abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!fotograaf vrijdag 25 april 2008 @ 19:49:52 #271
73911 ultra_ivo
pi_58308859
quote:
Op vrijdag 25 april 2008 19:10 schreef MrX1982 het volgende:
Op het sorteercentrum in Rotterdam gaan ze als er niets veranderd dinsdag staken. Die vakbonden denken ook alleen maar aan hun eigen (politieke) belangen.
Het is de bond die de stakingen lang heeft gegengehouden. De leden stemden afgelopen najaar al voor de zaak plat gooien.
pi_58310301
Vakbonden: advertentie TNT misleidend

De vakbonden BVPP en CNV Publieke Zaak vinden dat TNT woensdag een misleidende advertentie in de dagbladen heeft geplaatst over de positie van het bedrijf. TNT vertelt in deze advertentie de halve waarheid.

Volgens TNT zijn de aangekondigde bezuinigingen op de arbeidsvoorwaarden van het postpersoneel “pijnlijk, maar noodzakelijk”. In de paginagrote advertentie vermeldt TNT echter niet dat in 2007 voor de Nederlandse postdivisie een netto winstmarge is behaald van rond de 25 procent. Bovendien hanteert het postbedrijf op dit moment, ondermeer via dochteronderneming Netwerk VSP Geadresseerd, de laagste prijzen in de postmarkt. De bonden erkennen veranderingen op de postmarkt, maar tegelijkertijd bewijzen de grote winstcijfers dat er helemaal geen reden is overhaast forse bezuinigingen door te voeren. De bonden willen een zorgvuldig traject met meer tijd en onderhandelingsruimte om veranderingen met de achterban te bespreken.

Bezuiniging van 25 procent

In de advertentie verzwijgt TNT dat het bedrijf 25 procent wil bezuinigingen op de arbeidsvoorwaarden van de medewerkers in de laagste schalen. Ook als de werknemers in zouden stemmen met inleveren van salaris, is er geen garantie dat ze hun baan kunnen behouden. Dit zorgt voor veel onrust en verontwaardiging op de werkvloer. Een spreekverbod met de pers, zoals TNT vandaag heeft afgevaardigd richting personeel, zorgt alleen maar voor meer wantrouwen. De gezamenlijke bonden doen opnieuw een beroep op TNT een cao af te sluiten die recht doet aan de medewerkers, met goede afspraken over werkgelegenheid en zo veel mogelijk inkomenszekerheid voor de medewerkers.

Voor meer informatie:

Inge Bakker, bestuurder CNV Publieke Zaak

Rik Vergunst, bestuurder BVPP
-------------------------------------------------
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_58316902
Bij ons in Den Bosch was het vrijdag topdrukte. Heel veel blauwe bakken, en ik had voor mijn wijkje 5 nabrengzakken terwijl ik er altijd 2 heb. Dus topdrukte en heel de week al hah en vandaag op zaterdag de gamma zelfs
  zaterdag 26 april 2008 @ 16:34:07 #274
133414 Joesse
Surrender your ego
pi_58322376
Bah, Gamma HAH, oplossen en een lekke band pechdag vandaag, maar wel lekker weer gelukkig
pi_58322436
quote:
Op zaterdag 26 april 2008 10:17 schreef ries het volgende:
Bij ons in Den Bosch was het vrijdag topdrukte. Heel veel blauwe bakken, en ik had voor mijn wijkje 5 nabrengzakken terwijl ik er altijd 2 heb. Dus topdrukte en heel de week al hah en vandaag op zaterdag de gamma zelfs
Ook hier geen enkele rustige dag, alleen op woensdag (staking in Den Haag) was het wat minder druk, maar ook niet erg rustig. Absolute klapper qua post was gisteren, gevost van 6.30 tot 8.15.
Enige uitzondering was vandaag, met name zeer weinig SMG en handpost.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_58322440
Kan me niet herinneren dat er ooit zoveel zaterdagen met HAH waren. Vorig jaar helemaal niks (alleen met kerst), en vandaag was al de derde keer afgelopen 5 weken. HAH
  zaterdag 26 april 2008 @ 17:39:04 #277
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_58323372
9,5 uur gewerkt vandaag
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
pi_58323550
quote:
Op zaterdag 26 april 2008 17:39 schreef Sjoewe het volgende:
9,5 uur gewerkt vandaag
krijg je het ook betaald?
5.40 begonnen; 12 uur klaar.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_58323801
9:00 uur begonnen, 15:00 klaar
pi_58323937
9.00 begonnen, 14.00 klaar..

Post kwam weer eens te laat uit de machine waardoor verschillende collega's bijna een half uur moesten wachten op hun post..
Daarnaast was het heel erg druk (met dank aan Multikabel, voor bijna 90% van alle huizen was er een brief van multikabel) en iidd HAH.. bah

Zag trouwens wel heel erg veel hah voor de rest van de week liggen. Ben alleen vergeten om op t bord te kijken wat we wanneer hebben.

Volgens mij heb ik trouwens weer folders van de V&D zien liggen..
[Water from the Supermarket - Buy it and it’s yours!]
  Redactie Frontpage zaterdag 26 april 2008 @ 18:18:29 #281
72015 crew  PartyAnimal87
J'adore hardcore
pi_58323980
6:00 begonnen, 12.30 klaar

Dinsdag én vrijdag 2 soorten HaH hiero...
pi_58324115
5:30 begonnen en om 13:30 klaar
pi_58324275
Hier ook HAH, toen ik het wou pakken was het alleen op (en er was niemand meer te bekennen van het gezag).
Dus MCH gaat lekker bezorgen, bezig aan z'n laatste rijtje huizen dus best wel blij... Komt er een busje van TNT aanrijden die mij nog wat leuks komt nabrengen, dus dat waren twee rondjes. Het was hun fout dus ik mocht de extra tijd opschrijven.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 26-04-2008 18:52:08 ]
pi_58324338
quote:
Op zaterdag 26 april 2008 16:37 schreef Saekerhett het volgende:
Kan me niet herinneren dat er ooit zoveel zaterdagen met HAH waren. Vorig jaar helemaal niks (alleen met kerst), en vandaag was al de derde keer afgelopen 5 weken. HAH
Mjah ik heb nu 7 zaterdagen gewerkt waarvan 4 keer HAH. Maar heel af en toe zeiden ze toen ik begon

Als dit zo blijft ga ik toch ernstig nadenken over een ander baantje, want ik werk nu iedere keer ruim een uur voor niets..

Edit: of betalen ze het nu ineens toch ze zeiden dat dit niet betaald werd, de uitlooptijd. Maar ik heb deze maand ineens wel geld voor extra uren ontvangen

[ Bericht 11% gewijzigd door VixenFromHell op 26-04-2008 19:01:45 ]
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_58324998
quote:
Op zaterdag 26 april 2008 18:41 schreef VixenFromHell het volgende:

[..]

Mjah ik heb nu 7 zaterdagen gewerkt waarvan 4 keer HAH. Maar heel af en toe zeiden ze toen ik begon

Als dit zo blijft ga ik toch ernstig nadenken over een ander baantje, want ik werk nu iedere keer ruim een uur voor niets..

Edit: of betalen ze het nu ineens toch ze zeiden dat dit niet betaald werd, de uitlooptijd. Maar ik heb deze maand ineens wel geld voor extra uren ontvangen
Alles wat je extra werkt moet je gewoon opschrijven, zo werkt dat bij ons teminste.

Komende tijd heb je iig geen rare feestdagen meer en richting de zomer is er steeds minder post. Dus lijkt me niet dat je nog veel HAH krijgt, maar dat kan ik natuurlijk nooit met zekerheid zeggen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')