Knul, word eens wakker.. Er worden dikke pay checks geboden voor de NL manager. En als het zo zou zijn dat jan allemaal een management functie zou kunnen vervullen, waarom vind ik samen met mijn werkgever dan geen goede managers binnen onze business unit. Gewoon omdat er maar weinig goede manager te vinden zijn. Dat zelfs in de ICT markt.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 18:20 schreef Ankeiler het volgende:
[..]
Hoeveel van die hoogbetaalden vervullen banen die maar weinig mensen kunnen vervullen? managers e.d. is tegenwoordig een groot overschot aan. Juridische ouwehoeren e.d. kunnen ze in het buitenland al helemaal missen als kiespijn.
Zoek dan beter. Het gaat om breed inzetbare ouwehieren waaraan een minimum aan vakkennis wordt gevraagd dus daar is dit landvan vergeven. In ieder geval binnen de ICT is er een overschot aan managers en een tekort aan vakmensen.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 18:39 schreef draaijer het volgende:
[..]
Knul, word eens wakker.. Er worden dikke pay checks geboden voor de NL manager. En als het zo zou zijn dat jan allemaal een management functie zou kunnen vervullen, waarom vind ik samen met mijn werkgever dan geen goede managers binnen onze business unit. Gewoon omdat er maar weinig goede manager te vinden zijn. Dat zelfs in de ICT markt.
Maar goed.. Dat zal wel aan je voorbij zijn gegaan
Je beschrijft dus precies de maaiveldcultuur. Waarom zou je goed in je vak willen zijn als je met gewoon een beetje meelullen het meeste bereikt?quote:Op zaterdag 1 maart 2008 18:43 schreef Ankeiler het volgende:
[..]
Zoek dan beter. Het gaat om breed inzetbare ouwehieren waaraan een minimum aan vakkennis wordt gevraagd dus daar is dit landvan vergeven. In ieder geval binnen de ICT is er een overschot aan managers en een tekort aan vakmensen.
Precies, vergeet ook niet dat al te competente mensen als een bedreiging worden gezien. vandaar dat de ongevaarlijkste minkukel boven komt drijven. Vakmensen worden hier inderdaad onderbetaald en die emigreren dan ook. Maar als ik lijnfunctionarissen hoor miepen over hoe weinig ze gewaardeerd worden, moet ik wel een beetje lachen.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 18:51 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Je beschrijft dus precies de maaiveldcultuur. Waarom zou je goed in je vak willen zijn als je met gewoon een beetje meelullen het meeste bereikt?
Ben ik met je eens. Voor vergelijkbare functies wordt in de VS het dubbele betaald.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 18:56 schreef Fastmatti het volgende:
Vooral ingenieurs zijn erg ondergewaardeerd en zouden eigenlijk massaal Nederland de rug toe moeten keren.
Gast het gaat niet om die waarderen. WAKE UP!!!quote:Op zaterdag 1 maart 2008 18:57 schreef Ankeiler het volgende:
[..]
Precies, vergeet ook niet dat al te competente mensen als een bedreiging worden gezien. vandaar dat de ongevaarlijkste minkukel boven komt drijven. Vakmensen worden hier inderdaad onderbetaald en die emigreren dan ook. Maar als ik lijnfunctionarissen hoor miepen over hoe weinig ze gewaardeerd worden, moet ik wel een beetje lachen.
Dus in de VS hou je bijna net zo weinig overquote:Op zaterdag 1 maart 2008 18:58 schreef Ankeiler het volgende:
[..]
Ben ik met je eens. Voor vergelijkbare functies wordt in de VS het dubbele betaald.
Ik had toch wel verwacht dat jij had begrepen dat in de VS een dollar een dollar is en in de EU een euro een euro. Waar je dus op beide continenten ongeveer evenveel van kan kopen.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 19:02 schreef draaijer het volgende:
[..]
Dus in de VS hou je bijna net zo weinig over
Euro Vs. Dollar => 1,51
Was een flauw grapje.. Als je je gezin meeneemt heb je gelijkquote:Op zaterdag 1 maart 2008 19:02 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Ik had toch wel verwacht dat jij had begrepen dat in de VS een dollar een dollar is en in de EU een euro een euro. Waar je dus op beide continenten ongeveer evenveel van kan kopen.
Laat je dan verlonen via een eigen rechtspersoon (salaris-BV). Zo kan je veel meer aftrekken. Ik zou zeggen: zoek een goede fiscalist.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 19:00 schreef draaijer het volgende:
[..]
Gast het gaat niet om die waarderen. WAKE UP!!!
Het gaat om de vreselijk hoeveelheid geld wat je mag afdragen als je hard, veel hebt gewerkt op een top functie. Ik heb "bijna" de helft van mijn salaris mogen afdragen.. Ik werk me helemaal suf en men plukt je kaal
Wat zijn volgens jou de kenmerken van een goede manager?quote:btw
Als er goede managers zouden zijn, dan hadden de recruitment bedrijven die wij altijd gebruiken vast wel een trommel met meer dan competente managers open getrokken. Alleen jammer dat ze er niet op zijn gekomen.
Als ik je mag samenvatten: alle top financials gaan naar CH, US of LU omdat daar alle topfinancials van de wereld zitten, want die willen zich niet in Nederland vestigen. geniaal, daar zou ik niet snel opkomen.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 19:11 schreef Nietszeggendwezentje het volgende:
Volgens mij snapt niemand hier wat die Scheepbouwer bedoelt, allemaal laagopgeleiden hier blijkbaar
De beste man bedoelt dat er voor de hoogopgeleiden betere banen en bedrijven in het buitenland zijn (met als voorbeeld de bancaire sector). Iedere echte topper op financieel gebied gaat naar Londen, New York, Chicago, Luxemburg of Zwitserland. Waarom: Omdat daar de top fiancials van de wereld zitten, die willen zich blijkbaar niet in Nederland vestigen.
Dat hele gezeik over belasting, slecht weer of wat dan ook gaat het helemaal niet over.
UK doet het uitermate slecht, ze hebben net als de VS een torenhoog handelstekort. Kunnen ze nog wat van Nederland leren.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 17:48 schreef SchoppenKoning het volgende:
Ben het wel met Ad eens.
Als de Nederlandse regering eens afvraagt waarom er 70000 financiele experts in London en omgeving wonen. Die hebben een groot aandeel hebben aan de Britse economie.
Dat is niet alleen zo omdat je netto meer verdient aan de andere kant van de beek, maar omdat daar ambitie wel beloond en gewaardeerd wordt.
Als je in Nederland meer dan 50 uur per week werkt word je nog net niet voor gek verklaard. Als je utlegt dat je in je avonduren nog wat cursussen aan het volgen bent om je arbeidspositie meer te verbeteren ben je eerder een uitslover dan een ambitieus persoon.
hoogste belasting tarief op overwerken... belachelijk. Wat voor signaal denk je als overheid hier mee te geven.
Kort door de bocht, het maaiveld is hier in Nederland een stuk meer aanwezig.
Het verschil is dat er hier in Nederland vaak wordt uitgegaan van de minder bedeelden. Zorg er maar voor dat iedereen in de samenleving kan meekomen. Dat het ten koste gaat van het ambitieniveau van die top 20% van de samenleving boeit weer een stuk minder.
quote:Op zaterdag 1 maart 2008 18:38 schreef Ankeiler het volgende:
Er werd een brug gebouwd. Eerst was de doorvaart gratis, maar er moest betaald gaan worden. Naast de brugwachter kwam er een kassier. En omdat deze mensen ook salaris moesten krijgen werd er een er een boekhouder aangesteld, die op zijn beurt een typiste nodig had. Dat waren al vier mensen en die vereisten leiding. Dus benoemde men een chef. Inmiddels was er best wel veel telefoonverkeer en post dus werd er een receptioniste/telefoniste aangenomen. Dit team kon niet zomaar alleen kan aanmodderen, dus werd er een hogere chef aangesteld die direct in verbinding stond met een hoofdambtenaar. Daarop volgde de benoeming van een directeur, die korte tijd later een directiesecretaris nodig had. Toen was alles zo ingewikkeld geworden, dat er een Raad van Bestuur in het leven werd geroepen. De Raad van Bestuur besloot dat er bezuinigd moest worden, waarop de brugwachter werd ontslagen.
Pberends, je staart je blind op het handelstekort. Of een land een handelstekort of handelsoverschot heeft, zegt in principe niets over de staat van de economie.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 19:45 schreef pberends het volgende:
[..]
UK doet het uitermate slecht, ze hebben net als de VS een torenhoog handelstekort. Kunnen ze nog wat van Nederland leren.
Je hebt gelijk alleen loop je te bazelen over Duitsland: het gaat hartstikke goed met dat land.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 19:51 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Pberends, je staart je blind op het handelstekort. Of een land een handelstekort of handelsoverschot heeft, zegt in principe niets over de staat van de economie.
Kijk eens naar de Duitsers. Die hebben een gigantisch handelsoverschot. Dat overschot hebben ze dringend nodig om hun verzorgingsstaat te financieren. Zodra ze daar minder BMWs en Audi's exporteren, krijgen ze gigantische problemen.
De Britten en Amerikanen hebben een handelstekort, omdat ze zich dat kunnen veroorloven.
Ben je wel eens in het voormalige Oost-Duitsland geweest? Het gaat daar niet goed.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 19:54 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Je hebt gelijk alleen loop je te bazelen over Duitsland: het gaat hartstikke goed met dat land.
echter maakt het boven de ¤30.000 p/j allemaal zoveel niet meer uit.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 18:00 schreef draaijer het volgende:
[..]
Geld helpt de kwaliteit van leven te verhogen. Je kan NOG meer genieten dan je al doet. PUNT
jouw broertje is binnen nu en 3 jaar terug.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 18:02 schreef draaijer het volgende:
[..]
De reden dat ze de hoge opleiding erbij betrekken is dat het gaat over de mensen die voor een groot deel van hun salaris in de 52% salaris categorie zitten. Dus ze nemen aan dat alle hoog opgeleiden een goed betaalde baan hebben, wat veel ook het geval is. Die mensen gaan vanwege het belasting klimaat weg. Gelijk hebben ze.
Mijn broertje gaat over 3 maanden emigreren vanwege dezelfde redenen.
Ja dat is waar. Maar men onderschat hier systematisch de kracht van West Europa. De economische groei is in deze regio niet al te hoog maar is ook niet zo nodig als de bevolking amper groeit. Daarbij is er natuurlijk de wet van de remmende voorsprong: het is voor de gevestigde landen nu eenmaal moeilijker een grote stap te maken dan voor landen die eigenlijk de gevestigde landen proberen te kopiëren.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 19:56 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Ben je wel eens in het voormalige Oost-Duitsland geweest? Het gaat daar niet goed.
Overall gaat het economisch goed met Duitsland, maar ze krijgen problemen zodra ze daar minder kunnen exporteren (bijvoorbeeld omdat Amerikanen geen dure bakken meer kunnen kopen).
quote:Op zaterdag 1 maart 2008 18:38 schreef Ankeiler het volgende:
Er werd een brug gebouwd. Eerst was de doorvaart gratis, maar er moest betaald gaan worden. Naast de brugwachter kwam er een kassier. En omdat deze mensen ook salaris moesten krijgen werd er een er een boekhouder aangesteld, die op zijn beurt een typiste nodig had. Dat waren al vier mensen en die vereisten leiding. Dus benoemde men een chef. Inmiddels was er best wel veel telefoonverkeer en post dus werd er een receptioniste/telefoniste aangenomen. Dit team kon niet zomaar alleen kan aanmodderen, dus werd er een hogere chef aangesteld die direct in verbinding stond met een hoofdambtenaar. Daarop volgde de benoeming van een directeur, die korte tijd later een directiesecretaris nodig had. Toen was alles zo ingewikkeld geworden, dat er een Raad van Bestuur in het leven werd geroepen. De Raad van Bestuur besloot dat er bezuinigd moest worden, waarop de brugwachter werd ontslagen.
dat wordt vooral veroorzaakt door bovengenoemde managerscultuurquote:Op zaterdag 1 maart 2008 18:56 schreef Fastmatti het volgende:
Vooral ingenieurs zijn erg ondergewaardeerd en zouden eigenlijk massaal Nederland de rug toe moeten keren.
das frappant want dan doe je toch echt iets verkeerd als ik jouw was zou ik eens een accountant inschakelenquote:Op zaterdag 1 maart 2008 19:00 schreef draaijer het volgende:
[..]
Gast het gaat niet om die waarderen. WAKE UP!!!
Het gaat om de vreselijk hoeveelheid geld wat je mag afdragen als je hard, veel hebt gewerkt op een top functie. Ik heb "bijna" de helft van mijn salaris mogen afdragen.. Ik werk me helemaal suf en men plukt je kaal
btw
Als er goede managers zouden zijn, dan hadden de recruitment bedrijven die wij altijd gebruiken vast wel een trommel met meer dan competente managers open getrokken. Alleen jammer dat ze er niet op zijn gekomen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |