Plus magazine heb ik al veel vaker gezienquote:Op donderdag 24 april 2008 20:07 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Dat idee heb ik ook, ik zie ineens van alles voorbij komen wat ik nog niet eerder gezien heb. Plus Magazine, Golfers Magazine, een of andere glossy met de titel Leef!, etc.
Tsja het is een kunstquote:Op donderdag 24 april 2008 23:03 schreef YoshiBignose het volgende:
1 ding moet ik zeggen. het blijft me toch verbazen dat als ik een pakketje 4 uur 's middags op de post doe, het 11 uur 's ochtends alweer afgeleverd is. hoe doen jullie het toch?
Maar het is vooral het plaatwerk (de grove post) waar we deze toename zien, en dat valt toch echt onder het reeds geliberaliseerde deel.quote:Op donderdag 24 april 2008 21:05 schreef Beach het volgende:
[..]
Je bent naief![]()
De postmarkt is nog niet volledig open.
Hoe kan dat nou? Na 14 jaar had je toch al lang en breed in vaste dienst moeten zijn? Of ben je er tussentijds steeds tussenuit geweest? En de laatste datum uit dienst is ook al voorbij. Ik neem aan dat je vanaf die datum gewoon ongestoord hebt doorgewerkt? Dan is er sprake van stilzwijgende verlenging, en als dit al verlenging nr 3 is ben je vanaf nu in vaste dienst.quote:
Dat bedoel ik. Als er nu al dingen afgestoten worden, hoe gaat het straks, als de eisen net zo hoog liggen?quote:Op vrijdag 25 april 2008 08:20 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Maar het is vooral het plaatwerk (de grove post) waar we deze toename zien, en dat valt toch echt onder het reeds geliberaliseerde deel.
Hmmm, ik als zaterdagwerker had eerst bijna elke week wel een andere wijk. Nu heb ik sinds een tijdje een autodienst geleerd en zetten ze mij er tot nu toe áltijd op ! Straks in de meivakantie moet ik 'm ook de hele week doen. Doordat de autobestelling altijd zo vroeg is, heb ik geen contact meer met de rest van de zaterdagwerkers. Terwijl het sociale gedeelte van dit baantje voor mij erg belangrijk is. Daarom ga ik maar eens vragen of ik wat meer variatie in mijn dienstrooster kan krijgen.quote:Op vrijdag 25 april 2008 12:40 schreef Peterselieman het volgende:
Leuk dat er nog afwisseling is, want binnen het bedrijf worden mensen tegenwoordig meer op vaste wijken ingezet.
Och, ik zal maar niks zeggen.....quote:Op vrijdag 25 april 2008 12:40 schreef Peterselieman het volgende:
Leuk dat er nog afwisseling is, want binnen het bedrijf worden mensen tegenwoordig meer op vaste wijken ingezet.
Kwam net het volgende tegen op Nu.nl:
[ afbeelding ]
De concurrentie is niet altijd even bedreven in het bezorgen van post
quote:Op vrijdag 25 april 2008 08:25 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Hoe kan dat nou? Na 14 jaar had je toch al lang en breed in vaste dienst moeten zijn? Of ben je er tussentijds steeds tussenuit geweest? En de laatste datum uit dienst is ook al voorbij. Ik neem aan dat je vanaf die datum gewoon ongestoord hebt doorgewerkt? Dan is er sprake van stilzwijgende verlenging, en als dit al verlenging nr 3 is ben je vanaf nu in vaste dienst.
Of halen ze bij jou steeds het geintje uit dat je tussen contracten steeds 3 maanden weg moet? Dat doen ze hier gelukkig niet, maar ik weet dat het voorkomt. Puur misbruik van de Flexwet is dat, een wet die nota bene is opgesteld om werknemers meer zekerheid te geven!
Bij ons hebben er ook al verschillende op zo'n "persoonlijke" manier afscheid mogen nemen. Blijft triest......quote:Op vrijdag 25 april 2008 15:35 schreef gr8w8 het volgende:
[..]Wees gerust, eigen keus. Wat opslag bij m'n kantoorbaan, nu vier dagen werken, een papadag en na al die jaren weer fatsoenlijk weekend. Dacht dat ik dat al had gezegd hier.
Vandaar dat ik zo plompverloren dat plaatje postte, 't is een hele tijd. Geen hand, blommetje of wat trouwens. Dat regenpak hou ik gewoon hoor.
![]()
Het is de bond die de stakingen lang heeft gegengehouden. De leden stemden afgelopen najaar al voor de zaak plat gooien.quote:Op vrijdag 25 april 2008 19:10 schreef MrX1982 het volgende:
Op het sorteercentrum in Rotterdam gaan ze als er niets veranderd dinsdag staken. Die vakbonden denken ook alleen maar aan hun eigen (politieke) belangen.
Ook hier geen enkele rustige dag, alleen op woensdag (staking in Den Haag) was het wat minder druk, maar ook niet erg rustig. Absolute klapper qua post was gisteren, gevost van 6.30 tot 8.15.quote:Op zaterdag 26 april 2008 10:17 schreef ries het volgende:
Bij ons in Den Bosch was het vrijdag topdrukte. Heel veel blauwe bakken, en ik had voor mijn wijkje 5 nabrengzakken terwijl ik er altijd 2 heb. Dus topdrukte en heel de week al hah en vandaag op zaterdag de gamma zelfs
quote:
Mjah ik heb nu 7 zaterdagen gewerkt waarvan 4 keer HAH. Maar heel af en toe zeiden ze toen ik begonquote:Op zaterdag 26 april 2008 16:37 schreef Saekerhett het volgende:
Kan me niet herinneren dat er ooit zoveel zaterdagen met HAH waren. Vorig jaar helemaal niks (alleen met kerst), en vandaag was al de derde keer afgelopen 5 weken. HAH
Alles wat je extra werkt moet je gewoon opschrijven, zo werkt dat bij ons teminste.quote:Op zaterdag 26 april 2008 18:41 schreef VixenFromHell het volgende:
[..]
Mjah ik heb nu 7 zaterdagen gewerkt waarvan 4 keer HAH. Maar heel af en toe zeiden ze toen ik begon
Als dit zo blijft ga ik toch ernstig nadenken over een ander baantje, want ik werk nu iedere keer ruim een uur voor niets..
Edit: of betalen ze het nu ineens tochze zeiden dat dit niet betaald werd, de uitlooptijd. Maar ik heb deze maand ineens wel geld voor extra uren ontvangen
Heb je geen link naar dat artikel?quote:Op vrijdag 25 april 2008 12:40 schreef Peterselieman het volgende:
Kwam net het volgende tegen op Nu.nl:
[ afbeelding ]
De concurrentie is niet altijd even bedreven in het bezorgen van post
http://www.nufoto.nl/2008(...)ngeval-oost-souburg/quote:Op zaterdag 26 april 2008 20:34 schreef martinnutjuh het volgende:
[..]
Heb je geen link naar dat artikel?:P
Ja. 3 wijken stellen, twee grote wijken gelopen. Veel zieken bij ons en een nietkomenopdagertquote:Op zaterdag 26 april 2008 17:51 schreef Beach het volgende:
[..]
krijg je het ook betaald?
![]()
5.40 begonnen; 12 uur klaar.
Het is idd goed raak de laatste tijdquote:Op zaterdag 26 april 2008 18:41 schreef VixenFromHell het volgende:
[..]
Mjah ik heb nu 7 zaterdagen gewerkt waarvan 4 keer HAH. Maar heel af en toe zeiden ze toen ik begon
De komende VIER weken?!?! Ik heb het sowieso nog nooit meegemaakt dat er 2 weken achter elkaar hah was op zaterdag.quote:Op zondag 27 april 2008 11:49 schreef Sjoewe het volgende:
Bij ons de komende 4 weken wel helaas.
Ik vind het zo sloeberig dat HaH.
Pinksteren eind meiquote:Op zondag 27 april 2008 11:43 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Het is idd goed raak de laatste tijdMaar maak je geen zorgen, normaal gesproken zal je tot de volgende feestdagen geen HaH meer zien op zaterdag.
jippi, nog weer sneller HAHquote:
Ze staken alleen op het sorteercentrum. Ik moet morgen gewoon werken. Met een beetje pech wordt dat bijna alleen HaH rondbrengen.quote:Op maandag 28 april 2008 15:20 schreef sempron2400 het volgende:
En dan die stakingen, morgen staken de postbodes in Rotterdam. Nu denk ik dat het alleen om de stad Rotterdam gaat en niet om het hele rayon.
Maar: morgen staken, betekent vrijdag al gauw tot 20.00 uur werken, met de feestdagen in het achterhoofd. Wat dat betreft hebben buschauffeurs het gemakkelijker als ze gaan staken: de dag erop is het weer ‘business as usual’.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |