quote:16 March Australia
23 March Malaysia
6 April Bahrain
27 April Spain
11 May Turkey
25 May Monaco
8 June Canada *
22 June France
6 July Great Britain
20 July Germany
3 August Hungary
24 August** Europe ***
7 September Belgium
14 September Italy
28 September** Singapore
12 October Japan
19 October China
2 November Brazil
* Provisional.
** Subject to circuit approval.
*** The 2008 European Grand Prix will take place in Valencia.
quote:Hieronder een agenda van de presentaties op chronologische volgorde:
31 januari 2008
ING Renault F1-team
Al is de Super Aguri de Honda van vorig jaar met een ander kleurtje.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 17:34 schreef HPoi het volgende:
Teampresentaties
06 jan. Ferrari
07 jan. McLaren
10 jan. Toyota
14 jan. BMW
16 jan. Red Bull
29 jan. Honda
31 jan. Renault
19 feb. Super Aguri
Dat is ook maar hoe je hem bekijktquote:Op dinsdag 29 januari 2008 18:16 schreef Atreidez het volgende:
Smaken verschillen duidelijkIk vind m na vorig jaar echt een stuk mooier.. Geen lelijk eendje meer in t veld.
mwoh, ik dacht dat, sinds we in de jaren 60/70 zijn overgestapt van nationale kleuren op sponsorkleuren, herkenbaarheid voor het team en de sponsoren voorop zou moeten staan. 'Tuurlijk, sommige teams gebruiken de nationale kleuren als deel van hun imago. Ferrari gebruikt Italiaans rood, en valt daarmee op. Jaguar gebruikte BRG, en viel daarmee op. Mercedes gebruikt Duits zilver, en valt daarmee op. Prost gebruikte Frans blauw, en viel daarmee op. Honda, Toyota, Aguri, Force India en BMW gebruiken allemaal wit met rood cq blauw. Op een zonnige dag zie je het verschil tijdens een race echt niet, tenzij er op de wagens ingezoomd wordt. Misschien heb ik wel ouderwetse ideeën over marketing, maar als het publiek je auto/logo's/image niet kan onderscheiden van de anderen, en je valt ook al niet op door prestaties (geldt meer voor sommigen dan voor anderen), dan is dat sponsorbudget van XX miljoen grotendeels weggegooid geld.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 16:54 schreef Xaobotnik het volgende:
Ik vind het er niet uitziet. Alhoewel, als ik kijk naar de eerste paar plaatjes di HPio hier neerzet, ziet het er wel weer aardig uit.
@ Ared: Wat verwacht je dan van een Japans team (alhowel het vorig jaar natuurlijk ook kon)? Van alle teams die wit gebruiken zijn eigenlijk alleen Renault en Force India de enige teams die ervoor hadden kunnen kiezen om geen wit als grondkleur ge gebruikten. Alhoewel het ING logo ook altijd wit als achtergrondkleur heeft. De verdere teams hebben gewoon hun racekleur verbonden aan het merk of het land, wat de optie om voor iets anders te kiezen niet echt biedt. Of ze zouden voor iets heel anders moeten gaan, zoals Honda. Maar wat het effect daarvan is?? De Honda was vorig jaar gg niet al te best. Dat dat niet met de kleurstellng te maken heeft....tsja. Bewijs maar
Ik kan natuurlijk ook gewoon het filmpje hier neerknallenquote:Op dinsdag 29 januari 2008 18:56 schreef HPoi het volgende:
Hier nog even de link van de racesimulatie van het Valencia Street Circuit
http://www.formulaunovalencia.com/
quote:Honda dwingt Super Aguri om Davidson te houden
Het team van Honda is bereid om het met geldproblemen worstelende Super Aguri te helpen, mits Anthony Davidson aan mag blijven als racecoureur. Dat meldde Honda-directeur Nick Fry. De Japanse autofabrikant wil alleen steun bieden als ze er iets voor terug krijgen. Volgens geruchten zou Narain Karthikeyan kans maken op het stoeltje aangezien hij een groep investeerders uit India meeneemt.
Fry is duidelijk: “Wij eisen van Super Aguri dat ze coureurs aantrekken die van acceptabel niveau zijn. Om zeker te zijn van bruikbare feedback moet je rijders hebben die weten wat ze doen en hoe zo’n auto in elkaar zit. Anthony bezit die vaardigheden. Ik ben persoonlijk niet overtuigd van het feit dat de andere coureur die genoemd wordt over die kwaliteiten beschikt.”
“Ons doel is om Super Aguri ook in 2008 op de grid te hebben, maar mijn taak en ook die van teambaas Ross Brawn is om er voor te zorgen dat het ons niet afleidt van het hoofddoel, en dat is Honda weer op de rails krijgen. Momenteel ziet het er naar uit dat Super Aguri aan de start zal staan met motoren en steun van Honda. Over hoeveel steun dat precies is wordt nog onderhandeld.”
Was me nog niet opgevallen, maar idd.. Barrichello, meest ervaren coureur in t veldquote:Barrichello urges against expectations
29 January 2008 / Photos
Rubens Barrichello has warned his fans against making any grand predictions about Honda's performance level this season after the team launched its new RA108 this morning.
"I had the opportunity to drive the RA108 for the first time in Valencia last week and although I ran for just a few laps in the new car, we were able to complete the planned activity," Barrichello said. "It is too soon to reach any conclusions about the car's handling and performance, but I am looking forward to the Barcelona test this coming weekend and really getting to grips with the development of the RA108."
"This year will be my 16th season in Formula One and my third season with Honda, but my love of the sport and my enthusiasm is undiminished," he added. "In fact, this year I will become the most experienced Grand Prix racer of all time, which is something that I am very proud of. We have a very strong development base this year with Alex Wurz joining the team and I am really pleased that he will be able to input his experience and knowledge into the RA108."
dus jij denkt dat je deze twee auto's op volle snelheid op een tv scherm uit elkaar kunt houden?quote:Op woensdag 30 januari 2008 01:14 schreef MaximusF1 het volgende:
Voor het seizoen begint even de auto's bekijken en de deelnemerslijst...en dan op zoiets uitkomen en je herkent de wagens wel:
...
wit, blauwe sidepods - PETRONAS
BMW Sauber
3 = rode cam = Nick Heidfeld
4 = gele cam = Robert Kubica
...
witte auto, groene letters, aardbol - EARTHDREAMS
Honda
16 = rode cam = Jenson Button
17 = gele cam = Rubens Barrichello
uhoh Olav gaat het moeilijk krijgenquote:Op woensdag 30 januari 2008 12:06 schreef Ared het volgende:
[..]
dus jij denkt dat je deze twee auto's op volle snelheid op een tv scherm uit elkaar kunt houden?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
een paar jaar geleden bleek het al moeilijk te zijn om de McLaren en de Midland's uit elkaar te houden, terwijl ze stilstaand toch echt voor geen meter op elkaar leken.
Het zijn vaak kleine details waardoor je toch onderscheid kan maken. Ik denk dat dat wel goedkomt... (tevens TVPquote:Op woensdag 30 januari 2008 12:06 schreef Ared het volgende:
[..]
dus jij denkt dat je deze twee auto's op volle snelheid op een tv scherm uit elkaar kunt houden?
Dit jaar ja, maar hoe zit het volgend jaar?quote:Op woensdag 30 januari 2008 13:19 schreef sanger het volgende:
Wat een onzinverhaal van Mosley![]()
Honda heeft allang aangegeven SA te ondersteunen zolang ze Davidson maar in de cockpit houden.
Dan hebben ze wellicht een nieuwe hoofdsponsor (die wel zijn verplichtingen nakomt).quote:Op woensdag 30 januari 2008 13:30 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dit jaar ja, maar hoe zit het volgend jaar?
Geen Prodrive en misschien geen SA (of ze moeten alsnog verkopen aan Campos?)
Honda wil Davidson in de wagen SA wil geld en Karthikeyan bied dat geld. Zit SA met een probleem. Alleen de steun van Honda zal wel niet genoeg zijn om te overleven.quote:Op woensdag 30 januari 2008 20:40 schreef sanger het volgende:
Ook dat lijkt me een HOAX Hpoi.
Zodra SA Karthikeyan er de auto zet trekt Honda de handen van het team af. Dus geen chassis, motor en geld.
Honda wil Davidson in de wagen en daar ook voor betalen, motoren leveren en daarvoor info krijgen.quote:Op woensdag 30 januari 2008 21:24 schreef HPoi het volgende:
[..]
Honda wil Davidson in de wagen SA wil geld en Karthikeyan bied dat geld. Zit SA met een probleem. Alleen de steun van Honda zal wel niet genoeg zijn om te overleven.
Nee. Maar SA wil natuurlijk back -up van Honda EN Karthikeyan.quote:Op woensdag 30 januari 2008 21:27 schreef sanger het volgende:
[..]
Honda wil Davidson in de wagen en daar ook voor betalen, motoren leveren en daarvoor info krijgen.
Karthikeyan biedt geld, maar is dat genoeg om ergens anders een chassis te bemachtoigen danwel te ontwerpen inclusief motoren?
Die mogelijkheid is door Nick Fry uitgesloten.quote:Op woensdag 30 januari 2008 21:33 schreef HPoi het volgende:
[..]
Nee. Maar SA wil natuurlijk back -up van Honda EN Karthikeyan.
Nou, daar moet je blij mee zijnquote:F1: Auto van de zaak voor Massa
Felipe Massa, heeft van Ferrari een leuk autootje gekregen. Het is de Fiat Scudo, waarmee Massa mag gaan rijden. Was het eerder Michael Schumacher die er mee reed, is het nu de beurt aan Massa.
Het is een wat pittigere Fiat 500. De reden voor het geschenk aan Massa, is omdat Fiat niet wil, dat de nummer vier van het kampioenschap, wordt afgescheept met een knullige auto. Vandaar dat de ingenieurs van Fiat Powertrain, hebben gekozen voor de Fiat 500 Scudo 1,4, die vier cilinders bevat en 120 pk levert.
De nieuwe auto, beschikt over 16 inch velgen, met lichtmetalen velgen. Tevens beschikt de auto over mooie, vurige rode remklauwen, die de kleur van Ferrari trotseren. Helaas krijgt Massa niet de beschikking over de nieuwe, Fiat 500 Abarth, die in juli dit jaar op de markt komt, en goed is voor 135 pk. en een 1,4 liter, turbomotor.
bron: www.autosportnieuws.be
nou mevrouw Massa kan voortaan ook boodschappen gaan doenquote:Op donderdag 31 januari 2008 00:18 schreef NED het volgende:
[..]
Nou, daar moet je blij mee zijn
Kutbak
Ik ben niet onder de indruk van wat hij daar laat zien.quote:Op donderdag 31 januari 2008 00:19 schreef Atreidez het volgende:
Hij laat in de A1GP tegenwoordig leuke dingen zien
quote:Op donderdag 31 januari 2008 00:18 schreef NED het volgende:
[..]
Nou, daar moet je blij mee zijn
Kutbak
quote:Op dinsdag 29 januari 2008 17:54 schreef NED het volgende:
Ik vind hem best gaaf.
iig gaver dan zo een saai rood kleurtje
Ferrari heeft een tijdje in het zwart wit geblokt geredenquote:Op donderdag 31 januari 2008 11:58 schreef NED het volgende:
Nouja, okay, Ferrari-rood, dat kent iedereen wel. Maar mij lijkt het ook wel eens wat om die F1 bak Ferrari-geel te maken voor een paar races.
[ afbeelding ]
Dat kleurtje zegmaar. Het hoeft toch niet altijd hetzelfde te zijn?
Tuurlijk...de BMW heeft een volledig witte motorkap, witte neus. De Honda dan weer grote groene oppervlakken, groene lijnen op de neus en fluorode lijnen onderaan de vleugels.quote:Op woensdag 30 januari 2008 12:06 schreef Ared het volgende:
[..]
dus jij denkt dat je deze twee auto's op volle snelheid op een tv scherm uit elkaar kunt houden?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
een paar jaar geleden bleek het al moeilijk te zijn om de McLaren en de Midland's uit elkaar te houden, terwijl ze stilstaand toch echt voor geen meter op elkaar leken.
Volgens mij gaan ze al uit van de overgangsregeling (compromis) dat SA en STR een (aangepast) klantenchassis mogen gebruiken en dat iedereen vanaf 2010 hun eigen auto;s moeten ontwerpen.quote:Op donderdag 31 januari 2008 14:35 schreef kriele het volgende:
[..]
Het is zo overduidelijk dat de SA een oud Honda chassis is. Dit zou toch niet mogen kunnen?
Jammer dat de livery niet is aangepast, maar het gaat natuurlijk om de veranderingen onderhuidsquote:Op donderdag 31 januari 2008 15:11 schreef Atreidez het volgende:
Renault heeft gepresenteerd ja
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Volgens mij niet, omdat dat niet mag nog. Om die reden doet Prodrive niet mee, want die wilden komend jaar geen auto ontwerpen. Over de toekomst daarna heb ik Richards nog nooit iets lezen zeggen.quote:Op donderdag 31 januari 2008 15:35 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Volgens mij gaan ze al uit van de overgangsregeling (compromis) dat SA en STR een (aangepast) klantenchassis mogen gebruiken en dat iedereen vanaf 2010 hun eigen auto;s moeten ontwerpen.
Onder die voorwaarde wilde Prodrive ook niet meedoen, want die willen helemaal geen auto ontwerpen.
Volgens mij waren dat geen officiele Ferrari inschrijvingen, maar inschrijvingen van Ferrari Noord Amerika. En reden de wagens rond in de Amerikaanse race kleuren wit met blauw.quote:Op donderdag 31 januari 2008 15:22 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Ferrari heeft een tijdje in het zwart wit geblokt gereden
Ze hebben bij RBR naar je geluisterd.quote:Op woensdag 30 januari 2008 04:23 schreef Automatic_Rock het volgende:
Honda
F1-auto's met gebochelde rug
quote:Op vrijdag 1 februari 2008 12:48 schreef Ared het volgende:
goh, recyclet Newey tegenwoordig al ideeën uit 1995?!?
[ afbeelding ]
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 | 1. Hamilton McLaren-Mercedes (B) 1:22.263 82 2. Alonso Renault (B) 1:22.889 61 3. Kubica BMW-Sauber (B) 1:22.983 65 4. Fisichella Force India-Ferrari (B) 1:23.015 98 5. Heidfeld BMW-Sauber (B) 1:23.270 52 6. Paffett McLaren-Mercedes (B) 1:23.349 45 7. Piquet Renault (B) 1:23.367 44 8. Vettel Toro Rosso-Ferrari (B) 1:23.387 89 9. Rosberg Williams-Toyota (B) 1:23.453 12 10. Coulthard Red Bull-Renault (B) 1:23.491 60 11. Webber Red Bull-Renault (B) 1:23.547 52 12. Bourdais Toro Rosso-Ferrari (B) 1:23.836 54 13. Nakajima Williams-Toyota (B) 1:23.955 35 14. Barrichello Honda (B) 1:24.125 53 15. Wurz Honda (B) 1:26.975 26 |
quote:Red Bull Racing duo Mark Webber and David Coulthard made the most of their new engine cover fin to set the 10th and 11th best times in their RB4s - with the drivers suffering a mechanical failure each to bring out a red flag.
Fisichella!quote:Op vrijdag 1 februari 2008 17:31 schreef ElmarO het volgende:
De tijden van vandaag op het circuit van Barcelona:
[ code verwijderd ]
[..]
Komen die coureurs allemaal uit België of staat die (B) ergens anders voor?quote:Op vrijdag 1 februari 2008 17:31 schreef ElmarO het volgende:
De tijden van vandaag op het circuit van Barcelona:
[ code verwijderd ]
[..]
Staat voor Bridgestone.quote:Op vrijdag 1 februari 2008 18:43 schreef buitenbeentje het volgende:
[..]
Komen die coureurs allemaal uit België of staat die (B) ergens anders voor?
Inderdaad. En de betrouwbaarheid bij RBR is weer als vanouds.quote:Op vrijdag 1 februari 2008 18:38 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[ afbeelding ]
Honda idd weer lekker op weg vandaag...
Je leest vaak dat coureurs de eerste kilometers al een aardig beeld krijgen hoe het seizoen gaat verlopen.
Dat biedt weinig perspectief voor Honda.
Dat dacht ik al. Wel een beetje overbodig om erbij te melden op welk merk dat ze reden vind je zelf ook niet?quote:
Fisichella is om de één of andere reden beter in wagens die in de subtop of lager rondrijden. Is denk ik omdat er daar minder druk op staat en hij vrijer rond kan rijden. Overigens rijdt Alonso al met de nieuwe R28.quote:Op zaterdag 2 februari 2008 01:08 schreef NED het volgende:
En vergeet niet Alonso, die rijd nu gewoon weer vooraan mee lijkt het.
Hoe kan het toch dat Fisico vorig jaar geen deuk in een pakje boter reed en nu notabene met een knakenbak eersteklas de vierde tijd zet en dat Alonso met de ge-upgrade versie van die flutrenault van vorig jaar gewoon weer vooraan te vinden is?
Misschien ligt de ene auto de ene coureur beter dan de andere ofzo
Is naar mijn idee ook vrij overbodig om het te melden, maar het zal wel een reden hebben.quote:Op zaterdag 2 februari 2008 01:11 schreef NED het volgende:
[..]
Dat dacht ik al. Wel een beetje overbodig om erbij te melden op welk merk dat ze reden vind je zelf ook niet?
Dat ze erbij zetten welke compound kan ik nog inkomen, maar iedereen weet toch inmiddels wel dat dat Michelinmannetje niet meer meedoet in de F1?![]()
Ik heb het al eerder gezegt, maar Fisico is heel goed in het besturen van rampenbakken. Hij laat daarin altijd wat moois zien. In topauto's besturen is ie ook goed, maar het lijkt wel of hij daardoor minder gemotiveerd is zijn best te doen. Een potje sturen in een rampenbak ligt hem gewoon beter!!quote:Op zaterdag 2 februari 2008 01:08 schreef NED het volgende:
En vergeet niet Alonso, die rijd nu gewoon weer vooraan mee lijkt het.
Hoe kan het toch dat Fisico vorig jaar geen deuk in een pakje boter reed en nu notabene met een knakenbak eersteklas de vierde tijd zet en dat Alonso met de ge-upgrade versie van die flutrenault van vorig jaar gewoon weer vooraan te vinden is?
Misschien ligt de ene auto de ene coureur beter dan de andere ofzo
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 | 1. S. Vettel Toro Rosso STR2 1:21.679 2. S. Bourdais Toro Rosso STR2 1:21.782 +0.103 42 pit 3. L. Hamilton McLaren MP4-23 1:22.387 +0.708 42 pit 4. H. Kovalainen McLaren MP4-23 1:22.616 +0.937 31 pit 5. R. Kubica BMW Sauber F1.08 1:22.833 +1.154 41 pit 6. F. Alonso Renault R28 1:23.001 +1.322 55 pit 7. N. Piquet Jr. Renault R28 1:23.002 +1.323 49 pit 8. M. Webber Red Bull Racing RB4 1:23.020 +1.341 53 pit 9. N. Heidfeld BMW Sauber F1.08 1:23.070 +1.391 35 pit 10. D. Coulthard Red Bull Racing RB4 1:23.322 +1.643 47 pit 11. J. Button Honda RA108 1:23.970 +2.291 16 pit 12. V. Liuzzi Force India F8-VII 1:24.650 +2.971 27 pit 13. N. Rosberg Williams FW30 1:25.982 +4.303 8 pit |
Ik vind het nog steeds zooo triest, he.quote:McLaren suffer the wrath of Spain
By Biranit Goren Saturday, February 2nd 2008, 13:54 GMT
Spanish bans with a banner mocking Lewis Hamilton at Valencia in preseason testingBarcelona circuit officials had to close the entrance to the spectators grandstand facing the McLaren garages today, after local fans were constantly howling abuse at the Woking outfit.
Spanish fans, believing their hero Fernando Alonso was treated unfairly by the team last year, have continually expressed their displeasure with McLaren both at Valencia and Barcelona in preseason testing.
This included shouting of profanity at Alonso's 2007 teammate Lewis Hamilton, hanging unflattering banners, and even throwing junk towards the McLaren cars as they left for the track.
Initially, the Barcelona track organisers sent security guards to the grandstands while McLaren team members did their best to ignore the abuse.
However today, following another escalation in the fans' behaviour, the team asked the track officials to shut down the entry to that specific grandstand in order to get on with their work undisturbed.
A source at the Barcelona circuit told autosport.com this involved "a minority of fans that were behaving unsportingly and tarnishing the reputation of the Spanish fans, who simply come to the track to follow the sport they love."
Asked about the situation, a McLaren spokesman told autosport.com: "Vodafone McLaren Mercedes has raced and tested on Spanish circuits for many years, and everyone connected with the team regards Spain and the Spanish people with great affection, Lewis included."
Heb jij Albers eind vorig jaar daarin zien rijden dan?quote:Op zaterdag 2 februari 2008 14:14 schreef Ared het volgende:
of misschien was die Spyker van eind vorig jaar gewoon helemaal geen slechte auto, maar zijn Albers en Sutil minder grote talenten dan veel mensen denken...
Williams is nog niet helemaal op dreef na dat ongeluk met de wagen zo te zien.quote:Op zaterdag 2 februari 2008 14:22 schreef sasquatsch het volgende:
Force !ndia is het enige team dat wezenlijk sneller is dan tijdens de kwalificatie van de afgelopen GP. De anderen zijn allemaal tienden van seconden langzamer.
En te zien aan de tijden van vandaag is FI weer vele malen langzamer. Dus vraag ik me af of die auto van Fisi wel helemaal legaal was.
[ code verwijderd ]
Bronquote:BMW sign Klien and Asmer as test drivers
BMW Sauber have decided to take on board two test drivers for the 2008 season, with former Formula One driver Christian Klien appointed the team's test and reserve driver, while Marko Asmer has joined as their second junior test driver.
Klien raced for Jaguar Racing and then Red Bull Racing in the 2005 and 2006 seasons, and joins BMW after a year at Honda as their test driver. Asmer is the reigning British F3 champion.
"We wanted a third driver with Formula One racing experience, as well as an up-and-coming young driver for us to train up to Formula One level," said BMW motorsport director Mario Theissen.
"With Christian we have signed on a driver who is familiar with the format of a Grand Prix weekend and can step into the breach right away should one of our team drivers have to back out.
"Marko has driven our car four times since December 4th and has made steady progress. He has worked in a concentrated, focused and calm fashion. The feedback from the engineers bears positive testimony to him, and the chemistry between him and the team is right as well."
Austrian Klien, who raced in Formula BMW in 1999, said his new position with BMW Sauber was "a bit of a homecoming".
"I'm really pleased that I will be part of the team in 2008 and continue to be involved in Formula One," the 25-year-old said.
Estonian Asmer added: "I always hoped for an opportunity to get into Formula One. Naturally I did everything I could to avoid any mistakes and to do a good job. I learnt a lot while driving in the tests at Jerez and Valencia, but also as a spectator and observer.
"I was given a very friendly welcome and got on just fine. I feel good in the BMW Sauber F1 Team and I'm very grateful to be a part of it now."
-Button gelooft serieus dat ie in 2009 kan strijden om de wereldtitelquote:Op zaterdag 2 februari 2008 15:25 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Ik vind het nog steeds zooo triest, he.
McLaren is na -onder andere- de Ferrari Schumi / Barichello debacles het enige team geweest dat openlijk een gelijke rijders campagne voerde (nadat de FIA het specifiek verbood om een voorkeurs strategie te hanteren). En wat is nu de situatie?
- Alonso roept trots dat hij de absolute nummer 1 is binnen Renault
- Bernie roept dat McLaren fout was niet Lewis het kampioenschap te laten winnen
- Max roept dat het allemaal wel meevalt achter en roept op tot vrede (van de oorlog die hij is begonnen)
- Spanje roept dat het fout was dat McLaren Alonso niet als God behandelde
- Barrichello roept dat hij nog steeds gelooft in een WK
- Nelsinho roept dat hij het accepteert dat hij de Nr.2 is
- Heikki roept dat hij nu eindelijk met gelijke kans mag strijden
- en Fisi rijdt F1ndia naar de middenmoot
Zo ongelovelijk hypokriet allemaal.
Ik vroeg het me ook al afquote:Op zaterdag 2 februari 2008 16:03 schreef Atreidez het volgende:
Waarom zit ik in godsnaam Albers te verdedigen
Bronquote:Williams abandon Barcelona test
Williams have abandoned this weekend's test at Barcelona in Spain a day early after failing to completely resolve the wing problems that have marred their running.
Kazuki Nakajima plunged off the track at the first corner on the first morning of the test on Friday after suffering a front wing failure, which was the result of a cracked front wing mounting stay.
The team flew new parts to the test this morning in Frank Williams's private jet but, despite completing a full day of running, the team did not feel that they had completely resolved the front wing problem.
They have therefore decided to pack up early and will return to their Grove factory so they can work on a full solution for next week's test at Jerez in Spain.
Technical director Sam Michael said that he was confident the issues would be solved back at the factory prior to their next track action.
"We had some issues with the wing, which we could not resolve during this test at short notice," Michael told autosport.com. "We have decided to return to the factory, so we can put in place a solid solution for the Jerez test in a week's time."
The front wing problems come after an impressive early start to Williams' winter testing, with the FW30 having shown a clear step forward in pace over last year's car.
Nakajima admitted this weekend's events had been a disappointmen after the promise of Valencia, but was confident the issues would be sorted out.
"We had the modified wing but it was decided that we needed further modifications back at the factory, plus we had other mechanical issues we needed to look at," he told autosport.com.
"It was a 180 degree turn from the good test of Valencia. When I went out the first time (with the modified wing) it took a long time to warm up the tyres and there was not enough grip, and Nico also expressed the same views.
"I think we need to relook at the issues back in the UK and prepare for Jerez. It was an overnight preparation [to prepare this modified wing], so we need more time and data.
"Barcelona is a very high speed, bumpy track and this wing issue became apparent on this type of circuit. We will aim to be OK for Jerez."
Ik hoop niet dat Williams nou weg gaat zakken, maar straks mee kan doen in de strijd om het podium.quote:
Ach, bij BMW Sauber hebben ze weer last van problemen met de balans. Verwacht niet dat dit ze ver zal terug werpen. Wat wel een rol zou kunnen gaan spelen is hun lagere budget in vergelijking met Renault en BMW Sauber. Al zegt dat ook niet alles getuige Honda en Toyota.quote:Op zaterdag 2 februari 2008 21:47 schreef HPoi het volgende:
[..]
Ik hoop niet dat Williams nou weg gaat zakken, maar straks mee kan doen in de strijd om het podium.
quote:At BMW there will be substantial changes. For the first time BMWs problems have become public knowledge and they are rather grave. According to Rampf the car is A) extremely unstable during braking, B) understeering on the apex and C) oversteering at the exit. This is a combination of everything you wouldn't want to have. Under these conditions the lap times achieved in the test are almost good.
According to internal simulations the car should be 1.5 seconds quicker, we know the results. The car is extremely sensitive to changes in axle load. MSA writes that the real cause for the difficulties was surely more profound and that it was not a single problem.
The long runs show, how serious the situation at BMW is. According to MSA was only ranked 7th of the teams and on the same level as Toyota, Red Bull Racing and Scuderia Toro Rosso.
Rampf desperately and almost like a mantra states that it will be important what will happen in Australia and not what happened in Valencia.
Bernie flikker nou eens HONGARIJE eruit!quote:Ecclestone: "Melbourne waarschijnlijk weg na 2010"
Bernie Ecclestone heeft nog maar eens gewaarschuwd dat Melbourne er serieus rekening mee moet houden dat er na 2010, wanneer het huidige contract afloopt, geen Grand Prix meer zal worden verreden in de Australische stad. De Brit denkt dat de toekomst van de race alleen veilig is te stellen als de organisatie overgaat op het organiseren van nachtrace.
Tegen de Australische krant The Sunday Telegraph zei de Brit: "Misschien willen we helemaal niet in Australië zijn. Onze kosten zijn erg hoog en van de organisatie krijgen we minder geld dan bij andere races. Het is erg slecht voor ons. Er zijn veel plekken die een Formule 1-race willen en schijnbaar wil premier John Brumby van Victoria het niet. We kunnen hem en andere mensen dus blij maken."
Ecclestone wil niet onderhandelen over de toekomst van Melbourne. Het wordt of een nachtrace of niets. "Als we hier verder willen gaan, moeten we een nachtrace hebben. Dat is de enige optie."
Zonder het artikel te lezen kon ik alweer raden dat het om geld ging. Die man wordt wel erg voorspelbaar.quote:Op zondag 3 februari 2008 11:55 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Bernie flikker nou eens HONGARIJE eruit!
Helaas is de amusementswaarde van het circuit geen bepalende factor...
Hondaquote:1. WEB 1'22.385 45
2. KOV 1'22.422 29
3. HAM 1'22.491 28
4. KUB 1'22.492 29
5. ALO 1'22.509 37
6. HEI 1'22.874 34
7. BOU 1'22.877 20
8. COU 1'22.889 30
9. PIQ 1'23.039 30
10. VET 1'23.232 30
11. BUT 1'23.822 31
12. SUT 1'23.996 50
13. BAR 1'24.484 27
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 | 1. Webber Red Bull-Renault (B) 1:22.385 65 2. Kovalainen McLaren-Mercedes (B) 1:22.422 67 3. Hamilton McLaren-Mercedes (B) 1:22.459 92 4. Kubica BMW-Sauber (B) 1:22.492 83 5. Alonso Renault (B) 1:22.509 63 6. Heidfeld BMW-Sauber (B) 1:22.874 79 7. Bourdais Toro Rosso-Ferrari (B) 1:22.887 80 8. Coulthard Red Bull-Renault (B) 1:23.889 81 9. Piquet Renault (B) 1:23.039 64 10. Vettel Toro Rosso-Ferrari (B) 1:23.232 74 11. Barrichello Honda (B) 1:23.795 84 12. Sutil Force India-Ferrari (B) 1:23.800 86 13. Button Honda (B) 1:23.808 85 |
Honda weer in de pruts-zone!quote:Op zondag 3 februari 2008 17:36 schreef ElmarO het volgende:
De tijden van vandaag:
[ code verwijderd ]
Even aangepast naar wat Briatore eigenlijk bedoelde te zeggen.quote:Op maandag 4 februari 2008 11:47 schreef HPoi het volgende:
Renault haalt Yamamoto als testcoureur
04 februari 2008
BRON: Klik!
Teambaas Flavio Briatore voegde toe: "We zijn blij om Sakon voor 2008 bij het team te halen. We hebben een behoorlijk agressief ontwikkelingsprogramma gepland voor dit seizoen en zijn Formule 1-ervaring sponsorgeld zal erg van pas komen. "
quote:
1 2 3 4 5 | 1. Raikkonen Ferrari (B) 1:30.595 77 2. Badoer Ferrari (B) 1:32.230 64 3. Glock Toyota (B) 1:32.889 71 4. Trulli Toyota (B) 1:33.379 60 |
Ja, en vooral Trulli zit er lekker bij!!quote:Op dinsdag 5 februari 2008 17:06 schreef ElmarO het volgende:
[ code verwijderd ]
De Toyota's weer 3 en 4. Hoe doen ze het toch. Wat een geweldenaars.
quote:Hamilton racism continues in Spain
Written by Administrator - Wednesday, 06 February 2008
Feb.6 (GMM) Lewis Hamilton will return to Spain for two more pre-season tests in February, despite the continuing racist abuse directed towards formula one's only black driver. "We will monitor events very closely at the forthcoming formula one tests," a spokesman for the governing FIA told The Guardian on Tuesday, in anticipation of Hamilton's upcoming run at Jerez and, late this month, back at Circuit de Catalunya. After the racial abuse during testing last weekend, it now emerges that Spanish bigots have taken to insulting the 23-year-old McLaren driver on website comment pages. One racist wrote in the Spanish sports daily Marca: "Drivers should drive, little monkeys should stay in the jungle and stop talking rubbish". Another said: "Hamilton, at the end of the day you're not black, you're brown, like shit". In the comments section of the Catalan sports newspaper El Mundo, one reader wrote: "Hello, I'm Hamilton and I'm going to talk to you in my language: uh uh uh uh uh uh uh uh uh uh uh uh uh uh uh uh". The publications endeavoured to remove all of the racist comments.
ik ben ooit op een site geweest waar ze tekeningen van alle modellen van vrijwel alle merken in een zijaanzicht onder elkaar hadden staan. Heb alleen geen flauw idee meer waar dat was, dus helaas geen link. Maar iets dergelijks bestaat dus wel!quote:Op woensdag 6 februari 2008 10:31 schreef NED het volgende:
[offtopic]
Heeft trouwens iemand een mooi plaatje van hoe de F1 wagens ge-evolueerd zijn vanaf het begin van de F1 tot nu toe?
Dat je dus mooi de vergelijkingen met voorgaande jaren kunt zien?
Nou, geen reclame dus. Dat vind ik een grote meerwaardequote:Op woensdag 6 februari 2008 13:09 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Nice!
Maar dan moet het wel echt meer bieden dan een standaard uitzending.
WTF, ik kan me er wat bij voorstellen, maar ik ben benieuwd hoe het er precies uit gaat zien en of het inderdaad een verbetering is.quote:Renault ontwerpt radicaal nieuwe achtervleugel
Het team van Renault kende afgelopen jaar een teleurstellend seizoen met de R27. Giancarlo Fisichella en Heikki Kovalainen konden weinig potten breken. Dit jaar hoopt teambaas Flavio Briatore weer de weg naar de top terug te kunnen vinden.
Hiervoor is onder andere afscheid genomen van Fisichella en Fernando Alonso teruggekeerd als vervanger. De tweevoudig wereldkampioen hoopt dit seizoen opnieuw te kunnen strijden om de wereldtitel.
Vorige week tijdens de presentatie van de nieuwe R28 in Parijs vertelde Alonso aan de internationale pers dat het team echter nog hard moet werken. Volgens de Spanjaard komt Renault op dit moment één seconde te kort op Ferrari en McLaren. Het Franse team lijkt de komende weken met veel nieuwe aerodynamische updates te komen voor hun wagen waarbij deze seconde gevonden moet worden.
Eén van deze updates is het ontwerp van een radicaal nieuwe achtervleugel. Een anonieme bron bij Renault vertelde aan F1Today.nl: “Onze nieuwe achtervleugel zal iedereen doen verbazen. Ik heb hem al gezien in de windtunneltests en hij ziet er heel mooi en uniek uit. We noemen deze vleugel het W-concept. De vorm van de vleugel zal in de vorm van de letter W zijn. Nog nooit eerder is er een team geweest dat dit heeft ontworpen.”
Dit is nog niet alles wat Renault in petto heeft. Het Franse team zal deze vleugel pas tijdens de eerste race in Australië op de wagen zetten. “We zijn van plan om hem pas in Melbourne te introduceren. Als we deze vleugel eerder op de wagen zetten zal de concurrentie direct ernaar gaan kijken. Als we in Australië de vleugel erop zetten zal iedereen met verbazing toekijken. Vanwege de overzeese Grands Prix is het vrijwel onmogelijk, ook gezien het tijdsbestek, dat een concurrerend team voor Europa eenzelfde ontwerp op de wagen heeft”, aldus onze bron.
Naar verluidt moet dit een tijdwinst van circa vijf tienden opleveren. De vleugel zou vooral voor meer bochtensnelheid zorgen, maar ook meer stabiliteit brengen aan de wagen. Berichten in de paddock melden dat Williams inmiddels de signalen heeft opgevangen en het Britse team uit Grove ook aan de slag is gegaan met ontwerpen en windtunneltests.
bron: www.f1today.nl
Dat vind ik ook een meerwaarde.quote:Op woensdag 6 februari 2008 14:37 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Nou, geen reclame dus. Dat vind ik een grote meerwaarde
Dan vraag ik me wel af hoe het zit met commentaar? Ze gaan niet de beelden van RTL gebuiken, maar welke dan wel en wie gaat het commentaar geven?quote:"Het wordt erg spectaculair. De beelden zullen anders uitzien dan bij RTL. Wij gebruiken meer cameraposities, en uiteraard wordt de uitzending niet onderbroken door reclames. Ook zal het geluid een stuk beter zijn. We hopen dan ook meer te kunnen bieden dan de gratis beelden die de mensen thuis op tv voorgeschoteld krijgen", aldus Darren Satines, woordvoerder van Pathé Cinemas.
1 2 3 4 5 | 1. Raikkonen Ferrari (B) 1:30.455 74 2. Massa Ferrari (B) 1:31.293 72 3. Trulli Toyota (B) 1:32.145 97 4. Kobayashi Toyota (B) 1:32.265 53 |
Toyota idd weer verrassend op de 3de en 4de stek!quote:Op woensdag 6 februari 2008 17:16 schreef ElmarO het volgende:
[ code verwijderd ]
En ze flikken het hem weer bij Toyota. Ze gaan voor de titel, dat is wel duidelijk.
Whhehehehequote:Op woensdag 6 februari 2008 17:16 schreef ElmarO het volgende:
[ code verwijderd ]
En ze flikken het hem weer bij Toyota. Ze gaan voor de titel, dat is wel duidelijk.
Ralfje is weg!quote:Op woensdag 6 februari 2008 17:16 schreef ElmarO het volgende:
Ze gaan voor de titel, dat is wel duidelijk.
GA eens vragen bij Toyota, die zitten Ferrari reeds op de hielen! Wie had dat kunnen denken vorig jaarquote:Forse budgetstijging voor Force India
06/02/2008 - 21:25
Vijay Mallya, de eigenaar van het nieuwe Force India F1-team, heeft het budget van zijn renstal verdubbeld. Vorig jaar, toen het team nog onder de hoede was van het Nederlandse sportwagenbedrijf Spyker, bedroeg het budget 60 miljoen dollar.
Met de extra 60 miljoen kon Force India haar renstal versterken met onder andere Mark Smith. Volgens Mike Gascoyne komen er nog meer aanstellingen. “We starten het seizoen met 240 werknemers. Op het einde van het jaar gaan dat er 300 zijn.”
Voor Gascoyne is de vooropgestelde budgetbeperking een geschenk uit de hemel. “We breiden op elk vlak uit. En als de budgetbeperking er komt, is dat geweldig nieuws voor ons. Het brengt iedereen op gelijke hoogte en we zullen niet over spenderen.”
Force India zal volgens de technisch directeur geduld moeten uitoefenen in de weg naar de top. “Kunnen we naar het middenveld opschuiven en punten pakken, dan kunnen we investeerders aantrekken. Als je dat geld investeert, kan je rustig aan groeien en podiums pakken. Dat zal drie, vier jaar duren. We hebben nu wel een programma van twee windtunnels lopen om de topteams te evenaren, maar we kunnen niet ontkennen dat we twee seconden achter liggen.”
bron: www.f1media.be
Ik zeg 1,5 seizoen. Halverwege 2009 geven ze het op. En is die zogenaamde Doctor MallePietje met de noorderzon vertrokken.quote:Op donderdag 7 februari 2008 18:51 schreef LeXX het volgende:
De Webcast al bekeken?Wat is die Mallya een verschrikkelijke ijdeltuit, hoe hij werd aangekondigd (the distinguished and charismatic Vijay Mallya). Ook staat er bij zijn profiel steeds dr. voor zijn naam. Alsof een doctoraat zeges op gaat leveren tijdens de GP's
![]()
Voor de rest: jammer dat Spyker weg is. Zijn er al weddenschappen hoe lang dit team het gaat uithouden?
Nee, ik spaar alleen 1:43. Heb er nu zo'n 65.quote:Op donderdag 7 februari 2008 18:52 schreef NED het volgende:
1 op 18? en welk merk schaalmodellen als ik vragen mag?
Klinkt goedquote:Op donderdag 7 februari 2008 18:51 schreef LeXX het volgende:
De Webcast al bekeken?Wat is die Mallya een verschrikkelijke ijdeltuit, hoe hij werd aangekondigd (the distinguished and charismatic Vijay Mallya). Ook staat er bij zijn profiel steeds dr. voor zijn naam. Alsof een doctoraat zeges op gaat leveren tijdens de GP's
![]()
Voor de rest: jammer dat Spyker weg is. Zijn er al weddenschappen hoe lang dit team het gaat uithouden?
Kolles ->quote:Op donderdag 7 februari 2008 18:55 schreef sanger het volgende:
Zou Kolles dan echt gewipt zijn?
Heb je de Jos Verstappen Arrows in doosje met handtekening?quote:Op donderdag 7 februari 2008 18:54 schreef HPoi het volgende:
[..]
Nee, ik spaar alleen 1:43. Heb er nu zo'n 65.Ook van straatmodellen. (o.a. VW, Citroen's) Schaalmodellen o.a. van Minichamps, Hotwheels, Norev, Detailcars, Rio, Solido, Vitesse, Eligor, Schuco, etc.
Nee, maar wel de Jos Verstappen Stewart Ford in doosje met handtekening.quote:Op donderdag 7 februari 2008 19:08 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Heb je de Jos Verstappen Arrows in doosje met handtekening?
Voor Toyota, BMW, Super Aguri en Red Bull zijn ze van Minichamps in 1 op 18. Minichamps is kwa detail beter dan HotWheels. Van Ferrari heb je ze naast Hotwheels ook o.a. van Elite Models en Exoto.quote:Op donderdag 7 februari 2008 20:29 schreef NED het volgende:
Ik zoek eik een goeie fabrikant voor de 1:18 modellen van de F1, want de kwaliteit van Hotwheels vind ik ver te zoeken eerlijk gezegd.
Volgens mij zijn hun op dit moment de enige die 1:18 F1 modellen maken of niet?
Waar kan je die Ferrari-modellen van Elite Models en Exoto krijgen? En zijn die ook in kleinere formaten dan 1:18?quote:Op donderdag 7 februari 2008 20:38 schreef HPoi het volgende:
[..]
Voor Toyota, BMW, Super Aguri en Red Bull zijn ze van Minichamps in 1 op 18. Minichamps is kwa detail beter dan HotWheels. Van Ferrari heb je ze naast Hotwheels ook o.a. van Elite Models en Exoto.
Linkjes toegevoegd.quote:Op donderdag 7 februari 2008 20:40 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Waar kan je die Ferrari-modellen van Elite Models en Exoto krijgen? En zijn die ook in kleinere formaten dan 1:18?
Ook de naam van die wagen is een aardige egotrip. VJM01.quote:Op donderdag 7 februari 2008 18:51 schreef LeXX het volgende:
De Webcast al bekeken?Wat is die Mallya een verschrikkelijke ijdeltuit, hoe hij werd aangekondigd (the distinguished and charismatic Vijay Mallya). Ook staat er bij zijn profiel steeds dr. voor zijn naam. Alsof een doctoraat zeges op gaat leveren tijdens de GP's
![]()
Voor de rest: jammer dat Spyker weg is. Zijn er al weddenschappen hoe lang dit team het gaat uithouden?
Komt Lauda hem voor die prijs ook persoonlijk afleveren?quote:Op donderdag 7 februari 2008 20:47 schreef HPoi het volgende:
Deze wil ik nog hebben:(5000 eurootjes)
http://www.gpworld.nl/artikel.php?artikelID=1094
Zou ik toch wel verwachten voor die prijs. Maar heb het model in het echt gezien en het is echt een supermooi ding!quote:Op donderdag 7 februari 2008 20:47 schreef ElmarO het volgende:
Komt Lauda hem voor die prijs ook persoonlijk afleveren?
Had je dat ook gezegd van Williams? Die noemt hun bolide ook al vanaf het eerste seizoen naar de eigenaar; FWxxquote:Op donderdag 7 februari 2008 20:47 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Ook de naam van die wagen is een aardige egotrip. VJM01.Ben in een optimistische bui vandaag, dus ik geef ze drie seizoenen.
Kolles was aanwezig.quote:Op donderdag 7 februari 2008 17:46 schreef WEST het volgende:
ik vind het geen verkeerde kleurstelling
Was Kolles niet bij de presentatie ?
Ik vind het een beetje teveel eer voor een Spyker B-spec. Als het nou een volledig nieuwe wagen was had ik er niet echt mee gezeten. Al snap ik ook wel weer dat ze niet verder wilden gaan met de naam die Spyker aan dat chassis had gegeven.quote:Op donderdag 7 februari 2008 21:16 schreef sanger het volgende:
[..]
Had je dat ook gezegd van Williams? Die noemt hun bolide ook al vanaf het eerste seizoen naar de eigenaar; FWxx
Je mag die van mij hebben hoor ^^ Hier staat ie alleen maar stof te vergaren. (edit: Handtekening alleen op doosje. Daar issie nog niet uitgeweest).quote:Op donderdag 7 februari 2008 20:21 schreef HPoi het volgende:
[..]
Nee, maar wel de Jos Verstappen Stewart Ford in doosje met handtekening.
En de 3 Arrowsen van Verstappen heb ik ook, maar zonder handtekening. (en dan nog de Tyrrell Ford en de Minardi van Jos)
Hebben tegen verzendkosten? Ze zijn errug stoffig (door gebrek aan vitrinequote:Op vrijdag 8 februari 2008 08:17 schreef NED het volgende:
Hebben als in voor niks, of hebben als in voor een redelijk prijsje overnemen?
Bedankt voor het aanbod maar ik hoef hem niet.quote:Op vrijdag 8 februari 2008 06:40 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Je mag die van mij hebben hoor ^^ Hier staat ie alleen maar stof te vergaren. (edit: Handtekening alleen op doosje. Daar issie nog niet uitgeweest).
Moeten we effe kortsluiten
Dan mag een ander 'm hebben ^^quote:Op vrijdag 8 februari 2008 11:51 schreef HPoi het volgende:
[..]
Bedankt voor het aanbod maar ik hoef hem niet.
RIPquote:Laatste deelnemer aan allereerste Formule 1-race overleden
Tony Rolt is als laatste van de drieëntwintig deelnemers aan de allereerste race voor het officiële Formule 1-kampioenschap overleden. Rolt nam in 1950 deel aan de Grand Prix van Silverstone, maar viel na vier ronden al uit met een kapotte versnellingsbak. De Engelsman reed in totaal drie Grands Prix van Groot-Brittannië waarin hij drie keer uitviel. Hij won in 1953 wel de 24 uur van Le Mans in een Jaguar. Tony Rolt werd 89 jaar.
bron: www.f1today.nl
Nou, ze kunnen iig starten met een legale en veilige auto. Dat is al heel watquote:Super Aguri SA08 overleeft FIA-crashtest
Super Aguri heeft in ieder geval een legale nieuwe auto voor 2008. De SA08 heeft de crashtest van de internationale autosportbond FIA overleefd en de Japanse renstal mag de auto dus dit seizoen inzetten. De vraag is echter of Super Aguri genoeg geld bij elkaar weet te krijgen om een heel seizoen mee te doen aan de Formule 1.
De SA08 wordt op 19 februari op het circuit van Barcelona gepresenteerd. Ondertussen onderhandelt de teamleiding met Indiase en Russische investeerders over een mogelijke overname. Takuma Sato en Anthony Davidson staan op de FIA-inschijflijst als de coureurs van Super Aguri, al heeft geen van beiden nog een waterdicht contract voor 2008. Vooral Davidson moet vrezen voor zijn plek, met name als de Indiase Spice Group het team overneemt. De Spice Group wil namelijk graag Narain Karthikeyan terugbrengen in de Formule 1 en dan moet Davidson wijken.
bron: www.f1today.nl
Hulde voor Super Aguri!!quote:Op vrijdag 8 februari 2008 15:54 schreef NED het volgende:
Dat denk ik ook ja.
[..]
Nou, ze kunnen iig starten met een legale en veilige auto. Dat is al heel wat
Hij krijgt een set extra trappers in de wagen?quote:Op vrijdag 8 februari 2008 17:03 schreef NED het volgende:
Dit jaar kunnen ze het nog beter doen dan Honda, maar het jaar erop niet meer hoor.
Button gaat dan namelijk een gooi doen naar de wereldtitel
Zou wel grappig zijn als ze dat zou lukken, maar ik denk dat ze achteraan gaan rijden.quote:Op vrijdag 8 februari 2008 17:02 schreef HPoi het volgende:
[..]
Hulde voor Super Aguri!!Hopenlijk kan deze auto ook wat punten scoren net als vorig seizoen en zijn ze beter dan fabrieksteam Honda.
quote:Op vrijdag 8 februari 2008 17:05 schreef HPoi het volgende:
[..]
Hij krijgt een set extra trappers in de wagen?
Als Honda net zo presteert als vorig seizoen kan ie beter stalen teentjes gaan kweken.quote:Op vrijdag 8 februari 2008 17:37 schreef NED het volgende:
Oei HPoi, we hebben iemand op zn teentjes getrapt!![]()
Daar heb je toch veiligheidsschoenen voorquote:Op vrijdag 8 februari 2008 17:57 schreef HPoi het volgende:
[..]
Als Honda net zo presteert als vorig seizoen kan ie beter stalen teentjes gaan kweken.![]()
Je moet wat om je personeel te motiveren, nietwaar?quote:Honda geeft personeel bonus bij overwinning
[08 februari - 17:59]
Als Jenson Button of Rubens Barrichello er volgend seizoen in slagen een race te winnen, dan zal Honda al haar Formule 1-personeel belonen met een bonus van 1500 euro.
Die beslissing zou het team uit Brackley 1,5 miljoen euro kosten per overwinning. De bonus is namelijk niet alleen van toepassing op de mecaniciens en de ingenieurs, maar even goed ook op het schoonmaakpersoneel van de mensen in de fabriek. Dat vertelde John Marsden, hoofd van de human resources bij Honda.
Marsden verklaarde dat de financiële beloning ook bedoeld is om ervoor te zorgen dat de werknemers bij Honda blijven in plaats van over te stappen naar rivaliserende teams.
“Iedereen krijgt een bonus als we winnen – van het racepersoneel tot het schoonmaakpersoneel,” vertelde hij in Personnel Today. “Ik wil dat iedereen zich een deel van het team voelt.”
“De mensen moeten een denkproces op gang krijgen met betrekking tot wat ze zouden verliezen als ze je zouden verlaten.”
www.f1-club.be
Ze weten wel wanneer ze het doen.quote:Op vrijdag 8 februari 2008 18:20 schreef sanger het volgende:
Beetje lafhartige uitspraak. Ik kan ook wel een miljoen aan FI schenken als ze dit jaar een race winnen. Althans het toezeggen, want ik weet zeker dat ze geen race gaan winnen
Aan de ene kant heb je gelijk aan de andere kant afgelopen jaar had iedere coureur kunnen winnen in Fuji volgens mijquote:Op vrijdag 8 februari 2008 18:20 schreef sanger het volgende:
Beetje lafhartige uitspraak. Ik kan ook wel een miljoen aan FI schenken als ze dit jaar een race winnen. Althans het toezeggen, want ik weet zeker dat ze geen race gaan winnen
IndiaF1 kan niet slechter meer geloof ik en SA deed het soms best redelijk ze moeten alleen ergens geld vindenquote:Op zaterdag 9 februari 2008 12:32 schreef NED het volgende:
En dat geldt idem voor Toyota, SA en IndiaF1
Alweer.quote:
En dan moet het nieuwe aero-pakket er nog komen. Belooft in ieder geval veel goeds.quote:Op zondag 10 februari 2008 01:55 schreef NED het volgende:
Ik ben nog eens aan het kijken, maar Kimi gaat zonder TC dit jaar bijna 1 volle seconde sneller in Bahrein dan tijdens de qualify vorig jaar.
Nu 1:30.914 en vorig jaar zn snelste tijd (tijdens Q2) 1:31.812
Ik vind dat nogal wat eerlijk gezegd
Als 3 en 4 van de 4 deelneemende auto's eindigen, is toch hetzefde als laatse en een na laatse? Het zal dan net zo goed 3e en 4e van achteren kun zijn bij Toyota.quote:Op zaterdag 9 februari 2008 18:19 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Alweer.Dat gaat een jaar worden waarin Toyota zwaar gaat domineren ala Ferrari in 2002 en 2004.
ow wow, zo had ik het nog niet bekeken, dus eigenlijk gaat het helemaal niet zo bijzonder bij Toyota?quote:Op zondag 10 februari 2008 11:38 schreef Alleskids het volgende:
[..]
Als 3 en 4 van de 4 deelneemende auto's eindigen, is toch hetzefde als laatse en een na laatse? Het zal dan net zo goed 3e en 4e van achteren kun zijn bij Toyota.
Nee ... Da's Ferrari ... Die zijn NOG sneller!quote:Op zondag 10 februari 2008 11:38 schreef Alleskids het volgende:
Het zal dan net zo goed 3e en 4e van achteren kun zijn bij Toyota.
Ik ook. Al die briljante geesten bij Toyota lijken het nu eindelijk voor elkaar te hebben. Bij Ferrari lopen de rillingen al over hun rug. Niet voor niets had Massa al twee keer een technisch probleem. Is gewoon pure paniek.quote:Op zondag 10 februari 2008 15:36 schreef rubbereend het volgende:
ik ga er vanuit dat AllesKids het gewoon verkeerd ziet!
Kennelijk was het al eerder aan de gang.quote:Lewis Hamilton werd al uitgescholden in de Chinese GP
De eerste racistische uitspraken van Spaanse supporters tegen Lewis Hamilton begonnen al in 2007. Dat vertelde Lewis' vader Anthony Hamilton. Er werden de voorbije dagen genoeg foto's getoond met daarop niet bepaald vriendelijke uitspraken jegens Lewis. Er werd zelfs gesproken over het verliezen van de twee Grand Prix' die in 2008 in Spanje zullen plaatsvinden. Vandaag doet Anthony Hamilton er nog een schepje bovenop.
Anthony Hamilton is naar de FIA gestapt en vertelde daar dat zijn zoon ook al werd uitgejouwd door Spaanse supporters van Alonso tijdens de Chinese Grote prijs in Shanghai. Veel Alonso-fans geloven er steevast in dat 'hun held' het kamioenschap gewonnen zou hebben als Ron Dennis Alonso kroonde tot eerst rijder. Fernando Alonso Alonso was immers tweevoudig wereldkampioen en verdiende die behandeling. Ron Dennis kreeg in de GP van Turkije ook al een aantal uitspraken te verwerken die fans aan de tribunes hadden bevestigd.
In het eerste interview sinds de foto's van Barcelona door de hele wereld werden gezien maakte Max Mosley duidelijk aan de Spaanse motorsport Autoriteiten dat er serieuze maatregelen zullen volgen als zoiets opnieuw gebeurt. Max Mosley : " Anthony Hamilton vertelde me dat er sommige mensen waren die Lewis Hamilton uitscheldden in de Chinese GP. Geen Chine fans, maar fans die helemaal van Spanje kwamen. Als ze naar Australië zouden gaan en daar iets gelijkaardigs doen zullen ze gearresteerd worden, hun namen zouden bekend worden en ze zouden niet meer in een ander land binnengeraken. We zullen er alles aan doen om rascisme uit de F1wereld te bannen. Als het maar enkele personen zijn die hieraan meedoen kunnen we het snel stoppen. Als dat niet zo is kan Spanje hun Grand Prix' verliezen."
Mosley zegt dat hij zelf ook geschokt was door de uitspraken. "Het past gewoon niet in deze sport. Eén ding dat me het meest aantrok bij motorsport was dat niemand zich zorgen maakte over jouw verleden, ras, geslacht en religie. Het enige ding wat er toe deed was, hoe snel je was. Op die manier waren er altijd supporters van verschillende landen die geen problemen maakten met elkaar.
Lewis Hamilton zelf denkt dat het slechts bij een minderheid is dat hij in slechte aarde is gevallen. Hij zegt altijd warm onthaald te zijn. Nochtans vertelde hij zelf over Alonso dat hij de persoon is die hem heeft getoond hoe je je niet moet gedragen in F1.
Bron: www.autosportzone.nl
1 2 3 4 5 | 1. Raikkonen Ferrari (B) 1:30.015 61 2. Massa Ferrari (B) 1:30.190 70 3. Trulli Toyota (B) 1:30.944 91 4. Glock Toyota (B) 1:31.213 93 |
Stukken beterquote:
Eensch inquote:Op zondag 10 februari 2008 18:09 schreef NED het volgende:datzelfde heb ik ook
offtopic: was je het eens met de prijs of moet daar nog wat bij?
1 2 3 4 5 | 1. Massa Ferrari (B) 1:31.189 91 2. Glock Toyota (B) 1:31.209 71 3. Raikkonen Ferrari (B) 1:31.329 85 4. Trulli Toyota (B) 1:31.689 86 |
GLOCK!quote:Op maandag 11 februari 2008 17:27 schreef ElmarO het volgende:
Tijden van vandaag:
[ code verwijderd ]
Jaja, Toyota 2e en 4e.Ferrari en McLaren moeten nu echt gaan oppassen.
Al begreep ik dat Glock die tijd reed op benzinedampen.
Raikkonen schijnt zijn tijd achteruitrijdend gehaald te hebbenquote:Op maandag 11 februari 2008 17:27 schreef ElmarO het volgende:
Tijden van vandaag:
[ code verwijderd ]
Jaja, Toyota 2e en 4e.Ferrari en McLaren moeten nu echt gaan oppassen.
Al begreep ik dat Glock die tijd reed op benzinedampen.
Dus haal je een tof circuit van de kalender?? knettergek die B¤rniequote:Op zondag 10 februari 2008 19:10 schreef HPoi het volgende:
Ecclestone wil af van GP van Australië
Bernie Ecclestone wil de Grote Prijs van Australië zo snel mogelijk van de kalender, althans volgens de Britse krant "The Daily Mirror". Ecclestone zou graag een Grote Prijs in Rusland willen organiseren en moet dus plaats maken op de kalender.
De F1-paus reist binnenkort dan ook naar Sint-Petersburg waar hij met de lokale besturen en mogelijk ook president Vladimir Poetin zal praten over een mogelijke Grote Prijs, hoewel hij benadrukt dat er nog niets zeker is.
Eerder deze week liet Ecclestone weten dat er geen enkele kans is voor Melbourne om nog op de kalender te staan na het aflopen van het huidige contract in 2010.
Bron
Yup, en Massa heeft met zijn FIAT 500 gereden.quote:
1 2 3 4 5 | 1. Coulthard Red Bull-Renault (B) 1:20.641 91 2. Webber Red Bull-Renault (B) 1:20.807 112 3. Nakajima Williams-Toyota (B) 1:20.834 102 4. Rosberg Williams-Toyota (B) 1:21.096 69 |
he, ik wist niet dat er vandaag ook op Jerez getest werd?? Op www.f1racing.nl staat niks.quote:Op maandag 11 februari 2008 18:38 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Yup, en Massa heeft met zijn FIAT 500 gereden.
Tijden van vandaag op Jerez:
[ code verwijderd ]
Het zou mij niet eens verbazen.quote:Op maandag 11 februari 2008 17:39 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Raikkonen schijnt zijn tijd achteruitrijdend gehaald te hebben
quote:FOM :: McLaren krijgt 5e pitbox toegewezen
[10/02/2008 - 22:25] Door: Maurice
Formula One Management Ltd., oftewel de organisatie achter de Formule 1 heeft vandaag laten weten dat McLaren niet zoals verwacht de laatste pitbox toegewezen zal krijgen maar de 5e. Dit op aandringen van F1-supremo Bernie Ecclestone.
Vodafone McLaren Mercedes werd vorig seizoen alle constructeurspunten ontnomen als resultaat van 'stepneygate' en zou logischerwijs de laatste pitbox toegewezen moeten krijgen omdat het zonder punten als 11e en dus laatste is geëindigd, Bernie Ecclestone heeft er echter voor gepleit dat McLaren een pitbox meer naar het begin van de pits toegewezen zou krijgen. Daarbij zou hij naar verluidt zelfs hebben gelobbyt voor de derde pitbox maar dat is nu dus de vijfde geworden, daarmee heeft McLaren niet te klagen aangezien de laatste pitbox een aanzienlijk nadeel is.
Of de andere teams het erbij laten zitten is nog niet bekend, McLaren komt er voorlopig in ieder geval nog goed vanaf.
Tuurlijk wel ... de achterste pitboxen zijn kleiner en McLaren is een groot team. Ook wat betreft de plaatsing van het motorhome. Door McLaren achteraan te zetten benadeel je het team voor 2008 terwijl ze alleen voor 2007 gestraft zijn.quote:Op maandag 11 februari 2008 22:23 schreef _Administr8or_ het volgende:
Wat een onzin. Ik hoop dat de lager geklasseerde teams hier bezwaar tegen aantekenen.
McLaren heeft de straf (en dus de bijbehorende laatste pitbox) volledig aan zichzelf te danken. Er is wat mij betreft geen enkele reden om ze tegemoet te komen
wie haar billen brand moet op de blaren zitten!quote:Op maandag 11 februari 2008 22:31 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Tuurlijk wel ... de achterste pitboxen zijn kleiner en McLaren is een groot team. Ook wat betreft de plaatsing van het motorhome. Door McLaren achteraan te zetten benadeel je het team voor 2008 terwijl ze alleen voor 2007 gestraft zijn.
quote:Op maandag 11 februari 2008 22:31 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Tuurlijk wel ... de achterste pitboxen zijn kleiner en McLaren is een groot team. Ook wat betreft de plaatsing van het motorhome. Door McLaren achteraan te zetten benadeel je het team voor 2008 terwijl ze alleen voor 2007 gestraft zijn.
en terecht die krijgen altijd hulp maar in deze moeten ze Mclaren naar achteren zetten zoals AR terecht zegt!!quote:Op maandag 11 februari 2008 22:42 schreef rubbereend het volgende:
[..]
wie haar billen brand moet op de blaren zitten!
Als dit bij Ferrari zou gebeuren zouden hier weer 12 users moord en brand schreeuwen!
Maar....quote:Op maandag 11 februari 2008 22:31 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Tuurlijk wel ... de achterste pitboxen zijn kleiner en McLaren is een groot team. Ook wat betreft de plaatsing van het motorhome. Door McLaren achteraan te zetten benadeel je het team voor 2008 terwijl ze alleen voor 2007 gestraft zijn.
De pitboxen worden verdeeld op basis van de stand in 2007. Dus ieder team heeft voordeel dan wel nadeel van de uitslag in het constructeurskampioenschap van het jaar ervoor. McLaren is als laatste geëindigd in 2007 en zou dus de laatste pitbox moeten krijgen, anders worden andere teams die in 2007 voor McLaren zijn geëindigd (nog meer) benadeeld.quote:Op maandag 11 februari 2008 22:31 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Tuurlijk wel ... de achterste pitboxen zijn kleiner en McLaren is een groot team. Ook wat betreft de plaatsing van het motorhome. Door McLaren achteraan te zetten benadeel je het team voor 2008 terwijl ze alleen voor 2007 gestraft zijn.
No shit Sherlock!quote:Het kampioenschap ligt nog helemaal open", vervolgde de Spanjaard.
Dat is van de boete afgetrokken!quote:Op dinsdag 12 februari 2008 12:50 schreef rubbereend het volgende:
McLaren krijgt nu ook zeker alsnog het televisiegeld dit jaar wat ze zouden gekregen hebbenals ze 7e waren geworden
Nee, dat hebben ze op de rekening van Bernie gestort. Daarom mogen ze nu naar pitbox #5.quote:Op dinsdag 12 februari 2008 12:50 schreef rubbereend het volgende:
McLaren krijgt nu ook zeker alsnog het televisiegeld dit jaar wat ze zouden gekregen hebbenals ze 7e waren geworden
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 | 1. Hamilton McLaren-Mercedes (B) 1:19.102 89 2. de la Rosa McLaren-Merecedes (B) 1:19.287 88 3. Kubica BMW-Sauber (B) 1:19.539 91 4. Nakajima Williams-Toyota (B) 1:19.601 93 5. Piquet Renault (B) 1:19.660 120 6. Heidfeld BMW-Sauber (B) 1:19.958 94 7. Webber Red Bull-Renault (B) 1:20.013 113 8. Rosberg Williams-Toyota (B) 1:20.029 125 9. Vettel Toro Rosso-Ferrari (B) 1:20.105 53 10. Coulthard Red Bull-Renault (B) 1:20.176 111 11. Bourdais Toro Rosso-Ferrari (B) 1:20.418 82 12. Barrichello Honda (B) 1:21.133 71 13. di Grassi Renault (B) 1:21.200 92 14. Sato Super Aguri-Honda (B) 1:21.400 90 15. Liuzzi Force India-Ferrari (B) 1:21.553 103 16. Wurz Honda (B) 1:21.950 86 |
Nee natuurlijk niet! Hamilton is de eerste neger in de F1, dus zo gek is het niet dat je het nog nooits hebt meegemaaktquote:FIA komt met campagne tegen racisme
13 februari 2008
De internationale autosportbond FIA begint een campagne tegen racisme, getiteld 'Racing against Racism'. Zo meldt persbureau Reuters woensdag. De campagne wordt tijdens de Grand Prix van Spanje, die in april plaatsheeft, gelanceerd.
Het initiatief van de FIA komt tien dagen na een racistisch incident in Barcelona, waarbij Spaanse bezoekers van een Formule 1-testsessie zich zwart hadden geschminkt en een shirt droegen met de tekst 'Hamilton's family'.
De FIA dreigde vervolgens de Grand Prix van Spanje en de Grand Prix van Europa, die in Valencia wordt verreden, van de kalender te halen, mocht zoiets nog eens gebeuren. Een woordvoerder van de FIA laat weten dat de autosportbond vastbesloten is om racisme uit de autosport te verbannen, middels een nieuwe campagne. "De FIA is geschokt door de racistische uitingen jegens Hamilton. De Formule 1 is een multiculturele sport. Een dergelijk incident hebben we nog niet eerder meegemaakt en zullen we in de toekomst ook niet tolereren. We moedigen alle betrokkenen in de autosport aan om achter onze nieuwe campagne te gaan staan."
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 | 1. Webber Red Bull-Renault (B) 1:18.628 72 2. Rosberg Williams-Toyota (B) 1:19.091 98 3. Nakajima Williams-Toyota (B) 1:19.215 91 4. Alonso Renault (B) 1:19.710 104 5. Kubica BMW-Sauber (B) 1:19.829 116 6. Hamilton McLaren-Mercedes (B) 1:19.857 68 7. Coulthard Red Bull-Renault (B) 1:19.883 97 8. Vettel Toro Rosso-Ferrari (B) 1:19.889 114 9. Piquet Renault (B) 1:20.014 110 10. Kovalainen McLaren-Mercedes (B) 1:20.152 84 11. Heidfeld BMW-Sauber (B) 1:20.201 109 12. Bourdais Toro Rosso-Ferrari (B) 1:20.536 76 13. Button Honda (B) 1:21.147 85 14. Sato Super Aguri-Honda (B) 1:21.376 101 15. Barrichello Honda (B) 1:21.710 58 16. Sutil Force India-Ferrari (B) 1:22.244 86 |
Komt natuurlijk door die Toyota-motor. Die straalt al die briljantie van de Toyota-medewerkers gewoon door op de staf van Williams.quote:Op woensdag 13 februari 2008 17:39 schreef HPoi het volgende:
Lekkere dag voor Williams!!
Op zijn Playstation 3 zeker.quote:Op woensdag 13 februari 2008 17:47 schreef HPoi het volgende:
[..]
Die gaat nog eens de GP van Brazilie winnen!
Verbaasd mij ook wel een beetje. Had Williams eerst toch wat sneller ingeschat. Maar blijkbaar hebben ze bij RBR een goede inhaalslag kunnen maken. Al schat ik Williams voorlopig nog wel wat hoger in.quote:Op woensdag 13 februari 2008 17:50 schreef sanger het volgende:
Ik verbaas me eigenlijk dat RBR al een paar keer goed sneller is geweest als Williams.......
Ah das een leuke.quote:Op woensdag 13 februari 2008 18:39 schreef ElmarO het volgende:
Mijn voorlopige inschatting qua teams:Ferrari McLaren Renault/BMW Sauber Williams Red Bull Racing Toyota Scuderia Toro Rosso Honda/Force India Super Aguri
Hebben we het redelijk hetzelfde. BMW Sauber is bij mij iets gestegen. Een paar weken geleden had ik ze ook op de plek gezet die jij ze geeft. Bij Force India twijfelde ik nog of ik ze voor Honda zou zetten. Wilde eerst nog even een keer een test van Fisichella afwachten. Verwacht dat hij die wagen wat makkelijker voor de Honda's kan krijgen.quote:Op woensdag 13 februari 2008 19:56 schreef HPoi het volgende:
[..]
Ah das een leuke.
Mijn inschatting:
Ferrari
McLaren
Williams/Renault
BMW Sauber
Red Bull Racing
Toyota
Scuderia Torro Rosso
Force India F1
Honda
Super Aguri
Ja ik verwacht dat Honda een drama wordt. BMW Sauber zakt bij mij in tegenstelling tot vorig jaar. Ze hebben nog veel problemen om een goede balans in de wagen te vinden. Bovendien vind ik Williams en Renault het erg goed doen. Toyota was nog het moeilijkst te peilen maar ik verwacht ze dus wel in de middenmoot.quote:Op woensdag 13 februari 2008 20:10 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Hebben we het redelijk hetzelfde. BMW Sauber is bij mij iets gestegen. Een paar weken geleden had ik ze ook op de plek gezet die jij ze geeft. Bij Force India twijfelde ik nog of ik ze voor Honda zou zetten. Wilde eerst nog even een keer een test van Fisichella afwachten. Verwacht dat hij die wagen wat makkelijker voor de Honda's kan krijgen.
Jamaar vlak Honda niet helemaal uit he, want in 2009 gaat Button daar namelijk een gooi naar de wereldtitel mee doen!!! En ze hebben Ross Brawn ook binnengehaald en de resultaten daarvan zie je ook pas in 2009!!!!!!quote:Ja ik verwacht dat Honda een drama wordt.
Daar zullen ze bij Toyota erg blij mee zijn.quote:Op woensdag 13 februari 2008 20:12 schreef HPoi het volgende:
"Ferrari is al de nieuwe wereldkampioen"
Ferrari presteerde erg sterk tijdens de testsessies in Bahrein. Vooral Kimi Räikkönen reed de ene upersnelle tijd na de andere. Voor sommigen is Ferrari alvast de nieuwe wereldkampioen van 2008, dat is alvast de mening die Jarno Truli is toegedaan.
"Als ik kijk naar de nieuwe Ferrari's op het circuit, dan is dat erg deprimerend voor ons," aldus Trulli. "Ze kunnen remmen waar en wanneer ze willen, bovendien kunnen ze ook nog eens zo vroeg gas geven als wanneer ze willen. Ik moet daarentegen oppassen, aangezien we geen tractiecontrole meer hebben."
Volgens de Italiaan staat de het dan ook al ontegensprekelijk vast dat Ferrari de wereldtitel zal behalen.
"Ze zijn zelfs ongeveer een halve seconde per ronde sneller dan McLaren. Het wereldkampioenschap is al beslist nog voor het begonnen is!," besluit Trulli.
Dealquote:Op donderdag 14 februari 2008 09:10 schreef Googolplexian het volgende:
Een leuke weddenschap zou zijn of Honda voor Toyota eindigt. Ik zeg van wel voor een kratje bier.
quote:Op donderdag 14 februari 2008 10:11 schreef TJDoornbos het volgende:
Honda VOOR Toyota
Ik gok er op dat Sutil toch echt wel Fisico gaat verslaan dit jaar hoor.quote:Renault moet het vooral hebben van Alonso en Force India van Fisichella, want de overige rijders van beide teams komen niet in de buurt van de nummers 1 van hun team, daar waar de meeste andere teams met meer gelijkwaardige rijders hun testen lijken af te werken.
Mocht iemand zn voorspelling wb Honda nog willen wijzigen...... dit jaar gaat het echt allemaal goed komen!!!!!!quote:Rubens Barrichello: “In 2008 wordt alles beter”
Honda-coureur Rubens Barrichello is optimistisch gestemd voor het seizoen 2008. Hoewel de Braziliaan vorig jaar geen enkel punt scoorde en de nieuwe RA108 dit jaar nog niet uit de onderste regionen bij de testsessies is weg te slaan, gelooft hij er in dat het dit jaar beter zal gaan. Barrichello: “Ik weet gewoon dat dit een goed jaar voor ons zal worden.”
De voormalig secondant van Michael Schumacher bij Ferrari vervolgt: “Ik zie namelijk hoe het team samenwerkt om naar voren te komen. Vorig jaar hadden we het probleem dat alles wat nieuw uit de fabriek kwam en volgens de windtunnel tijdwinst op zou leveren niet werkte. De gewichtsverdeling bij het remmen was gewoon verschrikkelijk. Het leek alsof er continu iemand op de voorvleugel zat en de neus naar beneden duwde.”
“De nieuwe auto heeft dat probleem gelukkig niet. De RA108 is een veel simpelere auto en een veel beter ontwerp. Vooral in de langzame bochten zal de nieuwe auto ons helpen. In 2008 wordt alles beter dan in 2007.”
Barrichello kijkt nog eenmaal terug op het rampseizoen van vorig jaar. “Door kleine foutjes scoorde ik geen enkel punt, het was echt een zeer slecht seizoen. In mijn debuutseizoen bij Jordan in 1993 was het veel zwaarder om punten te scoren en toch heb ik het toen wel gedaan. En dat terwijl de eerste zes alleen punten kregen. Dat zegt genoeg over hoe slecht het in 2007 ging.”
bron: www.f1today.nl
ik denk eigenlijk dat het een soort gelijk spel zal worden.quote:Op donderdag 14 februari 2008 11:07 schreef NED het volgende:
[..]
Ik gok er op dat Sutil toch echt wel Fisico gaat verslaan dit jaar hoor.
En daar zet ik dus óók een bak bier op!
Wat zullen we dronken worden![]()
Ik zeg dat Fisico voor Sutil eindigt in de stijd om het wereldkampioenschap. 1 krat bier daarvoor!quote:Op donderdag 14 februari 2008 11:07 schreef NED het volgende:
[..]
Ik gok er op dat Sutil toch echt wel Fisico gaat verslaan dit jaar hoor.
En daar zet ik dus óók een bak bier op!
Wat zullen we dronken worden![]()
Aangenomen.quote:Op donderdag 14 februari 2008 11:07 schreef NED het volgende:
[..]
Ik gok er op dat Sutil toch echt wel Fisico gaat verslaan dit jaar hoor.
En daar zet ik dus óók een bak bier op!
Wat zullen we dronken worden![]()
Daar laat je wel ruimte. Wie eindigt voor wie?quote:Op donderdag 14 februari 2008 10:15 schreef sasquatsch het volgende:
Dan gooi ik mijn voorspelling hier ook maar neer:Ferrari McLaren BMW Sauber Williams / Renault Toyota Red Bull Racing Scuderia Toro Rosso Honda
[*]Super Aguri / Force India
wat?!??!quote:Op donderdag 14 februari 2008 15:58 schreef HPoi het volgende:
McLaren test nieuwe wieldop in Jerez
14 februari 2008
BRON: KLIK
McLaren probeert tijdens de testsessie in Jerez een nieuwe wieldop uit. Opvallend is dat de wieldop naar voren uitsteekt, en dus ook een deel van de band bedekt.
Vorig seizoen experimenteerden verschillende teams met de wieldoppen. De belangrijkste functie van de wieldop is het geleiden van de warme luchtstroom, die ontstaat bij het remmen. McLaren heeft de nieuwe wieldoppen alleen op de voorwielen gemonteerd. Wat het effect hiervan moet zijn, is nog niet bekend.
[ afbeelding ]
Zo denken ze weer te gaan winnen, door bij de concurrentie de banden lek te steken!quote:Op donderdag 14 februari 2008 16:17 schreef kepler het volgende:
[..]
wat?!??!![]()
Mag dat wel? Hoe zou dat gaan met wheel-bangen?Dat levert gelijk een lekke band op denk ik zo
geen slechte tactiek al zeg ik zelfquote:Op donderdag 14 februari 2008 16:38 schreef LeXX het volgende:
[..]
Zo denken ze weer te gaan winnen, door bij de concurrentie de banden lek te steken!![]()
Ik zeg Toyota voor Honda. En Honda haalt minder dan 20 punten.quote:Op donderdag 14 februari 2008 09:10 schreef Googolplexian het volgende:
Een leuke weddenschap zou zijn of Honda voor Toyota eindigt. Ik zeg van wel voor een kratje bier.
Ik ook niet, dus je bent niet de enige.quote:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 | 1. Kovalainen McLaren-Mercedes (B) 1:17.974 96 2. Coulthard Red Bull-Renault (B) 1:18.485 107 3. Nakajima Williams-Toyota (B) 1:19.117 90 4. Hamilton McLaren-Mercedes (B) 1:19.429 83 5. Kubica BMW-Sauber (B) 1:19.535 129 6. Vettel Toro Rosso-Ferrari (B) 1:19.688 53 7. Piquet Renault (B) 1:19.817 134 8. Bourdais Toro Rosso-Ferrari (B) 1:19.848 101 9. Heidfeld BMW-Sauber (B) 1:19.934 116 10. Webber Red Bull-Renault (B) 1:19.980 107 11. Fisichella Force India-Ferrari (B) 1:20.669 89 12. Button Honda (B) 1:20.988 121 13. Davidson Super Aguri-Honda (B) 1:21.010 103 14. Hulkenberg Williams-Toyota (B) 1:21.116 71 15. di Grassi Renault (B) 1:21.286 73 16. Wurz Honda (B) 1:21.605 103 |
de auto wordt op deze manier natuurlijk wel breder.......quote:Op donderdag 14 februari 2008 16:17 schreef kepler het volgende:
[..]
wat?!??!![]()
Mag dat wel? Hoe zou dat gaan met wheel-bangen?Dat levert gelijk een lekke band op denk ik zo
Geen idee, die kerel kan allang heel snel racen. Dus ik zeg het nog eens: FISICHELLA!!!quote:Op donderdag 14 februari 2008 18:37 schreef sanger het volgende:
Waarom verbaas ik me over Fisi.....
quote:Op donderdag 14 februari 2008 18:06 schreef ElmarO het volgende:
Tijden van vandaag:
[ code verwijderd ]
Button heeft weer een Super Aguri achter zich gehouden. De kampioen voor 2009 is al bekend.
Ik voorzie een snelle regelements wijziging.quote:Op donderdag 14 februari 2008 15:58 schreef HPoi het volgende:
McLaren test nieuwe wieldop in Jerez
14 februari 2008
BRON: KLIK
McLaren probeert tijdens de testsessie in Jerez een nieuwe wieldop uit. Opvallend is dat de wieldop naar voren uitsteekt, en dus ook een deel van de band bedekt.
Vorig seizoen experimenteerden verschillende teams met de wieldoppen. De belangrijkste functie van de wieldop is het geleiden van de warme luchtstroom, die ontstaat bij het remmen. McLaren heeft de nieuwe wieldoppen alleen op de voorwielen gemonteerd. Wat het effect hiervan moet zijn, is nog niet bekend.
[ afbeelding ]
Als Button slim was geweest zat ie nu lekker bij Williams. Maarja meneer wist het beter en zou met de Honda hoge ogen gaan gooien. Wie Williams uitvlakt is gek.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 21:08 schreef vingerplant het volgende:
Ziet er wel stoer uit die wieldop![]()
En Honda blijft matig gaan zeg. Jenson moet daar nu echt weg voor hij definitief het lachertje wordt dat Rubens nu al is![]()
Fisico wordt de verrassing van het seizoen!
Dat is eerder bedacht! Tegenstander uitschakelen met wapens op de wielen.quote:Op donderdag 14 februari 2008 15:58 schreef HPoi het volgende:
McLaren test nieuwe wieldop in Jerez
14 februari 2008
BRON: KLIK
McLaren probeert tijdens de testsessie in Jerez een nieuwe wieldop uit. Opvallend is dat de wieldop naar voren uitsteekt, en dus ook een deel van de band bedekt.
Vorig seizoen experimenteerden verschillende teams met de wieldoppen. De belangrijkste functie van de wieldop is het geleiden van de warme luchtstroom, die ontstaat bij het remmen. McLaren heeft de nieuwe wieldoppen alleen op de voorwielen gemonteerd. Wat het effect hiervan moet zijn, is nog niet bekend.
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 15 februari 2008 23:34 schreef voyeur het volgende:
[..]
Dat is eerder bedacht! Tegenstander uitschakelen met wapens op de wielen.
[ afbeelding ]
Okay, dit is de 4 PK versie, maar het idee is hetzelfde.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |