abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57580373

Dit is het topic over tennisspeler Novak Djokovic. Bespreek hier alles wat deze tennisser aangaat! Ben je fan van hem? Wat vind je van zijn prestaties? Bespreek over die mooie bal die hij sloeg! Maar ook zijn vervelende stuiters voor elke service en zijn vervelende familie kunnen hier aan bod komen!

Volledige naam: Novak Djokovic
Bijnaam: Djoko, Nole
Nationaliteit: Servisch
Geboortedatum: 22-05-1987
Lengte: 1,87m
Gewicht: 80kg
Speelt: Rechtshandig, dubbelhandige Backhand
Kleding: Adidas
Racket: Wilson
Coach: Marian Vajda
Prof sinds: 2003
ATP Ranking: 3e

Officiële website:
http://www.novak-djokovic.com

Totaal: 9

2006:
Amersfoort, Metz.

2007:
Adelaide, Miami, Estoril, Montréal, Wenen.

2008:
Australian Open, Indian Wells

Grand Slams: 1

2008: Australian Open

Runner Up in Grand Slams: 1

2007: US Open

The Masters Series Titels: 3

2007 - TMS Miami, TMS Montreal
2008 - TMS Indian Wells

The Masters Cup Titels: 0

Roger Federer
Rafael Nadal
Andy Roddick
David Nalbandian
Andy Murray
Teimuraz Gabashvili
Robin Haase
Martin Verkerk
Matwé Middelkoop
Donald Young
Thiemo de Bakker
Michel Koning
Dick Norman

De OP van het topic van Novak Djokovic is ----hier---- te vinden!

Game On!
pi_57580817
Mooie openingspost!

Goede overwinning gisteren!
pi_57581284
wat een fenomeen is hij aan het worden zeg....wat hij nu presteert is een beetje Federeresque. Ik ben echt benieuwd wat hij het gravelseizoen doet, want als hij het daar goed doet kan hij best eens als #1 RG in gaan.
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_57581318
OP

2008 wordt 't jaar van Djoko .
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_57582478
Top OP
quote:
Maar ook zijn vervelende stuiters voor elke service en zijn vervelende familie kunnen hier aan bod komen!
Zijn familie was niet vervelend meer tijdens de AO, het was gewoon eng.
Sport is de belangrijkste bijzaak in het leven.
pi_57583229
Dat er nu pas een topic aan Đoković gewijd wordt.
  maandag 24 maart 2008 @ 18:21:31 #7
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_57583433
quote:
Op maandag 24 maart 2008 18:11 schreef Leatherface het volgende:
Dat er nu pas een topic aan Đoković gewijd wordt.
Hij heeft niks om fan van te worden. Een pak blanke vla heeft meer uitstraling.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_57583462
quote:
Op maandag 24 maart 2008 18:21 schreef XL het volgende:

[..]

True true .
  maandag 24 maart 2008 @ 20:11:50 #9
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_57585628
quote:

[..]

Misschien wel.
toch vind ik het een indrukwekkende speler met een leuke stijl van spelen
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_57586315
Z'n self-confidence en zelkritische houding vind ik machtig bij deze man. Mooie tennisser, soepelheid gecombineerd met techniek.
That's all folks!
pi_57586815
Inderdaad. Op een site waar, Roddick groupies heeft, hoort Djokovic ook geen moeite te hebben met tenminste een paar sympatisanten.

Djokovic is voor mij een boeiende tennisser om hij nu de rol van de uitdager prachtig "speelt". Hij heeft het tennis om de nummer 1 positie uit te dagen, speelt goed (en mooi ja) en heeft een verfrissende arrogantie, op de goede manier. Hij weet wat hij kan, en is niet bang dat te zeggen en handelt daar ook naar. Sport hoeft niet per se om (valse) bescheidenheid te gaan.
pi_57588092
Djoko
pi_57588507
Fucking hell, wat een geweldige OP.
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
pi_57589202
Z'n eerste titel was in Amersfoort, dat blijft mooi .
sig verwijderd door FA
  dinsdag 25 maart 2008 @ 00:06:09 #15
118904 Vector_SLD
Carpe noctem
pi_57590972
Ik vind zn familie wel irritant.
Dwalen kan iedereen, maar alleen dwazen volharden in hun dwaling.
pi_57598915
Prachtige OP
quote:

[..]

All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)
  dinsdag 25 maart 2008 @ 15:29:22 #17
75556 erkel
back from Dagestan
pi_57600737
quote:

[..]

Dat is wel een beetje jouw stokpaardje hè
Weisst
pi_57602517
quote:

[..]

wrong.

Ik vind zijn spel vele malen meer karakteristiek dan dat van Federer.
Bovendien is hij in staat de tenniswereld weer enigsinds in balans te brengen.

Absoluut fan, bijna net zoveel als zijn Servisch vrouwelijke wederhelft.
  dinsdag 25 maart 2008 @ 17:46:09 #19
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_57603659
quote:
Op dinsdag 25 maart 2008 15:29 schreef erkel het volgende:

[..]

Dat is wel een beetje jouw stokpaardje hè
Ik ben ermee begonnen met Damon Hill
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  dinsdag 25 maart 2008 @ 17:47:59 #20
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_57603713
quote:
Op dinsdag 25 maart 2008 16:51 schreef N.i.c.k het volgende:

[..]

Ik vind zijn spel vele malen meer karakteristiek dan dat van Federer.
Het is goed dat ik karakteristiek als bijvoeglijk naamwoord niet goed kan plaatsen, maar ik ben bang dat je hier iets heel doms wil zeggen.
pi_57604101
quote:
Op dinsdag 25 maart 2008 17:47 schreef XL het volgende:

[..]

Het is goed dat ik karakteristiek als bijvoeglijk naamwoord niet goed kan plaatsen, maar ik ben bang dat je hier iets heel doms wil zeggen.
ka·rak·te·ris·tiek2 (bijvoeglijk naamwoord; karakteristieker, karakteristiekst)
1 opvallend door bepaalde kenmerken

Niet alles wat mogelijk indruist tegen adeptie van halfgod Fedje is heel dom.
  dinsdag 25 maart 2008 @ 18:35:11 #22
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_57604634
quote:
Op dinsdag 25 maart 2008 18:09 schreef N.i.c.k het volgende:

[..]

ka·rak·te·ris·tiek2 (bijvoeglijk naamwoord; karakteristieker, karakteristiekst)
1 opvallend door bepaalde kenmerken

Niet alles wat mogelijk indruist tegen adeptie van halfgod Fedje is heel dom.
maar wat wil je dan zeggen?
Dat je houdt van het spelletje op tempo spelen, geen lef maar snelheid en vastheid om je tegenstander uit te schakelen? Geen onmogelijke winners maken, maar domme hoeken. Geen verrassingen in je spel maar marge inbouwen. Wat is er mooi aan, behalve dat het erg knap is?
pi_57604973
Zijn spel lijkt erg op dat van Hewitt in diens hoogtijdagen. Dezelfde lelijk geslagen backhand, zelfde forehand. Geen uitgesproken sterke punten, maar ook geen zwakke en vooral mentaal erg sterk. En net als Hewitt een paar trekjes die hem niet geliefd maken bij niet-fans.
pi_57607548
Ik houd van tempo spelen, ik houd van ballet op de baan. (rosales, coria, ferrero). Ik houd van service volley, ik houd van hard hitters. Eigenlijk heb ik weinig zin om hier te gaan verdedigen fan van Djoko te zijn. Maar je ontkomt er niet aan als je tegen de blinde volgers van Federer aanloopt. Je wordt dan gedwongen stelling te nemen tegen hem, en dat is het niet. Ik heb niks tegen de man hij heeft voor mij alleen weinig tennisplezier gebracht.En nu is er een man die dat wel doet.
Zijn domme hoeken, lelijke backhand en laffe spel vermaken mij meer en verslaan Federer. Dat is ongeveer de kern van mijn boodschap.
  dinsdag 25 maart 2008 @ 21:57:14 #25
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_57609766
quote:
Op dinsdag 25 maart 2008 20:31 schreef N.i.c.k het volgende:
Ik houd van tempo spelen, ik houd van ballet op de baan. (rosales, coria, ferrero). Ik houd van service volley, ik houd van hard hitters. Eigenlijk heb ik weinig zin om hier te gaan verdedigen fan van Djoko te zijn. Maar je ontkomt er niet aan als je tegen de blinde volgers van Federer aanloopt. Je wordt dan gedwongen stelling te nemen tegen hem, en dat is het niet. Ik heb niks tegen de man hij heeft voor mij alleen weinig tennisplezier gebracht.En nu is er een man die dat wel doet.
Zijn domme hoeken, lelijke backhand en laffe spel vermaken mij meer en verslaan Federer. Dat is ongeveer de kern van mijn boodschap.
Doen alsof ik een blinde volger van Federer ben vind ik ook niet terecht. Ik vind wel aanvallend tennis superieur aan tempobeulen. Daarom vond ik de term karakteristiek bij Djokovic zo raar, ik zou het karakteriseren als een draver met een bovengemiddelde techniek. Veel minder te karakteriseren dan de typetjes die Djoko nadoet of het spel van bijvoorbeeld Monfils, Karlovic, Nadal, Federer.... Die hebben zeer specifieke kenmerken en herken je makkelijk terug, die herken je als ze in een boerka spelen. Djokovic zou zich niet onderscheiden van een Murray of Davydenko, behalve dan dat hij het nog 2 slagen langer kan volhouden.
pi_57611857
de OP is weer een kunstwerk
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_57611914
Het is alleen gewoon niet echt waar. Op wat details na is goed tennis van veel spelers (echte grinders of echte serveermachines, misschien de bijna uitgestorven pure chip and chargers uitgezonderd) op een gegeven moment gewoon goed tennis, om naar te kijken tenminste. Een hoog percentage van de punten die ze maken zijn vergelijkbaar. Beiden kunnen naar het net komen (Federer en Djokovic), beiden maken punten vanaf de achterlijn, beiden slaan aces, beiden maken winners, beiden slaan een goede passeerbal, etc.. Maar er is wel degelijk verschil, natuurlijk. Federer maakt af en toe punten die niemand anders kan maken, maar is naar mijn mening eigenlijk meer vanille dan Djokovic. Hij kan alles, ja, maar hij heeft, naar mijn mening, geen echt eigen stijl. Hij is gewoon beter dan bijna iedereen. Djokovic heeft echter wel een bepaalde stijl. Noem het de Davydenko stijl geperfectioneerd, maar het is een stijl. Net als Federer kan hij ook andere dingen prima, hij is een goede netspeler etc.. Hij blijft echter karakteristieker. Ik vind het mooi om te zien hoe hij een punt naar zijn hand weet te zetten, hoe hij een tennisser de baan af schaakt.

Begrijp me niet verkeerd, ik vind het ook leuk om naar Federer in vorm te kijken, maar hij is gewoon superman, fantastisch, maar vanille. Om dezelfde reden is davydenko ook voor mij vaak leuk om naar te kijken. Om met de superman analogie verder te gaan, Davydenko is als een kwade genius, lang niet zo perfect als Superman, maar met zijn vaak ijzersterke gameplan, fantastische uitvoering heeft hij toch een masterplan dat hem verder krijgt dan menigeen tennisser met meer aanleg dan hij.

Nog een laatste vergelijking: Federer speelt eigenlijk een spel met andere regels. Tuurlijk, zijn onverwachte superballen zijn prachtig, en niemand doet het hem na (nou ja, sommigen doen soms iets dergelijks), maar het is een beetje alsof je de regels midden in het spel verandert. Iedereen anders verliest het punt in die situatie, maar Federer niet. Het is geen waterdichte vergelijking (tuurlijk, ik weet dat de officiele tennisregels voor iedereen hetzelfde zijn) maar het is om een idee te geven.

Zijn andere kenmerken: tja, ik kan me voorstellen dat je het irritant vindt, maar goed, er zijn meer kanten aan. Hij is arrogant ja, maar mijn god, wat een opluchting. Sorry, Federer heeft klasse, maar ik hoef niet per se te horen waarom hij zo blij is met prijs 634 of vergezocht gebroken record 214. Het is wel fijn om een keer een tennisser tegen te komen die gewoon zegt: Ja, ik ben goed. Ja, ik wordt nummer 1. Vooral omdat het gewoon waar is. Hij komt na wat hij zegt, en dat is wel zo eerlijk. Tuurlijk wil hij nummer 1 worden. Ik zou niet alles hetzelfde doen als ik zijn schoenen stond, maar het heeft wel wat. Een jonge tennisser die het onbestormbaar geachte fort van Federer en Nadal bestormd vol van zelfvertrouwen. Imitaties: kom op zeg. Ze moeten maar een beetje zelfspot hebben. Djokovic is ook nagedaan (het stuiteren!) en kon daar prima om lachen. Zou jij diep beledigd zijn als je vrienden/kennissen/medetenissers een grapje maken over iets karakteriserends over jou?

Na ja, ik wijd een beetje uit, maar Djokovic bashen mag nu wel eens ophouden. Het is echt ongegrond en bijna alle argumenten zijn tegen zo'n beetje elke andere speler die wel gewaardeerd wordt te gebruiken.
  woensdag 26 maart 2008 @ 18:12:38 #28
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_57627078
quote:
Op dinsdag 25 maart 2008 18:35 schreef XL het volgende:

[..]

maar wat wil je dan zeggen?
Dat je houdt van het spelletje op tempo spelen, geen lef maar snelheid en vastheid om je tegenstander uit te schakelen? Geen onmogelijke winners maken, maar domme hoeken. Geen verrassingen in je spel maar marge inbouwen. Wat is er mooi aan, behalve dat het erg knap is?
Zo zou ik Djokovic niet typeren. Ik heb hem echt onmogelijke ballen zien slaan.
Wat jij schetst is Davydenko in de dop. Iemand die gewoon heel hoog tempo kan houden. tegenstander maakt dan vanzelf wel een fout. Tot je een speler tegen komt die jou spel zo kan ontregelen dat je niet meer alleen maar tempo kunt spelen.
Dat soort spelers hebben vaak ook moeite om elke keer zelf het tempo te maken. Ze hebben liever dat de tegenstander de bal op tempo terug speelt zodat zij alleen maar hoeven mee te spelen en een beetje meer vaart aan de bal meegeven. Ondertussen een beetje matige hoeken maken en je komt een heel eind.
quote:
Op dinsdag 25 maart 2008 18:50 schreef wimderon het volgende:
Zijn spel lijkt erg op dat van Hewitt in diens hoogtijdagen. Dezelfde lelijk geslagen backhand, zelfde forehand. Geen uitgesproken sterke punten, maar ook geen zwakke en vooral mentaal erg sterk. En net als Hewitt een paar trekjes die hem niet geliefd maken bij niet-fans.
Het spel van Hewitt
en dezelfde lelijke backhand en forehand
Zijn techniek is totaal anders.

Ik vind zijn volleys helemaal niet zo heel sterk. Ook met slice backhands heeft hij redelijk wat problemen. Voornamelijk omdat zijn slag zich er niet voor leent.

Dat hij soms dingen doet die hem niet geliefd maken ben ik het helemaal eens. Aan de andere kant zorgt hij ook wel weer voor mooie momenten. Als hij ontspannen is dan is het echt een mooie vent. Op het moment dat hij op de baan staan kan hij soms wat vervelend zijn.
Hij is in ieder geval wel een echte winner. Niet 1 die als het minder gaat nog wel eens een wedstrijdje laat schieten.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
  woensdag 26 maart 2008 @ 18:53:37 #30
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_57628048
quote:
Op woensdag 26 maart 2008 18:12 schreef Komakie het volgende:

Niet 1 die als het minder gaat nog wel eens een wedstrijdje laat schieten.
Laat dit het Servische daviscupteam niet horen.....
Of zijn prachtprestaties op de Masters Cup.....
Bovendien 5 opgaves in drie seizoenen (vrijwel allen discutabel)....
In 2007 ook best wat breadsticks en een bagel tegen....
pi_57628532
quote:

Het spel van Hewitt
Bekijk eens wat beelden van beiden, je zult tot een andere conclusie komen. Niets negatiefs, hoe lelijk die BH er uit mag zien, het is wel een van de besten van de wereld op dit moment.

Waar hij wel mee mag stoppen is de fysio op de baan roepen terwijl er niks aan de hand is. Dit jaar nog niet echt nodig geweest overigens.
pi_58630794
Masters titeltje erbij, maar geen post in dit topic
Alex Pastoor:
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_58631472
quote:

[..]

Zo zou ik Djokovic niet typeren. Ik heb hem echt onmogelijke ballen zien slaan.
Wat jij schetst is Davydenko in de dop. Iemand die gewoon heel hoog tempo kan houden. tegenstander maakt dan vanzelf wel een fout. Tot je een speler tegen komt die jou spel zo kan ontregelen dat je niet meer alleen maar tempo kunt spelen.
Dat soort spelers hebben vaak ook moeite om elke keer zelf het tempo te maken. Ze hebben liever dat de tegenstander de bal op tempo terug speelt zodat zij alleen maar hoeven mee te spelen en een beetje meer vaart aan de bal meegeven. Ondertussen een beetje matige hoeken maken en je komt een heel eind.
[..]

Het spel van Hewitt

Ik vind zijn volleys helemaal niet zo heel sterk. Ook met slice backhands heeft hij redelijk wat problemen. Voornamelijk omdat zijn slag zich er niet voor leent.

Dat hij soms dingen doet die hem niet geliefd maken ben ik het helemaal eens. Aan de andere kant zorgt hij ook wel weer voor mooie momenten. Als hij ontspannen is dan is het echt een mooie vent. Op het moment dat hij op de baan staan kan hij soms wat vervelend zijn.
Hij is in ieder geval wel een echte winner. Niet 1 die als het minder gaat nog wel eens een wedstrijdje laat schieten.
Zijn spel is wel degelijk net zo lelijk als dat van Hewitt...Hewitt heeft ook een slicebackhand van niks (met een enkele uitzonderaning daargelaten) en doet ook niet heel boeiends op de baan...Ik denk alleen dat Djoko iets meer succes heeft met zijn service en iets strakkere groundstrokes kan slaan...Verder heeft Hewitt(had Hewitt) weer iets meer vechtersmentaliteit. Hewitt geeft tenminste niet op etc...Djoko zullen we denk ik NOOIT van een 2 sets tegen 0 zien terugkomen. Hewitt doet het geregeld...

Verder is Djoko een held en wel iets meer allround....Alleen dat opgeven en dat arrogante...bah..
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_58631714
Grootste verschil tussen die twee is dat Hewitt geen hoeken kan maken vanuit het centrum van de baan, dat kan Djokovic zeker wel.
Alex Pastoor:
Martin Verkerk:
  zondag 18 mei 2008 @ 22:18:48 #35
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_58751162
Weer een mastertoernooitje zonder post. Kwam toch wel behoorlijk tekort tegen Nadal in de halve finale.
pi_58751973
quote:
Op zondag 18 mei 2008 22:18 schreef XL het volgende:
Weer een mastertoernooitje zonder post. Kwam toch wel behoorlijk tekort tegen Nadal in de halve finale.
Wablief?

Hij kwam dichterbij tegen een betere Nadal dan Federer... Dat's toch al best goed?

Ik ben best onder de indruk. Hij speelt twee toernooien achter elkaar goed (voor de verandering), heeft zichzelf neergezet als de op twee na gevaarlijkste (wellicht één na) gevaarlijkste graveltennisser van het moment en hij ramt ook op gravel iedereen behalve Fed en Nadal zo de baan af.

Ben benieuwd hoe hij RG gaat spelen.

EDIT: hij staat nog steeds bovenaan de atp-race (hoewel op de voet gevolgd door Nadal), wat betekent dat hij het dit jaar nog het beste heeft gedaan. Federer staat toch behoorlijk achter: 161 punten.

[ Bericht 10% gewijzigd door VerdwaasdeVogel op 18-05-2008 23:02:38 ]
  zondag 18 mei 2008 @ 23:02:58 #37
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_58752104
quote:
Op zondag 18 mei 2008 22:56 schreef VerdwaasdeVogel het volgende:

[..]

Wablief?

Hij kwam dichterbij tegen een betere Nadal dan Federer... Dat's toch al best goed?

Ik ben best onder de indruk. Hij speelt twee toernooien achter elkaar goed (voor de verandering), heeft zichzelf neergezet als de op twee na gevaarlijkste (wellicht één na) gevaarlijkste graveltennisser van het moment en hij ramt ook op gravel iedereen behalve Fed en Nadal zo de baan af.

Ben benieuwd hoe hij RG gaat spelen.
Nadal serveerde slecht tegen Djoko en daardoor werd Nadal af en toe gebroken. Verder had de partij alles qua spanning en beleving... waren er veel prachtige punten... maar toen Nadal op 3-1 kwam heb ik geen seconde het gevoel gehad dat Djoko kon winnen. In tegenstelling tot Federer vandaag, maar doordat ik zelf moest spelen heb ik slechts momenten gezien.

Djoko vormt pas op Wimbledon weer een bedreiging voor de nummer 1 en 2. Voor Roland Garros heb ik afgelopen weken te weinig gezien. Als hij zijn halve finale kan herhalen is dat knap en het hoogst haalbare.
pi_58752395
Geen seconde? Ondanks twaalf breakkansen?

Djokovic slaagde er uiteindelijk niet in om zijn breakkansen te verzilveren. Dat is niet zo mooi en best knap van Nadal, maar kansloos is anders. Daarnaast serveerde Nadal juist redelijk sterk voor zijn doen, zeker de laatste set. Het was Djokovic zijn service die minder was, vond ik. Nauwelijks aces of directe punten. Nadal wist af en toe nog een breakpunt met een mooie service weg te werken, wat niet heel gewoon is op gravel tegen toch een best wel goede retouneerder.
Daarnaast was het niveau dat ik van Djokovic heb gezien gisteren hoger dan dat van Federer (op service na). Wellicht wel hoger dan ik van Federer in een lange tijd heb gezien. Federer blijft natuurlijk Federer, en wat ze op het gravel laten zien zal dan pas duidelijk worden, maar een Djoko-Federer halve finale is zeker niet beslist voor ze op de baan staan.

Nu val ik op deze website enigszins uit de toom omdat ik Federer (dit jaar, hiervoor volgde ik tennis niet zo veel) wat lager in schat dan de meesten en Djokovic wat hoger, maar toch geef ik Djokovic op het moment meer kans tegen Nadal dan Federer.
  maandag 19 mei 2008 @ 07:31:16 #39
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_58755472
quote:
Op zondag 18 mei 2008 23:16 schreef VerdwaasdeVogel het volgende:
Geen seconde? Ondanks twaalf breakkansen?

Djokovic slaagde er uiteindelijk niet in om zijn breakkansen te verzilveren. Dat is niet zo mooi en best knap van Nadal, maar kansloos is anders. Daarnaast serveerde Nadal juist redelijk sterk voor zijn doen, zeker de laatste set. Het was Djokovic zijn service die minder was, vond ik. Nauwelijks aces of directe punten. Nadal wist af en toe nog een breakpunt met een mooie service weg te werken, wat niet heel gewoon is op gravel tegen toch een best wel goede retouneerder.
Daarnaast was het niveau dat ik van Djokovic heb gezien gisteren hoger dan dat van Federer (op service na). Wellicht wel hoger dan ik van Federer in een lange tijd heb gezien. Federer blijft natuurlijk Federer, en wat ze op het gravel laten zien zal dan pas duidelijk worden, maar een Djoko-Federer halve finale is zeker niet beslist voor ze op de baan staan.

Nu val ik op deze website enigszins uit de toom omdat ik Federer (dit jaar, hiervoor volgde ik tennis niet zo veel) wat lager in schat dan de meesten en Djokovic wat hoger, maar toch geef ik Djokovic op het moment meer kans tegen Nadal dan Federer.
Djoko serveerde prima. Had vaak het initiatief vanaf zijn service, omdat Nadal alleen kon blokken. Andersom kon Djoko retourneren en zelfs vaak het initiatief overnemen. Als Nadal op niveau speelt gebeurt dat veeeeel minder. Die 12 breakkansen creeerde Djoko knap maar in gevaar was Nadal nooit. Veel stabieler in de rally. Als je naar de afgelopen 12 maanden kijkt is Djoko misschien de beste tennisser. Hij heeft alleen nog niet het niveau laten zien dat Federer en Nadal afgelopen jaren vaak haalde.
pi_58770547
Hij gaat morgen het songfestival openen
pi_58790938
nu! nu! nu!
pi_59089955
Leuke jongen, die Djokovic
quote:
Gael Monfils, Novak Djokovic and the Point of Divergence
May 31, 2008
Gael Monfils is in the midst of his 3rd round match at this year’s French Open against Jurgen Melzer. The two are tied one set apiece with Melzer leading 3-2 in the third set.

Who would have guessed four year ago when Monfils won the first three junior Grand Slam events, Australian, French, and Wimbledon, that today in 2008, Monfils would be ranked behind countrymen #9 Richard Gasquet, #11 Jo-Wilfred Tsonga, #19 Paul-Henri Mathieu, #29 Gilles Simon, Michel Llorda (#41), Nicolas Mahut, #50 Fabrice Santoro, #55 Julian Benneteau, #56 Marc Giquel, and #57 Sebatien Grosjean.

Monfils is #59.

Who could have guessed three years ago, when he played his best friend at the time, Novak Djokovic, in the first round of the U.S. Open, that Monfils would lose that match after winning the fourth set, 6-0. And who would have guessed that that match would be the point of divergence between the two players.

Djokovic is #3.

Both players, age 21, are charismatic off the court and young talents on it. But while Monfils was marked for stardom, especially when he reached the round of 16 at the French Open just two years ago, Djokovic was a relatively unknown as a junior and began 2006 at #78 in the world. Monfils began 2006 at #30. Monfils reached #23 in the world after that French Open but took a precipitous fall and finished the season #46. Meantime Djokovic left the French #40, but ended his 2006 season all the way up to #16.

(Monfils lost the third set, 6-4, but is leading 2-0 early in the fourth set.)

What was the point of divergence between the two? After the French, Monfils dealt with some nagging injuries which forced him to miss much of the summer U.S. hardcourt season. But he came into the U.S. Open healthy and ready to make a splash in America. That first round U.S. Open match against Djokovic was expected to be tough, as matches against friends, especially when the players grew up together in the junior ranks always are. But Gael was slotted to win and move on.

But the fifth and final set between the two, which ended 7-5 for Djokovic, told a sad tale of the nature of the game today.

Djokovic began that final set by taking a “bathroom” break which most often in tennis circles means a player is losing and is hoping to break the momentum of his or her opponent. And on his way to finally winning, Djokovic would ask for the trainer or stall and reduce the match to a drawn out crawl a grand total of a dozen times. Six times he asked for the trainer. Six times on the court Djokovic limped around the court with “cramps” or some other alleged ailment.

Because of their friendship, Monfils was more than gracious toward his friend, allowing him to take more than the allotted time to gather himself so that Djokovic might have the opportunity to finish the match honorably in what ever fashion he chose.

But while Monfils acted the gentlemen, even the casual observer could see that Djokovic was taking advantage of the largesse his friend afforded him. Whenever the Serbian won points, he seemed miraculously energized. When he lost a point, he acted as if he was about to enter into the dangerous physical realm of a full body cramp. After his serve was broken in the fifth, which was repeatedly, he would call for the trainer on change-overs. Dutifully the employee of the men’s tour would trot out and massage Djokovic’s legs, or shoulder, or back, or all three. After some massages the Serb would stand, take a step, stop, and slump back into his chair, apparently needing yet another round of rubbing.

(Monfils won the fourth set, 6-0.)

As the final set wore on, the pauses became more pronounced, the massages longer, the stalling between points more often. The New York crowd sensed Djokovic was faking and began to jeer him. The average opponent would have complained to the chair umpire after the third or fourth play stoppage, after Djokovic held his hand in the air to stop Monfils from serving just before the Frenchman was about to toss the ball into the air.

At one point the crowd broke out into full booing after Djokovic won a drawn out point in which each player executed at least a dozen groundstrokes apiece and then, when he lost the following point, the stalling for time began anew. But Monfils implored the spectators to refrain from booing his brother in arms - and only at his behest did they stop.

When the final point was played, Djokovic acted as if he had just won the Grand slam event instead of winning a first round match.Monfils was understandably disappointed. His promising spring had turned into a lost summer of discontent and failure.

Yet in his post-match interview Monfils was gracious. He gave credit to his friend for making it through the match and fully took the blame for failing to maintain his concentration during the fifth set. He said he hoped Djokovic went far in the tournament and said he would be rooting for him.

When Djokovic was interviewed in his press conference he admitted with a sheepish grin that he cheated his friend and opponent; that he stalled without being injured in any way; that he called for the trainer when he had no need for the trainer; the he felt he needed to do anything possible to break the momentum of his friend because he felt it was more important to do anything possible, including cheat, to win and advance. When asked what he would stoop to such tactics against someone who rated him the closest of friends, Djokovic went from relieved but beaming winner to thoroughly embarrassed and busted cheat. His sudden change in demeanor was accompanied by a change in speech. He became brusque, angry with the press corps for challenging him and tearing him down after he freely admitted he cheated.

Djokovic ended the press conference as quickly as possible and scampered off the stage, looking not very injured at all.

When Gael Monfils was informed of his opponent’s tactics in a later one-on-one interview, the young man looked crestfallen. He intimated that in no way would he ever thought his “best friend” as he called Djokovic, would cheat him, would lower himself to do anything other than play a match with honor. At one point Monfils bowed his head, fighting back tears with the sudden understanding that in the world of tennis a player might well, in reality, have no friends in tennis at all.

That match marked the point where Novak Djokovic began his quick climb to #3 in the world. It also sped the fall of Gael Monfils to his present rank of #59. Today as Monfils plays commentators talk about that match, but no one seems to remember the manner in which Djokovic won. It is called a hard-fought match, a long match, and a match that everyone expected Monfils to win. They talk as if Monfils cannot win a five-set match and that on against Djokovic signaled his inability to gut out a victory. Monfils’ conditioning is questioned, his heart is questioned, his commitment to the game of tennis is questioned.

The commentators also fail to mention that many other players have complained about Djokovic’s gamesmanship, his cheating through extra-long breaks when losing, his penchant for bouncing the ball up to 24 times, then failing to pause to let his opponent know he is about to serve. Roger Federer, who never complains about opponents has levies the cheating charge at Djokovic.Both he and Rafael Nadal have commented about Djokovic and complained that his parents and their friends shout at his opponents during points to break their concentration just before they hit a shot when playing their son.

Many lesser players have done the same.

But Gael Monfils has defeated Jurgen Melzer, 4-6, 7-5, 4-6, 6-0, 6-2. In the final two sets Monfils makes only seven unforced errors, an incredibly clean way to play the final two sets of a long clay court match.

And despite the description of Monfils by the commentators, the young French player has a stellar 5-1 record in five set matches.

5-1.

Hopefully fate and fairness will have a way of catching up to Novak Djokovic.
pi_59091119
Ik had dat gelezen ja. Fijne jongen!
pi_59140961
ach, beide staan nu halve finale
pi_59141174
With friends like Djokovic, you don't need enemies.
Sport is de belangrijkste bijzaak in het leven.
pi_59141957
vrijdag speciaal vrijgehouden, djoko rafa dat moet ik zien
pi_59152678
Al die negatieve reacties. Djoko gaat dit jaar mooi voor de golden slam :
pi_59153046
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 19:41 schreef Vaud het volgende:
Al die negatieve reacties. Djoko gaat dit jaar mooi voor de golden slam :
Nee hoor, daarvoor moet je ook o.a. Roland Garros, Wimbledon en de US Open winnen. Dat gaat niet lukken,
pi_59163078
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 19:56 schreef TheGeneral het volgende:

[..]

Nee hoor, daarvoor moet je ook o.a. Roland Garros, Wimbledon en de US Open winnen. Dat gaat niet lukken,
Hij is goed op weg toch? Ok ik ben wat optimistisch maar vorig jaar heeft hij toch overal minstens de halve finale gehaald. Dit jaar kan hij beter mee met de top 2, vorig jaar was hij "vermoeid" op wimdledon en op de UO had hij de ervaring van een GS finale nog niet (Federer was niet bepaald top). Maar ja, eerst maar afwachten wat hij vandaag doen
  vrijdag 6 juni 2008 @ 08:40:32 #50
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_59163567
Ik denk dat Nadal hem onder 10 games gaat houden.
pi_59164830
nadal mag blij zijn als hij wint
pi_59170877
Hij is al gebroken in de 2e service game. Geen goed voorteken.
  vrijdag 6 juni 2008 @ 16:48:43 #53
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_59176880
Hij kwam er niet aan te pas. Als Nadal geconcentreerd was blijven spelen op 3-0 was het een slachting geworden. Nu is duidelijk dat Djokovic nog iets verder van Nadal en Fed afstaat dan hij wil.

Op Wimbledon liggen wel weer kansen voor hem. Ben benieuwd hoe hij daar tegen Fed gaat spelen.
pi_59178010
quote:
Op vrijdag 6 juni 2008 16:48 schreef XL het volgende:
Hij kwam er niet aan te pas. Als Nadal geconcentreerd was blijven spelen op 3-0 was het een slachting geworden. Nu is duidelijk dat Djokovic nog iets verder van Nadal en Fed afstaat dan hij wil.

Op Wimbledon liggen wel weer kansen voor hem. Ben benieuwd hoe hij daar tegen Fed gaat spelen.
Wat een onzin. Sorry hoor, maar Federer heeft dit jaar nog nauwelijks iets gepresteerd in vergelijking en van Nadal verlies op gravel is toch ook geen schande. Djokovic is de één na beste speler van het seizoen na RG, we zien wel wat er hierna gebeurd.

Oh, en Djokovic die goed staat te rammen is gewoon beter dan Nadal, we zagen het ook op Hamburg. Hij houdt het alleen nog niet lang genoeg vol, en begon en deze keer niet vroeg genoeg mee.

Federer-junkies...
pi_59178568
Ik denk dat hij onderling bedoelt. Dat Djokovic een beter jaar heeft dan Federer en Nadal is duidelijk. Maar onderling komt hij denk ik nog wat te kort. Tegen Nadal alleen op gravel.
pi_59179831
djoko heeft goed partij gegeven
pi_59181812
quote:
Op vrijdag 6 juni 2008 19:05 schreef TubewayDigital het volgende:
djoko heeft goed partij gegeven

Vanaf 3-0 in de 3e set wel ja. Daarvoor heeft hij niks gedaan.
pi_59189518
quote:
Op vrijdag 6 juni 2008 18:01 schreef TheGeneral het volgende:
Ik denk dat hij onderling bedoelt. Dat Djokovic een beter jaar heeft dan Federer en Nadal is duidelijk. Maar onderling komt hij denk ik nog wat te kort. Tegen Nadal alleen op gravel.
Onderling, twee keer van Nadal verloren (op gravel), één keer van Federer, één keer van Nadal gewonnen en één keer van Federer gewonnen, zo ver ik me dit jaar kan herinneren, echt slecht is dat niet te noemen. Op gravel heeft hij wat van de top 2 verloren, op hardcourt wat gewonnen.

Wat ik vooral merkwaardig vond aan de partij was dat ik de tactiek, vaak toch een sterk punt van zijn spel genoemd, zo merkwaardig vond. Hij begon pas echt te tennissen zoals hij tegen Nadal moet tennissen op gravel toen hij inderdaad 3-0 achterstond in de derde set. Gewoon gaan, offensief spelen en zien of het lukt en sterk serveren, dat is de enige manier waarop hij echt ooit langs Nadal op gravel zal komen. Op Hamburg had hij dat door (nou ja, hij serveerde niet fantastisch), maar op de één of andere manier deed hij dat niet deze wedstrijd...
pi_59190649
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 00:54 schreef VerdwaasdeVogel het volgende:

[..]

Onderling, twee keer van Nadal verloren (op gravel), één keer van Federer, één keer van Nadal gewonnen en één keer van Federer gewonnen, zo ver ik me dit jaar kan herinneren, echt slecht is dat niet te noemen. Op gravel heeft hij wat van de top 2 verloren, op hardcourt wat gewonnen.

Wat ik vooral merkwaardig vond aan de partij was dat ik de tactiek, vaak toch een sterk punt van zijn spel genoemd, zo merkwaardig vond. Hij begon pas echt te tennissen zoals hij tegen Nadal moet tennissen op gravel toen hij inderdaad 3-0 achterstond in de derde set. Gewoon gaan, offensief spelen en zien of het lukt en sterk serveren, dat is de enige manier waarop hij echt ooit langs Nadal op gravel zal komen. Op Hamburg had hij dat door (nou ja, hij serveerde niet fantastisch), maar op de één of andere manier deed hij dat niet deze wedstrijd...
Misschien had het er ook een heel klein beetje mee te maken dat Nadal bij 3-0 de voet van het gaspedaal haalde en de ballen minder hard en diep speelde dan daarvoor, waardoor Djokovic opeens wel winners kon gaan slaan. Eenmaal in de TB lagen de verhoudingen gewoon weer zoals ze de eerste 2,5 set lagen en had Djokovic geen schijn van kans. Vandaag was hij kanslozer dan Federer ooit is geweest in welke gravelwedstrijd tegen Nadal dan ook. Het lijkt me duidelijk dat Djokovic op gravel nog niet op het niveau van Nadal en Federer zit.
pi_59198122
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 01:48 schreef wimderon het volgende:

[..]

Misschien had het er ook een heel klein beetje mee te maken dat Nadal bij 3-0 de voet van het gaspedaal haalde en de ballen minder hard en diep speelde dan daarvoor, waardoor Djokovic opeens wel winners kon gaan slaan. Eenmaal in de TB lagen de verhoudingen gewoon weer zoals ze de eerste 2,5 set lagen en had Djokovic geen schijn van kans. Vandaag was hij kanslozer dan Federer ooit is geweest in welke gravelwedstrijd tegen Nadal dan ook. Het lijkt me duidelijk dat Djokovic op gravel nog niet op het niveau van Nadal en Federer zit.
Deze Djokovic was beter dan de Federer in Hamburg (de Nadal ook beter dan die Nadal). Daarnaast heeft het altijd een beetje met beiden te maken. Als Djokovic goed speelt is het moeilijker voor Nadal om hetzelfde te doen en vice versa.

Daarnaast was alleen de tweede set echt slecht. De eerste set had hij het zwaarder dan Nadal, en verloor hij met 6-4, met een maar paar punten minder gewonnen, de derde set kwam hij goed terug (met setballen, die Federer, geloof ik, trouwens wel eens niet gehad heeft op gravel ).

De TB, trouwens, laat juist duidelijk zien dat Djokovic, wanneer hij "caution in the wind" gooit, juist beter speelt tegen Nadal. Op 6-0 achter ging hij er juist voor, en dat werkte weer even.

Djokovic serveerde niet goed genoeg en speelde te voorzichtig, en Nadal was beter en dat hij op gravel minder is dan Nadal blijkt daaruit. Dat hij minder kans heeft om van Nadal te winnen op gravel niet en zeker niet dat hij per se minder is dan Federer op gravel. De enige partij tussen die twee op gravel dit jaar was nou niet echt een bestraffing.
pi_59202441
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 18:05 schreef VerdwaasdeVogel het volgende:

[..]

Deze Djokovic was beter dan de Federer in Hamburg (de Nadal ook beter dan die Nadal). Daarnaast heeft het altijd een beetje met beiden te maken. Als Djokovic goed speelt is het moeilijker voor Nadal om hetzelfde te doen en vice versa.
Het is dat je het zelf zegt, maar je geeft dus in feite aan dat Federer goed speelde tegen Nadal in Hamburg, aangezien Nadal minder speelde dan in de halve finale tegen Djokovic.
quote:
Daarnaast was alleen de tweede set echt slecht. De eerste set had hij het zwaarder dan Nadal, en verloor hij met 6-4, met een maar paar punten minder gewonnen, de derde set kwam hij goed terug (met setballen, die Federer, geloof ik, trouwens wel eens niet gehad heeft op gravel ).
De eerste set had Djokovic ook geen schijn van kans hoor. Het is dat Nadal op het eind nog wat games op love liet lopen, anders was het verschil in gewonnen punten ook veel groter geweest. Nadal leverde, gespreid over bijna alle servicegames maar 7 punten van de 28, dan ben je redelijk kansloos geweest.
quote:
De TB, trouwens, laat juist duidelijk zien dat Djokovic, wanneer hij "caution in the wind" gooit, juist beter speelt tegen Nadal. Op 6-0 achter ging hij er juist voor, en dat werkte weer even.
Het was puur en alleen Nadal die ervoor zorgde dat Djokovic de eerste 2,5 set niet die tactiek kon gebruiken hoor.
quote:
Djokovic serveerde niet goed genoeg en speelde te voorzichtig, en Nadal was beter en dat hij op gravel minder is dan Nadal blijkt daaruit. Dat hij minder kans heeft om van Nadal te winnen op gravel niet en zeker niet dat hij per se minder is dan Federer op gravel. De enige partij tussen die twee op gravel dit jaar was nou niet echt een bestraffing.
De service had er geen fluit mee te maken, Djoko won nota bene meer punten op z'n tweede dan op z'n eerste service.

Die wedstrijd in Monte Carlo tegen Federer was trouwens gewoon een kansloze nederlaag totdat hij er de brui aan gaf, en Federer is, ook dit jaar op gravel, nooit zo kansloos geweest tegen Nadal als Djokovic gisteren. Dat terwijl Federer overduidelijk niet in z'n beste doen is.
pi_59211250
quote:
Het is dat je het zelf zegt, maar je geeft dus in feite aan dat Federer goed speelde tegen Nadal in Hamburg, aangezien Nadal minder speelde dan in de halve finale tegen Djokovic.
Nee. Ik zeg dat beiden spelers er altijd toe doen. Dat er gewoon kutwedstrijden zijn heb ik nooit ontkent.

Kansloos als het 6-4 geworden is en je bent geen service kannon bestaat niet . Tuurlijk, Nadal was beter en hij verdiende de set, maar als Djokovic één service game van Nadal plotseling wat beter zou spelen en/of wat geluk had gehad, dan was het anders geweest.

6-3 3-2 "kansloos"? Ach, het is niet best, natuurlijk. Je staat niet voor. Maar genoeg wedstrijden zijn gewonnen na 6-3 3-2 achter te staan. Federer was die dag beter, maar het "als Djokovic verliest is de tegenstander beter, maar als het weer goed gaat met hem dan geeft de tegenstand het weg" is natuurlijk complete onzin.

Zou jij een service waarbij je meer punten op de tweede service wint een goed lopende service noemen?

Begrijp me niet verkeerd, Nadal was deze wedstrijd over het algemeen beter, maar daar moet je wel de juist conclusies aan verbinden. Niet alles is een excuus voor Djokovic bashen.
pi_59214052
quote:
Op zondag 8 juni 2008 05:03 schreef VerdwaasdeVogel het volgende:

[..]

Nee. Ik zeg dat beiden spelers er altijd toe doen. Dat er gewoon kutwedstrijden zijn heb ik nooit ontkent.
Dat klopt ook zeker, maar als iets er minder spectaculair uitziet wil het niet zeggen dat het ook per se slechter is. De verdedigende vaardigheden van Federer zijn beter dan die van Djokovic, dat was ook zo in de partij tegen Nadal in Hamburg. Neemt niet weg dat Djokovic daar een hoger niveau haalde tegen Nadal (wat Federer overigens ook meermaals heeft laten zien tegen Nadal), maar dat gravel is gewoon niet te vergelijken met dit gravel.
quote:
Kansloos als het 6-4 geworden is en je bent geen service kannon bestaat niet . Tuurlijk, Nadal was beter en hij verdiende de set, maar als Djokovic één service game van Nadal plotseling wat beter zou spelen en/of wat geluk had gehad, dan was het anders geweest.
Dit is natuurlijk onzin. Nadal gaf hem gewoon geen schijn van kans, ook in de eerste set. Je geeft zelf aan dat Djokovic heel aanvallend zou moeten spelen, maar Nadal zorgde er met z'n ballen gewoon voor dat dat of niet kon of resulteerde in een fout voor Djokovic. Dat was de eerste 2,5 sets + laatste TB het geval.
quote:
6-3 3-2 "kansloos"? Ach, het is niet best, natuurlijk. Je staat niet voor. Maar genoeg wedstrijden zijn gewonnen na 6-3 3-2 achter te staan. Federer was die dag beter, maar het "als Djokovic verliest is de tegenstander beter, maar als het weer goed gaat met hem dan geeft de tegenstand het weg" is natuurlijk complete onzin.
Alle stats waren die dag in het voordeel van Federer (58 om 44 gewonnen punten, 40 om 18% gewonnen op eerste service return, 60 om 50% gewonnen om 2e service return).
quote:
Zou jij een service waarbij je meer punten op de tweede service wint een goed lopende service noemen?
Dat zeg ik dus, dat heeft niets met een goed of slecht lopende service te maken. Voor Nadal maakt het op dit gravel amper uit of hij een eerste of tweede service moet retourneren. Of zou het enkel toeval zijn dat de rest van z'n tegenstanders deze twee weken ook rond de 50% (of veel minder) punten op de eerste service wonnen, terwijl bijvoorbeeld Bellucci of Almagro toch ook bepaald geen zwakke service hebben. Hij heeft ook niet meer dan 3 aces tegengehad in al z'n partijen.
quote:
Begrijp me niet verkeerd, Nadal was deze wedstrijd over het algemeen beter, maar daar moet je wel de juist conclusies aan verbinden. Niet alles is een excuus voor Djokovic bashen.
Ik concludeer dat Djokovic voorlopig nog een aardig eindje af staat van Federer op gravel, laat staan Nadal, net zoals hij op HC verreweg de beste indruk heeft achtergelaten dit jaar, heeft niets met Djokovic bashen te maken.
pi_59222542
quote:
Vandaag was hij kanslozer dan Federer ooit is geweest in welke gravelwedstrijd tegen Nadal dan ook. Het lijkt me duidelijk dat Djokovic op gravel nog niet op het niveau van Nadal en Federer zit.
Kijk, dit had je nou niet moeten zeggen.
pi_59227288
quote:
Op zondag 8 juni 2008 17:09 schreef VerdwaasdeVogel het volgende:

[..]

Kijk, dit had je nou niet moeten zeggen.
Haha. Oke deze wedstrijd niet meegerekend
pi_59227928
Dan alsnog. Nadal is beter dit jaar, uiteraard. Federer, mwa. Ik vond Djokovic in Hamburg beter spelen en wellicht ook wel meer kansen hebben (dat hij ze niet pakte is duidelijk), Op RG waren ze allebei kansloos, maar Djokovic heeft nog wel laten zien dat als hij vol gas speelt, hij Nadal pijn kan doen terwijl Federer absoluut niks presteerde. Onderling won Federer. Of dat onvermijdelijk was verschillen de meningen over. Daarnaast heeft Djokovic alleen van Federer en Nadal verloren. Nadal was half geblesseerd tegen JCF (die alsnog de sterren van de hemel speelde, blijkbaar moet Nadal geblesseerd zijn en jij in supervorm om van hem te winnen), terwijl Federer gewoon verloor van Stepanek.
Ik zou zeggen dan Federer en Djokovic ongeveer even sterk waren dit gravelseizoen. Federer had het voordeel van zijn superieure plaatsing t.o.v. Nadal waardoor hij iets meer punten binnensleepte (en hij speelde een toernooi meer)
pi_59229744
quote:
Op zondag 8 juni 2008 20:17 schreef VerdwaasdeVogel het volgende:
Dan alsnog. Nadal is beter dit jaar, uiteraard. Federer, mwa. Ik vond Djokovic in Hamburg beter spelen en wellicht ook wel meer kansen hebben (dat hij ze niet pakte is duidelijk), Op RG waren ze allebei kansloos, maar Djokovic heeft nog wel laten zien dat als hij vol gas speelt, hij Nadal pijn kan doen terwijl Federer absoluut niks presteerde. Onderling won Federer. Of dat onvermijdelijk was verschillen de meningen over. Daarnaast heeft Djokovic alleen van Federer en Nadal verloren. Nadal was half geblesseerd tegen JCF (die alsnog de sterren van de hemel speelde, blijkbaar moet Nadal geblesseerd zijn en jij in supervorm om van hem te winnen), terwijl Federer gewoon verloor van Stepanek.
Ik zou zeggen dan Federer en Djokovic ongeveer even sterk waren dit gravelseizoen. Federer had het voordeel van zijn superieure plaatsing t.o.v. Nadal waardoor hij iets meer punten binnensleepte (en hij speelde een toernooi meer)
Djokovic speelde de twee keren tegen Nadal gewoon op een goed niveau. Hij kwam er de laatste keer niet aan te pas en de eerste keer was op het eigenlijk niet te vergelijken gravel van Hamburg, waar Federer Nadal dus al eens verslagen heeft. Om Federer dan op vandaag af te rekenen is erg goedkoop, dat was gewoon een wanvertoning. Als je daar tegenover zet dat Federer dit jaar op gravel gewonnen heeft van Nalbandian, Davydenko en Djokovic en Djokovic zelf alleen maar gewonnen heeft van jongens die 15+ staan op de ranking kun je je afvragen of ze werkelijk elkaars gelijke waren.
Dat Federer verliest van Stepanek, tja, die sexy jongen speelde ook gewoon briljant. Djokovic verliest op nota bene HC van Anderson, daar verbind je ook niet de conclusie aan dat Djokovic een slecht voorjaar gedraaid heeft. Over de hele lijn was het niveau op gravel van Federer beter, terwijl Djokovic er een uitschieter tussen had zitten in Hamburg (Federer speelde in Monte Carlo overigens ook prima tegen Nadal).
pi_59233643
Probleem is, dat Federers niveau over het algemeen niet beter was, vind ik. Kijk eens naar RG. Djokovic verliest 1 set voor hij tegen Nadal staat, van Gremelmayer. Hoe je Gremelmayer moet indelen weet ik niet precies, maar één setje verliezen tegen die gast in je eerste wedstrijd van een toernooi gaat nog wel. Federer levert ook een set in tegen Gonzalez, wat te vergeven valt maar ook tegen bijvoorbeeld Monfils. Niet verschikkelijk slecht natuurlijk, maar daartegenover staat toch Djokovic die tegen Gulbis wint in drie sets, misschien wel de moeilijkste kwartfinalist na de grote drie (ook moeilijk in te delen, die jongen). Djokovic is inderdaad geen enorm grote jongens tegengekomen die hij versloeg (en degenen die hij wel tegen kwam waren geblesseerd. ), maar hij sloeg zich dan ook door praktisch elke wedstrijd moeiteloos heen. Het is juist opvallend wat hij tegen Nadal kon doen op Hamburg, omdat dat zijn potentie toont. Als hij moet kan hij ongelooflijk mooi en precies aanvallend tennis kan spelen (beter dan ik Fed heb zien doen - gezegd hebbende dat ik zijn wedstrijd tegen Ancic niet heb mogen meemaken), maar hieruit blijkt:

Djokovic heeft de constantie om "mindere" tegenstand weg te vagen op gravel.
Djokovic heeft de briliantie om Nadal meer pijn te doen dan Federer op gravel, dit jaar.

Daar tegen staat wel dat Federer van Djokovic won, uiteraard.

Kijk, zeker weten doen we het niet, en een wedstrijd is vaak ook maar een moment opname, maar dat Federer sterker is op gravel blijkt niet eenduidig uit de resultaten van dit jaar.

Daarnaast was Stepanek goed, maar niet ongelofelijk fantastisch goed, vond ik.
pi_59397792
nalbandian geklopt met 6-1 6-0
  woensdag 25 juni 2008 @ 16:12:51 #70
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_59679198
Kansloos onderuit tegen Marat Safin...
Speelde Safin met een Wildcard?
  woensdag 25 juni 2008 @ 16:13:37 #71
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_59679224
2-0 onderling in het voordeel van Marat
pi_59679450
Aardig spelen is leuk, op hetzelfde niveau blijven en je punten van een jaar ervoor succesvol verdedigen is een tweede. Iets wat Nadal wél kan. Ik wens Djokovic veel succes in Montreal en op de US Open.
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
pi_59679585
pi_59682735
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 16:25 schreef TheGeneral het volgende:

Zeker blij voor Rogiertje !

pi_59683020
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 18:44 schreef Nalbandian het volgende:

[..]

Zeker blij voor Rogiertje !

[ afbeelding ]

Niet echt, Djokovic had toch niet gewonnen van Federer. Ik ben blij om de punten die hij verliest.
pi_59683258
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 16:12 schreef XL het volgende:
Kansloos onderuit tegen Marat Safin...
Speelde Safin met een Wildcard?
Nee toch? Staat gewoon top 100, ruim als je het mij vraagt.
sig verwijderd door FA
pi_59686292
Wat speelde hij slecht
Of was Safin écht zo goed, leek mij wel wat mee te vallen eigenlijk.
pi_59846253
http://www.tennisinfo.be/(...)+als+nummer+een.html
quote:
“Dit jaar is tot nu toe een droom voor mij geweest, maar ik wil doorgaan,” vertelt Djokovic op de persconferentie na zijn toernooiwinst in de Italiaanse hoofdstad. “Ik wil het jaar afsluiten als nummer één.”

De leider in de ATP Race van 2008 klinkt overtuigd van zichzelf zoals altijd. Na drie dominante jaren van Rafael Nadal op het Foro Italico, is het dit seizoen de net 21-jarige kroonpretendent uit Belgrado die het meest prestigieuze graveltoernooi in aanloop naar Roland Garros op zijn conto mag schrijven.

“Ik richtte me voor dit gravelseizoen op Rome en natuurlijk Roland Garros,” vertelt Djokovic. “Ik ben dus erg blij dat ik zo’n groot toernooi heb gewonnen op deze ondergrond, want dit geeft me veel vertrouwen voor alle andere grote toernooien, en niet alleen op gravel.”

Djokovic zegt dat de sleutel tot zijn succes op gravel ligt in het feit dat hij meer rust in zijn spel weet te brengen op het gemalen baksteen. “Ik probeer met meer geduld te spelen, want ik weet dat ik veel meer ballen terug kan verwachten op gravel dan op bijvoorbeeld hard court. Natuurlijk is hard court mijn favoriete baansoort, maar ik denk dat ik goed genoeg ben op gravel om de strijd aan te gaan met de beste spelers van de wereld op deze ondergrond.”

Op weg naar de titel in Rome had Djokovic over geluk niet te klagen. Zo zag hij zijn tegenstander in de kwartfinale, Nicolas Almagro, opgeven bij een 6-1, 1-0 voorsprong, en ook Radek Stepanek schudde voortijdig de hand van de Serviër bij een 6-0, 1-0 tussenstand in het voordeel van Nole. In de finale versloeg Djokovic de onervaren Stanislas Wawrinka in drie sets met 4-6, 6-3, 6-3. De Zwitser had nog nooit de finale van een Masters Series toernooi bereikt in zijn loopbaan.

“Ik had natuurlijk nooit verwacht zo makkelijk in de finale te komen bij een toernooi als dit,” zegt Djokovic. “Maar dit waren nou eenmaal de omstandigheden en dat is ook sport. Er kan van alles gebeuren.”

“In de finale probeerde ik constant gefocust te blijven, want het is niet makkelijk om in dit soort grote wedstrijden met de favorietenrol om te gaan. Ik verwachte natuurlijk niet dat ik in de finale een ongeplaatste speler zou treffen, maar Wawrinka verdiende het om hier te zijn, want hij heeft zijn kwaliteit bewezen. Uiteindelijk heb ik gedaan wat ik moest doen, zij het in drie sets.”

De verrassende nederlaag van Rafael Nadal tegen Juan Carlos Ferrero in de tweede ronde maakte de weg voor de Serviër ook een stuk vrijer naar de titel dan wanneer hij de Spaanse gravelkoning in goeden doen had tegengekomen. Maar Nadal had teveel last van blaren onder zijn voeten van het vele spelen in de weken voorafgaand aan het toernooi van Rome, om Ferrero echt partij te kunnen bieden.

“Ik denk dat dit nog maar weer eens duidelijk maakt dat het seizoen gewoon loodzwaar is,” analyseert Djokovic de vele blessures waarmee het toernooi in Rome geteisterd werd. “De spelers raken niet zomaar geblesseerd, er ligt een reden aan ten grondslag. En ik kan het weten, want ik heb zelf ook al meerdere keren in die situatie gezeten.”

Ook ging Djokovic in op de verrassende nederlaag van Roger Federer in de kwartfinale tegen Radek Stepanek en het feit dat de Zwitserse nummer één voor zijn doen matig presteert tot dusverre in 2008. “Het is normaal dat dit gebeurt,” verklaart Djokovic de tegenvallende prestaties van Federer. “Na zoveel jaren van dominantie en het winnen van 90% van de grote toernooien op de tour is het logisch dat je op een punt komt waarbij de resultaten wat minder worden. Maar Federer is nog steeds de nummer één van de wereld en hij stelt zichzelf nog altijd de hoogst mogelijke doelen.”

“Natuurlijk zijn zijn resultaten van dit jaar niet karakteristiek voor hem, want iedereen verwacht dat hij elk toernooi wint waaraan hij deelneemt. Echter, de spelers en de tijden zijn aan het veranderen. Spelers beginnen meer te geloven in het feit dat ze van Federer kunnen winnen. Ik denk dat het voor de fans interessant zal worden om te zien wie er dit jaar uiteindelijk als eerste gaat eindigen.”

Als afsluiting van het toernooi werd Djokovic bij de prijsuitreiking gevraagd of hij zijn bekende imitaties nog eens wilde laten zien voor het Italiaanse publiek. Djokovic weigerde echter beleefd, ook na verder aandringen van de stadionspeaker.

“Ik hoorde dat sommige spelers en andere mensen negatief begonnen te spreken over mijn imitaties en daar hou ik niet van, dus stop ik ermee,” verklaarde de winnaar zijn besluit. “Het is ook niet datgene waar ik het beste in ben. Wat ik het beste doe is tenniswedstrijden winnen en daar zal ik in de komende tien, vijftien jaar mee door proberen te gaan.”

Djokovic zal willen beginnen met het veroveren van Parijs in de komende twee weken.
pi_59846300
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 20:49 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Wat speelde hij slecht
Of was Safin écht zo goed, leek mij wel wat mee te vallen eigenlijk.
nole kan niet zo goed tegen mensen die hard slaan. Tegen Tsonga op de aus open kon hij de 1e set ook niet winnen. Mazzel voor nole dat tsonga last kreeg van de zenuwen
pi_59846646
Daarmee doe je hem echt tekort. Hij speelde gewoon fantastisch toen. Natuurlijk kon Tsonga dat wonderlijke niveau niet geheel vasthouden maar om nu te zeggen dat Tsonga het zelf afgaf..not really.
Alex Pastoor:
Martin Verkerk:
pi_59847185
quote:
Beetje gedateerd artikel, van voor RG nog. Inmiddels staat Nadal ruim voor in de race en gaat Federer Djokovic ook voorbij als hij de finale op Wimbledon haalt.
pi_60520799
Dit topic mag wel weer eens omhoog geschopt worden.
Fantastisch resultaat van Djokovic en dit plaatst hem weer goed tweede in de race, wat er ook gebeurd in de finale. Nummer 1 haalt hij denk ik niet meer voor het eind van het jaar, maar nummer 2 moet toch mogelijk zijn.
  zondag 3 augustus 2008 @ 10:18:31 #83
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_60522447
Hij heeft zichzelf weer eens overtroffen in slechte smaak. Die kleuren van shirt en broek kunnen ECHT niet!
pi_60526318
Ons Oranje, prachtig.

Hardcourt is echt zijn ondergrond, hij was echt erg goed tegen Nadal.
That's all folks!
  zondag 3 augustus 2008 @ 15:46:48 #85
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_60527904
Ons oranje kun je niet combineren met Gaylord-blauw.
  maandag 4 augustus 2008 @ 07:12:41 #86
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_60542613
Murray verslaat hem opnieuw vrij gemakkelijk. Twee tiebreaks, altijd de overhand.
pi_60545893
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 07:12 schreef XL het volgende:
Murray verslaat hem opnieuw vrij gemakkelijk. Twee tiebreaks, altijd de overhand.
makkelijk
pi_60548231
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 11:42 schreef TubewayDigital het volgende:

[..]

makkelijk
Makkelijk was het misschien niet, maar nooit was er het gevoel dat Djoko zou winnen. Murray was toch wel de betere speler.
  maandag 4 augustus 2008 @ 19:15:32 #89
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_60556235
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 13:28 schreef TheGeneral het volgende:

[..]

Makkelijk was het misschien niet, maar nooit was er het gevoel dat Djoko zou winnen.
Makkelijk dus
  dinsdag 5 augustus 2008 @ 19:17:04 #90
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_60582222
Hier een uitgebreide analyse van Djokovic op tennis.com.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_61002797

Gatver !!! Die lelijke Djoko doet het met die prachtige speerwerpster

pi_63285120
quote:
Djokovic nadert Federer op ranglijst
Eerder dit jaar raakte de Zwitserse tennisser Roger Federer zijn eerste plek al kwijt aan Rafael Nadal. Ook de tweede plaats komt nu in gevaar na de vroege uitschakeling tijdens de Masters vorige week. Novak Djokovic, de winnaar van de Masters Cup, is namelijk de Zwitser tot op 10 punten genaderd.

Op de wereldranglijst was er verder een sprong waarneembaar van Gilles Simon van de negende naar de zevende plek. Beste Nederlander is nog altijd Robin Haase. Hij zakte wel weg van een 109e naar een 115e plaats.
pi_63287532
Goed bezig. De eikel
pi_63294643
quote:
Op maandag 17 november 2008 12:13 schreef PietjePuk007 het volgende:

[..]

Dan haalt hij dus zeer waarschijnlijk de nummer 2 na Brisbane. Voor hoe lang is alleen de vraag, want daarna is hij meteen titelverdediger in de AO.
pi_63294686
dacht dat de shanghai geen punten op leverde omdat het niet open was.
pi_63327440
quote:
Op maandag 17 november 2008 18:11 schreef TubewayDigital het volgende:
dacht dat de shanghai geen punten op leverde omdat het niet open was.
Hoezo niet? Uiteindelijk is elk toernooi niet compleet open.
pi_65080370
Even omhoog kicken. Djokovic speelt morgen (nou ja, het is in Australië, morgen is een ruim begrip) voor zo ongeveer de vierde keer in zijn leven ( )voor de nummer 2 positie op de wereldranglijst, voor in ieder geval 2 weken ( ). Belangrijk verschil is dat hij dit keer niet tegen Nadal speelt, maar tegen Nieminen. Het zal Federer verder aan zijn reet roesten, maar het is wel grappig voor hem.

Komt ook nog mooi uit met de seeds voor de AO, als 3de geseed heeft hij kans geen van de favorieten (Murray en Fed) in zijn helft te hebben, namelijk "slechts" Nadal.
  donderdag 15 januari 2009 @ 18:40:56 #98
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_65080636
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 18:31 schreef VerdwaasdeVogel het volgende:
Even omhoog kicken. Djokovic speelt morgen (nou ja, het is in Australië, morgen is een ruim begrip) voor zo ongeveer de vierde keer in zijn leven ( )voor de nummer 2 positie op de wereldranglijst, voor in ieder geval 2 weken ( ). Belangrijk verschil is dat hij dit keer niet tegen Nadal speelt, maar tegen Nieminen. Het zal Federer verder aan zijn reet roesten, maar het is wel grappig voor hem.

Komt ook nog mooi uit met de seeds voor de AO, als 3de geseed heeft hij kans geen van de favorieten (Murray en Fed) in zijn helft te hebben, namelijk "slechts" Nadal.
Ik denk dat hij van de top4 de grootste kans heeft om einde van het jaar plek te moeten maken van de sensatie van 2009
pi_65081111
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 18:40 schreef XL het volgende:

[..]

Ik denk dat hij van de top4 de grootste kans heeft om einde van het jaar plek te moeten maken van de sensatie van 2009
Zou heel best kunnen. Persoonlijk heb ik zo'n voorgevoel dat dit best het jaar van Murray&Djokovic kan worden. Ben zekerder van Murray maar misschien lukt het Djokovic ook nog wel.

I
  vrijdag 16 januari 2009 @ 11:04:10 #100
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_65101736
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 18:31 schreef VerdwaasdeVogel het volgende:

en hij faalt weer
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_65112714
Diep treurig ja, verliezen van Nieminen op zo'n moment.
  zaterdag 17 januari 2009 @ 10:03:12 #102
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_65135105
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 18:54 schreef VerdwaasdeVogel het volgende:

[..]

Zou heel best kunnen. Persoonlijk heb ik zo'n voorgevoel dat dit best het jaar van Murray&Djokovic kan worden. Ben zekerder van Murray maar misschien lukt het Djokovic ook nog wel.

I
Het was zijn jaar geweest als hij gister had gewonnen. Nummer 2 is niet niks. Het is dat zijn schema makkelijk is in Australie dat hij waarschijnlijk nog iets over houdt van zijn punten. Als zo'n Chardy het op zijn heupen heeft is het echter tweede ronde exit met het niveau dat hij sinds Madrid haalt.
pi_65135255
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 10:03 schreef XL het volgende:

[..]

Het was zijn jaar geweest als hij gister had gewonnen. Nummer 2 is niet niks. Het is dat zijn schema makkelijk is in Australie dat hij waarschijnlijk nog iets over houdt van zijn punten. Als zo'n Chardy het op zijn heupen heeft is het echter tweede ronde exit met het niveau dat hij sinds Madrid haalt.
Alsof het al dan niet iemands jaar zijn afhangt van 1 partij in een 250-toernooi. Daarbij speelde hij best redelijk in de Masters Cup.
Oud-Beijerland/Hilversum dus!
  zaterdag 17 januari 2009 @ 10:58:41 #104
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_65135974
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 10:17 schreef Mindlight het volgende:

[..]

Alsof het al dan niet iemands jaar zijn afhangt van 1 partij in een 250-toernooi. Daarbij speelde hij best redelijk in de Masters Cup.
Die partij was inderdaad doorslaggevend. Dan was dit het jaar geweest waarin hij nummer 2 van de wereld was geweest. Nu blijft hij de nummer 3, heeft hij niet de vorm om die plek te behouden en moet hij een karrevracht punten gaan verdedigen. Tijdens de masters cup vond ik het algehele niveau bedroevend.
pi_65136034
het verlies tegen Nieminen was echt nietszeggend...dikke vette tankjob. Mega hoog servicepercentage en alles gewoon met een boogje terugspelen, ook op NIeminen's tweede service. Dat was echt puur tanken.
Alex Pastoor:
Martin Verkerk:
  zaterdag 17 januari 2009 @ 11:14:37 #106
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_65136220
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 11:02 schreef Tim86 het volgende:
het verlies tegen Nieminen was echt nietszeggend...dikke vette tankjob. Mega hoog servicepercentage en alles gewoon met een boogje terugspelen, ook op NIeminen's tweede service. Dat was echt puur tanken.
Bullshit. Dan wint hij zo'n partij gewoon en trekt hij zich terug. Daar is ie ook niet vies van en dan is hij nummer 2 van de wereld.
pi_65139758
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 11:14 schreef XL het volgende:

[..]

Bullshit. Dan wint hij zo'n partij gewoon en trekt hij zich terug. Daar is ie ook niet vies van en dan is hij nummer 2 van de wereld.
dat kan volgens mij niet zomaar
  zaterdag 17 januari 2009 @ 13:47:13 #108
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_65140078
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 13:34 schreef TubewayDigital het volgende:

[..]

dat kan volgens mij niet zomaar
Dan heb je gewoon een blessure hoor
pi_65147989
Het was idd tanken wat hij die partij deed, dat was duidelijk aan alles. Daarbij had hij natuurlijk niet een heel jaar lang nummer 2 gestaan, dat hangt voorlopig ook nog flink af van zijn AO en de weken daarna.
Blijf het flauwekul vinden het jaar van iemand op te hangen aan een nietszeggende halve finale van een niet zo groot toernooi.
  zaterdag 17 januari 2009 @ 18:34:41 #110
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_65148123
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 18:29 schreef Mindlight het volgende:
Het was idd tanken wat hij die partij deed, dat was duidelijk aan alles. Daarbij had hij natuurlijk niet een heel jaar lang nummer 2 gestaan, dat hangt voorlopig ook nog flink af van zijn AO en de weken daarna.
Blijf het flauwekul vinden het jaar van iemand op te hangen aan een nietszeggende halve finale van een niet zo groot toernooi.
De nummer 2 positie bereiken zou ik zijn grootste prestatie vinden na het winnen van de AO. Die master toernooitjes kan Davydenko ook winnen. Nu had hij kunnen laten zien dat hij over lange periode gezien beter presteert dan Federer. Dat is behoorlijk indrukwekkend. Na de AO hoeft hij aan de nummer 2 positie niet meer te denken en kan het verdedigen van de nummer 4 positie beginnen.
  zaterdag 17 januari 2009 @ 18:37:43 #111
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_65148205
Het is voor Djoko in mijn ogen nu niet echt iets wat nog wel een keer komt. Het is geen kwestie van tijd. Misschien moet hij eens wat meer aandacht hebben voor zijn spel, want sinds hij bezig is met het kopen van toernooi-licensies. Hij talentjes in zijn managementteam haalt en hij zich allemaal randzaken op de hals haalt gaat het nu niet echt van een leien dakje met zijn spel.

[ Bericht 0% gewijzigd door XL op 17-01-2009 19:12:00 ]
  zaterdag 17 januari 2009 @ 19:10:49 #112
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_65149078
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 18:37 schreef XL het volgende:
Het is voor Djoko in mijn ogen nu niet echt iets wat nog wel een keer komt. Het is geen kwestie van tijd. Misschien moet hij eens wat meer aandacht hebben voor zijn spel, want sinds hij bezig is met het kopen van toernooi-licensies. Hij talentjes in zijn managementteam haalt en hij zich allemaal randzaken op de hals haalt gaat het nu echt van een leien dakje met zijn spel.
Je bedoelt dat het bergafwaarts gaat met zijn spel?
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  zaterdag 17 januari 2009 @ 19:12:48 #113
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_65149124
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 19:10 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Je bedoelt dat het bergafwaarts gaat met zijn spel?
Ik was 'niet' vergeten inderdaad. Ik vind dat hij te weinig laat zien de laatste tijd.
  zaterdag 17 januari 2009 @ 19:54:59 #114
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_65150553
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 19:12 schreef XL het volgende:

[..]

Ik was 'niet' vergeten inderdaad. Ik vind dat hij te weinig laat zien de laatste tijd.
Ik hoop dat hij dat volhoudt. Aan de andere kant, als hij gewoon beter speelt dan Federer, Nadal en Murray verdient hij het natuurlijk gewoon.
  zaterdag 17 januari 2009 @ 19:57:50 #115
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_65150655
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 19:54 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Ik hoop dat hij dat volhoudt. Aan de andere kant, als hij gewoon beter speelt dan Federer, Nadal en Murray verdient hij het natuurlijk gewoon.
Ja, er is helaas een verschil tussen verdienen en gunnen.
  zaterdag 17 januari 2009 @ 20:43:22 #116
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_65152293
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 19:57 schreef XL het volgende:

[..]

Ja, er is helaas een verschil tussen verdienen en gunnen.
Ja, inderdaad.

Het lijkt mij trouwens wel stoer als Federer dit jaar het Grand Slam vindt en dan stopt.
  zondag 18 januari 2009 @ 10:04:15 #117
48241 Mindlight
O+ Jaimie O+
pi_65163935
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 18:34 schreef XL het volgende:

[..]

De nummer 2 positie bereiken zou ik zijn grootste prestatie vinden na het winnen van de AO. Die master toernooitjes kan Davydenko ook winnen. Nu had hij kunnen laten zien dat hij over lange periode gezien beter presteert dan Federer. Dat is behoorlijk indrukwekkend. Na de AO hoeft hij aan de nummer 2 positie niet meer te denken en kan het verdedigen van de nummer 4 positie beginnen.
Als hij een goede AO speelt, en daarna ook de punten blijft halen, is het niet Djoko die aan het verdedigen van een nummer 4 plek moet denken maar Federer.
  zondag 18 januari 2009 @ 10:12:48 #118
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_65164007
quote:
Op zondag 18 januari 2009 10:04 schreef Mindlight het volgende:

[..]

Als hij een goede AO speelt, en daarna ook de punten blijft halen, is het niet Djoko die aan het verdedigen van een nummer 4 plek moet denken maar Federer.
Federer t/m Miami 1600
Djokovic t/m Miami 3310
Andy Murray t/m Miami 720

Federer speelt indrukwekkender dan vorig jaar
Murray speelt indrukwekkender dan vorig jaar
Djokovic heeft nog niks laten zien en heeft in minder dan 10 weken 1/3 van zijn punten op het spel staan.
  zondag 18 januari 2009 @ 10:15:55 #119
48241 Mindlight
O+ Jaimie O+
pi_65164036
Precies, en zoals je ziet heeft Murray geen drol te verdedigen. Die gaat Federer wel voorbij in 2009. Djokovic moet een heel goed eerste half jaar draaien om dat voor elkaar te krijgen, en ik zie het niet gebeuren. Hij heeft dan wel weer de kans dit in de tweede helft van het jaar te doen.

Maar als Murray blijft presteren (en laten we het hopen), dan duurt het niet lang voor hij Federer voorbij zal gaan.
  zondag 18 januari 2009 @ 10:51:30 #120
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_65164371
quote:
Op zondag 18 januari 2009 10:15 schreef Mindlight het volgende:
Precies, en zoals je ziet heeft Murray geen drol te verdedigen. Die gaat Federer wel voorbij in 2009. Djokovic moet een heel goed eerste half jaar draaien om dat voor elkaar te krijgen, en ik zie het niet gebeuren. Hij heeft dan wel weer de kans dit in de tweede helft van het jaar te doen.

Maar als Murray blijft presteren (en laten we het hopen), dan duurt het niet lang voor hij Federer voorbij zal gaan.
Ik denk dat Federer zijn puntenaantal kan verdedigen/uitbreiden. Zo moeilijk is dat met zijn klasse niet meer. Ik denk niet dat Djokovic en Murray over dat aantal heengaan.
  zondag 18 januari 2009 @ 10:55:00 #121
48241 Mindlight
O+ Jaimie O+
pi_65164404
Dan zal Federer eindelijk weer eens moeten gaan presteren. Ik denk dat op dit moment zowel Djokovic als Murray hem in een direct gevecht zullen verslaan. En hoewel Federer allicht meer punten tm Miami zal pakken dan dat hij vorig jaar deed, denk ik niet dat het genoeg zal zijn om Murray af te stoppen.

Wie weet zit ik helemaal mis en wint Federer de AO, maar ik denk dat halve finale het maximaal haalbare is dit jaar.
pi_65164412
quote:
Op zondag 18 januari 2009 10:12 schreef XL het volgende:

[..]

Federer t/m Miami 1600
Djokovic t/m Miami 3310
Andy Murray t/m Miami 720

Federer speelt indrukwekkender dan vorig jaar
Murray speelt indrukwekkender dan vorig jaar
Djokovic heeft nog niks laten zien en heeft in minder dan 10 weken 1/3 van zijn punten op het spel staan.
Het draait voor Djokovic gewoon om de AO, eigenlijk. Weet hij die te verdedigen dan is er geen vuiltje aan de lucht. 1310 punten zijn er niet zo veel als je voor 2750 punten max. ingeschreven bent, ook al verliest hij er waarschijnlijk wel wat.
Al het andere is bijzaak en weegt weer tegen elkaar op. Federer verliest bijvoorbeeld Monte Carlo en Estoril, Murray moet Madrid op gravel verdedigen etc.
  zondag 18 januari 2009 @ 11:17:46 #123
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_65164730
quote:
Op zondag 18 januari 2009 10:55 schreef VerdwaasdeVogel het volgende:

[..]

Het draait voor Djokovic gewoon om de AO, eigenlijk. Weet hij die te verdedigen dan is er geen vuiltje aan de lucht. 1310 punten zijn er niet zo veel als je voor 2750 punten max. ingeschreven bent, ook al verliest hij er waarschijnlijk wel wat.
Al het andere is bijzaak en weegt weer tegen elkaar op. Federer verliest bijvoorbeeld Monte Carlo en Estoril, Murray moet Madrid op gravel verdedigen etc.
maar ik roep juist vanaf het begin dat hij kansloos is om zijn titel te verdedigen op basis van zijn huidige vorm. Als hij slechts de halve finale (zou een goede prestatie zijn) haalt kost hem dat 1100 punten. Ik speel Djokovic dag 1 in de tennisgame omdat ik vanwege zijn huidige vorm tegen geen enkele speler vertrouwen in hem heb. Ik maak me al zorgen om die Stoppini, dus overweeg serieus Llodra. Ik kan me de mentaal zwakke Djokovic van vroeger veel te goed herinneren, als die 2000 punten tussen zijn oren zitten kan zo'n gekke italiaan hem al trippen.
  zondag 18 januari 2009 @ 11:25:51 #124
48241 Mindlight
O+ Jaimie O+
pi_65164885
Ach, vorig jaar stond hij er toch regelmatig als het nodig was. Daarbij heeft hij zo'n makkelijke loting dat hij puur op vastheid diep in het schema gaat komen.
pi_65165166
XL: dat is jouw beeld van hem. Djokovic is moeilijk te voorspellen. Vaak staat hij er ook wel als het nodig is, soms totaal niet. Tijdens de US open was hij niet echt in vorm en toch haalde hij nog de halve finale met een moeilijkere loting (Cilic, Robredo (vervelend als je niet in vorm bent), Roddick) en won een set van Fedje. Op dezelfde manier heeft tijdens de US open Murray het een paar keer bijna verkloot, terwijl hij in die periode voor de rest toch zo goed speelde.

Djokovic kan het compleet verprutsen en vroeg verliezen, of hij kan zich nog net de halve finale in waggelen, maar het zou ook best kunnen dat hij, wanneer hij moet, vanaf de kwart/halve finale weer echt gaat tennissen, ik ben benieuwd.

Blijven het daarom ook een rare pick van je vinden. Onnodig veel risico, al schat je de kans dat Djokovic wel presteert op1/10, blijft het in dat geval vervelend hem dan al kwijt te zijn.
  zondag 18 januari 2009 @ 11:59:24 #126
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_65165631
quote:
Op zondag 18 januari 2009 11:38 schreef VerdwaasdeVogel het volgende:
XL: dat is jouw beeld van hem. Djokovic is moeilijk te voorspellen. Vaak staat hij er ook wel als het nodig is, soms totaal niet. Tijdens de US open was hij niet echt in vorm en toch haalde hij nog de halve finale met een moeilijkere loting (Cilic, Robredo (vervelend als je niet in vorm bent), Roddick) en won een set van Fedje. Op dezelfde manier heeft tijdens de US open Murray het een paar keer bijna verkloot, terwijl hij in die periode voor de rest toch zo goed speelde.

Djokovic kan het compleet verprutsen en vroeg verliezen, of hij kan zich nog net de halve finale in waggelen, maar het zou ook best kunnen dat hij, wanneer hij moet, vanaf de kwart/halve finale weer echt gaat tennissen, ik ben benieuwd.

Blijven het daarom ook een rare pick van je vinden. Onnodig veel risico, al schat je de kans dat Djokovic wel presteert op1/10, blijft het in dat geval vervelend hem dan al kwijt te zijn.
Het is geen rare pick. Voor in de plek in de kwart, halve of finale durf ik hem niet te spelen. Het zou zonde zijn om hem niet te gebruiken. Ronde 2 durf ik hem niet. Blijven Ronde 1 of Ronde 3 over.
pi_65172814
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 11:02 schreef Tim86 het volgende:
pi_65176632
Hij wordt even genadeloos afgemaakt door Mart en Marcella
pi_65176756
quote:
Op zondag 18 januari 2009 16:51 schreef wimderon het volgende:
Hij wordt even genadeloos afgemaakt door Mart en Marcella
bron
pi_65176804
quote:
Op zondag 18 januari 2009 16:53 schreef kleinzusje het volgende:

[..]

bron
Gewoon de tv..
sig verwijderd door FA
  zondag 18 januari 2009 @ 16:55:18 #131
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_65176819
quote:

[..]

bron
wimderon
pi_65176858
quote:

[..]

bron
Studio Sport net.

'Azijn door z'n aderen stromen'
'Faket blessures'
'Niet geliefd onder collega's'
'Irritante familie op de tribune'

En zo nog een aantal
  zondag 18 januari 2009 @ 16:57:07 #133
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_65176902
quote:
Op zondag 18 januari 2009 16:56 schreef wimderon het volgende:

[..]

Studio Sport net.

'Faket blessures'

En zo nog een aantal
Dat is geen afmaken, dat is wat feiten opsommen.
pi_65177086
quote:
Op zondag 18 januari 2009 16:56 schreef wimderon het volgende:

[..]

Studio Sport net.

'Faket blessures'

En zo nog een aantal
Neem je me in het ootje ?
Of kan ik met een gerust hart de herhaling gaan kijken
pi_65177125
quote:
Op zondag 18 januari 2009 16:57 schreef XL het volgende:

[..]

Dat is geen afmaken, dat is wat feiten opsommen.
Feitelijk kun je iemand afmaken door feiten op te sommen
pi_65177193
quote:
Op zondag 18 januari 2009 16:54 schreef Ambrosius het volgende:

[..]

Gewoon de tv..
Zeker geen Adammer Ambro
TV en gewoon gaan hier niet samen
  zondag 18 januari 2009 @ 17:27:33 #137
82726 The_BoezelaaR
Chronisch vliefd
pi_65178080
Als Djoko het op zn heupen heeft is het een fantastische spelert.

Buitenom die momenten is het een kwalletje.

Klaar, slotje
I don't trust books. They're all facts and no heart
Online poker is more addicting than snorting cocaine off Jessica Alba’s tits
Sam Querrey en John Isner, culthelden in wording!
  dinsdag 20 januari 2009 @ 17:38:11 #138
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_65252428

Die chick van m is anders niet verkeerd
pi_65252862
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 17:38 schreef Szura het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Die chick van m is anders niet verkeerd
Was maar onzin dacht ik, hij is nog altijd samen met Jelena Ristic volgens mij.
pi_65255251
Precies. Hij is nooit met haar geweest.

1 fotootje van hun 2 samen en je ziet gelijk alle verhalen die verzonnen worden
pi_65261086
Hij gaat vandaag minimaal een set verliezen
Dwalen kan iedereen, maar alleen dwazen volharden in hun dwaling.
pi_65283421

http://www.adidas.com/cam(...)country_adidascom=uk

[ Bericht 11% gewijzigd door wimderon op 21-01-2009 14:38:57 ]
  woensdag 21 januari 2009 @ 18:07:13 #143
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_65290738
pi_65374775
quote:
Wat een gay-outfit zeg
  maandag 26 januari 2009 @ 15:52:54 #145
67205 Colplay
How you doin??
pi_65422458
Zag hem gisteren paar minuten spelen en wist gelijk weer waarom ik niet echt een fan van hem ben.

De uitspraken over Murray getuigen ook weer van zijn geweldige arrogantie. Dat je Murray nog niet in het rijtje met favorieten met Nadal, Federer en hem mag zetten. Maar Djokovic staat dichter bij Murray dan bij die twee andere. Daar verandert een gewonnen GS echt niets aan. Verschil met wat Federer en Nadal gepresteerd hebben is daarvoor veel te groot. Djokovic heeft een gewonnen GS meer dan Murray en ze hebben allebei een keer een finale verloren. Tuurlijk heeft Djokovic wat meer halve finales, maar met het halen van alleen halve finales wordt je geen favoriet (zie Davydenko).

Nu maar hopen dat hij er vannacht/morgen uitgeslagen wordt door Roddick.
"En dan hebben ze nou de regel dat je handjes mot schudden voor het gevecht. Ik wil helemaal geen handjes schuden met m'n tegenstander. Ik wil de kop van z'n romp afslaan."
  maandag 26 januari 2009 @ 16:21:59 #146
75556 erkel
back from Dagestan
pi_65423642
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 18:07 schreef XL het volgende:
[ afbeelding ]
Dodgeball
Weisst
  maandag 26 januari 2009 @ 17:29:36 #147
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_65426305
quote:
Ik neem aan dat die niet gefotoshopt is en dat hij dat echt gaat dragen?
pi_65427609
quote:
Op maandag 26 januari 2009 15:52 schreef Colplay het volgende:
Zag hem gisteren paar minuten spelen en wist gelijk weer waarom ik niet echt een fan van hem ben.

De uitspraken over Murray getuigen ook weer van zijn geweldige arrogantie. Dat je Murray nog niet in het rijtje met favorieten met Nadal, Federer en hem mag zetten. Maar Djokovic staat dichter bij Murray dan bij die twee andere. Daar verandert een gewonnen GS echt niets aan. Verschil met wat Federer en Nadal gepresteerd hebben is daarvoor veel te groot. Djokovic heeft een gewonnen GS meer dan Murray en ze hebben allebei een keer een finale verloren. Tuurlijk heeft Djokovic wat meer halve finales, maar met het halen van alleen halve finales wordt je geen favoriet (zie Davydenko).

Nu maar hopen dat hij er vannacht/morgen uitgeslagen wordt door Roddick.
Waar zag je dat precies?

Grappig, Federer was niet arrogant toen hij Murray geen favoriet vond.
  maandag 26 januari 2009 @ 18:49:42 #149
67205 Colplay
How you doin??
pi_65428837
quote:
Op maandag 26 januari 2009 18:11 schreef VerdwaasdeVogel het volgende:

[..]

Waar zag je dat precies?

Grappig, Federer was niet arrogant toen hij Murray geen favoriet vond.
Stond op de BBC bij wat quotes over het toernooi.

En als Federer en Nadal dat zeggen kan ik mij daar iets bij voorstellen. Maar Djokovic die zichzelf even op gelijke hoogte zet met Federer en Nadal met zijn ene GS-zege, dat lijkt me een beetje overdreven. maar kan ook zijn dat ik dit zo opvat omdat ik Djokovic totaal niet mag.
"En dan hebben ze nou de regel dat je handjes mot schudden voor het gevecht. Ik wil helemaal geen handjes schuden met m'n tegenstander. Ik wil de kop van z'n romp afslaan."
pi_65429654
Ach, het ligt er allemaal een beetje aan hoe je het bekijkt. Djokovic heeft goede resultaten op GS in het algemeen, en is titelverdediger nadat hij vorig jaar zeer overtuigend won (één setje afgegeven) en heeft (verreweg) de beste resultaten van het afgelopen half jaar op hardcourt (Eén Slam, één semifinale, een master shield, master shield finale, masters cup).

Tuurlijk, niet zo'n waslijst met titels als Federer, maar doen resultaten van drie jaar geleden er nu zoveel toe? Niet zoveel GS als Nadal, maar heeft die ooit een hardcourt Grand Slam finale gehaald?

Allemaal criteria waarop je zou kunnen selecteren. Djokovic vindt blijkbaar dat de top drie de enige zijn die zo consistent goed presteren op de Grand Slam dat zij bovenaan zouden staan bij de favourieten. Als je van de afgelopen acht GS zeven keer de semifinale haalt, is het toch niet belachelijk daar wat over te zeggen.

En hij lijkt gelijk te krijgen ook.

[ Bericht 0% gewijzigd door VerdwaasdeVogel op 26-01-2009 19:35:55 ]
  maandag 26 januari 2009 @ 19:36:53 #151
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_65430505
quote:
Op maandag 26 januari 2009 19:12 schreef VerdwaasdeVogel het volgende:
en heeft (verreweg) de beste resultaten van het afgelopen half jaar op hardcourt (Eéngeen Slam, één semifinale, eengeen master shield, master shield finale, masters cup).
Djokovic: Masters Cup, halve finale grandslam en finale masters cup
Federer: 1 slam, 1 olympisch goud, 1 master shieldfinale, 1 atp titel
Murray: Finale grandslam, 1 mastershield titel, 1 atptitel, 1 overwinning op #1
  maandag 26 januari 2009 @ 19:53:06 #152
82726 The_BoezelaaR
Chronisch vliefd
pi_65431141
quote:
Op maandag 26 januari 2009 19:36 schreef XL het volgende:

[..]

Goud van FedEx is natuurlijk dubbelgoud.
I don't trust books. They're all facts and no heart
Online poker is more addicting than snorting cocaine off Jessica Alba’s tits
Sam Querrey en John Isner, culthelden in wording!
  maandag 26 januari 2009 @ 19:55:29 #153
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_65431230
quote:
Op maandag 26 januari 2009 19:53 schreef The_BoezelaaR het volgende:

[..]

Goud van FedEx is natuurlijk dubbelgoud.
Veelzijdige hardcourtspeler dus
  maandag 26 januari 2009 @ 19:57:33 #154
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_65431309
In het laatste half jaar won Murray trouwens ook 2x van Djokatron
pi_65442512
quote:
Op maandag 26 januari 2009 19:36 schreef XL het volgende:

[..]

Je punt is? Murray is in vorm, dat hadden we al begrepen. (trouwens, 2 master shields voor de Brit, indoor telt best wel mee) Dat Federer weet waar hij het over heeft als het om slams gaat is natuurlijk ook niet raar. Maar buiten Federer weet niemand meer van hard court Grand Slams in het hier en nu dan Djokovic. Wat ik vreemd vind is dat wanneer Federer iets zegt over Murray iedereen verbaasd is, en dat wanneer Djokovic hetzelfde zegt, hij "arrogant" is. Zal zeker niet ontkennen dat Djokovic wat arrogant is, (Geluk zeg, moet niet aan nog zo'n Nadal denken. ) maar dit is toch niet echt consistent. Lijkt me dat je als beste hardcourt speler van het vorige jaar best een mening over een hard court Grand Slam mag hebben, is waarschijnlijk zinniger dan wat Sampras of nog zo iemand uit de dagen van weleer zeggen.
  dinsdag 27 januari 2009 @ 09:29:57 #156
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_65445793
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 00:37 schreef VerdwaasdeVogel het volgende:

[..]

Je punt is? Murray is in vorm, dat hadden we al begrepen. (trouwens, 2 master shields voor de Brit, indoor telt best wel mee) Dat Federer weet waar hij het over heeft als het om slams gaat is natuurlijk ook niet raar. Maar buiten Federer weet niemand meer van hard court Grand Slams in het hier en nu dan Djokovic. Wat ik vreemd vind is dat wanneer Federer iets zegt over Murray iedereen verbaasd is, en dat wanneer Djokovic hetzelfde zegt, hij "arrogant" is. Zal zeker niet ontkennen dat Djokovic wat arrogant is, (Geluk zeg, moet niet aan nog zo'n Nadal denken. ) maar dit is toch niet echt consistent. Lijkt me dat je als beste hardcourt speler van het vorige jaar best een mening over een hard court Grand Slam mag hebben, is waarschijnlijk zinniger dan wat Sampras of nog zo iemand uit de dagen van weleer zeggen.
Federer sprak ook over verbazing over de odds van bookmakers
Djokovic praat Murray de grond in

Dat is wel een verschil.
Ach, we zijn gelukkig van hem af. Hij ging tegen zichzelf spelen en werd warmteziek. Verliezen van Roddick is niet iets wat de top 3 zou overkomen.
pi_65447169
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 09:29 schreef XL het volgende:

[..]

Federer sprak ook over verbazing over de odds van bookmakers
Djokovic praat Murray de grond in

Dat is wel een verschil.
Ach, we zijn gelukkig van hem af. Hij ging tegen zichzelf spelen en werd warmteziek. Verliezen van Roddick is niet iets wat de top 3 zou overkomen.
Hij maakt deel uit van de top-3

Ik heb het niet gezien, maar wat zei hij dan precies?
  dinsdag 27 januari 2009 @ 10:27:06 #158
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_65447277
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 10:23 schreef VerdwaasdeVogel het volgende:

[..]

Hij maakt deel uit van de top-3

Ik heb het niet gezien, maar wat zei hij dan precies?
Echt niet, hij staat alleen 3de
pi_65447453
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 10:27 schreef XL het volgende:

[..]

Echt niet, hij staat alleen 3de

Das gewoon diep triest.
  dinsdag 27 januari 2009 @ 10:35:17 #160
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_65447535
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 10:32 schreef VerdwaasdeVogel het volgende:

[..]

Das gewoon diep triest.
Zoals je al aangaf. Het laatste half jaar heeft hij geen deuk in een pakje boter geslagen. Na de voorjaars-HC seizoen staat hij gewoon achter Murray
pi_65447660
Nee, want Murray deed het zo goed nu? Djokovic is wat warmtegevoelig (je zou zeggen dat hij daar wat aan zou doen voor de AO ), Murray werd verslagen door Verdasco...

Murray is een groot talent en heeft een leuke periode gehad, maar hij mag wel wat meer laten zien voor hij top 3 is. Zoals af en toe een GS halve finale halen, of wellicht kunnen tennissen op gravel.

Daarnaast verloren Federer en Nadal vorig jaar nog van Roddick.
  dinsdag 27 januari 2009 @ 11:06:17 #162
48241 Mindlight
O+ Jaimie O+
pi_65448514
Verliezen van Verdasco is al helemaal iets wat de top-3 niet zou overkomen...
pi_65449314
Djoko had gewoon de masters gewonnen, kwam heel ver elk toernooi, brons olympische spelen...je kan hem amper dingen verwijten....Murray wint misschien van iedereen uit de top 10 (hij had zelfs toen hij nog niet in de top 20 stond een legendarische statistiek tegen top 10 spelers) maar kan verliezen tegen mensen daarbuiten. Bij Djoko is het stiekem net andersom.
pi_65451215
Laatste drie posters vergeten even dat Murray het hele toernooi met griep heeft gespeeld. En hij heeft dat niet eens als excuus gebruikt en gewoon de wedstrijd uitgespeeld.
  dinsdag 27 januari 2009 @ 12:52:21 #165
67205 Colplay
How you doin??
pi_65451791
Precies, bij Djokovic valt het op omdat hij snel opgeeft en dan ziet iedereen dat hij wat heeft. Nu al zeven opgaves in zijn loopbaan, waarvan vier in GS.
  dinsdag 27 januari 2009 @ 15:59:07 #166
67205 Colplay
How you doin??
pi_65458748
Federer haalde na zijn partij ook nog even uit naar Djokovic.

"It's happened before. It's not the guy that's never given up in his career," said the 13-times Grand Slam champion.

"It's disappointing to see when you have two top guys playing each other and you give up.

"He gave up against me in Monaco last year because of a sore throat so those are kind of things you wonder about.

"But I think Andy probably would have run away with the match anyway. Andy completely deserved the match."
pi_65458796
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 12:34 schreef wimderon het volgende:
Laatste drie posters vergeten even dat Murray het hele toernooi met griep heeft gespeeld. En hij heeft dat niet eens als excuus gebruikt en gewoon de wedstrijd uitgespeeld.

En nog best ver gekomen ook
pi_65529012
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 15:59 schreef Colplay het volgende:
Federer haalde na zijn partij ook nog even uit naar Djokovic.

"It's happened before. It's not the guy that's never given up in his career," said the 13-times Grand Slam champion.

"It's disappointing to see when you have two top guys playing each other and you give up.

"He gave up against me in Monaco last year because of a sore throat so those are kind of things you wonder about.

"But I think Andy probably would have run away with the match anyway. Andy completely deserved the match."

Arrogant ventje dan, die Federer. Leuk voor hem dat hij bijna nooit opgeeft, maar als Djokovic verliest omdat hij gewoon niet tegen de hitte kan, mag hij best opgeven. Federer mag blij zijn dat Roddick-Djokovic overdag was, anders moest hij tegen Djokovic ipv Roddick, naar alle waarschijnlijkheid.
  donderdag 29 januari 2009 @ 14:49:53 #169
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_65529824
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 14:32 schreef VerdwaasdeVogel het volgende:

[..]

Arrogant ventje dan, die Federer. Leuk voor hem dat hij bijna nooit opgeeft, maar als Djokovic verliest omdat hij gewoon niet tegen de hitte kan, mag hij best opgeven. Federer mag blij zijn dat Roddick-Djokovic overdag was, anders moest hij tegen Djokovic ipv Roddick, naar alle waarschijnlijkheid.
Welke quote van Federer is dan onjuist?
pi_65530043
quote:

[..]

Je vat het punt helemaal niet. Als je niet verder kunt, kun je niet verder. Maar hoe vaak is het al niet voorgekomen dat Djokovic in de eindfase - bij een onoverbrugbare achterstand - opgegeven heeft? Je maakt me niet wijs dat hij in bijna alle gevallen niet die paar games nog even had kunnen afmaken. Om dan op te geven getuigt gewoon van een totaal gebrek aan respect voor de tegenstander en het publiek.
  donderdag 29 januari 2009 @ 17:00:46 #171
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_65535390
quote:

[..]

alsof ie Djokovic niet van de baan had gemept in deze vorm
pi_65565737
Daar gaat het niet om. Als Djokovic praktisch flauwvalt op de baan en verliest omdat het gewoon te warm voor hem is, is het niet per se zo dat Roddick de normale winst verdient. Djokovic verloor van de omstandigheden, niet van Rodlul. Klopt meer dan 4 games weggeven terwijl je het niet eens meer probeert. Lege overwinning hoe dan ook.

Wat Djokovic verder ook gedaan heeft.

Federer had misschien wel gewonnen van Djokovic maar niet zo makkelijk als van Roddick. Djokovic ging tot Roddick net beter spelen en iedere wedstrijd is weer een nieuwe. Wanneer het echt moet heeft Djokovic ook wel eens plotseling meer laten zien.

Djokovic was gewoon de lul dit keer, hoeft Federer niet over te gaan zeiken.
  vrijdag 30 januari 2009 @ 14:22:36 #173
67205 Colplay
How you doin??
pi_65566602
Misschien dat de opgave van Djoko dit keer wel terecht was, maar hij heeft nu eenmaal zijn naam tegen. Hij is pas 21 en heeft al vier keer op een GS opgegeven. Gaf in het verleden al op met keelpijn en een blaar op zijn kleine teen. Dit zijn toch pijntjes waar de gemiddelde tennistopper doorheen speelt. Murray is niet helemaal fit maar speelt uit tegen Verdasco en verliest. Iedereen heeft het nu over Murray die tegenvallend presteert. Het lijkt er op dat Djokovic deze kritiek vaak probeert te voorkomen door op te geven met een of andere kutreden.
pi_65567212
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 14:02 schreef VerdwaasdeVogel het volgende:
Daar gaat het niet om. Als Djokovic praktisch flauwvalt op de baan en verliest omdat het gewoon te warm voor hem is, is het niet per se zo dat Roddick de normale winst verdient. Djokovic verloor van de omstandigheden, niet van Rodlul. Klopt meer dan 4 games weggeven terwijl je het niet eens meer probeert. Lege overwinning hoe dan ook.

Wat Djokovic verder ook gedaan heeft.

Federer had misschien wel gewonnen van Djokovic maar niet zo makkelijk als van Roddick. Djokovic ging tot Roddick net beter spelen en iedere wedstrijd is weer een nieuwe. Wanneer het echt moet heeft Djokovic ook wel eens plotseling meer laten zien.

Djokovic was gewoon de lul dit keer, hoeft Federer niet over te gaan zeiken.
Praktisch flauwvalt

Hij zat even later weer kiplekker bij de persconferentie. Azarenka, díe viel bijna flauw en moest braken e.d.

Djokovic was het hele toernooi al niet super bezig en Roddick wel, terechte overwinning die Djokovic weer zo nodig op iets anders dan hemzelf moest gooien.
pi_65567956
Djokovic was weer scherp tegen Baghdatis en won ook gewoon de eerste set. Meestal helpt het trouwens inderdaad om binnen met airconditioning te zitten als je het buiten te warm had.
  zaterdag 21 maart 2009 @ 13:37:48 #176
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_67267251
Thumbs op van Djoko, toont zich weer een sportief verliezer door een keertje niet op te geven. Het lag niet aan Roddick.....
quote:
Dit was zo'n dag dat het gewoon niet ging op de baan. Dit was beslist een van mijn slechtste partijen ooit
stakker
pi_67284491
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 13:37 schreef XL het volgende:
Thumbs op van Djoko, toont zich weer een sportief verliezer door een keertje niet op te geven. Het lag niet aan Roddick.....
[..]

stakker
Je bent ook wel een heel bitter mannetje, he.

De wedstrijd was trouwens inderdaad niet om aan te zien.

[ Bericht 7% gewijzigd door VerdwaasdeVogel op 22-03-2009 02:26:07 ]
  dinsdag 24 maart 2009 @ 00:21:32 #178
166976 DuvelDuvel
Altijd heet en altijd hype
pi_67344635
Even een tvp.

Geweldige gast trouwens. Die imitaties van hem zijn echt te grappig.
#FreeHat
pi_68032119
Deze mag hier natuurlijk niet ontbreken:

woensdag 15 april 2009 @ 10:46:16 #180
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_68033045
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 00:21 schreef DuvelDuvel het volgende:
Even een tvp.

Geweldige gast trouwens. Die imitaties van hem zijn echt te grappig.
Je bedoelt die imitaties die hij tot een jaar geleden weleens deed?
pi_68033314
dat filmpje echt.....echt...echt.....
  woensdag 15 april 2009 @ 11:27:08 #182
166976 DuvelDuvel
pi_68034275
quote:
Op woensdag 15 april 2009 10:46 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Je bedoelt die imitaties die hij tot een jaar geleden weleens deed?
Ja gewoon die van Nadal en Sharapova die iedereen wel kent.
#FreeHat
  woensdag 15 april 2009 @ 11:38:49 #183
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_68034621
quote:
Op woensdag 15 april 2009 11:27 schreef DuvelDuvel het volgende:

[..]

Ja gewoon die van Nadal en Sharapova die iedereen wel kent.
Ja, ik bedoelde meer te zeggen dat het iets van het verleden lijkt te zijn want ik heb het hem al in geen tijden meer zien doen.
  woensdag 15 april 2009 @ 12:09:11 #184
166976 DuvelDuvel
pi_68035549
quote:
Op woensdag 15 april 2009 11:38 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Ja, ik bedoelde meer te zeggen dat het iets van het verleden lijkt te zijn want ik heb het hem al in geen tijden meer zien doen.
Ja was een tijdje echt een hype. Roddick deed het ook nog wel eens. De grap is nu ook wel leuk geweest.
#FreeHat
  woensdag 15 april 2009 @ 12:10:45 #185
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_68035599
quote:
Op woensdag 15 april 2009 12:09 schreef DuvelDuvel het volgende:

[..]

Ja was een tijdje echt een hype. Roddick deed het ook nog wel eens. De grap is nu ook wel leuk geweest.
Ja, inderdaad. Mijn slechte grappen zijn ervoor in de plaats gekomen, maar dat is geloof ik ook geen vooruitgang.
pi_68329655
Djokovic doet 'Thriller' op een feestje in Monte Carlo.

zaterdag 2 mei 2009 @ 18:53:49 #187
166976 DuvelDuvel
pi_68596517
quote:
Novak Djokovic (foto) heeft zaterdagmiddag de finale van de Masters in Rome bereikt. Djokovic versloeg in de halve eindstrijd Roger Federer in drie sets: 4-6, 6-3 en 6-3.

De Servische tennisser speelt in de finale tegen de winnaar van het duel tussen de Spanjaard Rafael Nadal en de Chileen Fernando Gonzalez. (JvE)
Goed bezig
#FreeHat
  zaterdag 2 mei 2009 @ 19:47:38 #188
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_68598439
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 18:53 schreef DuvelDuvel het volgende:

[..]

Goed bezig
Djokovic speelde vanaf de vierde game van de tweede set heel goed hoor, maar dit vind ik een voorbeeld van een partij die hij niet hij gewonnen heeft maar die Federer heeft verloren. Federer stortte - opnieuw - in op het moment dat hij in een gewonnen positie stond.

[ Bericht 0% gewijzigd door Federer-fan op 02-05-2009 21:07:48 ]
pi_69543502
Welke Serviër zal de career slam het eerst voltooien, Tipsi of Djoko?
pi_69547540
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 23:55 schreef wimderon het volgende:
Welke Serviër zal de career slam het eerst voltooien, Tipsi of Djoko?
Tipsi never, die houdt te veel van gezellige downers en Djoko
Die acts alsof hij er al 1 op z'n naam heeft staan bij het winnen van 1 game
pi_69547986
Djoko
Smaakmaker
pi_69548063
quote:
Op zaterdag 30 mei 2009 10:10 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Djoko
Smaakmaker
Het spijt me zeer. maar ik kan echt niet naar die man kijken !
De Set Gaaikema onder de "komieken"

Wordt de kroonprins genoemd op gravel, WTF !
Omdat tie opeens in de top 5 staat ?
Laat hem lekker even wat jaartjes meedraaien en dan mag hij misschien zo'n titel verdienen.
De onbescheidenheid en het jankgedrag maakt me misselijk !
pi_69549256
Kleinzusje , sorry hoor, maar

Opeens top vijf? Wat dacht je van ongeveer 2 jaar lang top vijf, waarvan 1,5 jaar nummer 3?

Kroonprins op gravel: Misschien omdat hij, op een Davis Cup wedstrijd tegen Ferrer na, de afgelopen 2 jaar uitsluitend (heel wat) van Nadal verloor en een keer van Federer? Ik gok maar wat hoor.

Persoonlijk vind ik het waarschijnlijker dat Djokovic de career Grand Slam wint, dan dat Roddick Wimbledon wint, maar daar praat die coach van hem ook over.

Maar goed, je mag hem niet, punt is duidelijk.
pi_69550827
quote:
Op zaterdag 30 mei 2009 09:25 schreef kleinzusje het volgende:

[..]

Tipsi never, die houdt te veel van gezellige downers en Djoko
Die acts alsof hij er al 1 op z'n naam heeft staan bij het winnen van 1 game
Tips heeft anders alleen nog Wimbledon nodig, Djokovic moet nog wachten tot de US Open om hem te kunnen voltooien.
pi_69552313
quote:
Op zaterdag 30 mei 2009 12:56 schreef wimderon het volgende:

[..]

Tips heeft anders alleen nog Wimbledon nodig, Djokovic moet nog wachten tot de US Open om hem te kunnen voltooien.
Oh, die Slam. Dat zal we moeten lukken ja.
  zondag 31 mei 2009 @ 14:18:03 #196
174657 TubewayDigital
Who's Bad...
pi_69574215
hij is er dus af gegaan tegen Kohlschreiber in 3 sets
pi_93755920
Heeft u hem al, het Novak Djokovic brillenpoetsdoekje?

Zo'n t-shirt wil je ook wel in gezien worden:

http://family-sport.com/prodavnica/index.php
pi_93755952

Epic :D
Alex Pastoor:
Martin Verkerk:
pi_93757128
Als ze Djokovic nou zelf dat shirt aan hadden getrokken had je Djokovic in Djokovic in Djokovic in Djokovic...
pi_93758041
quote:
2s.gif Op maandag 7 maart 2011 05:14 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:
Als ze Djokovic nou zelf dat shirt aan hadden getrokken had je Djokovic in Djokovic in Djokovic in Djokovic...
Omdat Djokovic ook op het shirt in het shirt staat? :?

wtf, was dit topic nog niet gebumped sinds zijn verlies tegen Kohlschreiber? :')

Maar even dit topic volspammen heren!!! (en dames))
  maandag 7 maart 2011 @ 14:29:36 #201
166976 DuvelDuvel
pi_93769554
quote:
2s.gif Op maandag 7 maart 2011 05:14 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:
yo dawg
#FreeHat
pi_93769786
Staat het beste filmpje ooit al wel in dit topic? Vast wel, maar het is vast een tijdje geleden dat jullie hem gezien hebben _O_ _O_ _O_ Djoko

maandag 21 maart 2011 @ 02:17:39 #203
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_94406656
Wat een jaar voor hem _O_
Matchrecord van 20-0 na zijn toernooizege in Indian Wells.
Voor het eerst van Nadal gewonnen in een finale.
pi_94413941
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 14:35 schreef Norrage het volgende:
Staat het beste filmpje ooit al wel in dit topic? Vast wel, maar het is vast een tijdje geleden dat jullie hem gezien hebben _O_ _O_ _O_ Djoko

hahaha nog nooit gezien, geweldig.
pi_94414398
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 11:58 schreef scalefactor het volgende:

[..]

hahaha nog nooit gezien, geweldig.
O+

Nu nog toepasselijker. Gister maakte hij volgens mij ook ergens precies zo'n winner terwijl hij de vriendin van Rafa versierde.
  maandag 21 maart 2011 @ 13:06:45 #206
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_94416113
quote:
Djokovic calls Nadal greatest player ever
After beating world No. 1 Rafael Nadal 4-6, 6-3, 6-2 in the final of Indian Wells, Novak Djokovic calls the Spaniard the greatest player ever. Nadal has won nine Grand Slams, but is still seven major titles behind 16-time Grand Slam champion Roger Federer. Nadal laughed when he heard the comment, saying it was not "not true," but the Serbian held his ground.

"I think he's the best ever because, even though he's 24 years old, he has done so much already, Djokovic said. "Many years in front of him too, I think even to overtake Roger in the Grand Slam trophies."Matthew Cronin
Bron.
pi_94417440
Ach, na de halve finale noemde hij Fed de beste ooit geloof ik :P
pi_94418504
Inderdaad. De ene dag noemt hij die weer de beste, de andere dag de andere.
  maandag 21 maart 2011 @ 17:35:56 #209
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_94428203
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 14:10 schreef TheGeneral het volgende:
Inderdaad. De ene dag noemt hij die weer de beste, de andere dag de andere.
Ja, geweldig is dat. Straks wordt 'Je bent de GOAT' synoniem met 'Je hebt heel goed gespeeld'. _O-
pi_94428458
Het is wel een manier om je eigen prestatie wat meer waarde te geven :D
  maandag 21 maart 2011 @ 18:59:31 #211
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_94432000
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 17:40 schreef Norrage het volgende:
Het is wel een manier om je eigen prestatie wat meer waarde te geven :D
Ja, ik ga het voordaan ook doen. Als ik in de tweede ronde van een 7-toernooi verlies tijdens mijn toespraak zeggen dat mijn tegenstander de GOAT is.

Die toeschouwers zo: "Boh, hij heeft verloren van de GOAT. :o "
pi_94437250
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 18:59 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Ja, ik ga het voordaan ook doen. Als ik in de tweede ronde van een 7-toernooi verlies tijdens mijn toespraak zeggen dat mijn tegenstander de GOAT is.

Die toeschouwers zo: "Boh, hij heeft verloren van de GOAT. :o "
_O-

Stomme UI trouwens -O-
  maandag 21 maart 2011 @ 20:33:51 #213
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_94437656
quote:
6s.gif Op maandag 21 maart 2011 20:27 schreef Nalbandian het volgende:

[..]

_O-

[...]
:{
  vrijdag 25 maart 2011 @ 01:48:45 #214
332366 San_Andreas
Begin your tour here!
pi_94585243
quote:
9s.gif Op maandag 21 maart 2011 13:06 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Bron.
Hij mag Federer echt niet hè.
"Ik quote graag mezelf."
  zondag 3 april 2011 @ 22:32:16 #215
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_95002295
En nu ook winnaar in Miami na een geweldige wedstrijd tegen Nadal _O_
pi_95002996
Wat een ongelooflijke held, wat een partij tegen Rafa, wat een rivalry _O_
pi_95003793
Djokotron _O_
pi_95381634
  dinsdag 12 april 2011 @ 10:55:23 #219
332366 San_Andreas
Begin your tour here!
pi_95382483
Dit soort debiele dingen doe je alleen als je wel heer erg zelf-ingenomen bent. Nee, geef mij dan Federer maar.
"Ik quote graag mezelf."
pi_95388539
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 10:55 schreef San_Andreas het volgende:
Dit soort debiele dingen doe je alleen als je wel heer erg zelf-ingenomen bent. Nee, geef mij dan Federer maar.
Ik vind hem maar een koning _O_
Maar Fedje is ook leuk hoor ;)
pi_95390055
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 10:55 schreef San_Andreas het volgende:
Kun jij niet stoppen met posten?
pi_95391770
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 13:45 schreef luckass het volgende:

[..]

:D
  dinsdag 12 april 2011 @ 15:36:46 #223
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_95395609
quote:

[..]

:o :D
  dinsdag 12 april 2011 @ 17:35:46 #224
332366 San_Andreas
Begin your tour here!
pi_95401692
faal

quote:

[..]

"Ik quote graag mezelf."
pi_95402723
quote:
13s.gif Op dinsdag 12 april 2011 17:35 schreef San_Andreas het volgende:
faal

[..]

Gelukkig is FOK! geen democratie, want anders was je allang weggestemd...
pi_96039949
Alex Pastoor:
Martin Verkerk:
pi_96043766
quote:
Glutenallergie. Merkwaardig, je zou zeggen dat dit soort dingen wel eerder duidelijk worden.
pi_96521199
Even een kickje.

Djokovic wint Madrid in Spanje tegen Nadal in de finale, eerste keer dat hij Nadal op gravel verslaat.
Staat nu op 8 MS titels, op een gedeelde 5 plaats op de all time list met Muster.
  zondag 8 mei 2011 @ 22:21:31 #229
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_96525969
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 21:15 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:
Even een kickje.

Djokovic wint Madrid in Spanje tegen Nadal in de finale, eerste keer dat hij Nadal op gravel verslaat.
Staat nu op 8 MS titels, op een gedeelde 5 plaats op de all time list met Muster.
Fantastische prestatie van Djokovic. Dit is zo ongeveer de eerste keer dat ik Nadal ooit weggespeeld heb zien worden op gravel. Er was altijd wel iets (vermoeidheid tegen Federer in Hamburg, blaren tegen Ferrero in Rome, knieën + echtscheiding ouders tegen Soderling, etc.*) maar nu was er niks aan de hand en was Djokovic gewoon te goed. Ik vond het een absoluut weergaloze partij van Djokovic en zoals TheGeneral al zei is het altijd smullen als die twee tegen elkaar spelen.

* Ik zeg het niet om af te doen aan die overwinningen maar om aan te geven hoe bijzonder dit van Djokovic is.
pi_96526722
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 22:21 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Fantastische prestatie van Djokovic. Dit is zo ongeveer de eerste keer dat ik Nadal ooit weggespeeld heb zien worden op gravel. Er was altijd wel iets (vermoeidheid tegen Federer in Hamburg, blaren tegen Ferrero in Rome, knieën + echtscheiding ouders tegen Soderling, etc.*) maar nu was er niks aan de hand en was Djokovic gewoon te goed. Ik vond het een absoluut weergaloze partij van Djokovic en zoals TheGeneral al zei is het altijd smullen als die twee tegen elkaar spelen.

* Ik zeg het niet om af te doen aan die overwinningen maar om aan te geven hoe bijzonder dit van Djokovic is.
Kan me hier helemaal in vinden ^O^ .

_O_ Djoko _O_
  maandag 9 mei 2011 @ 00:41:57 #231
332366 San_Andreas
Begin your tour here!
pi_96532752
Het lijkt er op dat Djoko het beste is in het schakelen tussen strategieën, tegen Fed alles terug, tegen Nadal vol in de aanval. Murray, Nadal en Fed spelen toch eigenlijk altijd hetzelfde spelletje.
"Ik quote graag mezelf."
  maandag 9 mei 2011 @ 00:49:02 #232
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_96532928
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 00:41 schreef San_Andreas het volgende:
Het lijkt er op dat Djoko het beste is in het schakelen tussen strategieën, tegen Fed alles terug, tegen Nadal vol in de aanval. Murray, Nadal en Fed spelen toch eigenlijk altijd hetzelfde spelletje.
Als Murray altijd hetzelfde spelletje zou spelen als tegen bijvoorbeeld Nadal, zou hij veel meer respect krijgen en meer bereiken in mijn ogen.
pi_96534008
Djoko _O_

Kunnen mensen de highlights van de finale tegen Nadal hier opsommen? want ik heb niks gezien,. Wat een fucking held _O_
  maandag 9 mei 2011 @ 08:36:38 #234
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_96535316
Djoko _O_
Kijk uit naar een wedstrijd tussen hem en een (fitte) Del Potro
pi_96538370
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 00:41 schreef San_Andreas het volgende:
Dit is trouwens niet waar he. Als er iemand zijn speltype altijd aanpast is het Murray. Meer dan Djoko. Djoko vind ik eigenlijk altijd ongeveer hetzelfde spelen. Murray speelt tegen Nadal vol op de aanval, en tegen Fed pusht ie alles terug (en tegen de rest van de tour)..Maar goed, iedereen moet tegen Fed alles terugduwen, want hoe slecht Fed ook is hij zal altijd elke wedstrijd die hij speelt "domineren".
  maandag 9 mei 2011 @ 11:04:53 #236
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_96538607
Er wordt steeds gezegd dat Djokovic zijn laatste zes toernooien heeft gewonnen maar dat moet zeven zijn, want de Davis Cup van vorig jaar hoort er ook bij:

- Davis Cup 2010
- Australian Open
- Dubai
- Indian Wells
- Miami
- Serbia Open
- Madrid
pi_96540688
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 10:56 schreef Norrage het volgende:

[..]

Dit is trouwens niet waar he. Als er iemand zijn speltype altijd aanpast is het Murray. Meer dan Djoko. Djoko vind ik eigenlijk altijd ongeveer hetzelfde spelen. Murray speelt tegen Nadal vol op de aanval, en tegen Fed pusht ie alles terug (en tegen de rest van de tour)..Maar goed, iedereen moet tegen Fed alles terugduwen, want hoe slecht Fed ook is hij zal altijd elke wedstrijd die hij speelt "domineren".
Uhm nee. Murray, zoals je zelf zegt speelt bijna altijd defensief, behalve tegen Nadal. Djokovic speelt soms defensief, soms offensief tegen Federer (ja, dan spelen ze beiden offensief), soms all-out attack tegen Nadal (Cincy 2008/2009, Paris 2009), soms gecontrolleerd offensief (Gister).

Tegen de rest van de tour wisselt het ook wel. Als hij ze goed staat te raken gaat hij meestal voor de aanval, op een mindere dag kan hij vertrouwen op zijn vastheid en loopvermogen. Verdasco US Open 2009 was puur service+pushen, bijvoorbeeld, en tegen GGL hier in Madrid stond hij gewoon winner na winner te slaan.

quote:
Er wordt steeds gezegd dat Djokovic zijn laatste zes toernooien heeft gewonnen maar dat moet zeven zijn, want de Davis Cup van vorig jaar hoort er ook bij:

- Davis Cup 2010
- Australian Open
- Dubai
- Indian Wells
- Miami
- Serbia Open
- Madrid
Davis Cup is geen single toernooi, maar de finale van een teamevent, dus dat telt alleen voor winning streaks. De enige overeenkomst is dat Djokovic in zijn laatste 7 tennisevenementen met een beker stond.
pi_96540968
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 12:07 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:

[..]

Uhm nee. Murray, zoals je zelf zegt speelt bijna altijd defensief, behalve tegen Nadal. Djokovic speelt soms defensief, soms offensief tegen Federer (ja, dan spelen ze beiden offensief), soms all-out attack tegen Nadal (Cincy 2008/2009, Paris 2009), soms gecontrolleerd offensief (Gister).

Tegen de rest van de tour wisselt het ook wel. Als hij ze goed staat te raken gaat hij meestal voor de aanval, op een mindere dag kan hij vertrouwen op zijn vastheid en loopvermogen. Verdasco US Open 2009 was puur service+pushen, bijvoorbeeld, en tegen GGL hier in Madrid stond hij gewoon winner na winner te slaan.

Ja ik vind Murray tegenwoordig zo laf geworden. Maar naar mijn mening rond 2007 / 2008 speelde hij echt zo slim. Tegen iedereen anders...Maar nu gaat ie alleen allout tegen Nadal...En ik vind dat je maar rare onderscheiden maakt tussen de manieren waarop Djoko speelt zeg....zo kan ik het ook beargumenteren dat ie vaak anders speelt...Ik vind het allemaal niet bijster verschillend, hangt meer af van de ondergrond en hoe goed de tegenstander speelt.
  maandag 9 mei 2011 @ 14:14:12 #239
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_96545698
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2011 14:35 schreef Norrage het volgende:

Nog nooit gezien, maar echt geweldig :D
  maandag 9 mei 2011 @ 14:21:35 #240
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_96546017
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 12:15 schreef Norrage het volgende:

[..]

Ja ik vind Murray tegenwoordig zo laf geworden. Maar naar mijn mening rond 2007 / 2008 speelde hij echt zo slim. Tegen iedereen anders...Maar nu gaat ie alleen allout tegen Nadal...En ik vind dat je maar rare onderscheiden maakt tussen de manieren waarop Djoko speelt zeg....zo kan ik het ook beargumenteren dat ie vaak anders speelt...Ik vind het allemaal niet bijster verschillend, hangt meer af van de ondergrond en hoe goed de tegenstander speelt.
Ik heb Murray altijd al een mietje gevonden. Hij speelt redelijk aanvallend tegen Nadal, maar eigenlijk is het iemand die alleen maar alles terug brengt en ondertussen probeert tegenstanders uit positie te spelen door hele extreme hoeken te maken en veel dropshots te spelen.
pi_96556438
Hier is nog ff het laatste punt van Madrid voor de liefhebbers!
  maandag 9 mei 2011 @ 18:55:42 #242
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_96558521
Wel mooi trouwens. Nadal in eigen land verslaan. Zal hij niet leuk gevonden hebben :P
  maandag 9 mei 2011 @ 22:41:13 #243
332366 San_Andreas
Begin your tour here!
pi_96574751
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 18:10 schreef tristan720 het volgende:
Hier is nog ff het laatste punt van Madrid voor de liefhebbers!
tegen federer werkt het, tegen nole niet meer, die heeft namelijk ook alles terug. Del Potro kan wel door nole heen slaan, evenals raonic.
"Ik quote graag mezelf."
pi_96576764
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 18:55 schreef Komakie het volgende:
Wel mooi trouwens. Nadal in eigen land verslaan. Zal hij niet leuk gevonden hebben :P
Ik kan me nog Berdych Nadal herinneren toen het nog op tapijt werd gespeeld in Madrid _O-
  maandag 9 mei 2011 @ 23:14:59 #245
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_96577093
In dit artikel wordt gesteld: "This time, though, and for the first time, it feels as if someone—Djokovic—is actually better than Nadal on clay."

Dat kan ik niet helemaal plaatsen. Madrid is bepaald niet illustratief voor het gravel van Rome en RG. En we weten niet of Djokovic dit fantastische niveau de komende maand volhoudt.
  maandag 9 mei 2011 @ 23:17:32 #246
332366 San_Andreas
Begin your tour here!
pi_96577232
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 23:14 schreef Federer-fan het volgende:
In dit artikel wordt gesteld: "This time, though, and for the first time, it feels as if someone—Djokovic—is actually better than Nadal on clay."

Dat kan ik niet helemaal plaatsen. Madrid is bepaald niet illustratief voor het gravel van Rome en RG. En we weten niet of Djokovic dit fantastische niveau de komende maand volhoudt.
ik denk het wel
"Ik quote graag mezelf."
pi_96579452
quote:

Ik ook niet. Dat laatste kan prima, maar wat je daarvoor zegt klopt ook. Service is ook veel minder belangrijk op bijvoorbeeld RG en ik vond Nadal nogmaals zeker niet zijn beste spel spelen, forehand kwam maar matig door en de superballen die hij vaak slaat als hij zo onder druk staat (hij heeft wel vaker tegenstanders gehad die een erg goed niveau haalden zoals Federer enkele malen, Djokovic zelf al en in het verleden bijvoorbeeld een Coria) waren ook erg spaarzaam. We moeten niet vergeten dat Nadal het in 2009 al erg moeilijk had tegen Djokovic in Madrid en daarna vrij kansloos verloor van Federer en ook vorig jaar was het geen gemakkelijke toernooizege in Madrid voor zijn doen.
pi_96581381
quote:

Dat kan ik niet helemaal plaatsen. Madrid is bepaald niet illustratief voor het gravel van Rome en RG. En we weten niet of Djokovic [b]dit fantastische niveau de komende maand volhoudt[\b].
Dat doet hij ook niet, nu ook al niet. Op de AO was elke wedstrijd van hoog niveau, maar in bijvoorbeeld Dubai en Madrid waren eigenlijk alleen de finales van echt hoog niveau. Hier en daar was Djokovic niet meer dan solide tegen een Berdych, een Lopez, een Ferrer of een Bellucci, die het dan ook allemaal spannend maakten.

Wat ik eigenlijk indrukwekkender vind is hoe hij op de juiste momenten zijn beste tennis speelt. Tegen Bellucci was hij wat vlakjes, zeker in het begin en tegen Nadal begon hij met supertennis.

Wat ik het meest opvallend vond was de manier waarop Djokovic won. Het voelde alsof hij alle antwoorden had. In de rally was hij de betere, aggressief was hij de betere, zijn backhand hield de forehand van Nadal onder controle en de forehand was beter dan de Nadal backhand. Het was geen super-aggressief serveer+forehand tennis waarmee Federer en Soderling hun overwinningen hebben bevochten, maar hij versloeg Nadal met een ietsje aggressievere versie van zijn eigen tennis: weinig fouten maken, toch druk zetten/winners slaan en de tegenstander weggrinden in de lange rallies. Denk het gevoel dat Djokovic beter is op gravel dan Nadal hiermee te maken heeft.
  dinsdag 10 mei 2011 @ 00:57:53 #249
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_96581688
Ik weet niet of hij elke wedstrijd van Nadal zal gaan winnen op gravel, maar
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 23:57 schreef wimderon het volgende:

[..]

Ik ook niet. Dat laatste kan prima, maar wat je daarvoor zegt klopt ook. Service is ook veel minder belangrijk op bijvoorbeeld RG en ik vond Nadal nogmaals zeker niet zijn beste spel spelen, forehand kwam maar matig door en de superballen die hij vaak slaat als hij zo onder druk staat (hij heeft wel vaker tegenstanders gehad die een erg goed niveau haalden zoals Federer enkele malen, Djokovic zelf al en in het verleden bijvoorbeeld een Coria) waren ook erg spaarzaam. We moeten niet vergeten dat Nadal het in 2009 al erg moeilijk had tegen Djokovic in Madrid en daarna vrij kansloos verloor van Federer en ook vorig jaar was het geen gemakkelijke toernooizege in Madrid voor zijn doen.
Zo'n heldenservice heeft Djokovic nu ook weer niet.
Je kunt zeggen dat Nadal niet zijn beste tennis speelde, maar ik denk dat hij op dit moment niet beter kan. Iets wat je altijd een keer tegen komt. De vraag is of hij die vorm wel weer terug krijgt.

Djokovic heeft ook het type spel om Nadal te verslaan. Mede door zijn sterke backhand. Iets wat Federer bijvoorbeeld net even mist. Zeker op gravel.

En Djokovic straalt sowieso iets onoverwinnelijks uit op het moment.
  dinsdag 10 mei 2011 @ 08:01:04 #250
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_96584068
Ook in dit artikel wordt weer heel veel gemaakt van de overwining van Djokovic, omdat hij Nadal nu heeft verslagen op gravel. Maar dat het Madrid is en dat daar andere omstandigheden zijn dan in Monte Carlo, Barcelona, Rome en RG staat er niet bij.
  dinsdag 10 mei 2011 @ 08:03:41 #251
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_96584088
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 23:57 schreef wimderon het volgende:

[..]

Ik ook niet. Dat laatste kan prima, maar wat je daarvoor zegt klopt ook. Service is ook veel minder belangrijk op bijvoorbeeld RG en ik vond Nadal nogmaals zeker niet zijn beste spel spelen, forehand kwam maar matig door en de superballen die hij vaak slaat als hij zo onder druk staat (hij heeft wel vaker tegenstanders gehad die een erg goed niveau haalden zoals Federer enkele malen, Djokovic zelf al en in het verleden bijvoorbeeld een Coria) waren ook erg spaarzaam.
Ja, ik realiseer me nu ook dat het elkaar niet uitsluit. Djokovic had een superdag en ik dacht dat hij daarmee zijn spel oplegde aan Nadal. Maar inderdaad had Nadal geen geweldige dag. Als hij wel beter had gespeeld had de partij gewoon een nog hoger niveau gehad.
quote:
We moeten niet vergeten dat Nadal het in 2009 al erg moeilijk had tegen Djokovic in Madrid en daarna vrij kansloos verloor van Federer en ook vorig jaar was het geen gemakkelijke toernooizege in Madrid voor zijn doen.
Nee, zeker, dit is niet nieuw en het is uberhaupt niet nieuw dat Nadal verliest in een of meer voorbereidingstoernooien. Maar op RG staat hij er altijd (behalve in 2009) dus ik hoop dat hij dat ook dit jaar doet.
  dinsdag 10 mei 2011 @ 08:21:17 #252
342627 tja77
pi_96584243
Moet het er perse bijstaan dat de condities op RG, Rome, en Monaco anders zijn?
Feit is gewoon dat Djokovic van Nadal heeft gewonnen op gravel. En dat doen weinig tennissers.
Zoals ik al zei, ben ik benieuwd naar het treffen tussen (een fitte) Del Potro en Djokovic.
Favoriet voor RG blijft in mijn ogen Nadal, met daarachter Federer, Djokovic, en misschien wel Del Potro.
  dinsdag 10 mei 2011 @ 09:36:05 #253
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_96585795
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 08:21 schreef tja77 het volgende:
Feit is gewoon dat Djokovic van Nadal heeft gewonnen op gravel. En dat doen weinig tennissers.
Zoals ik al zei, ben ik benieuwd naar het treffen tussen (een fitte) Del Potro en Djokovic.
Favoriet voor RG blijft in mijn ogen Nadal, met daarachter Federer, Djokovic, en misschien wel Del Potro.
Inderdaad.
Dat gezeur dat conditities anders zijn vind ik zo'n onzin. Er zal best verschil tussen zitten, maar dat wil niet zeggen dat Nadal ineens 2 niveau's minder is.
Je hoort nu dat Nadal minder speelde, maar ondertussen heeft dat ook veel te maken met het spel dat Djokovic hem oplegde. Nadal stond zo ver onder druk dat het hem gewoon niet lukte om zijn eigen spel te spelen.

Maar we zullen het deze week zien. Als Djokovic nu weer van Nadal weet te winnen, wil ik niemand meer horen over andere condities dan andere toernooien.

Als Djokovic deze week ook van Nadal wint (uitgaande van een finale tussen Nadal en Djokovic) is Djokovic mijn favoriet voor Roland Garros. Hij moet eerst nog een keer winnen om te laten zien dat hij constand genoeg is op gravel.
Net daarachter komt Nadal en daarachter de rest van het veld, aangevoerd door Federer.
  dinsdag 10 mei 2011 @ 09:41:26 #254
342627 tja77
pi_96585971
Del Porto vervalt voor mij als 1 van de favorieten, heb net gelezen dat deelname aan RG voor Del Potro er hoogstwaarschijnlijk niet inzit.
Hij gaat er alles aan doen om zo snel mogelijk te revalideren van zijn heupblessure, om zo snel mogelijk fit te zijn. Maar deelname aan RG komt wellicht te vroeg.
Jammer....
Nu eerst kijken hoe het toernooi van Rome verloopt, met Djokovic. Zijn winning streak moet nou eenmaal ooit eindigen, en dat zou zomaar tijdens dit toernooi kunnen zijn.
pi_96587370
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 09:41 schreef tja77 het volgende:
Del Porto vervalt voor mij als 1 van de favorieten, heb net gelezen dat deelname aan RG voor Del Potro er hoogstwaarschijnlijk niet inzit.
Hij gaat er alles aan doen om zo snel mogelijk te revalideren van zijn heupblessure, om zo snel mogelijk fit te zijn. Maar deelname aan RG komt wellicht te vroeg.
Jammer....
Nu eerst kijken hoe het toernooi van Rome verloopt, met Djokovic. Zijn winning streak moet nou eenmaal ooit eindigen, en dat zou zomaar tijdens dit toernooi kunnen zijn.
:')
Zucht....zo zonde. Dit soort spelers moeten ook gewoon fit zijn en dan is de tour echt fenomenaal leuk :(
  dinsdag 10 mei 2011 @ 10:27:08 #256
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_96587580
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 08:21 schreef tja77 het volgende:
[...]
Ja, omdat het relevant is. Het was een hele knappe overwinning van Djokovic en hij speelde geweldig, maar die hoogte maakt dat Madrid niet representatief is voor gravel. Djokovic zal ook in Rome en op RG wel kunnen winnen van Nadal, maar dat kun je niet automatisch afleiden uit een overwinning in Madrid.
  dinsdag 10 mei 2011 @ 10:28:26 #257
342627 tja77
pi_96587633
Idd, Del Potro is 1 van de tennissers waar ik het liefst naar kijk qua tennis, vond het al super dat hij zo goed terugkwam na zijn polsblessure. Aan de ene kant wel fijn dat het niet zijn pols is die hem parte speelt, maar een blessure is altijd klote.
  dinsdag 10 mei 2011 @ 10:28:45 #258
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_96587652
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 09:36 schreef Komakie het volgende:

[..]

Maar we zullen het deze week zien. Als Djokovic nu weer van Nadal weet te winnen, wil ik niemand meer horen over andere condities dan andere toernooien.

[...]
Ik denk dat iedereen zelf maar moet bepalen wat ze belangrijk vinden en waarover ze posten. Dit topic is juist bedoeld voor gedachtewisselingen daarover. Het is echt iet nodig dat iedereen het steeds maar met elkaar eens is.
pi_96587676
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 10:27 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Ja, omdat het relevant is. Het was een hele knappe overwinning van Djokovic en hij speelde geweldig, maar die hoogte maakt dat Madrid niet representatief is voor gravel. Djokovic zal ook in Rome en op RG wel kunnen winnen van Nadal, maar dat kun je niet automatisch afleiden uit een overwinning in Madrid.
Ik ben het er volledig mee eens. Nadal heeft niet voor niks altijd moeite op Madrid. Djoko won al eens eerder bijna van hem, Nadal werd 2 jaar terug met 6-4 6-4 op zijn plaats gezet en dat soort dingen zijn op geen enkel ander gravel toernooi gebeurd. Madrid is gewoon ongelooflijk snel omdat het zo hoog ligt. Zijn spin heeft veel minder effect dan in MC en Rome. Dat het een geweldige overwinning is van Djoko is natuurlijk een feit, want Nadal is natuurlijk overal the man to beat. Maar het einde van Nadal's gravel-hegemonie zie ik nog niet. Ben benieuwd naar Rome, maar ergens heb ik het idee dat en Djoko en Nadal er beiden niet vol voor zullen gaan. Die gaan op naar RG!
  dinsdag 10 mei 2011 @ 10:39:33 #260
342627 tja77
pi_96588058
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 10:27 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Nee, want het is niet relevant, de schrijver van het stuk zegt gewoon:

This time, though, and for the first time, it feels as if someone—Djokovic—is actually better than Nadal on clay

Deze keer (ja dat klopt) was Djokivic beter dan Nadal (ja dat klopt) op gravel. (ja dat klopt)
Djokovic was ook gewoon beter, en Nadal verloor eens een keer niet vanwege een blessure of vermoeidheid zoals al eerder gebeurt is.
Word dus met geen woord gerept over andere toernooien.
Er zijn tig verschillende hard court banen, maar hard court is en blijft hard court.
Er zijn tig verschillende gras banen, maar gras is en blijft gras.
Feit is gewoon dat Nadal (voor zijn thuis publiek) in 2 setjes opzij werd gezet op zijn favoriete ondergrond.
  dinsdag 10 mei 2011 @ 10:51:59 #261
342627 tja77
pi_96588464
Zomaar een vraagje, wat heeft de hoogte plusminus 670 mtr boven zeeniveau allemaal voor invloeden op het gravel dan?
Dat er minder zuusrtof in de lucht zit, is algemeen bekend. Dus conditioneel is het zwaarder, de bal heeft minder luchtweerstand, dus zal fractioneel sneller gaan (ik betwijfel of je dat merkt)
Maar wat voor invloed heeft de hoogte op het gravel zelf?
  dinsdag 10 mei 2011 @ 10:56:46 #262
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_96588619
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 10:28 schreef tja77 het volgende:
Idd, Del Potro is 1 van de tennissers waar ik het liefst naar kijk qua tennis, vond het al super dat hij zo goed terugkwam na zijn polsblessure. Aan de ene kant wel fijn dat het niet zijn pols is die hem parte speelt, maar een blessure is altijd klote.
Ik vind het bij hem ook wel mooi om naar te kijken, alleen irriteer ik me altijd zo aan de stijl van zijn forehand. Ik vind dat er om de een of andere manier zo lelijk uit zien.
  dinsdag 10 mei 2011 @ 10:58:42 #263
342627 tja77
pi_96588693
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 10:56 schreef Komakie het volgende:

[..]

Ik vind het bij hem ook wel mooi om naar te kijken, alleen irriteer ik me altijd zo aan de stijl van zijn forehand. Ik vind dat er om de een of andere manier zo lelijk uit zien.
Klopt, maar hij kan er heerlijk mee uitdelen. Maar qua techniek, zijn er velen met betere....
  dinsdag 10 mei 2011 @ 11:02:39 #264
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_96588865
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 10:28 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Ik denk dat iedereen zelf maar moet bepalen wat ze belangrijk vinden en waarover ze posten. Dit topic is juist bedoeld voor gedachtewisselingen daarover. Het is echt iet nodig dat iedereen het steeds maar met elkaar eens is.
Niet de opmerking op zich te serieus nemen natuurlijk.
Ik wil er alleen maar mee zeggen dat als hij in Rome ook weet te weten (er vanuitgaande dat ze in de finale tegen elkaar komen) hij een constante factor is en dus op elke gravel baan van Nadal moet kunnen winnen.

Nadal zal op een hoge baan iets meer moeite hebben, maar spinballen hebben niet minder effect alleen vlak geslagen ballen juist meer omdat ze harder doorkomen.
Ondertussen heeft Nadal natuurlijk al lang en breed bewezen dat hij op elke baansoort heel goed uit de voeten kan en vind ik de hele discussie een tikje overdreven. Hij heeft jarenlang Djokovic ook op hard court regelmatig gepakt. Dit jaar dus niet en nu ook niet in de eerste gravelconfrontatie.

[ Bericht 0% gewijzigd door Komakie op 10-05-2011 11:11:46 ]
  dinsdag 10 mei 2011 @ 11:08:18 #265
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_96589103
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 10:51 schreef tja77 het volgende:
Zomaar een vraagje, wat heeft de hoogte plusminus 670 mtr boven zeeniveau allemaal voor invloeden op het gravel dan?
Dat er minder zuusrtof in de lucht zit, is algemeen bekend. Dus conditioneel is het zwaarder, de bal heeft minder luchtweerstand, dus zal fractioneel sneller gaan (ik betwijfel of je dat merkt)
Maar wat voor invloed heeft de hoogte op het gravel zelf?
Ja dat verschil merk je.
Niet het gravel zelf, maar de verminderde luchtweerstand zorgt er voor dat een bal wat harder door komt. Ook een redelijke recreatieve speler zal het verschil wezelijk merken. Ik merk het in ieder geval wel. Als het gravel dan ook nog vrij droog is, krijg je een erg snelle gravelbaan.
Conditioneel is natuurlijk logisch.
  dinsdag 10 mei 2011 @ 11:59:56 #266
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_96591157
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 11:02 schreef Komakie het volgende:

[..]

Niet de opmerking op zich te serieus nemen natuurlijk.
Ik wil er alleen maar mee zeggen dat als hij in Rome ook weet te weten (er vanuitgaande dat ze in de finale tegen elkaar komen) hij een constante factor is en dus op elke gravel baan van Nadal moet kunnen winnen.
Dat ben ik met je eens. Maar je schreef het zo stellig op - alsof discussie dat niet meer zou mogen wat jou betreft. Maar het figuurlijk lezend begrijp ik wat je bedoelt.
quote:
Nadal zal op een hoge baan iets meer moeite hebben, maar spinballen hebben niet minder effect alleen vlak geslagen ballen juist meer omdat ze harder doorkomen.
Spinballen hebben juist wel minder effect, want die komen minder door en stuiteren minder hoog op. Dat betekent dat Nadals tegenstanders zijn forehands op hun backhand op heuphoogte kunnen slaan en niet op schouderhoogte hoeven te slaan. Dat is precies waarom Nadal zo moeilijk te bespelen is op het gravel van Monte Carlo, Barcelona, Rome en RG.
quote:
Ondertussen heeft Nadal natuurlijk al lang en breed bewezen dat hij op elke baansoort heel goed uit de voeten kan en vind ik de hele discussie een tikje overdreven. Hij heeft jarenlang Djokovic ook op hard court regelmatig gepakt. Dit jaar dus niet en nu ook niet in de eerste gravelconfrontatie.
Nadal kan op elke baansoort heel goed uit de voeten maar dat laat onverlet dat gravel nog steeds zijn beste ondergrond is.
  dinsdag 10 mei 2011 @ 12:02:34 #267
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_96591270
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 10:39 schreef tja77 het volgende:

[..]

Er zijn tig verschillende hard court banen, maar hard court is en blijft hard court.
Er zijn tig verschillende gras banen, maar gras is en blijft gras.
[...].
Niet mee eens. Het gras op Wimbledon nu is veel langzamer dan het gras van Wimbledon bijvoorbeeld eind jaren 80. Nu is denk ik de snelste gravelbaan nog sneller dan daar. En de ene hardcourtbaan is bepaald de andere niet. Indian Wells is geloof ik supertraag (waardoor het meer op gravel lijkt) maar je hebt ook hele snelle hardcourtbanen.
pi_96591313
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 11:59 schreef Federer-fan het volgende:

Spinballen hebben juist wel minder effect, want die komen minder door en stuiteren minder hoog op. Dat betekent dat Nadals tegenstanders zijn forehands op hun backhand op heuphoogte kunnen slaan en niet op schouderhoogte hoeven te slaan. Dat is precies waarom Nadal zo moeilijk te bespelen is op het gravel van Monte Carlo, Barcelona, Rome en RG.

Leg dat eens even uit, waarom zouden spinballen minder door komen en minder hoog stuiten op 500 meter hoogte? Ballen gaan iets sneller in het algemeen (door ijlere lucht) en daardoor iets verder, maar de stuit heeft te maken met de ondergrond en die is nog steeds gravel, toch?
pi_96591323
Afgezien daarvan is de Madrid baan gewoon ook qua baan anders dan de andere gravel banen. De stuit is er lager, er ligt minder gravel op etc. Een baan als Miami is volgens mij gewoon zelfs bijna trager dan deze. Djoko sloeg minder winners in Miami dan in Madrid...Maar goed, dat kan natuurlijk toeval zijn ;)
pi_96591354
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 12:03 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:

[..]

Leg dat eens even uit, waarom zouden spinballen minder door komen en minder hoog stuiten op 500 meter hoogte? Ballen gaan iets sneller in het algemeen (door ijlere lucht) en daardoor iets verder, maar de stuit heeft te maken met de ondergrond en die is nog steeds gravel, toch?
Dat ligt dus vooral aan de baan, en niet zozeer aan de hoogte. De combinatie van een snelle baan met de 'grote' hoogte maakt Madrid zo snel.
pi_96591359
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 12:03 schreef Norrage het volgende:
Afgezien daarvan is de Madrid baan gewoon ook qua baan anders dan de andere gravel banen. De stuit is er lager, er ligt minder gravel op etc. Een baan als Miami is volgens mij gewoon zelfs bijna trager dan deze. Djoko sloeg minder winners in Miami dan in Madrid...Maar goed, dat kan natuurlijk toeval zijn ;)
Madrid is zeker sneller dan zowel Miami als Indian Wells.
  dinsdag 10 mei 2011 @ 12:09:35 #272
342627 tja77
pi_96591535
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 12:02 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Niet mee eens. Het gras op Wimbledon nu is veel langzamer dan het gras van Wimbledon bijvoorbeeld eind jaren 80. Nu is denk ik de snelste gravelbaan nog sneller dan daar. En de ene hardcourtbaan is bepaald de andere niet. Indian Wells is geloof ik supertraag (waardoor het meer op gravel lijkt) maar je hebt ook hele snelle hardcourtbanen.
Waarom niet mee eens? Verklaar je nader? Hardcourt is en blijft toch hardcourt, en tuurlijk is de ene baan sneller dan de andere, maar dat geldt voor iedere baansoort. Ene grasbaan is ook sneller dan de andere, maar het blijft gras.
  dinsdag 10 mei 2011 @ 12:15:30 #273
342627 tja77
pi_96591743
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 12:02 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

En ik denk dat het snelheidsverschil tussen toen en nu, ook vooral in de ballen is terug te vinden.
BBC had vorig jaar een computeranimatie van de slag en voorbereiding op het gravel van RG en het gras van Wimbledon. Dan mag Wimbledon welliswaar veel trager zijn dan in de jaren 80, maar het verschil in stuit, en snelheidsbehoud van de bal was enorm ten opzichte van RG. Ik weet ook wel dat er snellere gravel banen zijn dan RG, maar ik denk dat geen enkele gravelbaan sneller is dan Wimbledon. Een bal stuit op gras zoveel anders dan op gravel.
  dinsdag 10 mei 2011 @ 12:16:09 #274
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_96591767
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 12:03 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:

[..]

Zo hebben de commentatoren het steeds verteld en het klopt ook wel, want Federer stond zijn backhands tegen Nadal niet boven zijn schouder te raken maar een stuk lager. Hoe dat precies komt, weet ik niet, want ik ben geen deskundige, maar zo zit het volgens mij wel.
  dinsdag 10 mei 2011 @ 12:17:16 #275
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_96591816
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 12:04 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:

[..]

Madrid is zeker sneller dan zowel Miami als Indian Wells.
Dat zou best weleens kunnen ja. Maar goed, daar zou je dan cijfers over moeten hebben - een eenheid waarin je de snelheid van de baan kunt uitdrukken.
pi_96591819
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 12:16 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Zo hebben de commentatoren het steeds verteld en het klopt ook wel, want Federer stond zijn backhands tegen Nadal niet boven zijn schouder te raken maar een stuk lager. Hoe dat precies komt, weet ik niet, want ik ben geen deskundige, maar zo zit het volgens mij wel.
Oh, ja, maar dat is de baansoort, niet de hoogte, denk ik.
pi_96591959
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 12:17 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:

[..]

Oh, ja, maar dat is de baansoort, niet de hoogte, denk ik.
Zeker weten. Ik heb geen bron, maar visueel komt het ook zo over, maar er ligt veel minder gravel op deze baan, en de onderlaag schijnt ook anders te zijn dan bij bv MC en RG. Dat samen met een wellicht miniem effect van de hoogte zorgt ervoor dat deze gravelbaan gewoon als een hardcourtbaan speelt. Het enige voordeel (uit gravelspelers oogpunt gezien) voor spelers als Nadal dat nog overblijft is dat je kan glijden en dat er wellicht af en toe een rare stuit is.
  dinsdag 10 mei 2011 @ 12:20:15 #278
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_96591961
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 12:09 schreef tja77 het volgende:

[..]

Waarom niet mee eens? Verklaar je nader? Hardcourt is en blijft toch hardcourt, en tuurlijk is de ene baan sneller dan de andere, maar dat geldt voor iedere baansoort. Ene grasbaan is ook sneller dan de andere, maar het blijft gras.
Omdat het gras van eind jaren 80 zo snel was dat je er zo ongeveer servicevolley op móést spelen. Op een gegeven moment is het gras langzamer geworden en was het langzamer dan een snelle hardcourtbaan. Daarom zegt de snelheid van de baan volgens mij meer dan het type baan. Een baseliner zal liever spelen op een hele langzame grasbaan dan op een supersnelle gravelbaan.
  dinsdag 10 mei 2011 @ 12:21:25 #279
342627 tja77
pi_96592027
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 12:20 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Omdat het gras van eind jaren 80 zo snel was dat je er zo ongeveer servicevolley op móést spelen. Op een gegeven moment is het gras langzamer geworden en was het langzamer dan een snelle hardcourtbaan. Daarom zegt de snelheid van de baan volgens mij meer dan het type baan. Een baseliner zal liever spelen op een hele langzame grasbaan dan op een supersnelle gravelbaan.
Je snapt me niet, maar oke...
Snel gravel, traag gravel, het blijft gravel.
Gras en hardcourt idem dito.
  dinsdag 10 mei 2011 @ 12:21:34 #280
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_96592034
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 12:15 schreef tja77 het volgende:

[..]

En ik denk dat het snelheidsverschil tussen toen en nu, ook vooral in de ballen is terug te vinden.
BBC had vorig jaar een computeranimatie van de slag en voorbereiding op het gravel van RG en het gras van Wimbledon. Dan mag Wimbledon welliswaar veel trager zijn dan in de jaren 80, maar het verschil in stuit, en snelheidsbehoud van de bal was enorm ten opzichte van RG. Ik weet ook wel dat er snellere gravel banen zijn dan RG, maar ik denk dat geen enkele gravelbaan sneller is dan Wimbledon. Een bal stuit op gras zoveel anders dan op gravel.
Dat is dus waarom je er cijfers over nodig hebt; anders kunnen we er wel over speculeren maarr weten we toch niet wie er gelijk heeft.
  dinsdag 10 mei 2011 @ 12:23:54 #281
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_96592140
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 12:21 schreef tja77 het volgende:

[..]

Natuurlijk snap ik wat je schrijft. Letterlijk heb je natuurlijk ook gelijk. Gravel is gravel. Hardcourt is hardcourt. Gras is gras. Maar het is volgens mij belangrijker hoe die banen zich feitelijk tot elkaar verhouden dan wat de naam van de ondergrond is. Je zou de banen volgens mij beter kunnen onderscheiden qua snelheid dan qua naam. Het gaat er in het algemeen toch om hoe snel de baan is en die kun je niet afleiden uit de naam van de ondergrond.
pi_96592183
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 12:21 schreef tja77 het volgende:

[..]

Ja. Qua snelheid zullen verschillende baansoorten misschien niet voor elkaar onderdoen. Maar verschillen als hoe spin er effect op heeft, dat je kan glijden, wegstuitende ballen, hoe je er op kan bewegen en wat je gewend bent etc etc zijn nog wel van onderscheidende betekenis.
  dinsdag 10 mei 2011 @ 12:32:18 #283
342627 tja77
pi_96592438
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 12:21 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Dat is dus waarom je er cijfers over nodig hebt; anders kunnen we er wel over speculeren maarr weten we toch niet wie er gelijk heeft.
Computeranimatie niet goed genoeg?
Gras is trager geworden, en gravel sneller, maar nog steeds is gras sneller.
Als je kijkt hoeveel de tijd is tussen balimpact van de ene speler, en balimpact van de andere speler, dan zal de tijd op gras een stuk korter zijn dan op gravel.
Kijk maar naar de gemiddelde gravelralley, en de gemiddelde grasralley, bij gras heeft de speler veel minder tijd om zijn slag voor te bereiden, dan op gravel.
Dus Wimbledon (als relatief traag gras zijnde) is een snellere baansoort als Madrid (dat relatief snel is voor gravel)
Als je perse cijfers wilt, ga er met een stopwatch bijzitten, en kijk hoe lang een ralley van 20 slagenwisselingen op de ene baansoort duurt, en vergelijk dat met de andere.
  dinsdag 10 mei 2011 @ 12:48:32 #284
332366 San_Andreas
Begin your tour here!
pi_96593132
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 12:17 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Dat zou best weleens kunnen ja. Maar goed, daar zou je dan cijfers over moeten hebben - een eenheid waarin je de snelheid van de baan kunt uitdrukken.
en ook hoe de bal op stuit, heel snel omhoog stuiten is anders dan heel snel rechtdoor stuiten.
"Ik quote graag mezelf."
pi_96593241
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 12:17 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Die is er wel hoor, iets van snelheid bal voor stuit delen door snelheid bal na stuit (voor hoogte valt hetzelfde te doen). Hoe dichter bij 1, hoe sneller de baan. Zou een interessante statistiek zijn om gewoon bij elk toernooi weer te geven, snap niet dat ze dat niet doen.
pi_96593255
En er zijn natuurlijk ook enorme verschillen tussen de ballen he. Op Wimbledon gebruiken ze hele zachte ballen om het trager te maken. Op gravel weer veel hardere ballen. Eigenlijk moeten ze gewoon weer het hele jaar door exact dezelfde ballen gebruiken. Dan zul je de echte verschillen tussen gravel, hard court en gras weer opmerken.
  dinsdag 10 mei 2011 @ 12:51:50 #287
342627 tja77
pi_96593271
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 12:23 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Natuurlijk snap ik wat je schrijft. Letterlijk heb je natuurlijk ook gelijk. Gravel is gravel. Hardcourt is hardcourt. Gras is gras. Maar het is volgens mij belangrijker hoe die banen zich feitelijk tot elkaar verhouden dan wat de naam van de ondergrond is. Je zou de banen volgens mij beter kunnen onderscheiden qua snelheid dan qua naam. Het gaat er in het algemeen toch om hoe snel de baan is en die kun je niet afleiden uit de naam van de ondergrond.
Heb je ook gelijk in, maar de speeleigenschappen blijven gelijk, zij het de ene keer wat extremer dan de andere keer. Snelheid, glijden, eventueel effect.

Service kanonnen als Murray en Karlovic, blijven beter uit de voeten kunnen op gras of hardcourt dan op gravel.
Karlovic heeft in zijn carriere 2 wedstrijden gewonnen op Roland Garros, en heel wat meer op Wimbledon, of 1 van de hardcourt grand slams. Murray is nooit verder gekomen dan de kwart finale op RG, terwijl hij op de andere baansoorten minimaal halve finale of finale haalde. Murray is een speler die goed gedijt op snelle banen, maar zal nooit Roland Garros winnen.
Murray wint Miami, en speelt finale indian wells, maar zal niet zulke resultaten in Mardid op gravel halen. Tuurlijk won Murray in Madrid in 2008, maar toen was het (je raad het al hardcourt)
  dinsdag 10 mei 2011 @ 12:57:53 #288
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_96593525
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 12:51 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Die is er wel hoor, iets van snelheid bal voor stuit delen door snelheid bal na stuit (voor hoogte valt hetzelfde te doen). Hoe dichter bij 1, hoe sneller de baan. Zou een interessante statistiek zijn om gewoon bij elk toernooi weer te geven, snap niet dat ze dat niet doen.
Ja, precies.
pi_96593534
Murray zou ik geen servicekanon noemen.
pi_96593602
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 12:51 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Dat hangt enigszins af van de spin die je aan de bal meegeeft, lijkt me?
pi_96593788
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 13:00 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:

[..]

Dat hangt enigszins af van de spin die je aan de bal meegeeft, lijkt me?
Lijkt me inderdaad totaal geen interessante statistiek. Ze geven al die snelheidsstatistieken niet voor niks nooit.
  dinsdag 10 mei 2011 @ 13:09:01 #292
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_96594008
Zullen we even duidelijk stellen dat gras alles behalve snel is. Bij gras stuit de bal lager op. Dat is waarom er lastig op te spelen is. Het is niet een hele snelle ondergrond.
  dinsdag 10 mei 2011 @ 13:17:52 #293
342627 tja77
pi_96594366
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 13:09 schreef Komakie het volgende:
Zullen we even duidelijk stellen dat gras alles behalve snel is. Bij gras stuit de bal lager op. Dat is waarom er lastig op te spelen is. Het is niet een hele snelle ondergrond.
Bal komt lager op, maar schieten meer door dan op bijv. gravel dat meer een remmende werking heeft.
Hardcourt is daarentegen nog sneller, maar om te zeggen dat gras alles behalve snel is gaat me te ver.
  dinsdag 10 mei 2011 @ 13:19:35 #294
342627 tja77
pi_96594444
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 12:58 schreef kevin_ het volgende:
Murray zou ik geen servicekanon noemen.
Hij slaat niet vaak 30 of meer aces, maar zijn service is echt wel 1 van zijn wapens. En als je boven de 140 mph slaat, vind ik je een behoorlijk service kanon.
  dinsdag 10 mei 2011 @ 13:51:36 #295
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_96595791
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 13:17 schreef tja77 het volgende:

[..]

Bal komt lager op, maar schieten meer door dan op bijv. gravel dat meer een remmende werking heeft.
Hardcourt is daarentegen nog sneller, maar om te zeggen dat gras alles behalve snel is gaat me te ver.
Wel eens op echt gras getennist? Het valt namelijk heel erg mee. Zeker als je het vergelijkt met kunstgras.
pi_96595880
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 13:19 schreef tja77 het volgende:

[..]

Hij slaat niet vaak 30 of meer aces, maar zijn service is echt wel 1 van zijn wapens. En als je boven de 140 mph slaat, vind ik je een behoorlijk service kanon.
Het is vooral dat zijn 2e service waardeloos is. Als zijn 1e service percentage boven de 50% zit (wat ie zelden zit) is ie wel een servicekanon hoor :)
  dinsdag 10 mei 2011 @ 13:55:16 #297
342627 tja77
pi_96595943
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 13:51 schreef Komakie het volgende:

[..]

Wel eens op echt gras getennist? Het valt namelijk heel erg mee. Zeker als je het vergelijkt met kunstgras.
Ik heb een aantal jaar geleden op een goed onderhouden grasbaan getennist. Baan was mooi vlak, maar wat me het meest bij is gebleven, is de lage stuit, en dat je met je voorbereiding eerder moest beginnen, omdat ze bal sneller bij je was dan dat ik gewend was. Ik tenniste toen normaliter op kunst gravel, bruine rubbere banen, met een soort van rubber granulaat. Ik vond het een flink verschil.
  dinsdag 10 mei 2011 @ 13:59:50 #298
342627 tja77
pi_96596145
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 13:53 schreef Norrage het volgende:

[..]

Het is vooral dat zijn 2e service waardeloos is. Als zijn 1e service percentage boven de 50% zit (wat ie zelden zit) is ie wel een servicekanon hoor :)
Dat zegt iedereen dat zijn 2e service slecht is, maar als je de statistieken erop naslaat, zul je zien dat hij een behoorlijk groot percentage van de punten wint welke hij met zijn 2e service in het spel brengt. Verschil is slechts een paar procent met mannen als Federer en Nadal.
pi_96596217
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 13:59 schreef tja77 het volgende:

[..]

Dat zegt iedereen dat zijn 2e service slecht is, maar als je de statistieken erop naslaat, zul je zien dat hij een behoorlijk groot percentage van de punten wint welke hij met zijn 2e service in het spel brengt. Verschil is slechts een paar procent met mannen als Federer en Nadal.
Dat komt gewoon omdat hij 1 van de beste spelers is. Het verschil met Fed en Nadal zegt wat mij betreft dat hij een slechte tweede service heeft...
  dinsdag 10 mei 2011 @ 14:05:59 #300
342627 tja77
pi_96596391
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 14:01 schreef Norrage het volgende:

[..]

Dat komt gewoon omdat hij 1 van de beste spelers is. Het verschil met Fed en Nadal zegt wat mij betreft dat hij een slechte tweede service heeft...
Als een 2e service slecht is (ja echt slecht) dan moet een willekeurige top 20 speler die bal zo weg kunnen slaan, dat zelfs Murray het niet kan belopen. Als een top 20 speler dat niet kan, is die service misschien nog niet zo slecht. Tuurlijk is hij stukken minder dan de service van Nadal en Federer, maar dat geldt voor vrijwel iedere topspeler.
pi_96596999
Nouja laten we het dan zo stellen: Murray zijn tweede service is misschien niet heel slecht, maar het is overduidelijk zijn meest zwakke punt. Verder heeft hij toch niet echt veel zwakke punten (behalve zijn tactiek en zijn mentaliteit dan)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')