abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56429954
Nouja, okay, Ferrari-rood, dat kent iedereen wel. Maar mij lijkt het ook wel eens wat om die F1 bak Ferrari-geel te maken voor een paar races.



Dat kleurtje zegmaar. Het hoeft toch niet altijd hetzelfde te zijn?
pi_56430890
Is het toch ook niet? De ene keer is het scharlaken-rood, dan is het Marlboro-rood, vorig jaar was het metallic-rood, Monza 2001 hadden ze een zwarte neus, begin jaren 90 hadden ze een witte band op de motorkap, kleur van de vleugels is wit, rood en zwart geweest. Bargeboards waren een paar jaar geleden nog wit. Maar een echte niet-rode Ferrari gaan we pas weer zien als customer cars worden toegestaan, ben ik bang.
pi_56431475
Ja nouja, je snapt wat ik bedoel

Overigens vond ik het rood van afgelopen seizoen een hele mooie kleur
pi_56433567
Nieuwe Super Aguri?

Where facts are few, experts are many.
pi_56433919
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 14:20 schreef Atreidez het volgende:
Nieuwe Super Aguri?

[ afbeelding ]
Het is zo overduidelijk dat de SA een oud Honda chassis is. Dit zou toch niet mogen kunnen?
pi_56434298
Is er nog niets bekend van Renault? Die hebben vandaag toch de presentatie?
pi_56434827
Renault heeft gepresenteerd ja



Where facts are few, experts are many.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 31 januari 2008 @ 15:22:52 #58
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_56435116
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 11:58 schreef NED het volgende:
Nouja, okay, Ferrari-rood, dat kent iedereen wel. Maar mij lijkt het ook wel eens wat om die F1 bak Ferrari-geel te maken voor een paar races.

[ afbeelding ]

Dat kleurtje zegmaar. Het hoeft toch niet altijd hetzelfde te zijn?
Ferrari heeft een tijdje in het zwart wit geblokt gereden
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_56435254
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 12:06 schreef Ared het volgende:

[..]

dus jij denkt dat je deze twee auto's op volle snelheid op een tv scherm uit elkaar kunt houden?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
een paar jaar geleden bleek het al moeilijk te zijn om de McLaren en de Midland's uit elkaar te houden, terwijl ze stilstaand toch echt voor geen meter op elkaar leken.
Tuurlijk...de BMW heeft een volledig witte motorkap, witte neus. De Honda dan weer grote groene oppervlakken, groene lijnen op de neus en fluorode lijnen onderaan de vleugels.

Trouwens, van iets hoger gezien - het meest voorkomende perspectief tijdens een race - is het verschil nog een pak duidelijker:



88mph
pi_56435483
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 14:35 schreef kriele het volgende:

[..]

Het is zo overduidelijk dat de SA een oud Honda chassis is. Dit zou toch niet mogen kunnen?
Volgens mij gaan ze al uit van de overgangsregeling (compromis) dat SA en STR een (aangepast) klantenchassis mogen gebruiken en dat iedereen vanaf 2010 hun eigen auto;s moeten ontwerpen.

Onder die voorwaarde wilde Prodrive ook niet meedoen, want die willen helemaal geen auto ontwerpen.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_56435484
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 15:11 schreef Atreidez het volgende:
Renault heeft gepresenteerd ja

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Jammer dat de livery niet is aangepast, maar het gaat natuurlijk om de veranderingen onderhuids
  donderdag 31 januari 2008 @ 15:45:38 #62
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_56435821
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 15:35 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Volgens mij gaan ze al uit van de overgangsregeling (compromis) dat SA en STR een (aangepast) klantenchassis mogen gebruiken en dat iedereen vanaf 2010 hun eigen auto;s moeten ontwerpen.

Onder die voorwaarde wilde Prodrive ook niet meedoen, want die willen helemaal geen auto ontwerpen.
Volgens mij niet, omdat dat niet mag nog. Om die reden doet Prodrive niet mee, want die wilden komend jaar geen auto ontwerpen. Over de toekomst daarna heb ik Richards nog nooit iets lezen zeggen.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  donderdag 31 januari 2008 @ 15:48:00 #63
179034 Bernard0s
Nulla Tenaci Invia Est Via
pi_56435879
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 12:30 schreef NED het volgende:

[..]

Dat hoopt ie zelf al jaren
Dat doet hij al jaren m.u.v. 2007.
Nulla Tenaci Invia Est Via
pi_56451441
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 15:22 schreef rubbereend het volgende:

[..]

Ferrari heeft een tijdje in het zwart wit geblokt gereden
Volgens mij waren dat geen officiele Ferrari inschrijvingen, maar inschrijvingen van Ferrari Noord Amerika. En reden de wagens rond in de Amerikaanse race kleuren wit met blauw.

The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_56452604
Toen kon je nog lekker dichtbij zitten
Where facts are few, experts are many.
pi_56455815


Leuk.
88mph
pi_56455895
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 04:23 schreef Automatic_Rock het volgende:
Honda

F1-auto's met gebochelde rug
Ze hebben bij RBR naar je geluisterd.



En ja, zo rijden ze vandaag dus echt rond.
pi_56456294
goh, recyclet Newey tegenwoordig al ideeën uit 1995?!?



[ Bericht 0% gewijzigd door Ared op 01-02-2008 12:54:56 ]
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 1 februari 2008 @ 13:33:18 #69
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_56457331
quote:
Op vrijdag 1 februari 2008 12:48 schreef Ared het volgende:
goh, recyclet Newey tegenwoordig al ideeën uit 1995?!?

[ afbeelding ]
ja dat was ook echt succesvol lijkt me slim om uit dat jaar je ideeën te halen
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_56462589
De tijden van vandaag op het circuit van Barcelona:

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
Pos  Driver        Team                      Time      Laps
 1.  Hamilton      McLaren-Mercedes     (B)  1:22.263   82
 2.  Alonso        Renault              (B)  1:22.889   61
 3.  Kubica        BMW-Sauber           (B)  1:22.983   65
 4.  Fisichella    Force India-Ferrari  (B)  1:23.015   98
 5.  Heidfeld      BMW-Sauber           (B)  1:23.270   52
 6.  Paffett       McLaren-Mercedes     (B)  1:23.349   45
 7.  Piquet        Renault              (B)  1:23.367   44
 8.  Vettel        Toro Rosso-Ferrari   (B)  1:23.387   89
 9.  Rosberg       Williams-Toyota      (B)  1:23.453   12
10.  Coulthard     Red Bull-Renault     (B)  1:23.491   60
11.  Webber        Red Bull-Renault     (B)  1:23.547   52
12.  Bourdais      Toro Rosso-Ferrari   (B)  1:23.836   54
13.  Nakajima      Williams-Toyota      (B)  1:23.955   35
14.  Barrichello   Honda                (B)  1:24.125   53
15.  Wurz          Honda                (B)  1:26.975   26
quote:
Red Bull Racing duo Mark Webber and David Coulthard made the most of their new engine cover fin to set the 10th and 11th best times in their RB4s - with the drivers suffering a mechanical failure each to bring out a red flag.
pi_56462708
quote:
Op vrijdag 1 februari 2008 17:31 schreef ElmarO het volgende:
De tijden van vandaag op het circuit van Barcelona:
[ code verwijderd ]

[..]

Fisichella!

Honda zoals gewoonlijk weer bagger!!!!!
  vrijdag 1 februari 2008 @ 18:38:58 #72
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_56463871



Honda idd weer lekker op weg vandaag...

Je leest vaak dat coureurs de eerste kilometers al een aardig beeld krijgen hoe het seizoen gaat verlopen.
Dat biedt weinig perspectief voor Honda.
pi_56463961
quote:
Op vrijdag 1 februari 2008 17:31 schreef ElmarO het volgende:
De tijden van vandaag op het circuit van Barcelona:
[ code verwijderd ]

[..]

Komen die coureurs allemaal uit België of staat die (B) ergens anders voor?
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
pi_56463992
quote:
Op vrijdag 1 februari 2008 18:43 schreef buitenbeentje het volgende:

[..]

Komen die coureurs allemaal uit België of staat die (B) ergens anders voor?
Staat voor Bridgestone.
quote:
Op vrijdag 1 februari 2008 18:38 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[ afbeelding ]


Honda idd weer lekker op weg vandaag...

Je leest vaak dat coureurs de eerste kilometers al een aardig beeld krijgen hoe het seizoen gaat verlopen.
Dat biedt weinig perspectief voor Honda.
Inderdaad. En de betrouwbaarheid bij RBR is weer als vanouds.



En daar zal het bij Honda voorlopig ook wel bij blijven.
  vrijdag 1 februari 2008 @ 20:39:45 #75
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_56466379
Fisichella
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_56472748
En vergeet niet Alonso, die rijd nu gewoon weer vooraan mee lijkt het.
Hoe kan het toch dat Fisico vorig jaar geen deuk in een pakje boter reed en nu notabene met een knakenbak eersteklas de vierde tijd zet en dat Alonso met de ge-upgrade versie van die flutrenault van vorig jaar gewoon weer vooraan te vinden is?

Misschien ligt de ene auto de ene coureur beter dan de andere ofzo
pi_56472796
quote:
Op vrijdag 1 februari 2008 18:44 schreef ElmarO het volgende:
Staat voor Bridgestone.
Dat dacht ik al. Wel een beetje overbodig om erbij te melden op welk merk dat ze reden vind je zelf ook niet?

Dat ze erbij zetten welke compound kan ik nog inkomen, maar iedereen weet toch inmiddels wel dat dat Michelinmannetje niet meer meedoet in de F1?
pi_56475449
quote:
Op zaterdag 2 februari 2008 01:08 schreef NED het volgende:
En vergeet niet Alonso, die rijd nu gewoon weer vooraan mee lijkt het.
Hoe kan het toch dat Fisico vorig jaar geen deuk in een pakje boter reed en nu notabene met een knakenbak eersteklas de vierde tijd zet en dat Alonso met de ge-upgrade versie van die flutrenault van vorig jaar gewoon weer vooraan te vinden is?

Misschien ligt de ene auto de ene coureur beter dan de andere ofzo
Fisichella is om de één of andere reden beter in wagens die in de subtop of lager rondrijden. Is denk ik omdat er daar minder druk op staat en hij vrijer rond kan rijden. Overigens rijdt Alonso al met de nieuwe R28.
quote:
Op zaterdag 2 februari 2008 01:11 schreef NED het volgende:

[..]

Dat dacht ik al. Wel een beetje overbodig om erbij te melden op welk merk dat ze reden vind je zelf ook niet?

Dat ze erbij zetten welke compound kan ik nog inkomen, maar iedereen weet toch inmiddels wel dat dat Michelinmannetje niet meer meedoet in de F1?
Is naar mijn idee ook vrij overbodig om het te melden, maar het zal wel een reden hebben.
pi_56478502
quote:
Op zaterdag 2 februari 2008 01:08 schreef NED het volgende:
En vergeet niet Alonso, die rijd nu gewoon weer vooraan mee lijkt het.
Hoe kan het toch dat Fisico vorig jaar geen deuk in een pakje boter reed en nu notabene met een knakenbak eersteklas de vierde tijd zet en dat Alonso met de ge-upgrade versie van die flutrenault van vorig jaar gewoon weer vooraan te vinden is?

Misschien ligt de ene auto de ene coureur beter dan de andere ofzo
Ik heb het al eerder gezegt, maar Fisico is heel goed in het besturen van rampenbakken. Hij laat daarin altijd wat moois zien. In topauto's besturen is ie ook goed, maar het lijkt wel of hij daardoor minder gemotiveerd is zijn best te doen. Een potje sturen in een rampenbak ligt hem gewoon beter!!
pi_56478944
of misschien was die Spyker van eind vorig jaar gewoon helemaal geen slechte auto, maar zijn Albers en Sutil minder grote talenten dan veel mensen denken...
pi_56479059
Force !ndia is het enige team dat wezenlijk sneller is dan tijdens de kwalificatie van de afgelopen GP. De anderen zijn allemaal tienden van seconden langzamer.

En te zien aan de tijden van vandaag is FI weer vele malen langzamer. Dus vraag ik me af of die auto van Fisi wel helemaal legaal was.

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
     coureur        wagen                tijd      verschil  
1.    S. Vettel     Toro Rosso STR2      1:21.679 
2.    S. Bourdais   Toro Rosso STR2      1:21.782  +0.103  42   pit
3.    L. Hamilton   McLaren MP4-23       1:22.387  +0.708  42   pit
4.    H. Kovalainen McLaren MP4-23       1:22.616  +0.937  31   pit
5.    R. Kubica     BMW Sauber F1.08     1:22.833  +1.154  41   pit
6.    F. Alonso     Renault R28          1:23.001  +1.322  55   pit
7.    N. Piquet Jr. Renault R28          1:23.002  +1.323  49   pit
8.    M. Webber     Red Bull Racing RB4  1:23.020  +1.341  53   pit
9.    N. Heidfeld   BMW Sauber F1.08     1:23.070  +1.391  35   pit
10.   D. Coulthard  Red Bull Racing RB4  1:23.322  +1.643  47   pit
11.   J. Button     Honda RA108          1:23.970  +2.291  16   pit
12.   V. Liuzzi     Force India F8-VII   1:24.650  +2.971  27   pit
13.   N. Rosberg    Williams FW30        1:25.982  +4.303  8    pit
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_56480149
quote:
McLaren suffer the wrath of Spain
By Biranit Goren Saturday, February 2nd 2008, 13:54 GMT



Spanish bans with a banner mocking Lewis Hamilton at Valencia in preseason testingBarcelona circuit officials had to close the entrance to the spectators grandstand facing the McLaren garages today, after local fans were constantly howling abuse at the Woking outfit.

Spanish fans, believing their hero Fernando Alonso was treated unfairly by the team last year, have continually expressed their displeasure with McLaren both at Valencia and Barcelona in preseason testing.

This included shouting of profanity at Alonso's 2007 teammate Lewis Hamilton, hanging unflattering banners, and even throwing junk towards the McLaren cars as they left for the track.

Initially, the Barcelona track organisers sent security guards to the grandstands while McLaren team members did their best to ignore the abuse.

However today, following another escalation in the fans' behaviour, the team asked the track officials to shut down the entry to that specific grandstand in order to get on with their work undisturbed.

A source at the Barcelona circuit told autosport.com this involved "a minority of fans that were behaving unsportingly and tarnishing the reputation of the Spanish fans, who simply come to the track to follow the sport they love."

Asked about the situation, a McLaren spokesman told autosport.com: "Vodafone McLaren Mercedes has raced and tested on Spanish circuits for many years, and everyone connected with the team regards Spain and the Spanish people with great affection, Lewis included."
Ik vind het nog steeds zooo triest, he.
McLaren is na -onder andere- de Ferrari Schumi / Barichello debacles het enige team geweest dat openlijk een gelijke rijders campagne voerde (nadat de FIA het specifiek verbood om een voorkeurs strategie te hanteren). En wat is nu de situatie?
- Alonso roept trots dat hij de absolute nummer 1 is binnen Renault
- Bernie roept dat McLaren fout was niet Lewis het kampioenschap te laten winnen
- Max roept dat het allemaal wel meevalt achter en roept op tot vrede (van de oorlog die hij is begonnen)
- Spanje roept dat het fout was dat McLaren Alonso niet als God behandelde
- Barrichello roept dat hij nog steeds gelooft in een WK
- Nelsinho roept dat hij het accepteert dat hij de Nr.2 is
- Heikki roept dat hij nu eindelijk met gelijke kans mag strijden
- en Fisi rijdt F1ndia naar de middenmoot

Zo ongelovelijk hypokriet allemaal.
Calm down, please!
pi_56480764
quote:
Op zaterdag 2 februari 2008 14:14 schreef Ared het volgende:
of misschien was die Spyker van eind vorig jaar gewoon helemaal geen slechte auto, maar zijn Albers en Sutil minder grote talenten dan veel mensen denken...
Heb jij Albers eind vorig jaar daarin zien rijden dan?

Waarom zit ik in godsnaam Albers te verdedigen
Where facts are few, experts are many.
pi_56481411
nee, maar Sutil wordt als groot talent gezien omdat hij "de fantastische" Albers aankon. Maar als Albers minder goed is dan mensen denken is die prestatie van Sutil misschien ook wel minder goed dan mensen denken en had die Spyker van eind vorig jaar met een coureur als Fisichella wel richting punten kunnen rijden.
Misschien, als, had kunnen... we zullen meer weten na een paar duels Fisi-Sutil.
pi_56481768
quote:
Op zaterdag 2 februari 2008 14:22 schreef sasquatsch het volgende:
Force !ndia is het enige team dat wezenlijk sneller is dan tijdens de kwalificatie van de afgelopen GP. De anderen zijn allemaal tienden van seconden langzamer.

En te zien aan de tijden van vandaag is FI weer vele malen langzamer. Dus vraag ik me af of die auto van Fisi wel helemaal legaal was.
[ code verwijderd ]
Williams is nog niet helemaal op dreef na dat ongeluk met de wagen zo te zien.
pi_56482649
quote:
BMW sign Klien and Asmer as test drivers

BMW Sauber have decided to take on board two test drivers for the 2008 season, with former Formula One driver Christian Klien appointed the team's test and reserve driver, while Marko Asmer has joined as their second junior test driver.

Klien raced for Jaguar Racing and then Red Bull Racing in the 2005 and 2006 seasons, and joins BMW after a year at Honda as their test driver. Asmer is the reigning British F3 champion.

"We wanted a third driver with Formula One racing experience, as well as an up-and-coming young driver for us to train up to Formula One level," said BMW motorsport director Mario Theissen.

"With Christian we have signed on a driver who is familiar with the format of a Grand Prix weekend and can step into the breach right away should one of our team drivers have to back out.

"Marko has driven our car four times since December 4th and has made steady progress. He has worked in a concentrated, focused and calm fashion. The feedback from the engineers bears positive testimony to him, and the chemistry between him and the team is right as well."

Austrian Klien, who raced in Formula BMW in 1999, said his new position with BMW Sauber was "a bit of a homecoming".

"I'm really pleased that I will be part of the team in 2008 and continue to be involved in Formula One," the 25-year-old said.

Estonian Asmer added: "I always hoped for an opportunity to get into Formula One. Naturally I did everything I could to avoid any mistakes and to do a good job. I learnt a lot while driving in the tests at Jerez and Valencia, but also as a spectator and observer.

"I was given a very friendly welcome and got on just fine. I feel good in the BMW Sauber F1 Team and I'm very grateful to be a part of it now."
Bron
pi_56482888
quote:
Op zaterdag 2 februari 2008 15:25 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Ik vind het nog steeds zooo triest, he.
McLaren is na -onder andere- de Ferrari Schumi / Barichello debacles het enige team geweest dat openlijk een gelijke rijders campagne voerde (nadat de FIA het specifiek verbood om een voorkeurs strategie te hanteren). En wat is nu de situatie?
- Alonso roept trots dat hij de absolute nummer 1 is binnen Renault
- Bernie roept dat McLaren fout was niet Lewis het kampioenschap te laten winnen
- Max roept dat het allemaal wel meevalt achter en roept op tot vrede (van de oorlog die hij is begonnen)
- Spanje roept dat het fout was dat McLaren Alonso niet als God behandelde
- Barrichello roept dat hij nog steeds gelooft in een WK
- Nelsinho roept dat hij het accepteert dat hij de Nr.2 is
- Heikki roept dat hij nu eindelijk met gelijke kans mag strijden
- en Fisi rijdt F1ndia naar de middenmoot

Zo ongelovelijk hypokriet allemaal.
-Button gelooft serieus dat ie in 2009 kan strijden om de wereldtitel

Die was je nog vergeten
pi_56482919
quote:
Op zaterdag 2 februari 2008 16:03 schreef Atreidez het volgende:


Waarom zit ik in godsnaam Albers te verdedigen
Ik vroeg het me ook al af
pi_56483221
Uiteindelijke testtijden van vandaag:
pi_56484474
quote:
Williams abandon Barcelona test

Williams have abandoned this weekend's test at Barcelona in Spain a day early after failing to completely resolve the wing problems that have marred their running.

Kazuki Nakajima plunged off the track at the first corner on the first morning of the test on Friday after suffering a front wing failure, which was the result of a cracked front wing mounting stay.

The team flew new parts to the test this morning in Frank Williams's private jet but, despite completing a full day of running, the team did not feel that they had completely resolved the front wing problem.

They have therefore decided to pack up early and will return to their Grove factory so they can work on a full solution for next week's test at Jerez in Spain.

Technical director Sam Michael said that he was confident the issues would be solved back at the factory prior to their next track action.

"We had some issues with the wing, which we could not resolve during this test at short notice," Michael told autosport.com. "We have decided to return to the factory, so we can put in place a solid solution for the Jerez test in a week's time."

The front wing problems come after an impressive early start to Williams' winter testing, with the FW30 having shown a clear step forward in pace over last year's car.

Nakajima admitted this weekend's events had been a disappointmen after the promise of Valencia, but was confident the issues would be sorted out.

"We had the modified wing but it was decided that we needed further modifications back at the factory, plus we had other mechanical issues we needed to look at," he told autosport.com.

"It was a 180 degree turn from the good test of Valencia. When I went out the first time (with the modified wing) it took a long time to warm up the tyres and there was not enough grip, and Nico also expressed the same views.

"I think we need to relook at the issues back in the UK and prepare for Jerez. It was an overnight preparation [to prepare this modified wing], so we need more time and data.

"Barcelona is a very high speed, bumpy track and this wing issue became apparent on this type of circuit. We will aim to be OK for Jerez."
Bron
pi_56487708
quote:
Op zaterdag 2 februari 2008 20:08 schreef ElmarO het volgende:

[..]

Bron
Ik hoop niet dat Williams nou weg gaat zakken, maar straks mee kan doen in de strijd om het podium.
pi_56488245
quote:
Op zaterdag 2 februari 2008 21:47 schreef HPoi het volgende:

[..]

Ik hoop niet dat Williams nou weg gaat zakken, maar straks mee kan doen in de strijd om het podium.
Ach, bij BMW Sauber hebben ze weer last van problemen met de balans. Verwacht niet dat dit ze ver zal terug werpen. Wat wel een rol zou kunnen gaan spelen is hun lagere budget in vergelijking met Renault en BMW Sauber. Al zegt dat ook niet alles getuige Honda en Toyota.

Vertaald stukje uit het Duitse Motor Sport Aktuell :
quote:
At BMW there will be substantial changes. For the first time BMWs problems have become public knowledge and they are rather grave. According to Rampf the car is A) extremely unstable during braking, B) understeering on the apex and C) oversteering at the exit. This is a combination of everything you wouldn't want to have. Under these conditions the lap times achieved in the test are almost good.
According to internal simulations the car should be 1.5 seconds quicker, we know the results. The car is extremely sensitive to changes in axle load. MSA writes that the real cause for the difficulties was surely more profound and that it was not a single problem.

The long runs show, how serious the situation at BMW is. According to MSA was only ranked 7th of the teams and on the same level as Toyota, Red Bull Racing and Scuderia Toro Rosso.
Rampf desperately and almost like a mantra states that it will be important what will happen in Australia and not what happened in Valencia.
  zondag 3 februari 2008 @ 11:55:00 #93
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_56496196
quote:
Ecclestone: "Melbourne waarschijnlijk weg na 2010"

Bernie Ecclestone heeft nog maar eens gewaarschuwd dat Melbourne er serieus rekening mee moet houden dat er na 2010, wanneer het huidige contract afloopt, geen Grand Prix meer zal worden verreden in de Australische stad. De Brit denkt dat de toekomst van de race alleen veilig is te stellen als de organisatie overgaat op het organiseren van nachtrace.


Tegen de Australische krant The Sunday Telegraph zei de Brit: "Misschien willen we helemaal niet in Australië zijn. Onze kosten zijn erg hoog en van de organisatie krijgen we minder geld dan bij andere races. Het is erg slecht voor ons. Er zijn veel plekken die een Formule 1-race willen en schijnbaar wil premier John Brumby van Victoria het niet. We kunnen hem en andere mensen dus blij maken."

Ecclestone wil niet onderhandelen over de toekomst van Melbourne. Het wordt of een nachtrace of niets. "Als we hier verder willen gaan, moeten we een nachtrace hebben. Dat is de enige optie."
Bernie flikker nou eens HONGARIJE eruit!

Helaas is de amusementswaarde van het circuit geen bepalende factor...
pi_56496749
Ecclestone weg na 2010!
pi_56496870
quote:
Op zondag 3 februari 2008 11:55 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

Bernie flikker nou eens HONGARIJE eruit!

Helaas is de amusementswaarde van het circuit geen bepalende factor...
Zonder het artikel te lezen kon ik alweer raden dat het om geld ging. Die man wordt wel erg voorspelbaar.

Voorlopige tijden van vandaag:
quote:
1. WEB 1'22.385 45
2. KOV 1'22.422 29
3. HAM 1'22.491 28
4. KUB 1'22.492 29
5. ALO 1'22.509 37
6. HEI 1'22.874 34
7. BOU 1'22.877 20
8. COU 1'22.889 30
9. PIQ 1'23.039 30
10. VET 1'23.232 30
11. BUT 1'23.822 31
12. SUT 1'23.996 50
13. BAR 1'24.484 27
Honda
  zondag 3 februari 2008 @ 12:32:04 #96
34586 kepler
No bounce, no play
pi_56496876
quote:
Op zondag 3 februari 2008 12:26 schreef HPoi het volgende:
Ecclestone weg na 2010!
hij gaat een keer dood natuurlijk...
The line is a dot to you!
pi_56503991
De tijden van vandaag:

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
Pos  Driver          Team                     Time      Laps
 1.  Webber          Red Bull-Renault    (B)  1:22.385   65
 2.  Kovalainen      McLaren-Mercedes    (B)  1:22.422   67
 3.  Hamilton        McLaren-Mercedes    (B)  1:22.459   92
 4.  Kubica          BMW-Sauber          (B)  1:22.492   83
 5.  Alonso          Renault             (B)  1:22.509   63
 6.  Heidfeld        BMW-Sauber          (B)  1:22.874   79
 7.  Bourdais        Toro Rosso-Ferrari  (B)  1:22.887   80
 8.  Coulthard       Red Bull-Renault    (B)  1:23.889   81
 9.  Piquet          Renault             (B)  1:23.039   64
10.  Vettel          Toro Rosso-Ferrari  (B)  1:23.232   74
11.  Barrichello     Honda               (B)  1:23.795   84
12.  Sutil           Force India-Ferrari (B)  1:23.800   86
13.  Button          Honda               (B)  1:23.808   85
pi_56504188
quote:
Op zondag 3 februari 2008 17:36 schreef ElmarO het volgende:
De tijden van vandaag:
[ code verwijderd ]
Honda weer in de pruts-zone!

Bourdais zit er lekker bij.
pi_56522962
Renault haalt Yamamoto als testcoureur
04 februari 2008
BRON: Klik!

Sakon Yamamoto is door Renault ingelijfd als test- en ontwikkelingscoureur voor 2008. De Japanner was vorig seizoen de vervanger van de ontslagen Christijan Albers bij Spyker en mag komend jaar Renault helpen in hun jacht op eerherstel.

"Ik ben heel blij om bij het team van Renault te werken", liet Yamamoto weten. "Het is een eer om deel uit te maken van een team dat kampioenschappen heeft gewonnen. Ik zal bijzonder veel leren en ik kijk uit naar het leveren van een bijdrage op iedere mogelijke manier."

Teambaas Flavio Briatore voegde toe: "We zijn blij om Sakon voor 2008 bij het team te halen. We hebben een behoorlijk agressief ontwikkelingsprogramma gepland voor dit seizoen en zijn Formule 1-ervaring zal erg van pas komen. "

Eerder werd Lucas di Grassi al bekendgemaakt al officiële testcoureur van Renault.
pi_56523019
FIA komt met zware sancties bij herhaling racisme
04 februari 2008
BRON: Klik!

De afgelopen testweek stond behalve in het testen van auto's ook in het teken van het gedrag van de Spaanse fans. De tribune tegenover de McLaren-garage moest zelfs worden afgesloten vanwege de ernstige aard van de beledigingen. Volgens de Spaanse krant Marca waren hierbij vooral de moeder en de huidskleur van Hamilton de belangrijkste onderwerpen. De FIA heeft nu laten weten dat er zeer zware sancties volgen indien herhaling volgt.

"De FIA is verbaasd en teleurgesteld over de manier waarop Lewis Hamilton beledigd is. Dit soort gedrag gaat volledig in tegen de principes waar de FIA in haar statuten voor staat en bij herhaling zal een zeer zware sanctie volgen," zo liet een FIA-woordvoerder aan Autosport weten.

Om wat voor sancties het precies gaat, is niet bekend, maar volgens het Britse tijdschrift kan het zover komen dat Barcelona haar Grand Prix geheel verliest, ondanks dat het contract vorig jaar tot en met 2016 werd verlengd. Aangezien er ook op de circuits van Valencia en Jerez erg veel wordt getest, zou de Spaanse autosportbond zelfs aangepakt kunnen worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')