Ik zat ook al te zoeken inderdaadquote:Op vrijdag 4 april 2008 17:22 schreef Ohrpolster. het volgende:
Achterop de Mail zou een foto moeten staan van een postbode die elke dag om kwart over twaalf ergens een krantje zit te lezen...ik zie alleen maar een paar schoorstenen
Bij ons is het wel verteld maar betwijfel of het ook aan de zaterdagmedewerkers verteld is. Persoonlijk bied ik nooit aan bij de buren. 2 redenen:quote:Op vrijdag 4 april 2008 17:22 schreef Ohrpolster. het volgende:
Was trouwens nog niet op de hoogte van die nieuwe regel met buspakjes (bgg bij buren af proberen te geven ipv naar het postkantoor), ben benieuwd of er nog een leidinggevende is die dat morgen even komt vertellen, of dat we daar zelf maar achter moeten komen...kan me niet voorstellen dat alle zaterdagwerkers de Mail uitgebreid gaan zitten lezen...
Zo is het. Het zijn buspakjes, die, het woord zegt het al, in de bus horen te passen. Daar is het frankeertarief ook op gebaseerd. Er is niet betaald voor aanbellen, en zeker niet voor bij 3 mensen aanbellen. Die mensen horen gewoon hun bus aan te passen volgens de postwet. Weigeren ze dat te doen, dan zijn de ongemakken voor hun, dus dan komen ze maar lekker naar het postkantoor voor die dikke A4 envelop. Er stond trouwens in de Mail maximaal 2 buren, dus het mogen er ook minder zijn (bijv 0). Wat ik ook wel eens doe in zo´n geval is het gewoon bij de buren door de bus mikken, gestel dat die wel een normale bus hebben.quote:Op vrijdag 4 april 2008 18:19 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Bij ons is het wel verteld maar betwijfel of het ook aan de zaterdagmedewerkers verteld is. Persoonlijk bied ik nooit aan bij de buren. 2 redenen:
1. Veel mensen willen niet dat de buren hun spullen te zien krijgen en ik kan niet ruiken wie dat wel en niet wil.
2. Kost extra tijd en we worden al genoeg opgejaagd.
Ik geef het gewoon bij de buren af, en mik een briefje door de bus. Kost minder moeite dan die sticker weer invullen enzo.quote:Op vrijdag 4 april 2008 18:33 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Zo is het. Het zijn buspakjes, die, het woord zegt het al, in de bus horen te passen. Daar is het frankeertarief ook op gebaseerd. Er is niet betaald voor aanbellen, en zeker niet voor bij 3 mensen aanbellen. Die mensen horen gewoon hun bus aan te passen volgens de postwet. Weigeren ze dat te doen, dan zijn de ongemakken voor hun, dus dan komen ze maar lekker naar het postkantoor voor die dikke A4 envelop. Er stond trouwens in de Mail maximaal 2 buren, dus het mogen er ook minder zijn (bijv 0). Wat ik ook wel eens doe in zo´n geval is het gewoon bij de buren door de bus mikken, gestel dat die wel een normale bus hebben.Dat is ook bij de buren aanbieden, toch?
Ik zou me behoorlijk genaaid voelen als opeens mijn DVD's bij de buren liggen, zonder dat zij ze hebben aangenomen, ikzelf het weet, of wat dan ook. Maar hey. Dat ben ik.quote:Op vrijdag 4 april 2008 18:33 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Wat ik ook wel eens doe in zo´n geval is het gewoon bij de buren door de bus mikken, gestel dat die wel een normale bus hebben.Dat is ook bij de buren aanbieden, toch?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
Ja maar als ie gejat wordt, of als iemand het doorgeeft, ben jij de lulquote:Op zaterdag 5 april 2008 09:53 schreef Sjoewe het volgende:
Als het trouwens om catalogusen gaat, zoals de Djoser een tijdje terug, dan zet ik ze gewoon tegen de deur aan. Daar valt echt niemand over.
quote:Op zaterdag 5 april 2008 10:02 schreef Sjoewe het volgende:
En BTW de leukste dag in het jaar om postbode te zijn.Ik en mijn grote mond.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
Waarop baseer je dat? In het het besluit brievenbussen kan ik het niet terugvinden. En wat zijn "oude huizen"?quote:Op zaterdag 5 april 2008 16:52 schreef gr8w8 het volgende:
Dat van die pakjes die niet in de bus passen omdat de bus te klein is, heeft nog wel een kleine nuancering: oude huizen zijn uitzonderingen op de regel.
Stukje ervaring, ehquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
Over een paar weken vlieg je d'r door heen!quote:Op zaterdag 5 april 2008 18:54 schreef VixenFromHell het volgende:
Vandaag voor de verandering eens niet te lang over mijn wijk gedaan. Ik heb nu 4 keer gelopen, de eerste keer een kwartier te lang, de 2e en 3e keer een uur en een kwartier te lang (HAH), en nu dus mooi op tijd klaarik leer het wel!
Mja, er zijn wel erg veel brievenbussen die van die regel afwijken. Gelukkig krijg je snel genoeg handigheid om ook de lastpakken snel te bedienen.quote:Op zaterdag 5 april 2008 17:44 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Waarop baseer je dat? In het het besluit brievenbussen kan ik het niet terugvinden. En wat zijn "oude huizen"?
Veel mensen zijn trouwens ook in overtreding mbt artikel 2 lid 4: De inwerpopening dient zo te zijn uitgevoerd, dat het bedienen van de brievenbus zonder gevaar voor verwondingen kan geschieden
quote:Op zaterdag 5 april 2008 17:11 schreef e-wok het volgende:
[..]
Ja maar als ie gejat wordt, of als iemand het doorgeeft, ben jij de lul
Ik weet niet meer wie die postbode was met die rare ja/ja stickers, maar hoe is dit afgelopen?
Hmm bij ons krijg je geheid op je flikker wanneer je dat doet. Ik laat soms wel eens een paar stukken achter, maar dat is alleen bij onduidelijkheden of onbekendheden in een voor mij nieuwe wijkquote:Op zondag 6 april 2008 18:30 schreef lucky_birdie het volgende:
Oh en nog 1 klacht.. zaterdagwerkers die te lui zijn om de hele wijk weg te brengen![]()
![]()
Tot nu toe ben ik bijna iedere maandag een complete bundel met post voor een bepaalde wijk tegengekomen in het herstel vak.
Ik blijf het melden bij de teamcoaches, maar er word niets aan gedaan..
Helaas herken ik hier nogal het een en ander vanquote:Op zondag 6 april 2008 18:30 schreef lucky_birdie het volgende:
De postbezorgers stoppen er hier trouwens bij bosjes meeOf ze zijn weer eens ziek..
Daardoor moeten wij, de gewone postbodes, tegenwoordig regelmatig 1 of 1,5 wijk (extra) wegbrengen![]()
Dus eerst gezamelijke voorbereiding, waarbij het regelmatig gebeurd dat we pas om 1 uur klaar zijn, en daarna nog 1,5 wijk wegbrengenVooral leuk op dinsdag met twee soorten hah..
Ook leuk, postbezorgers met een eigen mening over hoe een wijk gelopen moet worden.. Vervolgens word de wijk aangepast in de machine.. en een paar weken later stopt de postbezorgster ermee![]()
Zo is een van de wijken hier compleet omgekeerd in de machine, het huis waar je vroeger mee eindigde begin je nu mee, het loopt gewoon niet lekker meer nu. En denk maar niet dat ze het gaan veranderen in de machine..
Het karretje van mijn zaterdagwijk stond altijd in een flat. Maar de postbezorgster vond het handiger dat het karretje in haar achtertuin stond..
Daardoor moest de wijk alleen wel iets anders weggebracht worden, maar goed..
Onhandig was alleen wel dat de poort vooral in het begin regelmatig op slot zat (en er niemand thuis was), waardoor je dus niet bij het karretje kon komen..
De postbezorger is er inmiddels mee gestopt, maar waar het karretje op dit moment is is niet geheel duidelijk![]()
Zaterdag was er zo weinig post dat ik het karretje niet nodig had, maar ik kreeg wel de sleutel mee van de flat om te kijken of het karretje daar stond.. Helaas kreeg ik de verkeerde sleutel mee, want ik kon mooi de flat niet in komen..
Er was alleen zo weinig post zaterdag dat ik het niet de moeite vond om nog in de achtertuin van de postbezorgster te kijken op zoek naar het karretje .. maar nu weet ik nog niet waar het karretje staat..
Oh en nog 1 klacht.. zaterdagwerkers die te lui zijn om de hele wijk weg te brengen![]()
![]()
Tot nu toe ben ik bijna iedere maandag een complete bundel met post voor een bepaalde wijk tegengekomen in het herstel vak.
Dat laatste, uit ervaring, s er misschien een andere volgorde van wijken op zaterdag? Ik had een dienst van dik acht uur, vos en dan twee wijken. Met wat mazzel dus al voor negen de straat op, met een wijk die doordeweeks pas na twaalf uitgaat. Dan komt er wel eens nog wel wat na, als ik al weg ben. Van andere wijken, of door de slakken in Eindhoven verkeerd gegooid.quote:Op zondag 6 april 2008 18:30 schreef lucky_birdie het volgende:
[..]
![]()
Eerst was niet duidelijk of het nou de postbezorgster was *dat de post dus van vrijdag was*quote:Op zondag 6 april 2008 18:59 schreef e-wok het volgende:
[..]
Hmm bij ons krijg je geheid op je flikker wanneer je dat doet. Ik laat soms wel eens een paar stukken achter, maar dat is alleen bij onduidelijkheden of onbekendheden in een voor mij nieuwe wijk
Nee, het probleem is niet dat er brieven blijven liggen, er liggen complete bundels. Elastiekje erom, volgorde klopt gewoon.. Hij loopt er al zeker vanaf januari, dus ik ga er vanuit dat hij ongeveer wel weet hoe de wijk in elkaar zit inmiddels. Het was regelmatig de laatste bundel van de wijk (geen zin meer in de laatste bundel?) en van de week was het een klein straatje met 8 huizen, ergens aan de rand van de wijk,quote:Op zondag 6 april 2008 19:28 schreef gr8w8 het volgende:
[..]
Dat laatste, uit ervaring, s er misschien een andere volgorde van wijken op zaterdag? Ik had een dienst van dik acht uur, vos en dan twee wijken. Met wat mazzel dus al voor negen de straat op, met een wijk die doordeweeks pas na twaalf uitgaat. Dan komt er wel eens nog wel wat na, als ik al weg ben. Van andere wijken, of door de slakken in Eindhoven verkeerd gegooid.
En wat dat betrefd, ik begrijp dat het op maandag zeker vervelend is als er veel stukken zijn blijven liggen, maar op andere dagen is er vaak ook genoeg. Mijn klacht is/was vooral dat 'die fulltimers' de zaterdag ook als gewone werkdag moeten zien en zaterdagwerkers als collega's. En niet als relaxdag en al het vuil afschuiven. Toppertje was een week of drie terug: blauwe bakken waren wat later (wederom foutje in eindhoven uiteraard) en wat doen ze? Ja alles moest ineens op tijd af voor de postbezorgers. Geen schaduwbundel maken okee, nabrengzak aanvullen tja, maar ook hun eigen wijken. Leuke verrassing op zaterdag, om direct bij binnenkomst al 4 bakken te zien staan om half zeven. Gezamelijke voorbereiding, maar wel om elf de deur uit.Bij zieken niks extras doen. Wijken die veel extra hebben door een of andere mailing net effe helpen. Zeuren over koffie. Zeuren over hoe zwaar de week wel niet was.
:quote:Op zondag 6 april 2008 19:38 schreef Peterselieman het volgende:
Ze zijn zeker al lang blij dat ze iemand hebben die het op zaterdag wil doen
Inderdaad, als je weet wie het is is het een goed idee om die persoon er persoonlijk op aan te spreken. Als je dat gewoon op een vriendelijke manier doet zou dat al wel eens kunnen schelen.quote:Op zondag 6 april 2008 19:50 schreef gr8w8 het volgende:
Kan je 'm er zelf niet even goed over de oren wassen? Tuurlijk, taak van de teamcoach, maar soms veel effectiever. De prullenbakken zijn groot genoeg.
Dat mag je alleen niet hardop zeggenquote:Op zondag 6 april 2008 21:38 schreef lucky_birdie het volgende:
Dat soort mensen moet je toch gelijk ontslaan?
Ik weet ZEKER dat we er niet op vooruit zijn gegaan sinds we die postbezorgers hebben..
Het zal allemaal heus wel berekend zijn, maar helaas zit er een groot verschil tussen theorie en praktijkquote:Op zondag 6 april 2008 22:02 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Dat mag je alleen niet hardop zeggen![]()
Overigens hebben wij ook een paar hele goede in dienst.
En dan denken dat ze er toch niet achter komenquote:Op zondag 6 april 2008 21:27 schreef gr8w8 het volgende:
Herkenbaar, zakken die voor een halve wijk blijven staan. Bij ons zelfs eentje die op haar tweede dag de post maar in de sloot had geflikkerd, geen zin.
Bij ons staan veel postbezorgerswijken erg krap. De tijden zijn alleen haalbaar als je uitgaat van een scenario met weinig post en geen h-a-h. De tijden zijn erop gebaseerd dat je de post ophaalt bij een depot "in de wijk". Dat laatste is een rekbaar begrip, we hebben zegge en schrijven 2 depots, waarvan er 1 slechts 3 dagen per week te gebruiken is. Vanuit het andere depot is het nog 10 a 15 minuten fietsen naar de verder gelegen wijken. Bovendien is de aflooptijd eraf gehaald, omdat je na het lopen van je wijk gelijk naar huis kan. Maar soms moet je dus nog een keer terug naar het depot, bijv. als je nog een wijk hebt. En zelfs na je laatste wijk kan je niet meteen naar huis, want dan mag je IN EIGEN TIJD nog een keer naar het depot om je tassen (en evt. bezorgrapportje) in te leveren. Op zaterdag zelfde verhaal. Dus niet geheel onbegrijpelijk dat zo´n postbezorger of zaterdagbesteller denkt, dikke lul, ik neem die tassen gewoon mee naar huis. Volgens mij mogen ze je niet eens verplichten in eigen tijd die tassen terug te brengen, want het is mijn eigen tijd, dus daar hebben zij niets over te zeggen.quote:Op zondag 6 april 2008 21:38 schreef lucky_birdie het volgende:
En ik kan me voorstellen dat die postbezorgers niet zo gemotiveerd zijn, hoorde van een postbezorgster dat ze maar iets van 3 euro per uur over hield..
BIjna al onze wijken zijn di t/m vr. in 2en verdeeld, dus er staat hooguit 2 uur voor een wijk,
Pas rond 1 uur kun je de post ophalen bij een bepaald punt, hoewel ik heb gehoord dat sommige wel eensvan 1 tot half 3 (!!) hebben staan te wachten op post voor hun wijk..
Welkom hierquote:Op maandag 7 april 2008 13:05 schreef fluitbekzeenaald het volgende:Ik ben eergisteren begonnen als zaterdagbesteller, vandaar een tvp.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |