Wat je voor maart uitbetaald krijgt, is je loon volgens contracturen + de extra gewerkte uren in de periode 4 februari tot 2 maart. Zie linksboven op je salarisstrook net onder het mailadres van de HRSSCquote:Op woensdag 19 maart 2008 21:58 schreef Nosh het volgende:
Oh, en even om meteen maar te beginnen met een vraag: waar op mijn salarisloonstrook zie ik over welke periode het is? Ik heb nu de loonstrook van Maart 2008, maar dat is dus echt veel minder dan verwacht.
Op EKP Std zo te zien.quote:Op woensdag 19 maart 2008 21:59 schreef Peterselieman het volgende:
Jammer dat ze deze niet meer hebben rijden:
[ afbeelding ]
Ah, dat maakt het al een stuk geloofwaardiger. Dank je.quote:Op woensdag 19 maart 2008 22:09 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Wat je voor maart uitbetaald krijgt, is je loon volgens contracturen + de extra gewerkte uren in de periode 4 februari tot 2 maart. Zie linksboven op je salarisstrook net onder het mailadres van de HRSSC
Waar precies werden deze treinen voor ingezet?quote:Op woensdag 19 maart 2008 21:59 schreef Peterselieman het volgende:
[ afbeelding ]
Staan een paar op station Amersfoort, nu in dienst als treinen voor een spoorwegbedrijven. Onderzoekstreinen ofzo. Staat er ook nog eentje bij die staat weg te rotten ofzoquote:Op woensdag 19 maart 2008 21:59 schreef Peterselieman het volgende:
[ afbeelding ]
daar werd post in gesorteerdquote:Op donderdag 20 maart 2008 09:47 schreef Nosh het volgende:
[..]
Waar precies werden deze treinen voor ingezet?
Haha, wel zo efficiënt...sorteren terwijl je vervoert. Heel wat beter dan de huidige efficiencymaatregelen:Pquote:Op donderdag 20 maart 2008 12:26 schreef Beach het volgende:
[..]
daar werd post in gesorteerd![]()
een oudere collega van me heeft dat nog gedaan; terwijl dat ding reed
Vandaag was het hier ook drama. Ik had fucking 10 tassen voor 2 wijken. 3 van die irritante HAH dingen erbij.quote:Op donderdag 20 maart 2008 11:14 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Deze week was het weer goed raak bij ons tot dusver, veel meer verkeer dan verwacht, daar was natuurlijk absoluut geen rekening mee gehouden en als klap op de vuurpijl nog een paar zieken die we dan ook maar onderling op moeten vangen. De boot nog flink af moeten houden om mijn vrije dagen deze week te behouden, anders was het weer een "50 tot 60 uur werken"-week geworden.
wat vreemd..quote:Op donderdag 20 maart 2008 17:17 schreef Patjakker het volgende:
[..]
Vandaag was het hier ook drama. Ik had fucking 10 tassen voor 2 wijken. 3 van die irritante HAH dingen erbij.
Nope, was in Groningenquote:
Ze staan allemaal weg te rotten. Bij Zwolle staan er ook 2. Er zijn gelukkig nog wel 2 in goede staat, namelijk een in het spoorwegmuseum en een doet dienst als meettrein.quote:Op donderdag 20 maart 2008 11:29 schreef PartyAnimal87 het volgende:
Staan een paar op station Amersfoort, nu in dienst als treinen voor een spoorwegbedrijven. Onderzoekstreinen ofzo. Staat er ook nog eentje bij die staat weg te rotten ofzo
Wat dat Meta was vraag ik me ook af. Had het idee dat het een speciale uitgave van een standaard blad was. Verder hadden we 3 stuks onhandige HAH. Dikke kleine Karwei met Dela en nog een vloddertje. Lastig vast te houden met die enorme dikke bundels erbij. Ook uiteraard de kampioen plus een of andere gemeente verspreiding en veul verzekeraar spul.quote:Op donderdag 20 maart 2008 19:47 schreef lucky_birdie het volgende:
[..]
wat vreemd..
Wij hadden vandaag geen hah.. Dinsdag hadden we AH Gamma & NTI
Het was wel vrij druk, en dat nieuwe tijdschrift Meta oid is echt een stuk zwaarder dan het gemiddelde tijdschift..![]()
Zag net dat we zaterdag hier ook hah hebben, natuurlijk AH
vandaag trouwens wel chocolade eieren gehad![]()
Vaag, ik had dat meta ding eigenlijk gewoon overal. Ook op adressen waar ik er zeker van ben dat ze onder de 35 zijn.quote:Op donderdag 20 maart 2008 21:51 schreef lucky_birdie het volgende:
kampioen hadden we hier ook.. en de margriet. Libelle komt morgen
Volgens mij hoort de Meta bij de Midi, blad voor oudjes.. we hadden iig een enorme stapel van die bladen voor een wijk waar vooral oudjes wonen..
Vraag me alleen af of het echt een nieuw tijdschrift is of gewoon een speciale uitgave.. Kan het zo snel online ook niet vinden
For real?quote:Op vrijdag 21 maart 2008 17:33 schreef Nosh het volgende:
Sneeuw, hagel, en daartussen regen. En dan iemand die naar buiten komt, 'omdat zijn post nat is'..
quote:Op vrijdag 21 maart 2008 19:05 schreef VixenFromHell het volgende:
Morgen mn tweede echte werkdagwordt meteen een leuke
Die Meta was de achterkant, als je het blad omdraaide kon je zien dat het hier de Plus betrof, een blad voor 55-plussers. Daar hadden wij er ook flink veel van, en de Intermediair was er, de Kampioen (alweer), de Libelle, en nog zo wat. Ook is Nuon weer bezig met eindafrekeningen. Dat gaat volgens mij per wijk, want iedere dag is er weer 1 wijk die ineens 4 rode bakken heeft terwijl iedereen er 2 heeft.quote:Op donderdag 20 maart 2008 21:51 schreef lucky_birdie het volgende:
kampioen hadden we hier ook.. en de margriet. Libelle komt morgen
Volgens mij hoort de Meta bij de Midi, blad voor oudjes.. we hadden iig een enorme stapel van die bladen voor een wijk waar vooral oudjes wonen..
Vraag me alleen af of het echt een nieuw tijdschrift is of gewoon een speciale uitgave.. Kan het zo snel online ook niet vinden
Verontschuldigingen met een 'are you shitting me?'-gezicht, maar hij had godzijdank zelf al snel door dat het redelijk onomkeerbaar was. Nu was het beste ding ook wel écht doorweekt, dus ik voelde hem wel enigzins. In dat opzicht is post eigenlijk best een crappy medium voor je administratie.quote:
Mja, ik heb er in het verleden slechts 1 mogen zien.quote:Op zaterdag 22 maart 2008 20:47 schreef PartyAnimal87 het volgende:
Is toch standaard, 5? Hier wel tenminste.
Mooi dagje vandaag
ach ja..quote:Op zaterdag 22 maart 2008 20:51 schreef MrX1982 het volgende:
Het viel qua weer gelukkig wel mee zeker in vergelijking met gister en eindelijk weer eens het idee gewerkt te hebben. Afgelopen tijd is het zo rustig qua post op zaterdag.
Het was trouwens vandaag op onze vestiging een populaire dag om ontslag te nemen. 2 zaterdagpostbodes en een postbezorger ontslag ingediend. Een grote exodus en ik krijg steeds meer het idee dat ik er al veel te lang werk.
the watte?quote:Op zaterdag 22 maart 2008 20:33 schreef Peterselieman het volgende:
vandaag idd de AH folder er bij. Was even aanpoten om binnen de tijd blijven, maar dat is ruim gelukt.
Wel kwam ik vandaag kwaliteitskaarten tegen in mijn looproute. Niet 1 kaart, maar gewoon 5
Kaarten van TNT met een boodschap, maar zonder adres die tussen de post worden gezet om te controleren of de postbode in kwestie de post voor de brievenbus wel controleert. Vind je zo'n kaart, dan moet je m er tussen uit halen, loopnummer en naam invullen en in de brievenbus flikkeren, zodat de dienst die er over gaat ze ontvangt.quote:Op zaterdag 22 maart 2008 21:11 schreef lucky_birdie het volgende:
[..]
the watte?
werk al een tijdje als postbode, maar van het begrip kwaliteitskaart heb ik nog nooit gehoord
Het verloop onder postbezorgers is vrij hoog ja. Ook wel begrijpelijk je verdient nog net niet een absoluut hongerloon en de binding met het bedrijf is ook nihil maar het verloop onder nieuwe zaterdagwerkers is ook best hoog. Vroeger was dat naar mijn idee toch anders en bleef men er langer werken dan nu.quote:Op zaterdag 22 maart 2008 21:11 schreef lucky_birdie het volgende:
[..]
ach ja..
postbezorgers worden hij bij bosjes ziek, of ze stoppen er gewoon mee, en de gemiddelde zaterdagwerker houd het niet langer dan een jaar vol![]()
Heb je d'r niet gewoon 4 over het hoofd gezien?quote:Op zaterdag 22 maart 2008 20:52 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Mja, ik heb er in het verleden slechts 1 mogen zien.
Neequote:Op zaterdag 22 maart 2008 21:24 schreef PartyAnimal87 het volgende:
[..]
Heb je d'r niet gewoon 4 over het hoofd gezien?:P
Werkelijkwaar nog nooit van gehoord..quote:Op zaterdag 22 maart 2008 21:15 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Kaarten van TNT met een boodschap, maar zonder adres die tussen de post worden gezet om te controleren of de postbode in kwestie de post voor de brievenbus wel controleert. Vind je zo'n kaart, dan moet je m er tussen uit halen, loopnummer en naam invullen en in de brievenbus flikkeren, zodat de dienst die er over gaat ze ontvangt.
Je weet nu van het bestaan, dus als je ze tegenkomt, dan hoef je er niet meer van te schrikken.quote:Op zaterdag 22 maart 2008 21:29 schreef lucky_birdie het volgende:
[..]
Werkelijkwaar nog nooit van gehoord..
Dus of 1. ik let niet op, of 2. ze worden hier gewoon niet gebruikt![]()
Ik heb van de week nog een functioneringsgesprek gehad, en ook daar komt het nooit ter sprake..
Dat is wel heel ergquote:oh trouwens.. incompetente collega's![]()
gisteren een halve wijk extra weggebracht omdat een postbezorger ineens ziek was.
ik ga naar de wijk, pak het karretje, en wat schets mijn verbazing. Er ligt nog een bundel in het karretje!
En die bundel hoort in de andere helft van de wijk.. (maandag & zaterdag is het 1 wijk, de rest van de week word de wijk in 2en verdeeld)
Dus of a. de bundel ligt er al vanaf zaterdag.. *leuk met brieven van de belasting enzo* Of b. de bundel is per ongeluk tussen de post van de postbezorger terecht gekomen, en zij dachtje dacht toch niet dat ik die 15 extra huizen ga doen
En nee, dat meld je dan niet bij de teamchoach, wat denk je wel niet![]()
terwijl ik weet dat de postbezorger vlak naast die straat woont.. Dus ze loopt zowat DOOR die straat heen als ze naar huis gaat..
Hoewel die postbezorger een paar weken geleden al twee dagen achter elkaar een bepaalde straat niet heeft gedaan. In die straat is het steunpuntadres, maar die word door de weeks bijna niet gebruikt..
En somehow dacht de postbezorgster, hey lekker makkelijk, vandaag helemaal geen post voor die straat![]()
en die dag erna;
WOW nog steeds geen post voor die straat![]()
En we hebben het niet over een straatje met 10 huizen, nee, het is een straat met ruim 100 huizen..
En wederom, dat check je niet even na, door te bellen met het postkantoor.. nee hoor, dat is toch heel gewoon dat zo'n straat een paar dagen helemaal geen post heeft
dat het meer tijd kost, vooral als je tegen de 600 adressen aan zit...quote:Op zaterdag 22 maart 2008 19:48 schreef Nosh het volgende:
Wat is er lastig aan een stapeltje Albert Heijn-folders in je jaszak oprollen, en ze eruit halen bij brievenbussen zonder ja/nee sticker?
Als je 1 klein HAH-tje al lastig vind, is het pas echt feest als je 3 soorten hebt (Gamma, Karwei en Ah)!quote:Op zaterdag 22 maart 2008 23:35 schreef e-wok het volgende:
[..]
dat het meer tijd kost, vooral als je tegen de 600 adressen aan zit...
edit:
en voor de duidelijkheid, ik woon niet in een stad maar in een dorp (24.000 inwoners)
"fijn" om te horen dat het bij jullie ook af en toe een zootje is..quote:Op zaterdag 22 maart 2008 22:02 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Och, dat soort dingen gebeurt hier ook wel eens. Ik vond bij een zakjesadres nog 2 zakjes waarin een complete middagwijk zat, die getuige het HAH van de dag ervoor was. Ik de teamcoach gebeld, die natuurlijk eerst vroeg of ik die wijk wilde lopen. Maar het was al bij vijven en ik had nog meer te doen die avond. Hij zou het dus verder regelen, zei hij. Maar de volgende dag lagen de zakjes er nog steeds!![]()
Het is zelfs al eens voorgekomen dat een wijk op die manier een hele week is blijven liggen. Het was in de zomer, dus het zakjesadres werd weinig gebruikt. Bovendien was het een garage met allemaal teringzooi erin (lege flessen, kapotte brommer, etc). De eigenaar kwam er kennelijk zelden, dus die heeft ook niks gemeld. Toen ik een week later de wijk liep werd ik meerdere keren aangesproken door mensen dat ze de vorige week geen AH-folder hadden gehad, geen Veronicagids, etc. Toen kwam iemand op het idee om eens in die garage te kijken.
Ook is het meermaals voorgekomen dat bezorgers niet wisten dat ze zakjes hadden (zeiden ze), dus dat ze toen hun tassen leeg waren dachten dat ze klaar waren en naar huis gingen. Liep daar de volgende dag een collega die ineens veel meer zakjes voor zijn wijk vond dan íe zelf had klaargemaakt!![]()
In een interview verklaarde de directeur van Sandd dat ze qua kwaliteit steeds dichter bij TNT Post kwamen, maar ik denk niet dat dat betekent dat hun kwaliteit steeds hoger wordt!
24.000 inwoners wordt hier in het noorden beschouwd als een flinke stad. Zelfs de plaats waar ik woon ( 10.000 inwoners ) wordt hier als stad aangeduid.quote:Op zaterdag 22 maart 2008 23:35 schreef e-wok het volgende:
[..]
dat het meer tijd kost, vooral als je tegen de 600 adressen aan zit...
edit:
en voor de duidelijkheid, ik woon niet in een stad maar in een dorp (24.000 inwoners)
quote:Op zondag 23 maart 2008 15:36 schreef Kramerica-Industries het volgende:
En wat nog het meest belachelijk is: als ik constateer dat een wijk is blijven liggen ben ik verplicht dit door te geven op straffe van schorsing of ontslag. Terwijl zo'n fluimende coach kennelijk overal mee weg komt. Als ik had gedaan wat mijn vorige coach allemaal heeft uitgevreten dan was ik al lang op de keien geschopt. Bijv. andere mensen zijn werk laten doen en dan zelf zogenaamd naar een teamcoachenvergadering gaan. En dan bleek later dat er helemaal geen vergadering was. Of even een PTT-busje "lenen" om ergens een paar zakken cement op te halen. En dan niet eens schoonmaken voordat je 'm terugbrengt, maar gewoon terugbrengen met gruis en lege pallets er in. Maar hij stond op goede voet met een paar hogere leidinggevenden in het rayon, dus hij dacht overal mee weg te komen. Maar op een gegeven moment konden/wilden deze hogere managers hem ook niet meer indekken. En nu zit hij al weer een hele tijd "overspannen" thuis.
+1quote:Op zondag 23 maart 2008 17:46 schreef lucky_birdie het volgende:
Ik pleit er dus voor dat iedere teamcoach ten minste 1x elke wijk in zijn groep wegbrengt, zodat hij/ zij iig weet waar hij het over heeft..
Veendam vind ik niet echt een stad, maar goed. Ik vind huis aan huis gewoon irritantquote:Op zondag 23 maart 2008 17:42 schreef Viper86 het volgende:
24.000 inwoners wordt hier in het noorden beschouwd als een flinke stad. Zelfs de plaats waar ik woon ( 10.000 inwoners ) wordt hier als stad aangeduid.
Uhm? Er staat toch gewoon dat reclame met adres er in moet? Dus folders gewoon mee terug.quote:Op woensdag 26 maart 2008 22:34 schreef lucky_birdie het volgende:
die tweede sticker is idd wel duidelijk.. maar die eerste brengt me aan het twijfelen..
Geadresseerd reclamedrukwerk had volgens mij ONgeadresseerd reclamedrukwerk moeten zijn..
dan klopt het wel..
Feitelijk staat er niks over folders ed. Er staat dat ze geadresseerde reclame willen en er staat dat ze huis aan huis bladen willen. Er wordt met geen woord gerept over ongeadresseerde reclame.quote:Op donderdag 27 maart 2008 00:04 schreef Patjakker het volgende:
[..]
Uhm? Er staat toch gewoon dat reclame met adres er in moet? Dus folders gewoon mee terug.
Zaterdagpostbode of zaterdagpostbezorger?quote:Op donderdag 27 maart 2008 15:31 schreef hallowereld het volgende:
Hoe is het om als zaterdagpostbode bij de TNT te werken? Graag hoor ik jullie ervaringen. Wil me graag aanmelden. Maar wil graag weten wat me te wachten staat.
Die persoon van het eerste bordje wil geen HAH, lijkt mij. Hij geeft aan wel geadresseerde HAH te willen, dus kennelijk is het al dan niet geadresseerd zijn een criterium.quote:Op donderdag 27 maart 2008 09:10 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Feitelijk staat er niks over folders ed. Er staat dat ze geadresseerde reclame willen en er staat dat ze huis aan huis bladen willen. Er wordt met geen woord gerept over ongeadresseerde reclame.
Wanneer iets voor meerderlei uitleg vatbaar is, kies ik de uitleg die voor mij het gunstigste is, dus in dit geval krijgt die hele flat geen HAH van mij.quote:Op donderdag 27 maart 2008 18:14 schreef ultra_ivo het volgende:
Een Ja Ja sticker lijkt me juist wel een verzoek om HAH in te duwen. Zo behandel ik dat tenminste. Die bordjes komen idd voor in een aantal grotere flats.
Maar als je dat van tevoren weet, neem je gewoon minder hah mee!quote:Op donderdag 27 maart 2008 20:26 schreef Peterselieman het volgende:
Ik zou het dan juist wel doen, want dat scheelt weer gewicht onderweg
Die V&D hebben we hier morgen geloof ik. Vandaag had ik al 3 tassen zonder HAH. Blij toe dus dat die v&d's morgen pas weg gaan.quote:Op donderdag 27 maart 2008 18:30 schreef lucky_birdie het volgende:
zal van de week nog wel even overleggen met collega's.. blijf het vreemde bordjes vinden..
Vandaag was echt een klotedag.. V&D![]()
dubbele hoeveelheid steunpuntzakken, en vooral ZWAAR! met 5 pakken HAH kon ik de tas nauwelijks optillen
Zit ook wat inquote:Op donderdag 27 maart 2008 20:35 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Maar als je dat van tevoren weet, neem je gewoon minder hah mee!
ik zou het afgelopen zaterdag aan een bewoonster vragen.. bleek dat ze alleen op bezoek was bij een vriend oid, en ze sprak alleen duits...quote:Op donderdag 27 maart 2008 19:19 schreef e-wok het volgende:
Mocht ik zo'n bordje tegenkomen dan ga ik echt niet uitgebreid lezen wat er staat, laat staan dat ik er bij na ga denken. Standaard is er geen ja-ja, dus het lijkt me een extra duidelijke aanduiding dat deze persoon alle HAH van de wereld wenst.
Maar ik begrijp dat er in jouw wijk meerdere van zijn, dus idd even overleggen met de teamcoach en desnoods beklag doen bij het bestuur van die flat
Morgen hebben we twee andere soorten HAH.. geen idee wat.. zien we morgen wel..quote:Op donderdag 27 maart 2008 20:39 schreef Patjakker het volgende:
[..]
Die V&D hebben we hier morgen geloof ik. Vandaag had ik al 3 tassen zonder HAH. Blij toe dus dat die v&d's morgen pas weg gaan.
Een zaterdagbesteller is geen postbezorger maar een postbode; dat betekent dat je als zaterdagbesteller/zaterdagpostbode (houdt hetzelfde in) ook wijken voorbereidt (meestal je eigen wijken) en een voor een bijbaan vrij hoog loon krijgt. Postbezorgers lopen hun wijk alleen en krijgen niet veel meer dan het minimumloon.quote:Op donderdag 27 maart 2008 16:12 schreef hallowereld het volgende:
Postbezorger. Of zoals het op de site staat: Zaterdagbesteller. Ervaringen?
Zal best maar dan moeten ze maar een duidelijkere sticker/bordje gebruiken. Volgens jouw logica zouquote:Op donderdag 27 maart 2008 16:38 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Die persoon van het eerste bordje wil geen HAH, lijkt mij. Hij geeft aan wel geadresseerde HAH te willen, dus kennelijk is het al dan niet geadresseerd zijn een criterium.
Als hij ook ongeadresseerd zou willen (en geadresseerd, en huis-aan-huisbladen) dan wil hij dus alles en hoeft hij helemaal geen sticker op te¨plakken.
Website Abvakabo -> CAO-overzicht -> sector TNT -> Zaterdagbestellers. Daar vind je een PDF met achterin je loon.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 16:58 schreef Synthesist het volgende:
Maar ik ben benieuwd naar de verdiensten als zijnde 21 jarige voor de functie zaterdagbesteller. Heeft iemand een indicatie of een link naar de cao?
Aha, ons integere bedrijf maakt weer mooi misbruik van de mazen in de flexwet. Op die manier kunnen ze iemand 100 jaar aan het lijntje houden zonder ´m ooit in vaste dienst te nemen.quote:Op zaterdag 29 maart 2008 23:15 schreef e-wok het volgende:
als je niets hoort krijg je gewoon een nieuwe, wanneer je geen contractverlenging krijgt moet je dit uiterlijk 1 maand van tevoren weten. Dit is een regel mbt arbeidsovereenkomsten voor zover ik het gehoord heb, of dit in onze cao staat weet ik echter niet. Het zal wel ergens op internet staan, volgens mij is dit in een of andere wet vastgelegd. Toen mijn 3e contract afliep kreeg ik dit ook keurig een maand van tevoren te horen. Na 3 maand en 1 dag mocht ik weer terugkomen, ik nader nu het eind van m'n 5e
In mijn contract stond dat ik automatisch uit dienst zou treden op het moment dat er geen nieuw contract wordt aangeboden. Gewoon komen werken had dan ook geen nut gehadquote:Op zaterdag 29 maart 2008 23:52 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Aha, ons integere bedrijf maakt weer mooi misbruik van de mazen in de flexwet. Op die manier kunnen ze iemand 100 jaar aan het lijntje houden zonder ´m ooit in vaste dienst te nemen.
Word to the wise, loopt je contract af en wordt er niets gezegd, doe dan net of jij ook van niks weet. Kom gewoon werken en als je niet meteen wordt weggestuurd is je contract automatisch verlengd onder dezelfde voorwaarden als je vorige contract. En is je contract nu al 2x verlengd, gefeliciteerd, dan ben je meteen in vaste dienst!
Ik heb even in het Burgerlijk Wetboek zitten bladeren, maar volgens mij is dat niet zo (hoewel ik geen jurist ben, en het dus mis kan hebben).quote:Op zondag 30 maart 2008 17:43 schreef Bartaz het volgende:
[..]
In mijn contract stond dat ik automatisch uit dienst zou treden op het moment dat er geen nieuw contract wordt aangeboden. Gewoon komen werken had dan ook geen nut gehad
Ik snap dat nooit zo goed. Niemand die de wijk zo goed kent als jij, in een paar zeldzame gevallen ben jij een aanspreekpunt, je kent de uitzonderingen en speciale voorkeuren van bewoners, en dan mag je weer helemaal overnieuw beginnen.quote:Op maandag 31 maart 2008 09:55 schreef Ohrpolster. het volgende:
Ze gaan bij ons binnenkort weer de diensten veranderen (laatste keer is niet zo lang geleden), en ook op zaterdag meer postbezorgers inzettenKomt er op neer dat ik echt een rotdienst krijg en m'n eigen vertrouwde wijk kwijtraak
Hopelijk valt er nog iets te verschuiven ofzo...
Volgens mij klopt dat niet helemaal. In de nieuwsbrief die ik las staat nadrukkelijk dat die verhaal niet geldt voor zaterdagbestellers en postbezorgers. Aan het onderhandelen over onze CAO is men nog niet eens toegekomen.quote:Op donderdag 3 april 2008 17:04 schreef Kaos het volgende:
Was net even op het werk om mijn uren te controleren en heb meteen even het laatste nieuws meegepakt.
Wat ze nu willen slaat echt alles. Ze willen dus dat iedereen die in schaal 1 t/m 4 zit 25% minder salaris gaat krijgen. Daarvoor krijg je wel een vergoeding van 12.000 euro (waarmee je ongeveer 3 jaar quitte kan spelen en dan ben je dus flink de lul)
Weet niet of alles precies klopt hierboven maar dit kreeg ik zo gauw even mee. Zal wel gebaseerd zijn op fulltime werkers. Maar het erge is, dit geldt waarschijnlijk ook voor postbezorgers/zaterdagwerkers! Kan me niet voorstellen dat dit geen staken wordt, persoonlijk zeg ik de fik erin
Nogmaals pin me er niet op vast, maar vrees het ergste..
Yep, met mijn salaris (schaal 2) zou 25% inleveren betekenen dat ik op of onder het salarisniveau van een postbezorger kom te zitten, en omdat ik maar een deeltijdwerker ben zou een achteruitgang van EUR 200 per maand er dermate diep op inhakken dat ik rond het bijstandsniveau zou belanden. Ik werk hier al een hele tijd, en hoewel ik het werk zelf nog steeds leuk vind (met name de bezorging en de klantcontacten) zijn de omstandigheden waaronder je het werk moet verrichten gillend achteruit gegaan. Het nieuwste plan is dat je wanneer je meerdere bestellingen hebt op 1 dag je deze achter elkaar moet lopen, om de fietstijd terug naar het kantoor te besparen. Ook als dat betekent dat je een dikke 4 uur achter elkaar moet lopen. En de pauzes die in je dienst zitten moet je dan maar buiten nemen, zo staat het zelfs in je dienst, "consumptiepauze buiten". Zit je daar straks in de regen langs de stoeprand met je pakkie brood. Misschien moet ik dan maar even bij de nabijgelegen daklozenopvang aanwippen of ik daar even mijn pauze mag gebruiken. Ik heb niets tegen efficient werken, maar je kunt het natuurlijk overdrijvenquote:Op donderdag 3 april 2008 19:20 schreef ultra_ivo het volgende:
De nieuwsbrief is van deze week. Het erge is dat de bonden niet direkt op hun achterste benen staan. Maar goed, het is al normaal dat de bonden tussen hun leden en de directie in staan. Geaccepteerd wordt zoiets natuurlijk niet door diegenen die erop achteruitgaan. Dan kun je beter er direct uitgegooid worden, dan ga je 'maar' 20% achteruit.
Ik zat ook al te zoeken inderdaadquote:Op vrijdag 4 april 2008 17:22 schreef Ohrpolster. het volgende:
Achterop de Mail zou een foto moeten staan van een postbode die elke dag om kwart over twaalf ergens een krantje zit te lezen...ik zie alleen maar een paar schoorstenen
Bij ons is het wel verteld maar betwijfel of het ook aan de zaterdagmedewerkers verteld is. Persoonlijk bied ik nooit aan bij de buren. 2 redenen:quote:Op vrijdag 4 april 2008 17:22 schreef Ohrpolster. het volgende:
Was trouwens nog niet op de hoogte van die nieuwe regel met buspakjes (bgg bij buren af proberen te geven ipv naar het postkantoor), ben benieuwd of er nog een leidinggevende is die dat morgen even komt vertellen, of dat we daar zelf maar achter moeten komen...kan me niet voorstellen dat alle zaterdagwerkers de Mail uitgebreid gaan zitten lezen...
Zo is het. Het zijn buspakjes, die, het woord zegt het al, in de bus horen te passen. Daar is het frankeertarief ook op gebaseerd. Er is niet betaald voor aanbellen, en zeker niet voor bij 3 mensen aanbellen. Die mensen horen gewoon hun bus aan te passen volgens de postwet. Weigeren ze dat te doen, dan zijn de ongemakken voor hun, dus dan komen ze maar lekker naar het postkantoor voor die dikke A4 envelop. Er stond trouwens in de Mail maximaal 2 buren, dus het mogen er ook minder zijn (bijv 0). Wat ik ook wel eens doe in zo´n geval is het gewoon bij de buren door de bus mikken, gestel dat die wel een normale bus hebben.quote:Op vrijdag 4 april 2008 18:19 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Bij ons is het wel verteld maar betwijfel of het ook aan de zaterdagmedewerkers verteld is. Persoonlijk bied ik nooit aan bij de buren. 2 redenen:
1. Veel mensen willen niet dat de buren hun spullen te zien krijgen en ik kan niet ruiken wie dat wel en niet wil.
2. Kost extra tijd en we worden al genoeg opgejaagd.
Ik geef het gewoon bij de buren af, en mik een briefje door de bus. Kost minder moeite dan die sticker weer invullen enzo.quote:Op vrijdag 4 april 2008 18:33 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Zo is het. Het zijn buspakjes, die, het woord zegt het al, in de bus horen te passen. Daar is het frankeertarief ook op gebaseerd. Er is niet betaald voor aanbellen, en zeker niet voor bij 3 mensen aanbellen. Die mensen horen gewoon hun bus aan te passen volgens de postwet. Weigeren ze dat te doen, dan zijn de ongemakken voor hun, dus dan komen ze maar lekker naar het postkantoor voor die dikke A4 envelop. Er stond trouwens in de Mail maximaal 2 buren, dus het mogen er ook minder zijn (bijv 0). Wat ik ook wel eens doe in zo´n geval is het gewoon bij de buren door de bus mikken, gestel dat die wel een normale bus hebben.Dat is ook bij de buren aanbieden, toch?
Ik zou me behoorlijk genaaid voelen als opeens mijn DVD's bij de buren liggen, zonder dat zij ze hebben aangenomen, ikzelf het weet, of wat dan ook. Maar hey. Dat ben ik.quote:Op vrijdag 4 april 2008 18:33 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Wat ik ook wel eens doe in zo´n geval is het gewoon bij de buren door de bus mikken, gestel dat die wel een normale bus hebben.Dat is ook bij de buren aanbieden, toch?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
Ja maar als ie gejat wordt, of als iemand het doorgeeft, ben jij de lulquote:Op zaterdag 5 april 2008 09:53 schreef Sjoewe het volgende:
Als het trouwens om catalogusen gaat, zoals de Djoser een tijdje terug, dan zet ik ze gewoon tegen de deur aan. Daar valt echt niemand over.
quote:Op zaterdag 5 april 2008 10:02 schreef Sjoewe het volgende:
En BTW de leukste dag in het jaar om postbode te zijn.Ik en mijn grote mond.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
Waarop baseer je dat? In het het besluit brievenbussen kan ik het niet terugvinden. En wat zijn "oude huizen"?quote:Op zaterdag 5 april 2008 16:52 schreef gr8w8 het volgende:
Dat van die pakjes die niet in de bus passen omdat de bus te klein is, heeft nog wel een kleine nuancering: oude huizen zijn uitzonderingen op de regel.
Stukje ervaring, ehquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
Over een paar weken vlieg je d'r door heen!quote:Op zaterdag 5 april 2008 18:54 schreef VixenFromHell het volgende:
Vandaag voor de verandering eens niet te lang over mijn wijk gedaan. Ik heb nu 4 keer gelopen, de eerste keer een kwartier te lang, de 2e en 3e keer een uur en een kwartier te lang (HAH), en nu dus mooi op tijd klaarik leer het wel!
Mja, er zijn wel erg veel brievenbussen die van die regel afwijken. Gelukkig krijg je snel genoeg handigheid om ook de lastpakken snel te bedienen.quote:Op zaterdag 5 april 2008 17:44 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Waarop baseer je dat? In het het besluit brievenbussen kan ik het niet terugvinden. En wat zijn "oude huizen"?
Veel mensen zijn trouwens ook in overtreding mbt artikel 2 lid 4: De inwerpopening dient zo te zijn uitgevoerd, dat het bedienen van de brievenbus zonder gevaar voor verwondingen kan geschieden
quote:Op zaterdag 5 april 2008 17:11 schreef e-wok het volgende:
[..]
Ja maar als ie gejat wordt, of als iemand het doorgeeft, ben jij de lul
Ik weet niet meer wie die postbode was met die rare ja/ja stickers, maar hoe is dit afgelopen?
Hmm bij ons krijg je geheid op je flikker wanneer je dat doet. Ik laat soms wel eens een paar stukken achter, maar dat is alleen bij onduidelijkheden of onbekendheden in een voor mij nieuwe wijkquote:Op zondag 6 april 2008 18:30 schreef lucky_birdie het volgende:
Oh en nog 1 klacht.. zaterdagwerkers die te lui zijn om de hele wijk weg te brengen![]()
![]()
Tot nu toe ben ik bijna iedere maandag een complete bundel met post voor een bepaalde wijk tegengekomen in het herstel vak.
Ik blijf het melden bij de teamcoaches, maar er word niets aan gedaan..
Helaas herken ik hier nogal het een en ander vanquote:Op zondag 6 april 2008 18:30 schreef lucky_birdie het volgende:
De postbezorgers stoppen er hier trouwens bij bosjes meeOf ze zijn weer eens ziek..
Daardoor moeten wij, de gewone postbodes, tegenwoordig regelmatig 1 of 1,5 wijk (extra) wegbrengen![]()
Dus eerst gezamelijke voorbereiding, waarbij het regelmatig gebeurd dat we pas om 1 uur klaar zijn, en daarna nog 1,5 wijk wegbrengenVooral leuk op dinsdag met twee soorten hah..
Ook leuk, postbezorgers met een eigen mening over hoe een wijk gelopen moet worden.. Vervolgens word de wijk aangepast in de machine.. en een paar weken later stopt de postbezorgster ermee![]()
Zo is een van de wijken hier compleet omgekeerd in de machine, het huis waar je vroeger mee eindigde begin je nu mee, het loopt gewoon niet lekker meer nu. En denk maar niet dat ze het gaan veranderen in de machine..
Het karretje van mijn zaterdagwijk stond altijd in een flat. Maar de postbezorgster vond het handiger dat het karretje in haar achtertuin stond..
Daardoor moest de wijk alleen wel iets anders weggebracht worden, maar goed..
Onhandig was alleen wel dat de poort vooral in het begin regelmatig op slot zat (en er niemand thuis was), waardoor je dus niet bij het karretje kon komen..
De postbezorger is er inmiddels mee gestopt, maar waar het karretje op dit moment is is niet geheel duidelijk![]()
Zaterdag was er zo weinig post dat ik het karretje niet nodig had, maar ik kreeg wel de sleutel mee van de flat om te kijken of het karretje daar stond.. Helaas kreeg ik de verkeerde sleutel mee, want ik kon mooi de flat niet in komen..
Er was alleen zo weinig post zaterdag dat ik het niet de moeite vond om nog in de achtertuin van de postbezorgster te kijken op zoek naar het karretje .. maar nu weet ik nog niet waar het karretje staat..
Oh en nog 1 klacht.. zaterdagwerkers die te lui zijn om de hele wijk weg te brengen![]()
![]()
Tot nu toe ben ik bijna iedere maandag een complete bundel met post voor een bepaalde wijk tegengekomen in het herstel vak.
Dat laatste, uit ervaring, s er misschien een andere volgorde van wijken op zaterdag? Ik had een dienst van dik acht uur, vos en dan twee wijken. Met wat mazzel dus al voor negen de straat op, met een wijk die doordeweeks pas na twaalf uitgaat. Dan komt er wel eens nog wel wat na, als ik al weg ben. Van andere wijken, of door de slakken in Eindhoven verkeerd gegooid.quote:Op zondag 6 april 2008 18:30 schreef lucky_birdie het volgende:
[..]
![]()
Eerst was niet duidelijk of het nou de postbezorgster was *dat de post dus van vrijdag was*quote:Op zondag 6 april 2008 18:59 schreef e-wok het volgende:
[..]
Hmm bij ons krijg je geheid op je flikker wanneer je dat doet. Ik laat soms wel eens een paar stukken achter, maar dat is alleen bij onduidelijkheden of onbekendheden in een voor mij nieuwe wijk
Nee, het probleem is niet dat er brieven blijven liggen, er liggen complete bundels. Elastiekje erom, volgorde klopt gewoon.. Hij loopt er al zeker vanaf januari, dus ik ga er vanuit dat hij ongeveer wel weet hoe de wijk in elkaar zit inmiddels. Het was regelmatig de laatste bundel van de wijk (geen zin meer in de laatste bundel?) en van de week was het een klein straatje met 8 huizen, ergens aan de rand van de wijk,quote:Op zondag 6 april 2008 19:28 schreef gr8w8 het volgende:
[..]
Dat laatste, uit ervaring, s er misschien een andere volgorde van wijken op zaterdag? Ik had een dienst van dik acht uur, vos en dan twee wijken. Met wat mazzel dus al voor negen de straat op, met een wijk die doordeweeks pas na twaalf uitgaat. Dan komt er wel eens nog wel wat na, als ik al weg ben. Van andere wijken, of door de slakken in Eindhoven verkeerd gegooid.
En wat dat betrefd, ik begrijp dat het op maandag zeker vervelend is als er veel stukken zijn blijven liggen, maar op andere dagen is er vaak ook genoeg. Mijn klacht is/was vooral dat 'die fulltimers' de zaterdag ook als gewone werkdag moeten zien en zaterdagwerkers als collega's. En niet als relaxdag en al het vuil afschuiven. Toppertje was een week of drie terug: blauwe bakken waren wat later (wederom foutje in eindhoven uiteraard) en wat doen ze? Ja alles moest ineens op tijd af voor de postbezorgers. Geen schaduwbundel maken okee, nabrengzak aanvullen tja, maar ook hun eigen wijken. Leuke verrassing op zaterdag, om direct bij binnenkomst al 4 bakken te zien staan om half zeven. Gezamelijke voorbereiding, maar wel om elf de deur uit.Bij zieken niks extras doen. Wijken die veel extra hebben door een of andere mailing net effe helpen. Zeuren over koffie. Zeuren over hoe zwaar de week wel niet was.
:quote:Op zondag 6 april 2008 19:38 schreef Peterselieman het volgende:
Ze zijn zeker al lang blij dat ze iemand hebben die het op zaterdag wil doen
Inderdaad, als je weet wie het is is het een goed idee om die persoon er persoonlijk op aan te spreken. Als je dat gewoon op een vriendelijke manier doet zou dat al wel eens kunnen schelen.quote:Op zondag 6 april 2008 19:50 schreef gr8w8 het volgende:
Kan je 'm er zelf niet even goed over de oren wassen? Tuurlijk, taak van de teamcoach, maar soms veel effectiever. De prullenbakken zijn groot genoeg.
Dat mag je alleen niet hardop zeggenquote:Op zondag 6 april 2008 21:38 schreef lucky_birdie het volgende:
Dat soort mensen moet je toch gelijk ontslaan?
Ik weet ZEKER dat we er niet op vooruit zijn gegaan sinds we die postbezorgers hebben..
Het zal allemaal heus wel berekend zijn, maar helaas zit er een groot verschil tussen theorie en praktijkquote:Op zondag 6 april 2008 22:02 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Dat mag je alleen niet hardop zeggen![]()
Overigens hebben wij ook een paar hele goede in dienst.
En dan denken dat ze er toch niet achter komenquote:Op zondag 6 april 2008 21:27 schreef gr8w8 het volgende:
Herkenbaar, zakken die voor een halve wijk blijven staan. Bij ons zelfs eentje die op haar tweede dag de post maar in de sloot had geflikkerd, geen zin.
Bij ons staan veel postbezorgerswijken erg krap. De tijden zijn alleen haalbaar als je uitgaat van een scenario met weinig post en geen h-a-h. De tijden zijn erop gebaseerd dat je de post ophaalt bij een depot "in de wijk". Dat laatste is een rekbaar begrip, we hebben zegge en schrijven 2 depots, waarvan er 1 slechts 3 dagen per week te gebruiken is. Vanuit het andere depot is het nog 10 a 15 minuten fietsen naar de verder gelegen wijken. Bovendien is de aflooptijd eraf gehaald, omdat je na het lopen van je wijk gelijk naar huis kan. Maar soms moet je dus nog een keer terug naar het depot, bijv. als je nog een wijk hebt. En zelfs na je laatste wijk kan je niet meteen naar huis, want dan mag je IN EIGEN TIJD nog een keer naar het depot om je tassen (en evt. bezorgrapportje) in te leveren. Op zaterdag zelfde verhaal. Dus niet geheel onbegrijpelijk dat zo´n postbezorger of zaterdagbesteller denkt, dikke lul, ik neem die tassen gewoon mee naar huis. Volgens mij mogen ze je niet eens verplichten in eigen tijd die tassen terug te brengen, want het is mijn eigen tijd, dus daar hebben zij niets over te zeggen.quote:Op zondag 6 april 2008 21:38 schreef lucky_birdie het volgende:
En ik kan me voorstellen dat die postbezorgers niet zo gemotiveerd zijn, hoorde van een postbezorgster dat ze maar iets van 3 euro per uur over hield..
BIjna al onze wijken zijn di t/m vr. in 2en verdeeld, dus er staat hooguit 2 uur voor een wijk,
Pas rond 1 uur kun je de post ophalen bij een bepaald punt, hoewel ik heb gehoord dat sommige wel eensvan 1 tot half 3 (!!) hebben staan te wachten op post voor hun wijk..
Welkom hierquote:Op maandag 7 april 2008 13:05 schreef fluitbekzeenaald het volgende:Ik ben eergisteren begonnen als zaterdagbesteller, vandaar een tvp.
Ja maar alles staat krap, zoniet onhaalbaar qua tijd. Ook hier.. Maar ja.. ze hebben het uitgerekend, en volgens de computer kan het wel... en computers hebben altijd gelijkquote:Op maandag 7 april 2008 18:32 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Bij ons staan veel postbezorgerswijken erg krap. De tijden zijn alleen haalbaar als je uitgaat van een scenario met weinig post en geen h-a-h. De tijden zijn erop gebaseerd dat je de post ophaalt bij een depot "in de wijk". Dat laatste is een rekbaar begrip, we hebben zegge en schrijven 2 depots, waarvan er 1 slechts 3 dagen per week te gebruiken is. Vanuit het andere depot is het nog 10 a 15 minuten fietsen naar de verder gelegen wijken. Bovendien is de aflooptijd eraf gehaald, omdat je na het lopen van je wijk gelijk naar huis kan. Maar soms moet je dus nog een keer terug naar het depot, bijv. als je nog een wijk hebt. En zelfs na je laatste wijk kan je niet meteen naar huis, want dan mag je IN EIGEN TIJD nog een keer naar het depot om je tassen (en evt. bezorgrapportje) in te leveren. Op zaterdag zelfde verhaal. Dus niet geheel onbegrijpelijk dat zo´n postbezorger of zaterdagbesteller denkt, dikke lul, ik neem die tassen gewoon mee naar huis. Volgens mij mogen ze je niet eens verplichten in eigen tijd die tassen terug te brengen, want het is mijn eigen tijd, dus daar hebben zij niets over te zeggen.
Ik ben trouwens deeltijdwerker (al bijna 10 jaar), dus het is niet zo dat alleen die postbezorgers de looptijden te krap vinden, dat is ook de ervaring van mij, en zelfs van bestellers met 25+ dienstjaren.
Wat is dat voor een fucking bullshit? Dat pik je toch gewoon niet? Op en neer fietsen tussen depots is gewoon werktijd. Klaar!quote:Op maandag 7 april 2008 18:32 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Bij ons staan veel postbezorgerswijken erg krap. De tijden zijn alleen haalbaar als je uitgaat van een scenario met weinig post en geen h-a-h. De tijden zijn erop gebaseerd dat je de post ophaalt bij een depot "in de wijk". Dat laatste is een rekbaar begrip, we hebben zegge en schrijven 2 depots, waarvan er 1 slechts 3 dagen per week te gebruiken is. Vanuit het andere depot is het nog 10 a 15 minuten fietsen naar de verder gelegen wijken. Bovendien is de aflooptijd eraf gehaald, omdat je na het lopen van je wijk gelijk naar huis kan. Maar soms moet je dus nog een keer terug naar het depot, bijv. als je nog een wijk hebt. En zelfs na je laatste wijk kan je niet meteen naar huis, want dan mag je IN EIGEN TIJD nog een keer naar het depot om je tassen (en evt. bezorgrapportje) in te leveren. Op zaterdag zelfde verhaal. Dus niet geheel onbegrijpelijk dat zo´n postbezorger of zaterdagbesteller denkt, dikke lul, ik neem die tassen gewoon mee naar huis. Volgens mij mogen ze je niet eens verplichten in eigen tijd die tassen terug te brengen, want het is mijn eigen tijd, dus daar hebben zij niets over te zeggen.
Ik ben trouwens deeltijdwerker (al bijna 10 jaar), dus het is niet zo dat alleen die postbezorgers de looptijden te krap vinden, dat is ook de ervaring van mij, en zelfs van bestellers met 25+ dienstjaren.
Helaas gaat het hier niet zo makkelijk. Hier mogen we geen uren meer schrijven, omdat zoals onze coach stelt, je ook wel eens wat eerder klaar bent, en dat compenseert elkaar. Nou, ik dacht het niet! Met deze tijden loop je altijd uit, behalve als je geen HAH hebt dan red je het net. Maar van eerder klaar zijn is geen sprake. We zijn pas net met deze nieuwe systematiek begonnen, dus ik zie het nog even aan. Maar aan het eind van de maand maak ik de balans op, en dan kan de coach gaan lappen. Ik ben er nog niet uit wat ik ga doen als ze weigert, maar ik heb een paar opties:quote:Op dinsdag 8 april 2008 20:51 schreef Nosh het volgende:
En wat betreft die urennormen: die slaan inderdaad nergens op (al begin ik ze te benaderen), maar hier is het een kwestie van een mailtje met je uren sturen naar de teamleider, om vervolgens netjes alles uitbetaald te krijgen. Tuurlijk, als je hele extreme pieken hebt hoor je het ook wel (zoals vandaag, in totaal zes uur op pad geweest, exclusief twee uur bezig met voorbereiden voor mezelf en anderen), maar verder doen ze niet moeilijk.
Mja, als je geen uren meer mag schrijven wordt het lastig natuurlijk. Vraag me af waar dat beleid vandaan komt eerlijk gezegd, normaal gesproken heeft het management zich aan de voorgeschreven richtlijnen van het rayon te houden. Vestigingsmanager en teamcoach mogen dat soort dingen niet zomaar zelf bedenken. Ik zou eens contact met de vakbond opnemen om te vragen hoe en wat.quote:Op dinsdag 8 april 2008 22:09 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Helaas gaat het hier niet zo makkelijk. Hier mogen we geen uren meer schrijven, omdat zoals onze coach stelt, je ook wel eens wat eerder klaar bent, en dat compenseert elkaar. Nou, ik dacht het niet! Met deze tijden loop je altijd uit, behalve als je geen HAH hebt dan red je het net. Maar van eerder klaar zijn is geen sprake. We zijn pas net met deze nieuwe systematiek begonnen, dus ik zie het nog even aan. Maar aan het eind van de maand maak ik de balans op, en dan kan de coach gaan lappen. Ik ben er nog niet uit wat ik ga doen als ze weigert, maar ik heb een paar opties:
-met de vestigingsmanager praten (weet niet of dat zin heeft, want hij bedenkt in feite het beleid wat de coach uitvoert)
-vakbond bellen en evt. loonvordering instellen
-weigeren nog langer meer uren te werken dan mijn contract
-overplaatsing aanvragen naar vestiging met een minder onredelijke teamcoach
Gefeliciteerd !quote:Op woensdag 9 april 2008 21:38 schreef Tinuzzz_Talpa het volgende:
Ik word zaterdagbezorger in Valthermond.![]()
Waar het ook over gaat, 25% is een verdomd groot stuk uit de koek. Je zou eens 25% minder productief moeten worden met zijn allen, het bedrijf zou meteen omvallen.quote:Op donderdag 10 april 2008 16:24 schreef Kaos het volgende:
De vraag voor mij blijft, wat houdt die 25% precies in? Gaat dat over toeslagen/pensioen/fietsvergoeding/koffiegeld etc. of ook om je salaris?
25% aan de kosten die het bedrijf heeft aan de medewerkers van schalen 1 t/m 4.quote:Op donderdag 10 april 2008 16:24 schreef Kaos het volgende:
De vraag voor mij blijft, wat houdt die 25% precies in? Gaat dat over toeslagen/pensioen/fietsvergoeding/koffiegeld etc. of ook om je salaris?
quote:Vakbonden wijzen 3% salarisverhoging af
08 april 2008 - Op maandag 7 april hebben bedrijfsleiding en vakorganisaties opnieuw cao-overleg gevoerd. TNT heeft aangeboden de salarissen in totaal met 3% te verhogen.
Dit aanbod is verdeeld in twee delen: 1,5% salarisverhoging per 1 april 2008 en 1,5% per 1 januari 2009. Deze laatste verhoging op voorwaarde dat partijen in de loop van 2008 definitieve afspraken hebben gemaakt over de noodzakelijke besparingen, waaronder de cao Productie. Zolang hierover nog geen afspraken zijn gemaakt, wordt deze laatste verhoging uitgekeerd als een eenmalige uitkering.
In november 2007 is de werkgroep Alternatieven ingesteld. Deze werkgroep bestond uit deskundigen vanuit vakorganisaties en bedrijf en had als opdracht om mogelijke alternatieven aan te dragen.
De conclusie van de werkgroep is dat, naast efficiencymaatregelen, ingrepen op arbeidsvoorwaarden hoe dan ook noodzakelijk zijn om de kostprijs van onze concurrenten te benaderen en daarmee zoveel mogelijk volume en werkgelegenheid te behouden. De werkgroep heeft daarvoor een voorstel uitgewerkt dat verder gaat dan de eerder door de bedrijfsleiding ingediende voorstellen.
De essentie van dat voorstel is om te komen tot een cao Productie voor werknemers in de schalen 1 t/m 4 op een meer marktconform niveau van arbeidsvoorwaarden. Dit arbeidsvoorwaardenniveau ligt 25% lager ligt dan het huidige niveau van de cao voor TNT. Om het inkomen voor bepaalde tijd aan te vullen, dan wel werknemers in staat te stellen naar een andere werkgever over te stappen, heeft de werkgroep voorgesteld om deze medewerkers een budget ter beschikking te stellen. Het alternatief van de werkgroep is door zowel TNT als de vakorganisaties als interessant bestempeld.
Het voorstel van TNT, mede gebaseerd op de voorstellen van de werkgroep deskundigen, gaat om een totaalpakket van marktconforme arbeidsvoorwaarden. In dit pakket zit onder meer een cao Productie voor de schalen 1 tot en met 4 (zonder Pakketservice en Transport). De vermindering van arbeidsvoorwaarden kan worden opgevangen door fatsoenlijke overgangsmaatregelen.
Helaas heeft de bedrijfsleiding moeten constateren dat de vakorganisaties onverkort blijven vasthouden aan een structurele verhoging van 3,5% per 1 april 2008, zonder dat er met de vakorganisaties op dit moment concrete afspraken zijn te maken over de noodzakelijke besparingen. TNT vindt de looneis van de vakorganisaties zonder helderheid te geven over de cao Productie niet verantwoord. Hierdoor wordt het kostprijsverschil met onze concurrenten verder vergroot, terwijl bonden en bedrijfsleiding keer op keer gezamenlijk hebben geconstateerd dat een verkleining van dit verschil noodzakelijk is om volume, en daarmee arbeidsplaatsen, vast te houden.
TNT is met haar voorstel voor de structurele salarisverhogingen heel ver gegaan. Bovendien heeft de bedrijfsleiding in ruil voor de besparingen via de cao Productie een omvangrijk budget op tafel gelegd. Hiermee worden de sociale consequenties van de invoering van de cao Productie zo veel mogelijk verzacht.
De vakorganisaties hebben aangegeven met een ultimatum te zullen komen om hun eisen af te dwingen. TNT zou het zeer betreuren als het daadwerkelijk tot acties zou komen. Het gevolg hiervan zal zijn dat de positie van concurrenten wordt versterkt en er geen structurele oplossing komt voor onze te hoge kostprijs. Dit betekent een verdere aantasting van volumes en dus werkgelegenheid bij TNT Post.
Nota bene
Deze informatie geldt niet voor zaterdagbestellers en postbezorgers. Voor hen zullen aparte voorstellen worden ingediend. Medewerkers van niet-NIMP onderdelen zoals Express zullen apart worden geïnformeerd.
misschien is dat 5% loon ofzo voor onsquote:Op donderdag 10 april 2008 19:33 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
25% aan de kosten die het bedrijf heeft aan de medewerkers van schalen 1 t/m 4.
Ideaal vandaag inderdaad. Geen HAH, zonnetje en weinig wind. Dan is het opeens best een heel leuk baantjequote:
Vandaag aangenomen voor de zaterdagquote:Op vrijdag 28 maart 2008 16:58 schreef Synthesist het volgende:
Ik ben ook op zoek naar een bijbaantje, en in t weekend werken lijkt me wel leuk.
Maar ik ben benieuwd naar de verdiensten als zijnde 21 jarige voor de functie zaterdagbesteller. Heeft iemand een indicatie of een link naar de cao?
Netjes.quote:Op zaterdag 12 april 2008 10:43 schreef Synthesist het volgende:
[..]
Vandaag aangenomen voor de zaterdag
Idd, normaal gesproken sla je nooit vier huizen achter elkaar over, maar vandaag gebeurde dat regelmatig!quote:Op zaterdag 12 april 2008 17:00 schreef Peterselieman het volgende:
Nee, want er hoeft maar een beetje meer post te zijn en je doet er zo een stuk langer over dan vandaag.
Daarom, ik ga deze info verkopen aan het MT.quote:Op zaterdag 12 april 2008 17:38 schreef Peterselieman het volgende:
Vorige week, toen ik voor bijna iedere brievenbus wel iets had en nog steeds binnen de tijd bleef. Zelfs met reclame blijf ik op zaterdag wel binnen de tijd. Alleen met de kerstdagen is dat niet gelukt.
Mja, jij moet er als ex-postbode ook wel het een en ander van af weten
Of het niet "Nee" kunnen zeggen?quote:Op maandag 14 april 2008 21:43 schreef MrX1982 het volgende:
Toch zeg ik altijd wel ja als ze vragen of ik op maandag wil werken. Soort van zelfkwelling.
Wat is dat toch dat er hier zoveel mensen met "vaste" tijden lijken te werken? Bij ons werken we al jaren met het schrijven van je tijd. Ik dacht eerlijk gezegd dat het streven was om dat ook landelijk te doen.quote:Op maandag 14 april 2008 21:25 schreef kvdv het volgende:
Omfg, ben toch altijd blij als de maandag er weer op zit. Ik ken nog niet alle wijken, en dan wordt je verrast met 6 wijken waarvan 3 nieuw ofzo. Aargh. En dan ook nog zelf voorbereiden (normaal doe ik alleen bezorgen). En dan die berg AGT..
Fucking 50min langer op gedaan dan dat ik uitbetaald krijg.![]()
Bij ons schrijven we alleen tijden op als het heel erg druk is ( KNJ etc. )quote:Op dinsdag 15 april 2008 13:12 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Wat is dat toch dat er hier zoveel mensen met "vaste" tijden lijken te werken? Bij ons werken we al jaren met het schrijven van je tijd. Ik dacht eerlijk gezegd dat het streven was om dat ook landelijk te doen.
Lucky dan, hier niet... voor iedere wijk staat 'n bepaalde tijd. Als je geluk hebt (weinig post+geen HAH) pik je daar 'n paar minuten van, maar in mijn geval haal ik het meestal maar net. We hebben wel (soms) van die bezorgrapportjes, waar je dan je begin en eindtijd op invult. Maar volgens mij wordt daar niet veel mee gedaan wanneer blijkt dat je er wat langer op doet. Ik kan me vergissen hoor, maarja... ik ben ook niet iemand die zich daar zo enorm druk over maakt.quote:Op dinsdag 15 april 2008 13:12 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Wat is dat toch dat er hier zoveel mensen met "vaste" tijden lijken te werken? Bij ons werken we al jaren met het schrijven van je tijd. Ik dacht eerlijk gezegd dat het streven was om dat ook landelijk te doen.
Vaag, ik krijg gewoon sowieso de tijd die voor de wijk staat. En als je er langer over doet krijg je dat gewoon betaald. Ook bijvoorbeeld als je staat te wachten op bijvoorbeeld je tassen, of dat de aanvoer er nog niet is.quote:Op dinsdag 15 april 2008 20:21 schreef ultra_ivo het volgende:
Als ik reserve ben moet ik tijd schrijven, voor de rest gewoon wat er voor je dienst staat. Eventueel bijwerk moet je er gewoon bij doen als men denkt dat je dit binnen je tijd redt.
Nou, de teamcoach lijkt toch door de knieen te zijn, we mogen weer gewoon schrijven. Ik heb hem duidelijk gemaakt dat als hij niet wil dat ik uitloop schrijf, hij er maar voor moet zorgen dat ik niet meer uitloop. Want het begon de spuigaten uit te lopen, dagen tot 17.30 waren geen uitzondering, en dan ben ik nog deeltijdwerker ook! In plaats van 20 uur werkte ik iedere week minstens het dubbele. De laatste postbezorger was gisteren om 19.00 uur klaar.quote:Op maandag 7 april 2008 18:32 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Zo ben ik ook al een keer moeten verkassen.quote:Op woensdag 16 april 2008 22:49 schreef Peterselieman het volgende:
Ik heb vandaag gelezen dat ze een van de postbodes van ons kantoor naar een andere locatie overgeplaatst hebben, omdat we bij ons kantoor te veel krachten voor alle diensten hadden rondlopen. Maar wat wil je ook als er geen postbodes weggaan en je wel postbezorgers aanneemt
Stond al 2 posts boven die van jouquote:Op woensdag 16 april 2008 22:51 schreef gr8w8 het volgende:
Kon het niet laten. Volgende week eerste acties postbodes![]()
+ 1 herkenbaar.quote:Op woensdag 16 april 2008 22:49 schreef Peterselieman het volgende:
Ik heb vandaag gelezen dat ze een van de postbodes van ons kantoor naar een andere locatie overgeplaatst hebben, omdat we bij ons kantoor te veel krachten voor alle diensten hadden rondlopen. Maar wat wil je ook als er geen postbodes weggaan en je wel postbezorgers aanneemt
Het hangt er vanaf of je onder de grote TNT CAO valt. Als dat niet zo is (dus bij zaterdagbesteller of postbezorger) mogen ze de plus-en minuren systematiek niet toepassen (dus de keren dat je uitloopt wegstrepen tegen de keren dat je eerder klaar was). Uitzondering is als je in een roulatie zit, bijv. de ene zaterdag een dienst van 6 uur, de andere zaterdag 4, en dus gemiddeld 5. De term "gemiddeld" in je contract geeft volgens mij alleen maar aan dat het de ene keer wat korter kan zijn, de andere keer langer. Je kan immers niet op het moment dat je tijd om is er mee stoppen, als er nog post in je tassen zit.quote:Op donderdag 17 april 2008 17:05 schreef MCH het volgende:
Hallo, ik ben ook nieuw bij TNT![]()
Hier schrijven wij ook uren op plus dat we een kwartier pauzeren. Aan het eind van de maand geef je die uren dan door en dan worden ze verwerkt. Echter de eerste twee keren ben ik ruim onder mijn contracturen gebleven (omdat ik ingewerkt werd ging het sneller denk ik). Schrijf ik nu de gewerkte uren op of mijn contracturen per week? Hier twijfel ik over omdat ze lekker vaag in m'n contract gezet hebben iets van: 'werknemer werkt gemiddeld # uren per week". Het woord gemiddeld is dus het twistpunt.
Ja, ik ook, maar dan wel tegelijk met de Kerstquote:Op zaterdag 19 april 2008 18:01 schreef Beach het volgende:
Hehe ik heb hooguit 2 keer per jaar hah op zaterdag
Het wordt nu uitgezochtquote:Op maandag 21 april 2008 10:37 schreef ikbenschipper het volgende:
een contract van een jaar kan nooit daarna een contract van een half jaar worden natuurlijk dit is niet rechtsgeldig
Het betaalt op zich goed, mits je bij TNT een contract hebt.. ik geloof dat het via een uitzendbureau een stuk minder is. Dat was in ieder geval met de Kerst-Nieuwjaarperiode wel zo, wat ik hoorde.quote:Op dinsdag 22 april 2008 21:28 schreef jmac het volgende:
He Oranje rakkers!
Wat ik me nou afvroeg.. ik zie op zoveel plekken advertenties van uitzendbureaus waarin ze zoeken naar postbodes.. Wat krijgt zo iemand nou betaald? Laatste tijd loopt de halve stad vol met oranje studenten die de post bezorgen dus is het zo'n vetpot (oh nee anders gaan ze niet staken...) of is het gewoon zo leuk voor jong volk?
Dat is niet zonder meer waar. Ben je eerst uitzendkracht en kom je daarna in dienst bij TNT als postbezorger, dan is er zelfs een kans dat je er in loon op achteruit gaat. Bij ons zijn al enkele uitzendkrachten om die reden toch maar geen postbezorger geworden.quote:Op dinsdag 22 april 2008 22:45 schreef Joesse het volgende:
[..]
Het betaalt op zich goed, mits je bij TNT een contract hebt.. ik geloof dat het via een uitzendbureau een stuk minder is. Dat was in ieder geval met de Kerst-Nieuwjaarperiode wel zo, wat ik hoorde.
quote:Op woensdag 23 april 2008 15:01 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Weinig gemerkt van de gevolgen van de staking. Een hoop plaatwerk (maar da´s 48-uurs post), maar ook gewoon rode bakjes. Die kwamen kennelijk bij een ander, niet stakend, sorteercentrum vandaan. De prognose van 75% minder post werd in ieder geval absoluut niet waargemaakt.
Dat idee heb ik ook, ik zie ineens van alles voorbij komen wat ik nog niet eerder gezien heb. Plus Magazine, Golfers Magazine, een of andere glossy met de titel Leef!, etc.quote:Op donderdag 24 april 2008 19:10 schreef ultra_ivo het volgende:
Bij ons is het de hele week al erg druk. Allerhande plaatwerk, ook ongebruikelijk plaatwerk. Het lijkt er bijna op alsof de concerrentie de zaak weer eens niet aankan en alles naar ons afstoot.
Als ik dit soort dingen hoor, maak ik me niet zo heel druk om de liberalisering.quote:Op donderdag 24 april 2008 19:10 schreef ultra_ivo het volgende:
Bij ons is het de hele week al erg druk. Allerhande plaatwerk, ook ongebruikelijk plaatwerk. Het lijkt er bijna op alsof de concerrentie de zaak weer eens niet aankan en alles naar ons afstoot.
Je bent naiefquote:Op donderdag 24 april 2008 20:17 schreef Nosh het volgende:
[..]
Als ik dit soort dingen hoor, maak ik me niet zo heel druk om de liberalisering.
Of ben ik nu naief?
Plus magazine heb ik al veel vaker gezienquote:Op donderdag 24 april 2008 20:07 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Dat idee heb ik ook, ik zie ineens van alles voorbij komen wat ik nog niet eerder gezien heb. Plus Magazine, Golfers Magazine, een of andere glossy met de titel Leef!, etc.
Tsja het is een kunstquote:Op donderdag 24 april 2008 23:03 schreef YoshiBignose het volgende:
1 ding moet ik zeggen. het blijft me toch verbazen dat als ik een pakketje 4 uur 's middags op de post doe, het 11 uur 's ochtends alweer afgeleverd is. hoe doen jullie het toch?
Maar het is vooral het plaatwerk (de grove post) waar we deze toename zien, en dat valt toch echt onder het reeds geliberaliseerde deel.quote:Op donderdag 24 april 2008 21:05 schreef Beach het volgende:
[..]
Je bent naief![]()
De postmarkt is nog niet volledig open.
Hoe kan dat nou? Na 14 jaar had je toch al lang en breed in vaste dienst moeten zijn? Of ben je er tussentijds steeds tussenuit geweest? En de laatste datum uit dienst is ook al voorbij. Ik neem aan dat je vanaf die datum gewoon ongestoord hebt doorgewerkt? Dan is er sprake van stilzwijgende verlenging, en als dit al verlenging nr 3 is ben je vanaf nu in vaste dienst.quote:
Dat bedoel ik. Als er nu al dingen afgestoten worden, hoe gaat het straks, als de eisen net zo hoog liggen?quote:Op vrijdag 25 april 2008 08:20 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Maar het is vooral het plaatwerk (de grove post) waar we deze toename zien, en dat valt toch echt onder het reeds geliberaliseerde deel.
Hmmm, ik als zaterdagwerker had eerst bijna elke week wel een andere wijk. Nu heb ik sinds een tijdje een autodienst geleerd en zetten ze mij er tot nu toe áltijd op ! Straks in de meivakantie moet ik 'm ook de hele week doen. Doordat de autobestelling altijd zo vroeg is, heb ik geen contact meer met de rest van de zaterdagwerkers. Terwijl het sociale gedeelte van dit baantje voor mij erg belangrijk is. Daarom ga ik maar eens vragen of ik wat meer variatie in mijn dienstrooster kan krijgen.quote:Op vrijdag 25 april 2008 12:40 schreef Peterselieman het volgende:
Leuk dat er nog afwisseling is, want binnen het bedrijf worden mensen tegenwoordig meer op vaste wijken ingezet.
Och, ik zal maar niks zeggen.....quote:Op vrijdag 25 april 2008 12:40 schreef Peterselieman het volgende:
Leuk dat er nog afwisseling is, want binnen het bedrijf worden mensen tegenwoordig meer op vaste wijken ingezet.
Kwam net het volgende tegen op Nu.nl:
[ afbeelding ]
De concurrentie is niet altijd even bedreven in het bezorgen van post
quote:Op vrijdag 25 april 2008 08:25 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Hoe kan dat nou? Na 14 jaar had je toch al lang en breed in vaste dienst moeten zijn? Of ben je er tussentijds steeds tussenuit geweest? En de laatste datum uit dienst is ook al voorbij. Ik neem aan dat je vanaf die datum gewoon ongestoord hebt doorgewerkt? Dan is er sprake van stilzwijgende verlenging, en als dit al verlenging nr 3 is ben je vanaf nu in vaste dienst.
Of halen ze bij jou steeds het geintje uit dat je tussen contracten steeds 3 maanden weg moet? Dat doen ze hier gelukkig niet, maar ik weet dat het voorkomt. Puur misbruik van de Flexwet is dat, een wet die nota bene is opgesteld om werknemers meer zekerheid te geven!
Bij ons hebben er ook al verschillende op zo'n "persoonlijke" manier afscheid mogen nemen. Blijft triest......quote:Op vrijdag 25 april 2008 15:35 schreef gr8w8 het volgende:
[..]Wees gerust, eigen keus. Wat opslag bij m'n kantoorbaan, nu vier dagen werken, een papadag en na al die jaren weer fatsoenlijk weekend. Dacht dat ik dat al had gezegd hier.
Vandaar dat ik zo plompverloren dat plaatje postte, 't is een hele tijd. Geen hand, blommetje of wat trouwens. Dat regenpak hou ik gewoon hoor.
![]()
Het is de bond die de stakingen lang heeft gegengehouden. De leden stemden afgelopen najaar al voor de zaak plat gooien.quote:Op vrijdag 25 april 2008 19:10 schreef MrX1982 het volgende:
Op het sorteercentrum in Rotterdam gaan ze als er niets veranderd dinsdag staken. Die vakbonden denken ook alleen maar aan hun eigen (politieke) belangen.
Ook hier geen enkele rustige dag, alleen op woensdag (staking in Den Haag) was het wat minder druk, maar ook niet erg rustig. Absolute klapper qua post was gisteren, gevost van 6.30 tot 8.15.quote:Op zaterdag 26 april 2008 10:17 schreef ries het volgende:
Bij ons in Den Bosch was het vrijdag topdrukte. Heel veel blauwe bakken, en ik had voor mijn wijkje 5 nabrengzakken terwijl ik er altijd 2 heb. Dus topdrukte en heel de week al hah en vandaag op zaterdag de gamma zelfs
quote:
Mjah ik heb nu 7 zaterdagen gewerkt waarvan 4 keer HAH. Maar heel af en toe zeiden ze toen ik begonquote:Op zaterdag 26 april 2008 16:37 schreef Saekerhett het volgende:
Kan me niet herinneren dat er ooit zoveel zaterdagen met HAH waren. Vorig jaar helemaal niks (alleen met kerst), en vandaag was al de derde keer afgelopen 5 weken. HAH
Alles wat je extra werkt moet je gewoon opschrijven, zo werkt dat bij ons teminste.quote:Op zaterdag 26 april 2008 18:41 schreef VixenFromHell het volgende:
[..]
Mjah ik heb nu 7 zaterdagen gewerkt waarvan 4 keer HAH. Maar heel af en toe zeiden ze toen ik begon
Als dit zo blijft ga ik toch ernstig nadenken over een ander baantje, want ik werk nu iedere keer ruim een uur voor niets..
Edit: of betalen ze het nu ineens tochze zeiden dat dit niet betaald werd, de uitlooptijd. Maar ik heb deze maand ineens wel geld voor extra uren ontvangen
Heb je geen link naar dat artikel?quote:Op vrijdag 25 april 2008 12:40 schreef Peterselieman het volgende:
Kwam net het volgende tegen op Nu.nl:
[ afbeelding ]
De concurrentie is niet altijd even bedreven in het bezorgen van post
http://www.nufoto.nl/2008(...)ngeval-oost-souburg/quote:Op zaterdag 26 april 2008 20:34 schreef martinnutjuh het volgende:
[..]
Heb je geen link naar dat artikel?:P
Ja. 3 wijken stellen, twee grote wijken gelopen. Veel zieken bij ons en een nietkomenopdagertquote:Op zaterdag 26 april 2008 17:51 schreef Beach het volgende:
[..]
krijg je het ook betaald?
![]()
5.40 begonnen; 12 uur klaar.
Het is idd goed raak de laatste tijdquote:Op zaterdag 26 april 2008 18:41 schreef VixenFromHell het volgende:
[..]
Mjah ik heb nu 7 zaterdagen gewerkt waarvan 4 keer HAH. Maar heel af en toe zeiden ze toen ik begon
De komende VIER weken?!?! Ik heb het sowieso nog nooit meegemaakt dat er 2 weken achter elkaar hah was op zaterdag.quote:Op zondag 27 april 2008 11:49 schreef Sjoewe het volgende:
Bij ons de komende 4 weken wel helaas.
Ik vind het zo sloeberig dat HaH.
Pinksteren eind meiquote:Op zondag 27 april 2008 11:43 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Het is idd goed raak de laatste tijdMaar maak je geen zorgen, normaal gesproken zal je tot de volgende feestdagen geen HaH meer zien op zaterdag.
jippi, nog weer sneller HAHquote:
Ze staken alleen op het sorteercentrum. Ik moet morgen gewoon werken. Met een beetje pech wordt dat bijna alleen HaH rondbrengen.quote:Op maandag 28 april 2008 15:20 schreef sempron2400 het volgende:
En dan die stakingen, morgen staken de postbodes in Rotterdam. Nu denk ik dat het alleen om de stad Rotterdam gaat en niet om het hele rayon.
Maar: morgen staken, betekent vrijdag al gauw tot 20.00 uur werken, met de feestdagen in het achterhoofd. Wat dat betreft hebben buschauffeurs het gemakkelijker als ze gaan staken: de dag erop is het weer ‘business as usual’.
Bedankt TNTquote:Op maandag 28 april 2008 18:00 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ze staken alleen op het sorteercentrum. Ik moet morgen gewoon werken. Met een beetje pech wordt dat bijna alleen HaH rondbrengen.
En dan vrijdag en zaterdag zal het wel chaos worden. Bedankt vakbonden![]()
.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |