Oke daar had nog wat bij gemoeten, van een aantal teams was bijvoorbeeld bekend dat ze een aantal rondes reden met een lege tank en een wagen die niet 100% legaal was.quote:Op donderdag 24 januari 2008 20:17 schreef sanger het volgende:
[..]
En het verschil met de andere teams is? Dat zij het alleen maar doen omdat ze zo graag bovenaan willen staan? Vrijwel ieder team doet op zo een dag een leeg rondje.
voor of achter de Aguri's, die tot nu toe welgeteld één dag hebben getest, precies tien ronden hebben gereden, tien seconden langzamer waren dan wie dan ook, en komend jaar in het ergste geval met de Honda RA107 moeten rijden…quote:Op donderdag 24 januari 2008 23:03 schreef NED het volgende:
Ik zet bij deze een bak bier erop dat Force India gewoon weer in de achterhoede rijdt.
En dan achteraan in de achterhoede.
Ik doe meequote:Op donderdag 24 januari 2008 23:03 schreef NED het volgende:
Ik zet bij deze een bak bier erop dat Force India gewoon weer in de achterhoede rijdt.
En dan achteraan in de achterhoede.
Kom maar op, wie durft die weddenschap aan?
ps: we zuipen die bak dan wel samen leeg natuurlijk, wie er ook wint
Sprekendquote:Op vrijdag 25 januari 2008 08:19 schreef Googolplexian het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik ook. Ik zeg dat Force India dit seizoen niet de consequente hekkensluiter is.quote:
Ja, dat bedoelde ik dus ookquote:Op vrijdag 25 januari 2008 10:26 schreef sanger het volgende:
Ik ook. Ik zeg dat Force India dit seizoen niet de consequente hekkensluiter is.
bronquote:Force India's new car is due to run for the first time at Barcelona late next month, just a few weeks before the opening race of the season in Melbourne.
With the team's new livery and sponsorship package due to be unveiled at a press conference in Mumbai on February 7, the team are planning to give their 2008 challenger its first test at Barcelona on February 25.
That will mark the start of a three-day test for the car, with which the team hope to be able to challenge for points this year.
Team owner Vijay Mallya said at the end of last year: "We now have to work to make India proud of its team. We have to however be realistic.
"There will be no miracle in performance in 2008. Even with significantly more input and aero development, all of this takes time.
"From 2009 onwards I am looking forward to obviously significant improvements. I am clear where we want to be in two years' time: at the Indian Grand Prix in 2010, I want to see a Force India car on the podium.'
Dan neem ik voor jou wel een fles cola meequote:Op vrijdag 25 januari 2008 10:49 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Ja, dat bedoelde ik dus ook
en ik vind bier niet eens zo lekker
Die eer kan ook goed bij SA liggen dit seizoen.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 13:03 schreef NED het volgende:
[..]
Ik zeg namelijk dat ze wel de hekkensluiter zullen zijn
Volgens Fisi is dat dus niet zo:quote:Op donderdag 24 januari 2008 19:22 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Sorry, maar Force India lijkt me echt zo'n team dat een winter lang iedere test een paar extra rondjes eruit perst op een vrijwel lege tank om nog wat sponsors over de streep te trekken.
Prost had daar ook een handje van.
Die was op sommige circuits indd al trager dan de Spykerquote:Op vrijdag 25 januari 2008 13:56 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Die eer kan ook goed bij SA liggen dit seizoen.
Zoals al eerder gezegd die hebben nog geen noemenswaardige test afgelegd. En als ze met de Honda van vorig seizoen beginnen zie ik het somber voor ze in.
Inderdaad. En van de huidige Honda wordt je op het moment ook niet vrolijk.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 13:56 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Die eer kan ook goed bij SA liggen dit seizoen.
Zoals al eerder gezegd die hebben nog geen noemenswaardige test afgelegd. En als ze met de Honda van vorig seizoen beginnen zie ik het somber voor ze in.
Vervang Force India door Spyker en Fisichella door Albers en je hebt een persbericht van 12 maanden geleden te pakken.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 13:57 schreef HPoi het volgende:
[..]
Volgens Fisi is dat dus niet zo:
Fisichella ziet progressie bij Force India
BRON: http://f1.gpupdate.net/nl(...)sie-bij-force-india/
Giancarlo Fisichella heeft donderdag een driedaagse testweek met Force India afgesloten, in het Spaanse Valencia. De Italiaan reed bijna honderd ronden en kon zijn programma afronden, ondanks een technisch probleem aan het einde van de dag. Fisichella vindt het wel jammer dat hij geen snellere tijd heeft kunnen rijden.
"Op een klein mechanisch probleem aan het einde van de dag na, was het een uitstekende testdag", zei Mike Gascoyne, chef technische zaken bij Force India, na de laatste testdag. "Helaas vertaalde de geboekte vooruitgang zich nog niet in een betere rondetijd. Door het mechanisch mankementje aan het einde konden we namelijk geen run meer doen op nieuwe banden. Over het geheel genomen was het een zeer productieve testweek voor ons."
Fisichella: "Het was een goede dag. Afgezien van het probleem aan het einde, waren er geen moeilijkheden. We zagen ook dat we dichter in de buurt van de anderen aan het komen zijn. Zelfs met veel brandstof in de auto en op oude banden staan we dichter bij de andere teams dan eerst. Mijn laatste run op nieuwe banden zou erg interessant zijn geweest, om te kijken hoe we er nu werkelijk voor stonden. Maar goed, we gaan de goede kant op en ben erg tevreden over de gang van zaken."
Ja, maar speculeren blijft leuk!quote:Op vrijdag 25 januari 2008 17:43 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Vervang Force India door Spyker en Fisichella door Albers en je hebt een persbericht van 12 maanden geleden te pakken.
Wat ik daarmee wil zeggen is dat je dit soort berichten met een flinke korrel zou moet nemen. Dat geldt eigenlijk voor alles dat in de winter gebeurt, pas in Australië zullen we zien wat er klopt van alle praatjes die je nu en komende maand bij alle teams hoort.
quote:Asterix cashes in on Olympics in biggest-budget French film ever
Published: 1/27/2008
PARIS - Michael Schumacher racing a Roman chariot, Zinedine Zidane in unlikely Egyptian garb kicking a ball -- "Asterix at the Olympic Games", France's biggest-budget movie ever, was designed with a bit of magic Gallic potion to please any audience.
Whether the slapstick comic-book routine will work this time is a million-dollar question.
Produced at a record cost of 78 million euros (114 million dollars), its star cast and massive release on 5,000 screens in 40 European countries this week and next, is timed to benefit from the 2008 Olympic spirit, and its financial spin-off.
[knip]
Along with real-life Schumacher (as "Schumix") and Zidane ("Numerodix"), movie-goers get a few amusing moments of basketball star Tony Parker ("Tonus Parker") and tenniswoman Amelie Mauresmo ("Amelix").
[knip]
But with more action than drole lines, the big-budget movie and its big-name cast leaves the audience with more of a grin than a side-splitting laugh.
Dat is een Pitot-buis. Alle auto's hebben ook een Pitot-buis op de neus staan.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 18:31 schreef NED het volgende:
Wat zou dat sprietje nou weer zijn bovenop die wagen?
Een extra antenne voor beter bereik van de radio ofzo?
En hoe werkt dat dan als je wind mee rijdt? Of juist wind tegen? Of wind schuin van achter?quote:De buis zelf meet de totale druk van de langsstromende lucht.
Zaken als wind kun je natuurlijk heel eenvoudig in je berekening meenemen, aangezien je de snelheid ten opzichte van de omringende lucht berekent.quote:Op maandag 28 januari 2008 11:12 schreef NED het volgende:
[..]
En hoe werkt dat dan als je wind mee rijdt? Of juist wind tegen? Of wind schuin van achter?
IS zoiets nauwkeuriger dan een gewone snelheidsmeter?
Leuk hequote:Op maandag 28 januari 2008 14:53 schreef sexbierum het volgende:
[..]
Zaken als wind kun je natuurlijk heel eenvoudig in je berekening meenemen, aangezien je de snelheid ten opzichte van de omringende lucht berekent.
Een "gewone" snelheidsmeter, ik neem aan dat jij 1 bedoelt die de omwentelingen van het wiel meet, werkt natuurlijk niet altijd vanwege wielspin en blokkerende wielen enzo.
Het feit dat de buis niet altijd op de airbox zit, betekent natuurlijk ook wel iets. Waarschijnlijk gebruiken ze 'm om bepaalde metingen te doen mbt aero.
waarschijnlijk gebruiken ze die snelheid (wat dus eigenlijk de windsnelheid is op de auto) om de neerwaartse druk te bepalen. Met wind mee zal die snelheid dus lager zijn dan de grondsnelheid en met wind tegen juist hoger zijn. Maar blijkbaar zijn ze (logischerwijs) geinteresseerd in de luchtsnelheid ronde de vleugels (die dus niet hetzelfde is als de grondsnelheid, tenzij windstil)quote:Op maandag 28 januari 2008 14:53 schreef sexbierum het volgende:
[..]
Zaken als wind kun je natuurlijk heel eenvoudig in je berekening meenemen, aangezien je de snelheid ten opzichte van de omringende lucht berekent.
Een "gewone" snelheidsmeter, ik neem aan dat jij 1 bedoelt die de omwentelingen van het wiel meet, werkt natuurlijk niet altijd vanwege wielspin en blokkerende wielen enzo.
Het feit dat de buis niet altijd op de airbox zit, betekent natuurlijk ook wel iets. Waarschijnlijk gebruiken ze 'm om bepaalde metingen te doen mbt aero.
Neuh, ik leer hoe ik vliegtuigen (en raceauto's) moet ontwerpen/bouwen.quote:Op maandag 28 januari 2008 15:08 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Leuk hezo'n piloten opleiding
poeh, ik word wagenziek van de manier waarop gereden wordtquote:Op maandag 28 januari 2008 17:23 schreef Bernard0s het volgende:
Voor de geinteresseerden: op www.formulaunovalencia.com staat een impressie van het circuit van Valencia(simulatie).
Woei!, vet hogesnelheidscircuit voor een stratencircuit!quote:Op maandag 28 januari 2008 17:23 schreef Bernard0s het volgende:
Gatverdamme, ik kan niet meer wachten tot F1 weer begint. Zondamiddagen met A1GP of schaatsen ben ik nu wel weer zat eigenlijk. Laat Melbourne weer komen.
Voor de geinteresseerden: op www.formulaunovalencia.com staat een impressie van het circuit van Valencia(simulatie).
hey ik ookquote:Op maandag 28 januari 2008 17:03 schreef sexbierum het volgende:
[..]
Neuh, ik leer hoe ik vliegtuigen (en raceauto's) moet ontwerpen/bouwen.
Ja hallo!quote:Op maandag 28 januari 2008 17:23 schreef Bernard0s het volgende:
Voor de geinteresseerden: op www.formulaunovalencia.com staat een impressie van het circuit van Valencia(simulatie).
Graagquote:Op maandag 28 januari 2008 20:45 schreef NED het volgende:
[..]
Ja hallo!
Kan iemand die baan even maken voor rFactor aub?
Bedankt alvast
Dit jaar begonnen met mn master Aerodynamics. Zit al wel langer in Delft, heb mn tijd voornamelijk bij het DUT Racing team doorgebracht. www.dutracing.nlquote:Op maandag 28 januari 2008 19:15 schreef kepler het volgende:
[..]
hey ik ook
Welk jaar zit jij? Ik ben net begonnen met afstuderen
tof, daar had ik nog bijna een project mee gedaanquote:Op maandag 28 januari 2008 22:25 schreef sexbierum het volgende:
[..]
Dit jaar begonnen met mn master Aerodynamics. Zit al wel langer in Delft, heb mn tijd voornamelijk bij het DUT Racing team doorgebracht. www.dutracing.nl
quote:Honda presents RA108
29 January 2008 / Photos
The Honda Racing F1 team unveiled its RA108 on Tuesday morning in the team's operational headquarters in Brackley, England. On Thursday the team already concluded the car's shakedown in Valencia with Honda's race driver Rubens Barrichello behind the wheel.
The role of unveiling the RA108 in the team's 2008 livery today was assigned to new Test and Reserve Driver Alex Wurz. At the wheel of the car for the very first time, Alex drove the RA108 through the pitlane themed auditorium in front of the assembled crowd of 300 international media and guests.
Honda laid out its plans for 2008 and the longer-term, reaffirming its commitment to the sport and underlining the determination of a revitalised team to realise its ambitions. The team's 2008 challenge sees a substantial evolution in three key areas, the most fundamental of which is a directional step change in the car design philosophy. The entire process from concept to launch has been re-evaluated. The new car is a considered response to the challenges of 2007, benefiting from the combined resources of the Honda Racing F1 Team's three bases in Brackley and Bracknell in the UK and the Honda R&D centre at Tochigi in Japan.
The RA108 is also the product of a strengthened engineering team, combining the depth of experience of the existing resource with new and wide-ranging expertise in key areas under the leadership of new Team Principal Ross Brawn. In turn the team will benefit from the continuity provided by the race driver pairing of Jenson Button and Rubens Barrichello for a third successive season. Combined with the development talents of Test and Reserve Driver Alex Wurz, Honda will field the most experienced driver line-up on the Formula One grid.
Oerlelijke wagen inderdaad.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 13:52 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Ik kan deze echt niet mooi vinden hoor...
Wat een verschrikkelijke kleurenstelling.
Maarja, misschien is ie wel snel. Das dan misschien een pluspunt?quote:Op dinsdag 29 januari 2008 13:59 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Oerlelijke wagen inderdaad.De Renault ziet er nog beter uit.
Is te hopen voor ze. Mag ook wel om die lelijke livery te compenseren.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 14:01 schreef HPoi het volgende:
[..]
Maarja, misschien is ie wel snel. Das dan misschien een pluspunt?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |