Maargoed dat ik dan ongeschoolld werk doe, anders zou ik hier nog zwaar depressief worden.quote:Op woensdag 12 maart 2008 03:26 schreef StefanP het volgende:
[..]
Laat me niet lachen. Wat weet jij nou van de VS? Dit is de kenniseconomie bij uitstek. Elke Chinees en Indier met een masters wil naar de VS. En de VS heeft dan ook vele visa om dat mogelijk te maken. Immigratie is nog steeds een belangrijk onderdeel van de Amerikaanse samenleving. Ik durf te zeggen dat Canada, NZ en Australie ook hard werken om hoogopgeleide immigranten binnen te halen.
Nederland daarentegen...![]()
Wie wil daar nou heen? Nou ja, de onopgeleiden, de inteelt Rifgebergte-bewoner en de profiterende criminelen buiten beschouwing gelaten natuurlijk. Je verdient als hoogopgeleide geen ruk in Nederland, je kan er niet fatsoenlijk wonen, high-tech is er niet te vinden en de hele doe-maar-normaal-dan-doe-je-al-gek-genoeg cultuur met dat typische jaloerse trekje van Nederlanders om een ander het licht in z'n ogen niet te gunnen, zijn genoeg om elke hoogopgeleide immigrant om te doen draaien.
Naast het weren van die hoogopgeleide immigranten, doet Nederland er ook alles aan om een nietszeggende middenmoter te zijn met een rap groeiend percentage niet-zo-snuggere mensen. Het onderwijs wordt steeds dommer gemaakt, criminelen en uitkeringstrekkers worden nog immer geknuffeld, het percentage allochtonen blijft omhoog schieten en het aantal kinderen dat autochtonen krijgen blijft dalen. Jongeren kunnen met geen mogelijkheid een woning bekostigen, het bedrijfsleven -en de Nederlanders zelf- blijven technici minachten, iedereen met een grote bek die verder niets kan wordt 'manager' en het kabinet -in navolging van de jaloerse burger- wil almaar meer belasting heffen en topmensen 'hard aanpakken.'
Echt, wat een kutland. Een land vol hypocriete, asociale, jaloerse, heikneuterige mensen die iemand anders niets gunnen.
Succes nog in dat zinkende schip. De drie-en-een-halve hoogopgeleide immigrant die NL binnen weet te halen, is binnen no time alweer vertrokken, evenals de paar technici die er ondanks alle minachting en bla-bla cultuur af weten te studeren.
Ik vraag me af wie jou werkwoorden heeft leren vervoegen.quote:Op woensdag 12 maart 2008 10:41 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik vraag me af wie StefanP heeft opgeleidt tot hoogopgeleide autist
Nee, ze bedoelen buitenlandse studenten die naar Nederladn komen om te studeren.quote:Op woensdag 12 maart 2008 16:30 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik kan die link niet lezen maar wat is van buitenlandse afkomst?
Is dat bijvoorbeeld ook een Marokkaan/Spanjaard die hier op zijn 3e gekomen is en geen Nederlander is?
Ach, jij weet niet eens hoeveel staten je geweldige Amerika heeft, dus laten we nu niet anderen op hun fouten beoordelen hè.quote:Op donderdag 13 maart 2008 06:44 schreef StefanP het volgende:
[..]
Ik vraag me af wie jou werkwoorden heeft leren vervoegen.
Vind ik veel, al zullen er ook wel andere EU landen bij zittenquote:Op donderdag 13 maart 2008 08:59 schreef DivineJester het volgende:
[..]
Nee, ze bedoelen buitenlandse studenten die naar Nederladn komen om te studeren.
Nederland doet qua onderwijs en wetenschap helemaal niet onder voor de VS. Jij kijkt zeker naar absolute aantallen ofzo? Je moet je niet verkijken op topuniversiteiten als MIT en Harvard. Over het algemeen is juist het onderwijs in Amerika een lachertje. Dat blijkt uit alle cijfers, zoals bijvoorbeeld die over analfabetisme. Bij de ontwikkelde westerse landen staat Amerika altijd ergens onderaan. En ook qua technologie doet Nederland niet onder voor Amerika, als je tenminste corrigeerd voor het grotere aantal inwoners van de VS. Qua patenten per hoofd van de bevolking scoren de VS en Nederland ongeveer gelijk. Amerika mag dan volgens jou wel DE kenniseconomie zijn, toch hebben ze een gigantisch handelstekort.quote:Op woensdag 12 maart 2008 03:26 schreef StefanP het volgende:
Nederland daarentegen...![]()
Wie wil daar nou heen? Nou ja, de onopgeleiden, de inteelt Rifgebergte-bewoner en de profiterende criminelen buiten beschouwing gelaten natuurlijk. Je verdient als hoogopgeleide geen ruk in Nederland, je kan er niet fatsoenlijk wonen, high-tech is er niet te vinden en de hele doe-maar-normaal-dan-doe-je-al-gek-genoeg cultuur met dat typische jaloerse trekje van Nederlanders om een ander het licht in z'n ogen niet te gunnen, zijn genoeg om elke hoogopgeleide immigrant om te doen draaien.
Oma, misschien moet je het volgende artikel even lezen.quote:Op donderdag 13 maart 2008 15:24 schreef Oma het volgende:
[..]
Nederland doet qua onderwijs en wetenschap helemaal niet onder voor de VS. Jij kijkt zeker naar absolute aantallen ofzo? Je moet je niet verkijken op topuniversiteiten als MIT en Harvard. Over het algemeen is juist het onderwijs in Amerika een lachertje. Dat blijkt uit alle cijfers, zoals bijvoorbeeld die over analfabetisme. Bij de ontwikkelde westerse landen staat Amerika altijd ergens onderaan. En ook qua technologie doet Nederland niet onder voor Amerika, als je tenminste corrigeerd voor het grotere aantal inwoners van de VS. Qua patenten per hoofd van de bevolking scoren de VS en Nederland ongeveer gelijk. Amerika mag dan volgens jou wel DE kenniseconomie zijn, toch hebben ze een gigantisch handelstekort.
Maar eigenlijk heb ik de gewoonte om niet te reageren op Nederlanders die vanuit het buitenland lekker komen naschoppen.
Mocht ik ooit emigreren dan zouden dat ook mijn redenen zijn ja. Meer ruimte, meer rust, natuur (wat je hier in NL gewoon echt niet hebt) en betaalbare woningen. Belastingen moet je toch overal betalen, al loopt het hier in NL wel de spuigaten uit.quote:Op vrijdag 29 februari 2008 22:17 schreef sneakypete het volgende:
Dat probleem is echt niet alleen Nederlands, alle grote welvarende landen in West-Europa doen dat. Ik betwijfel of iedereen ook massaal vlucht voor wat belastingen. Laatst bleek uit onderzoek (gelezen in de krant) dat de meeste emigranten weggaan om rust te vinden. Belastingen waren oorzaak nummer 6 ofzo(nog geen 10% noemde dit als hoofdoorzaak). Het gaat vooral om avontuur, meer ruimte en een rustigere gemoedelijkere omgeving.
Anderzijds moeten we dit in de gaten houden en in mijn ogen moet de staat kleiner(dus goedkoper) kunnen zodat mensen meer kans krijgen om hun eigen boontjes te doppen.
Bizar dat het woord "verrijken" een negatieve lading heeft trouwens.quote:Op vrijdag 14 maart 2008 12:13 schreef speknek het volgende:
Ruimte, rust en natuur kunnen me aan m'n anus oxideren. Hooguit een lekker klimaat en strand wat dat betreft. Als ik zou emigreren zou dat, naast een avontuur, naar iets als New York zijn, waar je veel meer ontplooiingskansen hebt en jezelf schaamteloos kan gaan verrijken.
Ach bizar... honderden jaren christelijk sociale legacy. Je moet je natuurlijk schamen als het heel goed met je gaat, omdat er zoveel mensen zijn waar het niet goed mee gaat.quote:Op vrijdag 14 maart 2008 12:17 schreef nikk het volgende:
Bizar dat het woord "verrijken" een negatieve lading heeft trouwens.
Voor iedereen andere argumenten he. Mij doet geld niet zoveel zolang ik maar gewoon lekker kan leven. Ik vind ruimte, rust en natuur weer veel belangrijker dan geld. Ookal gaat er van de 1800 euro die ik per maand verdien bijna 500 euro naar de staat. (btw en accijnzen nog niet meegeteld)quote:Op vrijdag 14 maart 2008 12:13 schreef speknek het volgende:
Ruimte, rust en natuur kunnen me aan m'n anus oxideren. Hooguit een lekker klimaat en strand wat dat betreft. Als ik zou emigreren zou dat, naast een avontuur, naar iets als New York zijn, waar je veel meer ontplooiingskansen hebt en jezelf schaamteloos kan gaan verrijken.
Ik vind 150.000 per jaar, indien dat allemaal hoogopgeleiden zijn (dat is even de vraag) nog zo laag niet. Dat is in 10 jaar 1.500.000 hoog opgeleiden (zou het inderdaad zo zijn dat het alleen maar om hoogopgeleiden gaat). Dat ga je merken hoor...quote:Op vrijdag 29 februari 2008 16:15 schreef TNA het volgende:
De emigratie is per jaar zo'n 150.000 (ca. 1%) terwijl vorig jaar 80% van de bevolking aangaf erover te denken
StefkeP is niet hoogopgeleid, maar een HBO-er als ik mij niet vergis...quote:Op woensdag 12 maart 2008 10:41 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik vraag me af wie StefanP heeft opgeleidt tot hoogopgeleide autist
Dat valt nog wel mee. Alleen is er geen enkele fatsoenlijke visie ter zake. Ik hoor het kabinet (niet alleen dit kabinet) altijd over Nederland-kennisland, maar feitelijk zie ik niet veel meer voorbij komen als "een slimme meid is op haar toekomst voorbereid". Niet dat de arbeidsparticipatie van vrouwen in NL niet significant slechter is dan in omringende landen, maar met alle respect: als je het met slogans moet doen, dan heb je werkelijk geen idee...quote:Op woensdag 12 maart 2008 18:30 schreef Bananenman het volgende:
Het erge is gewoon dat StefanP 100% gelijk heeft en Nederland echt z'n best doet om alle hoogopgeleiden weg te jagen
Het is inmiddels officieel een "zonde"...quote:Op vrijdag 14 maart 2008 12:26 schreef speknek het volgende:
Je moet je natuurlijk schamen als het heel goed met je gaat, omdat er zoveel mensen zijn waar het niet goed mee gaat.
Ruimte, rust en natuur kost in NL erg veel geld hoor... Ok, in het Noordoosten misschien niet, maar voor de meeste Nederlanders is ruimte een (onhaalbare) luxe.quote:Op vrijdag 14 maart 2008 13:13 schreef Metro2005 het volgende:
Ik vind ruimte, rust en natuur weer veel belangrijker dan geld.
Ik meen ergens gelezen te hebben dat dit alle mensen zijn die voor een periode langer dan 8 maanden naar het buitenland gaan, dus ook mensen die op projectbasis gaan werken. Verder keert het overgrote deel binnen een jaar of vier weer terug omdat ze Nederland en hun vrienden en familie missen.quote:Op vrijdag 14 maart 2008 13:19 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik vind 150.000 per jaar, indien dat allemaal hoogopgeleiden zijn (dat is even de vraag) nog zo laag niet. Dat is in 10 jaar 1.500.000 hoog opgeleiden (zou het inderdaad zo zijn dat het alleen maar om hoogopgeleiden gaat). Dat ga je merken hoor...
Dit even terzijde.
Ik maakte niet voor niets een fiks voorbehoud ten aanzien van de "ernst"...quote:Op vrijdag 14 maart 2008 13:57 schreef DivineJester het volgende:
Ik meen ergens gelezen te hebben dat dit alle mensen zijn die voor een periode langer dan 8 maanden naar het buitenland gaan, dus ook mensen die op projectbasis gaan werken. Verder keert het overgrote deel binnen een jaar of vier weer terug omdat ze Nederland en hun vrienden en familie missen.
Daarom overweeg ik ook wel eens te emigreren, vooral omdat je werkelijk nergens in Nederland écht ruimte en rust hebt. Ook niet in Friesland, Drenthe ed.quote:Op vrijdag 14 maart 2008 13:37 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ruimte, rust en natuur kost in NL erg veel geld hoor... Ok, in het Noordoosten misschien niet, maar voor de meeste Nederlanders is ruimte een (onhaalbare) luxe.
30% keert ongeveer terug, maar de verwachting is dat de laatste golf van emigranten sinds 2001 minder snel terugkeertquote:Op vrijdag 14 maart 2008 13:57 schreef DivineJester het volgende:
[..]
Ik meen ergens gelezen te hebben dat dit alle mensen zijn die voor een periode langer dan 8 maanden naar het buitenland gaan, dus ook mensen die op projectbasis gaan werken. Verder keert het overgrote deel binnen een jaar of vier weer terug omdat ze Nederland en hun vrienden en familie missen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |