abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 17 december 2007 @ 16:06:35 #1
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_55338688
quote:
GroenLinks wil mobiliteitsverbod voor rijken
(Novum) - Mensen met hoge inkomens mogen in de toekomst minder autorijden, reizen en recreëren. Dat idee opperde GroenLinks-Kamerlid Wijnand Duijvendak maandag tijdens een debat in de Tweede Kamer over het Meerjarenprogramma Infrastructuur, Ruimte en Transport (MIRT). "Het recht op mobiliteit is een recht waar een einde op zit."

Duijvendak, net terug van de klimaattop op Bali, hekelde het gebrek aan urgentie bij zijn collega's voor wat betreft het klimaatprobleem. "Hoeveel kilometer asfalt is er zojuist voorgesteld door de verschillende fracties, hoeveel ton extra CO2?" Duijvendak zei het gevoel te hebben omringd te zijn door struisvogels.

Volgens hem is het onvermijdelijk dat er op termijn een einde komt aan het recht van Nederlanders op mobiliteit. "We kunnen niet eindeloos wegen en vliegvelden blijven aanleggen." Omdat mensen met een hoog inkomen doorgaans meer reizen, recreëren en doorgaans verder van hun werk wonen, moeten zij als eerste worden beperkt in hun mobiliteit, meent Duyvendak. Concrete voorstellen had hij nog niet.

Zijn voorstel kwam hem op forse kritiek te staan van regeringspartij CDA. "U bent net ingevlogen vanuit Bali en gebruikt grote woorden. Wijs dan een groep aan die niet meer mobiel mag zijn.", zei Ger Koopmans (CDA).
Bron

Wat is dit?
  • Gevalletje rijken pesten?
  • Of valt dit onder door geslagen milieudrang? Wel zelf naar Bali vliegen en daarna andere mensen verbieden mobiel te zijn.......

Al met al lijkt dit erg op doorgeslagen betuttelende politiek maar dat is mijn mening hoe denken jullie er over?
  • Experience is what you get when you don't get what you wanted
    Take my advice ... I don't use it anyway...
    Een goede Fok! Search
    Een goede Fok! Search
    pi_55338722
    pi_55338732
    Mijn god, wat een mongool Hoe wereldvreemd kun je zijn

Kunnen we geen grens stellen aan de onzin die uit de mond van linkse politici komt?

Zal Paul trouwens niet leuk vinden.
    "Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
    pi_55338796
    War on Freedom.

Nu staat Duyvendak sowieso niet bekend om enige vorm van realiteitszin maar dit begint toch zeer enge vormen aan te nemen. Maar zelf is hij wel met het vliegtuig naar Bali gegaan? Wat een grenzeloze hypocrisie.
      maandag 17 december 2007 @ 16:12:56 #5
    172669 Papierversnipperaar
    Cafeïne is ook maar een drug.
    pi_55338837
    En terecht. Het grote plebs terroriseren met belastingmaatregelen vanwege het milieu, maar de rijken zouden zo maar door kunnen gaan met het klimaat verpestten? Schande!

Misschien kunnen ze bij mensen met meer dat 500 miljoen armen en benen amputeren?
    Free Assange! Hack the Planet
    [b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
    De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
      maandag 17 december 2007 @ 16:16:10 #6
    pi_55338910
    quote:
    Op maandag 17 december 2007 16:11 schreef MrX1982 het volgende:
    War on Freedom.

Nu staat Duyvendak sowieso niet bekend om enige vorm van realiteitszin maar dit begint toch zeer enge vormen aan te nemen. Maar zelf is hij wel met het vliegtuig naar Bali gegaan? Wat een grenzeloze hypocrisie.
    Politici kunnen het goede voorbeeld geven door plezier reisjes af te schaffen (en die auto met chauffeur) en het video-conferencing te beoefenen.
    [b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
    pi_55338920
    Je kunt het extra belasten, je kunt het milieuvriendelijker maken, maar je gaat het toch niet verbieden? Het zou desastreus zijn voor de economie, en alle rijke mensen zouden hier wegtrekken.Ik vind Groenlinks een goede partij, maar dit gaat tever, dit is gewoon vrijheidsbeperking onder het mom van milieu.
    pi_55338956
    quote:
    Op maandag 17 december 2007 16:16 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Politici kunnen het goede voorbeeld geven door plezier reisjes af te schaffen (en die auto met chauffeur) en het video-conferencing te beoefenen.
    Maatregelen zijn altijd voor anderen.
    pi_55339009
    Haha, die dakduif met z'n rare ideeën.
    Mobiliteit staat verbonden met vrijheid, daarnaast moet iemand zelf kunnen bepalen of hij 12 keer per jaar op een tropisch eiland zit of niet, zijn geld.
    Maar in NL geef je al zoveel geld weg en als je dan ruim overhoudt voor vakanties, word je alsnog ingeperkt.

† In Memoriam † maandag 17 december 2007 @ 16:21:45 #10
    159335 Boze_Appel
    Vrij Fruit
    pi_55339025
    Een verbod op jezelf verplaatsen, hebben ze iedereen LSD gegeven daar ofzo=
    Carpe Libertatem
      maandag 17 december 2007 @ 16:25:46 #11
    9883 Marble
    Was liever geaborteerd.
    pi_55339111
    Wat een kolder .
    My mother was a drug addict. When she got pregnant, she took more drugs. She even tried to kill me inside her with a coat hanger, but I survived. I was born blind as a result, but my mother didn't care. She overdosed choking on her own vomit.
    pi_55339192
    Je gaat lekker met het vliegtuig naar bali!!!
    Volkomen idioot, had dan gewoon een camera en een liveverbinding ingezet, maar nee we willen het milieu verbeteren dus gaan we een vliegreis maken.
    I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
    Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
    pi_55339206
    Wow, wat een compleet debiel idee van een blijkbaar compleet wereldvreemde man. En zelf net terug van Bali waar ze 2 weken hebben zitten ouwehoeren (uiteraard airconditioned) en hebben besloten dat ze nog lekker 2 jaar niks beslissen. Lekker daadkrachtig weer.
    Too lazy to be an evil genius..
    PSN ID: Cheironnl
      maandag 17 december 2007 @ 16:35:05 #14
    105095 ElectricEye
    Je Maintiendrai
    pi_55339319
    Als overtuigd conservatief rechtse anti-GroenLinkser vind ik dat ex-terrorist Duijvendak gelijk heeft met zijn opmerking dat er een grens dient te komen aan mobiliteit.
    Ga telewerken en video-conferencen met z'n allen, stelletje file-lemmings en vlieg-tuig! nergens voor nodig, al dat verplaatsen.

En de eerstvolgende die een klimaattop organiseert waar duizenden met het vliegtuig naar toe moeten komen, moet eens onderzocht worden in zijn bovenkamer!
    Sic transit gloria mundi
    --- --- --- --- --- --- ---
    I drink, therefore I am!
      maandag 17 december 2007 @ 16:35:51 #15
    66470 Klonk
    Koning van Tofania
    pi_55339342
    als ik Duivendak zo hoor wil ik maar één ding weten: wat heeft hij gesnoven/geslikt/gespoten voor dit interview
    Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
    pi_55339391
    Duyvendak spoort toch niet, en dat was al algemeen bekend, dus vanwaar nog de ophef in dit topic?
    As the officer took her away, she recalled that she asked,
    "Why do you push us around?"
    And she remembered him saying,
    "I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
    pi_55339410
    kan iemand eens een grens stellen aan de hoeveelheid warme lucht die Duivedak per jaar mag verplaatsen?
    Are you brave enough to fear?
    SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
    Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
    pi_55339430
    quote:
    Op maandag 17 december 2007 16:37 schreef heiden6 het volgende:
    Duyvendak spoort toch niet, en dat was al algemeen bekend, dus vanwaar nog de ophef in dit topic?
    Lachen is gezond.
    pi_55339791
    Het is al een schande dat hij in de 2e kamer zit, een nog grotere schande dan dat hij afentoe praat
    "We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
      maandag 17 december 2007 @ 17:01:09 #20
    3936 ThE_ED
    engu twiekur
    pi_55339889
    Concrete voorstellen had hij nog niet

Nee dat lijkt het enige te zijn dat de "nieuwe politiek" heeft "opgeleverd".
    [KNE]-Mod
      maandag 17 december 2007 @ 17:01:19 #21
    117776 OFfSprngr
    Meest boze Punker van Fok!
    pi_55339893
    Ik stem GL, maar ik vind dit ook belachelijk, zeker voor een progressieve partij die behoorlijk liberaal is in tegenstelling tot praktisch alle andere partijen (op D66 na).
    You must learn to live with your own conscience, your own morality, your own decision, your own self. You alone can do it. There is no authority but yourself!
    http://www.last.fm/user/OFfSprngr
    .
    .
    pi_55339972
    Inderdaad, best lberaal die Duyvendak.
    "We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
      maandag 17 december 2007 @ 17:05:05 #23
    pi_55339977
    quote:
    Op maandag 17 december 2007 16:35 schreef ElectricEye het volgende:
    Als overtuigd conservatief rechtse anti-GroenLinkser vind ik dat ex-terrorist Duijvendak gelijk heeft met zijn opmerking dat er een grens dient te komen aan mobiliteit.
    Ga telewerken en video-conferencen met z'n allen, stelletje file-lemmings en vlieg-tuig! nergens voor nodig, al dat verplaatsen.

En de eerstvolgende die een klimaattop organiseert waar duizenden met het vliegtuig naar toe moeten komen, moet eens onderzocht worden in zijn bovenkamer!
    2009 gaat iedereen (met het vliegtuig) naar Noorwegen waar ze (voor de Afrikaanse deelnemers) de verwarming lekker hoog zetten.
    pi_55340010
    Als ik rijk zou zijn en dit belachelijke idee zou erdoor komen, zou ik direct en onmiddellijk emigreren.
    Wat een kansloos kutplan zeg
    Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
    Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
    As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
      maandag 17 december 2007 @ 17:08:28 #25
    75043 Hexagon
    Vreemd Fenomeen
    pi_55340065
    Wat een ongelooflijk triest plan zeg

Op die manier willen mensen vast graag met je meedenken over oplossingen
    pi_55340132
    quote:
    Op maandag 17 december 2007 16:06 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Bron

Wat is dit?
  • Of valt dit onder door geslagen milieudrang? Wel zelf naar Bali vliegen en daarna andere mensen verbieden mobiel te zijn.......

Al met al lijkt dit erg op doorgeslagen betuttelende politiek maar dat is mijn mening hoe denken jullie er over?
  • Mijn mening is dat dit soort draconische maatregelen daadwerkelijk nodig zijn als je écht iets wil doen aan de milieuproblematiek. Het zou ook een enorme stimulans geven aan het ontwikkelen van duurzame technieken, want mobiliteit: daar betaalt de Nederlander wel voor!

Alleen zie ik het niet snel gebeuren dat zoiets doorgevoerd wordt en ook het onderscheid tussen rijk en minder rijk lijkt me niet nuttig.

Waar ik het overigens roerend mee eens ben: mobiliteit is geen recht.
    "It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
      maandag 17 december 2007 @ 17:11:50 #27
    pi_55340144
    quote:
    Op maandag 17 december 2007 17:06 schreef spijkerbroek het volgende:
    Als ik rijk zou zijn en dit belachelijke idee zou erdoor komen, zou ik direct en onmiddellijk emigreren.
    Dat is dan verboden. Jammer maar helaas.
    pi_55340184
    Zelfs in Noord-Korea mogen mensen zich gewoon verplaatsen (binnen de landsgrenzen weliswaar ) en dan wil zo'n hippie het hier gaan verbieden?
    pi_55340204
    Waarom zijn die rijken in een aantal gevallen rijk?

Juist, omdat ze goede zaken doen en daarvoor veel op de weg moeten zitten (het zijn niet alleen plezierreisjes naar Bali).

Echt als dit plan er doorheen komt zou ik spontaan emigreren...
    pi_55340211
    quote:
    Op maandag 17 december 2007 17:11 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dat is dan verboden. Jammer maar helaas.
    Hangt ervan waar naar toe, als hij zijn mobiliteitsbonnen een paar jaar opspaart kan het misschien wel .

Al denk ik dat de kans dat dit plan er door komt nog groter is dan de kans dat hij rijk wordt ...
    "It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
      maandag 17 december 2007 @ 19:20:50 #31
    109065 sungaMsunitraM
    Fancybox is not a function
    pi_55343018
    * mijn stem heeft ie
    Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
    :9~
    pi_55343020
    quote:
    Op maandag 17 december 2007 17:11 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Mijn mening is dat dit soort draconische maatregelen daadwerkelijk nodig zijn als je écht iets wil doen aan de milieuproblematiek. Het zou ook een enorme stimulans geven aan het ontwikkelen van duurzame technieken, want mobiliteit: daar betaalt de Nederlander wel voor!

Alleen zie ik het niet snel gebeuren dat zoiets doorgevoerd wordt en ook het onderscheid tussen rijk en minder rijk lijkt me niet nuttig.

Waar ik het overigens roerend mee eens ben: mobiliteit is geen recht.
    Wat een loze kreet.

In elk geval heeft niemand het recht een ander te verbieden om een auto te nemen, erin te rijden, of met het vliegtuig te gaan.
      maandag 17 december 2007 @ 19:22:10 #33
    13804 MouseOver
    Cabdriver from Hell
    pi_55343060
    Ik ben blij dat hij op reis nog inspiratie opgedaan heeft. Was het tenminste nog ergens goed voor
    Vampire Romance O+
      maandag 17 december 2007 @ 19:33:27 #34
    27257 qwerty_x
    Tudo jóia !!
    pi_55343308
    quote:
    Op maandag 17 december 2007 17:06 schreef spijkerbroek het volgende:
    dat mag dan dus niet meer !
    zonnig Brasil
    pi_55343315
    Goed plan.
    pi_55343451
    Goed plan!
    pi_55343476
    quote:
    Op maandag 17 december 2007 16:37 schreef heiden6 het volgende:
    Mensen die tegen dit soort plannen zijn, sporen volgens mij niet en hebben de ernst van de situatie niet door. Het is een prima plan, het is alleen een beetje laat en hopelijk nog niet te laat.

Je ziet ook wel in dit topic dat er geen enkel tegenargument wordt genoemd, alleen wat gescheld en smileys.
      maandag 17 december 2007 @ 19:45:07 #38
    121830 Kadesh
    The Protectors of the Garden
    pi_55343581
    Wat denkt Wijnand nu? Laat ik net als Wilders eens wat extreme uitspraken doen, volgens mij heeft ie op Bali een zonnesteek opgelopen. Wat een kneus.
    For thirteen generations we have protected it from the unclean
      maandag 17 december 2007 @ 19:48:51 #39
    121830 Kadesh
    pi_55343668
    quote:
    Op maandag 17 december 2007 19:40 schreef SCH het volgende:
    Mensen die tegen dit soort plannen zijn, sporen volgens mij niet en hebben de ernst van de situatie niet door.
    De ernst van welke situatie?
    pi_55343711
    quote:
    Op maandag 17 december 2007 19:48 schreef Kadesh het volgende:

[..]

De ernst van welke situatie?
    Je weet toch wel waar het in Bali over ging? Of zijn er nog steeds mensen die in de ontkennende fase zitten als het over het klimaat gaat? Dat lijkt me toch sterk.
    pi_55343890
    quote:
    Op maandag 17 december 2007 19:50 schreef SCH het volgende:

[..]

Je weet toch wel waar het in Bali over ging? Of zijn er nog steeds mensen die in de ontkennende fase zitten als het over het klimaat gaat? Dat lijkt me toch sterk.
    Propaganda.
    "I think greed is healthy. You can be greedy and still feel good about yourself" - Ivan Boesky.
    'Only government can take perfectly good paper, cover it with perfectly good ink and make the combination worthless.' - Milton Friedman
    pi_55343904
    quote:

[..]

Je weet toch wel waar het in Bali over ging?
    Ze gingen twee weken op vakantie, hebben tussendoor iets besproken, maar zijn uiteindelijk zonder iets concreets weer teruggekomen. t.b.v. het milieu.
      maandag 17 december 2007 @ 19:59:31 #43
    58683 NewOrder
    markt anarchist
    pi_55343923
    quote:
    Mensen die tegen dit soort plannen zijn, sporen volgens mij niet en hebben de ernst van de situatie niet door. Het is een prima plan, het is alleen een beetje laat en hopelijk nog niet te laat.
    Als het werkelijk zo ernstig is, waarom dan niet de grootste groep beperken in haar mobiliteit in plaats van een hele kleine groep rijken?
    pi_55343949
    quote:
    Op maandag 17 december 2007 19:57 schreef axis303 het volgende:

[..]

Propaganda.
    pi_55343955
    quote:
    Op maandag 17 december 2007 19:58 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Ze gingen twee weken op vakantie, hebben tussendoor iets besproken, maar zijn uiteindelijk zonder iets concreets weer teruggekomen. t.b.v. het milieu.
    Ja joh
    pi_55343961
    quote:
    Op maandag 17 december 2007 19:59 schreef NewOrder het volgende:

[..]

Als het werkelijk zo ernstig is, waarom dan niet de grootste groep beperken in haar mobiliteit in plaats van een hele kleine groep rijken?
    Omdat dit het meest oplevert.
      maandag 17 december 2007 @ 20:01:05 #47
    150991 Kritski
    De Übermensch
    pi_55343964
    quote:

[..]

Je zal wel zo'n arme uitkering trekkende sloeber zijn die wel graag BMW wil fahren, maar er geen kan betalen... Zo'n typje die vroeger bij z'n moeder ging janken omdat andere kinderen mooier speelgoed hadden.

Als Duijvendak nu de kern van het probleem aanpakt (overbevolking) en kinderloze mensen subsidie (= linkse oplossing voor alles) gaat geven, dan is 'ie nog enigzins serieus te nemen. Nu is het gewoon een simpele, ondoordachte loze krijs van een jaloers huilkind.
    pi_55343984
    quote:
    Op maandag 17 december 2007 20:01 schreef Kritski het volgende:

[..]

Je zal wel zo'n arme uitkering trekkende sloeber zijn die wel graag BMW wil [i]fahren[/i[, maar er geen kan betalen... Zo'n typje die vroeger bij z'n moeder ging janken omdat andere kinderen mooier speelgoed hadden.

Als Duijvendak nu de kern van het probleem aanpakt (overbevolking) en kinderloze mensen subsidie gaat geven, dan is 'ie nog enigzins serieus te nemen. Nu is het gewoon een simpele, ondoordachte loze krijs van een jaloers huilkind.
    Ik heb een prima baan en dito auto.
    pi_55344005
    quote:
    Op maandag 17 december 2007 20:00 schreef SCH het volgende:

[..]

Ja joh
    Ja.

Ik ben wel voor behoud van milieu en tegen de EU, maar het imperken van dergelijke vrijheden ben ik zwaar tegen, naast dat zulke partijen ook staan voor geld aan kansloze projecten.
      maandag 17 december 2007 @ 20:02:40 #50
    58683 NewOrder
    markt anarchist
    pi_55344006
    quote:
    Op maandag 17 december 2007 20:01 schreef SCH het volgende:
    Onzin. Bij een grote groep valt veel en veel meer te halen dan bij zo'n clubje rijken.
      maandag 17 december 2007 @ 20:04:04 #51
    150991 Kritski
    De Übermensch
    pi_55344042
    quote:

[..]

Geniet er nog maar even van, binnenkort moet je van Herr Wijnand met de benenwagen naar je werk.
      maandag 17 december 2007 @ 20:10:24 #52
    pi_55344208
    quote:
    Op maandag 17 december 2007 20:02 schreef NewOrder het volgende:

[..]

Onzin. Bij een grote groep valt veel en veel meer te halen dan bij zo'n clubje rijken.
    Dat clubje rijken moet verantwoordelijkheid nemen en het goede voorbeeld geven. Het is zo makkelijk om je als rijke minderheid te goed te voelen en alle problemen af te schuiven op het plebs.
    pi_55344332
    quote:
    Op maandag 17 december 2007 20:10 schreef Papierversnipperaar het volgende:
    Dat clubje rijken moet verantwoordelijkheid nemen en het goede voorbeeld geven. Het is zo makkelijk om je als rijke minderheid te goed te voelen en alle problemen af te schuiven op het plebs.
    Net zoals het ontzettend makkelijk is om telkens maar weer offers te vragen van groepen die het kunnen betalen, die (bijna) geen tegengas geven en waar je zelf niet toe behoort.
    Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
    [b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
    Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
    pi_55344336
    quote:

[..]

Ze geven al het goede voorbeeld, met name aan de mensen die thuiszitten en uitkering vangen.. hebben ze iets om naar toe te werken. Die laatste groep zou zich schuldig moeten voelen, parasieten.
    pi_55344402
    quote:
    Je bent er nochtans zelf één van. De situatie is niet ernstig. Mensen honderden miljarden euro's afpersen om het over honderd jaar, héél misschien, een tiende graad minder warm te laten zijn en ondertussen hele continenten tot de geelhonger veroordelen. Dat is ernstig.
      maandag 17 december 2007 @ 20:20:23 #56
    pi_55344468
    quote:
    Op maandag 17 december 2007 20:14 schreef FJD het volgende:

[..]

Net zoals het ontzettend makkelijk is om telkens maar weer offers te vragen van groepen die het kunnen betalen, die (bijna) geen tegengas geven en waar je zelf niet toe behoort.
    Offers?
    quote:
    We gaan fors CO2 reduceren en daardoor halveert de economie. Meneer de top-manager, u gaat nu geen 10 miljoen maar 5 miljoen verdienen. Meneer de agent, u gaat nu geen 1800 euro verdienen maar 900 euro. prijzen blijven natuurlijk gelijk. Succes.
    Daar ga je met je "offers"
      maandag 17 december 2007 @ 20:21:56 #57
    pi_55344520
    quote:
    Op maandag 17 december 2007 20:15 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Ze geven al het goede voorbeeld, met name aan de mensen die thuiszitten en uitkering vangen.. hebben ze iets om naar toe te werken. Die laatste groep zou zich schuldig moeten voelen, parasieten.
    Mensen die thuis zitten verbruiken over het algemeen niet zo veel energie.
    pi_55344580
    quote:
    Op maandag 17 december 2007 20:21 schreef Papierversnipperaar het volgende:
    Die laten hun tv op standby staan he, daar krijg je rampen en orkanen door.
    pi_55344633
    quote:
    Op maandag 17 december 2007 19:39 schreef SCH het volgende:
    Goed plan!
    Je bent serieus? En dan wil je de mensen die de economie draaiende houden (want ik neem aan dat het om die CEO's etc. gaat) verbieden te bewegen?

Zij vervuilen niet het meest, de gewone bevolking vervuilt het meest.
    pi_55344668
    quote:
    Op maandag 17 december 2007 20:20 schreef Papierversnipperaar het volgende:
    Daar ga je met je "offers"
    Ow ja stom van mij, als je de top 1% van de werknemers die dat verdient, beperkt in hun mobiliteit dan is het klimaatprobleem geholpen

CO2 uitstoot in Nederland is 0,2% van de werelduitstoot, als je dan de top 1% halveert in hun uitstoot dan daalt de wereldwijde uitstoot met 0,001%.

Daar ga je met je "oplossing"
    pi_55344677
    quote:
    Op maandag 17 december 2007 20:21 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Teveel, ze zouden het met kaarsen moeten doen en nooit warm eten.
    Wie minder inbrengt heeft natuurlijk ook minder rechten, ja.. eerlijk is eerlijk.
      maandag 17 december 2007 @ 20:28:09 #62
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_55344702
    Dat voorstel. !

Die flauwekul van Wilders is er niks bij.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      maandag 17 december 2007 @ 20:35:53 #63
    pi_55344946
    quote:
    Op maandag 17 december 2007 20:26 schreef FJD het volgende:

[..]

Ow ja stom van mij, als je de top 1% van de werknemers die dat verdient, beperkt in hun mobiliteit dan is het klimaatprobleem geholpen

CO2 uitstoot in Nederland is 0,2% van de werelduitstoot, als je dan de top 1% halveert in hun uitstoot dan daalt de wereldwijde uitstoot met 0,001%.

Daar ga je met je "oplossing"
    Blijkbaar ben je niet intelligent genoeg om het begrip "offer" te relateren aan mijn post.
      maandag 17 december 2007 @ 20:37:43 #64
    150991 Kritski
    De Übermensch
    pi_55345004
    SCH zit nu bij kaarslicht met een kom heerlijke koude brandnetelsoep op schoot een op gerecyceld toiletpapier gedrukt pamflet van de Anti-Fascist te lezen. Ik hoop dat je een dikke trui aan hebt, jongen. Want het zal flink koud zijn in je AAA energielabel kraakpand.
    pi_55345056
    quote:
    Op maandag 17 december 2007 20:35 schreef Papierversnipperaar het volgende:
    Blijkbaar ben je niet intelligent genoeg om het begrip "offer" te relateren aan mijn post.
    Ah! Een klassieker; op basis van onderbuikgevoelens iets roepen, vervolgens met een simpele berekening om je oren geslagen worden met het minimale effect, om daar vervolgens niet op te antwoorden maar op de man te spelen.

Los daar zijn het natuurlijk gewoon offers en dan gaat het niet eens zo zeer om geld. Dit soort plannen zorgen ervoor dat je mensen in hun bewegingsvrijheid beperkt maar goed in je blinde woede tegen iedereen die wel geld heeft had je daar vast nog niet echt over nagedacht.
    pi_55345216
    Mirjam de Rijk (Duyvendaks partner) zei een ruime maand geleden praktisch hetzelfde:
    quote:
    De overheid als aanjager én stok achter de deur. ,,Dat is heel belangrijk'', beaamt Mirjam de Rijk, directrice van de Stichting Natuur en Milieu. ,,Mensen zullen hun gedrag nooit op vrijwillige basis veranderen. Als ze zelf de auto laten staan, maar hun buurman doet dat niet, dan zitten ze nog steeds in de vieze lucht. Ze hebben dan geen profijt van hun eigen gedrag en verliezen hun motivatie.''
    bron: Nederlands Dagblad 9 nov 2007.

Dus ik denk niet dat het een tikje te enthousiaste reactie is op het momentum van de klimaattop.
    ik moet verrassend weinig
    Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
      maandag 17 december 2007 @ 20:49:38 #67
    121830 Kadesh
    pi_55345325
    Hopelijk braakt Duyvendak nog veel meer van die achterlijke diaree uit, zo zien steeds meer mensen de werkelijke bedoelingen van de milieu Taliban. Jammer dat meneer niet het lef had om alvast de groepen te noemen die hij in gedachten had. Van mij mag dit bericht morgen op voorpagina van elke krant, en dat er nog veel mogen volgen dan brokkelt de sympatie voor het milieu zoals die extremisten het voor ogen hebben snel af.
    pi_55345667
    quote:
    Op maandag 17 december 2007 20:44 schreef sigme het volgende:
    Mirjam de Rijk (Duyvendaks partner) zei een ruime maand geleden praktisch hetzelfde:
    Leuk zo'n extremistisch duo.
    pi_55345780
    quote:

[..]

Je ziet ook wel in dit topic dat er geen enkel tegenargument wordt genoemd, alleen wat gescheld en smileys.
    ok je tegenargument: niemand heeft het recht om iemand in zijn bewegingsvrijheid te beperken, einde discussie.

staat los van dat mensen als duyvendak direct wel van hun bewegingsvrijheid dienen te worden beroofd en in een 1x1 cel te worden geflikkerd en mensen die hem steunen gaarne een dito behandeling.
    pi_55345858
    Te ziek om er ook maar een paar woorden aan te besteden.
    pi_55345986
    quote:
    Op maandag 17 december 2007 19:20 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Wat een loze kreet.
    In het geheel niet, iedereen gaat er in dit lang van uit dat hun mobiliteit gegarandeerd moet zijn, hetzij via openbaar vervoer of via de auto. Dat is echter helemaal niet zo vanzelfsprekend, mobiliteit heeft een prijs,
    en dus ook een milieuprijs. Op een gegeven moment moet je gewoon doen wat pragmatisch is.
    quote:
    In elk geval heeft niemand het recht een ander te verbieden om een auto te nemen, erin te rijden, of met het vliegtuig te gaan.
    Wat een loze kreet.
    pi_55346110
    quote:

Mensen die tegen dit soort plannen zijn, sporen volgens mij niet en hebben de ernst van de situatie niet door. Het is een prima plan
    Er zijn 15.900.000 mensen die gemiddeld 20.000 km afleggen. 100.000 mensen leggen gemiddeld het 4 voudige af (en volgens Duyvendak zijn dat de rijken).

In totaal worden er 326 miljard km afgelegd. Nu moeten de rijken achter slot en grendel (logisch aldus SCH) en hebben we een besparing van....

2,45%

Poeh hee... Wat een prima plan!
    Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
    [quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
    Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
      maandag 17 december 2007 @ 21:27:46 #73
    pi_55346143
    quote:
    Op maandag 17 december 2007 20:39 schreef FJD het volgende:

[..]

Ah! Een klassieker; op basis van onderbuikgevoelens iets roepen, vervolgens met een simpele berekening om je oren geslagen worden met het minimale effect, om daar vervolgens niet op te antwoorden maar op de man te spelen.

Los daar zijn het natuurlijk gewoon offers en dan gaat het niet eens zo zeer om geld. Dit soort plannen zorgen ervoor dat je mensen in hun bewegingsvrijheid beperkt maar goed in je blinde woede tegen iedereen die wel geld heeft had je daar vast nog niet echt over nagedacht.
    Waarom ga je niet in op mijn post?
    pi_55346160
    quote:

Heb jij geen rekenen gehad op de lagere school?
      maandag 17 december 2007 @ 21:28:38 #75
    121830 Kadesh
    pi_55346172
    quote:
    Op maandag 17 december 2007 21:22 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

In het geheel niet, iedereen gaat er in dit lang van uit dat hun mobiliteit gegarandeerd moet zijn, hetzij via openbaar vervoer of via de auto. Dat is echter helemaal niet zo vanzelfsprekend, mobiliteit heeft een prijs,
    en dus ook een milieuprijs. Op een gegeven moment moet je gewoon doen wat pragmatisch is.
    [..]

Wat een loze kreet.
    En dan krijgen we:

iedereen gaat er in dit lang van uit dat hun gezondheidszorg gegarandeerd moet zijn, Dat is echter helemaal niet zo vanzelfsprekend, gezondheidszorg heeft een prijs,

En:

iedereen gaat er in dit lang van uit dat hun onderwijs gegarandeerd moet zijn, Dat is echter helemaal niet zo vanzelfsprekend, onderwijs heeft een prijs,

Etc, etc.

Totdat:

iedereen gaat er in dit lang van uit dat hun leven gegarandeerd moet zijn, Dat is echter helemaal niet zo vanzelfsprekend, leven heeft een prijs,

pi_55346184
    quote:
    Kyoto Schmyoto

One would think that countries that committed to the Kyoto treaty are doing a better job of curtailing carbon emissions. One would also think that the United States, the only country that does not even intend to ratify, keeps on emitting carbon dioxide at growth levels much higher than those who signed.

And one would be wrong.

The Kyoto treaty was agreed upon in late 1997 and countries started signing and ratifying it in 1998. A list of countries and their carbon dioxide emissions due to consumption of fossil fuels is available from the U.S. government. If we look at that data and compare 2004 (latest year for which data is available) to 1997 (last year before the Kyoto treaty was signed), we find the following.

Emissions worldwide increased 18.0%.
    Emissions from countries that signed the treaty increased 21.1%.
    Emissions from non-signers increased 10.0%.
    Emissions from the U.S. increased 6.6%.
    Bron: AmericanThinker
    pi_55346195
    quote:

Maar de "ernst van de situatie" noopt jou niet om een goed voorbeeld te stellen?
    pi_55346250
    Duyvendak is hét voorbeeld van iemand die in zijn infantiele protestjaren is blijven steken. De meeste mensen worden vroeg of laat verstandig en laten hun onrealistische idealen varen. Net zoals kinderen ook niet eeuwig in Sinterklaas blijven geloven.

Duyvendak heeft nog nooit gewerkt en durft in al zijn brutaliteit mensen de wet voor te schrijven die zorgen dat hij zijn onzin kan uitkramen. Een minder grote mond zou hem sieren.

Vroeger veel gepest en hij probeert nu zijn gram te halen. Ik neem ook niet aan dat andere partijen dit idee steunen. Volstrekt kansloos en een zuivere aanval op individuele vrijheid.
      maandag 17 december 2007 @ 21:43:01 #79
    58683 NewOrder
    markt anarchist
    pi_55346589
    quote:
    Op grond waarvan moeten zij het goede voorbeeld geven? Als er een groep is die het goede voorbeeld zou moeten geven dan is het wel de groep politici. Maar al die jaren dat Duyvendak al in de Tweede Kamer zit woont ie in Amsterdam. Dat is op zijn minst hypocriet voor iemand die iets roept over het goede voorbeeld geven.
    pi_55346667
    quote:
    Op maandag 17 december 2007 21:43 schreef NewOrder het volgende:

Maar al die jaren dat Duyvendak al in de Tweede Kamer zit woont ie in Amsterdam. Dat is op zijn minst hypocriet voor iemand die iets roept over het goede voorbeeld geven.
    Do as I say, don't do as I do...
    pi_55346677
    quote:
    Op maandag 17 december 2007 21:28 schreef Kadesh het volgende:

[..]

En dan krijgen we:

iedereen gaat er in dit lang van uit dat hun gezondheidszorg gegarandeerd moet zijn, Dat is echter helemaal niet zo vanzelfsprekend, gezondheidszorg heeft een prijs,

En:

iedereen gaat er in dit lang van uit dat hun onderwijs gegarandeerd moet zijn, Dat is echter helemaal niet zo vanzelfsprekend, onderwijs heeft een prijs,

Etc, etc.

Totdat:

iedereen gaat er in dit lang van uit dat hun leven gegarandeerd moet zijn, Dat is echter helemaal niet zo vanzelfsprekend, leven heeft een prijs,
    Je snapt het bijna . Op al die vlakken die jij noemt worden al pragmatische beslissingen genomen.

Waar het uiteindelijk op neer komt is het recht om te "vervuilen" en/of grondstoffen te verbruiken. Dat dat recht niet voor elk persoon ongelimiteerd kan zijn is evident. De rest is een kwestie van verdeling, en daar kan je uren over zwammen maar daar heb ik geen zin in .

Feit is: mensen gaan niet uit zichzelf massaal "duurza(a)m(er)" leven. Daar is echt dwang voor nodig. Helaas.
    pi_55346741
    quote:

[..]

Op grond waarvan moeten zij het goede voorbeeld geven? Als er een groep is die het goede voorbeeld zou moeten geven dan is het wel de groep politici. Maar al die jaren dat Duyvendak al in de Tweede Kamer zit woont ie in Amsterdam. Dat is op zijn minst hypocriet voor iemand die iets roept over het goede voorbeeld geven.
    Het is sowieso frappant dat de grootste milieufanatici in de stad lijken te wonen. Mooie verhalen over het milieu en de natuur maar ondertussen ergens wonen waar natuur ver te zoeken is en in zekere zin zelfs een bedreiging vormt voor de natuur door het uitdijende karakter van een stad.
      maandag 17 december 2007 @ 21:50:49 #83
    pi_55346859
    quote:

[..]

Daar ben ik het mee eens, maar dat stelt de energie slurpende rijken niet vrij.
    pi_55347089
    quote:
    Op maandag 17 december 2007 21:22 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Ja, de normale marktprijs van een vervoersmiddel, brandstof en bijkomende kosten, de rest is kunstmatig.
    quote:
    Wat een loze kreet.
    Ik vind het gewoon een fascistisch idee dat je mensen zomaar vast kunt zetten zonder dat ze iets hebben gedaan, omdat je denkt dat dat beter is voor 'het milieu'.
    pi_55347104
    quote:
    Op maandag 17 december 2007 21:45 schreef Grrrrrrrr het volgende:

Feit is: mensen gaan niet uit zichzelf massaal "duurza(a)m(er)" leven. Daar is echt dwang voor nodig. Helaas.
    Dwang is daar niet voor nodig. Wel beprijzing, zodat duurzame producten op prijs kunnen gaan concurreren (wat ze nu nog niet, dan wel onvoldoende, kunnen).

Maar dat zou voor de gehele bevolking moeten gelden. Niet alleen omdat het idioot is om alleen offers te vragen van een beperkte groep, maar vooral omdat 10% over de gehele groep, meer is dan 100% bij een zeer klein deel van de gehele groep.
    pi_55347499
    quote:

[..]

Bron

Wat is dit?

• daar gaan weer wat zeteltjes.

Typisch jaloers vingertje wijzen.
    Als je een maatschappelijk probleem wilt aanpakken, pak je iedereen aan. Niet alleen een groepje zondebokken.
    pi_55347569
    quote:
    Op maandag 17 december 2007 16:35 schreef ElectricEye het volgende:

Bewijst maar weer dat achterlijke fascistische trekjes zowel links als rechts zitten.
      maandag 17 december 2007 @ 22:14:16 #88
    58683 NewOrder
    markt anarchist
    pi_55347616
    quote:
    Op maandag 17 december 2007 21:50 schreef Papierversnipperaar het volgende:
    Gebruiken zij werkelijk zoveel meer energie dan de gemiddelde tweeverdiener, met twee auto's voor de deur, die dagelijks in de file naar/van het werk staat, en die toch ook minstens twee maal per jaar op vakantie gaat? Dat waag ik te betwijfelen.
      † In Memoriam † maandag 17 december 2007 @ 22:16:55 #89
    159335 Boze_Appel
    Vrij Fruit
    pi_55347687
    quote:
    Op maandag 17 december 2007 22:14 schreef NewOrder het volgende:
    Gebruiken zij werkelijk zoveel meer energie dan de gemiddelde tweeverdiener, met twee auto's voor de deur, die dagelijks in de file naar/van het werk staat, en die toch ook minstens twee maal per jaar op vakantie gaat? Dat waag ik te betwijfelen.
    Ik denk dat de armen met oude brakke vervuilende auto's veel meer vervuilen. Rijverbod voor armen!
    Carpe Libertatem
      maandag 17 december 2007 @ 22:17:45 #90
    58683 NewOrder
    markt anarchist
    pi_55347700
    quote:
    Op maandag 17 december 2007 21:58 schreef DS4 het volgende:
    Dwang is daar niet voor nodig. Wel beprijzing, zodat duurzame producten op prijs kunnen gaan concurreren (wat ze nu nog niet, dan wel onvoldoende, kunnen).
    Nee hoor, het enige wat nodig is is bewustzijn bij de consument.
    pi_55347743
    quote:
    Op maandag 17 december 2007 21:50 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Die betalen dan ook forse belastingen. Maarja, hoeveel bossen worden er met dat geld gered? Of hoeveel baanbrekend onderzoek wordt ermee gefinancierd?

En hoeveel verdwijnt er wel niet in andere ministeries en tal van flutprojecten?

Ik vind het prima dat er belasting wordt geheven op vervuilende zaken, maar dan moet wel elke cent ervan geinvesteerd worden in concrete oplossingen.

Los hiervan is het ronduit extremistisch om te roepen dat mensen niet meer mogen vliegen of rijden, en hoe check je het trouwens?
    pi_55347799
    quote:
    Op maandag 17 december 2007 21:26 schreef DS4 het volgende:

[..]

Er zijn 15.900.000 mensen die gemiddeld 20.000 km afleggen. 100.000 mensen leggen gemiddeld het 4 voudige af (en volgens Duyvendak zijn dat de rijken).

In totaal worden er 326 miljard km afgelegd. Nu moeten de rijken achter slot en grendel (logisch aldus SCH) en hebben we een besparing van....

2,45%

Poeh hee... Wat een prima plan!
    Bovendien moet je er ook rekening mee houden dat het personenvervoer maar een klein aandeel heeft in de totale CO2 uitstoot, waardoor dit helemaal een symboolmaatregel wordt.
    Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
    pi_55348016
    quote:
    Op maandag 17 december 2007 21:27 schreef Papierversnipperaar het volgende:
    Waarom ga je niet in op mijn post?
    1) Omdat je nog geen punt hebt gemaakt, of iig niet duidelijk genoeg.
    2) Omdat je zelf niet ingaat op hetgeen wat ik zeg.
    3) Al het bovenstaande.

Wat jij ziet als een oplossing of iig een bijdrage aan het klimaatprobleem is in werkelijkheid niets meer dan symboolpolitiek. DS4 rekent je hier bv. al voor dat de landelijke uitstoot met een procentje of 2 af zou nemen en iets daarboven heb ik je al voorgerekend dat het wereldwijd een paar honderdste van een procent zou schelen.

Dat het vervolgens ook nog eens de bewegingsvrijheid beperkt van personen dat weegt blijkbaar niet zwaar en ach waarom zou het ook, ze zijn toch rijk?

Het is net zoals met de huidige politiek van Bos en co; je bedrijft symboolpolitiek door rijken zwaarder te belasten en je haalt de echte winst door de middenklasse zwaarder te belasten. Ook dit plan van GL is niets meer van symboolpolitiek.
      maandag 17 december 2007 @ 22:30:29 #94
    pi_55348050
    quote:
    Op maandag 17 december 2007 22:14 schreef NewOrder het volgende:

[..]

Het is heel simpel: Je zegt tegen kinderen dat ze niet mogen snoepen terwijl je jezelf volpropt. Dat word (terecht) niet geaccepteerd. Als iedereen ergens op moet bezuinigen moet iedereen dat doen. En geen uitzonderingen gaan maken voor minderheden omdat "het toch niet opschiet" Als mensen die vele malen meer verdienen dan ik ook nog eens allemaal voordeeltjes krijgen dan ben ik natuurlijk niet bereid om mijn best ergens voor te doen.

Dat bedoel ik met verantwoordelijkheid nemen. Rijken en politici hebben een voorbeeld functie. Daar kan je het als rijke niet mee een zijn maar dat is dan jammer.
    pi_55348082
    quote:
    Op maandag 17 december 2007 22:17 schreef NewOrder het volgende:

Nee hoor, het enige wat nodig is is bewustzijn bij de consument.
    Als de duurzame variant 2x zo veel kost... Het geld groeit de meeste mensen niet op de rug (en dat is maar goed ook, want ik zou niet willen dat er een stuiver op mijn rug gaat groeien...).
    pi_55348125
    quote:
    Op maandag 17 december 2007 22:21 schreef Monolith het volgende:

Bovendien moet je er ook rekening mee houden dat het personenvervoer maar een klein aandeel heeft in de totale CO2 uitstoot, waardoor dit helemaal een symboolmaatregel wordt.
    Dan schopt de knuffelterrorist toch gewoon alle rijke mensen op straat...
      maandag 17 december 2007 @ 22:33:14 #97
    200086 deze_gast
    Blaten is een kunst.
    pi_55348129
      maandag 17 december 2007 @ 22:35:13 #98
    pi_55348178
    quote:
    Op maandag 17 december 2007 22:29 schreef FJD het volgende:

[..]

1) Omdat je nog geen punt hebt gemaakt, of iig niet duidelijk genoeg.
    2) Omdat je zelf niet ingaat op hetgeen wat ik zeg.
    3) Al het bovenstaande.
    Ik probeer het in Jip en Janneke taal.

M: "Oh jee we moeten 50% bezuinigen, nu verdien ik nog maar 5 miljoen per jaar!"
    A: "Oh jee we moeten 50% bezuinigen, nu verdien ik nog maar 900 euro per maand!"

Welke van de twee moet nu echt een offer brengen naar jouw mening?
    pi_55348196
    quote:
    Op maandag 17 december 2007 22:30 schreef Papierversnipperaar het volgende:
    Rijken en politici hebben een voorbeeld functie. Daar kan je het als rijke niet mee een zijn maar dat is dan jammer.
    Waarom zouden rijken een voorbeeldfunctie hebben?
    pi_55348208
    quote:
    Als iedereen ergens op moet bezuinigen moet iedereen dat doen. En geen uitzonderingen gaan maken voor minderheden omdat "het toch niet opschiet" Als mensen die vele malen meer verdienen dan ik ook nog eens allemaal voordeeltjes krijgen dan ben ik natuurlijk niet bereid om mijn best ergens voor te doen.
    Zo moeilijk is het dan toch niet? Je belast het vliegen zwaarder, je belast benzine zwaarder en je belast energie zwaarder. Voorwaarde is dan wel dat met dat geld iets nuttigs gebeurt, dat lijkt triviaal maar dat is t bij de overheid natuurlijk niet.

Op zo'n manier is er niets aan de hand
      † In Memoriam † maandag 17 december 2007 @ 22:36:31 #101
    159335 Boze_Appel
    Vrij Fruit
    pi_55348219
    quote:
    Op maandag 17 december 2007 22:35 schreef Papierversnipperaar het volgende:
    M: "Oh jee we moeten 50% bezuinigen, nu verdien ik nog maar 5 miljoen per jaar!"
    A: "Oh jee we moeten 50% bezuinigen, nu verdien ik nog maar 900 euro per maand!"

Het enige juiste antwoord: geen van beiden.
    Carpe Libertatem
    pi_55348267
    quote:
    Dan wederom dezelfde twee vragen:
    1) Waarom denk je zo makkelijk over het inperken van de bewegingsvrijheid van mensen?
    2) Waarom ben je zo blij met een staaltje symboolpolitiek?

Gooi gewoon de belastingen omhoog op kolen, benzine en kerosine en van de inkomsten geef je subsidies op echt groene stroom, dingen als spaarlampen en investeer je in onderzoek naar kernfusie, waterstof en waterkracht centrales.

Zo ontmoedig je het gebruik van vuile energiebronnen en stimuleer je het gebruik en de ontwikkeling van groene energiebronnen. Mensen die veel vervuilende energie verbruiken betalen absoluut gezien meer dan de mensen die het weinig gebruiken; aangezien de rijken toch al 4x zoveel energie verbruiken betalen ze absoluut gezien ook 4x zoveel.

Het is soms zo makkelijk.
    pi_55348424
    quote:
    Op maandag 17 december 2007 22:33 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dan schopt de knuffelterrorist toch gewoon alle rijke mensen op straat...
    Het probleem nu juist dat al dit soort maatregelen nergens toe gaan leiden. De verwachte bevolkingsgroei leidt tot een wereldbevolking van rond de 9 miljard rond 2050. Als daarbij ook nog eens uitgegaan wordt van een redelijke welvaartsgroei in ontwikkelingslanden en dit soort schijnmaatregelen in Nederland zijn nog niet eens een druppel op een gloeiende plaat. M.i. is het verstandiger om te investeren in technologie, al was het maar omdat we naast GW ook nog eens met het probleem van peak oil e.d. zitten.
    pi_55348569
    quote:
    Op maandag 17 december 2007 22:42 schreef Monolith het volgende:

M.i. is het verstandiger om te investeren in technologie, al was het maar omdat we naast GW ook nog eens met het probleem van peak oil e.d. zitten.
    Helemaal mee eens hoor.
      maandag 17 december 2007 @ 22:49:31 #105
    176380 Hanenwurger
    http://www.hanenwurger.org
    pi_55348636
    Een verbod op kinderen nemen lijkt me een goed plan. Het zal ooit rustig worden.
    Wir tanzen Ado Hinkel, Benzino Napoloni, Wir tanzen Schiekelgrueber, Und tanzen mit Maitreya, Mit Totalitarismus, Und mit Demokratie, Wir tanzen mit Fascismus, Und roter Anarchie
    Eins, zwei, drei, vier Kammerad, komm tanz mit mir!
    pi_55348857
    quote:

[..]

geen enkele volwassene met een voltijd baan heeft 900 netto p/m dus dit is niet realistisch, net zo min als 50% bezuiniging.

Bovendien gaat het erom dat je niet eindeloos kunt blijven cashen aan de top, omdat ze hun geld (of zichzelf desnoods) dan naar het buitenland gaan verplaatsen/danwel andere trucjes uithalen om hun poen te houden.

en 'voorbeeldfuncties' zijn overschat. Volgens mij gaan er echt niet zoveel mensen bewust leven omdat een paar idealisten in den haag of aan de top van een bedrijf het ook (gedwongen) doen.
      maandag 17 december 2007 @ 22:59:42 #107
    11102 knep
    Mountainfreak
    pi_55348929
    Zolang in de USA door een fractie van de wereldbevolking 20% van de energie verbruikt wordt weiger ik me in allerlei bochten te wringen om een minuscule besparing te bereiken .
    pi_55349031
    quote:
    Op maandag 17 december 2007 22:59 schreef knep het volgende:
    Zolang in de USA door een fractie van de wereldbevolking 20% van de energie verbruikt wordt weiger ik me in allerlei bochten te wringen om een minuscule besparing te bereiken .
    Denk je dat het in ons land (zeker in de top 10 qua welvaart) anders ligt dan?
    pi_55349163
    quote:

[..]

degene die het meeste moet inleveren, die van 10 naar 5 miljoen gaat dus. die ander gaat er slechts 900 euro op achteruit.
    pi_55349247
    Heb ik in het artikel iets over het hoofd gezien dat de titel van het artikel (en dus dit topic) rechtvaardigd?

Wat hij zegt is namelijk niet heel onlogisch, de overheid kan toch niet alle vormen van mobiliteit tot in de eeuwigheid blijven faciliteren?
    Als het niet wil branden moet je beter stoken.
    pi_55349315
    Beetje infantiel plan, maar dat zijn we van Duyvendak wel gewend. Jammer dat er nog steeds een paar van die ongure elementen in GroenLinks rondlopen, anders zou het een prima partij zijn.
    pi_55349359
    quote:
    Op maandag 17 december 2007 23:12 schreef Commensaal het volgende:
    Beetje infantiel plan, maar dat zijn we van Duyvendak wel gewend. Jammer dat er nog steeds een paar van die ongure elementen in GroenLinks rondlopen, anders zou het een prima partij zijn.
    Wat is er precies infantiel aan het idee dat de overheid niet bezig kan blijven met het aanleggen van wegen en het tot in het oneindige faciliteren van alle vormen van mobiliteit, niet alleen vanuit milieuoogpunt maar ook vanuit kosten en overlast gezien.
    pi_55349426
    quote:
    Op maandag 17 december 2007 23:13 schreef du_ke het volgende:

[..]

Wat is er precies infantiel aan het idee dat de overheid niet bezig kan blijven met het aanleggen van wegen en het tot in het oneindige faciliteren van alle vormen van mobiliteit, niet alleen vanuit milieuoogpunt maar ook vanuit kosten en overlast gezien.
    Je kunt er natuurlijk wel een mooie draai aan geven, maar iets niet faciliteren is wel heel iets anders dan iets verbieden.
    pi_55349449
    quote:
    Op maandag 17 december 2007 23:16 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Je kunt er natuurlijk wel een mooie draai aan geven, maar iets niet faciliteren is wel heel iets anders dan iets verbieden.
    Ja dat is de draai die de schrijver van het artikel er aan geeft. Daarom ook m'n vraag in m'n vorige post, wat heb ik in dat artikeltje over het hoofd gezien dat gaat over verbieden?
    pi_55349515
    quote:
    Op maandag 17 december 2007 23:17 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ja dat is de draai die de schrijver van het artikel er aan geeft. Daarom ook m'n vraag in m'n vorige post, wat heb ik in dat artikeltje over het hoofd gezien dat gaat over verbieden?
    quote:
    GroenLinks wil mobiliteitsverbod voor rijken
    (Novum) - Mensen met hoge inkomens mogen in de toekomst minder autorijden, reizen en recreëren. Dat idee opperde GroenLinks-Kamerlid Wijnand Duijvendak maandag tijdens een debat in de Tweede Kamer over het Meerjarenprogramma Infrastructuur, Ruimte en Transport (MIRT).
    pi_55349572
    quote:

[..]

Ik heb het over het feit dat hij alleen de rijken hiermee wil belasten en denkt dat zijn plan zoden aan de dijk gaat zetten wat betreft de bestrijding van de klimaatverandering.
    pi_55349617
    quote:
    Op maandag 17 december 2007 23:19 schreef heiden6 het volgende:

[..]

[..]
    Ok vrij nietszeggend dus en zeker niet de kop rechtvaardigend.

Dit lijkt me meer de kern
    quote:
    "We kunnen niet eindeloos wegen en vliegvelden blijven aanleggen."
    Gewoon een waarheid als een koe .
    pi_55349647
    quote:
    Op maandag 17 december 2007 23:21 schreef Commensaal het volgende:

[..]

Ik heb het over het feit dat hij alleen de rijken hiermee wil belasten en denkt dat zijn plan zoden aan de dijk gaat zetten wat betreft de bestrijding van de klimaatverandering.
    Tja ach het zal vooral symboolpolitiek zijn. Daarnaast heeft GL het ook niet voor het zeggen
      maandag 17 december 2007 @ 23:23:45 #119
    pi_55349652
    quote:
    Op maandag 17 december 2007 23:07 schreef Sora het volgende:

[..]

degene die het meeste moet inleveren, die van 10 naar 5 miljoen gaat dus. die ander gaat er slechts 900 euro op achteruit.
    Fout. Die van 900 zit nu onder de armoede grens en die ander is nog steeds miljonair.

Dat is dus mijn punt.
    pi_55349657
    quote:

[..]

Dus privatiseren?

Wat is nu je punt? Dat er een maximum aantal wegen moet zijn, ongeacht het aantal gebruikers? Is dat verantwoord?
    Belachelijk, infrastructuur is juist een van de belangrijkste overheidstaken.
      maandag 17 december 2007 @ 23:25:52 #121
    pi_55349730
    quote:
    Op maandag 17 december 2007 22:35 schreef DS4 het volgende:

[..]

Waarom zouden rijken een voorbeeldfunctie hebben?
    Omdat ze de beste zijn, de top, omdat ze zogenaamd hard gewerkt en gestudeerd hebben, omdat ze succesvol zijn.
    pi_55349776
    quote:
    Op maandag 17 december 2007 23:23 schreef sneakypete het volgende:

[..]

Dus privatiseren?

Wat is nu je punt? Dat er een maximum aantal wegen moet zijn, ongeacht het aantal gebruikers? Is dat verantwoord?
    Er hoeft geen maximum te zijn. maar tot in het oneindige infra blijven verzorgen lijkt me niet realistisch.
    pi_55349814
    Op zich wel, zolang het maar met de juiste visie gebeurd. Ik snap ook wel dat je niet grenzeloos kunt rondbouwen maar het slaat nergens op om zomaar te zeggen 'nu stoppen we met autowegen' ofzo.
    Als er meer auto's rijden, zijn er meer wegen nodig, dat is logisch toch?
    pi_55349973
    quote:
    Op maandag 17 december 2007 23:22 schreef du_ke het volgende:

[..]

[..]

Ben ik het ook helemaal mee eens, minder overheidsbemoeienis dus.
    pi_55350037
    quote:
    Op maandag 17 december 2007 23:23 schreef sneakypete het volgende:
    Als deze discussie iéts bewijst is het wel dat het dus juist géén overheidstaak is. De overheid faalt hopeloos in het verzorgen van een goede infrastructuur en komt dan met de lumineuze oplossing om bepaalde mensen maar te gaan verbieden om auto te rijden. Als het niet zo triest was zou het toch om in je broek te doen van het lachen zijn.
    pi_55350046
    quote:
    Op maandag 17 december 2007 23:28 schreef sneakypete het volgende:
    Op zich wel, zolang het maar met de juiste visie gebeurd. Ik snap ook wel dat je niet grenzeloos kunt rondbouwen maar het slaat nergens op om zomaar te zeggen 'nu stoppen we met autowegen' ofzo.
    Als er meer auto's rijden, zijn er meer wegen nodig, dat is logisch toch?
    Klopt, ik ben ook niet voor het stoppen met het bouwen van wegen. Maar we moeten ons gewoon goed realiseren dat het maar bij blijven bouwen van wegen ook niets oplost.
    pi_55350092
    quote:
    Op maandag 17 december 2007 23:33 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Ben ik het ook helemaal mee eens, minder overheidsbemoeienis dus.
    Die opmerking gaat uiteraard (en zelfs eerder nog) ook op voor de markt. Wegen in een land als Nederland zijn nu eenmaal prijzig en juist omdat het een dichtbevolkt land is met alternatieven weinig geschikt voor tolheffing of andere vormen van private uitbating.
      maandag 17 december 2007 @ 23:36:36 #128
    pi_55350097
    quote:
    Op maandag 17 december 2007 22:57 schreef sneakypete het volgende:

[..]

geen enkele volwassene met een voltijd baan heeft 900 netto p/m dus dit is niet realistisch, net zo min als 50% bezuiniging.
    Mijn voorbeeld is extreem. Het gaat er om dat het veel grotere gevolgen heeft voor de "arme" om hem een klein bedrag af te pakken.
    quote:
    Bovendien gaat het erom dat je niet eindeloos kunt blijven cashen aan de top, omdat ze hun geld (of zichzelf desnoods) dan naar het buitenland gaan verplaatsen/danwel andere trucjes uithalen om hun poen te houden.
    Maar je mag wel eindeloos cashen van het plebs? Want die hebben toch niet het geld om weg te lopen?
    quote:
    en 'voorbeeldfuncties' zijn overschat. Volgens mij gaan er echt niet zoveel mensen bewust leven omdat een paar idealisten in den haag of aan de top van een bedrijf het ook (gedwongen) doen.
    En meisjes krijgen geen anorexia vanwege graatmager fotomodellen. Dream on
    pi_55350107
    quote:
    Op maandag 17 december 2007 23:34 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

Als deze discussie iéts bewijst is het wel dat het dus juist géén overheidstaak is. De overheid faalt hopeloos in het verzorgen van een goede infrastructuur en komt dan met de lumineuze oplossing om bepaalde mensen maar te gaan verbieden om auto te rijden. Als het niet zo triest was zou het toch om in je broek te doen van het lachen zijn.
    tis vooralsnog maar een voorstel van een enkel lid van een klein oppositiepartijtje dus nog lang geen beleid.

Maarja ik weet wel dat jij het allemaal geprivatiseerd wil zien, maar ik heb er niet zo'n behoefte aan Nederland op te heffen.
    De overheid kan prima wegen bouwen, ze zouden alleen al die miljoenen (of miljarden?) die ze cashen aan wegenbelasting direct moeten koppelen aan de wegenbouw. Dat is eerlijk.
      † In Memoriam † maandag 17 december 2007 @ 23:37:53 #130
    159335 Boze_Appel
    Vrij Fruit
    pi_55350133
    quote:
    Op maandag 17 december 2007 23:36 schreef du_ke het volgende:
    Die opmerking gaat uiteraard (en zelfs eerder nog) ook op voor de markt. Wegen in een land als Nederland zijn nu eenmaal prijzig en juist omdat het een dichtbevolkt land is met alternatieven weinig geschikt voor tolheffing of andere vormen van private uitbating.
    Ja, stel je voor dat mensen iets als een "Tom tom" in hun auto zouden hebben om bij te houden waar ze rijden.

Welkom in de 21ste eeuw!
    Carpe Libertatem
    pi_55350144
    quote:
    Op maandag 17 december 2007 23:35 schreef du_ke het volgende:

[..]

Klopt, ik ben ook niet voor het stoppen met het bouwen van wegen. Maar we moeten ons gewoon goed realiseren dat het maar bij blijven bouwen van wegen ook niets oplost.
    Maar elk jaar meer betalen om kansloze en failliete projecten te financieren is wel een oplossing?
    pi_55350153
    quote:
    Op maandag 17 december 2007 23:36 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Mijn voorbeeld is extreem. Het gaat er om dat het veel grotere gevolgen heeft voor de "arme" om hem een klein bedrag af te pakken.
    [..]

Maar je mag wel eindeloos cashen van het plebs? Want die hebben toch niet het geld om weg te lopen?
    [..]

En meisjes krijgen geen anorexia vanwege graatmager fotomodellen. Dream on
    1 Je voorbeeld is geen realiteit dus geen goed voorbeeld.
    2 Eindeloos cashen is altijd fout, de overheid moet zo min mogelijk cashen.
    3 mee eens. anorexia is een persoonlijke stoornis waar je modellen niet voor aansprakelijk kunt stellen.
    of wil je nu ook nog regeltjes gaan opleggen aan fotomodellen (bijv een minimumgewicht?)
    pi_55350160
    Zou de meest logische oplossing niet zijn om de grootste gebruikers te vragen het meeste te verminderen?

De facto zouden dat best ook wel eens de rijksten kunnen zijn. Dat zie ik echter niet als een probleem, ze worden namelijk niet gevraagd om het meeste bij te dragen omdat ze rijk zijn, maar omdat ze de grootste vervuilers zijn.

Willen we daarom ook niet allemaal dat Amerika en China een klimaataccoord ondertekenen?
      † In Memoriam † maandag 17 december 2007 @ 23:39:35 #134
    159335 Boze_Appel
    Vrij Fruit
    pi_55350192
    quote:
    Op maandag 17 december 2007 23:36 schreef sneakypete het volgende:
    De overheid kan prima wegen bouwen, ze zouden alleen al die miljoenen (of miljarden?) die ze cashen aan wegenbelasting direct moeten koppelen aan de wegenbouw. Dat is eerlijk.
    De overheid bouwt geen wegen, die geeft alleen opdracht om wegen te maken. Gestolen geld aan wat dan ook koppelen is niet eerlijk ookal geef je alles uit.
    Carpe Libertatem
    pi_55350194
    quote:
    Op maandag 17 december 2007 23:38 schreef ZeroVince het volgende:
    Zou de meest logische oplossing niet zijn om de grootste gebruikers te vragen het meeste te verminderen?

De facto zouden dat best ook wel eens de rijksten kunnen zijn. Dat zie ik echter niet als een probleem, ze worden namelijk niet gevraagd om het meeste bij te dragen omdat ze rijk zijn, maar omdat ze de grootste vervuilers zijn.

Willen we daarom ook niet allemaal dat Amerika en China een klimaataccoord ondertekenen?
    Wie zegt dat 'we' dat 'allemaal willen' dan?
    Tegenstanders genoeg.
    pi_55350198
    quote:
    Op maandag 17 december 2007 23:34 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

De overheid komt niet met dat idee maar een democratisch verkozen volksvertegenwoordiger (ik weet dat dat eng is voor jou maar die zijn er nu eenmaal).

Overigens kunnen private wegen waar ook ter wereld niet of nauwelijks uit. Niet voor niets was de staat ook in landen met grote tolwegennetwerken de grootste aandeelhouden en financieer .

Maar goed kom maar op met voorbeelden waar private marktpartijen de fysieke infrastructuur beter, goedkoper en toegankelijker hebben gerealiseerd. Ben reuze benieuwd
    pi_55350261
    quote:
    Op maandag 17 december 2007 23:28 schreef sneakypete het volgende:
    Als er meer auto's rijden, zijn er meer wegen nodig, dat isCtoch?
    in Helmond, en ik denk overal bouwen ze grote stadsdelen. hele wijken stampen ze uit de grond, aan de uitvalswegen van die wijken denkt schijnbaar niemand, je gaat in file je oprit af. te gek voor woorden.
    De Puta Madre
    pi_55350265
    quote:
    Op maandag 17 december 2007 23:37 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Ja, stel je voor dat mensen iets als een "Tom tom" in hun auto zouden hebben om bij te houden waar ze rijden.

Welkom in de 21ste eeuw!
    Wat bedoel je?

Juist met een TomTom is het heel eenvoudig om eventuele tolwegen te vermijden waardoor ze nog minder uitkunnen. Dat bedoel je vast niet toch?
    pi_55350283
    Het is natuurlijk wel wat overdreven als men even met een eigen vliegtuigje een avondje in parijs wil doorbrengen...
    //Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
    pi_55350312
    quote:
    Op maandag 17 december 2007 23:41 schreef du_ke het volgende:

[..]

Wat bedoel je?

Juist met een TomTom is het heel eenvoudig om eventuele tolwegen te vermijden waardoor ze nog minder uitkunnen. Dat bedoel je vast niet toch?
    het was bij wijze van.

Een registratiesysteem waarmee de aanbieder van de autoweg jou als consument registreert en per km laat betalen ofzo.

Sja zou kunnen maar ik denk niet dat het er erg efficient op wordt als er tig wegeigenaren op een klein lapje grond zijn.
    pi_55350327
    quote:
    Op maandag 17 december 2007 23:42 schreef zhe-devilll het volgende:
    Het is natuurlijk wel wat overdreven als men even met een eigen vliegtuigje een avondje in parijs wil doorbrengen...
    misschien maar het is je goed recht als je het zelf betaalt.
    pi_55350329
    quote:
    Op maandag 17 december 2007 23:38 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Maar elk jaar meer betalen om kansloze en failliete projecten te financieren is wel een oplossing?
    Infrastructuur, bijna ongeacht welke vorm (van (spoor)wegen tot riolering en van electrakabels tot gasleidingen) is niet op korte termijn erg rendabel.
    Als je investeren in dergelijke infrastructuur kansloos noemt dan kan dat ik kijk liever naar de iets langere termijn .
      † In Memoriam † maandag 17 december 2007 @ 23:43:52 #143
    159335 Boze_Appel
    Vrij Fruit
    pi_55350330
    quote:
    Op maandag 17 december 2007 23:41 schreef du_ke het volgende:
    Wat bedoel je?

Ik bedoel dat er hele goede technologie is om tol te heffen, zou je dat willen. En Tom Tom zou je idd. ook kunnen gebruiken om tolwegen te vermijden, een prima optie natuurlijk.
    Carpe Libertatem
      maandag 17 december 2007 @ 23:45:05 #144
    pi_55350356
    quote:
    Op maandag 17 december 2007 23:38 schreef sneakypete het volgende:

[..]

1 Je voorbeeld is geen realiteit dus geen goed voorbeeld.
    In 2009 is weer een klimaat-top. Zullen we zien hoe reeel mijn voorbeeld word.
    quote:
    2 Eindeloos cashen is altijd fout, de overheid moet zo min mogelijk cashen.
    Maar je vind het gewoon makkoijker om rijken met rust te laten?
    quote:
    3 mee eens. anorexia is een persoonlijke stoornis waar je modellen niet voor aansprakelijk kunt stellen.
    of wil je nu ook nog regeltjes gaan opleggen aan fotomodellen (bijv een minimumgewicht?)
    Er zijn catwalks waar tegenwoordig idd een minimum gewicht geld omdat onderzoek heeft uitgewezen dat (te) dunne modellen een factor zijn in het ontstaan van anorexia. Als je wat vaker de krant leest had je dat kunnen weten, dat was vorig jaar groot nieuws.
    [/quote]
    pi_55350374
    quote:
    Op maandag 17 december 2007 23:43 schreef sneakypete het volgende:

[..]

misschien maar het is je goed recht als je het zelf betaalt.
    Zolang je ook maar de verantwoordelijkheid neemt voor de vervuiling en overlast en de (maatschappelijke) kosten die daarmee gepaard gaan wel inderdaad .
    pi_55350391
    quote:
    Op maandag 17 december 2007 23:39 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

De overheid bouwt geen wegen, die geeft alleen opdracht om wegen te maken. Gestolen geld aan wat dan ook koppelen is niet eerlijk ookal geef je alles uit.
    Als vrijwel iedereen het goedkeurt zit er weinig anders op?
    Ik denk dat er zeeeeer weinig mensen te vinden zijn die zitten te wachten op private autowegen dus er is (om in markttermen te blijven) gewoonweg geen vraag naar.
    pi_55350398
    quote:
    Op maandag 17 december 2007 23:43 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Ik bedoel dat er hele goede technologie is om tol te heffen, zou je dat willen. En Tom Tom zou je idd. ook kunnen gebruiken om tolwegen te vermijden, een prima optie natuurlijk.
    De technologie om tol te heffen is er wel. Maar dat maakt tolwegen in een land als Nederland nog niet rendabel .
      † In Memoriam † maandag 17 december 2007 @ 23:47:11 #148
    159335 Boze_Appel
    Vrij Fruit
    pi_55350429
    quote:
    Op maandag 17 december 2007 23:46 schreef du_ke het volgende:
    De technologie om tol te heffen is er wel. Maar dat maakt tolwegen in een land als Nederland nog niet rendabel .
    En waarom dan wel niet?
    Carpe Libertatem
    pi_55350437
    quote:
    Op maandag 17 december 2007 23:22 schreef du_ke het volgende:

[..]

[..]

De relevante factoren zijn echter een grote toename van het aantal autobezitters en het toegenomen vrachtverkeer via de weg. Een maatregel als 'de rijken moeten minder rijden' slaat dan ook nergens op.
    pi_55350438
    quote:
    Op maandag 17 december 2007 23:43 schreef du_ke het volgende:
    Infrastructuur, bijna ongeacht welke vorm (van (spoor)wegen tot riolering en van electrakabels tot gasleidingen) is niet op korte termijn erg rendabel.
    Als je investeren in dergelijke infrastructuur kansloos noemt dan kan dat ik kijk liever naar de iets langere termijn .
    Ik denk dat (snel)wegen vrij rendabel zijn daar automobilisten jaarlijks meer betalen dan ze ooit terugzien. Voor het OV komt er amper geld binnen maar worden er miljarden over de balk gegooid.
    pi_55350450
    quote:
    niks mis mee. jammer dat ik niet in die kringen verkeer. mocht t wel zo zijn dan kunnen alle files me mijn reet roesten, en zo denken die dure maatpakken er ook over, ze geven er niets om, ze verdienen er aan.
    De Puta Madre
      † In Memoriam † maandag 17 december 2007 @ 23:48:20 #152
    159335 Boze_Appel
    Vrij Fruit
    pi_55350459
    quote:
    Op maandag 17 december 2007 23:46 schreef sneakypete het volgende:
    Als vrijwel iedereen het goedkeurt zit er weinig anders op?
    Ik denk dat er zeeeeer weinig mensen te vinden zijn die zitten te wachten op private autowegen dus er is (om in markttermen te blijven) gewoonweg geen vraag naar.
    Er is geen aanbod, de overheid houdt dat allemaal voor zichzelf duh! dat het niet bestaat.
    Carpe Libertatem
    pi_55350495
    quote:
    Op maandag 17 december 2007 23:47 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

En waarom dan wel niet?
    Door het grote aantal alternatieven voor tolwegen in een dichtbevolkt land als nederland en de hoge kosten voor het aanleggen van wegen .

Zeker als ze aan dezelfde geluids en stofnormen moeten voldoen zullen tolwegen voro de gebruikers niet goedkoper zijn dan de collectief gefinancieerde wegen (waarvan er vele zijn in Nederland waar je voor een relatief gering bedrag gebruik van mag maken)
      † In Memoriam † maandag 17 december 2007 @ 23:51:45 #154
    159335 Boze_Appel
    Vrij Fruit
    pi_55350569
    quote:
    Op maandag 17 december 2007 23:49 schreef du_ke het volgende:
    Door het grote aantal alternatieven voor tolwegen in een dichtbevolkt land als nederland en de hoge kosten voor het aanleggen van wegen .

Zeker als ze aan dezelfde geluids en stofnormen moeten voldoen zullen tolwegen voro de gebruikers niet goedkoper zijn dan de collectief gefinancieerde wegen (waarvan er vele zijn in Nederland waar je voor een relatief gering bedrag gebruik van mag maken)
    Ik wil dan ook geen collectieve wegen meer. De opbrengsten overstijgen de uitgaven gigantisch. Wegen zullen veel goedkoper worden.
    Carpe Libertatem
    pi_55350571
    quote:
    Op maandag 17 december 2007 23:46 schreef sneakypete het volgende:
    Dagelijks honderden kilometers file. Ik denk dat héél veel mensen zitten te wachten op private autowegen, al beseffen ze dat misschien zelf niet. En al zouden ze het beseffen dan nog verbiedt de overheid het natuurlijk gewoon, met geweld desnoods, zoals altijd.
    pi_55350580
    quote:
    Op maandag 17 december 2007 23:47 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Ik denk dat (snel)wegen vrij rendabel zijn daar automobilisten jaarlijks meer betalen dan ze ooit terugzien. Voor het OV komt er amper geld binnen maar worden er miljarden over de balk gegooid.
    Een enkele snelweg is ook niet rendabel. Die wordt rendabel door de ontwikkeling van vastgoed rond de afritten en het verpachten van tankstations. Echter zeker niet door de rechtstreekse bijdragen van de automobilisten eraan (wat in zekere zin ook op gaat voor b.v. het spoorwegennetwerk)
    (en of je nou 6 iljard uitgeeft voor een snelweg langs het Naardermeer of 3 miljard voor een spoorweg naar Groningen ik weet niet of de rendabiliteit echt hoger is)..
    pi_55350586
    quote:
    Op maandag 17 december 2007 23:48 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Er is geen aanbod, de overheid houdt dat allemaal voor zichzelf duh! dat het niet bestaat.
    Het gaat mij erom dat bijna iedereen dat oke vindt.
    Jij niet, maar een overweldigende meerderheid wel.
    Stel je voor dat het een markt was. Dan zou het aandeel van de private wegondernemingen dus hooguit iets van 5% (zoniet minder) zijn.
    Niet echt iets om van wakker te liggen dus.
    pi_55350595
    quote:
    Op maandag 17 december 2007 23:48 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

dat is ook wat niemand wil rekening rijden en tol betalen, de auto is al een melkkoe, mijn bescheiden auto is duurder als de hypotheek van ons huis. duur genoeg dus. en dus wil ik er ook in rijden.
    De Puta Madre
    pi_55350616
    quote:
    Op maandag 17 december 2007 23:51 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Ik wil dan ook geen collectieve wegen meer. De opbrengsten overstijgen de uitgaven gigantisch. Wegen zullen veel goedkoper worden.
    Nou jij liever dan ik .

Ik heb geen zin in 100 wegeneigenaren per ritje (of ben je voor nieuwe monopolisten?) met elk een eigen tarief, systeem, verkeersregels en hoofdkantoor, efficienter zal het niet zijn en goedkoper ook niet .
      † In Memoriam † maandag 17 december 2007 @ 23:53:51 #160
    159335 Boze_Appel
    Vrij Fruit
    pi_55350618
    quote:
    Op maandag 17 december 2007 23:52 schreef sneakypete het volgende:
    Het gaat mij erom dat bijna iedereen dat oke vindt.
    Jij niet, maar een overweldigende meerderheid wel.
    Stel je voor dat het een markt was. Dan zou het aandeel van de private wegondernemingen dus hooguit iets van 5% (zoniet minder) zijn.
    Niet echt iets om van wakker te liggen dus.
    ? 95% van wegen verdwijnen als alle wegen aan de markt overgelaten worden? huh?
    Carpe Libertatem
    pi_55350623
    quote:
    Op maandag 17 december 2007 23:51 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

Dagelijks honderden kilometers file. Ik denk dat héél veel mensen zitten te wachten op private autowegen, al beseffen ze dat misschien zelf niet. En al zouden ze het beseffen dan nog verbiedt de overheid het natuurlijk gewoon, met geweld desnoods, zoals altijd.
    en dat 'geweld' is net zogoed de wens van vrijwel iedereen.

De discussie gaat vaak over hoeveel geld er 'gestolen' mag worden en waar het naar toe moet gaan.

OF er geld 'gestolen' mag worden is natuurlijk een andere kwestie waar ieder zijn eigen mening over mag hebben. Maar een libertarische maatschappij is zo ontzettend ver van de huidige realiteit af, dat ik er niet zoveel in zie om daar zo op te blijven hopen.
    pi_55350625
    quote:
    Op maandag 17 december 2007 23:51 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

Je aluminium hoedje bevalt goed?
    pi_55350663
    quote:
    Op maandag 17 december 2007 23:53 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Ik bedoel dat momenteel de meeste mensen nogaltijd liever zien dat de overheid wegen aanlegt met dat 'gestolen'geld.

Aangezien zelfs liberalen de infrastructuur als kerntaak zien, gokte ik op een dergelijk aantal (95%) van de mensen. Mensen die dus willen dat het publiek is ipv privaat.
    pi_55350668
    quote:
    Op maandag 17 december 2007 23:53 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

95% van de wegen zullen wel duurder in gebruik worden. er zijn niet zoveel trajecten die echt goed kostendekkend geexploiteerd kunnen worden op basis van het huidige gebruik.
    pi_55350693
    quote:
    Op maandag 17 december 2007 23:52 schreef du_ke het volgende:

[..]

Een enkele snelweg is ook niet rendabel. Die wordt rendabel door de ontwikkeling van vastgoed rond de afritten en het verpachten van tankstations. Echter zeker niet door de rechtstreekse bijdragen van de automobilisten eraan (wat in zekere zin ook op gaat voor b.v. het spoorwegennetwerk)
    (en of je nou 6 iljard uitgeeft voor een snelweg langs het Naardermeer of 3 miljard voor een spoorweg naar Groningen ik weet niet of de rendabiliteit echt hoger is)..
    Verschil dat de kosten voor de snelweg gedekt kunnen worden door de automobilist en van de spoorwegen niet door de treinreiziger die met allerlei kortingen of zelfs "gratis" plaatsneemt in de trein.

De overheid kan derhalve amper zonder de automobilist ondanks dat ze graag anders beweren al dan niet via subsidieclubjes.
    pi_55350703
    quote:
    Op maandag 17 december 2007 23:54 schreef sneakypete het volgende:
    en dat 'geweld' is net zogoed de wens van vrijwel iedereen.
    Mijn wens is het niet. En vind jij dat geweld gebruikt mag worden jegens onschuldigen als maar genoeg mensen het ermee eens zijn??
    quote:
    De discussie gaat vaak over hoeveel geld er 'gestolen' mag worden en waar het naar toe moet gaan.

OF er geld 'gestolen' mag worden is natuurlijk een andere kwestie waar ieder zijn eigen mening over mag hebben. Maar een libertarische maatschappij is zo ontzettend ver van de huidige realiteit af, dat ik er niet zoveel in zie om daar zo op te blijven hopen.
    Dan blijf je dus hopen op een overheid die erin slaagt het fileprobleem op te lossen, tegelijkertijd het milieu spaart en de kosten in de hand houdt. Wie is er hier nou naief?
      † In Memoriam † maandag 17 december 2007 @ 23:58:28 #167
    159335 Boze_Appel
    Vrij Fruit
    pi_55350733
    quote:
    Op maandag 17 december 2007 23:53 schreef du_ke het volgende:
    Nou jij liever dan ik .

Ik heb geen zin in 100 wegeneigenaren per ritje (of ben je voor nieuwe monopolisten?) met elk een eigen tarief, systeem, verkeersregels en hoofdkantoor, efficienter zal het niet zijn en goedkoper ook niet .
    Net zoals je alleen maar op bepaalde delen internet kan door verschillende systemen en protocollen of je alleen maar mensen in eigen regio kan bellen? Bedrijven spreken zulke dingen af omdat het goed is voor hunzelf. Ze hebben niets aan klanten die nergens heen gaan en alternatieven voor vervoer gaan zoeken.

Een wegeigenaar die alleen zijn eigen regels en eigen systemen heeft zal geen klanten hebben en failliet gaan. Maargoed, dat zal jij niet snappen, jij denkt dat het een goed idee is rijke mensen een max aantal km per dag oid. te laten rijden, ze aanhouden en daar ter stilstand houden tot ze de volgende dag weer verder mogen rijden of hoe werkt dat belachelijke plan van je GL vrienden eigenlijk? En recreeren viel er ook onder. Golfverbod voor mensen boven 200k per jaar op zondag ofzo?
    Carpe Libertatem
    pi_55350772
    quote:
    Op maandag 17 december 2007 23:57 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

Mijn wens is het niet. En vind jij dat geweld gebruikt mag worden jegens onschuldigen als maar genoeg mensen het ermee eens zijn??
    Hangt er vanaf wat je onder geweld verstaat.
    Als jij belasting innen na een democratische besluitvorming ook geweld vind, ja. dan vind ik dat het minst slechte alternatief.
    pi_55350783
    quote:
    Op maandag 17 december 2007 23:56 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Verschil dat de kosten voor de snelweg gedekt kunnen worden door de automobilist en van de spoorwegen niet door de treinreiziger die met allerlei kortingen of zelfs "gratis" plaatsneemt in de trein.

De overheid kan derhalve amper zonder de automobilist ondanks dat ze graag anders beweren al dan niet via subsidieclubjes.
    Net als niet ieder traject op het spoor uit kan kan ook niet ieder wegentraject uit. Bij lange na niet zelfs.
    pi_55350844
    Los hiervan:
    Ik vind democratie nauwelijks een keuze.
    De wil van de meerderheid kun je niet negeren.

In een libertarisch systeem zijn de zwakkeren zo slecht af, dat opstand zal ontstaan (geloof ik zelf).
    Beetje naar het marx-idee. Nu ben ik geen marxist maar het lijkt me aannemelijk dat de weerstand tegen de zichzelf verrijkende top steeds groter wordt.
    Een democratie die iedreen gelijke kansen en rechten geeft biedt dan uitkomst.

Als zelfs geweld geprivatiseerd is zal het recht van de rijkste gelden. Dat heeft als gevolg dat de armsten zich steeds gewelddadiger zullen opstellen. En dan blijkt opeens dat al dat geweld een fortuin kost en dat je dan nog beter met zn allen af en toe om de tafel kunt zitten, wat concessies doet en daarna weer lekker samenleeft.
    pi_55350847
    quote:
    Op maandag 17 december 2007 23:58 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Net zoals je alleen maar op bepaalde delen internet kan door verschillende systemen en protocollen of je alleen maar mensen in eigen regio kan bellen? Bedrijven spreken zulke dingen af omdat het goed is voor hunzelf. Ze hebben niets aan klanten die nergens heen gaan en alternatieven voor vervoer gaan zoeken.
    Jem eot voor de verschillende onderdelen van het internet inderdaad allemaal verschillende soorten programma's gebruiken die inderdaad beroerd onderling uitwisselen. En dan is is iets als internet nog maar nauwelijks te vergelijken met fysieke infra als wegen ook
    quote:
    Een wegeigenaar die alleen zijn eigen regels en eigen systemen heeft zal geen klanten hebben en failliet gaan.
    Want? Als die wegeigenaar maar het juiste stukje weg heeft is z'n positie ijzersterk hoor.
    quote:
    Maargoed, dat zal jij niet snappen, jij denkt dat het een goed idee is rijke mensen een max aantal km per dag oid. te laten rijden,
    Kan je dat even aanwijzen waar ik dat denk ?
    quote:
    ze aanhouden en daar ter stilstand houden tot ze de volgende dag weer verder mogen rijden of hoe werkt dat belachelijke plan van je GL vrienden eigenlijk? En recreeren viel er ook onder. Golfverbod voor mensen boven 200k per jaar op zondag ofzo?
    Je laat je weer erg kennen vandaag .

Kom eerst eens met een goed plan voorzien van wat praktijkvoorbeelden waaruit blijkt dat het grootschalig privatiseren van infrastructuur als wegen echt werkt en het voor de gebruikers makkelijker, efficienter en goedkoper wordt. Zo lang je dat niet lukt blijf je maar lekker dromen
    pi_55350848
    quote:
    Op maandag 17 december 2007 23:39 schreef sneakypete het volgende:

[..]

Wie zegt dat 'we' dat 'allemaal willen' dan?
    Tegenstanders genoeg.
    Het lijkt me sterk dat mensen die niet wilen dat Amerika en China uitstoot moeten verminderen, dat niet willen omdat ze het niet eens zijn met het principe "de vervuiler betaalt". Als ze tegen vermindering zijn, zal de reden gelegen zijn in het ontkennen van de problematiek van global warming. Dat is een geheel andere discussie.

Mocht je toch willen blijven volhouden dat het principe "de vervuiler betaalt" op grote weerstand zou kunnen rekenen, wil ik je wijzen dat dit een principe is dat ook buiten dit gebied overal toepassing vindt. Ik noem een:

Richtlijn 2004/35/EG van het Europees Parlement en de Raad van 21 april 2004 betreffende milieuaansprakelijkheid met betrekking tot het voorkomen en herstellen van milieuschade [Zie wijzigingsbesluiten ].

SAMENVATTING
    De richtlijn stelt een kader voor milieuaansprakelijkheid vast voor het voorkomen en herstellen van milieuschade, op basis van het beginsel dat de vervuiler betaalt

Source: http://europa.eu/scadplus/leg/nl/lvb/l28120.htm

[ Bericht 12% gewijzigd door opgezegd250420142210 op 18-12-2007 00:10:28 ]
    pi_55350881
    quote:
    Op dinsdag 18 december 2007 00:00 schreef du_ke het volgende:

[..]

Net als niet ieder traject op het spoor uit kan kan ook niet ieder wegentraject uit. Bij lange na niet zelfs.
    Door het gehele OV te privatiseren is het goed mogelijk om te zien wat rendabel is en wat niet. Lijkt me een mooie test .
    pi_55350909
    quote:
    Op dinsdag 18 december 2007 00:00 schreef sneakypete het volgende:
    Hangt er vanaf wat je onder geweld verstaat.
    Als jij belasting innen na een democratische besluitvorming ook geweld vind, ja. dan vind ik dat het minst slechte alternatief.
    Als ik die belasting weiger te betalen dan staan er binnen de kortste keren mannen voor mijn deur die me in de gevangenis willen stoppen. Verzet ik me daartegen dan word ik doodgeschoten.

Dat versta ik onder geweld.
      † In Memoriam † dinsdag 18 december 2007 @ 00:15:00 #175
    159335 Boze_Appel
    Vrij Fruit
    pi_55350945
    quote:
    Op dinsdag 18 december 2007 00:03 schreef du_ke het volgende:
    Kom eerst eens met een goed plan voorzien van wat praktijkvoorbeelden waaruit blijkt dat het grootschalig privatiseren van infrastructuur als wegen echt werkt en het voor de gebruikers makkelijker, efficienter en goedkoper wordt. Zo lang je dat niet lukt blijf je maar lekker dromen
    Kom jij dan even met documentatie dat een overheid goedkoper is dan private bedrijven voor 1 specifiek onderwerp.

Stel een weg kost 1 miljoen. De overheid maakt die niet zelf, maar huurt een privaat bedrijf om die aan te leggen, kosten nog steeds 1 miljoen.

Privaat bedrijf: 1 miljoen kosten
    Overheid: 1 miljoen kosten + alle overhead van raamambtenaren, mensen die moeten beslissen hoe wat waar aan die weg. Of extra kosten zoals een viaduct bouwen en vergeten er een weg omheen te leggen. Iets wat enorm vaak voorkomt.

Een overheid kan onmogelijk dingen goedkoper maken dan de markt, onfucking mogelijk. Niet met een overhed die in Nederland van 67 miljoen in 1900 naar 93 miljard inkomsten in 2000 is gegaan. Om je even een voorstelling te geven hoe gigantisch de overheid in Nederland is gegroeid en blijft groeien.
    Carpe Libertatem
    pi_55350997
    quote:
    Op dinsdag 18 december 2007 00:03 schreef sneakypete het volgende:
    Los hiervan:
    Ik vind democratie nauwelijks een keuze.
    De wil van de meerderheid kun je niet negeren.

In een libertarisch systeem zijn de zwakkeren zo slecht af, dat opstand zal ontstaan (geloof ik zelf).
    Nee, in DIT systeem zijn de zwakkeren slecht af. Behalve degenen die zich kunnen organiseren en kunnen lobbyen om privileges ten koste van anderen, waarbij je dus de vraag kunt stellen hoe zwak je dan precies bent.
    quote:
    Beetje naar het marx-idee. Nu ben ik geen marxist maar het lijkt me aannemelijk dat de weerstand tegen de zichzelf verrijkende top steeds groter wordt.
    Wederom: DIT systeem faciliteert die top om zich schaamteloos te verrijken. Door dezelfde uitgereikte privileges als die ik hierboven al noemde.
    quote:
    Een democratie die iedreen gelijke kansen en rechten geeft biedt dan uitkomst.
    Totdat de meerderheid besluit dat sommigen gelijker zijn dan anderen. Voorstanders van een democratie denken er voor het gemak ook altijd maar eventjes hele redelijke en zinnige kiezers bij. Die hebben we (in dit land!) dan ook zowaar nog lange tijd gehad ook. Maar het tij begint te keren en de vraag is of je dan nog steeds zo gelukkig bent met een systeem waarin mensen je ongestraft kunnen bestelen.
    quote:
    En dan blijkt opeens dat al dat geweld een fortuin kost en dat je dan nog beter met zn allen af en toe om de tafel kunt zitten, wat concessies doet en daarna weer lekker samenleeft.
    Je zegt het precies goed. Zonder het te beseffen heb je een libertarisch systeem bepleit. Geweld is veel te duur om voor private partijen interessant te zijn, dan is overleg en diplomatie veel aantrekkelijker. Alleen overheden komen met ongebreideld geweld weg omdat ze hun klanten kunnen dwingen ervoor te blijven betalen. Zelfs klanten die nog niet eens geboren zijn.
    pi_55351010
    jahoor doodgeschoten

voor het gerecht gesleept ja, maar doodgeschoten lijkt me niet.
      † In Memoriam † dinsdag 18 december 2007 @ 00:20:15 #178
    159335 Boze_Appel
    Vrij Fruit
    pi_55351066
    quote:
    Op dinsdag 18 december 2007 00:18 schreef sneakypete het volgende:
    jahoor doodgeschoten

Agenten dragen ze niet voor de sier.
    Carpe Libertatem
    pi_55351099
    quote:
    Op dinsdag 18 december 2007 00:17 schreef HenriOsewoudt het volgende:
    Je zegt het precies goed. Zonder het te beseffen heb je een libertarisch systeem bepleit.
    Volgens mij waren er ook andere uitkomsten mogelijk.. Anyway, mijn vraag aan jou is, of je intentioneel over libertarisme spreekt in tegenstelling liberaal gelijkheidsdenken? Zou een liberaal systeem dat niet zo zwaar hecht aan compensatie van materiele ongelijkheden (maar aan formele ongelijkheden) niet een betere oplossing kunnen bieden?
    pi_55351106
    quote:
    Op dinsdag 18 december 2007 00:18 schreef sneakypete het volgende:
    jahoor doodgeschoten

En als ik me ertegen verzet voor het gerecht gesleept te worden, aangezien ik niemand kwaad gedaan heb en dus niet vind dat ik tegen mijn wil ergens naartoe gesleept mag worden?
    pi_55351143
    quote:
    Op dinsdag 18 december 2007 00:22 schreef ZeroVince het volgende:
    Volgens mij waren er ook andere uitkomsten mogelijk.. Anyway, mijn vraag aan jou is, of je intentioneel over libertarisme spreekt in tegenstelling liberaal gelijkheidsdenken? Zou een liberaal systeem dat niet zo zwaar hecht aan compensatie van materiele ongelijkheden (maar aan formele ongelijkheden) niet een betere oplossing kunnen bieden?
    Hoe wil je dat systeem bereiken, in een land waarin inmiddels de helft van de beroepsbevolking voor zijn inkomen van de overheid afhankelijk is? Een democratie leidt uiteindelijk altijd tot socialisme en socialisme leidt uiteindelijk altijd tot dictatuur.

Ik ga slapen, morgen verder. Is FOK! bij jullie ook weer zo retetraag trouwens?
    pi_55351154
    quote:
    Op maandag 17 december 2007 23:25 schreef Papierversnipperaar het volgende:
    Omdat ze de beste zijn, de top, omdat ze zogenaamd hard gewerkt en gestudeerd hebben, omdat ze succesvol zijn.
    Raar, het ene moment dien je ze op als voorbeeld om vervolgens op een andere moment ze op alle mogelijke manieren te straffen. Ze betalen meer belasting, ze krijgen geen toeslagen meer, ze moeten nog meer betalen als ze grote huizen hebben en nu mogen ze ook al niet meer evenveel bewegen. Tis een beetje het principe van "We stimuleren het dat jullie je best doen zodat je rijk kunt worden omdat we daarna bij jullie lekker veel in kunnen pikken". Dat is geen stimuleren en ook geen voorbeeldfunctie.
    quote:
    Op maandag 17 december 2007 23:38 schreef ZeroVince het volgende:
    Iedereen betaalt per eenheid net zoveel, de grote gebruikers gebruiken meer eenheden en betalen dus meer. Dat principe, daar moet je achteraan willen jagen. Dat is natuurlijk een heel ander principe dan extra tax invoeren alleen voor de mensen met geld. Dat hebben we namelijk al en dat heet belasting.

Daarnaast moet belasting op vervuilende eenheden natuurlijk naar groene eenheden energie en niet gebruikt worden om de begroting te dichten zoals dat nu gebeurt
    pi_55351674
    quote:
    Op dinsdag 18 december 2007 00:24 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

Hoe wil je dat systeem bereiken, in een land waarin inmiddels de helft van de beroepsbevolking voor zijn inkomen van de overheid afhankelijk is? Een democratie leidt uiteindelijk altijd tot socialisme en socialisme leidt uiteindelijk altijd tot dictatuur.

Ik ga slapen, morgen verder. Is FOK! bij jullie ook weer zo retetraag trouwens?
    Moet ik begrijpen dat jouw ideale libertaristische staat niet democratisch ingericht is?
    pi_55351924
    quote:
    Op dinsdag 18 december 2007 00:54 schreef ZeroVince het volgende:
    Moet ik begrijpen dat jouw ideale libertaristische staat niet democratisch ingericht is?
    In een ideale libertarische staat heeft iedere democratie de omvang van 1 persoon. Er is niks tegen om iets niet democratisch in te richten, het niet zijn van een democratie betekent niet dat je dan per definitie een dictatuur bent.
    pi_55352068
    stemmentrekkend plan dit
      dinsdag 18 december 2007 @ 01:26:48 #186
    pi_55352177
    quote:
    Op dinsdag 18 december 2007 00:25 schreef FJD het volgende:

[..]

Raar, het ene moment dien je ze op als voorbeeld om vervolgens op een andere moment ze op alle mogelijke manieren te straffen. Ze betalen meer belasting, ze krijgen geen toeslagen meer, ze moeten nog meer betalen als ze grote huizen hebben en nu mogen ze ook al niet meer evenveel bewegen. Tis een beetje het principe van "We stimuleren het dat jullie je best doen zodat je rijk kunt worden omdat we daarna bij jullie lekker veel in kunnen pikken". Dat is geen stimuleren en ook geen voorbeeldfunctie.
    zoals ik al zei: als die rijke stinkerts denken dat ze zich nergens van aan hoeven te trekken en gewoon lekker door gaan met het milieu vervuilen dan doe ik dat natuurlijk ook. Je kan niet het plebs laten inleveren en de rijken vrijstellen.
    pi_55352250
    quote:
    Op dinsdag 18 december 2007 01:26 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

zoals ik al zei: als die rijke stinkerts denken dat ze zich nergens van aan hoeven te trekken en gewoon lekker door gaan met het milieu vervuilen dan doe ik dat natuurlijk ook. Je kan niet het plebs laten inleveren en de rijken vrijstellen.
    Per euro kapitaal is de vervuiling van het plebs exorbitant hoog. Denk daar maar eens over na.
    Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
      dinsdag 18 december 2007 @ 01:41:31 #188
    pi_55352333
    quote:
    Op dinsdag 18 december 2007 01:32 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Per euro kapitaal is de vervuiling van het plebs exorbitant hoog. Denk daar maar eens over na.
    Bron? Bewijs? Bewijs maar dat rijke mensen meer vervuilen dan armen.

Per persoon natuurlijk.
    pi_55352334
    Laat ik maar eens een tvp'tje plaatsen.
    Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
    Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
    pi_55352431
    quote:
    Mensen die veel geld over hebben om te vervuilen kunnen veel vervuilen. Net zoals mensen die veel geld over hebben voor een dure computer een dure computer kunnen kopen. En net zoals mensen die veel geld over hebben voor Afrikaanse kunst veel Afrikraanse kunst kunnen kopen. Het enige verschil dat ik kan bedenken is dat vervuiling wellicht onderbeprijst is waardoor de opbrengsten door de vervuiling van de mensen die veel geld over hebben voor vervuiling niet in verhouding staat met de kosten van deze vervuiling. Het betreft dan echter een algemeen beprijzingsprobleem en je kunt dan dus niet alleen naar de rijke vervuilers wijzen, je moet naar alle vervuilers wijzen.

Ik zie overigens niet in waarom je rijken vrij zou stellen van een juiste beprijzing, er is toch niemand die daar op uit is?
      dinsdag 18 december 2007 @ 02:11:15 #191
    pi_55352662
    quote:
    Op dinsdag 18 december 2007 01:49 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Mensen die veel geld over hebben om te vervuilen kunnen veel vervuilen. Net zoals mensen die veel geld over hebben voor een dure computer een dure computer kunnen kopen. En net zoals mensen die veel geld over hebben voor Afrikaanse kunst veel Afrikraanse kunst kunnen kopen. Het enige verschil dat ik kan bedenken is dat vervuiling wellicht onderbeprijst is waardoor de opbrengsten door de vervuiling van de mensen die veel geld over hebben voor vervuiling niet in verhouding staat met de kosten van deze vervuiling. Het betreft dan echter een algemeen beprijzingsprobleem en je kunt dan dus niet alleen naar de rijke vervuilers wijzen, je moet naar alle vervuilers wijzen.

Ik zie overigens niet in waarom je rijken vrij zou stellen van een juiste beprijzing, er is toch niemand die daar op uit is?
    Behalve sommige mensen die de hele tijd waarschuwen voor de vlucht van rijke mensen naar het buitenland.

Voor het plebs heeft een belastingmaatregel over het algemeen veer meer impact. De rijkeren merken het niet of regelen belastingaftrek waardoor ze gewoon door kunnen gaan met olie stoken.
    pi_55352742
    quote:
    Op dinsdag 18 december 2007 02:11 schreef Papierversnipperaar het volgende:
    Behalve sommige mensen die de hele tijd waarschuwen voor de vlucht van rijke mensen naar het buitenland.

Voor het plebs heeft een belastingmaatregel over het algemeen veer meer impact. De rijkeren merken het niet of regelen belastingaftrek waardoor ze gewoon door kunnen gaan met olie stoken.
    Er vanuitgaande dat de milieukosten tot uiting in de prijs komen dan is het toch helemaal niet erg dat de rijkeren wat meer vervuilen? Zij betalen daar dan immers ook naar, en er is niemand die zegt dat het plebs ook niet veel mag vervuilen.

En wat betreft de impact van een belastingmaatregel, dat zijn bijna allemaal inkomstengerelateerd belastingen, een milieuheffing zal nagenoeg niet te ontduiken zijn.
      dinsdag 18 december 2007 @ 02:40:58 #193
    pi_55352870
    quote:
    Op dinsdag 18 december 2007 02:19 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Er vanuitgaande dat de milieukosten tot uiting in de prijs komen dan is het toch helemaal niet erg dat de rijkeren wat meer vervuilen? Zij betalen daar dan immers ook naar, en er is niemand die zegt dat het plebs ook niet veel mag vervuilen.
    Dat is wel erg wat de vervuiling moet vermindert worden. Als er mensen zijn (iedereen van mijn part) die het het kunnen betalen gaan ze gewoon door en los je geen probleem op.
    quote:
    En wat betreft de impact van een belastingmaatregel, dat zijn bijna allemaal inkomstengerelateerd belastingen, een milieuheffing zal nagenoeg niet te ontduiken zijn.
    Als je rijkere mensen gelijk laat betalen zal de belastingmaatregel bij de rijkere mensen niet aan komen. Als je effect wilt bereiken zal je het zo moeten doen dat rijkere mensen meer betalen anders gaan ze gewoon door met vervuilen en is het alleen het plebs dat niet meer kan vervuilen (omdat ze het niet kunnen betalen). De grootste vervuilers gaan gewoon door en men word gemotiveerd om meer geld te verkrijgen om meer te kunnen vervuilen. Slechte zaak.
    pi_55353050
    quote:
    Op dinsdag 18 december 2007 02:40 schreef Papierversnipperaar het volgende:
    Dat is wel erg wat de vervuiling moet vermindert worden. Als er mensen zijn (iedereen van mijn part) die het het kunnen betalen gaan ze gewoon door en los je geen probleem op.
    Dat is juist het doel van een economische gezien juiste beprijzing. Je zult echt zien dat bij een juiste beprijzing er over het geheel van het verbruik van brandstof een evenwicht zal ontstaan dat wellicht onder het huidige marktevenwicht ligt. Maar dan moeten wel eerst de reele kosten van brandstof in de brandstofprijs verdisconteerd worden.
    quote:
    Als je rijkere mensen gelijk laat betalen zal de belastingmaatregel bij de rijkere mensen niet aan komen. Als je effect wilt bereiken zal je het zo moeten doen dat rijkere mensen meer betalen anders gaan ze gewoon door met vervuilen en is het alleen het plebs dat niet meer kan vervuilen (omdat ze het niet kunnen betalen). De grootste vervuilers gaan gewoon door en men word gemotiveerd om meer geld te verkrijgen om meer te kunnen vervuilen. Slechte zaak.
    Ik zou zeggen, kom eens wat colleges micro-economie bij ons volgen. Dat geeft echt een heldere kijk op de zaak, het is namelijk helemaal niet relevant of mensen rijk zijn of niet om tot een juist marktevenwicht te geraken middels beprijzing.
      dinsdag 18 december 2007 @ 03:27:57 #195
    pi_55353093
    quote:
    Op dinsdag 18 december 2007 03:12 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Dat is juist het doel van een economische gezien juiste beprijzing. Je zult echt zien dat bij een juiste beprijzing er over het geheel van het verbruik van brandstof een evenwicht zal ontstaan dat wellicht onder het huidige marktevenwicht ligt. Maar dan moeten wel eerst de reele kosten van brandstof in de brandstofprijs verdisconteerd worden.
    [..]

Ik zou zeggen, kom eens wat colleges micro-economie bij ons volgen. Dat geeft echt een heldere kijk op de zaak, het is namelijk helemaal niet relevant of mensen rijk zijn of niet om tot een juist marktevenwicht te geraken middels beprijzing.
    Markt evenwicht? Het gaat om peak-oil en het milieu!

Tenminste, als ik de politici moet geloven.
    pi_55353112
    quote:
    Op dinsdag 18 december 2007 03:27 schreef Papierversnipperaar het volgende:
    Markt evenwicht? Het gaat om peak-oil en het milieu!
    Twee typische voorbeelden van overconsumptie door een gebrek aan juiste prijsvoering. Maak de prijzen van producten reeel dat werkt altijd het beste om overconsumptie tegen te gaan.
    quote:
    Tenminste, als ik de politici moet geloven.
    Politici weten vast veel van de politiek, maar van economie hebben ze zelden verstand. Luister er niet naar, span ze alleen voor je karretje als dat zo uitkomt.
      dinsdag 18 december 2007 @ 03:54:05 #197
    131551 arneaux
    Een Collector's item.
    pi_55353138
    Ze hebben geklaagd bij Thieme om haar vele voorstellen, bij deze wil ik even klagen over dit éne belachelijke voorstel.
    Opgezwolle, keizers van de Nederhop.
    Sticks en Delic - Fakkelteit. 21-09-2007.
    Talent is net als juni, het verschil tussen mij en jullie.
    pi_55353686
    quote:
    Je kan niet het plebs laten inleveren en de rijken vrijstellen.
    Maar dat streeft toch ook niemand na

Gewoon betalen voor wat je gebruikt. Een rijke gebruikt precies dezelfde eenheid energie als een arme en dus moet daar evenveel voor betaald worden. Doordat een rijke meer eenheden gebruikt, betaalt hij ook meer.
    pi_55353975
    quote:
    Op maandag 17 december 2007 23:25 schreef Papierversnipperaar het volgende:

Dat is geen antwoord. Zo kan ik ook zeggen dat uitkeringsgerechtigden een voorbeeldfunctie hebben, want die worden onderhouden door de werkenden... Net zo'n onzin.
    pi_55354020
    quote:
    Nee, dat heet romantisch.

Maar dit soort excessen aanpakken zul je niet eens merken, zo'n klein deel van de menselijke uitstoot is het.
      dinsdag 18 december 2007 @ 09:12:38 #201
    58683 NewOrder
    markt anarchist
    pi_55354072
    quote:
    Het is heel simpel: Je zegt tegen kinderen dat ze niet mogen snoepen terwijl je jezelf volpropt. Dat word (terecht) niet geaccepteerd. Als iedereen ergens op moet bezuinigen moet iedereen dat doen. En geen uitzonderingen gaan maken voor minderheden omdat "het toch niet opschiet" Als mensen die vele malen meer verdienen dan ik ook nog eens allemaal voordeeltjes krijgen dan ben ik natuurlijk niet bereid om mijn best ergens voor te doen.
    Die vergelijking met kinderen gaat niet op. Van een volwassene mag je verwachten dat hij zijn verstand gebruikt en onafhankelijk van wat er om hem heen gebeurt kan beredeneren wat wel en niet juist is. Dat veel mensen dat niet doen verandert daar niets aan.
    quote:
    Dat bedoel ik met verantwoordelijkheid nemen. Rijken en politici hebben een voorbeeld functie. Daar kan je het als rijke niet mee een zijn maar dat is dan jammer.
    Nee, politici hebben een voorbeeldfunctie omdat zij immers beweren te weten wat wel en niet goed is. Ik zou niet weten waarom rijken in deze tijd eenzelfde voorbeeldfunctie zouden moeten hebben.
    pi_55354091
    quote:

Je kan niet het plebs laten inleveren en de rijken vrijstellen.
    Daar wordt dan ook niet voor gepleit. Gewoon iedereen moet bijdragen. En dan heb ik het over iedereen, dus ook niet alleen in NL, want dat schiet niet op.
      dinsdag 18 december 2007 @ 09:15:53 #203
    58683 NewOrder
    markt anarchist
    pi_55354118
    quote:
    Op maandag 17 december 2007 22:31 schreef DS4 het volgende:
    Als de duurzame variant 2x zo veel kost... Het geld groeit de meeste mensen niet op de rug (en dat is maar goed ook, want ik zou niet willen dat er een stuiver op mijn rug gaat groeien...).
    Initieel zal die duurzame variant duurder zijn, maar zodra er meer mensen kiezen voor deze variant zal deze goedkoper worden. Bovendien is prijs niet de enige factor die een rol speelt bij de keuze van de consument.
    pi_55354195
    quote:
    Op dinsdag 18 december 2007 02:40 schreef Papierversnipperaar het volgende:

Dat is wel erg wat de vervuiling moet vermindert worden.
    Als we het over CO2 hebben: vergeet het maar. Dat wordt alleen maar meer. We kunnen kiezen tussen veel meer en enorm veel meer.
    quote:
    Als er mensen zijn (iedereen van mijn part) die het het kunnen betalen gaan ze gewoon door en los je geen probleem op.
    Ook als je het kan betalen kan door hogere prijzen een milieuvriendelijk alternatief interessant worden. Vergis je overigens niet, het electoraat van GL bestaat voor een aardig deel uit "rijkeren".
    quote:
    Als je effect wil hebben moet je je niet op een kleine groep richten die de vervuilende activiteiten kan verplaatsen. Leuk uit idealistische overwegingen, maar praktisch heeft het geen zin. En rijken extra belasten om ze dan iig maar te pesten is pas echt een slechte zaak.

Overigens stel jij dat rijken meer vervuilen: bewijs dat even. Neem daarbij ook mee dat nieuwe goederen veel minder vervuilen, dus het hebben van veel nieuwe goederen niet alleen beoordelen op "veel", maar ook "nieuw". Dank.
      dinsdag 18 december 2007 @ 09:23:23 #205
    44470 ErikT
    Lekker PSV!
    pi_55354227
    quote:

[..]

Bron

Wat is dit?
  • O the pain! Die arme rijken.
    Stel je niet zo aan zeg.
    quote:
  • Ja hallo hij moest daarheen voor de klimaatconferentie. Fietsen ging een beetje moeilijk. Als het nou zo was dat hij elker week op en neer vliegt naar Thailand voor recreatie, dan heb je een gevalletje hypocrisie. En dat zou nog niet betekenen dat hij geen gelijk heeft.
    quote:
    Nou kijk. Heel de wereld vindt dat er een probleem is met CO2 uitstoot.* Ja? Nederland moet daar dus ook iets aan doen, aangezien Nederland deel uitmaakt van de wereld. Dan is het helemaal niet zo vreemd om te opperen dat we niet eindeloos wegen en vliegvelden kunnen bouwen. Simpel gevalletje logische deductie.

* Of dit gerechtvaardigd is, is een andere discussie.
    Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
    3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
    pi_55354301
    quote:
    Op dinsdag 18 december 2007 09:15 schreef NewOrder het volgende:

Initieel zal die duurzame variant duurder zijn, maar zodra er meer mensen kiezen voor deze variant zal deze goedkoper worden.
    Dat is zo, maar de initiële investeringen en de risico's van het pionieren worden door hogere beprijzing in verhouding lager, waardoor er aanbieders zullen komen.
    quote:
    Bovendien is prijs niet de enige factor die een rol speelt bij de keuze van de consument.
    Ook dat is waar. Maar als de prijzen te ver uit elkaar liggen... Een brandstof waarmee jouw auto ineens niet meer vervuilt is de consument misschien wel 1,75 euro per liter waard. Maar niet 10 euro per liter, want dat geld hebben ze gewoon niet.

Door die grote bulk brandstof met een dubbeltje te verhogen naar 1,65 zou je als overheid die bijzondere brandstof zo kunnen sponsoren dat deze nog maar 2,50 per liter is, waardoor het interessant kan worden om deze op de markt te brengen (selectief). Als dan de vraag gaat komen zal de prijs gaan dalen en kun je langzaam de sponsoring afbouwen... En tzt is die brandstof dan gewoon verkrijgbaar. En de gewone brandstof minstens zo duur.
    pi_55354325
    quote:
    Op dinsdag 18 december 2007 09:23 schreef ErikT het volgende:

Ja hallo hij moest daarheen voor de klimaatconferentie.
    Videoconferencing was natuurlijk een mogelijkheid geweest. Ik heb Duyvendak er niet over gehoord.
      dinsdag 18 december 2007 @ 09:34:07 #208
    124377 pmb_rug
    salvation received
    pi_55354401
    quote:
    Op maandag 17 december 2007 16:11 schreef MrX1982 het volgende:
    War on Freedom.

helemaal mee eens. wat een idioot.
    Challenge thinkers to believe and believers to think.
    ?Porque no te calles?
      dinsdag 18 december 2007 @ 09:36:25 #209
    44470 ErikT
    Lekker PSV!
    pi_55354440
    quote:
    Op dinsdag 18 december 2007 09:28 schreef DS4 het volgende:

[..]

Videoconferencing was natuurlijk een mogelijkheid geweest. Ik heb Duyvendak er niet over gehoord.
    Ja toch. Ga jij even echt iets proberen te regelen met 200 mensen met een videoconferentie. Kom op zeg, en dan wordt Duyvendak hierboven uitgemaakt voor iemand met gebrek aan realiteitszin.

Sowieso is een hypocrisie argument nooit een goed argument, maar dit terzijde.
    Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
    3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
      dinsdag 18 december 2007 @ 09:55:31 #210
    50546 Ippon
    Correctief instituut
    pi_55354799
    quote:
    " Omdat mensen met een hoog inkomen doorgaans meer reizen, recreëren en doorgaans verder van hun werk wonen, moeten zij als eerste worden beperkt in hun mobiliteit, meent Duyvendak. Concrete voorstellen had hij nog niet."
    Rijke mensen zorgen voor welvaart, ook voor de armen. Zonder rijke mensen zouden arme mensen nog meer in armoede leven.

GroenLinks is een clubje van milieu-zeloten dat het contact met de werkelijkheid heeft verloren.

Met welk vervoermiddel is Duivendak trouwens naar Bali gegaan? Is-ie gaan zwemmen of zo?
      dinsdag 18 december 2007 @ 09:58:18 #211
    17283 Cheiron
    Ho ho ho...
    pi_55354864
    quote:
    Op dinsdag 18 december 2007 09:36 schreef ErikT het volgende:

[..]

Ja toch. Ga jij even echt iets proberen te regelen met 200 mensen met een videoconferentie.
    Nee, nu is er lekker veel bereikt
    Too lazy to be an evil genius..
    PSN ID: Cheironnl
    pi_55355184
    quote:
    Op dinsdag 18 december 2007 09:23 schreef ErikT het volgende:
    Nou kijk. Heel de wereld vindt dat er een probleem is met CO2 uitstoot.* Ja? Nederland moet daar dus ook iets aan doen, aangezien Nederland deel uitmaakt van de wereld. Dan is het helemaal niet zo vreemd om te opperen dat we niet eindeloos wegen en vliegvelden kunnen bouwen. Simpel gevalletje logische deductie.

* Of dit gerechtvaardigd is, is een andere discussie.
    Het is een beetje als zeggen dat we een bosbrand moeten helpen blussen met vingerhoedjes water terwijl anderen olie op het vuur gooien. Het leidt nergens toe, maar geeft hooguit de schijn dat 'we er wat aan doen'.
    pi_55355202
    quote:
    Kom op zeg, en dan wordt Duyvendak hierboven uitgemaakt voor iemand met gebrek aan realiteitszin.
    Sowieso is de vraag wat Duyvendak daar deed. Het is niet alsof hij beslissingsbevoegd is.

Dat wat hij daar deed (in clubjes mekkeren) had zonder meer met videoconferencing gekund. Niet in het minst omdat "Bali" zonder meer zonder de knuffelterrorist had gekund.
    pi_55355504
    quote:

[..]

Ja toch. Ga jij even echt iets proberen te regelen met 200 mensen met een videoconferentie. Kom op zeg, en dan wordt Duyvendak hierboven uitgemaakt voor iemand met gebrek aan realiteitszin.
    Die Duyvendak had daar net zo veel te zoeken als ik. Helemaal geen ruk. Gewoon een gevalletje interessant doen. De enige die daar iets te zoeken had was Cramer, en zelfs dat is discutabel, heel de EU had ook best vertegenwoordigd kunnen worden door twee mensen vanuit het EP.

Dat mensen het acceptabel vinden dat een dwaas zomaar denkt te kunnen beslissen over de fundamentele vrijheden van anderen, is diep triest. En dan nog blijft NL maar lullen over een verdwaalde zieke baard.
    pi_55355838
    Oh gos, dat gezeur over vrijheden weer
      † In Memoriam † dinsdag 18 december 2007 @ 10:45:41 #216
    159335 Boze_Appel
    Vrij Fruit
    pi_55355887
    quote:
    Op dinsdag 18 december 2007 10:43 schreef SCH het volgende:
    Vrijheid is gezeur?
    Carpe Libertatem
    pi_55355959
    quote:
    Ja, we weten inmiddels dat socialisten, marxisten en communisten niets op hebben met vrijheden. Dat wil niet zeggen dat gezonde mensen ook geen waarde aan vrijheden zouden hechten.
      dinsdag 18 december 2007 @ 10:56:07 #218
    pi_55356107
    quote:
    Op dinsdag 18 december 2007 09:20 schreef DS4 het volgende:

Overigens stel jij dat rijken meer vervuilen: bewijs dat even. Neem daarbij ook mee dat nieuwe goederen veel minder vervuilen, dus het hebben van veel nieuwe goederen niet alleen beoordelen op "veel", maar ook "nieuw". Dank.
    Ik ken niet veel modalers met een Hummer.
    pi_55357605
    quote:
    Op dinsdag 18 december 2007 10:45 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Vrijheid is gezeur?
    Wel als het te pas en te onpas wordt opgevoerd als non-argument.
      † In Memoriam † dinsdag 18 december 2007 @ 12:05:46 #220
    159335 Boze_Appel
    Vrij Fruit
    pi_55357741
    quote:
    Op dinsdag 18 december 2007 11:57 schreef SCH het volgende:
    Vrijheid is nooit een non-argument.
    Carpe Libertatem
    pi_55357780
    quote:
    Op dinsdag 18 december 2007 10:56 schreef Papierversnipperaar het volgende:

Ik ken niet veel modalers met een Hummer.
    Ik ken veel rijken. 0 daarvan hebben een hummer. Ik ken twee idioten die een Prius gekocht hebben. Beiden modalers. De milieubelasting van een Prius is groter dan die van een H1 (slechts één in NL, van de heer Tsjakka), laat staan een H2, laat staan een H3.

Onderbouw het nu eens goed, met cijfers, totalen, enz.
    pi_55357807
    quote:
    On Topic: o, dat jaloerse gezeur over rijken weer.

Of: o, dat gezeur over CO2 weer (te vertalen: als gezeur of weer weer).
    pi_55357941
    Inbreng van SCH in deze discussie :
    pi_55357993
    GroenLinks is al jaren de weg kwijt. Het is een club van naieve, wereldvreemde milieuverbeteraars. Nederland loopt wereldwijd al zo'n beetje voorop als braafste jongetje van de klas op milieugebied, maar als het aan GroenLinks ligt, gaat Nederland 20 kilometer vooruit lopen. Geef GroenLinks macht en een liter benzine kost binnen no-time 4 euro per liter.

In dit land leven 16,3 miljoen mensen. LEVEN. Dat wil zeggen dat ze activiteiten ontplooien. Ze gaan naar school, of naar het werk. Dat doen ze op de meest efficiënte manier. Voor sommigen is dat de trein, voor de meesten is het de auto. Als mensen op de snelweg stilstaan in de file, is dat NOG kwalijker voor het milieu dan wanneer ze gewoon kunnen doorrijden. Maar zoiets wil er bij GroenLinks niet in. Die windt zich liever op over elke centimeter asfalt.

Ik zou echt nog eerder op de SGP stemmen
      dinsdag 18 december 2007 @ 12:30:15 #225
    pi_55358257
    quote:
    Op dinsdag 18 december 2007 12:09 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik ken veel rijken. 0 daarvan hebben een hummer. Ik ken twee idioten die een Prius gekocht hebben. Beiden modalers. De milieubelasting van een Prius is groter dan die van een H1 (slechts één in NL, van de heer Tsjakka), laat staan een H2, laat staan een H3.

Onderbouw het nu eens goed, met cijfers, totalen, enz.
    Je vergeet erbij te vertellen wat die rijken hebben ipv die hummer, de vaste lasten van hun villa en hoeveel km ze per jaar vliegen.
    pi_55358261
    quote:
    Op dinsdag 18 december 2007 11:57 schreef SCH het volgende:

[..]

En leg dan maar eens uit dat het een non-argument zou zijn. Lukt je niet.
    pi_55358321
    quote:
    Op dinsdag 18 december 2007 12:20 schreef Elfletterig het volgende:
    In dit land leven 16,3 miljoen mensen. LEVEN. Dat wil zeggen dat ze activiteiten ontplooien. Ze gaan naar school, of naar het werk. Dat doen ze op de meest efficiënte manier. Voor sommigen is dat de trein, voor de meesten is het de auto.
    De meest effeciente manier voor de meeste mensen zou zijn dichter bij huis werk zoeken. Maar aangezien men dat niet wilt moeten we maar omdat mensen dom zijn er steeds meer asfalt bijleggen om nog meer verkeer te creeren.
    pi_55358333
    quote:
    GroenLinks is al jaren de weg kwijt. Het is een club van naieve, wereldvreemde milieuverbeteraars. Nederland loopt wereldwijd al zo'n beetje voorop als braafste jongetje van de klas op milieugebied, maar als het aan GroenLinks ligt, gaat Nederland 20 kilometer vooruit lopen. Geef GroenLinks macht en een liter benzine kost binnen no-time 4 euro per liter.
    Dat valt ook nog wel mee, zo geweldig doet Nederland het ook weer niet. Ik meen dat in een land als Noorwegen bijvoorbeeld 99% van de stroom groen is. Maar daar hebben ze dan ook het voordeel dat ze erg makkelijk stroom op kunnen wekken m.b.v. waterkrachtcentrales. Al met al is Nederland de laatste jaren wat dat betreft eerder een middenmotor in Europa.
    pi_55358369
    quote:
    Op dinsdag 18 december 2007 12:11 schreef DS4 het volgende:

[..]

On Topic: o, dat jaloerse gezeur over rijken weer.

Of: o, dat gezeur over CO2 weer (te vertalen: als gezeur of weer weer).
    Hoezo jaloers?
    En de discussie over CO2 gezeur noemen, dat is een gepasseerd station.
    pi_55358391
    quote:

In dit land leven 16,3 miljoen mensen. LEVEN. Dat wil zeggen dat ze activiteiten ontplooien. Ze gaan naar school, of naar het werk. Dat doen ze op de meest efficiënte manier. Voor sommigen is dat de trein, voor de meesten is het de auto. Als mensen op de snelweg stilstaan in de file, is dat NOG kwalijker voor het milieu dan wanneer ze gewoon kunnen doorrijden. Maar zoiets wil er bij GroenLinks niet in. Die windt zich liever op over elke centimeter asfalt.

Ik stel voor dat mensen als jij die niks om het milieu geven, daar straks het eerst de dupe van worden. Of je kinderen. Dat ze tegen de muur worden gezet omdat het echt uit de klauw is gelopen. Neem je die verantwoordelijkheid?
      dinsdag 18 december 2007 @ 12:37:01 #231
    121830 Kadesh
    pi_55358417
    quote:
    Op dinsdag 18 december 2007 10:29 schreef en_door_slecht het volgende:
    Die Duyvendak had daar net zo veel te zoeken als ik. Helemaal geen ruk. Gewoon een gevalletje interessant doen. De enige die daar iets te zoeken had was Cramer, en zelfs dat is discutabel, heel de EU had ook best vertegenwoordigd kunnen worden door twee mensen vanuit het EP.
    +1
    pi_55358604
    quote:
    Op dinsdag 18 december 2007 12:30 schreef en_door_slecht het volgende:

[..]

En leg dan maar eens uit dat het een non-argument zou zijn. Lukt je niet.
    Het is een pavlov-reactie om bij alles over vrijheid te beginnen. Dat is een gebrek aan argumentatie. De overheid heeft de bevoegdheid om vrijheden in te perken en is verantwoordelijk voor het grote geheel. Als je tegen de beperking van vrijheden bent, kan dat alleen als je dat integreert in het bredere verhaal over het klimaatprobleem. Dat mist node in deze discussie. Er zullen de komende jaren drastische maatregelen genomen worden om het klimaatprobleem tegen te gaan - net als maatregelen om bv. criminaliteit tegen te gaan. Als de enige reactie dan het ongefundeerde: oh jee, onze vrijheid is, dan is een kenmerkend teken van armoede in een discussie.

Bovendien is het een enorm groot begrip, om direct over vrijheden te beginnen. Alsof mensen aan de ketting worden gelegd.
    pi_55358712
    quote:
    Op dinsdag 18 december 2007 12:30 schreef Papierversnipperaar het volgende:

Je vergeet erbij te vertellen wat die rijken hebben ipv die hummer, de vaste lasten van hun villa en hoeveel km ze per jaar vliegen.
    Jij vergeet dat JIJ degene bent die stelt dat de rijken meer vervuilen en dat niet onderbouwd.

Ik heb op mijn terrein b.v. naast mijn woning erg veel bomen staan. Het is 9 hectare dus je kan je wel voorstellen dat het niet om 10 bomen gaat (vraag me niet hoeveel wel, het zijn er teveel). Alleen al de CO2 reductie daarvan maakt dat ik ongeveer 8 keer zoveel mag uitstoten dan de gemiddelde Nederlander voordat ik netto aan het uitstoten ben.

En nu jij weer.
      dinsdag 18 december 2007 @ 12:53:01 #234
    50546 Ippon
    Correctief instituut
    pi_55358732
    quote:

GroenLinks is een wereldvreemd clubje dat handelt in luchtfietserij en volksverlakkerij. Duivendak heeft trouwens een crimineel verleden.
      dinsdag 18 december 2007 @ 12:53:13 #235
    121830 Kadesh
    pi_55358737
    quote:

[..]

die rijke stinkerts
    "die rijke stinkerts" zus, "de rijken" zo, volgens mij ben je een behoorlijk afgunstig mannetje.
    pi_55358758
    quote:
    Op dinsdag 18 december 2007 12:34 schreef SCH het volgende:

Hoezo jaloers?
    Zo lang inhoudelijke argumenten ter zake ontbreken hou ik het daar op. Ok?
    quote:
    Alleen in de wereld van SCH... Er is nog steeds niets meer dan een theorie.
      dinsdag 18 december 2007 @ 12:54:59 #237
    121830 Kadesh
    pi_55358779
    quote:
    Op dinsdag 18 december 2007 12:34 schreef SCH het volgende:

[..]

Hoezo jaloers?
    Dat zeg jij en alle andere makke schapen die achter de milieu taliban aan huppelt. Typisch een gevalletje van als we maar vaak genoeg de zelfde onzin uitkramen word het vanzelf als waarheid gezien.
    pi_55358794
    quote:
    Op dinsdag 18 december 2007 12:51 schreef DS4 het volgende:

[..]

Jij vergeet dat JIJ degene bent die stelt dat de rijken meer vervuilen en dat niet onderbouwd.

Ik heb op mijn terrein b.v. naast mijn woning erg veel bomen staan. Het is 9 hectare dus je kan je wel voorstellen dat het niet om 10 bomen gaat (vraag me niet hoeveel wel, het zijn er teveel). Alleen al de CO2 reductie daarvan maakt dat ik ongeveer 8 keer zoveel mag uitstoten dan de gemiddelde Nederlander voordat ik netto aan het uitstoten ben.

En nu jij weer.
    Het gaat om overbodig en veelvuldig vlieg en autoverkeer. Ik zie het als een oproep om daar veel gematigder in te zijn. Het is toch van de zotte dat de regering ineens enorm pronkt met het feit dat de mp's vorige week met elkaar meevlogen door Europa. Alsof dat zo bijzonder is. Het vliegverkeer moet drastisch gereduceerd worden en het is nou eenmaal niet Jan Modaal die meerdere keren per maand het luchtruim kiest. Het heeft verder neit zoveel met salaris te maken maar met gedrag. Die oproep is enorm belangrijk en relevant. Dat gelul over jouw bomen niet trouwens.
      dinsdag 18 december 2007 @ 12:57:28 #239
    121830 Kadesh
    pi_55358835
    Maar ik durf te wedden dat waneer Duyvendak en consortennaar volgende milieu top in Kopenhagen ze gewoon weer het vliegtuig zullen pakken, en niet allemaal bij elkaar in een gehuurde touringcar kruipen.
    pi_55358849
    quote:
    Op dinsdag 18 december 2007 12:54 schreef Kadesh het volgende:

[..]

Dat zeg jij en alle andere makke schapen die achter de milieu taliban aan huppelt. Typisch een gevalletje van als we maar vaak genoeg de zelfde onzin uitkramen word het vanzelf als waarheid gezien.
    99 procent van de politici en de wetenschappers vinden dat, er is een kleine groep die de ogen wenst te sluiten. Dat is dan maar zo.
    pi_55358869
    quote:
    Op dinsdag 18 december 2007 12:54 schreef DS4 het volgende:
    Alleen in de wereld van SCH... Er is nog steeds niets meer dan een theorie.
    Hiermee plaats je jezelf volledig buiten de discussie. Ik had je hoger ingeschat.
      † In Memoriam † dinsdag 18 december 2007 @ 12:59:58 #242
    159335 Boze_Appel
    Vrij Fruit
    pi_55358896
    quote:
    Op dinsdag 18 december 2007 12:55 schreef SCH het volgende:
    Het gaat om overbodig en veelvuldig vlieg en autoverkeer. Ik zie het als een oproep om daar veel gematigder in te zijn. Het is toch van de zotte dat de regering ineens enorm pronkt met het feit dat de mp's vorige week met elkaar meevlogen door Europa. Alsof dat zo bijzonder is. Het vliegverkeer moet drastisch gereduceerd worden en het is nou eenmaal niet Jan Modaal die meerdere keren per maand het luchtruim kiest. Het heeft verder neit zoveel met salaris te maken maar met gedrag. Die oproep is enorm belangrijk en relevant. Dat gelul over jouw bomen niet trouwens.
    Wat wil je doen dan? Ze verbieden te vliegen? Max aantal vluchten per jaar ofzo? Verplicht met de fiets naar de golfbaan?
    Carpe Libertatem
      dinsdag 18 december 2007 @ 13:00:24 #243
    58683 NewOrder
    markt anarchist
    pi_55358905
    quote:
    Op dinsdag 18 december 2007 09:27 schreef DS4 het volgende:
    Dat is zo, maar de initiële investeringen en de risico's van het pionieren worden door hogere beprijzing in verhouding lager, waardoor er aanbieders zullen komen.
    Als er een potentiële markt is dan komen die aanbieders ook zonder beprijzing. Het duurt misschien wat langer, maar dat mag geen reden zijn voor beprijzing.
    quote:
    Ook dat is waar. Maar als de prijzen te ver uit elkaar liggen... Een brandstof waarmee jouw auto ineens niet meer vervuilt is de consument misschien wel 1,75 euro per liter waard. Maar niet 10 euro per liter, want dat geld hebben ze gewoon niet.

Door die grote bulk brandstof met een dubbeltje te verhogen naar 1,65 zou je als overheid die bijzondere brandstof zo kunnen sponsoren dat deze nog maar 2,50 per liter is, waardoor het interessant kan worden om deze op de markt te brengen (selectief). Als dan de vraag gaat komen zal de prijs gaan dalen en kun je langzaam de sponsoring afbouwen... En tzt is die brandstof dan gewoon verkrijgbaar. En de gewone brandstof minstens zo duur.
    Ook hiervoor geldt hetzelfde als wat ik net zei; het kan wat meer tijd kosten, maar uiteindelijk komt het er wel.
    pi_55358919
    quote:
    Op dinsdag 18 december 2007 12:59 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Wat wil je doen dan? Ze verbieden te vliegen? Max aantal vluchten per jaar ofzo? Verplicht met de fiets naar de golfbaan?
    Ik ben geen politicus, daar ga ik niet over. Maar dat er grenzen moeten worden gesteld, lijkt me evident.
      † In Memoriam † dinsdag 18 december 2007 @ 13:01:42 #245
    159335 Boze_Appel
    Vrij Fruit
    pi_55358945
    quote:
    Op dinsdag 18 december 2007 13:00 schreef SCH het volgende:
    Ik ben geen politicus, daar ga ik niet over. Maar dat er grenzen moeten worden gesteld, lijkt me evident.
    Het lijkt mij evident dat de overheid geen ruk te maken heeft met het vlieggedrag van wie dan ook.
    Carpe Libertatem
      dinsdag 18 december 2007 @ 13:03:38 #246
    pi_55358988
    quote:
    Op dinsdag 18 december 2007 12:51 schreef DS4 het volgende:

[..]

En nu jij weer.
    Jij denkt dat 10 bomen jou het recht geeft of meer CO2 uit te stoten? Echt waar
    pi_55359015
    quote:

[..]

Wie bepaalt wat overbodig en veelvuldig vlieg -en autoverkeer is?
    pi_55359036
    quote:
    Op dinsdag 18 december 2007 12:46 schreef SCH het volgende:

[..]

Het is een pavlov-reactie om bij alles over vrijheid te beginnen. Dat is een gebrek aan argumentatie. De overheid heeft de bevoegdheid om vrijheden in te perken en is verantwoordelijk voor het grote geheel. Als je tegen de beperking van vrijheden bent, kan dat alleen als je dat integreert in het bredere verhaal over het klimaatprobleem. Dat mist node in deze discussie. Er zullen de komende jaren drastische maatregelen genomen worden om het klimaatprobleem tegen te gaan - net als maatregelen om bv. criminaliteit tegen te gaan. Als de enige reactie dan het ongefundeerde: oh jee, onze vrijheid is, dan is een kenmerkend teken van armoede in een discussie.

Bovendien is het een enorm groot begrip, om direct over vrijheden te beginnen. Alsof mensen aan de ketting worden gelegd.
    Het aankomen met 'Pavlov-reactie' is het toppunt van een gebrek aan argumenten. Jij zou een jammerende jood voor de gaskamer nog een Pavlov-reactie verwijten, door al voor de 6 miljoenste keer te 'zeuren' over vrijheid.
    Een Cubaan heeft bijna alles wat hij wensen kan: een mooi land, bijna allemaal te vreten en een heel behoorlijke zorg. Toch lopen ze allemaal te zeiken. En terecht, want een ander heel belangrijk bestanddeel van een goed leven hebben ze niet: vrijheid.
    Die Duijvendak denkt dat hij de wereld kan redden door mensen een deel van hun vrijheid af te nemen. Hoe naïef. Nergens in dit topic staat dat er geen maatregelen genomen moeten worden om het milieu te helpen wel staat er dat dat op een andere, wel constructieve, manier moet.
    pi_55359048
    quote:
    Op dinsdag 18 december 2007 13:05 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Daar valt wel een plannetje voor te schrijven, denk je niet?
      dinsdag 18 december 2007 @ 13:07:01 #250
    pi_55359056
    quote:
    Op dinsdag 18 december 2007 12:59 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Het gaat om het signaal. Iedereen (vliegende politici voorop) roept dat "men" minder moet vliegen en rijden maar niemand geeft het goede voorbeeld en niemand wil er voor betalen.

Ik stel dat grootverbruikers (politici en rijke grootverbruikers) het goede voorbeeld moeten geven en niet alles moeten afschuiven op het plebs.
      dinsdag 18 december 2007 @ 13:09:35 #251
    pi_55359126
    quote:
    Op dinsdag 18 december 2007 13:01 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Het lijkt mij evident dat de overheid geen ruk te maken heeft met het vlieggedrag van wie dan ook.
    Natuurlijk wel: infrastructuur, veiligheid en noem maar een paar dingen op.
      † In Memoriam † dinsdag 18 december 2007 @ 13:09:53 #252
    159335 Boze_Appel
    Vrij Fruit
    pi_55359135
    quote:
    Op dinsdag 18 december 2007 13:07 schreef Papierversnipperaar het volgende:
    Het gaat om het signaal. Iedereen (vliegende politici voorop) roept dat "men" minder moet vliegen en rijden maar niemand geeft het goede voorbeeld en niemand wil er voor betalen.

Ik stel dat grootverbruikers (politici en rijke grootverbruikers) het goede voorbeeld moeten geven en niet alles moeten afschuiven op het plebs.
    En wat gebeurt er dan vervolgens met dat 'signaal'. Zijn we allemaal magisch gered van een wisse dood als een rijk iemand minder vliegt?
    Carpe Libertatem
    pi_55359142
    quote:
    Op dinsdag 18 december 2007 13:06 schreef SCH het volgende:

[..]

Daar valt wel een plannetje voor te schrijven, denk je niet?
    Oh. Jij wilt bepalen wat overbodig is? Alsof dat objectief valt vast te stellen.

Als ik morgen wil vliegen heeft niemand het recht om tegen mij te zeggen dat het overbodig is en dat ik maar moet gaan fietsen.
    pi_55359144
    quote:
    Op dinsdag 18 december 2007 13:01 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Dat is wel erg dom en naief. Natuurlijk heeft de overheid dat wel.
    pi_55359148
    quote:
    Op dinsdag 18 december 2007 13:05 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Dat is duidelijk, daar hebben we Prins PiIs, alias Wim Lex voor. Die weet precies dat Jan Proleet wat minder moet verbruiken. De man is tenslotte ervaringsdeskundige in opa's Ferrari en iPodjes shoppen in the Big Apple.
    pi_55359164
    quote:
    Op dinsdag 18 december 2007 13:10 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Oh. Jij wilt bepalen wat overbodig is? Alsof dat objectief valt vast te stellen.

Als ik morgen wil vliegen heeft niemand het recht om tegen mij te zeggen dat het overbodig is en dat ik maar moet gaan fietsen.
    Oh jawel hoor. Er kan zo een maximum aan gesteld worden. Het is geen enkel probleem om vast te stellen dat mensen maximaal 2 per jaar mogen vliegen bv.
    pi_55359186
    quote:
    Op dinsdag 18 december 2007 13:09 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

En wat gebeurt er dan vervolgens met dat 'signaal'. Zijn we allemaal magisch gered van een wisse dood als een rijk iemand minder vliegt?
    Als we alle milieumaatregelen verwerpen, zoals jij wil, is dat inderdaad zo.
    pi_55359189
    quote:
    Op dinsdag 18 december 2007 13:10 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat is wel erg dom en naief. Natuurlijk heeft de overheid dat wel.
    De overheid heeft daar net zoveel mee te maken als met hoe vaak ik neuk en hoe vaak ik kritiek lever op dit kabinet. He-le-maal niets.
      † In Memoriam † dinsdag 18 december 2007 @ 13:12:43 #259
    159335 Boze_Appel
    Vrij Fruit
    pi_55359204
    quote:
    Op dinsdag 18 december 2007 13:09 schreef Papierversnipperaar het volgende:
    Natuurlijk wel: infrastructuur, veiligheid en noem maar een paar dingen op.
    Eerst mensen met een pistool op het hoofd dwingen aan een systeem mee te doen en dan zeggen, ja hallo, je maakt samen gebruik van al die dingen dus moet je met ons rekening houden. Echt te krom voor woorden.
    Carpe Libertatem
      † In Memoriam † dinsdag 18 december 2007 @ 13:13:52 #260
    159335 Boze_Appel
    Vrij Fruit
    pi_55359233
    quote:
    Op dinsdag 18 december 2007 13:12 schreef SCH het volgende:
    Als we alle milieumaatregelen verwerpen, zoals jij wil, is dat inderdaad zo.
    Welnee, eigendom respecteren, en je hebt al die van hoger hand geforceerde maatregelen niet nodig.
    Carpe Libertatem
      † In Memoriam † dinsdag 18 december 2007 @ 13:14:34 #261
    159335 Boze_Appel
    Vrij Fruit
    pi_55359260
    quote:
    Op dinsdag 18 december 2007 13:12 schreef en_door_slecht het volgende:
    De overheid heeft daar net zoveel mee te maken als met hoe vaak ik neuk en hoe vaak ik kritiek lever op dit kabinet. He-le-maal niets.
    Ja, neuktaks, dat ze daar nog niet mee gekomen zijn. (pun intended)
    Carpe Libertatem
    pi_55359266
    quote:
    Op dinsdag 18 december 2007 13:11 schreef SCH het volgende:

[..]

Oh jawel hoor. Er kan zo een maximum aan gesteld worden. Het is geen enkel probleem om vast te stellen dat mensen maximaal 2 per jaar mogen vliegen bv.
    Waarom 2x en niet 1x?

Wie moet dat gaan controleren? Je wilt een soort Stasi invoeren die van alles en nog wat bijhoudt? Hoe zit het met privacy?

Ziek idee .
    pi_55359283
    quote:

Het gaat om overbodig en veelvuldig vlieg en autoverkeer.
    En dat doen alleen de rijken? Iedere randdebiel gaat tegenwoordig op zijn minst naar Turkije op vakantie en ik durf te wedden niet op de fiets.
    quote:
    Ik zie het als een oproep om daar veel gematigder in te zijn.
    Maar waarom wordt die oproep ALLEEN AAN DE RIJKEN gedaan? Dat is toch van de zotte. Als Duyvendak had gezegd dat iedereen verstandig moet omgaan met energie ben ik het met hem eens. Maar een oproep voor een beperkte groep is idioot.
    quote:
    Het is toch van de zotte dat de regering ineens enorm pronkt met het feit dat de mp's vorige week met elkaar meevlogen door Europa. Alsof dat zo bijzonder is.
    Als Duyvendak dat bedoelt, dan moet hij zich niet richten tot de rijken, maar de regeringsleiders. Maar nogmaals: wat deed hij daar in Bali? Beslissingsbevoegd was hij niet hoor.
    quote:
    Het vliegverkeer moet drastisch gereduceerd worden en het is nou eenmaal niet Jan Modaal die meerdere keren per maand het luchtruim kiest.
    Jan Modaal die voor zijn werkgever overal ter wereld moet zijn wel hoor. Ikzelf vlieg helemaal niet zoveel. En ik ken er nog wel meer die dat zelden doen. En de mensen die ik ken die veel vliegen doen dat voor hun werk. De meesten als loonslaven.
    quote:
    Het heeft verder neit zoveel met salaris te maken maar met gedrag.
    Dus jij bent het oneens met de oproep van Duyvendak. Staat genoteerd.
    quote:
    Die oproep is enorm belangrijk en relevant.
    De oproep van Duyvendak leidt alleen maar tot gesteggel. Een fatsoenlijke oproep had belangrijk kunnen zijn.
    quote:
    Dat gelul over jouw bomen niet trouwens.
    Nee, jij hebt veel meer te melden...
    pi_55359287
    quote:

[..]

Of je maakt vliegtuigen schoner of de trein tot een beter alternatief. Dan pak je problemen echt aan. Jij doet alleen aan symptoombestrijding door mensen fundamentele vrijheden te ontnemen.
    Daar komt nog eens bij dat het ook zo realistisch is om te denken dat mensen niet even de moeite nemen om naar Duitsland of België te reizen om alsnog te vliegen.
    pi_55359320
    quote:
    Op dinsdag 18 december 2007 12:57 schreef SCH het volgende:

99 procent van de politici en de wetenschappers vinden dat,
    Onzin. En onzin.
    quote:
    er is een kleine groep die de ogen wenst te sluiten. Dat is dan maar zo.
    Volhouden!
      † In Memoriam † dinsdag 18 december 2007 @ 13:17:04 #266
    159335 Boze_Appel
    Vrij Fruit
    pi_55359324
    quote:
    Op dinsdag 18 december 2007 13:14 schreef MrX1982 het volgende:
    Waarom 2x en niet 1x?
    Ja, of gewoon vliegen verbieden dan ben je van al die enge stofjes af.
    Carpe Libertatem
      dinsdag 18 december 2007 @ 13:17:08 #267
    121830 Kadesh
    pi_55359326
    quote:
    Op dinsdag 18 december 2007 12:57 schreef SCH het volgende:

99 procent van de politici en de wetenschappers vinden dat, er
    politici zijn maar op twee dingen uit, macht en zoveel mogelijk geld uit de burger persen, dan is het dus niet zo vreemd dat 99% van die aasgieren zich achter zo'n verdrag schaard, een mooiere vrijbrief dan dit krijgen ze niet. En de wetenschap is erg afhankelijk van de politiek, die hebben bakken met geld te vergeven voor "onderzoek" en het werkt nog altijd zo dat wie betaald, bepaald. 99% van de wetenschap staat achter de theorie dat de mens de schuld is van de opwarming van de aarde, daar geloof ik niets van. De wetenschappers die die theorie aanhangen maken wel het meeste lawaai, en krijgen de meeste ruimte om hun onderzoeken via de staatskanalen te verspreiden. Maar die gene die het hardst schreeuwen hebben nog geen gelijk.
    pi_55359347
    quote:

[..]

laten ze eerst eens in europees verband accijnsen op kerosine invoeren dan zal er opeens een heel stuk minder gevlogen gaan worden. En de energeizuinigere methodes (bus en treinvervoer) opeens weer meer gebruikt worden.
    pi_55359353
    quote:
    Op dinsdag 18 december 2007 13:03 schreef Papierversnipperaar het volgende:

Jij denkt dat 10 bomen jou het recht geeft of meer CO2 uit te stoten? Echt waar
    Als je leert lezen dan had je gezien dat er 9 hectare stond.
    pi_55359368
    quote:
    Op dinsdag 18 december 2007 13:15 schreef en_door_slecht het volgende:

[..]

Of je maakt vliegtuigen schoner of de trein tot een beter alternatief. Dan pak je problemen echt aan. Jij doet alleen aan symptoombestrijding door mensen fundamentele vrijheden te ontnemen.
    Daar komt nog eens bij dat het ook zo realistisch is om te denken dat mensen niet even de moeite nemen om naar Duitsland of België te reizen om alsnog te vliegen.
    De Stasi staat bij de grens om te controleren of je niet aan je maximaal aantal vluchten probeert te ontsnappen. Kortom de grenzen gaan weer dicht.
    pi_55359393
    quote:
    Op dinsdag 18 december 2007 13:16 schreef DS4 het volgende:

[..]

Onzin. En onzin.
    pi_55359400
    quote:
    Op dinsdag 18 december 2007 12:32 schreef Basp1 het volgende:
    De meest effeciente manier voor de meeste mensen zou zijn dichter bij huis werk zoeken. Maar aangezien men dat niet wilt moeten we maar omdat mensen dom zijn er steeds meer asfalt bijleggen om nog meer verkeer te creeren.
    Er zijn legio oplossingen denkbaar. Zelf voel ik veel meer voor een betere spreiding van werkgelegenheid en woningbouw, in plaats van de hele Randstad vol te bouwen. Maar we praten hier niet over oplossingen, we praten over een doorgeslagen politieke partij die mensen ernstige beperkingen wil opleggen.
    quote:
    Op dinsdag 18 december 2007 12:35 schreef SCH het volgende:
    Ik stel voor dat mensen als jij die niks om het milieu geven, daar straks het eerst de dupe van worden. Of je kinderen. Dat ze tegen de muur worden gezet omdat het echt uit de klauw is gelopen. Neem je die verantwoordelijkheid?
    Sinds wanneer ben jij fundamentalist? Zullen we eerst eens onomstotelijk aantonen dat de klimaatveranderingen inderdaad het gevolg van CO2-uitstoot zijn? Dat wordt nog van alle kanten in twijfel getrokken. Zullen we daarna eerst eens kijken wat de belangrijkste oorzaken zijn? Zullen we daarna eerst eens nadenken over praktische oplossingen? Nee, niet als het aan GroenLinks ligt. Die wil op bijna communistische wijze mensen vrijheden ontnemen.

En wie zegt dat ik niks om het milieu geef? Ik geef (vrijwel) net zo veel als ieder ander. In Nederland betaal je al 30 cent per liter benzine meer dan in bijvoorbeeld Luxemburg en Oostenrijk, waar kennelijk geen milieu bestaat. Per gereden kilometer doneer ik sowieso al 2 cent meer dan de Luxemburger en Oostenrijker. Voor vliegverkeer wordt ook al een milieuheffing van kracht en onzuinige auto's worden duurder in aanschaf.

Ondertussen rijdt 1 op de 8 Nederlanders belastingvrij in een oude bak, die een stuk meer uitstoot dan mijn auto. Maar ja, dat is natuurlijk geen issue. GroenLinks wil liever scoren door de rijken de schuld van alles te geven. Wat de PVV is voor moslims, is GroenLinks voor rijken. En belangrijker: ze zetten zichzelf ongeveer net zo ver buitenspel, met hun bizarre opvattingen.

En wat verantwoordelijkheid betreft: NEE, die neem ik niet. Laten de wereldleiders eerst maar eens wat stappen ondernemen tegen de overbevolking (wat dat is de nummer 1 oorzaak van het hogere energieverbruik), laten ze eens meer werk maken van milieuvriendelijke alternatieven en schone brandstoffen en laten ze eerst eens zorgen dat echt alle landen hun bijdrage leveren en niet alleen de braafste jongetjes van de klas.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 18-12-2007 13:21:06 ]
    pi_55359412
    quote:
    Op dinsdag 18 december 2007 13:07 schreef Papierversnipperaar het volgende:

Ik heb ongeveer 1/3 van mijn autokilometers weten te verschuiven naar de trein. Hoeveel autokilometers heb jij al ingeleverd?
    pi_55359416
    quote:
    Op dinsdag 18 december 2007 13:18 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ja en, dat geeft je nog geen rechten. Dan doe ik wel mee met een stukje noordpool claimen weet je hoeveel co2 die hoeveelheid zeewater die hieronder zit kan absorberen.
    pi_55359428
    quote:
    Op dinsdag 18 december 2007 13:17 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Ja, of gewoon vliegen verbieden dan ben je van al die enge stofjes af.
    Dat is een goed idee. Verbied de auto ook en we zitten weer in de 19de eeuw.

Of misschien vallen we nog wel verder terug in welvaart. Middeleeuwen wellicht. Maar Duyvendak en consorten kunnen tevreden zijn .
      dinsdag 18 december 2007 @ 13:22:13 #276
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_55359461
    quote:

[..]

That'll be the day.

Krijgt trekjes van een dictatuur dit plan. Maar goed, het is een proefballonetje à la Wilders. Die hoef je niet al te serieus te nemen.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
    pi_55359466
    quote:
    Op dinsdag 18 december 2007 13:12 schreef en_door_slecht het volgende:

[..]

Dat zou je wel willen maar het is domweg niet zo
    pi_55359475
    quote:
    Op dinsdag 18 december 2007 13:19 schreef SCH het volgende:

SCH, wat ben je toch heerlijk doorzichtig... Als de argumenten op zijn ga je in smilies communiceren.
    pi_55359494
    Wat een prutser, die Duyvendak
    pi_55359497
    quote:
    Op dinsdag 18 december 2007 13:22 schreef popolon het volgende:

[..]

That'll be the day.

Krijgt trekjes van een dictatuur dit plan. Maar goed, het is een proefballonetje a la Wilders. Die hoef je niet al te serieus te nemen.
    pi_55359509
    quote:
    Op dinsdag 18 december 2007 13:22 schreef DS4 het volgende:

[..]

SCH, wat ben je toch heerlijk doorzichtig... Als de argumenten op zijn ga je in smilies communiceren.
    Omdat ik reageerde op iemand die zegt: onzin, onzin ,onzin
    pi_55359542
    Overigens, even serieus: het is een achterlijk plan. En Duyvendak mag heel, heel erg hard uitgelachen worden hierom.
      dinsdag 18 december 2007 @ 13:25:19 #283
    pi_55359547
    quote:
    Op dinsdag 18 december 2007 13:12 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Eerst mensen met een pistool op het hoofd dwingen aan een systeem mee te doen en dan zeggen, ja hallo, je maakt samen gebruik van al die dingen dus moet je met ons rekening houden. Echt te krom voor woorden.
    Ik als mens en incidenteel vlieger zie dat soort zaken graag goed geregeld. En aangezien commerciële bedrijven alleen aan geld denken stem ik voor een overheidsinstantie om dat voor mij te regelen. Dus ik zie geen pistool en jij bent niet verplicht om te vliegen.
    pi_55359587
    quote:
    Op dinsdag 18 december 2007 13:20 schreef Basp1 het volgende:
    Ja en, dat geeft je nog geen rechten. Dan doe ik wel mee met een stukje noordpool claimen weet je hoeveel co2 die hoeveelheid zeewater die hieronder zit kan absorberen.
    Zeg domme l*l, die 9 hectare is mijn EIGENDOM en ik BETAAL voor het ONDERHOUD van die bomen. En feitelijk heb ik daardoor een netto CO2-uitstoot die NEGATIEF is.

Dat kan jij niet zeggen zonder onzinnige claims die werkelijk nergens op zijn gebaseerd.

En ondanks die negatieve netto CO2 uitstoot probeer ik niet onnodig uit te stoten. Weet je hoe ze dat noemen? VERANTWOORDELIJKHEID nemen. In plaats van ANDEREN te vertellen wat ZIJ (en vooral niet jij) moeten doen.

Do as I say, don's do as I do...
    pi_55359597
    quote:
    Op dinsdag 18 december 2007 13:20 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik heb ongeveer 1/3 van mijn autokilometers weten te verschuiven naar de trein. Hoeveel autokilometers heb jij al ingeleverd?
    Heel goed

Ik heb al jaren geen auto meer

even afgelopen jaar voor mij doornemen:

Ik fiets dagelijks een kilmoter of 16. 3200 fiets kilometers jaarlijks.
    ongeveer 4000 trein kilometers
    En dan nog altijd 10.000 auto kilometers, maar dan wel bijna altijd met auto's die met minimaal 2 personen bezet zijn.
    Geen vliegkillometers dit jaar voor mij.

Ook ik kan toch niet zonder mijn vakanties
      dinsdag 18 december 2007 @ 13:27:22 #286
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_55359617
    quote:
    Op dinsdag 18 december 2007 13:23 schreef SCH het volgende:

[..]

Alles wat er uit die gekke toverhoed van Wilders komt spring je als een bezetene bovenop en nu komt er een GL'er met een niet minder ridicuul plan en nu loop je het hartstochtelijk te verdedigen.

Nuances SCH, nuances.
    pi_55359619
    Wat is er nou zo achteriljk aan de zin: Aan het recht op mobiliteit zit een einde? Dat is toch gewoon heel helder en juist?
      dinsdag 18 december 2007 @ 13:27:38 #288
    pi_55359623
    quote:
    Op dinsdag 18 december 2007 13:20 schreef DS4 het volgende:

[..]

2/3. Ik ben dichter bij gaan werken.
    pi_55359630
    quote:
    Op dinsdag 18 december 2007 13:23 schreef SCH het volgende:

Omdat ik reageerde op iemand die zegt: onzin, onzin ,onzin
    Ja, als je zonder enige onderbouwing 99% van de politici en wetenschapper laat geloven in MMGW terwijl tegenwoordig een kleuter weet dat dit niet klopt...
    pi_55359634
    quote:
    Op dinsdag 18 december 2007 13:27 schreef SCH het volgende:
    Wat is er nou zo achteriljk aan de zin: Aan het recht op mobiliteit zit een einde? Dat is toch gewoon heel helder en juist?
    O ja, dat was ik even vergeten, het is helder en juist.
      dinsdag 18 december 2007 @ 13:30:04 #291
    121830 Kadesh
    pi_55359703
    quote:
    Op dinsdag 18 december 2007 13:25 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

En aangezien commerciële bedrijven alleen aan geld denken stem ik voor een overheidsinstantie om dat voor mij te regelen.
    En een overheidsinstantie denk niet aan geld.
      dinsdag 18 december 2007 @ 13:30:32 #292
    pi_55359712
    quote:
    Op dinsdag 18 december 2007 13:09 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Als die bonzen blijven vliegen mag ik dat ook. Ik ben niet minder dan een politicus of miljonair toch? En als ik nu mijn best doe en over 10 jaar miljonair ben hoef ik dan niet meer aan het milieu te denken?

Natuurlijk moeten ze het goede voorbeeld geven.
    pi_55359717
    quote:
    Op dinsdag 18 december 2007 13:27 schreef popolon het volgende:

[..]

Alles wat er uit die gekke toverhoed van Wilders komt, spring je als een bezetene bovenop en nu komt er een GL'er met een niet minder ridicuul plan en nu loop je het hartstochtelijk te verdedigen.

Nuances SCH, nuances.
    Ik snap niet wat het met Wilders te maken heeft. Die is ook zo'n non-believer als het om het klimaatprobleem gaat.

Je hebt hopelijk wel in de gaten dat het klimaatprobleem de grootste bedreiging voor de komende eeuw is?

Het is wat gemakkelijk om voorstellen dan af te serveren als ridicuul. Een beperking van de mobiliteit is volstrekt legitiem.
    pi_55359739
    quote:
    Op dinsdag 18 december 2007 13:27 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ja, als je zonder enige onderbouwing 99% van de politici en wetenschapper laat geloven in MMGW terwijl tegenwoordig een kleuter weet dat dit niet klopt...
    Voor dit soort geleuter is het echt te laat
    pi_55359748
    Zeg, SCH, als GroenLinks pleit voor een 'mobiliteitsverbod voor rijken' dan is dat toch hetzelfde staaltje populisme als Wilders die het weer eens over moslims heeft? Waarom walg je van het één en verdedig je het ander?
    pi_55359773
    quote:
    Op dinsdag 18 december 2007 13:31 schreef Elfletterig het volgende:
    Zeg, SCH, als GroenLinks pleit voor een 'mobiliteitsverbod voor rijken' dan is dat toch hetzelfde staaltje populisme als Wilders die het weer eens over moslims heeft? Waarom walg je van het één en verdedig je het ander?
    Het gaat GL om de beperking van de mobiliteit. Daar pleit ik al jaren voor.
      dinsdag 18 december 2007 @ 13:33:22 #297
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_55359804
    quote:
    Op dinsdag 18 december 2007 13:30 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik snap niet wat het met Wilders te maken heeft. Die is ook zo'n non-believer als het om het klimaatprobleem gaat.

Je hebt hopelijk wel in de gaten dat het klimaatprobleem de grootste bedreiging voor de komende eeuw is?

Het is wat gemakkelijk om voorstellen dan af te serveren als ridicuul. Een beperking van de mobiliteit is volstrekt legitiem.
    Daarmee beperk je de burger in een van hun belangrijskte rechten. Ik ben zeker voor goede alternatieven maar dit is er niet eentje van.

Laat ze eerste dat fileprobleem oplossen door spreiding van bedrijven bijv. en niet de hele randstad vol te proppen.

NL heeft een prachtige infrastructuur, er wordt alleen zo beroerd mee omgegaan gezien de spreiding van bedrijven.
      † In Memoriam † dinsdag 18 december 2007 @ 13:33:25 #298
    159335 Boze_Appel
    Vrij Fruit
    pi_55359807
    quote:
    Op dinsdag 18 december 2007 13:30 schreef Papierversnipperaar het volgende:
    Als die bonzen blijven vliegen mag ik dat ook. Ik ben niet minder dan een politicus of miljonair toch? En als ik nu mijn best doe en over 10 jaar miljonair ben hoef ik dan niet meer aan het milieu te denken?

Natuurlijk moeten ze het goede voorbeeld geven.
    Ze hoeven aan helemaal niemand een voorbeeld te geven. Als je zo om het mileu geeft dan zijn er genoeg fondsen waar je je geld kan doneren om al die problematiek op te lossen, maar dwing mij of die rijken niet mee te betalen aan al die waanplannen.
    Carpe Libertatem
      dinsdag 18 december 2007 @ 13:33:40 #299
    pi_55359813
    quote:
    Op dinsdag 18 december 2007 13:18 schreef DS4 het volgende:

[..]

Druppel op de gloeiende plaat. Dan mag je net 200 km/jaar vliegen.
    pi_55359818
    quote:
    Op dinsdag 18 december 2007 13:26 schreef DS4 het volgende:
    Zeg domme l*l, die 9 hectare is mijn EIGENDOM
    Werkelijk?
    pi_55359823
    quote:
    Op dinsdag 18 december 2007 13:33 schreef popolon het volgende:

[..]

Daarmee beperk je de burger in een van hun belangrijskte rechten. Ik ben zeker voor goede alternatieven maar dit is er niet eentje van.

Laat ze eerste dat fileprobleem oplossen door spreiding van bedrijven bijv. en niet de hele randstad vol te proppen.
    Wat een bullshit. Er meot wel iets gebeuren, als het jou maar niet raakt.
      dinsdag 18 december 2007 @ 13:35:50 #302
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_55359866
    quote:
    Op dinsdag 18 december 2007 13:34 schreef SCH het volgende:

[..]

Wat een bullshit. Er meot wel iets gebeuren, als het jou maar niet raakt.
    Dat maak jij eruit op, loop niet de boel te verdraaien joh.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')