abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 4 april 2008 @ 00:00:03 #101
181312 kvdv
<=50mm Baby!
pi_57819025
*ongegeneerd tvp plaatst
Crack open the cranium, and let awareness begin...
&gt; Zoekt kamer in Utrecht!
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 4 april 2008 @ 13:31:55 #102
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_57828008
Ik las in de vestigingsnieuwsbrief dat wij een andere teamcoach krijgen. Onze teamcoach wordt vanwege verdere opleiding naar een ander team binnen de regio verplaatst. De teamcoach die we nu krijgen was al eerder teamcoach van het team waar ik in zit.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_57832557
Achterop de Mail zou een foto moeten staan van een postbode die elke dag om kwart over twaalf ergens een krantje zit te lezen...ik zie alleen maar een paar schoorstenen

Was trouwens nog niet op de hoogte van die nieuwe regel met buspakjes (bgg bij buren af proberen te geven ipv naar het postkantoor), ben benieuwd of er nog een leidinggevende is die dat morgen even komt vertellen, of dat we daar zelf maar achter moeten komen...kan me niet voorstellen dat alle zaterdagwerkers de Mail uitgebreid gaan zitten lezen...
  Redactie Frontpage vrijdag 4 april 2008 @ 17:28:13 #104
72015 crew  PartyAnimal87
J'adore hardcore
pi_57832654
quote:
Op vrijdag 4 april 2008 17:22 schreef Ohrpolster. het volgende:
Achterop de Mail zou een foto moeten staan van een postbode die elke dag om kwart over twaalf ergens een krantje zit te lezen...ik zie alleen maar een paar schoorstenen
Ik zat ook al te zoeken inderdaad
pi_57833489
quote:
Op vrijdag 4 april 2008 17:22 schreef Ohrpolster. het volgende:

Was trouwens nog niet op de hoogte van die nieuwe regel met buspakjes (bgg bij buren af proberen te geven ipv naar het postkantoor), ben benieuwd of er nog een leidinggevende is die dat morgen even komt vertellen, of dat we daar zelf maar achter moeten komen...kan me niet voorstellen dat alle zaterdagwerkers de Mail uitgebreid gaan zitten lezen...
Bij ons is het wel verteld maar betwijfel of het ook aan de zaterdagmedewerkers verteld is. Persoonlijk bied ik nooit aan bij de buren. 2 redenen:

1. Veel mensen willen niet dat de buren hun spullen te zien krijgen en ik kan niet ruiken wie dat wel en niet wil.

2. Kost extra tijd en we worden al genoeg opgejaagd.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  vrijdag 4 april 2008 @ 18:33:02 #106
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_57833704
quote:
Op vrijdag 4 april 2008 18:19 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Bij ons is het wel verteld maar betwijfel of het ook aan de zaterdagmedewerkers verteld is. Persoonlijk bied ik nooit aan bij de buren. 2 redenen:

1. Veel mensen willen niet dat de buren hun spullen te zien krijgen en ik kan niet ruiken wie dat wel en niet wil.

2. Kost extra tijd en we worden al genoeg opgejaagd.
Zo is het. Het zijn buspakjes, die, het woord zegt het al, in de bus horen te passen. Daar is het frankeertarief ook op gebaseerd. Er is niet betaald voor aanbellen, en zeker niet voor bij 3 mensen aanbellen. Die mensen horen gewoon hun bus aan te passen volgens de postwet. Weigeren ze dat te doen, dan zijn de ongemakken voor hun, dus dan komen ze maar lekker naar het postkantoor voor die dikke A4 envelop. Er stond trouwens in de Mail maximaal 2 buren, dus het mogen er ook minder zijn (bijv 0). Wat ik ook wel eens doe in zo´n geval is het gewoon bij de buren door de bus mikken, gestel dat die wel een normale bus hebben. Dat is ook bij de buren aanbieden, toch?
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_57834121
Zomaar binnen gooien bij de buren lijkt me dan ook weer niet de manier.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_57834681
quote:
Op vrijdag 4 april 2008 18:33 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Zo is het. Het zijn buspakjes, die, het woord zegt het al, in de bus horen te passen. Daar is het frankeertarief ook op gebaseerd. Er is niet betaald voor aanbellen, en zeker niet voor bij 3 mensen aanbellen. Die mensen horen gewoon hun bus aan te passen volgens de postwet. Weigeren ze dat te doen, dan zijn de ongemakken voor hun, dus dan komen ze maar lekker naar het postkantoor voor die dikke A4 envelop. Er stond trouwens in de Mail maximaal 2 buren, dus het mogen er ook minder zijn (bijv 0). Wat ik ook wel eens doe in zo´n geval is het gewoon bij de buren door de bus mikken, gestel dat die wel een normale bus hebben. Dat is ook bij de buren aanbieden, toch?
Ik geef het gewoon bij de buren af, en mik een briefje door de bus. Kost minder moeite dan die sticker weer invullen enzo.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 4 april 2008 @ 20:20:03 #109
Maffe Fries
pi_57835888
Die regel stond bij ons in de vestigingsbrief die ik van de week gekregen heb. Daarin stonden ook nieuwe regels met betrekking tot haalritten. Daar moeten de pakketten en postbakken van elkaar gescheiden worden en het onderscheid gemaakt worden tussen al wel betaald en nog wat zaken
  vrijdag 4 april 2008 @ 21:17:44 #110
136780 Nosh
hurpdurp
pi_57837305
quote:
Op vrijdag 4 april 2008 18:33 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Wat ik ook wel eens doe in zo´n geval is het gewoon bij de buren door de bus mikken, gestel dat die wel een normale bus hebben. Dat is ook bij de buren aanbieden, toch?
Ik zou me behoorlijk genaaid voelen als opeens mijn DVD's bij de buren liggen, zonder dat zij ze hebben aangenomen, ikzelf het weet, of wat dan ook. Maar hey. Dat ben ik.
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
  vrijdag 4 april 2008 @ 21:33:01 #111
108725 e-wok
niet mokken, lekker fokken
pi_57837742
Ik geef nooit iets bij de buren af, leg het gewoon weer op kantoor neer. Ze zien maar hoe ze het maandag oplossen Scheelt een hoop gezeik. Komt niet vaak voor trouwens, weinig grote enveloppen / kleine brievenbussen...
  FOK!fotograaf vrijdag 4 april 2008 @ 21:43:39 #112
73911 ultra_ivo
pi_57838038
Ik heb vaker wijken met erg kleine brievenbussen. Dan is het idd veel aanbellen. Bij de buren bellen is meestal sneller dan briefje uitschrijven en terugrijden naar het VC. Na een tijdje zie je vrij snel bij welke buren iemand thuis is.
  zaterdag 5 april 2008 @ 09:53:12 #113
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_57845309
Als ik het al bij de buren door de bus doe, twee keer voorgekomen in 5 maanden, dan gooi ik even een briefje door de bus, en zet ik op het poststuk zelf dat het voor de buren is.
Ik heb zoiets van: als je brievenbus te klein is, dan is het je eigen schuld. Bedrijven sturen al jaren post op a4 formaat.
Als het trouwens om catalogusen gaat, zoals de Djoser een tijdje terug, dan zet ik ze gewoon tegen de deur aan. Daar valt echt niemand over.
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
pi_57845389

Ik word misschien bezorger in Valthermond, vandaag een gesprek gehad in Emmen.
  zaterdag 5 april 2008 @ 10:02:29 #115
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_57845390
En BTW de leukste dag in het jaar om postbode te zijn.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
  zaterdag 5 april 2008 @ 10:23:37 #116
1037 Kaos
see you in 2017
pi_57845609
Sowieso als je het bij de buren moet proberen moeten ze wel weer die briefjes op kantoor hebben dat je het bij hun hebt afgeleverd. Van mij mogen ze het lekker ophalen. Idem met de rabobank (wel even K05 erop zetten)
  zaterdag 5 april 2008 @ 16:52:28 #117
15869 gr8w8
Better by design.
pi_57851386
Verdorie, wat een hagelbui daarnet. Je zou maar postbode zijn! Reed net door de stad, zeg ik: Druk zeg, is het koopzondag?

Dat van die pakjes die niet in de bus passen omdat de bus te klein is, heeft nog wel een kleine nuancering: oude huizen zijn uitzonderingen op de regel.
Welkom bij de V&D der webfora.
  zaterdag 5 april 2008 @ 17:11:52 #118
108725 e-wok
pi_57851689
quote:
Op zaterdag 5 april 2008 09:53 schreef Sjoewe het volgende:
Als het trouwens om catalogusen gaat, zoals de Djoser een tijdje terug, dan zet ik ze gewoon tegen de deur aan. Daar valt echt niemand over.
Ja maar als ie gejat wordt, of als iemand het doorgeeft, ben jij de lul

Ik weet niet meer wie die postbode was met die rare ja/ja stickers, maar hoe is dit afgelopen?
  zaterdag 5 april 2008 @ 17:12:44 #119
136780 Nosh
hurpdurp
pi_57851702
quote:
Op zaterdag 5 april 2008 10:02 schreef Sjoewe het volgende:
En BTW de leukste dag in het jaar om postbode te zijn.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik en mijn grote mond.
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
  zaterdag 5 april 2008 @ 17:44:05 #120
Bijdehand mannetje
pi_57852264
quote:
Op zaterdag 5 april 2008 16:52 schreef gr8w8 het volgende:
Dat van die pakjes die niet in de bus passen omdat de bus te klein is, heeft nog wel een kleine nuancering: oude huizen zijn uitzonderingen op de regel.
Waarop baseer je dat? In het het besluit brievenbussen kan ik het niet terugvinden. En wat zijn "oude huizen"?

Veel mensen zijn trouwens ook in overtreding mbt artikel 2 lid 4: De inwerpopening dient zo te zijn uitgevoerd, dat het bedienen van de brievenbus zonder gevaar voor verwondingen kan geschieden
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
  Redactie Frontpage zaterdag 5 april 2008 @ 18:15:31 #121
J'adore hardcore
pi_57852877
Vandaag opleiding gehad op het Harderwieker steunpuntritje. Te relaxed
  zaterdag 5 april 2008 @ 18:32:22 #122
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_57853189
quote:
Op zaterdag 5 april 2008 17:12 schreef Nosh het volgende:

[..]

Ik en mijn grote mond.
Stukje ervaring, eh
SPOILER
pi_57853592
Brievenbussen... In mijn wijk zit ook een brievenbus op 15 cm boven de grond ofzo, veel te laag. En eentje waar ik bijna niet bij kan omdat ik erg klein ben heb er ook zo'n gevaarlijk rotding bij zitten, mn vinger er al een keer tussen gehad moet daar sowieso standaard de stapel post tussen mn knieen doen, omdat ik dat ding echt met beide handen open moet wrikken. Ook zijn er redelijk wat huizen waar men de brievenbus gewoon dichtgemaakt heeft, kan ik het weer mee nemen.. Brievenbusleed

Vandaag voor de verandering eens niet te lang over mijn wijk gedaan. Ik heb nu 4 keer gelopen, de eerste keer een kwartier te lang, de 2e en 3e keer een uur en een kwartier te lang (HAH), en nu dus mooi op tijd klaar ik leer het wel!
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  Redactie Frontpage zondag 6 april 2008 @ 00:01:55 #124
J'adore hardcore
pi_57860353
quote:
Op zaterdag 5 april 2008 18:54 schreef VixenFromHell het volgende:
Vandaag voor de verandering eens niet te lang over mijn wijk gedaan. Ik heb nu 4 keer gelopen, de eerste keer een kwartier te lang, de 2e en 3e keer een uur en een kwartier te lang (HAH), en nu dus mooi op tijd klaar ik leer het wel!
Over een paar weken vlieg je d'r door heen!
  Redactie Frontpage / Sport zondag 6 april 2008 @ 00:51:08 #125
Maffe Fries
pi_57861445
quote:
Op zaterdag 5 april 2008 17:44 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Waarop baseer je dat? In het het besluit brievenbussen kan ik het niet terugvinden. En wat zijn "oude huizen"?

Veel mensen zijn trouwens ook in overtreding mbt artikel 2 lid 4: De inwerpopening dient zo te zijn uitgevoerd, dat het bedienen van de brievenbus zonder gevaar voor verwondingen kan geschieden
Mja, er zijn wel erg veel brievenbussen die van die regel afwijken. Gelukkig krijg je snel genoeg handigheid om ook de lastpakken snel te bedienen.
  zondag 6 april 2008 @ 18:30:33 #126
133405 lucky_birdie
hele grote..
pi_57873646
quote:
Op zaterdag 5 april 2008 17:11 schreef e-wok het volgende:

[..]

Ja maar als ie gejat wordt, of als iemand het doorgeeft, ben jij de lul

Ik weet niet meer wie die postbode was met die rare ja/ja stickers, maar hoe is dit afgelopen?

Nog niet gevraagd. Het is mijn vaste wijk op zaterdag, dus bijna nooit hah

In de rest van de wijken waar ik door de weeks regelmatig loop, heb je die vreemde stickers niet.

De postbezorgers stoppen er hier trouwens bij bosjes mee Of ze zijn weer eens ziek..
Daardoor moeten wij, de gewone postbodes, tegenwoordig regelmatig 1 of 1,5 wijk (extra) wegbrengen
Dus eerst gezamelijke voorbereiding, waarbij het regelmatig gebeurd dat we pas om 1 uur klaar zijn, en daarna nog 1,5 wijk wegbrengen Vooral leuk op dinsdag met twee soorten hah..

Ook leuk, postbezorgers met een eigen mening over hoe een wijk gelopen moet worden.. Vervolgens word de wijk aangepast in de machine.. en een paar weken later stopt de postbezorgster ermee
Zo is een van de wijken hier compleet omgekeerd in de machine, het huis waar je vroeger mee eindigde begin je nu mee, het loopt gewoon niet lekker meer nu. En denk maar niet dat ze het gaan veranderen in de machine..

Het karretje van mijn zaterdagwijk stond altijd in een flat. Maar de postbezorgster vond het handiger dat het karretje in haar achtertuin stond..
Daardoor moest de wijk alleen wel iets anders weggebracht worden, maar goed..
Onhandig was alleen wel dat de poort vooral in het begin regelmatig op slot zat (en er niemand thuis was), waardoor je dus niet bij het karretje kon komen..
De postbezorger is er inmiddels mee gestopt, maar waar het karretje op dit moment is is niet geheel duidelijk
Zaterdag was er zo weinig post dat ik het karretje niet nodig had, maar ik kreeg wel de sleutel mee van de flat om te kijken of het karretje daar stond.. Helaas kreeg ik de verkeerde sleutel mee, want ik kon mooi de flat niet in komen..
Er was alleen zo weinig post zaterdag dat ik het niet de moeite vond om nog in de achtertuin van de postbezorgster te kijken op zoek naar het karretje .. maar nu weet ik nog niet waar het karretje staat..

Oh en nog 1 klacht.. zaterdagwerkers die te lui zijn om de hele wijk weg te brengen
Tot nu toe ben ik bijna iedere maandag een complete bundel met post voor een bepaalde wijk tegengekomen in het herstel vak.
Ik blijf het melden bij de teamcoaches, maar er word niets aan gedaan..
[Water from the Supermarket - Buy it and it’s yours!]
  zondag 6 april 2008 @ 18:59:51 #127
108725 e-wok
pi_57874244
quote:
Op zondag 6 april 2008 18:30 schreef lucky_birdie het volgende:
Oh en nog 1 klacht.. zaterdagwerkers die te lui zijn om de hele wijk weg te brengen
Tot nu toe ben ik bijna iedere maandag een complete bundel met post voor een bepaalde wijk tegengekomen in het herstel vak.
Hmm bij ons krijg je geheid op je flikker wanneer je dat doet. Ik laat soms wel eens een paar stukken achter, maar dat is alleen bij onduidelijkheden of onbekendheden in een voor mij nieuwe wijk
  zondag 6 april 2008 @ 19:01:47 #128
77531 Grrrrrrrr
*PURRRRR*
pi_57874281
quote:

De postbezorgers stoppen er hier trouwens bij bosjes mee Of ze zijn weer eens ziek..
Daardoor moeten wij, de gewone postbodes, tegenwoordig regelmatig 1 of 1,5 wijk (extra) wegbrengen
Dus eerst gezamelijke voorbereiding, waarbij het regelmatig gebeurd dat we pas om 1 uur klaar zijn, en daarna nog 1,5 wijk wegbrengen Vooral leuk op dinsdag met twee soorten hah..

Ook leuk, postbezorgers met een eigen mening over hoe een wijk gelopen moet worden.. Vervolgens word de wijk aangepast in de machine.. en een paar weken later stopt de postbezorgster ermee
Zo is een van de wijken hier compleet omgekeerd in de machine, het huis waar je vroeger mee eindigde begin je nu mee, het loopt gewoon niet lekker meer nu. En denk maar niet dat ze het gaan veranderen in de machine..

Het karretje van mijn zaterdagwijk stond altijd in een flat. Maar de postbezorgster vond het handiger dat het karretje in haar achtertuin stond..
Daardoor moest de wijk alleen wel iets anders weggebracht worden, maar goed..
Onhandig was alleen wel dat de poort vooral in het begin regelmatig op slot zat (en er niemand thuis was), waardoor je dus niet bij het karretje kon komen..
De postbezorger is er inmiddels mee gestopt, maar waar het karretje op dit moment is is niet geheel duidelijk
Zaterdag was er zo weinig post dat ik het karretje niet nodig had, maar ik kreeg wel de sleutel mee van de flat om te kijken of het karretje daar stond.. Helaas kreeg ik de verkeerde sleutel mee, want ik kon mooi de flat niet in komen..
Er was alleen zo weinig post zaterdag dat ik het niet de moeite vond om nog in de achtertuin van de postbezorgster te kijken op zoek naar het karretje .. maar nu weet ik nog niet waar het karretje staat..

Helaas herken ik hier nogal het een en ander van .

Vooral die postbezorgers die met bosjes tegelijk stoppen. Het is echt zo goed als onmogelijk om aan fatsoenlijke bezorgers te komen. Blijkbaar werken de mensen niet graag hard voor een fooi .
  zondag 6 april 2008 @ 19:28:34 #129
15869 gr8w8
Better by design.
pi_57874846
quote:

[..]

Dat laatste, uit ervaring, s er misschien een andere volgorde van wijken op zaterdag? Ik had een dienst van dik acht uur, vos en dan twee wijken. Met wat mazzel dus al voor negen de straat op, met een wijk die doordeweeks pas na twaalf uitgaat. Dan komt er wel eens nog wel wat na, als ik al weg ben. Van andere wijken, of door de slakken in Eindhoven verkeerd gegooid.

En wat dat betrefd, ik begrijp dat het op maandag zeker vervelend is als er veel stukken zijn blijven liggen, maar op andere dagen is er vaak ook genoeg. Mijn klacht is/was vooral dat 'die fulltimers' de zaterdag ook als gewone werkdag moeten zien en zaterdagwerkers als collega's. En niet als relaxdag en al het vuil afschuiven. Toppertje was een week of drie terug: blauwe bakken waren wat later (wederom foutje in eindhoven uiteraard) en wat doen ze? Ja alles moest ineens op tijd af voor de postbezorgers. Geen schaduwbundel maken okee, nabrengzak aanvullen tja, maar ook hun eigen wijken. Leuke verrassing op zaterdag, om direct bij binnenkomst al 4 bakken te zien staan om half zeven. Gezamelijke voorbereiding, maar wel om elf de deur uit. Bij zieken niks extras doen. Wijken die veel extra hebben door een of andere mailing net effe helpen. Zeuren over koffie. Zeuren over hoe zwaar de week wel niet was.
  zondag 6 april 2008 @ 19:31:14 #130
133405 lucky_birdie
hele grote..
pi_57874899
quote:
Op zondag 6 april 2008 18:59 schreef e-wok het volgende:

[..]

Hmm bij ons krijg je geheid op je flikker wanneer je dat doet. Ik laat soms wel eens een paar stukken achter, maar dat is alleen bij onduidelijkheden of onbekendheden in een voor mij nieuwe wijk
Eerst was niet duidelijk of het nou de postbezorgster was *dat de post dus van vrijdag was*
Of dat het de zaterdagwerker was die de post gewoon terug bracht..
Maar nu zijn we bijna 100% zeker dat het van zaterdag is
En het zijn niet 2 brieven ofzo, nee echt complete bundels, enigste "voordeel" is dat ze dus ook op volgorde liggen..

En het bizarre is dat het alleen gebeurd als de vaste teamcoach er niet is op maandag..

Ik heb het al ZO vaak doorgegeven dat ik het eigenlijk helemaal zat ben.. maar ja. het kost mij weer extra tijd..

En de teamcoach zou er wat van zeggen, maar zo te zien maakt het of geen indruk, of hij vergeet het gewoon te zeggen tegen de zaterdagwerker in kwestie..
  zondag 6 april 2008 @ 19:33:58 #131
15869 gr8w8
Better by design.
pi_57874949
Ik vermoed het laatste. Uit eigen ervaring.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 6 april 2008 @ 19:38:11 #132
Maffe Fries
pi_57875036
Ze zijn zeker al lang blij dat ze iemand hebben die het op zaterdag wil doen
  zondag 6 april 2008 @ 19:41:37 #133
133405 lucky_birdie
hele grote..
pi_57875133
quote:
Op zondag 6 april 2008 19:28 schreef gr8w8 het volgende:

[..]

Dat laatste, uit ervaring, s er misschien een andere volgorde van wijken op zaterdag? Ik had een dienst van dik acht uur, vos en dan twee wijken. Met wat mazzel dus al voor negen de straat op, met een wijk die doordeweeks pas na twaalf uitgaat. Dan komt er wel eens nog wel wat na, als ik al weg ben. Van andere wijken, of door de slakken in Eindhoven verkeerd gegooid.

En wat dat betrefd, ik begrijp dat het op maandag zeker vervelend is als er veel stukken zijn blijven liggen, maar op andere dagen is er vaak ook genoeg. Mijn klacht is/was vooral dat 'die fulltimers' de zaterdag ook als gewone werkdag moeten zien en zaterdagwerkers als collega's. En niet als relaxdag en al het vuil afschuiven. Toppertje was een week of drie terug: blauwe bakken waren wat later (wederom foutje in eindhoven uiteraard) en wat doen ze? Ja alles moest ineens op tijd af voor de postbezorgers. Geen schaduwbundel maken okee, nabrengzak aanvullen tja, maar ook hun eigen wijken. Leuke verrassing op zaterdag, om direct bij binnenkomst al 4 bakken te zien staan om half zeven. Gezamelijke voorbereiding, maar wel om elf de deur uit. Bij zieken niks extras doen. Wijken die veel extra hebben door een of andere mailing net effe helpen. Zeuren over koffie. Zeuren over hoe zwaar de week wel niet was.
Nee, het probleem is niet dat er brieven blijven liggen, er liggen complete bundels. Elastiekje erom, volgorde klopt gewoon.. Hij loopt er al zeker vanaf januari, dus ik ga er vanuit dat hij ongeveer wel weet hoe de wijk in elkaar zit inmiddels. Het was regelmatig de laatste bundel van de wijk (geen zin meer in de laatste bundel?) en van de week was het een klein straatje met 8 huizen, ergens aan de rand van de wijk,
Ik weet 100% zeker dat de volgorde van de wijk klopt, en de wijk is niet veel eerder klaar op zaterdag dan op een doorsnee dinsdag of donderdag..
Er staat trouwens 4.50 voor de wijk, en hij heeft er verder geen extra dingen bij.

Ben zelf trouwens ook officieel zaterdagwerker Werk momenteel alleen bijna iedere week 6 dagen per week @ postkantoor..
En wij moeten wel alles meenemen door de weeks.. (hoewel ik eerlijkheidshalve moet toegeven dat wij nooit *klopt af* last hebben van bakken die laat zijn)
We zijn hier nooit voor 12en klaar met voorbereiden..
Geloof dat we zo'n 18 wijken voorbereiden, met gemiddeld 5 a 6 mensen..
  zondag 6 april 2008 @ 19:43:51 #134
133405 lucky_birdie
hele grote..
pi_57875161
quote:
Op zondag 6 april 2008 19:38 schreef Peterselieman het volgende:
Ze zijn zeker al lang blij dat ze iemand hebben die het op zaterdag wil doen
:

Daar kun je nog wel eens gelijk in hebben..
  zondag 6 april 2008 @ 19:50:40 #135
15869 gr8w8
Better by design.
pi_57875277
Kan je 'm er zelf niet even goed over de oren wassen? Tuurlijk, taak van de teamcoach, maar soms veel effectiever. De prullenbakken zijn groot genoeg.
  zondag 6 april 2008 @ 20:04:03 #136
77531 Grrrrrrrr
*PURRRRR*
pi_57875548
quote:
Op zondag 6 april 2008 19:50 schreef gr8w8 het volgende:
Kan je 'm er zelf niet even goed over de oren wassen? Tuurlijk, taak van de teamcoach, maar soms veel effectiever. De prullenbakken zijn groot genoeg.
Inderdaad, als je weet wie het is is het een goed idee om die persoon er persoonlijk op aan te spreken. Als je dat gewoon op een vriendelijke manier doet zou dat al wel eens kunnen schelen.
  zondag 6 april 2008 @ 20:11:47 #137
133405 lucky_birdie
hele grote..
pi_57875688
als er maandag weer een bundel ligt ga ik dat inderdaad doen.

Maar ik ben schijnbaar nogal hmm hoe zeg je dat.. positief ingesteld, en ging er vanuit dat het wel geregeld zou worden door de teamcoach..

niet dus..
  FOK!fotograaf zondag 6 april 2008 @ 20:43:57 #138
73911 ultra_ivo
pi_57876403
Er zijn al mensen uitgemikt voor dit soort grappen.
  zondag 6 april 2008 @ 21:15:02 #139
133405 lucky_birdie
hele grote..
pi_57877041
ze zijn hier ZO makkelijk

voorbeeld
(al eerder verteld)
- postbezorger laat 2 dagen achter elkaar steunpuntzakken staan waarin een bepaalde straat van haar wijk zit.
Ze belt niet dat ze geen post heeft voor die straat / waar die post heen is.. Nee.. het is schijnbaar heel normaal dat je twee dagen achter elkaar voor een grote straat geen post hebt
- zelfde postbezorger laat een bundel in het karretje achter omdat die niet bij haar helft van de wijk hoort. Daar word niet over gebeld, die hooguit 20 huizen bezorg je niet even zelf.. NEE dat laat je gewoon in het karretje zitten
- tassen terug brengen? welneehjoh, er lagen minstens 10 steunpuntzakken in dat karretje.. en wij maar afvragen waar de steunpuntzakken blijven ..
- van verschillende mensen al gehoord dat *dezelfde* postbezorgster regelmatig geen huis aan huis bezorgd,
-postbezorgster heeft al jaren last van haar benen en is dus regelmatig ziek..Waardoor wij er op het laatste moment vaak nog een stuk wijk bij krijgen

en ja.. laatste keer dat ik het rooster checkte werkte ze nog steeds als postbezorgster...
  zondag 6 april 2008 @ 21:27:00 #140
15869 gr8w8
Better by design.
pi_57877323
Herkenbaar, zakken die voor een halve wijk blijven staan. Bij ons zelfs eentje die op haar tweede dag de post maar in de sloot had geflikkerd, geen zin.
  zondag 6 april 2008 @ 21:38:51 #141
133405 lucky_birdie
hele grote..
pi_57877594
Dat soort mensen moet je toch gelijk ontslaan?

Ik weet ZEKER dat we er niet op vooruit zijn gegaan sinds we die postbezorgers hebben..

En ik kan me voorstellen dat die postbezorgers niet zo gemotiveerd zijn, hoorde van een postbezorgster dat ze maar iets van 3 euro per uur over hield..

BIjna al onze wijken zijn di t/m vr. in 2en verdeeld, dus er staat hooguit 2 uur voor een wijk,
Pas rond 1 uur kun je de post ophalen bij een bepaald punt, hoewel ik heb gehoord dat sommige wel eensvan 1 tot half 3 (!!) hebben staan te wachten op post voor hun wijk..
  zondag 6 april 2008 @ 22:02:50 #142
77531 Grrrrrrrr
*PURRRRR*
pi_57878155
quote:
Op zondag 6 april 2008 21:38 schreef lucky_birdie het volgende:
Dat soort mensen moet je toch gelijk ontslaan?

Ik weet ZEKER dat we er niet op vooruit zijn gegaan sinds we die postbezorgers hebben..
Dat mag je alleen niet hardop zeggen

Overigens hebben wij ook een paar hele goede in dienst.
  zondag 6 april 2008 @ 22:05:08 #143
133405 lucky_birdie
hele grote..
pi_57878218
quote:
Op zondag 6 april 2008 22:02 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Dat mag je alleen niet hardop zeggen

Overigens hebben wij ook een paar hele goede in dienst.
Het zal allemaal heus wel berekend zijn, maar helaas zit er een groot verschil tussen theorie en praktijk
We hebben hier ook goede postbezorgers, maar daar valt verder niets over te melden *coughzeurencough* daarom worden ze hier niet vermeld

Geen bericht goed bericht
  zondag 6 april 2008 @ 22:23:36 #144
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_57878637
Mja of gewoon 3 van de 5 steunpunt zakken laten staan op een drukke dag, omdat je later op de dag een cursus hebt. Dan ben ik echt pissig, omdat ik vervolgens tot 18.00 uur door kon lopen om die zakken weg te krijgen. Ik snap het sowieso niet zo heel goed waarom je er met meer post zoveel langer over doet om het weg te brengen. Ik doe er wel een half uur langer over om het weg te brengen, maar beslist niet dubbel zo lang
  Redactie Frontpage / Sport zondag 6 april 2008 @ 22:31:26 #145
Maffe Fries
pi_57878851
Ik heb ook wel eens gehad dat ik later op de dag verplichitingen had. Gewoon die dagen extra hard doorlopen en dat moet genoeg zijn als de post op tijd is aangeleverd.
  Redactie Frontpage maandag 7 april 2008 @ 12:28:30 #146
J'adore hardcore
pi_57886909
quote:
Op zondag 6 april 2008 21:27 schreef gr8w8 het volgende:
Herkenbaar, zakken die voor een halve wijk blijven staan. Bij ons zelfs eentje die op haar tweede dag de post maar in de sloot had geflikkerd, geen zin.
En dan denken dat ze er toch niet achter komen
pi_57887641
Ik ben eergisteren begonnen als zaterdagbesteller, vandaar een tvp.
Fluitbekzeenaalden zijn tropische & subtropische zoutwatervissen die hun naam te danken hebben aan hun buisvormige snuit, die aan een fluit doet denken.
  maandag 7 april 2008 @ 18:32:41 #148
Bijdehand mannetje
pi_57893695
quote:
Op zondag 6 april 2008 21:38 schreef lucky_birdie het volgende:
En ik kan me voorstellen dat die postbezorgers niet zo gemotiveerd zijn, hoorde van een postbezorgster dat ze maar iets van 3 euro per uur over hield..

BIjna al onze wijken zijn di t/m vr. in 2en verdeeld, dus er staat hooguit 2 uur voor een wijk,
Pas rond 1 uur kun je de post ophalen bij een bepaald punt, hoewel ik heb gehoord dat sommige wel eensvan 1 tot half 3 (!!) hebben staan te wachten op post voor hun wijk..
Bij ons staan veel postbezorgerswijken erg krap. De tijden zijn alleen haalbaar als je uitgaat van een scenario met weinig post en geen h-a-h. De tijden zijn erop gebaseerd dat je de post ophaalt bij een depot "in de wijk". Dat laatste is een rekbaar begrip, we hebben zegge en schrijven 2 depots, waarvan er 1 slechts 3 dagen per week te gebruiken is. Vanuit het andere depot is het nog 10 a 15 minuten fietsen naar de verder gelegen wijken. Bovendien is de aflooptijd eraf gehaald, omdat je na het lopen van je wijk gelijk naar huis kan. Maar soms moet je dus nog een keer terug naar het depot, bijv. als je nog een wijk hebt. En zelfs na je laatste wijk kan je niet meteen naar huis, want dan mag je IN EIGEN TIJD nog een keer naar het depot om je tassen (en evt. bezorgrapportje) in te leveren. Op zaterdag zelfde verhaal. Dus niet geheel onbegrijpelijk dat zo´n postbezorger of zaterdagbesteller denkt, dikke lul, ik neem die tassen gewoon mee naar huis. Volgens mij mogen ze je niet eens verplichten in eigen tijd die tassen terug te brengen, want het is mijn eigen tijd, dus daar hebben zij niets over te zeggen.

Ik ben trouwens deeltijdwerker (al bijna 10 jaar), dus het is niet zo dat alleen die postbezorgers de looptijden te krap vinden, dat is ook de ervaring van mij, en zelfs van bestellers met 25+ dienstjaren.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 7 april 2008 @ 18:48:07 #149
Maffe Fries
pi_57893995
quote:
Op maandag 7 april 2008 13:05 schreef fluitbekzeenaald het volgende:
Ik ben eergisteren begonnen als zaterdagbesteller, vandaar een tvp.
Welkom hier
  dinsdag 8 april 2008 @ 15:29:58 #150
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_57911594
Ik begin volgende week eindelijk weer als alles (fysiek gezien) goed verloopt deze week met het herstel.
Bij elkaar bijna 5 weken eruit gelegen met een flinke kneuzing in m'n voet en door allerlei papierwerk en verplichtingen in het begin niet de rust kunnen geven die noodzakelijk was.
Opzich niet zo heel erg, aangezien ik genoeg andere zaken aan me hoofd had in diezelfde periode, maar ben wel weer blij dat ik eindelijk weer kan beginnen.

Overigens ook postbezorger zoals de meeste hier in het topic, 4 dagen in de week trouwens.
En het werk zelf bevalt me zeker, lekker een muziekje aan en de tijd vliegt voorbij, zeker met het huidige weer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')