Ik ben er te spreken over Cathay pacific ariway's Alles was goed verzorgt en als je 2 dagen ofzo over hebt.. zou ik toch ff Hong Kong in duiken... kan je tenmimste zeggen dat je er geweest bentquote:Op vrijdag 30 maart 2007 00:59 schreef Stinger__ het volgende:
Zoals het nu staat (school moet m'n scriptie nog ff goedkeuren) ga ik waarschijnlijk rond 7 april richting Australië.
Voor een maandje of 2 denk ik, hangt eigenlijk een beetje van m'n bankrekening af.
Zal es kijken of ik een open ticket kan regelen voor de terugreis.
Ik ga uit van in ieder geval 5 weken. Gewoon als vakantie, beetje rondreizen, een vriend opzoeken die er al 4 maand zit..
Ik weet alleen nog niet hoe ik daar ga komen, ja met een vliegtuig.. Maar met welke maatschappij enzo.
Welke is aan te raden, en waarom? Kosten is opzicht niet echt een heel groot probleem. Ik betaal liever iets meer voor een fatsoenlijke reis dan el cheapo een kut vlucht met 3x overstappen bijvoorbeeld.
Mijn doel is om zo snel mogelijk in Brisbane terecht te komen omdat daar die vriend van mij zit.
Waarschijnlijk zal ik dan via Sydney moeten vliegen.
Vanuit Brisbane, na een weekje ofzo, door naar Cairns. En vanaf daar zie ik 't wel :p
Heb de vorige topics een beetje doorgebladerd enn ben alsmaar enthousiaster geworden
Als iemand nog tips, advies, wat dan ook heeft. Ik ben u bij voorbaat dankbaar![]()
Oh ja, zijn er nog Fok!ers die rond die datum vertrekken of dan al in Sydney en/of Brisbane zitten?
ik vertrek begin augustus richting Australie. ik blijf er een jaar backpacken.quote:Op vrijdag 30 maart 2007 07:35 schreef appelsientje het volgende:
[..]
Ik ben er te spreken over Cathay pacific ariway's Alles was goed verzorgt en als je 2 dagen ofzo over hebt.. zou ik toch ff Hong Kong in duiken... kan je tenmimste zeggen dat je er geweest bent
Vooral niet in het commerciele district overnachten...is veel duurder. Je hebt in het centrum een aantal torens staan waar op elke verdieping wel een backpacker zit. Het zijn allemaal geen goede hostels, maar wel goedkoop.quote:Op vrijdag 30 maart 2007 18:02 schreef TornadoDK het volgende:
[..]
ik ga ook een paar dagen naar Hong Kong, kun je nog wat aanraden voor een goedkope overnachting?
1 2 3 4 | 10/04/2007 HONGKONG 23:30 11/04/2007 BRISBANE 10:05 05/06/2007 MELBOURNE 14:40 05/06/2007 HONGKONG 22:05 06/06/2007 HONGKONG 00:05 06/06/2007 AMSTERDAM 06:45 |
Ik heb de route die je beschrijft, de oostkust in 4 weken gedaan: een week Sydney (aanrader, leuke stad) en Blue Mountains, een week Byron Bay (omdat het er leuk was, om te leren surfen en omdat ik even moest wachten op mijn kersverse reisgenoot), via Brisbane naar Hervey Bay en Frasier Island (geweldig! niet overslaan!) en verder naar Airlie Beach om te zeilen langs de whitsundays en great barrier reef (mijn favoriete deel van de reisquote:Op vrijdag 30 maart 2007 00:59 schreef Stinger__ het volgende:
Zoals het nu staat (school moet m'n scriptie nog ff goedkeuren) ga ik waarschijnlijk rond 7 april richting Australië.
Voor een maandje of 2 denk ik, hangt eigenlijk een beetje van m'n bankrekening af.
Zal es kijken of ik een open ticket kan regelen voor de terugreis.
Ik ga uit van in ieder geval 5 weken. Gewoon als vakantie, beetje rondreizen, een vriend opzoeken die er al 4 maand zit..
Ik weet alleen nog niet hoe ik daar ga komen, ja met een vliegtuig.. Maar met welke maatschappij enzo.
Welke is aan te raden, en waarom? Kosten is opzicht niet echt een heel groot probleem. Ik betaal liever iets meer voor een fatsoenlijke reis dan el cheapo een kut vlucht met 3x overstappen bijvoorbeeld.
Mijn doel is om zo snel mogelijk in Brisbane terecht te komen omdat daar die vriend van mij zit.
Waarschijnlijk zal ik dan via Sydney moeten vliegen.
Vanuit Brisbane, na een weekje ofzo, door naar Cairns. En vanaf daar zie ik 't wel :p
Heb de vorige topics een beetje doorgebladerd enn ben alsmaar enthousiaster geworden
Als iemand nog tips, advies, wat dan ook heeft. Ik ben u bij voorbaat dankbaar![]()
Oh ja, zijn er nog Fok!ers die rond die datum vertrekken of dan al in Sydney en/of Brisbane zitten?
Klinkt heel gaaf! Ik wil ook zoiets gaan doen, alleen dan in 3 maanden.quote:Op dinsdag 3 april 2007 16:47 schreef Ripley het volgende:
[..]
Ik heb de route die je beschrijft, de oostkust in 4 weken gedaan: een week Sydney (aanrader, leuke stad) en Blue Mountains, een week Byron Bay (omdat het er leuk was, om te leren surfen en omdat ik even moest wachten op mijn kersverse reisgenoot), via Brisbane naar Hervey Bay en Frasier Island (geweldig! niet overslaan!) en verder naar Airlie Beach om te zeilen langs de whitsundays en great barrier reef (mijn favoriete deel van de reis) door naar Cairns. En toen weer een binnenlandse vlucht naar Sydney. Prima te doen
In jouw geval zou ik dus nog een weekje brisbane doen en misschien wat korter in sydney en byron bay blijven.
In sydney kan ik je als hostel de Wake Up aanraden: schoon, groot, prima uitvalspunt en makkelijk contact leggen in de Side BarVerder heb ik gereisd met de bus, dat is goed te doen al ben je wel gebroken na een nachtje in de bus. Je kan ook een Wicked Camper huren - cheap, erg leuk om te zien, lekker eigen vervoer en de mogelijkheid om er in te slapen en dus op campings te verblijven. Verder is er een hervey bay niks te doen dan wachten op je trip naar frasier island, zou daar dus niet te veel tijd plannen. Airlie beach is wel leuk. Ik heb zelf gekozen voor een week byron bay ipv surfer's paradise op advies van locals en was erg blij met die keuze toen ik surfer's paradise zag - veel hoogbouw en niet echt gezellig.
Het was inderdaad geweldigquote:Op dinsdag 3 april 2007 17:08 schreef Riro het volgende:
[..]
Klinkt heel gaaf! Ik wil ook zoiets gaan doen, alleen dan in 3 maanden.
Thx voor de info!quote:Op dinsdag 3 april 2007 16:47 schreef Ripley het volgende:
[..]
Dat gaan we inderdaad misschien doen (ik ga met m'n vriend). Ik heb familie wonen in de buurt van Melbourne dus daar gaan we ongeveer een maand heen.quote:Op dinsdag 3 april 2007 17:14 schreef Ripley het volgende:
[..]
Het was inderdaad geweldigAls je specifieke vragen hebt hoor ik het wel
En ik wou dat ik 3 maanden had gehad! ik zou in jouw geval in ieder geval nog even doortrekken na Cairns, bij Port Douglas schijnt het namelijk erg mooi te zijn. Helaas heb ik dat gemist.
Ticket van melbourne naar Sydney kost om en nabij de 100 Aus. dollar. Bus fare van Sydney naar Cairns zal uitkomen op ongeveer 240 dollar en je kan dan op en af stappen waar je wil, wel een dag van te voren bellen om te reserveren.quote:Op dinsdag 3 april 2007 18:20 schreef Riro het volgende:
[..]
Dat gaan we inderdaad misschien doen (ik ga met m'n vriend). Ik heb familie wonen in de buurt van Melbourne dus daar gaan we ongeveer een maand heen.Daarna dus langs de oostkust trekken. Hoeveel kost een binnenlandse vlucht terug naar Sydney/Melbourne ongeveer?
Ik vind het moeilijk om een idee te vormen hoeveel het allemaal gaat kosten. De eerste maand gaat dus niet veel kosten voor ons omdat we bij mijn familie zijn, maar hoeveel moet je ongeveer vanuit gaan voor 2 maanden trekken langs de kust? We nemen geen camper en zullen dus vooral in hostels gaan overnachten.
Volgens mij gaat ook geen enkele backpacker met een georganiseerde reis toch? Ik heb van te voren alleen mijn ticket geboekt iig en ben voor de rest op de bonnefooi er heen gegaanquote:Op dinsdag 3 april 2007 23:46 schreef Oksel het volgende:
Georganiseerde reizen zijn suf, en onnodig. Lekker met 20 NL'ers aankomen..
Ik en mijn vriendin hebben een vergelijkbare reis gedaan. Zie vorige post.quote:Op dinsdag 3 april 2007 18:20 schreef Riro het volgende:
[..]
Dat gaan we inderdaad misschien doen (ik ga met m'n vriend). Ik heb familie wonen in de buurt van Melbourne dus daar gaan we ongeveer een maand heen.Daarna dus langs de oostkust trekken. Hoeveel kost een binnenlandse vlucht terug naar Sydney/Melbourne ongeveer?
Ik vind het moeilijk om een idee te vormen hoeveel het allemaal gaat kosten. De eerste maand gaat dus niet veel kosten voor ons omdat we bij mijn familie zijn, maar hoeveel moet je ongeveer vanuit gaan voor 2 maanden trekken langs de kust? We nemen geen camper en zullen dus vooral in hostels gaan overnachten.
De volgende keer huur ik ook een camper, nu hadden we zelf een oude VW bus gekocht en je mist toch de luxe gemakken van een camper wel hoorquote:Op woensdag 4 april 2007 19:44 schreef NoXxa het volgende:
[..]
Ik en mijn vriendin hebben een vergelijkbare reis gedaan. Zie vorige post.
en www.mirteinaustralie.waarbenjij.nu
Tickets koste ons pp ongeveer 1500 euro. En daar hebben we ongeveer 3000 euro besteed. Daar zit de huur van ons hostel in Sydney in (duurste week van het jaar), de huur van een wicked camper, een lekke band, eten, drinken, tanken, uitjes (zeilen Whitsunday's, Frasier Island, Skydiven etc etc). en het hostel in Cairns. We hadden zaten met tanken, eten en drinken op ongeveer 50 euro per dag. Maar daar hadden we dan ook niet de kosten van het hostel bij, wel die van camping plaatsen.
Maar ik ben dan wel nieuwsgierig waarom jullie niet voor een camper kiezen, maar voor hostels.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |