abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56226114
Dat lijkt er al meer op.

Ikzelf ben erg benieuwd naar hoe Bourdais het gaat doen komend jaar.
Die auto is natuurlijk geen winnersauto, dat weet iedereen, maar hoe doet ie het bv t.o.v. Vettel?
Hoe snel issie gewend aan de regels mbt "blocken" in de F1? In de champcar heb ik hem daar vaak over horen miepen dattie weer eens meende dat iemand hem blockte enzo, maar bij de F1 moet je soms wel om je plek te verdedigen.

Mja, ik ben wel benieuwd naar hoe hij het er komend seizoen vanaf gaat brengen
pi_56227234
coole vleugels op de neus van de BMW vandaag, zeg!
  dinsdag 22 januari 2008 @ 16:15:58 #203
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_56227425
Zal wel weer verboden worden door de FIA ben ik bang.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_56229011
Tijden van vandaag:

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
Pos  Driver        Team                      Time      Laps
 1.  Massa         Ferrari              (B)  1:12.182   97 *
 2.  Raikkonen     Ferrari              (B)  1:12.721  100 *
 3.  Rosberg       Williams-Toyota      (B)  1:12.838   80 *
 4.  Kovalainen    McLaren-Mercedes     (B)  1:13.026  100 *
 5.  de la Rosa    McLaren-Mercedes     (B)  1:13.163  107 *
 6.  Alonso        Renault              (B)  1:13.316  133 *
 7.  Nakajima      Williams-Toyota      (B)  1:13.473   89 
 8.  Vettel        Toro Rosso-Ferrari   (B)  1:13.627   86 
 9.  Asmer         BMW-Sauber           (B)  1:13.669   44
10.  Bourdais      Toro Rosso-Ferrari   (B)  1:13.675   73
11.  Heidfeld      BMW-Sauber           (B)  1:13.779   80 *
12.  Trulli        Toyota               (B)  1:13.820   69 *
13.  Coulthard     Red Bull-Renault     (B)  1:13.944   70 *
14.  Glock         Toyota               (B)  1:14.095   76 *
15.  Liuzzi        Force India-Ferrari  (B)  1:15.095   64
16.  Wurz          Honda                (B)  1:15.440   49

* 2008 car


Nette tijd van Rosberg. De tijd van Alonso kwam voort uit een korte stint.

Ander plaatje van de BMW:

pi_56229132



BMW Sauber deed in 2006 al eens een poging met de Twin Towers, twee rechtopstaande flappen op ongeveer dezelfde plek als dit hoogstandje. Deze werden later verboden.

Waarschijnlijk voert de renstal vandaag vergelijkende tests uit: op de ene foto blijkt dat Nick Heidfeld er wel mee rijdt, op de andere niet. Naar verluidt heeft de BMW Sauber-bolide een nieuwe crashtest moeten ondergaan voor ermee mocht worden gereden.

Wat de andere teams en de FIA ervan vinden, is nog niet duidelijk.




pi_56230067
Kleine beschouwing mijnerzijds...

















pi_56230142
Bij Toyota is de eigenlijk overbodig. De wagen zegt al genoeg.

En ook bij McLaren is men bezig met dichte voorwielen.

quote:
- Massa set a 1:12.182. He was often trying to find out how good the F2008 is over one lap (using new tyres). This was one of Ferrari's problems last year but it seems to be solved, just as that of of driving through slow corners and high kerbstones. Raikkonen, being six tenths slower mainly concentrated on long runs.

- McLaren was doing long runs as well and one of the development aims has been reached: the MP4-23 conserves the reartyres more than its predecessor. Meanwhile, Kovalainen had a new seat which made him feel much more comfortable in the new car: ''We've gone through our programe, without caring for Ferrari's times.''

- Rosberg is more or less the surprise of the day ending third. In the longruns he was as fast as the McLaren drivers. On average he lost out on Raikkonen by two tenths. Rosberg is happy: ''The new car is a clear improvement. I definately had more grip. We were able to do 84 laps without problems. That's a good starting basis.''

Michael expresses his enthusiasm also: ''It's been a long time since I've gone back to the factory with such a good feeling after testing.''

- At Renault things are relaxed and Alonso has indicated the car feels better than last years car straight away. Briatore: ''

- Heidfeld is complaining about balance problems in his F1.08. A driver's mistake ending up in the gravel confirms the problem. Despite the difficulties the German is optimistic: ''We know which things we have to address.''

- After an oil leak in the morning, Coulthard was only able to really drive the RB4 in the afternoon. First comments: ''Positive thing is that our weak point from last year - the gearbox - keeps up. But we still have to look for that laptime. I hope that we'll be faster than the Toro Rosso at the end of the week.''

- STR is still driving last year's car (with a number of aerodynamical modifications) but is solidly driving in the midfield. Vettel: ''Nothing is 'faked' in terms of fuellevels or anything.''

- Toyota is the team with the biggest problems. The car clearly has an aerodynamic problem, like last year.

- Wednesday Barrichello will debut the new Honda, Brawn will be there.
Weer iets wat kapot ging bij RBR. Ze zetten de traditie voort.

[ Bericht 78% gewijzigd door ElmarO op 22-01-2008 18:32:49 ]
pi_56230339
Wat zou dat sprietje nou weer zijn bovenop die wagen?
Een extra antenne voor beter bereik van de radio ofzo?
pi_56230372
Ik vind overigens de kleuren van de "Spyker" best gaaf
Het rood had alleen iets donkerder gemogen van mij, maar wellicht dat de foto's ook een beetje vertekend beeld geven
pi_56230434
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 18:31 schreef NED het volgende:
Wat zou dat sprietje nou weer zijn bovenop die wagen?
Een extra antenne voor beter bereik van de radio ofzo?
Zo kunnen ze natuurlijk beter spioneren, duh.

pi_56230494
lol
pi_56230519
quote:
I hope that we'll be faster than the Toro Rosso at the end of the week.''
Overigens nogal beschamend in mijn ogen om zulke uitspraken te moeten maken
  dinsdag 22 januari 2008 @ 18:50:20 #213
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_56230844
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 17:24 schreef ElmarO het volgende:
Tijden van vandaag:
[ code verwijderd ]

Nette tijd van Rosberg. De tijd van Alonso kwam voort uit een korte stint.

Ander plaatje van de BMW:

[ afbeelding ]
Volgens mij waren het allemaal 2008 auto's op die van Asmer na!
Zelfs bij force india zie je de hogere cockpit randen die vanaf dit jaar verplicht zijn!
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_56231131
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 18:37 schreef NED het volgende:

[..]

Overigens nogal beschamend in mijn ogen om zulke uitspraken te moeten maken
Inderdaad wel treurig. Al is dit ook wel weer behoorlijk kansloos om te lezen:
quote:
- Toyota is the team with the biggest problems. The car clearly has an aerodynamic problem, like last year.
Stelletje prutsers zijn het daar toch ook.
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 18:50 schreef nils7 het volgende:

[..]

Volgens mij waren het allemaal 2008 auto's op die van Asmer na!
Zelfs bij force india zie je de hogere cockpit randen die vanaf dit jaar verplicht zijn!
Denk dat Force India met een interim-wagen reed waar ze wat 2008 spul op hebben gezet. Wat ook wel voor Honda zal gelden.

HQ van de BMW:



[ Bericht 7% gewijzigd door ElmarO op 22-01-2008 21:45:51 (Foto) ]
  dinsdag 22 januari 2008 @ 23:12:57 #215
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_56238473
Valt me op dat Heidfeld wat tijd heeft laten liggen tov Asmer in de oude auto.

Hoop dat BMW de nieuwe neus mag behouden, ik vind het een goede vinding.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_56240480
Netjes van Rosberg. Zou echt mooi zijn als die William dit seizoen een stap voorwaarts kan maken En Alonso heeft even de betrouwbaarheid getest. Bijna 3 keer een complete race..
Where facts are few, experts are many.
pi_56243885
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 19:00 schreef ElmarO het volgende:

[..]
Denk dat Force India met een interim-wagen reed waar ze wat 2008 spul op hebben gezet. Wat ook wel voor Honda zal gelden.

HQ van de BMW:

[ link | afbeelding ]
Honda reed met de 2007 wagen. Vandaag gaan ze pas met de 2008 rijden en ze verwachten dat het een flinke verbetering is.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_56243973
Wurz Rubens vanaf vanmiddag met de 2008 en die Japanner met de 2007 als het goed is!

http://www.f1today.nl/nie(...)teert-pas-vanmiddag/
pi_56244287
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 10:04 schreef sasquatsch het volgende:
Honda reed met de 2007 wagen. Vandaag gaan ze pas met de 2008 rijden en ze verwachten dat het een flinke verbetering is.
naja, laten we eerlijk zijn, veel slechter kan het ook niet echt. Maar ja, dat dacht ik van de Toyota ook
pi_56244924
quote:
Theissen :: Andermans ideeën toepassen is normaal
Het Formule 1-team van BMW Sauber ontkent dat het kopiëren van innovaties waar rivalen mee komen een nieuw geval van spionage is. Een bekend voorbeeld zijn de wielkappen, waar Ferrari mee begon en onder meer BMW, Toyota en Renault nu mee testen.

De technisch directeur van het Duitse team, Willy Rampf, vertelde al aan de Duitse Bild: “De kap optimaliseert de remventilatie en vermindert de luchtweerstand.”

Teammanager Mario Theissen voegde hier aan toe: “Er is een fundamenteel verschil tussen autosport en andere technische industrieën. In de autosport zijn geen octrooien, dus je kan je eigen ideeën niet beschermen zodra ze uit de fabriek komen en op het circuit te zien zijn. Dus ideeën toepassen die zichtbaar zijn op andere bolides is absoluut normaal. Je krijgt ideeën van je tegenstanders, en andersom.”

Deze vorm van legale spionage resulteert al enige jaren in grote hoge schermen die voor de ingang pitbox worden geplaatst gedurende testsessies waar meerdere teams aan deelnemen. De schermen zijn enkele jaren verboden gedurende de grand prix-weekenden.
Hij heeft gelijk. Het is toch jarenlang gebruik geweest om datgene wat het ene team op de auto heeft de volgende GP bij andere teams te zien? Spioneren dmv diefstal van documenten is volgens mij wat anders dan "goed afkijken"...
pi_56246824
de definitie van spioneren is "in het geheim waarnemingen doen om die aan anderen door te geven"
zolang iedereen weet dat jij fotografen in dienst hebt die met belachelijke zoomlenzen foto's van andere auto's maken voor jouw ingenieurs, is het dus geen spionage

In het geval van McLaren was Stepney dus de enige die spioneerde, geen idee waarom McLaren daarvoor bestraft is
pi_56247010
Honda kiest in tegenstelling tot Ferrari, McLaren, en Renault voor een model-2006 voorvleugel
pi_56247040
Dat kan toch niet de nieuwe Honda zijn zeg... Ik wist niet dat retro ook hip was in de F1
Where facts are few, experts are many.
pi_56247420
ze hebben ook deze iets moderner ogende auto getest, misschien dat Autosport per ongeluk de RA107 voor de RA108 heeft aangezien... ook de T-cam heeft een andere kleur en de barge-boards om de sidepods heen zijn veel groter.
pi_56247896
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 12:13 schreef Ared het volgende:
Honda kiest in tegenstelling tot Ferrari, McLaren, en Renault voor een model-2006 voorvleugel
[ afbeelding ]
Zal wel iets met die slicks te maken hebben. Opdrachtje van Mosley?

(minder downforce > oud model auto > slicks)
Calm down, please!
pi_56248237
Waar zie jij slicks? Er is iig 1 duidelijke groef in t midden, dus volgens mij zijn t intermediates.
Where facts are few, experts are many.
pi_56248322
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 12:49 schreef Googolplexian het volgende:
Zal wel iets met die slicks te maken hebben.
die slicks? dat zijn toch gewoon intermediates zoals ze altijd bij een installatieronde gebruiken?
pi_56249261
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 12:32 schreef Ared het volgende:
ze hebben ook deze iets moderner ogende auto getest, misschien dat Autosport per ongeluk de RA107 voor de RA108 heeft aangezien... ook de T-cam heeft een andere kleur en de barge-boards om de sidepods heen zijn veel groter.
[ afbeelding ]
1. Die volgens jou "iets moderner ogende" auto is toch echt de oude. Vergelijk maar:
(let vooral op de sidepods en de cockpitranden, etc.)

oud


oud


nieuw


2. Barge boards zijn de elementen achter de voorwielen:
(waar Johnnie Walker op staat)

88mph
pi_56249389
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 12:32 schreef Ared het volgende:
ze hebben ook deze iets moderner ogende auto getest, misschien dat Autosport per ongeluk de RA107 voor de RA108 heeft aangezien... ook de T-cam heeft een andere kleur en de barge-boards om de sidepods heen zijn veel groter.

edit: nee, ik heb even foto's van de GP van Brazilië erbij gepakt, en die driedelige voorvleugel is toch echt de RA107, en de tweedelige met de kleine bargeboards de RA108?!?
[ afbeelding ]
edit: en dat is de tweede keer vandaag dat ik te langzaam ben met reageren...
pi_56249576
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 13:42 schreef MaximusF1 het volgende:
2. Barge boards zijn de elementen achter de voorwielen:
(waar Johnnie Walker op staat)
ja, ik weet het, maar hebben die boards rond de sidepods al een officiële benaming? Die gevallen beginnen tegenwoordig ook al zo ver naar voren dat de grens tussen oude bargeboards en die sideboards een beetje begint te vervagen. Zijn er al teams bij wie ze met elkaar in verbinding staan?
pi_56249824
Het woord barge board is overgenomen van die boten met zo'n lepel aan de zijkant, dus volgens mij mag je die naam best gebruiken voor de stukken op de luchtinlaat ook
Where facts are few, experts are many.
pi_56250369
Ah geen slicks inderdaad

Verkeerd gekeken + ik dacht dat de "nieuwe" slicks waar ze onlangs mee getest hadden ook een enkele groef hadden.

My bad.
Calm down, please!
pi_56250728
quote:
Technical analysis of the Honda RA108
By Craig Scarborough Wednesday, January 23rd 2008, 12:46 GMT

One of the most critical new cars was rolled out for the first time today at Valencia. The new Honda RA108 is a new start for the team, after a dismal season in 2007 with a car that was unpredictable to drive.

The new Honda RA108Initially running in a white livery, the car is a major shift in design philosophy for the team. It sports conventional bargeboards and new sidepods and engine cover, while the wings are derived from developments made late last year.

Last year the car's problems were aerodynamic related, with the ca'rs balance shifting under braking and cornering. To rectify the problems Honda recruited several key new people to the team.

Firstly Loic Bigois, the French aerodynamicist who came from Williams, then Jorg Zander the ex-Toyota and BMW designer, and lastly and most importantly Ross Brawn from Ferrari. These signings will all shape Honda's new direction, but it's the first two engineers that have had time to influence the new car.

Jorg Zander's influence can be seen in the BMW Sauber-like detail around the engine cover. While Bigois was already at work earlier last year, his influence is most likely to be in detail and the way the actual car correlates to the wind tunnel data.

Although the car exhibits some BMW influence, it is still recognisably a Honda. Despite the team's dreadful 2007 car, there are elements that did not need a completely new approach. Perhaps the most important change in aero philosophy is the bargeboard set-up.

Honda have persevered with the forward bargeboard philosophy dating back to the first cars designed by Geoff Willis. While the advantages of large or small boards used to be considered marginal, it's now believed that the larger rear bargeboards are better at managing a consistent flow under the floor.

Thus the new car refers to the late season test car, which also sported large bargeboards. The new set-up uses a large rear board, with a stepped upper edge, ala Ferrari, plus a smaller simpler vane under the front suspension. In advance of the boards is the front wing derived from the late 2007 version, sporting three elements and hung from its middle flap.

Detail of the Honda RA108The new wing is slightly different in its trailing edge shape and the tips being raised slightly. Unlike many 2008 designs. Honda have kept the nose tip very high, this makes packaging a bridge wing difficult, so it will be interesting to see Honda now take on the extra upper wing element.

Although the underside of the nose cone appears drooped, it is actually near horizontal. This is confused by the black paint on the noses underside.

The front suspension appears to be heavily revised, with the lower wishbone attached nearer the sides of the monocoque than underneath and the upper wishbone apparently spaced out from the side of the tub, both aiming to improve the geometry.

Around the middle, the sidepods bear little resemblance to the outgoing RA108, the fronts are deeply under cut and the pod wings are much smaller. Unlike last year the pod winsg are no longer connected to the chimneys and sport a slot in the endplate.

The chimney itself is smaller and carries a simple T-wing. It's cooling function is supplemented by a row of louvers, over what appears to be repositioned radiators, now angled facing up rather than sideways.

Along the sidepos the flip-up is in a higher, more conventional position and the exhausts have been re-sited backwards to exit over the gearbox as BMW have adopted for several years.

Also apeing BMW-Sauber design is the engine cover fin, which is taller than the rules demand, nearly reaching the rear wing at its rear edge.

The new car is a logical direction change for the team. At this stage the car will be underdeveloped compared to other teams, who have years to optimise the flow structures created by this format of aerodynamics.
Calm down, please!
pi_56251138
"pod wings" noemen ze die verticale vleugel op de sidepods dus.

Daarachter de "chimneys", nog wat gewone vleugeltjes en vervolgens de "flip-up".
88mph
pi_56252040
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 14:42 schreef Googolplexian het volgende:
[Technical analysis of the Honda RA108]
At this stage the car will be underdeveloped compared to other teams, who have years to optimise the flow structures created by this format of aerodynamics.
met andere woorden, ze zijn een aerodynamische weg ingeslagen waar andere teams al jaren mee bezig zijn, vandaar dat de auto er eerder uitziet dan een nieuwe '06 auto dan een doorontwikkelde '07 auto. Op zich hoeven ze alleen maar te kijken wat BMW de afgelopen jaren gedaan heeft om te zien waar ze heen moeten. BMW heeft ook geen bridge-wing, dus dat hoeft niet per definitie een probleem te zijn. Ware het niet dat Heidfeld nu al klaagt dat de auto niet op schema ligt, en de BMW tot nu toe niet echt snel is geweest. De 1:12.9 die Heidfeld nu heeft staan is verreweg de snelste tijd die BMW tot nu toe op Valencia heeft gereden, en daarmee staat hij vandaag 9e...
pi_56254761
Tijden van vandaag -

Where facts are few, experts are many.
pi_56255151
Barrichello in de nieuwe Honda dik een seconde langzamer dan Bourdais, Sutil en Trulli. Maar goed, het is nog maar de eerste dag en toch dik twee seconden sneller dan de RA107
pi_56255180
Honda & Toyota weer lekker bezig!
pi_56255390
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 17:59 schreef HPoi het volgende:
Honda & Toyota weer lekker bezig!
Vooral Toyota haalt zijn gebruikelijke niveau weer. Al is het bij Honda ook nog niet om over naar huis te schrijven.
pi_56255632
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 18:11 schreef ElmarO het volgende:

[..]

Vooral Toyota haalt zijn gebruikelijke niveau weer. Al is het bij Honda ook nog niet om over naar huis te schrijven.
Zelfs Sutil is sneller dan Trulli.
pi_56256131
quote:
- Kovalainen on his superlap: ''I wanted to get to know the feeling of the car with little fuel.''

''Yesterday I was only fourth but it was just as good considering the circumstances.''

- Ferrari wasn't particularly looking to set fast times and both drivers once again two different programmes. Raikkonen was doing the long runs (at the end of the afternoon he did a long run with an runrivalled average time of 1:12) whereas Massa did shorter runs, doing three (relatively slow laps) to then speed up again.

Comparison between the two topteams: over one lap McLaren has a slight advantage, whereas Ferrari beats them over a long distance.

- The first set-up work on the Renault worked out well, Alonso was constantly setting low 1:13's and was able to keep up the pace of Kovalainen who was on track at the same time at some stage. The Spaniard's best time, a 1.12.380 was set on a long run.

-Today Rosberg simulated a race distance. Over the course of the simulation the laptimes kept going down, which goes to indicate the FW30 is kind to the tyres. The last lap of the simulation, a 1.12,729, was the fastest. Michael: ''Not bad for a second testday. We're on the right way in terms of reliability.''

Rosberg: ''When we'll find the right set-up window, then the new car is better in every area compared to the old one.''

- The second testday for Red Bull was more positive than the first. Webber who ended up in the topteam: ''I didn't have to push myself once. The car could become something (good), considering the fact the old front- and rearwing are still mounted on the car.''

The team is still driving with the basic version of the RB4, the covering of the wishbones is the next step but the (new) parts arrived in Valencia one day late. Marko isn't worried though: ''For us it's only important to rack up the mileage. Reliability was our big weakpoint last year. But we can already say now: the new gearbox keeps up.''

- BMW Sauber confirmed yesterday's (bad) form. The team comforts itself saying it knows the problems.

- The Toyota's are running like clockwork but they're one second behind the frontrunners. Glock: ''We're fine reliability wise, now we need to find the pace.''

- Technical chief Nakamoto from Honda: ''There are still many aerodynamical parts missing. We were first willing the car to make laps, to check out all the systems.''

- Gascoyne: ''We're only doing mileage on the 'critical' components (gearbox ?). The first real aerodynamical face lift for Force India will come in February.
pi_56274462
Nakajima met de FW30 voor het eerst onder de 1 minuut 12. Tot nu toe hebben alleen de Ferrari's en McLarens zo snel gereden. Dit circuit ligt 'm geloof ik wel
pi_56274577
16. J. Button Honda RA108 1:13.993 +2.804 30 pit
17. T. Kogure Honda RA107 1:15.703 +4.514 25 pit

Weer niet veel soeps daar bij Honda
pi_56280780
quote:
Op donderdag 24 januari 2008 13:48 schreef Ared het volgende:
Nakajima met de FW30 voor het eerst onder de 1 minuut 12. Tot nu toe hebben alleen de Ferrari's en McLarens zo snel gereden. Dit circuit ligt 'm geloof ik wel
Nu maar hopen dat de circuits die op de kalender staan hem ook liggen en dat ie vooral geoefend heeft goed te stoppen bij een pitstop. (dat ie niet zijn pitcrew ondersteboven rijd)
pi_56280811


De twee Finnen leiden de weg.

Nakajima -> Krijgen we dan de snelste Jap ooit in de F1 te zien?!?

Red Bull en Honda stellen toch teleur als je ziet waar Fisichella staat!

[ Bericht 68% gewijzigd door HPoi op 24-01-2008 18:56:11 ]
  donderdag 24 januari 2008 @ 19:22:41 #246
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_56281572
quote:
Op donderdag 24 januari 2008 18:50 schreef HPoi het volgende:
[ afbeelding ]

De twee Finnen leiden de weg.

Nakajima -> Krijgen we dan de snelste Jap ooit in de F1 te zien?!?

Red Bull en Honda stellen toch teleur als je ziet waar Fisichella staat!
Sorry, maar Force India lijkt me echt zo'n team dat een winter lang iedere test een paar extra rondjes eruit perst op een vrijwel lege tank om nog wat sponsors over de streep te trekken.
Prost had daar ook een handje van.
  donderdag 24 januari 2008 @ 20:17:46 #247
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_56282955
quote:
Op donderdag 24 januari 2008 19:22 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

Sorry, maar Force India lijkt me echt zo'n team dat een winter lang iedere test een paar extra rondjes eruit perst op een vrijwel lege tank om nog wat sponsors over de streep te trekken.
Prost had daar ook een handje van.
En het verschil met de andere teams is? Dat zij het alleen maar doen omdat ze zo graag bovenaan willen staan? Vrijwel ieder team doet op zo een dag een leeg rondje.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_56283295
quote:
Op donderdag 24 januari 2008 19:22 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

Sorry, maar Force India lijkt me echt zo'n team dat een winter lang iedere test een paar extra rondjes eruit perst op een vrijwel lege tank om nog wat sponsors over de streep te trekken.
Prost had daar ook een handje van.
Ik denk dat Ferrari en McLaren dat ook doen. Prost reed trouwens met een wagen die veels te licht was voor een racedeelname. Ik denk niet dat 1 van de huidige teams dat foefje nu toepast.
pi_56283403
Jammer dat Force India niet met twee wagens test. Zou toch veel meer data opleveren. Mja, dit is natuurlijk goedkoper. Fisichella heeft een zeer goede tijd gereden, als je dat vergelijkt met de Honda's de Red Bull en met Bourdais vandaag. Tevens is Fisi een flinke klap sneller dan Sutil gister.
pi_56283553
Hamilton: 'Van Alonso weet ik hoe het niet moet'
bron: http://www.autoweek.nl/formule1disp.php?id=6824

Als Lewis Hamilton één ding van Fernando Alonso heeft geleerd, dan is het wel dat hij nu weet hoe hij zich vooral niet moet gedragen. Het is niet voor het eerst dat Hamilton dan wel Alonso de ander in de haren vliegt.

,,Hij (Alonso, red.) heeft mij getoond hoe je je als Formule 1-coureur juist niet moet gedragen”, vertelt Hamilton tussen het testwerk in Valencia door aan de Associated Press. ,,Hij was in eerste instantie de leider binnen het team, nietwaar? Of dat dacht hij althans. Maar dat veranderde. We hadden een team moeten vormen.”

Na het vertrek van Alonso heeft Hamilton in Heikki Kovalainen een nieuwe teamgenoot gekregen. En hij wil boven alles niet worden voorgetrokken door het team. ,,Ik wil geen voordeel op welk vlak dan ook. Ook wij moeten een team vormen en hetzelfde behandeld worden”, vindt Hamilton.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')