Even aangepast naar wat Briatore eigenlijk bedoelde te zeggen.quote:Op maandag 4 februari 2008 11:47 schreef HPoi het volgende:
Renault haalt Yamamoto als testcoureur
04 februari 2008
BRON: Klik!
Teambaas Flavio Briatore voegde toe: "We zijn blij om Sakon voor 2008 bij het team te halen. We hebben een behoorlijk agressief ontwikkelingsprogramma gepland voor dit seizoen en zijn Formule 1-ervaring sponsorgeld zal erg van pas komen. "
quote:
1 2 3 4 5 | 1. Raikkonen Ferrari (B) 1:30.595 77 2. Badoer Ferrari (B) 1:32.230 64 3. Glock Toyota (B) 1:32.889 71 4. Trulli Toyota (B) 1:33.379 60 |
Ja, en vooral Trulli zit er lekker bij!!quote:Op dinsdag 5 februari 2008 17:06 schreef ElmarO het volgende:
[ code verwijderd ]
De Toyota's weer 3 en 4. Hoe doen ze het toch. Wat een geweldenaars.
quote:Hamilton racism continues in Spain
Written by Administrator - Wednesday, 06 February 2008
Feb.6 (GMM) Lewis Hamilton will return to Spain for two more pre-season tests in February, despite the continuing racist abuse directed towards formula one's only black driver. "We will monitor events very closely at the forthcoming formula one tests," a spokesman for the governing FIA told The Guardian on Tuesday, in anticipation of Hamilton's upcoming run at Jerez and, late this month, back at Circuit de Catalunya. After the racial abuse during testing last weekend, it now emerges that Spanish bigots have taken to insulting the 23-year-old McLaren driver on website comment pages. One racist wrote in the Spanish sports daily Marca: "Drivers should drive, little monkeys should stay in the jungle and stop talking rubbish". Another said: "Hamilton, at the end of the day you're not black, you're brown, like shit". In the comments section of the Catalan sports newspaper El Mundo, one reader wrote: "Hello, I'm Hamilton and I'm going to talk to you in my language: uh uh uh uh uh uh uh uh uh uh uh uh uh uh uh uh". The publications endeavoured to remove all of the racist comments.
ik ben ooit op een site geweest waar ze tekeningen van alle modellen van vrijwel alle merken in een zijaanzicht onder elkaar hadden staan. Heb alleen geen flauw idee meer waar dat was, dus helaas geen link. Maar iets dergelijks bestaat dus wel!quote:Op woensdag 6 februari 2008 10:31 schreef NED het volgende:
[offtopic]
Heeft trouwens iemand een mooi plaatje van hoe de F1 wagens ge-evolueerd zijn vanaf het begin van de F1 tot nu toe?
Dat je dus mooi de vergelijkingen met voorgaande jaren kunt zien?
Nou, geen reclame dus. Dat vind ik een grote meerwaardequote:Op woensdag 6 februari 2008 13:09 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Nice!
Maar dan moet het wel echt meer bieden dan een standaard uitzending.
WTF, ik kan me er wat bij voorstellen, maar ik ben benieuwd hoe het er precies uit gaat zien en of het inderdaad een verbetering is.quote:Renault ontwerpt radicaal nieuwe achtervleugel
Het team van Renault kende afgelopen jaar een teleurstellend seizoen met de R27. Giancarlo Fisichella en Heikki Kovalainen konden weinig potten breken. Dit jaar hoopt teambaas Flavio Briatore weer de weg naar de top terug te kunnen vinden.
Hiervoor is onder andere afscheid genomen van Fisichella en Fernando Alonso teruggekeerd als vervanger. De tweevoudig wereldkampioen hoopt dit seizoen opnieuw te kunnen strijden om de wereldtitel.
Vorige week tijdens de presentatie van de nieuwe R28 in Parijs vertelde Alonso aan de internationale pers dat het team echter nog hard moet werken. Volgens de Spanjaard komt Renault op dit moment één seconde te kort op Ferrari en McLaren. Het Franse team lijkt de komende weken met veel nieuwe aerodynamische updates te komen voor hun wagen waarbij deze seconde gevonden moet worden.
Eén van deze updates is het ontwerp van een radicaal nieuwe achtervleugel. Een anonieme bron bij Renault vertelde aan F1Today.nl: “Onze nieuwe achtervleugel zal iedereen doen verbazen. Ik heb hem al gezien in de windtunneltests en hij ziet er heel mooi en uniek uit. We noemen deze vleugel het W-concept. De vorm van de vleugel zal in de vorm van de letter W zijn. Nog nooit eerder is er een team geweest dat dit heeft ontworpen.”
Dit is nog niet alles wat Renault in petto heeft. Het Franse team zal deze vleugel pas tijdens de eerste race in Australië op de wagen zetten. “We zijn van plan om hem pas in Melbourne te introduceren. Als we deze vleugel eerder op de wagen zetten zal de concurrentie direct ernaar gaan kijken. Als we in Australië de vleugel erop zetten zal iedereen met verbazing toekijken. Vanwege de overzeese Grands Prix is het vrijwel onmogelijk, ook gezien het tijdsbestek, dat een concurrerend team voor Europa eenzelfde ontwerp op de wagen heeft”, aldus onze bron.
Naar verluidt moet dit een tijdwinst van circa vijf tienden opleveren. De vleugel zou vooral voor meer bochtensnelheid zorgen, maar ook meer stabiliteit brengen aan de wagen. Berichten in de paddock melden dat Williams inmiddels de signalen heeft opgevangen en het Britse team uit Grove ook aan de slag is gegaan met ontwerpen en windtunneltests.
bron: www.f1today.nl
Dat vind ik ook een meerwaarde.quote:Op woensdag 6 februari 2008 14:37 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Nou, geen reclame dus. Dat vind ik een grote meerwaarde
Dan vraag ik me wel af hoe het zit met commentaar? Ze gaan niet de beelden van RTL gebuiken, maar welke dan wel en wie gaat het commentaar geven?quote:"Het wordt erg spectaculair. De beelden zullen anders uitzien dan bij RTL. Wij gebruiken meer cameraposities, en uiteraard wordt de uitzending niet onderbroken door reclames. Ook zal het geluid een stuk beter zijn. We hopen dan ook meer te kunnen bieden dan de gratis beelden die de mensen thuis op tv voorgeschoteld krijgen", aldus Darren Satines, woordvoerder van Pathé Cinemas.
1 2 3 4 5 | 1. Raikkonen Ferrari (B) 1:30.455 74 2. Massa Ferrari (B) 1:31.293 72 3. Trulli Toyota (B) 1:32.145 97 4. Kobayashi Toyota (B) 1:32.265 53 |
Toyota idd weer verrassend op de 3de en 4de stek!quote:Op woensdag 6 februari 2008 17:16 schreef ElmarO het volgende:
[ code verwijderd ]
En ze flikken het hem weer bij Toyota. Ze gaan voor de titel, dat is wel duidelijk.
Whhehehehequote:Op woensdag 6 februari 2008 17:16 schreef ElmarO het volgende:
[ code verwijderd ]
En ze flikken het hem weer bij Toyota. Ze gaan voor de titel, dat is wel duidelijk.
Ralfje is weg!quote:Op woensdag 6 februari 2008 17:16 schreef ElmarO het volgende:
Ze gaan voor de titel, dat is wel duidelijk.
GA eens vragen bij Toyota, die zitten Ferrari reeds op de hielen! Wie had dat kunnen denken vorig jaarquote:Forse budgetstijging voor Force India
06/02/2008 - 21:25
Vijay Mallya, de eigenaar van het nieuwe Force India F1-team, heeft het budget van zijn renstal verdubbeld. Vorig jaar, toen het team nog onder de hoede was van het Nederlandse sportwagenbedrijf Spyker, bedroeg het budget 60 miljoen dollar.
Met de extra 60 miljoen kon Force India haar renstal versterken met onder andere Mark Smith. Volgens Mike Gascoyne komen er nog meer aanstellingen. “We starten het seizoen met 240 werknemers. Op het einde van het jaar gaan dat er 300 zijn.”
Voor Gascoyne is de vooropgestelde budgetbeperking een geschenk uit de hemel. “We breiden op elk vlak uit. En als de budgetbeperking er komt, is dat geweldig nieuws voor ons. Het brengt iedereen op gelijke hoogte en we zullen niet over spenderen.”
Force India zal volgens de technisch directeur geduld moeten uitoefenen in de weg naar de top. “Kunnen we naar het middenveld opschuiven en punten pakken, dan kunnen we investeerders aantrekken. Als je dat geld investeert, kan je rustig aan groeien en podiums pakken. Dat zal drie, vier jaar duren. We hebben nu wel een programma van twee windtunnels lopen om de topteams te evenaren, maar we kunnen niet ontkennen dat we twee seconden achter liggen.”
bron: www.f1media.be
Ik zeg 1,5 seizoen. Halverwege 2009 geven ze het op. En is die zogenaamde Doctor MallePietje met de noorderzon vertrokken.quote:Op donderdag 7 februari 2008 18:51 schreef LeXX het volgende:
De Webcast al bekeken?Wat is die Mallya een verschrikkelijke ijdeltuit, hoe hij werd aangekondigd (the distinguished and charismatic Vijay Mallya). Ook staat er bij zijn profiel steeds dr. voor zijn naam. Alsof een doctoraat zeges op gaat leveren tijdens de GP's
![]()
Voor de rest: jammer dat Spyker weg is. Zijn er al weddenschappen hoe lang dit team het gaat uithouden?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |