quote:16 March Australia
23 March Malaysia
6 April Bahrain
27 April Spain
11 May Turkey
25 May Monaco
8 June Canada *
22 June France
6 July Great Britain
20 July Germany
3 August Hungary
24 August** Europe ***
7 September Belgium
14 September Italy
28 September** Singapore
12 October Japan
19 October China
2 November Brazil
* Provisional.
** Subject to circuit approval.
*** The 2008 European Grand Prix will take place in Valencia.
quote:Hieronder een agenda van de presentaties op chronologische volgorde:
31 januari 2008
ING Renault F1-team
Al is de Super Aguri de Honda van vorig jaar met een ander kleurtje.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 17:34 schreef HPoi het volgende:
Teampresentaties
06 jan. Ferrari
07 jan. McLaren
10 jan. Toyota
14 jan. BMW
16 jan. Red Bull
29 jan. Honda
31 jan. Renault
19 feb. Super Aguri
Dat is ook maar hoe je hem bekijktquote:Op dinsdag 29 januari 2008 18:16 schreef Atreidez het volgende:
Smaken verschillen duidelijkIk vind m na vorig jaar echt een stuk mooier.. Geen lelijk eendje meer in t veld.
mwoh, ik dacht dat, sinds we in de jaren 60/70 zijn overgestapt van nationale kleuren op sponsorkleuren, herkenbaarheid voor het team en de sponsoren voorop zou moeten staan. 'Tuurlijk, sommige teams gebruiken de nationale kleuren als deel van hun imago. Ferrari gebruikt Italiaans rood, en valt daarmee op. Jaguar gebruikte BRG, en viel daarmee op. Mercedes gebruikt Duits zilver, en valt daarmee op. Prost gebruikte Frans blauw, en viel daarmee op. Honda, Toyota, Aguri, Force India en BMW gebruiken allemaal wit met rood cq blauw. Op een zonnige dag zie je het verschil tijdens een race echt niet, tenzij er op de wagens ingezoomd wordt. Misschien heb ik wel ouderwetse ideeën over marketing, maar als het publiek je auto/logo's/image niet kan onderscheiden van de anderen, en je valt ook al niet op door prestaties (geldt meer voor sommigen dan voor anderen), dan is dat sponsorbudget van XX miljoen grotendeels weggegooid geld.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 16:54 schreef Xaobotnik het volgende:
Ik vind het er niet uitziet. Alhoewel, als ik kijk naar de eerste paar plaatjes di HPio hier neerzet, ziet het er wel weer aardig uit.
@ Ared: Wat verwacht je dan van een Japans team (alhowel het vorig jaar natuurlijk ook kon)? Van alle teams die wit gebruiken zijn eigenlijk alleen Renault en Force India de enige teams die ervoor hadden kunnen kiezen om geen wit als grondkleur ge gebruikten. Alhoewel het ING logo ook altijd wit als achtergrondkleur heeft. De verdere teams hebben gewoon hun racekleur verbonden aan het merk of het land, wat de optie om voor iets anders te kiezen niet echt biedt. Of ze zouden voor iets heel anders moeten gaan, zoals Honda. Maar wat het effect daarvan is?? De Honda was vorig jaar gg niet al te best. Dat dat niet met de kleurstellng te maken heeft....tsja. Bewijs maar
Ik kan natuurlijk ook gewoon het filmpje hier neerknallenquote:Op dinsdag 29 januari 2008 18:56 schreef HPoi het volgende:
Hier nog even de link van de racesimulatie van het Valencia Street Circuit
http://www.formulaunovalencia.com/
quote:Honda dwingt Super Aguri om Davidson te houden
Het team van Honda is bereid om het met geldproblemen worstelende Super Aguri te helpen, mits Anthony Davidson aan mag blijven als racecoureur. Dat meldde Honda-directeur Nick Fry. De Japanse autofabrikant wil alleen steun bieden als ze er iets voor terug krijgen. Volgens geruchten zou Narain Karthikeyan kans maken op het stoeltje aangezien hij een groep investeerders uit India meeneemt.
Fry is duidelijk: “Wij eisen van Super Aguri dat ze coureurs aantrekken die van acceptabel niveau zijn. Om zeker te zijn van bruikbare feedback moet je rijders hebben die weten wat ze doen en hoe zo’n auto in elkaar zit. Anthony bezit die vaardigheden. Ik ben persoonlijk niet overtuigd van het feit dat de andere coureur die genoemd wordt over die kwaliteiten beschikt.”
“Ons doel is om Super Aguri ook in 2008 op de grid te hebben, maar mijn taak en ook die van teambaas Ross Brawn is om er voor te zorgen dat het ons niet afleidt van het hoofddoel, en dat is Honda weer op de rails krijgen. Momenteel ziet het er naar uit dat Super Aguri aan de start zal staan met motoren en steun van Honda. Over hoeveel steun dat precies is wordt nog onderhandeld.”
Was me nog niet opgevallen, maar idd.. Barrichello, meest ervaren coureur in t veldquote:Barrichello urges against expectations
29 January 2008 / Photos
Rubens Barrichello has warned his fans against making any grand predictions about Honda's performance level this season after the team launched its new RA108 this morning.
"I had the opportunity to drive the RA108 for the first time in Valencia last week and although I ran for just a few laps in the new car, we were able to complete the planned activity," Barrichello said. "It is too soon to reach any conclusions about the car's handling and performance, but I am looking forward to the Barcelona test this coming weekend and really getting to grips with the development of the RA108."
"This year will be my 16th season in Formula One and my third season with Honda, but my love of the sport and my enthusiasm is undiminished," he added. "In fact, this year I will become the most experienced Grand Prix racer of all time, which is something that I am very proud of. We have a very strong development base this year with Alex Wurz joining the team and I am really pleased that he will be able to input his experience and knowledge into the RA108."
dus jij denkt dat je deze twee auto's op volle snelheid op een tv scherm uit elkaar kunt houden?quote:Op woensdag 30 januari 2008 01:14 schreef MaximusF1 het volgende:
Voor het seizoen begint even de auto's bekijken en de deelnemerslijst...en dan op zoiets uitkomen en je herkent de wagens wel:
...
wit, blauwe sidepods - PETRONAS
BMW Sauber
3 = rode cam = Nick Heidfeld
4 = gele cam = Robert Kubica
...
witte auto, groene letters, aardbol - EARTHDREAMS
Honda
16 = rode cam = Jenson Button
17 = gele cam = Rubens Barrichello
uhoh Olav gaat het moeilijk krijgenquote:Op woensdag 30 januari 2008 12:06 schreef Ared het volgende:
[..]
dus jij denkt dat je deze twee auto's op volle snelheid op een tv scherm uit elkaar kunt houden?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
een paar jaar geleden bleek het al moeilijk te zijn om de McLaren en de Midland's uit elkaar te houden, terwijl ze stilstaand toch echt voor geen meter op elkaar leken.
Het zijn vaak kleine details waardoor je toch onderscheid kan maken. Ik denk dat dat wel goedkomt... (tevens TVPquote:Op woensdag 30 januari 2008 12:06 schreef Ared het volgende:
[..]
dus jij denkt dat je deze twee auto's op volle snelheid op een tv scherm uit elkaar kunt houden?
Dit jaar ja, maar hoe zit het volgend jaar?quote:Op woensdag 30 januari 2008 13:19 schreef sanger het volgende:
Wat een onzinverhaal van Mosley![]()
Honda heeft allang aangegeven SA te ondersteunen zolang ze Davidson maar in de cockpit houden.
Dan hebben ze wellicht een nieuwe hoofdsponsor (die wel zijn verplichtingen nakomt).quote:Op woensdag 30 januari 2008 13:30 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dit jaar ja, maar hoe zit het volgend jaar?
Geen Prodrive en misschien geen SA (of ze moeten alsnog verkopen aan Campos?)
Honda wil Davidson in de wagen SA wil geld en Karthikeyan bied dat geld. Zit SA met een probleem. Alleen de steun van Honda zal wel niet genoeg zijn om te overleven.quote:Op woensdag 30 januari 2008 20:40 schreef sanger het volgende:
Ook dat lijkt me een HOAX Hpoi.
Zodra SA Karthikeyan er de auto zet trekt Honda de handen van het team af. Dus geen chassis, motor en geld.
Honda wil Davidson in de wagen en daar ook voor betalen, motoren leveren en daarvoor info krijgen.quote:Op woensdag 30 januari 2008 21:24 schreef HPoi het volgende:
[..]
Honda wil Davidson in de wagen SA wil geld en Karthikeyan bied dat geld. Zit SA met een probleem. Alleen de steun van Honda zal wel niet genoeg zijn om te overleven.
Nee. Maar SA wil natuurlijk back -up van Honda EN Karthikeyan.quote:Op woensdag 30 januari 2008 21:27 schreef sanger het volgende:
[..]
Honda wil Davidson in de wagen en daar ook voor betalen, motoren leveren en daarvoor info krijgen.
Karthikeyan biedt geld, maar is dat genoeg om ergens anders een chassis te bemachtoigen danwel te ontwerpen inclusief motoren?
Die mogelijkheid is door Nick Fry uitgesloten.quote:Op woensdag 30 januari 2008 21:33 schreef HPoi het volgende:
[..]
Nee. Maar SA wil natuurlijk back -up van Honda EN Karthikeyan.
Nou, daar moet je blij mee zijnquote:F1: Auto van de zaak voor Massa
Felipe Massa, heeft van Ferrari een leuk autootje gekregen. Het is de Fiat Scudo, waarmee Massa mag gaan rijden. Was het eerder Michael Schumacher die er mee reed, is het nu de beurt aan Massa.
Het is een wat pittigere Fiat 500. De reden voor het geschenk aan Massa, is omdat Fiat niet wil, dat de nummer vier van het kampioenschap, wordt afgescheept met een knullige auto. Vandaar dat de ingenieurs van Fiat Powertrain, hebben gekozen voor de Fiat 500 Scudo 1,4, die vier cilinders bevat en 120 pk levert.
De nieuwe auto, beschikt over 16 inch velgen, met lichtmetalen velgen. Tevens beschikt de auto over mooie, vurige rode remklauwen, die de kleur van Ferrari trotseren. Helaas krijgt Massa niet de beschikking over de nieuwe, Fiat 500 Abarth, die in juli dit jaar op de markt komt, en goed is voor 135 pk. en een 1,4 liter, turbomotor.
bron: www.autosportnieuws.be
nou mevrouw Massa kan voortaan ook boodschappen gaan doenquote:Op donderdag 31 januari 2008 00:18 schreef NED het volgende:
[..]
Nou, daar moet je blij mee zijn
Kutbak
Ik ben niet onder de indruk van wat hij daar laat zien.quote:Op donderdag 31 januari 2008 00:19 schreef Atreidez het volgende:
Hij laat in de A1GP tegenwoordig leuke dingen zien
quote:Op donderdag 31 januari 2008 00:18 schreef NED het volgende:
[..]
Nou, daar moet je blij mee zijn
Kutbak
quote:Op dinsdag 29 januari 2008 17:54 schreef NED het volgende:
Ik vind hem best gaaf.
iig gaver dan zo een saai rood kleurtje
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |