abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58287490
hier hebben we de laatste tijd ook heel veel omgestickerd netwerksvp meuk

is het netwerksvp? hmm.. you get the idea..
daarbij is dus een klein wit stickertje met TNTpost over het Netwerksvp of hoe het ook heet logo geplakt

wie kan deze n00b trouwens uitleggen waar nutten voor staat?

Vos & Mos ken ik wel (hoewel ik geen idee heb waar MOS een afkorting van is..) maar NUT

van de term plaatwerk heb ik ook nog nooit gehoord..
[Water from the Supermarket - Buy it and it’s yours!]
pi_58287559
Nutten is als er weinig post is; in de tijd die je normaal al krijgt extra werk doen.
Dat kan zowel binnen als buiten zijn.
VB: Pietje zet normaal 1234AB, 1234BA en 1234TA in 3uur.
Er is weinig post dus Pietje moet ook nog 1234RA erbij zetten in die tijd.

Maar vaak gaat het zo: er is iemand ziek en geen vervaning/hulp; nutten jongens!
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_58287669
Hmm zoiets dacht ik al.. thnx

Gelukkig valt het bij ons nogal mee.. meestal is het maar 1 wijk.. en tis hier soweiso n zootje sinds de gezamelijke voorbereiding..

maar goed.. waar staat het dan voor?

Vos = Vroege Ochtend Sortering *correct me if im wrong*

Mos = hah maar niet voor alle wijken, maar waar staat de afkorting MOS dan voor? (hoewel de veronica folder ook als MOS stond, maar dat is natuurlijk geen mos..)

Nutten Nog Uittevoeren Tijd? hmm?
  donderdag 24 april 2008 @ 21:42:01 #254
15869 gr8w8
Better by design.
pi_58288313
Welkom bij de V&D der webfora.
pi_58290478
1 ding moet ik zeggen. het blijft me toch verbazen dat als ik een pakketje 4 uur 's middags op de post doe, het 11 uur 's ochtends alweer afgeleverd is. hoe doen jullie het toch?
Facts don't care about your feelings
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 25 april 2008 @ 00:55:47 #256
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_58292923
quote:
Op donderdag 24 april 2008 20:07 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Dat idee heb ik ook, ik zie ineens van alles voorbij komen wat ik nog niet eerder gezien heb. Plus Magazine, Golfers Magazine, een of andere glossy met de titel Leef!, etc.
Plus magazine heb ik al veel vaker gezien
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 25 april 2008 @ 00:57:22 #257
Maffe Fries
pi_58292948
quote:
Op donderdag 24 april 2008 23:03 schreef YoshiBignose het volgende:
1 ding moet ik zeggen. het blijft me toch verbazen dat als ik een pakketje 4 uur 's middags op de post doe, het 11 uur 's ochtends alweer afgeleverd is. hoe doen jullie het toch?
Tsja het is een kunst
  vrijdag 25 april 2008 @ 08:20:18 #258
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_58294952
quote:
Op donderdag 24 april 2008 21:05 schreef Beach het volgende:

[..]

Je bent naief
De postmarkt is nog niet volledig open.
Maar het is vooral het plaatwerk (de grove post) waar we deze toename zien, en dat valt toch echt onder het reeds geliberaliseerde deel.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  vrijdag 25 april 2008 @ 08:25:35 #259
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_58294997
quote:
Op donderdag 24 april 2008 21:42 schreef gr8w8 het volgende:
[ afbeelding ]
Hoe kan dat nou? Na 14 jaar had je toch al lang en breed in vaste dienst moeten zijn? Of ben je er tussentijds steeds tussenuit geweest? En de laatste datum uit dienst is ook al voorbij. Ik neem aan dat je vanaf die datum gewoon ongestoord hebt doorgewerkt? Dan is er sprake van stilzwijgende verlenging, en als dit al verlenging nr 3 is ben je vanaf nu in vaste dienst.

Of halen ze bij jou steeds het geintje uit dat je tussen contracten steeds 3 maanden weg moet? Dat doen ze hier gelukkig niet, maar ik weet dat het voorkomt. Puur misbruik van de Flexwet is dat, een wet die nota bene is opgesteld om werknemers meer zekerheid te geven!
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
  vrijdag 25 april 2008 @ 08:50:28 #260
136780 Nosh
hurpdurp
pi_58295286
quote:
Op vrijdag 25 april 2008 08:20 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Maar het is vooral het plaatwerk (de grove post) waar we deze toename zien, en dat valt toch echt onder het reeds geliberaliseerde deel.
Dat bedoel ik. Als er nu al dingen afgestoten worden, hoe gaat het straks, als de eisen net zo hoog liggen?
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
pi_58299759
Hallo iedereen *handjes schudt*

Ik ben postbezorger en nieuw hier
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 25 april 2008 @ 12:27:06 #262
Maffe Fries
pi_58299877
Welkom

In welke regio ben jij werkzaam als postbezorger?
pi_58300026
Ik werk in Gorinchem-Oost, en daar loop ik eigenlijk iedere dag een andere wijk
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 25 april 2008 @ 12:40:49 #264
Maffe Fries
pi_58300267
Leuk dat er nog afwisseling is, want binnen het bedrijf worden mensen tegenwoordig meer op vaste wijken ingezet.

Kwam net het volgende tegen op Nu.nl:

De concurrentie is niet altijd even bedreven in het bezorgen van post
  vrijdag 25 april 2008 @ 15:02:44 #265
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_58303782
quote:
Op vrijdag 25 april 2008 12:40 schreef Peterselieman het volgende:
Leuk dat er nog afwisseling is, want binnen het bedrijf worden mensen tegenwoordig meer op vaste wijken ingezet.
Hmmm, ik als zaterdagwerker had eerst bijna elke week wel een andere wijk. Nu heb ik sinds een tijdje een autodienst geleerd en zetten ze mij er tot nu toe áltijd op ! Straks in de meivakantie moet ik 'm ook de hele week doen. Doordat de autobestelling altijd zo vroeg is, heb ik geen contact meer met de rest van de zaterdagwerkers. Terwijl het sociale gedeelte van dit baantje voor mij erg belangrijk is. Daarom ga ik maar eens vragen of ik wat meer variatie in mijn dienstrooster kan krijgen.
Nothing is what it seems
pi_58304424
quote:

[ afbeelding ]
Och, ik zal maar niks zeggen.....
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  vrijdag 25 april 2008 @ 15:35:58 #267
15869 gr8w8
Better by design.
pi_58304450
quote:
Op vrijdag 25 april 2008 08:25 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Hoe kan dat nou? Na 14 jaar had je toch al lang en breed in vaste dienst moeten zijn? Of ben je er tussentijds steeds tussenuit geweest? En de laatste datum uit dienst is ook al voorbij. Ik neem aan dat je vanaf die datum gewoon ongestoord hebt doorgewerkt? Dan is er sprake van stilzwijgende verlenging, en als dit al verlenging nr 3 is ben je vanaf nu in vaste dienst.

Of halen ze bij jou steeds het geintje uit dat je tussen contracten steeds 3 maanden weg moet? Dat doen ze hier gelukkig niet, maar ik weet dat het voorkomt. Puur misbruik van de Flexwet is dat, een wet die nota bene is opgesteld om werknemers meer zekerheid te geven!
Wees gerust, eigen keus. Wat opslag bij m'n kantoorbaan, nu vier dagen werken, een papadag en na al die jaren weer fatsoenlijk weekend. Dacht dat ik dat al had gezegd hier. Vandaar dat ik zo plompverloren dat plaatje postte, 't is een hele tijd. Geen hand, blommetje of wat trouwens. Dat regenpak hou ik gewoon hoor.
Welkom bij de V&D der webfora.
pi_58304615
quote:
Op vrijdag 25 april 2008 15:35 schreef gr8w8 het volgende:

[..]

Wees gerust, eigen keus. Wat opslag bij m'n kantoorbaan, nu vier dagen werken, een papadag en na al die jaren weer fatsoenlijk weekend. Dacht dat ik dat al had gezegd hier. Vandaar dat ik zo plompverloren dat plaatje postte, 't is een hele tijd. Geen hand, blommetje of wat trouwens. Dat regenpak hou ik gewoon hoor.
Bij ons hebben er ook al verschillende op zo'n "persoonlijke" manier afscheid mogen nemen. Blijft triest......
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_58307798
Viel vies tegen vandaag.. gisteren hoorde ik van een collega dat er vandaag bijna niets zou zijn omdat we gisteren alles al mee hadden ivm staking, maar het was een gewone vrijdag qua hoeveelheid post
pi_58308359
Op het sorteercentrum in Rotterdam gaan ze als er niets veranderd dinsdag staken. Die vakbonden denken ook alleen maar aan hun eigen (politieke) belangen.
  FOK!fotograaf vrijdag 25 april 2008 @ 19:49:52 #271
73911 ultra_ivo
pi_58308859
quote:
Op vrijdag 25 april 2008 19:10 schreef MrX1982 het volgende:
Op het sorteercentrum in Rotterdam gaan ze als er niets veranderd dinsdag staken. Die vakbonden denken ook alleen maar aan hun eigen (politieke) belangen.
Het is de bond die de stakingen lang heeft gegengehouden. De leden stemden afgelopen najaar al voor de zaak plat gooien.
pi_58310301
Vakbonden: advertentie TNT misleidend

De vakbonden BVPP en CNV Publieke Zaak vinden dat TNT woensdag een misleidende advertentie in de dagbladen heeft geplaatst over de positie van het bedrijf. TNT vertelt in deze advertentie de halve waarheid.

Volgens TNT zijn de aangekondigde bezuinigingen op de arbeidsvoorwaarden van het postpersoneel “pijnlijk, maar noodzakelijk”. In de paginagrote advertentie vermeldt TNT echter niet dat in 2007 voor de Nederlandse postdivisie een netto winstmarge is behaald van rond de 25 procent. Bovendien hanteert het postbedrijf op dit moment, ondermeer via dochteronderneming Netwerk VSP Geadresseerd, de laagste prijzen in de postmarkt. De bonden erkennen veranderingen op de postmarkt, maar tegelijkertijd bewijzen de grote winstcijfers dat er helemaal geen reden is overhaast forse bezuinigingen door te voeren. De bonden willen een zorgvuldig traject met meer tijd en onderhandelingsruimte om veranderingen met de achterban te bespreken.

Bezuiniging van 25 procent

In de advertentie verzwijgt TNT dat het bedrijf 25 procent wil bezuinigingen op de arbeidsvoorwaarden van de medewerkers in de laagste schalen. Ook als de werknemers in zouden stemmen met inleveren van salaris, is er geen garantie dat ze hun baan kunnen behouden. Dit zorgt voor veel onrust en verontwaardiging op de werkvloer. Een spreekverbod met de pers, zoals TNT vandaag heeft afgevaardigd richting personeel, zorgt alleen maar voor meer wantrouwen. De gezamenlijke bonden doen opnieuw een beroep op TNT een cao af te sluiten die recht doet aan de medewerkers, met goede afspraken over werkgelegenheid en zo veel mogelijk inkomenszekerheid voor de medewerkers.

Voor meer informatie:

Inge Bakker, bestuurder CNV Publieke Zaak

Rik Vergunst, bestuurder BVPP
-------------------------------------------------
pi_58316902
Bij ons in Den Bosch was het vrijdag topdrukte. Heel veel blauwe bakken, en ik had voor mijn wijkje 5 nabrengzakken terwijl ik er altijd 2 heb. Dus topdrukte en heel de week al hah en vandaag op zaterdag de gamma zelfs
  zaterdag 26 april 2008 @ 16:34:07 #274
133414 Joesse
Surrender your ego
pi_58322376
Bah, Gamma HAH, oplossen en een lekke band pechdag vandaag, maar wel lekker weer gelukkig
pi_58322436
quote:
Op zaterdag 26 april 2008 10:17 schreef ries het volgende:
Bij ons in Den Bosch was het vrijdag topdrukte. Heel veel blauwe bakken, en ik had voor mijn wijkje 5 nabrengzakken terwijl ik er altijd 2 heb. Dus topdrukte en heel de week al hah en vandaag op zaterdag de gamma zelfs
Ook hier geen enkele rustige dag, alleen op woensdag (staking in Den Haag) was het wat minder druk, maar ook niet erg rustig. Absolute klapper qua post was gisteren, gevost van 6.30 tot 8.15.
Enige uitzondering was vandaag, met name zeer weinig SMG en handpost.
pi_58322440
Kan me niet herinneren dat er ooit zoveel zaterdagen met HAH waren. Vorig jaar helemaal niks (alleen met kerst), en vandaag was al de derde keer afgelopen 5 weken. HAH
  zaterdag 26 april 2008 @ 17:39:04 #277
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_58323372
9,5 uur gewerkt vandaag
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
pi_58323550
quote:
Op zaterdag 26 april 2008 17:39 schreef Sjoewe het volgende:
9,5 uur gewerkt vandaag
krijg je het ook betaald?
5.40 begonnen; 12 uur klaar.
pi_58323801
9:00 uur begonnen, 15:00 klaar
pi_58323937
9.00 begonnen, 14.00 klaar..

Post kwam weer eens te laat uit de machine waardoor verschillende collega's bijna een half uur moesten wachten op hun post..
Daarnaast was het heel erg druk (met dank aan Multikabel, voor bijna 90% van alle huizen was er een brief van multikabel) en iidd HAH.. bah

Zag trouwens wel heel erg veel hah voor de rest van de week liggen. Ben alleen vergeten om op t bord te kijken wat we wanneer hebben.

Volgens mij heb ik trouwens weer folders van de V&D zien liggen..
  Redactie Frontpage zaterdag 26 april 2008 @ 18:18:29 #281
72015 crew  PartyAnimal87
J'adore hardcore
pi_58323980
6:00 begonnen, 12.30 klaar

Dinsdag én vrijdag 2 soorten HaH hiero...
pi_58324115
5:30 begonnen en om 13:30 klaar
pi_58324275
Hier ook HAH, toen ik het wou pakken was het alleen op (en er was niemand meer te bekennen van het gezag).
Dus MCH gaat lekker bezorgen, bezig aan z'n laatste rijtje huizen dus best wel blij... Komt er een busje van TNT aanrijden die mij nog wat leuks komt nabrengen, dus dat waren twee rondjes. Het was hun fout dus ik mocht de extra tijd opschrijven.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 26-04-2008 18:52:08 ]
pi_58324338
quote:
Op zaterdag 26 april 2008 16:37 schreef Saekerhett het volgende:
Kan me niet herinneren dat er ooit zoveel zaterdagen met HAH waren. Vorig jaar helemaal niks (alleen met kerst), en vandaag was al de derde keer afgelopen 5 weken. HAH
Mjah ik heb nu 7 zaterdagen gewerkt waarvan 4 keer HAH. Maar heel af en toe zeiden ze toen ik begon

Als dit zo blijft ga ik toch ernstig nadenken over een ander baantje, want ik werk nu iedere keer ruim een uur voor niets..

Edit: of betalen ze het nu ineens toch ze zeiden dat dit niet betaald werd, de uitlooptijd. Maar ik heb deze maand ineens wel geld voor extra uren ontvangen

[ Bericht 11% gewijzigd door VixenFromHell op 26-04-2008 19:01:45 ]
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_58324998
quote:
Op zaterdag 26 april 2008 18:41 schreef VixenFromHell het volgende:

[..]

Mjah ik heb nu 7 zaterdagen gewerkt waarvan 4 keer HAH. Maar heel af en toe zeiden ze toen ik begon

Als dit zo blijft ga ik toch ernstig nadenken over een ander baantje, want ik werk nu iedere keer ruim een uur voor niets..

Edit: of betalen ze het nu ineens toch ze zeiden dat dit niet betaald werd, de uitlooptijd. Maar ik heb deze maand ineens wel geld voor extra uren ontvangen
Alles wat je extra werkt moet je gewoon opschrijven, zo werkt dat bij ons teminste.

Komende tijd heb je iig geen rare feestdagen meer en richting de zomer is er steeds minder post. Dus lijkt me niet dat je nog veel HAH krijgt, maar dat kan ik natuurlijk nooit met zekerheid zeggen.
pi_58325160
Ik schrijf het ook wel op inderdaad. Denk dat ik het wel weet, ze bedoelden waarschijnlijk dat je het niet betaald krijgt als je zelf gewoon langzaam bent, en wel als je door HAH (hun 'schuld') uitloopt.

Ja ik weet nog niet helemaal hoe alles zit, want ik ben dus nog een beetje nieuw

Als ik het gewoon betaald krijg vind ik het ook niet zo erg, al vind ik 5 uur op straat wel redelijk lang maar das wat anders

Mn moeder heeft me net nog uitgelegd dat salaris van extra uren normaal de maand erna betaald worden, dus dan klopt het. Want over mn eerste maand kreeg ik niks voor extra uren, en nu wel. Ik dacht dat dat ergens anders over ging, iig niet de uitlooptijd . Dus nu snap ik het wel Mjah niet zoveel werkervaring dus ben hier niet zo in thuis

Los daarvan is HAH wel irritant natuurlijk

[ Bericht 39% gewijzigd door VixenFromHell op 26-04-2008 19:39:45 ]
pi_58326404
quote:

[ afbeelding ]
Heb je geen link naar dat artikel? :P
  zaterdag 26 april 2008 @ 20:40:15 #288
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_58326505
Vandaag een relatief korte dag, van 9:30 tot een uur of 1, kon ook geen kwaad want die kneuzingen in m'n voet begin ik toch wel te voelen na 5 dagen achter elkaar lopen.
Wel weer die verdomde HAH erbij, krijg je ook wat van.
quote:
Op zaterdag 26 april 2008 20:34 schreef martinnutjuh het volgende:

[..]

Heb je geen link naar dat artikel? :P
http://www.nufoto.nl/2008(...)ngeval-oost-souburg/
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 26 april 2008 @ 21:16:39 #289
Maffe Fries
pi_58327162
Vandaag royaal door de tijd heen gegaan dankzij het krantje van de Gamma. Dat ik gister behoorlijk gefeest heb, zal hier toe wel behoorlijk bijgedragen hebben
  zaterdag 26 april 2008 @ 22:30:30 #290
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_58328709
quote:
Op zaterdag 26 april 2008 17:51 schreef Beach het volgende:

[..]

krijg je het ook betaald?
5.40 begonnen; 12 uur klaar.
Ja. 3 wijken stellen, twee grote wijken gelopen. Veel zieken bij ons en een nietkomenopdagert
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
pi_58335860
quote:
Op zaterdag 26 april 2008 18:41 schreef VixenFromHell het volgende:

[..]

Het is idd goed raak de laatste tijd Maar maak je geen zorgen, normaal gesproken zal je tot de volgende feestdagen geen HaH meer zien op zaterdag.
  zondag 27 april 2008 @ 11:49:31 #292
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_58335939
Bij ons de komende 4 weken wel helaas.
Ik vind het zo sloeberig dat HaH.
pi_58335969
quote:
Op zondag 27 april 2008 11:49 schreef Sjoewe het volgende:
Bij ons de komende 4 weken wel helaas.
Ik vind het zo sloeberig dat HaH.
De komende VIER weken?!?! Ik heb het sowieso nog nooit meegemaakt dat er 2 weken achter elkaar hah was op zaterdag.
pi_58337833
Ergens is het ook wel een beetje sneu, we zijn immers POSTbodes en bezorgers, en geen folderjongens/meisjes..

Maar goed je weet het van te voren, dat dat er bij hoort
pi_58338153
quote:
Op zondag 27 april 2008 11:43 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Het is idd goed raak de laatste tijd Maar maak je geen zorgen, normaal gesproken zal je tot de volgende feestdagen geen HaH meer zien op zaterdag.
Pinksteren eind mei
  Redactie Frontpage zondag 27 april 2008 @ 17:30:08 #296
72015 crew  PartyAnimal87
J'adore hardcore
pi_58342228
11 en 12, dus niet eind mei
pi_58346684
quote:
Op zondag 27 april 2008 17:30 schreef PartyAnimal87 het volgende:
11 en 12, dus niet eind mei
jippi, nog weer sneller HAH
was even in de war met Pinkpop eind mei dit jaar, maar dus niet tegelijk met pinksteren.
pi_58360223
En dan die stakingen, morgen staken de postbodes in Rotterdam. Nu denk ik dat het alleen om de stad Rotterdam gaat en niet om het hele rayon.

Maar: morgen staken, betekent vrijdag al gauw tot 20.00 uur werken, met de feestdagen in het achterhoofd. Wat dat betreft hebben buschauffeurs het gemakkelijker als ze gaan staken: de dag erop is het weer ‘business as usual’.
pi_58362608
Er wat voor overhebben.

Bij het volgende topic heb ik weet wat nieuws ontvangen en zal het daar posten aangezien deze bijna vol zit
pi_58363123
quote:
Op maandag 28 april 2008 15:20 schreef sempron2400 het volgende:
En dan die stakingen, morgen staken de postbodes in Rotterdam. Nu denk ik dat het alleen om de stad Rotterdam gaat en niet om het hele rayon.

Maar: morgen staken, betekent vrijdag al gauw tot 20.00 uur werken, met de feestdagen in het achterhoofd. Wat dat betreft hebben buschauffeurs het gemakkelijker als ze gaan staken: de dag erop is het weer ‘business as usual’.
Ze staken alleen op het sorteercentrum. Ik moet morgen gewoon werken. Met een beetje pech wordt dat bijna alleen HaH rondbrengen.

En dan vrijdag en zaterdag zal het wel chaos worden. Bedankt vakbonden .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')