abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55741595
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 11:20 schreef Dynia het volgende:
Tja, Ik zou het graag allemaal zelf willen doen, maar ik wil niet het risico lopen dat we bv geen slaapplaats hebben met mijn dochtertje van 2. Daarom eigenlijk de gedachte om het georganiseerd te doen. Ik weet ook wel dat het veel goedkoper is om zelf te doen...:)
Maar dat risico is toch niet zo groot? En zeker als je het ter plekke een paar dagen van te voren regelt. Dan heb je ook wat meer vrijheid lijkt me. Ik heb nu in verschillende landen op de bonnefooi gereisd en ik heb nog nooit op straat hoeven slapen of hoeven uitwijken naar vreselijk dure hotels Maar iedereen moet het op zijn eigen manier doen natuurlijk.
Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
pi_55742448
Je wil een kind van 2 meenemen naar Australië ? Mja je kan der natuurlijk niet thuis laten ofzo .
Bah !
pi_55742502
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 12:05 schreef viezerdt het volgende:
Mja je kan der natuurlijk niet thuis laten ofzo .
Oh jawel hoor.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_55742727
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 11:20 schreef Dynia het volgende:
Tja, Ik zou het graag allemaal zelf willen doen, maar ik wil niet het risico lopen dat we bv geen slaapplaats hebben met mijn dochtertje van 2. Daarom eigenlijk de gedachte om het georganiseerd te doen. Ik weet ook wel dat het veel goedkoper is om zelf te doen...:)

Of ik zou alles zelf al van te voren moeten regelen, inclusief alle slaapplaatsen onderweg...
Waarom boek je niet gewoon de vliegtickets, 3 hotelovernachtingen (2 voor als je aankomt, 1 voor als je weer weggaat) en een camper voor 4 weken via het reisbureau? Kun je aankomen op Sydney, 2 dagen bijkomen in de stad en vervolgens met de camper de oostkust rondtrekken. Heb je altijd een slaapplaats en je kunt overal op de campgrounds staan. Vervolgens lever je de camper in in Cairns en vlieg je terug naar Sydney, heb je nog 1 hotelovernachting voordat je weer teruggaat. Heb je zekerheid, en je bent veel goedkoper uit dan alles georganiseerd boeken.

(of je moet 4 weken van hot naar her willen vliegen, maar daar heb je gewoonweg te weinig tijd voor)
Bloed, zweet en tranen!
pi_55743172
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 21:02 schreef merry77 het volgende:
geen historie??

20 000 jaren lang beschaving van de Aboriginals noem jij geen historie?
Er zijn rotstekeningen en veel mondelinge overdracht. Dat het niet zo zochtbaar is is wat anders.

Okay zonder gekheid, natuur is heel erg mooi (Blue mountains, the reef, Grampians, Flinders ranges, Glass house mountains). Alleen daarom al de moeite waard om te gaan.
[..]
Vindt de Aboriginals niet echt interessant..... maar de natuur lijkt me super.
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_55743310
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 12:39 schreef Burakius het volgende:

[..]

Vindt de Aboriginals niet echt interessant..... maar de natuur lijkt me super.
de aboriginals zijn ook niet zo interessant meer , als je der 1 wil zien moet je naar het eerste beste café lopen en daar ligt er vast wel één ergens in een hoekje.

triest maar waar..
Bah !
pi_55743357
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 12:05 schreef viezerdt het volgende:
Je wil een kind van 2 meenemen naar Australië ? Mja je kan der natuurlijk niet thuis laten ofzo .
En waarom niet? Ze heeft Rusland ook gewoon overleefd hoor.....
pi_55743378
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 12:19 schreef AtDaMotDaMotDa het volgende:

[..]

Waarom boek je niet gewoon de vliegtickets, 3 hotelovernachtingen (2 voor als je aankomt, 1 voor als je weer weggaat) en een camper voor 4 weken via het reisbureau? Kun je aankomen op Sydney, 2 dagen bijkomen in de stad en vervolgens met de camper de oostkust rondtrekken. Heb je altijd een slaapplaats en je kunt overal op de campgrounds staan. Vervolgens lever je de camper in in Cairns en vlieg je terug naar Sydney, heb je nog 1 hotelovernachting voordat je weer teruggaat. Heb je zekerheid, en je bent veel goedkoper uit dan alles georganiseerd boeken.

(of je moet 4 weken van hot naar her willen vliegen, maar daar heb je gewoonweg te weinig tijd voor)
Dat klinkt inderdaad ook wel leuk, met de camper langs de oostkust...:D
pi_55745682
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 10:57 schreef Dynia het volgende:
Heeft iemand wel eens zo'n complete georganiseerde reis gemaakt? Ik ben er zelf al eens geweest(OS sydney 2000) , en vond het echt geweldig, nu wil ik er graag eens met vrouw en kind heen ergens in september, maar dan lijkt het me beter om iets georganiseerd te doen. Kost wel wat, maar dan heb je ook wat. meestal zijn dat reizen van 28 dagen of iets dergelijks. Iemand tips of ervaring met zulke reizen?

Deze lijkt me wel wat:

http://www.australieonline.nl/krokkoraaleilanden.htm

Edit: Ik zie dat in deze prijs nog niet eens de tickets ernaartoe en terug zitten...
Wij hebben ook voor dit jaar geboekt bij Australie-online. Onze wensen aangegeven en zij hebben een reis voor ons gemaakt. Afgelopen jaar ook gedaan naar Thailand, was heel goed geregeld.
Life is what happens to you when you're busy making other plans
pi_55746028
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 12:46 schreef viezerdt het volgende:

[..]

de aboriginals zijn ook niet zo interessant meer , als je der 1 wil zien moet je naar het eerste beste café lopen en daar ligt er vast wel één ergens in een hoekje.

triest maar waar..
Vindt niet echt dat ze nou noemenswaardig zijn. Wat hebben ze nou gedaan behalve ... niets doen. Beetje op het eiland klote thats it.
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
  donderdag 3 januari 2008 @ 14:50:30 #36
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_55746043
Wanneer ging ik ook weer terug ?
To deny our impulses would deny the very thing that make us human.
  donderdag 3 januari 2008 @ 14:57:00 #37
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_55746170
Ik zie trouwens dat Google ook nieuwe kaarten heeft van Tasmanië
Kan ik nu tenminste zie waar ik heb geWOOFed (hoe je dat ook schrijft als werkwoord )
pi_55749376
Wij ook bij Australieonline, (na offertes van 6 anderen) en hebben een aktieve mailwisseling met ze.

Echt heel leuk.

Alle losse componenten kan je gewoon aanpassen aan je eigen wensen en dan krijg je weer een nieuw voorstel.. nu druppelen de al geboekte overnachtingen binnen en kunnen we lekker voorgenieten van de plaatjes op die site
pi_55753565
13 mei is het zover.. nou ja, bijna .. want dan vlieg ik naar Hong Kong. De 16e vanaf daar naar Sydney
Heb een beetje een globale planning gemaakt en wil zo rond juli/aug in Cairns zijn, aug/sep ergens via Darwin naar Alice en daarna via de west kust afzakken naar Perth (oktober).
Dan zo rond november/december in Melbourne en dan oud en nieuw in Sydney. Na oud en nieuw op het vliegtuig naar Christchurch en na zo'n 6 of 8 weken terug vanaf Auckland om vervolgens zo rond februari/maart naar Tasmania te gaan
Daar een tijdje kijken en dan rustig chillend vanaf Sydney ergens rond april/mei weer terug naar Amsterdam....

owja, tevens TVP natuurlijk
pi_55754063
Klinkt goed zeg
Een jaar dus, backpackend neem ik aan?
pi_55755320
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 20:31 schreef Bluezz het volgende:
Klinkt goed zeg
Een jaar dus, backpackend neem ik aan?
Yep, ik wil in of rond Sydney een auto op de kop tikken.. waar ook in te slapen valt. Dan zegt iedereen natuurlijk Holden of Ford, maar wil eigenlijk wel erg graag een Landcruiser vinden, Japanse degelijkheid en makkelijk om nog eens iets meer te kunnen bekijken
pi_55755494
Ik heb al ergens gelezen over speciale plekken waar je auto's kunt kopen en verkopen, nee ik bedoel geen garages maar bij hostels of zo.
Als ik het weer tegenkom bij het inlezen zet ik wel een linkje.
pi_55760475
Als je zeeen van bloemenvelden in WA wil zien moet je proberen zo rond half sept net zuidelijk van Monki Mia te zitten. Dus eind sep rond Perth. Dan zijn de everlastings (en andere bloemen) het mooist.
Voor de rest goede planning.
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 20:11 schreef wh-vanderpost het volgende:
13 mei is het zover.. nou ja, bijna .. want dan vlieg ik naar Hong Kong. De 16e vanaf daar naar Sydney
Heb een beetje een globale planning gemaakt en wil zo rond juli/aug in Cairns zijn, aug/sep ergens via Darwin naar Alice en daarna via de west kust afzakken naar Perth (oktober).
Dan zo rond november/december in Melbourne en dan oud en nieuw in Sydney. Na oud en nieuw op het vliegtuig naar Christchurch en na zo'n 6 of 8 weken terug vanaf Auckland om vervolgens zo rond februari/maart naar Tasmania te gaan
Daar een tijdje kijken en dan rustig chillend vanaf Sydney ergens rond april/mei weer terug naar Amsterdam....

In a world without fences, who needs Windows and Gates!
pi_55764760
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 20:11 schreef wh-vanderpost het volgende:

dan kunnen we onderweg zwaaien,
ik ga naar alle waarschijnlijkheid ongeveer die route doen, maar dan precies andersom
pi_55768761
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 21:30 schreef Bluezz het volgende:
Die onderste foto is weird Jaguarized
Als ik naar beneden scroll, lijkt ie wel te vergroten of zoiets.

Waarom moeten er trouwens moskeeën zijn Burakius?
Ja het is zo'n scrollfoto van binnen in het Opera House. Daar mocht je dan wel fotograferen maar binnen in de zalen niet. Uiteraard wel gedaan.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  vrijdag 4 januari 2008 @ 12:36:56 #46
6724 Ripley
Smikeslut.
pi_55768933
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 12:29 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Ja het is zo'n scrollfoto van binnen in het Opera House. Daar mocht je dan wel fotograferen maar binnen in de zalen niet. Uiteraard wel gedaan.
Ik ben gratis binnen de achterdeur naar binnengelopen daar
Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
  vrijdag 4 januari 2008 @ 12:46:03 #47
179752 TheChemeng
['æbsin&#;] Ikea boy
pi_55769172
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 14:49 schreef Burakius het volgende:
Vindt niet echt dat ze nou noemenswaardig zijn. Wat hebben ze nou gedaan behalve ... niets doen. Beetje op het eiland klote thats it.
Het komt uiteindelijk gewoon allemaal neer op evolutie. De manier waarop de Aboriginals leefde was blijkbaar de natuurlijk meest efficiënte manier. Mijn partner is verpleegkundige hier en ik heb een paar verslagen voor haar geschreven over de Aboriginal leefwijze (het is niet verkeerd hoor). Ze hadden het in ieder geval beter voor elkaar dan dat wij het 4000 jaar geleden hadden.
The Dutch are bastards and the French ten times worse.
Quod nihil sit tam infirmum aut instabile quam fama potentiae non sua vi nixa
pi_55785495
tvp
en mag ik even concluderend zeggen dat oud en nieuw in Sydney (bij Mrs Macquaries Point) eecht helemaal geweldig was! 13 uur lopen wachten daar maar wat een leuke sfeer! Ik mocht ook niet klagen met de plek waar ik zat trouwens
  zondag 6 januari 2008 @ 07:55:52 #49
42636 TheSeeker_NL
Damn fine coffee
pi_55817670
Hallo even een vraagje m.b.t visum.

Ik ben momenteel in Maleisie en verwacht over 3 maanden aan te komen in Australie. Het lijkt mij misschien verstandig om het visum in Kuala Lumpur alvast te regelen maar ik weet niet precies welk visum ik kan nemen.

Ik heb vernomen dat die Holiday-Working visum 1 jaar lang geldig is en rond de 120 euro kost. Aangezien ik maar 1-2 maanden wil reizen door Oz en waarschijnlijk niet wil werken zou ik veel liever voor de tourist visum gaan. Is dit mogelijk voor mij? Of moet ik perse mijn Working holiday Visum nemen? Is het daarnaast mogelijk om in Australie terplekke nog een werkvisum aan te vragen mocht ik toch in geldnood komen?

Working Holiday Visum
quote:
Working Holiday visum
Australië heeft met Nederland een ‘Working Holiday Agreement’. Dit betekent dat jongeren de mogelijkheid hebben om een jaar lang te reizen én te werken in Australië. Als je dat wilt, moet je een Working Holiday visum aanvragen. Is absoluut nodig als je legaal aan de slag wilt. Bovendien kunnen ‘ze’ er naar vragen bij bijvoorbeeld uitzendbureaus. Aanvragen dus. Dit zijn de voorwaarden waar je aan moet voldoen:
Je moet in ieder geval 18 jaar of ouder zijn maar nog geen 31.
Je moet de Nederlandse of Belgische nationaliteit hebben.
Je paspoort moet geldig zijn voor de duur van je reis.
Je moet over ¤ 3200 aan reisgeld beschikken.
Voor het visum geldt:
Je hebt na goedkeuring een jaar de tijd om te vertrekken.
Het visum is precies een jaar geldig.
Je mag legaal werken in Australië; maar nooit langer dan zes maanden voor dezelfde werkgever.
Je mag maximaal drie maanden studeren.
Het visum kost AU$ 180 (ongeveer ¤ 120).
Toeristenvisum
quote:
Toeristenvisum
Ben je ouder dan 30 jaar of heb je je Working Holiday Visa al gebruikt, geen paniek, je bent nog steeds welkom in Australië. In dat geval kun je een toeristenvisum aanvragen. De naam zegt het al: met dit visum ben je toerist en mag je geen werk verrichten. Maar je kunt via de ambassade in Berlijn een uitzondering aanvragen voor vrijwilligerswerk. Kijk voor meer informatie over de voorwaarden van dit visum op de site van de Australische immigratiedient.

Je kunt een toeristenvisum voor 3 maanden via internet aanvragen via de ETA site . Kies voor de optie ETA (Electronic Travel Authority). Het toeristenvisum kost momenteel AU$ 20. Je kunt in Australië het visum helaas niet meer elektronisch verlengen. Je kunt nog wel, uiterlijk 2 weken voor je ETA afloopt, een ander visum aanvragen. Wanneer je je vliegticket bij ons boekt, is het toeristenvisum gratis. Dat scheelt weer.

Het is ook mogelijk om een toeristenvisum voor 6 tot 12 maanden aan te vragen. Dit visum is onder andere mogelijk voor Nederland en België. Het visum kost AU$ 70 en kun je on-line aanvragen. Meer over het visum kun je vinden op de site van de Australische immigratiedienst.
Informatie hierover of handige links zijn heel welkom zijn!
Thanks,

TS
  zondag 6 januari 2008 @ 08:57:32 #50
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_55817797
quote:
Op zondag 6 januari 2008 07:55 schreef TheSeeker_NL het volgende:
Hallo even een vraagje m.b.t visum.

Ik ben momenteel in Maleisie en verwacht over 3 maanden aan te komen in Australie. Het lijkt mij misschien verstandig om het visum in Kuala Lumpur alvast te regelen maar ik weet niet precies welk visum ik kan nemen.

Ik heb vernomen dat die Holiday-Working visum 1 jaar lang geldig is en rond de 120 euro kost. Aangezien ik maar 1-2 maanden wil reizen door Oz en waarschijnlijk niet wil werken zou ik veel liever voor de tourist visum gaan. Is dit mogelijk voor mij? Of moet ik perse mijn Working holiday Visum nemen? Is het daarnaast mogelijk om in Australie terplekke nog een werkvisum aan te vragen mocht ik toch in geldnood komen?

Working Holiday Visum
[..]

Toeristenvisum
[..]

Informatie hierover of handige links zijn heel welkom zijn!
Thanks,

TS

Als je er maar 2 maanden blijft... hoef je echt geen working visum te hebben
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')