abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57486890

Het klaag-, praat en vraagtopic voor medewerkers van TNT Post.

Alle postbodes, postbezorgers, pakketchauffeurs, dames van de klantenservice, de medewerkers van de kantoren en alle andere TNT'ers zijn van harte welkom!

Klanten kunnen hier al hun vragen stellen over het versturen van poststukken!

Eerdere delen:
[Centraal] TPG Medewerkers-topic Deeltje 12
[Centraal] TPG Medewerkers-topic Deeltje 13
[Centraal] TPG Medewerkers-topic Deeltje 16
[Centraal] TPG Medewerkers-topic Deeltje 17
[Centraal] TPG Medewerkers-topic Deeltje 18
[Centraal] TPG Medewerkers-topic Deeltje 19
[Centraal] TPG Medewerkerstopic - Deel 20
[Centraal] TNT Medewerkerstopic - Deel 21
Centraal] TNT Medewerkerstopic - Deel 22
[Centraal] TNT Medewerkerstopic - Deel 23
[Centraal] TNT Medewerkerstopic - Deel 24
[Centraal] TNT Medewerkerstopic - Deel 25
[Centraal] TNT Medewerkerstopic - Deel 26
[Centraal] TNT Medewerkerstopic - Deel 27

Handige linkjes voor klanten:

Consumenten:
TNT Post voor Thuis
Posttarieven
Juist adresseren
Verhuisservice
Bewaarservice
Postzegeluitgiftekalender

Zakelijke klanten:
TNT Zakelijk

Veel gebruikte afkortingen en termen:
HAH = Huis aan Huis
HSM = HuisNummerSorteermachine
Lola = Los en Laad ruimte
VOS = Vroege Ochtend Sorteering

Overige linkjes:
Over TNT Post
TPG en klagen
IntranetMail-Thuis voor TNT'ers

En, ook niet geheel onbelangrijk voor onze postbodes, de weersvoorspelling:

De OP is hier te vinden.
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
pi_57487037
Verdulle. 'Centraa'.

Oh, en even om meteen maar te beginnen met een vraag: waar op mijn salarisloonstrook zie ik over welke periode het is? Ik heb nu de loonstrook van Maart 2008, maar dat is dus echt veel minder dan verwacht.
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 19 maart 2008 @ 21:59:44 #3
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_57487067
Jammer dat ze deze niet meer hebben rijden:

Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 19 maart 2008 @ 22:09:14 #4
Maffe Fries
pi_57487424
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 21:58 schreef Nosh het volgende:
Oh, en even om meteen maar te beginnen met een vraag: waar op mijn salarisloonstrook zie ik over welke periode het is? Ik heb nu de loonstrook van Maart 2008, maar dat is dus echt veel minder dan verwacht.
Wat je voor maart uitbetaald krijgt, is je loon volgens contracturen + de extra gewerkte uren in de periode 4 februari tot 2 maart. Zie linksboven op je salarisstrook net onder het mailadres van de HRSSC
pi_57493133
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 21:59 schreef Peterselieman het volgende:

[ afbeelding ]
Op EKP Std zo te zien.
pi_57494537
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 22:09 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Wat je voor maart uitbetaald krijgt, is je loon volgens contracturen + de extra gewerkte uren in de periode 4 februari tot 2 maart. Zie linksboven op je salarisstrook net onder het mailadres van de HRSSC
Ah, dat maakt het al een stuk geloofwaardiger. Dank je.
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
pi_57494548
quote:

[ afbeelding ]
Waar precies werden deze treinen voor ingezet?
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
pi_57496303
Deze week was het weer goed raak bij ons tot dusver, veel meer verkeer dan verwacht, daar was natuurlijk absoluut geen rekening mee gehouden en als klap op de vuurpijl nog een paar zieken die we dan ook maar onderling op moeten vangen. De boot nog flink af moeten houden om mijn vrije dagen deze week te behouden, anders was het weer een "50 tot 60 uur werken"-week geworden.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  Redactie Frontpage donderdag 20 maart 2008 @ 11:29:05 #9
72015 crew  PartyAnimal87
J'adore hardcore
pi_57496595
quote:

[ afbeelding ]
Staan een paar op station Amersfoort, nu in dienst als treinen voor een spoorwegbedrijven. Onderzoekstreinen ofzo. Staat er ook nog eentje bij die staat weg te rotten ofzo
pi_57497911
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 09:47 schreef Nosh het volgende:

[..]

Waar precies werden deze treinen voor ingezet?
daar werd post in gesorteerd
een oudere collega van me heeft dat nog gedaan; terwijl dat ding reed
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_57503245
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 12:26 schreef Beach het volgende:

[..]

daar werd post in gesorteerd
een oudere collega van me heeft dat nog gedaan; terwijl dat ding reed
Haha, wel zo efficiënt...sorteren terwijl je vervoert. Heel wat beter dan de huidige efficiencymaatregelen:P
pi_57503729
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 11:14 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Deze week was het weer goed raak bij ons tot dusver, veel meer verkeer dan verwacht, daar was natuurlijk absoluut geen rekening mee gehouden en als klap op de vuurpijl nog een paar zieken die we dan ook maar onderling op moeten vangen. De boot nog flink af moeten houden om mijn vrije dagen deze week te behouden, anders was het weer een "50 tot 60 uur werken"-week geworden.
Vandaag was het hier ook drama. Ik had fucking 10 tassen voor 2 wijken. 3 van die irritante HAH dingen erbij.
pi_57506622
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 17:17 schreef Patjakker het volgende:

[..]

Vandaag was het hier ook drama. Ik had fucking 10 tassen voor 2 wijken. 3 van die irritante HAH dingen erbij.
wat vreemd..
Wij hadden vandaag geen hah.. Dinsdag hadden we AH Gamma & NTI

Het was wel vrij druk, en dat nieuwe tijdschrift Meta oid is echt een stuk zwaarder dan het gemiddelde tijdschift..

Zag net dat we zaterdag hier ook hah hebben, natuurlijk AH

vandaag trouwens wel chocolade eieren gehad
[Water from the Supermarket - Buy it and it’s yours!]
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 20 maart 2008 @ 20:25:12 #14
Maffe Fries
pi_57507549
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 07:03 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

Op EKP Std zo te zien.
Nope, was in Groningen
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 11:29 schreef PartyAnimal87 het volgende:

Staan een paar op station Amersfoort, nu in dienst als treinen voor een spoorwegbedrijven. Onderzoekstreinen ofzo. Staat er ook nog eentje bij die staat weg te rotten ofzo
Ze staan allemaal weg te rotten. Bij Zwolle staan er ook 2. Er zijn gelukkig nog wel 2 in goede staat, namelijk een in het spoorwegmuseum en een doet dienst als meettrein.
pi_57509405
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 19:47 schreef lucky_birdie het volgende:

[..]

wat vreemd..
Wij hadden vandaag geen hah.. Dinsdag hadden we AH Gamma & NTI

Het was wel vrij druk, en dat nieuwe tijdschrift Meta oid is echt een stuk zwaarder dan het gemiddelde tijdschift..

Zag net dat we zaterdag hier ook hah hebben, natuurlijk AH

vandaag trouwens wel chocolade eieren gehad
Wat dat Meta was vraag ik me ook af. Had het idee dat het een speciale uitgave van een standaard blad was. Verder hadden we 3 stuks onhandige HAH. Dikke kleine Karwei met Dela en nog een vloddertje. Lastig vast te houden met die enorme dikke bundels erbij. Ook uiteraard de kampioen plus een of andere gemeente verspreiding en veul verzekeraar spul.
pi_57509556
kampioen hadden we hier ook.. en de margriet. Libelle komt morgen

Volgens mij hoort de Meta bij de Midi, blad voor oudjes.. we hadden iig een enorme stapel van die bladen voor een wijk waar vooral oudjes wonen..

Vraag me alleen af of het echt een nieuw tijdschrift is of gewoon een speciale uitgave.. Kan het zo snel online ook niet vinden
pi_57512339
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 21:51 schreef lucky_birdie het volgende:

Volgens mij hoort de Meta bij de Midi, blad voor oudjes.. we hadden iig een enorme stapel van die bladen voor een wijk waar vooral oudjes wonen..

Vraag me alleen af of het echt een nieuw tijdschrift is of gewoon een speciale uitgave.. Kan het zo snel online ook niet vinden
Vaag, ik had dat meta ding eigenlijk gewoon overal. Ook op adressen waar ik er zeker van ben dat ze onder de 35 zijn.
  Redactie Frontpage vrijdag 21 maart 2008 @ 04:55:17 #18
J'adore hardcore
pi_57514243
Nou, slecht weer op deze goede vrijdag. Eens kijken hoe 't met de hoeveelheid post is vandaag!
pi_57519196
Sneeuw hier
Gelukkig alleen maar voorbereiden vandaag
  Redactie Frontpage vrijdag 21 maart 2008 @ 13:25:01 #20
J'adore hardcore
pi_57519400
Heerlijk getimed vandaag. Kom 5.50 binnenlopen, begint het te stortregenen. Daarna bleef het plensen tot 9.10, toen ik de straat op ging. 10.50 loop ik de kantine binnen na wijk 1, begint het weer te hozen. 12.10 ga i naar buiten: droog
  vrijdag 21 maart 2008 @ 17:33:40 #21
136780 Nosh
hurpdurp
pi_57523917
Sneeuw, hagel, en daartussen regen. En dan iemand die naar buiten komt, 'omdat zijn post nat is'.

.
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
pi_57524342
quote:
Op vrijdag 21 maart 2008 17:33 schreef Nosh het volgende:
Sneeuw, hagel, en daartussen regen. En dan iemand die naar buiten komt, 'omdat zijn post nat is'.

.
For real?

Wat was je reactie?
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_57525517
Morgen mn tweede echte werkdag wordt meteen een leuke
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_57526152
quote:
Op vrijdag 21 maart 2008 19:05 schreef VixenFromHell het volgende:
Morgen mn tweede echte werkdag wordt meteen een leuke

reken er wel op dat je als zaterdagmedewerker nooit meer weggaat
pi_57527914
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 21:51 schreef lucky_birdie het volgende:

Die Meta was de achterkant, als je het blad omdraaide kon je zien dat het hier de Plus betrof, een blad voor 55-plussers. Daar hadden wij er ook flink veel van, en de Intermediair was er, de Kampioen (alweer), de Libelle, en nog zo wat. Ook is Nuon weer bezig met eindafrekeningen. Dat gaat volgens mij per wijk, want iedere dag is er weer 1 wijk die ineens 4 rode bakken heeft terwijl iedereen er 2 heeft.

Takkeweer vandaag, hagel, natte sneeuw, storm. Dat ging weer lekker met dat kloterige Seats en Sofa´s. En morgen weer tyfusweer, en weer hah (appie).
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_57528452
aha.. de Plus dus..

Ik heb eerlijk gezegt geen tijd gehad om de andere kant goed te bekijken.
De werkdruk is hier nogal hoog door al die postbezorgers, die trouwens bij bosjes ziek worden / stoppen..

Weet iemand trouwens hoe dat dinsdag zit? Hoorde net dat ik 3 wijken moet voorbereiden
(eigenlijk 4 i guess, eentje heeft een dubbele letter, like 1800AB ipv 1800B & 1800B, en word bovendien door twee postbezorgers weggebracht doordeweeks)
Anyhow

Ik moet dus 3 wijken voorbereiden, maar ik hoef er maar 1 weg te brengen, terwijl ze het wel over hadden dat het een "gewone" maandagse dinsdag word..
  vrijdag 21 maart 2008 @ 22:03:33 #27
136780 Nosh
hurpdurp
pi_57529450
quote:
Op vrijdag 21 maart 2008 18:00 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

For real?

Wat was je reactie?
Verontschuldigingen met een 'are you shitting me?'-gezicht, maar hij had godzijdank zelf al snel door dat het redelijk onomkeerbaar was. Nu was het beste ding ook wel écht doorweekt, dus ik voelde hem wel enigzins. In dat opzicht is post eigenlijk best een crappy medium voor je administratie.
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
  vrijdag 21 maart 2008 @ 22:05:37 #28
136780 Nosh
hurpdurp
pi_57529494
Dinsdag moet ik 5 wijkjes lopen, maar dat schijnt echt ongewoon weinig te zijn. Hoogstens een paar bundels per wijk. Ik ben benieuwd.
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
  FOK!fotograaf vrijdag 21 maart 2008 @ 23:36:03 #29
73911 ultra_ivo
pi_57531485
Dinsdag is dienst als op maandag. Je hebt dus maar een bundeltje per wijk.
pi_57532288
Vandaag erg weinig post op de Buba. We waren al meer dan een half uur dan normaal klaar. Komt vast doordat veel bedrijven dicht zijn op goede vrijdag of eerder dichtgaan dan normaal. Ik vond het wel fijn zo, lekker vroeg klaar en toch betaald krijgen volgens je contracturen.

Ook kregen we gisteren zakje paaseieren met medeling: Je manager wenst je fijne paasdagen. Komt altijd wel goed terecht die paaseitjes.
pi_57532496
Morgen wordt weer lekker dagje met de HAH erbij...

Maarja het gevoel als je het laatste rondje loopt en de laatste brief naar binnen flikkert
Om vervolgens 25 minuten in de stromende regen naar huis te fietsen
  zaterdag 22 maart 2008 @ 19:04:22 #32
108725 e-wok
niet mokken, lekker fokken
pi_57544011
Het was hier vrijwel droog. Wel een paar korte sneeuwbuien gehad, maar niet als lastig ervaren. De hah daarentegen wel.
pi_57544936
Wat is er lastig aan een stapeltje Albert Heijn-folders in je jaszak oprollen, en ze eruit halen bij brievenbussen zonder ja/nee sticker?
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 22 maart 2008 @ 20:33:08 #34
Maffe Fries
pi_57545917
vandaag idd de AH folder er bij. Was even aanpoten om binnen de tijd blijven, maar dat is ruim gelukt.

Wel kwam ik vandaag kwaliteitskaarten tegen in mijn looproute. Niet 1 kaart, maar gewoon 5
  Redactie Frontpage zaterdag 22 maart 2008 @ 20:47:05 #35
J'adore hardcore
pi_57546232
Is toch standaard, 5? Hier wel tenminste.

Mooi dagje vandaag
pi_57546313
Het viel qua weer gelukkig wel mee zeker in vergelijking met gister en eindelijk weer eens het idee gewerkt te hebben. Afgelopen tijd is het zo rustig qua post op zaterdag.

Het was trouwens vandaag op onze vestiging een populaire dag om ontslag te nemen. 2 zaterdagpostbodes en een postbezorger ontslag ingediend. Een grote exodus en ik krijg steeds meer het idee dat ik er al veel te lang werk .
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 22 maart 2008 @ 20:52:53 #37
Maffe Fries
pi_57546360
quote:
Op zaterdag 22 maart 2008 20:47 schreef PartyAnimal87 het volgende:
Is toch standaard, 5? Hier wel tenminste.

Mooi dagje vandaag
Mja, ik heb er in het verleden slechts 1 mogen zien.
pi_57546730
quote:
Op zaterdag 22 maart 2008 20:51 schreef MrX1982 het volgende:
Het viel qua weer gelukkig wel mee zeker in vergelijking met gister en eindelijk weer eens het idee gewerkt te hebben. Afgelopen tijd is het zo rustig qua post op zaterdag.

Het was trouwens vandaag op onze vestiging een populaire dag om ontslag te nemen. 2 zaterdagpostbodes en een postbezorger ontslag ingediend. Een grote exodus en ik krijg steeds meer het idee dat ik er al veel te lang werk .
ach ja..
postbezorgers worden hij bij bosjes ziek, of ze stoppen er gewoon mee, en de gemiddelde zaterdagwerker houd het niet langer dan een jaar vol
quote:
Op zaterdag 22 maart 2008 20:33 schreef Peterselieman het volgende:
vandaag idd de AH folder er bij. Was even aanpoten om binnen de tijd blijven, maar dat is ruim gelukt.

Wel kwam ik vandaag kwaliteitskaarten tegen in mijn looproute. Niet 1 kaart, maar gewoon 5
the watte?

werk al een tijdje als postbode, maar van het begrip kwaliteitskaart heb ik nog nooit gehoord

Vandaag was echt zo'n dag dat het niet opschoot..

In onze groep ben ik de enigste die ook door de weeks werkt, dus bij vragen ben ik meestal de pineut..
Zo hebben we in onze groep 1 wijk met een afwijkende postcode, denk aan 1804 ipv 1805, zoals de rest van de wijken, en die rode bakken worden dus ook consequent op de verkeerde plek neergezet.
Maar dat wisselt nogal. De ene keer blijven de rode bakken op de kar staan en worden ze gewoon "netjes" weer teruggezet bij de sorteermachine, de andere keer blijven ze bij de rest van de wijken die op 04 eindigen staan.. en weer een andere keer worden ze gewoon random ergens neergezet.
Maar de persoon die die wijk voorbereide had de wijk nog nooit voorbereid, dus ik moest meelopen op zoek naar de rode bakken..

Daarnaast hadden we vandaag de Kampioen, de Veronica gids, de VIva , dom kaartje van een of andere autotoko (kaartje in de vorm van een rode auto.. dunno welke toko het is though) HAH & slecht weer
Today was not a fine day for work

[ Bericht 12% gewijzigd door lucky_birdie op 22-03-2008 21:16:32 ]
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 22 maart 2008 @ 21:15:01 #39
Maffe Fries
pi_57546822
quote:
Op zaterdag 22 maart 2008 21:11 schreef lucky_birdie het volgende:

[..]

the watte?

werk al een tijdje als postbode, maar van het begrip kwaliteitskaart heb ik nog nooit gehoord
Kaarten van TNT met een boodschap, maar zonder adres die tussen de post worden gezet om te controleren of de postbode in kwestie de post voor de brievenbus wel controleert. Vind je zo'n kaart, dan moet je m er tussen uit halen, loopnummer en naam invullen en in de brievenbus flikkeren, zodat de dienst die er over gaat ze ontvangt.
pi_57546959
quote:
Op zaterdag 22 maart 2008 21:11 schreef lucky_birdie het volgende:

[..]

ach ja..
postbezorgers worden hij bij bosjes ziek, of ze stoppen er gewoon mee, en de gemiddelde zaterdagwerker houd het niet langer dan een jaar vol
Het verloop onder postbezorgers is vrij hoog ja. Ook wel begrijpelijk je verdient nog net niet een absoluut hongerloon en de binding met het bedrijf is ook nihil maar het verloop onder nieuwe zaterdagwerkers is ook best hoog. Vroeger was dat naar mijn idee toch anders en bleef men er langer werken dan nu.

Het bedrijf verandert en dat heeft zijn weerslag op de werknemers behalve de oude generatie die klaagt dat vroeger alles beter was en blijft .
  Redactie Frontpage zaterdag 22 maart 2008 @ 21:24:48 #41
J'adore hardcore
pi_57547020
quote:
Op zaterdag 22 maart 2008 20:52 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Mja, ik heb er in het verleden slechts 1 mogen zien.
Heb je d'r niet gewoon 4 over het hoofd gezien? :P
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 22 maart 2008 @ 21:27:07 #42
Maffe Fries
pi_57547074
quote:
Op zaterdag 22 maart 2008 21:24 schreef PartyAnimal87 het volgende:

[..]

Heb je d'r niet gewoon 4 over het hoofd gezien? :P
Nee
pi_57547106
quote:
Op zaterdag 22 maart 2008 21:15 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Kaarten van TNT met een boodschap, maar zonder adres die tussen de post worden gezet om te controleren of de postbode in kwestie de post voor de brievenbus wel controleert. Vind je zo'n kaart, dan moet je m er tussen uit halen, loopnummer en naam invullen en in de brievenbus flikkeren, zodat de dienst die er over gaat ze ontvangt.
Werkelijkwaar nog nooit van gehoord..

Dus of 1. ik let niet op, of 2. ze worden hier gewoon niet gebruikt

Ik heb van de week nog een functioneringsgesprek gehad, en ook daar komt het nooit ter sprake..

oh trouwens.. incompetente collega's

gisteren een halve wijk extra weggebracht omdat een postbezorger ineens ziek was.
ik ga naar de wijk, pak het karretje, en wat schets mijn verbazing. Er ligt nog een bundel in het karretje!
En die bundel hoort in de andere helft van de wijk.. (maandag & zaterdag is het 1 wijk, de rest van de week word de wijk in 2en verdeeld)
Dus of a. de bundel ligt er al vanaf zaterdag.. *leuk met brieven van de belasting enzo* Of b. de bundel is per ongeluk tussen de post van de postbezorger terecht gekomen, en zij dacht je dacht toch niet dat ik die 15 extra huizen ga doen
En nee, dat meld je dan niet bij de teamchoach, wat denk je wel niet
terwijl ik weet dat de postbezorger vlak naast die straat woont.. Dus ze loopt zowat DOOR die straat heen als ze naar huis gaat..

Hoewel die postbezorger een paar weken geleden al twee dagen achter elkaar een bepaalde straat niet heeft gedaan. Het was nogal druk die paar dagen, en In die straat is het steunpuntadres, maar die word door de weeks bijna niet gebruikt..
En de wijk was voorbereid door een zaterdagwerker die bijna nooit door de weeks werkt. en die heeft waarschijnlijk geen bezorgraport bijgevoegd.

En somehow dacht de postbezorgster, hey lekker makkelijk, vandaag helemaal geen post voor die straat
en die dag erna;
WOW nog steeds geen post voor die straat

En we hebben het niet over een straatje met 10 huizen, nee, het is een straat met ruim 100 huizen..
En wederom, dat check je niet even na, door te bellen met het postkantoor.. nee hoor, dat is toch heel gewoon dat zo'n straat een paar dagen helemaal geen post heeft
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 22 maart 2008 @ 21:35:41 #44
Maffe Fries
pi_57547231
quote:
Op zaterdag 22 maart 2008 21:29 schreef lucky_birdie het volgende:

[..]

Werkelijkwaar nog nooit van gehoord..

Dus of 1. ik let niet op, of 2. ze worden hier gewoon niet gebruikt

Ik heb van de week nog een functioneringsgesprek gehad, en ook daar komt het nooit ter sprake..
Je weet nu van het bestaan, dus als je ze tegenkomt, dan hoef je er niet meer van te schrikken.

Van functioneringsgesprek heb ik nog niet gehoord. Zou in november eentje hebben, maar dat werd uitgesteld tot december en nu nog geen een gehad.
quote:
oh trouwens.. incompetente collega's

gisteren een halve wijk extra weggebracht omdat een postbezorger ineens ziek was.
ik ga naar de wijk, pak het karretje, en wat schets mijn verbazing. Er ligt nog een bundel in het karretje!
En die bundel hoort in de andere helft van de wijk.. (maandag & zaterdag is het 1 wijk, de rest van de week word de wijk in 2en verdeeld)
Dus of a. de bundel ligt er al vanaf zaterdag.. *leuk met brieven van de belasting enzo* Of b. de bundel is per ongeluk tussen de post van de postbezorger terecht gekomen, en zij dacht je dacht toch niet dat ik die 15 extra huizen ga doen
En nee, dat meld je dan niet bij de teamchoach, wat denk je wel niet
terwijl ik weet dat de postbezorger vlak naast die straat woont.. Dus ze loopt zowat DOOR die straat heen als ze naar huis gaat..

Hoewel die postbezorger een paar weken geleden al twee dagen achter elkaar een bepaalde straat niet heeft gedaan. In die straat is het steunpuntadres, maar die word door de weeks bijna niet gebruikt..
En somehow dacht de postbezorgster, hey lekker makkelijk, vandaag helemaal geen post voor die straat
en die dag erna;
WOW nog steeds geen post voor die straat

En we hebben het niet over een straatje met 10 huizen, nee, het is een straat met ruim 100 huizen..
En wederom, dat check je niet even na, door te bellen met het postkantoor.. nee hoor, dat is toch heel gewoon dat zo'n straat een paar dagen helemaal geen post heeft
Dat is wel heel erg
pi_57547310
Ik heb al een stuk of 6 functioneringsgesprekken gehad, Gemiddeld zo 1x per jaar denk ik..

gewoon een blah bla gesprek met de teamchoach over zijn indruk van jou, ben je representatief, collegiaal, werk je nauwkeurig, zijn er klachten over je binnen gekomen, een heel blah verhaal over de doelstellingen van het bedrijf.. dat idee..

stelt weinig voor..
pi_57547732
Och, dat soort dingen gebeurt hier ook wel eens. Ik vond bij een zakjesadres nog 2 zakjes waarin een complete middagwijk zat, die getuige het HAH van de dag ervoor was. Ik de teamcoach gebeld, die natuurlijk eerst vroeg of ik die wijk wilde lopen. Maar het was al bij vijven en ik had nog meer te doen die avond. Hij zou het dus verder regelen, zei hij. Maar de volgende dag lagen de zakjes er nog steeds!

Het is zelfs al eens voorgekomen dat een wijk op die manier een hele week is blijven liggen. Het was in de zomer, dus het zakjesadres werd weinig gebruikt. Bovendien was het een garage met allemaal teringzooi erin (lege flessen, kapotte brommer, etc). De eigenaar kwam er kennelijk zelden, dus die heeft ook niks gemeld. Toen ik een week later de wijk liep werd ik meerdere keren aangesproken door mensen dat ze de vorige week geen AH-folder hadden gehad, geen Veronicagids, etc. Toen kwam iemand op het idee om eens in die garage te kijken.

Ook is het meermaals voorgekomen dat bezorgers niet wisten dat ze zakjes hadden (zeiden ze), dus dat ze toen hun tassen leeg waren dachten dat ze klaar waren en naar huis gingen. Liep daar de volgende dag een collega die ineens veel meer zakjes voor zijn wijk vond dan íe zelf had klaargemaakt!

In een interview verklaarde de directeur van Sandd dat ze qua kwaliteit steeds dichter bij TNT Post kwamen, maar ik denk niet dat dat betekent dat hun kwaliteit steeds hoger wordt!
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
  zaterdag 22 maart 2008 @ 23:35:42 #47
108725 e-wok
pi_57549482
quote:
Op zaterdag 22 maart 2008 19:48 schreef Nosh het volgende:
Wat is er lastig aan een stapeltje Albert Heijn-folders in je jaszak oprollen, en ze eruit halen bij brievenbussen zonder ja/nee sticker?
dat het meer tijd kost, vooral als je tegen de 600 adressen aan zit...

edit:
en voor de duidelijkheid, ik woon niet in een stad maar in een dorp (24.000 inwoners)
  zondag 23 maart 2008 @ 00:29:52 #48
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_57550406
quote:
Op zaterdag 22 maart 2008 23:35 schreef e-wok het volgende:

[..]

edit:
en voor de duidelijkheid, ik woon niet in een stad maar in een dorp (24.000 inwoners)
Als je 1 klein HAH-tje al lastig vind, is het pas echt feest als je 3 soorten hebt (Gamma, Karwei en Ah)!
Vandaag een chauffeurswijk, dus dan mag de HAH er tussen. Het loopt ontegenzeglijk veel fijner, maar ik was even vergeten hoeveel extra tijd dat tussenzetten kost!
pi_57557760
quote:
Op zaterdag 22 maart 2008 22:02 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Och, dat soort dingen gebeurt hier ook wel eens. Ik vond bij een zakjesadres nog 2 zakjes waarin een complete middagwijk zat, die getuige het HAH van de dag ervoor was. Ik de teamcoach gebeld, die natuurlijk eerst vroeg of ik die wijk wilde lopen. Maar het was al bij vijven en ik had nog meer te doen die avond. Hij zou het dus verder regelen, zei hij. Maar de volgende dag lagen de zakjes er nog steeds!

Het is zelfs al eens voorgekomen dat een wijk op die manier een hele week is blijven liggen. Het was in de zomer, dus het zakjesadres werd weinig gebruikt. Bovendien was het een garage met allemaal teringzooi erin (lege flessen, kapotte brommer, etc). De eigenaar kwam er kennelijk zelden, dus die heeft ook niks gemeld. Toen ik een week later de wijk liep werd ik meerdere keren aangesproken door mensen dat ze de vorige week geen AH-folder hadden gehad, geen Veronicagids, etc. Toen kwam iemand op het idee om eens in die garage te kijken.

Ook is het meermaals voorgekomen dat bezorgers niet wisten dat ze zakjes hadden (zeiden ze), dus dat ze toen hun tassen leeg waren dachten dat ze klaar waren en naar huis gingen. Liep daar de volgende dag een collega die ineens veel meer zakjes voor zijn wijk vond dan íe zelf had klaargemaakt!

In een interview verklaarde de directeur van Sandd dat ze qua kwaliteit steeds dichter bij TNT Post kwamen, maar ik denk niet dat dat betekent dat hun kwaliteit steeds hoger wordt!
"fijn" om te horen dat het bij jullie ook af en toe een zootje is..
Belachelijk nietwaar..

Teamcoaches "vergeten" wel vaker dat soort dingen, en je moet alles 20 keer melden. Af en toe word ik er ZO moe van dat ik besluit om gewoon niets meer door te geven, maar dan gebeurd er weer wat en meld je het toch maar weer
Zoals dat ik tot 3x toe heb moeten melden dat op maandag bundels in de herstelkast lagen, gewoon op volgorde, dus of van vrijdag, of van zaterdag..
vaste teamcoach was niet aanwezig, dus je meld het tot twee keer toe aan de dienstdoende teamcoach, die alles noteerd, en het vervolgens dus niet doorgeeft
Dus toen de vaste teamcoach er weer was en ik er over begon had hij echt iets van

En dat er soms halve wijken blijven liggen snap ik ook niet,, de postbezorgers hier hebben allemaal een vaste wijk, dan weet je toch welke straten je hebt? en dan bel je toch even als je de helft van je wijk mist? lijkt mij dan..

En je moet nu echt in de gaten houden dat je het bezorgraport goed duidelijk invult.
Dus, "je hebt 2 (TWEE) steunpuntzakken, die staat op *dit en dit* adres" en die duidelijk bovenin de tassen die naar het adres gaan waar alle postbezorgers hun post ophalen.
*zucht*

En wat ik ook niet snap is dat we een aantal postbezorgers in dienst hebben die last hebben van hun benen / voeten. Dan ga je toch niet solliciteren voor een baan als postbezorger?
  zondag 23 maart 2008 @ 15:36:43 #50
Bijdehand mannetje
pi_57558696
En wat nog het meest belachelijk is: als ik constateer dat een wijk is blijven liggen ben ik verplicht dit door te geven op straffe van schorsing of ontslag. Terwijl zo'n fluimende coach kennelijk overal mee weg komt. Als ik had gedaan wat mijn vorige coach allemaal heeft uitgevreten dan was ik al lang op de keien geschopt. Bijv. andere mensen zijn werk laten doen en dan zelf zogenaamd naar een teamcoachenvergadering gaan. En dan bleek later dat er helemaal geen vergadering was. Of even een PTT-busje "lenen" om ergens een paar zakken cement op te halen. En dan niet eens schoonmaken voordat je 'm terugbrengt, maar gewoon terugbrengen met gruis en lege pallets er in. Maar hij stond op goede voet met een paar hogere leidinggevenden in het rayon, dus hij dacht overal mee weg te komen. Maar op een gegeven moment konden/wilden deze hogere managers hem ook niet meer indekken. En nu zit hij al weer een hele tijd "overspannen" thuis.
  zondag 23 maart 2008 @ 17:42:02 #51
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_57562155
quote:
Op zaterdag 22 maart 2008 23:35 schreef e-wok het volgende:

[..]

edit:
24.000 inwoners wordt hier in het noorden beschouwd als een flinke stad. Zelfs de plaats waar ik woon ( 10.000 inwoners ) wordt hier als stad aangeduid.

Gister heb ik mijn eerste autodienst gehad. Is wel weer wat anders dan gewoon op je fietsje een beetje door de stad cruisen. Op zich is het fysiek minder zwaar, je zit praktisch 4 uur in de auto en je zet 1 uur en voor een paar boerderijen en soms een mini-gehucht moet je even de auto uit komen. Het principe vanuit-het-autoraam-bestellen spreekt mij ook wel aan. En natuurlijk dat je "beter" leert autorijden, of zal ik asocialer zeggen... Diegene met wie ik meeliep zei dat ik niet te veel op de boco - scores moest letten, als ik voor de rest maar de auto heel en op de weg moest houden?
Een nadeel vindt ik dat je minder contact op de werkvloer hebt, voorheen moest ik altijd een dorpje in een team zetten en daarna je eigen wijk. Nu zit ik sochtends van 7 tot 8 ff binnen en daarna ben je 4 uren "alleen" bezig. Daarom heb ik ook gevraagd of ik deze autobestelling om de week mag, zodat ik nog wel contact houd met de andere zaterdagwerk ( st ) ers, waar ik trouwens op 1 iemand een oogje heb. Maar ja, hoe pak je dat laatste aan als iedereen alleen maar met de tijd bezig is en zo snel mogelijk de deur uit wilt.......
Nothing is what it seems
pi_57562258
quote:
Op zondag 23 maart 2008 15:36 schreef Kramerica-Industries het volgende:
En wat nog het meest belachelijk is: als ik constateer dat een wijk is blijven liggen ben ik verplicht dit door te geven op straffe van schorsing of ontslag. Terwijl zo'n fluimende coach kennelijk overal mee weg komt. Als ik had gedaan wat mijn vorige coach allemaal heeft uitgevreten dan was ik al lang op de keien geschopt. Bijv. andere mensen zijn werk laten doen en dan zelf zogenaamd naar een teamcoachenvergadering gaan. En dan bleek later dat er helemaal geen vergadering was. Of even een PTT-busje "lenen" om ergens een paar zakken cement op te halen. En dan niet eens schoonmaken voordat je 'm terugbrengt, maar gewoon terugbrengen met gruis en lege pallets er in. Maar hij stond op goede voet met een paar hogere leidinggevenden in het rayon, dus hij dacht overal mee weg te komen. Maar op een gegeven moment konden/wilden deze hogere managers hem ook niet meer indekken. En nu zit hij al weer een hele tijd "overspannen" thuis.

djeez.. dat is echt belachelijk!

Ik merk sowieso dat de gemiddelde teamcoach niets weet van de wijken waar ie over gaat. Best vreemd eigenlijk..

Een tijd geleden stond ik met pech in mn wijk, het brommer / scooterding *sorry geen verstand van dat soort dingen* had het begeven en wilde niet meer starten.
Ik belde met de teamcoach met de vraag of ik opgehaald kon worden met een busje, vroeg hij eerst doodleuk of ik niet kon gaan lopen!
Toen ik vertelde dat het toch echt minstens 5 km lopen is was hij nogal verbaast..
Vervolgens moest ik tig keer uitleggen waar ik dan wel niet stond. En toen snapte hij het nog niet..
Uiteindelijk kwam een andere collega me ophalen, die wel bekend was in die wijk, (gelukkig) want de coach had ook nog eens gezegt dat ik een andere straat stond dan ik had doorgegeven.. Straatnamen lijken een beetje op elkaar, met nadruk op een beetje..
Gelukkig zag ik het busje aankomen, anders had ie me dus niet gevonden.

Maar goed.. ik teruggebracht naar het postkantoor, we halen het scooterding uit de bus, en.. HIJ START
Ik snapte er echt helemaal niets van, maar goed.. de coach zou er evengoed iemand laten kijken... Nou niet dus.. Want twee dagen later zie ik een collega nogal pissed off kijkend langs lopen met een scooterding.. en wat zie ik.. het was dezelfde als die ik had!
Weer precies hetzelfde mankement dus..

Ik pleit er dus voor dat iedere teamcoach ten minste 1x elke wijk in zijn groep wegbrengt, zodat hij/ zij iig weet waar hij het over heeft..
  Redactie Frontpage maandag 24 maart 2008 @ 00:01:34 #53
J'adore hardcore
pi_57570550
quote:
Op zondag 23 maart 2008 17:46 schreef lucky_birdie het volgende:
Ik pleit er dus voor dat iedere teamcoach ten minste 1x elke wijk in zijn groep wegbrengt, zodat hij/ zij iig weet waar hij het over heeft..
+1
  maandag 24 maart 2008 @ 11:04:45 #54
108725 e-wok
pi_57575172
quote:
Op zondag 23 maart 2008 17:42 schreef Viper86 het volgende:
24.000 inwoners wordt hier in het noorden beschouwd als een flinke stad. Zelfs de plaats waar ik woon ( 10.000 inwoners ) wordt hier als stad aangeduid.
Veendam vind ik niet echt een stad, maar goed. Ik vind huis aan huis gewoon irritant
Hier geen problemen met teamcoaches, de meeste zijn begonnen als postbode dus weten waar ze het over hebben
pi_57633968
Kan iemand deze n00b trouwens uitleggen wat die stickers betekenen?

Betekend dat ze geen van alle HAH wensen te ontvangen?

Er staat trouwens
Ja Geadresseerd reclamedrukwerk / Huis aan huis bladen
Géén ongeadresseerd reclamedrukwerk / Wél huis aan huis bladen

ligt het nou aan mij of zijn die teksten nogal vaag
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 26 maart 2008 @ 22:07:59 #56
Maffe Fries
pi_57634102
Die eerste sticker heb ik nog nooit gezien, de 2e is vrij normaal. Beide willen idd geen HAH ontvangen, echter schept die eerste sticker een zodanige verwarring dat je er wel over mag klagen.

Geadresseerd reclamedrukwerk, daar hebben ze niets over te zeggen. Dat staat namelijk gelijk aan een brief of een boekje.

Heb trouwens mn TNT regenpak ook binnen
pi_57634643
t zijn nieuwe stickers.. nah bordjes, die tegenwoordig bij alle brievenbussen van de flats hier hangen

het verwarrende is dat bij bijna 99.9% een stickers zit.. dat zou dus willen zeggen dat niemand in die flat nog HAH wil?

Verwacht trouwens niet al te veel van dat regenpak.. vind em helemaal nix..
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 26 maart 2008 @ 22:28:41 #58
Maffe Fries
pi_57634958
Bij die eerste bedenk ik me net wel dat ze niet zeggen dat ze geen ongeadresseerd drukwerk willen ontvangen, dus moet je gewoon de folders door de bus duwen, echter impliceren ze wel dat ze geen ongeadresseerd drukwerk willen ontvangen, ik zou het voor de zekerheid wel even met de leidinggevende overleggen.

Bij die 2e geen HAH door de bus.
pi_57635181
die tweede sticker is idd wel duidelijk.. maar die eerste brengt me aan het twijfelen..

Geadresseerd reclamedrukwerk had volgens mij ONgeadresseerd reclamedrukwerk moeten zijn..
dan klopt het wel..
pi_57638174
quote:
Op woensdag 26 maart 2008 22:34 schreef lucky_birdie het volgende:
die tweede sticker is idd wel duidelijk.. maar die eerste brengt me aan het twijfelen..

Geadresseerd reclamedrukwerk had volgens mij ONgeadresseerd reclamedrukwerk moeten zijn..
dan klopt het wel..
Uhm? Er staat toch gewoon dat reclame met adres er in moet? Dus folders gewoon mee terug.
  Redactie Frontpage donderdag 27 maart 2008 @ 09:08:18 #61
J'adore hardcore
pi_57641301
Lekker makkelijk die bordjes!
pi_57641337
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 00:04 schreef Patjakker het volgende:

[..]

Uhm? Er staat toch gewoon dat reclame met adres er in moet? Dus folders gewoon mee terug.
Feitelijk staat er niks over folders ed. Er staat dat ze geadresseerde reclame willen en er staat dat ze huis aan huis bladen willen. Er wordt met geen woord gerept over ongeadresseerde reclame.
pi_57648790
Hoe is het om als zaterdagpostbode bij de TNT te werken? Graag hoor ik jullie ervaringen. Wil me graag aanmelden. Maar wil graag weten wat me te wachten staat.
pi_57648993
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 15:31 schreef hallowereld het volgende:
Hoe is het om als zaterdagpostbode bij de TNT te werken? Graag hoor ik jullie ervaringen. Wil me graag aanmelden. Maar wil graag weten wat me te wachten staat.
Zaterdagpostbode of zaterdagpostbezorger?
pi_57649670
Postbezorger. Of zoals het op de site staat: Zaterdagbesteller. Ervaringen?
pi_57650211
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 09:10 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Feitelijk staat er niks over folders ed. Er staat dat ze geadresseerde reclame willen en er staat dat ze huis aan huis bladen willen. Er wordt met geen woord gerept over ongeadresseerde reclame.
Die persoon van het eerste bordje wil geen HAH, lijkt mij. Hij geeft aan wel geadresseerde HAH te willen, dus kennelijk is het al dan niet geadresseerd zijn een criterium.

Als hij ook ongeadresseerd zou willen (en geadresseerd, en huis-aan-huisbladen) dan wil hij dus alles en hoeft hij helemaal geen sticker op te¨plakken.
  FOK!fotograaf donderdag 27 maart 2008 @ 18:14:01 #67
73911 ultra_ivo
pi_57652187
Een Ja Ja sticker lijkt me juist wel een verzoek om HAH in te duwen. Zo behandel ik dat tenminste. Die bordjes komen idd voor in een aantal grotere flats.
pi_57652549
zal van de week nog wel even overleggen met collega's.. blijf het vreemde bordjes vinden..

Vandaag was echt een klotedag.. V&D

dubbele hoeveelheid steunpuntzakken, en vooral ZWAAR! met 5 pakken HAH kon ik de tas nauwelijks optillen
  donderdag 27 maart 2008 @ 19:19:17 #69
108725 e-wok
pi_57653791
Mocht ik zo'n bordje tegenkomen dan ga ik echt niet uitgebreid lezen wat er staat, laat staan dat ik er bij na ga denken. Standaard is er geen ja-ja, dus het lijkt me een extra duidelijke aanduiding dat deze persoon alle HAH van de wereld wenst.

Maar ik begrijp dat er in jouw wijk meerdere van zijn, dus idd even overleggen met de teamcoach en desnoods beklag doen bij het bestuur van die flat
pi_57655778
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 18:14 schreef ultra_ivo het volgende:
Een Ja Ja sticker lijkt me juist wel een verzoek om HAH in te duwen. Zo behandel ik dat tenminste. Die bordjes komen idd voor in een aantal grotere flats.
Wanneer iets voor meerderlei uitleg vatbaar is, kies ik de uitleg die voor mij het gunstigste is, dus in dit geval krijgt die hele flat geen HAH van mij.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 27 maart 2008 @ 20:26:31 #71
Maffe Fries
pi_57655967
Ik zou het dan juist wel doen, want dat scheelt weer gewicht onderweg
pi_57656314
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 20:26 schreef Peterselieman het volgende:
Ik zou het dan juist wel doen, want dat scheelt weer gewicht onderweg
Maar als je dat van tevoren weet, neem je gewoon minder hah mee!
pi_57656450
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 18:30 schreef lucky_birdie het volgende:
zal van de week nog wel even overleggen met collega's.. blijf het vreemde bordjes vinden..

Vandaag was echt een klotedag.. V&D

dubbele hoeveelheid steunpuntzakken, en vooral ZWAAR! met 5 pakken HAH kon ik de tas nauwelijks optillen
Die V&D hebben we hier morgen geloof ik. Vandaag had ik al 3 tassen zonder HAH. Blij toe dus dat die v&d's morgen pas weg gaan.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 27 maart 2008 @ 20:46:54 #74
Maffe Fries
pi_57656668
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 20:35 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Maar als je dat van tevoren weet, neem je gewoon minder hah mee!
Zit ook wat in
pi_57657174
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 19:19 schreef e-wok het volgende:
Mocht ik zo'n bordje tegenkomen dan ga ik echt niet uitgebreid lezen wat er staat, laat staan dat ik er bij na ga denken. Standaard is er geen ja-ja, dus het lijkt me een extra duidelijke aanduiding dat deze persoon alle HAH van de wereld wenst.

Maar ik begrijp dat er in jouw wijk meerdere van zijn, dus idd even overleggen met de teamcoach en desnoods beklag doen bij het bestuur van die flat
ik zou het afgelopen zaterdag aan een bewoonster vragen.. bleek dat ze alleen op bezoek was bij een vriend oid, en ze sprak alleen duits...

dus daar heb ik ook niets aan..
pi_57657251
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 20:39 schreef Patjakker het volgende:

[..]

Die V&D hebben we hier morgen geloof ik. Vandaag had ik al 3 tassen zonder HAH. Blij toe dus dat die v&d's morgen pas weg gaan.
Morgen hebben we twee andere soorten HAH.. geen idee wat.. zien we morgen wel..
Denk dat we daarom vandaag de V&D hadden..
pi_57658367
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 16:12 schreef hallowereld het volgende:
Postbezorger. Of zoals het op de site staat: Zaterdagbesteller. Ervaringen?
Een zaterdagbesteller is geen postbezorger maar een postbode; dat betekent dat je als zaterdagbesteller/zaterdagpostbode (houdt hetzelfde in) ook wijken voorbereidt (meestal je eigen wijken) en een voor een bijbaan vrij hoog loon krijgt. Postbezorgers lopen hun wijk alleen en krijgen niet veel meer dan het minimumloon.

Zo is het in elk geval in de terminologie die de TNT ervoor gebruikt, en dat is verwarrend want in het normale taalgebruik betekent postbezorger natuurlijk hetzelfde als postbesteller of postbode.

Hoe het is om zaterdagpostbode te zijn verschilt heel erg per vestiging waar je zit. Bijvoorbeeld: worden alle uren netjes uitbetaald (hier wel), krijg je bedrijfskeding, is men streng of soepel, maar ook of het gezellig is etc. Volgens mij krijg je een goede indruk als je van tevoren de geschiedenis van dit topic leest; het gaat een aantal jaar terug. Heb ik ook gedaan en ik was er zo doorheen
  donderdag 27 maart 2008 @ 22:00:23 #78
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_57659259
Over het algemeen is het een vrij zelfstandig bijbaantje. Je kunt er voor kiezen om veel dingen individueel aan te pakken als je dat prefereert. Ik heb er voor gekozen om ook wat meer met anderen om te gaan door bijv. een pauze te houden met een aantal. ( pauze nemen is bij ons een vrij zeldzaam fenomeen, althans voor de zaterdagbestellers ) Ik werk er zelf doordeweeks ook weleens. Dus met de vaste postbodes kan ik ook wel goed over weg. Daardoor is het voor mij soms meer een sociale aangelegenheid itt het louter voor je centjes op het werk verschijnen. Hierdoor vindt ik het ook heel erg leuk en veelzijdig werk. Ik heb veel verschillende soorten diensten, zoals autodiensten, gewone bestelrondes op de fiets, buslichtingen. Erg leuk allemaal! Ik moest laatst voor alle wijken de plattegronden maken en uitprinten, zo zie je maar weer dat er ook weleens onverwachte activiteiten op je pad kunnen komen.
Wat ook kan is dat je elke week dezelfde wijk krijgt, wat ik zelf snel saai zou gaan vinden. Een beetje variatie in je werk is goed voor je grijze cellen.
Nothing is what it seems
pi_57660112
Het leuke van steeds dezelfde wijk is dat je de de mensen in de wijk een beetje leert kennen, en de mensen jou. Dat komt ook van pas als er fout geadresseerde post tussenzit, wat zeker tijdens de kerstperiode veel gebeurt; dan weet je vaak gewoon waar de mensen wonen en heb je alleen een achternaam nodig.

Het is zeker aan te bevelen om contact met de anderen te maken, dat maakt het gewoon een stuk leuker. Als je alleen elke zaterdag op de vestiging je wijk komt "ophalen" is het niet zo spannend. Of je echter veel contact kunt hebben ligt wel gedeeltelijk aan de dienst die je krijgt. Ik wordt zelf op zaterdag pas om 10 uur verwacht en kan dan meestal na anderhalf uur al weer de wijk in (ik heb twee middagwijken waarvan ik er een moet voorbereiden), dus in de tijd dat ik er ben ligt het niet erg voor de hand om bijv. pauze te nemen. Doordeweeks vind ik het meestal ook leuker.
pi_57664696
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 16:38 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Die persoon van het eerste bordje wil geen HAH, lijkt mij. Hij geeft aan wel geadresseerde HAH te willen, dus kennelijk is het al dan niet geadresseerd zijn een criterium.

Als hij ook ongeadresseerd zou willen (en geadresseerd, en huis-aan-huisbladen) dan wil hij dus alles en hoeft hij helemaal geen sticker op te¨plakken.
Zal best maar dan moeten ze maar een duidelijkere sticker/bordje gebruiken. Volgens jouw logica zou
je bij een sticker met "Ja Post Ja Huis Aan Huis Bladen" evengoed kunnen concluderen dat de mensen geen krant willen.

Nogmaals, kijk eens naar wat er feitelijk staat: ze willen geadresseerde reclame (alsof je daar überhaupt iets over te willen hebt, als jouw adres op het poststuk staat krijg je dat gewoon in je bus) en dat ze huis aan huis bladen willen. Geen woord over iets niet willen.
pi_57676430
Ik ben ook op zoek naar een bijbaantje, en in t weekend werken lijkt me wel leuk.

Maar ik ben benieuwd naar de verdiensten als zijnde 21 jarige voor de functie zaterdagbesteller. Heeft iemand een indicatie of een link naar de cao?
  Redactie Frontpage vrijdag 28 maart 2008 @ 17:02:00 #82
J'adore hardcore
pi_57676495
Ik ben 21 en verdien 8,26 per uur ;-)
pi_57683013
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 16:58 schreef Synthesist het volgende:
Maar ik ben benieuwd naar de verdiensten als zijnde 21 jarige voor de functie zaterdagbesteller. Heeft iemand een indicatie of een link naar de cao?
Website Abvakabo -> CAO-overzicht -> sector TNT -> Zaterdagbestellers. Daar vind je een PDF met achterin je loon.
pi_57699017
Na drie jaar gewerkt te hebben op zaterdag bij TNT (toendertijd nog TPG) en hier af en toe eens wat gepost te hebben, heb ik nu al 3 weken vrij en ben ik op 1 april eindelijk uit dienst.

Met drie uur per week kan ik (ondanks het redelijk hoge uurloon) niet rondkomen en ik was het door het kutweer fietsen ook wel een beetje zat. Daarbij werd de sfeer op de vestiging ook steeds vervelender.

Kortom:
  Redactie Frontpage zaterdag 29 maart 2008 @ 18:42:16 #85
J'adore hardcore
pi_57700123
Nou, ik ga voorlopig niet weg! Was vandaag weer zwaar gezellig op ons prachtig kantoortje. En dan krijg ik waarschijnlijk ook nog eens om de week steunpuntjes rijden
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 29 maart 2008 @ 19:42:42 #86
Maffe Fries
pi_57701421
Maandag maar eens met kantoor bellen. Dinsdag loopt mn contract af en heb daar verder niets over gehoord. Vandaag geen rooster gehad voor volgende week, dus dan toch maar weer eens informeren hoe alles zit. Laatste keren dat ik belde was telkens de teamcoach afwezig
  zaterdag 29 maart 2008 @ 23:15:09 #87
108725 e-wok
pi_57706751
als je niets hoort krijg je gewoon een nieuwe, wanneer je geen contractverlenging krijgt moet je dit uiterlijk 1 maand van tevoren weten. Dit is een regel mbt arbeidsovereenkomsten voor zover ik het gehoord heb, of dit in onze cao staat weet ik echter niet. Het zal wel ergens op internet staan, volgens mij is dit in een of andere wet vastgelegd. Toen mijn 3e contract afliep kreeg ik dit ook keurig een maand van tevoren te horen. Na 3 maand en 1 dag mocht ik weer terugkomen, ik nader nu het eind van m'n 5e
pi_57707350
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 23:15 schreef e-wok het volgende:
als je niets hoort krijg je gewoon een nieuwe, wanneer je geen contractverlenging krijgt moet je dit uiterlijk 1 maand van tevoren weten. Dit is een regel mbt arbeidsovereenkomsten voor zover ik het gehoord heb, of dit in onze cao staat weet ik echter niet. Het zal wel ergens op internet staan, volgens mij is dit in een of andere wet vastgelegd. Toen mijn 3e contract afliep kreeg ik dit ook keurig een maand van tevoren te horen. Na 3 maand en 1 dag mocht ik weer terugkomen, ik nader nu het eind van m'n 5e
Aha, ons integere bedrijf maakt weer mooi misbruik van de mazen in de flexwet. Op die manier kunnen ze iemand 100 jaar aan het lijntje houden zonder ´m ooit in vaste dienst te nemen.

Word to the wise, loopt je contract af en wordt er niets gezegd, doe dan net of jij ook van niks weet. Kom gewoon werken en als je niet meteen wordt weggestuurd is je contract automatisch verlengd onder dezelfde voorwaarden als je vorige contract. En is je contract nu al 2x verlengd, gefeliciteerd, dan ben je meteen in vaste dienst!
pi_57718437
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 23:52 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Aha, ons integere bedrijf maakt weer mooi misbruik van de mazen in de flexwet. Op die manier kunnen ze iemand 100 jaar aan het lijntje houden zonder ´m ooit in vaste dienst te nemen.

Word to the wise, loopt je contract af en wordt er niets gezegd, doe dan net of jij ook van niks weet. Kom gewoon werken en als je niet meteen wordt weggestuurd is je contract automatisch verlengd onder dezelfde voorwaarden als je vorige contract. En is je contract nu al 2x verlengd, gefeliciteerd, dan ben je meteen in vaste dienst!
In mijn contract stond dat ik automatisch uit dienst zou treden op het moment dat er geen nieuw contract wordt aangeboden. Gewoon komen werken had dan ook geen nut gehad
  zondag 30 maart 2008 @ 19:03:33 #90
Bijdehand mannetje
pi_57719960
quote:
Op zondag 30 maart 2008 17:43 schreef Bartaz het volgende:

[..]

In mijn contract stond dat ik automatisch uit dienst zou treden op het moment dat er geen nieuw contract wordt aangeboden. Gewoon komen werken had dan ook geen nut gehad
Ik heb even in het Burgerlijk Wetboek zitten bladeren, maar volgens mij is dat niet zo (hoewel ik geen jurist ben, en het dus mis kan hebben).

Het principe heet "stilzwijgende voortzetting", en wordt als volgt uitgelegd:

artikel 668 van deel 7 van het BW:
1) Indien de arbeidsovereenkomst na het verstrijken van de tijd, bedoeld in artikel 667 lid 1 (= een arbeidsovereenkomst eindigt van rechtswege, wanneer de tijd is verstreken bij overeenkomst...) door partijen zonder tegenspraak wordt voortgezet, wordt zij geacht voor dezelfde tijd, doch telkens ten hoogste voor een jaar, op de vroegere voorwaarden wederom te zijn aangegaan.
2) Hetzelfde geldt wanneer in de gevallen waarin opzegging nodig is, tijdige opzegging achterwege blijft.

Dat tweede lid is hier dus niet van toepassing, omdat TNT in de contracten voor bepaalde tijd altijd zegt dat deze van rechtswege eindigen zonder dat voorgaande opzegging vereist is. (dat zinnetje bedoelde je toch?)

Het komt er dus op neer dat TNT je weliswaar niet uitdrukkelijk voordat de einddatum van je contract bereikt is de wacht hoeft aan te zeggen, maar als ze bijvoorbeeld vergeten dat je contract op die datum afloopt en gewoon van je diensten gebruik blijven maken, dan is je contract dus wel automatisch verlengd, want dan is er nml sprake van stilzwijgende voortzetting.
pi_57723186
Je hebt gelijk, ik heb te snel gereageerd. Ik wist dat er een dergelijke bepaling bestond, maar verwachtte eigenlijk ook dat TNT niks in het contract zou zetten dat toch geen nut heeft en dacht daarom dat die bepaling (uit het BW) daar waarschijnlijk geen betrekking op had.

Kortom: te kort door de bocht, niet nagekeken of het ook wel klopte wat ik dacht en aldus als aankomend jurist flink de fout in gegaan
pi_57731929
Ze gaan bij ons binnenkort weer de diensten veranderen (laatste keer is niet zo lang geleden), en ook op zaterdag meer postbezorgers inzetten Komt er op neer dat ik echt een rotdienst krijg en m'n eigen vertrouwde wijk kwijtraak Hopelijk valt er nog iets te verschuiven ofzo...
  maandag 31 maart 2008 @ 09:59:01 #93
136780 Nosh
hurpdurp
pi_57731988
quote:
Op maandag 31 maart 2008 09:55 schreef Ohrpolster. het volgende:
Ze gaan bij ons binnenkort weer de diensten veranderen (laatste keer is niet zo lang geleden), en ook op zaterdag meer postbezorgers inzetten Komt er op neer dat ik echt een rotdienst krijg en m'n eigen vertrouwde wijk kwijtraak Hopelijk valt er nog iets te verschuiven ofzo...
Ik snap dat nooit zo goed. Niemand die de wijk zo goed kent als jij, in een paar zeldzame gevallen ben jij een aanspreekpunt, je kent de uitzonderingen en speciale voorkeuren van bewoners, en dan mag je weer helemaal overnieuw beginnen.
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 31 maart 2008 @ 11:42:11 #94
Maffe Fries
pi_57733914
Net de teamcoach maar even gebeld. Ze zei dat het rooster nog onderweg was en dat het zo nu en dan vertraging gaf vanwege de nieuwe roosterplanner. Gelijk ook maar even aangegeven dat ze mn naam wel correct moeten spellen.
  donderdag 3 april 2008 @ 17:04:01 #95
1037 Kaos
see you in 2017
pi_57807778
Was net even op het werk om mijn uren te controleren en heb meteen even het laatste nieuws meegepakt.

Wat ze nu willen slaat echt alles. Ze willen dus dat iedereen die in schaal 1 t/m 4 zit 25% minder salaris gaat krijgen. Daarvoor krijg je wel een vergoeding van 12.000 euro (waarmee je ongeveer 3 jaar quitte kan spelen en dan ben je dus flink de lul)
Weet niet of alles precies klopt hierboven maar dit kreeg ik zo gauw even mee. Zal wel gebaseerd zijn op fulltime werkers. Maar het erge is, dit geldt waarschijnlijk ook voor postbezorgers/zaterdagwerkers! Kan me niet voorstellen dat dit geen staken wordt, persoonlijk zeg ik de fik erin

Nogmaals pin me er niet op vast, maar vrees het ergste..
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 3 april 2008 @ 17:27:18 #96
Maffe Fries
pi_57808217
Als dat waar is, dan zou dat niet best zijn. Als er gestaakt moet worden, dan doe ik gewoon mee
pi_57809487
quote:
Op donderdag 3 april 2008 17:04 schreef Kaos het volgende:
Was net even op het werk om mijn uren te controleren en heb meteen even het laatste nieuws meegepakt.

Wat ze nu willen slaat echt alles. Ze willen dus dat iedereen die in schaal 1 t/m 4 zit 25% minder salaris gaat krijgen. Daarvoor krijg je wel een vergoeding van 12.000 euro (waarmee je ongeveer 3 jaar quitte kan spelen en dan ben je dus flink de lul)
Weet niet of alles precies klopt hierboven maar dit kreeg ik zo gauw even mee. Zal wel gebaseerd zijn op fulltime werkers. Maar het erge is, dit geldt waarschijnlijk ook voor postbezorgers/zaterdagwerkers! Kan me niet voorstellen dat dit geen staken wordt, persoonlijk zeg ik de fik erin

Nogmaals pin me er niet op vast, maar vrees het ergste..
Volgens mij klopt dat niet helemaal. In de nieuwsbrief die ik las staat nadrukkelijk dat die verhaal niet geldt voor zaterdagbestellers en postbezorgers. Aan het onderhandelen over onze CAO is men nog niet eens toegekomen.

De letterlijke tekst uit de nieuwsbrief is dat men 25% wil bezuinigen op arbeidsvoorwaarden. Ik weet niet of dat hetzelfde is als 25% minder salaris, want dan zouden fulltimers in schaal 3 in 1 klap EUR 500 per maand moeten inleveren (bruto), en zou een groot aantal medewerkers in schaal 2 op of onder het minimumloon eindigen. Ik zelf zou ineens dalen tot EUR 7,62 per uur, en het minimumloon is iets van EUR 7,90. En dan verdien ik best aardig nog, weliswaar schaal 2 maar toch al iets van 9 jaar in dienst.

[ Bericht 38% gewijzigd door Kramerica-Industries op 03-04-2008 18:40:15 (bericht bevatte onjuistheden) ]
  donderdag 3 april 2008 @ 19:16:46 #98
1037 Kaos
see you in 2017
pi_57810616
Sorry voor de waarschijnlijk foutieve informatie die ik gaf. Ik heb het maar even gauw gehoord en kon het eigenlijk ook niet geloven. Maar was dat een nieuwsbrief van vandaag of een tijdje terug? Want ik hoorde ook iets over een bedrag van 12.000 euro.
  FOK!fotograaf donderdag 3 april 2008 @ 19:20:33 #99
73911 ultra_ivo
pi_57810712
De nieuwsbrief is van deze week. Het erge is dat de bonden niet direkt op hun achterste benen staan. Maar goed, het is al normaal dat de bonden tussen hun leden en de directie in staan. Geaccepteerd wordt zoiets natuurlijk niet door diegenen die erop achteruitgaan. Dan kun je beter er direct uitgegooid worden, dan ga je 'maar' 20% achteruit.
pi_57815619
quote:
Op donderdag 3 april 2008 19:20 schreef ultra_ivo het volgende:
De nieuwsbrief is van deze week. Het erge is dat de bonden niet direkt op hun achterste benen staan. Maar goed, het is al normaal dat de bonden tussen hun leden en de directie in staan. Geaccepteerd wordt zoiets natuurlijk niet door diegenen die erop achteruitgaan. Dan kun je beter er direct uitgegooid worden, dan ga je 'maar' 20% achteruit.
Yep, met mijn salaris (schaal 2) zou 25% inleveren betekenen dat ik op of onder het salarisniveau van een postbezorger kom te zitten, en omdat ik maar een deeltijdwerker ben zou een achteruitgang van EUR 200 per maand er dermate diep op inhakken dat ik rond het bijstandsniveau zou belanden. Ik werk hier al een hele tijd, en hoewel ik het werk zelf nog steeds leuk vind (met name de bezorging en de klantcontacten) zijn de omstandigheden waaronder je het werk moet verrichten gillend achteruit gegaan. Het nieuwste plan is dat je wanneer je meerdere bestellingen hebt op 1 dag je deze achter elkaar moet lopen, om de fietstijd terug naar het kantoor te besparen. Ook als dat betekent dat je een dikke 4 uur achter elkaar moet lopen. En de pauzes die in je dienst zitten moet je dan maar buiten nemen, zo staat het zelfs in je dienst, "consumptiepauze buiten". Zit je daar straks in de regen langs de stoeprand met je pakkie brood. Misschien moet ik dan maar even bij de nabijgelegen daklozenopvang aanwippen of ik daar even mijn pauze mag gebruiken. Ik heb niets tegen efficient werken, maar je kunt het natuurlijk overdrijven
  vrijdag 4 april 2008 @ 00:00:03 #101
181312 kvdv
<=50mm Baby!
pi_57819025
*ongegeneerd tvp plaatst
Crack open the cranium, and let awareness begin...
&gt; Zoekt kamer in Utrecht!
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 4 april 2008 @ 13:31:55 #102
Maffe Fries
pi_57828008
Ik las in de vestigingsnieuwsbrief dat wij een andere teamcoach krijgen. Onze teamcoach wordt vanwege verdere opleiding naar een ander team binnen de regio verplaatst. De teamcoach die we nu krijgen was al eerder teamcoach van het team waar ik in zit.
pi_57832557
Achterop de Mail zou een foto moeten staan van een postbode die elke dag om kwart over twaalf ergens een krantje zit te lezen...ik zie alleen maar een paar schoorstenen

Was trouwens nog niet op de hoogte van die nieuwe regel met buspakjes (bgg bij buren af proberen te geven ipv naar het postkantoor), ben benieuwd of er nog een leidinggevende is die dat morgen even komt vertellen, of dat we daar zelf maar achter moeten komen...kan me niet voorstellen dat alle zaterdagwerkers de Mail uitgebreid gaan zitten lezen...
  Redactie Frontpage vrijdag 4 april 2008 @ 17:28:13 #104
J'adore hardcore
pi_57832654
quote:
Op vrijdag 4 april 2008 17:22 schreef Ohrpolster. het volgende:
Achterop de Mail zou een foto moeten staan van een postbode die elke dag om kwart over twaalf ergens een krantje zit te lezen...ik zie alleen maar een paar schoorstenen
Ik zat ook al te zoeken inderdaad
pi_57833489
quote:
Op vrijdag 4 april 2008 17:22 schreef Ohrpolster. het volgende:

Was trouwens nog niet op de hoogte van die nieuwe regel met buspakjes (bgg bij buren af proberen te geven ipv naar het postkantoor), ben benieuwd of er nog een leidinggevende is die dat morgen even komt vertellen, of dat we daar zelf maar achter moeten komen...kan me niet voorstellen dat alle zaterdagwerkers de Mail uitgebreid gaan zitten lezen...
Bij ons is het wel verteld maar betwijfel of het ook aan de zaterdagmedewerkers verteld is. Persoonlijk bied ik nooit aan bij de buren. 2 redenen:

1. Veel mensen willen niet dat de buren hun spullen te zien krijgen en ik kan niet ruiken wie dat wel en niet wil.

2. Kost extra tijd en we worden al genoeg opgejaagd.
  vrijdag 4 april 2008 @ 18:33:02 #106
Bijdehand mannetje
pi_57833704
quote:
Op vrijdag 4 april 2008 18:19 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Bij ons is het wel verteld maar betwijfel of het ook aan de zaterdagmedewerkers verteld is. Persoonlijk bied ik nooit aan bij de buren. 2 redenen:

1. Veel mensen willen niet dat de buren hun spullen te zien krijgen en ik kan niet ruiken wie dat wel en niet wil.

2. Kost extra tijd en we worden al genoeg opgejaagd.
Zo is het. Het zijn buspakjes, die, het woord zegt het al, in de bus horen te passen. Daar is het frankeertarief ook op gebaseerd. Er is niet betaald voor aanbellen, en zeker niet voor bij 3 mensen aanbellen. Die mensen horen gewoon hun bus aan te passen volgens de postwet. Weigeren ze dat te doen, dan zijn de ongemakken voor hun, dus dan komen ze maar lekker naar het postkantoor voor die dikke A4 envelop. Er stond trouwens in de Mail maximaal 2 buren, dus het mogen er ook minder zijn (bijv 0). Wat ik ook wel eens doe in zo´n geval is het gewoon bij de buren door de bus mikken, gestel dat die wel een normale bus hebben. Dat is ook bij de buren aanbieden, toch?
pi_57834121
Zomaar binnen gooien bij de buren lijkt me dan ook weer niet de manier.
pi_57834681
quote:
Op vrijdag 4 april 2008 18:33 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Zo is het. Het zijn buspakjes, die, het woord zegt het al, in de bus horen te passen. Daar is het frankeertarief ook op gebaseerd. Er is niet betaald voor aanbellen, en zeker niet voor bij 3 mensen aanbellen. Die mensen horen gewoon hun bus aan te passen volgens de postwet. Weigeren ze dat te doen, dan zijn de ongemakken voor hun, dus dan komen ze maar lekker naar het postkantoor voor die dikke A4 envelop. Er stond trouwens in de Mail maximaal 2 buren, dus het mogen er ook minder zijn (bijv 0). Wat ik ook wel eens doe in zo´n geval is het gewoon bij de buren door de bus mikken, gestel dat die wel een normale bus hebben. Dat is ook bij de buren aanbieden, toch?
Ik geef het gewoon bij de buren af, en mik een briefje door de bus. Kost minder moeite dan die sticker weer invullen enzo.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 4 april 2008 @ 20:20:03 #109
Maffe Fries
pi_57835888
Die regel stond bij ons in de vestigingsbrief die ik van de week gekregen heb. Daarin stonden ook nieuwe regels met betrekking tot haalritten. Daar moeten de pakketten en postbakken van elkaar gescheiden worden en het onderscheid gemaakt worden tussen al wel betaald en nog wat zaken
  vrijdag 4 april 2008 @ 21:17:44 #110
136780 Nosh
hurpdurp
pi_57837305
quote:
Op vrijdag 4 april 2008 18:33 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Wat ik ook wel eens doe in zo´n geval is het gewoon bij de buren door de bus mikken, gestel dat die wel een normale bus hebben. Dat is ook bij de buren aanbieden, toch?
Ik zou me behoorlijk genaaid voelen als opeens mijn DVD's bij de buren liggen, zonder dat zij ze hebben aangenomen, ikzelf het weet, of wat dan ook. Maar hey. Dat ben ik.
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
  vrijdag 4 april 2008 @ 21:33:01 #111
108725 e-wok
pi_57837742
Ik geef nooit iets bij de buren af, leg het gewoon weer op kantoor neer. Ze zien maar hoe ze het maandag oplossen Scheelt een hoop gezeik. Komt niet vaak voor trouwens, weinig grote enveloppen / kleine brievenbussen...
  FOK!fotograaf vrijdag 4 april 2008 @ 21:43:39 #112
73911 ultra_ivo
pi_57838038
Ik heb vaker wijken met erg kleine brievenbussen. Dan is het idd veel aanbellen. Bij de buren bellen is meestal sneller dan briefje uitschrijven en terugrijden naar het VC. Na een tijdje zie je vrij snel bij welke buren iemand thuis is.
  zaterdag 5 april 2008 @ 09:53:12 #113
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_57845309
Als ik het al bij de buren door de bus doe, twee keer voorgekomen in 5 maanden, dan gooi ik even een briefje door de bus, en zet ik op het poststuk zelf dat het voor de buren is.
Ik heb zoiets van: als je brievenbus te klein is, dan is het je eigen schuld. Bedrijven sturen al jaren post op a4 formaat.
Als het trouwens om catalogusen gaat, zoals de Djoser een tijdje terug, dan zet ik ze gewoon tegen de deur aan. Daar valt echt niemand over.
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
pi_57845389

Ik word misschien bezorger in Valthermond, vandaag een gesprek gehad in Emmen.
  zaterdag 5 april 2008 @ 10:02:29 #115
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_57845390
En BTW de leukste dag in het jaar om postbode te zijn.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
  zaterdag 5 april 2008 @ 10:23:37 #116
1037 Kaos
see you in 2017
pi_57845609
Sowieso als je het bij de buren moet proberen moeten ze wel weer die briefjes op kantoor hebben dat je het bij hun hebt afgeleverd. Van mij mogen ze het lekker ophalen. Idem met de rabobank (wel even K05 erop zetten)
  zaterdag 5 april 2008 @ 16:52:28 #117
15869 gr8w8
Better by design.
pi_57851386
Verdorie, wat een hagelbui daarnet. Je zou maar postbode zijn! Reed net door de stad, zeg ik: Druk zeg, is het koopzondag?

Dat van die pakjes die niet in de bus passen omdat de bus te klein is, heeft nog wel een kleine nuancering: oude huizen zijn uitzonderingen op de regel.
Welkom bij de V&D der webfora.
  zaterdag 5 april 2008 @ 17:11:52 #118
108725 e-wok
pi_57851689
quote:
Op zaterdag 5 april 2008 09:53 schreef Sjoewe het volgende:
Als het trouwens om catalogusen gaat, zoals de Djoser een tijdje terug, dan zet ik ze gewoon tegen de deur aan. Daar valt echt niemand over.
Ja maar als ie gejat wordt, of als iemand het doorgeeft, ben jij de lul

Ik weet niet meer wie die postbode was met die rare ja/ja stickers, maar hoe is dit afgelopen?
  zaterdag 5 april 2008 @ 17:12:44 #119
136780 Nosh
hurpdurp
pi_57851702
quote:
Op zaterdag 5 april 2008 10:02 schreef Sjoewe het volgende:
En BTW de leukste dag in het jaar om postbode te zijn.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik en mijn grote mond.
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
  zaterdag 5 april 2008 @ 17:44:05 #120
Bijdehand mannetje
pi_57852264
quote:
Op zaterdag 5 april 2008 16:52 schreef gr8w8 het volgende:
Dat van die pakjes die niet in de bus passen omdat de bus te klein is, heeft nog wel een kleine nuancering: oude huizen zijn uitzonderingen op de regel.
Waarop baseer je dat? In het het besluit brievenbussen kan ik het niet terugvinden. En wat zijn "oude huizen"?

Veel mensen zijn trouwens ook in overtreding mbt artikel 2 lid 4: De inwerpopening dient zo te zijn uitgevoerd, dat het bedienen van de brievenbus zonder gevaar voor verwondingen kan geschieden
  Redactie Frontpage zaterdag 5 april 2008 @ 18:15:31 #121
J'adore hardcore
pi_57852877
Vandaag opleiding gehad op het Harderwieker steunpuntritje. Te relaxed
  zaterdag 5 april 2008 @ 18:32:22 #122
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_57853189
quote:
Op zaterdag 5 april 2008 17:12 schreef Nosh het volgende:

[..]

Ik en mijn grote mond.
Stukje ervaring, eh
SPOILER
pi_57853592
Brievenbussen... In mijn wijk zit ook een brievenbus op 15 cm boven de grond ofzo, veel te laag. En eentje waar ik bijna niet bij kan omdat ik erg klein ben heb er ook zo'n gevaarlijk rotding bij zitten, mn vinger er al een keer tussen gehad moet daar sowieso standaard de stapel post tussen mn knieen doen, omdat ik dat ding echt met beide handen open moet wrikken. Ook zijn er redelijk wat huizen waar men de brievenbus gewoon dichtgemaakt heeft, kan ik het weer mee nemen.. Brievenbusleed

Vandaag voor de verandering eens niet te lang over mijn wijk gedaan. Ik heb nu 4 keer gelopen, de eerste keer een kwartier te lang, de 2e en 3e keer een uur en een kwartier te lang (HAH), en nu dus mooi op tijd klaar ik leer het wel!
  Redactie Frontpage zondag 6 april 2008 @ 00:01:55 #124
J'adore hardcore
pi_57860353
quote:
Op zaterdag 5 april 2008 18:54 schreef VixenFromHell het volgende:
Vandaag voor de verandering eens niet te lang over mijn wijk gedaan. Ik heb nu 4 keer gelopen, de eerste keer een kwartier te lang, de 2e en 3e keer een uur en een kwartier te lang (HAH), en nu dus mooi op tijd klaar ik leer het wel!
Over een paar weken vlieg je d'r door heen!
  Redactie Frontpage / Sport zondag 6 april 2008 @ 00:51:08 #125
Maffe Fries
pi_57861445
quote:
Op zaterdag 5 april 2008 17:44 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Waarop baseer je dat? In het het besluit brievenbussen kan ik het niet terugvinden. En wat zijn "oude huizen"?

Veel mensen zijn trouwens ook in overtreding mbt artikel 2 lid 4: De inwerpopening dient zo te zijn uitgevoerd, dat het bedienen van de brievenbus zonder gevaar voor verwondingen kan geschieden
Mja, er zijn wel erg veel brievenbussen die van die regel afwijken. Gelukkig krijg je snel genoeg handigheid om ook de lastpakken snel te bedienen.
  zondag 6 april 2008 @ 18:30:33 #126
133405 lucky_birdie
hele grote..
pi_57873646
quote:
Op zaterdag 5 april 2008 17:11 schreef e-wok het volgende:

[..]

Ja maar als ie gejat wordt, of als iemand het doorgeeft, ben jij de lul

Ik weet niet meer wie die postbode was met die rare ja/ja stickers, maar hoe is dit afgelopen?

Nog niet gevraagd. Het is mijn vaste wijk op zaterdag, dus bijna nooit hah

In de rest van de wijken waar ik door de weeks regelmatig loop, heb je die vreemde stickers niet.

De postbezorgers stoppen er hier trouwens bij bosjes mee Of ze zijn weer eens ziek..
Daardoor moeten wij, de gewone postbodes, tegenwoordig regelmatig 1 of 1,5 wijk (extra) wegbrengen
Dus eerst gezamelijke voorbereiding, waarbij het regelmatig gebeurd dat we pas om 1 uur klaar zijn, en daarna nog 1,5 wijk wegbrengen Vooral leuk op dinsdag met twee soorten hah..

Ook leuk, postbezorgers met een eigen mening over hoe een wijk gelopen moet worden.. Vervolgens word de wijk aangepast in de machine.. en een paar weken later stopt de postbezorgster ermee
Zo is een van de wijken hier compleet omgekeerd in de machine, het huis waar je vroeger mee eindigde begin je nu mee, het loopt gewoon niet lekker meer nu. En denk maar niet dat ze het gaan veranderen in de machine..

Het karretje van mijn zaterdagwijk stond altijd in een flat. Maar de postbezorgster vond het handiger dat het karretje in haar achtertuin stond..
Daardoor moest de wijk alleen wel iets anders weggebracht worden, maar goed..
Onhandig was alleen wel dat de poort vooral in het begin regelmatig op slot zat (en er niemand thuis was), waardoor je dus niet bij het karretje kon komen..
De postbezorger is er inmiddels mee gestopt, maar waar het karretje op dit moment is is niet geheel duidelijk
Zaterdag was er zo weinig post dat ik het karretje niet nodig had, maar ik kreeg wel de sleutel mee van de flat om te kijken of het karretje daar stond.. Helaas kreeg ik de verkeerde sleutel mee, want ik kon mooi de flat niet in komen..
Er was alleen zo weinig post zaterdag dat ik het niet de moeite vond om nog in de achtertuin van de postbezorgster te kijken op zoek naar het karretje .. maar nu weet ik nog niet waar het karretje staat..

Oh en nog 1 klacht.. zaterdagwerkers die te lui zijn om de hele wijk weg te brengen
Tot nu toe ben ik bijna iedere maandag een complete bundel met post voor een bepaalde wijk tegengekomen in het herstel vak.
Ik blijf het melden bij de teamcoaches, maar er word niets aan gedaan..
  zondag 6 april 2008 @ 18:59:51 #127
108725 e-wok
pi_57874244
quote:
Op zondag 6 april 2008 18:30 schreef lucky_birdie het volgende:
Oh en nog 1 klacht.. zaterdagwerkers die te lui zijn om de hele wijk weg te brengen
Tot nu toe ben ik bijna iedere maandag een complete bundel met post voor een bepaalde wijk tegengekomen in het herstel vak.
Hmm bij ons krijg je geheid op je flikker wanneer je dat doet. Ik laat soms wel eens een paar stukken achter, maar dat is alleen bij onduidelijkheden of onbekendheden in een voor mij nieuwe wijk
  zondag 6 april 2008 @ 19:01:47 #128
77531 Grrrrrrrr
*PURRRRR*
pi_57874281
quote:

De postbezorgers stoppen er hier trouwens bij bosjes mee Of ze zijn weer eens ziek..
Daardoor moeten wij, de gewone postbodes, tegenwoordig regelmatig 1 of 1,5 wijk (extra) wegbrengen
Dus eerst gezamelijke voorbereiding, waarbij het regelmatig gebeurd dat we pas om 1 uur klaar zijn, en daarna nog 1,5 wijk wegbrengen Vooral leuk op dinsdag met twee soorten hah..

Ook leuk, postbezorgers met een eigen mening over hoe een wijk gelopen moet worden.. Vervolgens word de wijk aangepast in de machine.. en een paar weken later stopt de postbezorgster ermee
Zo is een van de wijken hier compleet omgekeerd in de machine, het huis waar je vroeger mee eindigde begin je nu mee, het loopt gewoon niet lekker meer nu. En denk maar niet dat ze het gaan veranderen in de machine..

Het karretje van mijn zaterdagwijk stond altijd in een flat. Maar de postbezorgster vond het handiger dat het karretje in haar achtertuin stond..
Daardoor moest de wijk alleen wel iets anders weggebracht worden, maar goed..
Onhandig was alleen wel dat de poort vooral in het begin regelmatig op slot zat (en er niemand thuis was), waardoor je dus niet bij het karretje kon komen..
De postbezorger is er inmiddels mee gestopt, maar waar het karretje op dit moment is is niet geheel duidelijk
Zaterdag was er zo weinig post dat ik het karretje niet nodig had, maar ik kreeg wel de sleutel mee van de flat om te kijken of het karretje daar stond.. Helaas kreeg ik de verkeerde sleutel mee, want ik kon mooi de flat niet in komen..
Er was alleen zo weinig post zaterdag dat ik het niet de moeite vond om nog in de achtertuin van de postbezorgster te kijken op zoek naar het karretje .. maar nu weet ik nog niet waar het karretje staat..

Helaas herken ik hier nogal het een en ander van .

Vooral die postbezorgers die met bosjes tegelijk stoppen. Het is echt zo goed als onmogelijk om aan fatsoenlijke bezorgers te komen. Blijkbaar werken de mensen niet graag hard voor een fooi .
  zondag 6 april 2008 @ 19:28:34 #129
15869 gr8w8
Better by design.
pi_57874846
quote:

[..]

Dat laatste, uit ervaring, s er misschien een andere volgorde van wijken op zaterdag? Ik had een dienst van dik acht uur, vos en dan twee wijken. Met wat mazzel dus al voor negen de straat op, met een wijk die doordeweeks pas na twaalf uitgaat. Dan komt er wel eens nog wel wat na, als ik al weg ben. Van andere wijken, of door de slakken in Eindhoven verkeerd gegooid.

En wat dat betrefd, ik begrijp dat het op maandag zeker vervelend is als er veel stukken zijn blijven liggen, maar op andere dagen is er vaak ook genoeg. Mijn klacht is/was vooral dat 'die fulltimers' de zaterdag ook als gewone werkdag moeten zien en zaterdagwerkers als collega's. En niet als relaxdag en al het vuil afschuiven. Toppertje was een week of drie terug: blauwe bakken waren wat later (wederom foutje in eindhoven uiteraard) en wat doen ze? Ja alles moest ineens op tijd af voor de postbezorgers. Geen schaduwbundel maken okee, nabrengzak aanvullen tja, maar ook hun eigen wijken. Leuke verrassing op zaterdag, om direct bij binnenkomst al 4 bakken te zien staan om half zeven. Gezamelijke voorbereiding, maar wel om elf de deur uit. Bij zieken niks extras doen. Wijken die veel extra hebben door een of andere mailing net effe helpen. Zeuren over koffie. Zeuren over hoe zwaar de week wel niet was.
  zondag 6 april 2008 @ 19:31:14 #130
133405 lucky_birdie
hele grote..
pi_57874899
quote:
Op zondag 6 april 2008 18:59 schreef e-wok het volgende:

[..]

Hmm bij ons krijg je geheid op je flikker wanneer je dat doet. Ik laat soms wel eens een paar stukken achter, maar dat is alleen bij onduidelijkheden of onbekendheden in een voor mij nieuwe wijk
Eerst was niet duidelijk of het nou de postbezorgster was *dat de post dus van vrijdag was*
Of dat het de zaterdagwerker was die de post gewoon terug bracht..
Maar nu zijn we bijna 100% zeker dat het van zaterdag is
En het zijn niet 2 brieven ofzo, nee echt complete bundels, enigste "voordeel" is dat ze dus ook op volgorde liggen..

En het bizarre is dat het alleen gebeurd als de vaste teamcoach er niet is op maandag..

Ik heb het al ZO vaak doorgegeven dat ik het eigenlijk helemaal zat ben.. maar ja. het kost mij weer extra tijd..

En de teamcoach zou er wat van zeggen, maar zo te zien maakt het of geen indruk, of hij vergeet het gewoon te zeggen tegen de zaterdagwerker in kwestie..
  zondag 6 april 2008 @ 19:33:58 #131
15869 gr8w8
Better by design.
pi_57874949
Ik vermoed het laatste. Uit eigen ervaring.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 6 april 2008 @ 19:38:11 #132
Maffe Fries
pi_57875036
Ze zijn zeker al lang blij dat ze iemand hebben die het op zaterdag wil doen
  zondag 6 april 2008 @ 19:41:37 #133
133405 lucky_birdie
hele grote..
pi_57875133
quote:
Op zondag 6 april 2008 19:28 schreef gr8w8 het volgende:

[..]

Dat laatste, uit ervaring, s er misschien een andere volgorde van wijken op zaterdag? Ik had een dienst van dik acht uur, vos en dan twee wijken. Met wat mazzel dus al voor negen de straat op, met een wijk die doordeweeks pas na twaalf uitgaat. Dan komt er wel eens nog wel wat na, als ik al weg ben. Van andere wijken, of door de slakken in Eindhoven verkeerd gegooid.

En wat dat betrefd, ik begrijp dat het op maandag zeker vervelend is als er veel stukken zijn blijven liggen, maar op andere dagen is er vaak ook genoeg. Mijn klacht is/was vooral dat 'die fulltimers' de zaterdag ook als gewone werkdag moeten zien en zaterdagwerkers als collega's. En niet als relaxdag en al het vuil afschuiven. Toppertje was een week of drie terug: blauwe bakken waren wat later (wederom foutje in eindhoven uiteraard) en wat doen ze? Ja alles moest ineens op tijd af voor de postbezorgers. Geen schaduwbundel maken okee, nabrengzak aanvullen tja, maar ook hun eigen wijken. Leuke verrassing op zaterdag, om direct bij binnenkomst al 4 bakken te zien staan om half zeven. Gezamelijke voorbereiding, maar wel om elf de deur uit. Bij zieken niks extras doen. Wijken die veel extra hebben door een of andere mailing net effe helpen. Zeuren over koffie. Zeuren over hoe zwaar de week wel niet was.
Nee, het probleem is niet dat er brieven blijven liggen, er liggen complete bundels. Elastiekje erom, volgorde klopt gewoon.. Hij loopt er al zeker vanaf januari, dus ik ga er vanuit dat hij ongeveer wel weet hoe de wijk in elkaar zit inmiddels. Het was regelmatig de laatste bundel van de wijk (geen zin meer in de laatste bundel?) en van de week was het een klein straatje met 8 huizen, ergens aan de rand van de wijk,
Ik weet 100% zeker dat de volgorde van de wijk klopt, en de wijk is niet veel eerder klaar op zaterdag dan op een doorsnee dinsdag of donderdag..
Er staat trouwens 4.50 voor de wijk, en hij heeft er verder geen extra dingen bij.

Ben zelf trouwens ook officieel zaterdagwerker Werk momenteel alleen bijna iedere week 6 dagen per week @ postkantoor..
En wij moeten wel alles meenemen door de weeks.. (hoewel ik eerlijkheidshalve moet toegeven dat wij nooit *klopt af* last hebben van bakken die laat zijn)
We zijn hier nooit voor 12en klaar met voorbereiden..
Geloof dat we zo'n 18 wijken voorbereiden, met gemiddeld 5 a 6 mensen..
  zondag 6 april 2008 @ 19:43:51 #134
133405 lucky_birdie
hele grote..
pi_57875161
quote:
Op zondag 6 april 2008 19:38 schreef Peterselieman het volgende:
Ze zijn zeker al lang blij dat ze iemand hebben die het op zaterdag wil doen
:

Daar kun je nog wel eens gelijk in hebben..
  zondag 6 april 2008 @ 19:50:40 #135
15869 gr8w8
Better by design.
pi_57875277
Kan je 'm er zelf niet even goed over de oren wassen? Tuurlijk, taak van de teamcoach, maar soms veel effectiever. De prullenbakken zijn groot genoeg.
  zondag 6 april 2008 @ 20:04:03 #136
77531 Grrrrrrrr
*PURRRRR*
pi_57875548
quote:
Op zondag 6 april 2008 19:50 schreef gr8w8 het volgende:
Kan je 'm er zelf niet even goed over de oren wassen? Tuurlijk, taak van de teamcoach, maar soms veel effectiever. De prullenbakken zijn groot genoeg.
Inderdaad, als je weet wie het is is het een goed idee om die persoon er persoonlijk op aan te spreken. Als je dat gewoon op een vriendelijke manier doet zou dat al wel eens kunnen schelen.
  zondag 6 april 2008 @ 20:11:47 #137
133405 lucky_birdie
hele grote..
pi_57875688
als er maandag weer een bundel ligt ga ik dat inderdaad doen.

Maar ik ben schijnbaar nogal hmm hoe zeg je dat.. positief ingesteld, en ging er vanuit dat het wel geregeld zou worden door de teamcoach..

niet dus..
  FOK!fotograaf zondag 6 april 2008 @ 20:43:57 #138
73911 ultra_ivo
pi_57876403
Er zijn al mensen uitgemikt voor dit soort grappen.
  zondag 6 april 2008 @ 21:15:02 #139
133405 lucky_birdie
hele grote..
pi_57877041
ze zijn hier ZO makkelijk

voorbeeld
(al eerder verteld)
- postbezorger laat 2 dagen achter elkaar steunpuntzakken staan waarin een bepaalde straat van haar wijk zit.
Ze belt niet dat ze geen post heeft voor die straat / waar die post heen is.. Nee.. het is schijnbaar heel normaal dat je twee dagen achter elkaar voor een grote straat geen post hebt
- zelfde postbezorger laat een bundel in het karretje achter omdat die niet bij haar helft van de wijk hoort. Daar word niet over gebeld, die hooguit 20 huizen bezorg je niet even zelf.. NEE dat laat je gewoon in het karretje zitten
- tassen terug brengen? welneehjoh, er lagen minstens 10 steunpuntzakken in dat karretje.. en wij maar afvragen waar de steunpuntzakken blijven ..
- van verschillende mensen al gehoord dat *dezelfde* postbezorgster regelmatig geen huis aan huis bezorgd,
-postbezorgster heeft al jaren last van haar benen en is dus regelmatig ziek..Waardoor wij er op het laatste moment vaak nog een stuk wijk bij krijgen

en ja.. laatste keer dat ik het rooster checkte werkte ze nog steeds als postbezorgster...
  zondag 6 april 2008 @ 21:27:00 #140
15869 gr8w8
Better by design.
pi_57877323
Herkenbaar, zakken die voor een halve wijk blijven staan. Bij ons zelfs eentje die op haar tweede dag de post maar in de sloot had geflikkerd, geen zin.
  zondag 6 april 2008 @ 21:38:51 #141
133405 lucky_birdie
hele grote..
pi_57877594
Dat soort mensen moet je toch gelijk ontslaan?

Ik weet ZEKER dat we er niet op vooruit zijn gegaan sinds we die postbezorgers hebben..

En ik kan me voorstellen dat die postbezorgers niet zo gemotiveerd zijn, hoorde van een postbezorgster dat ze maar iets van 3 euro per uur over hield..

BIjna al onze wijken zijn di t/m vr. in 2en verdeeld, dus er staat hooguit 2 uur voor een wijk,
Pas rond 1 uur kun je de post ophalen bij een bepaald punt, hoewel ik heb gehoord dat sommige wel eensvan 1 tot half 3 (!!) hebben staan te wachten op post voor hun wijk..
  zondag 6 april 2008 @ 22:02:50 #142
77531 Grrrrrrrr
*PURRRRR*
pi_57878155
quote:
Op zondag 6 april 2008 21:38 schreef lucky_birdie het volgende:
Dat soort mensen moet je toch gelijk ontslaan?

Ik weet ZEKER dat we er niet op vooruit zijn gegaan sinds we die postbezorgers hebben..
Dat mag je alleen niet hardop zeggen

Overigens hebben wij ook een paar hele goede in dienst.
  zondag 6 april 2008 @ 22:05:08 #143
133405 lucky_birdie
hele grote..
pi_57878218
quote:
Op zondag 6 april 2008 22:02 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Dat mag je alleen niet hardop zeggen

Overigens hebben wij ook een paar hele goede in dienst.
Het zal allemaal heus wel berekend zijn, maar helaas zit er een groot verschil tussen theorie en praktijk
We hebben hier ook goede postbezorgers, maar daar valt verder niets over te melden *coughzeurencough* daarom worden ze hier niet vermeld

Geen bericht goed bericht
  zondag 6 april 2008 @ 22:23:36 #144
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_57878637
Mja of gewoon 3 van de 5 steunpunt zakken laten staan op een drukke dag, omdat je later op de dag een cursus hebt. Dan ben ik echt pissig, omdat ik vervolgens tot 18.00 uur door kon lopen om die zakken weg te krijgen. Ik snap het sowieso niet zo heel goed waarom je er met meer post zoveel langer over doet om het weg te brengen. Ik doe er wel een half uur langer over om het weg te brengen, maar beslist niet dubbel zo lang
  Redactie Frontpage / Sport zondag 6 april 2008 @ 22:31:26 #145
Maffe Fries
pi_57878851
Ik heb ook wel eens gehad dat ik later op de dag verplichitingen had. Gewoon die dagen extra hard doorlopen en dat moet genoeg zijn als de post op tijd is aangeleverd.
  Redactie Frontpage maandag 7 april 2008 @ 12:28:30 #146
J'adore hardcore
pi_57886909
quote:
Op zondag 6 april 2008 21:27 schreef gr8w8 het volgende:
Herkenbaar, zakken die voor een halve wijk blijven staan. Bij ons zelfs eentje die op haar tweede dag de post maar in de sloot had geflikkerd, geen zin.
En dan denken dat ze er toch niet achter komen
pi_57887641
Ik ben eergisteren begonnen als zaterdagbesteller, vandaar een tvp.
Fluitbekzeenaalden zijn tropische & subtropische zoutwatervissen die hun naam te danken hebben aan hun buisvormige snuit, die aan een fluit doet denken.
  maandag 7 april 2008 @ 18:32:41 #148
Bijdehand mannetje
pi_57893695
quote:
Op zondag 6 april 2008 21:38 schreef lucky_birdie het volgende:
En ik kan me voorstellen dat die postbezorgers niet zo gemotiveerd zijn, hoorde van een postbezorgster dat ze maar iets van 3 euro per uur over hield..

BIjna al onze wijken zijn di t/m vr. in 2en verdeeld, dus er staat hooguit 2 uur voor een wijk,
Pas rond 1 uur kun je de post ophalen bij een bepaald punt, hoewel ik heb gehoord dat sommige wel eensvan 1 tot half 3 (!!) hebben staan te wachten op post voor hun wijk..
Bij ons staan veel postbezorgerswijken erg krap. De tijden zijn alleen haalbaar als je uitgaat van een scenario met weinig post en geen h-a-h. De tijden zijn erop gebaseerd dat je de post ophaalt bij een depot "in de wijk". Dat laatste is een rekbaar begrip, we hebben zegge en schrijven 2 depots, waarvan er 1 slechts 3 dagen per week te gebruiken is. Vanuit het andere depot is het nog 10 a 15 minuten fietsen naar de verder gelegen wijken. Bovendien is de aflooptijd eraf gehaald, omdat je na het lopen van je wijk gelijk naar huis kan. Maar soms moet je dus nog een keer terug naar het depot, bijv. als je nog een wijk hebt. En zelfs na je laatste wijk kan je niet meteen naar huis, want dan mag je IN EIGEN TIJD nog een keer naar het depot om je tassen (en evt. bezorgrapportje) in te leveren. Op zaterdag zelfde verhaal. Dus niet geheel onbegrijpelijk dat zo´n postbezorger of zaterdagbesteller denkt, dikke lul, ik neem die tassen gewoon mee naar huis. Volgens mij mogen ze je niet eens verplichten in eigen tijd die tassen terug te brengen, want het is mijn eigen tijd, dus daar hebben zij niets over te zeggen.

Ik ben trouwens deeltijdwerker (al bijna 10 jaar), dus het is niet zo dat alleen die postbezorgers de looptijden te krap vinden, dat is ook de ervaring van mij, en zelfs van bestellers met 25+ dienstjaren.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 7 april 2008 @ 18:48:07 #149
Maffe Fries
pi_57893995
quote:
Op maandag 7 april 2008 13:05 schreef fluitbekzeenaald het volgende:
Ik ben eergisteren begonnen als zaterdagbesteller, vandaar een tvp.
Welkom hier
  dinsdag 8 april 2008 @ 15:29:58 #150
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_57911594
Ik begin volgende week eindelijk weer als alles (fysiek gezien) goed verloopt deze week met het herstel.
Bij elkaar bijna 5 weken eruit gelegen met een flinke kneuzing in m'n voet en door allerlei papierwerk en verplichtingen in het begin niet de rust kunnen geven die noodzakelijk was.
Opzich niet zo heel erg, aangezien ik genoeg andere zaken aan me hoofd had in diezelfde periode, maar ben wel weer blij dat ik eindelijk weer kan beginnen.

Overigens ook postbezorger zoals de meeste hier in het topic, 4 dagen in de week trouwens.
En het werk zelf bevalt me zeker, lekker een muziekje aan en de tijd vliegt voorbij, zeker met het huidige weer.
  dinsdag 8 april 2008 @ 17:23:33 #151
133405 lucky_birdie
hele grote..
pi_57914168
quote:
Op maandag 7 april 2008 18:32 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Bij ons staan veel postbezorgerswijken erg krap. De tijden zijn alleen haalbaar als je uitgaat van een scenario met weinig post en geen h-a-h. De tijden zijn erop gebaseerd dat je de post ophaalt bij een depot "in de wijk". Dat laatste is een rekbaar begrip, we hebben zegge en schrijven 2 depots, waarvan er 1 slechts 3 dagen per week te gebruiken is. Vanuit het andere depot is het nog 10 a 15 minuten fietsen naar de verder gelegen wijken. Bovendien is de aflooptijd eraf gehaald, omdat je na het lopen van je wijk gelijk naar huis kan. Maar soms moet je dus nog een keer terug naar het depot, bijv. als je nog een wijk hebt. En zelfs na je laatste wijk kan je niet meteen naar huis, want dan mag je IN EIGEN TIJD nog een keer naar het depot om je tassen (en evt. bezorgrapportje) in te leveren. Op zaterdag zelfde verhaal. Dus niet geheel onbegrijpelijk dat zo´n postbezorger of zaterdagbesteller denkt, dikke lul, ik neem die tassen gewoon mee naar huis. Volgens mij mogen ze je niet eens verplichten in eigen tijd die tassen terug te brengen, want het is mijn eigen tijd, dus daar hebben zij niets over te zeggen.

Ik ben trouwens deeltijdwerker (al bijna 10 jaar), dus het is niet zo dat alleen die postbezorgers de looptijden te krap vinden, dat is ook de ervaring van mij, en zelfs van bestellers met 25+ dienstjaren.
Ja maar alles staat krap, zoniet onhaalbaar qua tijd. Ook hier.. Maar ja.. ze hebben het uitgerekend, en volgens de computer kan het wel... en computers hebben altijd gelijk

Heel vreemd dat ineens iedereen in mijn groep te langzaam is.. Nooit last van gehad in de 8 jaar dat ik er werk, maar nu ben ik ineens te langzaam (geldt dus ook voor mijn collega's..)

Hier is ook maar 1 depot voor alle wijken in onze code. Vanaf dat punt is het ook nog 10 minuten fietsen naar de wijken die verder liggen.. Het zou makkelijker zijn als de post gewoon naar de steunpunten word gebracht in de wijken, alle wijken hier hebben iig 1 steunpuntadres. Geen idee waarom ze dat dan niet gewoon doen.
We moeten nu twee steunpuntzakken naar het depot sturen, en als je meer tassen met post hebt, moeten die naar het steunpuntadres in de wijk worden gestuurd.

Mijn fietstassen heb ik al heel snel "ingepikt"
We hadden zulke slechte tassen hier liggen, en ik begon pas om 10 uur op zaterdag, dus het gebeurde regelmatig dat de tassen die er nog hingen niet op mn fiets paste omdat de beugels kapot waren, of dat je eerst een steunpuntzak in je tas moest doen omdat er zulke grote gaten in de fietstassen zaten..

Steunpuntzakken breng ik ook niet gelijk terug, maar ik neem ze wel altijd mee..
De meeste postbezorgers laten ze gewoon bij het steunpuntadres liggen.. waar ze vervolgens gewoon blijven liggen..
ik geloof dat ze daar opgehaald zouden moeten worden, maar dat gebeurd volgens mij nooit
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 8 april 2008 @ 17:27:27 #152
Maffe Fries
pi_57914250
Dan is het bij ons beter geregeld. Het komt wel eens voor dat grijze zakken enkele dagen bij een steunpunt blijven liggen, maar dit is eerder uitzondering dan regel gelukkig. Scheelt denk ik ook dat ik in een kleine vestiging werk met relatief veel depots
  dinsdag 8 april 2008 @ 17:43:26 #153
133405 lucky_birdie
hele grote..
pi_57914505
Nah, we hebben voor onze groep maar 1 depot, maar we hebben wel steunpuntadressen in al onze wijken.
Ik heb geen idee hoe dat is bij onze andere groepen eigenlijk..

Alle wijken in mijn groep liggen > 15min fietsen vanaf het kantoor.

Onze vestiging was niet zo groot, maar we hebben hier erg veel nieuwbouw, waardoor er steeds meer wijken bijkomen. En een postkantoor in de omgeving is samengevoegd met ons kantoor, waardoor er nog meer mensen / wijken bij kwamen.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 8 april 2008 @ 18:12:20 #154
Maffe Fries
pi_57914995
Bij onze vestiging hoort meer buitengebied waarvoor 3 auto's nodig zijn om alle adressen bij langs te gaan en zakjes naar de dorpen in de omgeving van de vestiging te brengen.
pi_57915276
quote:

[..]

Wat is dat voor een fucking bullshit? Dat pik je toch gewoon niet? Op en neer fietsen tussen depots is gewoon werktijd. Klaar!
  dinsdag 8 april 2008 @ 20:47:12 #156
136780 Nosh
hurpdurp
pi_57918267
Dramadag vandaag. Veel zieken, extra wijk erbij, wat geen probleem is, totdat je fiets er in de eerste wijk mee ophoudt. Ketting gebroken.
Alles met de hand gedaan, daarna een bestelfiets geregeld, en in een uurtje de laatste behoorlijke wijk gerend, omdat ik om zeven een tentamen had.

Ach, we zijn tenminste bruin in het gezicht.
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
  dinsdag 8 april 2008 @ 20:51:12 #157
136780 Nosh
hurpdurp
pi_57918394
En wat betreft die urennormen: die slaan inderdaad nergens op (al begin ik ze te benaderen ), maar hier is het een kwestie van een mailtje met je uren sturen naar de teamleider, om vervolgens netjes alles uitbetaald te krijgen. Tuurlijk, als je hele extreme pieken hebt hoor je het ook wel (zoals vandaag, in totaal zes uur op pad geweest, exclusief twee uur bezig met voorbereiden voor mezelf en anderen), maar verder doen ze niet moeilijk.
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
  dinsdag 8 april 2008 @ 22:09:32 #158
Bijdehand mannetje
pi_57920523
quote:
Op dinsdag 8 april 2008 20:51 schreef Nosh het volgende:
En wat betreft die urennormen: die slaan inderdaad nergens op (al begin ik ze te benaderen ), maar hier is het een kwestie van een mailtje met je uren sturen naar de teamleider, om vervolgens netjes alles uitbetaald te krijgen. Tuurlijk, als je hele extreme pieken hebt hoor je het ook wel (zoals vandaag, in totaal zes uur op pad geweest, exclusief twee uur bezig met voorbereiden voor mezelf en anderen), maar verder doen ze niet moeilijk.
Helaas gaat het hier niet zo makkelijk. Hier mogen we geen uren meer schrijven, omdat zoals onze coach stelt, je ook wel eens wat eerder klaar bent, en dat compenseert elkaar. Nou, ik dacht het niet! Met deze tijden loop je altijd uit, behalve als je geen HAH hebt dan red je het net. Maar van eerder klaar zijn is geen sprake. We zijn pas net met deze nieuwe systematiek begonnen, dus ik zie het nog even aan. Maar aan het eind van de maand maak ik de balans op, en dan kan de coach gaan lappen. Ik ben er nog niet uit wat ik ga doen als ze weigert, maar ik heb een paar opties:
-met de vestigingsmanager praten (weet niet of dat zin heeft, want hij bedenkt in feite het beleid wat de coach uitvoert)
-vakbond bellen en evt. loonvordering instellen
-weigeren nog langer meer uren te werken dan mijn contract
-overplaatsing aanvragen naar vestiging met een minder onredelijke teamcoach
pi_57928295
quote:
Op dinsdag 8 april 2008 22:09 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Helaas gaat het hier niet zo makkelijk. Hier mogen we geen uren meer schrijven, omdat zoals onze coach stelt, je ook wel eens wat eerder klaar bent, en dat compenseert elkaar. Nou, ik dacht het niet! Met deze tijden loop je altijd uit, behalve als je geen HAH hebt dan red je het net. Maar van eerder klaar zijn is geen sprake. We zijn pas net met deze nieuwe systematiek begonnen, dus ik zie het nog even aan. Maar aan het eind van de maand maak ik de balans op, en dan kan de coach gaan lappen. Ik ben er nog niet uit wat ik ga doen als ze weigert, maar ik heb een paar opties:
-met de vestigingsmanager praten (weet niet of dat zin heeft, want hij bedenkt in feite het beleid wat de coach uitvoert)
-vakbond bellen en evt. loonvordering instellen
-weigeren nog langer meer uren te werken dan mijn contract
-overplaatsing aanvragen naar vestiging met een minder onredelijke teamcoach
Mja, als je geen uren meer mag schrijven wordt het lastig natuurlijk. Vraag me af waar dat beleid vandaan komt eerlijk gezegd, normaal gesproken heeft het management zich aan de voorgeschreven richtlijnen van het rayon te houden. Vestigingsmanager en teamcoach mogen dat soort dingen niet zomaar zelf bedenken. Ik zou eens contact met de vakbond opnemen om te vragen hoe en wat.
pi_57934729
Dat beleid is bij ons ook een tijdje geweest, waardoor veel zaterdagspostbodes aan het einde van de maand een uur of 5 misten. Daar is tijden over geklaagd geworden, maar dat bracht geen verandering in de situatie, totdat er opeens door onbekende oorzaak weer teruggeschakeld werd naar het opschrijven van je tijd.
pi_57943845
Ik word zaterdagbezorger in Valthermond.
  donderdag 10 april 2008 @ 11:20:00 #162
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_57953203
quote:
Op woensdag 9 april 2008 21:38 schreef Tinuzzz_Talpa het volgende:
Ik word zaterdagbezorger in Valthermond.
Gefeliciteerd !

Het is een erg leuk baantje moet ik zeggen. En het verdiend ook nog eens goed.
Nothing is what it seems
pi_57957250
Lees net dit op het intranet:

.............

De essentie van dat voorstel is om te komen tot een cao Productie voor werknemers in de schalen 1 t/m 4 op een meer marktconform niveau van arbeidsvoorwaarden. Dit arbeidsvoorwaardenniveau ligt 25% lager ligt dan het huidige niveau van de cao voor TNT. Om het inkomen voor bepaalde tijd aan te vullen, dan wel werknemers in staat te stellen naar een andere werkgever over te stappen, heeft de werkgroep voorgesteld om deze medewerkers een budget ter beschikking te stellen. Het alternatief van de werkgroep is door zowel TNT als de vakorganisaties als interessant bestempeld.

Lijkt me niet zo fijn. Zou dan zelf ook in de cao Productie vallen en dus heel wat in moeten leveren qua arbeidskvoorwaarden. Hoop dat het meevalt wat we in moeten leveren, want ben juist hier gaan werken, omdat je hier zo veel verdient.

Laten we het beste er van hopen....
  donderdag 10 april 2008 @ 16:24:02 #164
1037 Kaos
see you in 2017
pi_57959884
De vraag voor mij blijft, wat houdt die 25% precies in? Gaat dat over toeslagen/pensioen/fietsvergoeding/koffiegeld etc. of ook om je salaris?
  Redactie Frontpage donderdag 10 april 2008 @ 16:58:57 #165
J'adore hardcore
pi_57960598
Volgens de gedrukte versie van 'De Pers' (op Internet kan ik het niet terugvinden) is de kans groot dat er volgende week donderdag gestaakt wordt. Er zou nog niet bekend zijn op welke manier: de hele dag plat, of de post later gaan bezorgen...
pi_57962009
quote:
Op donderdag 10 april 2008 16:24 schreef Kaos het volgende:
De vraag voor mij blijft, wat houdt die 25% precies in? Gaat dat over toeslagen/pensioen/fietsvergoeding/koffiegeld etc. of ook om je salaris?
Waar het ook over gaat, 25% is een verdomd groot stuk uit de koek. Je zou eens 25% minder productief moeten worden met zijn allen, het bedrijf zou meteen omvallen.
  FOK!fotograaf donderdag 10 april 2008 @ 19:33:55 #167
73911 ultra_ivo
pi_57963741
quote:
Op donderdag 10 april 2008 16:24 schreef Kaos het volgende:
25% aan de kosten die het bedrijf heeft aan de medewerkers van schalen 1 t/m 4.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 10 april 2008 @ 19:35:02 #168
Maffe Fries
pi_57963757
Even het hele stukje van Intranet:
quote:
Vakbonden wijzen 3% salarisverhoging af

08 april 2008 - Op maandag 7 april hebben bedrijfsleiding en vakorganisaties opnieuw cao-overleg gevoerd. TNT heeft aangeboden de salarissen in totaal met 3% te verhogen.

Dit aanbod is verdeeld in twee delen: 1,5% salarisverhoging per 1 april 2008 en 1,5% per 1 januari 2009. Deze laatste verhoging op voorwaarde dat partijen in de loop van 2008 definitieve afspraken hebben gemaakt over de noodzakelijke besparingen, waaronder de cao Productie. Zolang hierover nog geen afspraken zijn gemaakt, wordt deze laatste verhoging uitgekeerd als een eenmalige uitkering.

In november 2007 is de werkgroep Alternatieven ingesteld. Deze werkgroep bestond uit deskundigen vanuit vakorganisaties en bedrijf en had als opdracht om mogelijke alternatieven aan te dragen.
De conclusie van de werkgroep is dat, naast efficiencymaatregelen, ingrepen op arbeidsvoorwaarden hoe dan ook noodzakelijk zijn om de kostprijs van onze concurrenten te benaderen en daarmee zoveel mogelijk volume en werkgelegenheid te behouden. De werkgroep heeft daarvoor een voorstel uitgewerkt dat verder gaat dan de eerder door de bedrijfsleiding ingediende voorstellen.

De essentie van dat voorstel is om te komen tot een cao Productie voor werknemers in de schalen 1 t/m 4 op een meer marktconform niveau van arbeidsvoorwaarden. Dit arbeidsvoorwaardenniveau ligt 25% lager ligt dan het huidige niveau van de cao voor TNT. Om het inkomen voor bepaalde tijd aan te vullen, dan wel werknemers in staat te stellen naar een andere werkgever over te stappen, heeft de werkgroep voorgesteld om deze medewerkers een budget ter beschikking te stellen. Het alternatief van de werkgroep is door zowel TNT als de vakorganisaties als interessant bestempeld.

Het voorstel van TNT, mede gebaseerd op de voorstellen van de werkgroep deskundigen, gaat om een totaalpakket van marktconforme arbeidsvoorwaarden. In dit pakket zit onder meer een cao Productie voor de schalen 1 tot en met 4 (zonder Pakketservice en Transport). De vermindering van arbeidsvoorwaarden kan worden opgevangen door fatsoenlijke overgangsmaatregelen.

Helaas heeft de bedrijfsleiding moeten constateren dat de vakorganisaties onverkort blijven vasthouden aan een structurele verhoging van 3,5% per 1 april 2008, zonder dat er met de vakorganisaties op dit moment concrete afspraken zijn te maken over de noodzakelijke besparingen. TNT vindt de looneis van de vakorganisaties zonder helderheid te geven over de cao Productie niet verantwoord. Hierdoor wordt het kostprijsverschil met onze concurrenten verder vergroot, terwijl bonden en bedrijfsleiding keer op keer gezamenlijk hebben geconstateerd dat een verkleining van dit verschil noodzakelijk is om volume, en daarmee arbeidsplaatsen, vast te houden.

TNT is met haar voorstel voor de structurele salarisverhogingen heel ver gegaan. Bovendien heeft de bedrijfsleiding in ruil voor de besparingen via de cao Productie een omvangrijk budget op tafel gelegd. Hiermee worden de sociale consequenties van de invoering van de cao Productie zo veel mogelijk verzacht.

De vakorganisaties hebben aangegeven met een ultimatum te zullen komen om hun eisen af te dwingen. TNT zou het zeer betreuren als het daadwerkelijk tot acties zou komen. Het gevolg hiervan zal zijn dat de positie van concurrenten wordt versterkt en er geen structurele oplossing komt voor onze te hoge kostprijs. Dit betekent een verdere aantasting van volumes en dus werkgelegenheid bij TNT Post.

Nota bene
Deze informatie geldt niet voor zaterdagbestellers en postbezorgers. Voor hen zullen aparte voorstellen worden ingediend. Medewerkers van niet-NIMP onderdelen zoals Express zullen apart worden geïnformeerd.
pi_57963985
hmm.. ben benieuwd..

Ik heb vandaag trouwens zo gelachen, in een van de wijken hier heb je aan de voorkant van de huizen ramen tot op de grond.
In een van die huizen woont een hondje, iets van een boerenfox oid, hij blaft nogal veel, en word helemaal hysterisch als ie de postbode voorbij ziet lopen.

Vandaag kwam ik aangelopen, en ik zag de hond nergens.. Nja.. dacht dat hij uitgelaten werd oid.
Maar op het moment dat ik de post in de bus gooi hoor ik geblaf, ik kijk, en ik zie het hondje op me af komen stormen.. Hondje was alleen op dat moment IN het huis, en was schijnbaar even vergeten dat er een raam tussen ons in zat
dus met een harde klap knalt hondje in volle vaart tegen het raam op
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 10 april 2008 @ 19:48:07 #170
Maffe Fries
pi_57964095
Gehehe. Zal m leren.
pi_57967398
quote:
Op donderdag 10 april 2008 19:33 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

25% aan de kosten die het bedrijf heeft aan de medewerkers van schalen 1 t/m 4.
misschien is dat 5% loon ofzo voor ons
  FOK!fotograaf donderdag 10 april 2008 @ 22:01:21 #172
73911 ultra_ivo
pi_57967465
dan moeten er eerst flink wat mensen uit voordat het tot zoveel beperkt blijft. Het geneuzel over 'marktconforme arbeidsvoorwaarden' stemt toch tot nadenken.
  donderdag 10 april 2008 @ 23:05:14 #173
133414 Joesse
Surrender your ego
pi_57969862
heeee een TNT topic

ik werk als zaterdagpostbode in Arnhem Hazenkamp, heb daarvoor nog in Utrecht gezeten bij Cartesiusweg..
pi_57970748
Op het sorteercentrum hing ook een affiche om volgende week donderdag naar ik geloof Utrecht te komen om actie te voeren. De vakbonden waren het niet eens met de voorstellen van TNT Post. Reiskosten worden vergoed en je kunt je opgeven door een van de twee genoemde telefoonnummers te bellen. Als er veel mensen willen gaan, regelen ze zelfs een bus.

Denk zelf niet dat ik ga hoor, ik moet ook gewoon naar school. Ben het op zich wel een beetje eens met de vakbonden, maar actievoeren hoeft van mij niet. We zullen vanzelf zien wat ze bereiken.
  FOK!fotograaf donderdag 10 april 2008 @ 23:32:05 #175
73911 ultra_ivo
pi_57970817
Donderdag is dacht ik een aandeelhoudersvergadering.
  vrijdag 11 april 2008 @ 15:59:35 #176
181312 kvdv
<=50mm Baby!
pi_57984526
Doe mij nog maar een wijkje met dit weer!
pi_57984647
quote:
Op vrijdag 11 april 2008 15:59 schreef kvdv het volgende:
Doe mij nog maar een wijkje met dit weer!
Ideaal vandaag inderdaad. Geen HAH, zonnetje en weinig wind. Dan is het opeens best een heel leuk baantje
  FOK!fotograaf vrijdag 11 april 2008 @ 16:59:48 #178
73911 ultra_ivo
pi_57985973
Warm genoeg voor de korte broek. Zo ken ik het vak weer
pi_57998361
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 16:58 schreef Synthesist het volgende:
Ik ben ook op zoek naar een bijbaantje, en in t weekend werken lijkt me wel leuk.

Vandaag aangenomen voor de zaterdag
  zaterdag 12 april 2008 @ 14:58:36 #180
136780 Nosh
hurpdurp
pi_58003468
quote:
Op zaterdag 12 april 2008 10:43 schreef Synthesist het volgende:

[..]

Vandaag aangenomen voor de zaterdag
Netjes.
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
  zaterdag 12 april 2008 @ 15:27:16 #181
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_58004021
Wat een lekker dagje vandaag. En dan ook even twee wijken lopen in de tijd dat ik er normaal 1 loop. Kom maar door met die centen
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 12 april 2008 @ 16:13:03 #182
Maffe Fries
pi_58004864
Was idd geen fluit te doen zeg. Half uur eerder klaar dan normaal.
pi_58005081
09:30 begonnen, 13:00 klaar. Krijg doorbetaald tot 15:30 uur. Ik wil meer van dit soort zaterdagen
  zaterdag 12 april 2008 @ 16:46:42 #184
15869 gr8w8
Better by design.
pi_58005435
Dus die tijden en het salaris kan wel wat strakker?
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 12 april 2008 @ 17:00:46 #185
Maffe Fries
pi_58005670
Nee, want er hoeft maar een beetje meer post te zijn en je doet er zo een stuk langer over dan vandaag.
  zaterdag 12 april 2008 @ 17:22:09 #186
15869 gr8w8
Better by design.
pi_58006024
Wanneer is dat voor het laatst geweest?
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 12 april 2008 @ 17:38:48 #187
Maffe Fries
pi_58006287
Vorige week, toen ik voor bijna iedere brievenbus wel iets had en nog steeds binnen de tijd bleef. Zelfs met reclame blijf ik op zaterdag wel binnen de tijd. Alleen met de kerstdagen is dat niet gelukt.

Mja, jij moet er als ex-postbode ook wel het een en ander van af weten
pi_58006659
quote:
Op zaterdag 12 april 2008 17:00 schreef Peterselieman het volgende:
Nee, want er hoeft maar een beetje meer post te zijn en je doet er zo een stuk langer over dan vandaag.
Idd, normaal gesproken sla je nooit vier huizen achter elkaar over, maar vandaag gebeurde dat regelmatig!
  zaterdag 12 april 2008 @ 18:32:32 #189
15869 gr8w8
Better by design.
pi_58007139
quote:
Op zaterdag 12 april 2008 17:38 schreef Peterselieman het volgende:
Vorige week, toen ik voor bijna iedere brievenbus wel iets had en nog steeds binnen de tijd bleef. Zelfs met reclame blijf ik op zaterdag wel binnen de tijd. Alleen met de kerstdagen is dat niet gelukt.

Mja, jij moet er als ex-postbode ook wel het een en ander van af weten
Daarom, ik ga deze info verkopen aan het MT.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 12 april 2008 @ 22:04:44 #190
Maffe Fries
pi_58011424
Vandaag een brief gekregen dat ze als je vaste diensten hebt geen roosterbriefjes meer geven, tenzij je een andere dienst krijgt of dat je een dagje vrij hebt.
  zaterdag 12 april 2008 @ 22:12:57 #191
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_58011599
Ik heb geen flauw idee of ik 'binnen de tijden' blijf, ik loop gewoon die rondes en vul de tijden (sinds kort weer) in en heb geen klachten gehoort waarmee ik er dus vanuit ga dat het wel in orde is.
Als het goed is een dinsdag weer beginnend met m'n ochtendloop en dan in de loop van de week de wijk van de middag er ook bij als het fysiek allemaal goed gaat.
En anders wéer de ziektewet in, iets waar ik absoluut niet op zit te wachten.
  zaterdag 12 april 2008 @ 22:48:39 #192
108725 e-wok
pi_58012290
Vandaag was het heerlijk rustig, weer een halfuur van de baas. Dat mocht ook wel een keer, want ik loop meestal 10 á 15 minuten in mijn eigen tijd. Vind dit op zich niet zo heel erg, op kantoor is het altijd erg gezellig.
Ik weet sinds kort dat ik hooikoorts heb, dus dat is voor mij het enige nadeel aan dit weer. Maar goed, ik loop al dik 5 jaar met veel plezier mijn postronde op zaterdag
  maandag 14 april 2008 @ 21:25:56 #193
181312 kvdv
<=50mm Baby!
pi_58052541
Omfg, ben toch altijd blij als de maandag er weer op zit. Ik ken nog niet alle wijken, en dan wordt je verrast met 6 wijken waarvan 3 nieuw ofzo. Aargh. En dan ook nog zelf voorbereiden (normaal doe ik alleen bezorgen). En dan die berg AGT..

Fucking 50min langer op gedaan dan dat ik uitbetaald krijg.
Dat wordt hollen de rest van de week om hier en daar weer 'n halfuurtje weg te pikken

Owja, en m'n fiets gaat het binnekort begeven denk ik.

Naja, morgen weer 2 relaxte wijkjes... en verder kijken we niet vooruit
pi_58053176
Ik heb zo'n hekel aan de maandag. Zo enorm inefficiënt. Nieuwe dienstregeling is vandaag bij ons in gegaan dus dat was nog even kijken wat er anders is geworden.

Toch zeg ik altijd wel ja als ze vragen of ik op maandag wil werken. Soort van zelfkwelling .
  maandag 14 april 2008 @ 21:46:21 #195
181312 kvdv
<=50mm Baby!
pi_58053287
quote:
Op maandag 14 april 2008 21:43 schreef MrX1982 het volgende:
Toch zeg ik altijd wel ja als ze vragen of ik op maandag wil werken. Soort van zelfkwelling .
Of het niet "Nee" kunnen zeggen?
pi_58053393
quote:
Op maandag 14 april 2008 21:46 schreef kvdv het volgende:

[..]

Of het niet "Nee" kunnen zeggen?
Nee .

Het is meer vanuit financieel oogpunt dat ik ja zeg.
pi_58062091
Ik heb één keer op maandag gewerkt (buiten HAH vouwen dan, da's lekker makkelijk...en saai), en ik doe het nooit meer (tenzij ik alle wijken goed ken dan...). Ik kreeg toen vijf wijken die ik nog nooit gelopen had, waarvan twee met veel bedrijven. Er waren geen plattegrondjes meer op de vestiging, dus ik mocht het zelf maar uitzoeken. Maar twee tassen met post, met idd een berg aangetekenen. En dan dus zelf maar uitzoeken hoe je het beste kan lopen, waar de meeste wijken ook nog eens niet logisch in elkaar zaten. Uiteindelijk een stuk of drie bundels mee terug naar de vestiging genomen omdat ik bepaalde straatjes gewoon niet kon vinden en het tegen vijf uur begon te lopen, ik zag het gewoon niet meer zitten...

Als je alles goed kent is het misschien wel relaxed, maar voor mij was het een ramp destijds
pi_58065319
quote:
Op maandag 14 april 2008 21:25 schreef kvdv het volgende:
Omfg, ben toch altijd blij als de maandag er weer op zit. Ik ken nog niet alle wijken, en dan wordt je verrast met 6 wijken waarvan 3 nieuw ofzo. Aargh. En dan ook nog zelf voorbereiden (normaal doe ik alleen bezorgen). En dan die berg AGT..

Fucking 50min langer op gedaan dan dat ik uitbetaald krijg.
Wat is dat toch dat er hier zoveel mensen met "vaste" tijden lijken te werken? Bij ons werken we al jaren met het schrijven van je tijd. Ik dacht eerlijk gezegd dat het streven was om dat ook landelijk te doen.
  dinsdag 15 april 2008 @ 14:21:52 #199
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_58066627
quote:
Op dinsdag 15 april 2008 13:12 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Wat is dat toch dat er hier zoveel mensen met "vaste" tijden lijken te werken? Bij ons werken we al jaren met het schrijven van je tijd. Ik dacht eerlijk gezegd dat het streven was om dat ook landelijk te doen.
Bij ons schrijven we alleen tijden op als het heel erg druk is ( KNJ etc. )
Nothing is what it seems
  dinsdag 15 april 2008 @ 14:46:07 #200
181312 kvdv
<=50mm Baby!
pi_58067074
quote:
Op dinsdag 15 april 2008 13:12 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Lucky dan, hier niet... voor iedere wijk staat 'n bepaalde tijd. Als je geluk hebt (weinig post+geen HAH) pik je daar 'n paar minuten van, maar in mijn geval haal ik het meestal maar net. We hebben wel (soms) van die bezorgrapportjes, waar je dan je begin en eindtijd op invult. Maar volgens mij wordt daar niet veel mee gedaan wanneer blijkt dat je er wat langer op doet. Ik kan me vergissen hoor, maarja... ik ben ook niet iemand die zich daar zo enorm druk over maakt.
pi_58068789
Mijn wijk heeft ook een vaste tijd. Schrijf wel altijd netjes op hoelang ik erover gedaan heb, de laatste 2 keer was dat netjes precies die tijd
pi_58069963
Ben toch blij dat wij daar al lang vanaf gestapt zijn. Over het algemeen liep ik namelijk vooral heel veel in mijn eigen tijd te werken. En owee als je daar eens iets over zei .
  dinsdag 15 april 2008 @ 18:59:17 #203
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_58071418
Vandaag eindelijk weer eens gelopen en het was weer eens ouderwets chaotisch, ontbrak gelukkig ook maar een folder of 50 in de eerste lading.
Fysiek wilde het nog niet echt lekker, uiteindelijk toch ook maar m'n eigen middagwijk ook nog gedaan waar ze eigenlijk een ander voor hebben gezien het 'rustig beginnen' advies van de huisarts, waren er weer een berg ziek namelijk.

Eens kijken of ze er nu gelijk vanuit gaan dat ik structureel de rest van de week ook beiden weer ga doen, mag toch hopen voor ze van niet want dan zal iemand anders teleurgesteld moeten worden.
  FOK!fotograaf dinsdag 15 april 2008 @ 20:21:33 #204
73911 ultra_ivo
pi_58073290
Als ik reserve ben moet ik tijd schrijven, voor de rest gewoon wat er voor je dienst staat. Eventueel bijwerk moet je er gewoon bij doen als men denkt dat je dit binnen je tijd redt.
pi_58090050
quote:
Op dinsdag 15 april 2008 20:21 schreef ultra_ivo het volgende:
Als ik reserve ben moet ik tijd schrijven, voor de rest gewoon wat er voor je dienst staat. Eventueel bijwerk moet je er gewoon bij doen als men denkt dat je dit binnen je tijd redt.
Vaag, ik krijg gewoon sowieso de tijd die voor de wijk staat. En als je er langer over doet krijg je dat gewoon betaald. Ook bijvoorbeeld als je staat te wachten op bijvoorbeeld je tassen, of dat de aanvoer er nog niet is.
pi_58090309
quote:

[..]

Nou, de teamcoach lijkt toch door de knieen te zijn, we mogen weer gewoon schrijven. Ik heb hem duidelijk gemaakt dat als hij niet wil dat ik uitloop schrijf, hij er maar voor moet zorgen dat ik niet meer uitloop. Want het begon de spuigaten uit te lopen, dagen tot 17.30 waren geen uitzondering, en dan ben ik nog deeltijdwerker ook! In plaats van 20 uur werkte ik iedere week minstens het dubbele. De laatste postbezorger was gisteren om 19.00 uur klaar.
  woensdag 16 april 2008 @ 19:36:47 #207
15869 gr8w8
Better by design.
pi_58094380
Zonet op weg naar huis kwam ik veel ex-collega's tegen. Velen met TNT-kleding aan, volgens mij om te gaan protesteren. 17:32 IC van Eindhoven richting Den Bosch & verder. Ik heb even gemist dat er vandaag al actie kwam.
  FOK!fotograaf woensdag 16 april 2008 @ 19:40:46 #208
73911 ultra_ivo
pi_58094475
Vanavond is er een protestvergadering in Utrecht.
pi_58098935
Morgen vragen hoe het was aan degenen die er zijn geweest.
Toch wel klote hoe het nu gaat
Vooral voor degenen die er al jaren werken en echt fulltime doen.
Lekker hoor, miljoenen winst en dan zo.
Van mij mag Peter Bakker eruit; bespaart ook weer miljoenen
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 16 april 2008 @ 22:19:15 #210
Maffe Fries
pi_58099028
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 16 april 2008 @ 22:49:26 #211
Maffe Fries
pi_58099853
Ik heb vandaag gelezen dat ze een van de postbodes van ons kantoor naar een andere locatie overgeplaatst hebben, omdat we bij ons kantoor te veel krachten voor alle diensten hadden rondlopen. Maar wat wil je ook als er geen postbodes weggaan en je wel postbezorgers aanneemt
  woensdag 16 april 2008 @ 22:51:23 #212
15869 gr8w8
Better by design.
pi_58099911
  FOK!fotograaf woensdag 16 april 2008 @ 22:53:19 #213
73911 ultra_ivo
pi_58099982
quote:
Op woensdag 16 april 2008 22:49 schreef Peterselieman het volgende:
Ik heb vandaag gelezen dat ze een van de postbodes van ons kantoor naar een andere locatie overgeplaatst hebben, omdat we bij ons kantoor te veel krachten voor alle diensten hadden rondlopen. Maar wat wil je ook als er geen postbodes weggaan en je wel postbezorgers aanneemt
Zo ben ik ook al een keer moeten verkassen.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 16 april 2008 @ 22:53:38 #214
Maffe Fries
pi_58099994
quote:
Op woensdag 16 april 2008 22:51 schreef gr8w8 het volgende:
Kon het niet laten. Volgende week eerste acties postbodes
Stond al 2 posts boven die van jou
  woensdag 16 april 2008 @ 23:00:52 #215
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_58100226
quote:
Op woensdag 16 april 2008 22:49 schreef Peterselieman het volgende:
+ 1 herkenbaar.

Het wisselt ook zo per week. Soms is er zo weinig te doen dat mijn wijk al ingegooid is uit verveling als ik binnenkom. En op een ander moment zit zelfs de chef rode bakken weg te werken en word ik midden in m'n dienst in paniek gebeld dat er zakken zijn blijven staan, of ik even door wil lopen.
Volgensmij moeten ze helemaal niet bezuinigen, maar gewoon eens orde op zaken stellen.
pi_58115510
Hallo, ik ben ook nieuw bij TNT
Hier schrijven wij ook uren op plus dat we een kwartier pauzeren. Aan het eind van de maand geef je die uren dan door en dan worden ze verwerkt. Echter de eerste twee keren ben ik ruim onder mijn contracturen gebleven (omdat ik ingewerkt werd ging het sneller denk ik). Schrijf ik nu de gewerkte uren op of mijn contracturen per week? Hier twijfel ik over omdat ze lekker vaag in m'n contract gezet hebben iets van: 'werknemer werkt gemiddeld # uren per week". Het woord gemiddeld is dus het twistpunt.
  Redactie Frontpage donderdag 17 april 2008 @ 17:08:13 #217
J'adore hardcore
pi_58115568
Contracturen krijg je sowieso uitbetaald voor zover ik weet?
pi_58115941
Yup, gewoon je uren opschrijven, als je erboven zit hoor je die uitbetaald te krijgen, als je eronder zit aan het eind van het kwartaal moeten ze die uren toch betalen.

Waarmee ik niet zeg dat het ook altijd allemaal netjes zo gaat overigens
pi_58117308
Hier ook weer even een berichtje van mij. Hier hebben ze vanwege de eventuele staking groot spandoek hangen over actie voeren en Abvacabo. En sommigen hehbben een oranje vestje aan met orde regelaar. Dus gaat lekker zo. Ben benieuwd wat er verder nog gaat gebeuren bij ons. Er staat op het bureau ook bordje buiten gebruik!
pi_58117743
quote:
Op donderdag 17 april 2008 17:05 schreef MCH het volgende:
Hallo, ik ben ook nieuw bij TNT
Hier schrijven wij ook uren op plus dat we een kwartier pauzeren. Aan het eind van de maand geef je die uren dan door en dan worden ze verwerkt. Echter de eerste twee keren ben ik ruim onder mijn contracturen gebleven (omdat ik ingewerkt werd ging het sneller denk ik). Schrijf ik nu de gewerkte uren op of mijn contracturen per week? Hier twijfel ik over omdat ze lekker vaag in m'n contract gezet hebben iets van: 'werknemer werkt gemiddeld # uren per week". Het woord gemiddeld is dus het twistpunt.
Het hangt er vanaf of je onder de grote TNT CAO valt. Als dat niet zo is (dus bij zaterdagbesteller of postbezorger) mogen ze de plus-en minuren systematiek niet toepassen (dus de keren dat je uitloopt wegstrepen tegen de keren dat je eerder klaar was). Uitzondering is als je in een roulatie zit, bijv. de ene zaterdag een dienst van 6 uur, de andere zaterdag 4, en dus gemiddeld 5. De term "gemiddeld" in je contract geeft volgens mij alleen maar aan dat het de ene keer wat korter kan zijn, de andere keer langer. Je kan immers niet op het moment dat je tijd om is er mee stoppen, als er nog post in je tassen zit.

Het probleem is echter dat wanneer je tijden in het salarissysteem Harmony worden ingevoerd, dit programma automatisch de uren met elkaar verrekent, en dus geen onderscheid maakt tussen de verschillende CAO´s. Ik loste dit altijd op door altijd minstens mijn contracturen te schrijven. Als ik desondanks te vroeg klaar dreigde te zijn (en dan echt flink te vroeg) dan ging ik meestal wel wat andere dingen doen (bakken opruimen, langzame collega´s helpen) omdat ik me toch wel een beetje schuldig voel als ik tijd in m´n zak steek. Onterecht eigenlijk, want het contract impliceert dat het bedrijf er maar voor moet zorgen dat er voldoende werk voor je is.

Ben benieuwd hoe het straks gaat met de landelijke staking op 27 mei. Doet iedereen er aan mee, dus is de vestiging gewoon hermetisch afgesloten die dag, of gaat de teamcoach mij gewoon inplannen op die dag, er vanuit gaande dat er toch nog mensen komen werken. En als er die dag dan geen werk is, krijg ik dan wel mijn uren betaald?
pi_58117832
Ze moeten dan voor werk voor je zorgen.
Vegen ofzo
  Redactie Frontpage donderdag 17 april 2008 @ 18:54:02 #222
J'adore hardcore
pi_58118060
Ramen lappen, dweilen, kasten poetsen, elastieken tellen, machine stofzuigen, auto's wassen... Genoeg te doen hoor
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 17 april 2008 @ 18:58:37 #223
Maffe Fries
pi_58118165
autowassen, daar heb je de autowasstraat voor, alleen moet je er even heenrijden

Bij ons op kantoor is afwassen ook bij een bepaalde dienst inbegrepen.
  Redactie Frontpage donderdag 17 april 2008 @ 19:02:04 #224
J'adore hardcore
pi_58118248
Bij ons ook, op maandag geloof ik

Maar bij gebrek aan werk kan een extra wasbeurtje geen kwaad. En d'r heen rijden en het wassen kosten ook weer tijd
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 17 april 2008 @ 19:04:37 #225
Maffe Fries
pi_58118301
Klopt. Ik heb ook wel een auto op maandag door de wasstraat gehaald en aan het eind van dinsdagmiddag was het ding nog smeriger dan voor de wasbeurt Gewoon met 80+ over een modderige weg rijden
pi_58138170
Landelijke actiebijeenkomst groot succes: acties volgende week van start

Op woensdagavond 16 april 2008 was het zover. De gezamenlijke vakorganisaties organiseerden een landelijke actiebijeenkomst in het Beatrixtheater in Utrecht. De zaal was afgeladen met 1800 (!) medewerkers van TNT. Wat de medewerkers willen werd daar overduidelijk: Actie !

Na meer dan vijftig overleggen in één jaar tijd is de rek er totaal uit. TNT en vakorganisaties hebben geen akkoord bereikt over een nieuwe CAO. De wensen van het bedrijf en de eisen van de bonden liggen mijlenver uit elkaar. In hoofdlijnen gaat het om:

* Loon: wij eisen 3,5% per 1 april. TNT wil doen geloven 3% te bieden, maar dit is in werkelijkheid slechts 1,5%. De overige 1,5% wil het bedrijf pas bieden in 2009 en alleen als de bonden akkoord gaan met een 25% goedkopere CAO Productie.
* de voorwaarden waaronder de bonden bereid zijn te praten over een CAO Productie
* de verslechteringsvoorstellen van de werkgever voor de overige NIMP-onderdelen
* volstrekte onduidelijkheid over de arbeidsvoorwaarden voor niet-NIMP (o.a. Express)

TNT is niet ingegaan op de eisen zoals gesteld in het ultimatum van ABVAKABO FNV, BVPP en CNV Publieke Zaak. Dan blijft er maar één ding over: actie! De 1800 aanwezige medewerkers lieten er geen misverstand over bestaan dat ze daar klaar voor zijn.

Tijdens de bijeenkomst is besloten tot het volgende estafettemodel, met de bedoeling om de acties lang vol te kunnen houden en de druk steeds verder op te voeren:

We starten met het platleggen van het sorteercentrum in Leidschendam op 23 april 2008. Ander sorteercentra zullen daarna volgen. Als klap op de vuurpijl kondigen we op 27 mei een landelijke staking aan. Op die dag wordt het gehele proces voor 24 uur stilgelegd.

Met de demonstratie tijdens de aandeelhoudersvergadering en onze landelijke actiebijeenkomst zijn de acties geweldig van start gegaan. Wij bedanken iedereen die heeft meegedaan voor de steun. En we roepen op er met z’n allen tegen aan te gaan want, actievoeren betekent veel werk aan de winkel. We gaan er samen voor zorgen dat de komende acties even succesvol worden. Alleen dan kunnen we TNT op andere gedachten brengen en laten zien dat de medewerkers recht hebben op een goede nieuwe CAO. We wensen iedereen heel veel succes!

Anneke Stevens en Peter Wiechmann (ABVAKABO FNV), Rik Vergunst (BVPP) en Inge Bakker (CNV Publieke Zaak
  vrijdag 18 april 2008 @ 16:15:33 #227
181312 kvdv
<=50mm Baby!
pi_58138992
Relluuuh!

pi_58139705
Jaja, de fik gaat erin!
pi_58162033
Jeej weer een uur voor niks gewerkt

Voel me toch een beetje genaaid nu, HAH zou op zaterdag maar heel af en toe zijn, maar van de 6 keer dat ik nu gewerkt heb was er 3 keer HAH, dat vind ik niet af en toe. Zeggen ze ja is toeval. Vraag het me af
pi_58162059
Hehe ik heb hooguit 2 keer per jaar hah op zaterdag
pi_58162151
quote:
Op zaterdag 19 april 2008 18:01 schreef Beach het volgende:
Hehe ik heb hooguit 2 keer per jaar hah op zaterdag
Ja, ik ook, maar dan wel tegelijk met de Kerst
pi_58163000
Ik houd het wel in de gaten iig, als ik te vaak HAH krijg ga ik er wel wat van zeggen, het is mij immers voorgehouden dat het bijna nooit voor kwam.

[ Bericht 46% gewijzigd door VixenFromHell op 19-04-2008 19:09:56 (Stukje verwijderd, klopte helemaal niet :')) ]
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 19 april 2008 @ 20:08:23 #233
Maffe Fries
pi_58164557
Maandag de baas maar eens opbellen, want het nieuwe contract wat ik onder ogen heb gekregen klopt van geen kant en daarom zal ik voorlopig ook niet tekeken. Het begeleidend schrijven rept dat het vorige jaar contract zoals besproken 2 weken voor tijd beëindigd is en dat er een nieuw contract voor bepaalde tijd is. Dat contract loopt echter maar tot 31 juli, maar wat daarvan nu weer de reden is Mja, ik heb met niemand gesproken over een voortijdige beëindiging van het jaarcontract en een contract tot 31 juli, dus zolang ik niet teken, heb ik recht op een jaarcontract ipv dat contract tot 31 juli.
pi_58198146
een contract van een jaar kan nooit daarna een contract van een half jaar worden natuurlijk dit is niet rechtsgeldig
Doe gewoon dan doe je al gek genoeg.
pi_58224396
De meeste producten krijgen een tweede afleverpoging indien de eerste bestelpoging niet slaagt. Indien deze statusmelding tweemaal is weergegeven, is de eerste afleverpoging niet geslaagd en zal er een tweede afleverpoging plaatsvinden.

Als bij tracktrace het dus 2x in lijst staat, betekenet het dan dat ze al langs zijn geweest, maar er niemand open deed ofzo?
Facts don't care about your feelings
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 22 april 2008 @ 13:34:58 #236
Maffe Fries
pi_58225491
quote:
Op maandag 21 april 2008 10:37 schreef ikbenschipper het volgende:
een contract van een jaar kan nooit daarna een contract van een half jaar worden natuurlijk dit is niet rechtsgeldig
Het wordt nu uitgezocht
  dinsdag 22 april 2008 @ 13:48:07 #237
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_58225837
Lekkere dag om te werken, alleen jammer van de 3x HaH.
  dinsdag 22 april 2008 @ 19:18:30 #238
Bijdehand mannetje
pi_58233330
Vooruitlopend op de staking vanmorgen hadden ze kennelijk besloten vandaag zoveel mogelijk post er doorheen te draaien. Alle omroepbladen, de Kampioen en 3xhah. Ik ging pas om 15.30 de straat op, en heb tot na zessen buiten gelopen. Maar morgen zal het wel een rustig dagje worden, alleen wat 48-uurs post, dus tijdschriften enzo.
  FOK!fotograaf dinsdag 22 april 2008 @ 20:15:43 #239
73911 ultra_ivo
pi_58234659
Ook hier was het aardig druk vandaag. Maar zo laat werd het ook weer niet, vlak voor vijven was ik binnen.
  dinsdag 22 april 2008 @ 20:28:42 #240
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_58234999
Had hier vandaag enkel m'n ochtendronde en zowaar weer eens een zwik reclame folders erbij, de 6e opeenvolgende dag met huis aan huis zooi.
Wel een ideaal weertje om te lopen.
pi_58236785
He Oranje rakkers!

Wat ik me nou afvroeg.. ik zie op zoveel plekken advertenties van uitzendbureaus waarin ze zoeken naar postbodes.. Wat krijgt zo iemand nou betaald? Laatste tijd loopt de halve stad vol met oranje studenten die de post bezorgen dus is het zo'n vetpot (oh nee anders gaan ze niet staken...) of is het gewoon zo leuk voor jong volk?
  dinsdag 22 april 2008 @ 22:45:29 #242
133414 Joesse
Surrender your ego
pi_58238912
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 21:28 schreef jmac het volgende:
He Oranje rakkers!

Wat ik me nou afvroeg.. ik zie op zoveel plekken advertenties van uitzendbureaus waarin ze zoeken naar postbodes.. Wat krijgt zo iemand nou betaald? Laatste tijd loopt de halve stad vol met oranje studenten die de post bezorgen dus is het zo'n vetpot (oh nee anders gaan ze niet staken...) of is het gewoon zo leuk voor jong volk?
Het betaalt op zich goed, mits je bij TNT een contract hebt.. ik geloof dat het via een uitzendbureau een stuk minder is. Dat was in ieder geval met de Kerst-Nieuwjaarperiode wel zo, wat ik hoorde.
pi_58254447
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 22:45 schreef Joesse het volgende:

[..]

Het betaalt op zich goed, mits je bij TNT een contract hebt.. ik geloof dat het via een uitzendbureau een stuk minder is. Dat was in ieder geval met de Kerst-Nieuwjaarperiode wel zo, wat ik hoorde.
Dat is niet zonder meer waar. Ben je eerst uitzendkracht en kom je daarna in dienst bij TNT als postbezorger, dan is er zelfs een kans dat je er in loon op achteruit gaat. Bij ons zijn al enkele uitzendkrachten om die reden toch maar geen postbezorger geworden.
pi_58254521
Weinig gemerkt van de gevolgen van de staking. Een hoop plaatwerk (maar da´s 48-uurs post), maar ook gewoon rode bakjes. Die kwamen kennelijk bij een ander, niet stakend, sorteercentrum vandaan. De prognose van 75% minder post werd in ieder geval absoluut niet waargemaakt.
pi_58260098
Ik verdien als postbezorger iig het minimumloon

Maakt me opzich niet zoveel uit, werk alleen op zaterdag normaal. Ik zou niet zo snel elke dag voor dat loon gaan werken denk ik
pi_58284095
quote:
Op woensdag 23 april 2008 15:01 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Weinig gemerkt van de gevolgen van de staking. Een hoop plaatwerk (maar da´s 48-uurs post), maar ook gewoon rode bakjes. Die kwamen kennelijk bij een ander, niet stakend, sorteercentrum vandaan. De prognose van 75% minder post werd in ieder geval absoluut niet waargemaakt.

Hmm.. vandaag was het heel erg druk hier, volgens een collega hebben we morgen bijna niets qua post omdat zo veel mogelijk vandaag mee is gegaan zoals de Donald duck, Intermediair, en dat soort ongein ivm de staking in het soorteercentrum. Hoop niet dat dat betekend dat het zaterdag weer onwijs druk is

Morgen moet ik alleen wb, en ik kan om 10 uur al mijn post komen halen *ipv 1 uur post halen bij het steunpunt* volgens die collega. Dus het zou rustig moeten zijn (met nadruk op ZOU moeten zijn)
Nja.. we zullen zien, als het goed is is mijn wijk klaar, en anders help ik even met voorbereiden.
Daarna moet ik nog een wijk wegbrengen waar 2 uur voor staat, tegen de tijd dat ik klaar ben met mn eerste wijk zal de tweede wel op het steunpunt staan hoop ik.
  FOK!fotograaf donderdag 24 april 2008 @ 19:10:02 #247
73911 ultra_ivo
pi_58284637
Bij ons is het de hele week al erg druk. Allerhande plaatwerk, ook ongebruikelijk plaatwerk. Het lijkt er bijna op alsof de concerrentie de zaak weer eens niet aankan en alles naar ons afstoot.
pi_58285996
quote:
Op donderdag 24 april 2008 19:10 schreef ultra_ivo het volgende:
Bij ons is het de hele week al erg druk. Allerhande plaatwerk, ook ongebruikelijk plaatwerk. Het lijkt er bijna op alsof de concerrentie de zaak weer eens niet aankan en alles naar ons afstoot.
Dat idee heb ik ook, ik zie ineens van alles voorbij komen wat ik nog niet eerder gezien heb. Plus Magazine, Golfers Magazine, een of andere glossy met de titel Leef!, etc.
pi_58286192
quote:
Op donderdag 24 april 2008 19:10 schreef ultra_ivo het volgende:
Als ik dit soort dingen hoor, maak ik me niet zo heel druk om de liberalisering.

Of ben ik nu naief?
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
pi_58287323
quote:
Op donderdag 24 april 2008 20:17 schreef Nosh het volgende:

[..]

Als ik dit soort dingen hoor, maak ik me niet zo heel druk om de liberalisering.

Of ben ik nu naief?
Je bent naief
De postmarkt is nog niet volledig open.
pi_58287490
hier hebben we de laatste tijd ook heel veel omgestickerd netwerksvp meuk

is het netwerksvp? hmm.. you get the idea..
daarbij is dus een klein wit stickertje met TNTpost over het Netwerksvp of hoe het ook heet logo geplakt

wie kan deze n00b trouwens uitleggen waar nutten voor staat?

Vos & Mos ken ik wel (hoewel ik geen idee heb waar MOS een afkorting van is..) maar NUT

van de term plaatwerk heb ik ook nog nooit gehoord..
pi_58287559
Nutten is als er weinig post is; in de tijd die je normaal al krijgt extra werk doen.
Dat kan zowel binnen als buiten zijn.
VB: Pietje zet normaal 1234AB, 1234BA en 1234TA in 3uur.
Er is weinig post dus Pietje moet ook nog 1234RA erbij zetten in die tijd.

Maar vaak gaat het zo: er is iemand ziek en geen vervaning/hulp; nutten jongens!
pi_58287669
Hmm zoiets dacht ik al.. thnx

Gelukkig valt het bij ons nogal mee.. meestal is het maar 1 wijk.. en tis hier soweiso n zootje sinds de gezamelijke voorbereiding..

maar goed.. waar staat het dan voor?

Vos = Vroege Ochtend Sortering *correct me if im wrong*

Mos = hah maar niet voor alle wijken, maar waar staat de afkorting MOS dan voor? (hoewel de veronica folder ook als MOS stond, maar dat is natuurlijk geen mos..)

Nutten Nog Uittevoeren Tijd? hmm?
  donderdag 24 april 2008 @ 21:42:01 #254
15869 gr8w8
Better by design.
pi_58288313
pi_58290478
1 ding moet ik zeggen. het blijft me toch verbazen dat als ik een pakketje 4 uur 's middags op de post doe, het 11 uur 's ochtends alweer afgeleverd is. hoe doen jullie het toch?
Facts don't care about your feelings
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 25 april 2008 @ 00:55:47 #256
Maffe Fries
pi_58292923
quote:
Op donderdag 24 april 2008 20:07 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Dat idee heb ik ook, ik zie ineens van alles voorbij komen wat ik nog niet eerder gezien heb. Plus Magazine, Golfers Magazine, een of andere glossy met de titel Leef!, etc.
Plus magazine heb ik al veel vaker gezien
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 25 april 2008 @ 00:57:22 #257
Maffe Fries
pi_58292948
quote:
Op donderdag 24 april 2008 23:03 schreef YoshiBignose het volgende:
1 ding moet ik zeggen. het blijft me toch verbazen dat als ik een pakketje 4 uur 's middags op de post doe, het 11 uur 's ochtends alweer afgeleverd is. hoe doen jullie het toch?
Tsja het is een kunst
  vrijdag 25 april 2008 @ 08:20:18 #258
Bijdehand mannetje
pi_58294952
quote:
Op donderdag 24 april 2008 21:05 schreef Beach het volgende:

[..]

Je bent naief
De postmarkt is nog niet volledig open.
Maar het is vooral het plaatwerk (de grove post) waar we deze toename zien, en dat valt toch echt onder het reeds geliberaliseerde deel.
  vrijdag 25 april 2008 @ 08:25:35 #259
Bijdehand mannetje
pi_58294997
quote:
Op donderdag 24 april 2008 21:42 schreef gr8w8 het volgende:
[ afbeelding ]
Hoe kan dat nou? Na 14 jaar had je toch al lang en breed in vaste dienst moeten zijn? Of ben je er tussentijds steeds tussenuit geweest? En de laatste datum uit dienst is ook al voorbij. Ik neem aan dat je vanaf die datum gewoon ongestoord hebt doorgewerkt? Dan is er sprake van stilzwijgende verlenging, en als dit al verlenging nr 3 is ben je vanaf nu in vaste dienst.

Of halen ze bij jou steeds het geintje uit dat je tussen contracten steeds 3 maanden weg moet? Dat doen ze hier gelukkig niet, maar ik weet dat het voorkomt. Puur misbruik van de Flexwet is dat, een wet die nota bene is opgesteld om werknemers meer zekerheid te geven!
  vrijdag 25 april 2008 @ 08:50:28 #260
136780 Nosh
hurpdurp
pi_58295286
quote:
Op vrijdag 25 april 2008 08:20 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Maar het is vooral het plaatwerk (de grove post) waar we deze toename zien, en dat valt toch echt onder het reeds geliberaliseerde deel.
Dat bedoel ik. Als er nu al dingen afgestoten worden, hoe gaat het straks, als de eisen net zo hoog liggen?
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
pi_58299759
Hallo iedereen *handjes schudt*

Ik ben postbezorger en nieuw hier
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 25 april 2008 @ 12:27:06 #262
Maffe Fries
pi_58299877
Welkom

In welke regio ben jij werkzaam als postbezorger?
pi_58300026
Ik werk in Gorinchem-Oost, en daar loop ik eigenlijk iedere dag een andere wijk
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 25 april 2008 @ 12:40:49 #264
Maffe Fries
pi_58300267
Leuk dat er nog afwisseling is, want binnen het bedrijf worden mensen tegenwoordig meer op vaste wijken ingezet.

Kwam net het volgende tegen op Nu.nl:

De concurrentie is niet altijd even bedreven in het bezorgen van post
  vrijdag 25 april 2008 @ 15:02:44 #265
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_58303782
quote:
Op vrijdag 25 april 2008 12:40 schreef Peterselieman het volgende:
Leuk dat er nog afwisseling is, want binnen het bedrijf worden mensen tegenwoordig meer op vaste wijken ingezet.
Hmmm, ik als zaterdagwerker had eerst bijna elke week wel een andere wijk. Nu heb ik sinds een tijdje een autodienst geleerd en zetten ze mij er tot nu toe áltijd op ! Straks in de meivakantie moet ik 'm ook de hele week doen. Doordat de autobestelling altijd zo vroeg is, heb ik geen contact meer met de rest van de zaterdagwerkers. Terwijl het sociale gedeelte van dit baantje voor mij erg belangrijk is. Daarom ga ik maar eens vragen of ik wat meer variatie in mijn dienstrooster kan krijgen.
Nothing is what it seems
pi_58304424
quote:

[ afbeelding ]
Och, ik zal maar niks zeggen.....
  vrijdag 25 april 2008 @ 15:35:58 #267
15869 gr8w8
Better by design.
pi_58304450
quote:
Op vrijdag 25 april 2008 08:25 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Hoe kan dat nou? Na 14 jaar had je toch al lang en breed in vaste dienst moeten zijn? Of ben je er tussentijds steeds tussenuit geweest? En de laatste datum uit dienst is ook al voorbij. Ik neem aan dat je vanaf die datum gewoon ongestoord hebt doorgewerkt? Dan is er sprake van stilzwijgende verlenging, en als dit al verlenging nr 3 is ben je vanaf nu in vaste dienst.

Of halen ze bij jou steeds het geintje uit dat je tussen contracten steeds 3 maanden weg moet? Dat doen ze hier gelukkig niet, maar ik weet dat het voorkomt. Puur misbruik van de Flexwet is dat, een wet die nota bene is opgesteld om werknemers meer zekerheid te geven!
Wees gerust, eigen keus. Wat opslag bij m'n kantoorbaan, nu vier dagen werken, een papadag en na al die jaren weer fatsoenlijk weekend. Dacht dat ik dat al had gezegd hier. Vandaar dat ik zo plompverloren dat plaatje postte, 't is een hele tijd. Geen hand, blommetje of wat trouwens. Dat regenpak hou ik gewoon hoor.
pi_58304615
quote:
Op vrijdag 25 april 2008 15:35 schreef gr8w8 het volgende:

[..]

Wees gerust, eigen keus. Wat opslag bij m'n kantoorbaan, nu vier dagen werken, een papadag en na al die jaren weer fatsoenlijk weekend. Dacht dat ik dat al had gezegd hier. Vandaar dat ik zo plompverloren dat plaatje postte, 't is een hele tijd. Geen hand, blommetje of wat trouwens. Dat regenpak hou ik gewoon hoor.
Bij ons hebben er ook al verschillende op zo'n "persoonlijke" manier afscheid mogen nemen. Blijft triest......
pi_58307798
Viel vies tegen vandaag.. gisteren hoorde ik van een collega dat er vandaag bijna niets zou zijn omdat we gisteren alles al mee hadden ivm staking, maar het was een gewone vrijdag qua hoeveelheid post
pi_58308359
Op het sorteercentrum in Rotterdam gaan ze als er niets veranderd dinsdag staken. Die vakbonden denken ook alleen maar aan hun eigen (politieke) belangen.
  FOK!fotograaf vrijdag 25 april 2008 @ 19:49:52 #271
73911 ultra_ivo
pi_58308859
quote:
Op vrijdag 25 april 2008 19:10 schreef MrX1982 het volgende:
Op het sorteercentrum in Rotterdam gaan ze als er niets veranderd dinsdag staken. Die vakbonden denken ook alleen maar aan hun eigen (politieke) belangen.
Het is de bond die de stakingen lang heeft gegengehouden. De leden stemden afgelopen najaar al voor de zaak plat gooien.
pi_58310301
Vakbonden: advertentie TNT misleidend

De vakbonden BVPP en CNV Publieke Zaak vinden dat TNT woensdag een misleidende advertentie in de dagbladen heeft geplaatst over de positie van het bedrijf. TNT vertelt in deze advertentie de halve waarheid.

Volgens TNT zijn de aangekondigde bezuinigingen op de arbeidsvoorwaarden van het postpersoneel “pijnlijk, maar noodzakelijk”. In de paginagrote advertentie vermeldt TNT echter niet dat in 2007 voor de Nederlandse postdivisie een netto winstmarge is behaald van rond de 25 procent. Bovendien hanteert het postbedrijf op dit moment, ondermeer via dochteronderneming Netwerk VSP Geadresseerd, de laagste prijzen in de postmarkt. De bonden erkennen veranderingen op de postmarkt, maar tegelijkertijd bewijzen de grote winstcijfers dat er helemaal geen reden is overhaast forse bezuinigingen door te voeren. De bonden willen een zorgvuldig traject met meer tijd en onderhandelingsruimte om veranderingen met de achterban te bespreken.

Bezuiniging van 25 procent

In de advertentie verzwijgt TNT dat het bedrijf 25 procent wil bezuinigingen op de arbeidsvoorwaarden van de medewerkers in de laagste schalen. Ook als de werknemers in zouden stemmen met inleveren van salaris, is er geen garantie dat ze hun baan kunnen behouden. Dit zorgt voor veel onrust en verontwaardiging op de werkvloer. Een spreekverbod met de pers, zoals TNT vandaag heeft afgevaardigd richting personeel, zorgt alleen maar voor meer wantrouwen. De gezamenlijke bonden doen opnieuw een beroep op TNT een cao af te sluiten die recht doet aan de medewerkers, met goede afspraken over werkgelegenheid en zo veel mogelijk inkomenszekerheid voor de medewerkers.

Voor meer informatie:

Inge Bakker, bestuurder CNV Publieke Zaak

Rik Vergunst, bestuurder BVPP
-------------------------------------------------
pi_58316902
Bij ons in Den Bosch was het vrijdag topdrukte. Heel veel blauwe bakken, en ik had voor mijn wijkje 5 nabrengzakken terwijl ik er altijd 2 heb. Dus topdrukte en heel de week al hah en vandaag op zaterdag de gamma zelfs
  zaterdag 26 april 2008 @ 16:34:07 #274
133414 Joesse
Surrender your ego
pi_58322376
Bah, Gamma HAH, oplossen en een lekke band pechdag vandaag, maar wel lekker weer gelukkig
pi_58322436
quote:
Op zaterdag 26 april 2008 10:17 schreef ries het volgende:
Bij ons in Den Bosch was het vrijdag topdrukte. Heel veel blauwe bakken, en ik had voor mijn wijkje 5 nabrengzakken terwijl ik er altijd 2 heb. Dus topdrukte en heel de week al hah en vandaag op zaterdag de gamma zelfs
Ook hier geen enkele rustige dag, alleen op woensdag (staking in Den Haag) was het wat minder druk, maar ook niet erg rustig. Absolute klapper qua post was gisteren, gevost van 6.30 tot 8.15.
Enige uitzondering was vandaag, met name zeer weinig SMG en handpost.
pi_58322440
Kan me niet herinneren dat er ooit zoveel zaterdagen met HAH waren. Vorig jaar helemaal niks (alleen met kerst), en vandaag was al de derde keer afgelopen 5 weken. HAH
  zaterdag 26 april 2008 @ 17:39:04 #277
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_58323372
9,5 uur gewerkt vandaag
pi_58323550
quote:
Op zaterdag 26 april 2008 17:39 schreef Sjoewe het volgende:
9,5 uur gewerkt vandaag
krijg je het ook betaald?
5.40 begonnen; 12 uur klaar.
pi_58323801
9:00 uur begonnen, 15:00 klaar
pi_58323937
9.00 begonnen, 14.00 klaar..

Post kwam weer eens te laat uit de machine waardoor verschillende collega's bijna een half uur moesten wachten op hun post..
Daarnaast was het heel erg druk (met dank aan Multikabel, voor bijna 90% van alle huizen was er een brief van multikabel) en iidd HAH.. bah

Zag trouwens wel heel erg veel hah voor de rest van de week liggen. Ben alleen vergeten om op t bord te kijken wat we wanneer hebben.

Volgens mij heb ik trouwens weer folders van de V&D zien liggen..
  Redactie Frontpage zaterdag 26 april 2008 @ 18:18:29 #281
J'adore hardcore
pi_58323980
6:00 begonnen, 12.30 klaar

Dinsdag én vrijdag 2 soorten HaH hiero...
pi_58324115
5:30 begonnen en om 13:30 klaar
pi_58324275
Hier ook HAH, toen ik het wou pakken was het alleen op (en er was niemand meer te bekennen van het gezag).
Dus MCH gaat lekker bezorgen, bezig aan z'n laatste rijtje huizen dus best wel blij... Komt er een busje van TNT aanrijden die mij nog wat leuks komt nabrengen, dus dat waren twee rondjes. Het was hun fout dus ik mocht de extra tijd opschrijven.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 26-04-2008 18:52:08 ]
pi_58324338
quote:
Op zaterdag 26 april 2008 16:37 schreef Saekerhett het volgende:
Kan me niet herinneren dat er ooit zoveel zaterdagen met HAH waren. Vorig jaar helemaal niks (alleen met kerst), en vandaag was al de derde keer afgelopen 5 weken. HAH
Mjah ik heb nu 7 zaterdagen gewerkt waarvan 4 keer HAH. Maar heel af en toe zeiden ze toen ik begon

Als dit zo blijft ga ik toch ernstig nadenken over een ander baantje, want ik werk nu iedere keer ruim een uur voor niets..

Edit: of betalen ze het nu ineens toch ze zeiden dat dit niet betaald werd, de uitlooptijd. Maar ik heb deze maand ineens wel geld voor extra uren ontvangen

[ Bericht 11% gewijzigd door VixenFromHell op 26-04-2008 19:01:45 ]
pi_58324998
quote:
Op zaterdag 26 april 2008 18:41 schreef VixenFromHell het volgende:

[..]

Mjah ik heb nu 7 zaterdagen gewerkt waarvan 4 keer HAH. Maar heel af en toe zeiden ze toen ik begon

Als dit zo blijft ga ik toch ernstig nadenken over een ander baantje, want ik werk nu iedere keer ruim een uur voor niets..

Edit: of betalen ze het nu ineens toch ze zeiden dat dit niet betaald werd, de uitlooptijd. Maar ik heb deze maand ineens wel geld voor extra uren ontvangen
Alles wat je extra werkt moet je gewoon opschrijven, zo werkt dat bij ons teminste.

Komende tijd heb je iig geen rare feestdagen meer en richting de zomer is er steeds minder post. Dus lijkt me niet dat je nog veel HAH krijgt, maar dat kan ik natuurlijk nooit met zekerheid zeggen.
pi_58325160
Ik schrijf het ook wel op inderdaad. Denk dat ik het wel weet, ze bedoelden waarschijnlijk dat je het niet betaald krijgt als je zelf gewoon langzaam bent, en wel als je door HAH (hun 'schuld') uitloopt.

Ja ik weet nog niet helemaal hoe alles zit, want ik ben dus nog een beetje nieuw

Als ik het gewoon betaald krijg vind ik het ook niet zo erg, al vind ik 5 uur op straat wel redelijk lang maar das wat anders

Mn moeder heeft me net nog uitgelegd dat salaris van extra uren normaal de maand erna betaald worden, dus dan klopt het. Want over mn eerste maand kreeg ik niks voor extra uren, en nu wel. Ik dacht dat dat ergens anders over ging, iig niet de uitlooptijd . Dus nu snap ik het wel Mjah niet zoveel werkervaring dus ben hier niet zo in thuis

Los daarvan is HAH wel irritant natuurlijk

[ Bericht 39% gewijzigd door VixenFromHell op 26-04-2008 19:39:45 ]
pi_58326404
quote:

[ afbeelding ]
Heb je geen link naar dat artikel? :P
  zaterdag 26 april 2008 @ 20:40:15 #288
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_58326505
Vandaag een relatief korte dag, van 9:30 tot een uur of 1, kon ook geen kwaad want die kneuzingen in m'n voet begin ik toch wel te voelen na 5 dagen achter elkaar lopen.
Wel weer die verdomde HAH erbij, krijg je ook wat van.
quote:
Op zaterdag 26 april 2008 20:34 schreef martinnutjuh het volgende:

[..]

Heb je geen link naar dat artikel? :P
http://www.nufoto.nl/2008(...)ngeval-oost-souburg/
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 26 april 2008 @ 21:16:39 #289
Maffe Fries
pi_58327162
Vandaag royaal door de tijd heen gegaan dankzij het krantje van de Gamma. Dat ik gister behoorlijk gefeest heb, zal hier toe wel behoorlijk bijgedragen hebben
  zaterdag 26 april 2008 @ 22:30:30 #290
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_58328709
quote:
Op zaterdag 26 april 2008 17:51 schreef Beach het volgende:

[..]

krijg je het ook betaald?
5.40 begonnen; 12 uur klaar.
Ja. 3 wijken stellen, twee grote wijken gelopen. Veel zieken bij ons en een nietkomenopdagert
pi_58335860
quote:
Op zaterdag 26 april 2008 18:41 schreef VixenFromHell het volgende:

[..]

Het is idd goed raak de laatste tijd Maar maak je geen zorgen, normaal gesproken zal je tot de volgende feestdagen geen HaH meer zien op zaterdag.
  zondag 27 april 2008 @ 11:49:31 #292
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_58335939
Bij ons de komende 4 weken wel helaas.
Ik vind het zo sloeberig dat HaH.
pi_58335969
quote:
Op zondag 27 april 2008 11:49 schreef Sjoewe het volgende:
Bij ons de komende 4 weken wel helaas.
Ik vind het zo sloeberig dat HaH.
De komende VIER weken?!?! Ik heb het sowieso nog nooit meegemaakt dat er 2 weken achter elkaar hah was op zaterdag.
pi_58337833
Ergens is het ook wel een beetje sneu, we zijn immers POSTbodes en bezorgers, en geen folderjongens/meisjes..

Maar goed je weet het van te voren, dat dat er bij hoort
pi_58338153
quote:
Op zondag 27 april 2008 11:43 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Het is idd goed raak de laatste tijd Maar maak je geen zorgen, normaal gesproken zal je tot de volgende feestdagen geen HaH meer zien op zaterdag.
Pinksteren eind mei
  Redactie Frontpage zondag 27 april 2008 @ 17:30:08 #296
J'adore hardcore
pi_58342228
11 en 12, dus niet eind mei
pi_58346684
quote:
Op zondag 27 april 2008 17:30 schreef PartyAnimal87 het volgende:
11 en 12, dus niet eind mei
jippi, nog weer sneller HAH
was even in de war met Pinkpop eind mei dit jaar, maar dus niet tegelijk met pinksteren.
pi_58360223
En dan die stakingen, morgen staken de postbodes in Rotterdam. Nu denk ik dat het alleen om de stad Rotterdam gaat en niet om het hele rayon.

Maar: morgen staken, betekent vrijdag al gauw tot 20.00 uur werken, met de feestdagen in het achterhoofd. Wat dat betreft hebben buschauffeurs het gemakkelijker als ze gaan staken: de dag erop is het weer ‘business as usual’.
pi_58362608
Er wat voor overhebben.

Bij het volgende topic heb ik weet wat nieuws ontvangen en zal het daar posten aangezien deze bijna vol zit
pi_58363123
quote:
Op maandag 28 april 2008 15:20 schreef sempron2400 het volgende:
En dan die stakingen, morgen staken de postbodes in Rotterdam. Nu denk ik dat het alleen om de stad Rotterdam gaat en niet om het hele rayon.

Maar: morgen staken, betekent vrijdag al gauw tot 20.00 uur werken, met de feestdagen in het achterhoofd. Wat dat betreft hebben buschauffeurs het gemakkelijker als ze gaan staken: de dag erop is het weer ‘business as usual’.
Ze staken alleen op het sorteercentrum. Ik moet morgen gewoon werken. Met een beetje pech wordt dat bijna alleen HaH rondbrengen.

En dan vrijdag en zaterdag zal het wel chaos worden. Bedankt vakbonden .
pi_58363265
quote:
Op maandag 28 april 2008 18:00 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Ze staken alleen op het sorteercentrum. Ik moet morgen gewoon werken. Met een beetje pech wordt dat bijna alleen HaH rondbrengen.

En dan vrijdag en zaterdag zal het wel chaos worden. Bedankt vakbonden .
Bedankt TNT
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')