abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 29 januari 2008 @ 17:17:09 #1
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_56389981


Vorige delen:
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |

Alle Openingspost van de Grand Prix van 2008 tot nu toe:

Nog geen verreden Grand Prix'

F1 nieuws portal:
- NewsNow
- NewsNow NL
- Formule 1 Race Report
- F1 Racing
- F1 Today
- Race Freaks
- F1 Freaks (under construction)

Onze boyz:
- Albers
- Doornbos
- Van der Garde

Official F1 Sites:
- Formula1
- FIA
- Live Timing

Teams:
- McLaren
- Renault
- Ferrari
- Honda
- BMW Sauber
- Toyota
- RedBull Racing
- Williams
- Scuderia Toro Rosso
- Force India
- Super Aguri F1

Sporting Regulations

[PDF] 2007 sporting regulations - F1
[PDF] 2008 sporting regulations - F1

Testschema




Wie staan er aankomend seizoen aan de start

Ferrari
1. Kimi Räikkönen
2. Felipe Massa

BMW Sauber
3. Nick Heidfeld
4. Robert Kubica

Renault
5. Fernando Alonso
6. Nelson Piquet

Williams
7. Nico Rosberg
8. Kazuki Nakajima

Red Bull Racing
9. David Coulthard
10. Mark Webber

Toyota
11. Jarno Trulli
12. Timo Glock

Scuderia Toro Rosso
14. Sebastien Bourdais
15. Sebastian Vettel

Honda
16. Jenson Button
17. Rubens Barrichello

Super Aguri
18. Takuma Sato
19. Anthony Davidson

Force India
20. Adrian Sutil
21. Giancarlo Fisichella

McLaren Mercedes
22. Lewis Hamilton
23. Heikki Kovalainen

Presentatie agenda

31 Januari: Renault
19 Februari:Super Aguri

De voorlopige kalender met 18 races.
quote:
16 March Australia
23 March Malaysia
6 April Bahrain
27 April Spain
11 May Turkey
25 May Monaco
8 June Canada *
22 June France
6 July Great Britain
20 July Germany
3 August Hungary
24 August** Europe ***
7 September Belgium
14 September Italy
28 September** Singapore
12 October Japan
19 October China
2 November Brazil

* Provisional.
** Subject to circuit approval.
*** The 2008 European Grand Prix will take place in Valencia.
*wijzigingen onder voorbehoud
Fok!Sport F1manager

De OP is hier te vinden

[ Bericht 0% gewijzigd door WEST op 29-01-2008 22:11:03 ]
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_56390055
Nog even de datum van de launch van Renault:
quote:
Hieronder een agenda van de presentaties op chronologische volgorde:

31 januari 2008
ING Renault F1-team
pi_56390349
GAME ON!!



pi_56390362
geinige Honda
pi_56390387
Teampresentaties
06 jan. Ferrari
07 jan. McLaren
10 jan. Toyota
14 jan. BMW
16 jan. Red Bull
29 jan. Honda
31 jan. Renault
19 feb. Super Aguri
pi_56390513
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 17:34 schreef HPoi het volgende:
Teampresentaties
06 jan. Ferrari
07 jan. McLaren
10 jan. Toyota
14 jan. BMW
16 jan. Red Bull
29 jan. Honda
31 jan. Renault
19 feb. Super Aguri
Al is de Super Aguri de Honda van vorig jaar met een ander kleurtje.
pi_56390548
Theissen optimistisch na eerste tests
29 januari 2008

Mario Theissen, directeur van BMW Motorsport, heeft een erg goed gevoel overgehouden aan de eerste testsessies met de nieuwe F1.08-bolide, die 14 januari werd gepresenteerd in het BMW-gebouw in het Duitse München. Het team van BMW-Sauber hoopt dit jaar zijn eerste overwinning te kunnen vieren.

"We weten dat het niet gemakkelijk gaat worden om dit jaar een race te winnen", zei Theissen. "De twee teams die voor ons op de grid staan, (McLaren en Ferrari, red.), zijn namelijk niet alleen de meest competitieve, maar ook de meest ervaren teams op de grid. We mogen daarom verwachten dat ook zij de nodige vooruitgang hebben geboekt met de nieuwe wagens. We blijven echter vol vertrouwen dat we van het tweegevecht dit jaar een driegevecht kunnen maken."

Ik hoop dat er weer vele teams kunnen strijden om de titel. En hopen dat er geen tweegevecht ontstaat, maar dat er meerdere teams mee kunnen strijden.
  dinsdag 29 januari 2008 @ 17:51:44 #8
34586 kepler
No bounce, no play
pi_56390805
ik vind die Honda maar lelijk, en dan vooral de kleurstelling/livery
The line is a dot to you!
pi_56390868
Ik vind hem best gaaf.

iig gaver dan zo een saai rood kleurtje
  dinsdag 29 januari 2008 @ 17:59:22 #10
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_56391005
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_56391153
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 17:59 schreef sanger het volgende:
pi_56391353
Smaken verschillen duidelijk Ik vind m na vorig jaar echt een stuk mooier.. Geen lelijk eendje meer in t veld.
Where facts are few, experts are many.
  dinsdag 29 januari 2008 @ 18:24:05 #13
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_56391534
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 18:16 schreef Atreidez het volgende:
Smaken verschillen duidelijk Ik vind m na vorig jaar echt een stuk mooier.. Geen lelijk eendje meer in t veld.
Dat is ook maar hoe je hem bekijkt
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_56391669
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 18:24 schreef sanger het volgende:

[..]

Dat is ook maar hoe je hem bekijkt
pi_56392133
Het Testschema is inmiddels aangepast:

pi_56392256
Hier nog even de link van de racesimulatie van het Valencia Street Circuit

http://www.formulaunovalencia.com/
pi_56392392
En nog even het verzoek dat iemand die ff maakt voor rFactor
pi_56392680
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 16:54 schreef Xaobotnik het volgende:
Ik vind het er niet uitziet. Alhoewel, als ik kijk naar de eerste paar plaatjes di HPio hier neerzet, ziet het er wel weer aardig uit.
@ Ared: Wat verwacht je dan van een Japans team (alhowel het vorig jaar natuurlijk ook kon)? Van alle teams die wit gebruiken zijn eigenlijk alleen Renault en Force India de enige teams die ervoor hadden kunnen kiezen om geen wit als grondkleur ge gebruikten. Alhoewel het ING logo ook altijd wit als achtergrondkleur heeft. De verdere teams hebben gewoon hun racekleur verbonden aan het merk of het land, wat de optie om voor iets anders te kiezen niet echt biedt. Of ze zouden voor iets heel anders moeten gaan, zoals Honda. Maar wat het effect daarvan is?? De Honda was vorig jaar gg niet al te best. Dat dat niet met de kleurstellng te maken heeft....tsja. Bewijs maar
mwoh, ik dacht dat, sinds we in de jaren 60/70 zijn overgestapt van nationale kleuren op sponsorkleuren, herkenbaarheid voor het team en de sponsoren voorop zou moeten staan. 'Tuurlijk, sommige teams gebruiken de nationale kleuren als deel van hun imago. Ferrari gebruikt Italiaans rood, en valt daarmee op. Jaguar gebruikte BRG, en viel daarmee op. Mercedes gebruikt Duits zilver, en valt daarmee op. Prost gebruikte Frans blauw, en viel daarmee op. Honda, Toyota, Aguri, Force India en BMW gebruiken allemaal wit met rood cq blauw. Op een zonnige dag zie je het verschil tijdens een race echt niet, tenzij er op de wagens ingezoomd wordt. Misschien heb ik wel ouderwetse ideeën over marketing, maar als het publiek je auto/logo's/image niet kan onderscheiden van de anderen, en je valt ook al niet op door prestaties (geldt meer voor sommigen dan voor anderen), dan is dat sponsorbudget van XX miljoen grotendeels weggegooid geld.

Vorig jaar was de Honda 100% herkenbaar op de baan en op tv. Maar nu zie je volgens mij het verschil tussen een BMW en een Honda op volle snelheid absoluut niet. Maarja, misschien is het Honda daar wel om te doen... lijkt het net alsof ze presteren
  dinsdag 29 januari 2008 @ 19:27:15 #19
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_56392977
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 18:56 schreef HPoi het volgende:
Hier nog even de link van de racesimulatie van het Valencia Street Circuit

http://www.formulaunovalencia.com/
Ik kan natuurlijk ook gewoon het filmpje hier neerknallen

Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_56393216
deel 29: Wachten op de presentaties prestaties.
Last.FM. The Funk Might Fracture Your Nose
Summer 2008: Pinkpop (Landgraaf), Hard Rock Calling (London), Sziget (Budapest)
pi_56394434
Als de sponsor genoeg betaald dan gaan de kleuren van t team wel mee hoor. Op de baan herkennen was vorig vooral moeilijk met SA - Toyota en RBR - STR
Where facts are few, experts are many.
pi_56401229
Voor het seizoen begint even de auto's bekijken en de deelnemerslijst...en dan op zoiets uitkomen en je herkent de wagens wel:

rode auto
Ferrari
1 = rode cam = Kimi Räikkönen
2 = gele cam = Felipe Massa

wit, blauwe sidepods - PETRONAS
BMW Sauber
3 = rode cam = Nick Heidfeld
4 = gele cam = Robert Kubica

geel, oranje, blauw, wit - ING
Renault
5 = rode cam = Fernando Alonso
6 = gele cam = Nelson Piquet Jr.

witte monocoque en donkerblauwe sidepods & vleugels - AT&T / LENOVO
Williams
7 = rode cam = Nico Rosberg
8 = gele cam = Kazuki Nakajima

blauwe auto, gele neus, gele motorkap - RED BULL
Red Bull
9 = rode cam = David Coulthard
10 = gele cam = Mark Webber

witte auto, brede rode verfstrepen - PANASONIC
Toyota
11 = rode cam = Jarno Trulli
12 = gele cam = Timo Glock

donkerblauwe auto, gouden neus, rode motorkap met stier - RED BULL / GIVES YOU WINGS
Toro Rosso
14 = rode cam = Sébastien Bourdais
15 = gele cam = Sebastian Vettel

witte auto, groene letters, aardbol - EARTHDREAMS
Honda
16 = rode cam = Jenson Button
17 = gele cam = Rubens Barrichello

witte auto, rode lijnen en letters - HONDA
Super Aguri
18 = rode cam = ???
19 = gele cam = ???

??? - KINGFISHER, ALDAR, ETIHAD
Force India
20 = rode cam = Adrian Sutil
21 = gele cam = Giancarlo Fisichella

zilveren auto, rode vleugels - VODAFONE
McLaren Mercedes
22 = rode cam = Lewis Hamilton
23 = gele cam = Heikki Kovalainen

[ Bericht 5% gewijzigd door MaximusF1 op 30-01-2008 01:30:56 ]
88mph
  woensdag 30 januari 2008 @ 04:23:37 #23
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_56401975
Honda

F1-auto's met gebochelde rug
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
pi_56403388
quote:
Honda dwingt Super Aguri om Davidson te houden

Het team van Honda is bereid om het met geldproblemen worstelende Super Aguri te helpen, mits Anthony Davidson aan mag blijven als racecoureur. Dat meldde Honda-directeur Nick Fry. De Japanse autofabrikant wil alleen steun bieden als ze er iets voor terug krijgen. Volgens geruchten zou Narain Karthikeyan kans maken op het stoeltje aangezien hij een groep investeerders uit India meeneemt.

Fry is duidelijk: “Wij eisen van Super Aguri dat ze coureurs aantrekken die van acceptabel niveau zijn. Om zeker te zijn van bruikbare feedback moet je rijders hebben die weten wat ze doen en hoe zo’n auto in elkaar zit. Anthony bezit die vaardigheden. Ik ben persoonlijk niet overtuigd van het feit dat de andere coureur die genoemd wordt over die kwaliteiten beschikt.”

“Ons doel is om Super Aguri ook in 2008 op de grid te hebben, maar mijn taak en ook die van teambaas Ross Brawn is om er voor te zorgen dat het ons niet afleidt van het hoofddoel, en dat is Honda weer op de rails krijgen. Momenteel ziet het er naar uit dat Super Aguri aan de start zal staan met motoren en steun van Honda. Over hoeveel steun dat precies is wordt nog onderhandeld.”
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  woensdag 30 januari 2008 @ 09:48:45 #25
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_56403685
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_56404299
Voor de honda fans
quote:
Barrichello urges against expectations
29 January 2008 / Photos

Rubens Barrichello has warned his fans against making any grand predictions about Honda's performance level this season after the team launched its new RA108 this morning.

"I had the opportunity to drive the RA108 for the first time in Valencia last week and although I ran for just a few laps in the new car, we were able to complete the planned activity," Barrichello said. "It is too soon to reach any conclusions about the car's handling and performance, but I am looking forward to the Barcelona test this coming weekend and really getting to grips with the development of the RA108."

"This year will be my 16th season in Formula One and my third season with Honda, but my love of the sport and my enthusiasm is undiminished," he added. "In fact, this year I will become the most experienced Grand Prix racer of all time, which is something that I am very proud of. We have a very strong development base this year with Alex Wurz joining the team and I am really pleased that he will be able to input his experience and knowledge into the RA108."
Was me nog niet opgevallen, maar idd.. Barrichello, meest ervaren coureur in t veld
Where facts are few, experts are many.
pi_56406449
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 01:14 schreef MaximusF1 het volgende:
Voor het seizoen begint even de auto's bekijken en de deelnemerslijst...en dan op zoiets uitkomen en je herkent de wagens wel:
...
wit, blauwe sidepods - PETRONAS
BMW Sauber
3 = rode cam = Nick Heidfeld
4 = gele cam = Robert Kubica
...
witte auto, groene letters, aardbol - EARTHDREAMS
Honda
16 = rode cam = Jenson Button
17 = gele cam = Rubens Barrichello
dus jij denkt dat je deze twee auto's op volle snelheid op een tv scherm uit elkaar kunt houden?


een paar jaar geleden bleek het al moeilijk te zijn om de McLaren en de Midland's uit elkaar te houden, terwijl ze stilstaand toch echt voor geen meter op elkaar leken.
  woensdag 30 januari 2008 @ 12:11:01 #28
34586 kepler
No bounce, no play
pi_56406581
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 12:06 schreef Ared het volgende:

[..]

dus jij denkt dat je deze twee auto's op volle snelheid op een tv scherm uit elkaar kunt houden?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
een paar jaar geleden bleek het al moeilijk te zijn om de McLaren en de Midland's uit elkaar te houden, terwijl ze stilstaand toch echt voor geen meter op elkaar leken.
uhoh Olav gaat het moeilijk krijgen

Die McLarens en de Midlands kwam voornamelijk door dezelfde kleur achtervleuger als ik me goed kan herinneren
The line is a dot to you!
  woensdag 30 januari 2008 @ 12:16:43 #29
179034 Bernard0s
Nulla Tenaci Invia Est Via
pi_56406718
Ik vind de nieuwe Honda niet mooi, zeker niet. Ik vond de vorige bolide stukken mooier qua livery. Of deze Honda sneller is; vast wel. Ik hoop dat Button weer kan gaan meedoen om podia, dat maakt het een stuk leuker allemaal.
Nulla Tenaci Invia Est Via
pi_56407030
quote:
Ik hoop dat Button weer kan gaan meedoen om podia
Dat hoopt ie zelf al jaren
pi_56407106
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 12:06 schreef Ared het volgende:

[..]

dus jij denkt dat je deze twee auto's op volle snelheid op een tv scherm uit elkaar kunt houden?
Het zijn vaak kleine details waardoor je toch onderscheid kan maken. Ik denk dat dat wel goedkomt... (tevens TVP )
pi_56407505
Mosley vreest voor toekomst Super Aguri
30 januari 2008
BRON: Klik!

FIA-president Max Mosley is bang dat er aan het einde van het seizoen 2008 nog maar tien Formule 1-teams over zijn. Het Japanse Super Aguri kampt al sinds de oprichting van de renstal in 2005 met grote financiële problemen.

"De teams die niet direct verbonden zijn aan een autofabrikant en niet voldoende sponsors hebben, hebben het niet gemakkelijk in de Formule 1", weet Mosley. De Brit verwacht Super Aguri echter gewoon aan de start van de eerste race. "Ze hebben zich ingeschreven voor het seizoen 2008, dus ik ga ervan uit dat ze er in Melbourne gewoon bij zijn", zei Mosley. Als hem gevraagd wordt of hij vol vertrouwen is dat er aan het einde van seizoen nog elf teams actief zijn, antwoordde hij kort: "Niet echt."

Super Aguri doet sinds 2006 mee aan de Formule 1. Ondanks de beperkte middelen deed het team van Takuma Sato en Anthony Davidson het vorig seizoen erg goed, door vier punten te scoren. Dit jaar heeft Super Aguri nog nauwelijks getest.
  woensdag 30 januari 2008 @ 13:19:06 #33
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_56408037
Wat een onzinverhaal van Mosley

Honda heeft allang aangegeven SA te ondersteunen zolang ze Davidson maar in de cockpit houden.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_56408247
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 13:19 schreef sanger het volgende:
Wat een onzinverhaal van Mosley

Honda heeft allang aangegeven SA te ondersteunen zolang ze Davidson maar in de cockpit houden.
Dit jaar ja, maar hoe zit het volgend jaar?

Geen Prodrive en misschien geen SA (of ze moeten alsnog verkopen aan Campos?)
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  woensdag 30 januari 2008 @ 13:43:50 #35
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_56408516
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 13:30 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Dit jaar ja, maar hoe zit het volgend jaar?

Geen Prodrive en misschien geen SA (of ze moeten alsnog verkopen aan Campos?)
Dan hebben ze wellicht een nieuwe hoofdsponsor (die wel zijn verplichtingen nakomt).
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_56409644
Je kunt het inderdaad nauwelijks Super Aguri kwalijk nemen dat hun hoofdsponsor niet betaald. Wie verwacht dat nou, en nog wel van een rijke olie- en gasmaatschappij. Ze hebben in ieder geval bewezen niet de fouten van Prost en Arrows te herhalen - ze geven niet meer uit dan ze hebben, en dat is goed. Je hoopt dat ze dit jaar weer een goede hoofdsponsor hebben, ik had verwacht dat het niet moeilijk zou moeten zijn na de goede prestaties vorig jaar. Maar dat ze nog niet getest hebben geeft wel aan dat ze geen geld en/of geen auto hebben. Hun punten vorig jaar zorgen in ieder geval in de eerste seizoenshelft voor wat inkomsten.

Maar ergens heeft Mosley wel gelijk - op het moment dat een team (een deel van) z'n aandelen moet verkopen om te overleven, is dat meestal het begin van het einde.
pi_56415131
Klopt, volgens mij zit SA echt in zwaar weer. Honda moet nu de klappen voor SA opvangen en hoelang ze dat gaan doen .....
pi_56415208
Indiase investeerder voor Super Aguri?
30 januari 2008
BRON: Klik!

Spice Group, een Indiase aanbieder van telecommunicatie, zou interesse hebben om in het team van Super Aguri te investeren. Zo meldt de Amerikaanse zender Speed TV. Het Indiase bedrijf zou Narain Karthikeyan terug in de Formule 1 willen helpen.

Spice Group is ook verbonden aan A1 Team India, waarvoor Karthikeyan de eerste coureur is. Super Aguri heeft altijd duidelijk gemaakt door te willen gaan met de coureurs van vorig jaar, Takuma Sato en Anthony Davidson, maar er zijn nog geen contracten getekend. Karthikeyan, de eerste Indiase Formule 1-coureur, zou het stoeltje van Davidson moeten gaan overnemen. Honda, een belangrijke partner van Super Aguri, hoopt echter dat het team voor Davidson kiest, omdat de 28-jarige Brit betere feedback over de auto zou kunnen geven dan de 31-jarige Karthikeyan.

De manager van Karthikeyan heeft de onderhandelingen tussen Spice Group en Super Aguri inmiddels bevestigd. Het Japanse team, dat sinds 2006 in de Formule 1 zit, worstelt al sinds zijn oprichting met financiële problemen.
  woensdag 30 januari 2008 @ 20:40:56 #39
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_56417577
Ook dat lijkt me een HOAX Hpoi.

Zodra SA Karthikeyan er de auto zet trekt Honda de handen van het team af. Dus geen chassis, motor en geld.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_56418734
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 20:40 schreef sanger het volgende:
Ook dat lijkt me een HOAX Hpoi.

Zodra SA Karthikeyan er de auto zet trekt Honda de handen van het team af. Dus geen chassis, motor en geld.
Honda wil Davidson in de wagen SA wil geld en Karthikeyan bied dat geld. Zit SA met een probleem. Alleen de steun van Honda zal wel niet genoeg zijn om te overleven.
  woensdag 30 januari 2008 @ 21:27:59 #41
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_56418854
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 21:24 schreef HPoi het volgende:

[..]

Honda wil Davidson in de wagen SA wil geld en Karthikeyan bied dat geld. Zit SA met een probleem. Alleen de steun van Honda zal wel niet genoeg zijn om te overleven.
Honda wil Davidson in de wagen en daar ook voor betalen, motoren leveren en daarvoor info krijgen.

Karthikeyan biedt geld, maar is dat genoeg om ergens anders een chassis te bemachtoigen danwel te ontwerpen inclusief motoren?
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_56419083
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 21:27 schreef sanger het volgende:

[..]

Honda wil Davidson in de wagen en daar ook voor betalen, motoren leveren en daarvoor info krijgen.

Karthikeyan biedt geld, maar is dat genoeg om ergens anders een chassis te bemachtoigen danwel te ontwerpen inclusief motoren?
Nee. Maar SA wil natuurlijk back -up van Honda EN Karthikeyan.
  woensdag 30 januari 2008 @ 22:22:43 #43
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_56420719
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 21:33 schreef HPoi het volgende:

[..]

Nee. Maar SA wil natuurlijk back -up van Honda EN Karthikeyan.
Die mogelijkheid is door Nick Fry uitgesloten.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_56423897
En ik hoef die Karthikeyan eik helemaal nooit meer te zien in de F1

Komop zeg, die knakworst heeft daar toch niks te zoeken
(of ben ik soms de enige die daar zo over denkt? )
pi_56424023
quote:
F1: Auto van de zaak voor Massa

Felipe Massa, heeft van Ferrari een leuk autootje gekregen. Het is de Fiat Scudo, waarmee Massa mag gaan rijden. Was het eerder Michael Schumacher die er mee reed, is het nu de beurt aan Massa.



Het is een wat pittigere Fiat 500. De reden voor het geschenk aan Massa, is omdat Fiat niet wil, dat de nummer vier van het kampioenschap, wordt afgescheept met een knullige auto. Vandaar dat de ingenieurs van Fiat Powertrain, hebben gekozen voor de Fiat 500 Scudo 1,4, die vier cilinders bevat en 120 pk levert.

De nieuwe auto, beschikt over 16 inch velgen, met lichtmetalen velgen. Tevens beschikt de auto over mooie, vurige rode remklauwen, die de kleur van Ferrari trotseren. Helaas krijgt Massa niet de beschikking over de nieuwe, Fiat 500 Abarth, die in juli dit jaar op de markt komt, en goed is voor 135 pk. en een 1,4 liter, turbomotor.

bron: www.autosportnieuws.be
Nou, daar moet je blij mee zijn
Kutbak
pi_56424046
Hij laat in de A1GP tegenwoordig leuke dingen zien
Where facts are few, experts are many.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 31 januari 2008 @ 01:04:58 #47
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_56424856
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 00:18 schreef NED het volgende:

[..]

Nou, daar moet je blij mee zijn
Kutbak
nou mevrouw Massa kan voortaan ook boodschappen gaan doen
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_56424931
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 00:19 schreef Atreidez het volgende:
Hij laat in de A1GP tegenwoordig leuke dingen zien
Ik ben niet onder de indruk van wat hij daar laat zien.

Zo heel nu en dan laat ie eens wat moois zien, maar overal vind ik hem matig.
pi_56429179
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 00:18 schreef NED het volgende:

[..]

Nou, daar moet je blij mee zijn
Kutbak


ok, ik snap dat Ferrari-rijders verplicht reclame moeten maken voor producten van de sponsors en dergelijke. Maar als dit echt Massa's auto van de zaak zou zijn, heeft hij fucking slecht onderhandeld. Ik kom al in aanmerking voor een top Punto of een leuke Bravo, Schumacher kreeg in z'n eerste jaar drie F355's en bij zijn afscheid een Enzo, dan zou je verwachten dat Massa wel voor een Maserati of instap-F430 in aanmerking zou komen
pi_56429274
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 17:54 schreef NED het volgende:
Ik vind hem best gaaf.

iig gaver dan zo een saai rood kleurtje

Je zal die eeuwige adoratie aan Ferrari haast beu worden, ja. Zo bijzonder is de Ferrari bepaald niet. Wel snel.
pi_56429954
Nouja, okay, Ferrari-rood, dat kent iedereen wel. Maar mij lijkt het ook wel eens wat om die F1 bak Ferrari-geel te maken voor een paar races.



Dat kleurtje zegmaar. Het hoeft toch niet altijd hetzelfde te zijn?
pi_56430890
Is het toch ook niet? De ene keer is het scharlaken-rood, dan is het Marlboro-rood, vorig jaar was het metallic-rood, Monza 2001 hadden ze een zwarte neus, begin jaren 90 hadden ze een witte band op de motorkap, kleur van de vleugels is wit, rood en zwart geweest. Bargeboards waren een paar jaar geleden nog wit. Maar een echte niet-rode Ferrari gaan we pas weer zien als customer cars worden toegestaan, ben ik bang.
pi_56431475
Ja nouja, je snapt wat ik bedoel

Overigens vond ik het rood van afgelopen seizoen een hele mooie kleur
pi_56433567
Nieuwe Super Aguri?

Where facts are few, experts are many.
pi_56433919
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 14:20 schreef Atreidez het volgende:
Nieuwe Super Aguri?

[ afbeelding ]
Het is zo overduidelijk dat de SA een oud Honda chassis is. Dit zou toch niet mogen kunnen?
pi_56434298
Is er nog niets bekend van Renault? Die hebben vandaag toch de presentatie?
pi_56434827
Renault heeft gepresenteerd ja



Where facts are few, experts are many.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 31 januari 2008 @ 15:22:52 #58
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_56435116
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 11:58 schreef NED het volgende:
Nouja, okay, Ferrari-rood, dat kent iedereen wel. Maar mij lijkt het ook wel eens wat om die F1 bak Ferrari-geel te maken voor een paar races.

[ afbeelding ]

Dat kleurtje zegmaar. Het hoeft toch niet altijd hetzelfde te zijn?
Ferrari heeft een tijdje in het zwart wit geblokt gereden
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_56435254
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 12:06 schreef Ared het volgende:

[..]

dus jij denkt dat je deze twee auto's op volle snelheid op een tv scherm uit elkaar kunt houden?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
een paar jaar geleden bleek het al moeilijk te zijn om de McLaren en de Midland's uit elkaar te houden, terwijl ze stilstaand toch echt voor geen meter op elkaar leken.
Tuurlijk...de BMW heeft een volledig witte motorkap, witte neus. De Honda dan weer grote groene oppervlakken, groene lijnen op de neus en fluorode lijnen onderaan de vleugels.

Trouwens, van iets hoger gezien - het meest voorkomende perspectief tijdens een race - is het verschil nog een pak duidelijker:



88mph
pi_56435483
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 14:35 schreef kriele het volgende:

[..]

Het is zo overduidelijk dat de SA een oud Honda chassis is. Dit zou toch niet mogen kunnen?
Volgens mij gaan ze al uit van de overgangsregeling (compromis) dat SA en STR een (aangepast) klantenchassis mogen gebruiken en dat iedereen vanaf 2010 hun eigen auto;s moeten ontwerpen.

Onder die voorwaarde wilde Prodrive ook niet meedoen, want die willen helemaal geen auto ontwerpen.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_56435484
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 15:11 schreef Atreidez het volgende:
Renault heeft gepresenteerd ja

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Jammer dat de livery niet is aangepast, maar het gaat natuurlijk om de veranderingen onderhuids
  donderdag 31 januari 2008 @ 15:45:38 #62
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_56435821
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 15:35 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Volgens mij gaan ze al uit van de overgangsregeling (compromis) dat SA en STR een (aangepast) klantenchassis mogen gebruiken en dat iedereen vanaf 2010 hun eigen auto;s moeten ontwerpen.

Onder die voorwaarde wilde Prodrive ook niet meedoen, want die willen helemaal geen auto ontwerpen.
Volgens mij niet, omdat dat niet mag nog. Om die reden doet Prodrive niet mee, want die wilden komend jaar geen auto ontwerpen. Over de toekomst daarna heb ik Richards nog nooit iets lezen zeggen.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  donderdag 31 januari 2008 @ 15:48:00 #63
179034 Bernard0s
Nulla Tenaci Invia Est Via
pi_56435879
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 12:30 schreef NED het volgende:

[..]

Dat hoopt ie zelf al jaren
Dat doet hij al jaren m.u.v. 2007.
Nulla Tenaci Invia Est Via
pi_56451441
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 15:22 schreef rubbereend het volgende:

[..]

Ferrari heeft een tijdje in het zwart wit geblokt gereden
Volgens mij waren dat geen officiele Ferrari inschrijvingen, maar inschrijvingen van Ferrari Noord Amerika. En reden de wagens rond in de Amerikaanse race kleuren wit met blauw.

The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_56452604
Toen kon je nog lekker dichtbij zitten
Where facts are few, experts are many.
pi_56455815


Leuk.
88mph
pi_56455895
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 04:23 schreef Automatic_Rock het volgende:
Honda

F1-auto's met gebochelde rug
Ze hebben bij RBR naar je geluisterd.



En ja, zo rijden ze vandaag dus echt rond.
pi_56456294
goh, recyclet Newey tegenwoordig al ideeën uit 1995?!?



[ Bericht 0% gewijzigd door Ared op 01-02-2008 12:54:56 ]
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 1 februari 2008 @ 13:33:18 #69
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_56457331
quote:
Op vrijdag 1 februari 2008 12:48 schreef Ared het volgende:
goh, recyclet Newey tegenwoordig al ideeën uit 1995?!?

[ afbeelding ]
ja dat was ook echt succesvol lijkt me slim om uit dat jaar je ideeën te halen
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_56462589
De tijden van vandaag op het circuit van Barcelona:

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
Pos  Driver        Team                      Time      Laps
 1.  Hamilton      McLaren-Mercedes     (B)  1:22.263   82
 2.  Alonso        Renault              (B)  1:22.889   61
 3.  Kubica        BMW-Sauber           (B)  1:22.983   65
 4.  Fisichella    Force India-Ferrari  (B)  1:23.015   98
 5.  Heidfeld      BMW-Sauber           (B)  1:23.270   52
 6.  Paffett       McLaren-Mercedes     (B)  1:23.349   45
 7.  Piquet        Renault              (B)  1:23.367   44
 8.  Vettel        Toro Rosso-Ferrari   (B)  1:23.387   89
 9.  Rosberg       Williams-Toyota      (B)  1:23.453   12
10.  Coulthard     Red Bull-Renault     (B)  1:23.491   60
11.  Webber        Red Bull-Renault     (B)  1:23.547   52
12.  Bourdais      Toro Rosso-Ferrari   (B)  1:23.836   54
13.  Nakajima      Williams-Toyota      (B)  1:23.955   35
14.  Barrichello   Honda                (B)  1:24.125   53
15.  Wurz          Honda                (B)  1:26.975   26
quote:
Red Bull Racing duo Mark Webber and David Coulthard made the most of their new engine cover fin to set the 10th and 11th best times in their RB4s - with the drivers suffering a mechanical failure each to bring out a red flag.
pi_56462708
quote:
Op vrijdag 1 februari 2008 17:31 schreef ElmarO het volgende:
De tijden van vandaag op het circuit van Barcelona:
[ code verwijderd ]

[..]

Fisichella!

Honda zoals gewoonlijk weer bagger!!!!!
  vrijdag 1 februari 2008 @ 18:38:58 #72
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_56463871



Honda idd weer lekker op weg vandaag...

Je leest vaak dat coureurs de eerste kilometers al een aardig beeld krijgen hoe het seizoen gaat verlopen.
Dat biedt weinig perspectief voor Honda.
pi_56463961
quote:
Op vrijdag 1 februari 2008 17:31 schreef ElmarO het volgende:
De tijden van vandaag op het circuit van Barcelona:
[ code verwijderd ]

[..]

Komen die coureurs allemaal uit België of staat die (B) ergens anders voor?
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
pi_56463992
quote:
Op vrijdag 1 februari 2008 18:43 schreef buitenbeentje het volgende:

[..]

Komen die coureurs allemaal uit België of staat die (B) ergens anders voor?
Staat voor Bridgestone.
quote:
Op vrijdag 1 februari 2008 18:38 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[ afbeelding ]


Honda idd weer lekker op weg vandaag...

Je leest vaak dat coureurs de eerste kilometers al een aardig beeld krijgen hoe het seizoen gaat verlopen.
Dat biedt weinig perspectief voor Honda.
Inderdaad. En de betrouwbaarheid bij RBR is weer als vanouds.



En daar zal het bij Honda voorlopig ook wel bij blijven.
  vrijdag 1 februari 2008 @ 20:39:45 #75
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_56466379
Fisichella
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_56472748
En vergeet niet Alonso, die rijd nu gewoon weer vooraan mee lijkt het.
Hoe kan het toch dat Fisico vorig jaar geen deuk in een pakje boter reed en nu notabene met een knakenbak eersteklas de vierde tijd zet en dat Alonso met de ge-upgrade versie van die flutrenault van vorig jaar gewoon weer vooraan te vinden is?

Misschien ligt de ene auto de ene coureur beter dan de andere ofzo
pi_56472796
quote:
Op vrijdag 1 februari 2008 18:44 schreef ElmarO het volgende:
Staat voor Bridgestone.
Dat dacht ik al. Wel een beetje overbodig om erbij te melden op welk merk dat ze reden vind je zelf ook niet?

Dat ze erbij zetten welke compound kan ik nog inkomen, maar iedereen weet toch inmiddels wel dat dat Michelinmannetje niet meer meedoet in de F1?
pi_56475449
quote:
Op zaterdag 2 februari 2008 01:08 schreef NED het volgende:
En vergeet niet Alonso, die rijd nu gewoon weer vooraan mee lijkt het.
Hoe kan het toch dat Fisico vorig jaar geen deuk in een pakje boter reed en nu notabene met een knakenbak eersteklas de vierde tijd zet en dat Alonso met de ge-upgrade versie van die flutrenault van vorig jaar gewoon weer vooraan te vinden is?

Misschien ligt de ene auto de ene coureur beter dan de andere ofzo
Fisichella is om de één of andere reden beter in wagens die in de subtop of lager rondrijden. Is denk ik omdat er daar minder druk op staat en hij vrijer rond kan rijden. Overigens rijdt Alonso al met de nieuwe R28.
quote:
Op zaterdag 2 februari 2008 01:11 schreef NED het volgende:

[..]

Dat dacht ik al. Wel een beetje overbodig om erbij te melden op welk merk dat ze reden vind je zelf ook niet?

Dat ze erbij zetten welke compound kan ik nog inkomen, maar iedereen weet toch inmiddels wel dat dat Michelinmannetje niet meer meedoet in de F1?
Is naar mijn idee ook vrij overbodig om het te melden, maar het zal wel een reden hebben.
pi_56478502
quote:
Op zaterdag 2 februari 2008 01:08 schreef NED het volgende:
En vergeet niet Alonso, die rijd nu gewoon weer vooraan mee lijkt het.
Hoe kan het toch dat Fisico vorig jaar geen deuk in een pakje boter reed en nu notabene met een knakenbak eersteklas de vierde tijd zet en dat Alonso met de ge-upgrade versie van die flutrenault van vorig jaar gewoon weer vooraan te vinden is?

Misschien ligt de ene auto de ene coureur beter dan de andere ofzo
Ik heb het al eerder gezegt, maar Fisico is heel goed in het besturen van rampenbakken. Hij laat daarin altijd wat moois zien. In topauto's besturen is ie ook goed, maar het lijkt wel of hij daardoor minder gemotiveerd is zijn best te doen. Een potje sturen in een rampenbak ligt hem gewoon beter!!
pi_56478944
of misschien was die Spyker van eind vorig jaar gewoon helemaal geen slechte auto, maar zijn Albers en Sutil minder grote talenten dan veel mensen denken...
pi_56479059
Force !ndia is het enige team dat wezenlijk sneller is dan tijdens de kwalificatie van de afgelopen GP. De anderen zijn allemaal tienden van seconden langzamer.

En te zien aan de tijden van vandaag is FI weer vele malen langzamer. Dus vraag ik me af of die auto van Fisi wel helemaal legaal was.

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
     coureur        wagen                tijd      verschil  
1.    S. Vettel     Toro Rosso STR2      1:21.679 
2.    S. Bourdais   Toro Rosso STR2      1:21.782  +0.103  42   pit
3.    L. Hamilton   McLaren MP4-23       1:22.387  +0.708  42   pit
4.    H. Kovalainen McLaren MP4-23       1:22.616  +0.937  31   pit
5.    R. Kubica     BMW Sauber F1.08     1:22.833  +1.154  41   pit
6.    F. Alonso     Renault R28          1:23.001  +1.322  55   pit
7.    N. Piquet Jr. Renault R28          1:23.002  +1.323  49   pit
8.    M. Webber     Red Bull Racing RB4  1:23.020  +1.341  53   pit
9.    N. Heidfeld   BMW Sauber F1.08     1:23.070  +1.391  35   pit
10.   D. Coulthard  Red Bull Racing RB4  1:23.322  +1.643  47   pit
11.   J. Button     Honda RA108          1:23.970  +2.291  16   pit
12.   V. Liuzzi     Force India F8-VII   1:24.650  +2.971  27   pit
13.   N. Rosberg    Williams FW30        1:25.982  +4.303  8    pit
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_56480149
quote:
McLaren suffer the wrath of Spain
By Biranit Goren Saturday, February 2nd 2008, 13:54 GMT



Spanish bans with a banner mocking Lewis Hamilton at Valencia in preseason testingBarcelona circuit officials had to close the entrance to the spectators grandstand facing the McLaren garages today, after local fans were constantly howling abuse at the Woking outfit.

Spanish fans, believing their hero Fernando Alonso was treated unfairly by the team last year, have continually expressed their displeasure with McLaren both at Valencia and Barcelona in preseason testing.

This included shouting of profanity at Alonso's 2007 teammate Lewis Hamilton, hanging unflattering banners, and even throwing junk towards the McLaren cars as they left for the track.

Initially, the Barcelona track organisers sent security guards to the grandstands while McLaren team members did their best to ignore the abuse.

However today, following another escalation in the fans' behaviour, the team asked the track officials to shut down the entry to that specific grandstand in order to get on with their work undisturbed.

A source at the Barcelona circuit told autosport.com this involved "a minority of fans that were behaving unsportingly and tarnishing the reputation of the Spanish fans, who simply come to the track to follow the sport they love."

Asked about the situation, a McLaren spokesman told autosport.com: "Vodafone McLaren Mercedes has raced and tested on Spanish circuits for many years, and everyone connected with the team regards Spain and the Spanish people with great affection, Lewis included."
Ik vind het nog steeds zooo triest, he.
McLaren is na -onder andere- de Ferrari Schumi / Barichello debacles het enige team geweest dat openlijk een gelijke rijders campagne voerde (nadat de FIA het specifiek verbood om een voorkeurs strategie te hanteren). En wat is nu de situatie?
- Alonso roept trots dat hij de absolute nummer 1 is binnen Renault
- Bernie roept dat McLaren fout was niet Lewis het kampioenschap te laten winnen
- Max roept dat het allemaal wel meevalt achter en roept op tot vrede (van de oorlog die hij is begonnen)
- Spanje roept dat het fout was dat McLaren Alonso niet als God behandelde
- Barrichello roept dat hij nog steeds gelooft in een WK
- Nelsinho roept dat hij het accepteert dat hij de Nr.2 is
- Heikki roept dat hij nu eindelijk met gelijke kans mag strijden
- en Fisi rijdt F1ndia naar de middenmoot

Zo ongelovelijk hypokriet allemaal.
Calm down, please!
pi_56480764
quote:
Op zaterdag 2 februari 2008 14:14 schreef Ared het volgende:
of misschien was die Spyker van eind vorig jaar gewoon helemaal geen slechte auto, maar zijn Albers en Sutil minder grote talenten dan veel mensen denken...
Heb jij Albers eind vorig jaar daarin zien rijden dan?

Waarom zit ik in godsnaam Albers te verdedigen
Where facts are few, experts are many.
pi_56481411
nee, maar Sutil wordt als groot talent gezien omdat hij "de fantastische" Albers aankon. Maar als Albers minder goed is dan mensen denken is die prestatie van Sutil misschien ook wel minder goed dan mensen denken en had die Spyker van eind vorig jaar met een coureur als Fisichella wel richting punten kunnen rijden.
Misschien, als, had kunnen... we zullen meer weten na een paar duels Fisi-Sutil.
pi_56481768
quote:
Op zaterdag 2 februari 2008 14:22 schreef sasquatsch het volgende:
Force !ndia is het enige team dat wezenlijk sneller is dan tijdens de kwalificatie van de afgelopen GP. De anderen zijn allemaal tienden van seconden langzamer.

En te zien aan de tijden van vandaag is FI weer vele malen langzamer. Dus vraag ik me af of die auto van Fisi wel helemaal legaal was.
[ code verwijderd ]
Williams is nog niet helemaal op dreef na dat ongeluk met de wagen zo te zien.
pi_56482649
quote:
BMW sign Klien and Asmer as test drivers

BMW Sauber have decided to take on board two test drivers for the 2008 season, with former Formula One driver Christian Klien appointed the team's test and reserve driver, while Marko Asmer has joined as their second junior test driver.

Klien raced for Jaguar Racing and then Red Bull Racing in the 2005 and 2006 seasons, and joins BMW after a year at Honda as their test driver. Asmer is the reigning British F3 champion.

"We wanted a third driver with Formula One racing experience, as well as an up-and-coming young driver for us to train up to Formula One level," said BMW motorsport director Mario Theissen.

"With Christian we have signed on a driver who is familiar with the format of a Grand Prix weekend and can step into the breach right away should one of our team drivers have to back out.

"Marko has driven our car four times since December 4th and has made steady progress. He has worked in a concentrated, focused and calm fashion. The feedback from the engineers bears positive testimony to him, and the chemistry between him and the team is right as well."

Austrian Klien, who raced in Formula BMW in 1999, said his new position with BMW Sauber was "a bit of a homecoming".

"I'm really pleased that I will be part of the team in 2008 and continue to be involved in Formula One," the 25-year-old said.

Estonian Asmer added: "I always hoped for an opportunity to get into Formula One. Naturally I did everything I could to avoid any mistakes and to do a good job. I learnt a lot while driving in the tests at Jerez and Valencia, but also as a spectator and observer.

"I was given a very friendly welcome and got on just fine. I feel good in the BMW Sauber F1 Team and I'm very grateful to be a part of it now."
Bron
pi_56482888
quote:
Op zaterdag 2 februari 2008 15:25 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Ik vind het nog steeds zooo triest, he.
McLaren is na -onder andere- de Ferrari Schumi / Barichello debacles het enige team geweest dat openlijk een gelijke rijders campagne voerde (nadat de FIA het specifiek verbood om een voorkeurs strategie te hanteren). En wat is nu de situatie?
- Alonso roept trots dat hij de absolute nummer 1 is binnen Renault
- Bernie roept dat McLaren fout was niet Lewis het kampioenschap te laten winnen
- Max roept dat het allemaal wel meevalt achter en roept op tot vrede (van de oorlog die hij is begonnen)
- Spanje roept dat het fout was dat McLaren Alonso niet als God behandelde
- Barrichello roept dat hij nog steeds gelooft in een WK
- Nelsinho roept dat hij het accepteert dat hij de Nr.2 is
- Heikki roept dat hij nu eindelijk met gelijke kans mag strijden
- en Fisi rijdt F1ndia naar de middenmoot

Zo ongelovelijk hypokriet allemaal.
-Button gelooft serieus dat ie in 2009 kan strijden om de wereldtitel

Die was je nog vergeten
pi_56482919
quote:
Op zaterdag 2 februari 2008 16:03 schreef Atreidez het volgende:


Waarom zit ik in godsnaam Albers te verdedigen
Ik vroeg het me ook al af
pi_56483221
Uiteindelijke testtijden van vandaag:
pi_56484474
quote:
Williams abandon Barcelona test

Williams have abandoned this weekend's test at Barcelona in Spain a day early after failing to completely resolve the wing problems that have marred their running.

Kazuki Nakajima plunged off the track at the first corner on the first morning of the test on Friday after suffering a front wing failure, which was the result of a cracked front wing mounting stay.

The team flew new parts to the test this morning in Frank Williams's private jet but, despite completing a full day of running, the team did not feel that they had completely resolved the front wing problem.

They have therefore decided to pack up early and will return to their Grove factory so they can work on a full solution for next week's test at Jerez in Spain.

Technical director Sam Michael said that he was confident the issues would be solved back at the factory prior to their next track action.

"We had some issues with the wing, which we could not resolve during this test at short notice," Michael told autosport.com. "We have decided to return to the factory, so we can put in place a solid solution for the Jerez test in a week's time."

The front wing problems come after an impressive early start to Williams' winter testing, with the FW30 having shown a clear step forward in pace over last year's car.

Nakajima admitted this weekend's events had been a disappointmen after the promise of Valencia, but was confident the issues would be sorted out.

"We had the modified wing but it was decided that we needed further modifications back at the factory, plus we had other mechanical issues we needed to look at," he told autosport.com.

"It was a 180 degree turn from the good test of Valencia. When I went out the first time (with the modified wing) it took a long time to warm up the tyres and there was not enough grip, and Nico also expressed the same views.

"I think we need to relook at the issues back in the UK and prepare for Jerez. It was an overnight preparation [to prepare this modified wing], so we need more time and data.

"Barcelona is a very high speed, bumpy track and this wing issue became apparent on this type of circuit. We will aim to be OK for Jerez."
Bron
pi_56487708
quote:
Op zaterdag 2 februari 2008 20:08 schreef ElmarO het volgende:

[..]

Bron
Ik hoop niet dat Williams nou weg gaat zakken, maar straks mee kan doen in de strijd om het podium.
pi_56488245
quote:
Op zaterdag 2 februari 2008 21:47 schreef HPoi het volgende:

[..]

Ik hoop niet dat Williams nou weg gaat zakken, maar straks mee kan doen in de strijd om het podium.
Ach, bij BMW Sauber hebben ze weer last van problemen met de balans. Verwacht niet dat dit ze ver zal terug werpen. Wat wel een rol zou kunnen gaan spelen is hun lagere budget in vergelijking met Renault en BMW Sauber. Al zegt dat ook niet alles getuige Honda en Toyota.

Vertaald stukje uit het Duitse Motor Sport Aktuell :
quote:
At BMW there will be substantial changes. For the first time BMWs problems have become public knowledge and they are rather grave. According to Rampf the car is A) extremely unstable during braking, B) understeering on the apex and C) oversteering at the exit. This is a combination of everything you wouldn't want to have. Under these conditions the lap times achieved in the test are almost good.
According to internal simulations the car should be 1.5 seconds quicker, we know the results. The car is extremely sensitive to changes in axle load. MSA writes that the real cause for the difficulties was surely more profound and that it was not a single problem.

The long runs show, how serious the situation at BMW is. According to MSA was only ranked 7th of the teams and on the same level as Toyota, Red Bull Racing and Scuderia Toro Rosso.
Rampf desperately and almost like a mantra states that it will be important what will happen in Australia and not what happened in Valencia.
  zondag 3 februari 2008 @ 11:55:00 #93
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_56496196
quote:
Ecclestone: "Melbourne waarschijnlijk weg na 2010"

Bernie Ecclestone heeft nog maar eens gewaarschuwd dat Melbourne er serieus rekening mee moet houden dat er na 2010, wanneer het huidige contract afloopt, geen Grand Prix meer zal worden verreden in de Australische stad. De Brit denkt dat de toekomst van de race alleen veilig is te stellen als de organisatie overgaat op het organiseren van nachtrace.


Tegen de Australische krant The Sunday Telegraph zei de Brit: "Misschien willen we helemaal niet in Australië zijn. Onze kosten zijn erg hoog en van de organisatie krijgen we minder geld dan bij andere races. Het is erg slecht voor ons. Er zijn veel plekken die een Formule 1-race willen en schijnbaar wil premier John Brumby van Victoria het niet. We kunnen hem en andere mensen dus blij maken."

Ecclestone wil niet onderhandelen over de toekomst van Melbourne. Het wordt of een nachtrace of niets. "Als we hier verder willen gaan, moeten we een nachtrace hebben. Dat is de enige optie."
Bernie flikker nou eens HONGARIJE eruit!

Helaas is de amusementswaarde van het circuit geen bepalende factor...
pi_56496749
Ecclestone weg na 2010!
pi_56496870
quote:
Op zondag 3 februari 2008 11:55 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

Bernie flikker nou eens HONGARIJE eruit!

Helaas is de amusementswaarde van het circuit geen bepalende factor...
Zonder het artikel te lezen kon ik alweer raden dat het om geld ging. Die man wordt wel erg voorspelbaar.

Voorlopige tijden van vandaag:
quote:
1. WEB 1'22.385 45
2. KOV 1'22.422 29
3. HAM 1'22.491 28
4. KUB 1'22.492 29
5. ALO 1'22.509 37
6. HEI 1'22.874 34
7. BOU 1'22.877 20
8. COU 1'22.889 30
9. PIQ 1'23.039 30
10. VET 1'23.232 30
11. BUT 1'23.822 31
12. SUT 1'23.996 50
13. BAR 1'24.484 27
Honda
  zondag 3 februari 2008 @ 12:32:04 #96
34586 kepler
No bounce, no play
pi_56496876
quote:
Op zondag 3 februari 2008 12:26 schreef HPoi het volgende:
Ecclestone weg na 2010!
hij gaat een keer dood natuurlijk...
The line is a dot to you!
pi_56503991
De tijden van vandaag:

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
Pos  Driver          Team                     Time      Laps
 1.  Webber          Red Bull-Renault    (B)  1:22.385   65
 2.  Kovalainen      McLaren-Mercedes    (B)  1:22.422   67
 3.  Hamilton        McLaren-Mercedes    (B)  1:22.459   92
 4.  Kubica          BMW-Sauber          (B)  1:22.492   83
 5.  Alonso          Renault             (B)  1:22.509   63
 6.  Heidfeld        BMW-Sauber          (B)  1:22.874   79
 7.  Bourdais        Toro Rosso-Ferrari  (B)  1:22.887   80
 8.  Coulthard       Red Bull-Renault    (B)  1:23.889   81
 9.  Piquet          Renault             (B)  1:23.039   64
10.  Vettel          Toro Rosso-Ferrari  (B)  1:23.232   74
11.  Barrichello     Honda               (B)  1:23.795   84
12.  Sutil           Force India-Ferrari (B)  1:23.800   86
13.  Button          Honda               (B)  1:23.808   85
pi_56504188
quote:
Op zondag 3 februari 2008 17:36 schreef ElmarO het volgende:
De tijden van vandaag:
[ code verwijderd ]
Honda weer in de pruts-zone!

Bourdais zit er lekker bij.
pi_56522962
Renault haalt Yamamoto als testcoureur
04 februari 2008
BRON: Klik!

Sakon Yamamoto is door Renault ingelijfd als test- en ontwikkelingscoureur voor 2008. De Japanner was vorig seizoen de vervanger van de ontslagen Christijan Albers bij Spyker en mag komend jaar Renault helpen in hun jacht op eerherstel.

"Ik ben heel blij om bij het team van Renault te werken", liet Yamamoto weten. "Het is een eer om deel uit te maken van een team dat kampioenschappen heeft gewonnen. Ik zal bijzonder veel leren en ik kijk uit naar het leveren van een bijdrage op iedere mogelijke manier."

Teambaas Flavio Briatore voegde toe: "We zijn blij om Sakon voor 2008 bij het team te halen. We hebben een behoorlijk agressief ontwikkelingsprogramma gepland voor dit seizoen en zijn Formule 1-ervaring zal erg van pas komen. "

Eerder werd Lucas di Grassi al bekendgemaakt al officiële testcoureur van Renault.
pi_56523019
FIA komt met zware sancties bij herhaling racisme
04 februari 2008
BRON: Klik!

De afgelopen testweek stond behalve in het testen van auto's ook in het teken van het gedrag van de Spaanse fans. De tribune tegenover de McLaren-garage moest zelfs worden afgesloten vanwege de ernstige aard van de beledigingen. Volgens de Spaanse krant Marca waren hierbij vooral de moeder en de huidskleur van Hamilton de belangrijkste onderwerpen. De FIA heeft nu laten weten dat er zeer zware sancties volgen indien herhaling volgt.

"De FIA is verbaasd en teleurgesteld over de manier waarop Lewis Hamilton beledigd is. Dit soort gedrag gaat volledig in tegen de principes waar de FIA in haar statuten voor staat en bij herhaling zal een zeer zware sanctie volgen," zo liet een FIA-woordvoerder aan Autosport weten.

Om wat voor sancties het precies gaat, is niet bekend, maar volgens het Britse tijdschrift kan het zover komen dat Barcelona haar Grand Prix geheel verliest, ondanks dat het contract vorig jaar tot en met 2016 werd verlengd. Aangezien er ook op de circuits van Valencia en Jerez erg veel wordt getest, zou de Spaanse autosportbond zelfs aangepakt kunnen worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')