abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56523115
BMW signs Klien and Asmer
BRON: http://www.grandprix.com/ns/ns20011.html

The BMW Sauber F1 Team has announced that it will be employing test drivers Christian Klien and Marko Asmer in 2008.

"We wanted a third driver with Formula 1 racing experience," said BMW Motorsport Director Mario Theissen, "as well as an up-and-coming young driver for us to train up to Formula 1 level. With Christian we have signed on a driver who is familiar with the format of a grand prix weekend and can step into the breach right away should one of our team drivers have to back out. Marko has driven our car four times since December 4 and has made steady progress. He has worked in a concentrated, focused and calm fashion. The feedback from the engineers bears positive testimony to him, and the chemistry between him and the team is right as well."

Klien (24) started his F1 career under Red Bull management, with Jaguar Racing in 2004. He then spent 2005 and 2006 with Red Bull Racing but was then dropped and moved to Honda as test driver in 2007.

Asmer is 23 and has been racing in Formula 3.
pi_56523430
quote:
Op maandag 4 februari 2008 11:47 schreef HPoi het volgende:
Renault haalt Yamamoto als testcoureur
04 februari 2008
BRON: Klik!

Teambaas Flavio Briatore voegde toe: "We zijn blij om Sakon voor 2008 bij het team te halen. We hebben een behoorlijk agressief ontwikkelingsprogramma gepland voor dit seizoen en zijn Formule 1-ervaring sponsorgeld zal erg van pas komen. "
Even aangepast naar wat Briatore eigenlijk bedoelde te zeggen.
pi_56529339
Testtijden van vandaag in Bahrein

pi_56541018
So! Toyota derde en vierde tijd!!!!

dinsdag 5 februari 2008 @ 10:09:12 #105
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_56541667
quote:
Op dinsdag 5 februari 2008 09:17 schreef NED het volgende:

Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_56544243
quote:
Op dinsdag 5 februari 2008 09:17 schreef NED het volgende:

En gelijk achter topteam Ferrari i.p.v. net voor Honda.
pi_56546391
1
2
3
4
5
Pos  Driver        Team                      Time     Laps
 1.  Raikkonen     Ferrari              (B)  1:30.595   77
 2.  Badoer        Ferrari              (B)  1:32.230   64
 3.  Glock         Toyota               (B)  1:32.889   71
 4.  Trulli        Toyota               (B)  1:33.379   60

De Toyota's weer 3 en 4. Hoe doen ze het toch. Wat een geweldenaars.
pi_56546532
Goeie grap Die kan nog wel wat uitgerekt worden
Calm down, please!
pi_56546595
quote:
Op dinsdag 5 februari 2008 17:06 schreef ElmarO het volgende:

[ code verwijderd ]

De Toyota's weer 3 en 4. Hoe doen ze het toch. Wat een geweldenaars.
Ja, en vooral Trulli zit er lekker bij!!
pi_56546635
Wordt een jaar van Toyota en Ferrari dit

P.S.: Hamilton racism abuse was net ook op CNN
Calm down, please!
pi_56547327
Die 1:33.379 van Trulli is vast de racepace van Toyota. Glock rijd natuurlijk uberlicht!
pi_56547435
Head wil samen met Rosberg naar de top
bron: http://www.autoweek.nl/formule1disp.php?id=6858

Als het aan Nico Rosberg ligt, rijdt hij binnen nu en twee seizoenen voor een topteam en Williams wil binnen die termijn weer tot de top behoren. Patrick Head: ,,We moeten dus een goede auto voor Nico bouwen.”

Rosberg stond in de belangstelling van McLaren, maar hij koos voor de weg van de geleidelijkheid en verlenging van zijn contract bij Williams. Tot eind 2009 rijdt hij voor de Britse renstal. ,,Daarna zie ik mezelf wel bij een topteam rijden. Hopelijk bij Williams. Zoniet, dan vertrek ik”, zei hij recent.

Klinkt heel dreigend, maar Head, mede-eigenaar van Williams, kan zich de ambities van de 22-jarige coureur goed voorstellen. ,,Hij is vastberaden uit te groeien tot een succesvol coureur. Wij hebben als team hetzelfde doel voor ogen, maar dan moeten we wel een betere auto voor Nico bouwen”, zegt Head in gesprek met Motorsport Aktuell.

,,Slagen we daar niet in, dan begint de geruchtenstroom weer van voor af aan. Mogelijk loopt het dan anders af;, spreekt Head de verwachting uit dat Rosberg in dat geval wel vertrekt. ,,Afgelopen winter hebben we ons daar geen zorgen om gemaakt. Intern was altijd al duidelijk dat Nico zou blijven."

Wat dat betreft is het mooi meegenomen dat Williams tijdens de wintertests goed presteert, hoewel het altijd de vraag blijft wat dat nu concreet betekent. Rosberg weet wel waar die goede testtijden toe moeten leiden: ,,We moeten Renault en BMW Sauber verslaan dit seizoen."

Rosberg!
Williams!
pi_56555169
quote:
Hamilton racism continues in Spain
Written by Administrator - Wednesday, 06 February 2008

Feb.6 (GMM) Lewis Hamilton will return to Spain for two more pre-season tests in February, despite the continuing racist abuse directed towards formula one's only black driver. "We will monitor events very closely at the forthcoming formula one tests," a spokesman for the governing FIA told The Guardian on Tuesday, in anticipation of Hamilton's upcoming run at Jerez and, late this month, back at Circuit de Catalunya. After the racial abuse during testing last weekend, it now emerges that Spanish bigots have taken to insulting the 23-year-old McLaren driver on website comment pages. One racist wrote in the Spanish sports daily Marca: "Drivers should drive, little monkeys should stay in the jungle and stop talking rubbish". Another said: "Hamilton, at the end of the day you're not black, you're brown, like shit". In the comments section of the Catalan sports newspaper El Mundo, one reader wrote: "Hello, I'm Hamilton and I'm going to talk to you in my language: uh uh uh uh uh uh uh uh uh uh uh uh uh uh uh uh". The publications endeavoured to remove all of the racist comments.
Calm down, please!
pi_56556781
Ik vind eik dat ze gewoon tegen die zogenaamde spaanse "fans" moeten zeggen: "Als jullie nog 1 keer over de schreef gaan, dan flikkeren we die jankbal van jullie er nog uit voordat het seizoen begonnen is!!!"

Het lijkt wel of dat geklaag en gezeik daar gewoon in de aard van het beestje zit bij dat volk.
Net alsof Hamilton het schuld is dat Slonso geen WK is geworden.
Bovendien heb ik er niks over gehoord toen het seizoen in volle gang was.

Achterlijke kut Slonso-fans. Die zien natuurlijk nu ook al aankomen dat Slonso met die knakenbak never geen WK gaat worden dit jaar en moeten daar iemand anders de schuld van geven dat hij nu bij Renault rijdt

Hij had best nog een jaar kunnen blijven bij McLaren. Ik denk gewoon dat hij dat niet aandurfde met Hamilton als rookie en teamgenoot die zo snel was. Afgelopen jaar was aan hem zelf te danken en aan niemand anders, maarja, Alonso jankt graag en daarom gaat ie nu naar Renault, zodat ie weer kan janken dat zn auto niet snel genoeg is!

Ik zie nog liever iemand met zo een instelling als Button (die nog steeds denkt dat ie WK kan worden met Honda) dan zo een jankbal als Alonso
pi_56556899
[offtopic]

Heeft trouwens iemand een mooi plaatje van hoe de F1 wagens ge-evolueerd zijn vanaf het begin van de F1 tot nu toe?

Dat je dus mooi de vergelijkingen met voorgaande jaren kunt zien?

Bestaat er ergens zo een foto-collage dat iemand weet?
Lijkt me namelijk wel leuk om te zien. Elk jaar met de nieuwe auto's zijn de veranderingen meestalniet zo heel erg groot en dramatisch, maar als je dan een auto ziet van 5 jaar geleden dan zijn die veranderingen best groot zegmaar.

Iemand?

=edit=

Zoiets als dit zegmaar, alleen dat waar je de verschillen duidelijker op ziet

[ Bericht 18% gewijzigd door NED op 06-02-2008 10:43:53 ]
pi_56559363
Van der Garde aast op nieuw testcontract
06 februari 2008
BRON: http://f1.gpupdate.net/nl(...)-nieuw-testcontract/

Giedo van der Garde is momenteel met Force India in onderhandeling over een nieuw testcontract. De 23-jarige Nederlander was vorig jaar testcoureur voor Spyker F1 en testte na de overname van het team ook enkele keren voor Force India.

"Ik hoop verder te kunnen testen bij het Formule 1-team van Force India", schrijft Van der Garde in een column op zijn eigen website GIGARacing.com. "Ik heb in 2007 meerdere malen getest voor het team, dat toen nog Spyker heette, en dat is me bijzonder goed bevallen. We zijn dan ook in onderhandeling met het team om onze samenwerking te verlengen. Met de Formule 1 als ultiem einddoel in het achterhoofd, is het natuurlijk geweldig als ik er kan blijven testen."

Van der Garde racet dit jaar ook voor P1 Motorsport, in de World Series by Renault.
pi_56559412
Formule 1 straks in Nederlandse bioscopen
06 februari 2008
BRON: http://f1.gpupdate.net/nl(...)derlandse-bioscopen/

Pathé Cinemas heeft plannen om dit jaar enkele Formule 1-races live uit te gaan zenden in een aantal Nederlandse bioscopen. Zo bericht het AD. Het is niet zeker of alle races van het seizoen op het witte doek zullen worden vertoond. De Grands Prix die in Europa worden verreden, moeten wel allemaal op het programma komen.

Het gaat voorlopig om drie bioscopen: Pathé Tuschinski in Amsterdam, Pathé Buitenhof in Den Haag en Pathé Groningen. Later moeten meer vestigingen volgen. Pathé belooft dat de races niet zullen worden onderbroken door reclame en verwacht meer cameraposities en beter geluid te kunnen bieden aan de Formule 1-fans.

Het is niet voor het eerst dat er Formule 1-races in een bioscoop zijn te zien. Het Britse Vue Cinemas toonde vorig jaar de Grand Prix van Groot-Brittannië in dertig van haar zalen, naar aanleiding van de immense populariteit van Lewis Hamilton.
  woensdag 6 februari 2008 @ 13:09:26 #118
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_56560027
Nice!
Maar dan moet het wel echt meer bieden dan een standaard uitzending.
pi_56561420
quote:
Op woensdag 6 februari 2008 10:31 schreef NED het volgende:
[offtopic]

Heeft trouwens iemand een mooi plaatje van hoe de F1 wagens ge-evolueerd zijn vanaf het begin van de F1 tot nu toe?

Dat je dus mooi de vergelijkingen met voorgaande jaren kunt zien?
ik ben ooit op een site geweest waar ze tekeningen van alle modellen van vrijwel alle merken in een zijaanzicht onder elkaar hadden staan. Heb alleen geen flauw idee meer waar dat was, dus helaas geen link. Maar iets dergelijks bestaat dus wel!
  woensdag 6 februari 2008 @ 14:37:00 #120
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_56561695
quote:
Op woensdag 6 februari 2008 13:09 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Nice!
Maar dan moet het wel echt meer bieden dan een standaard uitzending.
Nou, geen reclame dus. Dat vind ik een grote meerwaarde
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
pi_56561756
Hmz, bedankt voor de info. Iemand die wel nog een lin k heeft toevallig?
quote:
Renault ontwerpt radicaal nieuwe achtervleugel

Het team van Renault kende afgelopen jaar een teleurstellend seizoen met de R27. Giancarlo Fisichella en Heikki Kovalainen konden weinig potten breken. Dit jaar hoopt teambaas Flavio Briatore weer de weg naar de top terug te kunnen vinden.

Hiervoor is onder andere afscheid genomen van Fisichella en Fernando Alonso teruggekeerd als vervanger. De tweevoudig wereldkampioen hoopt dit seizoen opnieuw te kunnen strijden om de wereldtitel.

Vorige week tijdens de presentatie van de nieuwe R28 in Parijs vertelde Alonso aan de internationale pers dat het team echter nog hard moet werken. Volgens de Spanjaard komt Renault op dit moment één seconde te kort op Ferrari en McLaren. Het Franse team lijkt de komende weken met veel nieuwe aerodynamische updates te komen voor hun wagen waarbij deze seconde gevonden moet worden.

Eén van deze updates is het ontwerp van een radicaal nieuwe achtervleugel. Een anonieme bron bij Renault vertelde aan F1Today.nl: “Onze nieuwe achtervleugel zal iedereen doen verbazen. Ik heb hem al gezien in de windtunneltests en hij ziet er heel mooi en uniek uit. We noemen deze vleugel het W-concept. De vorm van de vleugel zal in de vorm van de letter W zijn. Nog nooit eerder is er een team geweest dat dit heeft ontworpen.”

Dit is nog niet alles wat Renault in petto heeft. Het Franse team zal deze vleugel pas tijdens de eerste race in Australië op de wagen zetten. “We zijn van plan om hem pas in Melbourne te introduceren. Als we deze vleugel eerder op de wagen zetten zal de concurrentie direct ernaar gaan kijken. Als we in Australië de vleugel erop zetten zal iedereen met verbazing toekijken. Vanwege de overzeese Grands Prix is het vrijwel onmogelijk, ook gezien het tijdsbestek, dat een concurrerend team voor Europa eenzelfde ontwerp op de wagen heeft”, aldus onze bron.

Naar verluidt moet dit een tijdwinst van circa vijf tienden opleveren. De vleugel zou vooral voor meer bochtensnelheid zorgen, maar ook meer stabiliteit brengen aan de wagen. Berichten in de paddock melden dat Williams inmiddels de signalen heeft opgevangen en het Britse team uit Grove ook aan de slag is gegaan met ontwerpen en windtunneltests.

bron: www.f1today.nl
WTF, ik kan me er wat bij voorstellen, maar ik ben benieuwd hoe het er precies uit gaat zien en of het inderdaad een verbetering is.
Ze zitten iig niet stil daar en dat is altijd goed
pi_56561826
quote:
Op woensdag 6 februari 2008 14:37 schreef Automatic_Rock het volgende:

[..]

Nou, geen reclame dus. Dat vind ik een grote meerwaarde
Dat vind ik ook een meerwaarde.

Als ik het volgende stukje lees:
quote:
"Het wordt erg spectaculair. De beelden zullen anders uitzien dan bij RTL. Wij gebruiken meer cameraposities, en uiteraard wordt de uitzending niet onderbroken door reclames. Ook zal het geluid een stuk beter zijn. We hopen dan ook meer te kunnen bieden dan de gratis beelden die de mensen thuis op tv voorgeschoteld krijgen", aldus Darren Satines, woordvoerder van Pathé Cinemas.
Dan vraag ik me wel af hoe het zit met commentaar? Ze gaan niet de beelden van RTL gebuiken, maar welke dan wel en wie gaat het commentaar geven?
pi_56564808
1
2
3
4
5
Pos  Driver        Team                      Time      Laps
 1.  Raikkonen     Ferrari              (B)  1:30.455   74
 2.  Massa         Ferrari              (B)  1:31.293   72
 3.  Trulli        Toyota               (B)  1:32.145   97
 4.  Kobayashi     Toyota               (B)  1:32.265   53

En ze flikken het hem weer bij Toyota. Ze gaan voor de titel, dat is wel duidelijk.
pi_56564929
quote:
Op woensdag 6 februari 2008 17:16 schreef ElmarO het volgende:

[ code verwijderd ]

En ze flikken het hem weer bij Toyota. Ze gaan voor de titel, dat is wel duidelijk.
Toyota idd weer verrassend op de 3de en 4de stek!
pi_56565014
En Ferrari derde en vierde van onder, dat zie je ook niet vaak.
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
pi_56566375
quote:

[ code verwijderd ]

Whhehehehe

pi_56566407
quote:

Ze gaan voor de titel, dat is wel duidelijk.
Ralfje is weg!
pi_56567076
quote:
Op woensdag 6 februari 2008 18:50 schreef HPoi het volgende:

[..]

Ralfje is weg!
It was that stupid german's fault all along people!!!
  woensdag 6 februari 2008 @ 20:05:11 #129
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_56567906
Toyota: 't was niks, 't is niks en 't wordt niks...

Een team zonder uitstraling. Maar met wederom een prachtige 3e en 4e plek
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
pi_56576197
quote:
Forse budgetstijging voor Force India
06/02/2008 - 21:25

Vijay Mallya, de eigenaar van het nieuwe Force India F1-team, heeft het budget van zijn renstal verdubbeld. Vorig jaar, toen het team nog onder de hoede was van het Nederlandse sportwagenbedrijf Spyker, bedroeg het budget 60 miljoen dollar.

Met de extra 60 miljoen kon Force India haar renstal versterken met onder andere Mark Smith. Volgens Mike Gascoyne komen er nog meer aanstellingen. “We starten het seizoen met 240 werknemers. Op het einde van het jaar gaan dat er 300 zijn.”

Voor Gascoyne is de vooropgestelde budgetbeperking een geschenk uit de hemel. “We breiden op elk vlak uit. En als de budgetbeperking er komt, is dat geweldig nieuws voor ons. Het brengt iedereen op gelijke hoogte en we zullen niet over spenderen.”

Force India zal volgens de technisch directeur geduld moeten uitoefenen in de weg naar de top. “Kunnen we naar het middenveld opschuiven en punten pakken, dan kunnen we investeerders aantrekken. Als je dat geld investeert, kan je rustig aan groeien en podiums pakken. Dat zal drie, vier jaar duren. We hebben nu wel een programma van twee windtunnels lopen om de topteams te evenaren, maar we kunnen niet ontkennen dat we twee seconden achter liggen.”

bron: www.f1media.be
GA eens vragen bij Toyota, die zitten Ferrari reeds op de hielen! Wie had dat kunnen denken vorig jaar
pi_56578802
Ow en nog even een reminder:

Vandaag om 14:30 onze tijd zal de nieuwe livery van de VJM01 (voormalig spykerhok) gepresenteerd worden. Live te volgen op www.forceindiaf1.com

Ik kan helaas nietkijken, maar ik zie de foto's straks wel
pi_56584088
Nou, om half had ik toch even de mogelijkheid om te kijken.
Ware het niet dat die server het allemaal niet meer trok.
Kennelijk toch een hoop mensen in geïnteresseerd dan denk ik

En nu ben ik net thuis en is het afgelopen !

Iemand die het gezien heeft toevallig? Beetje raar dat op newsnow.co.uk nog niks te vinden is
pi_56584610
Ik kan ook nog niks vinden.
pi_56584687
Was niks te zien op de website om 15:00
pi_56584793
Het was ook om half 3 slimme
Ik heb de eerste 7 minuten gezien en daarin was alleen een of ander lekker wijf aan het woord die aan het vertellen was hoe goed het met de economie ging in India en dat ze echt een plek verdiende in de F1 en weet ik wat al dies meer en even later die VJM (ik weet niet hoe ik zn naam schrijf ) die vertelde heel blij te zijn met alle sponsoren en met de mogelijkheden die het wel allemaal niet gaat bieden om India nog meer op de kaart te zetten etc etc.

En toen was het buffer buffer buffer einde oefening

=edit=
ik bedoel natuurlijk welke mogelijkheden het allemaal WEL gaat bieden
pi_56585092
Ah ik zit nu dat filmpje te bekijken.

De pakken zijn wit met hier en daar wat rood.
En de auto is vooral wit lijkt het, kan het niet heel goed zien.
Tot nu toe vond ik de oude auto mooier.
pi_56585251
En waar is dat dan? Want als ik nu op forceindiaf1.com kijk doet het hele filmpje niks meer?
pi_56585368

Hiero

Rijders

[ Bericht 9% gewijzigd door Googolplexian op 07-02-2008 17:04:24 ]
Calm down, please!
pi_56585522
Hmzz, ik zie nog geen foto's van de zijkant, maar van wat ik er zo van kan opmaken vond ik de tijdelijke livery mooier
pi_56586155
En dit is ook nog de oude wagen. De nieuwe moet nog komen.
pi_56586177
quote:
Op donderdag 7 februari 2008 16:24 schreef NED het volgende:
Het was ook om half 3 slimme
Om 15:00 stond bij mij de melding dat de launch nog upcoming was.
pi_56586237
Hier foto's v/d zijkant:

donderdag 7 februari 2008 @ 17:46:19 #143
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_56586250
ik vind het geen verkeerde kleurstelling

Was Kolles niet bij de presentatie ?

[ Bericht 17% gewijzigd door WEST op 07-02-2008 17:55:25 ]
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 7 februari 2008 @ 18:08:15 #144
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_56586648
Michiel Mol mocht vanaf de zijkant toekijken?
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_56586712
@foto's van de zijkant: hmm, ik weet het nog niet.
pi_56587469
Aparte kleurstelling zullen we maar zeggen.

Maar aangezien ik ook van Fisi schaalmodellen verzamel komt ie toch in mijn vitrine.
pi_56587553
De Webcast al bekeken?
Wat is die Mallya een verschrikkelijke ijdeltuit, hoe hij werd aangekondigd (the distinguished and charismatic Vijay Mallya). Ook staat er bij zijn profiel steeds dr. voor zijn naam. Alsof een doctoraat zeges op gaat leveren tijdens de GP's
Voor de rest: jammer dat Spyker weg is. Zijn er al weddenschappen hoe lang dit team het gaat uithouden?
pi_56587580
@HPoi: 1 op 18? en welk merk schaalmodellen als ik vragen mag?
pi_56587583
quote:
Op donderdag 7 februari 2008 18:51 schreef LeXX het volgende:
De Webcast al bekeken?
Wat is die Mallya een verschrikkelijke ijdeltuit, hoe hij werd aangekondigd (the distinguished and charismatic Vijay Mallya). Ook staat er bij zijn profiel steeds dr. voor zijn naam. Alsof een doctoraat zeges op gaat leveren tijdens de GP's
Voor de rest: jammer dat Spyker weg is. Zijn er al weddenschappen hoe lang dit team het gaat uithouden?
Ik zeg 1,5 seizoen. Halverwege 2009 geven ze het op. En is die zogenaamde Doctor MallePietje met de noorderzon vertrokken.
pi_56587611
Of ze halen in 2010 een Verstappentje uit.
1 dag voor de GP van India afhaken en duizenden fans laten verrekken
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')