abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53214064

Van links naar rechts:
3de rij: Norbert Keulen, Vincent Lachambre, Boldiszar Bodor, Frank van Kouwen, Pa Madouh Kah, Sekou Cissé, Fatih Sonkaya, Bas Sibum, Elbakay Bouchiba & Rutger Sanders.
2de rij: Hans Wiltenburg, Willem Janssen, Jamaique Vandamme, Martin Koopman, Raymond Atteveld, Anton Scheutjens, Ger Senden, Roy Bejas & Mark Luypers.
1ste rij: Marcel Meeuwis, Davy de Fauw, Jan-Paul Saeijs, Bram Castro, Cliff Mardulier, Dieter van Tornhout, Andres Oper & Marcel de Jong.

Nieuwe spelers voor seizoen 2007-2008:
  • Cliff Mardulier (KFC Schoten SK)
  • Frank van Kouwen (VVV Venlo)
  • Willem Janssen (VVV Venlo)
  • Fatih Sonkaya (FC Porto)
  • Przemyslaw Tyton (Górnik Leczna)
  • Roland Lamah (Anderlecht)
  • Cheikh Tioté (Anderlecht)
  • Jeanvion Yulu-Matondo (Club Brugge)
  • Anouar Hadouir (Willem II)

Spelers die vertrokken na 2006-2007:
  • Kemy Agustien (AZ Alkmaar)
  • Vladan Kujovic (Levante UD)
  • Adil Ramzi (Al-Wakrah)
  • Kevin van Dessel (Sint Truiden)
  • Ken Leemans (VVV Venlo)
  • Humprey Rudge (RKC Waalwijk)
  • Roy Bejas (Fortuna Sittard, verhuurd)
  • Charlie vd Ouweland (Fortuna Sittard)

DarkShine:
    West 7

TheGHunter:
    Theo Pickee Tribune, Vak 17

Schimpie:
    West, overal & nergens

planethugo:
    West 12

RD4:
    West 3

LeonH:
    Noord 11

Professional:
    West 12

Robjuhhh:
    West, overal & nergens

ZoneKill:
    Zuid 18

[Roda JC #24] VVV - Roda, Derby of streekduel?
    [Roda JC #23] Butcher is back in town
    [Centraal] Roda JC #22 Waar versterkingen noodzakelijk zijn
    [Centraal] Roda JC #21: Met Atte Europa in!
    [Centraal] Roda JC #20: Wij gaan Europa in!
    [Centraal] Roda JC #19 met De Fauw in de spits!
    [Centraal]Roda JC #18 Huub's Army on tour!
    [Centraal]Roda JC #17 KNVB weg ermee!
    [Centraal] Roda JC #16: Nieuw seizoen, nieuwe kansen!
    [Centraal] Roda JC #15 Huub's Yellow-Blacks Army!
    [Roda JC] Roda los mer joa [Deel 11]
    [Roda JC] Huuuuuuuuuuuuub! [Deel 10]
    [Roda JC] Op naar volgend seizoen! [Deel 9]
    [Roda JC]De Trots van het Zuiden[Deel 8]
    [Roda JC] De Trots van het Zuiden [Deel 7]
    [Roda JC] De Trots van het Zuiden [Deel 6]
    [Roda JC] De Trots van het Zuiden deeltje 5
    [Centraal] Roda JC [Topic 4]
    [Centraal] Trots van het Zuiden - Roda JC [Topic4]
    [Centraal]Trots van het Zuiden topic (Roda), # 3
    [Centraal] Trots van het Zuiden topic (Roda)
    Roda JC landskampioen 02/03, Deel II alweer
    Roda JC landskampioen 02/03
    [Roda JC #24] VVV - Roda, Derby of streekduel?

Vriendin van Kah overleden in auto ongeval
    Dankbetuiging Roda JC
    Theo Pickee overleden

Roda JC
    West Side Ultras
    Roda World
    Koempel's Pleasure Dome
    Fanproject '98
    Rodafans Helden

zo 16 sep 2007
    12:30 uur
    Roda JC - Feyenoord

za 22 sep 2007
    19:30 uur
    Willem II - Roda JC

di 25 sep 2007
    20:00 uur
    Spakenburg - Roda JC

za 29 sep 2007
    19:30 uur
    Roda JC - Excelsior

zo 07 okt 2007
    12:30 uur
    FC Twente - Roda JC

• Selectie Roda nagenoeg fit voor duel met Feyenoord
  • Overigens gaat Roda dit duel winnen

De op vind je hier

Feyenoord Feyenoord!

[ Bericht 4% gewijzigd door Schimpie op 16-09-2007 23:22:33 ]
  •   zondag 16 september 2007 @ 10:59:01 #2
    60704 LeonH
    Fuck the Reputation Game!
    pi_53214071
    ok dan, was al bezig met een op maar is niet meer nodig
    Nog 1 1/2 uur! Ik ga zometeen es vertrekken, tot straks!
    11-9 Muse @ Wembley Stadium / 27-9 Brandon Flowers @ Ancient Brussel / 3-12 Simply Red @ Gelredome, Arnhem
      zondag 16 september 2007 @ 11:08:11 #3
    90553 007Bontuh
    vroeger was alles beter
    pi_53214172
    Feyenoord, Feyenoord

(ich maach ut liedje aaf wa)
      zondag 16 september 2007 @ 11:21:09 #4
    154193 TheYoung1
    Lief zijn loont nog steeds!!
    pi_53214329
    Nieuwe tijding, Roda aan de leiding!!!
    ik zeg maar zoo, dierentuin is me te lang.
    Patat, dat is het!!
      zondag 16 september 2007 @ 13:46:55 #5
    150815 Tha-CheF
    guess who's back
    pi_53217418
    Rapid JC.
    In Memphis, Tennessee, a woman is not to drive a car unless a man warns approaching motorists or pedestrians by walking in front of the car that is being driven.
    pi_53218791
    Ben na de 1-3 maar gegaan (1e keer dat ik dat doe).
    Die negers moeten eens afspelen en was is dat toch met die feyenoord knuppels ieder jaar die richting de gezinnetjes op zuid beginnen te zingen zodra ze voor komen (daarvoor waren ze uiteraard nog doodstil, net als de roda supporters).

Oh en van Kouwen mag wel eens erin voor Kah.

KUT KNEUZEN WARGH
    pi_53218934
    Ik zei nog toen die Bahia erin kwam nou op naar de 10.

Dat gevoel van mijn vertrouw ik ook maar niet meer op.

[ Bericht 22% gewijzigd door Schimpie op 16-09-2007 15:08:43 ]
      zondag 16 september 2007 @ 15:19:00 #8
    154193 TheYoung1
    pi_53219701
    Geflateerde overwinning voor Feyenoord.
    Was een leuke pot voor de neutrale kijker, maar tja.. Je hebt zoals zovaak scheidsrechters en zogenaamde scheidsrechters.
    Niet dat Roda daardoor verloren heeft, maar de beslissingen die die huppelkutten vaak nemen??

Allez bon, Roda speelde zeker de eerste helft superieur. De 2de helft was na de vroege pingel eigenlijk al de nekslag voor Roda. Achteruit voetballen, ongecontoleert spel en een Feyenoord dat daar zakelijk gebruik van maakt.

Maar het was wel een heerlijke ZONdagmiddag, en vooruit dan. Van Feyenoord verliezen is minder erg dan van een club uit het rechter rijtje.
    We blijven positief over Roda!!
    Patat, dat is het!!
    pi_53219771
    We hebben verloren door Kah, we waren gewoon beter tot de 2-1.
      zondag 16 september 2007 @ 15:28:22 #10
    154193 TheYoung1
    pi_53219952
    Kah deed idd heel onbegrijpelijke dingen. Terwijl hij op andere momenten Mckraay goed onder de duim had..
    Patat, dat is het!!
      zondag 16 september 2007 @ 16:11:28 #11
    60704 LeonH
    Fuck the Reputation Game!
    pi_53221086
    quote:
    Op zondag 16 september 2007 15:19 schreef TheYoung1 het volgende:
    Geflateerde overwinning voor Feyenoord.
    Was een leuke pot voor de neutrale kijker, maar tja.. Je hebt zoals zovaak scheidsrechters en zogenaamde scheidsrechters.
    Niet dat Roda daardoor verloren heeft, maar de beslissingen die die huppelkutten vaak nemen??

Allez bon, Roda speelde zeker de eerste helft superieur. De 2de helft was na de vroege pingel eigenlijk al de nekslag voor Roda. Achteruit voetballen, ongecontoleert spel en een Feyenoord dat daar zakelijk gebruik van maakt.

Maar het was wel een heerlijke ZONdagmiddag, en vooruit dan. Van Feyenoord verliezen is minder erg dan van een club uit het rechter rijtje.
    We blijven positief over Roda!!
    Kan het niet anders dan eens zijn...

En wat reeg ik me toch altijd op aan dat kutvolk wat bij ons vaker op noord zit. Regelmatig familie, vrienden etc. van de tegenstander... Normaal maakt het me niet uit maar altijd die rotterdammers en a'dammers die zo overdreven gaan doen. Zaten er ook nog eens 2 naast me...
    11-9 Muse @ Wembley Stadium / 27-9 Brandon Flowers @ Ancient Brussel / 3-12 Simply Red @ Gelredome, Arnhem
      zondag 16 september 2007 @ 17:24:26 #12
    134116 RD4
    Reinigingsdiensten
    pi_53222752
    Zuur verlies, was niet nodig geweest, gelijkspel had erin gezeten. Rode kaart voor de Cler was niet onverdient geweest.
      zondag 16 september 2007 @ 20:14:35 #13
    91676 Plato1980
    Gloriosus et liber
    pi_53226891
    Inderdaad niet nodig. Eerste helft speelde Roda goed, tweede helft was eigenlijk voorbij nadat de scheidsrechter te laf was om de rode kaart te trekken. Was het Excelsior geweest dan had hij wel rood gegeven. Maar goed, dat is niet de enige oorzaak van de nederlaag.

Hoe dan ook blijf ik positief over dit Roda, we hebben een leuke ploeg en eindigen gewoon weer in het linkerrijtje.

En inderdaad, die Feyenoorders beneden op Zuid hadden uit het vak gehaald moeten worden. Ik heb er op zich geen moeite mee dat supporters van de tegenstander in de Rodavakken zitten, maar dan moeten ze zich wel als gast gedragen. Uitdagend staan juichen, wetende dat je weinig zal overkomen omdat je kinderen bij je hebt, kan dan ook absoluut niet. Als ik het voor het zeggen had dan had ik die lui uit het vak laten halen en ze een stadionverbod aangenaaid. Ze mogen hoe dan ook van geluk spreken dat er niets gebeurd is. Een andere idioot die het nodig vond om op Zuid 'kutmoffen'' te roepen kwam er volgens mij iets minder genadig vanaf, maar die vroeg er dan ook zeer nadrukkelijk om.
    Giallo e nero è il tuo colore,
    giallo e nero Roda nel cuore.
      zondag 16 september 2007 @ 20:57:23 #14
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_53227994
    quote:
    Op zondag 16 september 2007 17:24 schreef RD4 het volgende:
    Zuur verlies, was niet nodig geweest, gelijkspel had erin gezeten. Rode kaart voor de Cler was niet onverdient geweest.
    Rood voor de Cler? Was een 100% schwalbe

Maar verlies was echt niet nodig geweest!
    Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
    Planning:
    -
      zondag 16 september 2007 @ 20:58:23 #15
    91676 Plato1980
    Gloriosus et liber
    pi_53228018
    quote:
    Op zondag 16 september 2007 20:57 schreef DarkShine het volgende:

[..]

Rood voor de Cler? Was een 100% schwalbe
    Wellicht, maar op het moment dat je er voor fluit moet je rood geven.
    Giallo e nero è il tuo colore,
    giallo e nero Roda nel cuore.
      zondag 16 september 2007 @ 20:59:29 #16
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_53228055
    quote:
    Op zondag 16 september 2007 20:58 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Wellicht, maar op het moment dat je er voor fluit moet je rood geven.
    Feit.

Sprak nog ff met Fatih, die was niet blij met Castro's spelhervatting waar de 1-2 uit komt.
    Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
    Planning:
    -
    pi_53230120
    Castro heeft zowiezo een uitstraling van een zoutzak.

Ik kan gewoon de wedstrijd kort samenvatten:
    Roda, 1ste helft super, 2de helft compleet de weg kwijt.
    Feyenoord, 2 kansen 3 goalen.
      zondag 16 september 2007 @ 22:38:34 #18
    134116 RD4
    Reinigingsdiensten
    pi_53230821
    Penalty was nergens voor nodig en was ook meteen het keerpunt van de wedstrijd.
    pi_53231516
    quote:
    Op zondag 16 september 2007 17:24 schreef RD4 het volgende:
    de bal lag achter de Roda speler en De Cler stond er nog tussen, noem ik niet echt doorgebroken
    pi_53231812
    Feyenoord heeft verdiend gewonnen mensen. Live with it.
    pi_53232137
    quote:
    Op zondag 16 september 2007 22:12 schreef Professional het volgende:
    Castro heeft zowiezo een uitstraling van een zoutzak.

Ik kan gewoon de wedstrijd kort samenvatten:
    Roda, 1ste helft super iets beter vooral qua kansenverhouding, 2de helft compleet de weg kwijt. inderdaad.
    Feyenoord, 2 kansen stuk of 6 kansen, 3 goalens.
    'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
    pi_53233772
    Kah had zn dag niet echt
    |De nummer 1 van Limburg speelt haar wedstrijden in het Parkstad Limburg Stadion|
      maandag 17 september 2007 @ 08:28:10 #23
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_53235934
    Zaterdag even de punten ophalen in Tilburg.

Zullen we ze nog een vlaaitje meenemen?
    Planning:
    -
      maandag 17 september 2007 @ 08:36:57 #24
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_53236016
    quote:
    Gemengde gevoelens na Roda-debuut

Anouar Hadouir stond er na afloop van Roda JC Feyenoord (1-3) beteuterd bij.

De middenvelder, die op de laatste dag van de transferperiode werd binnengesleept, had zich zijn debuut bij de Kerkraadse ploeg anders voorgesteld.

Na een eerste helft waarin Hadouir én Roda een prima indruk achterlieten, kon de thuisploeg na rust geen vuist meer maken. ,,Na de 1-2 zakte het in elkaar. Dat mag niet.” Nederlaag of niet, duidelijk is wel dat Roda met de vorige week 25 jaar geworden Brabander een jongen in huis heeft gehaald met iets extra’s.

Handig aan de bal, slim, creatief en gezegend met een knappe trap. Geen wonder dat zijn teamgenoten hem veelvuldig zochten en hij aan de basis stond van enkele kansen én de openingstreffer. ,,De eerste helft was heel goed van ons. Ik heb twee goede spitsen voor me en prima middenvelders om me heen. Het liep gewoon lekker. Daarom doet het pijn dat we alsnog hebben verloren.

We stonden kort na rust nog te slapen, die 1-1mag nooit zo snel vallen.” De van Willem II overgekomen Bosschenaar haalde op het tandvlees het einde. ,,Ik heb met moeite de negentig minuten vol gemaakt, het kan eigenlijk alleen nog beter. Ik moet anders spelen dan bij Willem II en kom op deze positie veel vaker aan de bal. Er wordt ook meer van me verwacht.”

Bron: LD
    Planning:
    -
      maandag 17 september 2007 @ 08:37:42 #25
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_53236028
    quote:
    Cadeautjes knakken Roda JC

Een helft lang mocht Roda JC hopen op een verrassing tegen Feyenoord. De Kerkraadse ploeg schoot zich door individuele fouten vervolgens nadrukkelijk zelf in de voet en keek lijdzaam toe hoe de gasten de cadeautjes uitpakten: 1-3.

Wie in het voetbal de minste fouten maakt, staat na negentig minuten meestal aan de goede kant van de score. Feyenoord bekrachtigde gisteren in Kerkrade het waarheidsgehalte van deze stelling. Roda was aanvankelijk zeker niet de mindere, maar de geroutineerde tegenstander oogde rustiger en wachtte op de slippertjes aan Kerkraadse zijde, die met dodelijke precisie werden afgestraft.

Raymond Atteveld, die sprak van een terechte nederlaag, toonde zich na afloop teleurgesteld dat zijn manschappen na rust wel erg snel de witte vlag hadden gehesen.

,,We zijn niet over de klap van de snelle 1-1 heen gekomen en hebben te snel het hoofd in de schoot geworpen”, oordeelde de Roda-coach. ,,Dat past niet bij Roda en daarover ben ik teleurgesteld.

Over de eerste helft ben ik tevreden, daarin hebben we goed voetbal laten zien. Van de tweede helft kunnen we nog iets leren.”

Hoewel de Rotterdammers in koor riepen dat het veel te vroeg is om conclusies te trekken uit de voortvarende start, is het duidelijk dat de formatie van Bert van Marwijk voldoende potentie heeft om mee te doen om de titel. En Roda?

Dat hoeft gezien de sterke vijfenveertig minuten voor rust niet te wanhopen. Of zoals Van Marwijk het verwoordde: „Ondanks de nederlaag blijf ik zeggen dat Roda een goede ploeg heeft.”

Na een aantrekkelijke eerste helft leek er niets aan de hand voor de thuisploeg, die vlak voor rust op voorsprong was gekomen. Een scherpe, lage voorzet van debutant Anouar Hadouir werd bij de tweede paal binnengegleden door Pa-Modou Kah en al dan niet achter de lijn weggewerkt. Cheick Tioté aarzelde geen moment en maakte met een krachtige uithaal aan alle onzekerheid een einde: 1-0.

Roda verdiende het doelpunt, omdat het de betere ploeg was voor rust. Feyenoord had in de opbouw met de vrije backs en de twee centrale middenvelders een mannetje over ten opzichte van het Roda- trio Lamah, Hadouir, Tioté, maar slaagde er te weinig in een van hen vrij te spelen. Roda controleerde het duel, zonder tot al te veel kansen te komen.

De beste was voor Jeanvion Yulu- Matondo die een met veel gevoel gegeven voorzet van Hadouir tegen de lat kopte. Aan de andere kant was Roy Makaay dicht bij de openingstreffer, toen Giovanni van Bronckhorst wel een keer kon doorkomen en diens voorzet door de Feyenoord-spits over het doel van Bram Castro werd gejaagd.

Hoewel Feyenoord voor rust weinig in de buurt van het Roda-doel opdook, waren de eerste scheurtjes in het Kerkraadse verdedigingsbastion zichtbaar. Het vaak simpele en gevaarlijke balverlies in de opbouw leverde in die fase nog geen schade op, na de rust was het wel tweemaal bingo na geklungel aan Kerkraadse zijde.

Nog geen zestig tellen na de aftrap (van Roda nota bene) lag de bal op de strafschopstip. Castro leverde het leer na een slappe en veel te gehaaste uittrap in bij Jonathan de Guzman, die na een rush zijn voorzet tegen de hand van de inglijdende Kah zag belanden. Roy Makaay, tot dan redelijk onzichtbaar, stuurde Castro vervolgens vanaf elf meter naar de verkeerde hoek: 1-1.

En ook aan de 1-2 ruim een kwartier later ging een kinderlijke fout vooraf. Tioté verspeelde de bal op het middenveld volkomen onnodig waarna Feyenoord snel omschakelde en De Guzman met een heerlijke uithaal het net liet trillen.

Die treffer betekende meteen het knakpunt van het tot dan open duel. Roda leek volledig leeg gespeeld en slaagde er niet in met strijd en enthousiasme het bijna volle stadion nog eenmaal achter zich te krijgen.

Het werd dan ook steeds stiller op de tribunes, omdat ook de Limburgse aanhang zag dat Feyenoord de wedstrijd volledig onder controle had en twintig minuten voor tijd in het slot gooide, nadat De Guzman een schitterende aanval uit het boekje afrondde: 1-3.

Dat doelpunt zoog de laatste spirit en kracht, voor zover nog aanwezig, uit de benen van de Roda JC’ers, waardoor Feyenoord in alle rust de negentig minuten kon voltikken.

Bron: LD
    Planning:
    -
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')