abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 27 maart 2008 @ 18:14:10 #126
143949 Riro
A.F.C. AJAX
pi_57652191
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 13:22 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Visa voor Maleisië is niet nodig.

Waarom heb je een ETA aangevraagd voor Australië, doen de reguliere airliners dat tegenwoordig niet meer voor je? (Ik weet dat de budgetairliners het niet doen, maar de overige naar mijn weten nog gewoon wel).
Ik heb dat toen ook zelf via internet geregeld. Ik kon het bij m'n ticket er wel bij boeken maar daar zou ik dan meer geld aan kwijt zijn dan wanneer ik het zelf deed.
pi_57974140
Iemand die een leuk hostel weet in Perth?
pi_58013215
als je een auto hebt: Perth Ambassador hotel.
Goede service en voor een hotel schappelijke prijzen.
In a world without fences, who needs Windows and Gates!
pi_58013297
Wij hebben vanavond ook zelf online de ETA geregeld het komt weer een stapje dichterbij
Nu nog het int. rijbewijs bij de anwb.
pi_58014638
quote:
Op zaterdag 12 april 2008 23:46 schreef Bluezz het volgende:
Wij hebben vanavond ook zelf online de ETA geregeld het komt weer een stapje dichterbij
Bespaar je de moeite en de kosten: dat internationale rijbewijs heb je in Australie niet nodig.
pi_58015148
quote:
Op zondag 13 april 2008 01:14 schreef anarchitect het volgende:

Bespaar je de moeite en de kosten: dat internationale rijbewijs heb je in Australie niet nodig.
Wij gaan een auto huren, is al door ons reisburo geregeld...
Vragen ze er niet naar dan?
pi_58015546
quote:
Op zondag 13 april 2008 02:09 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Wij gaan een auto huren, is al door ons reisburo geregeld...
Vragen ze er niet naar dan?
Nederlands rijbewijs is voldoende. Ik heb zo meerdere malen een auto gehuurd. De eerste keer had ik ook braaf een internationaal rijbewijs mee maar die werd met een glimlach weer over de balie teruggeschoven. Toen dus nooit meer eentje meegenomen. Sterker nog: toen ik mijn NL rijbewijs omwisselde voor een AU rijbewijs was het ook niet nodig.

Kijk voor je gemoedsrust anders even op de site (de .com.au versie) van het autoverhuurbedrijf waar je de auto gaat huren. Bij Rental Qualification and Requirements of zo. Ik weet dat je bij Europcar (VIC en NSW) en Hertz (VIC) geen internationaal rijbewijs nodig hebt. Lijkt me sterk dat het in/met andere staten/verhuurders anders is.
  zondag 13 april 2008 @ 08:43:41 #133
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_58016398
quote:
Op zaterdag 12 april 2008 23:46 schreef Bluezz het volgende:
Het schiet ook al lekker op voor jullie
Wanneer was ook al weer de vertrek datum ?
To deny our impulses would deny the very thing that make us human.
pi_58016552
quote:
Op zondag 13 april 2008 02:58 schreef anarchitect het volgende:

Nederlands rijbewijs is voldoende. Ik heb zo meerdere malen een auto gehuurd. De eerste keer had ik ook braaf een internationaal rijbewijs mee maar die werd met een glimlach weer over de balie teruggeschoven. Toen dus nooit meer eentje meegenomen. Sterker nog: toen ik mijn NL rijbewijs omwisselde voor een AU rijbewijs was het ook niet nodig.

Kijk voor je gemoedsrust anders even op de site (de .com.au versie) van het autoverhuurbedrijf waar je de auto gaat huren. Bij Rental Qualification and Requirements of zo. Ik weet dat je bij Europcar (VIC en NSW) en Hertz (VIC) geen internationaal rijbewijs nodig hebt. Lijkt me sterk dat het in/met andere staten/verhuurders anders is.
Wij huren bij Budget Rent a Car.. en ik zie er ook niet echt iets over staan in de terms en conditions...
quote:
Op zondag 13 april 2008 08:43 schreef appelsientje het volgende:

Het schiet ook al lekker op voor jullie
Wanneer was ook al weer de vertrek datum ?
Klik
  zondag 13 april 2008 @ 09:20:51 #135
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_58016582
quote:
Op zondag 13 april 2008 09:14 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Wij huren bij Budget Rent a Car.. en ik zie er ook niet echt iets over staan in de terms en conditions...
[..]
Ach ik had het wel gedaan... voor de zekerheid, ben gelukkig nooit aangehouden ofzo... dus geen problemen gehad. Maar goed better safe than sorry
quote:
Bookmark
To deny our impulses would deny the very thing that make us human.
pi_58016611
quote:
Op zondag 13 april 2008 09:20 schreef appelsientje het volgende:

Ach ik had het wel gedaan... voor de zekerheid, ben gelukkig nooit aangehouden ofzo... dus geen problemen gehad. Maar goed better safe than sorry

Bookmark
Ik denk dat wij het ook gewoon maar voor de zekerheid doen
pi_58017953
quote:
Op zondag 13 april 2008 09:27 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Ik denk dat wij het ook gewoon maar voor de zekerheid doen
Zie link. Het huidige NL rijbewijs heeft mooie plaatjes en zo, die snappen ze in Oz ook. Maar als je er slecht van gaat slapen zou ik hem gewoon meenemen.
pi_58020547
quote:
Op zondag 13 april 2008 09:14 schreef Bluezz het volgende:

[..]

[..]

Klik
Leuk om te zien, ben zelf in die tijd ook weer in Australie, moet nog een definitief reisschema maken, maar een paar van de plekken waar jullie ook naar toegaan, staan ook op mijn lijstje.
  maandag 14 april 2008 @ 06:03:43 #139
176194 44pje
want AApje was al bezet
pi_58036299
quote:
Op zondag 13 april 2008 02:58 schreef anarchitect het volgende:

[..]

Ben je ooit aangehouden door de politie? Volgens mij mag je officieel niet rondrijden zonder internationaal rijbewijs. De politie kan het je knap lastig maken als ze dat willen. Daarnaast kost het 14 euro en 10 minuten ofzo, daar zou ik niet moeilijk over gaan doen.
If you can't beat them, join them.
  maandag 14 april 2008 @ 15:33:48 #140
16149 -Sum-
opsodeflikkermietertieven!!
pi_58044173
Hoi!

Een vriendin en ik zijn een wereldreis van 6 maanden aan t plannen maar alleen over australie komen we er niet helemaal uit! Zoveel keuzes om te maken

This is the deal:
  • We hebben 2,5 maand voor australie uitgetrokken van begin februari tot half april 2009
  • Met ons ticket mogen we 3 stops inplannen ongeacht wanneer en op welke stad. Hoeven ook niet in een bepaalde richting te vliegen omdat ons ticket niet gaat op aantal mijlen.
  • Elke stad waar British Airways op vliegt is een optie, te weten: Adelaide, Brisbaine, Cairns, Canberra, Darwin, Hobart, Melbourne, Perth en Sydney.
  • We mogen open jaws inplannen oftewel stukken over land. Dus bijvoorbeeld landen op Sydney en weer vliegen vanaf Cairns een maand later.

We zitten wel aan een bepaald budget dus tips over routes die goed per trein of per bus af te leggen zijn en betaalbaar blijven zijn erg welkom.
    Ik zag eerder in dit topic dit staan: Wicked Campers Dat lijkt me wel heel gaaf en redelijk betaalbaar qua huur maar betaal je je niet blauw aan benzine? iemand ervaring mee?

Welke dingen moeten we echt gaan zien en welke steden/streken zijn leuk om een langere tijd te bivakkeren want we willen niet constant on the road zijn en misschien wel een paar weken werken?
    En waar is het het leukste om een paar dagen surflessen te nemen?

Ikzelf zou graag nationaal park Kakadu bezoeken dus dat zou al een stop op Darwin betekenen, is dit de moeite waard?
    Verder het Groot Barriererif, dan zou een stop op Cairns of vliegen vanaf Cairns ingeplanned worden.

En hoe bijzonder is Perth? het ligt nogal uit de route dus is het de moeite waard om een stop aan te wijden?
    Ook nogal uit de buurt ligt Uluru / Ayers rock helemaal in het midden van het land. is er een bepaalde stad van waaruit dat goed/betaalbaar te bereiken is?

Het valt me dus echt tegen hoeveel er eigenlijk te zien en te doen is en dat alles zover uit elkaar ligt. Omdat we niet zo heel lang de tijd hebben en ook nog geld over moeten houden voor de rest van de reis moeten er keuzes gemaakt worden. Maar misschien weten jullie wel of er in de periode die wij er zijn bepaalde dingen niet of juist wel leuk zijn om te gaan doen en zien. (ook qua klimaat).

Hoop vragen maar ELKE tip is welkom

[ Bericht 0% gewijzigd door -Sum- op 14-04-2008 15:40:38 ]
  • pi_58044774
    Uluru / Ayers rock kan je "goloof ik" vanuit alice springs met een busreis bereiken,
    Al lijkt me deze stop wel een beetje zonde van je 3x stoppen, omdat er volgens mijn veel meer niet echt te doen is daar.

kan je beter in darwin stoppen en 10 dagen later weer vertrekken,
    dan naar cairns, dan een busreis naar brisbane nemen en vanaf daar doorvliegen naar sydney of melbourne,
    (bijvoorbeeld allemaal)
    pi_58047657
    quote:
    Op maandag 14 april 2008 06:03 schreef 44pje het volgende:

Ben je ooit aangehouden door de politie? Volgens mij mag je officieel niet rondrijden zonder internationaal rijbewijs. De politie kan het je knap lastig maken als ze dat willen. Daarnaast kost het 14 euro en 10 minuten ofzo, daar zou ik niet moeilijk over gaan doen.
    Dank voor deze info, ik ga definitief een I.R. halen.
      maandag 14 april 2008 @ 18:59:13 #143
    64459 ozzietukker
    no worries mate
    pi_58047864
    quote:
    Op maandag 14 april 2008 18:49 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Dank voor deze info, ik ga definitief een I.R. halen.
    Persoonlijk is het altijd verstandig om een dergelijk Internationaal Rijbewijs te hebben, al is het maar voor je eigen gemoedsrust.

Maar de coppers in Australië zijn best wel relaxt, zelfs nadat ik samen met een vriendin (zij reed) in vlaag van verstandsverbijstering in Darwin opeens weer gewoon aan de rechterkant van de weg (oerinstinkt ofzo) begon te rijden en juist op dat moment een copperkar de straat indraaide en ons aan de kant zette, was het verder geen probleem, en ook het rijden met een campervan waar 2 mensen achterin zaten/lagen en 2 voorin werd er niet moeijlijk gedaan bij een roadblok, in beide gevallen was het NL rijbewijs voldoende.
    RTFM
    Zo niet? Dan toch!
    Nawie, just Nawie!
    TWENTE KAMPIOEN.
    pi_58052110

Mijn zoon (die inmiddels dus in aus. woont) heeft 2X een ongeluk/aanrijding gehad met resp. een motor en een auto en heeft alle medewerking gekregen van de aus pol. Allervriendelijkst!
      dinsdag 15 april 2008 @ 02:39:56 #145
    176194 44pje
    want AApje was al bezet
    pi_58059067
    quote:
    Op maandag 14 april 2008 18:59 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Persoonlijk is het altijd verstandig om een dergelijk Internationaal Rijbewijs te hebben, al is het maar voor je eigen gemoedsrust.

Maar de coppers in Australië zijn best wel relaxt, zelfs nadat ik samen met een vriendin (zij reed) in vlaag van verstandsverbijstering in Darwin opeens weer gewoon aan de rechterkant van de weg (oerinstinkt ofzo) begon te rijden en juist op dat moment een copperkar de straat indraaide en ons aan de kant zette, was het verder geen probleem, en ook het rijden met een campervan waar 2 mensen achterin zaten/lagen en 2 voorin werd er niet moeijlijk gedaan bij een roadblok, in beide gevallen was het NL rijbewijs voldoende.
    Volledig mee eens, de ozziecops zijn erg behulpzaam en vriendelijk. Daar kunnen die zeikerds in NL nog wat van leren.
    If you can't beat them, join them.
      dinsdag 15 april 2008 @ 18:16:15 #146
    129759 poohy
    gelegenheidsfokster
    pi_58070649
    Grappig dat ik dit hier nu lees
    Toen we een paar weken geleden in Australie waren, werd er ingebroken in onze auto (ruitje stuk). Alle belangrijke papieren weg

En nee.. de politie was verre van behulpzaam. Het kostte ons een paar uur om sowieso een dossier aan te laten maken van de inbraak. Het vakantiepark had beelden van de inbraak op camera.

Maar het intereseerden hun helemaal niets. Het enige wat ze over de telefoon zeiden: we doen niets meer met inbraken in auto's

Dus houd maar op met je verheerlijking van de Australische politie
    pi_58070679
    Balen zeg

Waren jullie weer 'even' terug?
      dinsdag 15 april 2008 @ 18:21:50 #148
    129759 poohy
    gelegenheidsfokster
    pi_58070758
    Hoe bedoel je terug?
    We hebben in Nieuw-Zeeland gewoond In Australie waren we op vakantie vanwege familiebezoek en bruiloft
    pi_58071206
    Ow ja NZ zaten jullie!
      dinsdag 15 april 2008 @ 19:30:31 #150
    64459 ozzietukker
    no worries mate
    pi_58072106
    quote:
    Op dinsdag 15 april 2008 18:16 schreef poohy het volgende:
    Grappig dat ik dit hier nu lees
    Toen we een paar weken geleden in Australie waren, werd er ingebroken in onze auto (ruitje stuk). Alle belangrijke papieren weg

En nee.. de politie was verre van behulpzaam. Het kostte ons een paar uur om sowieso een dossier aan te laten maken van de inbraak. Het vakantiepark had beelden van de inbraak op camera.

Maar het intereseerden hun helemaal niets. Het enige wat ze over de telefoon zeiden: we doen niets meer met inbraken in auto's

Dus houd maar op met je verheerlijking van de Australische politie
    Toch heb ik alleen maar goede ervaringen, toen in Kings Kross in Shitney mijn rugzak van mijn rug werd getrokken door een of andere verslaafde aborigional, en ik een even later passerende coppercar aanhield, welke mij meenam naar het bureau daar mijn aangifte deed, vervolgens mij een lift teruggaven naar het hostel werd ik de volgende dag gebeld dat ik de tas weer kon afhalen. Toen ik aangaf dat ik niet wist waar het politiebureau was kwamen ze het wel ff brengen Dat vond ik best een goede service.

Natuurlijk kan iedere ervaring anders zijn, maar ik heb er toch een positief gevoel aan over gehouden!
    RTFM
    Zo niet? Dan toch!
    Nawie, just Nawie!
    TWENTE KAMPIOEN.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')