Fantastisch. Alle mensen in nederland met een vaste baan hebben geen dagtaak volgens deze redeneringquote:Op zondag 2 maart 2008 17:33 schreef Ankeiler het volgende:
[..]
Dan zoek je meer opdrachtgevers. Ook kan je voor verschillende werkmaatschappijen van de opdrachtgever werken.
Het is BV helder licht. Niet iedereen werkt voor Shell of Philips.quote:De vraag is of je wil werken bij een bedrijf dat gespeend is van enig financieel inzicht. Geef de AEX-notering maar, dan koop ik meteen PUT-opties voor een flink koersverlies.
natuurlijk; op zich tekenend voor de intellectuele vermogens van de gemiddelde manager dat alleen de CEO's daar op komen. Zoals ik al zei: een zelfstandig ondernemer maakt gehakt van die losers. Vandaar dat grote bedrijven panisch zijn voor kleine haaien en als een bezetene de marekt dichttimmeren tot een corporatistisch bolwerk,.quote:Op zondag 2 maart 2008 17:15 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
nee dat accepteren ze wel de constructie die hij hier geeft wordt al heel vaak gebruikt door veelverdieners als ceo`s en dergelijke
Dan maak je toch werkweken van 60 uur? Na vijf jaar heb je genoeg gespaard voor een ontspannende wereldreis.quote:Op zondag 2 maart 2008 17:37 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Fantastisch. Alle mensen in nederland met een vaste baan hebben geen dagtaak volgens deze redenering
[..]
Kan ik je de hand geven, ik werk ook bij een klein bedrijf plus als zelfstandige. maar goed, ik zou maar ff een goed, indringend gesprek hebben met jullie personeelsmanagers of financiele man, want volgens mij hebben ze bij je werkgever of een enorme sukkel, of een SP'er als CEO.quote:Het is BV helder licht. Niet iedereen werkt voor Shell of Philips.
Ja dat is voor IEDEREEN weg gelegdquote:Op zondag 2 maart 2008 17:42 schreef Ankeiler het volgende:
[..]
Dan maak je toch werkweken van 60 uur? Na vijf jaar heb je genoeg gespaard voor een ontspannende wereldreis.
Ja dat denk ik ook. Of gewoon een bedrijf waar onderbreking van continuiteit bedreigender is dan belastingdruk.quote:Kan ik je de hand geven, ik werk ook bij een klein bedrijf plus als zelfstandige. maar goed, ik zou maar ff een goed, indringend gesprek hebben met jullie personeelsmanagers of financiele man, want volgens mij hebben ze bij je werkgever of een enorme sukkel, of een SP'er als CEO.
Nee; 40 uur vaste baan + 20 uur bijklussen.quote:Op zondag 2 maart 2008 18:08 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja dat is voor IEDEREEN weg gelegd
Godskolore werken er alleen maar zweefteven zoals jij daar?
[..]
Opmerkelijk genoeg is continuïteit een veel grotere issue bij mensen in loondienst (die snel weg kunnen als ze dat willen) dan bij een ZZP'er, die immers onder contract staat een dienst te verlenen.quote:Ja dat denk ik ook. Of gewoon een bedrijf waar onderbreking van continuiteit bedreigender is dan belastingdruk.
En na de contractperiode met de ogedane kennis net zo hard weglopen. Een werkgever die zijn personeel goed behandeld kan toch net een tikkie meer kennis binnen de muren houden.quote:Op zondag 2 maart 2008 18:15 schreef Ankeiler het volgende:
[..]
Nee; 40 uur vaste baan + 20 uur bijklussen.
[..]
Opmerkelijk genoeg is continuïteit een veel grotere issue bij mensen in loondienst (die snel weg kunnen als ze dat willen) dan bij een ZZP'er, die immers onder contract staat een dienst te verlenen.
Nee hoor.quote:Op vrijdag 29 februari 2008 17:33 schreef Basp1 het volgende:
Had kpn ook niet een groot gedeelte van hun ict verplaatst naar india? En zodoende een redelijk groep hoog opgeleide mensen op straat gegooid?
20% per generatie, 100% per eeuw.quote:Op vrijdag 29 februari 2008 16:15 schreef TNA het volgende:
Al die mensen die roepen dat ze gaan emigrerenDe emigratie is per jaar zo'n 150.000 (ca. 1%) terwijl vorig jaar 80% van de bevolking aangaf erover te denken
Mensen werden toch vanuit KPN geparkeerd bij Atos en nu gaat Atos eruit, omdat KPN met Getronics verder gaat.quote:Op maandag 10 maart 2008 16:45 schreef DiRadical het volgende:
[..]
Nee hoor.
De meeste zitten nog steeds in Groningen en Rijswijk , maar werken al een paar jaar bij Atos Origin.
Op dit moment gaat er inderdaad wel applicatie beheer naar India.
Er zitten hier nogal wat Indiërs
Laat me niet lachen. Wat weet jij nou van de VS? Dit is de kenniseconomie bij uitstek. Elke Chinees en Indier met een masters wil naar de VS. En de VS heeft dan ook vele visa om dat mogelijk te maken. Immigratie is nog steeds een belangrijk onderdeel van de Amerikaanse samenleving. Ik durf te zeggen dat Canada, NZ en Australie ook hard werken om hoogopgeleide immigranten binnen te halen.quote:Op vrijdag 29 februari 2008 19:50 schreef Yildiz het volgende:
Da's allemaal heel mooi dat ie dat zegt, maar welk land ondersteunt hoger-opgeleiden dan wel significant meer?
Engeland?.
De US?.
Frankrijk? (Dan moet ik Frans leren).
Duitsland? (Idem, Duits leren).
Australië?.
Nieuw-Zeeland?.
Hooguit, en echt hooguit, wat landen rond zuid-Oost Azië zoals Singapore en Hong-Kong, en misschien Dubai. De rest kan het wel vergeten.
Bovendien heeft de regering het plan om op bonussen van 500,000 nog eens 30% te gaan heffen , hoezo wegjagen van hoogopgeleiden?quote:Op woensdag 12 maart 2008 03:26 schreef StefanP het volgende:
[..]
Laat me niet lachen. Wat weet jij nou van de VS? Dit is de kenniseconomie bij uitstek. Elke Chinees en Indier met een masters wil naar de VS. En de VS heeft dan ook vele visa om dat mogelijk te maken. Immigratie is nog steeds een belangrijk onderdeel van de Amerikaanse samenleving. Ik durf te zeggen dat Canada, NZ en Australie ook hard werken om hoogopgeleide immigranten binnen te halen.
Nederland daarentegen...![]()
Wie wil daar nou heen? Nou ja, de onopgeleiden, de inteelt Rifgebergte-bewoner en de profiterende criminelen buiten beschouwing gelaten natuurlijk. Je verdient als hoogopgeleide geen ruk in Nederland, je kan er niet fatsoenlijk wonen, high-tech is er niet te vinden en de hele doe-maar-normaal-dan-doe-je-al-gek-genoeg cultuur met dat typische jaloerse trekje van Nederlanders om een ander het licht in z'n ogen niet te gunnen, zijn genoeg om elke hoogopgeleide immigrant om te doen draaien.
Naast het weren van die hoogopgeleide immigranten, doet Nederland er ook alles aan om een nietszeggende middenmoter te zijn met een rap groeiend percentage niet-zo-snuggere mensen. Het onderwijs wordt steeds dommer gemaakt, criminelen en uitkeringstrekkers worden nog immer geknuffeld, het percentage allochtonen blijft omhoog schieten en het aantal kinderen dat autochtonen krijgen blijft dalen. Jongeren kunnen met geen mogelijkheid een woning bekostigen, het bedrijfsleven -en de Nederlanders zelf- blijven technici minachten, iedereen met een grote bek die verder niets kan wordt 'manager' en het kabinet -in navolging van de jaloerse burger- wil almaar meer belasting heffen en topmensen 'hard aanpakken.'
Echt, wat een kutland. Een land vol hypocriete, asociale, jaloerse, heikneuterige mensen die iemand anders niets gunnen.
Succes nog in dat zinkende schip. De drie-en-een-halve hoogopgeleide immigrant die NL binnen weet te halen, is binnen no time alweer vertrokken, evenals de paar technici die er ondanks alle minachting en bla-bla cultuur af weten te studeren.
niemand dat doet hij zelf ik gok dat hij eigenlijk zeer ongelukkig is in de VS maar dat probeert te compenseren door hier te schreeuwen en wat leuke spulletjes daar te kopen.quote:Op woensdag 12 maart 2008 10:41 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik vraag me af wie StefanP heeft opgeleidt tot hoogopgeleide autist
Geldt ook voor een opdrachtgever die een ZZP'er goed behandelt.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 11:07 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
En na de contractperiode met de ogedane kennis net zo hard weglopen. Een werkgever die zijn personeel goed behandeld kan toch net een tikkie meer kennis binnen de muren houden.
Tiende van de wereld, echt heel erg arm inderdaad:quote:Op zondag 2 maart 2008 13:23 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Nederland is dan ook gewoon een arm westers land. Over de hele linie is het kapot-genivelleerd.
De VS heeft natuurlijk een hoger aanzien en grotere bekendheid als het gaat om universiteiten in de wereld. Dat is niet zo heel gek aangezien hjetland meer in de aandacht staat dan Nederland en er veel grote Amerikaanse bedrijven zijn die onderzoek financieren.quote:Op woensdag 12 maart 2008 14:30 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
...knip...
Best interessant leesvoer. 582.000 buitenlandse studenten, als je dat afmeet op Nederland qua inwonertal kom je op 30.000 maar ik denk dat Nederland daar lang niet aankomt
Nu blijft niet iedereen die in een ander land studeert hangen, maar het is wel een goede en goedkope manier om aan goede mensen te komen als land
idd het kan ze geen biet schelen....ze hebben het ook graag...om hun zetels hoog te houden hebben ze dom volk nodig, geen weldenken hard werkend mens die alles nog een beetje op een rijtje heeft stemt niet op de PvdA.quote:Op vrijdag 29 februari 2008 16:05 schreef TubewayDigital het volgende:
Denk je dat het dit kabinet het ook maar een biet kan bommen. De hoogopgeleiden trekken weg, nou en ????
quote:Op woensdag 12 maart 2008 19:40 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Maar goed dat emigranten niet meer kunnen stemmen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |