Gefeliciteerd !quote:Op woensdag 9 april 2008 21:38 schreef Tinuzzz_Talpa het volgende:
Ik word zaterdagbezorger in Valthermond.![]()
Waar het ook over gaat, 25% is een verdomd groot stuk uit de koek. Je zou eens 25% minder productief moeten worden met zijn allen, het bedrijf zou meteen omvallen.quote:Op donderdag 10 april 2008 16:24 schreef Kaos het volgende:
De vraag voor mij blijft, wat houdt die 25% precies in? Gaat dat over toeslagen/pensioen/fietsvergoeding/koffiegeld etc. of ook om je salaris?
25% aan de kosten die het bedrijf heeft aan de medewerkers van schalen 1 t/m 4.quote:Op donderdag 10 april 2008 16:24 schreef Kaos het volgende:
De vraag voor mij blijft, wat houdt die 25% precies in? Gaat dat over toeslagen/pensioen/fietsvergoeding/koffiegeld etc. of ook om je salaris?
quote:Vakbonden wijzen 3% salarisverhoging af
08 april 2008 - Op maandag 7 april hebben bedrijfsleiding en vakorganisaties opnieuw cao-overleg gevoerd. TNT heeft aangeboden de salarissen in totaal met 3% te verhogen.
Dit aanbod is verdeeld in twee delen: 1,5% salarisverhoging per 1 april 2008 en 1,5% per 1 januari 2009. Deze laatste verhoging op voorwaarde dat partijen in de loop van 2008 definitieve afspraken hebben gemaakt over de noodzakelijke besparingen, waaronder de cao Productie. Zolang hierover nog geen afspraken zijn gemaakt, wordt deze laatste verhoging uitgekeerd als een eenmalige uitkering.
In november 2007 is de werkgroep Alternatieven ingesteld. Deze werkgroep bestond uit deskundigen vanuit vakorganisaties en bedrijf en had als opdracht om mogelijke alternatieven aan te dragen.
De conclusie van de werkgroep is dat, naast efficiencymaatregelen, ingrepen op arbeidsvoorwaarden hoe dan ook noodzakelijk zijn om de kostprijs van onze concurrenten te benaderen en daarmee zoveel mogelijk volume en werkgelegenheid te behouden. De werkgroep heeft daarvoor een voorstel uitgewerkt dat verder gaat dan de eerder door de bedrijfsleiding ingediende voorstellen.
De essentie van dat voorstel is om te komen tot een cao Productie voor werknemers in de schalen 1 t/m 4 op een meer marktconform niveau van arbeidsvoorwaarden. Dit arbeidsvoorwaardenniveau ligt 25% lager ligt dan het huidige niveau van de cao voor TNT. Om het inkomen voor bepaalde tijd aan te vullen, dan wel werknemers in staat te stellen naar een andere werkgever over te stappen, heeft de werkgroep voorgesteld om deze medewerkers een budget ter beschikking te stellen. Het alternatief van de werkgroep is door zowel TNT als de vakorganisaties als interessant bestempeld.
Het voorstel van TNT, mede gebaseerd op de voorstellen van de werkgroep deskundigen, gaat om een totaalpakket van marktconforme arbeidsvoorwaarden. In dit pakket zit onder meer een cao Productie voor de schalen 1 tot en met 4 (zonder Pakketservice en Transport). De vermindering van arbeidsvoorwaarden kan worden opgevangen door fatsoenlijke overgangsmaatregelen.
Helaas heeft de bedrijfsleiding moeten constateren dat de vakorganisaties onverkort blijven vasthouden aan een structurele verhoging van 3,5% per 1 april 2008, zonder dat er met de vakorganisaties op dit moment concrete afspraken zijn te maken over de noodzakelijke besparingen. TNT vindt de looneis van de vakorganisaties zonder helderheid te geven over de cao Productie niet verantwoord. Hierdoor wordt het kostprijsverschil met onze concurrenten verder vergroot, terwijl bonden en bedrijfsleiding keer op keer gezamenlijk hebben geconstateerd dat een verkleining van dit verschil noodzakelijk is om volume, en daarmee arbeidsplaatsen, vast te houden.
TNT is met haar voorstel voor de structurele salarisverhogingen heel ver gegaan. Bovendien heeft de bedrijfsleiding in ruil voor de besparingen via de cao Productie een omvangrijk budget op tafel gelegd. Hiermee worden de sociale consequenties van de invoering van de cao Productie zo veel mogelijk verzacht.
De vakorganisaties hebben aangegeven met een ultimatum te zullen komen om hun eisen af te dwingen. TNT zou het zeer betreuren als het daadwerkelijk tot acties zou komen. Het gevolg hiervan zal zijn dat de positie van concurrenten wordt versterkt en er geen structurele oplossing komt voor onze te hoge kostprijs. Dit betekent een verdere aantasting van volumes en dus werkgelegenheid bij TNT Post.
Nota bene
Deze informatie geldt niet voor zaterdagbestellers en postbezorgers. Voor hen zullen aparte voorstellen worden ingediend. Medewerkers van niet-NIMP onderdelen zoals Express zullen apart worden geïnformeerd.
misschien is dat 5% loon ofzo voor onsquote:Op donderdag 10 april 2008 19:33 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
25% aan de kosten die het bedrijf heeft aan de medewerkers van schalen 1 t/m 4.
Ideaal vandaag inderdaad. Geen HAH, zonnetje en weinig wind. Dan is het opeens best een heel leuk baantjequote:
Vandaag aangenomen voor de zaterdagquote:Op vrijdag 28 maart 2008 16:58 schreef Synthesist het volgende:
Ik ben ook op zoek naar een bijbaantje, en in t weekend werken lijkt me wel leuk.
Maar ik ben benieuwd naar de verdiensten als zijnde 21 jarige voor de functie zaterdagbesteller. Heeft iemand een indicatie of een link naar de cao?
Netjes.quote:Op zaterdag 12 april 2008 10:43 schreef Synthesist het volgende:
[..]
Vandaag aangenomen voor de zaterdag
Idd, normaal gesproken sla je nooit vier huizen achter elkaar over, maar vandaag gebeurde dat regelmatig!quote:Op zaterdag 12 april 2008 17:00 schreef Peterselieman het volgende:
Nee, want er hoeft maar een beetje meer post te zijn en je doet er zo een stuk langer over dan vandaag.
Daarom, ik ga deze info verkopen aan het MT.quote:Op zaterdag 12 april 2008 17:38 schreef Peterselieman het volgende:
Vorige week, toen ik voor bijna iedere brievenbus wel iets had en nog steeds binnen de tijd bleef. Zelfs met reclame blijf ik op zaterdag wel binnen de tijd. Alleen met de kerstdagen is dat niet gelukt.
Mja, jij moet er als ex-postbode ook wel het een en ander van af weten
Of het niet "Nee" kunnen zeggen?quote:Op maandag 14 april 2008 21:43 schreef MrX1982 het volgende:
Toch zeg ik altijd wel ja als ze vragen of ik op maandag wil werken. Soort van zelfkwelling.
Wat is dat toch dat er hier zoveel mensen met "vaste" tijden lijken te werken? Bij ons werken we al jaren met het schrijven van je tijd. Ik dacht eerlijk gezegd dat het streven was om dat ook landelijk te doen.quote:Op maandag 14 april 2008 21:25 schreef kvdv het volgende:
Omfg, ben toch altijd blij als de maandag er weer op zit. Ik ken nog niet alle wijken, en dan wordt je verrast met 6 wijken waarvan 3 nieuw ofzo. Aargh. En dan ook nog zelf voorbereiden (normaal doe ik alleen bezorgen). En dan die berg AGT..
Fucking 50min langer op gedaan dan dat ik uitbetaald krijg.![]()
Bij ons schrijven we alleen tijden op als het heel erg druk is ( KNJ etc. )quote:Op dinsdag 15 april 2008 13:12 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Wat is dat toch dat er hier zoveel mensen met "vaste" tijden lijken te werken? Bij ons werken we al jaren met het schrijven van je tijd. Ik dacht eerlijk gezegd dat het streven was om dat ook landelijk te doen.
Lucky dan, hier niet... voor iedere wijk staat 'n bepaalde tijd. Als je geluk hebt (weinig post+geen HAH) pik je daar 'n paar minuten van, maar in mijn geval haal ik het meestal maar net. We hebben wel (soms) van die bezorgrapportjes, waar je dan je begin en eindtijd op invult. Maar volgens mij wordt daar niet veel mee gedaan wanneer blijkt dat je er wat langer op doet. Ik kan me vergissen hoor, maarja... ik ben ook niet iemand die zich daar zo enorm druk over maakt.quote:Op dinsdag 15 april 2008 13:12 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Wat is dat toch dat er hier zoveel mensen met "vaste" tijden lijken te werken? Bij ons werken we al jaren met het schrijven van je tijd. Ik dacht eerlijk gezegd dat het streven was om dat ook landelijk te doen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |