abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57063080
quote:
Nederland is een land voor laagopgeleiden. Het heeft zijn hoogopgeleide inwoners te weinig te bieden. Zij trekken weg naar landen waar het aantrekkelijker is om te wonen en te werken.

"Ik zie niet dat er belemmeringen worden weggenomen voor bedrijven en dat het hier aantrekkelijker wordt voor hoogopgeleide mensen om te werken. Nederland is eerder een land voor laagopgeleiden", zegt Ad Scheepbouwer in een interview met FEM Business. Laagopgeleiden 'komen hier graag want we geven hun kansen en zekerheid'.

De bestuursvoorzitter van KPN is somber over de kansen om nieuwe bedrijven naar Nederland te halen. "Het probleem in Nederland is dat wij de voorwaarden niet hebben. Dus er komen niet heel veel nieuwe bedrijven hier, de bancaire sector vestigt zich hier niet. Als er dan bedrijven vertrekken en worden overgenomen gaat dat zeer doen."

Scheepbouwer heeft in dat verband ook forse kritiek op de rol van het kabinet. "Nederland is een land zonder plan. Er is geen consistent beleid. Dat is er al jaren niet." En: "Ik lees en hoor heel weinig over plannen om over tien jaar op een bepaald gebied leidend te worden."
En daar heeft meneer Scheepbouwer volledig gelijk in!
pi_57063109
Eens, ik zie mezelf ook binnen 10 a 15 jaar wegtrekken.
Elke vorm van stimulans of zelfontplooing word geremd door het kabinet dat nivellering als hoogste gedachtegoed heilig heeft verklaard.
pi_57063228
Denk je dat het dit kabinet het ook maar een biet kan bommen. De hoogopgeleiden trekken weg, nou en ????
pi_57063286
quote:
Op vrijdag 29 februari 2008 16:05 schreef TubewayDigital het volgende:
Denk je dat het dit kabinet het ook maar een biet kan bommen. De hoogopgeleiden trekken weg, nou en ????
Over 10 jaar, als er weinig tot geen belasting meer te schrapen valt van de veelverdiener om de laagverdienende loonwerker te kunnen ondersteunen in zijn te dure onderhoud, zullen ze wel spijt hebben hoop ik .
pi_57063332
quote:
Op vrijdag 29 februari 2008 16:07 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Over 10 jaar, als er weinig tot geen belasting meer te schrapen valt van de veelverdiener om de laagverdienende loonwerker te kunnen ondersteunen in zijn te dure onderhoud, zullen ze wel spijt hebben hoop ik .
jongen, dat gaat pas over 40/50/60 jaar fout en dan is de huidige elite allang uitgeregeerd en zijn hun kinderen ook allang vertrokken.

Snap het nou eens. Dit kabinet heeft niet het beste met nederland voor. Het is een parasiet die alleen maar aan zich zelf denkt. PvdA, VVD, CDA. 1 pot nat.
  vrijdag 29 februari 2008 @ 16:15:33 #6
139330 TNA
For the stars that shine
pi_57063493
Al die mensen die roepen dat ze gaan emigreren De emigratie is per jaar zo'n 150.000 (ca. 1%) terwijl vorig jaar 80% van de bevolking aangaf erover te denken
  vrijdag 29 februari 2008 @ 16:15:35 #7
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_57063495
Tja...maar dit is waar de burger voor kiest, je kan het kabinet wel de schuld geven, maar die zitten er omdat de meerderheid op die partijen stemt....

Triest maar waar....tel de jaren ook af tot ik weg ga...vrij simpel, nog even een paar opleidingen doen hier en ervaring op doen bij mijn huidige werkgever wat betrreft projectmanagement en dan foetsie...en thanks for the fish!
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
  vrijdag 29 februari 2008 @ 16:17:15 #8
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_57063536
Ach, kan me best voorstellen dat mensen wegtrekken. Ik zie mezelf hier ook niet mn hele leven wonen. Zie Duitsland of Denemarken wel zitten. Ik geef niet eens om geld of een grote carriere, maar de richting die Nederland op het moment opgaat is niet de mijne. Maar ach, wie weet komt er over een paar jaar opeens een kabinet wat wél verder dan hun eigen belang denkt en denk ik er dan weer helemaal anders over.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_57063542
Jup
  vrijdag 29 februari 2008 @ 16:17:43 #10
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_57063543
quote:
Op vrijdag 29 februari 2008 16:15 schreef TNA het volgende:
Al die mensen die roepen dat ze gaan emigreren De emigratie is per jaar zo'n 150.000 (ca. 1%) terwijl vorig jaar 80% van de bevolking aangaf erover te denken
tja die 80% denk er aan, maar de mensen die echt willen doen het ook, kan je heel hard om lachen...net zo hard en lang als jij wilt...tot de dag dat je beseft dat wat die Scheepsbouwer zegt, gewoon waar is.

Je kop in het zand steken zal je vast een hoop blijdschap geven.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
  vrijdag 29 februari 2008 @ 16:18:59 #11
139330 TNA
For the stars that shine
pi_57063575
quote:
Op vrijdag 29 februari 2008 16:17 schreef Semisane het volgende:

[..]

tja die 80% denk er aan, maar de mensen die echt willen doen het ook, kan je heel hard om lachen...net zo hard en lang als jij wilt...tot de dag dat je beseft dat wat die Scheepsbouwer zegt, gewoon waar is.

Je kop in het zand steken zal je vast een hoop blijdschap geven.
Ik steek mijn kop niet in het zand, maar concludeer alleen dat vrijwel iedereen roept "WE VERTREKKEN UIT DIT KUTLAND!" terwijl uiteindelijk vrijwel niemand het daadwerkelijk doet.
  vrijdag 29 februari 2008 @ 16:22:04 #12
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_57063640
quote:
Op vrijdag 29 februari 2008 16:18 schreef TNA het volgende:

[..]

Ik steek mijn kop niet in het zand, maar concludeer alleen dat vrijwel iedereen roept "WE VERTREKKEN UIT DIT KUTLAND!" terwijl uiteindelijk vrijwel niemand het daadwerkelijk doet.
Tja...dat kan, maar zoals ik zeg, degene die echt willen en er niet enkel zo nu en dan aan denken, gaan echt wel en vaak zijn dat dus degene die hoogopgeleid zijn.

En ik wil niet 1 van die achterblijvers zijn...die op een gegeven moment beseffen dat ze te lang op het foute feestje zijn blijven hangen, om het maar op een mislukt poëtische manier te zeggen.
  vrijdag 29 februari 2008 @ 16:23:38 #13
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_57063676
Als het overal elders in de wereld toffer wonen is, wat doet Scheepbouwer dan nog hier?
pi_57063702
quote:
En de emigratie is nog dalende ook (plus dat ze voor het grootste deel uit remigranten bestaat)
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_57063758
quote:
Op vrijdag 29 februari 2008 16:23 schreef Pool het volgende:
Als het overal elders in de wereld toffer wonen is, wat doet Scheepbouwer dan nog hier?
Voor hem is het wel aardig verdienen hier. Je generaliseerd nu wel extreem wat hij zegt.
  vrijdag 29 februari 2008 @ 16:27:09 #16
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_57063765
quote:
Op vrijdag 29 februari 2008 16:23 schreef Pool het volgende:
Je weet verder wel wie Scheepsbouwer is?
pi_57063797
quote:
Op vrijdag 29 februari 2008 16:27 schreef Semisane het volgende:

[..]

Grote bek, weinig visie en goed binnenlopen?
  vrijdag 29 februari 2008 @ 16:29:23 #18
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_57063819
quote:
Op vrijdag 29 februari 2008 16:28 schreef du_ke het volgende:

[..]

Nuff said toch? Heeft een mens meer redenen nodig om nog even in Nederland te blijven?
  vrijdag 29 februari 2008 @ 16:29:40 #19
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_57063824
quote:
Op vrijdag 29 februari 2008 16:24 schreef du_ke het volgende:

[..]

En de emigratie is nog dalende ook (plus dat ze voor het grootste deel uit remigranten bestaat)
Daarnaast natuurlijk de mensen die net over de grens in Belgie en Duitsland gaan wonen, wat ook niet echte emigratie is.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  vrijdag 29 februari 2008 @ 16:32:43 #20
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_57063884
quote:
Op vrijdag 29 februari 2008 16:27 schreef Semisane het volgende:

[..]

Als hij echt een topmanager is en als hij het echt zo slecht wonen vindt in Nederland, dan zoeken ze in andere landen toch ook wel topmanagers?
pi_57063895
quote:

[..]

Scheepbouwer heeft wel een punt hoor. Maar het is iets waar alle partijen zich schuldig aan maken. De PvdA is alleen maar bezig om veroeste verworvenheden intact te laten, het CDA vindt sowieso nooit iets en waait met alle winden mee, de VVD benadrukt altijd het kostenaspect maar is weinig gefocust op productiviteitsgroei (wel loonmatiging).

Met als resultaat dat Nederland tussen de Angelsaksische wereld en de Scandinavië in valt.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_57063904
quote:
Op vrijdag 29 februari 2008 16:29 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Daarnaast natuurlijk de mensen die net over de grens in Belgie en Duitsland gaan wonen, wat ook niet echte emigratie is.
Dat en nog een groep pensionados die Spanje leuker vinden dan Nederland is wel emigratie maar heeft weinig met opleiding te maken.
las laatst ergens dat het aantal jonge emigranten ca 10.000 per jaar is waarvan een aanzienlijk deel binnen enkele jaren weer terugkomt.
  vrijdag 29 februari 2008 @ 16:37:09 #23
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_57063961
quote:
Op vrijdag 29 februari 2008 16:33 schreef du_ke het volgende:

[..]

Dat en nog een groep pensionados die Spanje leuker vinden dan Nederland is wel emigratie maar heeft weinig met opleiding te maken.
las laatst ergens dat het aantal jonge emigranten ca 10.000 per jaar is waarvan een aanzienlijk deel binnen enkele jaren weer terugkomt.

maar we bestaan wel degelijk, de echte emigranten !

of het veel of weinig is laat ik even in het midden

Kaaskoppen in het buitenland
zonnig Brasil
  vrijdag 29 februari 2008 @ 16:43:46 #24
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_57064087
Als ik Scheepbouwer zijn redenatie doortrek, dan sluiten we toch gewoon de grenzen voor "laag opgeleide" immigranten? Zelfde resultaat; met als bijkomend voordeel dat het wat minder druk wordt in dit land; dit itt. de oplossing van Scheepbouwer. Of is dat weer te Wilders gedacht?

KPN directeuren die met steun van de overheid de grote ondernemer uithangen moet je niet al te sereuis nemen.

NB. Het is natuurlijk wel een klote kabinet; maar echt beter is het sinds Oude Drees ook niet geweest.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  vrijdag 29 februari 2008 @ 17:00:55 #25
203607 Ankeiler
Steen des aanstoots
pi_57064440
Ik denk dat er in dit land juist erg veel kansen zijn voor hoogopgeleiden. Er worden allerlei meestal zinloze opleidingseisen gesteld aan personeel voor laaggeschoolde baantjes. Het probleem is: het gaat hier niet om hoogopgeleiden met nuttige vakkennis, maar om afgestudeerden aan sociale academies en dergelijke. Deze verzinnen allerlei nieuwe regelgeving waar ze de productieve mensen mee aan banden leggen.
Hoogopgeleiden willen hier niet weg wegens de lage lonen maar wegens de vele regels en het gebrek aan betaalbare woonruimte.
pi_57064494
Die gast zou eens kritiek op zijn eigen bedrijf moeten hebben. KPN is zelf een middenmoter met hun semi-monopolypositie en slechte dienstverlening cq hoge prijzen.

Meneer Scheepbouwer mag eens uitleggen waarom Nederland jaar op jaar een top-export weet neer te zetten en een handelsoverschot van 50 miljard euro heeft (10% van het BBP). We doen het economische prima.

Waar hij wel gelijk in heeft zijn de hoge woonlasten door het restrictieve grondbeleid en de hypotheekrenteaftrek.
pi_57064783
Wat een zak, je hebt het wel tegen je eigen klanten Adje.
  vrijdag 29 februari 2008 @ 17:28:01 #28
203607 Ankeiler
Steen des aanstoots
pi_57064899
quote:
Op vrijdag 29 februari 2008 17:20 schreef NLweltmeister het volgende:
Wat een zak, je hebt het wel tegen je eigen klanten Adje.
als je KPN-klant bent pleit dat inderdaad niet voor je hersens ja.
pi_57064973
Had kpn ook niet een groot gedeelte van hun ict verplaatst naar india? En zodoende een redelijk groep hoog opgeleide mensen op straat gegooid?
  vrijdag 29 februari 2008 @ 17:41:10 #30
203607 Ankeiler
Steen des aanstoots
pi_57065075
quote:
Op vrijdag 29 februari 2008 17:33 schreef Basp1 het volgende:
Had kpn ook niet een groot gedeelte van hun ict verplaatst naar india? En zodoende een redelijk groep hoog opgeleide mensen op straat gegooid?
Inderdaad, paradoxaal genoeg is laagopgeleid servicewerk qua jobsecurity veel veiliger. Dat kan pas worden geoutsourced als robots door middel van teleoperatie kunnen worden aangestuurd tegen concurrerende tarieven.
pi_57065127
quote:
Op vrijdag 29 februari 2008 17:41 schreef Ankeiler het volgende:

[..]

Inderdaad, paradoxaal genoeg is laagopgeleid servicewerk qua jobsecurity veel veiliger. Dat kan pas worden geoutsourced als robots door middel van teleoperatie kunnen worden aangestuurd tegen concurrerende tarieven.
Waarom heb je dan in Amerika veel meer laagbetaald werk dan hier?

Antwoord: Omdat de lonen daar lager zijn en de noodzaak tot automatisering minder snel zichtbaar wordt.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_57065316
quote:
Op vrijdag 29 februari 2008 16:00 schreef Scorpie het volgende:
Eens, ik zie mezelf ook binnen 10 a 15 jaar wegtrekken.
Doe je toch niet
pi_57065353
quote:
Op vrijdag 29 februari 2008 17:44 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Antwoord: Omdat de lonen daar lager zijn en de noodzaak tot automatisering minder snel zichtbaar wordt.
Ik dacht dat sommige van die kaaskoppen naar de VS zijn gegaan omdat de lonen daar zoveel hoger zijn. (afhankelijk tegenworodig van de wisselkoers die men hanteerd)
pi_57065501
Het is ook vanwege het gevoel dat hoogopgeleide mensen willen vertrekken... je wordt aan alle kanten kaalgeplukt, tot aan je spaargeld toe. Ik weet niet of dat in andere landen beter is, maar dat lijkt me een grote reden om er vandoor te gaan.
Ja, ik generaliseer.
pi_57066865
quote:
Op vrijdag 29 februari 2008 16:37 schreef qwerty_x het volgende:

[..]

maar we bestaan wel degelijk, de echte emigranten !

of het veel of weinig is laat ik even in het midden

Kaaskoppen in het buitenland
Tuurlijk! En dat is zoalng het aantal relatief bescheiden blijft alleen maar prima . Zeker als ze succesvol worden profiteert hun Nederlandse netwerk daar ook van mee.
pi_57066892
quote:
Op vrijdag 29 februari 2008 17:56 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ik dacht dat sommige van die kaaskoppen naar de VS zijn gegaan omdat de lonen daar zoveel hoger zijn. (afhankelijk tegenworodig van de wisselkoers die men hanteerd)
Sommigen. Maar ik ben er indertijd in eerste instantie flink op achteruit gegaan. Dat was wel even schrikken.

Terugkijkend heb ik het vooral gedaan omdat ik het zat was om in een drukke en vijandige omgeving te wonen, moe werd van het gebrek aan ambitie bij mijn collega's en het management en last but not least geen vriendin kon vinden.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_57066956
quote:
Op vrijdag 29 februari 2008 19:06 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Sommigen. Maar ik ben er indertijd in eerste instantie flink op achteruit gegaan. Dat was wel even schrikken.

Terugkijkend heb ik het vooral gedaan omdat ik het zat was om in een drukke en vijandige omgeving te wonen, moe werd van het gebrek aan ambitie bij mijn collega's en het management en last but not least geen vriendin kon vinden.
"vijandige omgeving"? Het is hier toch geen Afghanistan?

Geen vriendin kon vinden? Zijn die vrouwkes in Amerika veel makkelijker?
Deuger, Woke & Gutmensch
  † In Memoriam † vrijdag 29 februari 2008 @ 19:09:24 #38
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_57066958
Oh, vandaar dat die producten en diensten van KPN zo slecht zijn geworden.
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
  vrijdag 29 februari 2008 @ 19:50:35 #39
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_57067987
Da's allemaal heel mooi dat ie dat zegt, maar welk land ondersteunt hoger-opgeleiden dan wel significant meer?

Engeland? .
De US? .
Frankrijk? (Dan moet ik Frans leren) .
Duitsland? (Idem, Duits leren) .
Australië? .
Nieuw-Zeeland? .

Hooguit, en echt hooguit, wat landen rond zuid-Oost Azië zoals Singapore en Hong-Kong, en misschien Dubai. De rest kan het wel vergeten.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_57068008
quote:
Op vrijdag 29 februari 2008 19:09 schreef Klopkoek het volgende:
Nederlandse vrouwen zijn gewoon kut. Trouwens ook een gevolg van een maatschappij waar hard werken niet beloond wordt.

[ Bericht 10% gewijzigd door Fastmatti op 29-02-2008 19:59:33 ]
pi_57068288
quote:
Op vrijdag 29 februari 2008 16:24 schreef du_ke het volgende:

[..]

Dus?
Misschien dat je emigreert voor jezelf en niet omdat de rest van het land dit doet. Nog precies één jaar trouwens en ben aan het aftellen
  vrijdag 29 februari 2008 @ 20:01:49 #42
153070 Rock_de_Braziliaan
Stranger than fiction
pi_57068301
quote:
Op vrijdag 29 februari 2008 19:51 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Nederlandse vrouwen zijn gewoon kut. Trouwens ook een gevolg van een maatschappij waar hard werken niet beloond wordt.
Dat jij nou 2e keuze bent...
"I think I'm in a tragedy"
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FZFG5PKw504[/youtube]
"In America today profit is privatized but risk is increasingly socialized"
pi_57068336
quote:
Op vrijdag 29 februari 2008 20:01 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]

Onder de gordel

Bovendien valt zij buiten de definitie van Nederlandse vrouw
pi_57068648
Maar goed jongens, blijven volhouden dat het hier zo goed gaat, dan komen we er wel met zijn allen, inclusief Polen, Antillianen, Marrokanen en niet te vergeten de minderheid; Nederlanders.
  vrijdag 29 februari 2008 @ 20:17:29 #45
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_57068699
quote:
Op vrijdag 29 februari 2008 20:15 schreef Scorpie het volgende:
Maar goed jongens, blijven volhouden dat het hier zo goed gaat, dan komen we er wel met zijn allen, inclusief Polen, Antillianen, Marrokanen en niet te vergeten de minderheid; Nederlanders.
Goh, ergens komt me die gedachte bekend voor. (En nee, geen Godwin.)
  vrijdag 29 februari 2008 @ 20:23:14 #46
153070 Rock_de_Braziliaan
Stranger than fiction
pi_57068861
quote:
Op vrijdag 29 februari 2008 20:03 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Onder de gordel

Bovendien valt zij buiten de definitie van Nederlandse vrouw
Ik kon het niet laten.
"I think I'm in a tragedy"
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FZFG5PKw504[/youtube]
"In America today profit is privatized but risk is increasingly socialized"
pi_57069099
quote:
Op vrijdag 29 februari 2008 20:17 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Goh, ergens komt me die gedachte bekend voor. (En nee, geen Godwin.)
We moeten de boel bij elkaar houden. 14.gif
pi_57069809
quote:
Op vrijdag 29 februari 2008 20:23 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]

Ik kon het niet laten.
Het was ook wel een beetje een schot voor open doel
pi_57069834
Maar om weer OT te komen. Nederland is gewoon geen kennisland, maar een handelsland. Altijd al geweest dus daar moeten we ons op concentreren.
  vrijdag 29 februari 2008 @ 20:56:49 #50
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_57069875
quote:

[..]

Nou, weinig visie... hij heeft KPN toch uit een behoorlijk uitzichtsloze positie weten te redden.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  vrijdag 29 februari 2008 @ 20:57:24 #51
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_57069888
quote:
Op vrijdag 29 februari 2008 19:50 schreef Yildiz het volgende:
Da's allemaal heel mooi dat ie dat zegt, maar welk land ondersteunt hoger-opgeleiden dan wel significant meer?

Engeland? .
De US? .
Australië? .
Nieuw-Zeeland? .

Hooguit, en echt hooguit, wat landen rond zuid-Oost Azië zoals Singapore en Hong-Kong, en misschien Dubai. De rest kan het wel vergeten.
Beetje hoogopgeleide spreekt vloeiend Duits en Frans he. .
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_57070136
quote:
Je kunt wel lachen daarom maar eigenlijk is het in en in treist dat de overheid zó ver gaat dat hun eigen bevolking er aan denkt om hun vaderland te verlaten. Je moet je eens gaan afvragen waarom dat zoveel mensen er aan denken om te emigreren... 80% vind ik niet normaal.
pi_57070254
quote:
Op vrijdag 29 februari 2008 19:09 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Zie Natalee H.
pi_57071033
Scheepbouwer heeft helemaal gelijk.

Ook mijn broertje die cum-laude zijn master op nyenrode heeft gehaald, gaat dit jaar emigreren...

Wanneer stoppen we nou eens met het straffen van de hardwerkende en hoogopgeleiden mensen?
pi_57071758
quote:
Op vrijdag 29 februari 2008 20:56 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

Nou, weinig visie... hij heeft KPN toch uit een behoorlijk uitzichtsloze positie weten te redden.
Ja, hun monopolypositie uitbuiten... geniale visie .
pi_57071803
Dat probleem is echt niet alleen Nederlands, alle grote welvarende landen in West-Europa doen dat. Ik betwijfel of iedereen ook massaal vlucht voor wat belastingen. Laatst bleek uit onderzoek (gelezen in de krant) dat de meeste emigranten weggaan om rust te vinden. Belastingen waren oorzaak nummer 6 ofzo(nog geen 10% noemde dit als hoofdoorzaak). Het gaat vooral om avontuur, meer ruimte en een rustigere gemoedelijkere omgeving.

Anderzijds moeten we dit in de gaten houden en in mijn ogen moet de staat kleiner(dus goedkoper) kunnen zodat mensen meer kans krijgen om hun eigen boontjes te doppen.
pi_57072172
Ach minder werken en dus minderbelasting betalen is ook een optie.
Dan krijgen we misschien wel zorgtoeslag, kindertoeslag en die dingen waar je wel belasting voor betaald maar geen recht op hebt om dat het gezinsinkomen te hoog is.
pi_57072270
quote:
Op vrijdag 29 februari 2008 22:32 schreef HarryP het volgende:
Ach minder werken en dus minderbelasting betalen is ook een optie.
Dan krijgen we misschien wel zorgtoeslag, kindertoeslag en die dingen waar je wel belasting voor betaald maar geen recht op hebt om dat het gezinsinkomen te hoog is.
Je loon hangt natuurlijk niet alleen van uurtjes af. Als je 40 uur buffelt in een fabriek heb je nog steeds tamelijk weinig te verteren. Dat zal jouw misschien geen hol uitmaken omdat het jouw situatie niet is.
Al moet ik zeggen dat ik die toeslagen ook wel een beetje raar vind Ik en mijn vriendin krijgen 20 euro zorgtoeslag, nu vraag ik je. Houdt dat geld in je zak en laat mij gewoon 20 euro minder belasting betalen...dat is makkelijker en goedkoper.

Het systeem moet gewoon veel simpeler en enkel fungeren als vangnet, een gegarandeerd sociaal minimum. Daar kan ik mee leven. Maar schuiven met wat tientjes hier en daar is onzin.
pi_57072322
quote:
Op vrijdag 29 februari 2008 22:36 schreef sneakypete het volgende:

[..]

Je loon hangt natuurlijk niet alleen van uurtjes af. Als je 40 uur buffelt in een fabriek heb je nog steeds tamelijk weinig te verteren. Dat zal jouw misschien geen hol uitmaken omdat het jouw situatie niet is.
Al moet ik zeggen dat ik die toeslagen ook wel een beetje raar vind Ik en mijn vriendin krijgen 20 euro zorgtoeslag, nu vraag ik je. Houdt dat geld in je zak en laat mij gewoon 20 euro minder belasting betalen...dat is makkelijker en goedkoper.

Het systeem moet gewoon veel simpeler en enkel fungeren als vangnet, een gegarandeerd sociaal minimum. Daar kan ik mee leven. Maar schuiven met wat tientjes hier en daar is onzin.
De PvdA was er dan ook tegen.... Maar dat is eerder iets technisch in plaats van ideologisch.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_57072375
Ik prefereer de technische benadering. Ideologisch kom je uit op 2 keuzes:
1 het is onrechtvaardig om armoede te accepteren in een rijk land. Geld dus herverdelen zodat iedereen rondkomt
2 het is onrechtvaardig om mensen hun geld af te pakken en dus afblijven.

Technisch bekeken wordt het interessanter en ga je bijv afwegen hoeveel misdaad en verpaupering het scheelt als je een bepaalde mate sociale zekerheid afdwingt.
pi_57072415
quote:
Op vrijdag 29 februari 2008 22:40 schreef sneakypete het volgende:
Ik prefereer de technische benadering. Ideologisch kom je uit op 2 keuzes:
1 het is onrechtvaardig om armoede te accepteren in een rijk land. Geld dus herverdelen zodat iedereen rondkomt
2 het is onrechtvaardig om mensen hun geld af te pakken en dus afblijven.

Technisch bekeken wordt het interessanter en ga je bijv afwegen hoeveel misdaad en verpaupering het scheelt als je een bepaalde mate sociale zekerheid afdwingt.
D'66 is dan jou partij.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_57072509
Dat idee krijg ik ook wel de laatste tijd. Voor de volgende verkiezingen twijfel ik tussen VVD en D66. Economisch zou ik gaan voor de meest liberale partij omdat Nederland tegenwicht behoeft aan de aanstellerij van de socialisten. Begrijp me niet verkeerd, ik beschouw mezelf ook als een arbeider en ik wil ook mijn recht halen. Maar ik vind dat Nederland zó sociaal is, dat het asociale vormen aanneemt. Niet de hardwerkende arbeider wordt beschermd, maar vooral de luie aansteller die net doet of hij arm is en geen kansen had.

Mijn bezwaar bij de VVD ligt wel bij bepaalde standpunten over minderheden. Die kruistocht tegen de islam heeft gewoon geen zin. Maar de D66 vind ik weer iets TE midden, iets te weinig gericht op echte actie.
Maarja tzt ga ik eens goed de debatten volgen
pi_57076208
quote:
Op vrijdag 29 februari 2008 22:17 schreef sneakypete het volgende:
Belastingen waren oorzaak nummer 6 ofzo(nog geen 10% noemde dit als hoofdoorzaak). Het gaat vooral om avontuur, meer ruimte en een rustigere gemoedelijkere omgeving.
Klopt als een bus. Als je naar het buitenland emigreert, dan gaat er heel wat door je heen, maar je denkt niet aan belastingen. Maar als je eenmaal gesettled bent en je vult je belastingpapieren in, dan kom je tot de conclusie dat minder belastingen een hele vette bonus zijn.

En wat betreft die vijandigheid in Nederland Klopkoek, nee het is geen Afghanistan. Het gaat mij om de Nederlandse horkerigheid, de vijandigheid in het uitgaansleven, het opgefokte rijgedrag van de Nederlander, het voetbal hooliganisme en dat infantiele vandalisme dat je overal tegenkomt. Wij hebben dat hier niet. En het kost je geen cent extra.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  zaterdag 1 maart 2008 @ 09:48:04 #64
14509 reem
Correspondent in Buenos Aires
pi_57076577
Nederland is OOK een land voor laagopgeleiden. Want of mijnheer het nou leuk vindt of niet, ook die mensen maken deel uit van 'onze' maatschappij. Niet iedereen is gezegend met een (boven) gemiddelde intelligentie. Het klinkt nu alsof het een keuze is voor veel mensen om laagopgeleid te zijn. Daarnaast wordt er naar mijn mening te snel de link gelegd: hoogopgeleid = harde werker, laagopgeleid = luie flikker.

Ik heb een paar zomers gewerkt in fabriek. Zowel op de productieafdeling (hardcore arbeiderswerk) als kantoor. Daar werd mij al snel duidelijk dat er in de productie veel harder werd gewerkt dan op kantoor.

Natuurlijk hoef je mensen niet te 'bestraffen' voor het feit dat ze hebben doorgeleerd, maar zo bijzonder is het nou ook allemaal weer niet. Als je gezegend bent met een bovengemiddelde intelligentie is 't HBO of de Uni goed te doen. Dus een enorm verschil in inkomen alleen daarom, lijkt mij absoluut niet gerechtvaardigd.

Ik ben er trots op dat Nederland OOK een land is voor laagopgeleiden.
[b]@RemiLehmann[/b]
  zaterdag 1 maart 2008 @ 11:34:48 #65
203607 Ankeiler
Steen des aanstoots
pi_57077971
quote:
Op vrijdag 29 februari 2008 17:44 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Dat zeker;vanwege de hoge loonkosten beschikken Europese en Japanse fabrikanten over hypermoderne machines en robots. Ze moeten wel.
Ik denk ook omdat Amerika veel dunner bevolkt is dan Nederland er meer fysiek zwaar werk is dan hier. Ook zijn er minder wetten en regels dan hier, waardoor allerlei administratief personeel zoals arbomedewerkers en dergelijke daar domweg ontbreekt.
  zaterdag 1 maart 2008 @ 11:43:36 #66
203607 Ankeiler
Steen des aanstoots
pi_57078134
quote:
Op vrijdag 29 februari 2008 20:01 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]

Alles wat je over het verband tussen populariteit bij vrouwen en je waarde als mens hoeft te weten, is dat Klaas Bruinsma en Marc Dutroux de vrouwen niet van zich af konden slaan.
pi_57078140
quote:
Op vrijdag 29 februari 2008 16:32 schreef Pool het volgende:

[..]

Als hij echt een topmanager is en als hij het echt zo slecht wonen vindt in Nederland, dan zoeken ze in andere landen toch ook wel topmanagers?
in het buitenland hoeven ze die middelmatige ceo`s uit NL niet te hebben
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  zaterdag 1 maart 2008 @ 11:44:09 #68
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_57078141
quote:
Op vrijdag 29 februari 2008 21:47 schreef draaijer het volgende:
Wanneer stoppen we nou eens met het straffen van de hardwerkende en hoogopgeleiden mensen?
Ik denk nooit ik denk dat men blijft nivelleren tot men een ons weegt en met het huidige kabinet en de jaloeziebelastingen en zo zie ik het progresieve belastingstelsel alleen maar erger worden.

En zich over een paar decennia zich maar afvragen waarom het zo slecht gaat met Nederland……
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  zaterdag 1 maart 2008 @ 11:44:45 #69
203607 Ankeiler
Steen des aanstoots
pi_57078159
quote:
Op vrijdag 29 februari 2008 20:54 schreef Fastmatti het volgende:
Maar om weer OT te komen. Nederland is gewoon geen kennisland, maar een handelsland. Altijd al geweest dus daar moeten we ons op concentreren.
Dan moet je wel iets hebben om te verhandelen.
pi_57078246
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 08:35 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Klopt als een bus. Als je naar het buitenland emigreert, dan gaat er heel wat door je heen, maar je denkt niet aan belastingen. Maar als je eenmaal gesettled bent en je vult je belastingpapieren in, dan kom je tot de conclusie dat minder belastingen een hele vette bonus zijn.

En wat betreft die vijandigheid in Nederland Klopkoek, nee het is geen Afghanistan. Het gaat mij om de Nederlandse horkerigheid, de vijandigheid in het uitgaansleven, het opgefokte rijgedrag van de Nederlander, het voetbal hooliganisme en dat infantiele vandalisme dat je overal tegenkomt. Wij hebben dat hier niet. En het kost je geen cent extra.
nou ik heb andere dingen gezien
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
  zaterdag 1 maart 2008 @ 11:50:47 #71
203607 Ankeiler
Steen des aanstoots
pi_57078260
quote:

[..]

Ondernemers hebben graag hoog opgeleide mensen. Die zijn namelijk voorspelbaar en gedragen zich volgens de regels die ze op school hebben geleerd. Zo iemand als Scheepsbouwer wil graag veel van deze grondstof.
Een echte ondernemer is nauwelijks opgeleid. Vaak gaat het om dyslectische mensen met een enorme wilskracht en persoonlijk charisma, maar vooral met een onovertroffen mensenkennis. Deze mensen zijn de concurrenten van Scheepsbouwer en als Nederland geen corporatistisch broeinest was geweest, de erfenis van de nazibezetting, hadden de echte ondernemers de rotte toko van deze opgeblazen windbuil reeds met huid en haar verslonden.
pi_57078298
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 11:44 schreef Ankeiler het volgende:

[..]

Dan moet je wel iets hebben om te verhandelen.
grote chemie sector
2 de grootste landbouw exporteur
localisatie voor de rest van de EU
etc.
  zaterdag 1 maart 2008 @ 11:54:26 #73
203607 Ankeiler
Steen des aanstoots
pi_57078334
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 11:52 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

grote chemie sector
2 de grootste landbouw exporteur
localisatie voor de rest van de EU
etc.
Precies; dankzij onze KENNIS en onze INDUSTRIE dus.
  zaterdag 1 maart 2008 @ 11:56:34 #74
203607 Ankeiler
Steen des aanstoots
pi_57078377
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 11:43 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

in het buitenland hoeven ze die middelmatige ceo`s uit NL niet te hebben
In het buitenland is de bedrijfscultuur erg hiërarchisch.
Nederlanders zijn erg achterbaks en kruiperig, daarom doen autoritaire buitenlandse bazen het hier ook zo goed. Niet loelen maar poetsen en dergelijke. In het buitenland wordt de coöperatieve Nederlandse houding als zwak gezien.
pi_57078528
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 11:56 schreef Ankeiler het volgende:

[..]

Nederlanders zijn erg achterbaks en kruiperig, daarom doen autoritaire buitenlandse bazen het hier ook zo goed. Niet loelen maar poetsen en dergelijke. In het buitenland wordt de coöperatieve Nederlandse houding als zwak gezien.
kan wel zo zijn echter zijn we per werknemer wel het productiefste dus wat afwijken van die strakke lijn structuur heeft zijn voordelen
  zaterdag 1 maart 2008 @ 12:07:09 #76
203607 Ankeiler
Steen des aanstoots
pi_57078555
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 12:05 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

kan wel zo zijn echter zijn we per werknemer wel het productiefste dus wat afwijken van die strakke lijn structuur heeft zijn voordelen
Dat klopt ook; maar goed, daar denken ze in het buitenland dus anders over. Waarom ze hier die duurbetaalde blaasmakaken zonodig binnen willen halen snap ik ook niet, maar goed.
pi_57078593
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 11:56 schreef Ankeiler het volgende:

[..]

Nederlanders zijn erg achterbaks en kruiperig,
Dit is zo niet waar. Nederlanders zijn juist zo gehaat omdat ze alles recht in iemands gezicht zeggen. Totaal het tegenovergestelde van bovenstaande bewering.
pi_57078650
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 09:48 schreef reem het volgende:
Ik heb een paar zomers gewerkt in fabriek. Zowel op de productieafdeling (hardcore arbeiderswerk) als kantoor. Daar werd mij al snel duidelijk dat er in de productie veel harder werd gewerkt dan op kantoor.
Fysiek zullen ze best harder werken, maar mentaal.... Bovendien worden dit soort kantoren overspoeld door MBO-ers dus ook de kantoorpikkie's zijn laag opgeleid.
pi_57078667
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 12:07 schreef Ankeiler het volgende:

[..]

Dat klopt ook; maar goed, daar denken ze in het buitenland dus anders over. Waarom ze hier die duurbetaalde blaasmakaken zonodig binnen willen halen snap ik ook niet, maar goed.
Omdat er niet genoeg Nederlanders zijn die alles opzij willen zetten voor hun werk. Logisch, je krijgt er toch niks voor terug.
pi_57078749
quote:
Op vrijdag 29 februari 2008 20:01 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Dus?
Misschien dat je emigreert voor jezelf en niet omdat de rest van het land dit doet. Nog precies één jaar trouwens en ben aan het aftellen
Ik hoop voor je dat het gras aan de andere kant echt groener is .
  zaterdag 1 maart 2008 @ 12:27:28 #81
203607 Ankeiler
Steen des aanstoots
pi_57078977
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 12:09 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Dit is zo niet waar. Nederlanders zijn juist zo gehaat omdat ze alles recht in iemands gezicht zeggen. Totaal het tegenovergestelde van bovenstaande bewering.
Nederlanders zijn inderdaad minder hiërarchisch dan, zeg, Amerikanen. Mensen direct wat in hun gezicht zeggen is daar een symptoom van. De achterbaksheid komt meer naar voren in het veel voorkomen van roddel en achterklap.
  zaterdag 1 maart 2008 @ 12:28:45 #82
203607 Ankeiler
Steen des aanstoots
pi_57079010
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 12:12 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Omdat er niet genoeg Nederlanders zijn die alles opzij willen zetten voor hun werk. Logisch, je krijgt er toch niks voor terug.
Denk je? Stel je werkt vijf jaar als CEO, dan heb je voldoende geld bij elkaar geharkt om de rest van je leven als een vorst te leven. Ik zou het wel willen.
pi_57079087
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 12:27 schreef Ankeiler het volgende:

[..]

Nederlanders zijn inderdaad minder hiërarchisch dan, zeg, Amerikanen. Mensen direct wat in hun gezicht zeggen is daar een symptoom van. De achterbaksheid komt meer naar voren in het veel voorkomen van roddel en achterklap.
Dan weet jij niet wat achterbaks is. Sterker nog als het echt achterbaks zou zijn dan zou je het niet eens merken
pi_57079095
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 12:28 schreef Ankeiler het volgende:

[..]

Denk je? Stel je werkt vijf jaar als CEO, dan heb je voldoende geld bij elkaar geharkt om de rest van je leven als een vorst te leven. Ik zou het wel willen.
Het probleem zit hem in de weg naar de top
pi_57079173
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 12:16 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ik hoop voor je dat het gras aan de andere kant echt groener is .
Geen idee, maar dan hebben we het op zijn minst geprobeerd
pi_57079188
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 12:35 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Geen idee, maar dan hebben we het op zijn minst geprobeerd
Daarom dat kan nooit kwaad
  zaterdag 1 maart 2008 @ 12:39:48 #87
203607 Ankeiler
Steen des aanstoots
pi_57079248
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 12:32 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Het probleem zit hem in de weg naar de top
Inderdaad, volgens mij is het veel slimmer om zelf een bedrijf op te richten in een niche, een paar flinke, venijnige happen te nemen uit grote concurrrenten en dan je toko over te laten nemen door zo'n groot bedrijf voor veel geld. Bij voorkeur zorg je dat twee of drie grote concurrenten tegen elkaar opbieden
pi_57079410
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 12:27 schreef Ankeiler het volgende:

[..]

dat is overal en in elk land zo
  zaterdag 1 maart 2008 @ 17:48:06 #89
207527 SchoppenKoning
The Ace of Spades is overrated
pi_57085115
Ben het wel met Ad eens.
Als de Nederlandse regering eens afvraagt waarom er 70000 financiele experts in London en omgeving wonen. Die hebben een groot aandeel hebben aan de Britse economie.
Dat is niet alleen zo omdat je netto meer verdient aan de andere kant van de beek, maar omdat daar ambitie wel beloond en gewaardeerd wordt.
Als je in Nederland meer dan 50 uur per week werkt word je nog net niet voor gek verklaard. Als je utlegt dat je in je avonduren nog wat cursussen aan het volgen bent om je arbeidspositie meer te verbeteren ben je eerder een uitslover dan een ambitieus persoon.
hoogste belasting tarief op overwerken... belachelijk. Wat voor signaal denk je als overheid hier mee te geven.
Kort door de bocht, het maaiveld is hier in Nederland een stuk meer aanwezig.

Het verschil is dat er hier in Nederland vaak wordt uitgegaan van de minder bedeelden. Zorg er maar voor dat iedereen in de samenleving kan meekomen. Dat het ten koste gaat van het ambitieniveau van die top 20% van de samenleving boeit weer een stuk minder.
pi_57085200
word wakker mensen. Overal is het klote. Dan kun je nog beter wonen op een plek waar je de taal spreekt.
pi_57085243
Als je eenmaal hoog opgeleid bent trek je weg naar een land waar je minder afdraagt aan belastingen, je voor je opleiding en hard werken dus gewaardeerd wordt i.t.t. in NL, het groter is qua leefomgeving en waar men wat minder bekrompen is.
pi_57085378
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 17:50 schreef Toffe_Ellende het volgende:
word wakker mensen. Overal is het klote. Dan kun je nog beter wonen op een plek waar je de taal spreekt.
dit dus
en om er nog een spreuk bij te doen.

Geld is een middel geen doel.
pi_57085404
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 17:50 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Lees eens dit topic door. Misschien begrijp je dan wat men wil zeggen
  zaterdag 1 maart 2008 @ 17:58:38 #94
203607 Ankeiler
Steen des aanstoots
pi_57085416
Ik snap de toegevoegde waarde van een hoge opleiding niet helemaal. Niet voor niets vragen ze in immigratieland Australië geen theoretische ouwehoeren maar vakmensen zoals timmerlieden etc.
pi_57085476
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 17:57 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

dit dus
en om er nog een spreuk bij te doen.

Geld is een middel geen doel.
Geld helpt de kwaliteit van leven te verhogen. Je kan NOG meer genieten dan je al doet. PUNT
pi_57085525
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 17:58 schreef Ankeiler het volgende:
Ik snap de toegevoegde waarde van een hoge opleiding niet helemaal. Niet voor niets vragen ze in immigratieland Australië geen theoretische ouwehoeren maar vakmensen zoals timmerlieden etc.
De reden dat ze de hoge opleiding erbij betrekken is dat het gaat over de mensen die voor een groot deel van hun salaris in de 52% salaris categorie zitten. Dus ze nemen aan dat alle hoog opgeleiden een goed betaalde baan hebben, wat veel ook het geval is. Die mensen gaan vanwege het belasting klimaat weg. Gelijk hebben ze.

Mijn broertje gaat over 3 maanden emigreren vanwege dezelfde redenen.
pi_57085793
quote:

[..]

Niet hij, maar wij, de burgers, hebben KPN gered,
Zalm heeft flink wat extra uitgegeven aandelen bijgekocht om die tent te redden.
  zaterdag 1 maart 2008 @ 18:20:48 #98
203607 Ankeiler
Steen des aanstoots
pi_57085856
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 18:02 schreef draaijer het volgende:

[..]

De reden dat ze de hoge opleiding erbij betrekken is dat het gaat over de mensen die voor een groot deel van hun salaris in de 52% salaris categorie zitten. Dus ze nemen aan dat alle hoog opgeleiden een goed betaalde baan hebben, wat veel ook het geval is. Die mensen gaan vanwege het belasting klimaat weg. Gelijk hebben ze.

Hoeveel van die hoogbetaalden vervullen banen die maar weinig mensen kunnen vervullen? managers e.d. is tegenwoordig een groot overschot aan. Juridische ouwehoeren e.d. kunnen ze in het buitenland al helemaal missen als kiespijn.
pi_57086045
Zakkenvullers het land uit , dan wordt het belastinggeld van de laag opgeleiden ook weer teruggestort naar de laag opgeleiden. ipv te duren huizen en salarissen spekken.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
  zaterdag 1 maart 2008 @ 18:38:02 #100
203607 Ankeiler
Steen des aanstoots
pi_57086207
Er werd een brug gebouwd. Eerst was de doorvaart gratis, maar er moest betaald gaan worden. Naast de brugwachter kwam er een kassier. En omdat deze mensen ook salaris moesten krijgen werd er een er een boekhouder aangesteld, die op zijn beurt een typiste nodig had. Dat waren al vier mensen en die vereisten leiding. Dus benoemde men een chef. Inmiddels was er best wel veel telefoonverkeer en post dus werd er een receptioniste/telefoniste aangenomen. Dit team kon niet zomaar alleen kan aanmodderen, dus werd er een hogere chef aangesteld die direct in verbinding stond met een hoofdambtenaar. Daarop volgde de benoeming van een directeur, die korte tijd later een directiesecretaris nodig had. Toen was alles zo ingewikkeld geworden, dat er een Raad van Bestuur in het leven werd geroepen. De Raad van Bestuur besloot dat er bezuinigd moest worden, waarop de brugwachter werd ontslagen.
pi_57086238
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 18:20 schreef Ankeiler het volgende:

[..]

Hoeveel van die hoogbetaalden vervullen banen die maar weinig mensen kunnen vervullen? managers e.d. is tegenwoordig een groot overschot aan. Juridische ouwehoeren e.d. kunnen ze in het buitenland al helemaal missen als kiespijn.
Knul, word eens wakker.. Er worden dikke pay checks geboden voor de NL manager. En als het zo zou zijn dat jan allemaal een management functie zou kunnen vervullen, waarom vind ik samen met mijn werkgever dan geen goede managers binnen onze business unit. Gewoon omdat er maar weinig goede manager te vinden zijn. Dat zelfs in de ICT markt.

Maar goed.. Dat zal wel aan je voorbij zijn gegaan
  zaterdag 1 maart 2008 @ 18:43:23 #102
203607 Ankeiler
Steen des aanstoots
pi_57086320
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 18:39 schreef draaijer het volgende:

[..]

Knul, word eens wakker.. Er worden dikke pay checks geboden voor de NL manager. En als het zo zou zijn dat jan allemaal een management functie zou kunnen vervullen, waarom vind ik samen met mijn werkgever dan geen goede managers binnen onze business unit. Gewoon omdat er maar weinig goede manager te vinden zijn. Dat zelfs in de ICT markt.

Maar goed.. Dat zal wel aan je voorbij zijn gegaan
Zoek dan beter. Het gaat om breed inzetbare ouwehieren waaraan een minimum aan vakkennis wordt gevraagd dus daar is dit landvan vergeven. In ieder geval binnen de ICT is er een overschot aan managers en een tekort aan vakmensen.
pi_57086514
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 18:43 schreef Ankeiler het volgende:

[..]

Zoek dan beter. Het gaat om breed inzetbare ouwehieren waaraan een minimum aan vakkennis wordt gevraagd dus daar is dit landvan vergeven. In ieder geval binnen de ICT is er een overschot aan managers en een tekort aan vakmensen.
Je beschrijft dus precies de maaiveldcultuur. Waarom zou je goed in je vak willen zijn als je met gewoon een beetje meelullen het meeste bereikt?
pi_57086635
Vooral ingenieurs zijn erg ondergewaardeerd en zouden eigenlijk massaal Nederland de rug toe moeten keren.
  zaterdag 1 maart 2008 @ 18:57:01 #105
203607 Ankeiler
Steen des aanstoots
pi_57086638
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 18:51 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Je beschrijft dus precies de maaiveldcultuur. Waarom zou je goed in je vak willen zijn als je met gewoon een beetje meelullen het meeste bereikt?
Precies, vergeet ook niet dat al te competente mensen als een bedreiging worden gezien. vandaar dat de ongevaarlijkste minkukel boven komt drijven. Vakmensen worden hier inderdaad onderbetaald en die emigreren dan ook. Maar als ik lijnfunctionarissen hoor miepen over hoe weinig ze gewaardeerd worden, moet ik wel een beetje lachen.
  zaterdag 1 maart 2008 @ 18:58:59 #106
203607 Ankeiler
Steen des aanstoots
pi_57086676
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 18:56 schreef Fastmatti het volgende:
Vooral ingenieurs zijn erg ondergewaardeerd en zouden eigenlijk massaal Nederland de rug toe moeten keren.
Ben ik met je eens. Voor vergelijkbare functies wordt in de VS het dubbele betaald.
pi_57086722
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 18:57 schreef Ankeiler het volgende:

[..]

Precies, vergeet ook niet dat al te competente mensen als een bedreiging worden gezien. vandaar dat de ongevaarlijkste minkukel boven komt drijven. Vakmensen worden hier inderdaad onderbetaald en die emigreren dan ook. Maar als ik lijnfunctionarissen hoor miepen over hoe weinig ze gewaardeerd worden, moet ik wel een beetje lachen.
Gast het gaat niet om die waarderen. WAKE UP!!!
Het gaat om de vreselijk hoeveelheid geld wat je mag afdragen als je hard, veel hebt gewerkt op een top functie. Ik heb "bijna" de helft van mijn salaris mogen afdragen.. Ik werk me helemaal suf en men plukt je kaal

btw
Als er goede managers zouden zijn, dan hadden de recruitment bedrijven die wij altijd gebruiken vast wel een trommel met meer dan competente managers open getrokken. Alleen jammer dat ze er niet op zijn gekomen.
pi_57086749
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 18:58 schreef Ankeiler het volgende:

[..]

Ben ik met je eens. Voor vergelijkbare functies wordt in de VS het dubbele betaald.
Dus in de VS hou je bijna net zo weinig over
Euro Vs. Dollar => 1,51
pi_57086763
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 19:02 schreef draaijer het volgende:

[..]

Dus in de VS hou je bijna net zo weinig over
Euro Vs. Dollar => 1,51
Ik had toch wel verwacht dat jij had begrepen dat in de VS een dollar een dollar is en in de EU een euro een euro. Waar je dus op beide continenten ongeveer evenveel van kan kopen.
pi_57086931
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 19:02 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Ik had toch wel verwacht dat jij had begrepen dat in de VS een dollar een dollar is en in de EU een euro een euro. Waar je dus op beide continenten ongeveer evenveel van kan kopen.
Was een flauw grapje.. Als je je gezin meeneemt heb je gelijk
pi_57086944
Volgens mij snapt niemand hier wat die Scheepbouwer bedoelt, allemaal laagopgeleiden hier blijkbaar

De beste man bedoelt dat er voor de hoogopgeleiden betere banen en bedrijven in het buitenland zijn (met als voorbeeld de bancaire sector). Iedere echte topper op financieel gebied gaat naar Londen, New York, Chicago, Luxemburg of Zwitserland. Waarom: Omdat daar de top fiancials van de wereld zitten, die willen zich blijkbaar niet in Nederland vestigen.

Dat hele gezeik over belasting, slecht weer of wat dan ook gaat het helemaal niet over.
ik ben sowieso da bomb
  zaterdag 1 maart 2008 @ 19:18:22 #112
203607 Ankeiler
Steen des aanstoots
pi_57087076
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 19:00 schreef draaijer het volgende:

[..]

Het gaat om de vreselijk hoeveelheid geld wat je mag afdragen als je hard, veel hebt gewerkt op een top functie. Ik heb "bijna" de helft van mijn salaris mogen afdragen.. Ik werk me helemaal suf en men plukt je kaal
Laat je dan verlonen via een eigen rechtspersoon (salaris-BV). Zo kan je veel meer aftrekken. Ik zou zeggen: zoek een goede fiscalist.
quote:
btw
Als er goede managers zouden zijn, dan hadden de recruitment bedrijven die wij altijd gebruiken vast wel een trommel met meer dan competente managers open getrokken. Alleen jammer dat ze er niet op zijn gekomen.
Wat zijn volgens jou de kenmerken van een goede manager?
  zaterdag 1 maart 2008 @ 19:21:47 #113
203607 Ankeiler
Steen des aanstoots
pi_57087132
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 19:11 schreef Nietszeggendwezentje het volgende:
Volgens mij snapt niemand hier wat die Scheepbouwer bedoelt, allemaal laagopgeleiden hier blijkbaar

De beste man bedoelt dat er voor de hoogopgeleiden betere banen en bedrijven in het buitenland zijn (met als voorbeeld de bancaire sector). Iedere echte topper op financieel gebied gaat naar Londen, New York, Chicago, Luxemburg of Zwitserland. Waarom: Omdat daar de top fiancials van de wereld zitten, die willen zich blijkbaar niet in Nederland vestigen.

Dat hele gezeik over belasting, slecht weer of wat dan ook gaat het helemaal niet over.
Als ik je mag samenvatten: alle top financials gaan naar CH, US of LU omdat daar alle topfinancials van de wereld zitten, want die willen zich niet in Nederland vestigen. geniaal, daar zou ik niet snel opkomen.
pi_57087655
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 17:48 schreef SchoppenKoning het volgende:
Ben het wel met Ad eens.
Als de Nederlandse regering eens afvraagt waarom er 70000 financiele experts in London en omgeving wonen. Die hebben een groot aandeel hebben aan de Britse economie.
Dat is niet alleen zo omdat je netto meer verdient aan de andere kant van de beek, maar omdat daar ambitie wel beloond en gewaardeerd wordt.
Als je in Nederland meer dan 50 uur per week werkt word je nog net niet voor gek verklaard. Als je utlegt dat je in je avonduren nog wat cursussen aan het volgen bent om je arbeidspositie meer te verbeteren ben je eerder een uitslover dan een ambitieus persoon.
hoogste belasting tarief op overwerken... belachelijk. Wat voor signaal denk je als overheid hier mee te geven.
Kort door de bocht, het maaiveld is hier in Nederland een stuk meer aanwezig.

Het verschil is dat er hier in Nederland vaak wordt uitgegaan van de minder bedeelden. Zorg er maar voor dat iedereen in de samenleving kan meekomen. Dat het ten koste gaat van het ambitieniveau van die top 20% van de samenleving boeit weer een stuk minder.
UK doet het uitermate slecht, ze hebben net als de VS een torenhoog handelstekort. Kunnen ze nog wat van Nederland leren.
pi_57087679
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 18:38 schreef Ankeiler het volgende:
Er werd een brug gebouwd. Eerst was de doorvaart gratis, maar er moest betaald gaan worden. Naast de brugwachter kwam er een kassier. En omdat deze mensen ook salaris moesten krijgen werd er een er een boekhouder aangesteld, die op zijn beurt een typiste nodig had. Dat waren al vier mensen en die vereisten leiding. Dus benoemde men een chef. Inmiddels was er best wel veel telefoonverkeer en post dus werd er een receptioniste/telefoniste aangenomen. Dit team kon niet zomaar alleen kan aanmodderen, dus werd er een hogere chef aangesteld die direct in verbinding stond met een hoofdambtenaar. Daarop volgde de benoeming van een directeur, die korte tijd later een directiesecretaris nodig had. Toen was alles zo ingewikkeld geworden, dat er een Raad van Bestuur in het leven werd geroepen. De Raad van Bestuur besloot dat er bezuinigd moest worden, waarop de brugwachter werd ontslagen.
.
pi_57087784
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 19:45 schreef pberends het volgende:

[..]

UK doet het uitermate slecht, ze hebben net als de VS een torenhoog handelstekort. Kunnen ze nog wat van Nederland leren.
Pberends, je staart je blind op het handelstekort. Of een land een handelstekort of handelsoverschot heeft, zegt in principe niets over de staat van de economie.

Kijk eens naar de Duitsers. Die hebben een gigantisch handelsoverschot. Dat overschot hebben ze dringend nodig om hun verzorgingsstaat te financieren. Zodra ze daar minder BMWs en Audi's exporteren, krijgen ze gigantische problemen.

De Britten en Amerikanen hebben een handelstekort, omdat ze zich dat kunnen veroorloven.
  zaterdag 1 maart 2008 @ 19:54:03 #117
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_57087847
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 19:51 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Pberends, je staart je blind op het handelstekort. Of een land een handelstekort of handelsoverschot heeft, zegt in principe niets over de staat van de economie.

Kijk eens naar de Duitsers. Die hebben een gigantisch handelsoverschot. Dat overschot hebben ze dringend nodig om hun verzorgingsstaat te financieren. Zodra ze daar minder BMWs en Audi's exporteren, krijgen ze gigantische problemen.

De Britten en Amerikanen hebben een handelstekort, omdat ze zich dat kunnen veroorloven.
Je hebt gelijk alleen loop je te bazelen over Duitsland: het gaat hartstikke goed met dat land.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_57087896
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 19:54 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Je hebt gelijk alleen loop je te bazelen over Duitsland: het gaat hartstikke goed met dat land.
Ben je wel eens in het voormalige Oost-Duitsland geweest? Het gaat daar niet goed.

Overall gaat het economisch goed met Duitsland, maar ze krijgen problemen zodra ze daar minder kunnen exporteren (bijvoorbeeld omdat Amerikanen geen dure bakken meer kunnen kopen).
pi_57087941
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 18:00 schreef draaijer het volgende:

[..]

Geld helpt de kwaliteit van leven te verhogen. Je kan NOG meer genieten dan je al doet. PUNT
echter maakt het boven de ¤30.000 p/j allemaal zoveel niet meer uit.
maar daar zul je nog wel een keer achter komen PUNT.
pi_57087988
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 18:02 schreef draaijer het volgende:

[..]

jouw broertje is binnen nu en 3 jaar terug.
het belastingtarief is namelijk een v/d laatste dingen waarom mensen emigreren
  zaterdag 1 maart 2008 @ 19:59:54 #121
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_57087994
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 19:56 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Ben je wel eens in het voormalige Oost-Duitsland geweest? Het gaat daar niet goed.

Overall gaat het economisch goed met Duitsland, maar ze krijgen problemen zodra ze daar minder kunnen exporteren (bijvoorbeeld omdat Amerikanen geen dure bakken meer kunnen kopen).
Ja dat is waar. Maar men onderschat hier systematisch de kracht van West Europa. De economische groei is in deze regio niet al te hoog maar is ook niet zo nodig als de bevolking amper groeit. Daarbij is er natuurlijk de wet van de remmende voorsprong: het is voor de gevestigde landen nu eenmaal moeilijker een grote stap te maken dan voor landen die eigenlijk de gevestigde landen proberen te kopiëren.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_57088035
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 18:38 schreef Ankeiler het volgende:

typisch idd wat je nu ziet
pi_57088077
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 18:56 schreef Fastmatti het volgende:
dat wordt vooral veroorzaakt door bovengenoemde managerscultuur
pi_57088148
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 19:00 schreef draaijer het volgende:

[..]

btw
das frappant want dan doe je toch echt iets verkeerd als ik jouw was zou ik eens een accountant inschakelen
pi_57088179
Ik ben dan ook niet van plan om te emigreren voor het geld, maar gewoon omdat het hier grijs, krap en saai is - terwijl ik ben opgegroeid in volle ruimte
pi_57088231
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 19:51 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

De Britten en Amerikanen hebben een handelstekort, omdat ze zich dat kunnen konden veroorloven.
overigens ligt het er maar net aan waar je je geld aan uitgeeft
pi_57089560
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 18:00 schreef draaijer het volgende:

[..]

Ik werk om te leven en niet andersom. Vrij tijd is ook veel geld waard voor mij.
pi_57093400
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 20:48 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ik werk om te leven en niet andersom. Vrij tijd is ook veel geld waard voor mij.
Genieten van leuke dingen in je vrije tijd, dat is pas leuk
pi_57093431
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 20:04 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

das frappant want dan doe je toch echt iets verkeerd als ik jouw was zou ik eens een accountant inschakelen
tell me..

Waarom dan. Het is allemaal loon belastings afdracht via mijn werkgever.
Ik ben geen zelfstandige meer, ik werk bij een multinational
pi_57093485
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 19:59 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

jouw broertje is binnen nu en 3 jaar terug.
het belastingtarief is namelijk een v/d laatste dingen waarom mensen emigreren
Goed dat jij hem beter kent dan ik. Wanneer heb jij hem voor het laatst gesproken
pi_57093516
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 19:57 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Jezus wat een onderbouwing.. You got me...

EXPLAIN (als je het kan)
pi_57093694
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 22:37 schreef draaijer het volgende:

[..]

Genieten van leuke dingen in je vrije tijd, dat is pas leuk
Klopt maar die leuke dingen hoeven geen kapitaal te kosten. En als je zo weinig vrije tijd over hebt omdat je altijd maar geld moet verdienen...
pi_57098840
quote:

[..]

Ja dat zeggen alle arme mensen
pi_57099307
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 22:45 schreef du_ke het volgende:

[..]

Klopt maar die leuke dingen hoeven geen kapitaal te kosten. En als je zo weinig vrije tijd over hebt omdat je altijd maar geld moet verdienen...
Ach, als je droom een heerlijk ruim familiehuis is en je gek bent op auto's, dan is het wel handig als je wat geld hebt. Tevens zouden wij graag een vakantiehuisje ergens willen kopen. Heerlijke quality time. Ik had het al kunnen hebben als ik afgelopen 2 jaar geen belasting had moeten betalen
pi_57099314
quote:
Op zondag 2 maart 2008 05:24 schreef bartmk3 het volgende:

[..]

Ja dat zeggen alle arme mensen
Ik deel je mening als het gaat om financiele rijkdom en of armoede
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 2 maart 2008 @ 09:19:34 #137
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_57099384
quote:

[..]

Wat een onzin. 30K per jaar is niks als je een gezin wil onderhouden.
  zondag 2 maart 2008 @ 09:38:22 #138
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_57099478
quote:
Op vrijdag 29 februari 2008 16:22 schreef Semisane het volgende:

En ik wil niet 1 van die achterblijvers zijn...die op een gegeven moment beseffen dat ze te lang op het foute feestje zijn blijven hangen, om het maar op een mislukt poëtische manier te zeggen.
Dat is helemaal niet op een mislukte poëtische manier gezegd.
The End Times are wild
  zondag 2 maart 2008 @ 09:47:57 #139
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_57099520
quote:
Dat probleem is echt niet alleen Nederlands, alle grote welvarende landen in West-Europa doen dat. Ik betwijfel of iedereen ook massaal vlucht voor wat belastingen. Laatst bleek uit onderzoek (gelezen in de krant) dat de meeste emigranten weggaan om rust te vinden. Belastingen waren oorzaak nummer 6 ofzo(nog geen 10% noemde dit als hoofdoorzaak). Het gaat vooral om avontuur, meer ruimte en een rustigere gemoedelijkere omgeving.

Anderzijds moeten we dit in de gaten houden en in mijn ogen moet de staat kleiner(dus goedkoper) kunnen zodat mensen meer kans krijgen om hun eigen boontjes te doppen.
Dat denk ik ook. In Nederland ben je qua inkomen en jobmogelijkheden als hoogopgeleide toch helemaal niet zo slecht af?
Wanneer ik weg zou gaan, zou dat zijn om rust te vinden, weg uit de filedruk, ruimte te krijgen, kwaliteit van leven ipv werken, werken, werken, beter weer en in een fatsoenlijk huis te kunnen wonen. Maar beslist niet om ergens anders, tegen een misschien hogere beloning, nóg harder als een rat in een loopwiel te mogen rennen. Juist niet.

En veel van de problemen, of dingen die de levenskwaliteit in Nederland naar beneden brengen, hangen weer samen met de overbevolking. Dus als er een paar miljoen vertrekken stelt zich vanzelf weer een evenwicht in.
The End Times are wild
  zondag 2 maart 2008 @ 09:49:07 #140
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_57099527
quote:

[..]

Nou, dat vind ik wel een heel bescheiden inkomen. Om enkel al fatsoenlijk te kunnen wonen heb je als gezin al minstens 80.000 pj nodig.
The End Times are wild
  zondag 2 maart 2008 @ 11:27:55 #141
151835 SuperbDeLux
Een ietwat hautain.
pi_57100589
Je bent in Nederland ook helemaal niet slècht af, je kan alleen elders nog veel beter af zijn. Als ik naar de VS kijk en mijn startsalaris daar (zou ik daar gaan werken) vergelijk met wat ik hier verdien, kan ik er toch niet omheen dat ik in New York zo'n 4x meer bruto zou verdienen, waar ik dus ook nog eens netto procentueel meer van over zou houden. Tuurlijk, New York is wat duurder dan Amsterdam en ik zal wat meer particuliere premies moeten afdragen aan verzekeringen, maar if you do the math is het nog steeds een stuk rianter.

Afgezien van de hogere salarissen en de lagere belastingen is er voor mij in New York en Washington ook gewoon "meer te doen" dan in Nederland. En dan heb ik het niet persé over grote bedrijven maar ook over interessante NGO's, denktanks en andere politiek getinte instituten en foundations die je hier in Nederland niet vindt. Overigens zijn Parijs en Brussel al veel interessanter dan Amsterdam in dat opzicht, hier heb je alleen het Internationale Strafhof in Den Haag en wat 'lokale' denktanks.

En dan zijn er nog andere, wat minder tastbare factoren zoals de energie en inspiratie die je krijgt uit een stad als New York maar ook de ongeevenaarde dienstverlening op een niveau wat wij in Nederland echt niet kennen. Not to mention alle culturele hoogstandjes (theater, muziek, beeldende kunst).

Ik denk dat het in het Nederlandse bedrijfsleven net is als in de Nederlandse showbiz: het plafond van je carriere is al snel bereikt en dat kan nogal teleurstellen, zeker wanneer je het vergelijkt met omringende landen en zeker de VS. Als je in Nederland een investment banker bent en je doet je werk goed, wordt je binnen no-time door Deutschebank weggelokt naar Frankfurt of door RBS naar Londen. En die formule geldt voor een heleboel bedrijfstakken.

Al met al niet verwonderlijk dat helaas veel ambitieuze mensen hun geluk beproeven in het buitenland. Dat zijn overigens niet de enige groep emigranten, je hebt ook de modale gezinnen uit Almere die hopen als de kinderen het huis uit zijn naar Schotland te verhuizen, "omdat iedereen elkaar daar nog wel gewoon helpt" (Tegenlicht, anyone?), en de remigrerende allochtonen die zich geroepen voelen om "hun" land op te helpen bouwen, maar ik beperk me hier even tot de categorie Scheepbouwer-emigranten.

[ Bericht 1% gewijzigd door SuperbDeLux op 02-03-2008 13:12:27 ]
He wept for there were no more worlds to conquer.
  zondag 2 maart 2008 @ 12:00:32 #142
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_57101139
Nederland is inderdaad een beetje kneuterig. Dat zal ik niet ontkennen. Maar voor de grote massa is juist die kneuterigheid, die gezelligheid, de veiligheid reden om lekker onder moeders vleugels te blijven.
The End Times are wild
  zondag 2 maart 2008 @ 12:01:28 #143
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_57101154
Als je rust en ruimte wilt hebben kan je ook werk gaan zoeken in Noord-Nederland. Groningen, Drenthe en Friesland hebben meer dan genoeg ruimte, Overijsel en Gelderland vast ook nog wel. Oke, je moet mischien een beetje moeite doen om een baan op niveau te vinden, maar dat is in het buitenland nog een stuk moeilijker.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_57101417
quote:
Op zondag 2 maart 2008 12:01 schreef ethiraseth het volgende:
Als je rust en ruimte wilt hebben kan je ook werk gaan zoeken in Noord-Nederland. Groningen, Drenthe en Friesland hebben meer dan genoeg ruimte, Overijsel en Gelderland vast ook nog wel.
Volgens mij zit niemand op dit soort ruimte en rust te verwachten. Bovendien sta je dus elke dag in de file naar je werk, weg ruimte en vooral rust
pi_57102204
quote:
Op zondag 2 maart 2008 09:47 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dat denk ik ook. In Nederland ben je qua inkomen en jobmogelijkheden als hoogopgeleide toch helemaal niet zo slecht af?
Wanneer ik weg zou gaan, zou dat zijn om rust te vinden, weg uit de filedruk, ruimte te krijgen, kwaliteit van leven ipv werken, werken, werken, beter weer en in een fatsoenlijk huis te kunnen wonen. Maar beslist niet om ergens anders, tegen een misschien hogere beloning, nóg harder als een rat in een loopwiel te mogen rennen. Juist niet.

En veel van de problemen, of dingen die de levenskwaliteit in Nederland naar beneden brengen, hangen weer samen met de overbevolking. Dus als er een paar miljoen vertrekken stelt zich vanzelf weer een evenwicht in.
BNR had laatstde uitkomsten van zo'n onderzoek en toen was het alleen maar vanwege carriere doeleinden en belastingen..
pi_57102215
quote:
Op zondag 2 maart 2008 11:27 schreef SuperbDeLux het volgende:
Je bent in Nederland ook helemaal niet slècht af, je kan alleen elders nog veel beter af zijn. Als ik naar de VS kijk en mijn startsalaris daar (zou ik daar gaan werken) vergelijk met wat ik hier verdien, kan ik er toch niet om heen dat ik in New York zo'n 4x meer bruto zou verdienen, waar ik dus ook nog eens netto procentueel meer van over zou houden. Tuurlijk, New York is wat duurder dan Amsterdam en ik zal wat meer particuliere premies moeten afdragen aan verzekeringen, maar if you do the math is het nog steeds een stuk rianter.

Maar afgezien van de hogere salarissen en de lagere belastingen is er voor mij in New York en Washington gewoon "meer te doen" dan in Nederland. En dan heb ik het niet persé over grote bedrijven maar ook over interessante NGO's, denktanks en andere politiek getinte instituten die je hier in Nederland niet vind. Overigens zijn Parijs en Brussel al veel interessanter dan Amsterdam in dat opzicht, hier heb je alleen het Internationale Strafhof in Den Haag en wat 'lokale' denktanks.

En dan zijn er nog andere, wat minder tastbare factoren zoals de energie en inspiratie die je krijgt uit een stad als New York maar ook het ongeevenaarde niveau van dienstverlening op een niveau wat wij in Nederland echt niet kennen.

Ik denk dat het in het Nederlandse bedrijfsleven net is als met Nederlandse showbiz: het plafond van je carriere is al snel bereikt en dat kan nogal teleurstellen, zeker wanneer je het vergelijkt met omringende landen en zeker de VS. Als je in Nederland een investment banker bent en je doet je werk goed, wordt je binnen no-time door Deutschebank weggelokt naar Frankfurt of door RBS naar Londen. En die formule geldt voor een heleboel bedrijfstakken.

Al met al niet verwonderlijk dat helaas veel ambitieuze mensen hun geluk beproeven in het buitenland. Dat zijn overigens niet de enige groep emigranten, je hebt ook de modale gezinnen uit Almere die hopen als de kinderen het huis uit zijn naar Schotland te verhuizen, "omdat iedereen elkaar daar nog wel gewoon helpt" (Tegenlicht, anyone?), en de remigrerende allochtonen die zich geroepen voelen om "hun" land op te helpen bouwen, maar ik beperk me hier even tot de categorie Scheepbouwer-emigranten.
Spijker op z'n kop naar mijn idee
  † In Memoriam † zondag 2 maart 2008 @ 13:01:55 #147
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_57102285
quote:
Op zondag 2 maart 2008 09:49 schreef LXIV het volgende:
Nou, dat vind ik wel een heel bescheiden inkomen. Om enkel al fatsoenlijk te kunnen wonen heb je als gezin al minstens 80.000 pj nodig.
Als je als gezin 80k per jaar nodig hebt dan mankeert er echt iets heel erg aan je financiele planning.
Carpe Libertatem
  zondag 2 maart 2008 @ 13:01:57 #148
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_57102287
quote:
Op zondag 2 maart 2008 12:16 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Volgens mij zit niemand op dit soort ruimte en rust te verwachten. Bovendien sta je dus elke dag in de file naar je werk, weg ruimte en vooral rust
Dan moet je natuurlijk niet in Drenthe wonen en in Amsterdam willen werken. En dan nog, mensen hebben het er hier over dat ze naar Londen of New York willen, alsof daar geen files zijn, en qua ruimte is daar ook nou niet echt veel.
  zondag 2 maart 2008 @ 13:02:21 #149
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_57102295
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 22:38 schreef draaijer het volgende:

[..]

tell me..

wat verdien jij, 5 ton per jaar
Qua loonbelasting kom je zelden boven de 33% of je doet echt iets verkeerd
  zondag 2 maart 2008 @ 13:03:44 #150
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_57102322
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 22:40 schreef draaijer het volgende:

[..]

Jezus wat een onderbouwing.. You got me...

EXPLAIN (als je het kan)
ik ga de statistieken even opzoeken maar daar blijkt uit dat het boven een bepaald bedrag het voor je geluk allemaal niet zo heel veel meer uitmaakt.
pi_57102342
quote:
Op zondag 2 maart 2008 13:03 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

ik ga de statistieken even opzoeken maar daar blijkt uit dat het boven een bepaald bedrag het voor je geluk allemaal niet zo heel veel meer uitmaakt.
Maar dat was niet bij net boven modaal
  zondag 2 maart 2008 @ 13:05:54 #152
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_57102350
quote:
Op zondag 2 maart 2008 09:19 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Wat een onzin. 30K per jaar is niks als je een gezin wil onderhouden.
pp natuurlijk (kinderen uitgezonderd)
pi_57102374
quote:
Op zondag 2 maart 2008 13:01 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Dan moet je natuurlijk niet in Drenthe wonen en in Amsterdam willen werken. En dan nog, mensen hebben het er hier over dat ze naar Londen of New York willen, alsof daar geen files zijn, en qua ruimte is daar ook nou niet echt veel.
Daarom is dit dan ook net zo'n onzinargument als vluchten voor het belastingklimaat of voor het weer. Er is echt een verkeerd beeld van de emigrant.
  zondag 2 maart 2008 @ 13:08:20 #154
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_57102397
quote:
Op zondag 2 maart 2008 09:49 schreef LXIV het volgende:

[..]

quatsch wij leven hier al een tijd op een eenverdieners inkomen van rond de 30k en we missen niets, goed eten, drinken, spullen, etc.
Het enige afwijkende is een tweedehands auto.
Al is dit wel veranderd het laatste jaar nu we weer 2 verdiener zijn.
  zondag 2 maart 2008 @ 13:11:28 #155
154605 Gijsbrecht2
irreligieus
pi_57102440
Scheepbouwer is een zichzelf verrijkende oplichter, waar ik nog 100 euro van krijg.
Binnenkort klaag ik je aan in Radar of een andere consumentenrubriek.
Sportieve inbreng
pi_57102444
quote:
Op zondag 2 maart 2008 13:08 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

quatsch wij leven hier al een tijd op een eenverdieners inkomen van rond de 30k en we missen niets, goed eten, drinken, spullen, etc
Daar zeg je er wel iets bij. Waarom hebben socialisten altijd de neiging hun eigen situatie aan iedereen op te willen leggen.
  zondag 2 maart 2008 @ 13:12:02 #157
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_57102449
quote:

[..]

idd om het nog maar niet te hebben over het niveau van de openbare voorzieningen.
pi_57102474
quote:
Op zondag 2 maart 2008 13:05 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

pp natuurlijk (kinderen uitgezonderd)
Wat een suffe comeback. Jij zegt 30k voor een gezin. Daarmee bedoel je nu opeens PP.. erg sterk

[ Bericht 0% gewijzigd door draaijer op 02-03-2008 13:28:54 ]
  zondag 2 maart 2008 @ 13:13:55 #159
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_57102485
quote:
Op zondag 2 maart 2008 13:11 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Daar zeg je er wel iets bij. Waarom hebben socialisten altijd de neiging hun eigen situatie aan iedereen op te willen leggen.
Ja ik geef het alleen aan dat genoemde bedragen nogal overdreven zijn.
Ik zei het alleen maar voor de vergelijking want ik zou eigenlijk niet weten wat we meer zouden moeten hebben.
  zondag 2 maart 2008 @ 13:14:32 #160
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_57102499
quote:
Op zondag 2 maart 2008 13:13 schreef draaijer het volgende:

[..]

Wat een suffe comeback. Jij zegt 30k voor een gezin. Daarmee bedoel je nu opeens PP.. erg sterk
het woord gezin heb ik nergens genoemd
pi_57102501
quote:
Op zondag 2 maart 2008 13:12 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

idd om het nog maar niet te hebben over het niveau van de openbare voorzieningen.
Wie weet zit men wel helemaal niet te wachten op openbare voorzieningen? Echt zo'n typische provinciaalse gedachtegang.
pi_57102516
quote:
Op zondag 2 maart 2008 13:13 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Ja ik geef het alleen aan dat genoemde bedragen nogal overdreven zijn.
Ik zei het alleen maar voor de vergelijking want ik zou eigenlijk niet weten wat we meer zouden moeten hebben.
Doe je het weer
pi_57102537
quote:
Op zondag 2 maart 2008 13:14 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Wel diegene waar je op reageerde. Die stelt dat 80k noodzakelijk is om een gezin fatsoenlijk te kunnen onderhouden. Ik denk dat dit redelijk klopt.
  zondag 2 maart 2008 @ 13:17:08 #164
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_57102557
quote:
Op zondag 2 maart 2008 13:14 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Wie weet zit men wel helemaal niet te wachten op openbare voorzieningen? Echt zo'n typische provinciaalse gedachtegang.
mwah ik weet niet of jij ooit in NY bent geweest maar daar is echt op elk openbaar gebied een achterstelling qua onderhoud. Daarentegen zijn de private voorzieningen vaak juist zeer goed
  zondag 2 maart 2008 @ 13:18:56 #165
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_57102595
quote:
Op zondag 2 maart 2008 13:16 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Wel diegene waar je op reageerde. Die stelt dat 80k noodzakelijk is om een gezin fatsoenlijk te kunnen onderhouden. Ik denk dat dit redelijk klopt.
en ik weet zeker van niet dat stelde ik ook in mijn voorbeeld 50k max, want als dat zou was zouden bij gezinnen zouden beiden boven modaal moeten verdienen wat voor 90% van de gezinnen niet opgaat.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 2 maart 2008 @ 13:22:36 #166
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_57102663
quote:
Op zondag 2 maart 2008 13:02 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

wat verdien jij, 5 ton per jaar
Qua loonbelasting kom je zelden boven de 33% of je doet echt iets verkeerd
Loonheffing:
33,60% over de eerste ¤ 17.579,-
41,85% over de volgende ¤ 14.010,-
42% over de volgende ¤ 22.271,-
52% over inkomen vanaf ¤ 53.860,-
pi_57102678
quote:
Op zondag 2 maart 2008 13:18 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

en ik weet zeker van niet dat stelde ik ook in mijn voorbeeld 50k max, want als dat zou was zouden bij gezinnen zouden beiden boven modaal moeten verdienen wat voor 90% van de gezinnen niet opgaat.
Nederland is dan ook gewoon een arm westers land. Over de hele linie is het kapot-genivelleerd.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 2 maart 2008 @ 13:23:41 #168
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_57102686
quote:

[..]

Welnee man.
  zondag 2 maart 2008 @ 13:24:02 #169
207527 SchoppenKoning
The Ace of Spades is overrated
pi_57102693
quote:
Wat snap je niet aan de toegevoegde waarde van een hogere opleiding?
Timmerlieden, idd erg belangrijk om te hebben dat zal niemand ontkennen, maar zonder architecten, projectleiders, werkvoorbereiders en hoofd-uitvoerders krijg je een groot project niet gerealiseerd.
quote:
Zakkenvullers het land uit , dan wordt het belastinggeld van de laag opgeleiden ook weer teruggestort naar de laag opgeleiden. ipv te duren huizen en salarissen spekken.
Zelden zo'n domme opmerking gehoord.
Als het belastinggeld van de lager opgeleiden teruggestort wordt naar de laag opgeleiden en we doen hetzelfde voor de hoogopgeleide mensen, dan moet ik nog zien wie er uiteindelijk het beste af is.

In plaats dat Nederland er voor zorgt dat er uitdagende jobs zijn voor de mensen daar aan toe zijn, en daar een passende beloning voor wordt betaald, wordt er een cultuur van middelmaat in stand gehouden.
Hogeropgeleiden emigreren, werknemers te kort,
immigranten met een lage of geen opleiding worden binnengehaald onder het mom dat anders de economie vast komt te staan omdat er geen personeel is.
Er van uitgaande dat iedereen voor zijn eigenbelang stemt tijdens de verkiezingen, wordt de top 20% nog meer belast en het leven onplezierig gemaakt. Meer emigratie...etc...
Mooi Braindrain scenario in Nederland, wie had dat gedacht.
Abstract geredeneerd kom je uiteindelijk bij een arbeidersparadijs uit waar iedereen hetzelfde verdient, en niemand hard hoeft te werken. Bijna niemand die de moeite neemt om de universiteit af te maken, je schiet er later toch niks mee op.
Of het niveau van de HBO's en universiteiten is dan zodanig omlaag gehaald dat iedereen met een basisschool diploma daar terrecht kan.
Dan heb je een mooie statistische hoog opgeleide bevolking. Dat er verder geen kont gebeurd qua vooruitgang dat vraagt zich dan allang niemand meer af.
pi_57102696
quote:

[..]

Ik ken ze die dagelijks (of 4 dagen per week) forensen tussen een dorpje in Drenthe en Amsterdam of Utrecht. ALs je het goed regelt zijn files dan redelijk te ontwijken.
pi_57102742
quote:

[..]

Dat is natuurlijk grote nonsens en dat weet je zelf ook wel .
pi_57102789
quote:
Op zondag 2 maart 2008 13:14 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Heb je gelijk in,excuus.. Zal de koorts wel zijn
pi_57102863
quote:
Op zondag 2 maart 2008 13:26 schreef du_ke het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk grote nonsens en dat weet je zelf ook wel .
Ik vraag mij serieus weleens af hoe gezinnen dat doen. Zie de toekomst dan ook een beetje somber in als ik zelf moet gaan werken Nou ben ik natuurlijk wel een hipo
pi_57102874
quote:
Op zondag 2 maart 2008 13:24 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ik ken ze die dagelijks (of 4 dagen per week) forensen tussen een dorpje in Drenthe en Amsterdam of Utrecht. ALs je het goed regelt zijn files dan redelijk te ontwijken.
Dat is voor mij ook geen reden om te vertrekken. Ik rol elke dag om 06:15 uur weg van huis en dan ben ik op kantoor om 07:00 uur (te Amsterdam) zonder file is het 30 minuten, maar je moet niet later gaan dan mijn tijd. Dan doe je er namelijk nog langer over.
Terug rol ik altijd (als er geen ongeluk is gebeurt) achter de file's aan naar huis.

Wat mij mega dwars zit en mogelijk een reden tot emigreren aan het geven is, is het belastingstelsel, de belasting op benzine, BPM, milieubelasting etc etc om die koe maar uit te blijven melken. Te ziek voor woorden.
pi_57102896
quote:
Op zondag 2 maart 2008 13:32 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Ik vraag mij serieus weleens af hoe gezinnen dat doen. Zie de toekomst dan ook een beetje somber in als ik zelf moet gaan werken Nou ben ik natuurlijk wel een hipo
Moet gaan werken?!?!? Heb je al wel een pad uitgedacht?
pi_57102964
quote:
Op zondag 2 maart 2008 13:32 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Met minder dan 80.000 per jaar kan je je als gezin nog altijd een leuk huis in een leuke buurt veroorloven, 2-3 keer per jaar op vakantie en kinderen die gaan studeren zijn ook echt geen probleem. 30.000 is krap om een gezin van te onderhouden maar met b.v. 45.000 bruto per jaar kom je echt een heel eind voor een heel comfortabel leven.
pi_57103058
quote:
Op zondag 2 maart 2008 13:33 schreef draaijer het volgende:

[..]

Moet gaan werken?!?!?
Ga werken dan Over een jaar ben ik afgestudeerd.
quote:
Heb je al wel een pad uitgedacht?
Ze wisselen met de dag omdat ik eigenlijk niet weet wat ik wil. Na de zomer moet het vast staan. Probleem is echter dat ik door een foute keuze van een of 6 geleden op een lichte achterstand sta.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 2 maart 2008 @ 13:44:00 #178
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_57103117
Ik denk dat je een beetje irreëel beeld heb van inkomens in Nederland
pi_57103132
quote:
Op zondag 2 maart 2008 13:44 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik denk dat je een beetje irreëel beeld heb van inkomens in Nederland
Dat is al vaker vastgesteld
  zondag 2 maart 2008 @ 13:48:51 #180
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_57103219
quote:
Op zondag 2 maart 2008 13:22 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Loonheffing:
33,60% over de eerste ¤ 17.579,-
41,85% over de volgende ¤ 14.010,-
42% over de volgende ¤ 22.271,-
52% over inkomen vanaf ¤ 53.860,-
Als je een ton verdiend dan betaal je 45% echter dat is zonder aftrekposten
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 2 maart 2008 @ 13:50:05 #181
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_57103244
quote:
Op zondag 2 maart 2008 13:48 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Als je een ton verdiend dan betaal je 45% echter dat is zonder aftrekposten
Maar bijna iedereen betaald meer dan 33% gemiddeld.
  zondag 2 maart 2008 @ 14:00:28 #182
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_57103501
quote:
Op zondag 2 maart 2008 13:50 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Maar bijna iedereen betaald meer dan 33% gemiddeld.
Wat je kunt doen is een eigen rechtspersoon dan betaal je maar rond de 25% winstbelasting.
Overigens ligt de totale belastingdruk in NL rond de 42% (dus incluis btw)
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 2 maart 2008 @ 14:01:33 #183
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_57103519
quote:
Op zondag 2 maart 2008 14:00 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Wat je kunt doen is een eigen rechtspersoon dan betaal je maar rond de 25% winstbelasting.
Schei toch uit man. Het overgrote deel is toch in loondienst? Moeten die allemaal opeens gaan freelancen ofzo. Doe niet zo onrealistisch.
pi_57103520
quote:

[..]

Toch knap als de uitgaven van de overheid zo rond de 50% liggen.
pi_57103642
quote:
Op zondag 2 maart 2008 14:01 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Niet enkel de werknemers betalen belasting. Bedrijven betalen ook belastingen, er zijn de gasbaten, Schiphol keert jaarlijks divident uit etc
  † In Memoriam † zondag 2 maart 2008 @ 14:09:54 #186
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_57103690
quote:
Die kunnen met geweld inkomsten afdwingen, dan is het vrij makkelijk.
Carpe Libertatem
  zondag 2 maart 2008 @ 14:36:02 #187
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_57104241
quote:
Op zondag 2 maart 2008 14:01 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Schei toch uit man. Het overgrote deel is toch in loondienst? Moeten die allemaal opeens gaan freelancen ofzo. Doe niet zo onrealistisch.
nee ik geef alleen een mogelijkheid aan
  zondag 2 maart 2008 @ 14:39:22 #188
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_57104305
quote:

[..]

die liggen er een paar procentpunt boven door aardgasbaten en leningen maar geen 50% de laatste keer dat dat gehaald werd was begin jaren 80
http://nl.wikipedia.org/w(...)gevens_van_Nederland
  zondag 2 maart 2008 @ 15:55:57 #189
203607 Ankeiler
Steen des aanstoots
pi_57106041
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 22:38 schreef draaijer het volgende:

[..]

tell me..

Regel dan iets met die mensen.
Ik weet dat intelligentie niet dik gezaaid is binnen grote bedrijven maar dat het zo erg is...
  zondag 2 maart 2008 @ 16:06:56 #190
203607 Ankeiler
Steen des aanstoots
pi_57106302
quote:
Op zondag 2 maart 2008 09:03 schreef draaijer het volgende:

[..]

Ach, als je droom een heerlijk ruim familiehuis is en je gek bent op auto's, dan is het wel handig als je wat geld hebt. Tevens zouden wij graag een vakantiehuisje ergens willen kopen. Heerlijke quality time. Ik had het al kunnen hebben als ik afgelopen 2 jaar geen belasting had moeten betalen
Dat vakantiehuis had je allang gehad als je verstandiger met je geld was omgesprongen, makker. En dat je veel belasting betaalt... hebben we het al over gehad, je financiële planning is gewoon naadje met alle respect. Zie http://www.hjc.nl/ of http://www.qj.nl/
Overweeg ook onderscheid te maken tussen wat NODIG is, wat LEUK is en wat OVERBODIG is, zie mijn onderschrift. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat de meeste van je uitgaven overbodig zijn. Sorry dit was ff hard maar op dit moment ben je gewoon je leven aan het verneuken. Doodzonde.
pi_57106375
quote:
Op zondag 2 maart 2008 15:55 schreef Ankeiler het volgende:

[..]

Regel dan iets met die mensen.
Ik weet dat intelligentie niet dik gezaaid is binnen grote bedrijven maar dat het zo erg is...
Wat zou je moeten regelen? Zover mijn financiele kenniis gaat, heb ik alles al geregeld.
Het blijft gewoon pijnlijk wat je allemaal hebt en moet betalen aan belastingen. Zojuist uitgerekend dat ik 46% van mijn totale verdiende salaris heb mogen afdragen.. Dat is toch waanzin?!
  zondag 2 maart 2008 @ 16:11:53 #192
203607 Ankeiler
Steen des aanstoots
pi_57106454
quote:

[..]

Niet helemaal; een aanmerkelijk belanghebbende (>5% van de aandelen) betaalt ook 25% aanmerkelijk-belang heffing, box 2. Samen zit je dan vrijwel aan het hoogste tarief van de IB. Het enige voordeel is dat je meer kan aftrekken en winstreserveringen kan maken. Indien sprake is van een buitenlandse rechtspersoon (leiding buiten NL) is alleen de buitenlandse VpB schuldig, in Cyprus, Roemenië en Bulgarije 10% of er iets boven. Als je de rechtspersoon liquideert levert dat dan belastingvrij een aardige belastingvrije vermogenswinst op.
pi_57106494
quote:
Op zondag 2 maart 2008 16:06 schreef Ankeiler het volgende:

[..]

Dat vakantiehuis had je allang gehad als je verstandiger met je geld was omgesprongen, makker. En dat je veel belasting betaalt... hebben we het al over gehad, je financiële planning is gewoon naadje met alle respect. Zie http://www.hjc.nl/ of http://www.qj.nl/
Overweeg ook onderscheid te maken tussen wat NODIG is, wat LEUK is en wat OVERBODIG is, zie mijn onderschrift. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat de meeste van je uitgaven overbodig zijn. Sorry dit was ff hard maar op dit moment ben je gewoon je leven aan het verneuken. Doodzonde.
Gast hoe kan jij nou voor mij bepalen wat voor mij mijn kwaliteit van leven is?! Wake up...
Maar goed, jij zou blijkbaar je geld aan andere zaken hebben uitgegeven. Prima
  zondag 2 maart 2008 @ 16:14:06 #194
203607 Ankeiler
Steen des aanstoots
pi_57106521
quote:
Op zondag 2 maart 2008 14:01 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Tsja, zelf weten amigo.
  zondag 2 maart 2008 @ 16:23:10 #195
203607 Ankeiler
Steen des aanstoots
pi_57106790
quote:
Op zondag 2 maart 2008 16:09 schreef draaijer het volgende:

[..]

Wat zou je moeten regelen? Zover mijn financiele kenniis gaat, heb ik alles al geregeld.
Het blijft gewoon pijnlijk wat je allemaal hebt en moet betalen aan belastingen. Zojuist uitgerekend dat ik 46% van mijn totale verdiende salaris heb mogen afdragen.. Dat is toch waanzin?!
Welnu, je laten inhuren via een salaris-BV ligt lijkt me het meest voor de hand. Verder, als loondienstverband onontkoombaar is, kan je denken aan spaarloon/levensloopregeling (12% van je bruto inkomen), kan je een sabbatical voor nemen. Tijdens welke je freelance voor je werkgever werkt, desnoods als werknemer van een BV op naam van je vrouw. Plus hypotheekrenteaftrek; icm een aandelenhypotheek is het fiscale voordeel enorm.
Die belastingen zijn zo hoog omdat de meeste mensen met dergelijek hoge inkomsten die constructies al gebruiken.
  zondag 2 maart 2008 @ 16:28:12 #196
203607 Ankeiler
Steen des aanstoots
pi_57106921
quote:
Op zondag 2 maart 2008 16:13 schreef draaijer het volgende:

[..]

Gast hoe kan jij nou voor mij bepalen wat voor mij mijn kwaliteit van leven is?! Wake up...
Maar goed, jij zou blijkbaar je geld aan andere zaken hebben uitgegeven. Prima
Je dure autootje kost je vanwege de BPM en slurptax hier al 2x zoveel als in pak hem beet Luxemburg. Koop een vakantiehuisje aldaar en zet das Auto daar neer en je kan scheuren zoveel je wilt over de duitse Autobahn voor ongeveer de helft van de kosten. Vakantiehuisje kopen idem. Dit is op grond van wat ik nu van je financiele situatie weet. en zo zal er wel meer zijn.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 2 maart 2008 @ 17:06:25 #197
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_57107733
quote:
Op zondag 2 maart 2008 14:36 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

nee ik geef alleen een mogelijkheid aan
Nee sorry, dat is geen mogelijkheid. Zie hieronder.
quote:
Op zondag 2 maart 2008 16:14 schreef Ankeiler het volgende:

[..]

Tsja, zelf weten amigo.
Niks 'tja zelf weten'. De belastingdienst zal 1 opdrachtgever niet accepteren als je voor jezelf begint. Ze zullen je dan gewoon als werknemer in loondienst behandelen.

Nog los van het feit dat mijn werkgever mijn functie nooit door een freelancer zal laten invullen. Het zal best in een aantal situaties haalbaar zijn, maar om te stellen dat 'iedereen' maar 25% belasting zou hoeven betalen is verre van realistisch en derhalve dikke stierenstront.
  zondag 2 maart 2008 @ 17:15:22 #198
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_57107958
quote:
Op zondag 2 maart 2008 17:06 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

[..]

Niks 'tja zelf weten'. De belastingdienst zal 1 opdrachtgever niet accepteren als je voor jezelf begint. Ze zullen je dan gewoon als werknemer in loondienst behandelen.

Nog los van het feit dat mijn werkgever mijn functie nooit door een freelancer zal laten invullen. Het zal best in een aantal situaties haalbaar zijn, maar om te stellen dat 'iedereen' maar 25% belasting zou hoeven betalen is verre van realistisch en derhalve dikke stierenstront.
nee dat accepteren ze wel de constructie die hij hier geeft wordt al heel vaak gebruikt door veelverdieners als ceo`s en dergelijke
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 2 maart 2008 @ 17:26:26 #199
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_57108191
quote:
Op zondag 2 maart 2008 17:15 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

nee dat accepteren ze wel de constructie die hij hier geeft wordt al heel vaak gebruikt door veelverdieners als ceo`s en dergelijke
Wat gek, dat ik bij het aanvragen van mijn BTW nummer een heel dik pakket kreeg waarin dat toch echt nadrukkelijk vermeld werd

Naast het feit dat dit topic niet nadrukkelijk over CEO's gaat en het dus nog steeds onrealistisch is om te veronderstellen dat 'niemand' meer dan 25% belasting zou moeten betalen.
  zondag 2 maart 2008 @ 17:33:32 #200
203607 Ankeiler
Steen des aanstoots
pi_57108345
quote:
Op zondag 2 maart 2008 17:06 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

[..]

Dan zoek je meer opdrachtgevers. Ook kan je voor verschillende werkmaatschappijen van de opdrachtgever werken.
quote:
De vraag is of je wil werken bij een bedrijf dat gespeend is van enig financieel inzicht. Geef de AEX-notering maar, dan koop ik meteen PUT-opties voor een flink koersverlies.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 2 maart 2008 @ 17:37:51 #201
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_57108458
quote:
Op zondag 2 maart 2008 17:33 schreef Ankeiler het volgende:

[..]

Dan zoek je meer opdrachtgevers. Ook kan je voor verschillende werkmaatschappijen van de opdrachtgever werken.
Fantastisch. Alle mensen in nederland met een vaste baan hebben geen dagtaak volgens deze redenering
quote:
De vraag is of je wil werken bij een bedrijf dat gespeend is van enig financieel inzicht. Geef de AEX-notering maar, dan koop ik meteen PUT-opties voor een flink koersverlies.
Het is BV helder licht. Niet iedereen werkt voor Shell of Philips.
  zondag 2 maart 2008 @ 17:38:22 #202
203607 Ankeiler
Steen des aanstoots
pi_57108473
quote:
Op zondag 2 maart 2008 17:15 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

natuurlijk; op zich tekenend voor de intellectuele vermogens van de gemiddelde manager dat alleen de CEO's daar op komen. Zoals ik al zei: een zelfstandig ondernemer maakt gehakt van die losers. Vandaar dat grote bedrijven panisch zijn voor kleine haaien en als een bezetene de marekt dichttimmeren tot een corporatistisch bolwerk,.
  zondag 2 maart 2008 @ 17:42:10 #203
203607 Ankeiler
Steen des aanstoots
pi_57108580
quote:
Op zondag 2 maart 2008 17:37 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Fantastisch. Alle mensen in nederland met een vaste baan hebben geen dagtaak volgens deze redenering
[..]
Dan maak je toch werkweken van 60 uur? Na vijf jaar heb je genoeg gespaard voor een ontspannende wereldreis.
quote:
Het is BV helder licht. Niet iedereen werkt voor Shell of Philips.
Kan ik je de hand geven, ik werk ook bij een klein bedrijf plus als zelfstandige. maar goed, ik zou maar ff een goed, indringend gesprek hebben met jullie personeelsmanagers of financiele man, want volgens mij hebben ze bij je werkgever of een enorme sukkel, of een SP'er als CEO.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 2 maart 2008 @ 18:08:05 #204
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_57109091
quote:
Op zondag 2 maart 2008 17:42 schreef Ankeiler het volgende:

[..]

Dan maak je toch werkweken van 60 uur? Na vijf jaar heb je genoeg gespaard voor een ontspannende wereldreis.
Ja dat is voor IEDEREEN weg gelegd
Godskolore werken er alleen maar zweefteven zoals jij daar?
quote:
Kan ik je de hand geven, ik werk ook bij een klein bedrijf plus als zelfstandige. maar goed, ik zou maar ff een goed, indringend gesprek hebben met jullie personeelsmanagers of financiele man, want volgens mij hebben ze bij je werkgever of een enorme sukkel, of een SP'er als CEO.
Ja dat denk ik ook. Of gewoon een bedrijf waar onderbreking van continuiteit bedreigender is dan belastingdruk.
  zondag 2 maart 2008 @ 18:15:20 #205
203607 Ankeiler
Steen des aanstoots
pi_57109274
quote:
Op zondag 2 maart 2008 18:08 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ja dat is voor IEDEREEN weg gelegd
Godskolore werken er alleen maar zweefteven zoals jij daar?
[..]
Nee; 40 uur vaste baan + 20 uur bijklussen.
quote:
Ja dat denk ik ook. Of gewoon een bedrijf waar onderbreking van continuiteit bedreigender is dan belastingdruk.
Opmerkelijk genoeg is continuïteit een veel grotere issue bij mensen in loondienst (die snel weg kunnen als ze dat willen) dan bij een ZZP'er, die immers onder contract staat een dienst te verlenen.
pi_57216288
tvp
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 7 maart 2008 @ 11:07:17 #207
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_57217467
quote:
Op zondag 2 maart 2008 18:15 schreef Ankeiler het volgende:

[..]

Nee; 40 uur vaste baan + 20 uur bijklussen.
[..]

Opmerkelijk genoeg is continuïteit een veel grotere issue bij mensen in loondienst (die snel weg kunnen als ze dat willen) dan bij een ZZP'er, die immers onder contract staat een dienst te verlenen.
En na de contractperiode met de ogedane kennis net zo hard weglopen. Een werkgever die zijn personeel goed behandeld kan toch net een tikkie meer kennis binnen de muren houden.
  maandag 10 maart 2008 @ 16:45:01 #208
15929 DiRadical
Everything's ruined
pi_57286502
quote:
Op vrijdag 29 februari 2008 17:33 schreef Basp1 het volgende:
Nee hoor.
De meeste zitten nog steeds in Groningen en Rijswijk , maar werken al een paar jaar bij Atos Origin.

Op dit moment gaat er inderdaad wel applicatie beheer naar India.
Er zitten hier nogal wat Indiërs
Happyness is nature's way of informing human resources that you're overpaid
-Catbert: Evil director of HR
pi_57299280
quote:
20% per generatie, 100% per eeuw.

Verder gaan er ongeveer 50.000 allochtonen Nederlanders per jaar. Op een werkende bevolking van 7.000.000 is dat ongeveer 14 procent per 10 jaar
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  † In Memoriam † dinsdag 11 maart 2008 @ 08:05:26 #210
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_57299687
quote:
Op maandag 10 maart 2008 16:45 schreef DiRadical het volgende:

[..]

Nee hoor.
De meeste zitten nog steeds in Groningen en Rijswijk , maar werken al een paar jaar bij Atos Origin.

Op dit moment gaat er inderdaad wel applicatie beheer naar India.
Er zitten hier nogal wat Indiërs
Mensen werden toch vanuit KPN geparkeerd bij Atos en nu gaat Atos eruit, omdat KPN met Getronics verder gaat.
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
  woensdag 12 maart 2008 @ 03:26:48 #211
46960 StefanP
polemicist
pi_57321051
quote:
Op vrijdag 29 februari 2008 19:50 schreef Yildiz het volgende:

Engeland? .
De US? .
Australië? .
Nieuw-Zeeland? .

Laat me niet lachen. Wat weet jij nou van de VS? Dit is de kenniseconomie bij uitstek. Elke Chinees en Indier met een masters wil naar de VS. En de VS heeft dan ook vele visa om dat mogelijk te maken. Immigratie is nog steeds een belangrijk onderdeel van de Amerikaanse samenleving. Ik durf te zeggen dat Canada, NZ en Australie ook hard werken om hoogopgeleide immigranten binnen te halen.

Nederland daarentegen... Wie wil daar nou heen? Nou ja, de onopgeleiden, de inteelt Rifgebergte-bewoner en de profiterende criminelen buiten beschouwing gelaten natuurlijk. Je verdient als hoogopgeleide geen ruk in Nederland, je kan er niet fatsoenlijk wonen, high-tech is er niet te vinden en de hele doe-maar-normaal-dan-doe-je-al-gek-genoeg cultuur met dat typische jaloerse trekje van Nederlanders om een ander het licht in z'n ogen niet te gunnen, zijn genoeg om elke hoogopgeleide immigrant om te doen draaien.

Naast het weren van die hoogopgeleide immigranten, doet Nederland er ook alles aan om een nietszeggende middenmoter te zijn met een rap groeiend percentage niet-zo-snuggere mensen. Het onderwijs wordt steeds dommer gemaakt, criminelen en uitkeringstrekkers worden nog immer geknuffeld, het percentage allochtonen blijft omhoog schieten en het aantal kinderen dat autochtonen krijgen blijft dalen. Jongeren kunnen met geen mogelijkheid een woning bekostigen, het bedrijfsleven -en de Nederlanders zelf- blijven technici minachten, iedereen met een grote bek die verder niets kan wordt 'manager' en het kabinet -in navolging van de jaloerse burger- wil almaar meer belasting heffen en topmensen 'hard aanpakken.'

Echt, wat een kutland. Een land vol hypocriete, asociale, jaloerse, heikneuterige mensen die iemand anders niets gunnen.

Succes nog in dat zinkende schip. De drie-en-een-halve hoogopgeleide immigrant die NL binnen weet te halen, is binnen no time alweer vertrokken, evenals de paar technici die er ondanks alle minachting en bla-bla cultuur af weten te studeren.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  woensdag 12 maart 2008 @ 07:12:39 #212
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_57321293
Oh leuk, meneer de beroepszeiker is ook weer terug om zijn standaardverhaaltje te vertellen van hoe supergeweldigfantastisch de VS is en hoe kut Nederland is. Geweldig, daar zitten we nou net op te wachten. Moet je niet met wat rednecks naar een rodeo om je patriotisme te uiten?
pi_57323446
Ik vraag me af wie StefanP heeft opgeleidt tot hoogopgeleide autist
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_57324556
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 03:26 schreef StefanP het volgende:

[..]

Laat me niet lachen. Wat weet jij nou van de VS? Dit is de kenniseconomie bij uitstek. Elke Chinees en Indier met een masters wil naar de VS. En de VS heeft dan ook vele visa om dat mogelijk te maken. Immigratie is nog steeds een belangrijk onderdeel van de Amerikaanse samenleving. Ik durf te zeggen dat Canada, NZ en Australie ook hard werken om hoogopgeleide immigranten binnen te halen.

Nederland daarentegen... Wie wil daar nou heen? Nou ja, de onopgeleiden, de inteelt Rifgebergte-bewoner en de profiterende criminelen buiten beschouwing gelaten natuurlijk. Je verdient als hoogopgeleide geen ruk in Nederland, je kan er niet fatsoenlijk wonen, high-tech is er niet te vinden en de hele doe-maar-normaal-dan-doe-je-al-gek-genoeg cultuur met dat typische jaloerse trekje van Nederlanders om een ander het licht in z'n ogen niet te gunnen, zijn genoeg om elke hoogopgeleide immigrant om te doen draaien.

Naast het weren van die hoogopgeleide immigranten, doet Nederland er ook alles aan om een nietszeggende middenmoter te zijn met een rap groeiend percentage niet-zo-snuggere mensen. Het onderwijs wordt steeds dommer gemaakt, criminelen en uitkeringstrekkers worden nog immer geknuffeld, het percentage allochtonen blijft omhoog schieten en het aantal kinderen dat autochtonen krijgen blijft dalen. Jongeren kunnen met geen mogelijkheid een woning bekostigen, het bedrijfsleven -en de Nederlanders zelf- blijven technici minachten, iedereen met een grote bek die verder niets kan wordt 'manager' en het kabinet -in navolging van de jaloerse burger- wil almaar meer belasting heffen en topmensen 'hard aanpakken.'

Echt, wat een kutland. Een land vol hypocriete, asociale, jaloerse, heikneuterige mensen die iemand anders niets gunnen.

Succes nog in dat zinkende schip. De drie-en-een-halve hoogopgeleide immigrant die NL binnen weet te halen, is binnen no time alweer vertrokken, evenals de paar technici die er ondanks alle minachting en bla-bla cultuur af weten te studeren.
Bovendien heeft de regering het plan om op bonussen van 500,000 nog eens 30% te gaan heffen , hoezo wegjagen van hoogopgeleiden?

Bij ¤53,000 zit je al met 52% belasting...
"I think greed is healthy. You can be greedy and still feel good about yourself" - Ivan Boesky.
'Only government can take perfectly good paper, cover it with perfectly good ink and make the combination worthless.' - Milton Friedman
pi_57324761
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 10:41 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
niemand dat doet hij zelf ik gok dat hij eigenlijk zeer ongelukkig is in de VS maar dat probeert te compenseren door hier te schreeuwen en wat leuke spulletjes daar te kopen.
pi_57325260
Nederland kan het niet, dus Nederland vast niet.
  woensdag 12 maart 2008 @ 13:39:47 #217
203607 Ankeiler
Steen des aanstoots
pi_57326677
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 11:07 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

En na de contractperiode met de ogedane kennis net zo hard weglopen. Een werkgever die zijn personeel goed behandeld kan toch net een tikkie meer kennis binnen de muren houden.
Geldt ook voor een opdrachtgever die een ZZP'er goed behandelt.
pi_57327547
November 12, 2007

Purdue international enrollment ranks among highest in the nation
WEST LAFAYETTE, Ind. - A report released Monday (Nov. 12) by the Institute of International Education ranked Purdue University second in the nation among U.S. public institutions in international student enrollment for the 2006-07 academic year.
Purdue had 4,824 international students from 123 countries enrolled in 2006-07, only seven fewer than the previous year, said Michael Brzezinski, director of Purdue's Office of International Students and Scholars. Among all public and private universities, the University of Southern California enrolled the largest number of international students at 7,115. The University of Illinois at Urbana-Champaign ranked first among U.S. public institutions.

This fall, the number of international students enrolled at Purdue increased to 4,994. Of those, 434 were first-year freshmen, a record high, Brzezinski said. This is the third year that the university reached a record level of international freshman students, he said.

"Thanks to Purdue's growing reputation throughout the world and its recruiting efforts, we've not only increased the number of international students on campus, but also have kept our numbers high for graduate and professional students as well," he said. "Competition for these students has increased at universities throughout the world - we are pleased with our results."

This fall, 2,042 international undergraduate students enrolled at Purdue, an increase of 182 students from fall 2006.

The Institute of International Education's "Open Doors 2007," an annual report on international academic enrollment, reported that during 2006-07, 582,984 international students were enrolled in colleges and universities in the United States, a 3 percent increase from the previous year. The 2006-07 numbers are the most current available nationally.

For the sixth consecutive year, students from India comprise the highest number of international students attending Purdue and other U.S. institutions. China and South Korea round out the report's top three.

Purdue's makeup of international students reflected similarly, Brzezinski said. In the 2006-07 academic year, Taiwan, Indonesia, Malaysia, Turkey, Canada, Pakistan and Japan made Purdue's top 10. While India remains in the top spot, there were a few changes to the top 10, with South Korea moving into second over China and Germany replacing Japan on the list.

According to the "Open Doors 2007" report, increases in international student enrollments were reported in nearly every state. Colleges and universities in California are the leading host state for international students. Indiana ranks 10th, with 14,450 international students enrolled, a 3 percent increase from the previous report.

Nationally, business is the leading field of study for international students, with 18 percent of the total, followed by engineering with 15 percent. At Purdue, engineering ranks No. 1 among international students. Science, management, liberal arts and agriculture rounds out the university's top areas of study selected by international students.

International students contribute approximately $14.5 billion to the U.S. economy through tuition and living expenses, according to the report. Approximately 66 percent of all international students' primary funding comes from sources outside the United States, such as personal and family sources, and assistance from their home countries' governments and universities.

"Open Doors" is published by the Institute of International Education with support from the Department of State's Bureau of Educational and Cultural Affairs. The survey includes almost 3,000 accredited U.S. institutions and has been conducted every year since 1949.

Writer: Christy Jones, (765) 494-1089, christyjones@purdue.edu

Source: Michael Brzezinski, (765) 494-5770, mbrzezinski@purdue.edu

Purdue News Service: (765) 494-2096; purduenews@purdue.edu

Best interessant leesvoer. 582.000 buitenlandse studenten, als je dat afmeet op Nederland qua inwonertal kom je op 30.000 maar ik denk dat Nederland daar lang niet aankomt

Nu blijft niet iedereen die in een ander land studeert hangen, maar het is wel een goede en goedkope manier om aan goede mensen te komen als land
  woensdag 12 maart 2008 @ 14:55:47 #219
58434 DivineJester
Okay, bye bye
pi_57327956
quote:
Op zondag 2 maart 2008 13:23 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Nederland is dan ook gewoon een arm westers land. Over de hele linie is het kapot-genivelleerd.
Tiende van de wereld, echt heel erg arm inderdaad:
http://en.wikipedia.org/w(...)GDP_(PPP)_per_capita
  woensdag 12 maart 2008 @ 15:10:43 #220
58434 DivineJester
Okay, bye bye
pi_57328183
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 14:30 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

...knip...

Best interessant leesvoer. 582.000 buitenlandse studenten, als je dat afmeet op Nederland qua inwonertal kom je op 30.000 maar ik denk dat Nederland daar lang niet aankomt

Nu blijft niet iedereen die in een ander land studeert hangen, maar het is wel een goede en goedkope manier om aan goede mensen te komen als land
De VS heeft natuurlijk een hoger aanzien en grotere bekendheid als het gaat om universiteiten in de wereld. Dat is niet zo heel gek aangezien hjetland meer in de aandacht staat dan Nederland en er veel grote Amerikaanse bedrijven zijn die onderzoek financieren.

Wat Nederlandse cijfers: in 2002 was ruim 3.5% van de studenten in Nederland van buitenlandse afkomst, excl. promovendi. Hetzelfde percentage ongeveer als de VS (daar staat echter niet bij of het in-/exclusief promovendi is). Niet zo slecht dus. Overigens zijn er wel landen met flink meer, Oostenrijk, België ne UK staan bovenaan). bron
pi_57329660
Ik kan die link niet lezen maar wat is van buitenlandse afkomst?

Is dat bijvoorbeeld ook een Marokkaan/Spanjaard die hier op zijn 3e gekomen is en geen Nederlander is?
pi_57332077
Het erge is gewoon dat StefanP 100% gelijk heeft en Nederland echt z'n best doet om alle hoogopgeleiden weg te jagen
pi_57333603
quote:
Op vrijdag 29 februari 2008 16:05 schreef TubewayDigital het volgende:
idd het kan ze geen biet schelen....ze hebben het ook graag...om hun zetels hoog te houden hebben ze dom volk nodig, geen weldenken hard werkend mens die alles nog een beetje op een rijtje heeft stemt niet op de PvdA.

geen wonder dat ze de deuren wagenwijd openzetten
pi_57333695
Maar goed dat emigranten niet meer kunnen stemmen
pi_57334150
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 19:40 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Maar goed dat emigranten niet meer kunnen stemmen
pi_57334297
Wat een sterk argument
pi_57334303
quote:

[..]

Maargoed dat ik dan ongeschoolld werk doe, anders zou ik hier nog zwaar depressief worden.
pi_57344425
quote:
Ik vraag me af wie jou werkwoorden heeft leren vervoegen.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_57344445
Geen idee, maar jij hebt nu voor het eerst van je leven het gevoel dat je superieur bent in je zielige leventje.

Heb ik toch maar mooi iets bereikt
pi_57345199
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 16:30 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik kan die link niet lezen maar wat is van buitenlandse afkomst?

Is dat bijvoorbeeld ook een Marokkaan/Spanjaard die hier op zijn 3e gekomen is en geen Nederlander is?
Nee, ze bedoelen buitenlandse studenten die naar Nederladn komen om te studeren.
  donderdag 13 maart 2008 @ 10:13:00 #231
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_57346223
quote:
Op donderdag 13 maart 2008 06:44 schreef StefanP het volgende:

[..]

Ik vraag me af wie jou werkwoorden heeft leren vervoegen.
Ach, jij weet niet eens hoeveel staten je geweldige Amerika heeft, dus laten we nu niet anderen op hun fouten beoordelen hè.
pi_57351727
quote:
Op donderdag 13 maart 2008 08:59 schreef DivineJester het volgende:

[..]

Nee, ze bedoelen buitenlandse studenten die naar Nederladn komen om te studeren.
Vind ik veel, al zullen er ook wel andere EU landen bij zitten
pi_57352661
quote:
Nederland doet qua onderwijs en wetenschap helemaal niet onder voor de VS. Jij kijkt zeker naar absolute aantallen ofzo? Je moet je niet verkijken op topuniversiteiten als MIT en Harvard. Over het algemeen is juist het onderwijs in Amerika een lachertje. Dat blijkt uit alle cijfers, zoals bijvoorbeeld die over analfabetisme. Bij de ontwikkelde westerse landen staat Amerika altijd ergens onderaan. En ook qua technologie doet Nederland niet onder voor Amerika, als je tenminste corrigeerd voor het grotere aantal inwoners van de VS. Qua patenten per hoofd van de bevolking scoren de VS en Nederland ongeveer gelijk. Amerika mag dan volgens jou wel DE kenniseconomie zijn, toch hebben ze een gigantisch handelstekort.

Maar eigenlijk heb ik de gewoonte om niet te reageren op Nederlanders die vanuit het buitenland lekker komen naschoppen.
  donderdag 13 maart 2008 @ 16:24:13 #234
203607 Ankeiler
Steen des aanstoots
pi_57353876
quote:
Op donderdag 13 maart 2008 15:24 schreef Oma het volgende:

[..]

Nederland doet qua onderwijs en wetenschap helemaal niet onder voor de VS. Jij kijkt zeker naar absolute aantallen ofzo? Je moet je niet verkijken op topuniversiteiten als MIT en Harvard. Over het algemeen is juist het onderwijs in Amerika een lachertje. Dat blijkt uit alle cijfers, zoals bijvoorbeeld die over analfabetisme. Bij de ontwikkelde westerse landen staat Amerika altijd ergens onderaan. En ook qua technologie doet Nederland niet onder voor Amerika, als je tenminste corrigeerd voor het grotere aantal inwoners van de VS. Qua patenten per hoofd van de bevolking scoren de VS en Nederland ongeveer gelijk. Amerika mag dan volgens jou wel DE kenniseconomie zijn, toch hebben ze een gigantisch handelstekort.

Maar eigenlijk heb ik de gewoonte om niet te reageren op Nederlanders die vanuit het buitenland lekker komen naschoppen.
Oma, misschien moet je het volgende artikel even lezen.
http://www.tekes.fi/servicesandinnovation/pdf/VanArk.pdf
  vrijdag 14 maart 2008 @ 11:15:04 #235
8369 speknek
Another day another slay
pi_57370486
Scheepbouwer heeft gelijk, we hebben én loonmatiging, én de hoogste belastingvoet voor de hoogste inkomens, praktisch ter wereld. En als er dan een topmanager zichzelf schandalig verrijkt, is er niemand die denkt "tjoh, dat wil ik ook, laat ik m'n best eens doen", maar beginnen we een lynchmob en valt de Tweede Kamer over elkaar heen om nieuwe verboden in te voeren.

De Sociaal-democratie, hoe nobel misschien in opzet, heeft het land door en door verrot gemaakt. En eigenlijk vinden alle politieke partijen al die arme domme mensen eigenlijk wel prima. De linkse partijen en het CDA hebben een grotere achterban, de VVD kan lekker loonmatiging aanhouden, want je kunt het toch rechtvaardigen lage lonen uit te betalen... Alleen D66 heeft zich in het verleden nog sterk gemaakt voor een kenniseconomie. Nouja slap gemaakt, want het blijft D66.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  vrijdag 14 maart 2008 @ 12:07:05 #236
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_57371725
quote:

Mocht ik ooit emigreren dan zouden dat ook mijn redenen zijn ja. Meer ruimte, meer rust, natuur (wat je hier in NL gewoon echt niet hebt) en betaalbare woningen. Belastingen moet je toch overal betalen, al loopt het hier in NL wel de spuigaten uit.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  vrijdag 14 maart 2008 @ 12:13:35 #237
8369 speknek
Another day another slay
pi_57371890
Ruimte, rust en natuur kunnen me aan m'n anus oxideren. Hooguit een lekker klimaat en strand wat dat betreft. Als ik zou emigreren zou dat, naast een avontuur, naar iets als New York zijn, waar je veel meer ontplooiingskansen hebt en jezelf schaamteloos kan gaan verrijken.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_57371986
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 12:13 schreef speknek het volgende:
Ruimte, rust en natuur kunnen me aan m'n anus oxideren. Hooguit een lekker klimaat en strand wat dat betreft. Als ik zou emigreren zou dat, naast een avontuur, naar iets als New York zijn, waar je veel meer ontplooiingskansen hebt en jezelf schaamteloos kan gaan verrijken.
Bizar dat het woord "verrijken" een negatieve lading heeft trouwens.
  vrijdag 14 maart 2008 @ 12:26:13 #239
8369 speknek
Another day another slay
pi_57372213
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 12:17 schreef nikk het volgende:
Bizar dat het woord "verrijken" een negatieve lading heeft trouwens.
Ach bizar... honderden jaren christelijk sociale legacy. Je moet je natuurlijk schamen als het heel goed met je gaat, omdat er zoveel mensen zijn waar het niet goed mee gaat.
  vrijdag 14 maart 2008 @ 13:13:39 #240
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_57373218
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 12:13 schreef speknek het volgende:
Voor iedereen andere argumenten he. Mij doet geld niet zoveel zolang ik maar gewoon lekker kan leven. Ik vind ruimte, rust en natuur weer veel belangrijker dan geld. Ookal gaat er van de 1800 euro die ik per maand verdien bijna 500 euro naar de staat. (btw en accijnzen nog niet meegeteld)
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_57373371
quote:
De emigratie is per jaar zo'n 150.000 (ca. 1%) terwijl vorig jaar 80% van de bevolking aangaf erover te denken
Ik vind 150.000 per jaar, indien dat allemaal hoogopgeleiden zijn (dat is even de vraag) nog zo laag niet. Dat is in 10 jaar 1.500.000 hoog opgeleiden (zou het inderdaad zo zijn dat het alleen maar om hoogopgeleiden gaat). Dat ga je merken hoor...

Dit even terzijde.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_57373459
quote:
StefkeP is niet hoogopgeleid, maar een HBO-er als ik mij niet vergis...
pi_57373618
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 18:30 schreef Bananenman het volgende:
Het erge is gewoon dat StefanP 100% gelijk heeft en Nederland echt z'n best doet om alle hoogopgeleiden weg te jagen
Dat valt nog wel mee. Alleen is er geen enkele fatsoenlijke visie ter zake. Ik hoor het kabinet (niet alleen dit kabinet) altijd over Nederland-kennisland, maar feitelijk zie ik niet veel meer voorbij komen als "een slimme meid is op haar toekomst voorbereid". Niet dat de arbeidsparticipatie van vrouwen in NL niet significant slechter is dan in omringende landen, maar met alle respect: als je het met slogans moet doen, dan heb je werkelijk geen idee...
pi_57373767
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 12:26 schreef speknek het volgende:
Je moet je natuurlijk schamen als het heel goed met je gaat, omdat er zoveel mensen zijn waar het niet goed mee gaat.
Het is inmiddels officieel een "zonde"...

Gek genoeg nu de kerk niet bizarre geldbedragen op haalt, wat relatief gezien enkele eeuwen geleden natuurlijk gebruikelijk was. Toen was de rijkdom toch echt verdeeld onder adel en kerk. Maar thans is het vergaren van rijkdom (ben even de term vergeten die de katholieke kerk heeft gebruikt) een zonde (doodzonde misschien zelfs)!
pi_57373807
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 13:13 schreef Metro2005 het volgende:

Ik vind ruimte, rust en natuur weer veel belangrijker dan geld.
Ruimte, rust en natuur kost in NL erg veel geld hoor... Ok, in het Noordoosten misschien niet, maar voor de meeste Nederlanders is ruimte een (onhaalbare) luxe.
  vrijdag 14 maart 2008 @ 13:57:17 #246
58434 DivineJester
Okay, bye bye
pi_57374209
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 13:19 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik vind 150.000 per jaar, indien dat allemaal hoogopgeleiden zijn (dat is even de vraag) nog zo laag niet. Dat is in 10 jaar 1.500.000 hoog opgeleiden (zou het inderdaad zo zijn dat het alleen maar om hoogopgeleiden gaat). Dat ga je merken hoor...

Dit even terzijde.
Ik meen ergens gelezen te hebben dat dit alle mensen zijn die voor een periode langer dan 8 maanden naar het buitenland gaan, dus ook mensen die op projectbasis gaan werken. Verder keert het overgrote deel binnen een jaar of vier weer terug omdat ze Nederland en hun vrienden en familie missen.
pi_57374498
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 13:57 schreef DivineJester het volgende:

Ik meen ergens gelezen te hebben dat dit alle mensen zijn die voor een periode langer dan 8 maanden naar het buitenland gaan, dus ook mensen die op projectbasis gaan werken. Verder keert het overgrote deel binnen een jaar of vier weer terug omdat ze Nederland en hun vrienden en familie missen.
Ik maakte niet voor niets een fiks voorbehoud ten aanzien van de "ernst"...

Ik vond alleen dat het idee dat het om "maar" 150.000 mensen per jaar ging een beetje vreemd, omdat het een verontrustend cijfer zou zijn indien het echt om die hoogopgeleiden ging.
  vrijdag 14 maart 2008 @ 14:28:12 #248
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_57375098
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 13:37 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ruimte, rust en natuur kost in NL erg veel geld hoor... Ok, in het Noordoosten misschien niet, maar voor de meeste Nederlanders is ruimte een (onhaalbare) luxe.
Daarom overweeg ik ook wel eens te emigreren, vooral omdat je werkelijk nergens in Nederland écht ruimte en rust hebt. Ook niet in Friesland, Drenthe ed.
pi_57375836
quote: BartMK3
Nederland is een land voor laagopgeleiden. Het heeft zijn hoogopgeleide inwoners te weinig te bieden. Zij trekken weg naar landen waar het aantrekkelijker is om te wonen en te werken.

"Ik zie niet dat er belemmeringen worden weggenomen voor bedrijven en dat het hier aantrekkelijker wordt voor hoogopgeleide mensen om te werken. Nederland is eerder een land voor laagopgeleiden", zegt Ad Scheepbouwer in een interview met FEM Business. Laagopgeleiden 'komen hier graag want we geven hun kansen en zekerheid'.

De bestuursvoorzitter van KPN is somber over de kansen om nieuwe bedrijven naar Nederland te halen. "Het probleem in Nederland is dat wij de voorwaarden niet hebben. Dus er komen niet heel veel nieuwe bedrijven hier, de bancaire sector vestigt zich hier niet. Als er dan bedrijven vertrekken en worden overgenomen gaat dat zeer doen."

Scheepbouwer heeft in dat verband ook forse kritiek op de rol van het kabinet. "Nederland is een land zonder plan. Er is geen consistent beleid. Dat is er al jaren niet." En: "Ik lees en hoor heel weinig over plannen om over tien jaar op een bepaald gebied leidend te worden."

Ik ben het hiermee eens. Het hele Nederlandse systeem is opgebouwd om de laagopgeleiden en de mensen die niet willen in extreme mate te onderhouden, terwijl de hoogopgeleiden de pilaren van de economie vormen. Als dit in de komende 5 jaar niet zal veranderen zal ik de balans opmaken en naar alle waarschijnlijkheid mijn heil ergens anders gaan zoeken. Het is op dit punt haast onmogelijk geworden om als hoogopgeleide/ondernemer in Nederland nog een fatsoenlijke boterham te verdienen.

Conclusie: Door de instelling van de Nederlandse politiek, die lijkt te streven naar een zo groot mogelijke nivellering van de samenleving, zal Nederland uiteindelijk een extreem tekort aan Hoogopgeleide mensen creëren.

[ Bericht 0% gewijzigd door Celphtitled op 14-03-2008 15:28:20 ]
pi_57376240
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 13:57 schreef DivineJester het volgende:

[..]

30% keert ongeveer terug, maar de verwachting is dat de laatste golf van emigranten sinds 2001 minder snel terugkeert

Verder is iedereen die zich laat uitschrijven in Den Haag een emigrant, een exchance student zal dat dus waarschijnlijk niet doen, iemand die in Nederland werkt en naar het buitenland gestuurd ook niet
  vrijdag 14 maart 2008 @ 15:24:04 #251
14509 reem
Correspondent in Buenos Aires
pi_57376337
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 14:56 schreef Celphtitled het volgende:
Het is op dit punt haast onmogelijk geworden om als hoogopgeleide/ondernemer in Nederland nog een fatsoenlijke boterham te verdienen.
Dat ligt er maar aan wat je een 'fasoenlijke' boterham vindt. Ik vind een bruto inkomen van 2500 heel behoorlijk en dat is voor mensen met een beetje universitaire studie toch echt wel weggelegd.
[b]@RemiLehmann[/b]
pi_57376373
Volgens mij overweegt 10% van de mensen die meer dan 2 keer modaal verdienen om te emigreren. Ook als slechts 20% daadwerkelijk gaat over de komende 4 jaar gaat het om een enorm bedrag aan gederfde belasting-inkomsten
pi_57376403
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 15:24 schreef reem het volgende:

[..]

Dat ligt er maar aan wat je een 'fasoenlijke' boterham vindt. Ik vind een bruto inkomen van 2500 heel behoorlijk en dat is voor mensen met een beetje universitaire studie toch echt wel weggelegd.
En vrijwel nergens liggen de lonen hoger, zeker niet als je allochtoon bent
pi_57376854
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 15:24 schreef reem het volgende:

Ik vind een bruto inkomen van 2500 heel behoorlijk
Nou... ik vind dat maar een tikje meer dan modaal (dit is niet echt een mening natuurlijk...). Het is niet dat je dat heel behoorlijk kan noemen. Het volstaat om fatsoenlijk van te leven. Dat dan weer wel.
pi_57376909
En als je trouwt net als de meeste Nederlanders?
pi_57376995
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 15:52 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
En als je trouwt net als de meeste Nederlanders?
Wat dan? (ik ben getrouwd, maar het is niet dat ons dat geld kost, behalve op die ene dag dan)
pi_57377148
Dan heeft je partner normaal gesproken een inkomen van rond de 2000 bruto en rond de 1000-1500 euro in bruto als een iemand in part-time gaat werken

Als je dan met 4000-5000 bruto geen goed leven hebt doe je iets verkeerd
pi_57377180
Maar als ik nu een echt hoog inkomen heb, een flink vermogen op de bank en een groot huis wil bouwen en een mooie auto wil rijden dan zou ik dat wel in Belgie doen omdat het alleen maar voordelen heeft
pi_57377274
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 16:05 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

Als je dan met 4000-5000 bruto geen goed leven hebt doe je iets verkeerd
Met alle respect: als iemand vertelt dat hij een "heel behoorlijk" inkomen heeft, dan moet ik aan andere bedragen denken. Maar goed, ieder zijn perspectief. Voor een WO-er is 2500 bruto niet bepaald hoogvliegen. Dat is een feit.

Voor de goede orde: in NL kan iedereen een goed leven hebben. Kwestie van de verwachtingen realistisch houden.
pi_57377317
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 16:07 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Maar als ik nu een echt hoog inkomen heb, een flink vermogen op de bank en een groot huis wil bouwen en een mooie auto wil rijden dan zou ik dat wel in Belgie doen omdat het alleen maar voordelen heeft
In België is het grote huis voordeliger, maar geen HRA. VWB autorijden kent België ook wel wat nadelen. Het zal je verbazen hoeveel minder voordelig België voor velen is. Een DGA met een kasgeldvennootschap: die kan wel fiks besparen. Maar ook dan moet je aan minimaal 8 cijfers denken om het aan jezelf te verkopen (uitzondering voor diegenen die al tegen de grens wonen en de overstap niet zo veel verandering brengt).
pi_57377451
8 cijfers is een besparing van 10.000 euro per maand, lijkt me wel interessant(mits je het geld prive hebt, in je kasgeld BV betaal je 0%, zolang je het in die BV laat)

En in Belgie heb je wel HRA, mits je in Nederland werkt
  vrijdag 14 maart 2008 @ 16:21:43 #262
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_57377478
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 16:11 schreef DS4 het volgende:

[..]

Met alle respect: als iemand vertelt dat hij een "heel behoorlijk" inkomen heeft, dan moet ik aan andere bedragen denken. Maar goed, ieder zijn perspectief. Voor een WO-er is 2500 bruto niet bepaald hoogvliegen. Dat is een feit.
Het is volgens mij inderdaad maar iets boven het gemiddelde startsalaris voor een WO'er. Daar hoor je na enkele jaren werken wel over heen te gaan. Dit ligt waarschijnlijk alleen anders voor sommige studies die minder commercieel zijn, zoals kunstgeschiedenis.
  vrijdag 14 maart 2008 @ 16:21:47 #263
8369 speknek
Another day another slay
pi_57377480
Ik denk overigens dat het ware probleem lang niet is dat alle hoogopgeleiden naar het buitenland wegtrekken, daar zijn we allemaal, zelfs de hoogopgeleiden, toch te kleinburgerlijk voor. Je moet toch gezellig met je familie dingen doen. Het probleem is meer dat het pamperen door de overheid de stimulans voor de hoogopgeleiden wegneemt om er werkelijk voor te gaan. Je nek uitsteken brengt onzekerheid, en door alle zekerheid die ons stelsel biedt, is dat niet erg aanlokkelijk. Zeker niet omdat de kans dat je het ècht maakt, door de sterk progressieve belastingschalen en dure huizen, toch niet erg waarschijnlijk is.
pi_57377492
Iemand die in 2009 een huis heeft van pak hem beet minimaal 1.500.000 heeft krijgt veel hogere vaste lasten, dat gaat leiden tot een zware waardeverlaging als hij zijn huis wil verkopen en eet zijn besteedbaar inkomen op
pi_57377727
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 13:30 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dat valt nog wel mee. Alleen is er geen enkele fatsoenlijke visie ter zake. Ik hoor het kabinet (niet alleen dit kabinet) altijd over Nederland-kennisland, maar feitelijk zie ik niet veel meer voorbij komen als "een slimme meid is op haar toekomst voorbereid". Niet dat de arbeidsparticipatie van vrouwen in NL niet significant slechter is dan in omringende landen, maar met alle respect: als je het met slogans moet doen, dan heb je werkelijk geen idee...
idd kennis hier kennis daar en vervolgens de btw op schoolboeken naar 19% opschroeven, collegegeld drastisch verhogen en zulke limieten instellen dat je iedereen weg jaagt
pi_57377762
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 15:18 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

30% keert ongeveer terug, maar de verwachting is dat de laatste golf van emigranten sinds 2001 minder snel terugkeert

Verder is iedereen die zich laat uitschrijven in Den Haag een emigrant, een exchance student zal dat dus waarschijnlijk niet doen, iemand die in Nederland werkt en naar het buitenland gestuurd ook niet
nee 30% blijft 70% keert terug
pi_57377830
Wrong
pi_57377984
Binnen 8 jaar keert ongeveer de helft terug(ongeveer 20.000) en vertrekken er ongeveer 60.000 autochtonen per jaar. Per jaar ongeveer dus een negatief saldo van 40.000 per jaar. Dat is over 10 jaar gezien ongeveer 400.000, dan zit je te denken aan aantallen zoals bij de laatste emigratiegolf in de jaren 50 en dat leidde tot een grote toestroom van allochtonen.

Ik vermoed, al zijn er geen cijfers van dat de Nederlanders die sinds 2001 zijn vertrokken eerder niet meer terugkeren. De situatie in Nederland is niet wezenlijk veranderd. Er zijn nog steeds files, geen ruimte, salarissen zijn niet wezenlijk hoger geworden en huizen niet meer betaalbaar
pi_57378379
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 16:20 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
8 cijfers is een besparing van 10.000 euro per maand, lijkt me wel interessant(mits je het geld prive hebt, in je kasgeld BV betaal je 0%, zolang je het in die BV laat)
Jij hebt echt geen idee waar ik het over heb, is het niet?

Acht cijfers: 10.000.000 euro. Naar privé halen kost 25% (op afgelopen jaar na dan voor een beperkt bedrag). Winst is 2.5 mio. Dan is het iets om over na te denken... misschien. Ik zou zeggen een veelvoud, je laat immers je sociale leven achter je en het verschil tussen 7.5 mio en 10 mio is niet bepaald voor iedereen een reden om dat te doen.
quote:
En in Belgie heb je wel HRA, mits je in Nederland werkt
Ja, snuggere: maar dan betaal je gewoon belasting in NL. Wat overigens beter is dan in België, maar meer reistijd, meer reiskosten... woon je dan zoveel beter voor je geld?
pi_57378437
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 16:22 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Iemand die in 2009 een huis heeft van pak hem beet minimaal 1.500.000 heeft krijgt veel hogere vaste lasten, dat gaat leiden tot een zware waardeverlaging als hij zijn huis wil verkopen en eet zijn besteedbaar inkomen op
Die hogere belasting voor grotere woningen is een gotspe, maar het zal geen reden zijn om te vertrekken. Wel een reden om intelligenter om te gaan met het bezit van de woning zeg maar...
pi_57378488
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 17:06 schreef DS4 het volgende:

[..]

Jij hebt echt geen idee waar ik het over heb, is het niet?

Inderdaad. Maar goed dat jij ervaring hebt in deze situatie en ik niet

Tien cijfers: 10.000.000 euro. Naar privé halen kost 25% (op afgelopen jaar na dan voor een beperkt bedrag). Winst is 2.5 mio. Dan is het iets om over na te denken... misschien. Ik zou zeggen een veelvoud, je laat immers je sociale leven achter je en het verschil tussen 7.5 mio en 10 mio is niet bepaald voor iedereen een reden om dat te doen.
[..]

Als je 10 miljoen prive hebt, scheelt het gewoon 10.000 euro per maand

Ja, snuggere: maar dan betaal je gewoon belasting in NL. Wat overigens beter is dan in België, maar meer reistijd, meer reiskosten... woon je dan zoveel beter voor je geld?

Vanaf een miljoen prive ongeveer is het interessant en al een stuk eerder als je iets koopt
Jij bent de slimste van allemaal
pi_57378524
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 17:08 schreef DS4 het volgende:

[..]

Die hogere belasting voor grotere woningen is een gotspe, maar het zal geen reden zijn om te vertrekken. Wel een reden om intelligenter om te gaan met het bezit van de woning zeg maar...
Ik neem aan wederom dat jij een huis bezit van meer dan 1 miljoen euro en dus weet wat de gevolgen zijn voor de nieuwe plannen
pi_57378569
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 17:10 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

Als je 10 miljoen prive hebt, scheelt het gewoon 10.000 euro per maand
Linksom of rechtsom kom ik niet tot die berekening. Laat maar eens zien.
quote:
Vanaf een miljoen prive ongeveer is het interessant en al een stuk eerder als je iets koopt
Een miljoen wat? Waarom is het interessant? En waarom maakt het uit als je iets koopt? En waarom houdt iedereen (vooral Kluwer) dit soort interessante bespiegelingen voor mij verborgen?
quote:
Jij bent de slimste van allemaal
Dat ga ik uiteraard niet betwisten.
pi_57378635
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 17:14 schreef DS4 het volgende:

[..]

Linksom of rechtsom kom ik niet tot die berekening. Laat maar eens zien.
[..]

Nee, doe ik niet. Ik heb geen zin om de discussieren met mensen die er niks van snappen

Een miljoen wat? Waarom is het interessant? En waarom maakt het uit als je iets koopt? En waarom houdt iedereen (vooral Kluwer) dit soort interessante bespiegelingen voor mij verborgen?
[..]

Omdat je besteedbaar inkomen achteruit gaat. Het wordt dus duurder om in zo´n huis te kopen, dus gaat de prijs omlaag

Dat ga ik uiteraard niet betwisten.

Maar goed dat het serieus was
Ook naiiefste van allemaal
pi_57378834
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 17:12 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

Ik neem aan wederom dat jij een huis bezit van meer dan 1 miljoen euro en dus weet wat de gevolgen zijn voor de nieuwe plannen
Ik leid een fiscale sectie, dus je mag daar zelfs vanuit gaan als ik in een caravan woon. Maar verhuizen naar België lost dat verhaal niet op. Nou ja, een beetje omdat de waarde van een vergelijkbare woning aldaar lager ligt. Maar ook dan zijn er nog wel wat zaken die je niet belicht, die e.e.a. in een ander (ongunstiger) daglicht kunnen zetten.

Kortweg: binnen NL blijven en creatief zijn biedt m.i. meer.
pi_57378914
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 17:18 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

Nee, doe ik niet. Ik heb geen zin om de discussieren met mensen die er niks van snappen
Nee, ik leid een fiscale sectie omdat de eerste de beste malloot op Fok! meer van fiscale zaken weet... Man, er klopt geen donder van wat je zegt en als ik naar een toelichting vraag verschuil je jezelf. Wat een wanvertoning!
quote:
Omdat je besteedbaar inkomen achteruit gaat. Het wordt dus duurder om in zo´n huis te kopen, dus gaat de prijs omlaag
Veel te simpel geredeneerd. Al was het maar omdat er mooie structuren te bedenken zijn om de negatieve gevolgen zo veel mogelijk uit te schakelen.
quote:
Ook naiiefste van allemaal
Leer het eerst eens spellen...
pi_57379132
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 17:27 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik leid een fiscale sectie, dus je mag daar zelfs vanuit gaan als ik in een caravan woon. Maar verhuizen naar België lost dat verhaal niet op. Nou ja, een beetje omdat de waarde van een vergelijkbare woning aldaar lager ligt. Maar ook dan zijn er nog wel wat zaken die je niet belicht, die e.e.a. in een ander (ongunstiger) daglicht kunnen zetten.

Kortweg: binnen NL blijven en creatief zijn biedt m.i. meer.
Wedden dat je stukken goedkoper uit bent in Belgie als je minimaal een miljoen prive hebt, een huis koopt en in Nederland werkt?

Wedden ook dat als je een nieuw huis koopt/bouwt van meer dan 1.500.000 euro en werkt in Nederland je veel goedkoper uit bent in Belgie?

Wedden dat als de Bos wet ingevoerd wordt de kosten voor mensen met een huis van meer dan 1 miljoen euro stukken duurder en hun huizenprijs keldert?
pi_57379183
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 17:31 schreef DS4 het volgende:

[..]

Nee, ik leid een fiscale sectie omdat de eerste de beste malloot op Fok! meer van fiscale zaken weet... Man, er klopt geen donder van wat je zegt en als ik naar een toelichting vraag verschuil je jezelf. Wat een wanvertoning!
[..]

Ik ben inderdaad de eerste beste maloot

Veel te simpel geredeneerd. Al was het maar omdat er mooie structuren te bedenken zijn om de negatieve gevolgen zo veel mogelijk uit te schakelen.
[..]

Ik denk niet dat ik jou zou inhuren

Leer het eerst eens spellen...

Maar gelukkig voel jij je voor het eerst in je leven superieur
Ook de beste van allemaal
pi_57379420
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 17:40 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

Wedden dat je stukken goedkoper uit bent in Belgie als je minimaal een miljoen prive hebt, een huis koopt en in Nederland werkt?
Ik weet zeker dat het af hangt van de omstandigheden. In Nederland kom je met vermogen heel goed weg bij hoge rendementen, aangezien het behaalde rendement niet wordt belast, maar het fictieve.

Ik noem maar wat.
quote:
Wedden ook dat als je een nieuw huis koopt/bouwt van meer dan 1.500.000 euro en werkt in Nederland je veel goedkoper uit bent in Belgie?
Fiscaal gezien? Ook dat is nog maar de vraag. Zoals jij het stelt is dat allesbehalve zeker.
quote:
Wedden dat als de Bos wet ingevoerd wordt de kosten voor mensen met een huis van meer dan 1 miljoen euro stukken duurder en hun huizenprijs keldert?
Wat een kromme zin... Maar goed: als je alles bij het oude laat dan zal door de bank genomen je te maken hebben met een hogere fiscale afdracht. Of daardoor ook de prijs van jouw woning daalt is nog maar de vraag. Zou kunnen, maar je gaat VEEL te kort door de bocht.
pi_57379512
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 17:42 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

Ik ben inderdaad de eerste beste maloot
Het inzicht is de eerste stap naar herstel.
quote:
Ik denk niet dat ik jou zou inhuren
Ik denk vooral dat jij daar het geld niet voor hebt...
quote:
Maar gelukkig voel jij je voor het eerst in je leven superieur
Die had je al opgebruikt tegen StefkeP... Hij was de eerste keer al niet sterk, maar in hoge frequentie daalt de amusementswaarde toch wel tot het nulpunt.
quote:
Ook de beste van allemaal
Ook hier geldt dat herhaling e.e.a. ernstig verzwakt.
pi_57379743
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 17:53 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik weet zeker dat het af hangt van de omstandigheden. In Nederland kom je met vermogen heel goed weg bij hoge rendementen, aangezien het behaalde rendement niet wordt belast, maar het fictieve.

Ik noem maar wat.

Gelukkig maar dat je als je in Belgie woont je die rendementen niet meer kan behalen

[..]

Is wel zeker, lagere aanschafprijs of bouwprijs, wel HRA en geen vermogensrendementsheffing

Fiscaal gezien? Ook dat is nog maar de vraag. Zoals jij het stelt is dat allesbehalve zeker.
[..]

Wat een kromme zin... Maar goed: als je alles bij het oude laat dan zal door de bank genomen je te maken hebben met een hogere fiscale afdracht. Of daardoor ook de prijs van jouw woning daalt is nog maar de vraag. Zou kunnen, maar je gaat VEEL te kort door de bocht.

Hogere lasten leidt altijd tot een waardedaling
Hij die het verschil niet kent tussen vermaak en afgezeken worden
pi_57379826
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 17:56 schreef DS4 het volgende:
Ik denk vooral dat jij daar het geld niet voor hebt...
[..]

Ongetwijfeld niet

Die had je al opgebruikt tegen StefkeP... Hij was de eerste keer al niet sterk, maar in hoge frequentie daalt de amusementswaarde toch wel tot het nulpunt.
[..]

Het was geen vermaak, maar een feit

Ook hier geldt dat herhaling e.e.a. ernstig verzwakt.

O.K.
Hij die een probleem heeft met lezen naast nog vele andere problemen
pi_57380125
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 18:09 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

Gelukkig maar dat je als je in Belgie woont je die rendementen niet meer kan behalen
Wat ben je toch een lulmuts...
quote:
Is wel zeker, lagere aanschafprijs of bouwprijs, wel HRA en geen vermogensrendementsheffing
Blabla. Nee dus. Ik zou als ik jou was de wet er eens op nalezen. In plaats van maar een beetje blaten.
quote:
Hogere lasten leidt altijd tot een waardedaling
Dat is volslagen onzin.
quote:
Hij die het verschil niet kent tussen vermaak en afgezeken worden
Zei de persoon die niet door heeft dat hij er op gewezen wordt dat hij onzin aan het produceren is, dat keer op keer aan het bevestigen is en daarmee zichzelf in de zeik zet...
pi_57380223
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 18:13 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

Ongetwijfeld niet
Dan begrijp je neem ik aan wel dat het mij werkelijk zal jeuken dat jij mijn diensten niet wenst af te nemen, net zoals men bij Bugatti niet zo verontrust is als bijstandsgerechtigden aangeven geen trek te hebben in een Bugatti.
quote:
Het was geen vermaak
Je probeert met deze onzin daadwerkelijk wat te bereiken? Dan is het onbedoeld vermaak!
quote:
Hij die een probleem heeft met lezen naast nog vele andere problemen
Gozertje toch...
pi_57380467
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 18:27 schreef DS4 het volgende:

[..]

Wat ben je toch een lulmuts...
[..]

Als je geen idee waar je het over hebt kan je het ook gewoon zeggen

Blabla. Nee dus. Ik zou als ik jou was de wet er eens op nalezen. In plaats van maar een beetje blaten.
[..]

Gedaan en nu?

Dat is volslagen onzin.

Jij bent de kenner

Zei de persoon die niet door heeft dat hij er op gewezen wordt dat hij onzin aan het produceren is, dat keer op keer aan het bevestigen is en daarmee zichzelf in de zeik zet...

Wat jij wil
pi_57380671
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 18:42 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]
Sterk...
pi_57380835
Weet ik, alleen heb je de betekenis van de smilies nog niet uitgevonden. Maakt niet uit, kan best begrijpen dat het best moeilijk is
pi_57380995
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 18:59 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Weet ik, alleen heb je de betekenis van de smilies nog niet uitgevonden. Maakt niet uit, kan best begrijpen dat het best moeilijk is
Wat ben je toch een sukkeltje.
pi_57381024
ok
  zaterdag 15 maart 2008 @ 13:10:35 #290
203607 Ankeiler
Steen des aanstoots
pi_57393980
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 11:15 schreef speknek het volgende:
Scheepbouwer heeft gelijk, we hebben én loonmatiging, én de hoogste belastingvoet voor de hoogste inkomens, praktisch ter wereld. En als er dan een topmanager zichzelf schandalig verrijkt, is er niemand die denkt "tjoh, dat wil ik ook, laat ik m'n best eens doen", maar beginnen we een lynchmob en valt de Tweede Kamer over elkaar heen om nieuwe verboden in te voeren.
Als die topmensen hier inderdaad het geld waard zijn wat ze kosten, waarom worden hier dan zoveel buitenlandse managers heen gehaald en is er in het buitenland geen vraag naar hun Nederlandse equivalenten?
Het hogere echelon is een en al inteelt man.
  zaterdag 15 maart 2008 @ 13:13:25 #291
203607 Ankeiler
Steen des aanstoots
pi_57394028
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 17:40 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Wie over een huis van meer dan 1 miljoen beschikt en te stom is om dat belastingvrij te regelen zal zijn geld inderdaad snel kwijt zijn
  zaterdag 15 maart 2008 @ 13:49:37 #292
8369 speknek
Another day another slay
pi_57394450
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 13:10 schreef Ankeiler het volgende:
Als die topmensen hier inderdaad het geld waard zijn wat ze kosten, waarom worden hier dan zoveel buitenlandse managers heen gehaald en is er in het buitenland geen vraag naar hun Nederlandse equivalenten?
Natuurlijk zijn ze het geld niet waard wat ze kosten, maar dat zeg ik ook helemaal niet.
pi_57394580
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 13:10 schreef Ankeiler het volgende:

[..]

idd daarom is het ook de grootst mogelijke onzin dat ze ergens anders heen gaan, niemand wil ze hebben
  zaterdag 15 maart 2008 @ 14:01:09 #294
203607 Ankeiler
Steen des aanstoots
pi_57394602
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 13:49 schreef speknek het volgende:

[..]

Natuurlijk zijn ze het geld niet waard wat ze kosten, maar dat zeg ik ook helemaal niet.
OK. Als je bezwaar hebt tegen mensen zwaar belasten die wel productief zijn (i.e. zelfstandig ondernemers, toptechneuten etc.) amen. Maar dat soort topmanagers die risicoloos binnenlopen (de ABN Amro top wilde niet voor niets perse dat ze overgenomen zouden worden door Barclays, dat zou ze tientallen miljoenen hebben opgeleverd) mogen ze van mij fiscaal hard aanpakken.
  zaterdag 15 maart 2008 @ 14:27:50 #295
8369 speknek
Another day another slay
pi_57394910
Als je ze fiscaal hard aanpakt (wat nu ook al gebeurt), weet je tenminste zeker dat je nooit de echt goede, innovatieve mensen daar krijgt. Dan gaan ze alleen maar nog meer op safe spelen en hun eigen hachie veiligstellen.
  zaterdag 15 maart 2008 @ 14:29:24 #296
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_57394932
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 14:27 schreef speknek het volgende:
Als je ze fiscaal hard aanpakt (wat nu ook al gebeurt), weet je tenminste zeker dat je nooit de echt goede, innovatieve mensen daar krijgt. Dan gaan ze alleen maar nog meer op safe spelen en hun eigen hachie veiligstellen.
Interessante theorie. Ik laat 'm even bezinken.
pi_57395524
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 13:13 schreef Ankeiler het volgende:

[..]

Wie over een huis van meer dan 1 miljoen beschikt en te stom is om dat belastingvrij te regelen zal zijn geld inderdaad snel kwijt zijn
Maar goed da jij er kijkt op hebt. blijkt ook wel uit je reactie
  zaterdag 15 maart 2008 @ 19:08:33 #298
203607 Ankeiler
Steen des aanstoots
pi_57399303
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 13:59 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

idd daarom is het ook de grootst mogelijke onzin dat ze ergens anders heen gaan, niemand wil ze hebben
LOL... zo i dat en ex-politici helemaal man... die splitsen ze de NAVO en de VN alleen in de maag door veel te veel ontwikkelingshulp en door nederlandse jongens af te laten schieten door godsdienstwaanzinnige baarden.
  zaterdag 15 maart 2008 @ 19:16:53 #299
203607 Ankeiler
Steen des aanstoots
pi_57399476
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 14:27 schreef speknek het volgende:
Innovatieve mensen krijgen geen hoog salaris, die werken voor zichzelf of worden beloond met patenten of stock options. Spelen dus absoluut niet op safe. Alleen een groot bedrijf kan hoge salarissen betalen, bij een klein bedrijf denk je dan al gauw aan een partnerschap dat je met aanmerkelijk belang e.d. kan regelen.
pi_57400164
Scheepbouwer kan maar beter zijn arrogante muil dichthouden.
De lul zat in de RvC van KPN toen de beslissing werd genomen om miljarden te betalen voor de UMTS vergunning. Verder de flop van I-mode en Digitale Tv via de telefoonlijn.
Zijn smerige spelletje met KPNQwest, ook belachelijk dat hij daar nog nooit voor ter verantwoording is geroepen.
Heden ten dage lopen er per kwartaal zo'n 250.000 klanten weg bij KPN, daar zitten mensen tussen die al 40 jaar lid zijn geweest.

KPN heeft een gemiddeld rendemend van 3,4 % p/j op de beurs sinds introduktie, Internetsparen bij DSB levert nog meer op.

[ Bericht 6% gewijzigd door NLweltmeister op 15-03-2008 20:05:33 ]
pi_57401163
http://www.zdf.de/ZDFxt/module/MMR/heute/Pisa/Pisagrafik.jpg

Nog ff een stukje bewijs dat Scheepbouwer uit zijn nek lult, de NL scholier hoeft zich international nergens voor te schamen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')