En daar heeft meneer Scheepbouwer volledig gelijk in!quote:Nederland is een land voor laagopgeleiden. Het heeft zijn hoogopgeleide inwoners te weinig te bieden. Zij trekken weg naar landen waar het aantrekkelijker is om te wonen en te werken.
"Ik zie niet dat er belemmeringen worden weggenomen voor bedrijven en dat het hier aantrekkelijker wordt voor hoogopgeleide mensen om te werken. Nederland is eerder een land voor laagopgeleiden", zegt Ad Scheepbouwer in een interview met FEM Business. Laagopgeleiden 'komen hier graag want we geven hun kansen en zekerheid'.
De bestuursvoorzitter van KPN is somber over de kansen om nieuwe bedrijven naar Nederland te halen. "Het probleem in Nederland is dat wij de voorwaarden niet hebben. Dus er komen niet heel veel nieuwe bedrijven hier, de bancaire sector vestigt zich hier niet. Als er dan bedrijven vertrekken en worden overgenomen gaat dat zeer doen."
Scheepbouwer heeft in dat verband ook forse kritiek op de rol van het kabinet. "Nederland is een land zonder plan. Er is geen consistent beleid. Dat is er al jaren niet." En: "Ik lees en hoor heel weinig over plannen om over tien jaar op een bepaald gebied leidend te worden."
Over 10 jaar, als er weinig tot geen belasting meer te schrapen valt van de veelverdiener om de laagverdienende loonwerker te kunnen ondersteunen in zijn te dure onderhoud, zullen ze wel spijt hebben hoop ik .quote:Op vrijdag 29 februari 2008 16:05 schreef TubewayDigital het volgende:
Denk je dat het dit kabinet het ook maar een biet kan bommen. De hoogopgeleiden trekken weg, nou en ????
jongen, dat gaat pas over 40/50/60 jaar fout en dan is de huidige elite allang uitgeregeerd en zijn hun kinderen ook allang vertrokken.quote:Op vrijdag 29 februari 2008 16:07 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Over 10 jaar, als er weinig tot geen belasting meer te schrapen valt van de veelverdiener om de laagverdienende loonwerker te kunnen ondersteunen in zijn te dure onderhoud, zullen ze wel spijt hebben hoop ik .
tja die 80% denk er aan, maar de mensen die echt willen doen het ook, kan je heel hard om lachen...net zo hard en lang als jij wilt...tot de dag dat je beseft dat wat die Scheepsbouwer zegt, gewoon waar is.quote:Op vrijdag 29 februari 2008 16:15 schreef TNA het volgende:
Al die mensen die roepen dat ze gaan emigrerenDe emigratie is per jaar zo'n 150.000 (ca. 1%) terwijl vorig jaar 80% van de bevolking aangaf erover te denken
Ik steek mijn kop niet in het zand, maar concludeer alleen dat vrijwel iedereen roept "WE VERTREKKEN UIT DIT KUTLAND!" terwijl uiteindelijk vrijwel niemand het daadwerkelijk doet.quote:Op vrijdag 29 februari 2008 16:17 schreef Semisane het volgende:
[..]
tja die 80% denk er aan, maar de mensen die echt willen doen het ook, kan je heel hard om lachen...net zo hard en lang als jij wilt...tot de dag dat je beseft dat wat die Scheepsbouwer zegt, gewoon waar is.
Je kop in het zand steken zal je vast een hoop blijdschap geven.
Tja...dat kan, maar zoals ik zeg, degene die echt willen en er niet enkel zo nu en dan aan denken, gaan echt wel en vaak zijn dat dus degene die hoogopgeleid zijn.quote:Op vrijdag 29 februari 2008 16:18 schreef TNA het volgende:
[..]
Ik steek mijn kop niet in het zand, maar concludeer alleen dat vrijwel iedereen roept "WE VERTREKKEN UIT DIT KUTLAND!" terwijl uiteindelijk vrijwel niemand het daadwerkelijk doet.
En de emigratie is nog dalende ookquote:Op vrijdag 29 februari 2008 16:15 schreef TNA het volgende:
Al die mensen die roepen dat ze gaan emigrerenDe emigratie is per jaar zo'n 150.000 (ca. 1%) terwijl vorig jaar 80% van de bevolking aangaf erover te denken
Voor hem is het wel aardig verdienen hier. Je generaliseerd nu wel extreem wat hij zegt.quote:Op vrijdag 29 februari 2008 16:23 schreef Pool het volgende:
Als het overal elders in de wereld toffer wonen is, wat doet Scheepbouwer dan nog hier?
Je weet verder wel wie Scheepsbouwer is?quote:Op vrijdag 29 februari 2008 16:23 schreef Pool het volgende:
Als het overal elders in de wereld toffer wonen is, wat doet Scheepbouwer dan nog hier?
Grote bek, weinig visie en goed binnenlopen?quote:Op vrijdag 29 februari 2008 16:27 schreef Semisane het volgende:
[..]
Je weet verder wel wie Scheepsbouwer is?
Nuff said toch?quote:Op vrijdag 29 februari 2008 16:28 schreef du_ke het volgende:
[..]
Grote bek, weinig visie en goed binnenlopen?
Daarnaast natuurlijk de mensen die net over de grens in Belgie en Duitsland gaan wonen, wat ook niet echte emigratie is.quote:Op vrijdag 29 februari 2008 16:24 schreef du_ke het volgende:
[..]
En de emigratie is nog dalende ook(plus dat ze voor het grootste deel uit remigranten bestaat)
Als hij echt een topmanager is en als hij het echt zo slecht wonen vindt in Nederland, dan zoeken ze in andere landen toch ook wel topmanagers?quote:Op vrijdag 29 februari 2008 16:27 schreef Semisane het volgende:
[..]
Je weet verder wel wie Scheepsbouwer is?
Scheepbouwer heeft wel een punt hoor. Maar het is iets waar alle partijen zich schuldig aan maken. De PvdA is alleen maar bezig om veroeste verworvenheden intact te laten, het CDA vindt sowieso nooit iets en waait met alle winden mee, de VVD benadrukt altijd het kostenaspect maar is weinig gefocust op productiviteitsgroei (wel loonmatiging).quote:Op vrijdag 29 februari 2008 16:28 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dat en nog een groep pensionados die Spanje leuker vinden dan Nederland is wel emigratie maar heeft weinig met opleiding te maken.quote:Op vrijdag 29 februari 2008 16:29 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Daarnaast natuurlijk de mensen die net over de grens in Belgie en Duitsland gaan wonen, wat ook niet echte emigratie is.
quote:Op vrijdag 29 februari 2008 16:33 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dat en nog een groep pensionados die Spanje leuker vinden dan Nederland is wel emigratie maar heeft weinig met opleiding te maken.
las laatst ergens dat het aantal jonge emigranten ca 10.000 per jaar is waarvan een aanzienlijk deel binnen enkele jaren weer terugkomt.
als je KPN-klant bent pleit dat inderdaad niet voor je hersens ja.quote:Op vrijdag 29 februari 2008 17:20 schreef NLweltmeister het volgende:
Wat een zak, je hebt het wel tegen je eigen klanten Adje.
Inderdaad, paradoxaal genoeg is laagopgeleid servicewerk qua jobsecurity veel veiliger. Dat kan pas worden geoutsourced als robots door middel van teleoperatie kunnen worden aangestuurd tegen concurrerende tarieven.quote:Op vrijdag 29 februari 2008 17:33 schreef Basp1 het volgende:
Had kpn ook niet een groot gedeelte van hun ict verplaatst naar india? En zodoende een redelijk groep hoog opgeleide mensen op straat gegooid?
Waarom heb je dan in Amerika veel meer laagbetaald werk dan hier?quote:Op vrijdag 29 februari 2008 17:41 schreef Ankeiler het volgende:
[..]
Inderdaad, paradoxaal genoeg is laagopgeleid servicewerk qua jobsecurity veel veiliger. Dat kan pas worden geoutsourced als robots door middel van teleoperatie kunnen worden aangestuurd tegen concurrerende tarieven.
Doe je toch nietquote:Op vrijdag 29 februari 2008 16:00 schreef Scorpie het volgende:
Eens, ik zie mezelf ook binnen 10 a 15 jaar wegtrekken.
Ik dacht dat sommige van die kaaskoppen naar de VS zijn gegaan omdat de lonen daar zoveel hoger zijn. (afhankelijk tegenworodig van de wisselkoers die men hanteerd)quote:Op vrijdag 29 februari 2008 17:44 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Waarom heb je dan in Amerika veel meer laagbetaald werk dan hier?
Antwoord: Omdat de lonen daar lager zijn en de noodzaak tot automatisering minder snel zichtbaar wordt.
Tuurlijk! En dat is zoalng het aantal relatief bescheiden blijft alleen maar primaquote:Op vrijdag 29 februari 2008 16:37 schreef qwerty_x het volgende:
[..]
maar we bestaan wel degelijk, de echte emigranten !
of het veel of weinig is laat ik even in het midden
Kaaskoppen in het buitenland
Sommigen. Maar ik ben er indertijd in eerste instantie flink op achteruit gegaan. Dat was wel even schrikken.quote:Op vrijdag 29 februari 2008 17:56 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ik dacht dat sommige van die kaaskoppen naar de VS zijn gegaan omdat de lonen daar zoveel hoger zijn. (afhankelijk tegenworodig van de wisselkoers die men hanteerd)
"vijandige omgeving"? Het is hier toch geen Afghanistan?quote:Op vrijdag 29 februari 2008 19:06 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Sommigen. Maar ik ben er indertijd in eerste instantie flink op achteruit gegaan. Dat was wel even schrikken.
Terugkijkend heb ik het vooral gedaan omdat ik het zat was om in een drukke en vijandige omgeving te wonen, moe werd van het gebrek aan ambitie bij mijn collega's en het management en last but not least geen vriendin kon vinden.
Nederlandse vrouwen zijn gewoon kut. Trouwens ook een gevolg van een maatschappij waar hard werken niet beloond wordt.quote:Op vrijdag 29 februari 2008 19:09 schreef Klopkoek het volgende:
Geen vriendin kon vinden? Zijn die vrouwkes in Amerika veel makkelijker?
Dus?quote:Op vrijdag 29 februari 2008 16:24 schreef du_ke het volgende:
[..]
En de emigratie is nog dalende ook(plus dat ze voor het grootste deel uit remigranten bestaat)
Dat jij nou 2e keuze bent...quote:Op vrijdag 29 februari 2008 19:51 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Nederlandse vrouwen zijn gewoon kut. Trouwens ook een gevolg van een maatschappij waar hard werken niet beloond wordt.
Onder de gordelquote:Op vrijdag 29 februari 2008 20:01 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Dat jij nou 2e keuze bent...
Goh, ergens komt me die gedachte bekend voor. (En nee, geen Godwin.)quote:Op vrijdag 29 februari 2008 20:15 schreef Scorpie het volgende:
Maar goed jongens, blijven volhouden dat het hier zo goed gaat, dan komen we er wel met zijn allen, inclusief Polen, Antillianen, Marrokanen en niet te vergeten de minderheid; Nederlanders.
quote:Op vrijdag 29 februari 2008 20:03 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Onder de gordel![]()
Bovendien valt zij buiten de definitie van Nederlandse vrouw
We moeten de boel bij elkaar houden. 14.gifquote:Op vrijdag 29 februari 2008 20:17 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Goh, ergens komt me die gedachte bekend voor. (En nee, geen Godwin.)
Het was ook wel een beetje een schot voor open doelquote:Op vrijdag 29 februari 2008 20:23 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Ik kon het niet laten.
Nou, weinig visie... hij heeft KPN toch uit een behoorlijk uitzichtsloze positie weten te redden.quote:Op vrijdag 29 februari 2008 16:28 schreef du_ke het volgende:
[..]
Beetje hoogopgeleide spreekt vloeiend Duits en Frans he.quote:Op vrijdag 29 februari 2008 19:50 schreef Yildiz het volgende:
Da's allemaal heel mooi dat ie dat zegt, maar welk land ondersteunt hoger-opgeleiden dan wel significant meer?
Engeland?.
De US?.
Frankrijk? (Dan moet ik Frans leren).
Duitsland? (Idem, Duits leren).
Australië?.
Nieuw-Zeeland?.
Hooguit, en echt hooguit, wat landen rond zuid-Oost Azië zoals Singapore en Hong-Kong, en misschien Dubai. De rest kan het wel vergeten.
Je kunt wel lachen daarom maar eigenlijk is het in en in treist dat de overheid zó ver gaat dat hun eigen bevolking er aan denkt om hun vaderland te verlaten. Je moet je eens gaan afvragen waarom dat zoveel mensen er aan denken om te emigreren... 80% vind ik niet normaal.quote:Op vrijdag 29 februari 2008 16:15 schreef TNA het volgende:
Zie Natalee H.quote:Op vrijdag 29 februari 2008 19:09 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Geen vriendin kon vinden? Zijn die vrouwkes in Amerika veel makkelijker?
Ja, hun monopolypositie uitbuiten... geniale visiequote:Op vrijdag 29 februari 2008 20:56 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Nou, weinig visie... hij heeft KPN toch uit een behoorlijk uitzichtsloze positie weten te redden.
Je loon hangt natuurlijk niet alleen van uurtjes af. Als je 40 uur buffelt in een fabriek heb je nog steeds tamelijk weinig te verteren. Dat zal jouw misschien geen hol uitmaken omdat het jouw situatie niet is.quote:Op vrijdag 29 februari 2008 22:32 schreef HarryP het volgende:
Ach minder werken en dus minderbelasting betalen is ook een optie.
Dan krijgen we misschien wel zorgtoeslag, kindertoeslag en die dingen waar je wel belasting voor betaald maar geen recht op hebt om dat het gezinsinkomen te hoog is.
De PvdA was er dan ook tegen.... Maar dat is eerder iets technisch in plaats van ideologisch.quote:Op vrijdag 29 februari 2008 22:36 schreef sneakypete het volgende:
[..]
Je loon hangt natuurlijk niet alleen van uurtjes af. Als je 40 uur buffelt in een fabriek heb je nog steeds tamelijk weinig te verteren. Dat zal jouw misschien geen hol uitmaken omdat het jouw situatie niet is.
Al moet ik zeggen dat ik die toeslagen ook wel een beetje raar vindIk en mijn vriendin krijgen 20 euro zorgtoeslag, nu vraag ik je. Houdt dat geld in je zak en laat mij gewoon 20 euro minder belasting betalen...dat is makkelijker en goedkoper.
Het systeem moet gewoon veel simpeler en enkel fungeren als vangnet, een gegarandeerd sociaal minimum. Daar kan ik mee leven. Maar schuiven met wat tientjes hier en daar is onzin.
D'66 is dan jou partij.quote:Op vrijdag 29 februari 2008 22:40 schreef sneakypete het volgende:
Ik prefereer de technische benadering. Ideologisch kom je uit op 2 keuzes:
1 het is onrechtvaardig om armoede te accepteren in een rijk land. Geld dus herverdelen zodat iedereen rondkomt
2 het is onrechtvaardig om mensen hun geld af te pakken en dus afblijven.
Technisch bekeken wordt het interessanter en ga je bijv afwegen hoeveel misdaad en verpaupering het scheelt als je een bepaalde mate sociale zekerheid afdwingt.
Klopt als een bus. Als je naar het buitenland emigreert, dan gaat er heel wat door je heen, maar je denkt niet aan belastingen. Maar als je eenmaal gesettled bent en je vult je belastingpapieren in, dan kom je tot de conclusie dat minder belastingen een hele vette bonus zijn.quote:Op vrijdag 29 februari 2008 22:17 schreef sneakypete het volgende:
Belastingen waren oorzaak nummer 6 ofzo(nog geen 10% noemde dit als hoofdoorzaak). Het gaat vooral om avontuur, meer ruimte en een rustigere gemoedelijkere omgeving.
Dat zeker;vanwege de hoge loonkosten beschikken Europese en Japanse fabrikanten over hypermoderne machines en robots. Ze moeten wel.quote:Op vrijdag 29 februari 2008 17:44 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Waarom heb je dan in Amerika veel meer laagbetaald werk dan hier?
Antwoord: Omdat de lonen daar lager zijn en de noodzaak tot automatisering minder snel zichtbaar wordt.
Alles wat je over het verband tussen populariteit bij vrouwen en je waarde als mens hoeft te weten, is dat Klaas Bruinsma en Marc Dutroux de vrouwen niet van zich af konden slaan.quote:Op vrijdag 29 februari 2008 20:01 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Dat jij nou 2e keuze bent...
in het buitenland hoeven ze die middelmatige ceo`s uit NL niet te hebbenquote:Op vrijdag 29 februari 2008 16:32 schreef Pool het volgende:
[..]
Als hij echt een topmanager is en als hij het echt zo slecht wonen vindt in Nederland, dan zoeken ze in andere landen toch ook wel topmanagers?
Ik denk nooit ik denk dat men blijft nivelleren tot men een ons weegt en met het huidige kabinet en de jaloeziebelastingen en zo zie ik het progresieve belastingstelsel alleen maar erger worden.quote:Op vrijdag 29 februari 2008 21:47 schreef draaijer het volgende:
Wanneer stoppen we nou eens met het straffen van de hardwerkende en hoogopgeleiden mensen?
Dan moet je wel iets hebben om te verhandelen.quote:Op vrijdag 29 februari 2008 20:54 schreef Fastmatti het volgende:
Maar om weer OT te komen. Nederland is gewoon geen kennisland, maar een handelsland. Altijd al geweest dus daar moeten we ons op concentreren.
nou ik heb andere dingen gezienquote:Op zaterdag 1 maart 2008 08:35 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Klopt als een bus. Als je naar het buitenland emigreert, dan gaat er heel wat door je heen, maar je denkt niet aan belastingen. Maar als je eenmaal gesettled bent en je vult je belastingpapieren in, dan kom je tot de conclusie dat minder belastingen een hele vette bonus zijn.
En wat betreft die vijandigheid in Nederland Klopkoek, nee het is geen Afghanistan. Het gaat mij om de Nederlandse horkerigheid, de vijandigheid in het uitgaansleven, het opgefokte rijgedrag van de Nederlander, het voetbal hooliganisme en dat infantiele vandalisme dat je overal tegenkomt. Wij hebben dat hier niet. En het kost je geen cent extra.
Ondernemers hebben graag hoog opgeleide mensen. Die zijn namelijk voorspelbaar en gedragen zich volgens de regels die ze op school hebben geleerd. Zo iemand als Scheepsbouwer wil graag veel van deze grondstof.quote:Op vrijdag 29 februari 2008 20:56 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Nou, weinig visie... hij heeft KPN toch uit een behoorlijk uitzichtsloze positie weten te redden.
grote chemie sectorquote:Op zaterdag 1 maart 2008 11:44 schreef Ankeiler het volgende:
[..]
Dan moet je wel iets hebben om te verhandelen.
Precies; dankzij onze KENNIS en onze INDUSTRIE dus.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 11:52 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
grote chemie sector
2 de grootste landbouw exporteur
localisatie voor de rest van de EU
etc.
In het buitenland is de bedrijfscultuur erg hiërarchisch.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 11:43 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
in het buitenland hoeven ze die middelmatige ceo`s uit NL niet te hebben
kan wel zo zijn echter zijn we per werknemer wel het productiefste dus wat afwijken van die strakke lijn structuur heeft zijn voordelenquote:Op zaterdag 1 maart 2008 11:56 schreef Ankeiler het volgende:
[..]
In het buitenland is de bedrijfscultuur erg hiërarchisch.
Nederlanders zijn erg achterbaks en kruiperig, daarom doen autoritaire buitenlandse bazen het hier ook zo goed. Niet loelen maar poetsen en dergelijke. In het buitenland wordt de coöperatieve Nederlandse houding als zwak gezien.
Dat klopt ook; maar goed, daar denken ze in het buitenland dus anders over. Waarom ze hier die duurbetaalde blaasmakaken zonodig binnen willen halen snap ik ook niet, maar goed.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 12:05 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
kan wel zo zijn echter zijn we per werknemer wel het productiefste dus wat afwijken van die strakke lijn structuur heeft zijn voordelen
Dit is zo niet waar. Nederlanders zijn juist zo gehaat omdat ze alles recht in iemands gezicht zeggen. Totaal het tegenovergestelde van bovenstaande bewering.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 11:56 schreef Ankeiler het volgende:
[..]
In het buitenland is de bedrijfscultuur erg hiërarchisch.
Nederlanders zijn erg achterbaks en kruiperig,
Fysiek zullen ze best harder werken, maar mentaal.... Bovendien worden dit soort kantoren overspoeld door MBO-ers dus ook de kantoorpikkie's zijn laag opgeleid.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 09:48 schreef reem het volgende:
Ik heb een paar zomers gewerkt in fabriek. Zowel op de productieafdeling (hardcore arbeiderswerk) als kantoor. Daar werd mij al snel duidelijk dat er in de productie veel harder werd gewerkt dan op kantoor.
Omdat er niet genoeg Nederlanders zijn die alles opzij willen zetten voor hun werk. Logisch, je krijgt er toch niks voor terug.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 12:07 schreef Ankeiler het volgende:
[..]
Dat klopt ook; maar goed, daar denken ze in het buitenland dus anders over. Waarom ze hier die duurbetaalde blaasmakaken zonodig binnen willen halen snap ik ook niet, maar goed.
Ik hoop voor je dat het gras aan de andere kant echt groener isquote:Op vrijdag 29 februari 2008 20:01 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Dus?
Misschien dat je emigreert voor jezelf en niet omdat de rest van het land dit doet. Nog precies één jaar trouwens en ben aan het aftellen
Nederlanders zijn inderdaad minder hiërarchisch dan, zeg, Amerikanen. Mensen direct wat in hun gezicht zeggen is daar een symptoom van. De achterbaksheid komt meer naar voren in het veel voorkomen van roddel en achterklap.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 12:09 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Dit is zo niet waar. Nederlanders zijn juist zo gehaat omdat ze alles recht in iemands gezicht zeggen. Totaal het tegenovergestelde van bovenstaande bewering.
Denk je? Stel je werkt vijf jaar als CEO, dan heb je voldoende geld bij elkaar geharkt om de rest van je leven als een vorst te leven. Ik zou het wel willen.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 12:12 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Omdat er niet genoeg Nederlanders zijn die alles opzij willen zetten voor hun werk. Logisch, je krijgt er toch niks voor terug.
Dan weet jij niet wat achterbaks is. Sterker nog als het echt achterbaks zou zijn dan zou je het niet eens merkenquote:Op zaterdag 1 maart 2008 12:27 schreef Ankeiler het volgende:
[..]
Nederlanders zijn inderdaad minder hiërarchisch dan, zeg, Amerikanen. Mensen direct wat in hun gezicht zeggen is daar een symptoom van. De achterbaksheid komt meer naar voren in het veel voorkomen van roddel en achterklap.
Het probleem zit hem in de weg naar de topquote:Op zaterdag 1 maart 2008 12:28 schreef Ankeiler het volgende:
[..]
Denk je? Stel je werkt vijf jaar als CEO, dan heb je voldoende geld bij elkaar geharkt om de rest van je leven als een vorst te leven. Ik zou het wel willen.
Geen idee, maar dan hebben we het op zijn minst geprobeerdquote:Op zaterdag 1 maart 2008 12:16 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ik hoop voor je dat het gras aan de andere kant echt groener is.
Daarom dat kan nooit kwaadquote:Op zaterdag 1 maart 2008 12:35 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Geen idee, maar dan hebben we het op zijn minst geprobeerd
Inderdaad, volgens mij is het veel slimmer om zelf een bedrijf op te richten in een niche, een paar flinke, venijnige happen te nemen uit grote concurrrenten en dan je toko over te laten nemen door zo'n groot bedrijf voor veel geld. Bij voorkeur zorg je dat twee of drie grote concurrenten tegen elkaar opbiedenquote:Op zaterdag 1 maart 2008 12:32 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Het probleem zit hem in de weg naar de top
dat is overal en in elk land zoquote:Op zaterdag 1 maart 2008 12:27 schreef Ankeiler het volgende:
[..]
Nederlanders zijn inderdaad minder hiërarchisch dan, zeg, Amerikanen. Mensen direct wat in hun gezicht zeggen is daar een symptoom van. De achterbaksheid komt meer naar voren in het veel voorkomen van roddel en achterklap.
dit dusquote:Op zaterdag 1 maart 2008 17:50 schreef Toffe_Ellende het volgende:
word wakker mensen. Overal is het klote. Dan kun je nog beter wonen op een plek waar je de taal spreekt.
Lees eens dit topic door. Misschien begrijp je dan wat men wil zeggenquote:Op zaterdag 1 maart 2008 17:50 schreef Toffe_Ellende het volgende:
word wakker mensen. Overal is het klote. Dan kun je nog beter wonen op een plek waar je de taal spreekt.
Geld helpt de kwaliteit van leven te verhogen. Je kan NOG meer genieten dan je al doet. PUNTquote:Op zaterdag 1 maart 2008 17:57 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
dit dus
en om er nog een spreuk bij te doen.
Geld is een middel geen doel.
De reden dat ze de hoge opleiding erbij betrekken is dat het gaat over de mensen die voor een groot deel van hun salaris in de 52% salaris categorie zitten. Dus ze nemen aan dat alle hoog opgeleiden een goed betaalde baan hebben, wat veel ook het geval is. Die mensen gaan vanwege het belasting klimaat weg. Gelijk hebben ze.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 17:58 schreef Ankeiler het volgende:
Ik snap de toegevoegde waarde van een hoge opleiding niet helemaal. Niet voor niets vragen ze in immigratieland Australië geen theoretische ouwehoeren maar vakmensen zoals timmerlieden etc.
Niet hij, maar wij, de burgers, hebben KPN gered,quote:Op vrijdag 29 februari 2008 20:56 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Hoeveel van die hoogbetaalden vervullen banen die maar weinig mensen kunnen vervullen? managers e.d. is tegenwoordig een groot overschot aan. Juridische ouwehoeren e.d. kunnen ze in het buitenland al helemaal missen als kiespijn.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 18:02 schreef draaijer het volgende:
[..]
De reden dat ze de hoge opleiding erbij betrekken is dat het gaat over de mensen die voor een groot deel van hun salaris in de 52% salaris categorie zitten. Dus ze nemen aan dat alle hoog opgeleiden een goed betaalde baan hebben, wat veel ook het geval is. Die mensen gaan vanwege het belasting klimaat weg. Gelijk hebben ze.
Mijn broertje gaat over 3 maanden emigreren vanwege dezelfde redenen.
Knul, word eens wakker.. Er worden dikke pay checks geboden voor de NL manager. En als het zo zou zijn dat jan allemaal een management functie zou kunnen vervullen, waarom vind ik samen met mijn werkgever dan geen goede managers binnen onze business unit. Gewoon omdat er maar weinig goede manager te vinden zijn. Dat zelfs in de ICT markt.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 18:20 schreef Ankeiler het volgende:
[..]
Hoeveel van die hoogbetaalden vervullen banen die maar weinig mensen kunnen vervullen? managers e.d. is tegenwoordig een groot overschot aan. Juridische ouwehoeren e.d. kunnen ze in het buitenland al helemaal missen als kiespijn.
Zoek dan beter. Het gaat om breed inzetbare ouwehieren waaraan een minimum aan vakkennis wordt gevraagd dus daar is dit landvan vergeven. In ieder geval binnen de ICT is er een overschot aan managers en een tekort aan vakmensen.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 18:39 schreef draaijer het volgende:
[..]
Knul, word eens wakker.. Er worden dikke pay checks geboden voor de NL manager. En als het zo zou zijn dat jan allemaal een management functie zou kunnen vervullen, waarom vind ik samen met mijn werkgever dan geen goede managers binnen onze business unit. Gewoon omdat er maar weinig goede manager te vinden zijn. Dat zelfs in de ICT markt.
Maar goed.. Dat zal wel aan je voorbij zijn gegaan
Je beschrijft dus precies de maaiveldcultuur. Waarom zou je goed in je vak willen zijn als je met gewoon een beetje meelullen het meeste bereikt?quote:Op zaterdag 1 maart 2008 18:43 schreef Ankeiler het volgende:
[..]
Zoek dan beter. Het gaat om breed inzetbare ouwehieren waaraan een minimum aan vakkennis wordt gevraagd dus daar is dit landvan vergeven. In ieder geval binnen de ICT is er een overschot aan managers en een tekort aan vakmensen.
Precies, vergeet ook niet dat al te competente mensen als een bedreiging worden gezien. vandaar dat de ongevaarlijkste minkukel boven komt drijven. Vakmensen worden hier inderdaad onderbetaald en die emigreren dan ook. Maar als ik lijnfunctionarissen hoor miepen over hoe weinig ze gewaardeerd worden, moet ik wel een beetje lachen.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 18:51 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Je beschrijft dus precies de maaiveldcultuur. Waarom zou je goed in je vak willen zijn als je met gewoon een beetje meelullen het meeste bereikt?
Ben ik met je eens. Voor vergelijkbare functies wordt in de VS het dubbele betaald.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 18:56 schreef Fastmatti het volgende:
Vooral ingenieurs zijn erg ondergewaardeerd en zouden eigenlijk massaal Nederland de rug toe moeten keren.
Gast het gaat niet om die waarderen. WAKE UP!!!quote:Op zaterdag 1 maart 2008 18:57 schreef Ankeiler het volgende:
[..]
Precies, vergeet ook niet dat al te competente mensen als een bedreiging worden gezien. vandaar dat de ongevaarlijkste minkukel boven komt drijven. Vakmensen worden hier inderdaad onderbetaald en die emigreren dan ook. Maar als ik lijnfunctionarissen hoor miepen over hoe weinig ze gewaardeerd worden, moet ik wel een beetje lachen.
Dus in de VS hou je bijna net zo weinig overquote:Op zaterdag 1 maart 2008 18:58 schreef Ankeiler het volgende:
[..]
Ben ik met je eens. Voor vergelijkbare functies wordt in de VS het dubbele betaald.
Ik had toch wel verwacht dat jij had begrepen dat in de VS een dollar een dollar is en in de EU een euro een euro. Waar je dus op beide continenten ongeveer evenveel van kan kopen.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 19:02 schreef draaijer het volgende:
[..]
Dus in de VS hou je bijna net zo weinig over
Euro Vs. Dollar => 1,51
Was een flauw grapje.. Als je je gezin meeneemt heb je gelijkquote:Op zaterdag 1 maart 2008 19:02 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Ik had toch wel verwacht dat jij had begrepen dat in de VS een dollar een dollar is en in de EU een euro een euro. Waar je dus op beide continenten ongeveer evenveel van kan kopen.
Laat je dan verlonen via een eigen rechtspersoon (salaris-BV). Zo kan je veel meer aftrekken. Ik zou zeggen: zoek een goede fiscalist.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 19:00 schreef draaijer het volgende:
[..]
Gast het gaat niet om die waarderen. WAKE UP!!!
Het gaat om de vreselijk hoeveelheid geld wat je mag afdragen als je hard, veel hebt gewerkt op een top functie. Ik heb "bijna" de helft van mijn salaris mogen afdragen.. Ik werk me helemaal suf en men plukt je kaal
Wat zijn volgens jou de kenmerken van een goede manager?quote:btw
Als er goede managers zouden zijn, dan hadden de recruitment bedrijven die wij altijd gebruiken vast wel een trommel met meer dan competente managers open getrokken. Alleen jammer dat ze er niet op zijn gekomen.
Als ik je mag samenvatten: alle top financials gaan naar CH, US of LU omdat daar alle topfinancials van de wereld zitten, want die willen zich niet in Nederland vestigen. geniaal, daar zou ik niet snel opkomen.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 19:11 schreef Nietszeggendwezentje het volgende:
Volgens mij snapt niemand hier wat die Scheepbouwer bedoelt, allemaal laagopgeleiden hier blijkbaar
De beste man bedoelt dat er voor de hoogopgeleiden betere banen en bedrijven in het buitenland zijn (met als voorbeeld de bancaire sector). Iedere echte topper op financieel gebied gaat naar Londen, New York, Chicago, Luxemburg of Zwitserland. Waarom: Omdat daar de top fiancials van de wereld zitten, die willen zich blijkbaar niet in Nederland vestigen.
Dat hele gezeik over belasting, slecht weer of wat dan ook gaat het helemaal niet over.
UK doet het uitermate slecht, ze hebben net als de VS een torenhoog handelstekort. Kunnen ze nog wat van Nederland leren.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 17:48 schreef SchoppenKoning het volgende:
Ben het wel met Ad eens.
Als de Nederlandse regering eens afvraagt waarom er 70000 financiele experts in London en omgeving wonen. Die hebben een groot aandeel hebben aan de Britse economie.
Dat is niet alleen zo omdat je netto meer verdient aan de andere kant van de beek, maar omdat daar ambitie wel beloond en gewaardeerd wordt.
Als je in Nederland meer dan 50 uur per week werkt word je nog net niet voor gek verklaard. Als je utlegt dat je in je avonduren nog wat cursussen aan het volgen bent om je arbeidspositie meer te verbeteren ben je eerder een uitslover dan een ambitieus persoon.
hoogste belasting tarief op overwerken... belachelijk. Wat voor signaal denk je als overheid hier mee te geven.
Kort door de bocht, het maaiveld is hier in Nederland een stuk meer aanwezig.
Het verschil is dat er hier in Nederland vaak wordt uitgegaan van de minder bedeelden. Zorg er maar voor dat iedereen in de samenleving kan meekomen. Dat het ten koste gaat van het ambitieniveau van die top 20% van de samenleving boeit weer een stuk minder.
quote:Op zaterdag 1 maart 2008 18:38 schreef Ankeiler het volgende:
Er werd een brug gebouwd. Eerst was de doorvaart gratis, maar er moest betaald gaan worden. Naast de brugwachter kwam er een kassier. En omdat deze mensen ook salaris moesten krijgen werd er een er een boekhouder aangesteld, die op zijn beurt een typiste nodig had. Dat waren al vier mensen en die vereisten leiding. Dus benoemde men een chef. Inmiddels was er best wel veel telefoonverkeer en post dus werd er een receptioniste/telefoniste aangenomen. Dit team kon niet zomaar alleen kan aanmodderen, dus werd er een hogere chef aangesteld die direct in verbinding stond met een hoofdambtenaar. Daarop volgde de benoeming van een directeur, die korte tijd later een directiesecretaris nodig had. Toen was alles zo ingewikkeld geworden, dat er een Raad van Bestuur in het leven werd geroepen. De Raad van Bestuur besloot dat er bezuinigd moest worden, waarop de brugwachter werd ontslagen.
Pberends, je staart je blind op het handelstekort. Of een land een handelstekort of handelsoverschot heeft, zegt in principe niets over de staat van de economie.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 19:45 schreef pberends het volgende:
[..]
UK doet het uitermate slecht, ze hebben net als de VS een torenhoog handelstekort. Kunnen ze nog wat van Nederland leren.
Je hebt gelijk alleen loop je te bazelen over Duitsland: het gaat hartstikke goed met dat land.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 19:51 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Pberends, je staart je blind op het handelstekort. Of een land een handelstekort of handelsoverschot heeft, zegt in principe niets over de staat van de economie.
Kijk eens naar de Duitsers. Die hebben een gigantisch handelsoverschot. Dat overschot hebben ze dringend nodig om hun verzorgingsstaat te financieren. Zodra ze daar minder BMWs en Audi's exporteren, krijgen ze gigantische problemen.
De Britten en Amerikanen hebben een handelstekort, omdat ze zich dat kunnen veroorloven.
Ben je wel eens in het voormalige Oost-Duitsland geweest? Het gaat daar niet goed.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 19:54 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Je hebt gelijk alleen loop je te bazelen over Duitsland: het gaat hartstikke goed met dat land.
echter maakt het boven de ¤30.000 p/j allemaal zoveel niet meer uit.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 18:00 schreef draaijer het volgende:
[..]
Geld helpt de kwaliteit van leven te verhogen. Je kan NOG meer genieten dan je al doet. PUNT
jouw broertje is binnen nu en 3 jaar terug.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 18:02 schreef draaijer het volgende:
[..]
De reden dat ze de hoge opleiding erbij betrekken is dat het gaat over de mensen die voor een groot deel van hun salaris in de 52% salaris categorie zitten. Dus ze nemen aan dat alle hoog opgeleiden een goed betaalde baan hebben, wat veel ook het geval is. Die mensen gaan vanwege het belasting klimaat weg. Gelijk hebben ze.
Mijn broertje gaat over 3 maanden emigreren vanwege dezelfde redenen.
Ja dat is waar. Maar men onderschat hier systematisch de kracht van West Europa. De economische groei is in deze regio niet al te hoog maar is ook niet zo nodig als de bevolking amper groeit. Daarbij is er natuurlijk de wet van de remmende voorsprong: het is voor de gevestigde landen nu eenmaal moeilijker een grote stap te maken dan voor landen die eigenlijk de gevestigde landen proberen te kopiëren.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 19:56 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Ben je wel eens in het voormalige Oost-Duitsland geweest? Het gaat daar niet goed.
Overall gaat het economisch goed met Duitsland, maar ze krijgen problemen zodra ze daar minder kunnen exporteren (bijvoorbeeld omdat Amerikanen geen dure bakken meer kunnen kopen).
quote:Op zaterdag 1 maart 2008 18:38 schreef Ankeiler het volgende:
Er werd een brug gebouwd. Eerst was de doorvaart gratis, maar er moest betaald gaan worden. Naast de brugwachter kwam er een kassier. En omdat deze mensen ook salaris moesten krijgen werd er een er een boekhouder aangesteld, die op zijn beurt een typiste nodig had. Dat waren al vier mensen en die vereisten leiding. Dus benoemde men een chef. Inmiddels was er best wel veel telefoonverkeer en post dus werd er een receptioniste/telefoniste aangenomen. Dit team kon niet zomaar alleen kan aanmodderen, dus werd er een hogere chef aangesteld die direct in verbinding stond met een hoofdambtenaar. Daarop volgde de benoeming van een directeur, die korte tijd later een directiesecretaris nodig had. Toen was alles zo ingewikkeld geworden, dat er een Raad van Bestuur in het leven werd geroepen. De Raad van Bestuur besloot dat er bezuinigd moest worden, waarop de brugwachter werd ontslagen.
dat wordt vooral veroorzaakt door bovengenoemde managerscultuurquote:Op zaterdag 1 maart 2008 18:56 schreef Fastmatti het volgende:
Vooral ingenieurs zijn erg ondergewaardeerd en zouden eigenlijk massaal Nederland de rug toe moeten keren.
das frappant want dan doe je toch echt iets verkeerd als ik jouw was zou ik eens een accountant inschakelenquote:Op zaterdag 1 maart 2008 19:00 schreef draaijer het volgende:
[..]
Gast het gaat niet om die waarderen. WAKE UP!!!
Het gaat om de vreselijk hoeveelheid geld wat je mag afdragen als je hard, veel hebt gewerkt op een top functie. Ik heb "bijna" de helft van mijn salaris mogen afdragen.. Ik werk me helemaal suf en men plukt je kaal
btw
Als er goede managers zouden zijn, dan hadden de recruitment bedrijven die wij altijd gebruiken vast wel een trommel met meer dan competente managers open getrokken. Alleen jammer dat ze er niet op zijn gekomen.
overigens ligt het er maar net aan waar je je geld aan uitgeeftquote:Op zaterdag 1 maart 2008 19:51 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Pberends, je staart je blind op het handelstekort. Of een land een handelstekort of handelsoverschot heeft, zegt in principe niets over de staat van de economie.
Kijk eens naar de Duitsers. Die hebben een gigantisch handelsoverschot. Dat overschot hebben ze dringend nodig om hun verzorgingsstaat te financieren. Zodra ze daar minder BMWs en Audi's exporteren, krijgen ze gigantische problemen.
De Britten en Amerikanen hebben een handelstekort, omdat ze zich dat kunnen konden veroorloven.
Ik werk om te leven en niet andersom. Vrij tijd is ook veel geld waard voor mij.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 18:00 schreef draaijer het volgende:
[..]
Geld helpt de kwaliteit van leven te verhogen. Je kan NOG meer genieten dan je al doet. PUNT
Genieten van leuke dingen in je vrije tijd, dat is pas leukquote:Op zaterdag 1 maart 2008 20:48 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ik werk om te leven en niet andersom. Vrij tijd is ook veel geld waard voor mij.
tell me..quote:Op zaterdag 1 maart 2008 20:04 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
das frappant want dan doe je toch echt iets verkeerd als ik jouw was zou ik eens een accountant inschakelen
Goed dat jij hem beter kent dan ik. Wanneer heb jij hem voor het laatst gesprokenquote:Op zaterdag 1 maart 2008 19:59 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
jouw broertje is binnen nu en 3 jaar terug.
het belastingtarief is namelijk een v/d laatste dingen waarom mensen emigreren
Jezus wat een onderbouwing.. You got me...quote:Op zaterdag 1 maart 2008 19:57 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
echter maakt het boven de ¤30.000 p/j allemaal zoveel niet meer uit.
maar daar zul je nog wel een keer achter komen PUNT.
Klopt maar die leuke dingen hoeven geen kapitaal te kosten. En als je zo weinig vrije tijd over hebt omdat je altijd maar geld moet verdienen...quote:Op zaterdag 1 maart 2008 22:37 schreef draaijer het volgende:
[..]
Genieten van leuke dingen in je vrije tijd, dat is pas leuk
Ja dat zeggen alle arme mensenquote:Op zaterdag 1 maart 2008 19:57 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ach, als je droom een heerlijk ruim familiehuis is en je gek bent op auto's, dan is het wel handig als je wat geld hebt. Tevens zouden wij graag een vakantiehuisje ergens willen kopen. Heerlijke quality time. Ik had het al kunnen hebben als ik afgelopen 2 jaar geen belasting had moeten betalenquote:Op zaterdag 1 maart 2008 22:45 schreef du_ke het volgende:
[..]
Klopt maar die leuke dingen hoeven geen kapitaal te kosten. En als je zo weinig vrije tijd over hebt omdat je altijd maar geld moet verdienen...
Wat een onzin. 30K per jaar is niks als je een gezin wil onderhouden.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 19:57 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dat is helemaal niet op een mislukte poëtische manier gezegd.quote:Op vrijdag 29 februari 2008 16:22 schreef Semisane het volgende:
En ik wil niet 1 van die achterblijvers zijn...die op een gegeven moment beseffen dat ze te lang op het foute feestje zijn blijven hangen, om het maar op een mislukt poëtische manier te zeggen.
Dat denk ik ook. In Nederland ben je qua inkomen en jobmogelijkheden als hoogopgeleide toch helemaal niet zo slecht af?quote:Op vrijdag 29 februari 2008 22:17 schreef sneakypete het volgende:
Dat probleem is echt niet alleen Nederlands, alle grote welvarende landen in West-Europa doen dat. Ik betwijfel of iedereen ook massaal vlucht voor wat belastingen. Laatst bleek uit onderzoek (gelezen in de krant) dat de meeste emigranten weggaan om rust te vinden. Belastingen waren oorzaak nummer 6 ofzo(nog geen 10% noemde dit als hoofdoorzaak). Het gaat vooral om avontuur, meer ruimte en een rustigere gemoedelijkere omgeving.
Anderzijds moeten we dit in de gaten houden en in mijn ogen moet de staat kleiner(dus goedkoper) kunnen zodat mensen meer kans krijgen om hun eigen boontjes te doppen.
Nou, dat vind ik wel een heel bescheiden inkomen. Om enkel al fatsoenlijk te kunnen wonen heb je als gezin al minstens 80.000 pj nodig.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 19:57 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Volgens mij zit niemand op dit soort ruimte en rust te verwachten. Bovendien sta je dus elke dag in de file naar je werk, weg ruimte en vooral rustquote:Op zondag 2 maart 2008 12:01 schreef ethiraseth het volgende:
Als je rust en ruimte wilt hebben kan je ook werk gaan zoeken in Noord-Nederland. Groningen, Drenthe en Friesland hebben meer dan genoeg ruimte, Overijsel en Gelderland vast ook nog wel.
BNR had laatstde uitkomsten van zo'n onderzoek en toen was het alleen maar vanwege carriere doeleinden en belastingen..quote:Op zondag 2 maart 2008 09:47 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat denk ik ook. In Nederland ben je qua inkomen en jobmogelijkheden als hoogopgeleide toch helemaal niet zo slecht af?
Wanneer ik weg zou gaan, zou dat zijn om rust te vinden, weg uit de filedruk, ruimte te krijgen, kwaliteit van leven ipv werken, werken, werken, beter weer en in een fatsoenlijk huis te kunnen wonen. Maar beslist niet om ergens anders, tegen een misschien hogere beloning, nóg harder als een rat in een loopwiel te mogen rennen. Juist niet.
En veel van de problemen, of dingen die de levenskwaliteit in Nederland naar beneden brengen, hangen weer samen met de overbevolking. Dus als er een paar miljoen vertrekken stelt zich vanzelf weer een evenwicht in.
Spijker op z'n kop naar mijn ideequote:Op zondag 2 maart 2008 11:27 schreef SuperbDeLux het volgende:
Je bent in Nederland ook helemaal niet slècht af, je kan alleen elders nog veel beter af zijn. Als ik naar de VS kijk en mijn startsalaris daar (zou ik daar gaan werken) vergelijk met wat ik hier verdien, kan ik er toch niet om heen dat ik in New York zo'n 4x meer bruto zou verdienen, waar ik dus ook nog eens netto procentueel meer van over zou houden. Tuurlijk, New York is wat duurder dan Amsterdam en ik zal wat meer particuliere premies moeten afdragen aan verzekeringen, maar if you do the math is het nog steeds een stuk rianter.
Maar afgezien van de hogere salarissen en de lagere belastingen is er voor mij in New York en Washington gewoon "meer te doen" dan in Nederland. En dan heb ik het niet persé over grote bedrijven maar ook over interessante NGO's, denktanks en andere politiek getinte instituten die je hier in Nederland niet vind. Overigens zijn Parijs en Brussel al veel interessanter dan Amsterdam in dat opzicht, hier heb je alleen het Internationale Strafhof in Den Haag en wat 'lokale' denktanks.
En dan zijn er nog andere, wat minder tastbare factoren zoals de energie en inspiratie die je krijgt uit een stad als New York maar ook het ongeevenaarde niveau van dienstverlening op een niveau wat wij in Nederland echt niet kennen.
Ik denk dat het in het Nederlandse bedrijfsleven net is als met Nederlandse showbiz: het plafond van je carriere is al snel bereikt en dat kan nogal teleurstellen, zeker wanneer je het vergelijkt met omringende landen en zeker de VS. Als je in Nederland een investment banker bent en je doet je werk goed, wordt je binnen no-time door Deutschebank weggelokt naar Frankfurt of door RBS naar Londen. En die formule geldt voor een heleboel bedrijfstakken.
Al met al niet verwonderlijk dat helaas veel ambitieuze mensen hun geluk beproeven in het buitenland. Dat zijn overigens niet de enige groep emigranten, je hebt ook de modale gezinnen uit Almere die hopen als de kinderen het huis uit zijn naar Schotland te verhuizen, "omdat iedereen elkaar daar nog wel gewoon helpt" (Tegenlicht, anyone?), en de remigrerende allochtonen die zich geroepen voelen om "hun" land op te helpen bouwen, maar ik beperk me hier even tot de categorie Scheepbouwer-emigranten.
Als je als gezin 80k per jaar nodig hebt dan mankeert er echt iets heel erg aan je financiele planning.quote:Op zondag 2 maart 2008 09:49 schreef LXIV het volgende:
Nou, dat vind ik wel een heel bescheiden inkomen. Om enkel al fatsoenlijk te kunnen wonen heb je als gezin al minstens 80.000 pj nodig.
Dan moet je natuurlijk niet in Drenthe wonen en in Amsterdam willen werken. En dan nog, mensen hebben het er hier over dat ze naar Londen of New York willen, alsof daar geen files zijn, en qua ruimte is daar ook nou niet echt veel.quote:Op zondag 2 maart 2008 12:16 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Volgens mij zit niemand op dit soort ruimte en rust te verwachten. Bovendien sta je dus elke dag in de file naar je werk, weg ruimte en vooral rust
wat verdien jij, 5 ton per jaarquote:Op zaterdag 1 maart 2008 22:38 schreef draaijer het volgende:
[..]
tell me..
Waarom dan. Het is allemaal loon belastings afdracht via mijn werkgever.
Ik ben geen zelfstandige meer, ik werk bij een multinational
ik ga de statistieken even opzoeken maar daar blijkt uit dat het boven een bepaald bedrag het voor je geluk allemaal niet zo heel veel meer uitmaakt.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 22:40 schreef draaijer het volgende:
[..]
Jezus wat een onderbouwing.. You got me...
EXPLAIN (als je het kan)
Maar dat was niet bij net boven modaalquote:Op zondag 2 maart 2008 13:03 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
ik ga de statistieken even opzoeken maar daar blijkt uit dat het boven een bepaald bedrag het voor je geluk allemaal niet zo heel veel meer uitmaakt.
pp natuurlijk (kinderen uitgezonderd)quote:Op zondag 2 maart 2008 09:19 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Wat een onzin. 30K per jaar is niks als je een gezin wil onderhouden.
Daarom is dit dan ook net zo'n onzinargument als vluchten voor het belastingklimaat of voor het weer. Er is echt een verkeerd beeld van de emigrant.quote:Op zondag 2 maart 2008 13:01 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Dan moet je natuurlijk niet in Drenthe wonen en in Amsterdam willen werken. En dan nog, mensen hebben het er hier over dat ze naar Londen of New York willen, alsof daar geen files zijn, en qua ruimte is daar ook nou niet echt veel.
quatsch wij leven hier al een tijd op een eenverdieners inkomen van rond de 30k en we missen niets, goed eten, drinken, spullen, etc.quote:Op zondag 2 maart 2008 09:49 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nou, dat vind ik wel een heel bescheiden inkomen. Om enkel al fatsoenlijk te kunnen wonen heb je als gezin al minstens 80.000 pj nodig.
Daar zeg je er wel iets bij. Waarom hebben socialisten altijd de neiging hun eigen situatie aan iedereen op te willen leggen.quote:Op zondag 2 maart 2008 13:08 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
quatsch wij leven hier al een tijd op een eenverdieners inkomen van rond de 30k en we missen niets, goed eten, drinken, spullen, etc
quote:Op zondag 2 maart 2008 13:01 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Dan moet je natuurlijk niet in Drenthe wonen en in Amsterdam willen werken. En dan nog, mensen hebben het er hier over dat ze naar Londen of New York willen, alsof daar geen files zijn, en qua ruimte is daar ook nou niet echt veel.
Wat een suffe comeback. Jij zegt 30k voor een gezin. Daarmee bedoel je nu opeens PP.. erg sterkquote:Op zondag 2 maart 2008 13:05 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
pp natuurlijk (kinderen uitgezonderd)
Ja ik geef het alleen aan dat genoemde bedragen nogal overdreven zijn.quote:Op zondag 2 maart 2008 13:11 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Daar zeg je er wel iets bij. Waarom hebben socialisten altijd de neiging hun eigen situatie aan iedereen op te willen leggen.
het woord gezin heb ik nergens genoemdquote:Op zondag 2 maart 2008 13:13 schreef draaijer het volgende:
[..]
Wat een suffe comeback. Jij zegt 30k voor een gezin. Daarmee bedoel je nu opeens PP.. erg sterk
Wie weet zit men wel helemaal niet te wachten op openbare voorzieningen? Echt zo'n typische provinciaalse gedachtegang.quote:Op zondag 2 maart 2008 13:12 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
![]()
idd om het nog maar niet te hebben over het niveau van de openbare voorzieningen.
Doe je het weerquote:Op zondag 2 maart 2008 13:13 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ja ik geef het alleen aan dat genoemde bedragen nogal overdreven zijn.
Ik zei het alleen maar voor de vergelijking want ik zou eigenlijk niet weten wat we meer zouden moeten hebben.
Wel diegene waar je op reageerde. Die stelt dat 80k noodzakelijk is om een gezin fatsoenlijk te kunnen onderhouden. Ik denk dat dit redelijk klopt.quote:Op zondag 2 maart 2008 13:14 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
het woord gezin heb ik nergens genoemd
mwah ik weet niet of jij ooit in NY bent geweest maar daar is echt op elk openbaar gebied een achterstelling qua onderhoud. Daarentegen zijn de private voorzieningen vaak juist zeer goedquote:Op zondag 2 maart 2008 13:14 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Wie weet zit men wel helemaal niet te wachten op openbare voorzieningen? Echt zo'n typische provinciaalse gedachtegang.
en ik weet zeker van niet dat stelde ik ook in mijn voorbeeld 50k max, want als dat zou was zouden bij gezinnen zouden beiden boven modaal moeten verdienen wat voor 90% van de gezinnen niet opgaat.quote:Op zondag 2 maart 2008 13:16 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Wel diegene waar je op reageerde. Die stelt dat 80k noodzakelijk is om een gezin fatsoenlijk te kunnen onderhouden. Ik denk dat dit redelijk klopt.
Loonheffing:quote:Op zondag 2 maart 2008 13:02 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
wat verdien jij, 5 ton per jaar![]()
Qua loonbelasting kom je zelden boven de 33% of je doet echt iets verkeerd
Nederland is dan ook gewoon een arm westers land. Over de hele linie is het kapot-genivelleerd.quote:Op zondag 2 maart 2008 13:18 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
en ik weet zeker van niet dat stelde ik ook in mijn voorbeeld 50k max, want als dat zou was zouden bij gezinnen zouden beiden boven modaal moeten verdienen wat voor 90% van de gezinnen niet opgaat.
Welnee man.quote:Op zondag 2 maart 2008 13:16 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Wel diegene waar je op reageerde. Die stelt dat 80k noodzakelijk is om een gezin fatsoenlijk te kunnen onderhouden. Ik denk dat dit redelijk klopt.
Wat snap je niet aan de toegevoegde waarde van een hogere opleiding?quote:Ik snap de toegevoegde waarde van een hoge opleiding niet helemaal. Niet voor niets vragen ze in immigratieland Australië geen theoretische ouwehoeren maar vakmensen zoals timmerlieden etc.
Zelden zo'n domme opmerking gehoord.quote:Zakkenvullers het land uit , dan wordt het belastinggeld van de laag opgeleiden ook weer teruggestort naar de laag opgeleiden. ipv te duren huizen en salarissen spekken.
Ik ken ze die dagelijks (of 4 dagen per week) forensen tussen een dorpje in Drenthe en Amsterdam of Utrecht. ALs je het goed regelt zijn files dan redelijk te ontwijken.quote:Op zondag 2 maart 2008 13:01 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk grote nonsens en dat weet je zelf ook welquote:Op zondag 2 maart 2008 13:16 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Heb je gelijk in,excuus.. Zal de koorts wel zijnquote:Op zondag 2 maart 2008 13:14 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
het woord gezin heb ik nergens genoemd
Ik vraag mij serieus weleens af hoe gezinnen dat doen. Zie de toekomst dan ook een beetje somber in als ik zelf moet gaan werkenquote:Op zondag 2 maart 2008 13:26 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk grote nonsens en dat weet je zelf ook wel.
Dat is voor mij ook geen reden om te vertrekken. Ik rol elke dag om 06:15 uur weg van huis en dan ben ik op kantoor om 07:00 uur (te Amsterdam) zonder file is het 30 minuten, maar je moet niet later gaan dan mijn tijd. Dan doe je er namelijk nog langer over.quote:Op zondag 2 maart 2008 13:24 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ik ken ze die dagelijks (of 4 dagen per week) forensen tussen een dorpje in Drenthe en Amsterdam of Utrecht. ALs je het goed regelt zijn files dan redelijk te ontwijken.
Moet gaan werken?!?!? Heb je al wel een pad uitgedacht?quote:Op zondag 2 maart 2008 13:32 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Ik vraag mij serieus weleens af hoe gezinnen dat doen. Zie de toekomst dan ook een beetje somber in als ik zelf moet gaan werkenNou ben ik natuurlijk wel een hipo
![]()
Met minder dan 80.000 per jaar kan je je als gezin nog altijd een leuk huis in een leuke buurt veroorloven, 2-3 keer per jaar op vakantie en kinderen die gaan studeren zijn ook echt geen probleem. 30.000 is krap om een gezin van te onderhouden maar met b.v. 45.000 bruto per jaar kom je echt een heel eind voor een heel comfortabel leven.quote:Op zondag 2 maart 2008 13:32 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Ik vraag mij serieus weleens af hoe gezinnen dat doen. Zie de toekomst dan ook een beetje somber in als ik zelf moet gaan werkenNou ben ik natuurlijk wel een hipo
![]()
Ga werken danquote:
Ze wisselen met de dag omdat ik eigenlijk niet weet wat ik wil. Na de zomer moet het vast staan. Probleem is echter dat ik door een foute keuze van een of 6 geleden op een lichte achterstand sta.quote:Heb je al wel een pad uitgedacht?
Dat is al vaker vastgesteldquote:Op zondag 2 maart 2008 13:44 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik denk dat je een beetje irreëel beeld heb van inkomens in Nederland
Als je een ton verdiend dan betaal je 45% echter dat is zonder aftrekpostenquote:Op zondag 2 maart 2008 13:22 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Loonheffing:
33,60% over de eerste ¤ 17.579,-
41,85% over de volgende ¤ 14.010,-
42% over de volgende ¤ 22.271,-
52% over inkomen vanaf ¤ 53.860,-
Maar bijna iedereen betaald meer dan 33% gemiddeld.quote:Op zondag 2 maart 2008 13:48 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Als je een ton verdiend dan betaal je 45% echter dat is zonder aftrekposten
Wat je kunt doen is een eigen rechtspersoon dan betaal je maar rond de 25% winstbelasting.quote:Op zondag 2 maart 2008 13:50 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Maar bijna iedereen betaald meer dan 33% gemiddeld.
Schei toch uit man. Het overgrote deel is toch in loondienst? Moeten die allemaal opeens gaan freelancen ofzo. Doe niet zo onrealistisch.quote:Op zondag 2 maart 2008 14:00 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Wat je kunt doen is een eigen rechtspersoon dan betaal je maar rond de 25% winstbelasting.
Overigens ligt de totale belastingdruk in NL rond de 42% (dus incluis btw)
Toch knap als de uitgaven van de overheid zo rond de 50% liggen.quote:Op zondag 2 maart 2008 14:00 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Wat je kunt doen is een eigen rechtspersoon dan betaal je maar rond de 25% winstbelasting.
Niet enkel de werknemers betalen belasting. Bedrijven betalen ook belastingen, er zijn de gasbaten, Schiphol keert jaarlijks divident uit etcquote:Op zondag 2 maart 2008 14:01 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Toch knap als de uitgaven van de overheid zo rond de 50% liggen.
Die kunnen met geweld inkomsten afdwingen, dan is het vrij makkelijk.quote:Op zondag 2 maart 2008 14:01 schreef Fastmatti het volgende:
nee ik geef alleen een mogelijkheid aanquote:Op zondag 2 maart 2008 14:01 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Schei toch uit man. Het overgrote deel is toch in loondienst? Moeten die allemaal opeens gaan freelancen ofzo. Doe niet zo onrealistisch.
die liggen er een paar procentpunt boven door aardgasbaten en leningen maar geen 50% de laatste keer dat dat gehaald werd was begin jaren 80quote:Op zondag 2 maart 2008 14:01 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Regel dan iets met die mensen.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 22:38 schreef draaijer het volgende:
[..]
tell me..
Waarom dan. Het is allemaal loon belastings afdracht via mijn werkgever.
Ik ben geen zelfstandige meer, ik werk bij een multinational
Dat vakantiehuis had je allang gehad als je verstandiger met je geld was omgesprongen, makker. En dat je veel belasting betaalt... hebben we het al over gehad, je financiële planning is gewoon naadje met alle respect. Zie http://www.hjc.nl/ of http://www.qj.nl/quote:Op zondag 2 maart 2008 09:03 schreef draaijer het volgende:
[..]
Ach, als je droom een heerlijk ruim familiehuis is en je gek bent op auto's, dan is het wel handig als je wat geld hebt. Tevens zouden wij graag een vakantiehuisje ergens willen kopen. Heerlijke quality time. Ik had het al kunnen hebben als ik afgelopen 2 jaar geen belasting had moeten betalen
Wat zou je moeten regelen? Zover mijn financiele kenniis gaat, heb ik alles al geregeld.quote:Op zondag 2 maart 2008 15:55 schreef Ankeiler het volgende:
[..]
Regel dan iets met die mensen.
Ik weet dat intelligentie niet dik gezaaid is binnen grote bedrijven maar dat het zo erg is...
Niet helemaal; een aanmerkelijk belanghebbende (>5% van de aandelen) betaalt ook 25% aanmerkelijk-belang heffing, box 2. Samen zit je dan vrijwel aan het hoogste tarief van de IB. Het enige voordeel is dat je meer kan aftrekken en winstreserveringen kan maken. Indien sprake is van een buitenlandse rechtspersoon (leiding buiten NL) is alleen de buitenlandse VpB schuldig, in Cyprus, Roemenië en Bulgarije 10% of er iets boven. Als je de rechtspersoon liquideert levert dat dan belastingvrij een aardige belastingvrije vermogenswinst op.quote:Op zondag 2 maart 2008 14:00 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Gast hoe kan jij nou voor mij bepalen wat voor mij mijn kwaliteit van leven is?! Wake up...quote:Op zondag 2 maart 2008 16:06 schreef Ankeiler het volgende:
[..]
Dat vakantiehuis had je allang gehad als je verstandiger met je geld was omgesprongen, makker. En dat je veel belasting betaalt... hebben we het al over gehad, je financiële planning is gewoon naadje met alle respect. Zie http://www.hjc.nl/ of http://www.qj.nl/
Overweeg ook onderscheid te maken tussen wat NODIG is, wat LEUK is en wat OVERBODIG is, zie mijn onderschrift. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat de meeste van je uitgaven overbodig zijn. Sorry dit was ff hard maar op dit moment ben je gewoon je leven aan het verneuken. Doodzonde.
Tsja, zelf weten amigo.quote:Op zondag 2 maart 2008 14:01 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Schei toch uit man. Het overgrote deel is toch in loondienst? Moeten die allemaal opeens gaan freelancen ofzo. Doe niet zo onrealistisch.
Welnu, je laten inhuren via een salaris-BV ligt lijkt me het meest voor de hand. Verder, als loondienstverband onontkoombaar is, kan je denken aan spaarloon/levensloopregeling (12% van je bruto inkomen), kan je een sabbatical voor nemen. Tijdens welke je freelance voor je werkgever werkt, desnoods als werknemer van een BV op naam van je vrouw. Plus hypotheekrenteaftrek; icm een aandelenhypotheek is het fiscale voordeel enorm.quote:Op zondag 2 maart 2008 16:09 schreef draaijer het volgende:
[..]
Wat zou je moeten regelen? Zover mijn financiele kenniis gaat, heb ik alles al geregeld.
Het blijft gewoon pijnlijk wat je allemaal hebt en moet betalen aan belastingen. Zojuist uitgerekend dat ik 46% van mijn totale verdiende salaris heb mogen afdragen.. Dat is toch waanzin?!
Je dure autootje kost je vanwege de BPM en slurptax hier al 2x zoveel als in pak hem beet Luxemburg. Koop een vakantiehuisje aldaar en zet das Auto daar neer en je kan scheuren zoveel je wilt over de duitse Autobahn voor ongeveer de helft van de kosten. Vakantiehuisje kopen idem. Dit is op grond van wat ik nu van je financiele situatie weet. en zo zal er wel meer zijn.quote:Op zondag 2 maart 2008 16:13 schreef draaijer het volgende:
[..]
Gast hoe kan jij nou voor mij bepalen wat voor mij mijn kwaliteit van leven is?! Wake up...
Maar goed, jij zou blijkbaar je geld aan andere zaken hebben uitgegeven. Prima
Nee sorry, dat is geen mogelijkheid. Zie hieronder.quote:Op zondag 2 maart 2008 14:36 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
nee ik geef alleen een mogelijkheid aan
Niks 'tja zelf weten'. De belastingdienst zal 1 opdrachtgever niet accepteren als je voor jezelf begint. Ze zullen je dan gewoon als werknemer in loondienst behandelen.quote:
nee dat accepteren ze wel de constructie die hij hier geeft wordt al heel vaak gebruikt door veelverdieners als ceo`s en dergelijkequote:Op zondag 2 maart 2008 17:06 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nee sorry, dat is geen mogelijkheid. Zie hieronder.
[..]
Niks 'tja zelf weten'. De belastingdienst zal 1 opdrachtgever niet accepteren als je voor jezelf begint. Ze zullen je dan gewoon als werknemer in loondienst behandelen.
Nog los van het feit dat mijn werkgever mijn functie nooit door een freelancer zal laten invullen. Het zal best in een aantal situaties haalbaar zijn, maar om te stellen dat 'iedereen' maar 25% belasting zou hoeven betalen is verre van realistisch en derhalve dikke stierenstront.
Wat gek, dat ik bij het aanvragen van mijn BTW nummer een heel dik pakket kreeg waarin dat toch echt nadrukkelijk vermeld werdquote:Op zondag 2 maart 2008 17:15 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
nee dat accepteren ze wel de constructie die hij hier geeft wordt al heel vaak gebruikt door veelverdieners als ceo`s en dergelijke
Dan zoek je meer opdrachtgevers. Ook kan je voor verschillende werkmaatschappijen van de opdrachtgever werken.quote:Op zondag 2 maart 2008 17:06 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nee sorry, dat is geen mogelijkheid. Zie hieronder.
[..]
Niks 'tja zelf weten'. De belastingdienst zal 1 opdrachtgever niet accepteren als je voor jezelf begint. Ze zullen je dan gewoon als werknemer in loondienst behandelen.
De vraag is of je wil werken bij een bedrijf dat gespeend is van enig financieel inzicht. Geef de AEX-notering maar, dan koop ik meteen PUT-opties voor een flink koersverlies.quote:Nog los van het feit dat mijn werkgever mijn functie nooit door een freelancer zal laten invullen. Het zal best in een aantal situaties haalbaar zijn, maar om te stellen dat 'iedereen' maar 25% belasting zou hoeven betalen is verre van realistisch en derhalve dikke stierenstront.
Fantastisch. Alle mensen in nederland met een vaste baan hebben geen dagtaak volgens deze redeneringquote:Op zondag 2 maart 2008 17:33 schreef Ankeiler het volgende:
[..]
Dan zoek je meer opdrachtgevers. Ook kan je voor verschillende werkmaatschappijen van de opdrachtgever werken.
Het is BV helder licht. Niet iedereen werkt voor Shell of Philips.quote:De vraag is of je wil werken bij een bedrijf dat gespeend is van enig financieel inzicht. Geef de AEX-notering maar, dan koop ik meteen PUT-opties voor een flink koersverlies.
natuurlijk; op zich tekenend voor de intellectuele vermogens van de gemiddelde manager dat alleen de CEO's daar op komen. Zoals ik al zei: een zelfstandig ondernemer maakt gehakt van die losers. Vandaar dat grote bedrijven panisch zijn voor kleine haaien en als een bezetene de marekt dichttimmeren tot een corporatistisch bolwerk,.quote:Op zondag 2 maart 2008 17:15 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
nee dat accepteren ze wel de constructie die hij hier geeft wordt al heel vaak gebruikt door veelverdieners als ceo`s en dergelijke
Dan maak je toch werkweken van 60 uur? Na vijf jaar heb je genoeg gespaard voor een ontspannende wereldreis.quote:Op zondag 2 maart 2008 17:37 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Fantastisch. Alle mensen in nederland met een vaste baan hebben geen dagtaak volgens deze redenering
[..]
Kan ik je de hand geven, ik werk ook bij een klein bedrijf plus als zelfstandige. maar goed, ik zou maar ff een goed, indringend gesprek hebben met jullie personeelsmanagers of financiele man, want volgens mij hebben ze bij je werkgever of een enorme sukkel, of een SP'er als CEO.quote:Het is BV helder licht. Niet iedereen werkt voor Shell of Philips.
Ja dat is voor IEDEREEN weg gelegdquote:Op zondag 2 maart 2008 17:42 schreef Ankeiler het volgende:
[..]
Dan maak je toch werkweken van 60 uur? Na vijf jaar heb je genoeg gespaard voor een ontspannende wereldreis.
Ja dat denk ik ook. Of gewoon een bedrijf waar onderbreking van continuiteit bedreigender is dan belastingdruk.quote:Kan ik je de hand geven, ik werk ook bij een klein bedrijf plus als zelfstandige. maar goed, ik zou maar ff een goed, indringend gesprek hebben met jullie personeelsmanagers of financiele man, want volgens mij hebben ze bij je werkgever of een enorme sukkel, of een SP'er als CEO.
Nee; 40 uur vaste baan + 20 uur bijklussen.quote:Op zondag 2 maart 2008 18:08 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja dat is voor IEDEREEN weg gelegd
Godskolore werken er alleen maar zweefteven zoals jij daar?
[..]
Opmerkelijk genoeg is continuïteit een veel grotere issue bij mensen in loondienst (die snel weg kunnen als ze dat willen) dan bij een ZZP'er, die immers onder contract staat een dienst te verlenen.quote:Ja dat denk ik ook. Of gewoon een bedrijf waar onderbreking van continuiteit bedreigender is dan belastingdruk.
En na de contractperiode met de ogedane kennis net zo hard weglopen. Een werkgever die zijn personeel goed behandeld kan toch net een tikkie meer kennis binnen de muren houden.quote:Op zondag 2 maart 2008 18:15 schreef Ankeiler het volgende:
[..]
Nee; 40 uur vaste baan + 20 uur bijklussen.
[..]
Opmerkelijk genoeg is continuïteit een veel grotere issue bij mensen in loondienst (die snel weg kunnen als ze dat willen) dan bij een ZZP'er, die immers onder contract staat een dienst te verlenen.
Nee hoor.quote:Op vrijdag 29 februari 2008 17:33 schreef Basp1 het volgende:
Had kpn ook niet een groot gedeelte van hun ict verplaatst naar india? En zodoende een redelijk groep hoog opgeleide mensen op straat gegooid?
20% per generatie, 100% per eeuw.quote:Op vrijdag 29 februari 2008 16:15 schreef TNA het volgende:
Mensen werden toch vanuit KPN geparkeerd bij Atos en nu gaat Atos eruit, omdat KPN met Getronics verder gaat.quote:Op maandag 10 maart 2008 16:45 schreef DiRadical het volgende:
[..]
Nee hoor.
De meeste zitten nog steeds in Groningen en Rijswijk , maar werken al een paar jaar bij Atos Origin.
Op dit moment gaat er inderdaad wel applicatie beheer naar India.
Er zitten hier nogal wat Indiërs
Laat me niet lachen. Wat weet jij nou van de VS? Dit is de kenniseconomie bij uitstek. Elke Chinees en Indier met een masters wil naar de VS. En de VS heeft dan ook vele visa om dat mogelijk te maken. Immigratie is nog steeds een belangrijk onderdeel van de Amerikaanse samenleving. Ik durf te zeggen dat Canada, NZ en Australie ook hard werken om hoogopgeleide immigranten binnen te halen.quote:Op vrijdag 29 februari 2008 19:50 schreef Yildiz het volgende:
Da's allemaal heel mooi dat ie dat zegt, maar welk land ondersteunt hoger-opgeleiden dan wel significant meer?
Engeland?.
De US?.
Frankrijk? (Dan moet ik Frans leren).
Duitsland? (Idem, Duits leren).
Australië?.
Nieuw-Zeeland?.
Hooguit, en echt hooguit, wat landen rond zuid-Oost Azië zoals Singapore en Hong-Kong, en misschien Dubai. De rest kan het wel vergeten.
Bovendien heeft de regering het plan om op bonussen van 500,000 nog eens 30% te gaan heffen , hoezo wegjagen van hoogopgeleiden?quote:Op woensdag 12 maart 2008 03:26 schreef StefanP het volgende:
[..]
Laat me niet lachen. Wat weet jij nou van de VS? Dit is de kenniseconomie bij uitstek. Elke Chinees en Indier met een masters wil naar de VS. En de VS heeft dan ook vele visa om dat mogelijk te maken. Immigratie is nog steeds een belangrijk onderdeel van de Amerikaanse samenleving. Ik durf te zeggen dat Canada, NZ en Australie ook hard werken om hoogopgeleide immigranten binnen te halen.
Nederland daarentegen...![]()
Wie wil daar nou heen? Nou ja, de onopgeleiden, de inteelt Rifgebergte-bewoner en de profiterende criminelen buiten beschouwing gelaten natuurlijk. Je verdient als hoogopgeleide geen ruk in Nederland, je kan er niet fatsoenlijk wonen, high-tech is er niet te vinden en de hele doe-maar-normaal-dan-doe-je-al-gek-genoeg cultuur met dat typische jaloerse trekje van Nederlanders om een ander het licht in z'n ogen niet te gunnen, zijn genoeg om elke hoogopgeleide immigrant om te doen draaien.
Naast het weren van die hoogopgeleide immigranten, doet Nederland er ook alles aan om een nietszeggende middenmoter te zijn met een rap groeiend percentage niet-zo-snuggere mensen. Het onderwijs wordt steeds dommer gemaakt, criminelen en uitkeringstrekkers worden nog immer geknuffeld, het percentage allochtonen blijft omhoog schieten en het aantal kinderen dat autochtonen krijgen blijft dalen. Jongeren kunnen met geen mogelijkheid een woning bekostigen, het bedrijfsleven -en de Nederlanders zelf- blijven technici minachten, iedereen met een grote bek die verder niets kan wordt 'manager' en het kabinet -in navolging van de jaloerse burger- wil almaar meer belasting heffen en topmensen 'hard aanpakken.'
Echt, wat een kutland. Een land vol hypocriete, asociale, jaloerse, heikneuterige mensen die iemand anders niets gunnen.
Succes nog in dat zinkende schip. De drie-en-een-halve hoogopgeleide immigrant die NL binnen weet te halen, is binnen no time alweer vertrokken, evenals de paar technici die er ondanks alle minachting en bla-bla cultuur af weten te studeren.
niemand dat doet hij zelf ik gok dat hij eigenlijk zeer ongelukkig is in de VS maar dat probeert te compenseren door hier te schreeuwen en wat leuke spulletjes daar te kopen.quote:Op woensdag 12 maart 2008 10:41 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik vraag me af wie StefanP heeft opgeleidt tot hoogopgeleide autist
Geldt ook voor een opdrachtgever die een ZZP'er goed behandelt.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 11:07 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
En na de contractperiode met de ogedane kennis net zo hard weglopen. Een werkgever die zijn personeel goed behandeld kan toch net een tikkie meer kennis binnen de muren houden.
Tiende van de wereld, echt heel erg arm inderdaad:quote:Op zondag 2 maart 2008 13:23 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Nederland is dan ook gewoon een arm westers land. Over de hele linie is het kapot-genivelleerd.
De VS heeft natuurlijk een hoger aanzien en grotere bekendheid als het gaat om universiteiten in de wereld. Dat is niet zo heel gek aangezien hjetland meer in de aandacht staat dan Nederland en er veel grote Amerikaanse bedrijven zijn die onderzoek financieren.quote:Op woensdag 12 maart 2008 14:30 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
...knip...
Best interessant leesvoer. 582.000 buitenlandse studenten, als je dat afmeet op Nederland qua inwonertal kom je op 30.000 maar ik denk dat Nederland daar lang niet aankomt
Nu blijft niet iedereen die in een ander land studeert hangen, maar het is wel een goede en goedkope manier om aan goede mensen te komen als land
idd het kan ze geen biet schelen....ze hebben het ook graag...om hun zetels hoog te houden hebben ze dom volk nodig, geen weldenken hard werkend mens die alles nog een beetje op een rijtje heeft stemt niet op de PvdA.quote:Op vrijdag 29 februari 2008 16:05 schreef TubewayDigital het volgende:
Denk je dat het dit kabinet het ook maar een biet kan bommen. De hoogopgeleiden trekken weg, nou en ????
quote:Op woensdag 12 maart 2008 19:40 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Maar goed dat emigranten niet meer kunnen stemmen
Maargoed dat ik dan ongeschoolld werk doe, anders zou ik hier nog zwaar depressief worden.quote:Op woensdag 12 maart 2008 03:26 schreef StefanP het volgende:
[..]
Laat me niet lachen. Wat weet jij nou van de VS? Dit is de kenniseconomie bij uitstek. Elke Chinees en Indier met een masters wil naar de VS. En de VS heeft dan ook vele visa om dat mogelijk te maken. Immigratie is nog steeds een belangrijk onderdeel van de Amerikaanse samenleving. Ik durf te zeggen dat Canada, NZ en Australie ook hard werken om hoogopgeleide immigranten binnen te halen.
Wie wil daar nou heen? Nou ja, de onopgeleiden, de inteelt Rifgebergte-bewoner en de profiterende criminelen buiten beschouwing gelaten natuurlijk. Je verdient als hoogopgeleide geen ruk in Nederland, je kan er niet fatsoenlijk wonen, high-tech is er niet te vinden en de hele doe-maar-normaal-dan-doe-je-al-gek-genoeg cultuur met dat typische jaloerse trekje van Nederlanders om een ander het licht in z'n ogen niet te gunnen, zijn genoeg om elke hoogopgeleide immigrant om te doen draaien.
Naast het weren van die hoogopgeleide immigranten, doet Nederland er ook alles aan om een nietszeggende middenmoter te zijn met een rap groeiend percentage niet-zo-snuggere mensen. Het onderwijs wordt steeds dommer gemaakt, criminelen en uitkeringstrekkers worden nog immer geknuffeld, het percentage allochtonen blijft omhoog schieten en het aantal kinderen dat autochtonen krijgen blijft dalen. Jongeren kunnen met geen mogelijkheid een woning bekostigen, het bedrijfsleven -en de Nederlanders zelf- blijven technici minachten, iedereen met een grote bek die verder niets kan wordt 'manager' en het kabinet -in navolging van de jaloerse burger- wil almaar meer belasting heffen en topmensen 'hard aanpakken.'
Echt, wat een kutland. Een land vol hypocriete, asociale, jaloerse, heikneuterige mensen die iemand anders niets gunnen.
Succes nog in dat zinkende schip. De drie-en-een-halve hoogopgeleide immigrant die NL binnen weet te halen, is binnen no time alweer vertrokken, evenals de paar technici die er ondanks alle minachting en bla-bla cultuur af weten te studeren.
Ik vraag me af wie jou werkwoorden heeft leren vervoegen.quote:Op woensdag 12 maart 2008 10:41 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Nee, ze bedoelen buitenlandse studenten die naar Nederladn komen om te studeren.quote:Op woensdag 12 maart 2008 16:30 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik kan die link niet lezen maar wat is van buitenlandse afkomst?
Is dat bijvoorbeeld ook een Marokkaan/Spanjaard die hier op zijn 3e gekomen is en geen Nederlander is?
Ach, jij weet niet eens hoeveel staten je geweldige Amerika heeft, dus laten we nu niet anderen op hun fouten beoordelen hè.quote:Op donderdag 13 maart 2008 06:44 schreef StefanP het volgende:
[..]
Ik vraag me af wie jou werkwoorden heeft leren vervoegen.
Vind ik veel, al zullen er ook wel andere EU landen bij zittenquote:Op donderdag 13 maart 2008 08:59 schreef DivineJester het volgende:
[..]
Nee, ze bedoelen buitenlandse studenten die naar Nederladn komen om te studeren.
Nederland doet qua onderwijs en wetenschap helemaal niet onder voor de VS. Jij kijkt zeker naar absolute aantallen ofzo? Je moet je niet verkijken op topuniversiteiten als MIT en Harvard. Over het algemeen is juist het onderwijs in Amerika een lachertje. Dat blijkt uit alle cijfers, zoals bijvoorbeeld die over analfabetisme. Bij de ontwikkelde westerse landen staat Amerika altijd ergens onderaan. En ook qua technologie doet Nederland niet onder voor Amerika, als je tenminste corrigeerd voor het grotere aantal inwoners van de VS. Qua patenten per hoofd van de bevolking scoren de VS en Nederland ongeveer gelijk. Amerika mag dan volgens jou wel DE kenniseconomie zijn, toch hebben ze een gigantisch handelstekort.quote:Op woensdag 12 maart 2008 03:26 schreef StefanP het volgende:
Oma, misschien moet je het volgende artikel even lezen.quote:Op donderdag 13 maart 2008 15:24 schreef Oma het volgende:
[..]
Nederland doet qua onderwijs en wetenschap helemaal niet onder voor de VS. Jij kijkt zeker naar absolute aantallen ofzo? Je moet je niet verkijken op topuniversiteiten als MIT en Harvard. Over het algemeen is juist het onderwijs in Amerika een lachertje. Dat blijkt uit alle cijfers, zoals bijvoorbeeld die over analfabetisme. Bij de ontwikkelde westerse landen staat Amerika altijd ergens onderaan. En ook qua technologie doet Nederland niet onder voor Amerika, als je tenminste corrigeerd voor het grotere aantal inwoners van de VS. Qua patenten per hoofd van de bevolking scoren de VS en Nederland ongeveer gelijk. Amerika mag dan volgens jou wel DE kenniseconomie zijn, toch hebben ze een gigantisch handelstekort.
Maar eigenlijk heb ik de gewoonte om niet te reageren op Nederlanders die vanuit het buitenland lekker komen naschoppen.
Mocht ik ooit emigreren dan zouden dat ook mijn redenen zijn ja. Meer ruimte, meer rust, natuur (wat je hier in NL gewoon echt niet hebt) en betaalbare woningen. Belastingen moet je toch overal betalen, al loopt het hier in NL wel de spuigaten uit.quote:Op vrijdag 29 februari 2008 22:17 schreef sneakypete het volgende:
Dat probleem is echt niet alleen Nederlands, alle grote welvarende landen in West-Europa doen dat. Ik betwijfel of iedereen ook massaal vlucht voor wat belastingen. Laatst bleek uit onderzoek (gelezen in de krant) dat de meeste emigranten weggaan om rust te vinden. Belastingen waren oorzaak nummer 6 ofzo(nog geen 10% noemde dit als hoofdoorzaak). Het gaat vooral om avontuur, meer ruimte en een rustigere gemoedelijkere omgeving.
Anderzijds moeten we dit in de gaten houden en in mijn ogen moet de staat kleiner(dus goedkoper) kunnen zodat mensen meer kans krijgen om hun eigen boontjes te doppen.
Bizar dat het woord "verrijken" een negatieve lading heeft trouwens.quote:Op vrijdag 14 maart 2008 12:13 schreef speknek het volgende:
Ruimte, rust en natuur kunnen me aan m'n anus oxideren. Hooguit een lekker klimaat en strand wat dat betreft. Als ik zou emigreren zou dat, naast een avontuur, naar iets als New York zijn, waar je veel meer ontplooiingskansen hebt en jezelf schaamteloos kan gaan verrijken.
Ach bizar... honderden jaren christelijk sociale legacy. Je moet je natuurlijk schamen als het heel goed met je gaat, omdat er zoveel mensen zijn waar het niet goed mee gaat.quote:Op vrijdag 14 maart 2008 12:17 schreef nikk het volgende:
Bizar dat het woord "verrijken" een negatieve lading heeft trouwens.
Voor iedereen andere argumenten he. Mij doet geld niet zoveel zolang ik maar gewoon lekker kan leven. Ik vind ruimte, rust en natuur weer veel belangrijker dan geld. Ookal gaat er van de 1800 euro die ik per maand verdien bijna 500 euro naar de staat. (btw en accijnzen nog niet meegeteld)quote:Op vrijdag 14 maart 2008 12:13 schreef speknek het volgende:
Ruimte, rust en natuur kunnen me aan m'n anus oxideren. Hooguit een lekker klimaat en strand wat dat betreft. Als ik zou emigreren zou dat, naast een avontuur, naar iets als New York zijn, waar je veel meer ontplooiingskansen hebt en jezelf schaamteloos kan gaan verrijken.
Ik vind 150.000 per jaar, indien dat allemaal hoogopgeleiden zijn (dat is even de vraag) nog zo laag niet. Dat is in 10 jaar 1.500.000 hoog opgeleiden (zou het inderdaad zo zijn dat het alleen maar om hoogopgeleiden gaat). Dat ga je merken hoor...quote:Op vrijdag 29 februari 2008 16:15 schreef TNA het volgende:
De emigratie is per jaar zo'n 150.000 (ca. 1%) terwijl vorig jaar 80% van de bevolking aangaf erover te denken
StefkeP is niet hoogopgeleid, maar een HBO-er als ik mij niet vergis...quote:Op woensdag 12 maart 2008 10:41 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Dat valt nog wel mee. Alleen is er geen enkele fatsoenlijke visie ter zake. Ik hoor het kabinet (niet alleen dit kabinet) altijd over Nederland-kennisland, maar feitelijk zie ik niet veel meer voorbij komen als "een slimme meid is op haar toekomst voorbereid". Niet dat de arbeidsparticipatie van vrouwen in NL niet significant slechter is dan in omringende landen, maar met alle respect: als je het met slogans moet doen, dan heb je werkelijk geen idee...quote:Op woensdag 12 maart 2008 18:30 schreef Bananenman het volgende:
Het erge is gewoon dat StefanP 100% gelijk heeft en Nederland echt z'n best doet om alle hoogopgeleiden weg te jagen
Het is inmiddels officieel een "zonde"...quote:Op vrijdag 14 maart 2008 12:26 schreef speknek het volgende:
Je moet je natuurlijk schamen als het heel goed met je gaat, omdat er zoveel mensen zijn waar het niet goed mee gaat.
Ruimte, rust en natuur kost in NL erg veel geld hoor... Ok, in het Noordoosten misschien niet, maar voor de meeste Nederlanders is ruimte een (onhaalbare) luxe.quote:Op vrijdag 14 maart 2008 13:13 schreef Metro2005 het volgende:
Ik vind ruimte, rust en natuur weer veel belangrijker dan geld.
Ik meen ergens gelezen te hebben dat dit alle mensen zijn die voor een periode langer dan 8 maanden naar het buitenland gaan, dus ook mensen die op projectbasis gaan werken. Verder keert het overgrote deel binnen een jaar of vier weer terug omdat ze Nederland en hun vrienden en familie missen.quote:Op vrijdag 14 maart 2008 13:19 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik vind 150.000 per jaar, indien dat allemaal hoogopgeleiden zijn (dat is even de vraag) nog zo laag niet. Dat is in 10 jaar 1.500.000 hoog opgeleiden (zou het inderdaad zo zijn dat het alleen maar om hoogopgeleiden gaat). Dat ga je merken hoor...
Dit even terzijde.
Ik maakte niet voor niets een fiks voorbehoud ten aanzien van de "ernst"...quote:Op vrijdag 14 maart 2008 13:57 schreef DivineJester het volgende:
Ik meen ergens gelezen te hebben dat dit alle mensen zijn die voor een periode langer dan 8 maanden naar het buitenland gaan, dus ook mensen die op projectbasis gaan werken. Verder keert het overgrote deel binnen een jaar of vier weer terug omdat ze Nederland en hun vrienden en familie missen.
Daarom overweeg ik ook wel eens te emigreren, vooral omdat je werkelijk nergens in Nederland écht ruimte en rust hebt. Ook niet in Friesland, Drenthe ed.quote:Op vrijdag 14 maart 2008 13:37 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ruimte, rust en natuur kost in NL erg veel geld hoor... Ok, in het Noordoosten misschien niet, maar voor de meeste Nederlanders is ruimte een (onhaalbare) luxe.
30% keert ongeveer terug, maar de verwachting is dat de laatste golf van emigranten sinds 2001 minder snel terugkeertquote:Op vrijdag 14 maart 2008 13:57 schreef DivineJester het volgende:
[..]
Ik meen ergens gelezen te hebben dat dit alle mensen zijn die voor een periode langer dan 8 maanden naar het buitenland gaan, dus ook mensen die op projectbasis gaan werken. Verder keert het overgrote deel binnen een jaar of vier weer terug omdat ze Nederland en hun vrienden en familie missen.
Dat ligt er maar aan wat je een 'fasoenlijke' boterham vindt. Ik vind een bruto inkomen van 2500 heel behoorlijk en dat is voor mensen met een beetje universitaire studie toch echt wel weggelegd.quote:Op vrijdag 14 maart 2008 14:56 schreef Celphtitled het volgende:
Het is op dit punt haast onmogelijk geworden om als hoogopgeleide/ondernemer in Nederland nog een fatsoenlijke boterham te verdienen.
En vrijwel nergens liggen de lonen hoger, zeker niet als je allochtoon bentquote:Op vrijdag 14 maart 2008 15:24 schreef reem het volgende:
[..]
Dat ligt er maar aan wat je een 'fasoenlijke' boterham vindt. Ik vind een bruto inkomen van 2500 heel behoorlijk en dat is voor mensen met een beetje universitaire studie toch echt wel weggelegd.
Nou... ik vind dat maar een tikje meer dan modaal (dit is niet echt een mening natuurlijk...). Het is niet dat je dat heel behoorlijk kan noemen. Het volstaat om fatsoenlijk van te leven. Dat dan weer wel.quote:Op vrijdag 14 maart 2008 15:24 schreef reem het volgende:
Ik vind een bruto inkomen van 2500 heel behoorlijk
Wat dan? (ik ben getrouwd, maar het is niet dat ons dat geld kost, behalve op die ene dag dan)quote:Op vrijdag 14 maart 2008 15:52 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
En als je trouwt net als de meeste Nederlanders?
Met alle respect: als iemand vertelt dat hij een "heel behoorlijk" inkomen heeft, dan moet ik aan andere bedragen denken. Maar goed, ieder zijn perspectief. Voor een WO-er is 2500 bruto niet bepaald hoogvliegen. Dat is een feit.quote:Op vrijdag 14 maart 2008 16:05 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Als je dan met 4000-5000 bruto geen goed leven hebt doe je iets verkeerd
In België is het grote huis voordeliger, maar geen HRA. VWB autorijden kent België ook wel wat nadelen. Het zal je verbazen hoeveel minder voordelig België voor velen is. Een DGA met een kasgeldvennootschap: die kan wel fiks besparen. Maar ook dan moet je aan minimaal 8 cijfers denken om het aan jezelf te verkopen (uitzondering voor diegenen die al tegen de grens wonen en de overstap niet zo veel verandering brengt).quote:Op vrijdag 14 maart 2008 16:07 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Maar als ik nu een echt hoog inkomen heb, een flink vermogen op de bank en een groot huis wil bouwen en een mooie auto wil rijden dan zou ik dat wel in Belgie doen omdat het alleen maar voordelen heeft
Het is volgens mij inderdaad maar iets boven het gemiddelde startsalaris voor een WO'er. Daar hoor je na enkele jaren werken wel over heen te gaan. Dit ligt waarschijnlijk alleen anders voor sommige studies die minder commercieel zijn, zoals kunstgeschiedenis.quote:Op vrijdag 14 maart 2008 16:11 schreef DS4 het volgende:
[..]
Met alle respect: als iemand vertelt dat hij een "heel behoorlijk" inkomen heeft, dan moet ik aan andere bedragen denken. Maar goed, ieder zijn perspectief. Voor een WO-er is 2500 bruto niet bepaald hoogvliegen. Dat is een feit.
idd kennis hier kennis daar en vervolgens de btw op schoolboeken naar 19% opschroeven, collegegeld drastisch verhogen en zulke limieten instellen dat je iedereen weg jaagtquote:Op vrijdag 14 maart 2008 13:30 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dat valt nog wel mee. Alleen is er geen enkele fatsoenlijke visie ter zake. Ik hoor het kabinet (niet alleen dit kabinet) altijd over Nederland-kennisland, maar feitelijk zie ik niet veel meer voorbij komen als "een slimme meid is op haar toekomst voorbereid". Niet dat de arbeidsparticipatie van vrouwen in NL niet significant slechter is dan in omringende landen, maar met alle respect: als je het met slogans moet doen, dan heb je werkelijk geen idee...
nee 30% blijft 70% keert terugquote:Op vrijdag 14 maart 2008 15:18 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
30% keert ongeveer terug, maar de verwachting is dat de laatste golf van emigranten sinds 2001 minder snel terugkeert
Verder is iedereen die zich laat uitschrijven in Den Haag een emigrant, een exchance student zal dat dus waarschijnlijk niet doen, iemand die in Nederland werkt en naar het buitenland gestuurd ook niet
Jij hebt echt geen idee waar ik het over heb, is het niet?quote:Op vrijdag 14 maart 2008 16:20 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
8 cijfers is een besparing van 10.000 euro per maand, lijkt me wel interessant(mits je het geld prive hebt, in je kasgeld BV betaal je 0%, zolang je het in die BV laat)
Ja, snuggere: maar dan betaal je gewoon belasting in NL. Wat overigens beter is dan in België, maar meer reistijd, meer reiskosten... woon je dan zoveel beter voor je geld?quote:En in Belgie heb je wel HRA, mits je in Nederland werkt
Die hogere belasting voor grotere woningen is een gotspe, maar het zal geen reden zijn om te vertrekken. Wel een reden om intelligenter om te gaan met het bezit van de woning zeg maar...quote:Op vrijdag 14 maart 2008 16:22 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Iemand die in 2009 een huis heeft van pak hem beet minimaal 1.500.000 heeft krijgt veel hogere vaste lasten, dat gaat leiden tot een zware waardeverlaging als hij zijn huis wil verkopen en eet zijn besteedbaar inkomen op
Jij bent de slimste van allemaalquote:Op vrijdag 14 maart 2008 17:06 schreef DS4 het volgende:
[..]
Jij hebt echt geen idee waar ik het over heb, is het niet?
Inderdaad. Maar goed dat jij ervaring hebt in deze situatie en ik niet
Tien cijfers: 10.000.000 euro. Naar privé halen kost 25% (op afgelopen jaar na dan voor een beperkt bedrag). Winst is 2.5 mio. Dan is het iets om over na te denken... misschien. Ik zou zeggen een veelvoud, je laat immers je sociale leven achter je en het verschil tussen 7.5 mio en 10 mio is niet bepaald voor iedereen een reden om dat te doen.
[..]
Als je 10 miljoen prive hebt, scheelt het gewoon 10.000 euro per maand
Ja, snuggere: maar dan betaal je gewoon belasting in NL. Wat overigens beter is dan in België, maar meer reistijd, meer reiskosten... woon je dan zoveel beter voor je geld?
Vanaf een miljoen prive ongeveer is het interessant en al een stuk eerder als je iets koopt
Ik neem aan wederom dat jij een huis bezit van meer dan 1 miljoen euro en dus weet wat de gevolgen zijn voor de nieuwe plannenquote:Op vrijdag 14 maart 2008 17:08 schreef DS4 het volgende:
[..]
Die hogere belasting voor grotere woningen is een gotspe, maar het zal geen reden zijn om te vertrekken. Wel een reden om intelligenter om te gaan met het bezit van de woning zeg maar...
Linksom of rechtsom kom ik niet tot die berekening. Laat maar eens zien.quote:Op vrijdag 14 maart 2008 17:10 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Als je 10 miljoen prive hebt, scheelt het gewoon 10.000 euro per maand
Een miljoen wat? Waarom is het interessant? En waarom maakt het uit als je iets koopt? En waarom houdt iedereen (vooral Kluwer) dit soort interessante bespiegelingen voor mij verborgen?quote:Vanaf een miljoen prive ongeveer is het interessant en al een stuk eerder als je iets koopt
Dat ga ik uiteraard niet betwisten.quote:Jij bent de slimste van allemaal
Ook naiiefste van allemaalquote:Op vrijdag 14 maart 2008 17:14 schreef DS4 het volgende:
[..]
Linksom of rechtsom kom ik niet tot die berekening. Laat maar eens zien.
[..]
Nee, doe ik niet. Ik heb geen zin om de discussieren met mensen die er niks van snappen
Een miljoen wat? Waarom is het interessant? En waarom maakt het uit als je iets koopt? En waarom houdt iedereen (vooral Kluwer) dit soort interessante bespiegelingen voor mij verborgen?
[..]
Omdat je besteedbaar inkomen achteruit gaat. Het wordt dus duurder om in zo´n huis te kopen, dus gaat de prijs omlaag
Dat ga ik uiteraard niet betwisten.
Maar goed dat het serieus was
Ik leid een fiscale sectie, dus je mag daar zelfs vanuit gaan als ik in een caravan woon. Maar verhuizen naar België lost dat verhaal niet op. Nou ja, een beetje omdat de waarde van een vergelijkbare woning aldaar lager ligt. Maar ook dan zijn er nog wel wat zaken die je niet belicht, die e.e.a. in een ander (ongunstiger) daglicht kunnen zetten.quote:Op vrijdag 14 maart 2008 17:12 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik neem aan wederom dat jij een huis bezit van meer dan 1 miljoen euro en dus weet wat de gevolgen zijn voor de nieuwe plannen
Nee, ik leid een fiscale sectie omdat de eerste de beste malloot op Fok! meer van fiscale zaken weet... Man, er klopt geen donder van wat je zegt en als ik naar een toelichting vraag verschuil je jezelf. Wat een wanvertoning!quote:Op vrijdag 14 maart 2008 17:18 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Nee, doe ik niet. Ik heb geen zin om de discussieren met mensen die er niks van snappen
Veel te simpel geredeneerd. Al was het maar omdat er mooie structuren te bedenken zijn om de negatieve gevolgen zo veel mogelijk uit te schakelen.quote:Omdat je besteedbaar inkomen achteruit gaat. Het wordt dus duurder om in zo´n huis te kopen, dus gaat de prijs omlaag
Leer het eerst eens spellen...quote:Ook naiiefste van allemaal
Wedden dat je stukken goedkoper uit bent in Belgie als je minimaal een miljoen prive hebt, een huis koopt en in Nederland werkt?quote:Op vrijdag 14 maart 2008 17:27 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik leid een fiscale sectie, dus je mag daar zelfs vanuit gaan als ik in een caravan woon. Maar verhuizen naar België lost dat verhaal niet op. Nou ja, een beetje omdat de waarde van een vergelijkbare woning aldaar lager ligt. Maar ook dan zijn er nog wel wat zaken die je niet belicht, die e.e.a. in een ander (ongunstiger) daglicht kunnen zetten.
Kortweg: binnen NL blijven en creatief zijn biedt m.i. meer.
Ook de beste van allemaalquote:Op vrijdag 14 maart 2008 17:31 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nee, ik leid een fiscale sectie omdat de eerste de beste malloot op Fok! meer van fiscale zaken weet... Man, er klopt geen donder van wat je zegt en als ik naar een toelichting vraag verschuil je jezelf. Wat een wanvertoning!
[..]
Ik ben inderdaad de eerste beste maloot
Veel te simpel geredeneerd. Al was het maar omdat er mooie structuren te bedenken zijn om de negatieve gevolgen zo veel mogelijk uit te schakelen.
[..]
Ik denk niet dat ik jou zou inhuren
Leer het eerst eens spellen...
Maar gelukkig voel jij je voor het eerst in je leven superieur
Ik weet zeker dat het af hangt van de omstandigheden. In Nederland kom je met vermogen heel goed weg bij hoge rendementen, aangezien het behaalde rendement niet wordt belast, maar het fictieve.quote:Op vrijdag 14 maart 2008 17:40 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Wedden dat je stukken goedkoper uit bent in Belgie als je minimaal een miljoen prive hebt, een huis koopt en in Nederland werkt?
Fiscaal gezien? Ook dat is nog maar de vraag. Zoals jij het stelt is dat allesbehalve zeker.quote:Wedden ook dat als je een nieuw huis koopt/bouwt van meer dan 1.500.000 euro en werkt in Nederland je veel goedkoper uit bent in Belgie?
Wat een kromme zin... Maar goed: als je alles bij het oude laat dan zal door de bank genomen je te maken hebben met een hogere fiscale afdracht. Of daardoor ook de prijs van jouw woning daalt is nog maar de vraag. Zou kunnen, maar je gaat VEEL te kort door de bocht.quote:Wedden dat als de Bos wet ingevoerd wordt de kosten voor mensen met een huis van meer dan 1 miljoen euro stukken duurder en hun huizenprijs keldert?
Het inzicht is de eerste stap naar herstel.quote:Op vrijdag 14 maart 2008 17:42 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik ben inderdaad de eerste beste maloot
Ik denk vooral dat jij daar het geld niet voor hebt...quote:Ik denk niet dat ik jou zou inhuren
Die had je al opgebruikt tegen StefkeP... Hij was de eerste keer al niet sterk, maar in hoge frequentie daalt de amusementswaarde toch wel tot het nulpunt.quote:Maar gelukkig voel jij je voor het eerst in je leven superieur
Ook hier geldt dat herhaling e.e.a. ernstig verzwakt.quote:Ook de beste van allemaal
Hij die het verschil niet kent tussen vermaak en afgezeken wordenquote:Op vrijdag 14 maart 2008 17:53 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik weet zeker dat het af hangt van de omstandigheden. In Nederland kom je met vermogen heel goed weg bij hoge rendementen, aangezien het behaalde rendement niet wordt belast, maar het fictieve.
Ik noem maar wat.
Gelukkig maar dat je als je in Belgie woont je die rendementen niet meer kan behalen
[..]
Is wel zeker, lagere aanschafprijs of bouwprijs, wel HRA en geen vermogensrendementsheffing
Fiscaal gezien? Ook dat is nog maar de vraag. Zoals jij het stelt is dat allesbehalve zeker.
[..]
Wat een kromme zin... Maar goed: als je alles bij het oude laat dan zal door de bank genomen je te maken hebben met een hogere fiscale afdracht. Of daardoor ook de prijs van jouw woning daalt is nog maar de vraag. Zou kunnen, maar je gaat VEEL te kort door de bocht.
Hogere lasten leidt altijd tot een waardedaling
Hij die een probleem heeft met lezen naast nog vele andere problemenquote:Op vrijdag 14 maart 2008 17:56 schreef DS4 het volgende:
Ik denk vooral dat jij daar het geld niet voor hebt...![]()
[..]
Ongetwijfeld niet
Die had je al opgebruikt tegen StefkeP... Hij was de eerste keer al niet sterk, maar in hoge frequentie daalt de amusementswaarde toch wel tot het nulpunt.
[..]
Het was geen vermaak, maar een feit
Ook hier geldt dat herhaling e.e.a. ernstig verzwakt.
O.K.
Wat ben je toch een lulmuts...quote:Op vrijdag 14 maart 2008 18:09 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Gelukkig maar dat je als je in Belgie woont je die rendementen niet meer kan behalen
Blabla. Nee dus. Ik zou als ik jou was de wet er eens op nalezen. In plaats van maar een beetje blaten.quote:Is wel zeker, lagere aanschafprijs of bouwprijs, wel HRA en geen vermogensrendementsheffing
Dat is volslagen onzin.quote:Hogere lasten leidt altijd tot een waardedaling
Zei de persoon die niet door heeft dat hij er op gewezen wordt dat hij onzin aan het produceren is, dat keer op keer aan het bevestigen is en daarmee zichzelf in de zeik zet...quote:Hij die het verschil niet kent tussen vermaak en afgezeken worden
Dan begrijp je neem ik aan wel dat het mij werkelijk zal jeuken dat jij mijn diensten niet wenst af te nemen, net zoals men bij Bugatti niet zo verontrust is als bijstandsgerechtigden aangeven geen trek te hebben in een Bugatti.quote:
Je probeert met deze onzin daadwerkelijk wat te bereiken? Dan is het onbedoeld vermaak!quote:Het was geen vermaak
Gozertje toch...quote:Hij die een probleem heeft met lezen naast nog vele andere problemen
quote:Op vrijdag 14 maart 2008 18:27 schreef DS4 het volgende:
[..]
Wat ben je toch een lulmuts...
[..]
Als je geen idee waar je het over hebt kan je het ook gewoon zeggen
Blabla. Nee dus. Ik zou als ik jou was de wet er eens op nalezen. In plaats van maar een beetje blaten.
[..]
Gedaan en nu?
Dat is volslagen onzin.
Jij bent de kenner
Zei de persoon die niet door heeft dat hij er op gewezen wordt dat hij onzin aan het produceren is, dat keer op keer aan het bevestigen is en daarmee zichzelf in de zeik zet...
Wat jij wil
Sterk...quote:
Wat ben je toch een sukkeltje.quote:Op vrijdag 14 maart 2008 18:59 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Weet ik, alleen heb je de betekenis van de smilies nog niet uitgevonden. Maakt niet uit, kan best begrijpen dat het best moeilijk is
Als die topmensen hier inderdaad het geld waard zijn wat ze kosten, waarom worden hier dan zoveel buitenlandse managers heen gehaald en is er in het buitenland geen vraag naar hun Nederlandse equivalenten?quote:Op vrijdag 14 maart 2008 11:15 schreef speknek het volgende:
Scheepbouwer heeft gelijk, we hebben én loonmatiging, én de hoogste belastingvoet voor de hoogste inkomens, praktisch ter wereld. En als er dan een topmanager zichzelf schandalig verrijkt, is er niemand die denkt "tjoh, dat wil ik ook, laat ik m'n best eens doen", maar beginnen we een lynchmob en valt de Tweede Kamer over elkaar heen om nieuwe verboden in te voeren.
Wie over een huis van meer dan 1 miljoen beschikt en te stom is om dat belastingvrij te regelen zal zijn geld inderdaad snel kwijt zijnquote:Op vrijdag 14 maart 2008 17:40 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Wedden dat je stukken goedkoper uit bent in Belgie als je minimaal een miljoen prive hebt, een huis koopt en in Nederland werkt?
Wedden ook dat als je een nieuw huis koopt/bouwt van meer dan 1.500.000 euro en werkt in Nederland je veel goedkoper uit bent in Belgie?
Wedden dat als de Bos wet ingevoerd wordt de kosten voor mensen met een huis van meer dan 1 miljoen euro stukken duurder en hun huizenprijs keldert?
Natuurlijk zijn ze het geld niet waard wat ze kosten, maar dat zeg ik ook helemaal niet.quote:Op zaterdag 15 maart 2008 13:10 schreef Ankeiler het volgende:
Als die topmensen hier inderdaad het geld waard zijn wat ze kosten, waarom worden hier dan zoveel buitenlandse managers heen gehaald en is er in het buitenland geen vraag naar hun Nederlandse equivalenten?
Het hogere echelon is een en al inteelt man.
idd daarom is het ook de grootst mogelijke onzin dat ze ergens anders heen gaan, niemand wil ze hebbenquote:Op zaterdag 15 maart 2008 13:10 schreef Ankeiler het volgende:
[..]
Als die topmensen hier inderdaad het geld waard zijn wat ze kosten, waarom worden hier dan zoveel buitenlandse managers heen gehaald en is er in het buitenland geen vraag naar hun Nederlandse equivalenten?
Het hogere echelon is een en al inteelt man.
OK. Als je bezwaar hebt tegen mensen zwaar belasten die wel productief zijn (i.e. zelfstandig ondernemers, toptechneuten etc.) amen. Maar dat soort topmanagers die risicoloos binnenlopen (de ABN Amro top wilde niet voor niets perse dat ze overgenomen zouden worden door Barclays, dat zou ze tientallen miljoenen hebben opgeleverd) mogen ze van mij fiscaal hard aanpakken.quote:Op zaterdag 15 maart 2008 13:49 schreef speknek het volgende:
[..]
Natuurlijk zijn ze het geld niet waard wat ze kosten, maar dat zeg ik ook helemaal niet.
Interessante theorie. Ik laat 'm even bezinken.quote:Op zaterdag 15 maart 2008 14:27 schreef speknek het volgende:
Als je ze fiscaal hard aanpakt (wat nu ook al gebeurt), weet je tenminste zeker dat je nooit de echt goede, innovatieve mensen daar krijgt. Dan gaan ze alleen maar nog meer op safe spelen en hun eigen hachie veiligstellen.
Maar goed da jij er kijkt op hebt. blijkt ook wel uit je reactiequote:Op zaterdag 15 maart 2008 13:13 schreef Ankeiler het volgende:
[..]
Wie over een huis van meer dan 1 miljoen beschikt en te stom is om dat belastingvrij te regelen zal zijn geld inderdaad snel kwijt zijn
LOL... zo i dat en ex-politici helemaal man... die splitsen ze de NAVO en de VN alleen in de maag door veel te veel ontwikkelingshulp en door nederlandse jongens af te laten schieten door godsdienstwaanzinnige baarden.quote:Op zaterdag 15 maart 2008 13:59 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
idd daarom is het ook de grootst mogelijke onzin dat ze ergens anders heen gaan, niemand wil ze hebben
Innovatieve mensen krijgen geen hoog salaris, die werken voor zichzelf of worden beloond met patenten of stock options. Spelen dus absoluut niet op safe. Alleen een groot bedrijf kan hoge salarissen betalen, bij een klein bedrijf denk je dan al gauw aan een partnerschap dat je met aanmerkelijk belang e.d. kan regelen.quote:Op zaterdag 15 maart 2008 14:27 schreef speknek het volgende:
Als je ze fiscaal hard aanpakt (wat nu ook al gebeurt), weet je tenminste zeker dat je nooit de echt goede, innovatieve mensen daar krijgt. Dan gaan ze alleen maar nog meer op safe spelen en hun eigen hachie veiligstellen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |