abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 2 januari 2008 @ 15:29:13 #2
36221 Kopstoot
Ik houd nog steeds van Janine.
pi_55724284
Nog minder dan 4 weken, aftellen is begonnen!
"Als ze de uitkeringen nu hoger maken, hoef ik ook niet zo veel meer te doen.."
pi_55724620
Je gaat een goude tijd tegemoet . Gaan jullie alleen oostkust of helemaal rond ? Wel een beetje verkeerde tijd om te gaan trouwens . De overgang is nu erg groot omdat het mid zomer is en dus hoogst waarschijnlijk erg warm en droog. En in het noord oosten begint binnekort het regen seizoen en stinger season .
Had ik tenminste "last" van, toch een geweldige tijd gehad . Ik zat er vorig jaar rond deze tijd, ben er 5 maanden geweest.

*Jaloers is
Bah !
pi_55724707
Overtuig mij dat ik een keertje naar Australië moet van de zomer. Graag ticket prijs erbij etc. En hebben ze er ook moskee's? Ik ben iemand die wel van de natuur houdt, en van historie (maar dat zal je niet veel tegenkomen in Autralië lijkt me ).
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_55724798
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 15:45 schreef Burakius het volgende:
Overtuig mij dat ik een keertje naar Australië moet van de zomer. Graag ticket prijs erbij etc. En hebben ze er ook moskee's? Ik ben iemand die wel van de natuur houdt, en van historie (maar dat zal je niet veel tegenkomen in Autralië lijkt me ).
Van de zomer ? Ik zou er toch echt meer tijd voor uit trekken dan 'maar' de zomervakantie (3 of 4 weken denk je dan aan?). Het lijkt niet zo als je op de wereldkaart kijkt maar Australië is echt tyfus groot .
Bah !
  woensdag 2 januari 2008 @ 16:29:04 #6
36221 Kopstoot
pi_55725626
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 15:41 schreef viezerdt het volgende:
Je gaat een goude tijd tegemoet . Gaan jullie alleen oostkust of helemaal rond ? Wel een beetje verkeerde tijd om te gaan trouwens . De overgang is nu erg groot omdat het mid zomer is en dus hoogst waarschijnlijk erg warm en droog. En in het noord oosten begint binnekort het regen seizoen en stinger season .
Had ik tenminste "last" van, toch een geweldige tijd gehad . Ik zat er vorig jaar rond deze tijd, ben er 5 maanden geweest.

*Jaloers is
We beginnen in het westen, Perth, en trekken van daaruit via zuidkust en oostkust tot Cairns, en vliegen dan terug vanaf Brisbane, als we aan noordoost kust zitten is het tenminste ook op 't eind van de reis nog lekker warm en is het stinger en regenseizoen voorbij
pi_55725904
quote:
Ik heb net ticket geboekt om op 30 juni heen te gaan,
met nog een variabele einddatum,
kost 1400 euro inclusief taxes en een "gratis" binnenlandse vlucht.
binnen het vliegschema zit 12 uur in hong kong opgenomen.
  woensdag 2 januari 2008 @ 17:44:35 #8
143949 Riro
A.F.C. AJAX
pi_55726991
Australie

Ik ben nog steeds niet gewend hier .. Zal eens kijken of ik een klein fotoverslagje kan maken van m'n reis
pi_55727190
Benieuwd naar jullie verhalen
En Riro, graag

Wij zijn in alle reisverhalen gedoken van mensen die hetzelfde gedaan hebben, erg om te lezen.

TVP dus
  woensdag 2 januari 2008 @ 18:03:41 #10
143949 Riro
A.F.C. AJAX
pi_55727299

12 apostels

Melbourne

Sydney

Blue Mountains

Byron Bay

Stradbroke Island

Fraser Island

Whitsundays

Zonsopgang Whitsundays

Magnetic Island

Cape Tribulation

Om de mensen die nog gaan maar even nóg meer zin te bezorgen

Helaas lijken ze hier allemaal een beetje donker/bewolkt en dus minder mooi maar dat komt door de site waarop ze staan..
pi_55727970
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 18:03 schreef Riro het volgende:
(...veel te mooie plaatjes...)
woot²... welke reis doe je? of doe je alles op eigen houtje?
  woensdag 2 januari 2008 @ 19:04:14 #12
143949 Riro
A.F.C. AJAX
pi_55728347
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 18:44 schreef ploppie het volgende:

[..]

woot²... welke reis doe je? of doe je alles op eigen houtje?
Alles op eigen houtje gedaan. Viel me erg mee. Je moet wel alles (je accomodatie, vervoer, etc.) steeds vooruit boeken maar als je dat 1 á 2 weken van tevoren doet zodat niet alles volzit dan gaat het prima. Vond dat juist wel wat hebben.
pi_55728705
Ansichtkaartjes
Whitsundays, Fraser en Sydney staan ook op ons programma.
  woensdag 2 januari 2008 @ 20:41:26 #14
170598 jubelientje
fun! fun! fun!
pi_55730277
Ik ga 7 juli voor 4 weken naar Australië! Nog heel veel nachtjes slapen...
Life is what happens to you when you're busy making other plans
pi_55730324
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 19:04 schreef Riro het volgende:

[..]

Alles op eigen houtje gedaan. Viel me erg mee. Je moet wel alles (je accomodatie, vervoer, etc.) steeds vooruit boeken maar als je dat 1 á 2 weken van tevoren doet zodat niet alles volzit dan gaat het prima. Vond dat juist wel wat hebben.
heb ik ook gedaan, eerste deel van de 5 maanden dan. na 2 maanden boeide me het niet zoveel meer en ben ik zonder te boeken maar gegaan . 1x gehad dat het hostel waar ik heen wilde vol was (was in eeuh, het stadje vanaf waar je naar whitsundays gaat), maar genoeg keuze.

edit, airlie beach dus
Bah !
  woensdag 2 januari 2008 @ 20:52:45 #16
143949 Riro
A.F.C. AJAX
pi_55730571
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 20:43 schreef viezerdt het volgende:

[..]

heb ik ook gedaan, eerste deel van de 5 maanden dan. na 2 maanden boeide me het niet zoveel meer en ben ik zonder te boeken maar gegaan . 1x gehad dat het hostel waar ik heen wilde vol was (was in eeuh, het stadje vanaf waar je naar whitsundays gaat), maar genoeg keuze.

edit, airlie beach dus
Inderdaad, in Airlie beach heb ik ook van mensen gehoord dat het daar niet gelukt was zonder te boeken. Ik weet niet of jij op dorms sliep, maar omdat wij graag een double hadden boekten we voor de zekerheid een weekje van tevoren.
pi_55730740
Sydney.

Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_55730811
geen historie??

20 000 jaren lang beschaving van de Aboriginals noem jij geen historie?
Er zijn rotstekeningen en veel mondelinge overdracht. Dat het niet zo zochtbaar is is wat anders.

Okay zonder gekheid, natuur is heel erg mooi (Blue mountains, the reef, Grampians, Flinders ranges, Glass house mountains). Alleen daarom al de moeite waard om te gaan.
quote:
In a world without fences, who needs Windows and Gates!
pi_55731513
Die onderste foto is weird Jaguarized
Als ik naar beneden scroll, lijkt ie wel te vergroten of zoiets.

Waarom moeten er trouwens moskeeën zijn Burakius?
pi_55733464
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 20:52 schreef Riro het volgende:

[..]

Inderdaad, in Airlie beach heb ik ook van mensen gehoord dat het daar niet gelukt was zonder te boeken. Ik weet niet of jij op dorms sliep, maar omdat wij graag een double hadden boekten we voor de zekerheid een weekje van tevoren.
hehe nee ik was alleen dus ik sliep in de goedkoopste kut kamers, die airco hadden dan. in de eerste maand 1x een kamer zonder airco gehad en dat was een soort houten blokhut en niet te doen.

en ik gok dat er een moskee moet zijn voor Burakius omdat hij moslim is ?
Bah !
pi_55740562
TVP voor het mooiste land ter wereld

Ik heb trouwens ook alles op eigen houtje gedaan, busje kopen en gaaaaan met die banaan. Heel Australie (1 Highway) rondgereden in een half jaar. Wel 1 keer de motor opgeblazen en meer autopech gehad maar ik had het voor geen goud willen missen Geweldige mensen ontmoet met de mooiste verhalen
Bloed, zweet en tranen!
pi_55740918
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 20:52 schreef Riro het volgende:

[..]

Ik heb eigenlijk nooit van tevoren geboekt en dat ging wel prima. Wij wisselden dorms en double rooms gewoon af, om flexibel te zijn qua plek.

Romantisch detail - ik heb mijn huidige vriendje indertijd in de bar van de Wake Up (hostel in Sydney) ontmoet. Dus ik kan dat hostel van harte aanbevelen
Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
pi_55741099
Heeft iemand wel eens zo'n complete georganiseerde reis gemaakt? Ik ben er zelf al eens geweest(OS sydney 2000) , en vond het echt geweldig, nu wil ik er graag eens met vrouw en kind heen ergens in september, maar dan lijkt het me beter om iets georganiseerd te doen. Kost wel wat, maar dan heb je ook wat. meestal zijn dat reizen van 28 dagen of iets dergelijks. Iemand tips of ervaring met zulke reizen?

Deze lijkt me wel wat:

http://www.australieonline.nl/krokkoraaleilanden.htm

Edit: Ik zie dat in deze prijs nog niet eens de tickets ernaartoe en terug zitten...

[ Bericht 15% gewijzigd door Dynia op 03-01-2008 11:05:54 ]
pi_55741429
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 10:57 schreef Dynia het volgende:
Heeft iemand wel eens zo'n complete georganiseerde reis gemaakt? Ik ben er zelf al eens geweest(OS sydney 2000) , en vond het echt geweldig, nu wil ik er graag eens met vrouw en kind heen ergens in september, maar dan lijkt het me beter om iets georganiseerd te doen. Kost wel wat, maar dan heb je ook wat. meestal zijn dat reizen van 28 dagen of iets dergelijks. Iemand tips of ervaring met zulke reizen?

Deze lijkt me wel wat:

Edit: Ik zie dat in deze prijs nog niet eens de tickets ernaartoe en terug zitten...
Ik snap werkelijk niet waarom je met een georganiseerde reis zou willen gaan. Je betaalt alleen maar extra en ter plekke is het zo makkelijk om dingen te regelen dat het helemaal niet nodig is. En op sommige trajecten kun je dan wel georganiseerd gaan qua gemak, zoals de whitsundays en frasier, maar dat is ook ter plekke makkelijk te boeken
pi_55741547
Tja, Ik zou het graag allemaal zelf willen doen, maar ik wil niet het risico lopen dat we bv geen slaapplaats hebben met mijn dochtertje van 2. Daarom eigenlijk de gedachte om het georganiseerd te doen. Ik weet ook wel dat het veel goedkoper is om zelf te doen...:)

Of ik zou alles zelf al van te voren moeten regelen, inclusief alle slaapplaatsen onderweg...
pi_55741595
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 11:20 schreef Dynia het volgende:
Tja, Ik zou het graag allemaal zelf willen doen, maar ik wil niet het risico lopen dat we bv geen slaapplaats hebben met mijn dochtertje van 2. Daarom eigenlijk de gedachte om het georganiseerd te doen. Ik weet ook wel dat het veel goedkoper is om zelf te doen...:)
Maar dat risico is toch niet zo groot? En zeker als je het ter plekke een paar dagen van te voren regelt. Dan heb je ook wat meer vrijheid lijkt me. Ik heb nu in verschillende landen op de bonnefooi gereisd en ik heb nog nooit op straat hoeven slapen of hoeven uitwijken naar vreselijk dure hotels Maar iedereen moet het op zijn eigen manier doen natuurlijk.
pi_55742448
Je wil een kind van 2 meenemen naar Australië ? Mja je kan der natuurlijk niet thuis laten ofzo .
Bah !
pi_55742502
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 12:05 schreef viezerdt het volgende:
Mja je kan der natuurlijk niet thuis laten ofzo .
Oh jawel hoor.
pi_55742727
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 11:20 schreef Dynia het volgende:

Of ik zou alles zelf al van te voren moeten regelen, inclusief alle slaapplaatsen onderweg...
Waarom boek je niet gewoon de vliegtickets, 3 hotelovernachtingen (2 voor als je aankomt, 1 voor als je weer weggaat) en een camper voor 4 weken via het reisbureau? Kun je aankomen op Sydney, 2 dagen bijkomen in de stad en vervolgens met de camper de oostkust rondtrekken. Heb je altijd een slaapplaats en je kunt overal op de campgrounds staan. Vervolgens lever je de camper in in Cairns en vlieg je terug naar Sydney, heb je nog 1 hotelovernachting voordat je weer teruggaat. Heb je zekerheid, en je bent veel goedkoper uit dan alles georganiseerd boeken.

(of je moet 4 weken van hot naar her willen vliegen, maar daar heb je gewoonweg te weinig tijd voor)
Bloed, zweet en tranen!
pi_55743172
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 21:02 schreef merry77 het volgende:
geen historie??

20 000 jaren lang beschaving van de Aboriginals noem jij geen historie?
Er zijn rotstekeningen en veel mondelinge overdracht. Dat het niet zo zochtbaar is is wat anders.

Okay zonder gekheid, natuur is heel erg mooi (Blue mountains, the reef, Grampians, Flinders ranges, Glass house mountains). Alleen daarom al de moeite waard om te gaan.
[..]
Vindt de Aboriginals niet echt interessant..... maar de natuur lijkt me super.
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_55743310
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 12:39 schreef Burakius het volgende:

[..]

Vindt de Aboriginals niet echt interessant..... maar de natuur lijkt me super.
de aboriginals zijn ook niet zo interessant meer , als je der 1 wil zien moet je naar het eerste beste café lopen en daar ligt er vast wel één ergens in een hoekje.

triest maar waar..
Bah !
pi_55743357
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 12:05 schreef viezerdt het volgende:
Je wil een kind van 2 meenemen naar Australië ? Mja je kan der natuurlijk niet thuis laten ofzo .
En waarom niet? Ze heeft Rusland ook gewoon overleefd hoor.....
pi_55743378
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 12:19 schreef AtDaMotDaMotDa het volgende:

[..]

Waarom boek je niet gewoon de vliegtickets, 3 hotelovernachtingen (2 voor als je aankomt, 1 voor als je weer weggaat) en een camper voor 4 weken via het reisbureau? Kun je aankomen op Sydney, 2 dagen bijkomen in de stad en vervolgens met de camper de oostkust rondtrekken. Heb je altijd een slaapplaats en je kunt overal op de campgrounds staan. Vervolgens lever je de camper in in Cairns en vlieg je terug naar Sydney, heb je nog 1 hotelovernachting voordat je weer teruggaat. Heb je zekerheid, en je bent veel goedkoper uit dan alles georganiseerd boeken.

(of je moet 4 weken van hot naar her willen vliegen, maar daar heb je gewoonweg te weinig tijd voor)
Dat klinkt inderdaad ook wel leuk, met de camper langs de oostkust...:D
pi_55745682
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 10:57 schreef Dynia het volgende:

Deze lijkt me wel wat:

Wij hebben ook voor dit jaar geboekt bij Australie-online. Onze wensen aangegeven en zij hebben een reis voor ons gemaakt. Afgelopen jaar ook gedaan naar Thailand, was heel goed geregeld.
Life is what happens to you when you're busy making other plans
pi_55746028
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 12:46 schreef viezerdt het volgende:

[..]

de aboriginals zijn ook niet zo interessant meer , als je der 1 wil zien moet je naar het eerste beste café lopen en daar ligt er vast wel één ergens in een hoekje.

triest maar waar..
Vindt niet echt dat ze nou noemenswaardig zijn. Wat hebben ze nou gedaan behalve ... niets doen. Beetje op het eiland klote thats it.
  donderdag 3 januari 2008 @ 14:50:30 #36
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_55746043
Wanneer ging ik ook weer terug ?
To deny our impulses would deny the very thing that make us human.
  donderdag 3 januari 2008 @ 14:57:00 #37
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_55746170
Ik zie trouwens dat Google ook nieuwe kaarten heeft van Tasmanië
Kan ik nu tenminste zie waar ik heb geWOOFed (hoe je dat ook schrijft als werkwoord )
pi_55749376
Wij ook bij Australieonline, (na offertes van 6 anderen) en hebben een aktieve mailwisseling met ze.

Echt heel leuk.

Alle losse componenten kan je gewoon aanpassen aan je eigen wensen en dan krijg je weer een nieuw voorstel.. nu druppelen de al geboekte overnachtingen binnen en kunnen we lekker voorgenieten van de plaatjes op die site
pi_55753565
13 mei is het zover.. nou ja, bijna .. want dan vlieg ik naar Hong Kong. De 16e vanaf daar naar Sydney
Heb een beetje een globale planning gemaakt en wil zo rond juli/aug in Cairns zijn, aug/sep ergens via Darwin naar Alice en daarna via de west kust afzakken naar Perth (oktober).
Dan zo rond november/december in Melbourne en dan oud en nieuw in Sydney. Na oud en nieuw op het vliegtuig naar Christchurch en na zo'n 6 of 8 weken terug vanaf Auckland om vervolgens zo rond februari/maart naar Tasmania te gaan
Daar een tijdje kijken en dan rustig chillend vanaf Sydney ergens rond april/mei weer terug naar Amsterdam....

owja, tevens TVP natuurlijk
pi_55754063
Klinkt goed zeg
Een jaar dus, backpackend neem ik aan?
pi_55755320
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 20:31 schreef Bluezz het volgende:
Klinkt goed zeg
Een jaar dus, backpackend neem ik aan?
Yep, ik wil in of rond Sydney een auto op de kop tikken.. waar ook in te slapen valt. Dan zegt iedereen natuurlijk Holden of Ford, maar wil eigenlijk wel erg graag een Landcruiser vinden, Japanse degelijkheid en makkelijk om nog eens iets meer te kunnen bekijken
pi_55755494
Ik heb al ergens gelezen over speciale plekken waar je auto's kunt kopen en verkopen, nee ik bedoel geen garages maar bij hostels of zo.
Als ik het weer tegenkom bij het inlezen zet ik wel een linkje.
pi_55760475
Als je zeeen van bloemenvelden in WA wil zien moet je proberen zo rond half sept net zuidelijk van Monki Mia te zitten. Dus eind sep rond Perth. Dan zijn de everlastings (en andere bloemen) het mooist.
Voor de rest goede planning.
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 20:11 schreef wh-vanderpost het volgende:
13 mei is het zover.. nou ja, bijna .. want dan vlieg ik naar Hong Kong. De 16e vanaf daar naar Sydney
Heb een beetje een globale planning gemaakt en wil zo rond juli/aug in Cairns zijn, aug/sep ergens via Darwin naar Alice en daarna via de west kust afzakken naar Perth (oktober).
Dan zo rond november/december in Melbourne en dan oud en nieuw in Sydney. Na oud en nieuw op het vliegtuig naar Christchurch en na zo'n 6 of 8 weken terug vanaf Auckland om vervolgens zo rond februari/maart naar Tasmania te gaan
Daar een tijdje kijken en dan rustig chillend vanaf Sydney ergens rond april/mei weer terug naar Amsterdam....

pi_55764760
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 20:11 schreef wh-vanderpost het volgende:

dan kunnen we onderweg zwaaien,
ik ga naar alle waarschijnlijkheid ongeveer die route doen, maar dan precies andersom
pi_55768761
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 21:30 schreef Bluezz het volgende:
Die onderste foto is weird Jaguarized
Als ik naar beneden scroll, lijkt ie wel te vergroten of zoiets.

Waarom moeten er trouwens moskeeën zijn Burakius?
Ja het is zo'n scrollfoto van binnen in het Opera House. Daar mocht je dan wel fotograferen maar binnen in de zalen niet. Uiteraard wel gedaan.
  vrijdag 4 januari 2008 @ 12:36:56 #46
6724 Ripley
Smikeslut.
pi_55768933
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 12:29 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Ja het is zo'n scrollfoto van binnen in het Opera House. Daar mocht je dan wel fotograferen maar binnen in de zalen niet. Uiteraard wel gedaan.
Ik ben gratis binnen de achterdeur naar binnengelopen daar
  vrijdag 4 januari 2008 @ 12:46:03 #47
179752 TheChemeng
['æbsin&#;] Ikea boy
pi_55769172
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 14:49 schreef Burakius het volgende:
Vindt niet echt dat ze nou noemenswaardig zijn. Wat hebben ze nou gedaan behalve ... niets doen. Beetje op het eiland klote thats it.
Het komt uiteindelijk gewoon allemaal neer op evolutie. De manier waarop de Aboriginals leefde was blijkbaar de natuurlijk meest efficiënte manier. Mijn partner is verpleegkundige hier en ik heb een paar verslagen voor haar geschreven over de Aboriginal leefwijze (het is niet verkeerd hoor). Ze hadden het in ieder geval beter voor elkaar dan dat wij het 4000 jaar geleden hadden.
The Dutch are bastards and the French ten times worse.
Quod nihil sit tam infirmum aut instabile quam fama potentiae non sua vi nixa
pi_55785495
tvp
en mag ik even concluderend zeggen dat oud en nieuw in Sydney (bij Mrs Macquaries Point) eecht helemaal geweldig was! 13 uur lopen wachten daar maar wat een leuke sfeer! Ik mocht ook niet klagen met de plek waar ik zat trouwens
  zondag 6 januari 2008 @ 07:55:52 #49
42636 TheSeeker_NL
Damn fine coffee
pi_55817670
Hallo even een vraagje m.b.t visum.

Ik ben momenteel in Maleisie en verwacht over 3 maanden aan te komen in Australie. Het lijkt mij misschien verstandig om het visum in Kuala Lumpur alvast te regelen maar ik weet niet precies welk visum ik kan nemen.

Ik heb vernomen dat die Holiday-Working visum 1 jaar lang geldig is en rond de 120 euro kost. Aangezien ik maar 1-2 maanden wil reizen door Oz en waarschijnlijk niet wil werken zou ik veel liever voor de tourist visum gaan. Is dit mogelijk voor mij? Of moet ik perse mijn Working holiday Visum nemen? Is het daarnaast mogelijk om in Australie terplekke nog een werkvisum aan te vragen mocht ik toch in geldnood komen?

Working Holiday Visum
quote:
Working Holiday visum
Australië heeft met Nederland een ‘Working Holiday Agreement’. Dit betekent dat jongeren de mogelijkheid hebben om een jaar lang te reizen én te werken in Australië. Als je dat wilt, moet je een Working Holiday visum aanvragen. Is absoluut nodig als je legaal aan de slag wilt. Bovendien kunnen ‘ze’ er naar vragen bij bijvoorbeeld uitzendbureaus. Aanvragen dus. Dit zijn de voorwaarden waar je aan moet voldoen:
Je moet in ieder geval 18 jaar of ouder zijn maar nog geen 31.
Je moet de Nederlandse of Belgische nationaliteit hebben.
Je paspoort moet geldig zijn voor de duur van je reis.
Je moet over ¤ 3200 aan reisgeld beschikken.
Voor het visum geldt:
Je hebt na goedkeuring een jaar de tijd om te vertrekken.
Het visum is precies een jaar geldig.
Je mag legaal werken in Australië; maar nooit langer dan zes maanden voor dezelfde werkgever.
Je mag maximaal drie maanden studeren.
Het visum kost AU$ 180 (ongeveer ¤ 120).
Toeristenvisum
quote:
Toeristenvisum
Ben je ouder dan 30 jaar of heb je je Working Holiday Visa al gebruikt, geen paniek, je bent nog steeds welkom in Australië. In dat geval kun je een toeristenvisum aanvragen. De naam zegt het al: met dit visum ben je toerist en mag je geen werk verrichten. Maar je kunt via de ambassade in Berlijn een uitzondering aanvragen voor vrijwilligerswerk. Kijk voor meer informatie over de voorwaarden van dit visum op de site van de Australische immigratiedient.

Je kunt een toeristenvisum voor 3 maanden via internet aanvragen via de ETA site . Kies voor de optie ETA (Electronic Travel Authority). Het toeristenvisum kost momenteel AU$ 20. Je kunt in Australië het visum helaas niet meer elektronisch verlengen. Je kunt nog wel, uiterlijk 2 weken voor je ETA afloopt, een ander visum aanvragen. Wanneer je je vliegticket bij ons boekt, is het toeristenvisum gratis. Dat scheelt weer.

Het is ook mogelijk om een toeristenvisum voor 6 tot 12 maanden aan te vragen. Dit visum is onder andere mogelijk voor Nederland en België. Het visum kost AU$ 70 en kun je on-line aanvragen. Meer over het visum kun je vinden op de site van de Australische immigratiedienst.
Informatie hierover of handige links zijn heel welkom zijn!
Thanks,

TS
  zondag 6 januari 2008 @ 08:57:32 #50
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_55817797
quote:
Op zondag 6 januari 2008 07:55 schreef TheSeeker_NL het volgende:
Hallo even een vraagje m.b.t visum.

Ik ben momenteel in Maleisie en verwacht over 3 maanden aan te komen in Australie. Het lijkt mij misschien verstandig om het visum in Kuala Lumpur alvast te regelen maar ik weet niet precies welk visum ik kan nemen.

Ik heb vernomen dat die Holiday-Working visum 1 jaar lang geldig is en rond de 120 euro kost. Aangezien ik maar 1-2 maanden wil reizen door Oz en waarschijnlijk niet wil werken zou ik veel liever voor de tourist visum gaan. Is dit mogelijk voor mij? Of moet ik perse mijn Working holiday Visum nemen? Is het daarnaast mogelijk om in Australie terplekke nog een werkvisum aan te vragen mocht ik toch in geldnood komen?

Working Holiday Visum
[..]

Toeristenvisum
[..]

Informatie hierover of handige links zijn heel welkom zijn!
Thanks,

TS

Als je er maar 2 maanden blijft... hoef je echt geen working visum te hebben
  zondag 6 januari 2008 @ 09:54:23 #51
42636 TheSeeker_NL
Damn fine coffee
pi_55817987
quote:
Op zondag 6 januari 2008 08:57 schreef appelsientje het volgende:

[..]

Als je er maar 2 maanden blijft... hoef je echt geen working visum te hebben
Als hiermee bedoelt dat ik voor 2 maanden best zwart kan werken ok thanks. Maar ik ben al een tijdje op reis en mijn geld zal snel opraken in Oz vrees ik. Ik wil in elk geval de optie hebben om te kunnen werken, vandaar dat ik de mogelijkheden even wil bekijken.
pi_55822881
quote:
Op zondag 6 januari 2008 09:54 schreef TheSeeker_NL het volgende:

[..]

Als hiermee bedoelt dat ik voor 2 maanden best zwart kan werken ok thanks. Maar ik ben al een tijdje op reis en mijn geld zal snel opraken in Oz vrees ik. Ik wil in elk geval de optie hebben om te kunnen werken, vandaar dat ik de mogelijkheden even wil bekijken.
Zonder WHM mag je niet werken. Echter waar ik gewerkt heb (en wat ik van anderen gehoord heb) is dat ze bijna nooit naar een visum vragen. Ze zeggen dat je 'zelf' verantwoordelijk bent om het aan de belasting door te geven
Bloed, zweet en tranen!
pi_55823168
Even een vraagje. Ik ben van plan om samen met een vriendin naar australie te gaan en ook langs bali, maleisië indonesie en eig ook thailand. Is dit te doen? Is dit duurder dan alleen door australie een half jaar?
Hoeveel geld heb je ongeveer nodig voor een half jaar en we zijn wel van plan om ong. 2/3 maanden te werken...
pi_55843308
Hallo,

Ook wij zijn bezig met het plannen van een rond reis langs de oostkust van Australië. Gaan met ze 4tjes..twijfelen nog een beetje tussen een auto en dan overnachten in hostels of het huren van een camper! Helaas kunnen we maar 4 of 5 weken. We sluiten de vakantie in ieder geval af ergens langs de kust in een resort, zodat we lekker kunnen relaxen, 6 dagen ofzo!! Tips zijn altijd welkom…
  maandag 7 januari 2008 @ 11:41:32 #55
6724 Ripley
Smikeslut.
pi_55843352
quote:
Op zondag 6 januari 2008 14:44 schreef Sannelie het volgende:
Even een vraagje. Ik ben van plan om samen met een vriendin naar australie te gaan en ook langs bali, maleisië indonesie en eig ook thailand. Is dit te doen? Is dit duurder dan alleen door australie een half jaar?
Hoeveel geld heb je ongeveer nodig voor een half jaar en we zijn wel van plan om ong. 2/3 maanden te werken...
Nee juist veel goedkoper. Mijn vriend heeft 8 maanden australie gedaan en 2 maanden thailand & Maileisie en Azie is zo goedkoop vergeleken bij australie! Vluchten van australie naar azie zijn ook prima te doen
pi_55844472
quote:
Op maandag 7 januari 2008 11:39 schreef Hubertje het volgende:
Hallo,

Ook wij zijn bezig met het plannen van een rond reis langs de oostkust van Australië. Gaan met ze 4tjes..twijfelen nog een beetje tussen een auto en dan overnachten in hostels of het huren van een camper! Helaas kunnen we maar 4 of 5 weken. We sluiten de vakantie in ieder geval af ergens langs de kust in een resort, zodat we lekker kunnen relaxen, 6 dagen ofzo!! Tips zijn altijd welkom…
Dit maakt niet zo heel veel uit. Campgrounds zijn goedkoper dan hostels en meestal op de mooiere plekken, maar de hele oostkust is packed met hostels dus dat maakt niet zo heel veel uit. In hostels ontmoet je meer mensen (backpackers) maar je loopt ook het risico om in een dorm te moeten slapen (8 man) terwijl je met een camper altijd met zijn 4en bent. Ik zou daarom camper doen...
Bloed, zweet en tranen!
pi_55844664
quote:
Op zondag 6 januari 2008 14:31 schreef AtDaMotDaMotDa het volgende:

[..]

Zonder WHM mag je niet werken. Echter waar ik gewerkt heb (en wat ik van anderen gehoord heb) is dat ze bijna nooit naar een visum vragen. Ze zeggen dat je 'zelf' verantwoordelijk bent om het aan de belasting door te geven
Mocht TS deze raad opvolgen laat dan even weten wanneer je precies gaat. Dan houd ik even Border Security in de gaten zodat ik het voor je op kan nemen op video. Kun je in Nederland laten zien hoe de immigratiedienst je aan kop en kont het land uitgooide toen ze weer eens controleerden op illegale arbeiders.
pi_55849766
hoeveel geld zou nodig zijn om een half jaar weg te gaan? 10.000 genoeg ongeveer? Ik vind het lastig om een inschattiing te maken namelijk
pi_55897442
Kan iemand mij vertellen wat voor omvormers? je nodig hebt voor stekkers en opladers in Australie? Haal je zoiets in Australie of hier en wat kost dat?

Oh en kun je een USB autolader

Gebruiken in Australische auto's?

Dank U
  woensdag 9 januari 2008 @ 14:47:54 #60
36221 Kopstoot
pi_55898383
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 14:08 schreef Frenkel het volgende:
Kan iemand mij vertellen wat voor omvormers? je nodig hebt voor stekkers en opladers in Australie? Haal je zoiets in Australie of hier en wat kost dat?

Oh en kun je een USB autolader
[ afbeelding ]
Gebruiken in Australische auto's?

Dank U
Google is my best friend

Elektriciteit en Telefoneren

Australië kent een netspanning van 240/250 Volt, iets hoger dan bij ons, maar onze apparaten werken hier gewoon. De stopcontacten zijn wel afwijkend, je hebt een speciale 3 polige verloopstekker nodig. Deze kun je in Nederland en ook ter plaatse gemakkelijk aanschaffen. Soms wil ook het hotel je er wel een lenen. Telefoneren met je GSM kan in delen van Australië, maar uiteraard niet in de afgelegen gebieden. Omdat prijzen en voorwaarden zeer uiteenlopen, raden we je aan dit bij je telefoonaanbieder te checken. Op onze trips geven we je de adressen en telefoonnummers mee van de hotels die je boekt in de grote steden. Daarnaast ook de contactadressen van onze lokale agent(en). Bel deze nummers in een noodgeval en laat een kopie thuis achter. Tijdens de dagen dat je niet in steden maar in de natuur verblijft, geldt als contactadres het adres van onze lokale agent(en)
pi_55899428
quote:
Op maandag 7 januari 2008 12:35 schreef anarchitect het volgende:

[..]

Mocht TS deze raad opvolgen laat dan even weten wanneer je precies gaat. Dan houd ik even Border Security in de gaten zodat ik het voor je op kan nemen op video. Kun je in Nederland laten zien hoe de immigratiedienst je aan kop en kont het land uitgooide toen ze weer eens controleerden op illegale arbeiders.
Ja hallo, hij vroeg toch naar ' mogelijkheden' ? Officieel, als je wilt werken heb je WHM nodig (ook al is het maar 1 dag) en anders heb je pech. Dat wist hij zelf ook wel....
Bloed, zweet en tranen!
pi_55900302
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 14:47 schreef Kopstoot het volgende:

[..]

Google is my best friend

Elektriciteit en Telefoneren

Australië kent een netspanning van 240/250 Volt, iets hoger dan bij ons, maar onze apparaten werken hier gewoon. De stopcontacten zijn wel afwijkend, je hebt een speciale 3 polige verloopstekker nodig. Deze kun je in Nederland en ook ter plaatse gemakkelijk aanschaffen. Soms wil ook het hotel je er wel een lenen. Telefoneren met je GSM kan in delen van Australië, maar uiteraard niet in de afgelegen gebieden. Omdat prijzen en voorwaarden zeer uiteenlopen, raden we je aan dit bij je telefoonaanbieder te checken. Op onze trips geven we je de adressen en telefoonnummers mee van de hotels die je boekt in de grote steden. Daarnaast ook de contactadressen van onze lokale agent(en). Bel deze nummers in een noodgeval en laat een kopie thuis achter. Tijdens de dagen dat je niet in steden maar in de natuur verblijft, geldt als contactadres het adres van onze lokale agent(en)
Een reisstekker doet inderdaad wonderen voor stroom vanaf het gewone net,
echter is dit een autolader, die je kan aansluiten op de sigarettenaansteker in je auto,

ik neem even aan dat de accu spanning op alle auto's ter wereld gelijk is,
maar zeker weten doe ik het niet.
  woensdag 9 januari 2008 @ 17:44:11 #63
143949 Riro
A.F.C. AJAX
pi_55902272
Even hier plaatsen:
[TK] Samsung C300 met Australische simkaart en stekker

Wie weet is er toevallig iemand hier die het kan gebruiken
pi_55913868
moet toch echt dringend mijn oom die in melbourne woont opzoeken
Garfield!!!!!
  donderdag 10 januari 2008 @ 12:46:59 #65
42636 TheSeeker_NL
Damn fine coffee
pi_55920639
quote:
Op maandag 7 januari 2008 15:48 schreef Sannelie het volgende:
hoeveel geld zou nodig zijn om een half jaar weg te gaan? 10.000 genoeg ongeveer? Ik vind het lastig om een inschattiing te maken namelijk
Hey Sannelie,

Ik ben nu in Maleisie, en ik ga over een paar dagen naar Indonesie en Bali. Daarna nog naar Australie en Nieuw Zeeland.
Ik doe hier in Maleisie echt heel low budget, kom op deze manier denk ik met 450-500 dollar, ofterwijl 300-400eu, per maand rond te komen. Dit is wel echt erg lowbudget, straat eten, goedkoopste hostels zoeken (vaak dorm room) geen taxis... een budget van ongeveer 10 euro per dag. Als je wat meer kan/wilt uitgeven moet je met 500-600 euro best wel rondkomen. Zeker voor Indonesie (verwacht ik) wat goedkoper moet zijn dan Maleisie. Dit hoor ik in elk geval van veel reizigers.

(Oja misschien nog belangrijk, maar ik shop verder niet. Daar zal waarschijnlijk 40% van je geld aan op gaan, mocht je graag veel veel veel kleren en spullen willen kopen. Het is hier veel goedkoper dus die verleiding is er altijd. Ga je dus veel shoppen, tja... dan kan je veel duurder uitkomen uiteraard.)

Bali daarintegen zal stukken duurder zijn, een echte toeristen trekpleister. Geen idee hoe mooi je het voor jezelf wilt maken maar je zal toch echt je best moeten doen wil je in deze landen 1000 euro per maand uitgeven. Het straat eten is namelijk zo lekker, je bent gek als je elke dag in een luxe restaurant gaat eten.

Australie en Nieuw Zeeland zijn stukken duurder, ik ga zelf proberen met 1000eu per maand rond te komen. Ik heb nog 4.500 euro over voor 2,5 maand Malay+Indo en 2-3 maanden Aus+NZ

10.000 is ruim voldoende als je op je centen let, ik denk dat het misschien wel met 6000 te doen is, afhankelijk hoelang je in Azie blijft en of je nog tickets moet kopen van dat bedrag.

Als je nog vluchten moet boeken... ik vlieg in maart vanaf Kuala Lumpur naar Brisbane voor 150 euro met Air Asia. Best goedkoop vond ik, misschien dat je er nog iets aan hebt.

Oh nog 1 ding, alcohol is hier best prijzig!! vergeleken met rest van Azie iig. Misschien met de moslim cultuur te maken, ik weet het niet
  donderdag 10 januari 2008 @ 12:48:14 #66
42636 TheSeeker_NL
Damn fine coffee
pi_55920676
Oh en wat het visum voor Australie betreft! Ik heb hier in Kuala Lumpur een visum voor 3 maanden aangevraagd. Dit koste me helemaal niks.. was ik best aangenaam verrast over.
pi_55951192
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 12:46 schreef TheSeeker_NL het volgende:

[..]

Hey Sannelie,

Ik ben nu in Maleisie, en ik ga over een paar dagen naar Indonesie en Bali. Daarna nog naar Australie en Nieuw Zeeland.
Ik doe hier in Maleisie echt heel low budget, kom op deze manier denk ik met 450-500 dollar, ofterwijl 300-400eu, per maand rond te komen. Dit is wel echt erg lowbudget, straat eten, goedkoopste hostels zoeken (vaak dorm room) geen taxis... een budget van ongeveer 10 euro per dag. Als je wat meer kan/wilt uitgeven moet je met 500-600 euro best wel rondkomen. Zeker voor Indonesie (verwacht ik) wat goedkoper moet zijn dan Maleisie. Dit hoor ik in elk geval van veel reizigers.

(Oja misschien nog belangrijk, maar ik shop verder niet. Daar zal waarschijnlijk 40% van je geld aan op gaan, mocht je graag veel veel veel kleren en spullen willen kopen. Het is hier veel goedkoper dus die verleiding is er altijd. Ga je dus veel shoppen, tja... dan kan je veel duurder uitkomen uiteraard.)

Bali daarintegen zal stukken duurder zijn, een echte toeristen trekpleister. Geen idee hoe mooi je het voor jezelf wilt maken maar je zal toch echt je best moeten doen wil je in deze landen 1000 euro per maand uitgeven. Het straat eten is namelijk zo lekker, je bent gek als je elke dag in een luxe restaurant gaat eten.

Australie en Nieuw Zeeland zijn stukken duurder, ik ga zelf proberen met 1000eu per maand rond te komen. Ik heb nog 4.500 euro over voor 2,5 maand Malay+Indo en 2-3 maanden Aus+NZ

10.000 is ruim voldoende als je op je centen let, ik denk dat het misschien wel met 6000 te doen is, afhankelijk hoelang je in Azie blijft en of je nog tickets moet kopen van dat bedrag.

Als je nog vluchten moet boeken... ik vlieg in maart vanaf Kuala Lumpur naar Brisbane voor 150 euro met Air Asia. Best goedkoop vond ik, misschien dat je er nog iets aan hebt.

Oh nog 1 ding, alcohol is hier best prijzig!! vergeleken met rest van Azie iig. Misschien met de moslim cultuur te maken, ik weet het niet
Super bedankt voor de info! hier heb ik zeker wat aan

Nog een vraagje aan de rest van de mensen: wat is goedkoper: met camper langs oostkust gaan of in hostels en met openbaar vervoer? Ik neem zelf aan camper omdat je dan ook eten kan bewaren e.d. en slaapplek heb je dan al
pi_55962849
Camper: camperhuur, brandstof, campingplaats huur, verzekering, evt. extra kosten als je niet in de oppikplaats eindigt, evt. afkopen eigen risico, hervullen gasflessen. Ik weet niet wat de regels zijn op het gebied van wildkamperen maar volgens mij mag je (en wil je) niet overal zomaar wildkamperen. De kosten hangen dus van een aantal factoren af.

Geen idee wat OV kost.
pi_55969689
wildkamperen (heb ik uit een info blaadje, zien vanzelf of het klopt)

in de steden mag het niet, bv doorop een parkeerplaats te gaan staan,
buiten de steden mag je niet vlak naast de weg staan,

verder in "de wildernis" mag je 1 nacht achter elkaar op dezelfde plek staan
  zaterdag 12 januari 2008 @ 23:08:43 #70
129759 poohy
gelegenheidsfokster
pi_55985342
Wij gaan in maart weer naar Australie. Helaas 'maar' een maand De jeugdvriend van mijn vriend gaat eind maart trouwen, dus vandaar dat we er meteen maar een vakantie aan geplakt hebben.

We vliegen eerst naar Perth om familie van mijn vriend te bezoeken. We gaan daar in de omgeving ook wat rondreizen. Rond de 28e vliegen we naar Melbourne voor de bruiloft

Dit wordt waarschijnlijk voorlopig onze laatste verre vakantie dus we gaan dubbelop genieten
pi_55996982
Wat doet iedereen qua OV eigenlijk. Voornamelijk vliegen of met de Greyhound de oostkust af? En is dat erg prijzig?
Als ik naar Australie ga wil ik beginnen met Melbourne+great ocean road. Dan naar sydney en vanaf daar naar boven, maar vraag me af wat het handigst is qua vervoer.(Mocht meerijden met iemand niet lukken)
Too much is never enough!
  maandag 14 januari 2008 @ 14:19:14 #72
162268 Knoflook
Lekker bij Döner
pi_56023564
Ohhh waarom moet ik nou dit topic tegenkomen !! Nu krijg ik weer de kriebels en wil ik terug.

Paar jaar terug ben ik de oostkust afgegaan in een camper. Van Sydney tot Cape Tribalution.
Raften, Bungee jumpen, weekje duiken in Great Barrier Reef, f zwemmen in het regenwoud onder een waterval. Natuur.... DAMN WIL TERUG !
Klap eens in je handjes.
pi_56023647
quote:
Op zondag 13 januari 2008 14:09 schreef The6thgate het volgende:
Wat doet iedereen qua OV eigenlijk. Voornamelijk vliegen of met de Greyhound de oostkust af? En is dat erg prijzig?
Als ik naar Australie ga wil ik beginnen met Melbourne+great ocean road. Dan naar sydney en vanaf daar naar boven, maar vraag me af wat het handigst is qua vervoer.(Mocht meerijden met iemand niet lukken)
Ik heb met greyhound de oostkust van sydney naar Cairns gedaan en dat ging prima. Prijs was geloof ik 250 australische dollar en dan kun je op en afstappen waar je wilt
pi_56050910
quote:
Op maandag 14 januari 2008 14:22 schreef Ripley het volgende:

[..]

Ik heb met greyhound de oostkust van sydney naar Cairns gedaan en dat ging prima. Prijs was geloof ik 250 australische dollar en dan kun je op en afstappen waar je wilt
ok tnx. klinkt wel goed
Too much is never enough!
pi_56052305
quote:
Op zondag 13 januari 2008 14:09 schreef The6thgate het volgende:
Je hebt me op een idee gebracht, ik vertrek begin december naar australie, eerst Melbourne vervolgens wilde ik eigenlijk vanaf melbourne naar Sydney waar ik de kerst en nieuwjaar doorbreng met familie.

Maar tussen Sydney en Melbourne is niet zo gek veel te doen, dus kan het goed zijn dat ik vanaf Melbourne the great ocean road afleg om vervolgens vanaf Adelaide (?) het vliegtuig te pakken naar Sydney. Geen idee of ik dat red in een dag of 15, maar zeker het onderzoeken waard.

Thnx!
pi_56053611
quote:
Op zaterdag 12 januari 2008 23:08 schreef poohy het volgende:
Wij gaan in maart weer naar Australie. Helaas 'maar' een maand De jeugdvriend van mijn vriend gaat eind maart trouwen, dus vandaar dat we er meteen maar een vakantie aan geplakt hebben.

We vliegen eerst naar Perth om familie van mijn vriend te bezoeken. We gaan daar in de omgeving ook wat rondreizen. Rond de 28e vliegen we naar Melbourne voor de bruiloft

Dit wordt waarschijnlijk voorlopig onze laatste verre vakantie dus we gaan dubbelop genieten
Leuk
pi_56134371
Heb nog niet geboekt, maar ga dat wel binnenkort doen.

Tot dusver kwam ik hierop uit, begin dec2008 Amsterdam-Kuala Lumpur-Melbourne en vervolgens 18 dagen later Adelaide -> Sydney daar tot aan het nieuwe jaar en dan tot aan eind Maart richting Cairns.

Vooralsnog betreft dit alleen de tickets van de heenreis, de terugreis kan ik nog niet boeken, (te ver weg) anderzijds is dat ook wel gemakkelijk daar kan ik dan nog in varieren.

Iemand daar nog wat op of aanmerkingen over?
  vrijdag 18 januari 2008 @ 18:27:23 #78
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_56135934
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 17:14 schreef lunko1979 het volgende:
Heb nog niet geboekt, maar ga dat wel binnenkort doen.

Tot dusver kwam ik hierop uit, begin dec2008 Amsterdam-Kuala Lumpur-Melbourne en vervolgens 18 dagen later Adelaide -> Sydney daar tot aan het nieuwe jaar en dan tot aan eind Maart richting Cairns.

Vooralsnog betreft dit alleen de tickets van de heenreis, de terugreis kan ik nog niet boeken, (te ver weg) anderzijds is dat ook wel gemakkelijk daar kan ik dan nog in varieren.

Iemand daar nog wat op of aanmerkingen over?
wat ga je 18 dagen in Melbourne doen? ik zou nog ff de outback meepakken.. je bent er dan toch
En ik zou toch proberen een hostel te boeken rond oud en nieuw.... ik deed het toen in Oktober en het begon toen al aardig vol te raken
pi_56143519
Een aantal vrienden en ik zijn ook een beetje in gesprek over Australië gekomen. Ik heb al veel op internet rondgekeken etc. Nu zie ik dat mensen 10000 euri uitgeven tijdens een halfjaar Australië. Wij zijn, als we het gaan doen, van plan dit te doen na het vwo afgemaakt te hebben. Ik heb wel iets, maar geen 10000 euri. Is dit toch te realiseren voor ons? We willen natuurlijk wel gaan werken etc. Maar is het niet zo dat we dan 7 dagen in de week alleen maar aan het werk zijn?
murp: murpmurpmurpmurpmurpmurpmurp
pi_56149845
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 18:27 schreef appelsientje het volgende:

[..]

wat ga je 18 dagen in Melbourne doen? ik zou nog ff de outback meepakken.. je bent er dan toch
En ik zou toch proberen een hostel te boeken rond oud en nieuw.... ik deed het toen in Oktober en het begon toen al aardig vol te raken
Ik blijf geen 18 dagen in Melbourne, in die tijd moet ik ook nog richting Adelaide, iets met een Great Ocean ride ofzo.
Met nieuwjaar zit ik in Sydney en kan ik bij familie blijven slapen.

Dus dit lijkt me wel te doen, toch?
pi_56170395
quote:
Op maandag 14 januari 2008 14:22 schreef Ripley het volgende:

[..]

Dat is dan wel een tijdje geleden, ik heb 382 dollar betaald voor Cairns naar Sydney met concession.
  zondag 20 januari 2008 @ 09:42:43 #82
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_56171872
quote:
Op zaterdag 19 januari 2008 11:27 schreef lunko1979 het volgende:
[..]

Ik blijf geen 18 dagen in Melbourne, in die tijd moet ik ook nog richting Adelaide, iets met een Great Ocean ride ofzo.
Met nieuwjaar zit ik in Sydney en kan ik bij familie blijven slapen.

Dus dit lijkt me wel te doen, toch?
Ooo oke.. dat is wel te doen. maar the great ocean ride.. is wel te doen in 3 dagen....ik zou toch een weekje outback proberen mee te pakken... vond ik zelf erg gaaf
Maar goed die reis was ook wat anders dan de standaard reizen, wij gingen iets van 2 weken van broken hill naar Alice Springs..
  zondag 20 januari 2008 @ 10:41:17 #83
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_56172390
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 23:11 schreef Bevestigingsmail het volgende:
Een aantal vrienden en ik zijn ook een beetje in gesprek over Australië gekomen. Ik heb al veel op internet rondgekeken etc. Nu zie ik dat mensen 10000 euri uitgeven tijdens een halfjaar Australië. Wij zijn, als we het gaan doen, van plan dit te doen na het vwo afgemaakt te hebben. Ik heb wel iets, maar geen 10000 euri. Is dit toch te realiseren voor ons? We willen natuurlijk wel gaan werken etc. Maar is het niet zo dat we dan 7 dagen in de week alleen maar aan het werk zijn?
Ik was in 9 maanden ongeveer 15.000 gulden kwijt, en best veel gedaan, (helicoptervlucht, excursies, vliegticket naar Nieuw Zeeland, vliegticket Melbourne - Bangkok - Perth), en niet gewerkt.
Ik heb dan ook vrij ruim geleefd, uiteraard wel verbleven in hostels, meegelift met andere reizigers om de benzinekosten te delen, (welke aanmerkelijk lager waren dan ze nu zijn).

Een beetje realistische schatting is dat je ongeveer 50 AU$ per dag kwijt zal zijn, als je tijdelijk gaat werken zelfs minder, omdat je dan alleen accomodatiekosten en eten hoeft te betalen, (en ook nog eens geld verdiend), meer als je aan het reizen bent, en bijvoorbeeld tickets voor vervoer aanschaft, maar gemiddeld zal je dan op 50 AU$ uitkomen. (Let op, het vliegticket van en naar Amsterdam niet meegerekend).

Tip, probeer een maatschappij te vinden die het wijzigen van tickets toestaat, tegen geen of geringe vergoeding, goede optie daarbij is China Airlines (meestal gratis, afhankelijk van het ticket) of Singapore Airlines (geringe vergoeding), zodat je altijd naar huis kunt zonder veel problemen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_56182300
quote:
Op zondag 20 januari 2008 09:42 schreef appelsientje het volgende:

[..]

Ooo oke.. dat is wel te doen. maar the great ocean ride.. is wel te doen in 3 dagen....ik zou toch een weekje outback proberen mee te pakken... vond ik zelf erg gaaf
Maar goed die reis was ook wat anders dan de standaard reizen, wij gingen iets van 2 weken van broken hill naar Alice Springs..
Is het logisch om nu al de vliegticket van Adelaide naar Sydney te boeken of kan ik dat beter gewoon daar doen.

Ik weet nog niks van backpacken af, spring gewoon in het diepe en ik zie wel hoe of wat.

Ik verwacht ook dat ik tussen Sydney en Cairns wel in de outback terecht kom, maar als the great ocean ride idd in een dag of 3 / 4 kan, zou ik dat ook mee kunnen pikken, kom ik daar doorheen vanaf Melbourne naar Adelaide of wat?

Iig al bedankt voor de info tot dusver. Deze week ga ik de ticket(s) boeken.
  zondag 20 januari 2008 @ 21:31:49 #85
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_56187843
*kwijl* nu wil ik ook weer naar Oz........
censuur :O
pi_56193550
quote:
Op zondag 20 januari 2008 02:39 schreef Smeich het volgende:

[..]

Dat is dan wel een tijdje geleden, ik heb 382 dollar betaald voor Cairns naar Sydney met concession.
Neuh, dat was vorig jaar. Vond toevallig onlangs de bon nog
pi_56213737
quote:
Op zondag 20 januari 2008 10:41 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Ik was in 9 maanden ongeveer 15.000 gulden kwijt, en best veel gedaan, (helicoptervlucht, excursies, vliegticket naar Nieuw Zeeland, vliegticket Melbourne - Bangkok - Perth), en niet gewerkt.
Ik heb dan ook vrij ruim geleefd, uiteraard wel verbleven in hostels, meegelift met andere reizigers om de benzinekosten te delen, (welke aanmerkelijk lager waren dan ze nu zijn).

Een beetje realistische schatting is dat je ongeveer 50 AU$ per dag kwijt zal zijn, als je tijdelijk gaat werken zelfs minder, omdat je dan alleen accomodatiekosten en eten hoeft te betalen, (en ook nog eens geld verdiend), meer als je aan het reizen bent, en bijvoorbeeld tickets voor vervoer aanschaft, maar gemiddeld zal je dan op 50 AU$ uitkomen. (Let op, het vliegticket van en naar Amsterdam niet meegerekend).

Tip, probeer een maatschappij te vinden die het wijzigen van tickets toestaat, tegen geen of geringe vergoeding, goede optie daarbij is China Airlines (meestal gratis, afhankelijk van het ticket) of Singapore Airlines (geringe vergoeding), zodat je altijd naar huis kunt zonder veel problemen.
Ten eerste, bedankt voor je antwoord.
Maar is het niet zo dat ik om 6 maanden in Australië te zitten 4 maanden daarvan moet werken. De mogelijkheid voor mij (ons) om dit te doen is om ergens 6 maanden tussen sept 2008 - augustus-2009 erheen te gaan. Hierna zal er voor mij geen mogelijkheid meer zijn. Het liefste wil ik natuurlijk zo snel mogelijk gaan.
Iemand enig idee wat voor werk goed te doen is en hoeveel je ervoor betaald krijgt. Dit om zo te kijken of ik niet 24/7 aan het werk ben om maar rond te komen. Ik wil natuurlijk ook wel een beetje genieten daar .

Totaal andere vraag, mensen die ervaring hebben met het huren van campers daar? Vanaf 18/19?
pi_56215321
quote:
Op maandag 21 januari 2008 10:19 schreef Ripley het volgende:

[..]

Neuh, dat was vorig jaar. Vond toevallig onlangs de bon nog
Ok, ik ging naar Melbourne ipv Sydney maar wat een verschil.. en toch ben ik niet afgezet maar heb jij dus een mooie deal kunnen slaan
  dinsdag 22 januari 2008 @ 19:22:45 #89
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_56231665
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 00:36 schreef Bevestigingsmail het volgende:

[..]

Ten eerste, bedankt voor je antwoord.
Maar is het niet zo dat ik om 6 maanden in Australië te zitten 4 maanden daarvan moet werken. De mogelijkheid voor mij (ons) om dit te doen is om ergens 6 maanden tussen sept 2008 - augustus-2009 erheen te gaan. Hierna zal er voor mij geen mogelijkheid meer zijn. Het liefste wil ik natuurlijk zo snel mogelijk gaan.
Iemand enig idee wat voor werk goed te doen is en hoeveel je ervoor betaald krijgt. Dit om zo te kijken of ik niet 24/7 aan het werk ben om maar rond te komen. Ik wil natuurlijk ook wel een beetje genieten daar .

Totaal andere vraag, mensen die ervaring hebben met het huren van campers daar? Vanaf 18/19?
Je hoeft in Australië niet te werken, ook niet als je op een Working Holiday visum (WHV) daar zit, je kunt ook gewoon alleen maar rondreizen en het WHV gebruiken om maximaal een jaar zonder in en uitreizen in Australië te verblijven. (Anders mag je maar maximaal 3 maanden, en moet je eerst weer buiten Australië gaan (bijvoorbeeld naar Nieuw Zeeland en wederom Australië binnenkomen om 3 maanden te kunnen verblijven).

Ik had toendertijd een fijne werkgever in Nederland, en mijn reismaatje kon pas 5 maanden later weg, zodat ik in NL flink van tevoren gewerkt heb. (En als je thuis woont gaat sparen hard).
Ik weet niet hoe je gebouwd bent, maar in fruitplukken is best wat te verdienen als je een beetje hard kunt werken omdat je vaak op basis van kilo's, stuks wordt uitbetaald, in plaats van per uur.

Wat je ook kunt doen, naast het kopen van een oude auto, is het relocaten van campers, hier worden vaak backpackers voor ingezet, en kost 1 au$ per dag, en je moet dan binnen zoveel tijd van A naar B rijden. De benzinekosten zijn dan wel voor jouw eigen rekening. Of ze dat ook toestaan voor iemand van 18/19 weet ik niet, ik ben namelijk alleen maar bijrijder geweest.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_56270320
Is het logisch om nu al de vliegticket van Adelaide naar Sydney te boeken of kan ik dat beter gewoon daar doen.
  zondag 27 januari 2008 @ 11:50:30 #91
26118 paparia
Zit ook in een complot.....
pi_56336451
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 00:36 schreef Bevestigingsmail het volgende:

Bij de meeste verhuurmaatschappijen zal je voor auto's/campers huren bot vangen.
De standaard verhuurleeftijd bedraagt namelijk >25 jaar

Afhankelijk van hoe lang je wil huren is het misschien voordeliger om een camper aan te schaffen en weer te verkopen.
pi_56399368
quote:
Op zondag 27 januari 2008 11:50 schreef paparia het volgende:

[..]

Bij de meeste verhuurmaatschappijen zal je voor auto's/campers huren bot vangen.

Afhankelijk van hoe lang je wil huren is het misschien voordeliger om een camper aan te schaffen en weer te verkopen.
Is de camper wel te verzekeren dan op 19 jarige leeftijd, als hij gekocht is?
pi_56416298
quote:

[..]

Wij waren respectievelijk 21 en 22 en hebben gewoon een wicked van gehuurd. Gewoon even op hun website kijken. http://www.wickedcampers.com.au/
  donderdag 31 januari 2008 @ 20:29:00 #94
1238 SlamD
That's all Folks!
pi_56442222
Vik
quote:

[..]

Volgens mij is het vanaf 21 jaar mogelijk, alleen betaal je dan wel een flink hogere prijs vanwege de duurdere verzekering.
  zondag 3 februari 2008 @ 01:30:59 #95
79638 Davidboaz
I want more.
pi_56493046
tvp.
Vertrek in juni voor 3 maanden (als alles ok gaat).
How could it hurt you when it looks so good...
  zondag 3 februari 2008 @ 17:24:14 #96
73888 DIA
die ja .....
pi_56503762
Ik wil online (http://www.immi.gov.au/visitors/index.htm) een Working Holiday Visa voor Australie aanvragen, heeft iemand enig idee hoeveel tijd de procedure kost>? dus over hoelang je hem hebt na aanvraag?
pi_56517660
quote:
Op zondag 3 februari 2008 17:24 schreef DIA het volgende:
Ik wil online (http://www.immi.gov.au/visitors/index.htm) een Working Holiday Visa voor Australie aanvragen, heeft iemand enig idee hoeveel tijd de procedure kost>? dus over hoelang je hem hebt na aanvraag?
Chcck dit?
pi_56520379
quote:
Op donderdag 24 januari 2008 10:45 schreef lunko1979 het volgende:
Kun je beter daar doen, of nog beter vooraf via internet. Prijsvechters zijn daar ook aan de orde van de dag. Wat je ook doet, niet via het reisbureau boeken = duur....
Bloed, zweet en tranen!
pi_56535627
Even een tip: Kijk ook eens of je (al dan niet met een tour) een tocht van Darwin naar Bromme kunt doen, kwa landschap het mooiste en indrukwekkendste stuk van Australië.
pi_56541651
quote:
Op maandag 4 februari 2008 22:02 schreef Chili het volgende:
Even een tip: Kijk ook eens of je (al dan niet met een tour) een tocht van Darwin naar Bromme kunt doen, kwa landschap het mooiste en indrukwekkendste stuk van Australië.
Waar ligt Bromme?
Google maps kent het niet.
  dinsdag 5 februari 2008 @ 18:37:20 #101
129759 poohy
gelegenheidsfokster
pi_56547288
Hij bedoelt Broome
  dinsdag 5 februari 2008 @ 21:58:30 #102
79638 Davidboaz
I want more.
pi_56550194
Vanaf begin juli ga ik drie maanden. Iemand iedeën voor een optimale route voor deze periode en de tijd van het jaar? Dacht zelf aan Darwin, Alice Springs, Adelaide, Melbourne, Tasmanië, Sydney, Brisbane en Cairns, met tussenstops.

[ Bericht 28% gewijzigd door Davidboaz op 06-02-2008 00:16:16 ]
  dinsdag 5 februari 2008 @ 21:59:03 #103
79638 Davidboaz
I want more.
pi_56550199
...qua vervoer dacht ik aan trein of vliegtuig in NT en SA en per auto door NSW en Queensland.
pi_56557624
quote:
Op dinsdag 5 februari 2008 21:58 schreef Davidboaz het volgende:
Vanaf begin juli ga ik drie maanden. Iemand iedeën voor een optimale route voor deze periode en de tijd van het jaar? Dacht zelf aan Darwin, Alice Springs, Adelaide, Melbourne, Tasmanië, Sydney, Brisbane en Cairns, met tussenstops.
Ik zou in jou geval bovenaan beginnen (dus Darwin / Kakadu) omdat je dan nog in het droge seizoen zit (t/m september). Daarna kun je Kakadu namenlijk vergeten, omdat het dan rainy season is en de meeste wegen onbegaanbaar zijn. Vervolgens zou ik daarna richting midden / oosten gaan en eindigen in Sydney. Dit wil je in jouw geval ook zo laat mogelijk, omdat je anders midden in de winter zit. (en in de winter op de Harbour Bridge staan is KOUD, geloof me )
Bloed, zweet en tranen!
pi_56581400
Thanks.
Ik denk dat ik in het begin van augustus in Sydney ben en dan richting Cairns zal reizen.
Heeft iemand ervaring met The Ghan (trein) van Darwin naar Adelaide (of vv.)? Hoe was het?
pi_56853527
In november ga ik met een vriendin naar australie. Eerst willen we met een groep met startpakket in sydney beginnen. Daarna willen we de great ocean road doen. Maar dan zouden we dus eerst vanuit sydney naar het begin van de great ocean road moeten en dan de great ... rijden en dan weer naar sydney. Wat is nou handig om te doen? Vanuit sydney erheen met bus ofzo? Of terug naar sydney met vliegtuig? Iemand hier ervaring mee of weet wat het handigst/goedkoopst is?
  woensdag 20 februari 2008 @ 17:00:04 #107
143949 Riro
A.F.C. AJAX
pi_56863723
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 08:21 schreef Sannelie het volgende:
In november ga ik met een vriendin naar australie. Eerst willen we met een groep met startpakket in sydney beginnen. Daarna willen we de great ocean road doen. Maar dan zouden we dus eerst vanuit sydney naar het begin van de great ocean road moeten en dan de great ... rijden en dan weer naar sydney. Wat is nou handig om te doen? Vanuit sydney erheen met bus ofzo? Of terug naar sydney met vliegtuig? Iemand hier ervaring mee of weet wat het handigst/goedkoopst is?
Bus lijkt me niks. Vliegen is een goeie optie. Ik ben zelf met de trein gegaan, die duurt wel 12 uur maar is denk ik wel goedkoper dan vliegen. Je kan dan kiezen of je een hele dag of een hele nacht wil reizen.
pi_56867754
maar hoe heen en hoe terug? Zelfde vervoer of nog andere opties?
  donderdag 21 februari 2008 @ 19:34:55 #109
1238 SlamD
That's all Folks!
pi_56890698
Great Ocean Road niet gedaan, dus onder voorbehoud...

Mij lijkt het logischte om met Jetstar van Sydney naar Avalon (wordt vaak Melbourne genoemd, maar ligt dichter bij Geelong wat volgens mij de start is van the GOR) te vliegen. Daar een auto huren, rondje GOR (langs oceaan heen, binnendoor terug?) en eventueel nog een uitstapje naar Melbourne (75km rijden) als je terug in Geelong bent.

Als je nu boekt kost het denk ik zo'n 100 euro voor een retour. Kan goedkoper trouwens, maar ook duurder...
pi_56946563
Oke bedankt voor de info!

Nog 1 vraagje... is kangaroo island hetzelfde als philip island?
  zondag 24 februari 2008 @ 17:17:54 #111
143949 Riro
A.F.C. AJAX
pi_56950627
quote:
Op zondag 24 februari 2008 14:22 schreef Sannelie het volgende:
Oke bedankt voor de info!

Nog 1 vraagje... is kangaroo island hetzelfde als philip island?
Nee. Philip Island is het eiland voor melbourne waar je honderden pinguins uit het water kan zien komen ofzo en kangaroo island ligt veel meer onder South Australia. Waren paar maanden terug die erge bosbranden geloof ik.

Oja en Geelong is niet de start van de Great Ocean Road, kan me even niet meer precies herinneren hoe dat wel heette maar vanaf Geelong is het nog ongeveer 1,5 uur rijden maar dat heb je gewoon met die afstanden daar.
  zondag 24 februari 2008 @ 20:34:21 #112
129759 poohy
gelegenheidsfokster
pi_56954402
Wij gaan over twee weekjes eindelijk weg

Een deel van de reis, zo'n week of twee, willen we rondbrengen in het zuidwesten van Australie. Eigenlijk wilden we vanaf Perth zo langs de kust naar beneden en dan bij Albany weer omhoog

Maar nu vraag ik mij af of dat stuk door het binnenland wel een beetje interessant is Of kan je gewoon het beste doorkachelen?

Iemand anders nog tips
pi_56973636
Ik wil vanuit Vanuatu of een ander eilandstaatje in the Pacific naar Australië vliegen. Ik wil beginnen aan de oostkust (in het noorden) en dan steeds verder (ook werkend) afzakken naar het zuiden.

Daarna zou ik graag helemaal naar de andere kant gaan en ook Alic Springs lijkt me interessant om eens heen te reizen.

Iemand suggesties/ tips/ ideeën etc?

Alles staat nog open en ik ben dan ook nog oriënterend.
  dinsdag 26 februari 2008 @ 08:14:25 #114
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_56979620
quote:
Op maandag 25 februari 2008 21:52 schreef WRDA6 het volgende:
Ik wil vanuit Vanuatu of een ander eilandstaatje in the Pacific naar Australië vliegen. Ik wil beginnen aan de oostkust (in het noorden) en dan steeds verder (ook werkend) afzakken naar het zuiden.

Daarna zou ik graag helemaal naar de andere kant gaan en ook Alic Springs lijkt me interessant om eens heen te reizen.

Iemand suggesties/ tips/ ideeën etc?

Alles staat nog open en ik ben dan ook nog oriënterend.
Ik vond Alice Springs geen reet aan, niet echt bijzonder.. hing een beetje een aparte sfeer..
Uluru en omgeving is dan wel weer leuk om te zien!

Maar als je toch naar het zuiden afzakt... kan je net zo goed ff langs bij Tasmanië
Mooi eiland die veel mensen links laten liggen... wat dan weer erg jammer is want qua natuur is het daar echt schitterend.
pi_57041731
Hoi allemaal,

Ik ga in het laatste kwartaal van dit jaar naar Australia/New Zealand en misschien een stukje Azie voor een lange rondreis/backpacken.
Als er iemand ook rond die periode gaat lijkt het me heel leuk om in contact te komen en misschien een stuk samen te reizen?!?

Ik heb wel een paar vraagjes..

Is het veilig om alleen te reizen door deze regionen? Ik ben niet bang om alleen te zijn, ik denk wel dat je snel genoeg vrienden maakt of reisgenoten kan vinden voor korte of langere periode, maar moet ik continue over mijn schouders kijken? Is er sprake van onveiligheid voor vrouwlijke reizigers, moet je extra maatregelen nemen? Ik ga natuurlijk niet zomaar liften of in mijn eentje door the outback cruisen natuurlijk.

Ook wil ik graag weten hoe het zit met de mentaliteit in Australia richting donkere mensen? (ik ben getint..halfbloedje)
Ik heb weleens gehoord van donkere mensen (negers dan wel) dat het voor hun een stuk moeilijker was om werk te vinden en dat men niet zo goed om hun reageerde....

En natuurlijk die rellen een paar jaar geleden, waarbij iedereen met een Arabisch uiterlijk in elkaar gestampt werd...

Any thoughts??
pi_57076461
Ik heb dan ook nog even een vraagje!
Ik ga van eind november 6 maanden met een vriendin naar australie! Nu hadden we een route uitgestippeld maaar dat bleek niet zo goed vanwege het regenseizoen aan de oostkust. Wij wilden vanaf sydney eerst great ocean road doen, dan terug naar sydney en dan met een camper langs oostkust trekken tot cairns en vanuit daar naar alice springs... Nu hoorde ik dat het regenseizoen van november tot april is...
Hoe kunnen we nou het beste gaan? Is het een slim plan om vanuit sydney eerst naar alice springs te gaan, daarna naar beneden en great ocean road doen met camper en dan gewoon met die camper zo de hele oostkust erachter aan doen? Want dan zitten we zo rond eind april/mei en lijkt mij dat het daar dan ook goed weer is.

Ik hoor graag hoe jullie erover denken!
pi_57098349
quote:
Op zondag 24 februari 2008 17:17 schreef Riro het volgende:
Oja en Geelong is niet de start van de Great Ocean Road, kan me even niet meer precies herinneren hoe dat wel heette maar vanaf Geelong is het nog ongeveer 1,5 uur rijden maar dat heb je gewoon met die afstanden daar.
Geelong is wel zeker de start van de Great Ocean Road... of is het toch Torquay? Denk toch idd Torquay. Ik was afgelopen week in Wilsons Promontory, dat was echt HELEMAAL GEWELDIG! Wie is daar nog meer geweest? Wat een wildlife daar zeg, en Millers Landing
pi_57130245
Hallo allemaal,
Binnenkort ga ik een paar maanden backpacken in Australië. Ik zou eerst met een vriendin, maar die kan nu niet meer. Ik ben dus van plan om alleen te gaan… ik denk dat ik genoeg mensen meet daaro, maar dat wil toch even zeker weten. Zijn er mensen die alleen zijn gegaan?? En hadden jullie problemen om in contact te komen met andere backpackers?
pi_57156028
quote:
Op maandag 3 maart 2008 17:14 schreef Bravo_Johnny het volgende:
Hallo allemaal,
Binnenkort ga ik een paar maanden backpacken in Australië. Ik zou eerst met een vriendin, maar die kan nu niet meer. Ik ben dus van plan om alleen te gaan… ik denk dat ik genoeg mensen meet daaro, maar dat wil toch even zeker weten. Zijn er mensen die alleen zijn gegaan?? En hadden jullie problemen om in contact te komen met andere backpackers?
Ik neem aan dat als je in hostels slaapt je daar geen probleem mee zult hebben.
  dinsdag 4 maart 2008 @ 20:31:24 #120
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_57157342
quote:
Op maandag 3 maart 2008 17:14 schreef Bravo_Johnny het volgende:
Hallo allemaal,
Dat ligt eerder aan jou dan aan andere
Ik zou met mijn nichtje gaan... maar die ging op 't eind ook niet mee... dus ging ik ook alleen... er zijn heeeeel veel mensen die alleen gaan, komt allemaal goed
pi_57170373
Komend weekend ga ik boeken, 1 dec 2008 vertrekken richting Melbourne, vanaf Melbourne richting Adelaide zien te geraken, en rond 20 december vanuit Adelaide naar Sydney per vliegtuig, daar +/- 2 weken blijven bij een familielid, om vervolgens richting Cairns te gaan. +/- 31 Maart weer terug. Ik weet alleen niet waar vandaan ik terug zou gaan vanuit Cairns klinkt logisch. Maar mocht ik eerder aankomen in Cairns (zeg 15 maart) en ik vind Cairns niet leuk genoeg voor ruim 2,5 week zit ik daar wel. Terwijl ik vanuit Cairns ook een enkeltje Sydney zou kunnen pakken, daar nog enkele dagen zou kunnen rondkuieren en vanuit Sydney weer terug naar huis vliegen. Iemand tips & tricks?
  woensdag 5 maart 2008 @ 19:29:20 #122
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_57180118
quote:
Op woensdag 5 maart 2008 11:52 schreef lunko1979 het volgende:
Komend weekend ga ik boeken, 1 dec 2008 vertrekken richting Melbourne, vanaf Melbourne richting Adelaide zien te geraken, en rond 20 december vanuit Adelaide naar Sydney per vliegtuig, daar +/- 2 weken blijven bij een familielid, om vervolgens richting Cairns te gaan. +/- 31 Maart weer terug. Ik weet alleen niet waar vandaan ik terug zou gaan vanuit Cairns klinkt logisch. Maar mocht ik eerder aankomen in Cairns (zeg 15 maart) en ik vind Cairns niet leuk genoeg voor ruim 2,5 week zit ik daar wel. Terwijl ik vanuit Cairns ook een enkeltje Sydney zou kunnen pakken, daar nog enkele dagen zou kunnen rondkuieren en vanuit Shitney weer terug naar huis vliegen. Iemand tips & tricks?
Ik zou juist helemaal niet zoveel plannen (Behalve de heen en terugvlucht, maar wel met een maatschappij waarbij je de vluchten (gratis) kunt wijzigen)., juist een beetje dingen op zijn beloop laten en je flexibel opstellen. Persoonlijk vond ik het het leukst om met anderen samen te reizen in een auto, en zo kwam ik bijvoorbeeld vanuit Darwin weer in Melbourne terecht terwijl ik eigenlijk een vlucht had vanaf Alice Springs naar Cairns...

Je gaat opzich maar kort, dat is waar, maar het reizen door Australië is ook een ervaring, en om nou alleen maar in de steden rond te lopen.. West Australië vond ik interessanter dan Oost Australië, maar dat is puur persoonlijk.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_57219664
nice, ik ben er bijna klaar voor. Ik vlieg maandag naar hong kong voor een week. Daarnaa 3 maanden australie (en een week, of 2 weken NZ ivm fam) Daarnaa door naar fiji, hawai, dan via la naar san francisco, en een weekje new york.
pi_57644788
Ik heb nog een dom vraagje...
Ik vlieg via Kuala Lumpur, maar hier blijf ik niet langer dan 4 uur. Ik verlaat het vliegveld niet... dan heb ik toch geen visa voor nodig? Ik heb alleen een ETA voor Australië via internet aangevraagd.
  donderdag 27 maart 2008 @ 13:22:32 #125
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_57646117
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 12:16 schreef Bravo_Johnny het volgende:
Ik heb nog een dom vraagje...
Ik vlieg via Kuala Lumpur, maar hier blijf ik niet langer dan 4 uur. Ik verlaat het vliegveld niet... dan heb ik toch geen visa voor nodig? Ik heb alleen een ETA voor Australië via internet aangevraagd.
Visa voor Maleisië is niet nodig.

Waarom heb je een ETA aangevraagd voor Australië, doen de reguliere airliners dat tegenwoordig niet meer voor je? (Ik weet dat de budgetairliners het niet doen, maar de overige naar mijn weten nog gewoon wel).
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  donderdag 27 maart 2008 @ 18:14:10 #126
143949 Riro
A.F.C. AJAX
pi_57652191
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 13:22 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Visa voor Maleisië is niet nodig.

Waarom heb je een ETA aangevraagd voor Australië, doen de reguliere airliners dat tegenwoordig niet meer voor je? (Ik weet dat de budgetairliners het niet doen, maar de overige naar mijn weten nog gewoon wel).
Ik heb dat toen ook zelf via internet geregeld. Ik kon het bij m'n ticket er wel bij boeken maar daar zou ik dan meer geld aan kwijt zijn dan wanneer ik het zelf deed.
pi_57974140
Iemand die een leuk hostel weet in Perth?
pi_58013215
als je een auto hebt: Perth Ambassador hotel.
Goede service en voor een hotel schappelijke prijzen.
pi_58013297
Wij hebben vanavond ook zelf online de ETA geregeld het komt weer een stapje dichterbij
Nu nog het int. rijbewijs bij de anwb.
pi_58014638
quote:
Op zaterdag 12 april 2008 23:46 schreef Bluezz het volgende:
Wij hebben vanavond ook zelf online de ETA geregeld het komt weer een stapje dichterbij
Bespaar je de moeite en de kosten: dat internationale rijbewijs heb je in Australie niet nodig.
pi_58015148
quote:
Op zondag 13 april 2008 01:14 schreef anarchitect het volgende:

Bespaar je de moeite en de kosten: dat internationale rijbewijs heb je in Australie niet nodig.
Wij gaan een auto huren, is al door ons reisburo geregeld...
Vragen ze er niet naar dan?
pi_58015546
quote:
Op zondag 13 april 2008 02:09 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Wij gaan een auto huren, is al door ons reisburo geregeld...
Vragen ze er niet naar dan?
Nederlands rijbewijs is voldoende. Ik heb zo meerdere malen een auto gehuurd. De eerste keer had ik ook braaf een internationaal rijbewijs mee maar die werd met een glimlach weer over de balie teruggeschoven. Toen dus nooit meer eentje meegenomen. Sterker nog: toen ik mijn NL rijbewijs omwisselde voor een AU rijbewijs was het ook niet nodig.

Kijk voor je gemoedsrust anders even op de site (de .com.au versie) van het autoverhuurbedrijf waar je de auto gaat huren. Bij Rental Qualification and Requirements of zo. Ik weet dat je bij Europcar (VIC en NSW) en Hertz (VIC) geen internationaal rijbewijs nodig hebt. Lijkt me sterk dat het in/met andere staten/verhuurders anders is.
  zondag 13 april 2008 @ 08:43:41 #133
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_58016398
quote:
Op zaterdag 12 april 2008 23:46 schreef Bluezz het volgende:
Het schiet ook al lekker op voor jullie
Wanneer was ook al weer de vertrek datum ?
pi_58016552
quote:
Op zondag 13 april 2008 02:58 schreef anarchitect het volgende:

Nederlands rijbewijs is voldoende. Ik heb zo meerdere malen een auto gehuurd. De eerste keer had ik ook braaf een internationaal rijbewijs mee maar die werd met een glimlach weer over de balie teruggeschoven. Toen dus nooit meer eentje meegenomen. Sterker nog: toen ik mijn NL rijbewijs omwisselde voor een AU rijbewijs was het ook niet nodig.

Kijk voor je gemoedsrust anders even op de site (de .com.au versie) van het autoverhuurbedrijf waar je de auto gaat huren. Bij Rental Qualification and Requirements of zo. Ik weet dat je bij Europcar (VIC en NSW) en Hertz (VIC) geen internationaal rijbewijs nodig hebt. Lijkt me sterk dat het in/met andere staten/verhuurders anders is.
Wij huren bij Budget Rent a Car.. en ik zie er ook niet echt iets over staan in de terms en conditions...
quote:
Op zondag 13 april 2008 08:43 schreef appelsientje het volgende:

Het schiet ook al lekker op voor jullie
Wanneer was ook al weer de vertrek datum ?
Klik
  zondag 13 april 2008 @ 09:20:51 #135
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_58016582
quote:
Op zondag 13 april 2008 09:14 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Wij huren bij Budget Rent a Car.. en ik zie er ook niet echt iets over staan in de terms en conditions...
[..]
Ach ik had het wel gedaan... voor de zekerheid, ben gelukkig nooit aangehouden ofzo... dus geen problemen gehad. Maar goed better safe than sorry
quote:
Bookmark
pi_58016611
quote:
Op zondag 13 april 2008 09:20 schreef appelsientje het volgende:

Ach ik had het wel gedaan... voor de zekerheid, ben gelukkig nooit aangehouden ofzo... dus geen problemen gehad. Maar goed better safe than sorry

Bookmark
Ik denk dat wij het ook gewoon maar voor de zekerheid doen
pi_58017953
quote:
Op zondag 13 april 2008 09:27 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Ik denk dat wij het ook gewoon maar voor de zekerheid doen
Zie link. Het huidige NL rijbewijs heeft mooie plaatjes en zo, die snappen ze in Oz ook. Maar als je er slecht van gaat slapen zou ik hem gewoon meenemen.
pi_58020547
quote:
Op zondag 13 april 2008 09:14 schreef Bluezz het volgende:

[..]

[..]

Klik
Leuk om te zien, ben zelf in die tijd ook weer in Australie, moet nog een definitief reisschema maken, maar een paar van de plekken waar jullie ook naar toegaan, staan ook op mijn lijstje.
  maandag 14 april 2008 @ 06:03:43 #139
176194 44pje
want AApje was al bezet
pi_58036299
quote:
Op zondag 13 april 2008 02:58 schreef anarchitect het volgende:

[..]

Ben je ooit aangehouden door de politie? Volgens mij mag je officieel niet rondrijden zonder internationaal rijbewijs. De politie kan het je knap lastig maken als ze dat willen. Daarnaast kost het 14 euro en 10 minuten ofzo, daar zou ik niet moeilijk over gaan doen.
If you can't beat them, join them.
  maandag 14 april 2008 @ 15:33:48 #140
16149 -Sum-
opsodeflikkermietertieven!!
pi_58044173
Hoi!

Een vriendin en ik zijn een wereldreis van 6 maanden aan t plannen maar alleen over australie komen we er niet helemaal uit! Zoveel keuzes om te maken

This is the deal:
  • We hebben 2,5 maand voor australie uitgetrokken van begin februari tot half april 2009
  • Met ons ticket mogen we 3 stops inplannen ongeacht wanneer en op welke stad. Hoeven ook niet in een bepaalde richting te vliegen omdat ons ticket niet gaat op aantal mijlen.
  • Elke stad waar British Airways op vliegt is een optie, te weten: Adelaide, Brisbaine, Cairns, Canberra, Darwin, Hobart, Melbourne, Perth en Sydney.
  • We mogen open jaws inplannen oftewel stukken over land. Dus bijvoorbeeld landen op Sydney en weer vliegen vanaf Cairns een maand later.

We zitten wel aan een bepaald budget dus tips over routes die goed per trein of per bus af te leggen zijn en betaalbaar blijven zijn erg welkom.
    Ik zag eerder in dit topic dit staan: Wicked Campers Dat lijkt me wel heel gaaf en redelijk betaalbaar qua huur maar betaal je je niet blauw aan benzine? iemand ervaring mee?

Welke dingen moeten we echt gaan zien en welke steden/streken zijn leuk om een langere tijd te bivakkeren want we willen niet constant on the road zijn en misschien wel een paar weken werken?
    En waar is het het leukste om een paar dagen surflessen te nemen?

Ikzelf zou graag nationaal park Kakadu bezoeken dus dat zou al een stop op Darwin betekenen, is dit de moeite waard?
    Verder het Groot Barriererif, dan zou een stop op Cairns of vliegen vanaf Cairns ingeplanned worden.

En hoe bijzonder is Perth? het ligt nogal uit de route dus is het de moeite waard om een stop aan te wijden?
    Ook nogal uit de buurt ligt Uluru / Ayers rock helemaal in het midden van het land. is er een bepaalde stad van waaruit dat goed/betaalbaar te bereiken is?

Het valt me dus echt tegen hoeveel er eigenlijk te zien en te doen is en dat alles zover uit elkaar ligt. Omdat we niet zo heel lang de tijd hebben en ook nog geld over moeten houden voor de rest van de reis moeten er keuzes gemaakt worden. Maar misschien weten jullie wel of er in de periode die wij er zijn bepaalde dingen niet of juist wel leuk zijn om te gaan doen en zien. (ook qua klimaat).

Hoop vragen maar ELKE tip is welkom

[ Bericht 0% gewijzigd door -Sum- op 14-04-2008 15:40:38 ]
  • pi_58044774
    Uluru / Ayers rock kan je "goloof ik" vanuit alice springs met een busreis bereiken,
    Al lijkt me deze stop wel een beetje zonde van je 3x stoppen, omdat er volgens mijn veel meer niet echt te doen is daar.

kan je beter in darwin stoppen en 10 dagen later weer vertrekken,
    dan naar cairns, dan een busreis naar brisbane nemen en vanaf daar doorvliegen naar sydney of melbourne,
    (bijvoorbeeld allemaal)
    pi_58047657
    quote:
    Op maandag 14 april 2008 06:03 schreef 44pje het volgende:

Ben je ooit aangehouden door de politie? Volgens mij mag je officieel niet rondrijden zonder internationaal rijbewijs. De politie kan het je knap lastig maken als ze dat willen. Daarnaast kost het 14 euro en 10 minuten ofzo, daar zou ik niet moeilijk over gaan doen.
    Dank voor deze info, ik ga definitief een I.R. halen.
      maandag 14 april 2008 @ 18:59:13 #143
    64459 ozzietukker
    no worries mate
    pi_58047864
    quote:
    Op maandag 14 april 2008 18:49 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Dank voor deze info, ik ga definitief een I.R. halen.
    Persoonlijk is het altijd verstandig om een dergelijk Internationaal Rijbewijs te hebben, al is het maar voor je eigen gemoedsrust.

Maar de coppers in Australië zijn best wel relaxt, zelfs nadat ik samen met een vriendin (zij reed) in vlaag van verstandsverbijstering in Darwin opeens weer gewoon aan de rechterkant van de weg (oerinstinkt ofzo) begon te rijden en juist op dat moment een copperkar de straat indraaide en ons aan de kant zette, was het verder geen probleem, en ook het rijden met een campervan waar 2 mensen achterin zaten/lagen en 2 voorin werd er niet moeijlijk gedaan bij een roadblok, in beide gevallen was het NL rijbewijs voldoende.
    RTFM
    Zo niet? Dan toch!
    Nawie, just Nawie!
    TWENTE KAMPIOEN.
    pi_58052110

Mijn zoon (die inmiddels dus in aus. woont) heeft 2X een ongeluk/aanrijding gehad met resp. een motor en een auto en heeft alle medewerking gekregen van de aus pol. Allervriendelijkst!
      dinsdag 15 april 2008 @ 02:39:56 #145
    176194 44pje
    want AApje was al bezet
    pi_58059067
    quote:
    Op maandag 14 april 2008 18:59 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Persoonlijk is het altijd verstandig om een dergelijk Internationaal Rijbewijs te hebben, al is het maar voor je eigen gemoedsrust.

Maar de coppers in Australië zijn best wel relaxt, zelfs nadat ik samen met een vriendin (zij reed) in vlaag van verstandsverbijstering in Darwin opeens weer gewoon aan de rechterkant van de weg (oerinstinkt ofzo) begon te rijden en juist op dat moment een copperkar de straat indraaide en ons aan de kant zette, was het verder geen probleem, en ook het rijden met een campervan waar 2 mensen achterin zaten/lagen en 2 voorin werd er niet moeijlijk gedaan bij een roadblok, in beide gevallen was het NL rijbewijs voldoende.
    Volledig mee eens, de ozziecops zijn erg behulpzaam en vriendelijk. Daar kunnen die zeikerds in NL nog wat van leren.
      dinsdag 15 april 2008 @ 18:16:15 #146
    129759 poohy
    gelegenheidsfokster
    pi_58070649
    Grappig dat ik dit hier nu lees
    Toen we een paar weken geleden in Australie waren, werd er ingebroken in onze auto (ruitje stuk). Alle belangrijke papieren weg

En nee.. de politie was verre van behulpzaam. Het kostte ons een paar uur om sowieso een dossier aan te laten maken van de inbraak. Het vakantiepark had beelden van de inbraak op camera.

Maar het intereseerden hun helemaal niets. Het enige wat ze over de telefoon zeiden: we doen niets meer met inbraken in auto's

Dus houd maar op met je verheerlijking van de Australische politie
    pi_58070679
    Balen zeg

Waren jullie weer 'even' terug?
      dinsdag 15 april 2008 @ 18:21:50 #148
    129759 poohy
    gelegenheidsfokster
    pi_58070758
    Hoe bedoel je terug?
    We hebben in Nieuw-Zeeland gewoond In Australie waren we op vakantie vanwege familiebezoek en bruiloft
    pi_58071206
    Ow ja NZ zaten jullie!
      dinsdag 15 april 2008 @ 19:30:31 #150
    64459 ozzietukker
    no worries mate
    pi_58072106
    quote:
    Op dinsdag 15 april 2008 18:16 schreef poohy het volgende:
    Toen we een paar weken geleden in Australie waren, werd er ingebroken in onze auto (ruitje stuk). Alle belangrijke papieren weg

En nee.. de politie was verre van behulpzaam. Het kostte ons een paar uur om sowieso een dossier aan te laten maken van de inbraak. Het vakantiepark had beelden van de inbraak op camera.

Maar het intereseerden hun helemaal niets. Het enige wat ze over de telefoon zeiden: we doen niets meer met inbraken in auto's

Toch heb ik alleen maar goede ervaringen, toen in Kings Kross in Shitney mijn rugzak van mijn rug werd getrokken door een of andere verslaafde aborigional, en ik een even later passerende coppercar aanhield, welke mij meenam naar het bureau daar mijn aangifte deed, vervolgens mij een lift teruggaven naar het hostel werd ik de volgende dag gebeld dat ik de tas weer kon afhalen. Toen ik aangaf dat ik niet wist waar het politiebureau was kwamen ze het wel ff brengen Dat vond ik best een goede service.

Natuurlijk kan iedere ervaring anders zijn, maar ik heb er toch een positief gevoel aan over gehouden!
    RTFM
    Zo niet? Dan toch!
    Nawie, just Nawie!
    TWENTE KAMPIOEN.
      woensdag 16 april 2008 @ 02:03:18 #151
    176194 44pje
    want AApje was al bezet
    pi_58079983
    quote:
    Op dinsdag 15 april 2008 18:16 schreef poohy het volgende:

Logisch, jij bent een kiwi
    pi_58081596
    Ok, ik vlieg zaterdag naar Perth en zondag ga ik roadtrippen naar het zuidwesten van WA. Iemand daar geweest? De meiden met wie ik ga hebben 5 dagen gepland, is dat voldoende om ook terug te keren naar Perth? Ik hoor dat Valley of the Giants Tree Top Walk een echte aanrader is en Cape le Grand? Ik wil vervolgens enkele dagen in Perth blijven en vervolgens mijn weg naar Broome vervolgen. Ik wil rond 22 mei zeker in Broome zijn (to see the stairway to heaven die rond die tijd gepland staat). Dus, iemand die in WA is geweest, is dit een beetje te doen?

Dus zo'n 20 dagen van Perth naar Broome? Ik wil in ieder geval aardig wat tijd doorbrengen in of Coral Bay of Exmouth mbt Ningaloo Reef, ik wil zo graag snorkelen/duiken met de Whale Shark en de Manta rays daar!
      woensdag 16 april 2008 @ 13:07:26 #153
    16149 -Sum-
    pi_58086721
    Voor de mensen met ervaring in het autorijden in australie: aan wat voor brandstofprijzen moet ik denken als ik 3 weken zou touren met een backpackercampervan van syndey naar cairns?
    quote:
    OTHER FEATURES
    Engine: 2.4L
    Fuel: Unleaded Petrol
    Transmission: 5 speed manual
    Consumption: approximately 14 litres per 100km
    Fuel Tank: 70 litres
    http://www.backpackercamp(...)rvans/416/Nomad.aspx (schijnen betrouwbaarder, uitgebreider en schoner te zijn dan wicked vans maar niet duurder!)

ik had deze site gevonden met brandstofprijzen maar wordt er geen wijs uit http://motormouth.com.au/pricesearch.aspx

oja de afstand is ongeveer 2546 km dus laten we afronden op 3000 vanwege de stops tussendoor.

rekensom: 3000/100km=30 *14= 420 /70litres= PRECIES 6 keer tanken dus hoeveel kost een volle tank?

[ Bericht 8% gewijzigd door -Sum- op 16-04-2008 13:30:51 ]
    pi_58094008
    quote:
    Op woensdag 16 april 2008 13:07 schreef -Sum- het volgende:
    Voor de mensen met ervaring in het autorijden in australie: aan wat voor brandstofprijzen moet ik denken als ik 3 weken zou touren met een backpackercampervan van syndey naar cairns?
    [..]

http://www.backpackercamp(...)rvans/416/Nomad.aspx (schijnen betrouwbaarder, uitgebreider en schoner te zijn dan wicked vans maar niet duurder!)

ik had deze site gevonden met brandstofprijzen maar wordt er geen wijs uit http://motormouth.com.au/pricesearch.aspx

oja de afstand is ongeveer 2546 km dus laten we afronden op 3000 vanwege de stops tussendoor.

rekensom: 3000/100km=30 *14= 420 /70litres= PRECIES 6 keer tanken dus hoeveel kost een volle tank?
    Volgens jouw site is de prijs in Brisbane 1,21. Mij staat bij dat het iets van AUD 1,30 was (maar das al weer een week geleden dat ik daar was)
      woensdag 16 april 2008 @ 22:51:44 #155
    16149 -Sum-
    pi_58099923
    haha alweer een week tnx! nu heb ik iig een beeld met een beetje rekenen zijn de benzinekosten altijd minder dan die van bustickets, en hiermee zitten we nergens aan vast maar wel altijd zeker van vervoer, slaapplaats en keuken

maar zal t ook wel even navragen bij de verhuurder voor ik iets definitiefs boek
      donderdag 17 april 2008 @ 00:40:19 #156
    176194 44pje
    want AApje was al bezet
    pi_58102665
    quote:
    Op woensdag 16 april 2008 22:51 schreef -Sum- het volgende:
    haha alweer een week tnx! nu heb ik iig een beeld met een beetje rekenen zijn de benzinekosten altijd minder dan die van bustickets, en hiermee zitten we nergens aan vast maar wel altijd zeker van vervoer, slaapplaats en keuken

maar zal t ook wel even navragen bij de verhuurder voor ik iets definitiefs boek
    Nou, ik weet niet of het in Melbourne immens veel goedkoper is, maar een half uur geleden was de benzineprijs hier in Sydney nog $ 1,50. Het is wel donderdag natuurlijk, op woensdag gaat het allemaal een dubbeltje omhoog (ongeveer).

Vanochtend op het nieuws hoorde ik dat het de komende paar weken naar $1,60 gaat.

Tip voor onderweg: Neem een paar jerrycans mee. Maandag en dinsdag is de benzine goedkoper, dan kan je mooi je jerrycans volgooien zodat je later in de week niet meer hoeft te betalen.
      donderdag 17 april 2008 @ 03:27:06 #157
    36221 Kopstoot
    pi_58103778
    quote:
    Op zondag 13 april 2008 11:33 schreef anarchitect het volgende:

[..]

Zie link. Het huidige NL rijbewijs heeft mooie plaatjes en zo, die snappen ze in Oz ook. Maar als je er slecht van gaat slapen zou ik hem gewoon meenemen.
    Paar weken geleden aangehouden in goolwa, in de buurt van Adelaide, moesten blazen, maar meneer agent wilde toch echt het internationaal rijbewijs zien, na lang zoeken konden we 'm vinden, eind goed al goed..
      donderdag 17 april 2008 @ 03:32:42 #158
    36221 Kopstoot
    pi_58103791
    quote:
    Op woensdag 16 april 2008 08:59 schreef Smeich het volgende:
    Ok, ik vlieg zaterdag naar Perth en zondag ga ik roadtrippen naar het zuidwesten van WA. Iemand daar geweest? De meiden met wie ik ga hebben 5 dagen gepland, is dat voldoende om ook terug te keren naar Perth? Ik hoor dat Valley of the Giants Tree Top Walk een echte aanrader is en Cape le Grand? Ik wil vervolgens enkele dagen in Perth blijven en vervolgens mijn weg naar Broome vervolgen. Ik wil rond 22 mei zeker in Broome zijn (to see the stairway to heaven die rond die tijd gepland staat). Dus, iemand die in WA is geweest, is dit een beetje te doen?

Dus zo'n 20 dagen van Perth naar Broome? Ik wil in ieder geval aardig wat tijd doorbrengen in of Coral Bay of Exmouth mbt Ningaloo Reef, ik wil zo graag snorkelen/duiken met de Whale Shark en de Manta rays daar!
    5 dagen is vrij kort denk ik.. Dag of 9 lijkt me ruimer genomen, moo rondje: perth-Kalgoorlie-Esperance(Archipelago of the Recherge)-Porongurup-Albany-Pemberton-Margaret River-Bunbury-Perth.. Dat is in 5 dagen ook wel te doen, alleen zit je dan meer dan de helft van de tijd in de auto denk ik..
      donderdag 17 april 2008 @ 14:00:21 #159
    16149 -Sum-
    pi_58111385
    quote:
    Op donderdag 17 april 2008 00:40 schreef 44pje het volgende:

[..]

Nou, ik weet niet of het in Melbourne immens veel goedkoper is, maar een half uur geleden was de benzineprijs hier in Sydney nog $ 1,50. Het is wel donderdag natuurlijk, op woensdag gaat het allemaal een dubbeltje omhoog (ongeveer).

Vanochtend op het nieuws hoorde ik dat het de komende paar weken naar $1,60 gaat.

Tip voor onderweg: Neem een paar jerrycans mee. Maandag en dinsdag is de benzine goedkoper, dan kan je mooi je jerrycans volgooien zodat je later in de week niet meer hoeft te betalen.
    heb een duidelijker overzicht gevonden: http://www.exploroz.com/OntheRoad/FuelPrices/Default.aspx ULP schijnt standaard tussen de 1,40 en 1,50 te zwerven.

maar is het echt aan het eind van de week duurder dan in het begin van de week? hoezo dat dan? dan zijn die jerrycans wel een goede tip, tnx
      vrijdag 18 april 2008 @ 00:59:04 #160
    176194 44pje
    want AApje was al bezet
    pi_58127365
    quote:
    Op donderdag 17 april 2008 14:00 schreef -Sum- het volgende:

[..]

heb een duidelijker overzicht gevonden: http://www.exploroz.com/OntheRoad/FuelPrices/Default.aspx ULP schijnt standaard tussen de 1,40 en 1,50 te zwerven.

maar is het echt aan het eind van de week duurder dan in het begin van de week? hoezo dat dan? dan zijn die jerrycans wel een goede tip, tnx
    Hoe het precies zit weet ik niet, maar woensdag verhoogt gewoon iedere benzinepomp de prijzen. Ze rijden hier allemaal in dikke V8's enzo, en die rijden geen hele week op 1 benzinetank
    In "speciale" weekenden (paasweekend ofzo) dan gaat de prijs nog verder omhoog, omdat iedereen naar de bush of de kust rijdt om vakantie te houden.

Benzine met ethanol was vanochtend 1,53 trouwens, normale ongelood is nog een paar cent duurder.

Edit: Toen ik hier begin februari aankwam was hij nog 1,30 trouwens
      vrijdag 18 april 2008 @ 02:48:48 #161
    36221 Kopstoot
    pi_58127987
    quote:
    Op vrijdag 18 april 2008 00:59 schreef 44pje het volgende:

[..]

Hoe het precies zit weet ik niet, maar woensdag verhoogt gewoon iedere benzinepomp de prijzen. Ze rijden hier allemaal in dikke V8's enzo, en die rijden geen hele week op 1 benzinetank
    In "speciale" weekenden (paasweekend ofzo) dan gaat de prijs nog verder omhoog, omdat iedereen naar de bush of de kust rijdt om vakantie te houden.

Benzine met ethanol was vanochtend 1,53 trouwens, normale ongelood is nog een paar cent duurder.

Edit: Toen ik hier begin februari aankwam was hij nog 1,30 trouwens
    Haha precies, wij kwamen 30 januari aan, betaalden toen in WA 1,28, en nu in Sydney 1,52 of meer, Melbourne was ongeveer even duur, en in de outback wel uitschieters van 1,88 gehad.. tja de tank moet toch gevuld worden he!
      vrijdag 18 april 2008 @ 03:11:41 #162
    176194 44pje
    want AApje was al bezet
    pi_58128055
    quote:
    Op vrijdag 18 april 2008 02:48 schreef Kopstoot het volgende:

[..]

Haha precies, wij kwamen 30 januari aan, betaalden toen in WA 1,28, en nu in Sydney 1,52 of meer, Melbourne was ongeveer even duur, en in de outback wel uitschieters van 1,88 gehad.. tja de tank moet toch gevuld worden he!
    En dan koop je een diesel, is de diesel nog duurder
      vrijdag 18 april 2008 @ 08:28:22 #163
    10119 appelsientje
    Het beste onder de zon
    pi_58128964
    quote:
    Op vrijdag 18 april 2008 03:11 schreef 44pje het volgende:

[..]

En dan koop je een diesel, is de diesel nog duurder
    Dat ligt er aan in welke staat je rijd
    pi_58129696
    quote:
    Op maandag 14 april 2008 06:03 schreef 44pje het volgende:

[..]

Nee, maar ze vragen niet om een internationaal rijbewijs omdat je NLse gewoon geldig is hier.
    pi_58129757
    quote:
    Op donderdag 17 april 2008 03:27 schreef Kopstoot het volgende:

[..]

Paar weken geleden aangehouden in goolwa, in de buurt van Adelaide, moesten blazen, maar meneer agent wilde toch echt het internationaal rijbewijs zien, na lang zoeken konden we 'm vinden, eind goed al goed..
    Dan had ie zeker zelf een borrel op. Maar het hele verhaal over internationaal rijbewijs ja/nee begint een beetje triest te worden dus ik houd er maar mee op
    pi_58133254
    quote:
    Op vrijdag 18 april 2008 02:48 schreef Kopstoot het volgende:

[..]

De AUD wordt ook steeds minder waard ten opzichte van de euro.
    vorige week met de koersconveter van het GWK 5200 AUD omgerekent naar euro = 2850
    nu zelfde bedrag gedaan is het gezakt naar 2823 euro.

Heb je niks aan natuurlijk als je daar werkt en in de AUD wordt uitbetaald, maar de koers ten opzichte van de amerikaanse dollar blijft wel redelijk gelijk geloof ik,
    vandaar dat de benzine rap duurder lijkt te worden.
      dinsdag 22 april 2008 @ 00:17:59 #167
    176194 44pje
    want AApje was al bezet
    pi_58216716
    quote:
    Op vrijdag 18 april 2008 12:02 schreef Soohr het volgende:

[..]

De AUD wordt ook steeds minder waard ten opzichte van de euro.
    vorige week met de koersconveter van het GWK 5200 AUD omgerekent naar euro = 2850
    nu zelfde bedrag gedaan is het gezakt naar 2823 euro.

Heb je niks aan natuurlijk als je daar werkt en in de AUD wordt uitbetaald, maar de koers ten opzichte van de amerikaanse dollar blijft wel redelijk gelijk geloof ik,
    vandaar dat de benzine rap duurder lijkt te worden.
    15-02-2008 GELDAUTOM.BUITENLAND ¤ 312,31
    AUD 500,00 EUR = 1,600973 AUD

29-03-2008 GELDAUTOM.BUITENLAND ¤ 293,65
    AUD 500,00 EUR = 1,702707 AUD

Wel leuk dit ja.

Vanochtend op de radio: Tuesday, traditionally low petrol prices day. $1.41 today, but it will rise to $1.60 later this week.
    pi_58312577
    ik ben 1x staande gehouden door een federale politie agent. Hij reed in een terrein wagen en het leek alsof ie niet seinde (af en toe fellere lampen, maar het hobbelde. In Nederland denk je dan dat iemand seint maar dan schijnt de lamp gewoon in je spiegel). Nadat ie een tijdje achter me aan had gereden dacht ik ik ga maar aan de kant, dan kan hij me voorbij. Toen stopte die ook en stapte uit.
    Hij kwam even mijn rijbewijs controleren. Ik vroeg wat is er mis?

Hij zei: Niets, maar je rijd rond met een kenteken uit NSW (en ik reed op dat moment in SA). Ik had alleen mijn autopapieren niet bij me. Hij noteerde het kenteken en adres en ze zouden dan controleren of het goed zat.
    Ik kon hem vertellen dat de auto niet gestolen was.
    Dat is mijn enige keer geweest in Australie en ik was blij dat ik een internationaal rijbewijs had.

O ja, de GELODE benzine die ik toen tankte voor mijn Chrysler Sigma uit het jaar 1978 was toen ik er in 1998 was slechts 0,66 AUD per liter!
    pi_58437048
    Afgelopen week wezen roadtrippen in het zuidwesten, echt ZO mooi! Jammer genoeg ook een kangaroo geraakt.... maakt het Australie avontuur des te 'Australischer' maar toch, wat voel(de) ik me kut daarover zeg! Maandag een 6daagse tour naar het noorden, Exmouth!
    pi_58437274
    Ik heb er nog eens over na zitten denken en ik denk dat ik vanuit Papua Nieuw Guinea naar de Solomon Eilanden ga en vanuit daar naar Vanuatu. Vanuit Vanuatu wil ik dan Australië in. Ik wil wil beginnen aan de oostkust om steeds wat verder naar het zuiden te gaan. Vanuit het zuid-oosten misschien de zuidkus en een deel van de westkust af. Iemand tips?
    pi_58466384
    Aah, australie. Net een heerlijk champagne ontbijtje genoten tussen de koala's vogels, slangen en krokodillen hier in het hostel op magnetic island. Zit op het moment op de bus naar de ferry te wachten, om vervolgens de greyhound naar cairns te pakken. Ik had hier nog graag wat willen blijven relaxen maar de vlucht cairns naar melbourne is al geboekt. Maar het is een blijft een fantastisch land/ervaring. Helaas heb ik nog slechts 2 weken te gaan, en dan is het eerst tijd voor fiji
    pi_58466466
    quote:
    Op vrijdag 2 mei 2008 15:45 schreef WRDA6 het volgende:
    Ik heb er nog eens over na zitten denken en ik denk dat ik vanuit Papua Nieuw Guinea naar de Solomon Eilanden ga en vanuit daar naar Vanuatu. Vanuit Vanuatu wil ik dan Australië in. Ik wil wil beginnen aan de oostkust om steeds wat verder naar het zuiden te gaan. Vanuit het zuid-oosten misschien de zuidkus en een deel van de westkust af. Iemand tips?
    Ja, koop een Lonely Planet en reserveer heel veel tijd. Je vraag is ietwat veelomvattend...
    pi_58466706
    quote:
    Op zondag 4 mei 2008 03:48 schreef SuperSchurk het volgende:
    Aah, australie. Net een heerlijk champagne ontbijtje genoten tussen de koala's vogels, slangen en krokodillen hier in het hostel op magnetic island. Zit op het moment op de bus naar de ferry te wachten, om vervolgens de greyhound naar cairns te pakken. Ik had hier nog graag wat willen blijven relaxen maar de vlucht cairns naar melbourne is al geboekt. Maar het is een blijft een fantastisch land/ervaring. Helaas heb ik nog slechts 2 weken te gaan, en dan is het eerst tijd voor fiji
    In het YHA Koala resort
    pi_58488595
    Ik ga samen met mijn vriendin deze zomer 4 weken naar Australie. We vliegen op Sydney en hebben daar familie dus we willen er wel een paar dagen blijven. Verder willen we eigelijk een trip naar het zuiden maken (Melbourne, Adelaide) en een trip naar het noorden (Brisbane). Als budget had ik gerekend op 4500 AUD per persoon. In Sydney en Melbourne kunnen we bij familie slapen.

Wat kunnen we het beste doen om zoveel mogelijk uit de tijd te halen en missen we wat als we deze trips maken (midden of westen)? Is het budget voldoende? We hoeven niet in luxe te slapen maar willen onderweg wel zoveel mogelijk doen en zien.
    Nee
      maandag 5 mei 2008 @ 15:10:07 #175
    16149 -Sum-
    pi_58491668
    ligt eraan of het inclusief of exclusief ticket is? als je het ticket al hebt vind ik het erg riant als je meer dan 1000 AUD per persoon per week hebt om uit te geven! al kan een meerdaagse excursie van t een of ander natuurlijk wel al gauw in de honderden lopen.
    pi_58495418
    Tickets zijn al betaald. Het is puur geld om uit te geven aan hotels + leven/fun.
    Nee
    pi_58507226
    quote:
    Op zondag 4 mei 2008 04:14 schreef anarchitect het volgende:

[..]

Ja, koop een Lonely Planet en reserveer heel veel tijd. Je vraag is ietwat veelomvattend...
    Ja ik begrijp dat de vraag vrij veelomvattend is en weet dat het slim is een LP te kopen hiervoor maar ik was benieuwd naar tips van mensen die dit ook eens gedaan hebben. Soms zijn dat soort tips heel bruikbaar.
      donderdag 8 mei 2008 @ 17:38:22 #178
    179065 BroodjePindakaas
    KWIWI WIL JE MET MIJ TROUWEN?
    pi_58558027
    Vorig jaar in Australie geweest, maar toen daar gewoon een pet gedragen. Nu ben ik echter opzoek wat ze daar verkopen, zo'n soort pet/hoedje met een klein "handdoekje" er aan ter bescherming van je nek, als iemand weet wat ik bedoel. Heeft zoiets nog een speciale naam en is het online te bestellen toevallig?
    Smeuïg tot op de bodem.
    Op vrijdag 18 juni 2010 12:16 schreef Ayca het volgende:
    Broodje Pindakaas is pas lekker :9~
    pi_58558087
      donderdag 8 mei 2008 @ 17:49:20 #180
    179065 BroodjePindakaas
    KWIWI WIL JE MET MIJ TROUWEN?
    pi_58558215
    Die ja . Heeft zo'n ding een algemene naam? Ik kan me niet voorstellen dat ze 'Battleship' heten .

Travel Cap with Gaiter dus .
    Smeuïg tot op de bodem.
    Op vrijdag 18 juni 2010 12:16 schreef Ayca het volgende:
    Broodje Pindakaas is pas lekker :9~
    pi_58678758
    Eindelijk geboekt en een visum geregeld, van begin december totaan eind maart zit ik in Australia!

Whoohoo
      donderdag 15 mei 2008 @ 16:41:02 #182
    16149 -Sum-
    pi_58686895
    aaah gezellig dan zie ik je misschien wel
    pi_58692954
    ik ga waarschijnlijk de 24ste september vliegen naar australie
    heb er mega veel zin in
    Not alone with a dream,Just a want to be free With a need to belong I am a clansman... FREEDOMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMM
    pi_58846375
    Coral Bay
    Whaleshark
    Mantas

Broome vind ik dus niet echt wat aan..... Staircase to the moon was mooi om te zien en eindelijk de dinosaur footprints gezien!
    pi_58846392
    quote:
    Op maandag 5 mei 2008 12:12 schreef Dark_Neve het volgende:
    Ik ga samen met mijn vriendin deze zomer 4 weken naar Australie. We vliegen op Sydney en hebben daar familie dus we willen er wel een paar dagen blijven. Verder willen we eigelijk een trip naar het zuiden maken (Melbourne, Adelaide) en een trip naar het noorden (Brisbane). Als budget had ik gerekend op 4500 AUD per persoon. In Sydney en Melbourne kunnen we bij familie slapen.

Wat kunnen we het beste doen om zoveel mogelijk uit de tijd te halen en missen we wat als we deze trips maken (midden of westen)? Is het budget voldoende? We hoeven niet in luxe te slapen maar willen onderweg wel zoveel mogelijk doen en zien.
    http://www.peterpans.com

Staan wel veel dingen tegen een schappelijke prijs, zit tevens in Sydney aan George Street.
    4500 waarbij je geen geld kwijt bent aan slaapplaats is meer dan genoeg als je niet elke dag duur gaat uiteten enzo. Geef het uit aan dingen doen, niet aan een dure lap vleesch wat je altijd nog kan eten!
    pi_59007167
    quote:
    Op donderdag 15 mei 2008 16:41 schreef -Sum- het volgende:
    aaah gezellig dan zie ik je misschien wel
    Wie weet?

Wat zijn je plannen? Ik zit van 3 december tot +/- 11 december in Sydney @family, vlieg vervolgens naar Melbourne, vermaak me daar een tijd, en hoop rond nieuwjaar weer terug te zijn om daar nieuwjaar te vieren( without family). Vanuit Melbourne ben ik iig van plan om de great ocean ride te doen en mogelijk dat ik ook Tasmanie nog even ga bezoeken. Verderrest laat ik alles open, ik heb wel plannen om te eindigen in Cairnes. Vandaar vlieg ik weer terug naar Sydney om op 31 maart terug te keren naar NL.

Ik plan hier ook nagenoeg niks, spring in het diepe en blijf als ik het naar mijn zin heb en ga weer verder als ik het niet naar mijn zin heb. Zelfs een uitstapje naar Nieuw Zeeland of de Westkust sluit ik niet uit.
    pi_59074167
    Nog maar 4 weken werken en ik vertrek eindelijk naar Australie.

Totale wachttijd viel reuze mee, aangezien we pas in december hebben besloten echt heen te gaan.
    pi_59082944
    quote:
    Op vrijdag 30 mei 2008 10:23 schreef lunko1979 het volgende:

[..]

Wie weet?

Wat zijn je plannen? Ik zit van 3 december tot +/- 11 december in Sydney @family, vlieg vervolgens naar Melbourne, vermaak me daar een tijd, en hoop rond nieuwjaar weer terug te zijn om daar nieuwjaar te vieren( without family). Vanuit Melbourne ben ik iig van plan om de great ocean ride te doen en mogelijk dat ik ook Tasmanie nog even ga bezoeken. Verderrest laat ik alles open, ik heb wel plannen om te eindigen in Cairnes. Vandaar vlieg ik weer terug naar Sydney om op 31 maart terug te keren naar NL.

Ik plan hier ook nagenoeg niks, spring in het diepe en blijf als ik het naar mijn zin heb en ga weer verder als ik het niet naar mijn zin heb. Zelfs een uitstapje naar Nieuw Zeeland of de Westkust sluit ik niet uit.
    Uitstapje Nieuw Zeeland zeker doen! En ik denk dat je verliefd gaat worden op Cairns
    pi_59352357
    Wij gaan dus in september, kan ik het gokken om een paar tulpenbolletjes mee te nemen/smokkelen in de grote koffer Of staat daar de doodstraf op
      vrijdag 13 juni 2008 @ 01:31:03 #190
    176194 44pje
    want AApje was al bezet
    pi_59353478
    Geen doodstraf, maar als ze het vinden dan zit je op het eerste vliegtuig terug. Wellicht met een mooie boete in je zak.
    pi_59357971
    Declare or beware

En natuurlijk met je gezicht op tv bij Border Security.
      vrijdag 13 juni 2008 @ 13:54:04 #192
    16149 -Sum-
    pi_59362550
    quote:
    Op vrijdag 30 mei 2008 10:23 schreef lunko1979 het volgende:

[..]

Wie weet?

wij komen begin februari in sydney aan, dan gaan we beetje rondkijken in het zuiden. eind februari gaan we in een camper richting cairns. eind maart vliegen van cairns naar darwin en dan nog 2 weken terug door t midden van australie richting melbourne. van daaruit gaan we verder naar azie half april dus.
    pi_59362708
    Australie

Elke keer als ik hier lees over mensen die gaan gaat het bij mij weer kriebelen. Succes mensen, je gaat de tijd van je leven tegemoet
    Bloed, zweet en tranen!
    pi_59399891
    quote:
    Op vrijdag 13 juni 2008 10:46 schreef anarchitect het volgende:
    Declare or beware

mmmm, maar niet doen dan, jammer
      maandag 16 juni 2008 @ 06:09:10 #195
    176194 44pje
    want AApje was al bezet
    pi_59423413
    Hehe we hebben net een Landcruiser gekocht om mee rond te trekken. Foto's volgen morgen
    pi_59426651
    Hoeveel heeft de Landcruiser je gekost? en hoe is het aanbod van auto's?
      dinsdag 17 juni 2008 @ 01:28:33 #197
    176194 44pje
    want AApje was al bezet
    pi_59450325
    Het aanbod is redelijk rond deze tijd, vrij goedkoop aangezien er veel mensen zijn die nu naar huis gaan. We hopen de cruiser voor meer te kunnen verkopen over een half jaar, maar daar gaan we niet vanuit natuurlijk.
    We hebben er $3000 voor betaald met een half jaar nieuwe rego en een jaar australian-wide garantie Koopje. Het is een HJ60 diesel met 365k op de teller. Echt een tank, mits goed onderhouden halen ze makkelijk de 500k. We weten natuurlijk weinig van de geschiedenis, maar we willen de gok wel wagen.

Foto's volgen nog steeds morgen trouwens, hij was nog niet klaar, ze moesten de lichtschakelaar nog fixen.

[ Bericht 0% gewijzigd door 44pje op 17-06-2008 08:04:15 ]
      dinsdag 17 juni 2008 @ 07:56:28 #198
    176194 44pje
    want AApje was al bezet
    pi_59451447
    Toch vandaag opgehaald, mooi he

pi_59451598
    quote:
    Op vrijdag 13 juni 2008 10:46 schreef anarchitect het volgende:
    Declare or beware

Daar krijgen de meeste ook slechts een waarschuwing... foei niet meer doen
    pi_59454211
    Een tip voor de mensen die op Sydney airport landen: zorg dat je iets kleins bij je hebt, zoals een zakje drop ofzo wat je eigenlijk niet in mag voeren. Dan loop je mooi naar de rij dat je iets aan te geven hebt, je laat je zak snoep zien, de douanebeambte kijkt je appelig aan en laat je vervolgens doorlopen. Scheelt je bijna 2 uur wachten bij de 'nothing to declare' rij
    Bloed, zweet en tranen!
    pi_59457895
    quote:
    Op dinsdag 17 juni 2008 01:28 schreef 44pje het volgende:
    Het aanbod is redelijk rond deze tijd, vrij goedkoop aangezien er veel mensen zijn die nu naar huis gaan. We hopen de cruiser voor meer te kunnen verkopen over een half jaar, maar daar gaan we niet vanuit natuurlijk.
    We hebben er $3000 voor betaald met een half jaar nieuwe rego en een jaar australian-wide garantie Koopje. Het is een HJ60 diesel met 365k op de teller. Echt een tank, mits goed onderhouden halen ze makkelijk de 500k. We weten natuurlijk weinig van de geschiedenis, maar we willen de gok wel wagen.

Foto's volgen nog steeds morgen trouwens, hij was nog niet klaar, ze moesten de lichtschakelaar nog fixen.
    Waar heb je deze gekocht?
    via de gumtree pagina's of bij een lokaal autohandelpunt?
    en toevallig in Melbourne?

ik heb er over 2 weken 1tje nodig.
    pi_59458292
    quote:
    Op dinsdag 17 juni 2008 10:40 schreef AtDaMotDaMotDa het volgende:
    Een tip voor de mensen die op Sydney airport landen: zorg dat je iets kleins bij je hebt, zoals een zakje drop ofzo wat je eigenlijk niet in mag voeren. Dan loop je mooi naar de rij dat je iets aan te geven hebt, je laat je zak snoep zien, de douanebeambte kijkt je appelig aan en laat je vervolgens doorlopen. Scheelt je bijna 2 uur wachten bij de 'nothing to declare' rij
    Maar ik wil geen drop meenemen maar tulpenbolletjes, al zijn het er maar 2 en dat gaat natuurlijk niet lukken.
    Ook niet als ik er 2 in alufolie verpak en in mijn toilettas stop in de koffer? Pleaaaaaaase?

Mooi ding 44pje!
      woensdag 18 juni 2008 @ 03:05:47 #203
    176194 44pje
    want AApje was al bezet
    pi_59478834
    quote:
    Op dinsdag 17 juni 2008 13:05 schreef Soohr het volgende:

[..]

Bij een lokale carjard in St Marys (western suburb van Sydney). Moet ik er wel bij zeggen dat ik bij een bedrijf werk dat ook iets met auto's doet. Een van mijn collega's kende die kerel van de carjard en had deze zien staan.

Er staat hier trouwens om de hoek een oude pajero voor $1250. Rego is verlopen, maar hij zag er verder goed uit. Motor liep netjes, versnellingsbak deed het. Het is dat we 10 minuten later de landcruiser tegenkwamen. Het is natuurlijk wel een gok, zeker zonder rego, maar wat wil je voor die prijs.

Er zijn veel carjards die het van de grote doorstroom in auto's moeten hebben en dus regelmatig goedkope auto's binnenkrijgen die snel weer weg moeten, maar een 2dehands auto kopen blijft natuurlijk altijd een gok.
      woensdag 18 juni 2008 @ 03:09:30 #204
    176194 44pje
    want AApje was al bezet
    pi_59478841
    Oh, houd anders carsales.com.au en tradingpost.com.au in de gaten. De echte koopjes zijn natuurlijk binnen en dag verkocht.
    pi_59479043
    quote:
    Op dinsdag 17 juni 2008 13:05 schreef Soohr het volgende:

Ik heb hier in Adelaide een Hyundai Excel uit 1988 staan die voor 300 dollar weg mag
    pi_59481940
    quote:
    Op woensdag 18 juni 2008 04:12 schreef Stone2211 het volgende:

[..]

Ik heb hier in Adelaide een Hyundai Excel uit 1988 staan die voor 300 dollar weg mag
    , dat zou een boost van het budget zijn,
    alleen jammer dat ik ook op zoek ben naar een 4wd die groot genoeg is om achterin te kunnen slapen.
    pi_59487390

Gaaf he

link
    pi_59490548
    zeker gaaf,
    maar Huurprijzen vanaf A$ 126 per dag * 182 dagen = A$ 22932.
    pi_59507575
    Loop anders hostels in, daar hangen regelmatig papiertjes met auto's die te koop zijn.
      donderdag 19 juni 2008 @ 01:51:39 #210
    176194 44pje
    want AApje was al bezet
    pi_59507894
    Daarvoor mag je de mijne hebben voor de helft ook wel
    pi_59508361
    quote:
    Op donderdag 19 juni 2008 01:51 schreef 44pje het volgende:
    Daarvoor mag je de mijne hebben voor de helft ook wel
    Nog 3 daagjes en dan Whitsundays
    pi_59514293
    Haha, nice one.

Word er tegenwoordig nog streng gechecked op je bankrekening? Bij 't aanvragen van working holiday visum nogal wat vragen erover gezien.

Offtopic wellicht maar.. kan ik in Oz m'n NL paspoort laten verlengen? (loopt af juni 2010 dus heb nog even maar t gaat snel) of moet je er perse voor naar NL?

En klopt het dat een pink slip niet veel meer is dan een NL apk, of is het wat anders? Google geeft me wat tegengestelde (en veel te veel) resultaten..
    pi_59516065
    pink slip is geloof ik gewoon apk, en green slip is je wa verzekering, dacht ik
      vrijdag 20 juni 2008 @ 02:48:57 #214
    176194 44pje
    want AApje was al bezet
    pi_59539978
    Ja klopt, pink slip is een soort APK, maar daar doen ze hier (iig in NSW) niet zo moeilijk over. Het is iig niet zo streng als de APK in Nederland. Ligt er natuurlijk ook helemaal aan bij wie je het laat doen, net als bij de APK.
    Green slip is je third party verzekering, alleen persoonlijk letsel aan derden. Voor third party aan eigendommen (auto) moet je een extra verzekering afsluiten, maar die is niet verplicht.
    pi_59877325
    quote:
    Op donderdag 19 juni 2008 12:01 schreef Hugo_Ruben het volgende:
    Offtopic wellicht maar.. kan ik in Oz m'n NL paspoort laten verlengen? (loopt af juni 2010 dus heb nog even maar t gaat snel) of moet je er perse voor naar NL?
    Volgens mij gaat je visum even lang geldig zijn als dat je paspoort is. Dus daar verlengen gaat je niet lukken.
    pi_59883461
    Wie kan mij wat uitleggen mbt tax back.. I am being send from the cupboard to the wall here! Ik heb 1 maandje gewerkt in maart en taxyear eindigt op 30 juni en nu zou ik voor oktober mijn tax moeten terugvragen als ik in of na oktober t land verlaat....?
    pi_60090119
    18 november is het zo ver!!! 8 maanden weg... australie fiji singapore malesie en thailand!! Heb er echt heel veel zin in

Wat is het handigst om te doen m.b.t. foto's? Meer geheugenkaarten meenemen of steeds op cd-tje branden? Ik neem aan dat foto's op cd branden daar hetzelfde werkt als hier??
      maandag 14 juli 2008 @ 12:41:33 #218
    36221 Kopstoot
    pi_60093966
    quote:
    Op maandag 14 juli 2008 09:22 schreef Sannelie het volgende:
    18 november is het zo ver!!! 8 maanden weg... australie fiji singapore malesie en thailand!! Heb er echt heel veel zin in

Wat is het handigst om te doen m.b.t. foto's? Meer geheugenkaarten meenemen of steeds op cd-tje branden? Ik neem aan dat foto's op cd branden daar hetzelfde werkt als hier??
    Uhm, het op een cd'tje branden bij backpackers reisbureaus kost je vaak tussen de 5 en 10 dollar, voor dat geld heb je ook een extra geheugenkaart van 1 of 2 gig. Daar zou ik voor kiezen dan. Als je echter een gewoon internetcafé vol nerds ziet, zit je goed, daar hebben wij alle foto's voor in totaal 4 dollar op dvd gebrand, moest je t alleen wel ff zelf doen, geen probleem natuurlijk.
    pi_60099052
    En dan verlies je je geheugenkaart... gewoon iemand vinden met een laptop ofzo. Ik heb al zoveel cd's/dvd's gebrand en nooit voor betaald (achterlijk trouwens om daar geld voor te vragen........!!!!!!!). Beter kun je 2 x branden en stuur je 1 kopie naar huis en eentje neem je zelf mee voor t geval de een niet aankomt.
    pi_60113692
    quote:
    Op maandag 14 juli 2008 09:22 schreef Sannelie het volgende:
    Gewoon direct plaatsen op Facebook bv. Of zelf een websiteje regelen ergens met plaats voor veel fotos en ze daar plaatsen.
      donderdag 17 juli 2008 @ 12:25:13 #221
    58125 KamikazeKoe
    Hetzelfde maar dan kaal
    pi_60163140
    Eindelijk geboekt!
    30 November ga ik richting Sydney! Een maand of 6 tot 12 alleen rondtrekken in Australie, Nieuw Zeeland en misschien vietnam etc.

Nu de rest maar is regelen
    De kleurtjes afdeling: www.davidsmit.com
    pi_60202212
    quote:
    Op donderdag 17 juli 2008 12:25 schreef KamikazeKoe het volgende:
    Eindelijk geboekt!
    30 November ga ik richting Sydney! Een maand of 6 tot 12 alleen rondtrekken in Australie, Nieuw Zeeland en misschien vietnam etc.

Nu de rest maar is regelen
    Wil je iets voor de kerst nog een fijne 4wd in brisbane (ongeveer) kopen?

zie foto's

We hebben er een bed in gebouwd, met genoeg opbergruimte voor kleding en voedsel eronder.
      zondag 20 juli 2008 @ 21:36:24 #223
    189229 Eva4Evah
    Niet teveel zuipen
    pi_60232923
    Dit jaar ga ik ook Down Under, ik ga van ongeveer eind oktober tot eind juni rondreizen door Australie en Nieuw-Zeeland. Aangezien hier vast wel experts zitten, heb ik een vraagje. Is 4 maanden lang genoeg of juist te lang om van Brisbane naar Perth te reizen? (Ik wil onderweg nog wel veel zien natuurlijk zoals Fraser Island, Cairns, Darwin + Kakadu Park en misschien ook wel surfen)
      maandag 21 juli 2008 @ 12:12:14 #224
    58125 KamikazeKoe
    Hetzelfde maar dan kaal
    pi_60242059
    quote:
    Op zaterdag 19 juli 2008 02:09 schreef Soohr het volgende:

[..]

Wil je iets voor de kerst nog een fijne 4wd in brisbane (ongeveer) kopen?

zie foto's

We hebben er een bed in gebouwd, met genoeg opbergruimte voor kleding en voedsel eronder.
    Gaaf! Hoeveel pijn doet zoiets aan mijn portomonee?
    pi_60389257
    quote:
    Op maandag 21 juli 2008 12:12 schreef KamikazeKoe het volgende:

[..]

Gaaf! Hoeveel pijn doet zoiets aan mijn portomonee?
    deze is dan te koop voor 5000 dollar,
    het scheelt je wel overnachtingskosten en de kans op een aanrijding met dieren is klein,
    de 4 liter diesel schrikt ze vlak langs de weg een beetje af,

was wel een leuk gezicht, zo'n rennende emu
      maandag 28 juli 2008 @ 09:56:59 #226
    58125 KamikazeKoe
    Hetzelfde maar dan kaal
    pi_60390822
    Ouch, dat is ongeveer mijn hele reisbudget. (low-cost rondtrekken werken etc).
    Ben bang dat je iemand anders moet vinden +)
    pi_60396357
    quote:
    Op zondag 20 juli 2008 21:36 schreef Eva4Evah het volgende:
    Dit jaar ga ik ook Down Under, ik ga van ongeveer eind oktober tot eind juni rondreizen door Australie en Nieuw-Zeeland. Aangezien hier vast wel experts zitten, heb ik een vraagje. Is 4 maanden lang genoeg of juist te lang om van Brisbane naar Perth te reizen? (Ik wil onderweg nog wel veel zien natuurlijk zoals Fraser Island, Cairns, Darwin + Kakadu Park en misschien ook wel surfen)
    Mail http://www.australieonline.nl/contactadres.htm even daar zitten erg aardige mensen die belangeloos goeie tips geven.
    En lees veel reisverslagen over dat traject, dan kan je ook mss wat beter inschatten wat je wel en niet wilt doen, en hoelang je dan daarvoor wil uittrekken.

[ Bericht 14% gewijzigd door Blues op 28-07-2008 14:53:16 ]
      maandag 28 juli 2008 @ 15:18:33 #228
    36221 Kopstoot
    pi_60396927
    quote:
    Op zondag 20 juli 2008 21:36 schreef Eva4Evah het volgende:
    Lijkt me zeker lang genoeg, wij zijn in 4,5 maand van Perth naar Brisbane gereisd via Adelaide, Melbourne en Sydney, met dien verstande dat we nog 1500 kilometer noordelijker zijn gekomen dan Brisbane, en dat was allemaal erg op z'n gemak, lekker rustig aan.
      maandag 28 juli 2008 @ 18:52:21 #229
    110737 Jim.Beam
    Manwhore Lion
    pi_60401441
    Wil er dit jaar heen, maar helaas ben ik wel alleen, is dat te doen? Of raden jullie echt met meerdere personen aan?
      maandag 28 juli 2008 @ 21:55:16 #230
    58125 KamikazeKoe
    Hetzelfde maar dan kaal
    pi_60405681
    Kan best, ga er eind november ook alleen heen voor een jaar
    pi_60417649
    Iemand enig idee hoe je het makkelijkst reist in Australie? Heb wel eens iets gehoord over greyhound bussen maar dat is ook alweer afgeraden door een vriend van mij. Hij raadt mij aan om in hostels op prikborden te kijken endaarmee te reizen. Verder land ik omstreeks 11 december in Melbourne, daar blijf ik een paar dagen en wil dan op 31 december in Sydney zijn. Hoe zou ik dat et beste aan kunnen pakken? En hoeveel tijd moet ik daarvoor uittrekken? Liefst over land of dat moet echt niet praktisch zijn.

Alvast bedankt.
      dinsdag 29 juli 2008 @ 15:44:11 #232
    58125 KamikazeKoe
    Hetzelfde maar dan kaal
    pi_60421040
    Dat vraag ik me ook af, maar denk dat de beste manier is: niet plannen, gewoon gaan en het zal vast goed komen
    Tenminste zo ga ik het doen. Als er zo absurt veel mensen per jaar komen die dat kunnen in Australie, moet het mij ook lukken.
      dinsdag 29 juli 2008 @ 17:16:27 #233
    189229 Eva4Evah
    Niet teveel zuipen
    pi_60423223
    Hoi mensen, heb nog ff een vraagje. Ik vertrek dus eind oktober richting Australie. Dan kom ik aan in Sydney en 10 dagen later heb ik een surfcursus. Is 10 dagen genoeg om Sydney te verkennen, vast wel toch?
    Verder zit ik nog een beetje met een dilemma. Ik wil na de surfcursus richting Brisbane (en evt. Cairns) zodat ik vanaf Brisbane naar Nieuw-Zeeland kan vliegen. In november zit ik daar dus. Ik zat me te bedenken hoe ik dat dan moet doen met Kerst en Oudjaar, want het is niet leuk om dan alleen te zijn. Het leek me verstandig om dan nog even te wachten met naar Nieuw-Zeeland vliegen, zodat ik Kerst en Oudjaar nog met mensen kan vieren die ik al ken, ipv halsoverkop in Nieuw-Zeeland aan te komen en daar niemand te kennen met het risico dat ik alleen ben met Kerst en Oudjaar. Zal ik dan pas in januari naar Nieuw-Zeeland gaan?
      dinsdag 29 juli 2008 @ 18:51:16 #234
    36221 Kopstoot
    pi_60425125
    quote:
    Op dinsdag 29 juli 2008 17:16 schreef Eva4Evah het volgende:
    Hoi mensen, heb nog ff een vraagje. Ik vertrek dus eind oktober richting Australie. Dan kom ik aan in Sydney en 10 dagen later heb ik een surfcursus. Is 10 dagen genoeg om Sydney te verkennen, vast wel toch?
    Verder zit ik nog een beetje met een dilemma. Ik wil na de surfcursus richting Brisbane (en evt. Cairns) zodat ik vanaf Brisbane naar Nieuw-Zeeland kan vliegen. In november zit ik daar dus. Ik zat me te bedenken hoe ik dat dan moet doen met Kerst en Oudjaar, want het is niet leuk om dan alleen te zijn. Het leek me verstandig om dan nog even te wachten met naar Nieuw-Zeeland vliegen, zodat ik Kerst en Oudjaar nog met mensen kan vieren die ik al ken, ipv halsoverkop in Nieuw-Zeeland aan te komen en daar niemand te kennen met het risico dat ik alleen ben met Kerst en Oudjaar. Zal ik dan pas in januari naar Nieuw-Zeeland gaan?
    Dat zijn toch dingen die je beter zelf kunt beslissen.. in een hostel ken je toch binnen no time wel wat mensen..
      dinsdag 29 juli 2008 @ 19:22:20 #235
    189229 Eva4Evah
    Niet teveel zuipen
    pi_60425807
    quote:
    Op dinsdag 29 juli 2008 18:51 schreef Kopstoot het volgende:

[..]

Dat zijn toch dingen die je beter zelf kunt beslissen.. in een hostel ken je toch binnen no time wel wat mensen..
    Ja das waar... ik kan de data van mijn vluchten nog 3x gratis wijzigen, dus eigenlijk is het niet zo'n probleem, maar ik twijfel altijd over alles
    pi_60515825
    Over 2 maandjes vertrek ik naar Australie om een jaar lang in die regio te backpacken.
    Maar nu ik me bij de gemeente uitschrijf (digitaal), moet ik mijn toekomstige adres invullen. (adres in Australie)
    Maar dat heb ik niet. Wat hebben jullie ingevuld bij uitschrijving?
      zondag 3 augustus 2008 @ 08:59:47 #237
    58125 KamikazeKoe
    Hetzelfde maar dan kaal
    pi_60522029
    Niet uitgeschreven.
    Gedoe en omslachtigheid die daarbij komt kijken vond ik het niet waard. Het schijnt te moeten als je langer dan 9 maanden weg gaat, maar er is niemand die daar controle over uitvoert. Dus wat 'moet dan.
    pi_60525566
    Mijn zoon woont nu 3 jaar in Aus. en heeft zich ook niet 'uitgeschreven' en heeft toevallig dit jaar zijn paspoort aldaar verlengt
    pi_60532258
    maar als ik 12 maanden weg blijf (zonder uit te schrijven) rekent mijn zorgverzekering wel 12 x de maand premie en daar heb ik ff geen zin in:)
    pi_60534237
    quote:
    Op zondag 3 augustus 2008 19:27 schreef tomzwom het volgende:
    maar als ik 12 maanden weg blijf (zonder uit te schrijven) rekent mijn zorgverzekering wel 12 x de maand premie en daar heb ik ff geen zin in:)
    Je moet je toch ook verzekeren voor je reis en als je daar bent? Ik zou je zorgverzekeraar hier gewoon even over bellen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Blues op 03-08-2008 21:09:48 ]
      zondag 3 augustus 2008 @ 21:08:10 #241
    58125 KamikazeKoe
    Hetzelfde maar dan kaal
    pi_60534639
    Beide klopt. Maar als je je hier uitschrijft moet je een reisverzekering nemen die weer een stuk duurder is tegenover een reisverzekering die je afsluit als je hier al verzekerd bent.
    Netto ben je net iets goedkoper uit om je uit te schrijven, maar ik vond het verschil niet groot genoeg om al die rompslomp te doorlopen daarvoor. En je hebt geloof ik weer (kleine) nadelen als je, je vervolgens weer inschrijft. (WAO vermindering geloof ik).
    pi_60535690
    1 jaar lang reisverzekering incl medische kosten: 550 euro
    1 jaar lang ziektenkostenpremie > 1000 euro
    toch wel rendabel om me in Nederland uit te schrijven dacht ik zo.
      maandag 4 augustus 2008 @ 09:27:20 #243
    58125 KamikazeKoe
    Hetzelfde maar dan kaal
    pi_60543477
    quote:
    Op zondag 3 augustus 2008 21:47 schreef tomzwom het volgende:
    1 jaar lang reisverzekering incl medische kosten: 550 euro
    1 jaar lang ziektenkostenpremie > 1000 euro
    toch wel rendabel om me in Nederland uit te schrijven dacht ik zo.
    Niet helemaal waar (voor mij dan).
    1 jaar lang ziektenkostenpremie > 1000 euro - 1 jaar lang zorg toeslag 540 = 500 euro.
    Dus de kosten verschil zitten hem in de nieuwe verzekering, en die was bij mij iets meer dan 130 euro. Voor dat verschil ga ik het iig niet doen
      maandag 4 augustus 2008 @ 17:21:46 #244
    189229 Eva4Evah
    Niet teveel zuipen
    pi_60553582
    Heb net allerlei formulieren teruggestuurd naar Activity International (routeformulier, kopie paspoort e.d.) en ik zit helemaal te stuiteren!! Het komt nu zooo dichtbij.... waaargh waar ben ik aan begonnen!
      woensdag 6 augustus 2008 @ 11:14:57 #245
    162594 dikkekaas
    crazy legoracer
    pi_60596009
    Ik vertrek begin november met een vriend naar Australië en ben me ook overal al flink in aan het verdiepen, meer enthousiaste mensen hier zie ik al wel Ik blijf er 6 maanden, en we zijn van plan voor een maand of 2 een auto te huren. Ik heb echter al wel gezien dat je hier vaak 21+ voor moet zijn, maar ik ben 19. Iemand onder de 21 ervaring met het huren van een auto?
    Ik heb al gezien dat de kosten op zich niet zo heel hoog zijn, of zitten er nog gekke addertjes onder het gras?
    pi_60646317
    Hallo..

In december vertrek ik richting de down-under voor een jaar en ik heb nog geen idee wat ik daar gaan doen. Ik wil hier gewoon weg. Who knows ill be crossing your path!
      vrijdag 8 augustus 2008 @ 09:36:46 #247
    58125 KamikazeKoe
    Hetzelfde maar dan kaal
    pi_60646840
    Kans is best aanwezig
    Zijn een aantal mensen die rond die tijd daarheen gaan voor langere tijd. Ik vertrek 30 november richting Sydney. Al heb ik ook geen idee wat ik exact ga doen, wil ik ook nog langere tijd in Nieuw Zeeland rond hangen.
    Ben een beetje aan het lezen wat er allemaal interessant is in Australie, maar als ik dat zo lees lijkt een jaar zelfs te kort om ook Nieuw Zeeland mee te pakken.
    Ach de keuzes komen daar wel
    pi_60646946
    Same here, ik ga 4 maanden kom 11 december aan in Melbourne en heb dan +/- 4 maanden om in Cairnes te komen. Vanaf Cairnes nog een binnenlandse vlucht terug naar Sydney, verder geen planning behalve dat ik 31 december in Sydney wil zijn.
    pi_60648765
    quote:
    Op vrijdag 8 augustus 2008 09:42 schreef lunko1979 het volgende:
    Same here, ik ga 4 maanden kom 11 december aan in Melbourne en heb dan +/- 4 maanden om in Cairnes te komen. Vanaf Cairnes nog een binnenlandse vlucht terug naar Sydney, verder geen planning behalve dat ik 31 december in Sydney wil zijn.
    Bij mij hetzelfde, 31 december heb ik een meet met wat vrienden van me die ook door Aus trekken. We reizen wel apart, samen reizen is me door meerdere mensen afgeraden.
      vrijdag 8 augustus 2008 @ 13:14:27 #250
    189229 Eva4Evah
    Niet teveel zuipen
    pi_60652251
    quote:
    Op vrijdag 8 augustus 2008 11:08 schreef Sok41 het volgende:

[..]

Bij mij hetzelfde, 31 december heb ik een meet met wat vrienden van me die ook door Aus trekken. We reizen wel apart, samen reizen is me door meerdere mensen afgeraden.
    Waarom wordt dat afgeraden dan?
    pi_60655944
    quote:
    Op vrijdag 8 augustus 2008 13:14 schreef Eva4Evah het volgende:

[..]

Waarom wordt dat afgeraden dan?
    Omdat je je meer opensteld voor andere contacten als je alleen bent en bovendien... nog wat dingen.
    pi_60656280
    Zoveel Nederlanders die hier alleen met elkaar optrekken... wlagh
      vrijdag 8 augustus 2008 @ 19:04:38 #253
    64459 ozzietukker
    no worries mate
    pi_60663974
    quote:
    Op vrijdag 8 augustus 2008 15:11 schreef Smeich het volgende:
    Zoveel Nederlanders die hier alleen met elkaar optrekken... wlagh
    Als je bedoelt mensen die alleen met Nederlanders optrekken dan heb je gelijk.

Maar ik hoor ook mensen welke vinden dat ze uberhaubt niet met Nederlanders op moeten trekken als ze in OZ zijn, op één of andere manier is het wel goed om met andere nationaliteiten om te gaan maar niet met Nederlanders.
    Ook dat vindt ik onzin, je ontmoet wie je ontmoet, ik ga niet geforceerd ik wil geen Nederlanders ontmoeten instelling hebben.
    RTFM
    Zo niet? Dan toch!
    Nawie, just Nawie!
    TWENTE KAMPIOEN.
      vrijdag 8 augustus 2008 @ 20:38:21 #254
    10119 appelsientje
    Het beste onder de zon
    pi_60666457
    Idd echt onzin om bewust geen Nederlanders te ontmoeten...
    Ik keek wel wie er op mijn pad kwamen, toevallig waren dat wel erg weinig Nederlanders, maar goed. Ik ben wel met een groep vanuit schiphol vertrokken, was gewoon erg gezellig de eerste week en daarna ging iedereen z'n eigen weg... wel grappig als je elkaar dat ergens toevallig tegen het lijf loopt
    pi_60680072
    quote:
    Op vrijdag 8 augustus 2008 09:42 schreef lunko1979 het volgende:
    Het is Cairns.....
    "It is only in the country that we can get to know a person or a book."
    pi_60680098
    quote:
    Op vrijdag 8 augustus 2008 20:38 schreef appelsientje het volgende:
    Idd echt onzin om bewust geen Nederlanders te ontmoeten...
    Ik keek wel wie er op mijn pad kwamen, toevallig waren dat wel erg weinig Nederlanders, maar goed. Ik ben wel met een groep vanuit schiphol vertrokken, was gewoon erg gezellig de eerste week en daarna ging iedereen z'n eigen weg... wel grappig als je elkaar dat ergens toevallig tegen het lijf loopt
    Lukt prima als je op de Strezelcki Track, Birdsville Track, Tanami Desert, Cape York en in de Kimberleys rondtrekt verder kwam ik regelmatig Nederlanders tegen...
    pi_60680132
    quote:
    Op woensdag 6 augustus 2008 11:14 schreef dikkekaas het volgende:
    Ik vertrek begin november met een vriend naar Australië en ben me ook overal al flink in aan het verdiepen, meer enthousiaste mensen hier zie ik al wel Ik blijf er 6 maanden, en we zijn van plan voor een maand of 2 een auto te huren. Ik heb echter al wel gezien dat je hier vaak 21+ voor moet zijn, maar ik ben 19. Iemand onder de 21 ervaring met het huren van een auto?
    Ik heb al gezien dat de kosten op zich niet zo heel hoog zijn, of zitten er nog gekke addertjes onder het gras?
    Ja de verzekering, als je hier een auto huurt (vanuit Nederland een auto via internet/of reisburo), betaal je daar nog je verzekering, welke een aanzienlijk bedrag is... Dus verdiep je ook hier even in..
    pi_60784232
    Ik denk dat Sok41 bedoelt dat als je met meerdere mensen reist dat je niet zelf kan bepalen wat je doet.
    Ook is het zo dat als je alleen reist dat je toch genoeg mensen onderweg ontmoet.
    pi_61262650
    De één emigreert er naar, de andere loopt er stage voor school, en de ander gaat er op vakantie. Ik vraag me af wat Nederlanders toch eigenlijk met Australie hebben. Waarom helemaal naar de andere kant van de wereld terwijl het wellicht ook dichterbij kan?
    pi_61263676
    quote:
    Op zondag 31 augustus 2008 12:35 schreef F04 het volgende:
    De één emigreert er naar, de andere loopt er stage voor school, en de ander gaat er op vakantie. Ik vraag me af wat Nederlanders toch eigenlijk met Australie hebben. Waarom helemaal naar de andere kant van de wereld terwijl het wellicht ook dichterbij kan?
    Ben je er al eens geweest? Misschien zou je dat eens moeten doen
    En verder, zie je andere topic, handiger idd om daar die discussie aan te gaan.
    pi_61695834
    It's D-Day mensen, ready for take off
      woensdag 17 september 2008 @ 12:07:56 #262
    67174 Dos37
    Come on Twente
    pi_61699067
    Alweer bijna een jaar geleden dat ik op weg ging
    Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
    Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
    [b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
      woensdag 17 september 2008 @ 12:10:18 #263
    143949 Riro
    A.F.C. AJAX
    pi_61699112
    quote:
    Op woensdag 17 september 2008 09:35 schreef Bluezz het volgende:
    It's D-Day mensen, ready for take off
    Ik ben jaloers!
    Heel veel plezier

Voor mij volgende week ook alweer een jaar geleden dat ik heen ging
    pi_61712386
    Even een vraagje v.w.b. voeding.

Als ik op vakantie ergens heen ga eet ik veelal vet en ongezond, voor twee weken niet zo'n punt.
    Maar nu ik vier maanden ga rondreizen wil toch wel gezond eten. Fruit kun je natuurlijk gewoon in de supermarkt oid kopen. Maar de doorsnee maaltijd? Zijn er in Hostels e.d. ook mogelijkheden om zelf te koken? Zijn er restaurantjes waar je relatief goedkoop een normale gezonde maaltijd kunt bestellen?
    pi_61714265
    In de meeste hostels hebben ze een self-catering-keuken. Niet altijd overigens. Sommige hostels hebben het wel en sommigen niet, dat is ook voor het bestellen van een gezonde maaltijd. Er zijn hostels die een eigen restaurant hebben waar je als backpacker voor een paar dollar goedkoop en gezond kan eten.
      zondag 21 september 2008 @ 20:13:42 #266
    189229 Eva4Evah
    Niet teveel zuipen
    pi_61807230
    Ik heb ook nog een vraag. Ik hoorde dat je in veel hostels niet in je eigen slaapzak mag slapen. Om die reden ben ik van plan om ipv een slaapzak een fleecedeken mee te nemen. Mag je dan wel met je eigen deken slapen, zodat je geen dekens hoeft te huren?

En btw, is dit een slim plan?
    pi_61819834
    quote:
    Op zondag 21 september 2008 20:13 schreef Eva4Evah het volgende:
    Ik heb ook nog een vraag. Ik hoorde dat je in veel hostels niet in je eigen slaapzak mag slapen. Om die reden ben ik van plan om ipv een slaapzak een fleecedeken mee te nemen. Mag je dan wel met je eigen deken slapen, zodat je geen dekens hoeft te huren?

En btw, is dit een slim plan?
    Eigen dekens zijn vaak verboden ivm Bedbugs.. die worden dan vaak in eigen dekens/slaapzakken meegenomen van hostel naar hostel..

Maar dit is wel verschillend per hostel..
      maandag 22 september 2008 @ 12:21:18 #268
    189229 Eva4Evah
    Niet teveel zuipen
    pi_61821863
    Dus ik kan beter een eigen slaapzak meenemen dan een deken?
      maandag 22 september 2008 @ 23:08:29 #269
    26118 paparia
    Zit ook in een complot.....
    pi_61839247
    quote:
    Op maandag 22 september 2008 12:21 schreef Eva4Evah het volgende:
    Dus ik kan beter een eigen slaapzak meenemen dan een deken?
    Noem het dan eigen slaapgerei. Gaat erom dat je niet stof waar je normaal ook in slaapt daar gebruikt.
    Eventuele pyama daar gelaten, maar die schijnen mensen vaker te wassen dan hun slaapzak, deken enz.
    pi_61851478
    Dus kun je beter geen slaapzak / deken meenemen begrijp ik ?
    pi_61941896
    In november ga ik ook voor een hele hoop maanden
    pi_61969425
    Ik heb een vraag met betrekking tot het visum.

Ik vertrek in januari voor iets meer dan 3 maanden naar Australie. Het is niet de bedoeling er te gaan werken, maar aangezien je nooit weet wat je tegen komt of overkomt lijkt het me praktisch om wel te mogen werken. Een Working Holiday Visum dus.

Wat ik praktisch wil weten, is of het mogelijk is om bijvoorbeeld over twee jaar wéér een WHV aan te vragen of dat dat slechts gelimiteerd is tot één enkele keer? Wie heeft daar ervaring mee?
      zondag 28 september 2008 @ 14:17:09 #273
    1238 SlamD
    That's all Folks!
    pi_61969651
    Zover ik weet kan je in principe maar 1 keer de WHV aanvragen. Verlenging met een extra jaar is wel mogelijk als je minimaal 3 maanden bepaalde seizoensarbeid hebt verricht (fruit plukken e.d.).
      zondag 28 september 2008 @ 14:24:51 #274
    189229 Eva4Evah
    Niet teveel zuipen
    pi_61969810
    Wat SlamD zegt Kijk anders even hier: http://www.aroundtheglobe(...)tie/australie/6/111/
    pi_61976394
    Ik wil in Maart naar NZ en aansluitend van April - July naar OZ.

Bestemmingsschema ziet er als volgt uit:

-Amsterdam > Auckland
    -rondreis NZ van één maand
    -Christchurch > Sydney
    -rondreis OZ van drie maanden
    -Sydney > Amsterdam

Verder nog een binnenlandse vlucht in OZ namelijk Cairns > Darwin.

Mijn vragen: Waar kan ik het beste/goedkoopste vliegtickets boeken? Waar moet ik op letten?
    pi_61987900
    Zo,

We zijn net vanuit Broome naar Cairns gereden,
    Het was even heet bij de Bungle Bungles, even over de 40 graden,
    maar hier aan de kust is het weer beter vertoeven.

Al die hostels zijn nog best prijzig,
    gelukkig heb ik een auto waarin ik kan slapen,
    al werd het in de buurt van Darwin dermate warm dat we ook maar een tentje hebben gekocht, alleen binnentent, dus dat slaapt prima,
    je wordt alleen nogal vroeg wakker door de vogels.
    Vooral een groep papagaaien kan erg luidruchtig zijn.

Is er toevallig net iemand naar Cape York gereden?
    kan ik zonder snorkel door alle creeks en rivers rijden?
    pi_61996055
    quote:
    Op zondag 28 september 2008 14:24 schreef Eva4Evah het volgende:
    Wat SlamD zegt Kijk anders even hier: http://www.aroundtheglobe(...)tie/australie/6/111/
    quote:
    Op zondag 28 september 2008 14:17 schreef SlamD het volgende:
    Zover ik weet kan je in principe maar 1 keer de WHV aanvragen. Verlenging met een extra jaar is wel mogelijk als je minimaal 3 maanden bepaalde seizoensarbeid hebt verricht (fruit plukken e.d.).
    Bedankt voor jullie antwoorden, ik ben er uit. Nog één vraag over een visum; hoe zit het met de geldigheid? Kan/moet ik er nu al één aanvragen voor mijn vertrek van 11 januari 2009? Gaat een visum pas 'in' op het moment dat je het land binnenkomt?
    pi_62015702
    tvp voor sommige linkjes die hierin staan..
    *** Nul Dertien ***
    Rap... just a "C" away from "Crap"
    R&P / Hoe voel je je nu? #827
      dinsdag 30 september 2008 @ 13:40:38 #279
    189229 Eva4Evah
    Niet teveel zuipen
    pi_62022378
    quote:
    Op maandag 29 september 2008 14:26 schreef Zouter het volgende:

[..]

[..]

Bedankt voor jullie antwoorden, ik ben er uit. Nog één vraag over een visum; hoe zit het met de geldigheid? Kan/moet ik er nu al één aanvragen voor mijn vertrek van 11 januari 2009? Gaat een visum pas 'in' op het moment dat je het land binnenkomt?
    Je kunt er nu al een aanvragen inderdaad. Als je hem hebt, moet je binnen een jaar in Australie zitten, dus als je in januari gaat lukt dat prima. En het visum gaat pas in als je Australie binnenstapt, inderdaad. Zie ook http://www.aroundtheglobe(...)tie/australie/6/111/
      dinsdag 7 oktober 2008 @ 10:10:57 #280
    176194 44pje
    want AApje was al bezet
    pi_62195388
    quote:
    Op maandag 29 september 2008 03:01 schreef Soohr het volgende:
    Zo,

We zijn net vanuit Broome naar Cairns gereden,
    Het was even heet bij de Bungle Bungles, even over de 40 graden,
    maar hier aan de kust is het weer beter vertoeven.

Al die hostels zijn nog best prijzig,
    gelukkig heb ik een auto waarin ik kan slapen,
    al werd het in de buurt van Darwin dermate warm dat we ook maar een tentje hebben gekocht, alleen binnentent, dus dat slaapt prima,
    je wordt alleen nogal vroeg wakker door de vogels.
    Vooral een groep papagaaien kan erg luidruchtig zijn.

Is er toevallig net iemand naar Cape York gereden?
    kan ik zonder snorkel door alle creeks en rivers rijden?

Ik heb het een maand (of 2?) geleden gedaan, toen ging het prima zonder snorkel. Als je nog voor de regen begint gaat kan het dus makkelijk. We hebben zelfs geen zeiltje nodig gehad om voor de radiator te spannen.

Wel eerst alle creeks lopen voordat je rijdt natuurlijk. Wat voor auto heb je?
    pi_62277377
    quote:
    Op dinsdag 7 oktober 2008 10:10 schreef 44pje het volgende:

[..]

Ik heb het een maand (of 2?) geleden gedaan, toen ging het prima zonder snorkel. Als je nog voor de regen begint gaat kan het dus makkelijk. We hebben zelfs geen zeiltje nodig gehad om voor de radiator te spannen.

Wel eerst alle creeks lopen voordat je rijdt natuurlijk. Wat voor auto heb je?
    Ik heb een landcruiser uit '85,
    we zijn naar cooktown gereden en daar besloten om niet naar cape york te rijden,
    het regende elke dag en mensen met nieuwere auto's die ook beter waren uitgerust gingen ook niet,
    teveel kans op een kapotte auto.

we zijn maar via de kust naar cape tribulation en port douglas weer naar cairns gereden,
    eerste stuk naar cape trip was ook een leuke dirtroad met hellingen iets over de 20%
    pi_62292153
    Lees onze blog voor foto's en korte verslagen, wij hebben een GEWELDIGE vakantie gehad!!
    Met ons schema was het wat nogal doorpezen soms, in 3 weken bijna 4000 km gereden
    Maar het was en

De locals zijn schatten, iedereen heeft gewoon nog ouderwets geduld, als is het druk, degenen die gaan, maak je echt nergens druk over, koop een retourticket voor je vlucht en vogel alles uit in een grote plaats.
    Alles is voorhanden, te koop en te boeken.

No worries!!
      vrijdag 10 oktober 2008 @ 17:48:32 #283
    67174 Dos37
    Come on Twente
    pi_62292876
    Geweldige blog

Ik wil elke dag elke minuut wel weer terug
    Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
    Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
    [b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
    pi_62293300
    quote:
    Op vrijdag 10 oktober 2008 17:18 schreef Bluezz het volgende:
    Lees onze blog voor foto's en korte verslagen, wij hebben een GEWELDIGE vakantie gehad!!
    Met ons schema was het wat nogal doorpezen soms, in 3 weken bijna 4000 km gereden
    Maar het was en

De locals zijn schatten, iedereen heeft gewoon nog ouderwets geduld, als is het druk, degenen die gaan, maak je echt nergens druk over, koop een retourticket voor je vlucht en vogel alles uit in een grote plaats.

No worries!!
    Zekers leuk om de blog te bekijken. Zeker als ik bedenk dat ik dezelfde tijd in OZ heb gezeten en op sommige dagen volgens mij in dezelfde plaats . Ben alleen blij dat ik een dag later via de bruce highway ben gegaan, geen files gehad (alleen grote oversize vrachtwagen, die uiteraard voor je zitten als er even geen overtake lane is )
    pi_62299321
    Oooh irritant is dat he
    En die roadworks, die mensen die de hele dag met die bordjes moeten staan
    pi_62303564
    Wat voor baan heb je dan inderdaad,
    in de hete zon en soms ook op de dirtroads waar 1 auto per uur langs komt,

al kom je soms op een dirtroad ook een road plant tegen vlak achter een heuveltje,
    gelukkig staan er altijd bordjes bij.
      woensdag 15 oktober 2008 @ 21:09:11 #287
    16149 -Sum-
    pi_62416020
    quote:
    Op vrijdag 10 oktober 2008 17:18 schreef Bluezz het volgende:
    Maar het was en

No worries!!
    leuk leuk leuk!! ben vandaag internationaal rijbewijs wezen halen en vast een goed on the road boek. maar jouw post is wel een geruststelling, wij hebben ook 25 dagen om van sydney naar cairns te komen met een campertje maar dat is te doen dus?
    en daarvoor zijn we al een maand in het zuiden om een beetje informatie in te winnen dus dat is ook wel prettig

heb er zin in! (haha nog ff paar maandjes wachten alleen maar de tijd vliegt!)
      zondag 19 oktober 2008 @ 14:28:22 #288
    58560 Oksel
    Gezellig.
    pi_62503079
    Ik ga juni volgend jaar (weer) naar Australia.. Dit keer 2 maanden op een touristenvisum, nu noordelijk vanaf Sydney. Waarschijnlijk in een WICKED van..
    pi_62503122
    Tof
      zondag 19 oktober 2008 @ 16:01:44 #290
    58125 KamikazeKoe
    Hetzelfde maar dan kaal
    pi_62505286
    Nog 6 weken te gaan
    Heeft iemand ervaring met een goeie bank voor zowel Australie als Nieuw Zeeland?
    Het liefst wil ik nu al een rekening openen daar zodat ik wat geld kan storten (huiden AUD koers is erg gunstig ). Tips?
      zondag 19 oktober 2008 @ 17:45:59 #291
    189229 Eva4Evah
    Niet teveel zuipen
    pi_62507550
    A.s. Dinsdag vertrek ik voor 8 maanden naar Australie! Ik vind het heeeel spannend!! Vannacht heel slecht geslapen haha, zal de komende 2 nachten niet veel beter worden, poeee! Maar het wordt denk ik echt HEEL tof!!
    pi_62507670
    quote:
    Op zondag 19 oktober 2008 17:45 schreef Eva4Evah het volgende:
    A.s. Dinsdag vertrek ik voor 8 maanden naar Australie! Ik vind het heeeel spannend!! Vannacht heel slecht geslapen haha, zal de komende 2 nachten niet veel beter worden, poeee! Maar het wordt denk ik echt HEEL tof!!
    Maakt niks uit, je zal in het vliegtuig genoeg tijd hebben om al je slaap in te halen
    Alvast heel veel plezier!!! Ga je ook een blog bijhouden of zoiets?
      zondag 19 oktober 2008 @ 18:55:49 #293
    58560 Oksel
    Gezellig.
    pi_62509291
    Overigens loopt mijn aanvraag voor mijn Permanent Residence Visum voor Australie ook nog..
    pi_62524381
    quote:
    Op zondag 19 oktober 2008 16:01 schreef KamikazeKoe het volgende:
    Nog 6 weken te gaan
    Heeft iemand ervaring met een goeie bank voor zowel Australie als Nieuw Zeeland?
    Het liefst wil ik nu al een rekening openen daar zodat ik wat geld kan storten (huiden AUD koers is erg gunstig ). Tips?
    ANZ?
    pi_62535255
    quote:
    Op zondag 19 oktober 2008 17:45 schreef Eva4Evah het volgende:
    Haha heel nice. Ik zou wel met je willen ruilen, maar ik ga ook al over drie weken, schiet op. Houd je een blog bij? Ben wel benieuwd hoe het je bevalt en misschien heb je dan nog goede tips. (Of misschien wil je 'm sturen met een pm?)

Have fun en misschien komen we elkaar nog wel tegen
      maandag 20 oktober 2008 @ 19:26:27 #296
    189229 Eva4Evah
    Niet teveel zuipen
    pi_62535843
    OOOOH ik vind het zo spannend!!! Sorry ik ben echt helemaal hyper nu, morgenavond om kwart voor 9 vlieg ik, aaaaah!!!

En jaaa ik hou een blog bij: http://evarood.waarbenjij.nu! Staat nu alleen nog niet zoveel op, dat komt van de week wel!!
    pi_62535986
    quote:
    Op maandag 20 oktober 2008 19:26 schreef Eva4Evah het volgende:
    OOOOH ik vind het zo spannend!!! Sorry ik ben echt helemaal hyper nu, morgenavond om kwart voor 9 vlieg ik, aaaaah!!!

En jaaa ik hou een blog bij: http://evarood.waarbenjij.nu! Staat nu alleen nog niet zoveel op, dat komt van de week wel!!
    * lost95 is jaloers. Ben net weer terug, nu maar weer wachten tot 2010 voor mijn volgende vakantie Down Under. Altijd makkelijk als je er een broer hebt wonen .
    pi_62547659
    quote:
    Op zondag 19 oktober 2008 14:28 schreef Oksel het volgende:
    Waarschijnlijk in een WICKED van..
    Waarom Wicked? Hoor d'r niet veel positiefs over.
    It needs be aware of the war being common and justice strife
    and everything becoming in accordance with strife and necessity.
      dinsdag 21 oktober 2008 @ 14:57:29 #299
    58560 Oksel
    Gezellig.
    pi_62555274
    quote:
    Op dinsdag 21 oktober 2008 09:47 schreef someyahoo het volgende:

[..]

Waarom Wicked? Hoor d'r niet veel positiefs over.
    Goedkoop, en een deukje extra maakt niet uit.

Wat hoor je erover?
      dinsdag 21 oktober 2008 @ 15:06:29 #300
    58560 Oksel
    Gezellig.
    pi_62555495
    Je hebt natuurlijk altijd alternatieven, zoals backpackercampervans.com, etc.:) Maar dat zie ik dan wel weer..
    pi_62556621
    quote:
    Op dinsdag 21 oktober 2008 14:57 schreef Oksel het volgende:

[..]

Goedkoop, en een deukje extra maakt niet uit.

Wat hoor je erover?
    Nou goedkoop..
    Meer aardig prijzig omdat ze er 'hip' uitzien..!

Het zijn echt bijna altijd van die oude verrotte busjes..
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')