abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57086238
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 18:20 schreef Ankeiler het volgende:

[..]

Hoeveel van die hoogbetaalden vervullen banen die maar weinig mensen kunnen vervullen? managers e.d. is tegenwoordig een groot overschot aan. Juridische ouwehoeren e.d. kunnen ze in het buitenland al helemaal missen als kiespijn.
Knul, word eens wakker.. Er worden dikke pay checks geboden voor de NL manager. En als het zo zou zijn dat jan allemaal een management functie zou kunnen vervullen, waarom vind ik samen met mijn werkgever dan geen goede managers binnen onze business unit. Gewoon omdat er maar weinig goede manager te vinden zijn. Dat zelfs in de ICT markt.

Maar goed.. Dat zal wel aan je voorbij zijn gegaan
  zaterdag 1 maart 2008 @ 18:43:23 #102
203607 Ankeiler
Steen des aanstoots
pi_57086320
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 18:39 schreef draaijer het volgende:

[..]

Knul, word eens wakker.. Er worden dikke pay checks geboden voor de NL manager. En als het zo zou zijn dat jan allemaal een management functie zou kunnen vervullen, waarom vind ik samen met mijn werkgever dan geen goede managers binnen onze business unit. Gewoon omdat er maar weinig goede manager te vinden zijn. Dat zelfs in de ICT markt.

Maar goed.. Dat zal wel aan je voorbij zijn gegaan
Zoek dan beter. Het gaat om breed inzetbare ouwehieren waaraan een minimum aan vakkennis wordt gevraagd dus daar is dit landvan vergeven. In ieder geval binnen de ICT is er een overschot aan managers en een tekort aan vakmensen.
pi_57086514
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 18:43 schreef Ankeiler het volgende:

[..]

Zoek dan beter. Het gaat om breed inzetbare ouwehieren waaraan een minimum aan vakkennis wordt gevraagd dus daar is dit landvan vergeven. In ieder geval binnen de ICT is er een overschot aan managers en een tekort aan vakmensen.
Je beschrijft dus precies de maaiveldcultuur. Waarom zou je goed in je vak willen zijn als je met gewoon een beetje meelullen het meeste bereikt?
pi_57086635
Vooral ingenieurs zijn erg ondergewaardeerd en zouden eigenlijk massaal Nederland de rug toe moeten keren.
  zaterdag 1 maart 2008 @ 18:57:01 #105
203607 Ankeiler
Steen des aanstoots
pi_57086638
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 18:51 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Je beschrijft dus precies de maaiveldcultuur. Waarom zou je goed in je vak willen zijn als je met gewoon een beetje meelullen het meeste bereikt?
Precies, vergeet ook niet dat al te competente mensen als een bedreiging worden gezien. vandaar dat de ongevaarlijkste minkukel boven komt drijven. Vakmensen worden hier inderdaad onderbetaald en die emigreren dan ook. Maar als ik lijnfunctionarissen hoor miepen over hoe weinig ze gewaardeerd worden, moet ik wel een beetje lachen.
  zaterdag 1 maart 2008 @ 18:58:59 #106
203607 Ankeiler
Steen des aanstoots
pi_57086676
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 18:56 schreef Fastmatti het volgende:
Vooral ingenieurs zijn erg ondergewaardeerd en zouden eigenlijk massaal Nederland de rug toe moeten keren.
Ben ik met je eens. Voor vergelijkbare functies wordt in de VS het dubbele betaald.
pi_57086722
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 18:57 schreef Ankeiler het volgende:

[..]

Precies, vergeet ook niet dat al te competente mensen als een bedreiging worden gezien. vandaar dat de ongevaarlijkste minkukel boven komt drijven. Vakmensen worden hier inderdaad onderbetaald en die emigreren dan ook. Maar als ik lijnfunctionarissen hoor miepen over hoe weinig ze gewaardeerd worden, moet ik wel een beetje lachen.
Gast het gaat niet om die waarderen. WAKE UP!!!
Het gaat om de vreselijk hoeveelheid geld wat je mag afdragen als je hard, veel hebt gewerkt op een top functie. Ik heb "bijna" de helft van mijn salaris mogen afdragen.. Ik werk me helemaal suf en men plukt je kaal

btw
Als er goede managers zouden zijn, dan hadden de recruitment bedrijven die wij altijd gebruiken vast wel een trommel met meer dan competente managers open getrokken. Alleen jammer dat ze er niet op zijn gekomen.
pi_57086749
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 18:58 schreef Ankeiler het volgende:

[..]

Ben ik met je eens. Voor vergelijkbare functies wordt in de VS het dubbele betaald.
Dus in de VS hou je bijna net zo weinig over
Euro Vs. Dollar => 1,51
pi_57086763
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 19:02 schreef draaijer het volgende:

[..]

Dus in de VS hou je bijna net zo weinig over
Euro Vs. Dollar => 1,51
Ik had toch wel verwacht dat jij had begrepen dat in de VS een dollar een dollar is en in de EU een euro een euro. Waar je dus op beide continenten ongeveer evenveel van kan kopen.
pi_57086931
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 19:02 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Ik had toch wel verwacht dat jij had begrepen dat in de VS een dollar een dollar is en in de EU een euro een euro. Waar je dus op beide continenten ongeveer evenveel van kan kopen.
Was een flauw grapje.. Als je je gezin meeneemt heb je gelijk
pi_57086944
Volgens mij snapt niemand hier wat die Scheepbouwer bedoelt, allemaal laagopgeleiden hier blijkbaar

De beste man bedoelt dat er voor de hoogopgeleiden betere banen en bedrijven in het buitenland zijn (met als voorbeeld de bancaire sector). Iedere echte topper op financieel gebied gaat naar Londen, New York, Chicago, Luxemburg of Zwitserland. Waarom: Omdat daar de top fiancials van de wereld zitten, die willen zich blijkbaar niet in Nederland vestigen.

Dat hele gezeik over belasting, slecht weer of wat dan ook gaat het helemaal niet over.
ik ben sowieso da bomb
  zaterdag 1 maart 2008 @ 19:18:22 #112
203607 Ankeiler
Steen des aanstoots
pi_57087076
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 19:00 schreef draaijer het volgende:

[..]

Het gaat om de vreselijk hoeveelheid geld wat je mag afdragen als je hard, veel hebt gewerkt op een top functie. Ik heb "bijna" de helft van mijn salaris mogen afdragen.. Ik werk me helemaal suf en men plukt je kaal
Laat je dan verlonen via een eigen rechtspersoon (salaris-BV). Zo kan je veel meer aftrekken. Ik zou zeggen: zoek een goede fiscalist.
quote:
btw
Als er goede managers zouden zijn, dan hadden de recruitment bedrijven die wij altijd gebruiken vast wel een trommel met meer dan competente managers open getrokken. Alleen jammer dat ze er niet op zijn gekomen.
Wat zijn volgens jou de kenmerken van een goede manager?
  zaterdag 1 maart 2008 @ 19:21:47 #113
203607 Ankeiler
Steen des aanstoots
pi_57087132
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 19:11 schreef Nietszeggendwezentje het volgende:
Volgens mij snapt niemand hier wat die Scheepbouwer bedoelt, allemaal laagopgeleiden hier blijkbaar

De beste man bedoelt dat er voor de hoogopgeleiden betere banen en bedrijven in het buitenland zijn (met als voorbeeld de bancaire sector). Iedere echte topper op financieel gebied gaat naar Londen, New York, Chicago, Luxemburg of Zwitserland. Waarom: Omdat daar de top fiancials van de wereld zitten, die willen zich blijkbaar niet in Nederland vestigen.

Dat hele gezeik over belasting, slecht weer of wat dan ook gaat het helemaal niet over.
Als ik je mag samenvatten: alle top financials gaan naar CH, US of LU omdat daar alle topfinancials van de wereld zitten, want die willen zich niet in Nederland vestigen. geniaal, daar zou ik niet snel opkomen.
pi_57087655
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 17:48 schreef SchoppenKoning het volgende:
Ben het wel met Ad eens.
Als de Nederlandse regering eens afvraagt waarom er 70000 financiele experts in London en omgeving wonen. Die hebben een groot aandeel hebben aan de Britse economie.
Dat is niet alleen zo omdat je netto meer verdient aan de andere kant van de beek, maar omdat daar ambitie wel beloond en gewaardeerd wordt.
Als je in Nederland meer dan 50 uur per week werkt word je nog net niet voor gek verklaard. Als je utlegt dat je in je avonduren nog wat cursussen aan het volgen bent om je arbeidspositie meer te verbeteren ben je eerder een uitslover dan een ambitieus persoon.
hoogste belasting tarief op overwerken... belachelijk. Wat voor signaal denk je als overheid hier mee te geven.
Kort door de bocht, het maaiveld is hier in Nederland een stuk meer aanwezig.

Het verschil is dat er hier in Nederland vaak wordt uitgegaan van de minder bedeelden. Zorg er maar voor dat iedereen in de samenleving kan meekomen. Dat het ten koste gaat van het ambitieniveau van die top 20% van de samenleving boeit weer een stuk minder.
UK doet het uitermate slecht, ze hebben net als de VS een torenhoog handelstekort. Kunnen ze nog wat van Nederland leren.
pi_57087679
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 18:38 schreef Ankeiler het volgende:
Er werd een brug gebouwd. Eerst was de doorvaart gratis, maar er moest betaald gaan worden. Naast de brugwachter kwam er een kassier. En omdat deze mensen ook salaris moesten krijgen werd er een er een boekhouder aangesteld, die op zijn beurt een typiste nodig had. Dat waren al vier mensen en die vereisten leiding. Dus benoemde men een chef. Inmiddels was er best wel veel telefoonverkeer en post dus werd er een receptioniste/telefoniste aangenomen. Dit team kon niet zomaar alleen kan aanmodderen, dus werd er een hogere chef aangesteld die direct in verbinding stond met een hoofdambtenaar. Daarop volgde de benoeming van een directeur, die korte tijd later een directiesecretaris nodig had. Toen was alles zo ingewikkeld geworden, dat er een Raad van Bestuur in het leven werd geroepen. De Raad van Bestuur besloot dat er bezuinigd moest worden, waarop de brugwachter werd ontslagen.
.
pi_57087784
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 19:45 schreef pberends het volgende:

[..]

UK doet het uitermate slecht, ze hebben net als de VS een torenhoog handelstekort. Kunnen ze nog wat van Nederland leren.
Pberends, je staart je blind op het handelstekort. Of een land een handelstekort of handelsoverschot heeft, zegt in principe niets over de staat van de economie.

Kijk eens naar de Duitsers. Die hebben een gigantisch handelsoverschot. Dat overschot hebben ze dringend nodig om hun verzorgingsstaat te financieren. Zodra ze daar minder BMWs en Audi's exporteren, krijgen ze gigantische problemen.

De Britten en Amerikanen hebben een handelstekort, omdat ze zich dat kunnen veroorloven.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  zaterdag 1 maart 2008 @ 19:54:03 #117
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_57087847
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 19:51 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Pberends, je staart je blind op het handelstekort. Of een land een handelstekort of handelsoverschot heeft, zegt in principe niets over de staat van de economie.

Kijk eens naar de Duitsers. Die hebben een gigantisch handelsoverschot. Dat overschot hebben ze dringend nodig om hun verzorgingsstaat te financieren. Zodra ze daar minder BMWs en Audi's exporteren, krijgen ze gigantische problemen.

De Britten en Amerikanen hebben een handelstekort, omdat ze zich dat kunnen veroorloven.
Je hebt gelijk alleen loop je te bazelen over Duitsland: het gaat hartstikke goed met dat land.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_57087896
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 19:54 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Je hebt gelijk alleen loop je te bazelen over Duitsland: het gaat hartstikke goed met dat land.
Ben je wel eens in het voormalige Oost-Duitsland geweest? Het gaat daar niet goed.

Overall gaat het economisch goed met Duitsland, maar ze krijgen problemen zodra ze daar minder kunnen exporteren (bijvoorbeeld omdat Amerikanen geen dure bakken meer kunnen kopen).
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_57087941
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 18:00 schreef draaijer het volgende:

[..]

Geld helpt de kwaliteit van leven te verhogen. Je kan NOG meer genieten dan je al doet. PUNT
echter maakt het boven de ¤30.000 p/j allemaal zoveel niet meer uit.
maar daar zul je nog wel een keer achter komen PUNT.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_57087988
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 18:02 schreef draaijer het volgende:

[..]

De reden dat ze de hoge opleiding erbij betrekken is dat het gaat over de mensen die voor een groot deel van hun salaris in de 52% salaris categorie zitten. Dus ze nemen aan dat alle hoog opgeleiden een goed betaalde baan hebben, wat veel ook het geval is. Die mensen gaan vanwege het belasting klimaat weg. Gelijk hebben ze.

Mijn broertje gaat over 3 maanden emigreren vanwege dezelfde redenen.
jouw broertje is binnen nu en 3 jaar terug.
het belastingtarief is namelijk een v/d laatste dingen waarom mensen emigreren
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
  zaterdag 1 maart 2008 @ 19:59:54 #121
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_57087994
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 19:56 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Ben je wel eens in het voormalige Oost-Duitsland geweest? Het gaat daar niet goed.

Overall gaat het economisch goed met Duitsland, maar ze krijgen problemen zodra ze daar minder kunnen exporteren (bijvoorbeeld omdat Amerikanen geen dure bakken meer kunnen kopen).
Ja dat is waar. Maar men onderschat hier systematisch de kracht van West Europa. De economische groei is in deze regio niet al te hoog maar is ook niet zo nodig als de bevolking amper groeit. Daarbij is er natuurlijk de wet van de remmende voorsprong: het is voor de gevestigde landen nu eenmaal moeilijker een grote stap te maken dan voor landen die eigenlijk de gevestigde landen proberen te kopiëren.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_57088035
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 18:38 schreef Ankeiler het volgende:
Er werd een brug gebouwd. Eerst was de doorvaart gratis, maar er moest betaald gaan worden. Naast de brugwachter kwam er een kassier. En omdat deze mensen ook salaris moesten krijgen werd er een er een boekhouder aangesteld, die op zijn beurt een typiste nodig had. Dat waren al vier mensen en die vereisten leiding. Dus benoemde men een chef. Inmiddels was er best wel veel telefoonverkeer en post dus werd er een receptioniste/telefoniste aangenomen. Dit team kon niet zomaar alleen kan aanmodderen, dus werd er een hogere chef aangesteld die direct in verbinding stond met een hoofdambtenaar. Daarop volgde de benoeming van een directeur, die korte tijd later een directiesecretaris nodig had. Toen was alles zo ingewikkeld geworden, dat er een Raad van Bestuur in het leven werd geroepen. De Raad van Bestuur besloot dat er bezuinigd moest worden, waarop de brugwachter werd ontslagen.

typisch idd wat je nu ziet
pi_57088077
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 18:56 schreef Fastmatti het volgende:
dat wordt vooral veroorzaakt door bovengenoemde managerscultuur
pi_57088148
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 19:00 schreef draaijer het volgende:

[..]

btw
das frappant want dan doe je toch echt iets verkeerd als ik jouw was zou ik eens een accountant inschakelen
pi_57088179
Ik ben dan ook niet van plan om te emigreren voor het geld, maar gewoon omdat het hier grijs, krap en saai is - terwijl ik ben opgegroeid in volle ruimte
pi_57088231
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 19:51 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

De Britten en Amerikanen hebben een handelstekort, omdat ze zich dat kunnen konden veroorloven.
overigens ligt het er maar net aan waar je je geld aan uitgeeft
pi_57089560
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 18:00 schreef draaijer het volgende:

[..]

Geld helpt de kwaliteit van leven te verhogen. Je kan NOG meer genieten dan je al doet. PUNT
Ik werk om te leven en niet andersom. Vrij tijd is ook veel geld waard voor mij.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_57093400
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 20:48 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ik werk om te leven en niet andersom. Vrij tijd is ook veel geld waard voor mij.
Genieten van leuke dingen in je vrije tijd, dat is pas leuk
pi_57093431
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 20:04 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

das frappant want dan doe je toch echt iets verkeerd als ik jouw was zou ik eens een accountant inschakelen
tell me..

Waarom dan. Het is allemaal loon belastings afdracht via mijn werkgever.
Ik ben geen zelfstandige meer, ik werk bij een multinational
pi_57093485
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 19:59 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

jouw broertje is binnen nu en 3 jaar terug.
het belastingtarief is namelijk een v/d laatste dingen waarom mensen emigreren
Goed dat jij hem beter kent dan ik. Wanneer heb jij hem voor het laatst gesproken
pi_57093516
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 19:57 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Jezus wat een onderbouwing.. You got me...

EXPLAIN (als je het kan)
pi_57093694
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 22:37 schreef draaijer het volgende:

[..]

Genieten van leuke dingen in je vrije tijd, dat is pas leuk
Klopt maar die leuke dingen hoeven geen kapitaal te kosten. En als je zo weinig vrije tijd over hebt omdat je altijd maar geld moet verdienen...
pi_57098840
quote:

[..]

Ja dat zeggen alle arme mensen
pi_57099307
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 22:45 schreef du_ke het volgende:

[..]

Klopt maar die leuke dingen hoeven geen kapitaal te kosten. En als je zo weinig vrije tijd over hebt omdat je altijd maar geld moet verdienen...
Ach, als je droom een heerlijk ruim familiehuis is en je gek bent op auto's, dan is het wel handig als je wat geld hebt. Tevens zouden wij graag een vakantiehuisje ergens willen kopen. Heerlijke quality time. Ik had het al kunnen hebben als ik afgelopen 2 jaar geen belasting had moeten betalen
pi_57099314
quote:
Op zondag 2 maart 2008 05:24 schreef bartmk3 het volgende:

[..]

Ja dat zeggen alle arme mensen
Ik deel je mening als het gaat om financiele rijkdom en of armoede
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 2 maart 2008 @ 09:19:34 #137
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_57099384
quote:

[..]

Wat een onzin. 30K per jaar is niks als je een gezin wil onderhouden.
  zondag 2 maart 2008 @ 09:38:22 #138
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_57099478
quote:
Op vrijdag 29 februari 2008 16:22 schreef Semisane het volgende:

En ik wil niet 1 van die achterblijvers zijn...die op een gegeven moment beseffen dat ze te lang op het foute feestje zijn blijven hangen, om het maar op een mislukt poëtische manier te zeggen.
Dat is helemaal niet op een mislukte poëtische manier gezegd.
The End Times are wild
  zondag 2 maart 2008 @ 09:47:57 #139
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_57099520
quote:
Op vrijdag 29 februari 2008 22:17 schreef sneakypete het volgende:
Dat probleem is echt niet alleen Nederlands, alle grote welvarende landen in West-Europa doen dat. Ik betwijfel of iedereen ook massaal vlucht voor wat belastingen. Laatst bleek uit onderzoek (gelezen in de krant) dat de meeste emigranten weggaan om rust te vinden. Belastingen waren oorzaak nummer 6 ofzo(nog geen 10% noemde dit als hoofdoorzaak). Het gaat vooral om avontuur, meer ruimte en een rustigere gemoedelijkere omgeving.

Anderzijds moeten we dit in de gaten houden en in mijn ogen moet de staat kleiner(dus goedkoper) kunnen zodat mensen meer kans krijgen om hun eigen boontjes te doppen.
Dat denk ik ook. In Nederland ben je qua inkomen en jobmogelijkheden als hoogopgeleide toch helemaal niet zo slecht af?
Wanneer ik weg zou gaan, zou dat zijn om rust te vinden, weg uit de filedruk, ruimte te krijgen, kwaliteit van leven ipv werken, werken, werken, beter weer en in een fatsoenlijk huis te kunnen wonen. Maar beslist niet om ergens anders, tegen een misschien hogere beloning, nóg harder als een rat in een loopwiel te mogen rennen. Juist niet.

En veel van de problemen, of dingen die de levenskwaliteit in Nederland naar beneden brengen, hangen weer samen met de overbevolking. Dus als er een paar miljoen vertrekken stelt zich vanzelf weer een evenwicht in.
The End Times are wild
  zondag 2 maart 2008 @ 09:49:07 #140
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_57099527
quote:

[..]

Nou, dat vind ik wel een heel bescheiden inkomen. Om enkel al fatsoenlijk te kunnen wonen heb je als gezin al minstens 80.000 pj nodig.
The End Times are wild
  zondag 2 maart 2008 @ 11:27:55 #141
151835 SuperbDeLux
Een ietwat hautain.
pi_57100589
Je bent in Nederland ook helemaal niet slècht af, je kan alleen elders nog veel beter af zijn. Als ik naar de VS kijk en mijn startsalaris daar (zou ik daar gaan werken) vergelijk met wat ik hier verdien, kan ik er toch niet omheen dat ik in New York zo'n 4x meer bruto zou verdienen, waar ik dus ook nog eens netto procentueel meer van over zou houden. Tuurlijk, New York is wat duurder dan Amsterdam en ik zal wat meer particuliere premies moeten afdragen aan verzekeringen, maar if you do the math is het nog steeds een stuk rianter.

Afgezien van de hogere salarissen en de lagere belastingen is er voor mij in New York en Washington ook gewoon "meer te doen" dan in Nederland. En dan heb ik het niet persé over grote bedrijven maar ook over interessante NGO's, denktanks en andere politiek getinte instituten en foundations die je hier in Nederland niet vindt. Overigens zijn Parijs en Brussel al veel interessanter dan Amsterdam in dat opzicht, hier heb je alleen het Internationale Strafhof in Den Haag en wat 'lokale' denktanks.

En dan zijn er nog andere, wat minder tastbare factoren zoals de energie en inspiratie die je krijgt uit een stad als New York maar ook de ongeevenaarde dienstverlening op een niveau wat wij in Nederland echt niet kennen. Not to mention alle culturele hoogstandjes (theater, muziek, beeldende kunst).

Ik denk dat het in het Nederlandse bedrijfsleven net is als in de Nederlandse showbiz: het plafond van je carriere is al snel bereikt en dat kan nogal teleurstellen, zeker wanneer je het vergelijkt met omringende landen en zeker de VS. Als je in Nederland een investment banker bent en je doet je werk goed, wordt je binnen no-time door Deutschebank weggelokt naar Frankfurt of door RBS naar Londen. En die formule geldt voor een heleboel bedrijfstakken.

Al met al niet verwonderlijk dat helaas veel ambitieuze mensen hun geluk beproeven in het buitenland. Dat zijn overigens niet de enige groep emigranten, je hebt ook de modale gezinnen uit Almere die hopen als de kinderen het huis uit zijn naar Schotland te verhuizen, "omdat iedereen elkaar daar nog wel gewoon helpt" (Tegenlicht, anyone?), en de remigrerende allochtonen die zich geroepen voelen om "hun" land op te helpen bouwen, maar ik beperk me hier even tot de categorie Scheepbouwer-emigranten.

[ Bericht 1% gewijzigd door SuperbDeLux op 02-03-2008 13:12:27 ]
He wept for there were no more worlds to conquer.
  zondag 2 maart 2008 @ 12:00:32 #142
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_57101139
Nederland is inderdaad een beetje kneuterig. Dat zal ik niet ontkennen. Maar voor de grote massa is juist die kneuterigheid, die gezelligheid, de veiligheid reden om lekker onder moeders vleugels te blijven.
The End Times are wild
  zondag 2 maart 2008 @ 12:01:28 #143
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_57101154
Als je rust en ruimte wilt hebben kan je ook werk gaan zoeken in Noord-Nederland. Groningen, Drenthe en Friesland hebben meer dan genoeg ruimte, Overijsel en Gelderland vast ook nog wel. Oke, je moet mischien een beetje moeite doen om een baan op niveau te vinden, maar dat is in het buitenland nog een stuk moeilijker.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_57101417
quote:
Op zondag 2 maart 2008 12:01 schreef ethiraseth het volgende:
Als je rust en ruimte wilt hebben kan je ook werk gaan zoeken in Noord-Nederland. Groningen, Drenthe en Friesland hebben meer dan genoeg ruimte, Overijsel en Gelderland vast ook nog wel.
Volgens mij zit niemand op dit soort ruimte en rust te verwachten. Bovendien sta je dus elke dag in de file naar je werk, weg ruimte en vooral rust
pi_57102204
quote:
Op zondag 2 maart 2008 09:47 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dat denk ik ook. In Nederland ben je qua inkomen en jobmogelijkheden als hoogopgeleide toch helemaal niet zo slecht af?
Wanneer ik weg zou gaan, zou dat zijn om rust te vinden, weg uit de filedruk, ruimte te krijgen, kwaliteit van leven ipv werken, werken, werken, beter weer en in een fatsoenlijk huis te kunnen wonen. Maar beslist niet om ergens anders, tegen een misschien hogere beloning, nóg harder als een rat in een loopwiel te mogen rennen. Juist niet.

En veel van de problemen, of dingen die de levenskwaliteit in Nederland naar beneden brengen, hangen weer samen met de overbevolking. Dus als er een paar miljoen vertrekken stelt zich vanzelf weer een evenwicht in.
BNR had laatstde uitkomsten van zo'n onderzoek en toen was het alleen maar vanwege carriere doeleinden en belastingen..
pi_57102215
quote:
Op zondag 2 maart 2008 11:27 schreef SuperbDeLux het volgende:
Je bent in Nederland ook helemaal niet slècht af, je kan alleen elders nog veel beter af zijn. Als ik naar de VS kijk en mijn startsalaris daar (zou ik daar gaan werken) vergelijk met wat ik hier verdien, kan ik er toch niet om heen dat ik in New York zo'n 4x meer bruto zou verdienen, waar ik dus ook nog eens netto procentueel meer van over zou houden. Tuurlijk, New York is wat duurder dan Amsterdam en ik zal wat meer particuliere premies moeten afdragen aan verzekeringen, maar if you do the math is het nog steeds een stuk rianter.

Maar afgezien van de hogere salarissen en de lagere belastingen is er voor mij in New York en Washington gewoon "meer te doen" dan in Nederland. En dan heb ik het niet persé over grote bedrijven maar ook over interessante NGO's, denktanks en andere politiek getinte instituten die je hier in Nederland niet vind. Overigens zijn Parijs en Brussel al veel interessanter dan Amsterdam in dat opzicht, hier heb je alleen het Internationale Strafhof in Den Haag en wat 'lokale' denktanks.

En dan zijn er nog andere, wat minder tastbare factoren zoals de energie en inspiratie die je krijgt uit een stad als New York maar ook het ongeevenaarde niveau van dienstverlening op een niveau wat wij in Nederland echt niet kennen.

Ik denk dat het in het Nederlandse bedrijfsleven net is als met Nederlandse showbiz: het plafond van je carriere is al snel bereikt en dat kan nogal teleurstellen, zeker wanneer je het vergelijkt met omringende landen en zeker de VS. Als je in Nederland een investment banker bent en je doet je werk goed, wordt je binnen no-time door Deutschebank weggelokt naar Frankfurt of door RBS naar Londen. En die formule geldt voor een heleboel bedrijfstakken.

Al met al niet verwonderlijk dat helaas veel ambitieuze mensen hun geluk beproeven in het buitenland. Dat zijn overigens niet de enige groep emigranten, je hebt ook de modale gezinnen uit Almere die hopen als de kinderen het huis uit zijn naar Schotland te verhuizen, "omdat iedereen elkaar daar nog wel gewoon helpt" (Tegenlicht, anyone?), en de remigrerende allochtonen die zich geroepen voelen om "hun" land op te helpen bouwen, maar ik beperk me hier even tot de categorie Scheepbouwer-emigranten.
Spijker op z'n kop naar mijn idee
  † In Memoriam † zondag 2 maart 2008 @ 13:01:55 #147
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_57102285
quote:
Op zondag 2 maart 2008 09:49 schreef LXIV het volgende:
Nou, dat vind ik wel een heel bescheiden inkomen. Om enkel al fatsoenlijk te kunnen wonen heb je als gezin al minstens 80.000 pj nodig.
Als je als gezin 80k per jaar nodig hebt dan mankeert er echt iets heel erg aan je financiele planning.
Carpe Libertatem
  zondag 2 maart 2008 @ 13:01:57 #148
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_57102287
quote:
Op zondag 2 maart 2008 12:16 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Volgens mij zit niemand op dit soort ruimte en rust te verwachten. Bovendien sta je dus elke dag in de file naar je werk, weg ruimte en vooral rust
Dan moet je natuurlijk niet in Drenthe wonen en in Amsterdam willen werken. En dan nog, mensen hebben het er hier over dat ze naar Londen of New York willen, alsof daar geen files zijn, en qua ruimte is daar ook nou niet echt veel.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  zondag 2 maart 2008 @ 13:02:21 #149
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_57102295
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 22:38 schreef draaijer het volgende:

[..]

tell me..

wat verdien jij, 5 ton per jaar
Qua loonbelasting kom je zelden boven de 33% of je doet echt iets verkeerd
  zondag 2 maart 2008 @ 13:03:44 #150
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_57102322
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 22:40 schreef draaijer het volgende:

[..]

Jezus wat een onderbouwing.. You got me...

EXPLAIN (als je het kan)
ik ga de statistieken even opzoeken maar daar blijkt uit dat het boven een bepaald bedrag het voor je geluk allemaal niet zo heel veel meer uitmaakt.
pi_57102342
quote:
Op zondag 2 maart 2008 13:03 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

ik ga de statistieken even opzoeken maar daar blijkt uit dat het boven een bepaald bedrag het voor je geluk allemaal niet zo heel veel meer uitmaakt.
Maar dat was niet bij net boven modaal
  zondag 2 maart 2008 @ 13:05:54 #152
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_57102350
quote:
Op zondag 2 maart 2008 09:19 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Wat een onzin. 30K per jaar is niks als je een gezin wil onderhouden.
pp natuurlijk (kinderen uitgezonderd)
pi_57102374
quote:
Op zondag 2 maart 2008 13:01 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Dan moet je natuurlijk niet in Drenthe wonen en in Amsterdam willen werken. En dan nog, mensen hebben het er hier over dat ze naar Londen of New York willen, alsof daar geen files zijn, en qua ruimte is daar ook nou niet echt veel.
Daarom is dit dan ook net zo'n onzinargument als vluchten voor het belastingklimaat of voor het weer. Er is echt een verkeerd beeld van de emigrant.
  zondag 2 maart 2008 @ 13:08:20 #154
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_57102397
quote:
Op zondag 2 maart 2008 09:49 schreef LXIV het volgende:

[..]

quatsch wij leven hier al een tijd op een eenverdieners inkomen van rond de 30k en we missen niets, goed eten, drinken, spullen, etc.
Het enige afwijkende is een tweedehands auto.
Al is dit wel veranderd het laatste jaar nu we weer 2 verdiener zijn.
  zondag 2 maart 2008 @ 13:11:28 #155
154605 Gijsbrecht2
irreligieus
pi_57102440
Scheepbouwer is een zichzelf verrijkende oplichter, waar ik nog 100 euro van krijg.
Binnenkort klaag ik je aan in Radar of een andere consumentenrubriek.
Sportieve inbreng
pi_57102444
quote:
Op zondag 2 maart 2008 13:08 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

quatsch wij leven hier al een tijd op een eenverdieners inkomen van rond de 30k en we missen niets, goed eten, drinken, spullen, etc
Daar zeg je er wel iets bij. Waarom hebben socialisten altijd de neiging hun eigen situatie aan iedereen op te willen leggen.
  zondag 2 maart 2008 @ 13:12:02 #157
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_57102449
quote:

[..]

idd om het nog maar niet te hebben over het niveau van de openbare voorzieningen.
pi_57102474
quote:
Op zondag 2 maart 2008 13:05 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

pp natuurlijk (kinderen uitgezonderd)
Wat een suffe comeback. Jij zegt 30k voor een gezin. Daarmee bedoel je nu opeens PP.. erg sterk

[ Bericht 0% gewijzigd door draaijer op 02-03-2008 13:28:54 ]
  zondag 2 maart 2008 @ 13:13:55 #159
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_57102485
quote:
Op zondag 2 maart 2008 13:11 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Daar zeg je er wel iets bij. Waarom hebben socialisten altijd de neiging hun eigen situatie aan iedereen op te willen leggen.
Ja ik geef het alleen aan dat genoemde bedragen nogal overdreven zijn.
Ik zei het alleen maar voor de vergelijking want ik zou eigenlijk niet weten wat we meer zouden moeten hebben.
  zondag 2 maart 2008 @ 13:14:32 #160
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_57102499
quote:
Op zondag 2 maart 2008 13:13 schreef draaijer het volgende:

[..]

Wat een suffe comeback. Jij zegt 30k voor een gezin. Daarmee bedoel je nu opeens PP.. erg sterk
het woord gezin heb ik nergens genoemd
pi_57102501
quote:
Op zondag 2 maart 2008 13:12 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

idd om het nog maar niet te hebben over het niveau van de openbare voorzieningen.
Wie weet zit men wel helemaal niet te wachten op openbare voorzieningen? Echt zo'n typische provinciaalse gedachtegang.
pi_57102516
quote:
Op zondag 2 maart 2008 13:13 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Ja ik geef het alleen aan dat genoemde bedragen nogal overdreven zijn.
Ik zei het alleen maar voor de vergelijking want ik zou eigenlijk niet weten wat we meer zouden moeten hebben.
Doe je het weer
pi_57102537
quote:
Op zondag 2 maart 2008 13:14 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Wel diegene waar je op reageerde. Die stelt dat 80k noodzakelijk is om een gezin fatsoenlijk te kunnen onderhouden. Ik denk dat dit redelijk klopt.
  zondag 2 maart 2008 @ 13:17:08 #164
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_57102557
quote:
Op zondag 2 maart 2008 13:14 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Wie weet zit men wel helemaal niet te wachten op openbare voorzieningen? Echt zo'n typische provinciaalse gedachtegang.
mwah ik weet niet of jij ooit in NY bent geweest maar daar is echt op elk openbaar gebied een achterstelling qua onderhoud. Daarentegen zijn de private voorzieningen vaak juist zeer goed
  zondag 2 maart 2008 @ 13:18:56 #165
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_57102595
quote:
Op zondag 2 maart 2008 13:16 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Wel diegene waar je op reageerde. Die stelt dat 80k noodzakelijk is om een gezin fatsoenlijk te kunnen onderhouden. Ik denk dat dit redelijk klopt.
en ik weet zeker van niet dat stelde ik ook in mijn voorbeeld 50k max, want als dat zou was zouden bij gezinnen zouden beiden boven modaal moeten verdienen wat voor 90% van de gezinnen niet opgaat.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 2 maart 2008 @ 13:22:36 #166
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_57102663
quote:
Op zondag 2 maart 2008 13:02 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

wat verdien jij, 5 ton per jaar
Qua loonbelasting kom je zelden boven de 33% of je doet echt iets verkeerd
Loonheffing:
33,60% over de eerste ¤ 17.579,-
41,85% over de volgende ¤ 14.010,-
42% over de volgende ¤ 22.271,-
52% over inkomen vanaf ¤ 53.860,-
pi_57102678
quote:
Op zondag 2 maart 2008 13:18 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

en ik weet zeker van niet dat stelde ik ook in mijn voorbeeld 50k max, want als dat zou was zouden bij gezinnen zouden beiden boven modaal moeten verdienen wat voor 90% van de gezinnen niet opgaat.
Nederland is dan ook gewoon een arm westers land. Over de hele linie is het kapot-genivelleerd.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 2 maart 2008 @ 13:23:41 #168
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_57102686
quote:

[..]

Welnee man.
  zondag 2 maart 2008 @ 13:24:02 #169
207527 SchoppenKoning
The Ace of Spades is overrated
pi_57102693
quote:
Ik snap de toegevoegde waarde van een hoge opleiding niet helemaal. Niet voor niets vragen ze in immigratieland Australië geen theoretische ouwehoeren maar vakmensen zoals timmerlieden etc.
Wat snap je niet aan de toegevoegde waarde van een hogere opleiding?
Timmerlieden, idd erg belangrijk om te hebben dat zal niemand ontkennen, maar zonder architecten, projectleiders, werkvoorbereiders en hoofd-uitvoerders krijg je een groot project niet gerealiseerd.
quote:
Zakkenvullers het land uit , dan wordt het belastinggeld van de laag opgeleiden ook weer teruggestort naar de laag opgeleiden. ipv te duren huizen en salarissen spekken.
Zelden zo'n domme opmerking gehoord.
Als het belastinggeld van de lager opgeleiden teruggestort wordt naar de laag opgeleiden en we doen hetzelfde voor de hoogopgeleide mensen, dan moet ik nog zien wie er uiteindelijk het beste af is.

In plaats dat Nederland er voor zorgt dat er uitdagende jobs zijn voor de mensen daar aan toe zijn, en daar een passende beloning voor wordt betaald, wordt er een cultuur van middelmaat in stand gehouden.
Hogeropgeleiden emigreren, werknemers te kort,
immigranten met een lage of geen opleiding worden binnengehaald onder het mom dat anders de economie vast komt te staan omdat er geen personeel is.
Er van uitgaande dat iedereen voor zijn eigenbelang stemt tijdens de verkiezingen, wordt de top 20% nog meer belast en het leven onplezierig gemaakt. Meer emigratie...etc...
Mooi Braindrain scenario in Nederland, wie had dat gedacht.
Abstract geredeneerd kom je uiteindelijk bij een arbeidersparadijs uit waar iedereen hetzelfde verdient, en niemand hard hoeft te werken. Bijna niemand die de moeite neemt om de universiteit af te maken, je schiet er later toch niks mee op.
Of het niveau van de HBO's en universiteiten is dan zodanig omlaag gehaald dat iedereen met een basisschool diploma daar terrecht kan.
Dan heb je een mooie statistische hoog opgeleide bevolking. Dat er verder geen kont gebeurd qua vooruitgang dat vraagt zich dan allang niemand meer af.
pi_57102696
quote:

[..]

Ik ken ze die dagelijks (of 4 dagen per week) forensen tussen een dorpje in Drenthe en Amsterdam of Utrecht. ALs je het goed regelt zijn files dan redelijk te ontwijken.
pi_57102742
quote:

[..]

Dat is natuurlijk grote nonsens en dat weet je zelf ook wel .
pi_57102789
quote:
Op zondag 2 maart 2008 13:14 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Heb je gelijk in,excuus.. Zal de koorts wel zijn
pi_57102863
quote:
Op zondag 2 maart 2008 13:26 schreef du_ke het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk grote nonsens en dat weet je zelf ook wel .
Ik vraag mij serieus weleens af hoe gezinnen dat doen. Zie de toekomst dan ook een beetje somber in als ik zelf moet gaan werken Nou ben ik natuurlijk wel een hipo
pi_57102874
quote:
Op zondag 2 maart 2008 13:24 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ik ken ze die dagelijks (of 4 dagen per week) forensen tussen een dorpje in Drenthe en Amsterdam of Utrecht. ALs je het goed regelt zijn files dan redelijk te ontwijken.
Dat is voor mij ook geen reden om te vertrekken. Ik rol elke dag om 06:15 uur weg van huis en dan ben ik op kantoor om 07:00 uur (te Amsterdam) zonder file is het 30 minuten, maar je moet niet later gaan dan mijn tijd. Dan doe je er namelijk nog langer over.
Terug rol ik altijd (als er geen ongeluk is gebeurt) achter de file's aan naar huis.

Wat mij mega dwars zit en mogelijk een reden tot emigreren aan het geven is, is het belastingstelsel, de belasting op benzine, BPM, milieubelasting etc etc om die koe maar uit te blijven melken. Te ziek voor woorden.
pi_57102896
quote:
Op zondag 2 maart 2008 13:32 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Ik vraag mij serieus weleens af hoe gezinnen dat doen. Zie de toekomst dan ook een beetje somber in als ik zelf moet gaan werken Nou ben ik natuurlijk wel een hipo
Moet gaan werken?!?!? Heb je al wel een pad uitgedacht?
pi_57102964
quote:
Op zondag 2 maart 2008 13:32 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Met minder dan 80.000 per jaar kan je je als gezin nog altijd een leuk huis in een leuke buurt veroorloven, 2-3 keer per jaar op vakantie en kinderen die gaan studeren zijn ook echt geen probleem. 30.000 is krap om een gezin van te onderhouden maar met b.v. 45.000 bruto per jaar kom je echt een heel eind voor een heel comfortabel leven.
pi_57103058
quote:
Op zondag 2 maart 2008 13:33 schreef draaijer het volgende:

[..]

Moet gaan werken?!?!?
Ga werken dan Over een jaar ben ik afgestudeerd.
quote:
Heb je al wel een pad uitgedacht?
Ze wisselen met de dag omdat ik eigenlijk niet weet wat ik wil. Na de zomer moet het vast staan. Probleem is echter dat ik door een foute keuze van een of 6 geleden op een lichte achterstand sta.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 2 maart 2008 @ 13:44:00 #178
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_57103117
Ik denk dat je een beetje irreëel beeld heb van inkomens in Nederland
pi_57103132
quote:
Op zondag 2 maart 2008 13:44 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik denk dat je een beetje irreëel beeld heb van inkomens in Nederland
Dat is al vaker vastgesteld
  zondag 2 maart 2008 @ 13:48:51 #180
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_57103219
quote:
Op zondag 2 maart 2008 13:22 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Loonheffing:
33,60% over de eerste ¤ 17.579,-
41,85% over de volgende ¤ 14.010,-
42% over de volgende ¤ 22.271,-
52% over inkomen vanaf ¤ 53.860,-
Als je een ton verdiend dan betaal je 45% echter dat is zonder aftrekposten
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 2 maart 2008 @ 13:50:05 #181
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_57103244
quote:
Op zondag 2 maart 2008 13:48 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Als je een ton verdiend dan betaal je 45% echter dat is zonder aftrekposten
Maar bijna iedereen betaald meer dan 33% gemiddeld.
  zondag 2 maart 2008 @ 14:00:28 #182
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_57103501
quote:
Op zondag 2 maart 2008 13:50 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Maar bijna iedereen betaald meer dan 33% gemiddeld.
Wat je kunt doen is een eigen rechtspersoon dan betaal je maar rond de 25% winstbelasting.
Overigens ligt de totale belastingdruk in NL rond de 42% (dus incluis btw)
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 2 maart 2008 @ 14:01:33 #183
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_57103519
quote:
Op zondag 2 maart 2008 14:00 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Wat je kunt doen is een eigen rechtspersoon dan betaal je maar rond de 25% winstbelasting.
Schei toch uit man. Het overgrote deel is toch in loondienst? Moeten die allemaal opeens gaan freelancen ofzo. Doe niet zo onrealistisch.
pi_57103520
quote:

[..]

Toch knap als de uitgaven van de overheid zo rond de 50% liggen.
pi_57103642
quote:
Op zondag 2 maart 2008 14:01 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Niet enkel de werknemers betalen belasting. Bedrijven betalen ook belastingen, er zijn de gasbaten, Schiphol keert jaarlijks divident uit etc
  † In Memoriam † zondag 2 maart 2008 @ 14:09:54 #186
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_57103690
quote:
Die kunnen met geweld inkomsten afdwingen, dan is het vrij makkelijk.
Carpe Libertatem
  zondag 2 maart 2008 @ 14:36:02 #187
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_57104241
quote:
Op zondag 2 maart 2008 14:01 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Schei toch uit man. Het overgrote deel is toch in loondienst? Moeten die allemaal opeens gaan freelancen ofzo. Doe niet zo onrealistisch.
nee ik geef alleen een mogelijkheid aan
  zondag 2 maart 2008 @ 14:39:22 #188
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_57104305
quote:

[..]

die liggen er een paar procentpunt boven door aardgasbaten en leningen maar geen 50% de laatste keer dat dat gehaald werd was begin jaren 80
http://nl.wikipedia.org/w(...)gevens_van_Nederland
  zondag 2 maart 2008 @ 15:55:57 #189
203607 Ankeiler
Steen des aanstoots
pi_57106041
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 22:38 schreef draaijer het volgende:

[..]

tell me..

Regel dan iets met die mensen.
Ik weet dat intelligentie niet dik gezaaid is binnen grote bedrijven maar dat het zo erg is...
  zondag 2 maart 2008 @ 16:06:56 #190
203607 Ankeiler
Steen des aanstoots
pi_57106302
quote:
Op zondag 2 maart 2008 09:03 schreef draaijer het volgende:

[..]

Ach, als je droom een heerlijk ruim familiehuis is en je gek bent op auto's, dan is het wel handig als je wat geld hebt. Tevens zouden wij graag een vakantiehuisje ergens willen kopen. Heerlijke quality time. Ik had het al kunnen hebben als ik afgelopen 2 jaar geen belasting had moeten betalen
Dat vakantiehuis had je allang gehad als je verstandiger met je geld was omgesprongen, makker. En dat je veel belasting betaalt... hebben we het al over gehad, je financiële planning is gewoon naadje met alle respect. Zie http://www.hjc.nl/ of http://www.qj.nl/
Overweeg ook onderscheid te maken tussen wat NODIG is, wat LEUK is en wat OVERBODIG is, zie mijn onderschrift. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat de meeste van je uitgaven overbodig zijn. Sorry dit was ff hard maar op dit moment ben je gewoon je leven aan het verneuken. Doodzonde.
pi_57106375
quote:
Op zondag 2 maart 2008 15:55 schreef Ankeiler het volgende:

[..]

Regel dan iets met die mensen.
Ik weet dat intelligentie niet dik gezaaid is binnen grote bedrijven maar dat het zo erg is...
Wat zou je moeten regelen? Zover mijn financiele kenniis gaat, heb ik alles al geregeld.
Het blijft gewoon pijnlijk wat je allemaal hebt en moet betalen aan belastingen. Zojuist uitgerekend dat ik 46% van mijn totale verdiende salaris heb mogen afdragen.. Dat is toch waanzin?!
  zondag 2 maart 2008 @ 16:11:53 #192
203607 Ankeiler
Steen des aanstoots
pi_57106454
quote:

[..]

Niet helemaal; een aanmerkelijk belanghebbende (>5% van de aandelen) betaalt ook 25% aanmerkelijk-belang heffing, box 2. Samen zit je dan vrijwel aan het hoogste tarief van de IB. Het enige voordeel is dat je meer kan aftrekken en winstreserveringen kan maken. Indien sprake is van een buitenlandse rechtspersoon (leiding buiten NL) is alleen de buitenlandse VpB schuldig, in Cyprus, Roemenië en Bulgarije 10% of er iets boven. Als je de rechtspersoon liquideert levert dat dan belastingvrij een aardige belastingvrije vermogenswinst op.
pi_57106494
quote:
Op zondag 2 maart 2008 16:06 schreef Ankeiler het volgende:

[..]

Dat vakantiehuis had je allang gehad als je verstandiger met je geld was omgesprongen, makker. En dat je veel belasting betaalt... hebben we het al over gehad, je financiële planning is gewoon naadje met alle respect. Zie http://www.hjc.nl/ of http://www.qj.nl/
Overweeg ook onderscheid te maken tussen wat NODIG is, wat LEUK is en wat OVERBODIG is, zie mijn onderschrift. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat de meeste van je uitgaven overbodig zijn. Sorry dit was ff hard maar op dit moment ben je gewoon je leven aan het verneuken. Doodzonde.
Gast hoe kan jij nou voor mij bepalen wat voor mij mijn kwaliteit van leven is?! Wake up...
Maar goed, jij zou blijkbaar je geld aan andere zaken hebben uitgegeven. Prima
  zondag 2 maart 2008 @ 16:14:06 #194
203607 Ankeiler
Steen des aanstoots
pi_57106521
quote:
Op zondag 2 maart 2008 14:01 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Tsja, zelf weten amigo.
  zondag 2 maart 2008 @ 16:23:10 #195
203607 Ankeiler
Steen des aanstoots
pi_57106790
quote:
Op zondag 2 maart 2008 16:09 schreef draaijer het volgende:

[..]

Wat zou je moeten regelen? Zover mijn financiele kenniis gaat, heb ik alles al geregeld.
Het blijft gewoon pijnlijk wat je allemaal hebt en moet betalen aan belastingen. Zojuist uitgerekend dat ik 46% van mijn totale verdiende salaris heb mogen afdragen.. Dat is toch waanzin?!
Welnu, je laten inhuren via een salaris-BV ligt lijkt me het meest voor de hand. Verder, als loondienstverband onontkoombaar is, kan je denken aan spaarloon/levensloopregeling (12% van je bruto inkomen), kan je een sabbatical voor nemen. Tijdens welke je freelance voor je werkgever werkt, desnoods als werknemer van een BV op naam van je vrouw. Plus hypotheekrenteaftrek; icm een aandelenhypotheek is het fiscale voordeel enorm.
Die belastingen zijn zo hoog omdat de meeste mensen met dergelijek hoge inkomsten die constructies al gebruiken.
  zondag 2 maart 2008 @ 16:28:12 #196
203607 Ankeiler
Steen des aanstoots
pi_57106921
quote:
Op zondag 2 maart 2008 16:13 schreef draaijer het volgende:

[..]

Gast hoe kan jij nou voor mij bepalen wat voor mij mijn kwaliteit van leven is?! Wake up...
Maar goed, jij zou blijkbaar je geld aan andere zaken hebben uitgegeven. Prima
Je dure autootje kost je vanwege de BPM en slurptax hier al 2x zoveel als in pak hem beet Luxemburg. Koop een vakantiehuisje aldaar en zet das Auto daar neer en je kan scheuren zoveel je wilt over de duitse Autobahn voor ongeveer de helft van de kosten. Vakantiehuisje kopen idem. Dit is op grond van wat ik nu van je financiele situatie weet. en zo zal er wel meer zijn.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 2 maart 2008 @ 17:06:25 #197
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_57107733
quote:
Op zondag 2 maart 2008 14:36 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

nee ik geef alleen een mogelijkheid aan
Nee sorry, dat is geen mogelijkheid. Zie hieronder.
quote:
Op zondag 2 maart 2008 16:14 schreef Ankeiler het volgende:

[..]

Tsja, zelf weten amigo.
Niks 'tja zelf weten'. De belastingdienst zal 1 opdrachtgever niet accepteren als je voor jezelf begint. Ze zullen je dan gewoon als werknemer in loondienst behandelen.

Nog los van het feit dat mijn werkgever mijn functie nooit door een freelancer zal laten invullen. Het zal best in een aantal situaties haalbaar zijn, maar om te stellen dat 'iedereen' maar 25% belasting zou hoeven betalen is verre van realistisch en derhalve dikke stierenstront.
  zondag 2 maart 2008 @ 17:15:22 #198
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_57107958
quote:
Op zondag 2 maart 2008 17:06 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

[..]

Niks 'tja zelf weten'. De belastingdienst zal 1 opdrachtgever niet accepteren als je voor jezelf begint. Ze zullen je dan gewoon als werknemer in loondienst behandelen.

Nog los van het feit dat mijn werkgever mijn functie nooit door een freelancer zal laten invullen. Het zal best in een aantal situaties haalbaar zijn, maar om te stellen dat 'iedereen' maar 25% belasting zou hoeven betalen is verre van realistisch en derhalve dikke stierenstront.
nee dat accepteren ze wel de constructie die hij hier geeft wordt al heel vaak gebruikt door veelverdieners als ceo`s en dergelijke
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 2 maart 2008 @ 17:26:26 #199
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_57108191
quote:
Op zondag 2 maart 2008 17:15 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

nee dat accepteren ze wel de constructie die hij hier geeft wordt al heel vaak gebruikt door veelverdieners als ceo`s en dergelijke
Wat gek, dat ik bij het aanvragen van mijn BTW nummer een heel dik pakket kreeg waarin dat toch echt nadrukkelijk vermeld werd

Naast het feit dat dit topic niet nadrukkelijk over CEO's gaat en het dus nog steeds onrealistisch is om te veronderstellen dat 'niemand' meer dan 25% belasting zou moeten betalen.
  zondag 2 maart 2008 @ 17:33:32 #200
203607 Ankeiler
Steen des aanstoots
pi_57108345
quote:
Op zondag 2 maart 2008 17:06 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

[..]

Dan zoek je meer opdrachtgevers. Ook kan je voor verschillende werkmaatschappijen van de opdrachtgever werken.
quote:
De vraag is of je wil werken bij een bedrijf dat gespeend is van enig financieel inzicht. Geef de AEX-notering maar, dan koop ik meteen PUT-opties voor een flink koersverlies.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')