Dat klopt ook; maar goed, daar denken ze in het buitenland dus anders over. Waarom ze hier die duurbetaalde blaasmakaken zonodig binnen willen halen snap ik ook niet, maar goed.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 12:05 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
kan wel zo zijn echter zijn we per werknemer wel het productiefste dus wat afwijken van die strakke lijn structuur heeft zijn voordelen
Dit is zo niet waar. Nederlanders zijn juist zo gehaat omdat ze alles recht in iemands gezicht zeggen. Totaal het tegenovergestelde van bovenstaande bewering.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 11:56 schreef Ankeiler het volgende:
[..]
In het buitenland is de bedrijfscultuur erg hiërarchisch.
Nederlanders zijn erg achterbaks en kruiperig,
Fysiek zullen ze best harder werken, maar mentaal.... Bovendien worden dit soort kantoren overspoeld door MBO-ers dus ook de kantoorpikkie's zijn laag opgeleid.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 09:48 schreef reem het volgende:
Ik heb een paar zomers gewerkt in fabriek. Zowel op de productieafdeling (hardcore arbeiderswerk) als kantoor. Daar werd mij al snel duidelijk dat er in de productie veel harder werd gewerkt dan op kantoor.
Omdat er niet genoeg Nederlanders zijn die alles opzij willen zetten voor hun werk. Logisch, je krijgt er toch niks voor terug.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 12:07 schreef Ankeiler het volgende:
[..]
Dat klopt ook; maar goed, daar denken ze in het buitenland dus anders over. Waarom ze hier die duurbetaalde blaasmakaken zonodig binnen willen halen snap ik ook niet, maar goed.
Ik hoop voor je dat het gras aan de andere kant echt groener isquote:Op vrijdag 29 februari 2008 20:01 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Dus?
Misschien dat je emigreert voor jezelf en niet omdat de rest van het land dit doet. Nog precies één jaar trouwens en ben aan het aftellen
Nederlanders zijn inderdaad minder hiërarchisch dan, zeg, Amerikanen. Mensen direct wat in hun gezicht zeggen is daar een symptoom van. De achterbaksheid komt meer naar voren in het veel voorkomen van roddel en achterklap.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 12:09 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Dit is zo niet waar. Nederlanders zijn juist zo gehaat omdat ze alles recht in iemands gezicht zeggen. Totaal het tegenovergestelde van bovenstaande bewering.
Denk je? Stel je werkt vijf jaar als CEO, dan heb je voldoende geld bij elkaar geharkt om de rest van je leven als een vorst te leven. Ik zou het wel willen.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 12:12 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Omdat er niet genoeg Nederlanders zijn die alles opzij willen zetten voor hun werk. Logisch, je krijgt er toch niks voor terug.
Dan weet jij niet wat achterbaks is. Sterker nog als het echt achterbaks zou zijn dan zou je het niet eens merkenquote:Op zaterdag 1 maart 2008 12:27 schreef Ankeiler het volgende:
[..]
Nederlanders zijn inderdaad minder hiërarchisch dan, zeg, Amerikanen. Mensen direct wat in hun gezicht zeggen is daar een symptoom van. De achterbaksheid komt meer naar voren in het veel voorkomen van roddel en achterklap.
Het probleem zit hem in de weg naar de topquote:Op zaterdag 1 maart 2008 12:28 schreef Ankeiler het volgende:
[..]
Denk je? Stel je werkt vijf jaar als CEO, dan heb je voldoende geld bij elkaar geharkt om de rest van je leven als een vorst te leven. Ik zou het wel willen.
Geen idee, maar dan hebben we het op zijn minst geprobeerdquote:Op zaterdag 1 maart 2008 12:16 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ik hoop voor je dat het gras aan de andere kant echt groener is.
Daarom dat kan nooit kwaadquote:Op zaterdag 1 maart 2008 12:35 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Geen idee, maar dan hebben we het op zijn minst geprobeerd
Inderdaad, volgens mij is het veel slimmer om zelf een bedrijf op te richten in een niche, een paar flinke, venijnige happen te nemen uit grote concurrrenten en dan je toko over te laten nemen door zo'n groot bedrijf voor veel geld. Bij voorkeur zorg je dat twee of drie grote concurrenten tegen elkaar opbiedenquote:Op zaterdag 1 maart 2008 12:32 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Het probleem zit hem in de weg naar de top
dat is overal en in elk land zoquote:Op zaterdag 1 maart 2008 12:27 schreef Ankeiler het volgende:
[..]
Nederlanders zijn inderdaad minder hiërarchisch dan, zeg, Amerikanen. Mensen direct wat in hun gezicht zeggen is daar een symptoom van. De achterbaksheid komt meer naar voren in het veel voorkomen van roddel en achterklap.
dit dusquote:Op zaterdag 1 maart 2008 17:50 schreef Toffe_Ellende het volgende:
word wakker mensen. Overal is het klote. Dan kun je nog beter wonen op een plek waar je de taal spreekt.
Lees eens dit topic door. Misschien begrijp je dan wat men wil zeggenquote:Op zaterdag 1 maart 2008 17:50 schreef Toffe_Ellende het volgende:
word wakker mensen. Overal is het klote. Dan kun je nog beter wonen op een plek waar je de taal spreekt.
Geld helpt de kwaliteit van leven te verhogen. Je kan NOG meer genieten dan je al doet. PUNTquote:Op zaterdag 1 maart 2008 17:57 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
dit dus
en om er nog een spreuk bij te doen.
Geld is een middel geen doel.
De reden dat ze de hoge opleiding erbij betrekken is dat het gaat over de mensen die voor een groot deel van hun salaris in de 52% salaris categorie zitten. Dus ze nemen aan dat alle hoog opgeleiden een goed betaalde baan hebben, wat veel ook het geval is. Die mensen gaan vanwege het belasting klimaat weg. Gelijk hebben ze.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 17:58 schreef Ankeiler het volgende:
Ik snap de toegevoegde waarde van een hoge opleiding niet helemaal. Niet voor niets vragen ze in immigratieland Australië geen theoretische ouwehoeren maar vakmensen zoals timmerlieden etc.
Niet hij, maar wij, de burgers, hebben KPN gered,quote:Op vrijdag 29 februari 2008 20:56 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Nou, weinig visie... hij heeft KPN toch uit een behoorlijk uitzichtsloze positie weten te redden.
Hoeveel van die hoogbetaalden vervullen banen die maar weinig mensen kunnen vervullen? managers e.d. is tegenwoordig een groot overschot aan. Juridische ouwehoeren e.d. kunnen ze in het buitenland al helemaal missen als kiespijn.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 18:02 schreef draaijer het volgende:
[..]
De reden dat ze de hoge opleiding erbij betrekken is dat het gaat over de mensen die voor een groot deel van hun salaris in de 52% salaris categorie zitten. Dus ze nemen aan dat alle hoog opgeleiden een goed betaalde baan hebben, wat veel ook het geval is. Die mensen gaan vanwege het belasting klimaat weg. Gelijk hebben ze.
Mijn broertje gaat over 3 maanden emigreren vanwege dezelfde redenen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |