Ferrari heeft een tijdje in het zwart wit geblokt geredenquote:Op donderdag 31 januari 2008 11:58 schreef NED het volgende:
Nouja, okay, Ferrari-rood, dat kent iedereen wel. Maar mij lijkt het ook wel eens wat om die F1 bak Ferrari-geel te maken voor een paar races.
[ afbeelding ]
Dat kleurtje zegmaar. Het hoeft toch niet altijd hetzelfde te zijn?
Tuurlijk...de BMW heeft een volledig witte motorkap, witte neus. De Honda dan weer grote groene oppervlakken, groene lijnen op de neus en fluorode lijnen onderaan de vleugels.quote:Op woensdag 30 januari 2008 12:06 schreef Ared het volgende:
[..]
dus jij denkt dat je deze twee auto's op volle snelheid op een tv scherm uit elkaar kunt houden?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
een paar jaar geleden bleek het al moeilijk te zijn om de McLaren en de Midland's uit elkaar te houden, terwijl ze stilstaand toch echt voor geen meter op elkaar leken.
Volgens mij gaan ze al uit van de overgangsregeling (compromis) dat SA en STR een (aangepast) klantenchassis mogen gebruiken en dat iedereen vanaf 2010 hun eigen auto;s moeten ontwerpen.quote:Op donderdag 31 januari 2008 14:35 schreef kriele het volgende:
[..]
Het is zo overduidelijk dat de SA een oud Honda chassis is. Dit zou toch niet mogen kunnen?
Jammer dat de livery niet is aangepast, maar het gaat natuurlijk om de veranderingen onderhuidsquote:Op donderdag 31 januari 2008 15:11 schreef Atreidez het volgende:
Renault heeft gepresenteerd ja
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Volgens mij niet, omdat dat niet mag nog. Om die reden doet Prodrive niet mee, want die wilden komend jaar geen auto ontwerpen. Over de toekomst daarna heb ik Richards nog nooit iets lezen zeggen.quote:Op donderdag 31 januari 2008 15:35 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Volgens mij gaan ze al uit van de overgangsregeling (compromis) dat SA en STR een (aangepast) klantenchassis mogen gebruiken en dat iedereen vanaf 2010 hun eigen auto;s moeten ontwerpen.
Onder die voorwaarde wilde Prodrive ook niet meedoen, want die willen helemaal geen auto ontwerpen.
Volgens mij waren dat geen officiele Ferrari inschrijvingen, maar inschrijvingen van Ferrari Noord Amerika. En reden de wagens rond in de Amerikaanse race kleuren wit met blauw.quote:Op donderdag 31 januari 2008 15:22 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Ferrari heeft een tijdje in het zwart wit geblokt gereden
Ze hebben bij RBR naar je geluisterd.quote:Op woensdag 30 januari 2008 04:23 schreef Automatic_Rock het volgende:
Honda
F1-auto's met gebochelde rug
quote:Op vrijdag 1 februari 2008 12:48 schreef Ared het volgende:
goh, recyclet Newey tegenwoordig al ideeën uit 1995?!?
[ afbeelding ]
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 | 1. Hamilton McLaren-Mercedes (B) 1:22.263 82 2. Alonso Renault (B) 1:22.889 61 3. Kubica BMW-Sauber (B) 1:22.983 65 4. Fisichella Force India-Ferrari (B) 1:23.015 98 5. Heidfeld BMW-Sauber (B) 1:23.270 52 6. Paffett McLaren-Mercedes (B) 1:23.349 45 7. Piquet Renault (B) 1:23.367 44 8. Vettel Toro Rosso-Ferrari (B) 1:23.387 89 9. Rosberg Williams-Toyota (B) 1:23.453 12 10. Coulthard Red Bull-Renault (B) 1:23.491 60 11. Webber Red Bull-Renault (B) 1:23.547 52 12. Bourdais Toro Rosso-Ferrari (B) 1:23.836 54 13. Nakajima Williams-Toyota (B) 1:23.955 35 14. Barrichello Honda (B) 1:24.125 53 15. Wurz Honda (B) 1:26.975 26 |
quote:Red Bull Racing duo Mark Webber and David Coulthard made the most of their new engine cover fin to set the 10th and 11th best times in their RB4s - with the drivers suffering a mechanical failure each to bring out a red flag.
Fisichella!quote:Op vrijdag 1 februari 2008 17:31 schreef ElmarO het volgende:
De tijden van vandaag op het circuit van Barcelona:
[ code verwijderd ]
[..]
Komen die coureurs allemaal uit België of staat die (B) ergens anders voor?quote:Op vrijdag 1 februari 2008 17:31 schreef ElmarO het volgende:
De tijden van vandaag op het circuit van Barcelona:
[ code verwijderd ]
[..]
Staat voor Bridgestone.quote:Op vrijdag 1 februari 2008 18:43 schreef buitenbeentje het volgende:
[..]
Komen die coureurs allemaal uit België of staat die (B) ergens anders voor?
Inderdaad. En de betrouwbaarheid bij RBR is weer als vanouds.quote:Op vrijdag 1 februari 2008 18:38 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[ afbeelding ]
Honda idd weer lekker op weg vandaag...
Je leest vaak dat coureurs de eerste kilometers al een aardig beeld krijgen hoe het seizoen gaat verlopen.
Dat biedt weinig perspectief voor Honda.
Dat dacht ik al. Wel een beetje overbodig om erbij te melden op welk merk dat ze reden vind je zelf ook niet?quote:
Fisichella is om de één of andere reden beter in wagens die in de subtop of lager rondrijden. Is denk ik omdat er daar minder druk op staat en hij vrijer rond kan rijden. Overigens rijdt Alonso al met de nieuwe R28.quote:Op zaterdag 2 februari 2008 01:08 schreef NED het volgende:
En vergeet niet Alonso, die rijd nu gewoon weer vooraan mee lijkt het.
Hoe kan het toch dat Fisico vorig jaar geen deuk in een pakje boter reed en nu notabene met een knakenbak eersteklas de vierde tijd zet en dat Alonso met de ge-upgrade versie van die flutrenault van vorig jaar gewoon weer vooraan te vinden is?
Misschien ligt de ene auto de ene coureur beter dan de andere ofzo
Is naar mijn idee ook vrij overbodig om het te melden, maar het zal wel een reden hebben.quote:Op zaterdag 2 februari 2008 01:11 schreef NED het volgende:
[..]
Dat dacht ik al. Wel een beetje overbodig om erbij te melden op welk merk dat ze reden vind je zelf ook niet?
Dat ze erbij zetten welke compound kan ik nog inkomen, maar iedereen weet toch inmiddels wel dat dat Michelinmannetje niet meer meedoet in de F1?![]()
Ik heb het al eerder gezegt, maar Fisico is heel goed in het besturen van rampenbakken. Hij laat daarin altijd wat moois zien. In topauto's besturen is ie ook goed, maar het lijkt wel of hij daardoor minder gemotiveerd is zijn best te doen. Een potje sturen in een rampenbak ligt hem gewoon beter!!quote:Op zaterdag 2 februari 2008 01:08 schreef NED het volgende:
En vergeet niet Alonso, die rijd nu gewoon weer vooraan mee lijkt het.
Hoe kan het toch dat Fisico vorig jaar geen deuk in een pakje boter reed en nu notabene met een knakenbak eersteklas de vierde tijd zet en dat Alonso met de ge-upgrade versie van die flutrenault van vorig jaar gewoon weer vooraan te vinden is?
Misschien ligt de ene auto de ene coureur beter dan de andere ofzo
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 | 1. S. Vettel Toro Rosso STR2 1:21.679 2. S. Bourdais Toro Rosso STR2 1:21.782 +0.103 42 pit 3. L. Hamilton McLaren MP4-23 1:22.387 +0.708 42 pit 4. H. Kovalainen McLaren MP4-23 1:22.616 +0.937 31 pit 5. R. Kubica BMW Sauber F1.08 1:22.833 +1.154 41 pit 6. F. Alonso Renault R28 1:23.001 +1.322 55 pit 7. N. Piquet Jr. Renault R28 1:23.002 +1.323 49 pit 8. M. Webber Red Bull Racing RB4 1:23.020 +1.341 53 pit 9. N. Heidfeld BMW Sauber F1.08 1:23.070 +1.391 35 pit 10. D. Coulthard Red Bull Racing RB4 1:23.322 +1.643 47 pit 11. J. Button Honda RA108 1:23.970 +2.291 16 pit 12. V. Liuzzi Force India F8-VII 1:24.650 +2.971 27 pit 13. N. Rosberg Williams FW30 1:25.982 +4.303 8 pit |
Ik vind het nog steeds zooo triest, he.quote:McLaren suffer the wrath of Spain
By Biranit Goren Saturday, February 2nd 2008, 13:54 GMT
Spanish bans with a banner mocking Lewis Hamilton at Valencia in preseason testingBarcelona circuit officials had to close the entrance to the spectators grandstand facing the McLaren garages today, after local fans were constantly howling abuse at the Woking outfit.
Spanish fans, believing their hero Fernando Alonso was treated unfairly by the team last year, have continually expressed their displeasure with McLaren both at Valencia and Barcelona in preseason testing.
This included shouting of profanity at Alonso's 2007 teammate Lewis Hamilton, hanging unflattering banners, and even throwing junk towards the McLaren cars as they left for the track.
Initially, the Barcelona track organisers sent security guards to the grandstands while McLaren team members did their best to ignore the abuse.
However today, following another escalation in the fans' behaviour, the team asked the track officials to shut down the entry to that specific grandstand in order to get on with their work undisturbed.
A source at the Barcelona circuit told autosport.com this involved "a minority of fans that were behaving unsportingly and tarnishing the reputation of the Spanish fans, who simply come to the track to follow the sport they love."
Asked about the situation, a McLaren spokesman told autosport.com: "Vodafone McLaren Mercedes has raced and tested on Spanish circuits for many years, and everyone connected with the team regards Spain and the Spanish people with great affection, Lewis included."
Heb jij Albers eind vorig jaar daarin zien rijden dan?quote:Op zaterdag 2 februari 2008 14:14 schreef Ared het volgende:
of misschien was die Spyker van eind vorig jaar gewoon helemaal geen slechte auto, maar zijn Albers en Sutil minder grote talenten dan veel mensen denken...
Williams is nog niet helemaal op dreef na dat ongeluk met de wagen zo te zien.quote:Op zaterdag 2 februari 2008 14:22 schreef sasquatsch het volgende:
Force !ndia is het enige team dat wezenlijk sneller is dan tijdens de kwalificatie van de afgelopen GP. De anderen zijn allemaal tienden van seconden langzamer.
En te zien aan de tijden van vandaag is FI weer vele malen langzamer. Dus vraag ik me af of die auto van Fisi wel helemaal legaal was.
[ code verwijderd ]
Bronquote:BMW sign Klien and Asmer as test drivers
BMW Sauber have decided to take on board two test drivers for the 2008 season, with former Formula One driver Christian Klien appointed the team's test and reserve driver, while Marko Asmer has joined as their second junior test driver.
Klien raced for Jaguar Racing and then Red Bull Racing in the 2005 and 2006 seasons, and joins BMW after a year at Honda as their test driver. Asmer is the reigning British F3 champion.
"We wanted a third driver with Formula One racing experience, as well as an up-and-coming young driver for us to train up to Formula One level," said BMW motorsport director Mario Theissen.
"With Christian we have signed on a driver who is familiar with the format of a Grand Prix weekend and can step into the breach right away should one of our team drivers have to back out.
"Marko has driven our car four times since December 4th and has made steady progress. He has worked in a concentrated, focused and calm fashion. The feedback from the engineers bears positive testimony to him, and the chemistry between him and the team is right as well."
Austrian Klien, who raced in Formula BMW in 1999, said his new position with BMW Sauber was "a bit of a homecoming".
"I'm really pleased that I will be part of the team in 2008 and continue to be involved in Formula One," the 25-year-old said.
Estonian Asmer added: "I always hoped for an opportunity to get into Formula One. Naturally I did everything I could to avoid any mistakes and to do a good job. I learnt a lot while driving in the tests at Jerez and Valencia, but also as a spectator and observer.
"I was given a very friendly welcome and got on just fine. I feel good in the BMW Sauber F1 Team and I'm very grateful to be a part of it now."
-Button gelooft serieus dat ie in 2009 kan strijden om de wereldtitelquote:Op zaterdag 2 februari 2008 15:25 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Ik vind het nog steeds zooo triest, he.
McLaren is na -onder andere- de Ferrari Schumi / Barichello debacles het enige team geweest dat openlijk een gelijke rijders campagne voerde (nadat de FIA het specifiek verbood om een voorkeurs strategie te hanteren). En wat is nu de situatie?
- Alonso roept trots dat hij de absolute nummer 1 is binnen Renault
- Bernie roept dat McLaren fout was niet Lewis het kampioenschap te laten winnen
- Max roept dat het allemaal wel meevalt achter en roept op tot vrede (van de oorlog die hij is begonnen)
- Spanje roept dat het fout was dat McLaren Alonso niet als God behandelde
- Barrichello roept dat hij nog steeds gelooft in een WK
- Nelsinho roept dat hij het accepteert dat hij de Nr.2 is
- Heikki roept dat hij nu eindelijk met gelijke kans mag strijden
- en Fisi rijdt F1ndia naar de middenmoot
Zo ongelovelijk hypokriet allemaal.
Ik vroeg het me ook al afquote:Op zaterdag 2 februari 2008 16:03 schreef Atreidez het volgende:
Waarom zit ik in godsnaam Albers te verdedigen
Bronquote:Williams abandon Barcelona test
Williams have abandoned this weekend's test at Barcelona in Spain a day early after failing to completely resolve the wing problems that have marred their running.
Kazuki Nakajima plunged off the track at the first corner on the first morning of the test on Friday after suffering a front wing failure, which was the result of a cracked front wing mounting stay.
The team flew new parts to the test this morning in Frank Williams's private jet but, despite completing a full day of running, the team did not feel that they had completely resolved the front wing problem.
They have therefore decided to pack up early and will return to their Grove factory so they can work on a full solution for next week's test at Jerez in Spain.
Technical director Sam Michael said that he was confident the issues would be solved back at the factory prior to their next track action.
"We had some issues with the wing, which we could not resolve during this test at short notice," Michael told autosport.com. "We have decided to return to the factory, so we can put in place a solid solution for the Jerez test in a week's time."
The front wing problems come after an impressive early start to Williams' winter testing, with the FW30 having shown a clear step forward in pace over last year's car.
Nakajima admitted this weekend's events had been a disappointmen after the promise of Valencia, but was confident the issues would be sorted out.
"We had the modified wing but it was decided that we needed further modifications back at the factory, plus we had other mechanical issues we needed to look at," he told autosport.com.
"It was a 180 degree turn from the good test of Valencia. When I went out the first time (with the modified wing) it took a long time to warm up the tyres and there was not enough grip, and Nico also expressed the same views.
"I think we need to relook at the issues back in the UK and prepare for Jerez. It was an overnight preparation [to prepare this modified wing], so we need more time and data.
"Barcelona is a very high speed, bumpy track and this wing issue became apparent on this type of circuit. We will aim to be OK for Jerez."
Ik hoop niet dat Williams nou weg gaat zakken, maar straks mee kan doen in de strijd om het podium.quote:
Ach, bij BMW Sauber hebben ze weer last van problemen met de balans. Verwacht niet dat dit ze ver zal terug werpen. Wat wel een rol zou kunnen gaan spelen is hun lagere budget in vergelijking met Renault en BMW Sauber. Al zegt dat ook niet alles getuige Honda en Toyota.quote:Op zaterdag 2 februari 2008 21:47 schreef HPoi het volgende:
[..]
Ik hoop niet dat Williams nou weg gaat zakken, maar straks mee kan doen in de strijd om het podium.
quote:At BMW there will be substantial changes. For the first time BMWs problems have become public knowledge and they are rather grave. According to Rampf the car is A) extremely unstable during braking, B) understeering on the apex and C) oversteering at the exit. This is a combination of everything you wouldn't want to have. Under these conditions the lap times achieved in the test are almost good.
According to internal simulations the car should be 1.5 seconds quicker, we know the results. The car is extremely sensitive to changes in axle load. MSA writes that the real cause for the difficulties was surely more profound and that it was not a single problem.
The long runs show, how serious the situation at BMW is. According to MSA was only ranked 7th of the teams and on the same level as Toyota, Red Bull Racing and Scuderia Toro Rosso.
Rampf desperately and almost like a mantra states that it will be important what will happen in Australia and not what happened in Valencia.
Bernie flikker nou eens HONGARIJE eruit!quote:Ecclestone: "Melbourne waarschijnlijk weg na 2010"
Bernie Ecclestone heeft nog maar eens gewaarschuwd dat Melbourne er serieus rekening mee moet houden dat er na 2010, wanneer het huidige contract afloopt, geen Grand Prix meer zal worden verreden in de Australische stad. De Brit denkt dat de toekomst van de race alleen veilig is te stellen als de organisatie overgaat op het organiseren van nachtrace.
Tegen de Australische krant The Sunday Telegraph zei de Brit: "Misschien willen we helemaal niet in Australië zijn. Onze kosten zijn erg hoog en van de organisatie krijgen we minder geld dan bij andere races. Het is erg slecht voor ons. Er zijn veel plekken die een Formule 1-race willen en schijnbaar wil premier John Brumby van Victoria het niet. We kunnen hem en andere mensen dus blij maken."
Ecclestone wil niet onderhandelen over de toekomst van Melbourne. Het wordt of een nachtrace of niets. "Als we hier verder willen gaan, moeten we een nachtrace hebben. Dat is de enige optie."
Zonder het artikel te lezen kon ik alweer raden dat het om geld ging. Die man wordt wel erg voorspelbaar.quote:Op zondag 3 februari 2008 11:55 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Bernie flikker nou eens HONGARIJE eruit!
Helaas is de amusementswaarde van het circuit geen bepalende factor...
Hondaquote:1. WEB 1'22.385 45
2. KOV 1'22.422 29
3. HAM 1'22.491 28
4. KUB 1'22.492 29
5. ALO 1'22.509 37
6. HEI 1'22.874 34
7. BOU 1'22.877 20
8. COU 1'22.889 30
9. PIQ 1'23.039 30
10. VET 1'23.232 30
11. BUT 1'23.822 31
12. SUT 1'23.996 50
13. BAR 1'24.484 27
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 | 1. Webber Red Bull-Renault (B) 1:22.385 65 2. Kovalainen McLaren-Mercedes (B) 1:22.422 67 3. Hamilton McLaren-Mercedes (B) 1:22.459 92 4. Kubica BMW-Sauber (B) 1:22.492 83 5. Alonso Renault (B) 1:22.509 63 6. Heidfeld BMW-Sauber (B) 1:22.874 79 7. Bourdais Toro Rosso-Ferrari (B) 1:22.887 80 8. Coulthard Red Bull-Renault (B) 1:23.889 81 9. Piquet Renault (B) 1:23.039 64 10. Vettel Toro Rosso-Ferrari (B) 1:23.232 74 11. Barrichello Honda (B) 1:23.795 84 12. Sutil Force India-Ferrari (B) 1:23.800 86 13. Button Honda (B) 1:23.808 85 |
Honda weer in de pruts-zone!quote:Op zondag 3 februari 2008 17:36 schreef ElmarO het volgende:
De tijden van vandaag:
[ code verwijderd ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |