abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 8 april 2008 @ 17:23:33 #151
133405 lucky_birdie
hele grote..
pi_57914168
quote:
Op maandag 7 april 2008 18:32 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Bij ons staan veel postbezorgerswijken erg krap. De tijden zijn alleen haalbaar als je uitgaat van een scenario met weinig post en geen h-a-h. De tijden zijn erop gebaseerd dat je de post ophaalt bij een depot "in de wijk". Dat laatste is een rekbaar begrip, we hebben zegge en schrijven 2 depots, waarvan er 1 slechts 3 dagen per week te gebruiken is. Vanuit het andere depot is het nog 10 a 15 minuten fietsen naar de verder gelegen wijken. Bovendien is de aflooptijd eraf gehaald, omdat je na het lopen van je wijk gelijk naar huis kan. Maar soms moet je dus nog een keer terug naar het depot, bijv. als je nog een wijk hebt. En zelfs na je laatste wijk kan je niet meteen naar huis, want dan mag je IN EIGEN TIJD nog een keer naar het depot om je tassen (en evt. bezorgrapportje) in te leveren. Op zaterdag zelfde verhaal. Dus niet geheel onbegrijpelijk dat zo´n postbezorger of zaterdagbesteller denkt, dikke lul, ik neem die tassen gewoon mee naar huis. Volgens mij mogen ze je niet eens verplichten in eigen tijd die tassen terug te brengen, want het is mijn eigen tijd, dus daar hebben zij niets over te zeggen.

Ik ben trouwens deeltijdwerker (al bijna 10 jaar), dus het is niet zo dat alleen die postbezorgers de looptijden te krap vinden, dat is ook de ervaring van mij, en zelfs van bestellers met 25+ dienstjaren.
Ja maar alles staat krap, zoniet onhaalbaar qua tijd. Ook hier.. Maar ja.. ze hebben het uitgerekend, en volgens de computer kan het wel... en computers hebben altijd gelijk

Heel vreemd dat ineens iedereen in mijn groep te langzaam is.. Nooit last van gehad in de 8 jaar dat ik er werk, maar nu ben ik ineens te langzaam (geldt dus ook voor mijn collega's..)

Hier is ook maar 1 depot voor alle wijken in onze code. Vanaf dat punt is het ook nog 10 minuten fietsen naar de wijken die verder liggen.. Het zou makkelijker zijn als de post gewoon naar de steunpunten word gebracht in de wijken, alle wijken hier hebben iig 1 steunpuntadres. Geen idee waarom ze dat dan niet gewoon doen.
We moeten nu twee steunpuntzakken naar het depot sturen, en als je meer tassen met post hebt, moeten die naar het steunpuntadres in de wijk worden gestuurd.

Mijn fietstassen heb ik al heel snel "ingepikt"
We hadden zulke slechte tassen hier liggen, en ik begon pas om 10 uur op zaterdag, dus het gebeurde regelmatig dat de tassen die er nog hingen niet op mn fiets paste omdat de beugels kapot waren, of dat je eerst een steunpuntzak in je tas moest doen omdat er zulke grote gaten in de fietstassen zaten..

Steunpuntzakken breng ik ook niet gelijk terug, maar ik neem ze wel altijd mee..
De meeste postbezorgers laten ze gewoon bij het steunpuntadres liggen.. waar ze vervolgens gewoon blijven liggen..
ik geloof dat ze daar opgehaald zouden moeten worden, maar dat gebeurd volgens mij nooit
[Water from the Supermarket - Buy it and it’s yours!]
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 8 april 2008 @ 17:27:27 #152
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_57914250
Dan is het bij ons beter geregeld. Het komt wel eens voor dat grijze zakken enkele dagen bij een steunpunt blijven liggen, maar dit is eerder uitzondering dan regel gelukkig. Scheelt denk ik ook dat ik in een kleine vestiging werk met relatief veel depots
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 8 april 2008 @ 17:43:26 #153
133405 lucky_birdie
hele grote..
pi_57914505
Nah, we hebben voor onze groep maar 1 depot, maar we hebben wel steunpuntadressen in al onze wijken.
Ik heb geen idee hoe dat is bij onze andere groepen eigenlijk..

Alle wijken in mijn groep liggen > 15min fietsen vanaf het kantoor.

Onze vestiging was niet zo groot, maar we hebben hier erg veel nieuwbouw, waardoor er steeds meer wijken bijkomen. En een postkantoor in de omgeving is samengevoegd met ons kantoor, waardoor er nog meer mensen / wijken bij kwamen.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 8 april 2008 @ 18:12:20 #154
Maffe Fries
pi_57914995
Bij onze vestiging hoort meer buitengebied waarvoor 3 auto's nodig zijn om alle adressen bij langs te gaan en zakjes naar de dorpen in de omgeving van de vestiging te brengen.
pi_57915276
quote:
Op maandag 7 april 2008 18:32 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Bij ons staan veel postbezorgerswijken erg krap. De tijden zijn alleen haalbaar als je uitgaat van een scenario met weinig post en geen h-a-h. De tijden zijn erop gebaseerd dat je de post ophaalt bij een depot "in de wijk". Dat laatste is een rekbaar begrip, we hebben zegge en schrijven 2 depots, waarvan er 1 slechts 3 dagen per week te gebruiken is. Vanuit het andere depot is het nog 10 a 15 minuten fietsen naar de verder gelegen wijken. Bovendien is de aflooptijd eraf gehaald, omdat je na het lopen van je wijk gelijk naar huis kan. Maar soms moet je dus nog een keer terug naar het depot, bijv. als je nog een wijk hebt. En zelfs na je laatste wijk kan je niet meteen naar huis, want dan mag je IN EIGEN TIJD nog een keer naar het depot om je tassen (en evt. bezorgrapportje) in te leveren. Op zaterdag zelfde verhaal. Dus niet geheel onbegrijpelijk dat zo´n postbezorger of zaterdagbesteller denkt, dikke lul, ik neem die tassen gewoon mee naar huis. Volgens mij mogen ze je niet eens verplichten in eigen tijd die tassen terug te brengen, want het is mijn eigen tijd, dus daar hebben zij niets over te zeggen.

Ik ben trouwens deeltijdwerker (al bijna 10 jaar), dus het is niet zo dat alleen die postbezorgers de looptijden te krap vinden, dat is ook de ervaring van mij, en zelfs van bestellers met 25+ dienstjaren.
Wat is dat voor een fucking bullshit? Dat pik je toch gewoon niet? Op en neer fietsen tussen depots is gewoon werktijd. Klaar!
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  dinsdag 8 april 2008 @ 20:47:12 #156
136780 Nosh
hurpdurp
pi_57918267
Dramadag vandaag. Veel zieken, extra wijk erbij, wat geen probleem is, totdat je fiets er in de eerste wijk mee ophoudt. Ketting gebroken.
Alles met de hand gedaan, daarna een bestelfiets geregeld, en in een uurtje de laatste behoorlijke wijk gerend, omdat ik om zeven een tentamen had.

Ach, we zijn tenminste bruin in het gezicht.
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
  dinsdag 8 april 2008 @ 20:51:12 #157
136780 Nosh
hurpdurp
pi_57918394
En wat betreft die urennormen: die slaan inderdaad nergens op (al begin ik ze te benaderen ), maar hier is het een kwestie van een mailtje met je uren sturen naar de teamleider, om vervolgens netjes alles uitbetaald te krijgen. Tuurlijk, als je hele extreme pieken hebt hoor je het ook wel (zoals vandaag, in totaal zes uur op pad geweest, exclusief twee uur bezig met voorbereiden voor mezelf en anderen), maar verder doen ze niet moeilijk.
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
  dinsdag 8 april 2008 @ 22:09:32 #158
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_57920523
quote:
Op dinsdag 8 april 2008 20:51 schreef Nosh het volgende:
En wat betreft die urennormen: die slaan inderdaad nergens op (al begin ik ze te benaderen ), maar hier is het een kwestie van een mailtje met je uren sturen naar de teamleider, om vervolgens netjes alles uitbetaald te krijgen. Tuurlijk, als je hele extreme pieken hebt hoor je het ook wel (zoals vandaag, in totaal zes uur op pad geweest, exclusief twee uur bezig met voorbereiden voor mezelf en anderen), maar verder doen ze niet moeilijk.
Helaas gaat het hier niet zo makkelijk. Hier mogen we geen uren meer schrijven, omdat zoals onze coach stelt, je ook wel eens wat eerder klaar bent, en dat compenseert elkaar. Nou, ik dacht het niet! Met deze tijden loop je altijd uit, behalve als je geen HAH hebt dan red je het net. Maar van eerder klaar zijn is geen sprake. We zijn pas net met deze nieuwe systematiek begonnen, dus ik zie het nog even aan. Maar aan het eind van de maand maak ik de balans op, en dan kan de coach gaan lappen. Ik ben er nog niet uit wat ik ga doen als ze weigert, maar ik heb een paar opties:
-met de vestigingsmanager praten (weet niet of dat zin heeft, want hij bedenkt in feite het beleid wat de coach uitvoert)
-vakbond bellen en evt. loonvordering instellen
-weigeren nog langer meer uren te werken dan mijn contract
-overplaatsing aanvragen naar vestiging met een minder onredelijke teamcoach
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_57928295
quote:
Op dinsdag 8 april 2008 22:09 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Helaas gaat het hier niet zo makkelijk. Hier mogen we geen uren meer schrijven, omdat zoals onze coach stelt, je ook wel eens wat eerder klaar bent, en dat compenseert elkaar. Nou, ik dacht het niet! Met deze tijden loop je altijd uit, behalve als je geen HAH hebt dan red je het net. Maar van eerder klaar zijn is geen sprake. We zijn pas net met deze nieuwe systematiek begonnen, dus ik zie het nog even aan. Maar aan het eind van de maand maak ik de balans op, en dan kan de coach gaan lappen. Ik ben er nog niet uit wat ik ga doen als ze weigert, maar ik heb een paar opties:
-met de vestigingsmanager praten (weet niet of dat zin heeft, want hij bedenkt in feite het beleid wat de coach uitvoert)
-vakbond bellen en evt. loonvordering instellen
-weigeren nog langer meer uren te werken dan mijn contract
-overplaatsing aanvragen naar vestiging met een minder onredelijke teamcoach
Mja, als je geen uren meer mag schrijven wordt het lastig natuurlijk. Vraag me af waar dat beleid vandaan komt eerlijk gezegd, normaal gesproken heeft het management zich aan de voorgeschreven richtlijnen van het rayon te houden. Vestigingsmanager en teamcoach mogen dat soort dingen niet zomaar zelf bedenken. Ik zou eens contact met de vakbond opnemen om te vragen hoe en wat.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_57934729
Dat beleid is bij ons ook een tijdje geweest, waardoor veel zaterdagspostbodes aan het einde van de maand een uur of 5 misten. Daar is tijden over geklaagd geworden, maar dat bracht geen verandering in de situatie, totdat er opeens door onbekende oorzaak weer teruggeschakeld werd naar het opschrijven van je tijd.
pi_57943845
Ik word zaterdagbezorger in Valthermond.
  donderdag 10 april 2008 @ 11:20:00 #162
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_57953203
quote:
Op woensdag 9 april 2008 21:38 schreef Tinuzzz_Talpa het volgende:
Ik word zaterdagbezorger in Valthermond.
Gefeliciteerd !

Het is een erg leuk baantje moet ik zeggen. En het verdiend ook nog eens goed.
Nothing is what it seems
pi_57957250
Lees net dit op het intranet:

.............

De essentie van dat voorstel is om te komen tot een cao Productie voor werknemers in de schalen 1 t/m 4 op een meer marktconform niveau van arbeidsvoorwaarden. Dit arbeidsvoorwaardenniveau ligt 25% lager ligt dan het huidige niveau van de cao voor TNT. Om het inkomen voor bepaalde tijd aan te vullen, dan wel werknemers in staat te stellen naar een andere werkgever over te stappen, heeft de werkgroep voorgesteld om deze medewerkers een budget ter beschikking te stellen. Het alternatief van de werkgroep is door zowel TNT als de vakorganisaties als interessant bestempeld.

Lijkt me niet zo fijn. Zou dan zelf ook in de cao Productie vallen en dus heel wat in moeten leveren qua arbeidskvoorwaarden. Hoop dat het meevalt wat we in moeten leveren, want ben juist hier gaan werken, omdat je hier zo veel verdient.

Laten we het beste er van hopen....
  donderdag 10 april 2008 @ 16:24:02 #164
1037 Kaos
see you in 2017
pi_57959884
De vraag voor mij blijft, wat houdt die 25% precies in? Gaat dat over toeslagen/pensioen/fietsvergoeding/koffiegeld etc. of ook om je salaris?
  Redactie Frontpage donderdag 10 april 2008 @ 16:58:57 #165
72015 crew  PartyAnimal87
J'adore hardcore
pi_57960598
Volgens de gedrukte versie van 'De Pers' (op Internet kan ik het niet terugvinden) is de kans groot dat er volgende week donderdag gestaakt wordt. Er zou nog niet bekend zijn op welke manier: de hele dag plat, of de post later gaan bezorgen...
pi_57962009
quote:
Op donderdag 10 april 2008 16:24 schreef Kaos het volgende:
De vraag voor mij blijft, wat houdt die 25% precies in? Gaat dat over toeslagen/pensioen/fietsvergoeding/koffiegeld etc. of ook om je salaris?
Waar het ook over gaat, 25% is een verdomd groot stuk uit de koek. Je zou eens 25% minder productief moeten worden met zijn allen, het bedrijf zou meteen omvallen.
  FOK!Fotograaf donderdag 10 april 2008 @ 19:33:55 #167
73911 ultra_ivo
pi_57963741
quote:
Op donderdag 10 april 2008 16:24 schreef Kaos het volgende:
25% aan de kosten die het bedrijf heeft aan de medewerkers van schalen 1 t/m 4.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 10 april 2008 @ 19:35:02 #168
Maffe Fries
pi_57963757
Even het hele stukje van Intranet:
quote:
Vakbonden wijzen 3% salarisverhoging af

08 april 2008 - Op maandag 7 april hebben bedrijfsleiding en vakorganisaties opnieuw cao-overleg gevoerd. TNT heeft aangeboden de salarissen in totaal met 3% te verhogen.

Dit aanbod is verdeeld in twee delen: 1,5% salarisverhoging per 1 april 2008 en 1,5% per 1 januari 2009. Deze laatste verhoging op voorwaarde dat partijen in de loop van 2008 definitieve afspraken hebben gemaakt over de noodzakelijke besparingen, waaronder de cao Productie. Zolang hierover nog geen afspraken zijn gemaakt, wordt deze laatste verhoging uitgekeerd als een eenmalige uitkering.

In november 2007 is de werkgroep Alternatieven ingesteld. Deze werkgroep bestond uit deskundigen vanuit vakorganisaties en bedrijf en had als opdracht om mogelijke alternatieven aan te dragen.
De conclusie van de werkgroep is dat, naast efficiencymaatregelen, ingrepen op arbeidsvoorwaarden hoe dan ook noodzakelijk zijn om de kostprijs van onze concurrenten te benaderen en daarmee zoveel mogelijk volume en werkgelegenheid te behouden. De werkgroep heeft daarvoor een voorstel uitgewerkt dat verder gaat dan de eerder door de bedrijfsleiding ingediende voorstellen.

De essentie van dat voorstel is om te komen tot een cao Productie voor werknemers in de schalen 1 t/m 4 op een meer marktconform niveau van arbeidsvoorwaarden. Dit arbeidsvoorwaardenniveau ligt 25% lager ligt dan het huidige niveau van de cao voor TNT. Om het inkomen voor bepaalde tijd aan te vullen, dan wel werknemers in staat te stellen naar een andere werkgever over te stappen, heeft de werkgroep voorgesteld om deze medewerkers een budget ter beschikking te stellen. Het alternatief van de werkgroep is door zowel TNT als de vakorganisaties als interessant bestempeld.

Het voorstel van TNT, mede gebaseerd op de voorstellen van de werkgroep deskundigen, gaat om een totaalpakket van marktconforme arbeidsvoorwaarden. In dit pakket zit onder meer een cao Productie voor de schalen 1 tot en met 4 (zonder Pakketservice en Transport). De vermindering van arbeidsvoorwaarden kan worden opgevangen door fatsoenlijke overgangsmaatregelen.

Helaas heeft de bedrijfsleiding moeten constateren dat de vakorganisaties onverkort blijven vasthouden aan een structurele verhoging van 3,5% per 1 april 2008, zonder dat er met de vakorganisaties op dit moment concrete afspraken zijn te maken over de noodzakelijke besparingen. TNT vindt de looneis van de vakorganisaties zonder helderheid te geven over de cao Productie niet verantwoord. Hierdoor wordt het kostprijsverschil met onze concurrenten verder vergroot, terwijl bonden en bedrijfsleiding keer op keer gezamenlijk hebben geconstateerd dat een verkleining van dit verschil noodzakelijk is om volume, en daarmee arbeidsplaatsen, vast te houden.

TNT is met haar voorstel voor de structurele salarisverhogingen heel ver gegaan. Bovendien heeft de bedrijfsleiding in ruil voor de besparingen via de cao Productie een omvangrijk budget op tafel gelegd. Hiermee worden de sociale consequenties van de invoering van de cao Productie zo veel mogelijk verzacht.

De vakorganisaties hebben aangegeven met een ultimatum te zullen komen om hun eisen af te dwingen. TNT zou het zeer betreuren als het daadwerkelijk tot acties zou komen. Het gevolg hiervan zal zijn dat de positie van concurrenten wordt versterkt en er geen structurele oplossing komt voor onze te hoge kostprijs. Dit betekent een verdere aantasting van volumes en dus werkgelegenheid bij TNT Post.

Nota bene
Deze informatie geldt niet voor zaterdagbestellers en postbezorgers. Voor hen zullen aparte voorstellen worden ingediend. Medewerkers van niet-NIMP onderdelen zoals Express zullen apart worden geïnformeerd.
pi_57963985
hmm.. ben benieuwd..

Ik heb vandaag trouwens zo gelachen, in een van de wijken hier heb je aan de voorkant van de huizen ramen tot op de grond.
In een van die huizen woont een hondje, iets van een boerenfox oid, hij blaft nogal veel, en word helemaal hysterisch als ie de postbode voorbij ziet lopen.

Vandaag kwam ik aangelopen, en ik zag de hond nergens.. Nja.. dacht dat hij uitgelaten werd oid.
Maar op het moment dat ik de post in de bus gooi hoor ik geblaf, ik kijk, en ik zie het hondje op me af komen stormen.. Hondje was alleen op dat moment IN het huis, en was schijnbaar even vergeten dat er een raam tussen ons in zat
dus met een harde klap knalt hondje in volle vaart tegen het raam op
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 10 april 2008 @ 19:48:07 #170
Maffe Fries
pi_57964095
Gehehe. Zal m leren.
pi_57967398
quote:
Op donderdag 10 april 2008 19:33 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

25% aan de kosten die het bedrijf heeft aan de medewerkers van schalen 1 t/m 4.
misschien is dat 5% loon ofzo voor ons
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
  FOK!Fotograaf donderdag 10 april 2008 @ 22:01:21 #172
73911 ultra_ivo
pi_57967465
dan moeten er eerst flink wat mensen uit voordat het tot zoveel beperkt blijft. Het geneuzel over 'marktconforme arbeidsvoorwaarden' stemt toch tot nadenken.
  donderdag 10 april 2008 @ 23:05:14 #173
133414 Joesse
Surrender your ego
pi_57969862
heeee een TNT topic

ik werk als zaterdagpostbode in Arnhem Hazenkamp, heb daarvoor nog in Utrecht gezeten bij Cartesiusweg..
pi_57970748
Op het sorteercentrum hing ook een affiche om volgende week donderdag naar ik geloof Utrecht te komen om actie te voeren. De vakbonden waren het niet eens met de voorstellen van TNT Post. Reiskosten worden vergoed en je kunt je opgeven door een van de twee genoemde telefoonnummers te bellen. Als er veel mensen willen gaan, regelen ze zelfs een bus.

Denk zelf niet dat ik ga hoor, ik moet ook gewoon naar school. Ben het op zich wel een beetje eens met de vakbonden, maar actievoeren hoeft van mij niet. We zullen vanzelf zien wat ze bereiken.
  FOK!Fotograaf donderdag 10 april 2008 @ 23:32:05 #175
73911 ultra_ivo
pi_57970817
Donderdag is dacht ik een aandeelhoudersvergadering.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')