Ik zat ook al te zoeken inderdaadquote:Op vrijdag 4 april 2008 17:22 schreef Ohrpolster. het volgende:
Achterop de Mail zou een foto moeten staan van een postbode die elke dag om kwart over twaalf ergens een krantje zit te lezen...ik zie alleen maar een paar schoorstenen
Bij ons is het wel verteld maar betwijfel of het ook aan de zaterdagmedewerkers verteld is. Persoonlijk bied ik nooit aan bij de buren. 2 redenen:quote:Op vrijdag 4 april 2008 17:22 schreef Ohrpolster. het volgende:
Was trouwens nog niet op de hoogte van die nieuwe regel met buspakjes (bgg bij buren af proberen te geven ipv naar het postkantoor), ben benieuwd of er nog een leidinggevende is die dat morgen even komt vertellen, of dat we daar zelf maar achter moeten komen...kan me niet voorstellen dat alle zaterdagwerkers de Mail uitgebreid gaan zitten lezen...
Zo is het. Het zijn buspakjes, die, het woord zegt het al, in de bus horen te passen. Daar is het frankeertarief ook op gebaseerd. Er is niet betaald voor aanbellen, en zeker niet voor bij 3 mensen aanbellen. Die mensen horen gewoon hun bus aan te passen volgens de postwet. Weigeren ze dat te doen, dan zijn de ongemakken voor hun, dus dan komen ze maar lekker naar het postkantoor voor die dikke A4 envelop. Er stond trouwens in de Mail maximaal 2 buren, dus het mogen er ook minder zijn (bijv 0). Wat ik ook wel eens doe in zo´n geval is het gewoon bij de buren door de bus mikken, gestel dat die wel een normale bus hebben.quote:Op vrijdag 4 april 2008 18:19 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Bij ons is het wel verteld maar betwijfel of het ook aan de zaterdagmedewerkers verteld is. Persoonlijk bied ik nooit aan bij de buren. 2 redenen:
1. Veel mensen willen niet dat de buren hun spullen te zien krijgen en ik kan niet ruiken wie dat wel en niet wil.
2. Kost extra tijd en we worden al genoeg opgejaagd.
Ik geef het gewoon bij de buren af, en mik een briefje door de bus. Kost minder moeite dan die sticker weer invullen enzo.quote:Op vrijdag 4 april 2008 18:33 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Zo is het. Het zijn buspakjes, die, het woord zegt het al, in de bus horen te passen. Daar is het frankeertarief ook op gebaseerd. Er is niet betaald voor aanbellen, en zeker niet voor bij 3 mensen aanbellen. Die mensen horen gewoon hun bus aan te passen volgens de postwet. Weigeren ze dat te doen, dan zijn de ongemakken voor hun, dus dan komen ze maar lekker naar het postkantoor voor die dikke A4 envelop. Er stond trouwens in de Mail maximaal 2 buren, dus het mogen er ook minder zijn (bijv 0). Wat ik ook wel eens doe in zo´n geval is het gewoon bij de buren door de bus mikken, gestel dat die wel een normale bus hebben.Dat is ook bij de buren aanbieden, toch?
Ik zou me behoorlijk genaaid voelen als opeens mijn DVD's bij de buren liggen, zonder dat zij ze hebben aangenomen, ikzelf het weet, of wat dan ook. Maar hey. Dat ben ik.quote:Op vrijdag 4 april 2008 18:33 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Wat ik ook wel eens doe in zo´n geval is het gewoon bij de buren door de bus mikken, gestel dat die wel een normale bus hebben.Dat is ook bij de buren aanbieden, toch?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
Ja maar als ie gejat wordt, of als iemand het doorgeeft, ben jij de lulquote:Op zaterdag 5 april 2008 09:53 schreef Sjoewe het volgende:
Als het trouwens om catalogusen gaat, zoals de Djoser een tijdje terug, dan zet ik ze gewoon tegen de deur aan. Daar valt echt niemand over.
quote:Op zaterdag 5 april 2008 10:02 schreef Sjoewe het volgende:
En BTW de leukste dag in het jaar om postbode te zijn.Ik en mijn grote mond.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
Waarop baseer je dat? In het het besluit brievenbussen kan ik het niet terugvinden. En wat zijn "oude huizen"?quote:Op zaterdag 5 april 2008 16:52 schreef gr8w8 het volgende:
Dat van die pakjes die niet in de bus passen omdat de bus te klein is, heeft nog wel een kleine nuancering: oude huizen zijn uitzonderingen op de regel.
Stukje ervaring, ehquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
Over een paar weken vlieg je d'r door heen!quote:Op zaterdag 5 april 2008 18:54 schreef VixenFromHell het volgende:
Vandaag voor de verandering eens niet te lang over mijn wijk gedaan. Ik heb nu 4 keer gelopen, de eerste keer een kwartier te lang, de 2e en 3e keer een uur en een kwartier te lang (HAH), en nu dus mooi op tijd klaarik leer het wel!
Mja, er zijn wel erg veel brievenbussen die van die regel afwijken. Gelukkig krijg je snel genoeg handigheid om ook de lastpakken snel te bedienen.quote:Op zaterdag 5 april 2008 17:44 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Waarop baseer je dat? In het het besluit brievenbussen kan ik het niet terugvinden. En wat zijn "oude huizen"?
Veel mensen zijn trouwens ook in overtreding mbt artikel 2 lid 4: De inwerpopening dient zo te zijn uitgevoerd, dat het bedienen van de brievenbus zonder gevaar voor verwondingen kan geschieden
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |