Op woensdag 28 mei 2008 22:26 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Goed bezig
Ik boek ook duidelijk progressie.
Heb nog 20 minuten doorgelopen stiekem.
Ging zo lekker...
Ook het tempo is aardig wat verhoogd, lukt ook goed om dat vol te houden.
Morgen maar weer effe dagje rust en vrijdag weer vrolijk @ les 4 verder
Had nooit verwacht dat ik dit naast nuttig ook nog leuk zou gaan vinden!
Ja, ik ook wel, maar ik kwam in de buurt van een maat toen ik klaar was.quote:Op woensdag 28 mei 2008 22:33 schreef vrolijke-frits het volgende:
[..]
Ja buiten dat. Ik begin me ook gezonder te voelen. Maar ik probeer me toch wel aan de lesse te houden, steeds maar een klein stukkie er bij lopen
Ik heb dat stiekem ook, dat is ook mede de reden waarom ik nog verder ben gaan lopen.quote:Op woensdag 28 mei 2008 22:45 schreef Abbadon het volgende:
ik ben ergens geneigd eens een les over te slaan, omdat ik gewoon niet in de buurt van iets wat lijkt op moe kom...van de andere kant is dat misschien ook wel gewoon de bedoeling natuurlijk...
Maar pas op dat je niet te veel doet. Dat zou wel eens mis kunnen gaan. Ik loop daarom maar net ff een beetje meer.quote:Op woensdag 28 mei 2008 22:56 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Ik heb dat stiekem ook, dat is ook mede de reden waarom ik nog verder ben gaan lopen.
Aan de andere kant vind ik het ook prima om het gewoon rustig op te bouwen, ik merk in die 3 lessen al een aanzienlijke verbetering van mijn prestaties.
jaja, maar zoals gezegd was dit een uitschietert omdat ik in de buurt van een maat wasquote:Op woensdag 28 mei 2008 22:58 schreef vrolijke-frits het volgende:
[..]
Maar pas op dat je niet te veel doet. Dat zou wel eens mis kunnen gaan. Ik loop daarom maar net ff een beetje meer.
Zo komen er zeker vriendquote:Op woensdag 28 mei 2008 23:00 schreef eer-ik het volgende:
[..]
jaja, maar zoals gezegd was dit een uitschietert omdat ik in de buurt van een maat was
En terugwandelen had ik ook geen zin in, dan maar een beetje tempo erin
Ik ga vanaf nu wel weer gewoon het programma volgen + een klein beetje extra.
ja, duidelijk...ik wil het ook gewoon op een goede manier opbouwen...maar ik vind het ook wel lekker om een beetje moe te zijn en het gevoel te hebben iets meer naar m'n grens toe te zitten...quote:Op woensdag 28 mei 2008 22:58 schreef vrolijke-frits het volgende:
[..]
Maar pas op dat je niet te veel doet. Dat zou wel eens mis kunnen gaan. Ik loop daarom maar net ff een beetje meer.
Gaat lukken iddquote:
En een iets hoger tempo aanhouden, ook tijdens het wandelen?quote:Op woensdag 28 mei 2008 23:17 schreef Abbadon het volgende:
[..]
ja, duidelijk...ik wil het ook gewoon op een goede manier opbouwen...maar ik vind het ook wel lekker om een beetje moe te zijn en het gevoel te hebben iets meer naar m'n grens toe te zitten...
Tering, waar woon je? Waar het cijfer 1 staat daar woon ik ongeveerquote:Op woensdag 28 mei 2008 23:22 schreef eer-ik het volgende:
http://www.gmap-pedometer.com/?r=1938398
Mijn route van vandaag
[..]
Exact op het eindpunt.quote:Op woensdag 28 mei 2008 23:30 schreef Blik het volgende:
[..]
Tering, waar woon je? Waar het cijfer 1 staat daar woon ik ongeveer(Nijenrodeplantsoen)
Goeie tip voor als je wat verder loopt, als je nou gewoon alleen een stuk doorloopt langs de Vecht richting Slot Zuylen, dan loop je veel rustiger dan door de woonwijk heen. Hoef je ook niet te wachten op auto's en dergelijke
Dus je woont daar aan de Vecht met mooi uitzicht op het Zandpadquote:Op woensdag 28 mei 2008 23:32 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Exact op het eindpunt.
Dan woon je praktisch bij mij om de hoek en kan het goed zijn dat je met net voorbij hebt zien lopen
Heb tussen 21:00 en 22:15 gelopen
Richting slot Zuylen is wel een relaxed stuk idd, zal daar vrijdag eens heenlopen.
Die atletiekbaan vlakbij jou, aan de andere kant van het water, daar kan je zeker niet zomaar vrij op?
Dat zou me wel relaxed lijken, zou wel eens op zo'n baan willen lopen.
18,50, niet echt duur.quote:Op woensdag 28 mei 2008 23:53 schreef Blik het volgende:
[..]
Dus je woont daar aan de Vecht met mooi uitzicht op het Zandpad
Is toch grappig, ik klik op je linkje en ik zie opeens een bekend stuk Utrecht. Maar ik heb niet naar buiten gekeken rond die tijd, dus ik heb je niet gezien. Lopen sowieso altijd veel hardlopers op dat stukje.
Maar daar kun je inderdaad niet zomaar op, dat is atletiekvereniging Hellas. Kost 18,50 per kwartaal om als recreant lid te zijn.
Ik had ook altijd wel het idee en ook zin om meer te lopen en vaker te lopen omdat het in het begin niet zo uitdagend was. Ik heb het echter niet gedaan. Waarom zou je overhaasten? Je komt er uiteindelijk toch wel, en haastige spoed is zelden goed ...quote:Op woensdag 28 mei 2008 22:56 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Ik heb dat stiekem ook, dat is ook mede de reden waarom ik nog verder ben gaan lopen.
Aan de andere kant vind ik het ook prima om het gewoon rustig op te bouwen, ik merk in die 3 lessen al een aanzienlijke verbetering van mijn prestaties.
Zorg je wel dat je een fatsoenlijke cooling down houdt?quote:Op vrijdag 30 mei 2008 10:31 schreef Abbadon het volgende:
zovanmorgen toch maar gewoon les 3 gelopen...en aan het einde ging het zo lekker dat ik de laatste 3 minuten ipv wandelen gewoon maar doorgelopen ben...erg goed gevoel, moet ik zeggen
bijna 4 km in totaal, volgens gmaps, dus dat schiet ook lekker op...
zondag weer!
Klopt, dat stuk langs de Vecht maakt ook onderdeel uit van mijn gebruikelijke route: Burg. van Tuyllkade - Van Egmondkade - Marnixlaan - Geuzenplantsoen - Fortlaan - J.m de Muink Keijzerlaan - Prins Bernardlaan - Burg. van Tuyllkadequote:Op woensdag 28 mei 2008 23:53 schreef Blik het volgende:
Lopen sowieso altijd veel hardlopers op dat stukje.
Dan woon jij hier ook in de buurt.quote:Op zaterdag 31 mei 2008 00:36 schreef ImHungryLetsGetATaco het volgende:
[..]
Klopt, dat stuk langs de Vecht maakt ook onderdeel uit van mijn gebruikelijke route: Burg. van Tuyllkade - Van Egmondkade - Marnixlaan - Geuzenplantsoen - Fortlaan - J.m de Muink Keijzerlaan - Prins Bernardlaan - Burg. van Tuyllkade
Vind het rondje lang zatquote:
yup...geen enkele vorm van spierpijn zelfs, vandaagquote:Op zaterdag 31 mei 2008 00:33 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Zorg je wel dat je een fatsoenlijke cooling down houdt?
Ik ga morgen les 4 lopen
Da's hier ook om de hoek jaquote:Op zaterdag 31 mei 2008 00:53 schreef ImHungryLetsGetATaco het volgende:
[..]
Vind het rondje lang zat; dus laten we het maar op de Burg. van Tuyllkade houden.
Ik heb dat ook niet meer idd, sinds ik wél aan warming up en cooling down doe.quote:Op zaterdag 31 mei 2008 08:48 schreef Abbadon het volgende:
[..]
yup...geen enkele vorm van spierpijn zelfs, vandaagcooling down van zeker 10 minuten...morgenochtend ook les 4...hoewel, volgens het spreadsheetje is die identiek aan les 3...naja, ik kijk wel...
blijf het apart vinden dat die eerste paar minuten lopen van zo'n les echt het zwaarst zijn...
Haha, de goeie les pakken is dan wel handig jaquote:Op zaterdag 31 mei 2008 09:40 schreef vrolijke-frits het volgende:
Vanmiddag als het goed is les 7 lopen (hopelijk dit keer wel de goede les) Ik heb er zin in
ja, dat opbouwen van tempo is wel een vereiste...wat dat betreft zijn de eerste paar minuten in feite een deel van je warming up...quote:Op zaterdag 31 mei 2008 13:03 schreef eer-ik het volgende:
Zo, ook weer geregeld.
Beetje overmoedig gestart, ben meteen goed hard gaan lopen wat resulteerde in spierpijn aan het begin van de les maar toch maar afgemaakt zonder echt last te hebben.
Wel vond ik het nu wat warm buiten om te lopen...
Nee, heb gewoon het schema gevolgd deze keer.quote:Op zaterdag 31 mei 2008 13:09 schreef Abbadon het volgende:
[..]
ja, dat opbouwen van tempo is wel een vereiste...wat dat betreft zijn de eerste paar minuten in feite een deel van je warming up...
niet doorgelopen aan het einde deze keer?
vast niet de laatste keer dat je die fout gaat makenquote:Op zaterdag 31 mei 2008 13:11 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Nee, heb gewoon het schema gevolgd deze keer.
Opzich loop ik nu nog steeds wel sneller dan de eerste les in de loopstukken maar ik ben vandaag iets te hard begonnen zeg maar, ben meteen vol gaan rennen ipv opbouwen
Niet echt handig doe ik de volgende keer dus ook niet meer.
Wel de bedoeling jaquote:Op zaterdag 31 mei 2008 13:24 schreef Abbadon het volgende:
[..]
vast niet de laatste keer dat je die fout gaat maken
maar zo werkt het wel, ja...je rent niet alleen steeds iets langer, maar ook steeds iets harder, als het goed is....toch?
redelijke kans dat mij hetzelfde gaat overkomen...de laatste les stemde behoorlijk optimistischquote:Op zaterdag 31 mei 2008 13:31 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Wel de bedoeling ja
Dat is ook niet zo'n probleem doorgaans alleen moet ik het beter opbouwen ipv meteen volgas geven bij het begin van de les
Dat is ook wel weer zoquote:Op zaterdag 31 mei 2008 13:38 schreef Abbadon het volgende:
[..]
redelijke kans dat mij hetzelfde gaat overkomen...de laatste les stemde behoorlijk optimistisch![]()
naja, dan heb je ten minste het gevoel dat je op je grens zit
Ik ga morgenochtend weer...maar ik denk er nog steeds over een les over te slaan, aangezien les 3 en 4 hetzelfde lijken te zijn...quote:
Les 4 is 1 2 2 3 3.quote:Op zaterdag 31 mei 2008 13:48 schreef Abbadon het volgende:
[..]
Ik ga morgenochtend weer...maar ik denk er nog steeds over een les over te slaan, aangezien les 3 en 4 hetzelfde lijken te zijn...
les 4 is dus inderdaad gelijk aan les 3...denk dat ik die maar oversla, ja...les 5 mag geen probleem zijn...je hoort het morgen welquote:Op zaterdag 31 mei 2008 13:55 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Les 4 is 1 2 2 3 3.
Les 5 is denk ik 1 2 3 3 3.
Ik hoop dat er binnenkort kortere wandelpauzes tussen zitten.
Ik denk echt vaak bij die 3 minuten van: fuck, schiet eens op zeg
quote:Op zaterdag 31 mei 2008 13:55 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Les 4 is 1 2 2 3 3.
Nicequote:Op zaterdag 31 mei 2008 14:06 schreef Marurk het volgende:
[..]
Ga zo les 14 lopen: 2' - 1' - 3' - 2' - 6' - 2' - 6' - 2' - 7' - 2'.
Ik moet zeggen dat er nu wel wat progressie in begint te komen. Langzaamaan wordt het toch wel wat zwaarder nu.
Mja, ik zou ook geen problemen hebben met les 5 maar aan de andere kant verzinnen ze zo'n programma ook niet voor jan lulquote:Op zaterdag 31 mei 2008 14:06 schreef Abbadon het volgende:
[..]
les 4 is dus inderdaad gelijk aan les 3...denk dat ik die maar oversla, ja...les 5 mag geen probleem zijn...je hoort het morgen wel
Begint bij Les 7. Daar worden de pauzes korter, eerst wordt er gestart met 2 minuten lopen, wat daarna wel zal worden opgevoerdquote:Op zaterdag 31 mei 2008 13:55 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Les 4 is 1 2 2 3 3.
Juist.quote:Op zaterdag 31 mei 2008 15:28 schreef vrolijke-frits het volgende:
[..]
Begint bij Les 7. Daar worden de pauzes korter, eerst wordt er gestart met 2 minuten lopen, wat daarna wel zal worden opgevoerd
Keurigquote:Op zaterdag 31 mei 2008 15:28 schreef vrolijke-frits het volgende:
[..]
Begint bij Les 7. Daar worden de pauzes korter, eerst wordt er gestart met 2 minuten lopen, wat daarna wel zal worden opgevoerd
Jah inderdaad. En tegen het einde wordt het 10' lopen, 1' wandelen, 20' lopen, 1' wandelen.quote:Op zaterdag 31 mei 2008 18:48 schreef Blik het volgende:
Vergeet ook niet dat dat schema is geschreven voor mensen die met helemaal nul conditie beginnen. Als je merkt dat je het allemaal makkelijk haalt kun je best eens proberen een lesje over te slaan. Op het einde wordt het pas zwaar.
Dan ga je 12 minuten achter elkaar lopen, 1 minuut pauze, 12 minuten hardlopen, 1 minuut pauze, 10 minuten hardlopen.
OK, vandaag voor de eerste keer dat ik het dus niet volhield.quote:
Teveel zal het niet zijn, ik had het ook laatst en had toen niets gegeten..quote:Op zaterdag 31 mei 2008 21:06 schreef Marurk het volgende:
[..]
OK, vandaag voor de eerste keer dat ik het dus niet volhield.
Kreeg onderweg toch wel drukkende pijn in m'n linkerlies, en ook van die bekende steekjes rond het hart. Ik kon de laatste 6 minuten aan 'n stuk niet meer lopen. Weet iemand trouwens waarom je die steekjes krijgt? Te veel of juist te weinig gegeten/gedronken voor het sporten?
Overmorgen ga ik deze les gewoon herhalen. Soms heb je van die dagen dat het super gaat, dat je zoiets hebt van: "Ik kan nog wel een paar minuten doorlopen.", maar soms heb ik ook van die dagen waar het echt tegenzit.Naja, kan gebeuren toch?
Kan je dat zonder moeite doen?quote:Op zaterdag 31 mei 2008 18:48 schreef Blik het volgende:
Vergeet ook niet dat dat schema is geschreven voor mensen die met helemaal nul conditie beginnen. Als je merkt dat je het allemaal makkelijk haalt kun je best eens proberen een lesje over te slaan. Op het einde wordt het pas zwaar.
Dan ga je 12 minuten achter elkaar lopen, 1 minuut pauze, 12 minuten hardlopen, 1 minuut pauze, 10 minuten hardlopen.
Nee, had ook niet veel gegeten, wel 's middags wat, maar daarna niet meer eigenlijk.quote:Op zaterdag 31 mei 2008 21:09 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Teveel zal het niet zijn, ik had het ook laatst en had toen niets gegeten..
Ik had laatst gelopen toen ik wakker werd, gewoon bed uit, zeiken, lopen.quote:Op zaterdag 31 mei 2008 21:12 schreef Marurk het volgende:
[..]
Nee, had ook niet veel gegeten, wel 's middags wat, maar daarna niet meer eigenlijk.
Kán dus door eten komen idd..quote:Steken in de zij kunnen zowel links als rechts voorkomen. De pijnklachten varieren van een licht zeurende pijn tot een tot stoppen toe indringende en stekende pijn. De meeste genoemde en waarschijnlijke oorzaak voor steken in de zij is een zuurstoftekort, dan wel verkramping van de middenrifspier. De middenrifspier, ook wel diafragma genaamd, is een spier die een belangrijke rol speelt bij de ademhaling. De spier ligt dwars op je romp, tussen de buikholte en de borstholte.
Tijdens het lopen kan je de volgende maatregelen nemen om de klachten te laten verdwijnen/verminderen:
Verminder je looptempo.
Bij steken in je rechterzij, adem je uit op het moment dat je linkervoet op de grond komt.
Bij steken in je linkerzij, adem je uit op het moment dat je rechtervoet op de grond komt.
Voorkom deze klachten door de belasting op je middenrif te verminderen door:
Geen zware maaltijd te nuttigen binnen 2-3 uur voor de start van training of wedstrijd.
Tijdens het lopen regelmatig te ademen.
Je buikspieren regelmatig te trainen.
Ik heb afgelopen week 48 minuten aan één stuk gelopen, dus die 12-12-10 is een eitje ja. Maar eerst had ik er wel best wat moeite mee. Toen ik net begon had ik al erg veel moeite met 4 minuten achter elkaar hardlopenquote:Op zaterdag 31 mei 2008 21:11 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Kan je dat zonder moeite doen?
Ik heb een slechte conditie en ben er gewoon mee begonnen maar het gaat me gemakkelijk af allemaal..
Wellicht is mijn conditie beter dan ik had verwacht...
moeite met die 3 minuten heb ik totaal niet.quote:Op zaterdag 31 mei 2008 21:21 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik heb afgelopen week 48 minuten aan één stuk gelopen, dus die 12-12-10 is een eitje ja. Maar eerst had ik er wel best wat moeite mee. Toen ik net begon had ik al erg veel moeite met 4 minuten achter elkaar hardlopen
Gday: heb nog nooit een fartlek gelopen, wel regelmatig wat over gehoord
Ohja, da's waar ookquote:Op zondag 1 juni 2008 11:07 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik zie iedere dag tientallen hardlopers voorbij mijn huis lopen
Whehe, het gaat niet echt van een leien dakje met die Les 7 hequote:Op zondag 1 juni 2008 12:36 schreef vrolijke-frits het volgende:
Zo. Nu even de juiste podcasts gedownload, ik zit nu namelijk een paar dagen bij mijn vriendin thuis en alle podcasts staan op m'n externe harde schijf thuis. Maar alles is nu weer goed in de iPod opgeslagen. Gisteren die les 8 was zwaar, maar wel volgehouden, morgen les 7 dan maar draaienIk heb er zin in.
Kost dat ding maar 15 euro?quote:Op zondag 1 juni 2008 12:57 schreef Brentmeister het volgende:
Zo, ik ben vandaag ook eens begonnen met dit programma en de eerste les gelopen. Gisteren even voor ¤15,- een Zen Stone gehaald bij de Dynabyte en de eerste les erop gezet. Heerlijk apparaatje trouwens.
Nee die wil niet echt. Eerst al les 5 i.p.v. les 7 en gisteren les 8 i.p.v. les 7quote:Op zondag 1 juni 2008 12:45 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Whehe, het gaat niet echt van een leien dakje met die Les 7 he
Nicequote:Op zondag 1 juni 2008 13:18 schreef vrolijke-frits het volgende:
[..]
Nee die wil niet echt. Eerst al les 5 i.p.v. les 7 en gisteren les 8 i.p.v. les 7Maar morgen gaat 't 'm worden, ik voel het.
Ja, misschien wel ja. Maar ik misschien dat ik les 8 oversla. Wel relaxed dat je dan redelijk bij me in de buurt zitquote:Op zondag 1 juni 2008 13:37 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Nice
Loop ik nog maar 2 lessen achter op je straks
Waarom postte ik dit hierquote:
Hehequote:Op zondag 1 juni 2008 13:59 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Waarom postte ik dit hier
Was niet de bedoeling geloof ik.
Maar goed, kan toch niet naar utrecht vandaag
Hier ook denk ikquote:Op maandag 2 juni 2008 18:11 schreef eer-ik het volgende:
Ik ga mezelf kapot zweten zometeen denk ik.
Of getroffen worden door de bliksemquote:Op maandag 2 juni 2008 18:11 schreef eer-ik het volgende:
Ik ga mezelf kapot zweten zometeen denk ik.
28 graden hierquote:
quote:
Ach, dat kan makkelijkquote:Op maandag 2 juni 2008 18:19 schreef Adelante het volgende:
onder de bomen rennen met onweer is wel goed als je af wil vallen
Hehe, je wilt 'm graag hč jongen!quote:Op maandag 2 juni 2008 18:18 schreef eer-ik het volgende:
Godverdomme, is het al vrijdag?
Dan komt die sportband pas
[..]
28 graden hier
[..]
Nietes!!!1!!1!!!
Ik ren gelukkig onder bomen dus zal daar niet echt last van hebben.
Ja stiekem welquote:Op maandag 2 juni 2008 18:27 schreef vrolijke-frits het volgende:
[..]
Hehe, je wilt 'm graag hč jongen!![]()
Het is wel mooi om met zoiets te rennen, je weet wat je doet zeg maar![]()
Dan wacht ik nog wel even.quote:Op maandag 2 juni 2008 20:16 schreef Blik het volgende:
anderhalf uur ongeveer, je kunt het proberen met een uurtje maar dan heb je kans dat dat op gaat breken
Ook net terug, 4,21 km gelopenquote:Op maandag 2 juni 2008 21:50 schreef eer-ik het volgende:
That was réally nice
Les 5 gelopen, begon met 2 minuten, daarna 3 keer 3 minuten lopen en na de les nog even 'Queens of the Stone Age - Go With The Flow uitgelopen op voor mijn doen hoge snelheid
Zweet me nu het apezuur maar vond het heerlijk
Kijk nu al uit naar woensdag.
Heb jij net gelopen blik toevallig of niet?
Ha, dan hebben we ongeveer evenveel gelopen.quote:Op maandag 2 juni 2008 22:30 schreef vrolijke-frits het volgende:
[..]
Ook net terug, 4,21 km gelopen
Oh en eindelijk les 7 gelopen
Lekker gezweet! Nu douchen en daarna lekker slapen
Haha, iedereen vergist zich wel eens.quote:Op maandag 2 juni 2008 22:35 schreef eer-ik het volgende:
Het programma klopt trouwens niet.
Evy liegt iig.
Ze zegt bij begin van Les 6:
We gaan vandaag onze grenzen verleggen, we gaan vandaag immers voor de eerste keer 3 keer 3 minuten lopen.
Maar dat zijn leugens, want in les 5 loop je ook al 3 keer 3 minuten.
Én je start met 2 minuten lopen ipv 1 minuut...
Of heb ik stiekem een andere les gelopen?
edit:
Nee, ik heb gelijk
Heb wel les 5 lopen en dat is 2, 3, 3, 3.
Jazekert.quote:Op dinsdag 3 juni 2008 18:14 schreef gday het volgende:
Wel advies ingewonnen over die schoenen neem ik aan?
waar gekocht?quote:Op dinsdag 3 juni 2008 18:22 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Jazekert.
Sterker nog, ik kreeg dat zonder ernaar te vragen.
Moest een stukje lopen, toen werd er bepaald wat voor type schoen ik moest en waarom.
Mooi zo.quote:Op dinsdag 3 juni 2008 18:22 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Jazekert.
Sterker nog, ik kreeg dat zonder ernaar te vragen.
Moest een stukje lopen, toen werd er bepaald wat voor type schoen ik moest en waarom.
Ik zal zien wat er gebeurt.quote:Op dinsdag 3 juni 2008 18:39 schreef gday het volgende:
[..]
Mooi zo. [ afbeelding ]
Ben benieuwd of ze ook bevallen als je langere stukken rent. Ik heb een paar weken geleden ook nieuwe schoenen gekocht bij Runnersworld maar prompt bij m'n eerste stuk kreeg ik tijdens een stuk van ongeveer 40 minuten lopen ineens last in m'n linkerknie op het einde. Dat bleef de paar keren daarna ook steeds terugkomen, maar minder intens. Nu is het weg.
quote:
erg is die les hč?quote:Op dinsdag 3 juni 2008 22:25 schreef octopussy het volgende:
Holy shit, wat was les 8 zwaar![]()
Het is eerste keer dat ik het bijna niet trok. Het was dit keer 8x 2 minuten hardlopen met 1 minuut pauzes tussendoor. Vreemd dat dat zo veel zwaarder is.
Volgende les aan het einde 5 minuten lopenBen benieuwd
Kersje, de podcasts van Vlaanderen start to run (Evy) zijn 3 keer in de week. Je kan ze op deze website downloaden
Wat een beetje rust al niet kan doen hequote:Op dinsdag 3 juni 2008 22:25 schreef octopussy het volgende:
Het is eerste keer dat ik het bijna niet trok. Het was dit keer 8x 2 minuten hardlopen met 1 minuut pauzes tussendoor. Vreemd dat dat zo veel zwaarder is.
Kersje, de podcasts van Vlaanderen start to run (Evy) zijn 3 keer in de week. Je kan ze op deze website downloaden
uiteraard.quote:Op dinsdag 3 juni 2008 22:44 schreef motorbloempje het volgende:
je gaat écht verschil merken, geloof me!de eerste keer op échte schoenen
wow!
ga je morgen?
heel goed, heel goedquote:Op dinsdag 3 juni 2008 22:46 schreef eer-ik het volgende:
[..]
uiteraard.
Ik heb zitten stuiteren op m'n kamer de hele avond, wilde zo graag rennen maar dacht: moet effe de pauzes hanteren.
Morgen ga ik zéker weer.
arme schenenquote:Op dinsdag 3 juni 2008 22:46 schreef eer-ik het volgende:
Oh, ik heb tot nu toe steeds gelopen op die adidas run DMC style schoenen, die veren niet echt kan ik je vertellen
Kerel bij de hardloopwinkel zei ook: dat je schenen nog heel zijn
De motivatie is er wel hoorquote:
Whehe, ja, die vinden het niet altijd even leuk.quote:Op dinsdag 3 juni 2008 22:48 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
arme schenen
ach, ik heb op K-Swiss-tennis-schoenen gelopen de eerste 13 lessen, ook niet top
ik zeg ook, héél goedquote:Op dinsdag 3 juni 2008 22:50 schreef eer-ik het volgende:
[..]
De motivatie is er wel hoor
Dat is totaal geen probleem.
Had allleen eerlijk gezegd niet van mezelf verwacht dat ik er:
1: aan zou beginnen;
2: het vol zou houden
[..]
Whehe, ja, die vinden het niet altijd even leuk.
Op tennissschoenen is ook niet al te bevorderlijk
Daar heb ik laatst nog een overeenkomst mee afgeslotenquote:Op dinsdag 3 juni 2008 22:53 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
ik zeg ook, héél goed
ik zou niet kunnen wachten met nieuwe schoenenben volgens mij ook meteen diezelfde avond nog gaan lopen..
en het is zó verslavend..had ook zelf nooit verwacht dat ik het leuk zou vinden, vol zou houden en dat ik 't ook lichamelijk vol zou houden! Ga me nu inschrijven voor de zeven heuvelenloop
![]()
Die is echt killing ja, maar wat een genoegdoening als je die hebt uitgelopen!quote:Op dinsdag 3 juni 2008 22:25 schreef octopussy het volgende:
I will, I will.quote:Op woensdag 4 juni 2008 08:17 schreef vrolijke-frits het volgende:
[..]
Die is echt killing ja, maar wat een genoegdoening als je die hebt uitgelopen!
En eer-ik: keep up the good work!
blokker, mediamarkt, elke mediastore wel.quote:Op woensdag 4 juni 2008 08:28 schreef Timmai het volgende:
Weet iemand waar ik een cheap-ass MP3 speler kan vinden die ik op mijn kleding kan clippen?
Pssssstquote:Op woensdag 4 juni 2008 08:28 schreef Timmai het volgende:
Weet iemand waar ik een cheap-ass MP3 speler kan vinden die ik op mijn kleding kan clippen?
Ja lijkt me een mooie tijdquote:Op woensdag 4 juni 2008 08:27 schreef eer-ik het volgende:
[..]
I will, I will.
Hoelaat lopen we vandaag?
Rond de klok van 21 weer?
ja mag misschien wel goedkoop zijn maar als je pas geleden al een mp3spelertje hebt gehaald -_- mijn schoenen waren 69 afgeprijsdquote:Op woensdag 4 juni 2008 09:50 schreef motorbloempje het volgende:
een mp3speler kost je max 15 euro... wat denk je dat goede hardloopschoenen kosten
... en dan vermoeden wij dat dat dan geen schoenen zijn die speciaal voor jou zijn uitgezocht door iemand met verstand van voetafwikkeling e.d.?quote:Op woensdag 4 juni 2008 15:22 schreef Kersje86 het volgende:
[..]
ja mag misschien wel goedkoop zijn maar als je pas geleden al een mp3spelertje hebt gehaald -_- mijn schoenen waren 69 afgeprijsd
Toen ik begon heb ik ook schoenen gekocht van 120 euro. Een gemiddelde hardloopschoen kost gewoon rond de 100 euro, dan heb je verder niks speciaals. Een topper loopt misschien wel op dezelfde schoenen als een beginner, ligt er maar net aan welke schoen bij je past.quote:Op woensdag 4 juni 2008 16:37 schreef Kersje86 het volgende:
ben ook nog maar net begonnen.. heb echt geen schoenen nodig van 100+ euro
Ik heb 5 lessen op 'slechte' (lees: niet voor hardlopen bedoelde) schoenen gelopen voordat ik goeie schoenen kocht. Had na de eerste les al besloten dat ik het zou gaan blijven doen, toch nog een paar keer gelopen, maar nou definitief besloten dat ik blijf lopen.quote:Op woensdag 4 juni 2008 16:46 schreef Kersje86 het volgende:
of dat ik schoenen van 120 euro ga open en na 2 x niet meer ga hardlopen -_- en het ging me ook niet om dat dattie afgeprijsd was, was slecht een bijzaak en het ging me om die mp3 speler -_-
niet dus....quote:Op woensdag 4 juni 2008 08:49 schreef Abbadon het volgende:
grrr...gisteravond wilde ik nog even gaan lopen en ben ik, toen ik de trap afliep en mijn telefoon ging, op enigzins genante wijze misgestapt en door m'n knie gezakt...hopelijk vanavond dan maar!
dat dusquote:Op woensdag 4 juni 2008 16:42 schreef Blik het volgende:
[..]
Toen ik begon heb ik ook schoenen gekocht van 120 euro. Een gemiddelde hardloopschoen kost gewoon rond de 100 euro, dan heb je verder niks speciaals. Een topper loopt misschien wel op dezelfde schoenen als een beginner, ligt er maar net aan welke schoen bij je past.
Als er iets is waar je niet op moet besparen met hardlopen is het wel op schoenen, aangezien hardlopen enorm blessuregevoelig. Dat merk je nog niet als je korte stukjes loopt, maar als je naar de 20 a 30 minuten hardlopen gaat merk je het verschil enorm goed.
Schoenen kopen omdat ze in de uitverkoop zijn is ongeveer het slechtste wat je kunt doen. Dalijk kom je er na 2 maanden achter dat de schoenen toch niet zo goed zijn als je dacht, kun je weer nieuwe schoenen gaan kopen.
Ja, ik heb ook wel weer zin. Zal bij mij wel een latertje worden aangezien ik nu nog moet etenquote:Op woensdag 4 juni 2008 17:26 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Ik heb 5 lessen op 'slechte' (lees: niet voor hardlopen bedoelde) schoenen gelopen voordat ik goeie schoenen kocht. Had na de eerste les al besloten dat ik het zou gaan blijven doen, toch nog een paar keer gelopen, maar nou definitief besloten dat ik blijf lopen.
Meteen maar goeie schoenen gekocht.
gister gekocht, gister ook rustdag gehad, met pijn en moeite níet gelopen gister, vandaag dus weer wel
Heb er nu al zin in.
Ik net op, rond 21:00 weer lopenquote:Op woensdag 4 juni 2008 19:20 schreef vrolijke-frits het volgende:
[..]
Ja, ik heb ook wel weer zin. Zal bij mij wel een latertje worden aangezien ik nu nog moet eten
Zekerquote:Op woensdag 4 juni 2008 19:48 schreef motorbloempje het volgende:
oeh! wel vertellen hoe je schoenen bevallen hč?
ik mag morgen weer
hartslagmeter zit er niet op geloof ikquote:Op woensdag 4 juni 2008 19:53 schreef motorbloempje het volgende:
je hebt ook een hartslagmeter gekocht?
dat is zó handig en tof
toevallig gisteren zonder gelopen, maar normaal altijd métis heel fijn...
soort stappenteller-dingquote:Op woensdag 4 juni 2008 19:56 schreef eer-ik het volgende:
[..]
hartslagmeter zit er niet op geloof ik
M'n hartslag gaat altijd wel goed, zit op een goed ritme, hou het goed vol allemaal enzo
Deze gekocht: http://nl.gizmodo.com/2008/03/16/nike_sportband_in_april.html
Als ik langer door blijf gaan en denk dat het nodig is om een hartslagmeter te kopen koop ik die ook wel een keer.
Ja, dat heb ik dus ook.quote:Op woensdag 4 juni 2008 20:21 schreef motorbloempje het volgende:
ik ga pas lopen als ik ook andere actieve dingen heb gedaan. Als ik de hele dag op mn reet heb gezeten (op een zondag bijvoorbeeld) is het zelfs na de warming-up kansloos
maar als ik al lekker naar de uni ben geweest, boodschapjes heb gedaan, weetikveelwat niet meer, dan gaat 't perfect![]()
Voor mij dus niet 's ochtends vroeg, want dat gaat écht niet werken
Je blijft langer doorgaan!quote:Op woensdag 4 juni 2008 19:56 schreef eer-ik het volgende:
[..]
hartslagmeter zit er niet op geloof ik
M'n hartslag gaat altijd wel goed, zit op een goed ritme, hou het goed vol allemaal enzo
Deze gekocht: http://nl.gizmodo.com/2008/03/16/nike_sportband_in_april.html
Als ik langer door blijf gaan en denk dat het nodig is om een hartslagmeter te kopen koop ik die ook wel een keer.
Heerlijk is dat! Ik liep regelmatig hard in een parkje en dan kom je steeds weer dezelfde lopers tegen (iedereen loopt daar rondjes), bij het zoveelste rondje gaat er meestal wel een lach vanaf ("jij hier")quote:Op dinsdag 3 juni 2008 22:55 schreef eer-ik het volgende:
Ik vind het ook echt leuk worden, kom ook steeds mensen tegen die ook hardlopen hier, vaak handje omhoog of goedkeurend knikje naar iedereen
Goeie postquote:Op woensdag 4 juni 2008 20:51 schreef Sport_Life het volgende:
-
Altijd goed.quote:Op woensdag 4 juni 2008 20:47 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Heerlijk is dat! Ik liep regelmatig hard in een parkje en dan kom je steeds weer dezelfde lopers tegen (iedereen loopt daar rondjes), bij het zoveelste rondje gaat er meestal wel een lach vanaf ("jij hier"). En leuke hardloopsters zijn ook leuk om tegen te komen!
![]()
Ik heb ook eindelijk een leuk rondje in mijn nieuwe woonplaats gevonden, vanaf mijn huis naar Scheveningen strand, ff snel koppie onder water (bij warm weer) en weer terug! Leuk om over een paar weken te kijken of ik hard vooruit ga qua tijd!
op het moment dat je boven je maximale hartslag gaat lopen, ga je spieren verbranden, in plaats van calorieen/vet.quote:Op woensdag 4 juni 2008 20:46 schreef Miss_S het volgende:
Maar waarvoor gebruiken jullie die hartslagmeter? passen jullie de looppas er ook echt op aan?
pas maar op, het is verslavend..quote:Op woensdag 4 juni 2008 20:54 schreef Timmai het volgende:
Wat ontzettend briljant, die MP3'tjes. Ik heb net Les 1 gelopen en dat ging echt heerlijk soepel. Ik ben wel vaker begonnen met lopen, maar ben nog nooit zo enthousiast geweest! Dit is een blijvertje.
Ja dat weet ik maar ik vroeg of jullie daar ook echt naar luisterenquote:Op woensdag 4 juni 2008 20:56 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
op het moment dat je boven je maximale hartslag gaat lopen, ga je spieren verbranden, in plaats van calorieen/vet.
het is dus handig om je hartslag in de gaten te houden om zo verzuring te voorkomen
Ik vind het heerlijk om mensen om me heen te hebben bij het lopen! Liefst andere lopers, maar kan ook wandelaars of fietsers zijn. Route maakt dan op zich niet zoveel uit eigenlijk.quote:Op woensdag 4 juni 2008 20:53 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Goeie post
[..]
Altijd goed.
Leuk stukje maakt het lopen zelf ook wat aangenamer denk ik.
idem!quote:Op woensdag 4 juni 2008 21:01 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Ik vind het heerlijk om mensen om me heen te hebben bij het lopen! Liefst andere lopers, maar kan ook wandelaars of fietsers zijn. Route maakt dan op zich niet zoveel uit eigenlijk.
Ok, want kan me voorstellen dat vele het ook gewoon voor de 'leuk' kopenquote:Op woensdag 4 juni 2008 21:00 schreef motorbloempje het volgende:
ehm.. als je er niet naar zou luisteren, kun je hem net zo goed niet gebruiken.
Het idee is, dat als je zo'n ding koopt, dat je serieus wilt trainen, zonder te veel te willen.
Ook als je nog adem kunt halen, kan je hartslag al te hoog zijn. Je maximale hartslag is 220 - je leeftijd.
Als ik boven mijn max (197) zou zitten, zou ik meteen rustiger aan gaan doen, tussendoor wandelen bijvoorbeeld, om verzuring te voorkomen.
Met spinnen gaan we er wel vaak wat tegenaan zitten, maar nooit veel, en lang. Om zo je grenzen wat op te rekken, en er voor te zorgen dat in de loop van de tijd je hartslag bij die intensifviteit daalt.
Maar ehm.. ja, ik luister daar écht naar.
Het is soms juist goed om tegen/op je max hartslag te zitten, ook (juist!!) bij het trainen voor een 21,1km. Fartlek trainingen e.d.quote:Op woensdag 4 juni 2008 21:00 schreef motorbloempje het volgende:
ehm.. als je er niet naar zou luisteren, kun je hem net zo goed niet gebruiken.
Het idee is, dat als je zo'n ding koopt, dat je serieus wilt trainen, zonder te veel te willen.
Ook als je nog adem kunt halen, kan je hartslag al te hoog zijn. Je maximale hartslag is 220 - je leeftijd.
Als ik boven mijn max (197) zou zitten, zou ik meteen rustiger aan gaan doen, tussendoor wandelen bijvoorbeeld, om verzuring te voorkomen.
Met spinnen gaan we er wel vaak wat tegenaan zitten, maar nooit veel, en lang. Om zo je grenzen wat op te rekken, en er voor te zorgen dat in de loop van de tijd je hartslag bij die intensifviteit daalt.
Maar ehm.. ja, ik luister daar écht naar.
buiten > loopband.quote:Op woensdag 4 juni 2008 21:02 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Ok, want kan me voorstellen dat vele het ook gewoon voor de 'leuk' kopen
Omdat ik op de loopband loop zit dat er al automatisch bij
na twee keer lopen met zo'n band let je er niet meer op tijdens het lopen hoor! Tenzij hij piepjes gaat geven dat je erboven komt of dat je hartslag te laag is. Dan kijk ik wel, maar inmiddels zit ik ruim binnen mn min-maxquote:Op woensdag 4 juni 2008 21:02 schreef octopussy het volgende:
Ik zou mijn hartslag niet willen weten. Ik weet van mezelf dat ik alleen maar zenuwachtig daarvan word en dat is ook niet bepaald gunstig voor de hartslag![]()
Ik probeer wel een regelmatige buikademhaling te houden en als ik een beetje slordig ga lopen even mijn houding weer verbeteren (buikspieren aanspannen, rug rechtop, schouders ontspannen en chin-up)
Loopband buiten zetten?quote:
soms ja, maar niet je hele training.quote:Op woensdag 4 juni 2008 21:03 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Het is soms juist goed om tegen/op je max hartslag te zitten, ook (juist!!) bij het trainen voor een 21,1km. Fartlek trainingen e.d.
Ik ga gewoon lopen, of het nou warm of koud is of regentquote:Op woensdag 4 juni 2008 21:04 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Loopband buiten zetten?
Nee vind het wel prettig lopen en zeker dat ik geen rekening hoef te houden met het mooie Nederlandse weer
Als je dat fijn vindquote:Op woensdag 4 juni 2008 21:05 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Ik ga gewoon lopen, of het nou warm of koud is of regent
dat is ook opgelost met een hartslagbandquote:Op woensdag 4 juni 2008 21:07 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Als je dat fijn vind![]()
En ik ben ook nogal van de cijfertjes dus dan is een loopband ook erg handig
Ja, als het echt volop hoost en ontweert enzo ga ik ook niet vrijwillig naar buiten.quote:Op woensdag 4 juni 2008 21:06 schreef motorbloempje het volgende:
stortregen sla ik over, als het regent en het is een bui, dan wacht ik even met weggaan, maar als het regenen begint als ik al loop, dan loop ik lekker door, tenzij stortregen, dat is gewoon écht niet leuk meer
maar een beetje kou/warmte en wat regen is prima te overleven.
Heel veel trainingsmethodes maken gebruik van de maximale hartslag. Die gebruiken dat als basis zegmaar.quote:Op woensdag 4 juni 2008 21:02 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Ok, want kan me voorstellen dat vele het ook gewoon voor de 'leuk' kopen
Omdat ik op de loopband loop zit dat er al automatisch bij
Waarvoor heb ik een excuus nodig?quote:Op woensdag 4 juni 2008 21:08 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
dat is ook opgelost met een hartslagbanddus dát is geen excuus
schat, dat is een linkje naar de Koffie Slowchatquote:Op woensdag 4 juni 2008 21:08 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Ja, als het echt volop hoost en ontweert enzo ga ik ook niet vrijwillig naar buiten.
Maar ik heb gewoon niets met die apparaten, buiten lopen is 'gezelliger', en bovendien gratis
Mocht dit topic in m'n afwezigheid volgeraken trouwens straks, staat hier de OP.
Heb 'm even vernieuwd en in wiki geplaatst.
Misschien moeten we de lijst met lopers ook even updaten.
Niemand zegt toch serieus dat je een excuus nodig hebtquote:Op woensdag 4 juni 2008 21:09 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Waarvoor heb ik een excuus nodig?
Mag je niet op een loopband lopen? Wordt je daar niet net zo moe van?
Misschien niet de keuze van iedereen maar ik heb een loopband thuis dus ik hoef er ook nog geen eens voor naar de sportschool, waarschijnlijk zou ik dan wel voor buiten kiezen
een loopband is inderdaad minder intensief, schijnt, maar je moet doen wat je zelf leuk vindt, uiteraardquote:Op woensdag 4 juni 2008 21:09 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Misschien niet de keuze van iedereen maar ik heb een loopband thuis dus ik hoef er ook nog geen eens voor naar de sportschool, waarschijnlijk zou ik dan wel voor buiten kiezen
Oh, kutquote:Op woensdag 4 juni 2008 21:11 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
schat, dat is een linkje naar de Koffie Slowchat
Weleens buiten gelopen?quote:Op woensdag 4 juni 2008 21:09 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Nou ik kwam hier niet om mijn keuzes te verdedigen maar om weer een beetje steun te vinden maar dat is kennelijk alleen voor de buiten lopersquote:Op woensdag 4 juni 2008 21:11 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Niemand zegt toch serieus dat je een excuus nodig hebt
Enkelt dat je niet op een band hoeft te lopen omdat je van cijfertjes houdt.
Toch raar dat iedereen klaagt dat het zwaarder looptquote:Op woensdag 4 juni 2008 21:11 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
een loopband is inderdaad minder intensief, schijnt, maar je moet doen wat je zelf leuk vindt, uiteraard
hip!quote:Op woensdag 4 juni 2008 21:12 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Oh, kut
http://wiki.fok.nl/index.php/Hardlopen
Dat is 'm
ik zeg toch, als jij het leuker/beter vindt moet je het vooral doen, geniet ervan, veel plezier.quote:Op woensdag 4 juni 2008 21:13 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Toch raar dat iedereen klaagt dat het zwaarder loopt
Het is zeker mijn keuze, maar ik weet nog van het slanke topic en dit topic dat iedereen die buiten loopt en dan eens op een loopband loopt, het veel moeilijker/zwaarder vindquote:Op woensdag 4 juni 2008 21:15 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
ik zeg toch, als jij het leuker/beter vindt moet je het vooral doen, geniet ervan, veel plezier.![]()
opgelostquote:Op woensdag 4 juni 2008 21:17 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Het is zeker mijn keuze, maar ik weet nog van het slanke topic en dit topic dat iedereen die buiten loopt en dan eens op een loopband loopt, het veel moeilijker/zwaarder vind
Maar wat je ook doet het is altijd beter dan op de bank zitten
Goed punt.quote:Op woensdag 4 juni 2008 21:14 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
hip!
Ik heb me er even bij gezet, en misschien ook wel leuk om achter ieders naam te vertellen waar hij/zij mee bezig is op 't moment. Evy serie 1, of 2, en welke les ten tijde van de openen van het topicen of iemand een specifiek doel heeft.
Ik denk dat het ook niet discussiewaardig is wat nou beter is, band of buiten.quote:Op woensdag 4 juni 2008 21:17 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Het is zeker mijn keuze, maar ik weet nog van het slanke topic en dit topic dat iedereen die buiten loopt en dan eens op een loopband loopt, het veel moeilijker/zwaarder vind
Maar wat je ook doet het is altijd beter dan op de bank zitten
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |