abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 17 december 2007 @ 16:06:35 #1
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_55338688
quote:
GroenLinks wil mobiliteitsverbod voor rijken
(Novum) - Mensen met hoge inkomens mogen in de toekomst minder autorijden, reizen en recreëren. Dat idee opperde GroenLinks-Kamerlid Wijnand Duijvendak maandag tijdens een debat in de Tweede Kamer over het Meerjarenprogramma Infrastructuur, Ruimte en Transport (MIRT). "Het recht op mobiliteit is een recht waar een einde op zit."

Duijvendak, net terug van de klimaattop op Bali, hekelde het gebrek aan urgentie bij zijn collega's voor wat betreft het klimaatprobleem. "Hoeveel kilometer asfalt is er zojuist voorgesteld door de verschillende fracties, hoeveel ton extra CO2?" Duijvendak zei het gevoel te hebben omringd te zijn door struisvogels.

Volgens hem is het onvermijdelijk dat er op termijn een einde komt aan het recht van Nederlanders op mobiliteit. "We kunnen niet eindeloos wegen en vliegvelden blijven aanleggen." Omdat mensen met een hoog inkomen doorgaans meer reizen, recreëren en doorgaans verder van hun werk wonen, moeten zij als eerste worden beperkt in hun mobiliteit, meent Duyvendak. Concrete voorstellen had hij nog niet.

Zijn voorstel kwam hem op forse kritiek te staan van regeringspartij CDA. "U bent net ingevlogen vanuit Bali en gebruikt grote woorden. Wijs dan een groep aan die niet meer mobiel mag zijn.", zei Ger Koopmans (CDA).
Bron

Wat is dit?
  • Gevalletje rijken pesten?
  • Of valt dit onder door geslagen milieudrang? Wel zelf naar Bali vliegen en daarna andere mensen verbieden mobiel te zijn.......

Al met al lijkt dit erg op doorgeslagen betuttelende politiek maar dat is mijn mening hoe denken jullie er over?
  • Experience is what you get when you don't get what you wanted
    Take my advice ... I don't use it anyway...
    Een goede Fok! Search
    Een goede Fok! Search
    pi_55338722
    pi_55338732
    Mijn god, wat een mongool Hoe wereldvreemd kun je zijn

Kunnen we geen grens stellen aan de onzin die uit de mond van linkse politici komt?

Zal Paul trouwens niet leuk vinden.
    "Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
    pi_55338796
    War on Freedom.

Nu staat Duyvendak sowieso niet bekend om enige vorm van realiteitszin maar dit begint toch zeer enge vormen aan te nemen. Maar zelf is hij wel met het vliegtuig naar Bali gegaan? Wat een grenzeloze hypocrisie.
      maandag 17 december 2007 @ 16:12:56 #5
    172669 Papierversnipperaar
    Cafeïne is ook maar een drug.
    pi_55338837
    En terecht. Het grote plebs terroriseren met belastingmaatregelen vanwege het milieu, maar de rijken zouden zo maar door kunnen gaan met het klimaat verpestten? Schande!

Misschien kunnen ze bij mensen met meer dat 500 miljoen armen en benen amputeren?
    Free Assange! Hack the Planet
    [b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
    De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
      maandag 17 december 2007 @ 16:16:10 #6
    pi_55338910
    quote:
    Op maandag 17 december 2007 16:11 schreef MrX1982 het volgende:
    War on Freedom.

Nu staat Duyvendak sowieso niet bekend om enige vorm van realiteitszin maar dit begint toch zeer enge vormen aan te nemen. Maar zelf is hij wel met het vliegtuig naar Bali gegaan? Wat een grenzeloze hypocrisie.
    Politici kunnen het goede voorbeeld geven door plezier reisjes af te schaffen (en die auto met chauffeur) en het video-conferencing te beoefenen.
    [b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
    pi_55338920
    Je kunt het extra belasten, je kunt het milieuvriendelijker maken, maar je gaat het toch niet verbieden? Het zou desastreus zijn voor de economie, en alle rijke mensen zouden hier wegtrekken.Ik vind Groenlinks een goede partij, maar dit gaat tever, dit is gewoon vrijheidsbeperking onder het mom van milieu.
    pi_55338956
    quote:
    Op maandag 17 december 2007 16:16 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Politici kunnen het goede voorbeeld geven door plezier reisjes af te schaffen (en die auto met chauffeur) en het video-conferencing te beoefenen.
    Maatregelen zijn altijd voor anderen.
    pi_55339009
    Haha, die dakduif met z'n rare ideeën.
    Mobiliteit staat verbonden met vrijheid, daarnaast moet iemand zelf kunnen bepalen of hij 12 keer per jaar op een tropisch eiland zit of niet, zijn geld.
    Maar in NL geef je al zoveel geld weg en als je dan ruim overhoudt voor vakanties, word je alsnog ingeperkt.

† In Memoriam † maandag 17 december 2007 @ 16:21:45 #10
    159335 Boze_Appel
    Vrij Fruit
    pi_55339025
    Een verbod op jezelf verplaatsen, hebben ze iedereen LSD gegeven daar ofzo=
    Carpe Libertatem
      maandag 17 december 2007 @ 16:25:46 #11
    9883 Marble
    Was liever geaborteerd.
    pi_55339111
    Wat een kolder .
    My mother was a drug addict. When she got pregnant, she took more drugs. She even tried to kill me inside her with a coat hanger, but I survived. I was born blind as a result, but my mother didn't care. She overdosed choking on her own vomit.
    pi_55339192
    Je gaat lekker met het vliegtuig naar bali!!!
    Volkomen idioot, had dan gewoon een camera en een liveverbinding ingezet, maar nee we willen het milieu verbeteren dus gaan we een vliegreis maken.
    I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
    Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
    pi_55339206
    Wow, wat een compleet debiel idee van een blijkbaar compleet wereldvreemde man. En zelf net terug van Bali waar ze 2 weken hebben zitten ouwehoeren (uiteraard airconditioned) en hebben besloten dat ze nog lekker 2 jaar niks beslissen. Lekker daadkrachtig weer.
    Too lazy to be an evil genius..
    PSN ID: Cheironnl
      maandag 17 december 2007 @ 16:35:05 #14
    105095 ElectricEye
    Je Maintiendrai
    pi_55339319
    Als overtuigd conservatief rechtse anti-GroenLinkser vind ik dat ex-terrorist Duijvendak gelijk heeft met zijn opmerking dat er een grens dient te komen aan mobiliteit.
    Ga telewerken en video-conferencen met z'n allen, stelletje file-lemmings en vlieg-tuig! nergens voor nodig, al dat verplaatsen.

En de eerstvolgende die een klimaattop organiseert waar duizenden met het vliegtuig naar toe moeten komen, moet eens onderzocht worden in zijn bovenkamer!
    Sic transit gloria mundi
    --- --- --- --- --- --- ---
    I drink, therefore I am!
      maandag 17 december 2007 @ 16:35:51 #15
    66470 Klonk
    Koning van Tofania
    pi_55339342
    als ik Duivendak zo hoor wil ik maar één ding weten: wat heeft hij gesnoven/geslikt/gespoten voor dit interview
    Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
    pi_55339391
    Duyvendak spoort toch niet, en dat was al algemeen bekend, dus vanwaar nog de ophef in dit topic?
    As the officer took her away, she recalled that she asked,
    "Why do you push us around?"
    And she remembered him saying,
    "I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
    pi_55339410
    kan iemand eens een grens stellen aan de hoeveelheid warme lucht die Duivedak per jaar mag verplaatsen?
    Are you brave enough to fear?
    SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
    Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
    pi_55339430
    quote:
    Op maandag 17 december 2007 16:37 schreef heiden6 het volgende:
    Duyvendak spoort toch niet, en dat was al algemeen bekend, dus vanwaar nog de ophef in dit topic?
    Lachen is gezond.
    pi_55339791
    Het is al een schande dat hij in de 2e kamer zit, een nog grotere schande dan dat hij afentoe praat
    "We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
      maandag 17 december 2007 @ 17:01:09 #20
    3936 ThE_ED
    engu twiekur
    pi_55339889
    Concrete voorstellen had hij nog niet

Nee dat lijkt het enige te zijn dat de "nieuwe politiek" heeft "opgeleverd".
    [KNE]-Mod
      maandag 17 december 2007 @ 17:01:19 #21
    117776 OFfSprngr
    Meest boze Punker van Fok!
    pi_55339893
    Ik stem GL, maar ik vind dit ook belachelijk, zeker voor een progressieve partij die behoorlijk liberaal is in tegenstelling tot praktisch alle andere partijen (op D66 na).
    You must learn to live with your own conscience, your own morality, your own decision, your own self. You alone can do it. There is no authority but yourself!
    http://www.last.fm/user/OFfSprngr
    .
    .
    pi_55339972
    Inderdaad, best lberaal die Duyvendak.
    "We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
      maandag 17 december 2007 @ 17:05:05 #23
    pi_55339977
    quote:
    Op maandag 17 december 2007 16:35 schreef ElectricEye het volgende:
    Als overtuigd conservatief rechtse anti-GroenLinkser vind ik dat ex-terrorist Duijvendak gelijk heeft met zijn opmerking dat er een grens dient te komen aan mobiliteit.
    Ga telewerken en video-conferencen met z'n allen, stelletje file-lemmings en vlieg-tuig! nergens voor nodig, al dat verplaatsen.

En de eerstvolgende die een klimaattop organiseert waar duizenden met het vliegtuig naar toe moeten komen, moet eens onderzocht worden in zijn bovenkamer!
    2009 gaat iedereen (met het vliegtuig) naar Noorwegen waar ze (voor de Afrikaanse deelnemers) de verwarming lekker hoog zetten.
    pi_55340010
    Als ik rijk zou zijn en dit belachelijke idee zou erdoor komen, zou ik direct en onmiddellijk emigreren.
    Wat een kansloos kutplan zeg
    Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
    Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
    As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
      maandag 17 december 2007 @ 17:08:28 #25
    75043 Hexagon
    Vreemd Fenomeen
    pi_55340065
    Wat een ongelooflijk triest plan zeg

Op die manier willen mensen vast graag met je meedenken over oplossingen
    pi_55340132
    quote:
    Op maandag 17 december 2007 16:06 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Bron

Wat is dit?
  • Gevalletje rijken pesten?
  • Of valt dit onder door geslagen milieudrang? Wel zelf naar Bali vliegen en daarna andere mensen verbieden mobiel te zijn.......

Al met al lijkt dit erg op doorgeslagen betuttelende politiek maar dat is mijn mening hoe denken jullie er over?
  • Mijn mening is dat dit soort draconische maatregelen daadwerkelijk nodig zijn als je écht iets wil doen aan de milieuproblematiek. Het zou ook een enorme stimulans geven aan het ontwikkelen van duurzame technieken, want mobiliteit: daar betaalt de Nederlander wel voor!

Alleen zie ik het niet snel gebeuren dat zoiets doorgevoerd wordt en ook het onderscheid tussen rijk en minder rijk lijkt me niet nuttig.

Waar ik het overigens roerend mee eens ben: mobiliteit is geen recht.
    "It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
      maandag 17 december 2007 @ 17:11:50 #27
    pi_55340144
    quote:
    Op maandag 17 december 2007 17:06 schreef spijkerbroek het volgende:
    Als ik rijk zou zijn en dit belachelijke idee zou erdoor komen, zou ik direct en onmiddellijk emigreren.
    Dat is dan verboden. Jammer maar helaas.
    pi_55340184
    Zelfs in Noord-Korea mogen mensen zich gewoon verplaatsen (binnen de landsgrenzen weliswaar ) en dan wil zo'n hippie het hier gaan verbieden?
    pi_55340204
    Waarom zijn die rijken in een aantal gevallen rijk?

Juist, omdat ze goede zaken doen en daarvoor veel op de weg moeten zitten (het zijn niet alleen plezierreisjes naar Bali).

Echt als dit plan er doorheen komt zou ik spontaan emigreren...
    pi_55340211
    quote:
    Op maandag 17 december 2007 17:11 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dat is dan verboden. Jammer maar helaas.
    Hangt ervan waar naar toe, als hij zijn mobiliteitsbonnen een paar jaar opspaart kan het misschien wel .

Al denk ik dat de kans dat dit plan er door komt nog groter is dan de kans dat hij rijk wordt ...
    "It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
      maandag 17 december 2007 @ 19:20:50 #31
    109065 sungaMsunitraM
    Fancybox is not a function
    pi_55343018
    * mijn stem heeft ie
    Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
    :9~
    pi_55343020
    quote:
    Op maandag 17 december 2007 17:11 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Mijn mening is dat dit soort draconische maatregelen daadwerkelijk nodig zijn als je écht iets wil doen aan de milieuproblematiek. Het zou ook een enorme stimulans geven aan het ontwikkelen van duurzame technieken, want mobiliteit: daar betaalt de Nederlander wel voor!

Alleen zie ik het niet snel gebeuren dat zoiets doorgevoerd wordt en ook het onderscheid tussen rijk en minder rijk lijkt me niet nuttig.

Waar ik het overigens roerend mee eens ben: mobiliteit is geen recht.
    Wat een loze kreet.

In elk geval heeft niemand het recht een ander te verbieden om een auto te nemen, erin te rijden, of met het vliegtuig te gaan.
    As the officer took her away, she recalled that she asked,
    "Why do you push us around?"
    And she remembered him saying,
    "I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
      maandag 17 december 2007 @ 19:22:10 #33
    13804 MouseOver
    Cabdriver from Hell
    pi_55343060
    Ik ben blij dat hij op reis nog inspiratie opgedaan heeft. Was het tenminste nog ergens goed voor
    Vampire Romance O+
      maandag 17 december 2007 @ 19:33:27 #34
    27257 qwerty_x
    Tudo jóia !!
    pi_55343308
    quote:
    Op maandag 17 december 2007 17:06 schreef spijkerbroek het volgende:
    dat mag dan dus niet meer !
    zonnig Brasil
    pi_55343315
    Goed plan.
    pi_55343451
    Goed plan!
    pi_55343476
    quote:
    Op maandag 17 december 2007 16:37 schreef heiden6 het volgende:
    Mensen die tegen dit soort plannen zijn, sporen volgens mij niet en hebben de ernst van de situatie niet door. Het is een prima plan, het is alleen een beetje laat en hopelijk nog niet te laat.

Je ziet ook wel in dit topic dat er geen enkel tegenargument wordt genoemd, alleen wat gescheld en smileys.
      maandag 17 december 2007 @ 19:45:07 #38
    121830 Kadesh
    The Protectors of the Garden
    pi_55343581
    Wat denkt Wijnand nu? Laat ik net als Wilders eens wat extreme uitspraken doen, volgens mij heeft ie op Bali een zonnesteek opgelopen. Wat een kneus.
    For thirteen generations we have protected it from the unclean
      maandag 17 december 2007 @ 19:48:51 #39
    121830 Kadesh
    The Protectors of the Garden
    pi_55343668
    quote:
    Op maandag 17 december 2007 19:40 schreef SCH het volgende:
    Mensen die tegen dit soort plannen zijn, sporen volgens mij niet en hebben de ernst van de situatie niet door.
    De ernst van welke situatie?
    For thirteen generations we have protected it from the unclean
    pi_55343711
    quote:
    Op maandag 17 december 2007 19:48 schreef Kadesh het volgende:

[..]

De ernst van welke situatie?
    Je weet toch wel waar het in Bali over ging? Of zijn er nog steeds mensen die in de ontkennende fase zitten als het over het klimaat gaat? Dat lijkt me toch sterk.
    pi_55343890
    quote:
    Op maandag 17 december 2007 19:50 schreef SCH het volgende:

[..]

Je weet toch wel waar het in Bali over ging? Of zijn er nog steeds mensen die in de ontkennende fase zitten als het over het klimaat gaat? Dat lijkt me toch sterk.
    Propaganda.
    "I think greed is healthy. You can be greedy and still feel good about yourself" - Ivan Boesky.
    'Only government can take perfectly good paper, cover it with perfectly good ink and make the combination worthless.' - Milton Friedman
    pi_55343904
    quote:

[..]

Je weet toch wel waar het in Bali over ging?
    Ze gingen twee weken op vakantie, hebben tussendoor iets besproken, maar zijn uiteindelijk zonder iets concreets weer teruggekomen. t.b.v. het milieu.
      maandag 17 december 2007 @ 19:59:31 #43
    58683 NewOrder
    markt anarchist
    pi_55343923
    quote:
    Op maandag 17 december 2007 19:40 schreef SCH het volgende:
    Mensen die tegen dit soort plannen zijn, sporen volgens mij niet en hebben de ernst van de situatie niet door. Het is een prima plan, het is alleen een beetje laat en hopelijk nog niet te laat.
    Als het werkelijk zo ernstig is, waarom dan niet de grootste groep beperken in haar mobiliteit in plaats van een hele kleine groep rijken?
    pi_55343949
    quote:
    Op maandag 17 december 2007 19:57 schreef axis303 het volgende:

[..]

Propaganda.
    pi_55343955
    quote:
    Op maandag 17 december 2007 19:58 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Ze gingen twee weken op vakantie, hebben tussendoor iets besproken, maar zijn uiteindelijk zonder iets concreets weer teruggekomen. t.b.v. het milieu.
    Ja joh
    pi_55343961
    quote:
    Op maandag 17 december 2007 19:59 schreef NewOrder het volgende:

[..]

Als het werkelijk zo ernstig is, waarom dan niet de grootste groep beperken in haar mobiliteit in plaats van een hele kleine groep rijken?
    Omdat dit het meest oplevert.
      maandag 17 december 2007 @ 20:01:05 #47
    150991 Kritski
    De Übermensch
    pi_55343964
    quote:

[..]

Je zal wel zo'n arme uitkering trekkende sloeber zijn die wel graag BMW wil fahren, maar er geen kan betalen... Zo'n typje die vroeger bij z'n moeder ging janken omdat andere kinderen mooier speelgoed hadden.

Als Duijvendak nu de kern van het probleem aanpakt (overbevolking) en kinderloze mensen subsidie (= linkse oplossing voor alles) gaat geven, dan is 'ie nog enigzins serieus te nemen. Nu is het gewoon een simpele, ondoordachte loze krijs van een jaloers huilkind.
    pi_55343984
    quote:
    Op maandag 17 december 2007 20:01 schreef Kritski het volgende:

[..]

Je zal wel zo'n arme uitkering trekkende sloeber zijn die wel graag BMW wil [i]fahren[/i[, maar er geen kan betalen... Zo'n typje die vroeger bij z'n moeder ging janken omdat andere kinderen mooier speelgoed hadden.

Als Duijvendak nu de kern van het probleem aanpakt (overbevolking) en kinderloze mensen subsidie gaat geven, dan is 'ie nog enigzins serieus te nemen. Nu is het gewoon een simpele, ondoordachte loze krijs van een jaloers huilkind.
    Ik heb een prima baan en dito auto.
    pi_55344005
    quote:
    Op maandag 17 december 2007 20:00 schreef SCH het volgende:

[..]

Ja joh
    Ja.

Ik ben wel voor behoud van milieu en tegen de EU, maar het imperken van dergelijke vrijheden ben ik zwaar tegen, naast dat zulke partijen ook staan voor geld aan kansloze projecten.
      maandag 17 december 2007 @ 20:02:40 #50
    58683 NewOrder
    markt anarchist
    pi_55344006
    quote:
    Op maandag 17 december 2007 20:01 schreef SCH het volgende:
    Omdat dit het meest oplevert.
    Onzin. Bij een grote groep valt veel en veel meer te halen dan bij zo'n clubje rijken.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')