yo dawgquote:Op maandag 7 maart 2011 05:14 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:
Als ze Djokovic nou zelf dat shirt aan hadden getrokken had je Djokovic in Djokovic in Djokovic in Djokovic...
hahaha nog nooit gezien, geweldig.quote:Op maandag 7 maart 2011 14:35 schreef Norrage het volgende:
Staat het beste filmpje ooit al wel in dit topic? Vast wel, maar het is vast een tijdje geleden dat jullie hem gezien hebben![]()
![]()
Djoko
quote:Op maandag 21 maart 2011 11:58 schreef scalefactor het volgende:
[..]
hahaha nog nooit gezien, geweldig.
Bron.quote:Djokovic calls Nadal greatest player ever
After beating world No. 1 Rafael Nadal 4-6, 6-3, 6-2 in the final of Indian Wells, Novak Djokovic calls the Spaniard the greatest player ever. Nadal has won nine Grand Slams, but is still seven major titles behind 16-time Grand Slam champion Roger Federer. Nadal laughed when he heard the comment, saying it was not "not true," but the Serbian held his ground.
"I think he's the best ever because, even though he's 24 years old, he has done so much already, Djokovic said. "Many years in front of him too, I think even to overtake Roger in the Grand Slam trophies."Matthew Cronin
Ja, geweldig is dat. Straks wordt 'Je bent de GOAT' synoniem met 'Je hebt heel goed gespeeld'.quote:Op maandag 21 maart 2011 14:10 schreef TheGeneral het volgende:
Inderdaad. De ene dag noemt hij die weer de beste, de andere dag de andere.
Ja, ik ga het voordaan ook doen. Als ik in de tweede ronde van een 7-toernooi verlies tijdens mijn toespraak zeggen dat mijn tegenstander de GOAT is.quote:Op maandag 21 maart 2011 17:40 schreef Norrage het volgende:
Het is wel een manier om je eigen prestatie wat meer waarde te geven
quote:Op maandag 21 maart 2011 18:59 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Ja, ik ga het voordaan ook doen. Als ik in de tweede ronde van een 7-toernooi verlies tijdens mijn toespraak zeggen dat mijn tegenstander de GOAT is.
Die toeschouwers zo: "Boh, hij heeft verloren van de GOAT."
quote:
Ik vind hem maar een koningquote:Op dinsdag 12 april 2011 10:55 schreef San_Andreas het volgende:
Dit soort debiele dingen doe je alleen als je wel heer erg zelf-ingenomen bent. Nee, geef mij dan Federer maar.
Kun jij niet stoppen met posten?quote:Op dinsdag 12 april 2011 10:55 schreef San_Andreas het volgende:
Dit soort debiele dingen doe je alleen als je wel heer erg zelf-ingenomen bent. Nee, geef mij dan Federer maar.
quote:
Glutenallergie. Merkwaardig, je zou zeggen dat dit soort dingen wel eerder duidelijk worden.quote:Op woensdag 27 april 2011 12:51 schreef Tim86 het volgende:
Novak Djokovic’s Secret to Success: No More Pizza
Fantastische prestatie van Djokovic. Dit is zo ongeveer de eerste keer dat ik Nadal ooit weggespeeld heb zien worden op gravel. Er was altijd wel iets (vermoeidheid tegen Federer in Hamburg, blaren tegen Ferrero in Rome, knieën + echtscheiding ouders tegen Soderling, etc.*) maar nu was er niks aan de hand en was Djokovic gewoon te goed. Ik vond het een absoluut weergaloze partij van Djokovic en zoals TheGeneral al zei is het altijd smullen als die twee tegen elkaar spelen.quote:Op zondag 8 mei 2011 21:15 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:
Even een kickje.
Djokovic wint Madrid in Spanje tegen Nadal in de finale, eerste keer dat hij Nadal op gravel verslaat.
Staat nu op 8 MS titels, op een gedeelde 5 plaats op de all time list met Muster.
Kan me hier helemaal in vindenquote:Op zondag 8 mei 2011 22:21 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Fantastische prestatie van Djokovic. Dit is zo ongeveer de eerste keer dat ik Nadal ooit weggespeeld heb zien worden op gravel. Er was altijd wel iets (vermoeidheid tegen Federer in Hamburg, blaren tegen Ferrero in Rome, knieën + echtscheiding ouders tegen Soderling, etc.*) maar nu was er niks aan de hand en was Djokovic gewoon te goed. Ik vond het een absoluut weergaloze partij van Djokovic en zoals TheGeneral al zei is het altijd smullen als die twee tegen elkaar spelen.
* Ik zeg het niet om af te doen aan die overwinningen maar om aan te geven hoe bijzonder dit van Djokovic is.
Als Murray altijd hetzelfde spelletje zou spelen als tegen bijvoorbeeld Nadal, zou hij veel meer respect krijgen en meer bereiken in mijn ogen.quote:Op maandag 9 mei 2011 00:41 schreef San_Andreas het volgende:
Het lijkt er op dat Djoko het beste is in het schakelen tussen strategieën, tegen Fed alles terug, tegen Nadal vol in de aanval. Murray, Nadal en Fed spelen toch eigenlijk altijd hetzelfde spelletje.
Dit is trouwens niet waar he. Als er iemand zijn speltype altijd aanpast is het Murray. Meer dan Djoko. Djoko vind ik eigenlijk altijd ongeveer hetzelfde spelen. Murray speelt tegen Nadal vol op de aanval, en tegen Fed pusht ie alles terug (en tegen de rest van de tour)..Maar goed, iedereen moet tegen Fed alles terugduwen, want hoe slecht Fed ook is hij zal altijd elke wedstrijd die hij speelt "domineren".quote:Op maandag 9 mei 2011 00:41 schreef San_Andreas het volgende:
Het lijkt er op dat Djoko het beste is in het schakelen tussen strategieën, tegen Fed alles terug, tegen Nadal vol in de aanval. Murray, Nadal en Fed spelen toch eigenlijk altijd hetzelfde spelletje.
Uhm nee. Murray, zoals je zelf zegt speelt bijna altijd defensief, behalve tegen Nadal. Djokovic speelt soms defensief, soms offensief tegen Federer (ja, dan spelen ze beiden offensief), soms all-out attack tegen Nadal (Cincy 2008/2009, Paris 2009), soms gecontrolleerd offensief (Gister).quote:Op maandag 9 mei 2011 10:56 schreef Norrage het volgende:
[..]
Dit is trouwens niet waar he. Als er iemand zijn speltype altijd aanpast is het Murray. Meer dan Djoko. Djoko vind ik eigenlijk altijd ongeveer hetzelfde spelen. Murray speelt tegen Nadal vol op de aanval, en tegen Fed pusht ie alles terug (en tegen de rest van de tour)..Maar goed, iedereen moet tegen Fed alles terugduwen, want hoe slecht Fed ook is hij zal altijd elke wedstrijd die hij speelt "domineren".
Davis Cup is geen single toernooi, maar de finale van een teamevent, dus dat telt alleen voor winning streaks. De enige overeenkomst is dat Djokovic in zijn laatste 7 tennisevenementen met een beker stond.quote:Er wordt steeds gezegd dat Djokovic zijn laatste zes toernooien heeft gewonnen maar dat moet zeven zijn, want de Davis Cup van vorig jaar hoort er ook bij:
- Davis Cup 2010
- Australian Open
- Dubai
- Indian Wells
- Miami
- Serbia Open
- Madrid
Ja ik vind Murray tegenwoordig zo laf geworden. Maar naar mijn mening rond 2007 / 2008 speelde hij echt zo slim. Tegen iedereen anders...Maar nu gaat ie alleen allout tegen Nadal...En ik vind dat je maar rare onderscheiden maakt tussen de manieren waarop Djoko speelt zeg....zo kan ik het ook beargumenteren dat ie vaak anders speelt...Ik vind het allemaal niet bijster verschillend, hangt meer af van de ondergrond en hoe goed de tegenstander speelt.quote:Op maandag 9 mei 2011 12:07 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:
[..]
Uhm nee. Murray, zoals je zelf zegt speelt bijna altijd defensief, behalve tegen Nadal. Djokovic speelt soms defensief, soms offensief tegen Federer (ja, dan spelen ze beiden offensief), soms all-out attack tegen Nadal (Cincy 2008/2009, Paris 2009), soms gecontrolleerd offensief (Gister).
Tegen de rest van de tour wisselt het ook wel. Als hij ze goed staat te raken gaat hij meestal voor de aanval, op een mindere dag kan hij vertrouwen op zijn vastheid en loopvermogen. Verdasco US Open 2009 was puur service+pushen, bijvoorbeeld, en tegen GGL hier in Madrid stond hij gewoon winner na winner te slaan.
Nog nooit gezien, maar echt geweldigquote:Op maandag 7 maart 2011 14:35 schreef Norrage het volgende:
Staat het beste filmpje ooit al wel in dit topic? Vast wel, maar het is vast een tijdje geleden dat jullie hem gezien hebben![]()
![]()
Djoko
Ik heb Murray altijd al een mietje gevonden. Hij speelt redelijk aanvallend tegen Nadal, maar eigenlijk is het iemand die alleen maar alles terug brengt en ondertussen probeert tegenstanders uit positie te spelen door hele extreme hoeken te maken en veel dropshots te spelen.quote:Op maandag 9 mei 2011 12:15 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ja ik vind Murray tegenwoordig zo laf geworden. Maar naar mijn mening rond 2007 / 2008 speelde hij echt zo slim. Tegen iedereen anders...Maar nu gaat ie alleen allout tegen Nadal...En ik vind dat je maar rare onderscheiden maakt tussen de manieren waarop Djoko speelt zeg....zo kan ik het ook beargumenteren dat ie vaak anders speelt...Ik vind het allemaal niet bijster verschillend, hangt meer af van de ondergrond en hoe goed de tegenstander speelt.
tegen federer werkt het, tegen nole niet meer, die heeft namelijk ook alles terug. Del Potro kan wel door nole heen slaan, evenals raonic.quote:Op maandag 9 mei 2011 18:10 schreef tristan720 het volgende:
Hier is nog ff het laatste punt van Madrid voor de liefhebbers!
Ik kan me nog Berdych Nadal herinneren toen het nog op tapijt werd gespeeld in Madridquote:Op maandag 9 mei 2011 18:55 schreef Komakie het volgende:
Wel mooi trouwens. Nadal in eigen land verslaan. Zal hij niet leuk gevonden hebben
ik denk het welquote:Op maandag 9 mei 2011 23:14 schreef Federer-fan het volgende:
In dit artikel wordt gesteld: "This time, though, and for the first time, it feels as if someone—Djokovic—is actually better than Nadal on clay."
Dat kan ik niet helemaal plaatsen. Madrid is bepaald niet illustratief voor het gravel van Rome en RG. En we weten niet of Djokovic dit fantastische niveau de komende maand volhoudt.
Ik ook niet. Dat laatste kan prima, maar wat je daarvoor zegt klopt ook. Service is ook veel minder belangrijk op bijvoorbeeld RG en ik vond Nadal nogmaals zeker niet zijn beste spel spelen, forehand kwam maar matig door en de superballen die hij vaak slaat als hij zo onder druk staat (hij heeft wel vaker tegenstanders gehad die een erg goed niveau haalden zoals Federer enkele malen, Djokovic zelf al en in het verleden bijvoorbeeld een Coria) waren ook erg spaarzaam. We moeten niet vergeten dat Nadal het in 2009 al erg moeilijk had tegen Djokovic in Madrid en daarna vrij kansloos verloor van Federer en ook vorig jaar was het geen gemakkelijke toernooizege in Madrid voor zijn doen.quote:Op maandag 9 mei 2011 23:14 schreef Federer-fan het volgende:
In dit artikel wordt gesteld: "This time, though, and for the first time, it feels as if someone—Djokovic—is actually better than Nadal on clay."
Dat kan ik niet helemaal plaatsen. Madrid is bepaald niet illustratief voor het gravel van Rome en RG. En we weten niet of Djokovic dit fantastische niveau de komende maand volhoudt.
Dat doet hij ook niet, nu ook al niet. Op de AO was elke wedstrijd van hoog niveau, maar in bijvoorbeeld Dubai en Madrid waren eigenlijk alleen de finales van echt hoog niveau. Hier en daar was Djokovic niet meer dan solide tegen een Berdych, een Lopez, een Ferrer of een Bellucci, die het dan ook allemaal spannend maakten.quote:Op maandag 9 mei 2011 23:14 schreef Federer-fan het volgende:
Dat kan ik niet helemaal plaatsen. Madrid is bepaald niet illustratief voor het gravel van Rome en RG. En we weten niet of Djokovic [b]dit fantastische niveau de komende maand volhoudt[\b].
Zo'n heldenservice heeft Djokovic nu ook weer niet.quote:Op maandag 9 mei 2011 23:57 schreef wimderon het volgende:
[..]
Ik ook niet. Dat laatste kan prima, maar wat je daarvoor zegt klopt ook. Service is ook veel minder belangrijk op bijvoorbeeld RG en ik vond Nadal nogmaals zeker niet zijn beste spel spelen, forehand kwam maar matig door en de superballen die hij vaak slaat als hij zo onder druk staat (hij heeft wel vaker tegenstanders gehad die een erg goed niveau haalden zoals Federer enkele malen, Djokovic zelf al en in het verleden bijvoorbeeld een Coria) waren ook erg spaarzaam. We moeten niet vergeten dat Nadal het in 2009 al erg moeilijk had tegen Djokovic in Madrid en daarna vrij kansloos verloor van Federer en ook vorig jaar was het geen gemakkelijke toernooizege in Madrid voor zijn doen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |