Vaag, ik krijg gewoon sowieso de tijd die voor de wijk staat. En als je er langer over doet krijg je dat gewoon betaald. Ook bijvoorbeeld als je staat te wachten op bijvoorbeeld je tassen, of dat de aanvoer er nog niet is.quote:Op dinsdag 15 april 2008 20:21 schreef ultra_ivo het volgende:
Als ik reserve ben moet ik tijd schrijven, voor de rest gewoon wat er voor je dienst staat. Eventueel bijwerk moet je er gewoon bij doen als men denkt dat je dit binnen je tijd redt.
Nou, de teamcoach lijkt toch door de knieen te zijn, we mogen weer gewoon schrijven. Ik heb hem duidelijk gemaakt dat als hij niet wil dat ik uitloop schrijf, hij er maar voor moet zorgen dat ik niet meer uitloop. Want het begon de spuigaten uit te lopen, dagen tot 17.30 waren geen uitzondering, en dan ben ik nog deeltijdwerker ook! In plaats van 20 uur werkte ik iedere week minstens het dubbele. De laatste postbezorger was gisteren om 19.00 uur klaar.quote:Op maandag 7 april 2008 18:32 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Bij ons staan veel postbezorgerswijken erg krap. De tijden zijn alleen haalbaar als je uitgaat van een scenario met weinig post en geen h-a-h. De tijden zijn erop gebaseerd dat je de post ophaalt bij een depot "in de wijk". Dat laatste is een rekbaar begrip, we hebben zegge en schrijven 2 depots, waarvan er 1 slechts 3 dagen per week te gebruiken is. Vanuit het andere depot is het nog 10 a 15 minuten fietsen naar de verder gelegen wijken. Bovendien is de aflooptijd eraf gehaald, omdat je na het lopen van je wijk gelijk naar huis kan. Maar soms moet je dus nog een keer terug naar het depot, bijv. als je nog een wijk hebt. En zelfs na je laatste wijk kan je niet meteen naar huis, want dan mag je IN EIGEN TIJD nog een keer naar het depot om je tassen (en evt. bezorgrapportje) in te leveren. Op zaterdag zelfde verhaal. Dus niet geheel onbegrijpelijk dat zo´n postbezorger of zaterdagbesteller denkt, dikke lul, ik neem die tassen gewoon mee naar huis. Volgens mij mogen ze je niet eens verplichten in eigen tijd die tassen terug te brengen, want het is mijn eigen tijd, dus daar hebben zij niets over te zeggen.
Ik ben trouwens deeltijdwerker (al bijna 10 jaar), dus het is niet zo dat alleen die postbezorgers de looptijden te krap vinden, dat is ook de ervaring van mij, en zelfs van bestellers met 25+ dienstjaren.
Zo ben ik ook al een keer moeten verkassen.quote:Op woensdag 16 april 2008 22:49 schreef Peterselieman het volgende:
Ik heb vandaag gelezen dat ze een van de postbodes van ons kantoor naar een andere locatie overgeplaatst hebben, omdat we bij ons kantoor te veel krachten voor alle diensten hadden rondlopen. Maar wat wil je ook als er geen postbodes weggaan en je wel postbezorgers aanneemt
Stond al 2 posts boven die van jouquote:Op woensdag 16 april 2008 22:51 schreef gr8w8 het volgende:
Kon het niet laten. Volgende week eerste acties postbodes![]()
+ 1 herkenbaar.quote:Op woensdag 16 april 2008 22:49 schreef Peterselieman het volgende:
Ik heb vandaag gelezen dat ze een van de postbodes van ons kantoor naar een andere locatie overgeplaatst hebben, omdat we bij ons kantoor te veel krachten voor alle diensten hadden rondlopen. Maar wat wil je ook als er geen postbodes weggaan en je wel postbezorgers aanneemt
Het hangt er vanaf of je onder de grote TNT CAO valt. Als dat niet zo is (dus bij zaterdagbesteller of postbezorger) mogen ze de plus-en minuren systematiek niet toepassen (dus de keren dat je uitloopt wegstrepen tegen de keren dat je eerder klaar was). Uitzondering is als je in een roulatie zit, bijv. de ene zaterdag een dienst van 6 uur, de andere zaterdag 4, en dus gemiddeld 5. De term "gemiddeld" in je contract geeft volgens mij alleen maar aan dat het de ene keer wat korter kan zijn, de andere keer langer. Je kan immers niet op het moment dat je tijd om is er mee stoppen, als er nog post in je tassen zit.quote:Op donderdag 17 april 2008 17:05 schreef MCH het volgende:
Hallo, ik ben ook nieuw bij TNT![]()
Hier schrijven wij ook uren op plus dat we een kwartier pauzeren. Aan het eind van de maand geef je die uren dan door en dan worden ze verwerkt. Echter de eerste twee keren ben ik ruim onder mijn contracturen gebleven (omdat ik ingewerkt werd ging het sneller denk ik). Schrijf ik nu de gewerkte uren op of mijn contracturen per week? Hier twijfel ik over omdat ze lekker vaag in m'n contract gezet hebben iets van: 'werknemer werkt gemiddeld # uren per week". Het woord gemiddeld is dus het twistpunt.
Ja, ik ook, maar dan wel tegelijk met de Kerstquote:Op zaterdag 19 april 2008 18:01 schreef Beach het volgende:
Hehe ik heb hooguit 2 keer per jaar hah op zaterdag
Het wordt nu uitgezochtquote:Op maandag 21 april 2008 10:37 schreef ikbenschipper het volgende:
een contract van een jaar kan nooit daarna een contract van een half jaar worden natuurlijk dit is niet rechtsgeldig
Het betaalt op zich goed, mits je bij TNT een contract hebt.. ik geloof dat het via een uitzendbureau een stuk minder is. Dat was in ieder geval met de Kerst-Nieuwjaarperiode wel zo, wat ik hoorde.quote:Op dinsdag 22 april 2008 21:28 schreef jmac het volgende:
He Oranje rakkers!
Wat ik me nou afvroeg.. ik zie op zoveel plekken advertenties van uitzendbureaus waarin ze zoeken naar postbodes.. Wat krijgt zo iemand nou betaald? Laatste tijd loopt de halve stad vol met oranje studenten die de post bezorgen dus is het zo'n vetpot (oh nee anders gaan ze niet staken...) of is het gewoon zo leuk voor jong volk?
Dat is niet zonder meer waar. Ben je eerst uitzendkracht en kom je daarna in dienst bij TNT als postbezorger, dan is er zelfs een kans dat je er in loon op achteruit gaat. Bij ons zijn al enkele uitzendkrachten om die reden toch maar geen postbezorger geworden.quote:Op dinsdag 22 april 2008 22:45 schreef Joesse het volgende:
[..]
Het betaalt op zich goed, mits je bij TNT een contract hebt.. ik geloof dat het via een uitzendbureau een stuk minder is. Dat was in ieder geval met de Kerst-Nieuwjaarperiode wel zo, wat ik hoorde.
quote:Op woensdag 23 april 2008 15:01 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Weinig gemerkt van de gevolgen van de staking. Een hoop plaatwerk (maar da´s 48-uurs post), maar ook gewoon rode bakjes. Die kwamen kennelijk bij een ander, niet stakend, sorteercentrum vandaan. De prognose van 75% minder post werd in ieder geval absoluut niet waargemaakt.
Dat idee heb ik ook, ik zie ineens van alles voorbij komen wat ik nog niet eerder gezien heb. Plus Magazine, Golfers Magazine, een of andere glossy met de titel Leef!, etc.quote:Op donderdag 24 april 2008 19:10 schreef ultra_ivo het volgende:
Bij ons is het de hele week al erg druk. Allerhande plaatwerk, ook ongebruikelijk plaatwerk. Het lijkt er bijna op alsof de concerrentie de zaak weer eens niet aankan en alles naar ons afstoot.
Als ik dit soort dingen hoor, maak ik me niet zo heel druk om de liberalisering.quote:Op donderdag 24 april 2008 19:10 schreef ultra_ivo het volgende:
Bij ons is het de hele week al erg druk. Allerhande plaatwerk, ook ongebruikelijk plaatwerk. Het lijkt er bijna op alsof de concerrentie de zaak weer eens niet aankan en alles naar ons afstoot.
Je bent naiefquote:Op donderdag 24 april 2008 20:17 schreef Nosh het volgende:
[..]
Als ik dit soort dingen hoor, maak ik me niet zo heel druk om de liberalisering.
Of ben ik nu naief?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |