abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 6 januari 2008 @ 09:54:23 #51
42636 TheSeeker_NL
Damn fine coffee
pi_55817987
quote:
Op zondag 6 januari 2008 08:57 schreef appelsientje het volgende:

[..]

Als je er maar 2 maanden blijft... hoef je echt geen working visum te hebben
Als hiermee bedoelt dat ik voor 2 maanden best zwart kan werken ok thanks. Maar ik ben al een tijdje op reis en mijn geld zal snel opraken in Oz vrees ik. Ik wil in elk geval de optie hebben om te kunnen werken, vandaar dat ik de mogelijkheden even wil bekijken.
pi_55822881
quote:
Op zondag 6 januari 2008 09:54 schreef TheSeeker_NL het volgende:

[..]

Als hiermee bedoelt dat ik voor 2 maanden best zwart kan werken ok thanks. Maar ik ben al een tijdje op reis en mijn geld zal snel opraken in Oz vrees ik. Ik wil in elk geval de optie hebben om te kunnen werken, vandaar dat ik de mogelijkheden even wil bekijken.
Zonder WHM mag je niet werken. Echter waar ik gewerkt heb (en wat ik van anderen gehoord heb) is dat ze bijna nooit naar een visum vragen. Ze zeggen dat je 'zelf' verantwoordelijk bent om het aan de belasting door te geven
Bloed, zweet en tranen!
pi_55823168
Even een vraagje. Ik ben van plan om samen met een vriendin naar australie te gaan en ook langs bali, maleisië indonesie en eig ook thailand. Is dit te doen? Is dit duurder dan alleen door australie een half jaar?
Hoeveel geld heb je ongeveer nodig voor een half jaar en we zijn wel van plan om ong. 2/3 maanden te werken...
pi_55843308
Hallo,

Ook wij zijn bezig met het plannen van een rond reis langs de oostkust van Australië. Gaan met ze 4tjes..twijfelen nog een beetje tussen een auto en dan overnachten in hostels of het huren van een camper! Helaas kunnen we maar 4 of 5 weken. We sluiten de vakantie in ieder geval af ergens langs de kust in een resort, zodat we lekker kunnen relaxen, 6 dagen ofzo!! Tips zijn altijd welkom…
  maandag 7 januari 2008 @ 11:41:32 #55
6724 Ripley
Smikeslut.
pi_55843352
quote:
Op zondag 6 januari 2008 14:44 schreef Sannelie het volgende:
Even een vraagje. Ik ben van plan om samen met een vriendin naar australie te gaan en ook langs bali, maleisië indonesie en eig ook thailand. Is dit te doen? Is dit duurder dan alleen door australie een half jaar?
Hoeveel geld heb je ongeveer nodig voor een half jaar en we zijn wel van plan om ong. 2/3 maanden te werken...
Nee juist veel goedkoper. Mijn vriend heeft 8 maanden australie gedaan en 2 maanden thailand & Maileisie en Azie is zo goedkoop vergeleken bij australie! Vluchten van australie naar azie zijn ook prima te doen
Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
pi_55844472
quote:
Op maandag 7 januari 2008 11:39 schreef Hubertje het volgende:
Hallo,

Ook wij zijn bezig met het plannen van een rond reis langs de oostkust van Australië. Gaan met ze 4tjes..twijfelen nog een beetje tussen een auto en dan overnachten in hostels of het huren van een camper! Helaas kunnen we maar 4 of 5 weken. We sluiten de vakantie in ieder geval af ergens langs de kust in een resort, zodat we lekker kunnen relaxen, 6 dagen ofzo!! Tips zijn altijd welkom…
Dit maakt niet zo heel veel uit. Campgrounds zijn goedkoper dan hostels en meestal op de mooiere plekken, maar de hele oostkust is packed met hostels dus dat maakt niet zo heel veel uit. In hostels ontmoet je meer mensen (backpackers) maar je loopt ook het risico om in een dorm te moeten slapen (8 man) terwijl je met een camper altijd met zijn 4en bent. Ik zou daarom camper doen...
Bloed, zweet en tranen!
pi_55844664
quote:
Op zondag 6 januari 2008 14:31 schreef AtDaMotDaMotDa het volgende:

[..]

Zonder WHM mag je niet werken. Echter waar ik gewerkt heb (en wat ik van anderen gehoord heb) is dat ze bijna nooit naar een visum vragen. Ze zeggen dat je 'zelf' verantwoordelijk bent om het aan de belasting door te geven
Mocht TS deze raad opvolgen laat dan even weten wanneer je precies gaat. Dan houd ik even Border Security in de gaten zodat ik het voor je op kan nemen op video. Kun je in Nederland laten zien hoe de immigratiedienst je aan kop en kont het land uitgooide toen ze weer eens controleerden op illegale arbeiders.
pi_55849766
hoeveel geld zou nodig zijn om een half jaar weg te gaan? 10.000 genoeg ongeveer? Ik vind het lastig om een inschattiing te maken namelijk
pi_55897442
Kan iemand mij vertellen wat voor omvormers? je nodig hebt voor stekkers en opladers in Australie? Haal je zoiets in Australie of hier en wat kost dat?

Oh en kun je een USB autolader

Gebruiken in Australische auto's?

Dank U
  woensdag 9 januari 2008 @ 14:47:54 #60
36221 Kopstoot
Ik houd nog steeds van Janine.
pi_55898383
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 14:08 schreef Frenkel het volgende:
Kan iemand mij vertellen wat voor omvormers? je nodig hebt voor stekkers en opladers in Australie? Haal je zoiets in Australie of hier en wat kost dat?

Oh en kun je een USB autolader
[ afbeelding ]
Gebruiken in Australische auto's?

Dank U
Google is my best friend

Elektriciteit en Telefoneren

Australië kent een netspanning van 240/250 Volt, iets hoger dan bij ons, maar onze apparaten werken hier gewoon. De stopcontacten zijn wel afwijkend, je hebt een speciale 3 polige verloopstekker nodig. Deze kun je in Nederland en ook ter plaatse gemakkelijk aanschaffen. Soms wil ook het hotel je er wel een lenen. Telefoneren met je GSM kan in delen van Australië, maar uiteraard niet in de afgelegen gebieden. Omdat prijzen en voorwaarden zeer uiteenlopen, raden we je aan dit bij je telefoonaanbieder te checken. Op onze trips geven we je de adressen en telefoonnummers mee van de hotels die je boekt in de grote steden. Daarnaast ook de contactadressen van onze lokale agent(en). Bel deze nummers in een noodgeval en laat een kopie thuis achter. Tijdens de dagen dat je niet in steden maar in de natuur verblijft, geldt als contactadres het adres van onze lokale agent(en)
"Als ze de uitkeringen nu hoger maken, hoef ik ook niet zo veel meer te doen.."
pi_55899428
quote:
Op maandag 7 januari 2008 12:35 schreef anarchitect het volgende:

[..]

Mocht TS deze raad opvolgen laat dan even weten wanneer je precies gaat. Dan houd ik even Border Security in de gaten zodat ik het voor je op kan nemen op video. Kun je in Nederland laten zien hoe de immigratiedienst je aan kop en kont het land uitgooide toen ze weer eens controleerden op illegale arbeiders.
Ja hallo, hij vroeg toch naar ' mogelijkheden' ? Officieel, als je wilt werken heb je WHM nodig (ook al is het maar 1 dag) en anders heb je pech. Dat wist hij zelf ook wel....
Bloed, zweet en tranen!
pi_55900302
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 14:47 schreef Kopstoot het volgende:

[..]

Google is my best friend

Elektriciteit en Telefoneren

Australië kent een netspanning van 240/250 Volt, iets hoger dan bij ons, maar onze apparaten werken hier gewoon. De stopcontacten zijn wel afwijkend, je hebt een speciale 3 polige verloopstekker nodig. Deze kun je in Nederland en ook ter plaatse gemakkelijk aanschaffen. Soms wil ook het hotel je er wel een lenen. Telefoneren met je GSM kan in delen van Australië, maar uiteraard niet in de afgelegen gebieden. Omdat prijzen en voorwaarden zeer uiteenlopen, raden we je aan dit bij je telefoonaanbieder te checken. Op onze trips geven we je de adressen en telefoonnummers mee van de hotels die je boekt in de grote steden. Daarnaast ook de contactadressen van onze lokale agent(en). Bel deze nummers in een noodgeval en laat een kopie thuis achter. Tijdens de dagen dat je niet in steden maar in de natuur verblijft, geldt als contactadres het adres van onze lokale agent(en)
Een reisstekker doet inderdaad wonderen voor stroom vanaf het gewone net,
echter is dit een autolader, die je kan aansluiten op de sigarettenaansteker in je auto,

ik neem even aan dat de accu spanning op alle auto's ter wereld gelijk is,
maar zeker weten doe ik het niet.
  woensdag 9 januari 2008 @ 17:44:11 #63
143949 Riro
A.F.C. AJAX
pi_55902272
Even hier plaatsen:
[TK] Samsung C300 met Australische simkaart en stekker

Wie weet is er toevallig iemand hier die het kan gebruiken
pi_55913868
moet toch echt dringend mijn oom die in melbourne woont opzoeken
Garfield!!!!!
  donderdag 10 januari 2008 @ 12:46:59 #65
42636 TheSeeker_NL
Damn fine coffee
pi_55920639
quote:
Op maandag 7 januari 2008 15:48 schreef Sannelie het volgende:
hoeveel geld zou nodig zijn om een half jaar weg te gaan? 10.000 genoeg ongeveer? Ik vind het lastig om een inschattiing te maken namelijk
Hey Sannelie,

Ik ben nu in Maleisie, en ik ga over een paar dagen naar Indonesie en Bali. Daarna nog naar Australie en Nieuw Zeeland.
Ik doe hier in Maleisie echt heel low budget, kom op deze manier denk ik met 450-500 dollar, ofterwijl 300-400eu, per maand rond te komen. Dit is wel echt erg lowbudget, straat eten, goedkoopste hostels zoeken (vaak dorm room) geen taxis... een budget van ongeveer 10 euro per dag. Als je wat meer kan/wilt uitgeven moet je met 500-600 euro best wel rondkomen. Zeker voor Indonesie (verwacht ik) wat goedkoper moet zijn dan Maleisie. Dit hoor ik in elk geval van veel reizigers.

(Oja misschien nog belangrijk, maar ik shop verder niet. Daar zal waarschijnlijk 40% van je geld aan op gaan, mocht je graag veel veel veel kleren en spullen willen kopen. Het is hier veel goedkoper dus die verleiding is er altijd. Ga je dus veel shoppen, tja... dan kan je veel duurder uitkomen uiteraard.)

Bali daarintegen zal stukken duurder zijn, een echte toeristen trekpleister. Geen idee hoe mooi je het voor jezelf wilt maken maar je zal toch echt je best moeten doen wil je in deze landen 1000 euro per maand uitgeven. Het straat eten is namelijk zo lekker, je bent gek als je elke dag in een luxe restaurant gaat eten.

Australie en Nieuw Zeeland zijn stukken duurder, ik ga zelf proberen met 1000eu per maand rond te komen. Ik heb nog 4.500 euro over voor 2,5 maand Malay+Indo en 2-3 maanden Aus+NZ

10.000 is ruim voldoende als je op je centen let, ik denk dat het misschien wel met 6000 te doen is, afhankelijk hoelang je in Azie blijft en of je nog tickets moet kopen van dat bedrag.

Als je nog vluchten moet boeken... ik vlieg in maart vanaf Kuala Lumpur naar Brisbane voor 150 euro met Air Asia. Best goedkoop vond ik, misschien dat je er nog iets aan hebt.

Oh nog 1 ding, alcohol is hier best prijzig!! vergeleken met rest van Azie iig. Misschien met de moslim cultuur te maken, ik weet het niet
  donderdag 10 januari 2008 @ 12:48:14 #66
42636 TheSeeker_NL
Damn fine coffee
pi_55920676
Oh en wat het visum voor Australie betreft! Ik heb hier in Kuala Lumpur een visum voor 3 maanden aangevraagd. Dit koste me helemaal niks.. was ik best aangenaam verrast over.
pi_55951192
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 12:46 schreef TheSeeker_NL het volgende:

[..]

Hey Sannelie,

Ik ben nu in Maleisie, en ik ga over een paar dagen naar Indonesie en Bali. Daarna nog naar Australie en Nieuw Zeeland.
Ik doe hier in Maleisie echt heel low budget, kom op deze manier denk ik met 450-500 dollar, ofterwijl 300-400eu, per maand rond te komen. Dit is wel echt erg lowbudget, straat eten, goedkoopste hostels zoeken (vaak dorm room) geen taxis... een budget van ongeveer 10 euro per dag. Als je wat meer kan/wilt uitgeven moet je met 500-600 euro best wel rondkomen. Zeker voor Indonesie (verwacht ik) wat goedkoper moet zijn dan Maleisie. Dit hoor ik in elk geval van veel reizigers.

(Oja misschien nog belangrijk, maar ik shop verder niet. Daar zal waarschijnlijk 40% van je geld aan op gaan, mocht je graag veel veel veel kleren en spullen willen kopen. Het is hier veel goedkoper dus die verleiding is er altijd. Ga je dus veel shoppen, tja... dan kan je veel duurder uitkomen uiteraard.)

Bali daarintegen zal stukken duurder zijn, een echte toeristen trekpleister. Geen idee hoe mooi je het voor jezelf wilt maken maar je zal toch echt je best moeten doen wil je in deze landen 1000 euro per maand uitgeven. Het straat eten is namelijk zo lekker, je bent gek als je elke dag in een luxe restaurant gaat eten.

Australie en Nieuw Zeeland zijn stukken duurder, ik ga zelf proberen met 1000eu per maand rond te komen. Ik heb nog 4.500 euro over voor 2,5 maand Malay+Indo en 2-3 maanden Aus+NZ

10.000 is ruim voldoende als je op je centen let, ik denk dat het misschien wel met 6000 te doen is, afhankelijk hoelang je in Azie blijft en of je nog tickets moet kopen van dat bedrag.

Als je nog vluchten moet boeken... ik vlieg in maart vanaf Kuala Lumpur naar Brisbane voor 150 euro met Air Asia. Best goedkoop vond ik, misschien dat je er nog iets aan hebt.

Oh nog 1 ding, alcohol is hier best prijzig!! vergeleken met rest van Azie iig. Misschien met de moslim cultuur te maken, ik weet het niet
Super bedankt voor de info! hier heb ik zeker wat aan

Nog een vraagje aan de rest van de mensen: wat is goedkoper: met camper langs oostkust gaan of in hostels en met openbaar vervoer? Ik neem zelf aan camper omdat je dan ook eten kan bewaren e.d. en slaapplek heb je dan al
pi_55962849
Camper: camperhuur, brandstof, campingplaats huur, verzekering, evt. extra kosten als je niet in de oppikplaats eindigt, evt. afkopen eigen risico, hervullen gasflessen. Ik weet niet wat de regels zijn op het gebied van wildkamperen maar volgens mij mag je (en wil je) niet overal zomaar wildkamperen. De kosten hangen dus van een aantal factoren af.

Geen idee wat OV kost.
pi_55969689
wildkamperen (heb ik uit een info blaadje, zien vanzelf of het klopt)

in de steden mag het niet, bv doorop een parkeerplaats te gaan staan,
buiten de steden mag je niet vlak naast de weg staan,

verder in "de wildernis" mag je 1 nacht achter elkaar op dezelfde plek staan
  zaterdag 12 januari 2008 @ 23:08:43 #70
129759 poohy
gelegenheidsfokster
pi_55985342
Wij gaan in maart weer naar Australie. Helaas 'maar' een maand De jeugdvriend van mijn vriend gaat eind maart trouwen, dus vandaar dat we er meteen maar een vakantie aan geplakt hebben.

We vliegen eerst naar Perth om familie van mijn vriend te bezoeken. We gaan daar in de omgeving ook wat rondreizen. Rond de 28e vliegen we naar Melbourne voor de bruiloft

Dit wordt waarschijnlijk voorlopig onze laatste verre vakantie dus we gaan dubbelop genieten
pi_55996982
Wat doet iedereen qua OV eigenlijk. Voornamelijk vliegen of met de Greyhound de oostkust af? En is dat erg prijzig?
Als ik naar Australie ga wil ik beginnen met Melbourne+great ocean road. Dan naar sydney en vanaf daar naar boven, maar vraag me af wat het handigst is qua vervoer.(Mocht meerijden met iemand niet lukken)
Too much is never enough!
  maandag 14 januari 2008 @ 14:19:14 #72
162268 Knoflook
Lekker bij Döner
pi_56023564
Ohhh waarom moet ik nou dit topic tegenkomen !! Nu krijg ik weer de kriebels en wil ik terug.

Paar jaar terug ben ik de oostkust afgegaan in een camper. Van Sydney tot Cape Tribalution.
Raften, Bungee jumpen, weekje duiken in Great Barrier Reef, f zwemmen in het regenwoud onder een waterval. Natuur.... DAMN WIL TERUG !
Klap eens in je handjes.
pi_56023647
quote:
Op zondag 13 januari 2008 14:09 schreef The6thgate het volgende:
Wat doet iedereen qua OV eigenlijk. Voornamelijk vliegen of met de Greyhound de oostkust af? En is dat erg prijzig?
Als ik naar Australie ga wil ik beginnen met Melbourne+great ocean road. Dan naar sydney en vanaf daar naar boven, maar vraag me af wat het handigst is qua vervoer.(Mocht meerijden met iemand niet lukken)
Ik heb met greyhound de oostkust van sydney naar Cairns gedaan en dat ging prima. Prijs was geloof ik 250 australische dollar en dan kun je op en afstappen waar je wilt
pi_56050910
quote:
Op maandag 14 januari 2008 14:22 schreef Ripley het volgende:

[..]

Ik heb met greyhound de oostkust van sydney naar Cairns gedaan en dat ging prima. Prijs was geloof ik 250 australische dollar en dan kun je op en afstappen waar je wilt
ok tnx. klinkt wel goed
Too much is never enough!
pi_56052305
quote:
Op zondag 13 januari 2008 14:09 schreef The6thgate het volgende:
Je hebt me op een idee gebracht, ik vertrek begin december naar australie, eerst Melbourne vervolgens wilde ik eigenlijk vanaf melbourne naar Sydney waar ik de kerst en nieuwjaar doorbreng met familie.

Maar tussen Sydney en Melbourne is niet zo gek veel te doen, dus kan het goed zijn dat ik vanaf Melbourne the great ocean road afleg om vervolgens vanaf Adelaide (?) het vliegtuig te pakken naar Sydney. Geen idee of ik dat red in een dag of 15, maar zeker het onderzoeken waard.

Thnx!
pi_56053611
quote:
Op zaterdag 12 januari 2008 23:08 schreef poohy het volgende:
Wij gaan in maart weer naar Australie. Helaas 'maar' een maand De jeugdvriend van mijn vriend gaat eind maart trouwen, dus vandaar dat we er meteen maar een vakantie aan geplakt hebben.

We vliegen eerst naar Perth om familie van mijn vriend te bezoeken. We gaan daar in de omgeving ook wat rondreizen. Rond de 28e vliegen we naar Melbourne voor de bruiloft

Dit wordt waarschijnlijk voorlopig onze laatste verre vakantie dus we gaan dubbelop genieten
Leuk
pi_56134371
Heb nog niet geboekt, maar ga dat wel binnenkort doen.

Tot dusver kwam ik hierop uit, begin dec2008 Amsterdam-Kuala Lumpur-Melbourne en vervolgens 18 dagen later Adelaide -> Sydney daar tot aan het nieuwe jaar en dan tot aan eind Maart richting Cairns.

Vooralsnog betreft dit alleen de tickets van de heenreis, de terugreis kan ik nog niet boeken, (te ver weg) anderzijds is dat ook wel gemakkelijk daar kan ik dan nog in varieren.

Iemand daar nog wat op of aanmerkingen over?
  vrijdag 18 januari 2008 @ 18:27:23 #78
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_56135934
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 17:14 schreef lunko1979 het volgende:
Heb nog niet geboekt, maar ga dat wel binnenkort doen.

Tot dusver kwam ik hierop uit, begin dec2008 Amsterdam-Kuala Lumpur-Melbourne en vervolgens 18 dagen later Adelaide -> Sydney daar tot aan het nieuwe jaar en dan tot aan eind Maart richting Cairns.

Vooralsnog betreft dit alleen de tickets van de heenreis, de terugreis kan ik nog niet boeken, (te ver weg) anderzijds is dat ook wel gemakkelijk daar kan ik dan nog in varieren.

Iemand daar nog wat op of aanmerkingen over?
wat ga je 18 dagen in Melbourne doen? ik zou nog ff de outback meepakken.. je bent er dan toch
En ik zou toch proberen een hostel te boeken rond oud en nieuw.... ik deed het toen in Oktober en het begon toen al aardig vol te raken
To deny our impulses would deny the very thing that make us human.
pi_56143519
Een aantal vrienden en ik zijn ook een beetje in gesprek over Australië gekomen. Ik heb al veel op internet rondgekeken etc. Nu zie ik dat mensen 10000 euri uitgeven tijdens een halfjaar Australië. Wij zijn, als we het gaan doen, van plan dit te doen na het vwo afgemaakt te hebben. Ik heb wel iets, maar geen 10000 euri. Is dit toch te realiseren voor ons? We willen natuurlijk wel gaan werken etc. Maar is het niet zo dat we dan 7 dagen in de week alleen maar aan het werk zijn?
murp: murpmurpmurpmurpmurpmurpmurp
pi_56149845
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 18:27 schreef appelsientje het volgende:

[..]

wat ga je 18 dagen in Melbourne doen? ik zou nog ff de outback meepakken.. je bent er dan toch
En ik zou toch proberen een hostel te boeken rond oud en nieuw.... ik deed het toen in Oktober en het begon toen al aardig vol te raken
Ik blijf geen 18 dagen in Melbourne, in die tijd moet ik ook nog richting Adelaide, iets met een Great Ocean ride ofzo.
Met nieuwjaar zit ik in Sydney en kan ik bij familie blijven slapen.

Dus dit lijkt me wel te doen, toch?
pi_56170395
quote:
Op maandag 14 januari 2008 14:22 schreef Ripley het volgende:

[..]

Dat is dan wel een tijdje geleden, ik heb 382 dollar betaald voor Cairns naar Sydney met concession.
  zondag 20 januari 2008 @ 09:42:43 #82
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_56171872
quote:
Op zaterdag 19 januari 2008 11:27 schreef lunko1979 het volgende:
[..]

Ik blijf geen 18 dagen in Melbourne, in die tijd moet ik ook nog richting Adelaide, iets met een Great Ocean ride ofzo.
Met nieuwjaar zit ik in Sydney en kan ik bij familie blijven slapen.

Dus dit lijkt me wel te doen, toch?
Ooo oke.. dat is wel te doen. maar the great ocean ride.. is wel te doen in 3 dagen....ik zou toch een weekje outback proberen mee te pakken... vond ik zelf erg gaaf
Maar goed die reis was ook wat anders dan de standaard reizen, wij gingen iets van 2 weken van broken hill naar Alice Springs..
To deny our impulses would deny the very thing that make us human.
  zondag 20 januari 2008 @ 10:41:17 #83
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_56172390
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 23:11 schreef Bevestigingsmail het volgende:
Een aantal vrienden en ik zijn ook een beetje in gesprek over Australië gekomen. Ik heb al veel op internet rondgekeken etc. Nu zie ik dat mensen 10000 euri uitgeven tijdens een halfjaar Australië. Wij zijn, als we het gaan doen, van plan dit te doen na het vwo afgemaakt te hebben. Ik heb wel iets, maar geen 10000 euri. Is dit toch te realiseren voor ons? We willen natuurlijk wel gaan werken etc. Maar is het niet zo dat we dan 7 dagen in de week alleen maar aan het werk zijn?
Ik was in 9 maanden ongeveer 15.000 gulden kwijt, en best veel gedaan, (helicoptervlucht, excursies, vliegticket naar Nieuw Zeeland, vliegticket Melbourne - Bangkok - Perth), en niet gewerkt.
Ik heb dan ook vrij ruim geleefd, uiteraard wel verbleven in hostels, meegelift met andere reizigers om de benzinekosten te delen, (welke aanmerkelijk lager waren dan ze nu zijn).

Een beetje realistische schatting is dat je ongeveer 50 AU$ per dag kwijt zal zijn, als je tijdelijk gaat werken zelfs minder, omdat je dan alleen accomodatiekosten en eten hoeft te betalen, (en ook nog eens geld verdiend), meer als je aan het reizen bent, en bijvoorbeeld tickets voor vervoer aanschaft, maar gemiddeld zal je dan op 50 AU$ uitkomen. (Let op, het vliegticket van en naar Amsterdam niet meegerekend).

Tip, probeer een maatschappij te vinden die het wijzigen van tickets toestaat, tegen geen of geringe vergoeding, goede optie daarbij is China Airlines (meestal gratis, afhankelijk van het ticket) of Singapore Airlines (geringe vergoeding), zodat je altijd naar huis kunt zonder veel problemen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_56182300
quote:
Op zondag 20 januari 2008 09:42 schreef appelsientje het volgende:

[..]

Ooo oke.. dat is wel te doen. maar the great ocean ride.. is wel te doen in 3 dagen....ik zou toch een weekje outback proberen mee te pakken... vond ik zelf erg gaaf
Maar goed die reis was ook wat anders dan de standaard reizen, wij gingen iets van 2 weken van broken hill naar Alice Springs..
Is het logisch om nu al de vliegticket van Adelaide naar Sydney te boeken of kan ik dat beter gewoon daar doen.

Ik weet nog niks van backpacken af, spring gewoon in het diepe en ik zie wel hoe of wat.

Ik verwacht ook dat ik tussen Sydney en Cairns wel in de outback terecht kom, maar als the great ocean ride idd in een dag of 3 / 4 kan, zou ik dat ook mee kunnen pikken, kom ik daar doorheen vanaf Melbourne naar Adelaide of wat?

Iig al bedankt voor de info tot dusver. Deze week ga ik de ticket(s) boeken.
  zondag 20 januari 2008 @ 21:31:49 #85
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_56187843
*kwijl* nu wil ik ook weer naar Oz........
censuur :O
pi_56193550
quote:
Op zondag 20 januari 2008 02:39 schreef Smeich het volgende:

[..]

Dat is dan wel een tijdje geleden, ik heb 382 dollar betaald voor Cairns naar Sydney met concession.
Neuh, dat was vorig jaar. Vond toevallig onlangs de bon nog
pi_56213737
quote:
Op zondag 20 januari 2008 10:41 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Ik was in 9 maanden ongeveer 15.000 gulden kwijt, en best veel gedaan, (helicoptervlucht, excursies, vliegticket naar Nieuw Zeeland, vliegticket Melbourne - Bangkok - Perth), en niet gewerkt.
Ik heb dan ook vrij ruim geleefd, uiteraard wel verbleven in hostels, meegelift met andere reizigers om de benzinekosten te delen, (welke aanmerkelijk lager waren dan ze nu zijn).

Een beetje realistische schatting is dat je ongeveer 50 AU$ per dag kwijt zal zijn, als je tijdelijk gaat werken zelfs minder, omdat je dan alleen accomodatiekosten en eten hoeft te betalen, (en ook nog eens geld verdiend), meer als je aan het reizen bent, en bijvoorbeeld tickets voor vervoer aanschaft, maar gemiddeld zal je dan op 50 AU$ uitkomen. (Let op, het vliegticket van en naar Amsterdam niet meegerekend).

Tip, probeer een maatschappij te vinden die het wijzigen van tickets toestaat, tegen geen of geringe vergoeding, goede optie daarbij is China Airlines (meestal gratis, afhankelijk van het ticket) of Singapore Airlines (geringe vergoeding), zodat je altijd naar huis kunt zonder veel problemen.
Ten eerste, bedankt voor je antwoord.
Maar is het niet zo dat ik om 6 maanden in Australië te zitten 4 maanden daarvan moet werken. De mogelijkheid voor mij (ons) om dit te doen is om ergens 6 maanden tussen sept 2008 - augustus-2009 erheen te gaan. Hierna zal er voor mij geen mogelijkheid meer zijn. Het liefste wil ik natuurlijk zo snel mogelijk gaan.
Iemand enig idee wat voor werk goed te doen is en hoeveel je ervoor betaald krijgt. Dit om zo te kijken of ik niet 24/7 aan het werk ben om maar rond te komen. Ik wil natuurlijk ook wel een beetje genieten daar .

Totaal andere vraag, mensen die ervaring hebben met het huren van campers daar? Vanaf 18/19?
pi_56215321
quote:
Op maandag 21 januari 2008 10:19 schreef Ripley het volgende:

[..]

Neuh, dat was vorig jaar. Vond toevallig onlangs de bon nog
Ok, ik ging naar Melbourne ipv Sydney maar wat een verschil.. en toch ben ik niet afgezet maar heb jij dus een mooie deal kunnen slaan
  dinsdag 22 januari 2008 @ 19:22:45 #89
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_56231665
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 00:36 schreef Bevestigingsmail het volgende:

[..]

Ten eerste, bedankt voor je antwoord.
Maar is het niet zo dat ik om 6 maanden in Australië te zitten 4 maanden daarvan moet werken. De mogelijkheid voor mij (ons) om dit te doen is om ergens 6 maanden tussen sept 2008 - augustus-2009 erheen te gaan. Hierna zal er voor mij geen mogelijkheid meer zijn. Het liefste wil ik natuurlijk zo snel mogelijk gaan.
Iemand enig idee wat voor werk goed te doen is en hoeveel je ervoor betaald krijgt. Dit om zo te kijken of ik niet 24/7 aan het werk ben om maar rond te komen. Ik wil natuurlijk ook wel een beetje genieten daar .

Totaal andere vraag, mensen die ervaring hebben met het huren van campers daar? Vanaf 18/19?
Je hoeft in Australië niet te werken, ook niet als je op een Working Holiday visum (WHV) daar zit, je kunt ook gewoon alleen maar rondreizen en het WHV gebruiken om maximaal een jaar zonder in en uitreizen in Australië te verblijven. (Anders mag je maar maximaal 3 maanden, en moet je eerst weer buiten Australië gaan (bijvoorbeeld naar Nieuw Zeeland en wederom Australië binnenkomen om 3 maanden te kunnen verblijven).

Ik had toendertijd een fijne werkgever in Nederland, en mijn reismaatje kon pas 5 maanden later weg, zodat ik in NL flink van tevoren gewerkt heb. (En als je thuis woont gaat sparen hard).
Ik weet niet hoe je gebouwd bent, maar in fruitplukken is best wat te verdienen als je een beetje hard kunt werken omdat je vaak op basis van kilo's, stuks wordt uitbetaald, in plaats van per uur.

Wat je ook kunt doen, naast het kopen van een oude auto, is het relocaten van campers, hier worden vaak backpackers voor ingezet, en kost 1 au$ per dag, en je moet dan binnen zoveel tijd van A naar B rijden. De benzinekosten zijn dan wel voor jouw eigen rekening. Of ze dat ook toestaan voor iemand van 18/19 weet ik niet, ik ben namelijk alleen maar bijrijder geweest.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_56270320
Is het logisch om nu al de vliegticket van Adelaide naar Sydney te boeken of kan ik dat beter gewoon daar doen.
  zondag 27 januari 2008 @ 11:50:30 #91
26118 paparia
Zit ook in een complot.....
pi_56336451
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 00:36 schreef Bevestigingsmail het volgende:

Bij de meeste verhuurmaatschappijen zal je voor auto's/campers huren bot vangen.
De standaard verhuurleeftijd bedraagt namelijk >25 jaar

Afhankelijk van hoe lang je wil huren is het misschien voordeliger om een camper aan te schaffen en weer te verkopen.
pi_56399368
quote:
Op zondag 27 januari 2008 11:50 schreef paparia het volgende:

[..]

Bij de meeste verhuurmaatschappijen zal je voor auto's/campers huren bot vangen.

Afhankelijk van hoe lang je wil huren is het misschien voordeliger om een camper aan te schaffen en weer te verkopen.
Is de camper wel te verzekeren dan op 19 jarige leeftijd, als hij gekocht is?
pi_56416298
quote:

[..]

Wij waren respectievelijk 21 en 22 en hebben gewoon een wicked van gehuurd. Gewoon even op hun website kijken. http://www.wickedcampers.com.au/
  donderdag 31 januari 2008 @ 20:29:00 #94
1238 SlamD
That's all Folks!
pi_56442222
Vik
quote:

[..]

Volgens mij is het vanaf 21 jaar mogelijk, alleen betaal je dan wel een flink hogere prijs vanwege de duurdere verzekering.
  zondag 3 februari 2008 @ 01:30:59 #95
79638 Davidboaz
I want more.
pi_56493046
tvp.
Vertrek in juni voor 3 maanden (als alles ok gaat).
How could it hurt you when it looks so good...
  zondag 3 februari 2008 @ 17:24:14 #96
73888 DIA
die ja .....
pi_56503762
Ik wil online (http://www.immi.gov.au/visitors/index.htm) een Working Holiday Visa voor Australie aanvragen, heeft iemand enig idee hoeveel tijd de procedure kost>? dus over hoelang je hem hebt na aanvraag?
pi_56517660
quote:
Op zondag 3 februari 2008 17:24 schreef DIA het volgende:
Ik wil online (http://www.immi.gov.au/visitors/index.htm) een Working Holiday Visa voor Australie aanvragen, heeft iemand enig idee hoeveel tijd de procedure kost>? dus over hoelang je hem hebt na aanvraag?
Chcck dit?
pi_56520379
quote:
Op donderdag 24 januari 2008 10:45 schreef lunko1979 het volgende:
Kun je beter daar doen, of nog beter vooraf via internet. Prijsvechters zijn daar ook aan de orde van de dag. Wat je ook doet, niet via het reisbureau boeken = duur....
Bloed, zweet en tranen!
pi_56535627
Even een tip: Kijk ook eens of je (al dan niet met een tour) een tocht van Darwin naar Bromme kunt doen, kwa landschap het mooiste en indrukwekkendste stuk van Australië.
pi_56541651
quote:
Op maandag 4 februari 2008 22:02 schreef Chili het volgende:
Even een tip: Kijk ook eens of je (al dan niet met een tour) een tocht van Darwin naar Bromme kunt doen, kwa landschap het mooiste en indrukwekkendste stuk van Australië.
Waar ligt Bromme?
Google maps kent het niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')