Het was zijn jaar geweest als hij gister had gewonnen. Nummer 2 is niet niks. Het is dat zijn schema makkelijk is in Australie dat hij waarschijnlijk nog iets over houdt van zijn punten. Als zo'n Chardy het op zijn heupen heeft is het echter tweede ronde exit met het niveau dat hij sinds Madrid haalt.quote:Op donderdag 15 januari 2009 18:54 schreef VerdwaasdeVogel het volgende:
[..]
Zou heel best kunnen. Persoonlijk heb ik zo'n voorgevoel dat dit best het jaar van Murray&Djokovic kan worden. Ben zekerder van Murray maar misschien lukt het Djokovic ook nog wel.
I
Alsof het al dan niet iemands jaar zijn afhangt van 1 partij in een 250-toernooi. Daarbij speelde hij best redelijk in de Masters Cup.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 10:03 schreef XL het volgende:
[..]
Het was zijn jaar geweest als hij gister had gewonnen. Nummer 2 is niet niks. Het is dat zijn schema makkelijk is in Australie dat hij waarschijnlijk nog iets over houdt van zijn punten. Als zo'n Chardy het op zijn heupen heeft is het echter tweede ronde exit met het niveau dat hij sinds Madrid haalt.
Die partij was inderdaad doorslaggevend. Dan was dit het jaar geweest waarin hij nummer 2 van de wereld was geweest. Nu blijft hij de nummer 3, heeft hij niet de vorm om die plek te behouden en moet hij een karrevracht punten gaan verdedigen. Tijdens de masters cup vond ik het algehele niveau bedroevend.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 10:17 schreef Mindlight het volgende:
[..]
Alsof het al dan niet iemands jaar zijn afhangt van 1 partij in een 250-toernooi. Daarbij speelde hij best redelijk in de Masters Cup.
Bullshit. Dan wint hij zo'n partij gewoon en trekt hij zich terug. Daar is ie ook niet vies van en dan is hij nummer 2 van de wereld.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 11:02 schreef Tim86 het volgende:
het verlies tegen Nieminen was echt nietszeggend...dikke vette tankjob. Mega hoog servicepercentage en alles gewoon met een boogje terugspelen, ook op NIeminen's tweede service. Dat was echt puur tanken.
dat kan volgens mij niet zomaarquote:Op zaterdag 17 januari 2009 11:14 schreef XL het volgende:
[..]
Bullshit. Dan wint hij zo'n partij gewoon en trekt hij zich terug. Daar is ie ook niet vies van en dan is hij nummer 2 van de wereld.
Dan heb je gewoon een blessure hoorquote:Op zaterdag 17 januari 2009 13:34 schreef TubewayDigital het volgende:
[..]
dat kan volgens mij niet zomaar
De nummer 2 positie bereiken zou ik zijn grootste prestatie vinden na het winnen van de AO. Die master toernooitjes kan Davydenko ook winnen. Nu had hij kunnen laten zien dat hij over lange periode gezien beter presteert dan Federer. Dat is behoorlijk indrukwekkend. Na de AO hoeft hij aan de nummer 2 positie niet meer te denken en kan het verdedigen van de nummer 4 positie beginnen.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 18:29 schreef Mindlight het volgende:
Het was idd tanken wat hij die partij deed, dat was duidelijk aan alles. Daarbij had hij natuurlijk niet een heel jaar lang nummer 2 gestaan, dat hangt voorlopig ook nog flink af van zijn AO en de weken daarna.
Blijf het flauwekul vinden het jaar van iemand op te hangen aan een nietszeggende halve finale van een niet zo groot toernooi.
Je bedoelt dat het bergafwaarts gaat met zijn spel?quote:Op zaterdag 17 januari 2009 18:37 schreef XL het volgende:
Het is voor Djoko in mijn ogen nu niet echt iets wat nog wel een keer komt. Het is geen kwestie van tijd. Misschien moet hij eens wat meer aandacht hebben voor zijn spel, want sinds hij bezig is met het kopen van toernooi-licensies. Hij talentjes in zijn managementteam haalt en hij zich allemaal randzaken op de hals haalt gaat het nu echt van een leien dakje met zijn spel.
Ik was 'niet' vergeten inderdaad. Ik vind dat hij te weinig laat zien de laatste tijd.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 19:10 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Je bedoelt dat het bergafwaarts gaat met zijn spel?
Ik hoop dat hij dat volhoudt. Aan de andere kant, als hij gewoon beter speelt dan Federer, Nadal en Murray verdient hij het natuurlijk gewoon.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 19:12 schreef XL het volgende:
[..]
Ik was 'niet' vergeten inderdaad. Ik vind dat hij te weinig laat zien de laatste tijd.
Ja, er is helaas een verschil tussen verdienen en gunnen.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 19:54 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Ik hoop dat hij dat volhoudt. Aan de andere kant, als hij gewoon beter speelt dan Federer, Nadal en Murray verdient hij het natuurlijk gewoon.
Ja, inderdaad.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 19:57 schreef XL het volgende:
[..]
Ja, er is helaas een verschil tussen verdienen en gunnen.
Als hij een goede AO speelt, en daarna ook de punten blijft halen, is het niet Djoko die aan het verdedigen van een nummer 4 plek moet denken maar Federer.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 18:34 schreef XL het volgende:
[..]
De nummer 2 positie bereiken zou ik zijn grootste prestatie vinden na het winnen van de AO. Die master toernooitjes kan Davydenko ook winnen. Nu had hij kunnen laten zien dat hij over lange periode gezien beter presteert dan Federer. Dat is behoorlijk indrukwekkend. Na de AO hoeft hij aan de nummer 2 positie niet meer te denken en kan het verdedigen van de nummer 4 positie beginnen.
Federer t/m Miami 1600quote:Op zondag 18 januari 2009 10:04 schreef Mindlight het volgende:
[..]
Als hij een goede AO speelt, en daarna ook de punten blijft halen, is het niet Djoko die aan het verdedigen van een nummer 4 plek moet denken maar Federer.
Ik denk dat Federer zijn puntenaantal kan verdedigen/uitbreiden. Zo moeilijk is dat met zijn klasse niet meer. Ik denk niet dat Djokovic en Murray over dat aantal heengaan.quote:Op zondag 18 januari 2009 10:15 schreef Mindlight het volgende:
Precies, en zoals je ziet heeft Murray geen drol te verdedigen. Die gaat Federer wel voorbij in 2009. Djokovic moet een heel goed eerste half jaar draaien om dat voor elkaar te krijgen, en ik zie het niet gebeuren. Hij heeft dan wel weer de kans dit in de tweede helft van het jaar te doen.
Maar als Murray blijft presteren (en laten we het hopen), dan duurt het niet lang voor hij Federer voorbij zal gaan.
Het draait voor Djokovic gewoon om de AO, eigenlijk. Weet hij die te verdedigen dan is er geen vuiltje aan de lucht. 1310 punten zijn er niet zo veel als je voor 2750 punten max. ingeschreven bent, ook al verliest hij er waarschijnlijk wel wat.quote:Op zondag 18 januari 2009 10:12 schreef XL het volgende:
[..]
Federer t/m Miami 1600
Djokovic t/m Miami 3310
Andy Murray t/m Miami 720
Federer speelt indrukwekkender dan vorig jaar
Murray speelt indrukwekkender dan vorig jaar
Djokovic heeft nog niks laten zien en heeft in minder dan 10 weken 1/3 van zijn punten op het spel staan.
maar ik roep juist vanaf het begin dat hij kansloos is om zijn titel te verdedigen op basis van zijn huidige vorm. Als hij slechts de halve finale (zou een goede prestatie zijn) haalt kost hem dat 1100 punten. Ik speel Djokovic dag 1 in de tennisgame omdat ik vanwege zijn huidige vorm tegen geen enkele speler vertrouwen in hem heb. Ik maak me al zorgen om die Stoppini, dus overweeg serieus Llodra. Ik kan me de mentaal zwakke Djokovic van vroeger veel te goed herinneren, als die 2000 punten tussen zijn oren zitten kan zo'n gekke italiaan hem al trippen.quote:Op zondag 18 januari 2009 10:55 schreef VerdwaasdeVogel het volgende:
[..]
Het draait voor Djokovic gewoon om de AO, eigenlijk. Weet hij die te verdedigen dan is er geen vuiltje aan de lucht. 1310 punten zijn er niet zo veel als je voor 2750 punten max. ingeschreven bent, ook al verliest hij er waarschijnlijk wel wat.
Al het andere is bijzaak en weegt weer tegen elkaar op. Federer verliest bijvoorbeeld Monte Carlo en Estoril, Murray moet Madrid op gravel verdedigen etc.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |