Dat dus inderdaad.quote:Op maandag 3 maart 2008 22:19 schreef NY_Giant het volgende:
TerugVindPrimary
Het hele artikel: http://www.techpresident.(...)in_s_unfiltered_blogquote:McCain's Unfiltered Blog
By Ari Melber, 03/03/2008 - 4:18pm
Barack Obama may be the hottest politician online, but when it comes to unfiltered Internet commentary, nobody beats John McCain.
While McCain's Internet audience lags far behind both Obama and Clinton, his official websites allow more dissent and tough feedback than the Democratic candidates, according to an unscientific comment experiment conducted by The Nation. We posted about 50 comments on the candidates' websites and YouTube accounts, ranging from bland encouragement to policy criticism to sharp complaints. Only the McCain Campaign posted every comment.
Dan gaat McCain winnen tijdens de algemene presidentsverkiezingen...quote:Op maandag 3 maart 2008 22:50 schreef Morendo het volgende:
Laten we, met zijn allen, hopen dat Hillary terugkomt! (Oké, ik had ook gewoon een TVP kunnen plaatsen)
Als dat eens zou kunnenquote:Op maandag 3 maart 2008 22:57 schreef SpaRood het volgende:
[..]
Dan gaat McCain winnen tijdens de algemene presidentsverkiezingen...
Ja want een bejaarde oorlogshitser aan het roer in de VS is goed voor dat land en de rest van de wereldquote:
prachtig dat bordquote:Op maandag 3 maart 2008 23:02 schreef Apache4U het volgende:
Mochten er mensen lekker "what if" scenarios willen toepassen, dat kan nu heel makkelijk op cnn.com. Delegates heen en weer schuiven. Je voelt je net John King en z'n magic board. Have fun :-)
http://www.cnn.com/2008/P(...)e.counter/index.html
Was Iran maar het enige.quote:Op maandag 3 maart 2008 23:10 schreef Morendo het volgende:
Ach, dat "bomb, bomb, Iran" wordt hem hier nog steeds kwalijk genomen? Dat was toch gewoon een grapje.
De Puerto Ricaanse stem is nog best belangrijk.quote:Op maandag 3 maart 2008 23:02 schreef Apache4U het volgende:
Mochten er mensen lekker "what if" scenarios willen toepassen, dat kan nu heel makkelijk op cnn.com. Delegates heen en weer schuiven. Je voelt je net John King en z'n magic board. Have fun :-)
http://www.cnn.com/2008/P(...)e.counter/index.html
stuur haar alvast een paar sigaren opquote:Op dinsdag 4 maart 2008 00:19 schreef GewoneMan het volgende:
Hillary Clinton for president![]()
![]()
![]()
haar man deed het subliem! en ik verwacht hetzelfde van haar
Dan komt het aan op de convention, gok ik zo?quote:Op dinsdag 4 maart 2008 00:25 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
stuur haar alvast een paar sigaren op![]()
ik heb trouwens dat spelletje ingevuld en uiteindelijk kwam het zo uit geen van beide kandidaten 2025 haalde![]()
wat doen ze dan als zoiets gebeurt?
dan wint hillaryquote:Op dinsdag 4 maart 2008 00:29 schreef Radegast het volgende:
[..]
Dan komt het aan op de convention, gok ik zo?
Dat is goed mogelijk, de peilingen geven haar weer wat meer ook, zowel in Texas als Ohio. Maar ja... het is niet genoeg, hè?quote:Op dinsdag 4 maart 2008 13:12 schreef popolon het volgende:
Ik denk dat ze wel eens beter kan gaan scoren dan verwacht.
Ervan uitgaande dat ouderen toch niets te doen hebben zou dat wel gunstig kunnen zijn voor Clinton. Het zijn eerder de jongeren die dan afhaken denk ik.quote:Op dinsdag 4 maart 2008 13:12 schreef popolon het volgende:
Misschien gunstiger voor Obama: Hevige sneeuwval verwacht in Ohio wat zou kunnen betekenen dat ouderen misschien niet gaan stemmen.
Genoeg om haar in de race te houden, je kan het zien als een comeback. Het kan zo omslaan.quote:Op dinsdag 4 maart 2008 13:14 schreef Monidique het volgende:
[..]
Dat is goed mogelijk, de peilingen geven haar weer wat meer ook, zowel in Texas als Ohio. Maar ja... het is niet genoeg, hè?
Het is genoeg om haar in de race te houden, daar ben ik van overtuigd, maar toch... stel dat ze wint met 50% of iets minder in zowel Ohio als Texas, terwijl ze maandenlang aan kop stond. Nou ja, ik vind het niet echt overtuigend.quote:Op dinsdag 4 maart 2008 13:15 schreef popolon het volgende:
[..]
Genoeg om haar in de race te houden, je kan het zien als een comeback. Het kan zo omslaan.
Dat kun je op je klompen aanvoelen.quote:Op dinsdag 4 maart 2008 13:21 schreef Monidique het volgende:
Kijk, ik weet wel dat Clinton morgenochtend hoe dan ook de overwinning uit zal roepen en zichzelf weer de nieuwe Comeback Kid zal noemen, daar zal ik niet versteld van staan.
Die sneutjes hebben zichzelf allang ingedekt. Ze hebben het nu al zo gedraaid dat Obama alle 4 de staten moet winnen, omdat hij er zoveel geld in heeft gestokenquote:Op dinsdag 4 maart 2008 13:21 schreef Monidique het volgende:Kijk, ik weet wel dat Clinton morgenochtend hoe dan ook de overwinning uit zal roepen en zichzelf weer de nieuwe Comeback Kid zal noemen, daar zal ik niet versteld van staan.
Ik denk dat Clinton qua popular vote sterk uit de bus komt in Ohio, en ook Texas nipt gaat winnen. Echter, dankzij de caucus en de verdeling van kiesmannen zal Obama heel weinig toegeven, ik denk maximaal iets van 30 kiesmannen waardoor Obama zijn grote voorsprong behoudt. Clinton zal echter proberen momentum hierdoor te krijgen, met het voordeel dat de eerste cijfers (exit polls, popular vote) relatief voordeliger zijn dan de volledige uitslagen.quote:Op dinsdag 4 maart 2008 13:39 schreef Monidique het volgende:
Ach, we merken het morgen wel.
Je kan beter op een normale tijd opstaan morgenochtend - denk dat de officiele uitslagen er pas bij de koffie zijn.quote:Op dinsdag 4 maart 2008 14:33 schreef Montov het volgende:
Je hoeft in ieder geval niet op te blijven hiervoor, want mede dankzij de late caucus in Texas zijn er pas laat goede uitslagen.
Dat zeg ik.quote:Op dinsdag 4 maart 2008 14:40 schreef SCH het volgende:
[..]
Je kan beter op een normale tijd opstaan morgenochtend - denk dat de officiele uitslagen er pas bij de koffie zijn.
Hier uitleg over hoe het werkt in Texas. De rest van de site is ook een aanrader.quote:Op dinsdag 4 maart 2008 15:14 schreef Apache4U het volgende:
2 vraagjes :-) :
1. Waar kan ik de meest recente peilingen vinden?
2. En, kan iemand hier uitleggen hoe het precies in texas werkt?
1. http://www.pollster.com/quote:Op dinsdag 4 maart 2008 15:14 schreef Apache4U het volgende:
2 vraagjes :-) :
1. Waar kan ik de meest recente peilingen vinden?
2. En, kan iemand hier uitleggen hoe het precies in texas werkt?
Och die haat jegens Clinton die jij hier vertoont is minstens net zo sneu.quote:Op dinsdag 4 maart 2008 14:03 schreef matthijst het volgende:
[..]
Die sneutjes hebben zichzelf allang ingedekt. Ze hebben het nu al zo gedraaid dat Obama alle 4 de staten moet winnen, omdat hij er zoveel geld in heeft gestoken
Ga eens integrerenquote:Op dinsdag 4 maart 2008 13:32 schreef popolon het volgende:
[..]
Dat kun je op je klompen cowboylaarsen aanvoelen.
Tjemig daar kan je geen zinnig antwoord op geven.quote:Op dinsdag 4 maart 2008 16:12 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Ga eens integreren![]()
Popo, aangezien jij in de US woont, klein vraagje. Denk jij dat het Amerikaanse volk klaar is voor een vrouw of een ´donkere` mens als president ?
Nou ja, ik vraag het maar, gezien de ophef over de eerste vrouwelijke minister, zwarte minister, en ook nog vrouwelijke zwart minister.quote:Op dinsdag 4 maart 2008 16:24 schreef popolon het volgende:
[..]
Tjemig daar kan je geen zinnig antwoord op geven.Gezien de hele ophef, media aandacht, bewegingen etc. blijkbaar wel.
Ik in ieder geval wel! Ik snap sowieso dat hele gedoe niet zo. Die vraag komt in de media eigenlijk al tijden niet echt meer voor.
Ja tuurlijk, geen probleem. Misschien ben ik er wat te nuchter voor en gaat dat geleuter over ras en geslacht bij mij het ene oor in en het andere oor uit.quote:Op dinsdag 4 maart 2008 16:27 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Nou ja, ik vraag het maar, gezien de ophef over de eerste vrouwelijke minister, zwarte minister, en ook nog vrouwelijke zwart minister.
Ik weet ook nog goed de weerstand tegen Jesse Jackson. Nu was die wel wat militanter dat Obama maar toch.
Eindelijk wat echte kritiek, in plaats van "ZOMG Barack Hussein is een antisemitische moslim!" en "Hij mag dan wel mooi zijn, maar dat zegt niets over inhoud!". Dat is dus goed. Ik weet niet in hoeverre het iets serieus of negatiefs is.quote:Op dinsdag 4 maart 2008 16:59 schreef Perico het volgende:
Angry Barack Obama bombarded by media
Eigenlijk de eerste keer dat hij onder vuur ligt in de pers, dit korte artikel legt de 2 issues uit, waar het om gaat...
Deze Rasmussen poll van vandaag indiceert wel nu voor het eerst dat Hillary het beter doet tegen McCain dan Obama... McCain staat wel nog voor, maar toch opmerkelijk. Ook zou Clinton het beter doen in cruciale swing states als Florida, Pennsylvania en Ohio.quote:Op dinsdag 4 maart 2008 17:05 schreef Monidique het volgende:
Ik weet wel dat dat van NAFTA zeer mogelijk door de conservatieve Canadese regering is gelekt. Om McCain te helpen, denk ik dan.
quote:Op dinsdag 4 maart 2008 09:32 schreef matthijst het volgende:
Hoopte na vanavond van die geplamuurde hamsterbek af te zijn
Ongetwijfeld, ik heb een hekel aan dat wijf met d'r belerende onzinpraatjesquote:Op dinsdag 4 maart 2008 15:51 schreef popolon het volgende:
Och die haat jegens Clinton die jij hier vertoont is minstens net zo sneu.
Als dat zo uitkomt loop ik een week met een pro McCain avatar.quote:Op dinsdag 4 maart 2008 18:49 schreef NLweltmeister het volgende:
het wordt 60-40 voor Obama, gemiddeld genoemen over Texas en Ohio
Zoals bijna altijd is voor heel veel mensen het nog niet duidelijk op wie ze gaan stemmen tot in de stembox, een momentopname dus vaak. En eerlijk is eerlijk, Clinton heeft het de laatste paar dagen beter gedaan dan Obama in de media (voor zover ik het gezien heb dan).quote:Op dinsdag 4 maart 2008 20:04 schreef Perico het volgende:
Misschien ligt het ook wel aan bepaalde accenten.. Hillary zat dit weekend bij Saturday Night Live, Jon Stewart... ze had in de populaire Radioshow van Rick Dees een gesprekje met Jack Nicholson, die ook een aardige pro Hillary video, samengesteld met zijn filmfragmenten ondersteunt, die veel wordt bekeken online..
Desperate Housewife actrice Eva Longoria bezocht ook townhall meetings in Texas, wat veel Latino's aanspreekt... Fran Drescher zat bij Larry King.. Natuurlijk heeft Obama evenzeer veel celebrity support, maar hij kan beter John Kerry in zijn hok terug roepen, want dat is de verliezer van 2004, die doet hem meer kwaad dan goed.
Hillaryous!quote:Op dinsdag 4 maart 2008 21:04 schreef Resonancer het volgende:
TVP
McCain farts! Hillary confused.
http://www.youtube.com/watch?v=dnLCK3knuY8
Fart jokes blijven geweldig moet ik tot mijn schaamte toegevenquote:Op dinsdag 4 maart 2008 21:04 schreef Resonancer het volgende:
TVP
McCain farts! Hillary confused.
http://www.youtube.com/watch?v=dnLCK3knuY8
Ooooeh, wat leuk dat je dit precies nu zegt. Er zijn zojuist berichten vrijgekomen dat Obama na de verkiezingen nog eens 50 superdelegates laat uitkomen. http://dailykos.com/storyonly/2008/3/4/10402/50272/310/468529quote:Op dinsdag 4 maart 2008 21:59 schreef Perico het volgende:
Het wordt wel een historische avond ja, de 800 superdelegates op de conventie zullen wel eens allesbeslissend kunnen zijn, en onder enorme druk komen te staan.
Wind mee. Please. Hier zie je dus het verschil tussen de strategie van Obama en van Clinton: Obama speelt op de lange termijn, Clinton had verwacht na Super Tuesday al de nominatie binnen te hebben.quote:Het gaat erom wie op het laatst de wind mee heeft, en daarbij gaat ook politieke 'common sense' een rol spelen. Zoals de statistiek, dat je geen Democratische presidentskandidaat kunt worden, als je niet Ohio wint (dat is 1 van die eigenaardigheden), of het onvermogen van Obama om ook maar 1 grote staat te winnen (ook al staat hij 80.000 stemmen voor in de popular vote).
Hell no. Het is afgelopen met d'r. Do me a favor. Kijk eens naar de huidige stand van zaken. Obama staat met meer dan 100 delegates voor. Tenzij Clinton vandaag zowel Texas als Ohio wint met een procentueel verschil van 20 procent is de race afgelopen voor d'r. Geen superdelegate kan daar nog iets aan veranderen.quote:Maar okee, het wordt spannend, nog tot aan de zomer toe, en ik verheug me weer vanavond op die fantastische touchscreen wall van John King op CNN en het panel van Anderson Cooper.
Inderdaad. Obama voor president van de wereldquote:Ik bedoel, de Nederlandse campagne is terug te brengen tot Balkenende die 1x "Bos, jij draait!" zei, en daardoor won, en wat staafdiagrammen die niet eens altijd verschijnen na een muisklik van Ferry Mingelen.. we willen ook hier Amerikaanse toestanden!
Ik dacht altijd dat de evil smile van Bush ongeevenaard was, maar McCain bewijst het tegendeel:quote:Op dinsdag 4 maart 2008 22:42 schreef Klingon het volgende:
Die lach van McCain is inderdaad geweldig
Dat zullen in meerderheid bierdrinkers zijn. Buddweiser, Miller, Coors. Dat soort bier.quote:Op dinsdag 4 maart 2008 23:12 schreef du_ke het volgende:
En wat drinken de McCain stemmers?
Interessante passage uit dat artikel: "If Clinton wins all 4 states today she only gains 20 or so delegates. Obama's already got a 100+ delegate lead. Add 50 supers to that and it nullifies her win and puts him further ahead and pretty much out of reach even if she wins out the rest of the primaries (which she has no chance of doing)."quote:Op dinsdag 4 maart 2008 22:52 schreef FleshWound het volgende:
Ooooeh, wat leuk dat je dit precies nu zegt. Er zijn zojuist berichten vrijgekomen dat Obama na de verkiezingen nog eens 50 superdelegates laat uitkomen. http://dailykos.com/storyonly/2008/3/4/10402/50272/310/468529
Als Clinton alle 4 de staten wint zullen de super delegates zichzelf nog wel even achter de oren krabben voordat ze Obama publiekelijk steunen,quote:Op dinsdag 4 maart 2008 23:23 schreef Qomolangma het volgende:
[..]
Interessante passage uit dat artikel: "If Clinton wins all 4 states today she only gains 20 or so delegates. Obama's already got a 100+ delegate lead. Add 50 supers to that and it nullifies her win and puts him further ahead and pretty much out of reach even if she wins out the rest of the primaries (which she has no chance of doing)."
Uhmmm ik kan je redeneertrant echt niet volgen... Clinton loopt na vanavond denkelijk gedelegeerden in, dan komt Pennssylvania op 22 April er aan waar ze goede kans maakt om ruim te winnen, dan is er ook druk om de gedelegeerden van Florida mee te laten tellen, (50 tegen 33%), en zelfs de voorverkiezing van Puerto Rico doet er nog toe.quote:Op dinsdag 4 maart 2008 22:52 schreef FleshWound het volgende:
Hell no. Het is afgelopen met d'r. Do me a favor. Kijk eens naar de huidige stand van zaken. Obama staat met meer dan 100 delegates voor. Tenzij Clinton vandaag zowel Texas als Ohio wint met een procentueel verschil van 20 procent is de race afgelopen voor d'r. Geen superdelegate kan daar nog iets aan veranderen.
Studenten drinken toch ook alles?quote:Op dinsdag 4 maart 2008 23:05 schreef Lyrebird het volgende:
In een interessante analyse mbt het stemvolk achter Obama en Clinton in National Review werd gesteld dat Obama de wijdrinkers (hoger opgeleiden, studenten, etc.) achter zich heeft, terwijl Clinton het moet hebben van de bierdrinkers (vakbondsleden, werkelozen, etc.). Vond ik wel een eye opener.
CNN heeft een klokje, 33 minutes and countingquote:Op woensdag 5 maart 2008 00:26 schreef Toad het volgende:
Exit poll dus rond 1 uur?
Inderdaad...en dan coole wolf erbij..haha.quote:Op woensdag 5 maart 2008 00:29 schreef Toad het volgende:
Lijkt net een computerspel, al die animaties bij de Situation Room.
Ik had het niet goed uitgelegd. Het gaat om beer track vs wine track, maw mensen die de rest van hun leven bier zullen drinken of wijn zullen drinken.quote:Op dinsdag 4 maart 2008 23:59 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Studenten drinken toch ook alles?
Ik lust allebei. Alleen geen Coors, Milwaukee's best en Bud.quote:Op woensdag 5 maart 2008 00:41 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Ik had het niet goed uitgelegd. Het gaat om beer track vs wine track, maw mensen die de rest van hun leven bier zullen drinken of wijn zullen drinken.
iddquote:Op woensdag 5 maart 2008 00:47 schreef Klingon het volgende:
Wat blijft de Situation Room toch een vette studio. Walhalla voor iedere presentator.
Alsof iemand daar nog aan twijfeldequote:Op woensdag 5 maart 2008 01:03 schreef Apache4U het volgende:
McCain wordt de enige echte winnaar van vanavond...die gaat zijn nominatie halen.
quote:Op woensdag 5 maart 2008 01:18 schreef Hertog_Martin het volgende:
Bij Phio zal er niet zoals bij Vermont meteen een projection zijn, zal 'too close too call' zijn lange tijd
wel als je vrij bent morgenquote:Op woensdag 5 maart 2008 01:21 schreef Hertog_Martin het volgende:
Tja zo gaat dat altijdCNN waagt zich niet meer aan vroegtijde projections als ze niet 99,99999999% zeker zijn. Ohio en Texas zal pas rond 4 a 5 uur snachts duidelijkheid zijn gok ik.
Er voor opblijven heeft weinig zin denk ik
Allochtone bakkers aan de macht!quote:Op woensdag 5 maart 2008 01:22 schreef thloreg het volgende:
[ afbeelding ]
WFAA TV 8 Dallas Texas projects: BARAK OBAMA WINS OHIO ! [ afbeelding ]
Nu nog wachten op de major TV Networks om dit te bevestigen of te ontkennen.
Of je neemt genoegen met andere netwerken die zich er nog wel aan durven te wagen om dit soort projections te maken Pietjequote:Op woensdag 5 maart 2008 01:22 schreef thloreg het volgende:
[ afbeelding ]
WFAA TV 8 Dallas Texas projects: BARACK OBAMA WINS OHIO ! [ afbeelding ]
Hoe komen ze daar nu al bij?quote:Op woensdag 5 maart 2008 01:22 schreef thloreg het volgende:
[ afbeelding ]
Iedere keer tijdens de voorverkiezing komt CNN met zijn 'CNN projects!' en andere projections. Omdat hij dat woord gebruikt in een normale Nederlandse zin moet ik meteen aan C N N denken.quote:Op woensdag 5 maart 2008 01:28 schreef Apache4U het volgende:
Mis ik de grap, of hoe kom je daaraan Zyggie?
wat loop je nou sensatie te schoppenquote:Op woensdag 5 maart 2008 01:32 schreef thloreg het volgende:
Mc Cain volgens CNN winnaar wat nu ook door MSNBC en FOX wordt bevestigd.
Obama en Clinton zijn too close to call...
[ afbeelding ]
In NL?quote:Op woensdag 5 maart 2008 01:38 schreef thloreg het volgende:
sattelite-dish Toad
Hier is voor gestemd, met hoeveel heb ik zo snel niet kunnen horen.quote:"Shall the Selectboard instruct the Town Attorney to draft indictments against President Bush and Vice President Cheney for crimes against our Constitution, and publish said indictments for consideration by other authorities and shall it be the law of the Town of Brattleboro that the Brattleboro Police, pursuant to the above-mentioned indictments, arrest and detain George Bush and Richard Cheney in Brattleboro if they are not duly impeached, and prosecute or extradite them to other authorities that may reasonably contend to prosecute them?"
Odds op Betfair, waar je live kunt wedden, tonen eenzelfde beeld.quote:Op woensdag 5 maart 2008 01:46 schreef Toad het volgende:
Op basis van de exit poll vermoed ik dat Clinton Ohio gaat winnen.
Alhoewel, als je gaat selecteren op regio doet Obama het wel weer goed.
1577 Respondents, ook niet zoveel eigenlijk.quote:Op woensdag 5 maart 2008 01:49 schreef Hooghoudt het volgende:
Hebben ze ook een totaal...? En hoeveel moeten die mensen wel niet invullen bij die poll?
Idd. Maar in een poll is dat volgens mij meer dan genoeg om een stevige uitspraak te doen. Maw, als je een steekproef uitvoert onder 1% van het electoraat, dan heb je een hele behoorlijke foutenmarge.quote:Op woensdag 5 maart 2008 02:17 schreef remlof het volgende:
Met 1% van de stemmen geteld zegt dat nog erg weinig he?
Ik hoop het niet.quote:Op woensdag 5 maart 2008 02:23 schreef Apache4U het volgende:
Wolf jongen, dat kan toch helemaal niet..700.000 stemmen = 1 procent. Wonen er 70.000.000 (over het algemeen) democratische amerikanen in Texas?
Mits je die poll uitvoert in verschillende gbieden onder verschillende bevolkingsgroepen.quote:Op woensdag 5 maart 2008 02:25 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Idd. Maar in een poll is dat volgens mij meer dan genoeg om een stevige uitspraak te doen. Maw, als je een steekproef uitvoert onder 1% van het electoraat, dan heb je een hele behoorlijke foutenmarge.
http://edition.cnn.com/ELECTION/2008/primaries/results/state/#OHquote:Op woensdag 5 maart 2008 02:27 schreef Apache4U het volgende:
[..]
Mits je die poll uitvoert in verschillende gbieden onder verschillende bevolkingsgroepen.
Als er een precinct vroeg dicht is op het platteland en stuurt de resultaten door is dat niet representatief.. Ben ook benieuwd waar die stemmen in Ohio vandaan komen.
Geweldig! Thanks!quote:Op woensdag 5 maart 2008 02:30 schreef Toad het volgende:
[..]
http://edition.cnn.com/ELECTION/2008/primaries/results/state/#OH
met dit : http://edition.cnn.com/20(...)e.counter/index.html ?quote:Op woensdag 5 maart 2008 02:33 schreef Apache4U het volgende:
"You can be John King" hoor ik net op TV :-)
beetje erg veel dat mag wel 10% omlaagquote:Op woensdag 5 maart 2008 02:48 schreef popolon het volgende:
Clinton overduidelijk in Ohio. 62% projected.
wat bedoel je daar precies mee? Dan zouden ze haar toch al tot winnaar kunnen kronen? (projection)quote:Op woensdag 5 maart 2008 02:48 schreef popolon het volgende:
Clinton overduidelijk in Ohio. 62% projected.
Daarom kijk ik ook alle serie's en films via Netflix.quote:Op woensdag 5 maart 2008 02:50 schreef Cesare-Borgia het volgende:
die reclames om de 5 min zijn ook irri trouwens
Ja en nee, de verwachtingen zijn dat het verschil niet erg zal wijzigen.quote:Op woensdag 5 maart 2008 02:50 schreef Apache4U het volgende:
[..]
wat bedoel je daar precies mee? Dan zouden ze haar toch al tot winnaar kunnen kronen? (projection)
vermont is toch anders dan ohio manquote:Op woensdag 5 maart 2008 02:52 schreef Perico het volgende:
Ze roepen Obama wel uit tot winnaar, met 59%, maar Clinton niet met 60 en meer... geeft toch te denken!
en in caucuses doet hij het ook altijd goed tot nu toe.quote:Op woensdag 5 maart 2008 03:00 schreef Apache4U het volgende:
ok, dank voor de uitleg Wolf... Obama heeft dus de early votes duidelijk gewonnen in Texas..
Goeiemorgenquote:Op woensdag 5 maart 2008 03:01 schreef Apache4U het volgende:
Goedenavond Meneer Tong80 :-)
ja is irri hele tijd het gelul daarover iedereen weet al ruim een maand dat mccain de nominee is,wordt er een hele sensatie over gemaakt alsof hij net onverwacht president geworden isquote:
I am afraid it is going to be four Democrat years... Tijd om naar Nederland terug te gaan?quote:
ja balkenende en wilders zijn geweldig hierquote:Op woensdag 5 maart 2008 03:07 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
I am afraid it is going to be four Democrat years... Tijd om naar Nederland terug te gaan?
Ja stel je even aan zeg. Zeurpiet.quote:Op woensdag 5 maart 2008 03:07 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
I am afraid it is going to be four Democrat years... Tijd om naar Nederland terug te gaan?
http://thecaucus.blogs.ny(...)esults/index.html?hpquote:The Clinton campaign is holding a conference call right now to report irregularities in Texas, where they say voters are being “actively disenfranchised.”
Among the complaints, they say that at “numerous locations,” Obama supporters “have taken over the caucus and locked out Clinton supporters.”
Ja, wij doen mee aan de oorlog.quote:Op woensdag 5 maart 2008 03:07 schreef Lyrebird het volgende:
Hillahuilie.quote:Op woensdag 5 maart 2008 03:13 schreef Perico het volgende:
http://thecaucus.blogs.ny(...)esults/index.html?hp
Ik weet het niet. Ben weer aan het rondkijken voor een nieuwe baan en heb aanbiedingen uit verschillende landen. Misschien ga ik eens een jaar naar Japan.quote:Op woensdag 5 maart 2008 03:12 schreef popolon het volgende:
Suck it up.
Good for you. Maar dat heeft natuurlijk niks te maken met de verkiezingen, zou wel laf zijn toch?quote:Op woensdag 5 maart 2008 03:23 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Ik weet het niet. Ben weer aan het rondkijken voor een nieuwe baan en heb aanbiedingen uit verschillende landen. Misschien ga ik eens een jaar naar Japan.
Hmm, polls lieten dat al weken zien, niet heel verrassend.quote:Op woensdag 5 maart 2008 03:32 schreef Shreyas het volgende:
Het gaat goed mis voor Obama in Ohia, hij wordt weggeveegd daar
quote:Op woensdag 5 maart 2008 03:39 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Hmm, polls lieten dat al weken zien, niet heel verrassend.
Bron: NOS Teletekstquote:Op woensdag 5 maart 2008 05:53 schreef tong80 het volgende:
De Democratische voorverkiezingen
in Ohio zijn gewonnen door Hillary
Clinton.Er wordt nog geteld,maar haar
voorsprong is zo groot dat de zege haar
volgens Amerikaanse televisiestations
niet meer kan ontgaan.
In Texas gaan Clinton en Obama nog
gelijk op.Ze wonnen beide in een kleine
staat:Obama in Vermont,Clinton in Rhode
Island.
Volgens commentatoren lijkt voor Obama
het momentum weg en heeft Clinton baat
bij haar negatieve campagne.Ze heeft de
laatste dagen twijfel gewekt aan het
vermogen van Obama om het land in een
crisissituatie te leiden.
Waarom? Ze heeft in feite ook de beste papieren.quote:Op woensdag 5 maart 2008 06:04 schreef popolon het volgende:
Negatief zou ik het niet echt willen noemen, Clinton heeft haar winst voornamelijk te danken aan haar 'positieve' optreden in de media de laatste paar dagen.
Got to give her credit.
Check!quote:Op woensdag 5 maart 2008 09:33 schreef Evil_Jur het volgende:
Waar is Monidique? De polls kerel! Fuck de polls!
Texas is nu toch definitief voor Clinton? Volgens de radio althans.quote:Op woensdag 5 maart 2008 09:45 schreef Monidique het volgende:
Dat betekent in ieder geval dat Clinton doorgaat, ze heeft het goed gedaan, hoor, hoe dan ook, beter dan "men" en ik dachten een week geleden, maar nog steeds, sja... 50/50 in Texas en 57/43 in Ohio. Ik denk dat Montovs analyse correct is.
Niet een erg slimme uitspraak, geef je mee aan dat het niet meer uitmaakt waar op gestemd wordt.quote:,,Het maakt niet wat er vanavond gebeurt, we hebben bijna dezelfde voorsprong in gedelegeerden als we deze ochtend hadden, en we zijn op weg om deze nominatie te winnen'', aldus een schorre Obama.
51% vs. 48%, zegt CNN nu, maar dat maakt niet uit, het is in feite 50/50, dat bedoel ik. Ik wist de exacte verhouding niet.quote:Op woensdag 5 maart 2008 09:59 schreef Chewie het volgende:
Texas is nu toch definitief voor Clinton? Volgens de radio althans.
Ik vind het geen domme uitspraak. Ze houden meer afgevaardigden en ze houden hun voorsprong. Waarmee Obama nogmaals zegt: we staan aan kop en we hebben nauwelijks verloren. Niet meer dan normaal, en zeker niet dom.quote:Dit zou wel eens een uitspraak kunnen zijn van Obam die tegen hem zou kunnen werken.
[..]
Niet een erg slimme uitspraak, geef je mee aan dat het niet meer uitmaakt waar op gestemd wordt.
Ik dacht dat ie die al had?quote:Op woensdag 5 maart 2008 10:00 schreef Monidique het volgende:
En McCain zal vandaag de steun krijgen van Hij Met Zo'n 20%-Goedkeuring Van Het Volk.
Het is wel een domme uitspraak ook al omdat Obama enkele maanden geleden hetzelfde verwijt over kiesmannen tellen aan Clinton maakte.quote:Op woensdag 5 maart 2008 10:02 schreef Monidique het volgende:
Ik vind het geen domme uitspraak. Ze houden meer afgevaardigden en ze houden hun voorsprong. Waarmee Obama nogmaals zegt: we staan aan kop en we hebben nauwelijks verloren. Niet meer dan normaal, en zeker niet dom.
Ik zie dat echt niet zo. Het was Obama's commentaar ná de verkiezingen. En gelijk heeft hij.quote:Op woensdag 5 maart 2008 10:07 schreef Chewie het volgende:
[..]
Het is wel een domme uitspraak ook al omdat Obama enkele maanden geleden hetzelfde verwijt over kiesmannen tellen aan Hilary maakte.
Daarbij geeft hij zijn achterban aan dat de race volgens hem al gelopen is. Dat is in 2 gevallen dom, 1omdat de voorsprong zeer marginaal is en hij zijn achterban zo niet erg motiveert en 2 omdat Clinton de belangrijkste staten heeft gewonnen tot nu toe wat bij de superdelegates kan doorwerken.
http://politicalticker.blogs.cnn.com/quote:Sen. Barack Obama congratulated rival Sen. Hillary Clinton for her wins in Rhode and Island Ohio, but claimed that the path to the Democratic presidential nomination was still clear for his
campaign.
(...)
"We know this: No matter what happens tonight, we have nearly the same delegate lead as we had this morning, and we are on our way to winning this nomination," he said.
Na het horen van zijn "overwinningstoespraak" vraag ik me af of het uitmaakt welke democratische kandidaat het tegen hem opneemt. Je hoort regelmatig dat Obama de meeste kans zou maken maar ik kan me niet voorstellen dat de democraten uberhaupt van hem kunnen verliezen.quote:Op woensdag 5 maart 2008 10:00 schreef Monidique het volgende:
En McCain zal vandaag de steun krijgen van Hij Met Zo'n 20%-Goedkeuring Van Het Volk.
De campagne gaat nog minstens 2 maanden door. Met een nog sterke Obama in Wyoming en Mississippi, en Clinton sterk in PA, wordt dinsdag 6 mei weer een belangrijke dag met voorverkiezingen in twee middelgrote staten (North Carolina en Indiana). Obama heeft daar nu ook nog een voorsprong.quote:Op woensdag 5 maart 2008 09:45 schreef Monidique het volgende:
Dat betekent in ieder geval dat Clinton doorgaat
Jemig, echt wel. Wat een oncharismatische zak aardappelen...quote:Op woensdag 5 maart 2008 10:10 schreef Chewie het volgende:
[..]
Na het horen van zijn "overwinningstoespraak" vraag ik me af of het uitmaakt welke democratische kandidaat het tegen hem opneemt. Je hoort regelmatig dat Obama de meeste kans zou maken maar ik kan me niet voorstellen dat de democraten uberhaupt van hem kunnen verliezen.
Dat dacht iedereen in 2004 ook toen Bush voor z'n tweede termijn ging...quote:Op woensdag 5 maart 2008 10:10 schreef Chewie het volgende:
[..]
Na het horen van zijn "overwinningstoespraak" vraag ik me af of het uitmaakt welke democratische kandidaat het tegen hem opneemt. Je hoort regelmatig dat Obama de meeste kans zou maken maar ik kan me niet voorstellen dat de democraten uberhaupt van hem kunnen verliezen.
Je hoeft het niet met me eens te zijn op die 2 redenen maar dan nog is het niet slim om eerst Clinton aan te vallen over het aantal kiesmannen tellen (rijkrekenen) om het vervolgens zelf te gaan doen.quote:Op woensdag 5 maart 2008 10:08 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ik zie dat echt niet zo. Het was Obama's commentaar ná de verkiezingen. En gelijk heeft hij.
[..]
http://politicalticker.blogs.cnn.com/
Ik kan hier echt weinig doms in zien.
Ik weet niet wat hij daarover heeft gezegd, ik zeg alleen dat ik deze uitspraken zeker niet dom vind. Heeft hij echter in het verleden Clinton aangevallen om iets soortgelijks, dan zou dat al heel wat dommer zijn, ja.quote:Op woensdag 5 maart 2008 10:13 schreef Chewie het volgende:
[..]
Je hoeft het niet met me eens te zijn op die 2 redenen maar dan nog is het niet slim om eerst Clinton aan te vallen over het aantal kiesmannen tellen (rijkrekenen) om het vervolgens zelf te gaan doen.
Het is ook meer een voorbehoud dat de uitslag nog niet volledig bekend is en er schommelingen kunnen optreden. Ondanks eventuele schommelingen richting Clinton blijft Obama zijn grote voorsprong behouden.quote:Op woensdag 5 maart 2008 10:08 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ik zie dat echt niet zo. Het was Obama's commentaar ná de verkiezingen. En gelijk heeft hij.
[..]
http://politicalticker.blogs.cnn.com/
Ik kan hier echt weinig doms in zien.
De Nederlandse Rita Verdonk lijkt me gewoon Rita Verdonk.quote:Op woensdag 5 maart 2008 10:10 schreef Nielsch het volgende:
Goed hoor, dat de Nederlandse Rita Verdonk die nog vaker van standpunt wisselt dan Wouter Bos in het kwadraat nipt de staat Texas heeft gewonnen waar ze een maand geleden nog dik voor stond.
Maar Bush beschikt nog wel over een soort van charisma en is een bijhoorlijk sterke campagnevoerder. Dat kwam beter naar voren in zijn eerste campagne maar toch.quote:Op woensdag 5 maart 2008 10:11 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Dat dacht iedereen in 2004 ook toen Bush voor z'n tweede termijn ging...
Een kleine 100 zou ik niet groot willen noemen. Obama blijft het probleem houden dat hij niet kan winnen in de staten die er echt toe doen en dat zou best van doorslag kunnen zijn als het op superdelegates aankomt.quote:Op woensdag 5 maart 2008 10:14 schreef Montov het volgende:
[..]
Het is ook meer een voorbehoud dat de uitslag nog niet volledig bekend is en er schommelingen kunnen optreden. Ondanks eventuele schommelingen richting Clinton blijft Obama zijn grote voorsprong behouden.
Daar ben ik het wel mee eens. "Men" dacht (hoopte) dat Kerry zou winnen vanwege het beleid van George W. Bush en niet per se zijn (gebrek aan) charisme. Wat dat betreft had John Kerry niet echt een voorsprong, moet ik zeggen. Kijk je nu echter naar John McCain, dan zie je iemand zo sloom en onaantrekkelijk, dat je je begint af te vragen of hij niet in leven wordt gehouden.quote:Op woensdag 5 maart 2008 10:16 schreef Chewie het volgende:
[..]
Maar Bush beschikt nog wel over een soort van charisma en is een bijhoorlijk sterke campagnevoerder. Dat kwam beter naar voren in zijn eerste campagne maar toch.
Hij heeft 48% in Texas, dat is toch een ontzettend goed resultaat? Ja, Clinton heeft meer stemmen gekregen, maar dat betekent niet dat Obama een probleem had in Texas. In Ohio heeft hij verloren met 43%, dat is waar, maar Californië was ook 50/50 en voor de rest heeft Obama véél meer staten gewonnen en meer stemmen gekregen (denk ik) landelijk. Obama doet het helemaal niet slecht en hij doet het ook niet slecht in staten 'die er echt toe doen'.quote:Op woensdag 5 maart 2008 10:18 schreef Chewie het volgende:
[..]
Een kleine 100 zou ik niet groot willen noemen. Obama blijft het probleem houden dat hij niet kan winnen in de staten die er echt toe doen en dat zou best van doorslag kunnen zijn als het op superdelegates aankomt.
Dat vraag ik me dus ook af en ik vraag me af of de republikeinse partij wel wil winnen. Zou best zo kunnen zijn dat ze in een door de democraten beheerst Washington wel een paar jaar de oppositie in willen om dan over 4 jaar met de volgende Bush op de proppen te komen.quote:Op woensdag 5 maart 2008 10:19 schreef Monidique het volgende:
. Kijk je nu echter naar John McCain, dan zie je iemand zo sloom en onaantrekkelijk, dat je je begint af te vragen of hij niet in leven wordt gehouden.
Een goede kans voor Mitt Romney om te zeggen, zie je wel, John McCain was geen echte conservatief en kon niet winnen, stem op mij.quote:Op woensdag 5 maart 2008 10:26 schreef Chewie het volgende:
[..]
Dat vraag ik me dus ook af en ik vraag me af of de republikeinse partij wel wil winnen. Zou best zo kunnen zijn dat ze in een door de democraten beheerst Washington wel een paar jaar de oppositie in willen om dan over 4 jaar met de volgende Bush op de proppen te komen.
Ik denk dat mensen als Romney of Huckabee niet veel betere kansen hadden gehad, zo niet veel slechtere kansen. Ik zag zo bij de Republiekeinen ook niet direct een kandidaat die ik wel in staat had geacht het bijvoorbeeld van een Obama te winnen.quote:Op woensdag 5 maart 2008 10:26 schreef Chewie het volgende:
[..]
Dat vraag ik me dus ook af en ik vraag me af of de republikeinse partij wel wil winnen. Zou best zo kunnen zijn dat ze in een door de democraten beheerst Washington wel een paar jaar de oppositie in willen om dan over 4 jaar met de volgende Bush op de proppen te komen.
Het is dichterbij de 150 dan de 100, en met nog 600 delegates te verdelen is dat veel in een race met kleine verschillen. Het betekent dat Clinton de volgende voorverkiezingen met minimaal 60% - 40% moet winnen. Zelfs New York won ze niet met dergelijke cijfers.quote:Op woensdag 5 maart 2008 10:18 schreef Chewie het volgende:
[..]
Een kleine 100 zou ik niet groot willen noemen.
Iedere staat doet er toe lijkt me. Natuurlijk grote staten meer dan kleine staten, maar door groot te winnen in de kleinere staten heeft Obama wel meer kiezers, overall. En uiteindelijk is een grote staat alleen belangrijk omdat er veel mensen wonen: dat Obama meer kiezers heeft landelijk zegt dus genoeg.quote:Obama blijft het probleem houden dat hij niet kan winnen in de staten die er echt toe doen en dat zou best van doorslag kunnen zijn als het op superdelegates aankomt.
Ja, ik zeg ook niet dat Obama het slecht doet maar bij de echte verkiezingen hebben de democraten er ook niks aan als Obama het in de belangrijkste staten het niet zo slecht doet maar wel nipt verliest.quote:Op woensdag 5 maart 2008 10:21 schreef Monidique het volgende:
[..]
Hij heeft 48% in Texas, dat is toch een ontzettend goed resultaat? Ja, Clinton heeft meer stemmen gekregen, maar dat betekent niet dat Obama een probleem had in Texas. In Ohio heeft hij verloren met 43%, dat is waar, maar Californië was ook 50/50 en voor de rest heeft Obama véél meer staten gewonnen en meer stemmen gekregen (denk ik) landelijk. Obama doet het helemaal niet slecht en hij doet het ook niet slecht in staten 'die er echt toe doen'.
Iclusief superdelegates is het verschil 108 in het voordeel van Obama.quote:Op woensdag 5 maart 2008 10:29 schreef Montov het volgende:
[..]
Het is dichterbij de 150 dan de 100, en met nog 600 delegates te verdelen is dat veel in een race met kleine verschillen. Het betekent dat Clinton de volgende voorverkiezingen met minimaal 60% - 40% moet winnen. Zelfs New York won ze niet met dergelijke cijfers.
2000 vergeten? Daar won de kandidaat die de popular vote won ook niet.quote:Iedere staat doet er toe lijkt me. Natuurlijk grote staten meer dan kleine staten, maar door groot te winnen in de kleinere staten heeft Obama wel meer kiezers, overall. En uiteindelijk is een grote staat alleen belangrijk omdat er veel mensen wonen: dat Obama meer kiezers heeft landelijk zegt dus genoeg.
Dat is geen onzin, zie de verkiezingen van 2000. In de VS gaat het om kiesmannen.quote:Op woensdag 5 maart 2008 10:30 schreef Nielsch het volgende:
Wat een onzin om te zeggen dat alleen de grote staten er toe doen. Alsof de Amerikanen die in Texas wonen betere burgers zouden zijn dan mensen in kleinere staten. Al met al doen een aantal kleine staten bij elkaar er net zoveel toe als 1 grote staat. Onzin dus, wat Clinton verkondigt en wat veel mensen geloven.
Dat begrijp ik, ik denk alleen niet dat de verschillen zo groot zijn dat dit Het Probleem wordt, want er zijn nog 46 andere staten, waar Obama ook wint of kan winnen of niet slecht is, of, nou ja, ik denk niet dat die paar procent een groot probleem zullen zijn voor Obama, wanneer de superdelagtes gaan kiezen. Het gaat er uiteindelijk om wie er meer kans maakt te winnen en wie er meer afgevaardigden heeft en wat dat betreft heeft Obama dus nog een voordeel.quote:Op woensdag 5 maart 2008 10:29 schreef Chewie het volgende:
[..]
Ja, ik zeg ook niet dat Obama het slecht doet maar bij de echte verkiezingen hebben de democraten er ook niks aan als Obama het in de belangrijkste staten het niet zo slecht doet maar wel nipt verliest.
Superdelegates zijn minder belangrijk. Het gaat om de 400+ superdelegates die nog geen keuze hebben gemaakt: die gaan kijken hoe de kiezers hebben gestemd, en door het proportionele systeem is het aantal delegates me meest gebruikte graadmeter.quote:Op woensdag 5 maart 2008 10:32 schreef Chewie het volgende:
[..]
Iclusief superdelegates is het verschil 108 in het voordeel van Obama.
Dat zijn landelijke verkiezingen met andere regels met andere kandidaten. Obama heeft nipt verloren in California van Clinton, maar betekent dat dat hij California ook zou verliezen van McCain in november? Nee, dat zegt helemaal niets.quote:[..]
[..]
2000 vergeten? Daar won de kandidaat die de popular vote won ook niet.
Precies, er zijn nog voldoende kiesmannen te verdelen en 20 April zal het pas echt duidelijk worden denk ik.quote:Op woensdag 5 maart 2008 10:37 schreef Monidique het volgende:
De Grootste Waarheid natuurlijk zijnde: we zullen het wel zien,.
22 april bedoel je? Dan zijn er 3 staten geweest met opgeteld 200 delegates. Nee, ik denk toch aan 6 mei: dan zijn we 400 delegates verder. En anders 20 mei, dan een extra 130 delegates uit 3 staten.quote:Op woensdag 5 maart 2008 10:43 schreef Chewie het volgende:
[..]
Precies, er zijn nog voldoende kiesmannen te verdelen en 20 April zal het pas echt duidelijk worden denk ik.
Hangt van de winnaar van 22 april af. Wint Obama dan is de race zo goed als gelopen, wint Clinton dan duurt het nog even.quote:Op woensdag 5 maart 2008 10:49 schreef Montov het volgende:
[..]
22 april bedoel je? Dan zijn er 3 staten geweest met opgeteld 200 delegates. Nee, ik denk toch aan 6 mei: dan zijn we 400 delegates verder. En anders 20 mei, dan een extra 130 delegates uit 3 staten.
Je kan inderdaad beter op iemand stemmen met een programma dat gebaseerd is op 1 woordquote:Op woensdag 5 maart 2008 10:10 schreef Nielsch het volgende:
Goed hoor, dat de Amerikaanse Rita Verdonk die nog vaker van standpunt wisselt dan Wouter Bos in het kwadraat nipt de staat Texas heeft gewonnen waar ze een maand geleden nog dik voor stond.
Obama blijft lekker voorstaan wat betreft delegates. De overwinning van Clinton in Texas had veel groter moeten zijn dan dat hij nu is. Ohio is geen verrassing.
Ach ja, dat doen ze allebei. Het laatste filmpje van Clinton is ook een 1:1 kopie.quote:Op woensdag 5 maart 2008 10:53 schreef PirE het volgende:
Hij is daarnaast een expert in het copy-pasten van standpunten van andere kandidaten en speeches jat hij ook bij elkaar![]()
.
Niet om het een of ander maar die verkiezingen zijn puur marketing en was Obama daar enkele maanden geleden daar sterker in lijkt het nu Clinton te zijn die goed bezig is. Wordt vooralsnog bevestigd door de uitspraak van Obama dat de uitslag er weinig toe doe. Komt arrogant over op toekomstige kiezers en geeft een verkeerd signaal.quote:Op woensdag 5 maart 2008 10:45 schreef Montov het volgende:
Het is marketingtechnisch wel handig voor Clinton dat ze kan zeggen dat ze de grote staten heeft gewonnen, ze kan dat gebruiken om kiezers te overtuigen, misschien zelfs een paar superdelegates, maar rekenkundig maakt het weinig uit als je dik verliest in de kleinere staten.
BNR had daar eergisteren nog een leuke compilatie van (gemaakt?), oneliners van Kennedy tot Luther King en zelfs Reagan in de mix uitgesproken door Obama.quote:Op woensdag 5 maart 2008 10:53 schreef PirE het volgende:
Hij is daarnaast een expert in het copy-pasten van standpunten van andere kandidaten en speeches jat hij ook bij elkaar![]()
.
In November moet je gewoon winnen in de swing-states en Hillary doet het juist beter in die staten. Obama wint een boel kansloze staten die straks gewoon naar McCain gaan.quote:Op woensdag 5 maart 2008 10:57 schreef Chewie het volgende:
[..]
Niet om het een of ander maar die verkiezingen zijn puur marketing en was Obama daar enkele maanden geleden daar sterker in lijkt het nu Clinton te zijn die goed bezig is. Wordt vooralsnog bevestigd door de uitspraak van Obama dat de uitslag er weinig toe doe. Komt arrogant over op toekomstige kiezers en geeft een verkeerd signaal.
Maar je zegt dus aan de ene kant dat de grote staten er niet toe doen maar aan de andere kant dat verlies in kleine staten niet uitmaakt, wat bedoel je nou
Natuurlijk zijn staten met meer inwoners belangrijker, daar zijn meer delegates te halen.quote:Op woensdag 5 maart 2008 10:30 schreef Nielsch het volgende:
Wat een onzin om te zeggen dat alleen de grote staten er toe doen. Alsof de Amerikanen die in Texas wonen betere burgers zouden zijn dan mensen in kleinere staten. Al met al doen een aantal kleine staten bij elkaar er net zoveel toe als 1 grote staat. Onzin dus, wat Clinton verkondigt en wat veel mensen geloven.
Ja, maar dat was afgelopen dinsdag ook al het geval. Ik denk dat Clinton mede door deze uitslagen PA wel kan binnenhalen en zal het afhangen of het ook genoeg zal zijn om Obama in North Carolina en Indiana te verslaan, waar Obama nu nog (ruim) voorstaat.quote:Op woensdag 5 maart 2008 10:53 schreef Chewie het volgende:
[..]
Hangt van de winnaar van 22 april af. Wint Obama dan is de race zo goed als gelopen, wint Clinton dan duurt het nog even.
Nee, beter is dat de kritiek nu komt, zodat het niet meer breaking news is voor november. Nu hebben de kandidaten nog de kans om ertegenin te gaan, en kunnen ze er beter op inspelen tegen McCain.quote:Op woensdag 5 maart 2008 10:54 schreef Qomolangma het volgende:
De Republikeinen hoeven straks alleen nog maar even de campagne filmpjes van of Obama of Clinton te bekijken en ze hebben meer dan genoeg om de overgebleven Democratische kandidaat mee te bekritiseren.
Nee, op jou komt het verkeerd over.quote:Op woensdag 5 maart 2008 10:57 schreef Chewie het volgende:
Wordt vooralsnog bevestigd door de uitspraak van Obama dat de uitslag er weinig toe doe. Komt arrogant over op toekomstige kiezers en geeft een verkeerd signaal.
Huh, waar heb je het over?quote:Maar je zegt dus aan de ene kant dat de grote staten er niet toe doen maar aan de andere kant dat verlies in kleine staten niet uitmaakt, wat bedoel je nou
Tsja, je kan ook zeggen dat Clinton een boel kansloze staten wint die toch naar de Democraten gaan. Het werkt twee kanten op.quote:Op woensdag 5 maart 2008 11:01 schreef PirE het volgende:
[..]
In November moet je gewoon winnen in de swing-states en Hillary doet het juist beter in die staten. Obama wint een boel kansloze staten die straks gewoon naar McCain gaan.
Op mij zeker maar ik heb dan ook geen hoge pet van Obama. Nogal leeg in zijn speeches en uitspraken maar Clinton heb ik ook niet hoog zittenquote:Op woensdag 5 maart 2008 11:09 schreef Montov het volgende:
[..]
Nee, op jou komt het verkeerd over.
Obama bedoelt dat verschuivingen van enkele procenten in de uiteindelijke uitslag niet veel uitmaken voor zijn voorsprong.
Hieroverquote:Huh, waar heb je het over?
quote:Op woensdag 5 maart 2008 10:45 schreef Montov het volgende:
Grote staten winnen is net zo veelzeggend als grote steden winnen (wat Obama heeft gedaan): .........
...... maar rekenkundig maakt het weinig uit als je dik verliest in de kleinere staten.
Wijs me dan eerst eens aan waar ik dat gezegd hebquote:Kom je ook nog met een bron dat Obama heeft gezegd dat het aantal delegates er niet toe doen, of blijf je losse flodders schieten?
Misschien wel, zeker als het iets kleins is wat inderdaad toegelicht en gecorrigeerd kan worden. Maar veel van de campagneleuzen en filmpjes dragen ook bij aan beeldvorming die wel degelijk kan blijven hangen hoeveel je er ook tegenin brengt. Nog tien weken 'Obama is te onervaren' en 'Talk is cheap" kan best blijven hangen - je zag hoe gemakkelijk Kerry werd weggezet.quote:Op woensdag 5 maart 2008 11:06 schreef Montov het volgende:
[..]
Nee, beter is dat de kritiek nu komt, zodat het niet meer breaking news is voor november. Nu hebben de kandidaten nog de kans om ertegenin te gaan, en kunnen ze er beter op inspelen tegen McCain.
Tska, maar een hoop Obama stemmers zeggen volgens mij al sowieso niet op Clinton te willen stemmen, als zij het wordt.quote:Op woensdag 5 maart 2008 11:01 schreef PirE het volgende:
In November moet je gewoon winnen in de swing-states en Hillary doet het juist beter in die staten. Obama wint een boel kansloze staten die straks gewoon naar McCain gaan.
Ik zeg dus dat het winnen van grote staten nietszeggend is wanneer je dik verliest in kleinere staten, omdat je dan qua delegates gelijk staat, of in dit geval zelfs achterstaat zoals Clinton.quote:
quote:[..]
Wijs me dan eerst eens aan waar ik dat gezegd heb![]()
Ik heb het gehad over de uitspraak van Obama waarin hij deze uitslag als onbelangrijk wegzette niet over het aantal kiesmannen. Die uitspraak is enkele reactie's terug te lezen, de Nederlandse vertaling en Monidique plaatste even later nog de originele.
Je hebt het over een verwijt van Obama over kiesmannen. Nou ja, dan ben ik benieuwd naar de bron.quote:Op woensdag 5 maart 2008 10:07 schreef Chewie het volgende:
[..]
Het is wel een domme uitspraak ook al omdat Obama enkele maanden geleden hetzelfde verwijt over kiesmannen tellen aan Clinton maakte.
Ach, alsof McCain die verwijten niet zelf zou kunnen verzinnen.quote:Op woensdag 5 maart 2008 11:32 schreef Qomolangma het volgende:
[..]
Misschien wel, zeker als het iets kleins is wat inderdaad toegelicht en gecorrigeerd kan worden. Maar veel van de campagneleuzen en filmpjes dragen ook bij aan beeldvorming die wel degelijk kan blijven hangen hoeveel je er ook tegenin brengt. Nog tien weken 'Obama is te onervaren' en 'Talk is cheap" kan best blijven hangen - je zag hoe gemakkelijk Kerry werd weggezet.
Waar lees je dat?quote:Op woensdag 5 maart 2008 11:34 schreef Monidique het volgende:
Misschien heeft Clinton vandaag hoogstens enkele afgevaardigden gewonnen. Twee, ofzo, lees ik.
quote:Op woensdag 5 maart 2008 11:36 schreef Montov het volgende:
[..]
Waar lees je dat?
Ik schat het zelf toch meer op 25. Nog steeds niet veel, maar toch.
http://www.dailykos.com/storyonly/2008/3/5/3265/76888/604/469268quote:So total for the night, thus far, is Clinton 185 and Obama 184. Not all votes are in, so things will change a bit. But at this point, we have a ridiculously tiny one-delegate lead for Clinton for the night, which could either produce her first delegate victory of the election, or be erased by the rest of the still-not-reported Texas caucuses.
Dat is iets wat Hillary graag roept. Feit is dat Obama meer initiatief heeft genomen in de senaat dan Hillary Clinton, meer legislation op z'n naam heeft staan dan Hillary en volgens analysten actiever is geweest dan Hillary. Terwijl Obama bezig was met wetsvoorstellen voorbereiden was Clinton een beetje achterover aan het hangen om vervolgens tijdens de stemronde haar mening te verkondigen. Achterover hangen, dat is waar Clinton goed in is. Net zoals toen ze in de top van Wall-Mart zat en achterover hing toen Wall-Mart hun werknemers slechts 35 uur (ipv 40) liet werken, zodat ze geen ziektekosten hoefden te betalen. Waar was Hillary toen met haar sociale boodschap? Nergens.quote:Op woensdag 5 maart 2008 10:53 schreef PirE het volgende:
[..]
Je kan inderdaad beter op iemand stemmen met een programma dat gebaseerd is op 1 woord:
- Change ©![]()
.
© courtesy of John Edwards.
quote:Op woensdag 5 maart 2008 11:37 schreef Nielsch het volgende:
Achterover hangen, dat is waar Clinton goed in is. Net zoals toen ze Monica Lewinsky haar man liet pijpen in de oval office
Lijkt betrouwbaar. Het blijft bizar hoe zo'n districtenstelsel de boel kan omgooien. ZO is er een TX district waar 2 delegates worden vergeven: Clinton haalt er 60% van de stemmen maar ze delen allebei een delegate omdat je pas met 75% van de stemmen allebei zou kunnen pakken.quote:Op woensdag 5 maart 2008 11:37 schreef Monidique het volgende:
[..]
[..]
http://www.dailykos.com/storyonly/2008/3/5/3265/76888/604/469268
Ik weet niet in hoeverre het klopt...
Mooiquote:Op woensdag 5 maart 2008 11:37 schreef Monidique het volgende:
[..]
[..]
http://www.dailykos.com/storyonly/2008/3/5/3265/76888/604/469268
Ik weet niet in hoeverre het klopt...
Nee, dat zet zoden aan de dijk. Ongeveer 2/3 van de "rijksbegroting" gaat naar defensiequote:Op woensdag 5 maart 2008 12:43 schreef Morendo het volgende:
Hij wil een eind maken aan 'Pork Barrel Spending'. Afgevaardigden en Senatoren die voor hun eigen kiezers tal van leuke projectjes regelen. Zoals totaal overbodige snelwegen van het ene naar het andere dorp.
Bushquote:Total Outlays in Recent Budget Submissions
United States federal budget, 2009 - $3.10 trillion (submitted 2008 by President Bush)
United States federal budget, 2008 - $2.90 trillion (submitted 2007 by President Bush)
United States federal budget, 2007 - $2.77 trillion (submitted 2006 by President Bush)
United States federal budget, 2006 - $2.7 trillion (submitted 2005 by President Bush)
United States federal budget, 2005 - $2.4 trillion (submitted 2004 by President Bush)
United States federal budget, 2004 - $2.3 trillion (submitted 2003 by President Bush)
United States federal budget, 2003 - $2.2 trillion (submitted 2002 by President Bush)
United States federal budget, 2002 - $2.0 trillion (submitted 2001 by President Bush)
United States federal budget, 2001 - $1.9 trillion (submitted 2000 by President Clinton)
United States federal budget, 2000 - $1.8 trillion (submitted 1999 by President Clinton)
United States federal budget, 1999 - $1.7 trillion (submitted 1998 by President Clinton)
United States federal budget, 1998 - $1.7 trillion (submitted 1997 by President Clinton)
United States federal budget, 1997 - $1.6 trillion (submitted 1996 by President Clinton)
United States federal budget, 1996 - $1.6 trillion (submitted 1995 by President Clinton)
Tja dat systeem is vrij onlosmakelijk verbonden met de Amerikaanse inrichting van de democratie met districten enzoquote:Op woensdag 5 maart 2008 12:43 schreef Morendo het volgende:
Hij wil een eind maken aan 'Pork Barrel Spending'. Afgevaardigden en Senatoren die voor hun eigen kiezers tal van leuke projectjes regelen. Zoals totaal overbodige snelwegen van het ene naar het andere dorp.
quote:Op woensdag 5 maart 2008 11:34 schreef Montov het volgende:
Je hebt het over een verwijt van Obama over kiesmannen. Nou ja, dan ben ik benieuwd naar de bron.
Dan zou je voor dit soort verkiezingen beter een "winner takes all" kunnen kiezen.quote:Op woensdag 5 maart 2008 11:56 schreef Montov het volgende:
[..]
Lijkt betrouwbaar. Het blijft bizar hoe zo'n districtenstelsel de boel kan omgooien. ZO is er een TX district waar 2 delegates worden vergeven: Clinton haalt er 60% van de stemmen maar ze delen allebei een delegate omdat je pas met 75% van de stemmen allebei zou kunnen pakken.
Maar goed, er moeten nog stemmen binnenkomen.
ik geef ze geen ongelijk, ik zou ook niet op Clinton stemmen, dan maar op Naderquote:Op woensdag 5 maart 2008 11:33 schreef matthijst het volgende:
[..]
Tska, maar een hoop Obama stemmers zeggen volgens mij al sowieso niet op Clinton te willen stemmen, als zij het wordt.
Andersom weet ik het niet: bedoel, op een gegeven moment zullen die oude vrouwen en Latino's toch wel doorhebben dat die jonge neger beter is dan die oude bejaarde gek
Ik denk dat voor Obama stemmers de keuze ook redelijk makkelijk is als de uiteindelijke verkiezing zou gaan tussen McCain en Clinton, dan kiezen ze voor de laatste.quote:Op woensdag 5 maart 2008 11:33 schreef matthijst het volgende:
[..]
Tska, maar een hoop Obama stemmers zeggen volgens mij al sowieso niet op Clinton te willen stemmen, als zij het wordt.
Andersom weet ik het niet: bedoel, op een gegeven moment zullen die oude vrouwen en Latino's toch wel doorhebben dat die jonge neger beter is dan die oude bejaarde gek
Kom jij weer hoorquote:Op woensdag 5 maart 2008 13:17 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
En nu een beetje context erbij? (BNP, historische lijn)
Deze grote morele overwinning voor Clinton was exact wat de polls de laatste twee dagen aangaven hoor.quote:Op woensdag 5 maart 2008 09:33 schreef Evil_Jur het volgende:
Waar is Monidique? De polls kerel! Fuck de polls!
Welneequote:Op woensdag 5 maart 2008 12:53 schreef pberends het volgende:
[..]
Nee, dat zet zoden aan de dijk. Ongeveer 2/3 van de "rijksbegroting" gaat naar defensie.
Ik vind d'r irritant, belerend, "ik weet wel wat goed is voor het domme volk" achtige praat. Net als die 3 AM phonecall onzin en d'r gezeik over Obama's gebrek aan inhoud: die gast geeft een fuckin speech, mag ie het een beetje leuk proberen te maken? Qua plannen ontlopen ze elkaar niet zo extreem veel (geven ze zelf aan, 95% hetzelfde bv, over public healthcare) en Hillary's gezeik over Obama's "CHANGE" is ook al zo kansloos, aangezien ze een maand of 2 terug zelf ook flyers uitdeelde waarop ze aangaf dat zij voor "CHANGE" stond.quote:Op woensdag 5 maart 2008 13:13 schreef Chewie het volgende:
Vanwaar eigenlijk die haat tegen Clinton? Beide democratische kandidaten vind ik inhoudelijk matig (geldt ook voor de republikeinen), alleen vind ik Obama in zijn speeches nog nietszeggender dan Clinton.
Als het volk (in de VS) het zat zou zijn met die clubjes had ze afgelopen nacht niet gewonnen. Verder vind ik de vergelijking tussen Obama en Fortuyn nogal stompzinnig aangezien Fortuyn wel een inhoudelijke campagne voerde.quote:Op woensdag 5 maart 2008 13:44 schreef matthijst het volgende:
gedraai en gemanipuleer
Ze doet met in haar arrogante denken aan Melkert en zn maatjes ten tijde van Fortuyn: niet willen inzien dat het volk een beetje genoeg heeft van die ons-kent-ons oude maatjes mats-clubjes... 's kijken of Obama ook wordt afgeknald
Uhhh... dat was zijn "just words?" toespraakquote:Op woensdag 5 maart 2008 10:59 schreef Chewie het volgende:
[..]
BNR had daar eergisteren nog een leuke compilatie van (gemaakt?), oneliners van Kennedy tot Luther King en zelfs Reagan in de mix uitgesproken door Obama.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |