Ik zou in jou geval bovenaan beginnen (dus Darwin / Kakadu) omdat je dan nog in het droge seizoen zit (t/m september). Daarna kun je Kakadu namenlijk vergeten, omdat het dan rainy season is en de meeste wegen onbegaanbaar zijn. Vervolgens zou ik daarna richting midden / oosten gaan en eindigen in Sydney. Dit wil je in jouw geval ook zo laat mogelijk, omdat je anders midden in de winter zit. (en in de winter op de Harbour Bridge staan is KOUD, geloof mequote:Op dinsdag 5 februari 2008 21:58 schreef Davidboaz het volgende:
Vanaf begin juli ga ik drie maanden. Iemand iedeën voor een optimale route voor deze periode en de tijd van het jaar? Dacht zelf aan Darwin, Alice Springs, Adelaide, Melbourne, Tasmanië, Sydney, Brisbane en Cairns, met tussenstops.
Bus lijkt me niks. Vliegen is een goeie optie. Ik ben zelf met de trein gegaan, die duurt wel 12 uur maar is denk ik wel goedkoper dan vliegen. Je kan dan kiezen of je een hele dag of een hele nacht wil reizen.quote:Op woensdag 20 februari 2008 08:21 schreef Sannelie het volgende:
In november ga ik met een vriendin naar australie. Eerst willen we met een groep met startpakket in sydney beginnen. Daarna willen we de great ocean road doen. Maar dan zouden we dus eerst vanuit sydney naar het begin van de great ocean road moeten en dan de great ... rijden en dan weer naar sydney. Wat is nou handig om te doen? Vanuit sydney erheen met bus ofzo? Of terug naar sydney met vliegtuig? Iemand hier ervaring mee of weet wat het handigst/goedkoopst is?
Nee. Philip Island is het eiland voor melbourne waar je honderden pinguins uit het water kan zien komen ofzo en kangaroo island ligt veel meer onder South Australia. Waren paar maanden terug die erge bosbranden geloof ik.quote:Op zondag 24 februari 2008 14:22 schreef Sannelie het volgende:
Oke bedankt voor de info!
Nog 1 vraagje... is kangaroo island hetzelfde als philip island?
Ik vond Alice Springs geen reet aan, niet echt bijzonder.. hing een beetje een aparte sfeer..quote:Op maandag 25 februari 2008 21:52 schreef WRDA6 het volgende:
Ik wil vanuit Vanuatu of een ander eilandstaatje in the Pacific naar Australië vliegen. Ik wil beginnen aan de oostkust (in het noorden) en dan steeds verder (ook werkend) afzakken naar het zuiden.
Daarna zou ik graag helemaal naar de andere kant gaan en ook Alic Springs lijkt me interessant om eens heen te reizen.
Iemand suggesties/ tips/ ideeën etc?
Alles staat nog open en ik ben dan ook nog oriënterend.
Geelong is wel zeker de start van de Great Ocean Road... of is het toch Torquay?quote:Op zondag 24 februari 2008 17:17 schreef Riro het volgende:
Oja en Geelong is niet de start van de Great Ocean Road, kan me even niet meer precies herinneren hoe dat wel heette maar vanaf Geelong is het nog ongeveer 1,5 uur rijden maar dat heb je gewoon met die afstanden daar.
Ik neem aan dat als je in hostels slaapt je daar geen probleem mee zult hebben.quote:Op maandag 3 maart 2008 17:14 schreef Bravo_Johnny het volgende:
Hallo allemaal,
Binnenkort ga ik een paar maanden backpacken in Australië. Ik zou eerst met een vriendin, maar die kan nu niet meer. Ik ben dus van plan om alleen te gaan… ik denk dat ik genoeg mensen meet daaro, maar dat wil toch even zeker weten. Zijn er mensen die alleen zijn gegaan?? En hadden jullie problemen om in contact te komen met andere backpackers?
Dat ligt eerder aan jou dan aan anderequote:Op maandag 3 maart 2008 17:14 schreef Bravo_Johnny het volgende:
Hallo allemaal,
Binnenkort ga ik een paar maanden backpacken in Australië. Ik zou eerst met een vriendin, maar die kan nu niet meer. Ik ben dus van plan om alleen te gaan… ik denk dat ik genoeg mensen meet daaro, maar dat wil toch even zeker weten. Zijn er mensen die alleen zijn gegaan?? En hadden jullie problemen om in contact te komen met andere backpackers?
quote:Op woensdag 5 maart 2008 11:52 schreef lunko1979 het volgende:
Komend weekend ga ik boeken, 1 dec 2008 vertrekken richting Melbourne, vanaf Melbourne richting Adelaide zien te geraken, en rond 20 december vanuit Adelaide naar Sydney per vliegtuig, daar +/- 2 weken blijven bij een familielid, om vervolgens richting Cairns te gaan. +/- 31 Maart weer terug. Ik weet alleen niet waar vandaan ik terug zou gaan vanuit Cairns klinkt logisch. Maar mocht ik eerder aankomen in Cairns (zeg 15 maart) en ik vind Cairns niet leuk genoeg voor ruim 2,5 week zit ik daar wel. Terwijl ik vanuit Cairns ook een enkeltje Sydney zou kunnen pakken, daar nog enkele dagen zou kunnen rondkuieren en vanuit Shitney weer terug naar huis vliegen. Iemand tips & tricks?
Visa voor Maleisië is niet nodig.quote:Op donderdag 27 maart 2008 12:16 schreef Bravo_Johnny het volgende:
Ik heb nog een dom vraagje...
Ik vlieg via Kuala Lumpur, maar hier blijf ik niet langer dan 4 uur. Ik verlaat het vliegveld niet... dan heb ik toch geen visa voor nodig? Ik heb alleen een ETA voor Australië via internet aangevraagd.
Ik heb dat toen ook zelf via internet geregeld. Ik kon het bij m'n ticket er wel bij boeken maar daar zou ik dan meer geld aan kwijt zijn dan wanneer ik het zelf deed.quote:Op donderdag 27 maart 2008 13:22 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Visa voor Maleisië is niet nodig.
Waarom heb je een ETA aangevraagd voor Australië, doen de reguliere airliners dat tegenwoordig niet meer voor je? (Ik weet dat de budgetairliners het niet doen, maar de overige naar mijn weten nog gewoon wel).
Bespaar je de moeite en de kosten: dat internationale rijbewijs heb je in Australie niet nodig.quote:Op zaterdag 12 april 2008 23:46 schreef Bluezz het volgende:
Wij hebben vanavond ook zelf online de ETA geregeldhet komt weer een stapje dichterbij
Nu nog het int. rijbewijs bij de anwb.
Wij gaan een auto huren, is al door ons reisburo geregeld...quote:Op zondag 13 april 2008 01:14 schreef anarchitect het volgende:
Bespaar je de moeite en de kosten: dat internationale rijbewijs heb je in Australie niet nodig.
Nederlands rijbewijs is voldoende. Ik heb zo meerdere malen een auto gehuurd. De eerste keer had ik ook braaf een internationaal rijbewijs mee maar die werd met een glimlach weer over de balie teruggeschoven. Toen dus nooit meer eentje meegenomen. Sterker nog: toen ik mijn NL rijbewijs omwisselde voor een AU rijbewijs was het ook niet nodig.quote:Op zondag 13 april 2008 02:09 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Wij gaan een auto huren, is al door ons reisburo geregeld...
Vragen ze er niet naar dan?
Het schiet ook al lekker op voor julliequote:Op zaterdag 12 april 2008 23:46 schreef Bluezz het volgende:
Wij hebben vanavond ook zelf online de ETA geregeldhet komt weer een stapje dichterbij
Nu nog het int. rijbewijs bij de anwb.
Wij huren bij Budget Rent a Car.. en ik zie er ook niet echt iets over staan in de terms en conditions...quote:Op zondag 13 april 2008 02:58 schreef anarchitect het volgende:
Nederlands rijbewijs is voldoende. Ik heb zo meerdere malen een auto gehuurd. De eerste keer had ik ook braaf een internationaal rijbewijs mee maar die werd met een glimlach weer over de balie teruggeschoven. Toen dus nooit meer eentje meegenomen. Sterker nog: toen ik mijn NL rijbewijs omwisselde voor een AU rijbewijs was het ook niet nodig.
Kijk voor je gemoedsrust anders even op de site (de .com.au versie) van het autoverhuurbedrijf waar je de auto gaat huren. Bij Rental Qualification and Requirements of zo. Ik weet dat je bij Europcar (VIC en NSW) en Hertz (VIC) geen internationaal rijbewijs nodig hebt. Lijkt me sterk dat het in/met andere staten/verhuurders anders is.
Klikquote:Op zondag 13 april 2008 08:43 schreef appelsientje het volgende:
Het schiet ook al lekker op voor jullie
Wanneer was ook al weer de vertrek datum ?
Ach ik had het wel gedaan... voor de zekerheid, ben gelukkig nooit aangehouden ofzo... dus geen problemen gehad. Maar goed better safe than sorryquote:Op zondag 13 april 2008 09:14 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Wij huren bij Budget Rent a Car.. en ik zie er ook niet echt iets over staan in de terms en conditions...
[..]
Bookmarkquote:
Ik denk dat wij het ook gewoon maar voor de zekerheid doenquote:Op zondag 13 april 2008 09:20 schreef appelsientje het volgende:
Ach ik had het wel gedaan... voor de zekerheid, ben gelukkig nooit aangehouden ofzo... dus geen problemen gehad. Maar goed better safe than sorry
Bookmark
Zie link. Het huidige NL rijbewijs heeft mooie plaatjes en zo, die snappen ze in Oz ook. Maar als je er slecht van gaat slapen zou ik hem gewoon meenemen.quote:Op zondag 13 april 2008 09:27 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Ik denk dat wij het ook gewoon maar voor de zekerheid doen![]()
Leuk om te zien, ben zelf in die tijd ook weer in Australie, moet nog een definitief reisschema maken, maar een paar van de plekken waar jullie ook naar toegaan, staan ook op mijn lijstje.quote:Op zondag 13 april 2008 09:14 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Wij huren bij Budget Rent a Car.. en ik zie er ook niet echt iets over staan in de terms en conditions...
[..]
Klik
Ben je ooit aangehouden door de politie? Volgens mij mag je officieel niet rondrijden zonder internationaal rijbewijs. De politie kan het je knap lastig maken als ze dat willen. Daarnaast kost het 14 euro en 10 minuten ofzo, daar zou ik niet moeilijk over gaan doen.quote:Op zondag 13 april 2008 02:58 schreef anarchitect het volgende:
[..]
Nederlands rijbewijs is voldoende. Ik heb zo meerdere malen een auto gehuurd. De eerste keer had ik ook braaf een internationaal rijbewijs mee maar die werd met een glimlach weer over de balie teruggeschoven. Toen dus nooit meer eentje meegenomen. Sterker nog: toen ik mijn NL rijbewijs omwisselde voor een AU rijbewijs was het ook niet nodig.
Kijk voor je gemoedsrust anders even op de site (de .com.au versie) van het autoverhuurbedrijf waar je de auto gaat huren. Bij Rental Qualification and Requirements of zo. Ik weet dat je bij Europcar (VIC en NSW) en Hertz (VIC) geen internationaal rijbewijs nodig hebt. Lijkt me sterk dat het in/met andere staten/verhuurders anders is.
Dank voor deze info, ik ga definitief een I.R. halen.quote:Op maandag 14 april 2008 06:03 schreef 44pje het volgende:
Ben je ooit aangehouden door de politie? Volgens mij mag je officieel niet rondrijden zonder internationaal rijbewijs. De politie kan het je knap lastig maken als ze dat willen. Daarnaast kost het 14 euro en 10 minuten ofzo, daar zou ik niet moeilijk over gaan doen.
Persoonlijk is het altijd verstandig om een dergelijk Internationaal Rijbewijs te hebben, al is het maar voor je eigen gemoedsrust.quote:Op maandag 14 april 2008 18:49 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Dank voor deze info, ik ga definitief een I.R. halen.
Volledig mee eens, de ozziecops zijn erg behulpzaam en vriendelijk. Daar kunnen die zeikerds in NL nog wat van leren.quote:Op maandag 14 april 2008 18:59 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Persoonlijk is het altijd verstandig om een dergelijk Internationaal Rijbewijs te hebben, al is het maar voor je eigen gemoedsrust.
Maar de coppers in Australië zijn best wel relaxt, zelfs nadat ik samen met een vriendin (zij reed) in vlaag van verstandsverbijstering in Darwin opeens weer gewoon aan de rechterkant van de weg (oerinstinkt ofzo) begon te rijden en juist op dat moment een copperkar de straat indraaide en ons aan de kant zette, was het verder geen probleem, en ook het rijden met een campervan waar 2 mensen achterin zaten/lagen en 2 voorin werd er niet moeijlijk gedaan bij een roadblok, in beide gevallen was het NL rijbewijs voldoende.
Toch heb ik alleen maar goede ervaringen, toen in Kings Kross in Shitney mijn rugzak van mijn rug werd getrokken door een of andere verslaafde aborigional, en ik een even later passerende coppercar aanhield, welke mij meenam naar het bureau daar mijn aangifte deed, vervolgens mij een lift teruggaven naar het hostel werd ik de volgende dag gebeld dat ik de tas weer kon afhalen. Toen ik aangaf dat ik niet wist waar het politiebureau was kwamen ze het wel ff brengenquote:Op dinsdag 15 april 2008 18:16 schreef poohy het volgende:
Grappig dat ik dit hier nu lees![]()
Toen we een paar weken geleden in Australie waren, werd er ingebroken in onze auto (ruitje stuk). Alle belangrijke papieren weg![]()
En nee.. de politie was verre van behulpzaam. Het kostte ons een paar uur om sowieso een dossier aan te laten maken van de inbraak. Het vakantiepark had beelden van de inbraak op camera.
Maar het intereseerden hun helemaal niets. Het enige wat ze over de telefoon zeiden: we doen niets meer met inbraken in auto's![]()
Dus houd maar op met je verheerlijking van de Australische politie
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |