quote:Vanavond te gast bij Jeroen Pauw en Paul Witteman, onder anderen: Farshad Bashir en Victor Löw
deze reeks gaat hard ja.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 15:01 schreef skyrebel het volgende:
nooit gedacht er zoveel paul en witteman fans waren![]()
Gisteren was het wel heel erg, lees je dan iig een beetje in voor zoiets.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 15:08 schreef tong80 het volgende:
Als het over sport gaat zitten ze met hun mond vol tanden.
Bij gebrek aan beter..quote:Op dinsdag 15 januari 2008 15:01 schreef skyrebel het volgende:
nooit gedacht er zoveel paul en witteman fans waren![]()
Knevel en v/d Brink waren slechterquote:Op dinsdag 15 januari 2008 16:06 schreef gimme.shelter het volgende:
Het is ook een slechte afspiegeling van Barend en van Dorp. het decor is heel saai, gasten gaan niet met elkaar in discussie.....jammer!
Ik vond B&vD ook niet ideaal. Met name omdat er teveel en te vaak voetballers te gast waren. Voetballers hebben nou eenmaal nooit iets te melden. Popmuziek mis ik absoluut niet.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 15:08 schreef tong80 het volgende:
Ik ben geen fan. Vind het een slap aftreksel van B&vD. Er zit totaal geen pit in de discussies. Het lijkt alsof ze maar wat doen. Gisteren Rutger Hauer. Die zat er bij en keek ernaar. Niet één leuke uitdagende vraag. Als het over sport gaat zitten ze met hun mond vol tanden. Met popmuziek hebben ze ook niks. Er zit ook geen derde presentator zoals Jan Mulder die voor de komische noot kan zorgen. De twee stralen ook een totale desinteresse uit. Ze doen hun werk en gaan weer naar huis. Als er iets opmerkelijks gebeurt is het ondanks hen.
Die 'interactie tussen de gasten' vind ik eigenlijk wel juist steeds beter aan het worden bij P&W. Wat betreft het decor ben ik het wel roerend met je eens. Bij BvD was dat veel warmer/gezelliger, hier is het echt zo'n kille verlichte bak waar je naar zit te kijken.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 16:06 schreef gimme.shelter het volgende:
Het is ook een slechte afspiegeling van Barend en van Dorp. het decor is heel saai, gasten gaan niet met elkaar in discussie.....jammer!
Precies, dat decor vind ik niks op de late avond, beetje kijken, beetje rommelen voordat je naar bed gaat, en dan heb je zo'n kantoorsetting waarnaar je moet kijken!!quote:Op dinsdag 15 januari 2008 21:12 schreef Veerboot het volgende:
[..]
Die 'interactie tussen de gasten' vind ik eigenlijk wel juist steeds beter aan het worden bij P&W. Wat betreft het decor ben ik het wel roerend met je eens. Bij BvD was dat veel warmer/gezelliger, hier is het echt zo'n kille verlichte bak waar je naar zit te kijken.
quote:Op dinsdag 15 januari 2008 23:14 schreef Wup het volgende:
jammer dat Pauw zo verveeld zit te kijken.
Ik heb een aantal keren SP gestemd, ben ook lid geweest (niet meer dus) maar volgende keer stem ik GroenLinks.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 23:37 schreef Aoristus het volgende:
Wie zou er nou nog zo stom zijn om op de SP te stemmen, nu we deze jongeman horen over volksvertegenwoordiging? Ik hoor 'm net over 1.6 miljoen SP stemmers. Dat is bij deze vast gemarginaliseerd.
Voor mij zou dat wel een reden zijn om niet meer op de SP te stemmen. Zelf ben ik sluimerlid, maar ben ik het allang niet meer eens met de SP. Dit is weer een schandelijk voorbeeld hoe de SP met mensen omgaat.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 23:42 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ik heb een aantal keren SP gestemd, ben ook lid geweest (niet meer dus) maar volgende keer stem ik GroenLinks.
Overigens niet vanwege dit jongste kamerlid.
Ah, eindelijk iemand die er net zo over denkt. Ik heb me indertijd een beetje belachelijk gemaakt geloof ik met dat topic over die knulquote:Op dinsdag 15 januari 2008 23:32 schreef Aoristus het volgende:
sp klapvee. Die partij maakt zich steeds belachelijker. Het lijkt me niet iets om trots op te zijn dat je allemaal jaknikkers in de kamer hebt en dan ook nog eens de jongste. Hij veroordeelt niet de missie in Afghanistan, dat pleit voor 'm . Laten we hopen dat dat het laatste is wat we van 'm horen.
ik zou hem zeer zeker niet onderschatten, zoals ik al zei is het een oud klasgenoot van mij geweest en hij is zolang ik m ken al met politiek bezig (zeg nu zo'n 8 jaar!)quote:Op dinsdag 15 januari 2008 23:45 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Voor mij zou dat wel een reden zijn om niet meer op de SP te stemmen. Zelf ben ik sluimerlid, maar ben ik het allang niet meer eens met de SP. Dit is weer een schandelijk voorbeeld hoe de SP met mensen omgaat.
Waren zij niet ook voor bepaalde richtlijnen nadat de LPF heeft laten zien dat de politiek het beste door deskundige mensen gevoerd kan worden? Je maakt mij niet wijs dat een jochie van 20 al weet wat goed voor dit land is
Ben je het inhoudelijk niet met de SP eens of heb je kritiek op de manier waarop zij politiek bedrijven? Als het dat laatste is dan ben ik benieuwd...quote:Op dinsdag 15 januari 2008 23:45 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Voor mij zou dat wel een reden zijn om niet meer op de SP te stemmen. Zelf ben ik sluimerlid, maar ben ik het allang niet meer eens met de SP. Dit is weer een schandelijk voorbeeld hoe de SP met mensen omgaat.
Waren zij niet ook voor bepaalde richtlijnen nadat de LPF heeft laten zien dat de politiek het beste door deskundige mensen gevoerd kan worden? Je maakt mij niet wijs dat een jochie van 20 al weet wat goed voor dit land is
Waar kunnen we prijsschieten?quote:Op dinsdag 15 januari 2008 23:46 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ah, eindelijk iemand die er net zo over denkt. Ik heb me indertijd een beetje belachelijk gemaakt geloof ik met dat topic over die knul
Goed om te weten, rond die leeftijd beginnen de meeste kinderen met een opleiding in die richting..quote:Op dinsdag 15 januari 2008 23:47 schreef Memento-Mori het volgende:
[..]
ik zou hem zeer zeker niet onderschatten, zoals ik al zei is het een oud klasgenoot van mij geweest en hij is zolang ik m ken al met politiek bezig (zeg nu zo'n 8 jaar!)
Gewoon een halve terrorist!quote:------------------------- Oorspronkelijk bericht -------------------------
Onderwerp: Bevestiging donatie
Van: info@unicef.nl
Datum: Ma, 27 december, 2004 22:59
Aan: bashirfarshad@tomaatnet.nl
--------------------------------------------------------------------------
Geachte meneer Bashir,
Hartelijk dank voor uw hulp aan de slachtoffers van de aardbeving in Azie.
Uw donatie van 50 euro wordt binnenkort van rekening 8491289 afgeschreven.
Met vriendelijke groet,
De Samenwerkende Hulporganisaties
Postbus 30603
2500 GP Den Haag
T: 070 – 333 94 44
M: info@unicef.nl
Israël hoopt dat uit de stembussen van 9 januari een leider komt die
bereid is om aan eisen van Israel toe te geven. Na 35 jaar Israëlische
bezetting van de Palestijnse Gebieden, mensenrechtenschendingen, en geweld
met als gevolg duizenden burgerslachtoffers aan beide kanten lijkt Mahmoud
Abbas, de eerste minister onder Arafat in 2003, de persoon te zijn die
Israel nodig heeft. Israël wilde al lang een nieuwe Palestijnse leider
maar omdat de peilingen Arafat als winnaar aangaven, verzetten ze zich
tegen verkiezingen.
Sinds 2002 bezet Israël weer alle Palestijnse steden van de Westelijke
Jordaanoever en Israel en valt ze steeds weer binnen om mensen te
arresteren of om gebouwen op te blazen of om liquidaties uit te voeren.
Gaza komt er ook niet ongeschonden vanaf. De Palestijns Autoriteiten
hebben Israel gevraagd zich terug te trekken en om weg te blijven in
verband met de komende verkiezingen. Maar Sharon wil zijn troepen maar
tijdelijk terugtrekken. Daarnaast heeft Israël tientallen leiders vermoord
en sluit duizenden anderen op in gevangenissen. Onder zo’n bezetting
kunnen verkiezingen niet democratisch zijn. Om dezelfde reden ging de
verkiezingen van vorige jaar januari niet door.
Alles wordt gedaan om de Palestijnen over te halen om massaal te gaan
stemmen. Groot-Brittannië en de VS hebben een internationale
vredesconferentie voor na de verkiezingen in het vooruitzicht gesteld, wat
door Sharon goedgekeurd zal worden "op voorwaarde dat Abbas de
verkiezingen wint". Het is alsof Zalm zelf de vakbondsvoorzitters kiest
met wie het wil onderhandelen.
Sharon en Bush steken niet weg dat ze hopen op een overwinning van Abbas.
Abbas is voorstander van het stopzetten van de Intifada. Dit zal neerkomen
op een eenzijdig ontwapening en Israel zal graag gebruik van maken. Daarom
hebben Israël en Amerika een voorkeur voor Abbas. Abbas rekent op de goede
wil van de Israëli's en op internationale druk op Sharon. Steun zal komen
als de Palestijnen hun goede wil tonen, zo is tenslotte de hoop.
Om steun van de radicalere Palestijnen te krijgen omschreef Abbas de
Israelische staat gisteren als "de zionistische vijand". Israel weet dat
Abbas spelletje aan het spelen is, zo verklaarde een anonieme Israëlische
functionaris dat een gekozen Abbas zal worden beoordeeld op zijn daden bij
het bestrijden van terrorisme en niet op zijn woorden.
Abbas zal immers snel een zogenaamde Palestijnse staat mogelijk maken,
bestaande uit een reeks machteloze en omsingelde stukjes land, voorzien
van een marionettenregering.
Farshad Bashir
Met vriendelijke groet,
Farshad
viel me ook op ja. Was vooral erg toen ze em confronteerden met die quotes op internet van emquote:
quote:Vanavond te gast in Pauw & Witteman: Nina Brink en haar dochter Karen, Hans Spekman en René Kahn
quote:Vanavond aan tafel bij Jeroen Pauw en Paul Witteman: zakenvrouw Nina Brink en haar dochter Karen die in onder andere Amerika een restaurantketen begint. René Kahn is hoogleraar psychiatrie aan het UMC Utrecht, zijn boek 'In de wachtkamer van de psychiater' dat nu in de boekhandel ligt.
Karen en Nina Brink
Karen Brink Portugal Gouvêa, de dochter van zakenvrouw Nina Brink, start binnenkort met haar eigen restaurantketen Danku. Deze ecologische fastfood restaurant met Nederlands-Indische keuken opent zijn deuren in Antwerpen, New York en later Sao Paulo. In de uitzending spreken Nina en haar dochter Karen over de positie van de vrouw in het Hollandse zakenleven en de do's en don'ts van ondernemen.
René Kahn
René Kahn is hoogleraar psychiatrie aan de Universiteit Utrecht en afdelingshoofd psychiatrie aan het Universitair Medisch Centrum Utrecht. Hij schreef eerder de bestseller ‘Onze hersenen’. Daarin werd het brein an sich onder de loep genomen en besproken. In zijn nieuwe boek ‘In de spreekkamer van de psychiater’ gaat hij een stap verder en laat zien hoe de psychiater werkt, welke mensen hij in zijn spreekkamer krijgt en hoe hun behandeling vervolgens verloopt.
=====
René Kahn, In de spreekkamer van de psychiater’, Uitgeverij Balans, ISBN-13: 9789050188814
Hans Spekman
Hans Spekman is lid van de Tweede-Kamerfractie van de PvdA. Hij is woedend op partijgenoot en oud minister van Ontwikkelingssamenwerking Eveline Herfkens.
Sinds 2002 werkt zij in New York bij de Verenigde Naties. Zij leeft daar echter op zeer grote voet. Zo ontving ze riante huursubsidie van de Nederlandse overheid (280.000 ¤ in vier jaar tijd) en wilde enkel business class vliegen.
De PvdA stelt dat zij geen respect heeft voor publiek geld en niet begrijpt waarom het gaat in een publieke functie.
Voor de liefhebber, via deze link is een hoofdstuk uit dit boek te downloaden.quote:René Kahn, In de spreekkamer van de psychiater’, Uitgeverij Balans, ISBN-13: 9789050188814
Lijkt er wel op iddquote:Op woensdag 16 januari 2008 23:21 schreef Arcee het volgende:
Heeft die Brink nou een Amerikaans accent?
Nogal.quote:Op woensdag 16 januari 2008 23:21 schreef Arcee het volgende:
Dat accent heet of noemt men ook wel "bekakt"..quote:Op woensdag 16 januari 2008 23:21 schreef Arcee het volgende:
Nee, dat is anders.quote:Op woensdag 16 januari 2008 23:30 schreef Tism het volgende:
Dat accent heet of noemt men ook wel "bekakt"..
quote:Op woensdag 16 januari 2008 23:32 schreef Wup het volgende:
ik ben niet nederlands in verbale begaafdheid:)
Haha, ik snap er niks van.quote:Op woensdag 16 januari 2008 23:34 schreef Arcee het volgende:
WTF? Dat mens is toch gewoon Nederlandse?
Ze woont volgens mij al jaren in de USA en spreekt zakelijk natuurlijk ook alleen maar Engels.quote:Op woensdag 16 januari 2008 23:36 schreef kassenbouwer het volgende:
Haha, ik snap er niks van.
Wikipedia zegt dat ze vroeger verhuist is naar Franstalig (!) Canada. En op 18-jarige leeftijd weer terugkwam. Waar komt dat accent dan vandaan? En waarom is het niet een Frans accent?
Net zo'n air als d'r moeder.quote:
Ja, maar toen ik dit schreef schakelde ik pas net inquote:
Zij heeft toch allang niks meer met WO te makenquote:Op woensdag 16 januari 2008 23:42 schreef Wootboon het volgende:
Dat bedrijf is vast door World-Online gekocht. Wedje?
Ja, wat dat betreft is Brink wel een beetje de Swiebertje van de beleggingswereld. Die kon ook niet beleggen.quote:Op woensdag 16 januari 2008 23:44 schreef PietjePuk007 het volgende:
Zij heeft toch allang niks meer met WO te maken.
Heftig verhaal inderdaad. Moedig dat hij het durfde te vertellen.quote:Op woensdag 16 januari 2008 23:56 schreef Wup het volgende:
leuke toevoeging dat verhaal van Spekman
Ik denk dat ik dat boek van hem binnenkort maar eens ga aanschaffen.quote:Op woensdag 16 januari 2008 23:54 schreef Aoristus het volgende:
Hee, die psychiater is al eerder in beeld geweest. Dat ging toen over 1 mln Nederlanders die anti-depressiva zouden gebruiken. Een interessante kerel om te volgen.
Ik hoop voor je dat het net zo interessant weg leest als dat hij het kan uitleggen. Die man heeft het talent dat hij en een wandelende encyclopedie is en toch met actualiteitenfiguren als Pauw en Witteman kan omgaan.quote:Op donderdag 17 januari 2008 00:09 schreef golfer het volgende:
[..]
Ik denk dat ik dat boek van hem binnenkort maar eens ga aanschaffen.
quote:Vanavond te gast in Pauw & Witteman onder anderen: Charlotte Mutsaers en Geert-Jan Vons
Charlotte Mutsaers
Charlotte Mutsaers is een Nederlands postmodernistisch schrijfster, essayiste en schilderes. Haar laatste roman ‘Koetsier Herfst’ handelt over de eenzame Maurice Maillot en zijn ontmoeting met de wonderbaarlijke vrouw Do. Ze worden verliefd, en zijn wereld wordt volledig op zijn kop gezet.
Geert-Jan Vons
Geert-Jan Vons is verbonden aan ‘Sea Shepherd’, de milieu organisatie voor zeedieren die niet terugdeinst voor hardere actie. De organisatie kreeg in 2005 grote internationale bekendheid. Zij ramden toen een bevoorradingsschip voor walvisvaarders.
Op 15 januari jongstleden gingen twee medewerkers aan boord van een Japanse walvisjager om een brief te bezorgen. Daarin werd de Japanse kapitein duidelijk gemaakt dat Japan in overtreding was van internationale wetten, door op bedreigde walvissen te jagen in een walvisreservaat. Beide mannen werden aangevallen en vastgebonden en zijn tot nog toe niet vrijgelaten. Sea Shepherd stelt dat deze gijzeling volstrekt onwettig is en eist vrijlating. Vorig jaar hebben de walvisvaarders echter gezworen om elke gevangen genomen walvisverdediger terug te brengen naar Japan om daar terecht te staan voor “eco-terrorisme.”
Overigens stelt Sea Shepherd nooit mensenlevens in de waagschaal.
Leuk bruggetje inderdaad.quote:Op donderdag 17 januari 2008 23:25 schreef PietjePuk007 het volgende:
Van walvis naar Zalm. Ik vond 'm leuk
.
Jammer is dat, hij gooit hogere ogen als hij een 'volks' verhaal zou slijten. VVD'ers hoeven niet per definitie altijd rechts te zijn om zich in een vvdprofiel te herkennen.quote:Op donderdag 17 januari 2008 23:30 schreef golfer het volgende:
Rutte probeert krampachtig een 'rechts' standpunt te laten horen in de hoop de pijn van het enorme (leden)verlies van de VVD aan Wilders en Verdonk wat verminderen.
Geen idee, maar het klonk wel interessant.quote:Op donderdag 17 januari 2008 23:54 schreef Aoristus het volgende:
wat betekent dat, Golfer?
quote:Op donderdag 17 januari 2008 23:57 schreef golfer het volgende:
[..]
Geen idee, maar het klonk wel interessant.
Jaaaaaa.quote:Op vrijdag 18 januari 2008 23:13 schreef Wopper1 het volgende:
Wanneer ik Pieper zie denk ik gelijk aan de broncode.
Om nog maar te zwijgen over alle andere zeperds waarbij hij betrokken was. (Tandem/Novell/Philips). Alleen maar rotzooi achtergelaten. Dit project, voor zover het al van de grond komt (...), is met Pieper gedoemd te mislukken.quote:Op vrijdag 18 januari 2008 23:13 schreef Wopper1 het volgende:
Wanneer ik Pieper zie denk ik gelijk aan de broncode.
Ja, leuk idee van die vent.quote:Op vrijdag 18 januari 2008 23:47 schreef Wup het volgende:
grappig verhaal over die kippen
En toch schathemelrijk hier verderop in die enorme villa in ons dorp wonen.quote:Op vrijdag 18 januari 2008 23:41 schreef sooty het volgende:
Om nog maar te zwijgen over alle andere zeperds waarbij hij betrokken was. (Tandem/Novell/Philips). Alleen maar rotzooi achtergelaten. Dit project, voor zover het al van de grond komt (...), is met Pieper gedoemd te mislukken.
Tsja. Ik zeg niet dat ik het begrijp. Blijkbaar heeft dat geblunder genoeg afkoopsommen opgeleverd. Roel Pieper is niet bekend van enige prestatie die hij geleverd heeft, behalve dan als basketballer.quote:Op vrijdag 18 januari 2008 23:57 schreef golfer het volgende:
[..]
En toch schathemelrijk hier verderop in die enorme villa in ons dorp wonen.
quote:
Vanavond te gast in Pauw & Witteman: Hans Wijers, Frits Spits, Jacques de Koning en Lars Elgersma
Hans Wijers
Oud-minister van Economische Zaken en Akzo Nobel topman Hans Wijers werd onlangs verkozen tot beleggerstopman van 2007. De organisator van de verkiezing, de Vereniging van Effectenbezitters (VEB), meldt dat Wijers 32% van de stemmen heeft gekregen. Dit vanwege de sterke koerswinst van het aandeel Akzo in 2007 en de succesvolle strategische veranderingen die onder zijn leiding hebben plaatsgevonden.
Jacques de Koning en Lars Elgersma
Schaatsers Jacques de Koning en Lars Elgersma rijden voor het kleine Team APPM. Dit team beschikt niet over miljoenenbudgetten (géén van de zes rijders krijgt salaris) en kent geen hiërarchie. De prestaties zijn er echter niet minder om. Tijdens het WK Sprint van afgelopen weekend presteerde de Koning meer dan uitstekend. Hij wist een top 8 klassering in de wacht te slepen met 4 hele sterke en constante races (12e, 10e, 8e en 11e). Elgersma leverde zondag een zeer goede 1000 meter af. Hij eindigde als 4e, in een nieuw persoonlijk record (1.09.22) met slechts 2 honderdste van het podium en 40 honderdste van de beste tijd (Lee 1.08.82). Hij klom van de 17e plaats na de eerste dag op naar de 9e plaats in de eindrangschikking. Geen Nederlander debuteerde beter dan Lars op een Wereldkampioenschap Sprint.
Frits Spits
Radiopresentator Frits Spits is benoemd tot Ridder in de Orde van Oranje Nassau. De 60-jarige Spits (echte naam Frits Ritmeester) zit maar liefst 35 jaar in het vak als radiopresentator. Tijdens de uitreiking werd zijn bevlogenheid met de Nederlandse taal geroemd.
eenschquote:Op maandag 21 januari 2008 23:11 schreef golfer het volgende:
Leuk dat eerbetoon aan de radio-icon Frits Spits.![]()
Best vreemd dat niemand ze daar eens op wijst. Misschien wordt het tijd voor een sport-side-kick, ze hebben zo vaak sporters.quote:Ben bang dat het item van de schaatsers weer des P&W's wordt, namelijk allemaal domme vragen zonder enige kennis van zaken.
Tja, lastig te verteren altijd als iemand gewoon al zoveel jaar lang z'n eigen mening houdt en verkondigd, zonder mee te draaien en te waaien bij de waan van de dag, he?quote:Op maandag 21 januari 2008 23:21 schreef pekel het volgende:
Leuk als radio-icoon, die meneer Spits, maar kan hij z'n tè linkse mond wel wat dichthouden.. Beetje gaap-ouderwetse inzage m.b.t. politiek.
Moet me volledig aansluiten op het laatste. Ouderwetse en eigentijdse inzage. Je schril vasthouden aan je eigen mening, denken dat die de beste is. Je mening toedraaien is na verloop van jaren geen schande. Desondanks goeie vent hoor, die Frits.quote:Op maandag 21 januari 2008 23:24 schreef golfer het volgende:
[..]
Tja, lastig te verteren altijd als iemand gewoon al zoveel jaar lang z'n eigen mening houdt en verkondigd, zonder mee te draaien en te waaien bij de waan van de dag, he?
Tuurlijk is Frits geridderd in de orde van oranje nassauquote:Op maandag 21 januari 2008 23:30 schreef Aoristus het volgende:
hij heeft een medaille
Ik vind hem mooi droog, ook al is het niet eens gespeeldquote:Op maandag 21 januari 2008 23:40 schreef Tomatenboer het volgende:
Wat een nerd is die schaatser met die bril, ook de manier hoe hij zich uitdrukt.
Jeltje van Nieuwenhoven vond ik leuk, Weisglas met zn enge stemmetje vond ik ook maar niks. Maar hij was minder bemoeial dan dit mens. Ze zegt het zelf ook al, ze trekt met haar overbodig ingrijpen meer aandacht naar zich toe dan ze verdient.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 23:48 schreef Tomatenboer het volgende:
Die nieuwe kamervoorzitster is zo'n vervelend mens, ik erger me er altijd aan als ik een debat aan het volgen ben.![]()
Weisglass die hiervoor kamervoorzitter was, was vele malen beter.
Weinig? Helemaal niet. Ze gaan altijd maar snel over naar Wilders.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 23:56 schreef Wup het volgende:
[..]
Jeltje van Nieuwenhoven vond ik leuk, Weisglas met zn enge stemmetje vond ik ook maar niks. Maar hij was minder bemoeial dan dit mens. Ze zegt het zelf ook al, ze trekt met haar overbodig ingrijpen meer aandacht naar zich toe dan ze verdient.
en Bos, weinig kritisch ondervraagd maar wel goede uitleg geven
quote:Vanavond te gast in Pauw & Witteman: Guusje ter Horst, Anky van Grunsven en Pieter Kuijpers
Deze bij Jeroen Pauw en Paul Witteman: minister van Binnenlandse Zaken Guusje ter Horst reageert op de politieacties vandaag en ze beziet het Eindhovens burgemeestersreferendum. Anky van Grunsven rijdt tijdens Jumping Amsterdam met haar paard Salinero een nieuwe kür die werd gecomponeerd door Wibi Soerjadi. Regisseur Pieter Kuijpers maakte een film over de problematiek rond TBS.
Guusje ter Horst
Minister van Binnenlandse Zaken Guusje ter Horst gaat over de salarissen van ambtenaren. Zij voert dan ook de CAO-onderhandelingen met de politiebonden. De bonden eisen een hoger salaris voor politieambtenaren. Omdat de minister niet wil toegeven aan de looneisen van de bonden voeren agenten actie. Ze schrijven geen bonnen meer uit voor bijvoorbeeld fietsen zonder licht of bieden alleen noodhulp en blijven anders op het bureau. Vandaag was de eerste landelijk actiedag. Verder reageert Ter Horst op het burgemeestersreferendum in Eindhoven. Zo'n 27 procent van de stemgerechtigden zal volgens een prognose naar de stembus komen.
Anky van Grunsven
Komende zaterdag gaat 'Dance of Devotion' in première tijdens Jumping Amsterdam. Het is de nieuwe kür van Van Grunsven die ze met haar paard Keltec Salinero op de Olympische Spelen zal rijden. Eerder behaalde ze goud in Sydney en Athene. In 2004 won ze met de kür L'esprit chanson die ze vier jaar lang reed. Voor haar nieuwe kür ging ze in zee met pianist Wibi Soerjadi. Hij werkte zes maanden aan het stuk dat complexer is dan L'esprit chanson. Van Grunsvens nieuwe kuur is al succesvol gebleken. Eind vorig jaar veroverde de amazone met 'Dance of Devotion' de eerste plek tijdens de wereldbekerwedstrijden in Londen. Dat lijkt een prima opmaat naar een derde gouden plak.
Het nieuws van dat rampzalige onderzoek is wel van vandaag hoor.quote:Op woensdag 23 januari 2008 23:15 schreef Aoristus het volgende:
al die gasten komen alleen maar met oud nieuws
Nou ja, vorig jaar was er iets met het Radbout ziekenhuis in Nijmegen, dit jaar iets met Utrecht. So fricking wat. Overal waar mensen werken worden fouten gemaakt en kloppen procedures niet altijd.quote:Op woensdag 23 januari 2008 23:16 schreef golfer het volgende:
[..]
Het nieuws van dat rampzalige onderzoek is wel van vandaag hoor.
Heb je jouw eigen user-icon wel eens bekeken?quote:Op woensdag 23 januari 2008 23:32 schreef Aoristus het volgende:
Nou, geweldig hee, een mens met een paardebek .....
Je hoeft niet te kijken hoor, ieder z'n ding enzoquote:Op woensdag 23 januari 2008 23:32 schreef Aoristus het volgende:
Nou, geweldig hee, een mens met een paardebek kan een paard op de tingeltangelmuziek van Wibi Soerjadi laten huppelen. Who gives a flying fuck
Wibi rijdt in een ferrari!..quote:Op woensdag 23 januari 2008 23:32 schreef Aoristus het volgende:
Nou, geweldig hee, een mens met een paardebek kan een paard op de tingeltangelmuziek van Wibi Soerjadi laten huppelen. Who gives a flying fuck
Ik help jullie graag een mening te vormen over paardenquote:Op woensdag 23 januari 2008 23:33 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Je hoeft niet te kijken hoor, ieder z'n ding enzo.
ik denk ook niet dat je kan naar aanleiding van een paar losse scenes. Daarvoor moet je de hele film zien en dan denk ik best dat je meegaat in dat karakterquote:Op donderdag 24 januari 2008 00:03 schreef Tomatenboer het volgende:
Om één of andere reden kan ik Theo niet serieus nemen als hij zo al vloekend en dreigend die TBS-er neerzet.
Onderbewust doet het me denken aan al die sketches van Theo waarin hij zich ook kwaad loopt te maken en kan ik een glimlach toch niet onderdrukken.
"Who gives a flying fuck" was exact mijn gedachte toen ik dat direct wegzapte.quote:Op woensdag 23 januari 2008 23:32 schreef Aoristus het volgende:
Het enige interessante was misschien het verhaal van Guusje ter Horst. Ik ben het na flink afwegen eens met haar stelling. Ze heeft een ruim compromis aangeboden aan de politie, maar dat is blijkbaar niet genoeg. Het houdt ergens een keer op natuurlijk.quote:Op donderdag 24 januari 2008 00:32 schreef Arcee het volgende:
[..]
"Who gives a flying fuck" was exact mijn gedachte toen ik dat direct wegzapte.
quote:24 januari 2008
Vanavond te gast in Pauw & Witteman: Frits Huffnagel, Michiel Borstlap, de moeder van Jermaine en Jason W. en diens advocaat Yassar Özdemir.
Michiel Borstlap
Michiel Borstlap is een internationaal vermaarde jazzpianist en componist. Hij werkte samen met jazzlegenden als Herbie Hancock, Wayne Shorter, Les Paul en Roy Hargrove. Bortslap beperkt zich echter niet tot jazz alleen. Ook op zijn nieuwe album ‘Eldorado’ komen wederom rock en popinvloeden naar voren.
Frits Huffnagel
Frits Huffnagel is sinds april 2006 wethouder Citymarketing, Internationale zaken, ICT en Organisatie in Den Haag. Morgen gaat hij op scholen lesgeven over homoseksualiteit. Hij doet dit aan de hand van een nieuw voorlichtingspakket van het COC. In de lessen wordt homoseksualiteit ook vanuit de invalshoek van moslims belicht.
De moeder van Jermaine en Jason W.
Jermaine en Jason W. maakten deel uit van de zogenaamde Hofstadgroep. Gisteren bepaalde het Haagse gerechtshof in het hoger beroep tegen zeven leden van de Hofstadgroep dat de groep niet als terroristische organisatie bestempeld mag worden.
Het hof hield echter vast aan de vijftien jaar gevangenisstraf voor hoofdverdachte Jason W., wegens het gooien van een handgranaat naar een arrestatieteam dat hem in 2004 in het Haagse Laakkwartier in hechtenis wilde nemen. Jermaine W. werd in 2006 wegens gebrek aan bewijs vrijgelaten.
De moeder is blij dat de Hofstadgroep blijkens de uitspraak geen terroristische organisatie is, maar is verbaasd dat dit niet heeft geleid tot strafvermindering voor Jason. Ook verblijft Jason nog steeds op de Terroristen Afdeling in de EBI te Vught, waar een zeer streng regime geldt. Vanavond doet zij haar verhaal. Ook de advocaat van Jason, Yassar Özdemir, zal in de uitzending aanwezig zijn.
en maar bidden dat het goed gaatquote:Op donderdag 24 januari 2008 23:30 schreef DrDentz het volgende:
Lekker contact heeft dat wijf met haar zoons dan
"Ik hoorde pas daarvoor dat hij in Den Haag woonde"
"Ik hoorde later dat hij naar Pakistan was geweest"
En die gast: "de politie daagde ze uit", tuurlijkquote:Op donderdag 24 januari 2008 23:35 schreef DrDentz het volgende:
Pauw en Witteman moeten maar geen moeders meer uitnodigen, het enige wat je hoort is 'het is eigenlijk een hele lieve jongen. Ach, hij gooit een handgranaat, maar die was niet voor de politie bedoeld'
Je bent blijkbaar te jong om dat te weten, maar Google maar eens op z'n naam.quote:
Vast wel. Als mijn generatie het niet weet, dan zal het wel onbelangrijk zijnquote:Op vrijdag 25 januari 2008 23:11 schreef golfer het volgende:
[..]
Je bent blijkbaar te jong om dat te weten, maar Google maar eens op z'n naam.
Ik ken die Uri Geller ook nietquote:Op vrijdag 25 januari 2008 23:25 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Vast wel. Als mijn generatie het niet weet, dan zal het wel onbelangrijk zijn
Hoe oud ben jij?quote:Op vrijdag 25 januari 2008 23:47 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Ik ken die Uri Geller ook niet
Erg Israelisch, bedoel je waarschijnlijk.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 23:34 schreef Aoristus het volgende:
erg duits en erg gay
Niet doen , Uri Geller is al zoveel keer doorprikt.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 23:49 schreef SpaRood het volgende:
wow...ik geloof wel in dat paranormale
heb het net zitten kijken op youtube, verklaart een hoopquote:Op zaterdag 26 januari 2008 00:21 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Niet doen , Uri Geller is al zoveel keer doorprikt.
Het is een goeie entertainer, dat zeker, maar ook niet meer ... Die vent is zeker niet paranormaal begaafd.
Als jij wilt geloven dat het waar is, is het waar.quote:Op zaterdag 26 januari 2008 02:28 schreef dddour het volgende:
oke iemand verklaart nu die Sofa truc of het is waar
Wie zegt dat er pakweg geen van zijn medewerkers gaan spioneren is om die tekening te zien te krijgen voor de uitzending ?quote:Op zaterdag 26 januari 2008 10:16 schreef Kidney_Bean het volgende:
En die Witteman, moest die de tekening tekenen waar hij bij was, voor de uitzending? Anders weet ik niet hoe die het doet..
Wat was er?quote:Op zaterdag 26 januari 2008 01:03 schreef evert het volgende:
zo, onno zet jeroen pauw even op zijn nummer met daphne!
Ging.. tot hij hem aanraadde om zich eens te laten interviewen door Martin Bashir.. met alle gevolgen van dienquote:Op zaterdag 26 januari 2008 10:16 schreef Kidney_Bean het volgende:
Hij ging toch ook goed met Michael Jackson om?
quote:Vanavond te gast bij Jeroen Pauw en Paul Witteman: Jacob Kohnstamm en Tscheu la Ling
Jacob Kohnstamm
Op de 'dag van de dataprotectie' is Jacob Kohnstamm te gast. Hij is voorzitter van het College Bescherming Persoonsgegevens. Volgens Kohnstamm leven burgers in toenemende mate in een glazen stolp waarin steeds meer persoonlijke gegevens worden bewaard en door derden ingezien. Een paar voorbeelden zijn de OV-chipkaart, het elektronisch kinddossier en het burger servicenummer.
Tscheu la Ling
Oud-Ajacied Tscheu la Ling begon na zijn voetbalcarrière een succesvol bedrijf in voedingssupplementen. Vorig jaar kocht La Ling de Slowaakse voetbalclub AS Trenčín die uitkomt in de tweede klasse. Hij heeft grote plannen met de club.
Wou net hetzelfde postenquote:Op maandag 28 januari 2008 23:16 schreef DrDentz het volgende:
Deze gast is eng
precies, zo gezellig zijn ze niet, dus dat gele hesje mot z'n bek houwequote:Op maandag 28 januari 2008 23:16 schreef DrDentz het volgende:
Stakende scholieren krijgen klappen en dit tuig mag zelf wel staken
Juist wat denkt ie welquote:Op maandag 28 januari 2008 23:16 schreef djstoffel het volgende:
wat ze vertelden over de buschauffeurs klopt.....verdien inderdaad een stuk beter dan oom agent
erger me wel aan die bromsnor met die denigrerende opmerkingen t.o.v sommige beroepsgroepen
Ja ik vond hem een beetje Gollumquote:Op maandag 28 januari 2008 23:17 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Wou net hetzelfde posten
Met z'n grote ogen is hij zo het sprookjesbos uitgelopen geloof ik.
Die man kan je toch niet serieus nemen?quote:Op maandag 28 januari 2008 23:35 schreef Aoristus het volgende:
fun, friendship en een stukje stadionontwikkeling
Hij heeft tenminste lol in zijn werk en hij zeikt niet zoals die bromsnor met zijn vestquote:Op maandag 28 januari 2008 23:37 schreef Wopper1 het volgende:
[..]
Die man kan je toch niet serieus nemen?
Een paar jaar geleden stapte die er in bij Trencin, sindsdien is er nog helemaal niets maar dan ook echt niets verandert.
3 Spelers zijn er aangetrokken, allemaal transfervrij. Het kost 'm helemaal niets.
Ook niet zo raar als je van je hobby je werk hebt kunnen maken en daarmee miljoenen hebt kunnen verdienen.quote:Op maandag 28 januari 2008 23:44 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Hij heeft tenminste lol in zijn werk en hij zeikt niet zoals die bromsnor met zijn vest
Het heeft wel wat weg van de Tiroler filmpjes. Gaat helemaal nergens over, en Slob maar goed kijken naar die filmquote:Op dinsdag 29 januari 2008 23:53 schreef golfer het volgende:
Ik heb die Slob maar uitgezet. Van die Gristelijke moraalridders word ik altijd een beetje moe.
En Deep Throat...waar hebben we het over? Als je dat nu terugziet is bijna elke Nederlandse TV-serie meer porno dan dat lachwekkende verhaaltje uit 1972.
Kan me nog goed herinneren dat zo'n ander moraalridder, Dries van Agt, zich er destijds ook al zo druk over maakte dat die film in de bioscoop te zien was.
quote:
Klinkt weer lekker.quote:
Typisch Paulquote:Op woensdag 30 januari 2008 23:42 schreef Wup het volgende:
jee wat is Witteman uitermate vervelend vanavond, hij kapt echt elke tafeldiscussie af.
Helemaal mee eens, onderlinge vragen houden het gesprek natuurlijker op gang en geven vaak wel leuke invalshoeken. Ook zorgt het voor meer vaart in het programma. Als de gasten alleen bij hun eigen onderwerp hun mond open doen is de overgang tussen de gesprekken zo groot. Bij iedere nieuwe persoon is het dan heel erg aftasten tussen de gast en de presentatoren, waardoor het item langzaam op gang komt.quote:Op donderdag 31 januari 2008 00:01 schreef Wup het volgende:
ik vond het een leuke uitzending
onderlinge interesse maakt het altijd zoveel beter.
Vind er ook niets aan.quote:Op donderdag 31 januari 2008 00:00 schreef DrDentz het volgende:
Ik snap niet wat jullie allemaal zo geweldig vinden aan die Beatrix-filmpjes
Ik voorspel een wijn ''grapje''....quote:Op donderdag 31 januari 2008 17:55 schreef rubbereend het volgende:
Peter R de Vries dus over de zaak Holloway vanavond
En verder nog: Ronald Plasterk, Rudi Lubbers (oud-bokser) en Anton Corbijnquote:Op donderdag 31 januari 2008 17:55 schreef rubbereend het volgende:
Peter R de Vries dus over de zaak Holloway vanavond
Beide dingen zijn al bekend: ze is dood en ze weten niet waar haar lichaam is.quote:Op donderdag 31 januari 2008 19:33 schreef Tomatenboer het volgende:
Weinig kans dat Peter de Vries iets boeiends gaat loslaten.
Wel een goede vraag zou zijn of Holloway ooit nog gevonden gaat worden volgens De Vries.
Daarmee laat je in het midden of ze Holloway dood of levend gaan vinden, maar weet je in ieder geval of Peter de Vries weet waar zij of het lichaam is.
Nee, natuurlijk laat hij niets wezenlijks los, want anders kijkt er niemand naar die 2 uur durende extra uitzending van hem a.s. zondag, waarin hij (volgens hem althans) onthullen gaat dat Joram het toch heeft gedaan.quote:Op donderdag 31 januari 2008 19:33 schreef Tomatenboer het volgende:
Extra reclamemogelijkheid voor hem om nog meer mensen zondag te laten kijken. Zo commercieel is ie natuurlijk ook wel weer.quote:Op donderdag 31 januari 2008 21:36 schreef Wickedangel het volgende:
Ik ook. Ik begrijp alleen niet waarom De Vries er zit, want die gaat alles in zijn eigen programma onthullen.
Ja. Er is wel iets aan de hand, anders komt Natalees moeder niet overvliegen. En ik zag De Vries met trillende lip in een fragment van Hart van Nederland of zo. Kan me niet voorstellen wat voor nieuw bewijs hij te voorschijn heeft getoverd.quote:Op donderdag 31 januari 2008 21:39 schreef golfer het volgende:
Extra reclamemogelijkheid voor hem om nog meer mensen zondag te laten kijken. Zo commercieel is ie natuurlijk ook wel weer.
Mee eens, hij gaat zijn eigen primeur van zondag vast niet verraden.quote:Op donderdag 31 januari 2008 19:33 schreef Tomatenboer het volgende:
Dat bedoel ik toch ook.quote:Op donderdag 31 januari 2008 21:38 schreef golfer het volgende:
[..]
Nee, natuurlijk laat hij niets wezenlijks los, want anders kijkt er niemand naar die 2 uur durende extra uitzending van hem a.s. zondag, waarin hij (volgens hem althans) onthullen gaat dat Joram het toch heeft gedaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |