abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 2 maart 2008 @ 17:37:51 #201
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_57108458
quote:
Op zondag 2 maart 2008 17:33 schreef Ankeiler het volgende:

[..]

Dan zoek je meer opdrachtgevers. Ook kan je voor verschillende werkmaatschappijen van de opdrachtgever werken.
Fantastisch. Alle mensen in nederland met een vaste baan hebben geen dagtaak volgens deze redenering
quote:
De vraag is of je wil werken bij een bedrijf dat gespeend is van enig financieel inzicht. Geef de AEX-notering maar, dan koop ik meteen PUT-opties voor een flink koersverlies.
Het is BV helder licht. Niet iedereen werkt voor Shell of Philips.
  zondag 2 maart 2008 @ 17:38:22 #202
203607 Ankeiler
Steen des aanstoots
pi_57108473
quote:
Op zondag 2 maart 2008 17:15 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

nee dat accepteren ze wel de constructie die hij hier geeft wordt al heel vaak gebruikt door veelverdieners als ceo`s en dergelijke
natuurlijk; op zich tekenend voor de intellectuele vermogens van de gemiddelde manager dat alleen de CEO's daar op komen. Zoals ik al zei: een zelfstandig ondernemer maakt gehakt van die losers. Vandaar dat grote bedrijven panisch zijn voor kleine haaien en als een bezetene de marekt dichttimmeren tot een corporatistisch bolwerk,.
  zondag 2 maart 2008 @ 17:42:10 #203
203607 Ankeiler
Steen des aanstoots
pi_57108580
quote:
Op zondag 2 maart 2008 17:37 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Fantastisch. Alle mensen in nederland met een vaste baan hebben geen dagtaak volgens deze redenering
[..]
Dan maak je toch werkweken van 60 uur? Na vijf jaar heb je genoeg gespaard voor een ontspannende wereldreis.
quote:
Het is BV helder licht. Niet iedereen werkt voor Shell of Philips.
Kan ik je de hand geven, ik werk ook bij een klein bedrijf plus als zelfstandige. maar goed, ik zou maar ff een goed, indringend gesprek hebben met jullie personeelsmanagers of financiele man, want volgens mij hebben ze bij je werkgever of een enorme sukkel, of een SP'er als CEO.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 2 maart 2008 @ 18:08:05 #204
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_57109091
quote:
Op zondag 2 maart 2008 17:42 schreef Ankeiler het volgende:

[..]

Dan maak je toch werkweken van 60 uur? Na vijf jaar heb je genoeg gespaard voor een ontspannende wereldreis.
Ja dat is voor IEDEREEN weg gelegd
Godskolore werken er alleen maar zweefteven zoals jij daar?
quote:
Kan ik je de hand geven, ik werk ook bij een klein bedrijf plus als zelfstandige. maar goed, ik zou maar ff een goed, indringend gesprek hebben met jullie personeelsmanagers of financiele man, want volgens mij hebben ze bij je werkgever of een enorme sukkel, of een SP'er als CEO.
Ja dat denk ik ook. Of gewoon een bedrijf waar onderbreking van continuiteit bedreigender is dan belastingdruk.
  zondag 2 maart 2008 @ 18:15:20 #205
203607 Ankeiler
Steen des aanstoots
pi_57109274
quote:
Op zondag 2 maart 2008 18:08 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ja dat is voor IEDEREEN weg gelegd
Godskolore werken er alleen maar zweefteven zoals jij daar?
[..]
Nee; 40 uur vaste baan + 20 uur bijklussen.
quote:
Ja dat denk ik ook. Of gewoon een bedrijf waar onderbreking van continuiteit bedreigender is dan belastingdruk.
Opmerkelijk genoeg is continuïteit een veel grotere issue bij mensen in loondienst (die snel weg kunnen als ze dat willen) dan bij een ZZP'er, die immers onder contract staat een dienst te verlenen.
pi_57216288
tvp
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 7 maart 2008 @ 11:07:17 #207
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_57217467
quote:
Op zondag 2 maart 2008 18:15 schreef Ankeiler het volgende:

[..]

Nee; 40 uur vaste baan + 20 uur bijklussen.
[..]

Opmerkelijk genoeg is continuïteit een veel grotere issue bij mensen in loondienst (die snel weg kunnen als ze dat willen) dan bij een ZZP'er, die immers onder contract staat een dienst te verlenen.
En na de contractperiode met de ogedane kennis net zo hard weglopen. Een werkgever die zijn personeel goed behandeld kan toch net een tikkie meer kennis binnen de muren houden.
  maandag 10 maart 2008 @ 16:45:01 #208
15929 DiRadical
Everything's ruined
pi_57286502
quote:
Op vrijdag 29 februari 2008 17:33 schreef Basp1 het volgende:
Had kpn ook niet een groot gedeelte van hun ict verplaatst naar india? En zodoende een redelijk groep hoog opgeleide mensen op straat gegooid?
Nee hoor.
De meeste zitten nog steeds in Groningen en Rijswijk , maar werken al een paar jaar bij Atos Origin.

Op dit moment gaat er inderdaad wel applicatie beheer naar India.
Er zitten hier nogal wat Indiërs
Happyness is nature's way of informing human resources that you're overpaid
-Catbert: Evil director of HR
pi_57299280
quote:
Op vrijdag 29 februari 2008 16:15 schreef TNA het volgende:
Al die mensen die roepen dat ze gaan emigreren De emigratie is per jaar zo'n 150.000 (ca. 1%) terwijl vorig jaar 80% van de bevolking aangaf erover te denken
20% per generatie, 100% per eeuw.

Verder gaan er ongeveer 50.000 allochtonen Nederlanders per jaar. Op een werkende bevolking van 7.000.000 is dat ongeveer 14 procent per 10 jaar
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  † In Memoriam † dinsdag 11 maart 2008 @ 08:05:26 #210
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_57299687
quote:
Op maandag 10 maart 2008 16:45 schreef DiRadical het volgende:

[..]

Nee hoor.
De meeste zitten nog steeds in Groningen en Rijswijk , maar werken al een paar jaar bij Atos Origin.

Op dit moment gaat er inderdaad wel applicatie beheer naar India.
Er zitten hier nogal wat Indiërs
Mensen werden toch vanuit KPN geparkeerd bij Atos en nu gaat Atos eruit, omdat KPN met Getronics verder gaat.
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
  woensdag 12 maart 2008 @ 03:26:48 #211
46960 StefanP
polemicist
pi_57321051
quote:
Op vrijdag 29 februari 2008 19:50 schreef Yildiz het volgende:
Da's allemaal heel mooi dat ie dat zegt, maar welk land ondersteunt hoger-opgeleiden dan wel significant meer?

Engeland? .
De US? .
Frankrijk? (Dan moet ik Frans leren) .
Duitsland? (Idem, Duits leren) .
Australië? .
Nieuw-Zeeland? .

Hooguit, en echt hooguit, wat landen rond zuid-Oost Azië zoals Singapore en Hong-Kong, en misschien Dubai. De rest kan het wel vergeten.
Laat me niet lachen. Wat weet jij nou van de VS? Dit is de kenniseconomie bij uitstek. Elke Chinees en Indier met een masters wil naar de VS. En de VS heeft dan ook vele visa om dat mogelijk te maken. Immigratie is nog steeds een belangrijk onderdeel van de Amerikaanse samenleving. Ik durf te zeggen dat Canada, NZ en Australie ook hard werken om hoogopgeleide immigranten binnen te halen.

Nederland daarentegen... Wie wil daar nou heen? Nou ja, de onopgeleiden, de inteelt Rifgebergte-bewoner en de profiterende criminelen buiten beschouwing gelaten natuurlijk. Je verdient als hoogopgeleide geen ruk in Nederland, je kan er niet fatsoenlijk wonen, high-tech is er niet te vinden en de hele doe-maar-normaal-dan-doe-je-al-gek-genoeg cultuur met dat typische jaloerse trekje van Nederlanders om een ander het licht in z'n ogen niet te gunnen, zijn genoeg om elke hoogopgeleide immigrant om te doen draaien.

Naast het weren van die hoogopgeleide immigranten, doet Nederland er ook alles aan om een nietszeggende middenmoter te zijn met een rap groeiend percentage niet-zo-snuggere mensen. Het onderwijs wordt steeds dommer gemaakt, criminelen en uitkeringstrekkers worden nog immer geknuffeld, het percentage allochtonen blijft omhoog schieten en het aantal kinderen dat autochtonen krijgen blijft dalen. Jongeren kunnen met geen mogelijkheid een woning bekostigen, het bedrijfsleven -en de Nederlanders zelf- blijven technici minachten, iedereen met een grote bek die verder niets kan wordt 'manager' en het kabinet -in navolging van de jaloerse burger- wil almaar meer belasting heffen en topmensen 'hard aanpakken.'

Echt, wat een kutland. Een land vol hypocriete, asociale, jaloerse, heikneuterige mensen die iemand anders niets gunnen.

Succes nog in dat zinkende schip. De drie-en-een-halve hoogopgeleide immigrant die NL binnen weet te halen, is binnen no time alweer vertrokken, evenals de paar technici die er ondanks alle minachting en bla-bla cultuur af weten te studeren.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  woensdag 12 maart 2008 @ 07:12:39 #212
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_57321293
Oh leuk, meneer de beroepszeiker is ook weer terug om zijn standaardverhaaltje te vertellen van hoe supergeweldigfantastisch de VS is en hoe kut Nederland is. Geweldig, daar zitten we nou net op te wachten. Moet je niet met wat rednecks naar een rodeo om je patriotisme te uiten?
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_57323446
Ik vraag me af wie StefanP heeft opgeleidt tot hoogopgeleide autist
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_57324556
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 03:26 schreef StefanP het volgende:

[..]

Laat me niet lachen. Wat weet jij nou van de VS? Dit is de kenniseconomie bij uitstek. Elke Chinees en Indier met een masters wil naar de VS. En de VS heeft dan ook vele visa om dat mogelijk te maken. Immigratie is nog steeds een belangrijk onderdeel van de Amerikaanse samenleving. Ik durf te zeggen dat Canada, NZ en Australie ook hard werken om hoogopgeleide immigranten binnen te halen.

Nederland daarentegen... Wie wil daar nou heen? Nou ja, de onopgeleiden, de inteelt Rifgebergte-bewoner en de profiterende criminelen buiten beschouwing gelaten natuurlijk. Je verdient als hoogopgeleide geen ruk in Nederland, je kan er niet fatsoenlijk wonen, high-tech is er niet te vinden en de hele doe-maar-normaal-dan-doe-je-al-gek-genoeg cultuur met dat typische jaloerse trekje van Nederlanders om een ander het licht in z'n ogen niet te gunnen, zijn genoeg om elke hoogopgeleide immigrant om te doen draaien.

Naast het weren van die hoogopgeleide immigranten, doet Nederland er ook alles aan om een nietszeggende middenmoter te zijn met een rap groeiend percentage niet-zo-snuggere mensen. Het onderwijs wordt steeds dommer gemaakt, criminelen en uitkeringstrekkers worden nog immer geknuffeld, het percentage allochtonen blijft omhoog schieten en het aantal kinderen dat autochtonen krijgen blijft dalen. Jongeren kunnen met geen mogelijkheid een woning bekostigen, het bedrijfsleven -en de Nederlanders zelf- blijven technici minachten, iedereen met een grote bek die verder niets kan wordt 'manager' en het kabinet -in navolging van de jaloerse burger- wil almaar meer belasting heffen en topmensen 'hard aanpakken.'

Echt, wat een kutland. Een land vol hypocriete, asociale, jaloerse, heikneuterige mensen die iemand anders niets gunnen.

Succes nog in dat zinkende schip. De drie-en-een-halve hoogopgeleide immigrant die NL binnen weet te halen, is binnen no time alweer vertrokken, evenals de paar technici die er ondanks alle minachting en bla-bla cultuur af weten te studeren.
Bovendien heeft de regering het plan om op bonussen van 500,000 nog eens 30% te gaan heffen , hoezo wegjagen van hoogopgeleiden?

Bij ¤53,000 zit je al met 52% belasting...
"I think greed is healthy. You can be greedy and still feel good about yourself" - Ivan Boesky.
'Only government can take perfectly good paper, cover it with perfectly good ink and make the combination worthless.' - Milton Friedman
pi_57324761
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 10:41 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
niemand dat doet hij zelf ik gok dat hij eigenlijk zeer ongelukkig is in de VS maar dat probeert te compenseren door hier te schreeuwen en wat leuke spulletjes daar te kopen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_57325260
Nederland kan het niet, dus Nederland vast niet.
  woensdag 12 maart 2008 @ 13:39:47 #217
203607 Ankeiler
Steen des aanstoots
pi_57326677
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 11:07 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

En na de contractperiode met de ogedane kennis net zo hard weglopen. Een werkgever die zijn personeel goed behandeld kan toch net een tikkie meer kennis binnen de muren houden.
Geldt ook voor een opdrachtgever die een ZZP'er goed behandelt.
pi_57327547
November 12, 2007

Purdue international enrollment ranks among highest in the nation
WEST LAFAYETTE, Ind. - A report released Monday (Nov. 12) by the Institute of International Education ranked Purdue University second in the nation among U.S. public institutions in international student enrollment for the 2006-07 academic year.
Purdue had 4,824 international students from 123 countries enrolled in 2006-07, only seven fewer than the previous year, said Michael Brzezinski, director of Purdue's Office of International Students and Scholars. Among all public and private universities, the University of Southern California enrolled the largest number of international students at 7,115. The University of Illinois at Urbana-Champaign ranked first among U.S. public institutions.

This fall, the number of international students enrolled at Purdue increased to 4,994. Of those, 434 were first-year freshmen, a record high, Brzezinski said. This is the third year that the university reached a record level of international freshman students, he said.

"Thanks to Purdue's growing reputation throughout the world and its recruiting efforts, we've not only increased the number of international students on campus, but also have kept our numbers high for graduate and professional students as well," he said. "Competition for these students has increased at universities throughout the world - we are pleased with our results."

This fall, 2,042 international undergraduate students enrolled at Purdue, an increase of 182 students from fall 2006.

The Institute of International Education's "Open Doors 2007," an annual report on international academic enrollment, reported that during 2006-07, 582,984 international students were enrolled in colleges and universities in the United States, a 3 percent increase from the previous year. The 2006-07 numbers are the most current available nationally.

For the sixth consecutive year, students from India comprise the highest number of international students attending Purdue and other U.S. institutions. China and South Korea round out the report's top three.

Purdue's makeup of international students reflected similarly, Brzezinski said. In the 2006-07 academic year, Taiwan, Indonesia, Malaysia, Turkey, Canada, Pakistan and Japan made Purdue's top 10. While India remains in the top spot, there were a few changes to the top 10, with South Korea moving into second over China and Germany replacing Japan on the list.

According to the "Open Doors 2007" report, increases in international student enrollments were reported in nearly every state. Colleges and universities in California are the leading host state for international students. Indiana ranks 10th, with 14,450 international students enrolled, a 3 percent increase from the previous report.

Nationally, business is the leading field of study for international students, with 18 percent of the total, followed by engineering with 15 percent. At Purdue, engineering ranks No. 1 among international students. Science, management, liberal arts and agriculture rounds out the university's top areas of study selected by international students.

International students contribute approximately $14.5 billion to the U.S. economy through tuition and living expenses, according to the report. Approximately 66 percent of all international students' primary funding comes from sources outside the United States, such as personal and family sources, and assistance from their home countries' governments and universities.

"Open Doors" is published by the Institute of International Education with support from the Department of State's Bureau of Educational and Cultural Affairs. The survey includes almost 3,000 accredited U.S. institutions and has been conducted every year since 1949.

Writer: Christy Jones, (765) 494-1089, christyjones@purdue.edu

Source: Michael Brzezinski, (765) 494-5770, mbrzezinski@purdue.edu

Purdue News Service: (765) 494-2096; purduenews@purdue.edu

Best interessant leesvoer. 582.000 buitenlandse studenten, als je dat afmeet op Nederland qua inwonertal kom je op 30.000 maar ik denk dat Nederland daar lang niet aankomt

Nu blijft niet iedereen die in een ander land studeert hangen, maar het is wel een goede en goedkope manier om aan goede mensen te komen als land
  woensdag 12 maart 2008 @ 14:55:47 #219
58434 DivineJester
Okay, bye bye
pi_57327956
quote:
Op zondag 2 maart 2008 13:23 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Nederland is dan ook gewoon een arm westers land. Over de hele linie is het kapot-genivelleerd.
Tiende van de wereld, echt heel erg arm inderdaad:
http://en.wikipedia.org/w(...)GDP_(PPP)_per_capita
  woensdag 12 maart 2008 @ 15:10:43 #220
58434 DivineJester
Okay, bye bye
pi_57328183
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 14:30 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

...knip...

Best interessant leesvoer. 582.000 buitenlandse studenten, als je dat afmeet op Nederland qua inwonertal kom je op 30.000 maar ik denk dat Nederland daar lang niet aankomt

Nu blijft niet iedereen die in een ander land studeert hangen, maar het is wel een goede en goedkope manier om aan goede mensen te komen als land
De VS heeft natuurlijk een hoger aanzien en grotere bekendheid als het gaat om universiteiten in de wereld. Dat is niet zo heel gek aangezien hjetland meer in de aandacht staat dan Nederland en er veel grote Amerikaanse bedrijven zijn die onderzoek financieren.

Wat Nederlandse cijfers: in 2002 was ruim 3.5% van de studenten in Nederland van buitenlandse afkomst, excl. promovendi. Hetzelfde percentage ongeveer als de VS (daar staat echter niet bij of het in-/exclusief promovendi is). Niet zo slecht dus. Overigens zijn er wel landen met flink meer, Oostenrijk, België ne UK staan bovenaan). bron
pi_57329660
Ik kan die link niet lezen maar wat is van buitenlandse afkomst?

Is dat bijvoorbeeld ook een Marokkaan/Spanjaard die hier op zijn 3e gekomen is en geen Nederlander is?
pi_57332077
Het erge is gewoon dat StefanP 100% gelijk heeft en Nederland echt z'n best doet om alle hoogopgeleiden weg te jagen
pi_57333603
quote:
Op vrijdag 29 februari 2008 16:05 schreef TubewayDigital het volgende:
Denk je dat het dit kabinet het ook maar een biet kan bommen. De hoogopgeleiden trekken weg, nou en ????
idd het kan ze geen biet schelen....ze hebben het ook graag...om hun zetels hoog te houden hebben ze dom volk nodig, geen weldenken hard werkend mens die alles nog een beetje op een rijtje heeft stemt niet op de PvdA.

geen wonder dat ze de deuren wagenwijd openzetten
pi_57333695
Maar goed dat emigranten niet meer kunnen stemmen
pi_57334150
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 19:40 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Maar goed dat emigranten niet meer kunnen stemmen
pi_57334297
Wat een sterk argument
pi_57334303
quote:

[..]

Maargoed dat ik dan ongeschoolld werk doe, anders zou ik hier nog zwaar depressief worden.
pi_57344425
quote:
Ik vraag me af wie jou werkwoorden heeft leren vervoegen.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_57344445
Geen idee, maar jij hebt nu voor het eerst van je leven het gevoel dat je superieur bent in je zielige leventje.

Heb ik toch maar mooi iets bereikt
pi_57345199
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 16:30 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik kan die link niet lezen maar wat is van buitenlandse afkomst?

Is dat bijvoorbeeld ook een Marokkaan/Spanjaard die hier op zijn 3e gekomen is en geen Nederlander is?
Nee, ze bedoelen buitenlandse studenten die naar Nederladn komen om te studeren.
  donderdag 13 maart 2008 @ 10:13:00 #231
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_57346223
quote:
Op donderdag 13 maart 2008 06:44 schreef StefanP het volgende:

[..]

Ik vraag me af wie jou werkwoorden heeft leren vervoegen.
Ach, jij weet niet eens hoeveel staten je geweldige Amerika heeft, dus laten we nu niet anderen op hun fouten beoordelen hè.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_57351727
quote:
Op donderdag 13 maart 2008 08:59 schreef DivineJester het volgende:

[..]

Nee, ze bedoelen buitenlandse studenten die naar Nederladn komen om te studeren.
Vind ik veel, al zullen er ook wel andere EU landen bij zitten
pi_57352661
quote:
Nederland doet qua onderwijs en wetenschap helemaal niet onder voor de VS. Jij kijkt zeker naar absolute aantallen ofzo? Je moet je niet verkijken op topuniversiteiten als MIT en Harvard. Over het algemeen is juist het onderwijs in Amerika een lachertje. Dat blijkt uit alle cijfers, zoals bijvoorbeeld die over analfabetisme. Bij de ontwikkelde westerse landen staat Amerika altijd ergens onderaan. En ook qua technologie doet Nederland niet onder voor Amerika, als je tenminste corrigeerd voor het grotere aantal inwoners van de VS. Qua patenten per hoofd van de bevolking scoren de VS en Nederland ongeveer gelijk. Amerika mag dan volgens jou wel DE kenniseconomie zijn, toch hebben ze een gigantisch handelstekort.

Maar eigenlijk heb ik de gewoonte om niet te reageren op Nederlanders die vanuit het buitenland lekker komen naschoppen.
  donderdag 13 maart 2008 @ 16:24:13 #234
203607 Ankeiler
Steen des aanstoots
pi_57353876
quote:
Op donderdag 13 maart 2008 15:24 schreef Oma het volgende:

[..]

Nederland doet qua onderwijs en wetenschap helemaal niet onder voor de VS. Jij kijkt zeker naar absolute aantallen ofzo? Je moet je niet verkijken op topuniversiteiten als MIT en Harvard. Over het algemeen is juist het onderwijs in Amerika een lachertje. Dat blijkt uit alle cijfers, zoals bijvoorbeeld die over analfabetisme. Bij de ontwikkelde westerse landen staat Amerika altijd ergens onderaan. En ook qua technologie doet Nederland niet onder voor Amerika, als je tenminste corrigeerd voor het grotere aantal inwoners van de VS. Qua patenten per hoofd van de bevolking scoren de VS en Nederland ongeveer gelijk. Amerika mag dan volgens jou wel DE kenniseconomie zijn, toch hebben ze een gigantisch handelstekort.

Maar eigenlijk heb ik de gewoonte om niet te reageren op Nederlanders die vanuit het buitenland lekker komen naschoppen.
Oma, misschien moet je het volgende artikel even lezen.
http://www.tekes.fi/servicesandinnovation/pdf/VanArk.pdf
  vrijdag 14 maart 2008 @ 11:15:04 #235
8369 speknek
Another day another slay
pi_57370486
Scheepbouwer heeft gelijk, we hebben én loonmatiging, én de hoogste belastingvoet voor de hoogste inkomens, praktisch ter wereld. En als er dan een topmanager zichzelf schandalig verrijkt, is er niemand die denkt "tjoh, dat wil ik ook, laat ik m'n best eens doen", maar beginnen we een lynchmob en valt de Tweede Kamer over elkaar heen om nieuwe verboden in te voeren.

De Sociaal-democratie, hoe nobel misschien in opzet, heeft het land door en door verrot gemaakt. En eigenlijk vinden alle politieke partijen al die arme domme mensen eigenlijk wel prima. De linkse partijen en het CDA hebben een grotere achterban, de VVD kan lekker loonmatiging aanhouden, want je kunt het toch rechtvaardigen lage lonen uit te betalen... Alleen D66 heeft zich in het verleden nog sterk gemaakt voor een kenniseconomie. Nouja slap gemaakt, want het blijft D66.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  vrijdag 14 maart 2008 @ 12:07:05 #236
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_57371725
quote:
Op vrijdag 29 februari 2008 22:17 schreef sneakypete het volgende:
Dat probleem is echt niet alleen Nederlands, alle grote welvarende landen in West-Europa doen dat. Ik betwijfel of iedereen ook massaal vlucht voor wat belastingen. Laatst bleek uit onderzoek (gelezen in de krant) dat de meeste emigranten weggaan om rust te vinden. Belastingen waren oorzaak nummer 6 ofzo(nog geen 10% noemde dit als hoofdoorzaak). Het gaat vooral om avontuur, meer ruimte en een rustigere gemoedelijkere omgeving.

Anderzijds moeten we dit in de gaten houden en in mijn ogen moet de staat kleiner(dus goedkoper) kunnen zodat mensen meer kans krijgen om hun eigen boontjes te doppen.
Mocht ik ooit emigreren dan zouden dat ook mijn redenen zijn ja. Meer ruimte, meer rust, natuur (wat je hier in NL gewoon echt niet hebt) en betaalbare woningen. Belastingen moet je toch overal betalen, al loopt het hier in NL wel de spuigaten uit.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  vrijdag 14 maart 2008 @ 12:13:35 #237
8369 speknek
Another day another slay
pi_57371890
Ruimte, rust en natuur kunnen me aan m'n anus oxideren. Hooguit een lekker klimaat en strand wat dat betreft. Als ik zou emigreren zou dat, naast een avontuur, naar iets als New York zijn, waar je veel meer ontplooiingskansen hebt en jezelf schaamteloos kan gaan verrijken.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_57371986
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 12:13 schreef speknek het volgende:
Ruimte, rust en natuur kunnen me aan m'n anus oxideren. Hooguit een lekker klimaat en strand wat dat betreft. Als ik zou emigreren zou dat, naast een avontuur, naar iets als New York zijn, waar je veel meer ontplooiingskansen hebt en jezelf schaamteloos kan gaan verrijken.
Bizar dat het woord "verrijken" een negatieve lading heeft trouwens.
  vrijdag 14 maart 2008 @ 12:26:13 #239
8369 speknek
Another day another slay
pi_57372213
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 12:17 schreef nikk het volgende:
Bizar dat het woord "verrijken" een negatieve lading heeft trouwens.
Ach bizar... honderden jaren christelijk sociale legacy. Je moet je natuurlijk schamen als het heel goed met je gaat, omdat er zoveel mensen zijn waar het niet goed mee gaat.
  vrijdag 14 maart 2008 @ 13:13:39 #240
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_57373218
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 12:13 schreef speknek het volgende:
Voor iedereen andere argumenten he. Mij doet geld niet zoveel zolang ik maar gewoon lekker kan leven. Ik vind ruimte, rust en natuur weer veel belangrijker dan geld. Ookal gaat er van de 1800 euro die ik per maand verdien bijna 500 euro naar de staat. (btw en accijnzen nog niet meegeteld)
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_57373371
quote:
Op vrijdag 29 februari 2008 16:15 schreef TNA het volgende:
De emigratie is per jaar zo'n 150.000 (ca. 1%) terwijl vorig jaar 80% van de bevolking aangaf erover te denken
Ik vind 150.000 per jaar, indien dat allemaal hoogopgeleiden zijn (dat is even de vraag) nog zo laag niet. Dat is in 10 jaar 1.500.000 hoog opgeleiden (zou het inderdaad zo zijn dat het alleen maar om hoogopgeleiden gaat). Dat ga je merken hoor...

Dit even terzijde.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_57373459
quote:
StefkeP is niet hoogopgeleid, maar een HBO-er als ik mij niet vergis...
pi_57373618
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 18:30 schreef Bananenman het volgende:
Het erge is gewoon dat StefanP 100% gelijk heeft en Nederland echt z'n best doet om alle hoogopgeleiden weg te jagen
Dat valt nog wel mee. Alleen is er geen enkele fatsoenlijke visie ter zake. Ik hoor het kabinet (niet alleen dit kabinet) altijd over Nederland-kennisland, maar feitelijk zie ik niet veel meer voorbij komen als "een slimme meid is op haar toekomst voorbereid". Niet dat de arbeidsparticipatie van vrouwen in NL niet significant slechter is dan in omringende landen, maar met alle respect: als je het met slogans moet doen, dan heb je werkelijk geen idee...
pi_57373767
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 12:26 schreef speknek het volgende:
Je moet je natuurlijk schamen als het heel goed met je gaat, omdat er zoveel mensen zijn waar het niet goed mee gaat.
Het is inmiddels officieel een "zonde"...

Gek genoeg nu de kerk niet bizarre geldbedragen op haalt, wat relatief gezien enkele eeuwen geleden natuurlijk gebruikelijk was. Toen was de rijkdom toch echt verdeeld onder adel en kerk. Maar thans is het vergaren van rijkdom (ben even de term vergeten die de katholieke kerk heeft gebruikt) een zonde (doodzonde misschien zelfs)!
pi_57373807
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 13:13 schreef Metro2005 het volgende:

Ik vind ruimte, rust en natuur weer veel belangrijker dan geld.
Ruimte, rust en natuur kost in NL erg veel geld hoor... Ok, in het Noordoosten misschien niet, maar voor de meeste Nederlanders is ruimte een (onhaalbare) luxe.
  vrijdag 14 maart 2008 @ 13:57:17 #246
58434 DivineJester
Okay, bye bye
pi_57374209
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 13:19 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik vind 150.000 per jaar, indien dat allemaal hoogopgeleiden zijn (dat is even de vraag) nog zo laag niet. Dat is in 10 jaar 1.500.000 hoog opgeleiden (zou het inderdaad zo zijn dat het alleen maar om hoogopgeleiden gaat). Dat ga je merken hoor...

Dit even terzijde.
Ik meen ergens gelezen te hebben dat dit alle mensen zijn die voor een periode langer dan 8 maanden naar het buitenland gaan, dus ook mensen die op projectbasis gaan werken. Verder keert het overgrote deel binnen een jaar of vier weer terug omdat ze Nederland en hun vrienden en familie missen.
pi_57374498
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 13:57 schreef DivineJester het volgende:

Ik meen ergens gelezen te hebben dat dit alle mensen zijn die voor een periode langer dan 8 maanden naar het buitenland gaan, dus ook mensen die op projectbasis gaan werken. Verder keert het overgrote deel binnen een jaar of vier weer terug omdat ze Nederland en hun vrienden en familie missen.
Ik maakte niet voor niets een fiks voorbehoud ten aanzien van de "ernst"...

Ik vond alleen dat het idee dat het om "maar" 150.000 mensen per jaar ging een beetje vreemd, omdat het een verontrustend cijfer zou zijn indien het echt om die hoogopgeleiden ging.
  vrijdag 14 maart 2008 @ 14:28:12 #248
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_57375098
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 13:37 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ruimte, rust en natuur kost in NL erg veel geld hoor... Ok, in het Noordoosten misschien niet, maar voor de meeste Nederlanders is ruimte een (onhaalbare) luxe.
Daarom overweeg ik ook wel eens te emigreren, vooral omdat je werkelijk nergens in Nederland écht ruimte en rust hebt. Ook niet in Friesland, Drenthe ed.
pi_57375836
quote: BartMK3
Nederland is een land voor laagopgeleiden. Het heeft zijn hoogopgeleide inwoners te weinig te bieden. Zij trekken weg naar landen waar het aantrekkelijker is om te wonen en te werken.

"Ik zie niet dat er belemmeringen worden weggenomen voor bedrijven en dat het hier aantrekkelijker wordt voor hoogopgeleide mensen om te werken. Nederland is eerder een land voor laagopgeleiden", zegt Ad Scheepbouwer in een interview met FEM Business. Laagopgeleiden 'komen hier graag want we geven hun kansen en zekerheid'.

De bestuursvoorzitter van KPN is somber over de kansen om nieuwe bedrijven naar Nederland te halen. "Het probleem in Nederland is dat wij de voorwaarden niet hebben. Dus er komen niet heel veel nieuwe bedrijven hier, de bancaire sector vestigt zich hier niet. Als er dan bedrijven vertrekken en worden overgenomen gaat dat zeer doen."

Scheepbouwer heeft in dat verband ook forse kritiek op de rol van het kabinet. "Nederland is een land zonder plan. Er is geen consistent beleid. Dat is er al jaren niet." En: "Ik lees en hoor heel weinig over plannen om over tien jaar op een bepaald gebied leidend te worden."

Ik ben het hiermee eens. Het hele Nederlandse systeem is opgebouwd om de laagopgeleiden en de mensen die niet willen in extreme mate te onderhouden, terwijl de hoogopgeleiden de pilaren van de economie vormen. Als dit in de komende 5 jaar niet zal veranderen zal ik de balans opmaken en naar alle waarschijnlijkheid mijn heil ergens anders gaan zoeken. Het is op dit punt haast onmogelijk geworden om als hoogopgeleide/ondernemer in Nederland nog een fatsoenlijke boterham te verdienen.

Conclusie: Door de instelling van de Nederlandse politiek, die lijkt te streven naar een zo groot mogelijke nivellering van de samenleving, zal Nederland uiteindelijk een extreem tekort aan Hoogopgeleide mensen creëren.

[ Bericht 0% gewijzigd door Celphtitled op 14-03-2008 15:28:20 ]
pi_57376240
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 13:57 schreef DivineJester het volgende:

[..]

30% keert ongeveer terug, maar de verwachting is dat de laatste golf van emigranten sinds 2001 minder snel terugkeert

Verder is iedereen die zich laat uitschrijven in Den Haag een emigrant, een exchance student zal dat dus waarschijnlijk niet doen, iemand die in Nederland werkt en naar het buitenland gestuurd ook niet
  vrijdag 14 maart 2008 @ 15:24:04 #251
14509 reem
Correspondent in Buenos Aires
pi_57376337
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 14:56 schreef Celphtitled het volgende:
Het is op dit punt haast onmogelijk geworden om als hoogopgeleide/ondernemer in Nederland nog een fatsoenlijke boterham te verdienen.
Dat ligt er maar aan wat je een 'fasoenlijke' boterham vindt. Ik vind een bruto inkomen van 2500 heel behoorlijk en dat is voor mensen met een beetje universitaire studie toch echt wel weggelegd.
[b]@RemiLehmann[/b]
pi_57376373
Volgens mij overweegt 10% van de mensen die meer dan 2 keer modaal verdienen om te emigreren. Ook als slechts 20% daadwerkelijk gaat over de komende 4 jaar gaat het om een enorm bedrag aan gederfde belasting-inkomsten
pi_57376403
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 15:24 schreef reem het volgende:

[..]

Dat ligt er maar aan wat je een 'fasoenlijke' boterham vindt. Ik vind een bruto inkomen van 2500 heel behoorlijk en dat is voor mensen met een beetje universitaire studie toch echt wel weggelegd.
En vrijwel nergens liggen de lonen hoger, zeker niet als je allochtoon bent
pi_57376854
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 15:24 schreef reem het volgende:

Ik vind een bruto inkomen van 2500 heel behoorlijk
Nou... ik vind dat maar een tikje meer dan modaal (dit is niet echt een mening natuurlijk...). Het is niet dat je dat heel behoorlijk kan noemen. Het volstaat om fatsoenlijk van te leven. Dat dan weer wel.
pi_57376909
En als je trouwt net als de meeste Nederlanders?
pi_57376995
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 15:52 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
En als je trouwt net als de meeste Nederlanders?
Wat dan? (ik ben getrouwd, maar het is niet dat ons dat geld kost, behalve op die ene dag dan)
pi_57377148
Dan heeft je partner normaal gesproken een inkomen van rond de 2000 bruto en rond de 1000-1500 euro in bruto als een iemand in part-time gaat werken

Als je dan met 4000-5000 bruto geen goed leven hebt doe je iets verkeerd
pi_57377180
Maar als ik nu een echt hoog inkomen heb, een flink vermogen op de bank en een groot huis wil bouwen en een mooie auto wil rijden dan zou ik dat wel in Belgie doen omdat het alleen maar voordelen heeft
pi_57377274
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 16:05 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

Als je dan met 4000-5000 bruto geen goed leven hebt doe je iets verkeerd
Met alle respect: als iemand vertelt dat hij een "heel behoorlijk" inkomen heeft, dan moet ik aan andere bedragen denken. Maar goed, ieder zijn perspectief. Voor een WO-er is 2500 bruto niet bepaald hoogvliegen. Dat is een feit.

Voor de goede orde: in NL kan iedereen een goed leven hebben. Kwestie van de verwachtingen realistisch houden.
pi_57377317
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 16:07 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Maar als ik nu een echt hoog inkomen heb, een flink vermogen op de bank en een groot huis wil bouwen en een mooie auto wil rijden dan zou ik dat wel in Belgie doen omdat het alleen maar voordelen heeft
In België is het grote huis voordeliger, maar geen HRA. VWB autorijden kent België ook wel wat nadelen. Het zal je verbazen hoeveel minder voordelig België voor velen is. Een DGA met een kasgeldvennootschap: die kan wel fiks besparen. Maar ook dan moet je aan minimaal 8 cijfers denken om het aan jezelf te verkopen (uitzondering voor diegenen die al tegen de grens wonen en de overstap niet zo veel verandering brengt).
pi_57377451
8 cijfers is een besparing van 10.000 euro per maand, lijkt me wel interessant(mits je het geld prive hebt, in je kasgeld BV betaal je 0%, zolang je het in die BV laat)

En in Belgie heb je wel HRA, mits je in Nederland werkt
  vrijdag 14 maart 2008 @ 16:21:43 #262
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_57377478
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 16:11 schreef DS4 het volgende:

[..]

Met alle respect: als iemand vertelt dat hij een "heel behoorlijk" inkomen heeft, dan moet ik aan andere bedragen denken. Maar goed, ieder zijn perspectief. Voor een WO-er is 2500 bruto niet bepaald hoogvliegen. Dat is een feit.
Het is volgens mij inderdaad maar iets boven het gemiddelde startsalaris voor een WO'er. Daar hoor je na enkele jaren werken wel over heen te gaan. Dit ligt waarschijnlijk alleen anders voor sommige studies die minder commercieel zijn, zoals kunstgeschiedenis.
  vrijdag 14 maart 2008 @ 16:21:47 #263
8369 speknek
Another day another slay
pi_57377480
Ik denk overigens dat het ware probleem lang niet is dat alle hoogopgeleiden naar het buitenland wegtrekken, daar zijn we allemaal, zelfs de hoogopgeleiden, toch te kleinburgerlijk voor. Je moet toch gezellig met je familie dingen doen. Het probleem is meer dat het pamperen door de overheid de stimulans voor de hoogopgeleiden wegneemt om er werkelijk voor te gaan. Je nek uitsteken brengt onzekerheid, en door alle zekerheid die ons stelsel biedt, is dat niet erg aanlokkelijk. Zeker niet omdat de kans dat je het ècht maakt, door de sterk progressieve belastingschalen en dure huizen, toch niet erg waarschijnlijk is.
pi_57377492
Iemand die in 2009 een huis heeft van pak hem beet minimaal 1.500.000 heeft krijgt veel hogere vaste lasten, dat gaat leiden tot een zware waardeverlaging als hij zijn huis wil verkopen en eet zijn besteedbaar inkomen op
pi_57377727
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 13:30 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dat valt nog wel mee. Alleen is er geen enkele fatsoenlijke visie ter zake. Ik hoor het kabinet (niet alleen dit kabinet) altijd over Nederland-kennisland, maar feitelijk zie ik niet veel meer voorbij komen als "een slimme meid is op haar toekomst voorbereid". Niet dat de arbeidsparticipatie van vrouwen in NL niet significant slechter is dan in omringende landen, maar met alle respect: als je het met slogans moet doen, dan heb je werkelijk geen idee...
idd kennis hier kennis daar en vervolgens de btw op schoolboeken naar 19% opschroeven, collegegeld drastisch verhogen en zulke limieten instellen dat je iedereen weg jaagt
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
pi_57377762
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 15:18 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

30% keert ongeveer terug, maar de verwachting is dat de laatste golf van emigranten sinds 2001 minder snel terugkeert

Verder is iedereen die zich laat uitschrijven in Den Haag een emigrant, een exchance student zal dat dus waarschijnlijk niet doen, iemand die in Nederland werkt en naar het buitenland gestuurd ook niet
nee 30% blijft 70% keert terug
pi_57377830
Wrong
pi_57377984
Binnen 8 jaar keert ongeveer de helft terug(ongeveer 20.000) en vertrekken er ongeveer 60.000 autochtonen per jaar. Per jaar ongeveer dus een negatief saldo van 40.000 per jaar. Dat is over 10 jaar gezien ongeveer 400.000, dan zit je te denken aan aantallen zoals bij de laatste emigratiegolf in de jaren 50 en dat leidde tot een grote toestroom van allochtonen.

Ik vermoed, al zijn er geen cijfers van dat de Nederlanders die sinds 2001 zijn vertrokken eerder niet meer terugkeren. De situatie in Nederland is niet wezenlijk veranderd. Er zijn nog steeds files, geen ruimte, salarissen zijn niet wezenlijk hoger geworden en huizen niet meer betaalbaar
pi_57378379
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 16:20 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
8 cijfers is een besparing van 10.000 euro per maand, lijkt me wel interessant(mits je het geld prive hebt, in je kasgeld BV betaal je 0%, zolang je het in die BV laat)
Jij hebt echt geen idee waar ik het over heb, is het niet?

Acht cijfers: 10.000.000 euro. Naar privé halen kost 25% (op afgelopen jaar na dan voor een beperkt bedrag). Winst is 2.5 mio. Dan is het iets om over na te denken... misschien. Ik zou zeggen een veelvoud, je laat immers je sociale leven achter je en het verschil tussen 7.5 mio en 10 mio is niet bepaald voor iedereen een reden om dat te doen.
quote:
En in Belgie heb je wel HRA, mits je in Nederland werkt
Ja, snuggere: maar dan betaal je gewoon belasting in NL. Wat overigens beter is dan in België, maar meer reistijd, meer reiskosten... woon je dan zoveel beter voor je geld?
pi_57378437
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 16:22 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Iemand die in 2009 een huis heeft van pak hem beet minimaal 1.500.000 heeft krijgt veel hogere vaste lasten, dat gaat leiden tot een zware waardeverlaging als hij zijn huis wil verkopen en eet zijn besteedbaar inkomen op
Die hogere belasting voor grotere woningen is een gotspe, maar het zal geen reden zijn om te vertrekken. Wel een reden om intelligenter om te gaan met het bezit van de woning zeg maar...
pi_57378488
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 17:06 schreef DS4 het volgende:

[..]

Jij hebt echt geen idee waar ik het over heb, is het niet?

Inderdaad. Maar goed dat jij ervaring hebt in deze situatie en ik niet

Tien cijfers: 10.000.000 euro. Naar privé halen kost 25% (op afgelopen jaar na dan voor een beperkt bedrag). Winst is 2.5 mio. Dan is het iets om over na te denken... misschien. Ik zou zeggen een veelvoud, je laat immers je sociale leven achter je en het verschil tussen 7.5 mio en 10 mio is niet bepaald voor iedereen een reden om dat te doen.
[..]

Als je 10 miljoen prive hebt, scheelt het gewoon 10.000 euro per maand

Ja, snuggere: maar dan betaal je gewoon belasting in NL. Wat overigens beter is dan in België, maar meer reistijd, meer reiskosten... woon je dan zoveel beter voor je geld?

Vanaf een miljoen prive ongeveer is het interessant en al een stuk eerder als je iets koopt
Jij bent de slimste van allemaal
pi_57378524
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 17:08 schreef DS4 het volgende:

[..]

Die hogere belasting voor grotere woningen is een gotspe, maar het zal geen reden zijn om te vertrekken. Wel een reden om intelligenter om te gaan met het bezit van de woning zeg maar...
Ik neem aan wederom dat jij een huis bezit van meer dan 1 miljoen euro en dus weet wat de gevolgen zijn voor de nieuwe plannen
pi_57378569
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 17:10 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

Als je 10 miljoen prive hebt, scheelt het gewoon 10.000 euro per maand
Linksom of rechtsom kom ik niet tot die berekening. Laat maar eens zien.
quote:
Vanaf een miljoen prive ongeveer is het interessant en al een stuk eerder als je iets koopt
Een miljoen wat? Waarom is het interessant? En waarom maakt het uit als je iets koopt? En waarom houdt iedereen (vooral Kluwer) dit soort interessante bespiegelingen voor mij verborgen?
quote:
Jij bent de slimste van allemaal
Dat ga ik uiteraard niet betwisten.
pi_57378635
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 17:14 schreef DS4 het volgende:

[..]

Linksom of rechtsom kom ik niet tot die berekening. Laat maar eens zien.
[..]

Nee, doe ik niet. Ik heb geen zin om de discussieren met mensen die er niks van snappen

Een miljoen wat? Waarom is het interessant? En waarom maakt het uit als je iets koopt? En waarom houdt iedereen (vooral Kluwer) dit soort interessante bespiegelingen voor mij verborgen?
[..]

Omdat je besteedbaar inkomen achteruit gaat. Het wordt dus duurder om in zo´n huis te kopen, dus gaat de prijs omlaag

Dat ga ik uiteraard niet betwisten.

Maar goed dat het serieus was
Ook naiiefste van allemaal
pi_57378834
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 17:12 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

Ik neem aan wederom dat jij een huis bezit van meer dan 1 miljoen euro en dus weet wat de gevolgen zijn voor de nieuwe plannen
Ik leid een fiscale sectie, dus je mag daar zelfs vanuit gaan als ik in een caravan woon. Maar verhuizen naar België lost dat verhaal niet op. Nou ja, een beetje omdat de waarde van een vergelijkbare woning aldaar lager ligt. Maar ook dan zijn er nog wel wat zaken die je niet belicht, die e.e.a. in een ander (ongunstiger) daglicht kunnen zetten.

Kortweg: binnen NL blijven en creatief zijn biedt m.i. meer.
pi_57378914
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 17:18 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

Nee, doe ik niet. Ik heb geen zin om de discussieren met mensen die er niks van snappen
Nee, ik leid een fiscale sectie omdat de eerste de beste malloot op Fok! meer van fiscale zaken weet... Man, er klopt geen donder van wat je zegt en als ik naar een toelichting vraag verschuil je jezelf. Wat een wanvertoning!
quote:
Omdat je besteedbaar inkomen achteruit gaat. Het wordt dus duurder om in zo´n huis te kopen, dus gaat de prijs omlaag
Veel te simpel geredeneerd. Al was het maar omdat er mooie structuren te bedenken zijn om de negatieve gevolgen zo veel mogelijk uit te schakelen.
quote:
Ook naiiefste van allemaal
Leer het eerst eens spellen...
pi_57379132
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 17:27 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik leid een fiscale sectie, dus je mag daar zelfs vanuit gaan als ik in een caravan woon. Maar verhuizen naar België lost dat verhaal niet op. Nou ja, een beetje omdat de waarde van een vergelijkbare woning aldaar lager ligt. Maar ook dan zijn er nog wel wat zaken die je niet belicht, die e.e.a. in een ander (ongunstiger) daglicht kunnen zetten.

Kortweg: binnen NL blijven en creatief zijn biedt m.i. meer.
Wedden dat je stukken goedkoper uit bent in Belgie als je minimaal een miljoen prive hebt, een huis koopt en in Nederland werkt?

Wedden ook dat als je een nieuw huis koopt/bouwt van meer dan 1.500.000 euro en werkt in Nederland je veel goedkoper uit bent in Belgie?

Wedden dat als de Bos wet ingevoerd wordt de kosten voor mensen met een huis van meer dan 1 miljoen euro stukken duurder en hun huizenprijs keldert?
pi_57379183
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 17:31 schreef DS4 het volgende:

[..]

Nee, ik leid een fiscale sectie omdat de eerste de beste malloot op Fok! meer van fiscale zaken weet... Man, er klopt geen donder van wat je zegt en als ik naar een toelichting vraag verschuil je jezelf. Wat een wanvertoning!
[..]

Ik ben inderdaad de eerste beste maloot

Veel te simpel geredeneerd. Al was het maar omdat er mooie structuren te bedenken zijn om de negatieve gevolgen zo veel mogelijk uit te schakelen.
[..]

Ik denk niet dat ik jou zou inhuren

Leer het eerst eens spellen...

Maar gelukkig voel jij je voor het eerst in je leven superieur
Ook de beste van allemaal
pi_57379420
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 17:40 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

Wedden dat je stukken goedkoper uit bent in Belgie als je minimaal een miljoen prive hebt, een huis koopt en in Nederland werkt?
Ik weet zeker dat het af hangt van de omstandigheden. In Nederland kom je met vermogen heel goed weg bij hoge rendementen, aangezien het behaalde rendement niet wordt belast, maar het fictieve.

Ik noem maar wat.
quote:
Wedden ook dat als je een nieuw huis koopt/bouwt van meer dan 1.500.000 euro en werkt in Nederland je veel goedkoper uit bent in Belgie?
Fiscaal gezien? Ook dat is nog maar de vraag. Zoals jij het stelt is dat allesbehalve zeker.
quote:
Wedden dat als de Bos wet ingevoerd wordt de kosten voor mensen met een huis van meer dan 1 miljoen euro stukken duurder en hun huizenprijs keldert?
Wat een kromme zin... Maar goed: als je alles bij het oude laat dan zal door de bank genomen je te maken hebben met een hogere fiscale afdracht. Of daardoor ook de prijs van jouw woning daalt is nog maar de vraag. Zou kunnen, maar je gaat VEEL te kort door de bocht.
pi_57379512
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 17:42 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

Ik ben inderdaad de eerste beste maloot
Het inzicht is de eerste stap naar herstel.
quote:
Ik denk niet dat ik jou zou inhuren
Ik denk vooral dat jij daar het geld niet voor hebt...
quote:
Maar gelukkig voel jij je voor het eerst in je leven superieur
Die had je al opgebruikt tegen StefkeP... Hij was de eerste keer al niet sterk, maar in hoge frequentie daalt de amusementswaarde toch wel tot het nulpunt.
quote:
Ook de beste van allemaal
Ook hier geldt dat herhaling e.e.a. ernstig verzwakt.
pi_57379743
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 17:53 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik weet zeker dat het af hangt van de omstandigheden. In Nederland kom je met vermogen heel goed weg bij hoge rendementen, aangezien het behaalde rendement niet wordt belast, maar het fictieve.

Ik noem maar wat.

Gelukkig maar dat je als je in Belgie woont je die rendementen niet meer kan behalen

[..]

Is wel zeker, lagere aanschafprijs of bouwprijs, wel HRA en geen vermogensrendementsheffing

Fiscaal gezien? Ook dat is nog maar de vraag. Zoals jij het stelt is dat allesbehalve zeker.
[..]

Wat een kromme zin... Maar goed: als je alles bij het oude laat dan zal door de bank genomen je te maken hebben met een hogere fiscale afdracht. Of daardoor ook de prijs van jouw woning daalt is nog maar de vraag. Zou kunnen, maar je gaat VEEL te kort door de bocht.

Hogere lasten leidt altijd tot een waardedaling
Hij die het verschil niet kent tussen vermaak en afgezeken worden
pi_57379826
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 17:56 schreef DS4 het volgende:
Ik denk vooral dat jij daar het geld niet voor hebt...
[..]

Ongetwijfeld niet

Die had je al opgebruikt tegen StefkeP... Hij was de eerste keer al niet sterk, maar in hoge frequentie daalt de amusementswaarde toch wel tot het nulpunt.
[..]

Het was geen vermaak, maar een feit

Ook hier geldt dat herhaling e.e.a. ernstig verzwakt.

O.K.
Hij die een probleem heeft met lezen naast nog vele andere problemen
pi_57380125
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 18:09 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

Gelukkig maar dat je als je in Belgie woont je die rendementen niet meer kan behalen
Wat ben je toch een lulmuts...
quote:
Is wel zeker, lagere aanschafprijs of bouwprijs, wel HRA en geen vermogensrendementsheffing
Blabla. Nee dus. Ik zou als ik jou was de wet er eens op nalezen. In plaats van maar een beetje blaten.
quote:
Hogere lasten leidt altijd tot een waardedaling
Dat is volslagen onzin.
quote:
Hij die het verschil niet kent tussen vermaak en afgezeken worden
Zei de persoon die niet door heeft dat hij er op gewezen wordt dat hij onzin aan het produceren is, dat keer op keer aan het bevestigen is en daarmee zichzelf in de zeik zet...
pi_57380223
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 18:13 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

Ongetwijfeld niet
Dan begrijp je neem ik aan wel dat het mij werkelijk zal jeuken dat jij mijn diensten niet wenst af te nemen, net zoals men bij Bugatti niet zo verontrust is als bijstandsgerechtigden aangeven geen trek te hebben in een Bugatti.
quote:
Het was geen vermaak
Je probeert met deze onzin daadwerkelijk wat te bereiken? Dan is het onbedoeld vermaak!
quote:
Hij die een probleem heeft met lezen naast nog vele andere problemen
Gozertje toch...
pi_57380467
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 18:27 schreef DS4 het volgende:

[..]

Wat ben je toch een lulmuts...
[..]

Als je geen idee waar je het over hebt kan je het ook gewoon zeggen

Blabla. Nee dus. Ik zou als ik jou was de wet er eens op nalezen. In plaats van maar een beetje blaten.
[..]

Gedaan en nu?

Dat is volslagen onzin.

Jij bent de kenner

Zei de persoon die niet door heeft dat hij er op gewezen wordt dat hij onzin aan het produceren is, dat keer op keer aan het bevestigen is en daarmee zichzelf in de zeik zet...

Wat jij wil
pi_57380671
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 18:42 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]
Sterk...
pi_57380835
Weet ik, alleen heb je de betekenis van de smilies nog niet uitgevonden. Maakt niet uit, kan best begrijpen dat het best moeilijk is
pi_57380995
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 18:59 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Weet ik, alleen heb je de betekenis van de smilies nog niet uitgevonden. Maakt niet uit, kan best begrijpen dat het best moeilijk is
Wat ben je toch een sukkeltje.
pi_57381024
ok
  zaterdag 15 maart 2008 @ 13:10:35 #290
203607 Ankeiler
Steen des aanstoots
pi_57393980
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 11:15 schreef speknek het volgende:
Scheepbouwer heeft gelijk, we hebben én loonmatiging, én de hoogste belastingvoet voor de hoogste inkomens, praktisch ter wereld. En als er dan een topmanager zichzelf schandalig verrijkt, is er niemand die denkt "tjoh, dat wil ik ook, laat ik m'n best eens doen", maar beginnen we een lynchmob en valt de Tweede Kamer over elkaar heen om nieuwe verboden in te voeren.
Als die topmensen hier inderdaad het geld waard zijn wat ze kosten, waarom worden hier dan zoveel buitenlandse managers heen gehaald en is er in het buitenland geen vraag naar hun Nederlandse equivalenten?
Het hogere echelon is een en al inteelt man.
  zaterdag 15 maart 2008 @ 13:13:25 #291
203607 Ankeiler
Steen des aanstoots
pi_57394028
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 17:40 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Wie over een huis van meer dan 1 miljoen beschikt en te stom is om dat belastingvrij te regelen zal zijn geld inderdaad snel kwijt zijn
  zaterdag 15 maart 2008 @ 13:49:37 #292
8369 speknek
Another day another slay
pi_57394450
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 13:10 schreef Ankeiler het volgende:
Als die topmensen hier inderdaad het geld waard zijn wat ze kosten, waarom worden hier dan zoveel buitenlandse managers heen gehaald en is er in het buitenland geen vraag naar hun Nederlandse equivalenten?
Natuurlijk zijn ze het geld niet waard wat ze kosten, maar dat zeg ik ook helemaal niet.
pi_57394580
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 13:10 schreef Ankeiler het volgende:

[..]

idd daarom is het ook de grootst mogelijke onzin dat ze ergens anders heen gaan, niemand wil ze hebben
  zaterdag 15 maart 2008 @ 14:01:09 #294
203607 Ankeiler
Steen des aanstoots
pi_57394602
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 13:49 schreef speknek het volgende:

[..]

Natuurlijk zijn ze het geld niet waard wat ze kosten, maar dat zeg ik ook helemaal niet.
OK. Als je bezwaar hebt tegen mensen zwaar belasten die wel productief zijn (i.e. zelfstandig ondernemers, toptechneuten etc.) amen. Maar dat soort topmanagers die risicoloos binnenlopen (de ABN Amro top wilde niet voor niets perse dat ze overgenomen zouden worden door Barclays, dat zou ze tientallen miljoenen hebben opgeleverd) mogen ze van mij fiscaal hard aanpakken.
  zaterdag 15 maart 2008 @ 14:27:50 #295
8369 speknek
Another day another slay
pi_57394910
Als je ze fiscaal hard aanpakt (wat nu ook al gebeurt), weet je tenminste zeker dat je nooit de echt goede, innovatieve mensen daar krijgt. Dan gaan ze alleen maar nog meer op safe spelen en hun eigen hachie veiligstellen.
  zaterdag 15 maart 2008 @ 14:29:24 #296
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_57394932
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 14:27 schreef speknek het volgende:
Als je ze fiscaal hard aanpakt (wat nu ook al gebeurt), weet je tenminste zeker dat je nooit de echt goede, innovatieve mensen daar krijgt. Dan gaan ze alleen maar nog meer op safe spelen en hun eigen hachie veiligstellen.
Interessante theorie. Ik laat 'm even bezinken.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_57395524
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 13:13 schreef Ankeiler het volgende:

[..]

Wie over een huis van meer dan 1 miljoen beschikt en te stom is om dat belastingvrij te regelen zal zijn geld inderdaad snel kwijt zijn
Maar goed da jij er kijkt op hebt. blijkt ook wel uit je reactie
  zaterdag 15 maart 2008 @ 19:08:33 #298
203607 Ankeiler
Steen des aanstoots
pi_57399303
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 13:59 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

idd daarom is het ook de grootst mogelijke onzin dat ze ergens anders heen gaan, niemand wil ze hebben
LOL... zo i dat en ex-politici helemaal man... die splitsen ze de NAVO en de VN alleen in de maag door veel te veel ontwikkelingshulp en door nederlandse jongens af te laten schieten door godsdienstwaanzinnige baarden.
  zaterdag 15 maart 2008 @ 19:16:53 #299
203607 Ankeiler
Steen des aanstoots
pi_57399476
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 14:27 schreef speknek het volgende:
Innovatieve mensen krijgen geen hoog salaris, die werken voor zichzelf of worden beloond met patenten of stock options. Spelen dus absoluut niet op safe. Alleen een groot bedrijf kan hoge salarissen betalen, bij een klein bedrijf denk je dan al gauw aan een partnerschap dat je met aanmerkelijk belang e.d. kan regelen.
pi_57400164
Scheepbouwer kan maar beter zijn arrogante muil dichthouden.
De lul zat in de RvC van KPN toen de beslissing werd genomen om miljarden te betalen voor de UMTS vergunning. Verder de flop van I-mode en Digitale Tv via de telefoonlijn.
Zijn smerige spelletje met KPNQwest, ook belachelijk dat hij daar nog nooit voor ter verantwoording is geroepen.
Heden ten dage lopen er per kwartaal zo'n 250.000 klanten weg bij KPN, daar zitten mensen tussen die al 40 jaar lid zijn geweest.

KPN heeft een gemiddeld rendemend van 3,4 % p/j op de beurs sinds introduktie, Internetsparen bij DSB levert nog meer op.

[ Bericht 6% gewijzigd door NLweltmeister op 15-03-2008 20:05:33 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')