Niet helemaal waar (voor mij dan).quote:Op zondag 3 augustus 2008 21:47 schreef tomzwom het volgende:
1 jaar lang reisverzekering incl medische kosten: 550 euro
1 jaar lang ziektenkostenpremie > 1000 euro
toch wel rendabel om me in Nederland uit te schrijven dacht ik zo.
Bij mij hetzelfde, 31 december heb ik een meet met wat vrienden van me die ook door Aus trekken. We reizen wel apart, samen reizen is me door meerdere mensen afgeraden.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 09:42 schreef lunko1979 het volgende:
Same here, ik ga 4 maanden kom 11 december aan in Melbourne en heb dan +/- 4 maanden om in Cairnes te komen. Vanaf Cairnes nog een binnenlandse vlucht terug naar Sydney, verder geen planning behalve dat ik 31 december in Sydney wil zijn.
Waarom wordt dat afgeraden dan?quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 11:08 schreef Sok41 het volgende:
[..]
Bij mij hetzelfde, 31 december heb ik een meet met wat vrienden van me die ook door Aus trekken. We reizen wel apart, samen reizen is me door meerdere mensen afgeraden.
Omdat je je meer opensteld voor andere contacten als je alleen bent en bovendien... nog wat dingen.quote:
quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 15:11 schreef Smeich het volgende:
Zoveel Nederlanders die hier alleen met elkaar optrekken... wlagh
Het is Cairns.....quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 09:42 schreef lunko1979 het volgende:
Same here, ik ga 4 maanden kom 11 december aan in Melbourne en heb dan +/- 4 maanden om in Cairnes te komen. Vanaf Cairnes nog een binnenlandse vlucht terug naar Sydney, verder geen planning behalve dat ik 31 december in Sydney wil zijn.
Lukt prima als je op de Strezelcki Track, Birdsville Track, Tanami Desert, Cape York en in de Kimberleys rondtrekt verder kwam ik regelmatig Nederlanders tegen...quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 20:38 schreef appelsientje het volgende:
Idd echt onzin om bewust geen Nederlanders te ontmoeten...
Ik keek wel wie er op mijn pad kwamen, toevallig waren dat wel erg weinig Nederlanders, maar goed. Ik ben wel met een groep vanuit schiphol vertrokken, was gewoon erg gezellig de eerste week en daarna ging iedereen z'n eigen weg... wel grappig als je elkaar dat ergens toevallig tegen het lijf loopt
Ja de verzekering, als je hier een auto huurt (vanuit Nederland een auto via internet/of reisburo), betaal je daar nog je verzekering, welke een aanzienlijk bedrag is... Dus verdiep je ook hier even in..quote:Op woensdag 6 augustus 2008 11:14 schreef dikkekaas het volgende:
Ik vertrek begin november met een vriend naar Australië en ben me ook overal al flink in aan het verdiepen, meer enthousiaste mensen hier zie ik al welIk blijf er 6 maanden, en we zijn van plan voor een maand of 2 een auto te huren. Ik heb echter al wel gezien dat je hier vaak 21+ voor moet zijn, maar ik ben 19. Iemand onder de 21 ervaring met het huren van een auto?
Ik heb al gezien dat de kosten op zich niet zo heel hoog zijn, of zitten er nog gekke addertjes onder het gras?
Ben je er al eens geweest? Misschien zou je dat eens moeten doenquote:Op zondag 31 augustus 2008 12:35 schreef F04 het volgende:
De één emigreert er naar, de andere loopt er stage voor school, en de ander gaat er op vakantie. Ik vraag me af wat Nederlanders toch eigenlijk met Australie hebben. Waarom helemaal naar de andere kant van de wereld terwijl het wellicht ook dichterbij kan?
Ik ben jaloers!quote:Op woensdag 17 september 2008 09:35 schreef Bluezz het volgende:
It's D-Day mensen, ready for take off![]()
Eigen dekens zijn vaak verboden ivm Bedbugs.. die worden dan vaak in eigen dekens/slaapzakken meegenomen van hostel naar hostel..quote:Op zondag 21 september 2008 20:13 schreef Eva4Evah het volgende:
Ik heb ook nog een vraag. Ik hoorde dat je in veel hostels niet in je eigen slaapzak mag slapen. Om die reden ben ik van plan om ipv een slaapzak een fleecedeken mee te nemen. Mag je dan wel met je eigen deken slapen, zodat je geen dekens hoeft te huren?
En btw, is dit een slim plan?
Noem het dan eigen slaapgerei. Gaat erom dat je niet stof waar je normaal ook in slaapt daar gebruikt.quote:Op maandag 22 september 2008 12:21 schreef Eva4Evah het volgende:
Dus ik kan beter een eigen slaapzak meenemen dan een deken?
quote:Op zondag 28 september 2008 14:24 schreef Eva4Evah het volgende:
Wat SlamD zegtKijk anders even hier: http://www.aroundtheglobe(...)tie/australie/6/111/
Bedankt voor jullie antwoorden, ik ben er uit. Nog één vraag over een visum; hoe zit het met de geldigheid? Kan/moet ik er nu al één aanvragen voor mijn vertrek van 11 januari 2009? Gaat een visum pas 'in' op het moment dat je het land binnenkomt?quote:Op zondag 28 september 2008 14:17 schreef SlamD het volgende:
Zover ik weet kan je in principe maar 1 keer de WHV aanvragen. Verlenging met een extra jaar is wel mogelijk als je minimaal 3 maanden bepaalde seizoensarbeid hebt verricht (fruit plukken e.d.).
Je kunt er nu al een aanvragen inderdaad. Als je hem hebt, moet je binnen een jaar in Australie zitten, dus als je in januari gaat lukt dat prima. En het visum gaat pas in als je Australie binnenstapt, inderdaad. Zie ook http://www.aroundtheglobe(...)tie/australie/6/111/quote:Op maandag 29 september 2008 14:26 schreef Zouter het volgende:
[..]
[..]
Bedankt voor jullie antwoorden, ik ben er uit. Nog één vraag over een visum; hoe zit het met de geldigheid? Kan/moet ik er nu al één aanvragen voor mijn vertrek van 11 januari 2009? Gaat een visum pas 'in' op het moment dat je het land binnenkomt?
Ik heb het een maand (of 2?) geleden gedaan, toen ging het prima zonder snorkel. Als je nog voor de regen begint gaat kan het dus makkelijk. We hebben zelfs geen zeiltje nodig gehad om voor de radiator te spannen.quote:Op maandag 29 september 2008 03:01 schreef Soohr het volgende:
Zo,
We zijn net vanuit Broome naar Cairns gereden,
Het was even heet bij de Bungle Bungles, even over de 40 graden,
maar hier aan de kust is het weer beter vertoeven.
Al die hostels zijn nog best prijzig,
gelukkig heb ik een auto waarin ik kan slapen,
al werd het in de buurt van Darwin dermate warm dat we ook maar een tentje hebben gekocht, alleen binnentent, dus dat slaapt prima,
je wordt alleen nogal vroeg wakker door de vogels.
Vooral een groep papagaaien kan erg luidruchtig zijn.
Is er toevallig net iemand naar Cape York gereden?
kan ik zonder snorkel door alle creeks en rivers rijden?
Ik heb een landcruiser uit '85,quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 10:10 schreef 44pje het volgende:
[..]
Ik heb het een maand (of 2?) geleden gedaan, toen ging het prima zonder snorkel. Als je nog voor de regen begint gaat kan het dus makkelijk. We hebben zelfs geen zeiltje nodig gehad om voor de radiator te spannen.
Wel eerst alle creeks lopen voordat je rijdt natuurlijk. Wat voor auto heb je?
Zekers leuk om de blog te bekijken. Zeker als ik bedenk dat ik dezelfde tijd in OZ heb gezeten en op sommige dagen volgens mij in dezelfde plaatsquote:Op vrijdag 10 oktober 2008 17:18 schreef Bluezz het volgende:
Lees onze blog voor foto's en korte verslagen, wij hebben een GEWELDIGE vakantie gehad!!
Met ons schema was het wat nogal doorpezen soms, in 3 weken bijna 4000 km gereden![]()
Maar het wasen
De locals zijn schatten, iedereen heeft gewoon nog ouderwets geduld, als is het druk, degenen die gaan, maak je echt nergens druk over, koop een retourticket voor je vlucht en vogel alles uit in een grote plaats.
Alles is voorhanden, te koop en te boeken.
No worries!!
leuk leuk leuk!! ben vandaag internationaal rijbewijs wezen halen en vast een goed on the road boek. maar jouw post is wel een geruststelling, wij hebben ook 25 dagen om van sydney naar cairns te komen met een campertje maar dat is te doen dus?quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 17:18 schreef Bluezz het volgende:
Lees onze blog voor foto's en korte verslagen, wij hebben een GEWELDIGE vakantie gehad!!
Met ons schema was het wat nogal doorpezen soms, in 3 weken bijna 4000 km gereden![]()
Maar het wasen
De locals zijn schatten, iedereen heeft gewoon nog ouderwets geduld, als is het druk, degenen die gaan, maak je echt nergens druk over, koop een retourticket voor je vlucht en vogel alles uit in een grote plaats.
Alles is voorhanden, te koop en te boeken.
No worries!!
Maakt niks uit, je zal in het vliegtuig genoeg tijd hebben om al je slaap in te halenquote:Op zondag 19 oktober 2008 17:45 schreef Eva4Evah het volgende:
A.s. Dinsdag vertrek ik voor 8 maanden naar Australie!Ik vind het heeeel spannend!! Vannacht heel slecht geslapen haha, zal de komende 2 nachten niet veel beter worden, poeee! Maar het wordt denk ik echt HEEL tof!!
ANZ?quote:Op zondag 19 oktober 2008 16:01 schreef KamikazeKoe het volgende:
Nog 6 weken te gaan
Heeft iemand ervaring met een goeie bank voor zowel Australie als Nieuw Zeeland?
Het liefst wil ik nu al een rekening openen daar zodat ik wat geld kan storten (huiden AUD koers is erg gunstig). Tips?
Haha heel nice. Ik zou wel met je willen ruilen, maar ik ga ook al over drie weken, schiet op.quote:Op zondag 19 oktober 2008 17:45 schreef Eva4Evah het volgende:
A.s. Dinsdag vertrek ik voor 8 maanden naar Australie!Ik vind het heeeel spannend!! Vannacht heel slecht geslapen haha, zal de komende 2 nachten niet veel beter worden, poeee! Maar het wordt denk ik echt HEEL tof!!
* lost95 is jaloers. Ben net weer terug, nu maar weer wachten tot 2010 voor mijn volgende vakantie Down Under. Altijd makkelijk als je er een broer hebt wonenquote:Op maandag 20 oktober 2008 19:26 schreef Eva4Evah het volgende:
OOOOH ik vind het zo spannend!!!Sorry ik ben echt helemaal hyper nu, morgenavond om kwart voor 9 vlieg ik, aaaaah!!!
![]()
En jaaa ik hou een blog bij: http://evarood.waarbenjij.nu! Staat nu alleen nog niet zoveel op, dat komt van de week wel!!![]()
Waarom Wicked? Hoor d'r niet veel positiefs over.quote:
Goedkoop, en een deukje extra maakt niet uit.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 09:47 schreef someyahoo het volgende:
[..]
Waarom Wicked? Hoor d'r niet veel positiefs over.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |