abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 29 maart 2007 @ 18:43:47 #1
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_47801235
To deny our impulses would deny the very thing that make us human.
pi_47808238
Zeker een geweldig land en de mensen ook

Nog even over de stekkers, het was al gezegd, maar ik ben er ook vrij zeker van dat ik daar geen adapter nodig had.
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
pi_47816362
Zoals het nu staat (school moet m'n scriptie nog ff goedkeuren) ga ik waarschijnlijk rond 7 april richting Australië.
Voor een maandje of 2 denk ik, hangt eigenlijk een beetje van m'n bankrekening af.
Zal es kijken of ik een open ticket kan regelen voor de terugreis.
Ik ga uit van in ieder geval 5 weken. Gewoon als vakantie, beetje rondreizen, een vriend opzoeken die er al 4 maand zit..
Ik weet alleen nog niet hoe ik daar ga komen, ja met een vliegtuig.. Maar met welke maatschappij enzo.
Welke is aan te raden, en waarom? Kosten is opzicht niet echt een heel groot probleem. Ik betaal liever iets meer voor een fatsoenlijke reis dan el cheapo een kut vlucht met 3x overstappen bijvoorbeeld.
Mijn doel is om zo snel mogelijk in Brisbane terecht te komen omdat daar die vriend van mij zit.
Waarschijnlijk zal ik dan via Sydney moeten vliegen.
Vanuit Brisbane, na een weekje ofzo, door naar Cairns. En vanaf daar zie ik 't wel :p

Heb de vorige topics een beetje doorgebladerd enn ben alsmaar enthousiaster geworden
Als iemand nog tips, advies, wat dan ook heeft. Ik ben u bij voorbaat dankbaar

Oh ja, zijn er nog Fok!ers die rond die datum vertrekken of dan al in Sydney en/of Brisbane zitten?
  vrijdag 30 maart 2007 @ 01:02:39 #4
167723 sanni
Acima de seu
pi_47816456
Kan alles wat al gesegd is alleen maar onderschrijven. Australie is een geweldig mooi land als je
van lekker eten en de natuur houdt.
  vrijdag 30 maart 2007 @ 07:35:13 #5
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_47818907
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 00:59 schreef Stinger__ het volgende:
Zoals het nu staat (school moet m'n scriptie nog ff goedkeuren) ga ik waarschijnlijk rond 7 april richting Australië.
Voor een maandje of 2 denk ik, hangt eigenlijk een beetje van m'n bankrekening af.
Ik ga uit van in ieder geval 5 weken. Gewoon als vakantie, beetje rondreizen, een vriend opzoeken die er al 4 maand zit..
Ik weet alleen nog niet hoe ik daar ga komen, ja met een vliegtuig.. Maar met welke maatschappij enzo.
Welke is aan te raden, en waarom? Kosten is opzicht niet echt een heel groot probleem. Ik betaal liever iets meer voor een fatsoenlijke reis dan el cheapo een kut vlucht met 3x overstappen bijvoorbeeld.
Mijn doel is om zo snel mogelijk in Brisbane terecht te komen omdat daar die vriend van mij zit.
Vanuit Brisbane, na een weekje ofzo, door naar Cairns. En vanaf daar zie ik 't wel :p

Heb de vorige topics een beetje doorgebladerd enn ben alsmaar enthousiaster geworden

Oh ja, zijn er nog Fok!ers die rond die datum vertrekken of dan al in Sydney en/of Brisbane zitten?
Ik ben er te spreken over Cathay pacific ariway's Alles was goed verzorgt en als je 2 dagen ofzo over hebt.. zou ik toch ff Hong Kong in duiken... kan je tenmimste zeggen dat je er geweest bent
To deny our impulses would deny the very thing that make us human.
pi_47837954
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 07:35 schreef appelsientje het volgende:

[..]

Ik ben er te spreken over Cathay pacific ariway's Alles was goed verzorgt en als je 2 dagen ofzo over hebt.. zou ik toch ff Hong Kong in duiken... kan je tenmimste zeggen dat je er geweest bent
ik vertrek begin augustus richting Australie. ik blijf er een jaar backpacken.

ik ga ook een paar dagen naar Hong Kong, kun je nog wat aanraden voor een goedkope overnachting? Of andere dingen die ik zeker moet hebben gedaan of moet hebben gezien?
No bitch to me
pi_47848466
Australië. Been there, done that.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  zaterdag 31 maart 2007 @ 12:32:41 #8
174993 Bandit1823
ik Fok veilig anders niet
pi_47857398
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 18:02 schreef TornadoDK het volgende:

[..]
ik ga ook een paar dagen naar Hong Kong, kun je nog wat aanraden voor een goedkope overnachting?
Vooral niet in het commerciele district overnachten...is veel duurder. Je hebt in het centrum een aantal torens staan waar op elke verdieping wel een backpacker zit. Het zijn allemaal geen goede hostels, maar wel goedkoop.

Als je een paar dagen naar HongKong gaat...blijf vooral niet alleen in de stad zelf....kijk ook vooral erbuiten.
  maandag 2 april 2007 @ 16:49:37 #9
129759 poohy
gelegenheidsfokster
pi_47930129
MIjn ouders gaan begin volgend jaar naar Nieuw-Zeeland. Nu heb ik ze natuurlijk aangeraden om Oud & Nieuw in Sydney te vieren Zelf heb ik dat helaas nooit kunnen doen

Maar goed, zoals verwacht staan vrijwel alle overnachtingen al geblokt voor die data. Heeft iemand voor mij nog tips? Maken ze echt geen kans meer?

Heb zelf nog geen hotels benaderd, alleen even op websites gekeken voor beschikbaarheid. Wil pas voor ze gaan boeken als ze eind deze maand de tickets hebben gekocht..
pi_47954633
yoo fokkers,

ik zit nu in canberra, volgens velen de saaiste stad op aarde, maar het bevalt op zich wel. ik wil binnen enkele dagen naar melbourne rijden en het liefst via de snowy mountains (en eventueel queen eli. highway weer pakken). welke route raden jullie aan? en wat zijn de highlights onderweg? ik wil er max 1.5 week voor uittrekken en wil dan in melbourne zijn.

ik ben verder op zoek naar rallyraces, wanneer die gehouden worden. (http://www.rally.com.au/season07/calendar07) dit is de officiele race, helaas ben i kbij geen enkele in de buurt op het moment dat ze gehouden worden. maar ik kan me niet voorstellen dat er geen kleinere races gehouden worden. ik kan dit echter nergens vinden. iemand een idee?

en wat zijn andere grote evenementen die ik niet moet missen? heeft iemand een url ofzo?
pi_47961130
teeveepee
Bloed, zweet en tranen!
  dinsdag 3 april 2007 @ 15:54:27 #12
143949 Riro
A.F.C. AJAX
pi_47966736
Hopelijk in september naar Australië!
pi_47968604
1
2
3
4
09/04/2007   AMSTERDAM    14:00   10/04/2007   HONGKONG    07:40
10/04/2007   HONGKONG     23:30   11/04/2007   BRISBANE    10:05
05/06/2007   MELBOURNE    14:40   05/06/2007   HONGKONG    22:05
06/06/2007   HONGKONG     00:05   06/06/2007   AMSTERDAM   06:45

dinsdag 3 april 2007 @ 16:47:28 #14
6724 Ripley
Smikeslut.
pi_47969070
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 00:59 schreef Stinger__ het volgende:

Ik heb de route die je beschrijft, de oostkust in 4 weken gedaan: een week Sydney (aanrader, leuke stad) en Blue Mountains, een week Byron Bay (omdat het er leuk was, om te leren surfen en omdat ik even moest wachten op mijn kersverse reisgenoot), via Brisbane naar Hervey Bay en Frasier Island (geweldig! niet overslaan!) en verder naar Airlie Beach om te zeilen langs de whitsundays en great barrier reef (mijn favoriete deel van de reis ) door naar Cairns. En toen weer een binnenlandse vlucht naar Sydney. Prima te doen In jouw geval zou ik dus nog een weekje brisbane doen en misschien wat korter in sydney en byron bay blijven.

In sydney kan ik je als hostel de Wake Up aanraden: schoon, groot, prima uitvalspunt en makkelijk contact leggen in de Side Bar Verder heb ik gereisd met de bus, dat is goed te doen al ben je wel gebroken na een nachtje in de bus. Je kan ook een Wicked Camper huren - cheap, erg leuk om te zien, lekker eigen vervoer en de mogelijkheid om er in te slapen en dus op campings te verblijven. Verder is er een hervey bay niks te doen dan wachten op je trip naar frasier island, zou daar dus niet te veel tijd plannen. Airlie beach is wel leuk. Ik heb zelf gekozen voor een week byron bay ipv surfer's paradise op advies van locals en was erg blij met die keuze toen ik surfer's paradise zag - veel hoogbouw en niet echt gezellig.
Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
  dinsdag 3 april 2007 @ 17:08:54 #15
143949 Riro
A.F.C. AJAX
pi_47969917
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 16:47 schreef Ripley het volgende:

[..]

Ik heb de route die je beschrijft, de oostkust in 4 weken gedaan: een week Sydney (aanrader, leuke stad) en Blue Mountains, een week Byron Bay (omdat het er leuk was, om te leren surfen en omdat ik even moest wachten op mijn kersverse reisgenoot), via Brisbane naar Hervey Bay en Frasier Island (geweldig! niet overslaan!) en verder naar Airlie Beach om te zeilen langs de whitsundays en great barrier reef (mijn favoriete deel van de reis ) door naar Cairns. En toen weer een binnenlandse vlucht naar Sydney. Prima te doen In jouw geval zou ik dus nog een weekje brisbane doen en misschien wat korter in sydney en byron bay blijven.

In sydney kan ik je als hostel de Wake Up aanraden: schoon, groot, prima uitvalspunt en makkelijk contact leggen in de Side Bar Verder heb ik gereisd met de bus, dat is goed te doen al ben je wel gebroken na een nachtje in de bus. Je kan ook een Wicked Camper huren - cheap, erg leuk om te zien, lekker eigen vervoer en de mogelijkheid om er in te slapen en dus op campings te verblijven. Verder is er een hervey bay niks te doen dan wachten op je trip naar frasier island, zou daar dus niet te veel tijd plannen. Airlie beach is wel leuk. Ik heb zelf gekozen voor een week byron bay ipv surfer's paradise op advies van locals en was erg blij met die keuze toen ik surfer's paradise zag - veel hoogbouw en niet echt gezellig.
Klinkt heel gaaf! Ik wil ook zoiets gaan doen, alleen dan in 3 maanden.
  dinsdag 3 april 2007 @ 17:14:30 #16
6724 Ripley
Smikeslut.
pi_47970164
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 17:08 schreef Riro het volgende:

[..]

Klinkt heel gaaf! Ik wil ook zoiets gaan doen, alleen dan in 3 maanden.
Het was inderdaad geweldig Als je specifieke vragen hebt hoor ik het wel

En ik wou dat ik 3 maanden had gehad! ik zou in jouw geval in ieder geval nog even doortrekken na Cairns, bij Port Douglas schijnt het namelijk erg mooi te zijn. Helaas heb ik dat gemist.
pi_47972385
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 16:47 schreef Ripley het volgende:
[..]
Thx voor de info!

Heb ff contact met mijn reisgenoot gehad (die daar al zit).
Dit is de planning zo'n beetje:
Ik kom aan op 11 april, Brisbane.
Vanuit Brisbane gaan we de East Coast doen, richting Cairns.
En vanuit Cairns waarschijnlijk naar Darwin om vanuit daar, door het midden (Alice Springs, Cooper Pedy etc.) weer richting Melbourne te reizen.
Voor dit alles heb ik tot 5 juni, dan vlieg ik weer terug.

ZIN IN
  dinsdag 3 april 2007 @ 18:20:37 #18
143949 Riro
A.F.C. AJAX
pi_47972757
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 17:14 schreef Ripley het volgende:

[..]

Het was inderdaad geweldig Als je specifieke vragen hebt hoor ik het wel

En ik wou dat ik 3 maanden had gehad! ik zou in jouw geval in ieder geval nog even doortrekken na Cairns, bij Port Douglas schijnt het namelijk erg mooi te zijn. Helaas heb ik dat gemist.
Dat gaan we inderdaad misschien doen (ik ga met m'n vriend). Ik heb familie wonen in de buurt van Melbourne dus daar gaan we ongeveer een maand heen. Daarna dus langs de oostkust trekken. Hoeveel kost een binnenlandse vlucht terug naar Sydney/Melbourne ongeveer?
Ik vind het moeilijk om een idee te vormen hoeveel het allemaal gaat kosten. De eerste maand gaat dus niet veel kosten voor ons omdat we bij mijn familie zijn, maar hoeveel moet je ongeveer vanuit gaan voor 2 maanden trekken langs de kust? We nemen geen camper en zullen dus vooral in hostels gaan overnachten.
  dinsdag 3 april 2007 @ 18:31:17 #19
6724 Ripley
Smikeslut.
pi_47973164
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 18:20 schreef Riro het volgende:

[..]

Dat gaan we inderdaad misschien doen (ik ga met m'n vriend). Ik heb familie wonen in de buurt van Melbourne dus daar gaan we ongeveer een maand heen. Daarna dus langs de oostkust trekken. Hoeveel kost een binnenlandse vlucht terug naar Sydney/Melbourne ongeveer?
Ik vind het moeilijk om een idee te vormen hoeveel het allemaal gaat kosten. De eerste maand gaat dus niet veel kosten voor ons omdat we bij mijn familie zijn, maar hoeveel moet je ongeveer vanuit gaan voor 2 maanden trekken langs de kust? We nemen geen camper en zullen dus vooral in hostels gaan overnachten.
Ticket van melbourne naar Sydney kost om en nabij de 100 Aus. dollar. Bus fare van Sydney naar Cairns zal uitkomen op ongeveer 240 dollar en je kan dan op en af stappen waar je wil, wel een dag van te voren bellen om te reserveren.

Hostels kun je zo duur maken als je zelf wilt. De wake up is vrij duur 25-30 dollar per nacht, maar wel erg goed. Als je sydney uitgaat en naar boven trekt wordt alles goedkoper. Bij mijn arrangementen voor het zeilen en frasier island zaten vouchers waarbij je kosten helemaal gedrukt werden of je gratis ergens kon logeren. reken buiten d egrote sten op zo'n 15/20 dollar. De prijs druk je door in kamers met meer mensen te overnachten, bijvoorbeeld met zijn 10-en. Alhoewel ik af en toe met mijn reisgenoot wel blij was met een 2-persoonskamer. Ook om even echt te relaxen en wat privacy te hebben
  dinsdag 3 april 2007 @ 23:46:59 #20
58560 Oksel
Gezellig.
pi_47988146
Georganiseerde reizen zijn suf, en onnodig. Lekker met 20 NL'ers aankomen..
  woensdag 4 april 2007 @ 09:44:59 #21
6724 Ripley
Smikeslut.
pi_47994775
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 23:46 schreef Oksel het volgende:
Georganiseerde reizen zijn suf, en onnodig. Lekker met 20 NL'ers aankomen..
Volgens mij gaat ook geen enkele backpacker met een georganiseerde reis toch? Ik heb van te voren alleen mijn ticket geboekt iig en ben voor de rest op de bonnefooi er heen gegaan
pi_48016136
Ik ben begonnen in Sydney (oud en nieuw ). En toen naar het noorden gegaan. Byron Bay zijn we niet zo lang geweest helaas. Want dat was echt een leuke stad, en je kunt er nog gerust in zee zwemmen zonder bang te zijn voor jellyfish. Toen door naar Rainbow Beach (ipv Hervey Bay) ook een aanrader want Rainbow beach is lekker rustig en ze doen de zelfde trips naar Frasier Island (en goedkoper). Frasier Island was echt heel mooi, neem geld mee voor een korte vlucht vanaf het strand over het eiland.
Toen snel langs Brisbane, ons aangeraden niet langer te blijven dan noodzakelijk. Dat hebben we dan ook niet gedaan. Daarna door naar Finch Hatton Gorge. Iedereen die de oostkust doet moet daar even langs gaan. Daar heb je een super gave camping en hij heet de Platypush Bush Camp. Echt een bush camp midden in de jungel. Hout gestookt warm water douche in de open lucht. Dus je kijkt in de jungle terwijl je staat te douchen. En je kunt er echt platypush(vogelbekdieren) in het wild spotten, en heel lekker in de rivier zwemmen. Kortom super dus. Echt even doen!!
Daarna zijn we door gegaan naar Arlie Beach en ook wezen zeilen rondom de Whitsunday's. Ik vond de whitsundays ook het mooste van de trip. Echt wit zand, blauw water, snorkelen, koraal, dolfijnen en schildpadden. Magisch mooi.
En Arlie Beach is onwijs gezellig, echt ene backpacker stadje.

Daarna door naar Mission beach, daar weze skydyven, stappen en lekker gechilled. En de laatste dagen in Cairns gesleten. De noordelijke stranden van Cairns zijn erg mooi, maar je moet wel buitne het kwallen seizoen daar zijn denk ik, dan is de temperatuur ook beter te harden.

Anyway Australie is echt geweldig, ik ga een keer terug. Weet nog niet wanneer maar ik ga terug.
pi_48016450
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 18:20 schreef Riro het volgende:

[..]

Ik en mijn vriendin hebben een vergelijkbare reis gedaan. Zie vorige post.
en www.mirteinaustralie.waarbenjij.nu

Tickets koste ons pp ongeveer 1500 euro. En daar hebben we ongeveer 3000 euro besteed. Daar zit de huur van ons hostel in Sydney in (duurste week van het jaar), de huur van een wicked camper, een lekke band, eten, drinken, tanken, uitjes (zeilen Whitsunday's, Frasier Island, Skydiven etc etc). en het hostel in Cairns. We hadden zaten met tanken, eten en drinken op ongeveer 50 euro per dag. Maar daar hadden we dan ook niet de kosten van het hostel bij, wel die van camping plaatsen.

Maar ik ben dan wel nieuwsgierig waarom jullie niet voor een camper kiezen, maar voor hostels.
pi_48091091
quote:
Op woensdag 4 april 2007 19:44 schreef NoXxa het volgende:

[..]

Ik en mijn vriendin hebben een vergelijkbare reis gedaan. Zie vorige post.
en www.mirteinaustralie.waarbenjij.nu

Tickets koste ons pp ongeveer 1500 euro. En daar hebben we ongeveer 3000 euro besteed. Daar zit de huur van ons hostel in Sydney in (duurste week van het jaar), de huur van een wicked camper, een lekke band, eten, drinken, tanken, uitjes (zeilen Whitsunday's, Frasier Island, Skydiven etc etc). en het hostel in Cairns. We hadden zaten met tanken, eten en drinken op ongeveer 50 euro per dag. Maar daar hadden we dan ook niet de kosten van het hostel bij, wel die van camping plaatsen.

Maar ik ben dan wel nieuwsgierig waarom jullie niet voor een camper kiezen, maar voor hostels.
De volgende keer huur ik ook een camper, nu hadden we zelf een oude VW bus gekocht en je mist toch de luxe gemakken van een camper wel hoor
Bloed, zweet en tranen!
  zaterdag 7 april 2007 @ 09:36:18 #25
58560 Oksel
Gezellig.
pi_48103032
Oh, de Westkust is naar mijn mening verreweg de mooiste van Australie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')