abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 16 april 2008 @ 02:03:18 #151
176194 44pje
want AApje was al bezet
pi_58079983
quote:
Op dinsdag 15 april 2008 18:16 schreef poohy het volgende:
Grappig dat ik dit hier nu lees
Toen we een paar weken geleden in Australie waren, werd er ingebroken in onze auto (ruitje stuk). Alle belangrijke papieren weg

En nee.. de politie was verre van behulpzaam. Het kostte ons een paar uur om sowieso een dossier aan te laten maken van de inbraak. Het vakantiepark had beelden van de inbraak op camera.

Maar het intereseerden hun helemaal niets. Het enige wat ze over de telefoon zeiden: we doen niets meer met inbraken in auto's

Dus houd maar op met je verheerlijking van de Australische politie
Logisch, jij bent een kiwi
If you can't beat them, join them.
pi_58081596
Ok, ik vlieg zaterdag naar Perth en zondag ga ik roadtrippen naar het zuidwesten van WA. Iemand daar geweest? De meiden met wie ik ga hebben 5 dagen gepland, is dat voldoende om ook terug te keren naar Perth? Ik hoor dat Valley of the Giants Tree Top Walk een echte aanrader is en Cape le Grand? Ik wil vervolgens enkele dagen in Perth blijven en vervolgens mijn weg naar Broome vervolgen. Ik wil rond 22 mei zeker in Broome zijn (to see the stairway to heaven die rond die tijd gepland staat). Dus, iemand die in WA is geweest, is dit een beetje te doen?

Dus zo'n 20 dagen van Perth naar Broome? Ik wil in ieder geval aardig wat tijd doorbrengen in of Coral Bay of Exmouth mbt Ningaloo Reef, ik wil zo graag snorkelen/duiken met de Whale Shark en de Manta rays daar!
  woensdag 16 april 2008 @ 13:07:26 #153
16149 -Sum-
opsodeflikkermietertieven!!
pi_58086721
Voor de mensen met ervaring in het autorijden in australie: aan wat voor brandstofprijzen moet ik denken als ik 3 weken zou touren met een backpackercampervan van syndey naar cairns?
quote:
OTHER FEATURES
Engine: 2.4L
Fuel: Unleaded Petrol
Transmission: 5 speed manual
Consumption: approximately 14 litres per 100km
Fuel Tank: 70 litres
http://www.backpackercamp(...)rvans/416/Nomad.aspx (schijnen betrouwbaarder, uitgebreider en schoner te zijn dan wicked vans maar niet duurder!)

ik had deze site gevonden met brandstofprijzen maar wordt er geen wijs uit http://motormouth.com.au/pricesearch.aspx

oja de afstand is ongeveer 2546 km dus laten we afronden op 3000 vanwege de stops tussendoor.

rekensom: 3000/100km=30 *14= 420 /70litres= PRECIES 6 keer tanken dus hoeveel kost een volle tank?

[ Bericht 8% gewijzigd door -Sum- op 16-04-2008 13:30:51 ]
pi_58094008
quote:
Op woensdag 16 april 2008 13:07 schreef -Sum- het volgende:
Voor de mensen met ervaring in het autorijden in australie: aan wat voor brandstofprijzen moet ik denken als ik 3 weken zou touren met een backpackercampervan van syndey naar cairns?
[..]

http://www.backpackercamp(...)rvans/416/Nomad.aspx (schijnen betrouwbaarder, uitgebreider en schoner te zijn dan wicked vans maar niet duurder!)

ik had deze site gevonden met brandstofprijzen maar wordt er geen wijs uit http://motormouth.com.au/pricesearch.aspx

oja de afstand is ongeveer 2546 km dus laten we afronden op 3000 vanwege de stops tussendoor.

rekensom: 3000/100km=30 *14= 420 /70litres= PRECIES 6 keer tanken dus hoeveel kost een volle tank?
Volgens jouw site is de prijs in Brisbane 1,21. Mij staat bij dat het iets van AUD 1,30 was (maar das al weer een week geleden dat ik daar was)
  woensdag 16 april 2008 @ 22:51:44 #155
16149 -Sum-
pi_58099923
haha alweer een week tnx! nu heb ik iig een beeld met een beetje rekenen zijn de benzinekosten altijd minder dan die van bustickets, en hiermee zitten we nergens aan vast maar wel altijd zeker van vervoer, slaapplaats en keuken

maar zal t ook wel even navragen bij de verhuurder voor ik iets definitiefs boek
  donderdag 17 april 2008 @ 00:40:19 #156
176194 44pje
want AApje was al bezet
pi_58102665
quote:
Op woensdag 16 april 2008 22:51 schreef -Sum- het volgende:
haha alweer een week tnx! nu heb ik iig een beeld met een beetje rekenen zijn de benzinekosten altijd minder dan die van bustickets, en hiermee zitten we nergens aan vast maar wel altijd zeker van vervoer, slaapplaats en keuken

maar zal t ook wel even navragen bij de verhuurder voor ik iets definitiefs boek
Nou, ik weet niet of het in Melbourne immens veel goedkoper is, maar een half uur geleden was de benzineprijs hier in Sydney nog $ 1,50. Het is wel donderdag natuurlijk, op woensdag gaat het allemaal een dubbeltje omhoog (ongeveer).

Vanochtend op het nieuws hoorde ik dat het de komende paar weken naar $1,60 gaat.

Tip voor onderweg: Neem een paar jerrycans mee. Maandag en dinsdag is de benzine goedkoper, dan kan je mooi je jerrycans volgooien zodat je later in de week niet meer hoeft te betalen.
  donderdag 17 april 2008 @ 03:27:06 #157
36221 Kopstoot
Ik houd nog steeds van Janine.
pi_58103778
quote:
Op zondag 13 april 2008 11:33 schreef anarchitect het volgende:

[..]

Zie link. Het huidige NL rijbewijs heeft mooie plaatjes en zo, die snappen ze in Oz ook. Maar als je er slecht van gaat slapen zou ik hem gewoon meenemen.
Paar weken geleden aangehouden in goolwa, in de buurt van Adelaide, moesten blazen, maar meneer agent wilde toch echt het internationaal rijbewijs zien, na lang zoeken konden we 'm vinden, eind goed al goed..
"Als ze de uitkeringen nu hoger maken, hoef ik ook niet zo veel meer te doen.."
  donderdag 17 april 2008 @ 03:32:42 #158
36221 Kopstoot
pi_58103791
quote:
Op woensdag 16 april 2008 08:59 schreef Smeich het volgende:
Ok, ik vlieg zaterdag naar Perth en zondag ga ik roadtrippen naar het zuidwesten van WA. Iemand daar geweest? De meiden met wie ik ga hebben 5 dagen gepland, is dat voldoende om ook terug te keren naar Perth? Ik hoor dat Valley of the Giants Tree Top Walk een echte aanrader is en Cape le Grand? Ik wil vervolgens enkele dagen in Perth blijven en vervolgens mijn weg naar Broome vervolgen. Ik wil rond 22 mei zeker in Broome zijn (to see the stairway to heaven die rond die tijd gepland staat). Dus, iemand die in WA is geweest, is dit een beetje te doen?

Dus zo'n 20 dagen van Perth naar Broome? Ik wil in ieder geval aardig wat tijd doorbrengen in of Coral Bay of Exmouth mbt Ningaloo Reef, ik wil zo graag snorkelen/duiken met de Whale Shark en de Manta rays daar!
5 dagen is vrij kort denk ik.. Dag of 9 lijkt me ruimer genomen, moo rondje: perth-Kalgoorlie-Esperance(Archipelago of the Recherge)-Porongurup-Albany-Pemberton-Margaret River-Bunbury-Perth.. Dat is in 5 dagen ook wel te doen, alleen zit je dan meer dan de helft van de tijd in de auto denk ik..
  donderdag 17 april 2008 @ 14:00:21 #159
16149 -Sum-
pi_58111385
quote:
Op donderdag 17 april 2008 00:40 schreef 44pje het volgende:

[..]

Nou, ik weet niet of het in Melbourne immens veel goedkoper is, maar een half uur geleden was de benzineprijs hier in Sydney nog $ 1,50. Het is wel donderdag natuurlijk, op woensdag gaat het allemaal een dubbeltje omhoog (ongeveer).

Vanochtend op het nieuws hoorde ik dat het de komende paar weken naar $1,60 gaat.

Tip voor onderweg: Neem een paar jerrycans mee. Maandag en dinsdag is de benzine goedkoper, dan kan je mooi je jerrycans volgooien zodat je later in de week niet meer hoeft te betalen.
heb een duidelijker overzicht gevonden: http://www.exploroz.com/OntheRoad/FuelPrices/Default.aspx ULP schijnt standaard tussen de 1,40 en 1,50 te zwerven.

maar is het echt aan het eind van de week duurder dan in het begin van de week? hoezo dat dan? dan zijn die jerrycans wel een goede tip, tnx
  vrijdag 18 april 2008 @ 00:59:04 #160
176194 44pje
want AApje was al bezet
pi_58127365
quote:
Op donderdag 17 april 2008 14:00 schreef -Sum- het volgende:

[..]

heb een duidelijker overzicht gevonden: http://www.exploroz.com/OntheRoad/FuelPrices/Default.aspx ULP schijnt standaard tussen de 1,40 en 1,50 te zwerven.

maar is het echt aan het eind van de week duurder dan in het begin van de week? hoezo dat dan? dan zijn die jerrycans wel een goede tip, tnx
Hoe het precies zit weet ik niet, maar woensdag verhoogt gewoon iedere benzinepomp de prijzen. Ze rijden hier allemaal in dikke V8's enzo, en die rijden geen hele week op 1 benzinetank
In "speciale" weekenden (paasweekend ofzo) dan gaat de prijs nog verder omhoog, omdat iedereen naar de bush of de kust rijdt om vakantie te houden.

Benzine met ethanol was vanochtend 1,53 trouwens, normale ongelood is nog een paar cent duurder.

Edit: Toen ik hier begin februari aankwam was hij nog 1,30 trouwens
  vrijdag 18 april 2008 @ 02:48:48 #161
36221 Kopstoot
pi_58127987
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 00:59 schreef 44pje het volgende:

[..]

Hoe het precies zit weet ik niet, maar woensdag verhoogt gewoon iedere benzinepomp de prijzen. Ze rijden hier allemaal in dikke V8's enzo, en die rijden geen hele week op 1 benzinetank
In "speciale" weekenden (paasweekend ofzo) dan gaat de prijs nog verder omhoog, omdat iedereen naar de bush of de kust rijdt om vakantie te houden.

Benzine met ethanol was vanochtend 1,53 trouwens, normale ongelood is nog een paar cent duurder.

Edit: Toen ik hier begin februari aankwam was hij nog 1,30 trouwens
Haha precies, wij kwamen 30 januari aan, betaalden toen in WA 1,28, en nu in Sydney 1,52 of meer, Melbourne was ongeveer even duur, en in de outback wel uitschieters van 1,88 gehad.. tja de tank moet toch gevuld worden he!
  vrijdag 18 april 2008 @ 03:11:41 #162
176194 44pje
want AApje was al bezet
pi_58128055
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 02:48 schreef Kopstoot het volgende:

[..]

Haha precies, wij kwamen 30 januari aan, betaalden toen in WA 1,28, en nu in Sydney 1,52 of meer, Melbourne was ongeveer even duur, en in de outback wel uitschieters van 1,88 gehad.. tja de tank moet toch gevuld worden he!
En dan koop je een diesel, is de diesel nog duurder
  vrijdag 18 april 2008 @ 08:28:22 #163
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_58128964
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 03:11 schreef 44pje het volgende:

[..]

En dan koop je een diesel, is de diesel nog duurder
Dat ligt er aan in welke staat je rijd
To deny our impulses would deny the very thing that make us human.
pi_58129696
quote:
Op maandag 14 april 2008 06:03 schreef 44pje het volgende:

[..]

Ben je ooit aangehouden door de politie? Volgens mij mag je officieel niet rondrijden zonder internationaal rijbewijs. De politie kan het je knap lastig maken als ze dat willen. Daarnaast kost het 14 euro en 10 minuten ofzo, daar zou ik niet moeilijk over gaan doen.
Nee, maar ze vragen niet om een internationaal rijbewijs omdat je NLse gewoon geldig is hier.
pi_58129757
quote:
Op donderdag 17 april 2008 03:27 schreef Kopstoot het volgende:

[..]

Paar weken geleden aangehouden in goolwa, in de buurt van Adelaide, moesten blazen, maar meneer agent wilde toch echt het internationaal rijbewijs zien, na lang zoeken konden we 'm vinden, eind goed al goed..
Dan had ie zeker zelf een borrel op. Maar het hele verhaal over internationaal rijbewijs ja/nee begint een beetje triest te worden dus ik houd er maar mee op
pi_58133254
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 02:48 schreef Kopstoot het volgende:

[..]

De AUD wordt ook steeds minder waard ten opzichte van de euro.
vorige week met de koersconveter van het GWK 5200 AUD omgerekent naar euro = 2850
nu zelfde bedrag gedaan is het gezakt naar 2823 euro.

Heb je niks aan natuurlijk als je daar werkt en in de AUD wordt uitbetaald, maar de koers ten opzichte van de amerikaanse dollar blijft wel redelijk gelijk geloof ik,
vandaar dat de benzine rap duurder lijkt te worden.
  dinsdag 22 april 2008 @ 00:17:59 #167
176194 44pje
want AApje was al bezet
pi_58216716
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 12:02 schreef Soohr het volgende:

[..]

De AUD wordt ook steeds minder waard ten opzichte van de euro.
vorige week met de koersconveter van het GWK 5200 AUD omgerekent naar euro = 2850
nu zelfde bedrag gedaan is het gezakt naar 2823 euro.

Heb je niks aan natuurlijk als je daar werkt en in de AUD wordt uitbetaald, maar de koers ten opzichte van de amerikaanse dollar blijft wel redelijk gelijk geloof ik,
vandaar dat de benzine rap duurder lijkt te worden.
15-02-2008 GELDAUTOM.BUITENLAND ¤ 312,31
AUD 500,00 EUR = 1,600973 AUD

29-03-2008 GELDAUTOM.BUITENLAND ¤ 293,65
AUD 500,00 EUR = 1,702707 AUD

Wel leuk dit ja.

Vanochtend op de radio: Tuesday, traditionally low petrol prices day. $1.41 today, but it will rise to $1.60 later this week.
pi_58312577
ik ben 1x staande gehouden door een federale politie agent. Hij reed in een terrein wagen en het leek alsof ie niet seinde (af en toe fellere lampen, maar het hobbelde. In Nederland denk je dan dat iemand seint maar dan schijnt de lamp gewoon in je spiegel). Nadat ie een tijdje achter me aan had gereden dacht ik ik ga maar aan de kant, dan kan hij me voorbij. Toen stopte die ook en stapte uit.
Hij kwam even mijn rijbewijs controleren. Ik vroeg wat is er mis?

Hij zei: Niets, maar je rijd rond met een kenteken uit NSW (en ik reed op dat moment in SA). Ik had alleen mijn autopapieren niet bij me. Hij noteerde het kenteken en adres en ze zouden dan controleren of het goed zat.
Ik kon hem vertellen dat de auto niet gestolen was.
Dat is mijn enige keer geweest in Australie en ik was blij dat ik een internationaal rijbewijs had.

O ja, de GELODE benzine die ik toen tankte voor mijn Chrysler Sigma uit het jaar 1978 was toen ik er in 1998 was slechts 0,66 AUD per liter!
In a world without fences, who needs Windows and Gates!
pi_58437048
Afgelopen week wezen roadtrippen in het zuidwesten, echt ZO mooi! Jammer genoeg ook een kangaroo geraakt.... maakt het Australie avontuur des te 'Australischer' maar toch, wat voel(de) ik me kut daarover zeg! Maandag een 6daagse tour naar het noorden, Exmouth!
pi_58437274
Ik heb er nog eens over na zitten denken en ik denk dat ik vanuit Papua Nieuw Guinea naar de Solomon Eilanden ga en vanuit daar naar Vanuatu. Vanuit Vanuatu wil ik dan Australië in. Ik wil wil beginnen aan de oostkust om steeds wat verder naar het zuiden te gaan. Vanuit het zuid-oosten misschien de zuidkus en een deel van de westkust af. Iemand tips?
pi_58466384
Aah, australie. Net een heerlijk champagne ontbijtje genoten tussen de koala's vogels, slangen en krokodillen hier in het hostel op magnetic island. Zit op het moment op de bus naar de ferry te wachten, om vervolgens de greyhound naar cairns te pakken. Ik had hier nog graag wat willen blijven relaxen maar de vlucht cairns naar melbourne is al geboekt. Maar het is een blijft een fantastisch land/ervaring. Helaas heb ik nog slechts 2 weken te gaan, en dan is het eerst tijd voor fiji
pi_58466466
quote:
Op vrijdag 2 mei 2008 15:45 schreef WRDA6 het volgende:
Ik heb er nog eens over na zitten denken en ik denk dat ik vanuit Papua Nieuw Guinea naar de Solomon Eilanden ga en vanuit daar naar Vanuatu. Vanuit Vanuatu wil ik dan Australië in. Ik wil wil beginnen aan de oostkust om steeds wat verder naar het zuiden te gaan. Vanuit het zuid-oosten misschien de zuidkus en een deel van de westkust af. Iemand tips?
Ja, koop een Lonely Planet en reserveer heel veel tijd. Je vraag is ietwat veelomvattend...
pi_58466706
quote:
Op zondag 4 mei 2008 03:48 schreef SuperSchurk het volgende:
Aah, australie. Net een heerlijk champagne ontbijtje genoten tussen de koala's vogels, slangen en krokodillen hier in het hostel op magnetic island. Zit op het moment op de bus naar de ferry te wachten, om vervolgens de greyhound naar cairns te pakken. Ik had hier nog graag wat willen blijven relaxen maar de vlucht cairns naar melbourne is al geboekt. Maar het is een blijft een fantastisch land/ervaring. Helaas heb ik nog slechts 2 weken te gaan, en dan is het eerst tijd voor fiji
In het YHA Koala resort
pi_58488595
Ik ga samen met mijn vriendin deze zomer 4 weken naar Australie. We vliegen op Sydney en hebben daar familie dus we willen er wel een paar dagen blijven. Verder willen we eigelijk een trip naar het zuiden maken (Melbourne, Adelaide) en een trip naar het noorden (Brisbane). Als budget had ik gerekend op 4500 AUD per persoon. In Sydney en Melbourne kunnen we bij familie slapen.

Wat kunnen we het beste doen om zoveel mogelijk uit de tijd te halen en missen we wat als we deze trips maken (midden of westen)? Is het budget voldoende? We hoeven niet in luxe te slapen maar willen onderweg wel zoveel mogelijk doen en zien.
Nee
  maandag 5 mei 2008 @ 15:10:07 #175
16149 -Sum-
pi_58491668
ligt eraan of het inclusief of exclusief ticket is? als je het ticket al hebt vind ik het erg riant als je meer dan 1000 AUD per persoon per week hebt om uit te geven! al kan een meerdaagse excursie van t een of ander natuurlijk wel al gauw in de honderden lopen.
pi_58495418
Tickets zijn al betaald. Het is puur geld om uit te geven aan hotels + leven/fun.
Nee
pi_58507226
quote:
Op zondag 4 mei 2008 04:14 schreef anarchitect het volgende:

[..]

Ja, koop een Lonely Planet en reserveer heel veel tijd. Je vraag is ietwat veelomvattend...
Ja ik begrijp dat de vraag vrij veelomvattend is en weet dat het slim is een LP te kopen hiervoor maar ik was benieuwd naar tips van mensen die dit ook eens gedaan hebben. Soms zijn dat soort tips heel bruikbaar.
  donderdag 8 mei 2008 @ 17:38:22 #178
179065 BroodjePindakaas
KWIWI WIL JE MET MIJ TROUWEN?
pi_58558027
Vorig jaar in Australie geweest, maar toen daar gewoon een pet gedragen. Nu ben ik echter opzoek wat ze daar verkopen, zo'n soort pet/hoedje met een klein "handdoekje" er aan ter bescherming van je nek, als iemand weet wat ik bedoel. Heeft zoiets nog een speciale naam en is het online te bestellen toevallig?
Smeuïg tot op de bodem.
Op vrijdag 18 juni 2010 12:16 schreef Ayca het volgende:
Broodje Pindakaas is pas lekker :9~
pi_58558087
  donderdag 8 mei 2008 @ 17:49:20 #180
179065 BroodjePindakaas
KWIWI WIL JE MET MIJ TROUWEN?
pi_58558215
Die ja . Heeft zo'n ding een algemene naam? Ik kan me niet voorstellen dat ze 'Battleship' heten .

Travel Cap with Gaiter dus .
Smeuïg tot op de bodem.
Op vrijdag 18 juni 2010 12:16 schreef Ayca het volgende:
Broodje Pindakaas is pas lekker :9~
pi_58678758
Eindelijk geboekt en een visum geregeld, van begin december totaan eind maart zit ik in Australia!

Whoohoo
  donderdag 15 mei 2008 @ 16:41:02 #182
16149 -Sum-
pi_58686895
aaah gezellig dan zie ik je misschien wel
pi_58692954
ik ga waarschijnlijk de 24ste september vliegen naar australie
heb er mega veel zin in
Not alone with a dream,Just a want to be free With a need to belong I am a clansman... FREEDOMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMM
pi_58846375
Coral Bay
Whaleshark
Mantas

Broome vind ik dus niet echt wat aan..... Staircase to the moon was mooi om te zien en eindelijk de dinosaur footprints gezien!
pi_58846392
quote:
Op maandag 5 mei 2008 12:12 schreef Dark_Neve het volgende:
Ik ga samen met mijn vriendin deze zomer 4 weken naar Australie. We vliegen op Sydney en hebben daar familie dus we willen er wel een paar dagen blijven. Verder willen we eigelijk een trip naar het zuiden maken (Melbourne, Adelaide) en een trip naar het noorden (Brisbane). Als budget had ik gerekend op 4500 AUD per persoon. In Sydney en Melbourne kunnen we bij familie slapen.

Wat kunnen we het beste doen om zoveel mogelijk uit de tijd te halen en missen we wat als we deze trips maken (midden of westen)? Is het budget voldoende? We hoeven niet in luxe te slapen maar willen onderweg wel zoveel mogelijk doen en zien.
http://www.peterpans.com

Staan wel veel dingen tegen een schappelijke prijs, zit tevens in Sydney aan George Street.
4500 waarbij je geen geld kwijt bent aan slaapplaats is meer dan genoeg als je niet elke dag duur gaat uiteten enzo. Geef het uit aan dingen doen, niet aan een dure lap vleesch wat je altijd nog kan eten!
pi_59007167
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 16:41 schreef -Sum- het volgende:
aaah gezellig dan zie ik je misschien wel
Wie weet?

Wat zijn je plannen? Ik zit van 3 december tot +/- 11 december in Sydney @family, vlieg vervolgens naar Melbourne, vermaak me daar een tijd, en hoop rond nieuwjaar weer terug te zijn om daar nieuwjaar te vieren( without family). Vanuit Melbourne ben ik iig van plan om de great ocean ride te doen en mogelijk dat ik ook Tasmanie nog even ga bezoeken. Verderrest laat ik alles open, ik heb wel plannen om te eindigen in Cairnes. Vandaar vlieg ik weer terug naar Sydney om op 31 maart terug te keren naar NL.

Ik plan hier ook nagenoeg niks, spring in het diepe en blijf als ik het naar mijn zin heb en ga weer verder als ik het niet naar mijn zin heb. Zelfs een uitstapje naar Nieuw Zeeland of de Westkust sluit ik niet uit.
pi_59074167
Nog maar 4 weken werken en ik vertrek eindelijk naar Australie.

Totale wachttijd viel reuze mee, aangezien we pas in december hebben besloten echt heen te gaan.
pi_59082944
quote:
Op vrijdag 30 mei 2008 10:23 schreef lunko1979 het volgende:

[..]

Wie weet?

Wat zijn je plannen? Ik zit van 3 december tot +/- 11 december in Sydney @family, vlieg vervolgens naar Melbourne, vermaak me daar een tijd, en hoop rond nieuwjaar weer terug te zijn om daar nieuwjaar te vieren( without family). Vanuit Melbourne ben ik iig van plan om de great ocean ride te doen en mogelijk dat ik ook Tasmanie nog even ga bezoeken. Verderrest laat ik alles open, ik heb wel plannen om te eindigen in Cairnes. Vandaar vlieg ik weer terug naar Sydney om op 31 maart terug te keren naar NL.

Ik plan hier ook nagenoeg niks, spring in het diepe en blijf als ik het naar mijn zin heb en ga weer verder als ik het niet naar mijn zin heb. Zelfs een uitstapje naar Nieuw Zeeland of de Westkust sluit ik niet uit.
Uitstapje Nieuw Zeeland zeker doen! En ik denk dat je verliefd gaat worden op Cairns
pi_59352357
Wij gaan dus in september, kan ik het gokken om een paar tulpenbolletjes mee te nemen/smokkelen in de grote koffer Of staat daar de doodstraf op
  vrijdag 13 juni 2008 @ 01:31:03 #190
176194 44pje
want AApje was al bezet
pi_59353478
Geen doodstraf, maar als ze het vinden dan zit je op het eerste vliegtuig terug. Wellicht met een mooie boete in je zak.
pi_59357971
Declare or beware

En natuurlijk met je gezicht op tv bij Border Security.
  vrijdag 13 juni 2008 @ 13:54:04 #192
16149 -Sum-
pi_59362550
quote:
Op vrijdag 30 mei 2008 10:23 schreef lunko1979 het volgende:

[..]

Wie weet?

wij komen begin februari in sydney aan, dan gaan we beetje rondkijken in het zuiden. eind februari gaan we in een camper richting cairns. eind maart vliegen van cairns naar darwin en dan nog 2 weken terug door t midden van australie richting melbourne. van daaruit gaan we verder naar azie half april dus.
pi_59362708
Australie

Elke keer als ik hier lees over mensen die gaan gaat het bij mij weer kriebelen. Succes mensen, je gaat de tijd van je leven tegemoet
Bloed, zweet en tranen!
pi_59399891
quote:
Op vrijdag 13 juni 2008 10:46 schreef anarchitect het volgende:
Declare or beware

mmmm, maar niet doen dan, jammer
  maandag 16 juni 2008 @ 06:09:10 #195
176194 44pje
want AApje was al bezet
pi_59423413
Hehe we hebben net een Landcruiser gekocht om mee rond te trekken. Foto's volgen morgen
pi_59426651
Hoeveel heeft de Landcruiser je gekost? en hoe is het aanbod van auto's?
  dinsdag 17 juni 2008 @ 01:28:33 #197
176194 44pje
want AApje was al bezet
pi_59450325
Het aanbod is redelijk rond deze tijd, vrij goedkoop aangezien er veel mensen zijn die nu naar huis gaan. We hopen de cruiser voor meer te kunnen verkopen over een half jaar, maar daar gaan we niet vanuit natuurlijk.
We hebben er $3000 voor betaald met een half jaar nieuwe rego en een jaar australian-wide garantie Koopje. Het is een HJ60 diesel met 365k op de teller. Echt een tank, mits goed onderhouden halen ze makkelijk de 500k. We weten natuurlijk weinig van de geschiedenis, maar we willen de gok wel wagen.

Foto's volgen nog steeds morgen trouwens, hij was nog niet klaar, ze moesten de lichtschakelaar nog fixen.

[ Bericht 0% gewijzigd door 44pje op 17-06-2008 08:04:15 ]
  dinsdag 17 juni 2008 @ 07:56:28 #198
176194 44pje
want AApje was al bezet
pi_59451447
Toch vandaag opgehaald, mooi he

pi_59451598
quote:
Op vrijdag 13 juni 2008 10:46 schreef anarchitect het volgende:
Declare or beware

Daar krijgen de meeste ook slechts een waarschuwing... foei niet meer doen
pi_59454211
Een tip voor de mensen die op Sydney airport landen: zorg dat je iets kleins bij je hebt, zoals een zakje drop ofzo wat je eigenlijk niet in mag voeren. Dan loop je mooi naar de rij dat je iets aan te geven hebt, je laat je zak snoep zien, de douanebeambte kijkt je appelig aan en laat je vervolgens doorlopen. Scheelt je bijna 2 uur wachten bij de 'nothing to declare' rij
Bloed, zweet en tranen!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')