Is dit dan zo de beroemde vrijheid van meningsuiting waar belgië trots op is?quote:Een tiental anti-islambetogers opgepakt
di 11/09/07 - In het centrum van Brussel zijn een tiental mensen opgepakt die ondanks het verbod toch wilden betogen tegen de islam. Onder hen zijn Filip Dewinter en Frank Vanhecke.
(Belga)
Enkele weken geleden kondigde een anti-islamitische beweging de betoging aan.
Burgemeester Freddy Thielemans (PS) nam contact op met de politiediensten en verbood de optocht uiteindelijk omdat hij vreesde voor rellen met allochtonen.
Maar de politie verwachtte dat er toch zou worden betoogd. De politiediensten hielden de buurt dan ook extra in de gaten.
Een honderdtal manifestanten, onder wie enkele kopstukken van Vlaams Belang, daagden uiteindelijk op. Een tiental van hen werden opgepakt, onder hen Vlaams Belangvoorzitter Frank Vanhecke en Vlaams parlementslid Filip Dewinter.
(Belga)
Dewinter (foto) protesteerde luidkeels toen hij in de boeien werd geslagen. "Wij kanten ons tegen de islamisering van Europa", klonk het.
Volgens Dewinter ging het om een "democratische manifestatie". Ook Vanhecke begrijpt niet dat de betoging werd verboden.
"Wij denken dat men tegen de islamisering van Europa op een democratische wijze uiting moet mogen geven."
Het betogingsverbod blijft de hele dag van kracht. Toch staan er nog een honderd betogers rond het Luxemburgplein, vooral Denen.
Een filmpje van het gebeuren
bron
alles wat tegen de islam is word verboden.quote:Op dinsdag 11 september 2007 16:10 schreef zagevent het volgende:
[..]
Is dit dan zo de beroemde vrijheid van meningsuiting waar belgië trots op is?
quote:Op dinsdag 11 september 2007 16:17 schreef milagro het volgende:
logisch toch, die haatzaaier!!
zie jij ooit ergens moslims zo demonstreren?
[afbeelding]
nou dan!
Dat geloof je toch zelf niet. Ik heb daar niets van gehoord.quote:Op dinsdag 11 september 2007 16:21 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
![]()
Sommige van deze betogers hebben lange celstraffen gehad.
Dat zal best, maar dan voor andere dingen die ze op hun kerfstok hebben zeker!quote:Op dinsdag 11 september 2007 16:21 schreef Super7fighter het volgende:
is die demonstratie tegen het westen bij voorbaat verboden?quote:Op dinsdag 11 september 2007 16:21 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
![]()
Je bent dus gewoon met opruiing bezig.
Hi S7F, I want to thank you very much for this information.quote:Op dinsdag 11 september 2007 16:30 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Ben jij het ANP?
Nou vooruit: http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/6903445.stm
Nou ben je aan het haatzaaien. En volgens jou mogen moslims dat niet dus ben je ook nog aan het discriminerenquote:Op dinsdag 11 september 2007 16:40 schreef milagro het volgende:
De Koran staat vol met haatzaaierij jegens andersdenkenden en dan komt zo'n geloofswaanzinnige user hier weer mekkeren over opruiing
flikker toch op, heel Nederland, behalve moussie en SCH is jullie radicale shite zat.
en vlaams Belgie ook.
zolang je clubje radicale gekken haatzaaierij zwart op wit hebben staan, er naar joden als apen wordt gerefereerd in dat fijne boekwerk, er wordt aangeraden niet moslims te mijden als vrienden, homo's minder dan varkens worden geacht, vrouwen die naar jullie achterlijke maatstaven niet decent gekleed gaan "erom vragen" gelijk een hoer, heb je echt je waffeltje te houden over opruiing, haatzaaierij en discriminatie van westerse kant, het gore lef, echt.
Ohhh wat een gerechtigheid. Ik tel alleen op deze fotos al meer dan 4 idiote moslims fundis die oproepen mensen af te maken of op zn minst hopen op dood en verderf hier in het westen. En dan zijn dat de fotos van 1 van de velen demonstraties die wel door mochten gaan. Zelfs zie ik mensen die heel hun gezicht bedekt heb, waar ik het niet in mijn hoofd moet halen dat te doen anders pakken ze mij op.quote:Op dinsdag 11 september 2007 16:30 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Ben jij het ANP?
nee, ik klaag niet over hun achterlijke ideeën, ik constateer dat ze die hebben, van mij mogen ze, maar ga dan niet klagen over haatzaaierij aan je eigen adres, dat zeg ik dus en dat ergert mij, die eenzijdige verontwaardiging.quote:Op dinsdag 11 september 2007 16:45 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Nou ben je aan het haatzaaien. En volgens jou mogen moslims dat niet dus ben je ook nog aan het discrimineren![]()
Onze cultuur heeft misschien een voorliefde voor vergassingen, maar dat vind ik niet zo'n belangrijk verschil.quote:Op dinsdag 11 september 2007 16:47 schreef wierdo6 het volgende:
[..]
Op zn minst kun je constateren dat onze cultuur minder snel naar onthoofdingen neigt.. en ook minder snel naar de dood van een tegenstander.
omg wat een non-argumentquote:Op dinsdag 11 september 2007 16:50 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Onze cultuur heeft misschien een voorliefde voor vergassingen, maar dat vind ik niet zo'n belangrijk verschil.
Hup, de gevangenis in met jou!quote:Op dinsdag 11 september 2007 16:40 schreef milagro het volgende:
De Koran staat vol met haatzaaierij jegens andersdenkenden en dan komt zo'n geloofswaanzinnige user hier weer mekkeren over opruiing
flikker toch op, heel Nederland, behalve moussie en SCH is jullie radicale shite zat.
en vlaams Belgie ook.
zolang je clubje radicale gekken haatzaaierij zwart op wit hebben staan, er naar joden als apen wordt gerefereerd in dat fijne boekwerk, er wordt aangeraden niet moslims te mijden als vrienden, homo's minder dan varkens worden geacht, vrouwen die naar jullie achterlijke maatstaven niet decent gekleed gaan "erom vragen" gelijk een hoer, heb je echt je waffeltje te houden over opruiing, haatzaaierij en discriminatie van westerse kant, het gore lef, echt.
Oh dus wij zijn allemaal duitsers of wat?quote:Op dinsdag 11 september 2007 16:50 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Onze cultuur heeft misschien een voorliefde voor vergassingen, maar dat vind ik niet zo'n belangrijk verschil.
Hoe ziek ben jij, kereltje?quote:Op dinsdag 11 september 2007 16:50 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Milagro wel. In verkapte termen, dat dan weer wel.quote:Op dinsdag 11 september 2007 16:53 schreef wierdo6 het volgende:
[..]
En wij roepen ook niet op dit moment op tot het vergassen van alle moslims of wel dan?
Ik zie die hypocrisie best, maar ik hoor net zulke hypocriete dingen van de anti-moslim kant. Ik lach julie allebei uit.quote:Op dinsdag 11 september 2007 16:49 schreef milagro het volgende:
[..]
nee, ik klaag niet over hun achterlijke ideeën, ik constateer dat ze die hebben, van mij mogen ze, maar ga dan niet klagen over haatzaaierij aan je eigen adres, dat zeg ik dus en dat ergert mij, die eenzijdige verontwaardiging.
mekkeren dat je de profeet niet mag beledigen, een dooie warlord met een schizo probleem, maar wel zeggen dat homo's de dood verdienen... ja dat weer relativeren met "mits 4 getuigen die nooit gelogen hebben' ... maar kom op, zeg.
gruwelijke hekel aan homo's ? prima, maar zeik dan niet over hen die hun hekel aanmoslims net zo duidelijk profileren
jammer dat je dat niet oppikt, joh.
Oh ja.. dan mag jij hier uitleggen hoe jij tot die conclusie komt. Ik kan het zelfs niet eens tussen de regels doorlezen. Maar als jij zegt dat dat kan, dan mag jij ook eens aantonen hoezo. Waar pleit milagro de massa uitroeing van moslims?quote:Op dinsdag 11 september 2007 16:54 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Milagro wel. In verkapte termen, dat dan weer wel.
je snapt het niet, he net als die snipperaar het niet snaptquote:Op dinsdag 11 september 2007 16:51 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Hup, de gevangenis in met jou!![]()
Wegens aansporing van raciale haat, geweld en moord.
Je voorman en idool Filip de winter is er slechts van afgekomen met een aanhouding, maar de taal die jij aanhaalt is gelijk aan die van de demonstranten. Dus ook jij zou de bak in moeten wegens diezelfde strafbare feiten.![]()
Er zijn in Nederland zo vaak betogingen verboden geweest op basis van angst van de burgemeester dat het uit de hand gaat lopen. Dat is helemaal niet zo vreemd. Heeft 0,0 met vrijheid van meningsuiting te maken, wat een slachtofferrol weer milagro.quote:Op dinsdag 11 september 2007 16:35 schreef milagro het volgende:
[..]
is die demonstratie tegen het westen bij voorbaat verboden?
is die demonstratie ' afgebroken' toen bleek waar die haatzaaiende debielen mee liepen, spandoeken vol aanzetting tot geweld?
nee dus, dus bek!
Bij het minste geringste zijn de moslims beledigt maar andersom ook. Ik zie alleen maar primitief heen en weer gescheld en non-argumenten.quote:Op dinsdag 11 september 2007 16:53 schreef wierdo6 het volgende:
[..]
Oh dus wij zijn allemaal duitsers of wat?Maar je denkt wel net als die moslims hier boven op de fotos. Wij zijn allemaal europeanen en dus allemaal hetzelfde.
Je opmerking raakt kant nog wal. Wij hebben namelijk niet een eeuwenlange religieuze cultuur van het vergassen van mensen. Misschien moet je je geschiedenis boek eens open klappen. En wij roepen ook niet op dit moment op tot het vergassen van alle moslims of wel dan?
Abou jahjah, de intelligent die claimt een wapen ter handen genomen te hebben om zijn mening door te duwen waar de winter het met woorden doet. Zoals ook al eerder geconstateerd in het feit dat abou jahjah en consorten meenden ff antwerpen en zn binnen stad te moeten vernielen.quote:Op dinsdag 11 september 2007 16:58 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik heb gehoord dat de man die bewezen dommer is dan de zeer intelligente Abou Jahjah is opgepakt: romige de Winter.
Goede ontwikkeling.²
Ik zie die Jihad als een groter gevaar vandaag de dag, dan de kruistochten van 600 jaar geledenquote:Op dinsdag 11 september 2007 16:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Bij het minste geringste zijn de moslims beledigt maar andersom ook. Ik zie alleen maar primitief heen en weer gescheld en non-argumenten.
Jihad Vs kruistochten
Vrijheid van meningsuiting Vs alle moslims het land uitzetten
Jullie zijn allemaal kleine kinderen.
Laat mij dan maar een lekker vrij kind zijn ipv een onderdrukte volwassene. Uiteindelijk is individuele vrijheid en democratie het hoogste streven in het westen.quote:Op dinsdag 11 september 2007 16:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Bij het minste geringste zijn de moslims beledigt maar andersom ook. Ik zie alleen maar primitief heen en weer gescheld en non-argumenten.
Jihad Vs kruistochten
Vrijheid van meningsuiting Vs alle moslims het land uitzetten
Jullie zijn allemaal kleine kinderen.
Ja, maar jij hebt dan ook geen enkel historisch besef.quote:Op dinsdag 11 september 2007 17:01 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
Ik zie die Jihad als een groter gevaar vandaag de dag, dan de kruistochten van 600 jaar geleden![]()
Meer dan jij denktquote:Op dinsdag 11 september 2007 17:02 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ja, maar jij hebt dan ook geen enkel historisch besef.
Dat krijg je ook echt voor elkaar door andere mensen vrijheden af te pakken.quote:Op dinsdag 11 september 2007 17:02 schreef wierdo6 het volgende:
[..]
Laat mij dan maar een lekker vrij kind zijn ipv een onderdrukte volwassene. Uiteindelijk is individuele vrijheid en democratie het hoogste streven in het westen.
En kruistochten... is dat niet weer hetzelfde als die butt vergelijking hierboven met vergassen. Iets wat een periode in een ver verleden was ipv iets constants wat tot op heden deel uitmaakt van onze cultuur en die we de ander opdringen?
Dan zal ze binnenkort wel persoonlijke beveiliging krijgen tegen jullie soort.quote:Op dinsdag 11 september 2007 16:54 schreef Super7fighter het volgende:
Milagro wel. In verkapte termen, dat dan weer wel.
Dat komt omdat je geen historisch besef hebt.quote:Op dinsdag 11 september 2007 17:01 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
Ik zie die Jihad als een groter gevaar vandaag de dag, dan de kruistochten van 600 jaar geleden![]()
En welke vrijheid nemen we ze dan af? Dit land in te richten zoals het land waar zij vandaan komen en de mensen hier dwingen te leven volgens de wijzen die zij daar gewend zijn? Vertel mij eens, waarin zijn deze mensen niet vrij als ze naar europa komen?quote:Op dinsdag 11 september 2007 17:05 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat krijg je ook echt voor elkaar door andere mensen vrijheden af te pakken.
Dan zul je ook wel een hekel aan Oostenrijkers hebbenquote:Op dinsdag 11 september 2007 17:06 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dat komt omdat je geen historisch besef hebt.²
Wie zijn 'ze'?quote:Op dinsdag 11 september 2007 17:07 schreef wierdo6 het volgende:
[..]
En welke vrijheid nemen we ze dan af? Dit land in te richten zoals het land waar zij vandaan komen en de mensen hier dwingen te leven volgens de wijzen die zij daar gewend zijn? Vertel mij eens, waarin zijn deze mensen niet vrij als ze naar europa komen?
Kunnen ze niet naar school? Krijgen ze geen werk? Krijgen ze geen huis? Mogen ze niet onder onze mensen komen? Hebben wij misschien van die moslim woonwijken zoals de joden het tijdens wo2 hadden?
Ik als buitenlander heb hier alle kansen die elke andere nederlander ook heeft. En ik ben daar dankbaar voor. Er hoeft niet nog meer te gebeuren. En ik hoef mijn land niet hier nog een keer opgebouwd zien, dan ga ik anders wel terug.
Al de teksten van Milagro ademen haat, geweld, een spoor van vernieling aan, ja zelfs dood en massamoord aan tegen de Moslim.quote:Op dinsdag 11 september 2007 16:56 schreef wierdo6 het volgende:
[..]
Oh ja.. dan mag jij hier uitleggen hoe jij tot die conclusie komt. Ik kan het zelfs niet eens tussen de regels doorlezen. Maar als jij zegt dat dat kan, dan mag jij ook eens aantonen hoezo. Waar pleit milagro de massa uitroeing van moslims?
Echter ben jij wel aan het opruien tegen milagro hier op het forum, door haar dingen te veronderstellen die ze niet zegt. Daar zouden ze idd ook voor moeten straffen. Een ban voor iemand met jouw intelligentie lijkt me op zn minst wel op zn plaats.
En zoals hij zelf ook al aangeeft, hij is een tijdloos figuur. Volgens hem zijn we nog steeds bezig met kruistochten.quote:Op dinsdag 11 september 2007 17:09 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
Dan zul je ook wel een hekel aan Oostenrijkers hebben![]()
Die hielden de islamitische hordes tegen toen ze Europa onder hun juk wilden gooien.
Ik wil niet jouw interpretatie horen van hoe jij denkt dat milagro haar woorden uitspraak. Ik wil een directe link zien tussen milagro haar woorden en jou uitspraak dat milagro alle moslims de dood toe wenst.quote:Op dinsdag 11 september 2007 17:11 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Al de teksten van Milagro ademen haat, geweld, een spoor van vernieling aan, ja zelfs dood en massamoord aan tegen de Moslim.
Ik spreek in de eerste plaats voor mezelf. Milagro generaliseert, en spreekt in termen van wij, jullie, zij.
Dat is typisch iets voor (islam)racisten. Ze praten graag in groepen van wij en zij, en sommen daarna een hele reeks van verdachtmakingen die aan een andere groep worden toegeschreven. De eerste stap van haatzaaien. De volgende stop is bedreigen (met geweld), zoals Milagro die ook uit. "We zij jullie radicale shit zat". Weer praat ze voor haar beurt door het over wij te hebben, en weer doet ze net alsof alle Moslims kwaadaardige mensen zijn, gebaseerd op de verdachtmakingen die ze zelf uit. Bovendien is er nog een ander verwerpelijk aspect in haar haatdragende boodschap. Ze doet namelijk net alsof de "wij" (de Nederlanders? de Westerlingen?, de goddelozen of niet-moslims?) allemaal rassenhaters en nazi's, die het liefst alle moslims (die als een blok kwaadaardige mensen worden beschouwd in de visie van haatzaaiers) willen vervolgen of doden. Dat maakt het extra sinister.
De kruistochten begonnen 1000 jaar geleden en waren een reactie op de vervolging en vernietiging van de oorspronkelijke, niet islamitische bevolking.quote:Op dinsdag 11 september 2007 17:01 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
Je mag best gewoon toegeven dat je een rassenhater bent. Je staat gewoon in je recht. Maar als je haat zaait, rassenhaat propageert en aansporingen doet van vernieling en geweld, dan overschrijd je de grens. Jouw betoog heeft dus niks te maken met de vrijheid van meningsuiting, maar met strafbare feiten. Net zoals die demonstranten in Engeland. Wat betreft jullie denken en doen, zijn jij en die demonstranten in Engeland twee handen op een buik. Beide soorten zijn hoogst verwerpelijk.quote:Op dinsdag 11 september 2007 16:57 schreef milagro het volgende:
[..]
je snapt het niet, he net als die snipperaar het niet snapt
NIEMAND hoeft de bak in, ook jij niet met jouw haatzaaierij.
maar jij en je kornuiten moeten niet mekkeren over antipathieën jegens moslims, de islam, als jezelf niets anders doet dan veroordelen middels haatzaaierij.
lastig te bevatten voor je ws, maar vrijheid van meningsuiting geldt ook voor jou, graag zelfs, ik weet het liefst direct met wie ik te maken heb.
maar dat betekent voor jou dus ook dat als jij mag zeggen wat jij wil, een ander dat ook mag, jij mag beledigen middels idiote middeleeuwse opvattingen, je heilige boek staat er vol mee, prima, hoor, maar zeik dan niet over de mogelijke beledigende opvattingen aan jouw adres.
als jij vindt dat een vrouw die zich niet decent kleed feitelijk een hoer is, zeik dan niet dat een ander een vrouw met een hoofddoek een onderdrukte theemuts vindt.
als jij vindt dat homo's eigenlijk dood moeten ware er hier shariawetten geweest, zeik dan niet dat anderen moslims het liefst zien vertrekken.
doe je best maar om het te snappen, het lukt je vast wel![]()
quote:Op dinsdag 11 september 2007 17:15 schreef Gijsbrecht2 het volgende:
[..]
De kruistochten begonnen 1000 jaar geleden en waren een reactie op de vervolging en vernietiging van de oorspronkelijke, niet islamitische bevolking.
Zelfde verhaal als met de Turken, die de Byzantijnen uitmoordden. Turken waren afkomstig uit Centraal Azie.
Ja behalve dat zoals ik al eerder zeg, wij ons eigen land zo willen behouden als het is en andere hier naar toe komen en alles verandert willen zien in maten waar het ons niet in bevalt en het tegen alles wat wij opgebouwd hebben indruist.quote:Op dinsdag 11 september 2007 17:16 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Je mag best gewoon toegeven dat je een rassenhater bent. Je staat gewoon in je recht. Maar als je haat zaait, rassenhaat propageert en aansporingen doet van vernieling en geweld, dan overschrijd je de grens. Jouw betoog heeft dus niks te maken met de vrijheid van meningsuiting, maar met strafbare feiten. Net zoals die demonstranten in Engeland. Wat betreft jullie denken en doen, zijn jij en die demonstranten in Engeland twee handen op een buik. Beide soorten zijn hoogst verwerpelijk.
quote:Op dinsdag 11 september 2007 17:15 schreef Gijsbrecht2 het volgende:
[..]
De kruistochten begonnen 1000 jaar geleden en waren een reactie op de vervolging en vernietiging van de oorspronkelijke, niet islamitische bevolking.
Zelfde verhaal als met de Turken, die de Byzantijnen uitmoordden. Turken waren afkomstig uit Centraal Azie.
Als de mensen 100 jaar geleden ook zo dachten, was Nederland nu een achterlijk kut land geweest.quote:Op dinsdag 11 september 2007 17:19 schreef wierdo6 het volgende:
[..]
Ja behalve dat zoals ik al eerder zeg, wij ons eigen land zo willen behouden als het is en andere hier naar toe komen en alles verandert willen zien in maten waar het ons niet in bevalt en het tegen alles wat wij opgebouwd hebben indruist.
ken je deze man nog?quote:Op dinsdag 11 september 2007 17:16 schreef Bresser het volgende:
opmerkelijk dat ondanks de vele problemen met moslims en islam sommige mensen doen alsof er niks aan de hand is.
Waarom spreek in je in termen van jullie? Als ik jullie ben, wie ben jij dan?quote:Op dinsdag 11 september 2007 17:12 schreef wierdo6 het volgende:
[..]
Ik wil niet jouw interpretatie horen van hoe jij denkt dat milagro haar woorden uitspraak. Ik wil een directe link zien tussen milagro haar woorden en jou uitspraak dat milagro alle moslims de dood toe wenst.
Geen vluchtige interpretaties, harde feiten. Anders ben je gewoon aan het trollen hier op het forum.
En denk eens bij jezelf na. We importeren mensen en er zitten er een aantal bij die ons het liefst dood zien. Wie is de oorzaak? Je kunt niet bepaald beweren dat de europeanen de oorzaak van deze hele cultuur clash zijn. Want zij zitten op hun eigen bodem waar jullie het niet zitten. De problemen zijn hier als het ware naar toe gekomen en niet wij met onze zogenaamde haat naar jullie toe. Ongeacht of men generaliseerd of niet, ik denk dat ieder het recht heeft om te zeggen dat er bepaalde grenzen zijn tot waar je kunt gaan als je andermans bodem betreed. En dan mag je ook heel zeker zeggen dat je een cultuur tegenover de jouwe achtergesteld vind of dat je bepaalde aspecten van een geloof behoorlijk achterhaald vind waarvan als men die draagt je op zn minst mag verlangen dat men die hier niet draagt. Als men dat niet doet, dan is er ook geen probleem.
En als jij niet zo denkt als milagro omschrijft, dan heeft ze ook geen problemen met jou. Of voldoe je wel aan die omschrijving omdat je er zo op in hapt?
hahahahahahaaaa ,sukkelquote:Op dinsdag 11 september 2007 17:16 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Je mag best gewoon toegeven dat je een rassenhater bent. Je staat gewoon in je recht. Maar als je haat zaait, rassenhaat propageert en aansporingen doet van vernieling en geweld, dan overschrijd je de grens. Jouw betoog heeft dus niks te maken met de vrijheid van meningsuiting, maar met strafbare feiten. Net zoals die demonstranten in Engeland. Wat betreft jullie denken en doen, zijn jij en die demonstranten in Engeland twee handen op een buik. Beide soorten zijn hoogst verwerpelijk.
Daarom is een discussie met dit soort lui ONMOGELIJK.quote:Op dinsdag 11 september 2007 17:23 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Waarom spreek in je in termen van jullie? Als ik jullie ben, wie ben jij dan?
Net als Milagro kom jij met algemene verdachtmakingen, waar ik verder niks van doen hebt. Nu kan ik uit deze tekst niet uithalen dat je een rassenhater bent, maar ik moet zeggen: je bent aardig op weg door mij verantwoordelijk te stellen door uitspraken of handelingen van enkele mensen in een groep te veralgemeniseren en vervolgens op mij te projecteren door mij het onderwerp van de discussie te maken ("jullie").
quote:Op dinsdag 11 september 2007 17:21 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]![]()
Zelfs westerse historici zijn erover eens dat de christenen een fijner bestaan hebben gehad onder Salahaddin dan onder de Kruisvaarders.
En wat doet het Patriarchaat van Constantinopel nog in Istanbul dan?
bronquote:Christenen in Turkije worden uitgesloten van posities in overheidsinstellingen of het leger; het wordt hun verboden om geestelijken op te leiden (het laatste Grieks-orthodoxe seminarie in Halki en het Grieks-orthodoxe seminarie van Santa Croce zijn beide in 1971 door de staat gesloten).
quote:Op dinsdag 11 september 2007 17:24 schreef milagro het volgende:
[..]
hahahahahahaaaa ,sukkel
ja meer kan ik niet zeggen op je achterlijke bewering dat ik aanzet tot geweld.
dat doe ik niet, niet tegen radicale idioten zoals jij, laat staan alle, dus ook gematigder moslims.
ik zeg, je moet incasseren als je uitdeelt.
jij, als aanhanger van de sharia hoeft je muil niet te houden, zeker niet, spui je verwerpelijke opvattingen maar, je kan mij niet duidelijk genoeg zijn , hoor, heeeeeeeeerlijk , maar incasseer dan ook de opvattingen van een ander die JOU tegen de borst stuiten en zeik dan niet ineens over haatzaaierij.
maar goed, je bent zoals altijd gewoon aan het trollen, dus ik ben er wel klaar mee weer, de dosis islam wel weer gehad voor vandaag
Zet God op de pot stop de profeet maar in je reet lallalalalalalalaaaaaaaaaaaa![]()
quote:
Heb je andere bronnen?quote:forum / bron: ref. dagblad
[quote]quote:Op dinsdag 11 september 2007 16:30 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Ben jij het ANP?
Jij bent zoals gewoonlijk weer met één van je haattirades bezig zonder dat je het zelf weet. Aanzetten tot geweld is niet een wissewasje. Het is een gegeven dat een samenleving kan ontregelen. Net als extremisten probeer je dat te negeren, maar feit is dat type extremisten zoals jij aan het andere kant van het spectrum liggen. Mensen zoals jij zijn ook een onderdeel van het probleem. In Nederland is men doorgeschoten, men kijkt enkel naar extremisten uit de Moslimhoek, maar vergeet dat er ook radicale mensen zijn die regelrecht tegenover deze extremisten staan, maar dezelfde opvattingen en boodschappen delen qua haat, geweld en zelfs moord.quote:Op dinsdag 11 september 2007 17:24 schreef milagro het volgende:
[..]
hahahahahahaaaa ,sukkel
ja meer kan ik niet zeggen op je achterlijke bewering dat ik aanzet tot geweld.
dat doe ik niet, niet tegen radicale idioten zoals jij, laat staan alle, dus ook gematigder moslims.
ik zeg, je moet incasseren als je uitdeelt.
jij, als aanhanger van de sharia hoeft je muil niet te houden, zeker niet, spui je verwerpelijke opvattingen maar, je kan mij niet duidelijk genoeg zijn , hoor, heeeeeeeeerlijk , maar incasseer dan ook de opvattingen van een ander die JOU tegen de borst stuiten en zeik dan niet ineens over haatzaaierij.
maar goed, je bent zoals altijd gewoon aan het trollen, dus ik ben er wel klaar mee weer, de dosis islam wel weer gehad voor vandaag
Zet God op de pot stop de profeet maar in je reet lallalalalalalalaaaaaaaaaaaa![]()
Right on!quote:Op dinsdag 11 september 2007 17:24 schreef milagro het volgende:
Ik zou het gewoon niet durven hè, me laten pijpen door de meiden van halal. Voelt als haram.quote:Zet God op de pot stop de profeet maar in je reet lallalalalalalalaaaaaaaaaaaa![]()
Dit zijn die Londonse betogers, he? Voor die ambassade?quote:Op dinsdag 11 september 2007 16:17 schreef milagro het volgende:
[afbeelding]
nou dan!
wel het hoogtepunt van integratie, naast die andere hoogtepunt danquote:Op dinsdag 11 september 2007 17:34 schreef SteveBallmer het volgende:
[..]
Right on!
[..]
Ik zou het gewoon niet durven hè, me laten pijpen door de meiden van halal. Voelt als haram.![]()
Ja.quote:Op dinsdag 11 september 2007 16:35 schreef milagro het volgende:
[..]
is die demonstratie tegen het westen bij voorbaat verboden?
Ja.quote:is die demonstratie ' afgebroken' toen bleek waar die haatzaaiende debielen mee liepen, spandoeken vol aanzetting tot geweld?
beter dan bommen leggenquote:Op dinsdag 11 september 2007 17:36 schreef Mutant01 het volgende:
Dat is typisch Nederlands Super7. Extremisten die klagen over extremistenDegene die het hardst kan schreeuwen wint.
wat snap je niet.quote:Op dinsdag 11 september 2007 17:36 schreef Floripas het volgende:
[..]
Dit zijn die Londonse betogers, he? Voor die ambassade?
Die zijn allemaal opgepakt.
Zo, nu jij weer.
Wat heeft het verbieden van deze betoging uit veiligheidsoverwegingen te maken met geweld van de islam?quote:Op dinsdag 11 september 2007 16:35 schreef M42 het volgende:
En zo bukt Europa steeds meer voor het geweld uit de Islam. Het is een feit dat binnen een paar jaar de democratie ver te zoeken is en de Islam het hier voor het zeggen heeft.
Klopt, een schoolvoorbeeld is Milagro. Wat het extra pikant maakt is haar laatste reactie.quote:Op dinsdag 11 september 2007 17:25 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Daarom is een discussie met dit soort lui ONMOGELIJK.
Als je slimmer was was je neerbuigende toontje wellicht grappig geweest.quote:Op dinsdag 11 september 2007 17:38 schreef Bresser het volgende:
[..]
wat snap je niet.
nogmaals.
op die plaatjes, dat wat grote mensen foto's noemen, staan allemaal boze mensen die gemeen zijn tegen jou en mij.
nu mag je even een spelletje spelen:
hoeveel verschillende mensen tel je op die foto's...
hoeveel zijn er veroordeeld?
goed zo,
nu mag je je fruitprakje weer verder opeten.
Meestal zijn zulke idealisten gevaarlijkerquote:Op dinsdag 11 september 2007 17:38 schreef Floripas het volgende:
[..]
Wat heeft het verbieden van deze betoging uit veiligheidsoverwegingen te maken met geweld van de islam?
Ik vind het ronduit dom van de burgemeester, maar de moslims kunnen hier eens een keertje niks aan doen, vriend.
Maar wat betreftquote:Op dinsdag 11 september 2007 17:34 schreef SteveBallmer het volgende:
[..]
Right on!
[..]
Ik zou het gewoon niet durven hè, me laten pijpen door de meiden van halal. Voelt als haram.![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
quote:Op dinsdag 11 september 2007 17:41 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Maar wat betreft
"en me voor straf laten pijpen door de meiden van halal"
zou ik toch zeggen
Laat die meiden toch verekken zolamng we zelf kunnen trekkenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
Nee slecht 4 manquote:Op dinsdag 11 september 2007 17:36 schreef Floripas het volgende:
[..]
Dit zijn die Londonse betogers, he? Voor die ambassade?
Die zijn allemaal opgepakt.
Zo, nu jij weer.
Kun jij niet normaal debatteren? Moet het gelijk zo?quote:
Je bedoelt aanslagen tegen moskeeén/islamitische scholen. Blaffende honden wat?quote:Op dinsdag 11 september 2007 17:38 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
beter dan bommen leggen![]()
blaffende honden etc.
Zeg Westen is hypocriet t.o.v. moslim'terrorisme'quote:Op dinsdag 11 september 2007 17:43 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Je bedoelt aanslagen tegen moskeeén/islamitische scholen. Blaffende honden wat?![]()
![]()
de extremisten hier in Nederland.quote:Op dinsdag 11 september 2007 17:43 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Je bedoelt aanslagen tegen moskeeén/islamitische scholen. Blaffende honden wat?![]()
![]()
Wat raaskal je nu weer?quote:Op dinsdag 11 september 2007 17:38 schreef Floripas het volgende:
[..]
Wat heeft het verbieden van deze betoging uit veiligheidsoverwegingen te maken met geweld van de islam?
Ik vind het ronduit dom van de burgemeester, maar de moslims kunnen hier eens een keertje niks aan doen, vriend.
Die burgemeester grijpt dat gewoon aan om mensen die hij liever niet ziet de mond te snoeren. Je kunt een anti-islambetoging prima beveiligen. Er is nu toch ook niks gebeurd?quote:Op dinsdag 11 september 2007 17:46 schreef Bommenlegger het volgende:
[..]
Wat raaskal je nu weer?
De enige reden waarom de demonstratie verboden was is dat de burgemeester ZEKER wist dat er rellen kwamen van de zogenaamde moslims die alles maar aangrijpen om uit de naam van die nepgod allah alles denken te kunnen en te mogen.
En dus moet daar maar aan toegegeven worden?quote:Op dinsdag 11 september 2007 17:46 schreef Bommenlegger het volgende:
[..]
Wat raaskal je nu weer?
De enige reden waarom de demonstratie verboden was is dat de burgemeester ZEKER wist dat er rellen kwamen van de zogenaamde moslims die alles maar aangrijpen om uit de naam van die nepgod allah alles denken te kunnen en te mogen.
Precies (Hee, we zijn het eens, db...)quote:Op dinsdag 11 september 2007 17:49 schreef desiredbard het volgende:
[..]
En dus moet daar maar aan toegegeven worden?
En we maken de vrijheid van meningsuiting dus toch ondergeschikt aan dit soort debielen?
Waarom geef je dan zelf niet het voorbeeld hoe het wel moet?quote:Op dinsdag 11 september 2007 17:49 schreef Basp1 het volgende:
Wat een steekhoudende argumenten worden hier toch weer aangehaald door de mensen die het niet eens zijn met het verbieden van deze demonstratie. En hoe goed hebben ze wel niet geleerd van het wentelen in de slachtofferrol waarover men zelf altijd klaagt.
Ik ben benieuwd waneer hierop een slot komt.
Debielen zijn jouw woorden.quote:Op dinsdag 11 september 2007 17:49 schreef desiredbard het volgende:
[..]
En dus moet daar maar aan toegegeven worden?
En we maken de vrijheid van meningsuiting dus toch ondergeschikt aan dit soort debielen?
Voorkomen is berter dan genezen, alleen is het daar nu te laat voor en zachte heelmeesters maken stinkende wonden.
Ga je nu mensen woorden in de mond leggen?quote:Op dinsdag 11 september 2007 17:45 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Zeg Westen is hypocriet t.o.v. moslim'terrorisme'
Als een vietnamese missionaris gijzellen en kerken platbranden aldaar toch verzetswerk is....dan is toch hier ook het geval?
Zo ja, zou jij dan protesteren?quote:Op dinsdag 11 september 2007 17:52 schreef Bresser het volgende:
maar wat als nu een hele groep moslims besluit te gaan demonstreren tegen het comite ex-moslims.
word dat dan verboden?
Over vergassingen gesproken. Aan welke rotzooi zat jij ook alweer?quote:Op dinsdag 11 september 2007 16:50 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Leuk, maar dat zijn ex-moslims die tegen een bepaalde groep ex-moslims zijn. Gaat dus niet op.quote:Op dinsdag 11 september 2007 17:55 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Blijkbaar niet want Ex-moslims keren zich tegen Ehsan Jami en 'Godfather' Ellian
Ja, en? Geef eens een link dat moslims hebben gedreigd de demonstratie met geweld uit elkaar te slaan.quote:Op dinsdag 11 september 2007 17:52 schreef Bresser het volgende:
als we dan toch met WO2 komen, vroeger hadden de nazi's ook bruine hemden en speciale ss-ers die dmv geweld en geweld tegen demonstranten de democratie wisten te ontwrichten.
weer een nieuw bewijs dat de islam het facisme van de 21ste eeuw is.
Nee maar dat gebeurde toch andersom ook, of zijn we weer met twee maten aan het meten.quote:Op dinsdag 11 september 2007 17:55 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ga je nu mensen woorden in de mond leggen?
Blijkbaar niet want Ex-moslims keren zich tegen Ehsan Jami en 'Godfather' Ellianquote:Op dinsdag 11 september 2007 17:52 schreef Bresser het volgende:
laatst was er toch ook een demonstratie van de NA in nederland verboden?
maar wat als nu een hele groep moslims besluit te gaan demonstreren tegen het comite ex-moslims.
word dat dan verboden?
ws niet want een gewelddadige tegendemonstratie of rellen van rechtse kant zijn niet te verwachten.
kortom, de overheid heeft niet meer alleen het recht en monopolie op geweld. moslims hebben dat nu dus ook omdat zij door het wel of niet aanwenden van geweld invloed hebben op de democratie en rechtsgang.
Nee.quote:Op dinsdag 11 september 2007 17:54 schreef Bommenlegger het volgende:
[..]
Debielen zijn jouw woorden.
Schijnbaar is iedereen die anders denkt dan jij een debiel.
Goeie redenatie om snel klaar te zijn met andersdenkenden.
zo hey, dat is ook wat ik bedoel :Squote:Op dinsdag 11 september 2007 17:55 schreef Floripas het volgende:
[..]
Zo ja, zou jij dan protesteren?
Het heeft a) geen zak met mijn mening te maken en b) geen zak met dit topic. Het is dus nogal irrelevant.quote:Op dinsdag 11 september 2007 17:56 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Nee maar dat gebeurde toch andersom ook, of zijn we weer met twee maten aan het meten.
religieuze gebouwen mogen alleen afgefakkelt worden als het door moslims gedaan wordt?
Ik had nog wel speciaal quoted waar ik op reageerde
En zou je dat ook doen bij anti-islamitische leuzen?quote:Op dinsdag 11 september 2007 17:58 schreef Bresser het volgende:
[..]
zo hey, dat is ook wat ik bedoel :S![]()
en nee ik zou niet protesteren of tegendemonsteren alleen wel voor keihard optreden als er maar een ding gebeurd als in vlagverbranding of anti-westerse leuzen.
dat is al niet eens meer nodig omdat ze bij het minste of geringste de boel al kort en klein slaan.quote:Op dinsdag 11 september 2007 17:56 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ja, en? Geef eens een link dat moslims hebben gedreigd de demonstratie met geweld uit elkaar te slaan.
Dus vrijheid van meningsuiting alleen voor extreem-rechts? Lekker is dat.quote:Op dinsdag 11 september 2007 17:58 schreef Bresser het volgende:
[..]
zo hey, dat is ook wat ik bedoel :S![]()
en nee ik zou niet protesteren of tegendemonsteren alleen wel voor keihard optreden als er maar een ding gebeurd als in vlagverbranding of anti-westerse leuzen.
Oh, was dat een poging om kritiek het zwijgen op te leggen, en niet kinderachtige balorigheid? Ik heb geloof ik iets gemist.quote:Op dinsdag 11 september 2007 17:59 schreef Bresser het volgende:
[..]
dat is al niet eens meer nodig omdat ze bij het minste of geringste de boel al kort en klein slaan.
wel eens gehoord van jong oranje vs jong marokko met voetbal?
Ow moslims dreigen niet...quote:Op dinsdag 11 september 2007 17:57 schreef Floripas het volgende:
[..]
Nee.
Iemand die een ander bedreigt om zijn mening mag je een debiel noemen van mij.
Het geweld bij Extreem-Rechte betogingen, van wie komt dat eigenlijk?quote:Op dinsdag 11 september 2007 17:59 schreef Floripas het volgende:
[..]
Dus vrijheid van meningsuiting alleen voor extreem-rechts? Lekker is dat.
Zo hey, gaat lekker he dat generaliseren.quote:Op dinsdag 11 september 2007 18:00 schreef Bommenlegger het volgende:
[..]
Ow moslims dreigen niet...
Goh.
Die zaaien zelfs dood er ellende over eigen volk.
Wat een redenatie weer floriaatje.
Dat is juist niet typisch Nederlands. Radicalisering en een bombardement aan pro-islamitische haatzaaiing veroorzaakt vanzelf een tegenreactie. Dat is terug te vinden in de hele westerse wereld.quote:Op dinsdag 11 september 2007 17:36 schreef Mutant01 het volgende:
Dat is typisch Nederlands Super7. Extremisten die klagen over extremistenDegene die het hardst kan schreeuwen wint.
Ik reageer op het generaliseren van floriaantje.quote:Op dinsdag 11 september 2007 18:01 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Zo hey, gaat lekker he dat generaliseren.![]()
Jammeren dat er een paar idioten moskeen in de brand proberen steken is dus wel relevantquote:Op dinsdag 11 september 2007 17:59 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het heeft a) geen zak met mijn mening te maken en b) geen zak met dit topic. Het is dus nogal irrelevant.
Volgens mij begrijp jij mij niet. Ik noemde moslims die mensen met de dood bedreigen debiel.quote:Op dinsdag 11 september 2007 18:00 schreef Bommenlegger het volgende:
[..]
Ow moslims dreigen niet...
Goh.
Die zaaien zelfs dood er ellende over eigen volk.
Wat een redenatie weer floriaatje.
Doet dat ertoe? Van extreem-rechs en van extreem-links. Ze hebben beide knokploegen. Waarom is dat hier van belang?quote:Op dinsdag 11 september 2007 18:00 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
Het geweld bij Extreem-Rechte betogingen, van wie komt dat eigenlijk?![]()
Ik constateer alleen maar feiten!quote:Op dinsdag 11 september 2007 16:49 schreef milagro het volgende:
[..]
nee, ik klaag niet over hun achterlijke ideeën, ik constateer dat
Omdat het een voorbeeld was in NEDERLAND en bovendien ook nog een voorbeeld was van geweld waarvan iemand suggereerde dat dat niet voorkwam.quote:Op dinsdag 11 september 2007 18:03 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Jammeren dat er een paar idioten moskeen in de brand proberen steken is dus wel relevant
melden dat dit andersom ook gebeurt (en al eerder) is niet relevant
Ok ik zie waar jij vandaan komt.
Het is al weer bijna 6 uur moet jij je anus niet omhoog en naar het westen steken?
[afbeelding]
Gewoon interessequote:Op dinsdag 11 september 2007 18:05 schreef Floripas het volgende:
[..]
Doet dat ertoe? Van extreem-rechs en van extreem-links. Ze hebben beide knokploegen. Waarom is dat hier van belang?
Proest, de landen die het minst hebben meegemaakt reageren het felst. Daar gaat je analyse.quote:Op dinsdag 11 september 2007 18:02 schreef Zyggie het volgende:
[..]
Dat is juist niet typisch Nederlands. Radicalisering en een bombardement aan pro-islamitische haatzaaiing veroorzaakt vanzelf een tegenreactie. Dat is terug te vinden in de hele westerse wereld.
[humor mode]Dus gewoon ff wachten op een aanslag, dan kunnen wij weer fel reageren? [/humor mode]quote:Op dinsdag 11 september 2007 18:06 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Proest, de landen die het minst hebben meegemaakt reageren het felst. Daar gaat je analyse.
Ik ben dat niet met je eens. Ik vind dat je jmag zeggen: niet door een Marokkanenwijk, ga maar mooi op Place Luxembourg staan (miden in het cenrum in een witte wijk). Maar je moet mensen wel tot demonstreren de gelegenheid geven: dat is een democratsch basisrecht voor iedereen.quote:Op dinsdag 11 september 2007 18:05 schreef Positive_Thinking het volgende:
1) Een burgermeester is er voor de veiligeheid voor de inwoners van zijn stad. Als hij denkt dat de veiligheid in gevaar komt dan heeft hij het goed recht om de demonstratie te verbieden. Veiligeheid van mensen gaat boven vrijheid van demonstratie.
jij bent ook op je 8terhoofd gevallenquote:Op dinsdag 11 september 2007 16:10 schreef zagevent het volgende:
[..]
Is dit dan zo de beroemde vrijheid van meningsuiting waar belgië trots op is?
Le-zen. Niet woorden in de mond leggen.quote:Op dinsdag 11 september 2007 18:08 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
[humor mode]Dus gewoon ff wachten op een aanslag, dan kunnen wij weer fel reageren? [/humor mode]
Je hoeft het ook niet feitelijk te ondergaan, zolang je de prikkels van de TV maar binnenkrijgt. Genoeg herhalingen van 9/11, Osama Bin Laden, ontvoeringen en series aan (mislukte( aanslagen zijn voldoende om de tegenreactie te krijgen. Met natuurlijk het gevoelsmatige haperende multiculturalisme en politici met fikse oneliners als katalysatoren.quote:Op dinsdag 11 september 2007 18:06 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Proest, de landen die het minst hebben meegemaakt reageren het felst. Daar gaat je analyse.
Volgens mij werden er in 1e instantie 20.000 personen verwacht, aldus de demonstranten zelf. Tegen welk risico moet je het laten doorgaan en is dat verantwoordelijk?quote:Op dinsdag 11 september 2007 18:08 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ik ben dat niet met je eens. Ik vind dat je jmag zeggen: niet door een Marokkanenwijk, ga maar mooi op Place Luxembourg staan (miden in het cenrum in een witte wijk). Maar je moet mensen wel tot demonstreren de gelegenheid geven: dat is een democratsch basisrecht voor iedereen.
Dat was mijn analyse helemaal niet. Wat zijn we toch weer allemaal druk bezig met elkaar woorden in de mond te leggen vandaag. Het is typisch Nederlands, een zeer grote zwijgende meerderheid en twee radicale groepen die wel even menen te weten wat de grote zwijgende meerderheid denkt. Typisch Nederlandse politiek/denkwijze/cultuur. Het is natuurlijk wel lachwekkend dat landen als Spanje/Amerika/Engeland veel minder anti-islamisme kennen dan landen als Belgie en Nederland. De landen die de grootste klappen vangen, reageren er het mildst over.quote:Op dinsdag 11 september 2007 18:13 schreef Zyggie het volgende:
[..]
Je hoeft het ook niet feitelijk te ondergaan, zolang je de prikkels van de TV maar binnenkrijgt. Genoeg herhalingen van 9/11, Osama Bin Laden, ontvoeringen en series aan (mislukte( aanslagen zijn voldoende om de tegenreactie te krijgen. Met natuurlijk het gevoelsmatige haperende multiculturalisme en politici met fikse oneliners als katalysatoren.
Jouw analyse is dat Nederlanders historisch en genetisch aangelegd zijn tot radicalisme? Misschien toch dat calvinistische bloed.![]()
![]()
Ach jochie toch, dat nou juist jij dat moet zeggen.quote:Op dinsdag 11 september 2007 18:10 schreef Meki het volgende:
jij bent ook op je 8terhoofd gevallen
Hoe denk je te weten hoe men in Spanje, Amerika en Engeland er over denkt? Ik denk dat je hele beeld vertroebeld is. Als je in Spanje zou wonen en constant met de Islam zou zeulen, daar discussies op zou zoeken, de media aandachtig zou volgen, toch vergelijkbare omstandigheden zou aantreffen. Ook in Engeland zitten best grote groepen die anti-Islam zijn, die vindt je alleen niet snel in de politiek. In Amerika is een bizar grote groep die de hele Islam verachtelijk vindt, inclusief de moslims.quote:Op dinsdag 11 september 2007 18:19 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat was mijn analyse helemaal niet. Wat zijn we toch weer allemaal druk bezig met elkaar woorden in de mond te leggen vandaag. Het is typisch Nederlands, een zeer grote zwijgende meerderheid en twee radicale groepen die wel even menen te weten wat de grote zwijgende meerderheid denkt. Typisch Nederlandse politiek/denkwijze/cultuur. Het is natuurlijk wel lachwekkend dat landen als Spanje/Amerika/Engeland veel minder anti-islamisme kennen dan landen als Belgie en Nederland. De landen die de grootste klappen vangen, reageren er het mildst over.
Schandalig, democratiequote:Op dinsdag 11 september 2007 18:37 schreef zuiderbuur het volgende:
Wel begrijpelijk dat de PS-burgemeester deze betoging verbiedt.
In 2004 werd het stemrecht bij gemeenteraadsverkiezingen voor niet-Belgen voor EU-burgers uitgebreid naar niet-EU-burgers (onder bepaalde voorwaarden) en in oktober 2006 werd die dan voor het eerst toegepast:
Resultaten in Brussel van de Parti Socialiste in oktober
Verkozenen van de Parti Socialiste (met voorkeursstemmen, in België mag je ofwel op de lijst stemmen, ofwel één of meerdere personen op de lijst aanduiden)
1 Freddy THIELEMANS 8586
2 Faouzia HARICHE 3022
3 Yvan MAYEUR 2243
7 Ahmed EL KTIBI 1631
17 Mohamed OURIAGHLI 1465
19 Sevket TEMIZ 1418
15 Mohammed BOUKANTAR 1304
5 Philippe CLOSE 1287
6 Karine LALIEUX 1255
12 Fatima ABID 867
18 Mounia MEJBAR 820
30 Samira ATTALBI 796
4 Marie-Paule MATHIAS 783
11 Mahfoudh ROMDHANI 783
8 Amina DERBAKI SBAI 730
43 Mustafa AMRANI 727
10 Julie FISZMAN 661
![]()
wordt je ook niet vrolijk vanquote:Op dinsdag 11 september 2007 18:37 schreef zuiderbuur het volgende:
In 2004 werd het stemrecht bij gemeenteraadsverkiezingen voor niet-Belgen voor EU-burgers uitgebreid naar niet-EU-burgers (onder bepaalde voorwaarden) en in oktober 2006 werd die dan voor het eerst toegepast:
Verkozenen van de Parti Socialiste (met voorkeursstemmen, in België mag je ofwel op de lijst stemmen, ofwel één of meerdere personen op de lijst aanduiden)
1 Freddy THIELEMANS 8586
2 Faouzia HARICHE 3022
3 Yvan MAYEUR 2243
7 Ahmed EL KTIBI 1631
19 Sevket TEMIZ 1418
5 Philippe CLOSE 1287
6 Karine LALIEUX 1255
12 Fatima ABID 867
18 Mounia MEJBAR 820
30 Samira ATTALBI 796
11 Mahfoudh ROMDHANI 783
8 Amina DERBAKI SBAI 730
43 Mustafa AMRANI 727
10 Julie FISZMAN 661
![]()
Er was ooit eens een onderzoek binnen de EU over gehouden. Ik zal er later eens naar gaan zoeken.quote:Op dinsdag 11 september 2007 18:30 schreef Zyggie het volgende:
Hoe denk je te weten hoe men in Spanje, Amerika en Engeland er over denkt? Ik denk dat je hele beeld vertroebeld is. Als je in Spanje zou wonen en constant met de Islam zou zeulen, daar discussies op zou zoeken, de media aandachtig zou volgen, toch vergelijkbare omstandigheden zou aantreffen. Ook in Engeland zitten best grote groepen die anti-Islam zijn, die vindt je alleen niet snel in de politiek. In Amerika is een bizar grote groep die de hele Islam verachtelijk vindt, inclusief de moslims.
Het lijkt niet alleen zo, het is volgens mij zelfs zo. En inderdaad ze hebben gelijk.quote:De grote zwijgende meerderheid heeft netjes gestemd op partijen die solidariteit en eenheid in het land willen en mengen zich niet graag in deze non-discussies. Gelijk hebben ze. De discussies werken alleen maar polariserend lijkt het.![]()
Vindt jij dit een afspiegeling van de bevolking?quote:
Ik denk eerlijk gezegd dat het wel degelijk een afspiegeling is van de huidige bevolking van Brussel (vergeet niet dat 30% niet-Belg is in het Brussels Gewest, en daarnaast 26% "Belg van vreemde origine")quote:Op dinsdag 11 september 2007 18:46 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
Vindt jij dit een afspiegeling van de bevolking?
Mja, zoveel Vlamingen wonen er nu ook niet meer in Brussel...quote:Ik niet, ik zou het zelfde zeggen als dr alleen maar Nederlandse namen op zouden staan.
quote:Op dinsdag 11 september 2007 18:46 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
Vindt jij dit een afspiegeling van de bevolking?
Ik niet, ik zou het zelfde zeggen als dr alleen maar Nederlandse namen op zouden staan.
rollie trolliequote:Op dinsdag 11 september 2007 18:49 schreef SCH het volgende:
[..]Nee, de meeste namen zijn Frans, dat klopt, hoe zou dat toch komen
![]()
een gemelangeerde lijst spreekt mij idd meer aan jaquote:Op dinsdag 11 september 2007 18:50 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ook al zo'n echte voorstander voor Westerse democratie!?
Jij trollt inderdaad. Je ziet een lijst met buitenlandse namen en realiseert je niet dat het 1. om Brussel gaat en dat het dus logisch is dat er nauwelijks Nederlandse namen op staan en 2. dat het hier om de mensen die met voorkeursstemmen zijn gekozen. Waarom zou dat een afspiegeling van de bevolking moeten zijn.quote:
zie mijn opmerking boven die van jouquote:Op dinsdag 11 september 2007 18:56 schreef SCH het volgende:
[..]
Jij trollt inderdaad. Je ziet een lijst met buitenlandse namen en realiseert je niet dat het 1. om Brussel gaat en dat het dus logisch is dat er nauwelijks Nederlandse namen op staan en 2. dat het hier om de mensen die met voorkeursstemmen zijn gekozen. Waarom zou dat een afspiegeling van de bevolking moeten zijn.
Je hoeft niet van iedere fatima of mohammed een rolberoerte te krijgen hoor.
Je hebt weinig talenkennis bedoel je.quote:Op dinsdag 11 september 2007 18:58 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
zie mijn opmerking boven die van jou
idd trolliequote:Op dinsdag 11 september 2007 19:03 schreef SCH het volgende:
[..]
Je hebt weinig talenkennis bedoel je.
Ja ik vindt ook da de mensen van Vlaams Belang overdreven veel geweld gebruikenquote:Op dinsdag 11 september 2007 19:15 schreef zagevent het volgende:
Niet heel het topic doorgelezen, maar de Brusselse politie wil klacht indienen tegen Vanhecke en De Winter wegens slagen en verwondingen.
Kijk naar dit en kom tot de conclusie dat belgië vandaag facistisch is geworden.
Kap nou eens met dat domme topicverziekende gedrag.quote:
jij wintquote:Op dinsdag 11 september 2007 19:22 schreef SCH het volgende:
[..]
Kap nou eens met dat domme topicverziekende gedrag.
Je ziet een lijst met wat buitenlandse namen en je hebt helemaal niet door dat meer dan eenderde autochtone namen zijn en het dus een gemeleerde lijst is.
Dat maakt duidelijk dat democratie niet samengaat met enige moslim gelieerde politici.quote:Op dinsdag 11 september 2007 18:37 schreef zuiderbuur het volgende:
1 Freddy THIELEMANS 8586
2 Faouzia HARICHE 3022
3 Yvan MAYEUR 2243
7 Ahmed EL KTIBI 1631
19 Sevket TEMIZ 1418
5 Philippe CLOSE 1287
6 Karine LALIEUX 1255
12 Fatima ABID 867
18 Mounia MEJBAR 820
30 Samira ATTALBI 796
11 Mahfoudh ROMDHANI 783
8 Amina DERBAKI SBAI 730
43 Mustafa AMRANI 727
10 Julie FISZMAN 661
![]()
Ach zeiksnor. Wat moet JIJ je nou aanpassen? Kan je geen bier meer drinken? Mag je geen tieten meer op tv zien? Dat ligt aan je vrouw, niet aan de moslims.quote:Op dinsdag 11 september 2007 22:42 schreef wierdo6 het volgende:
Mijn god hoe moeilijk is het toch om te begrijpen dat mensen zich niet onbegrensd willen aanpassen op anderen die hier naar toe komen. blablabla
-Aparte scholen? Check art. 23 van de Grondwet eens.quote:Op dinsdag 11 september 2007 22:42 schreef wierdo6 het volgende:
Misschien moeten wij ook maar eens massaal naar libie toe gaan en daar [u]eisen dat we aparte scholen[/u]1 krijgen, we overal molens willen hebben, onze eigen tv zender, eigen politieke partij en met borden gaan rondlopen van "The arab world is the cancer, christianity is the answer". Hup nog even een paar aanslagen erbij. En kijken of men ons daar symphatiek vind. Het zou me niet verbazen dat ze op zn minst zo in het verzet schieten als de mensen hier als niet nog veel heftiger.
- moslims zijn een hot-item, geen wonder dat ze het nieuws halen, ik kan moeilijk ontkennen dat er bovengemiddeld veel tuig tussen moslims lijkt te zitten, maar er lijkt ook sprake te zijn van een negatieve beeldvorming rond moslims en met name Marokkanen. Bovendien zijn er ook veel meer moslims in Nederland dan alle hindoes, joden en boeddisten bij elkaar.quote:Op dinsdag 11 september 2007 22:42 schreef wierdo6 het volgende:
Ik vind het echt slecht hoe het hier blijkt dat sommige mensen totaal niet begrijpen hoe bepaalde gevoelens ontstaan. Alleen al vanwege het feit dat iets over moslims elke dag in het nieuws staat, maar niet over hindoes, joden, boedhisten is ook niet bepaald erg goed voor de gemoederen lijkt mij. Dat in combinatie met de bovenstaande kenmerken zorgt ervoor dat moslims erg prominent in het licht staan en zo ook een hoop over zich heen krijgen uiteraard. Echter blijft de vraag... waar moet het meest veranderen. Moeten wij steeds meer accepteren? Of moeten die mensen ook binnen hun eigen gelederen kijken en daar iets veranderen? Was het niet misschien verstandiger geweest een beetje meer westerse moskeen te bouwen die niet zo opvallend waren en hun levenstijl iets meer op die van ons aan te passen zodat ze minder opvallen? Een hoop hebben dat in de gaten, maar een hoop heeft daar ook stompzinnig geen zin in. En dan moet toegegeven worden dat als je alle andere culturen tegenover de westerse zet, dat vrijwel alle culturen iets harder koppiger en dergelijke overkomt. En zo ook bij deze mensen die zich hard verzetten tegenover ons. En tuurlijk worden mensen daar toch bang van.
Beetje duwen etc. Beetje provocateur als DeWinter kan dit wel hebben hoor.quote:Op dinsdag 11 september 2007 23:53 schreef M42 het volgende:
Ziek hoe de politie tekeer gaat: http://www.dumpert.nl/med(...)lgische_politie.html
Dag Europa![]()
Typisch die Franstalige agenten die in het Frans praten (één van hen klaagt het in dat filmpje aan op dat moment)quote:Op dinsdag 11 september 2007 23:53 schreef M42 het volgende:
Ziek hoe de politie tekeer gaat: http://www.dumpert.nl/med(...)lgische_politie.html
Dag Europa![]()
Zeg me niet dat je het over de rechten van de "minderheden" in de Rand hebt?quote:Op woensdag 12 september 2007 01:00 schreef Heero87 het volgende:
Ik vind het trouwens bijzonder grappig dat een partij die zelf de vrijheid van meningsuiting, godsdienst, privé-léven, onderwijs en al wat je wil niet respecteert, in het verleden zelfs het Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens in vraag stelde, nu zelf roept dat de vrijheid van meningsuiting niet gerespecteed wordt.
Praat geen poep, het is omgekeerd.quote:Op dinsdag 11 september 2007 19:15 schreef zagevent het volgende:
Niet heel het topic doorgelezen, maar de Brusselse politie wil klacht indienen tegen Vanhecke en De Winter wegens slagen en verwondingen.
Kijk naar dit en kom tot de conclusie dat belgië vandaag facistisch is geworden.
Gefeliciteerd, de geestelijk gehandicaptenprijs gaat vast naar jou met bovenstaande uitspraak.quote:Op dinsdag 11 september 2007 16:50 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Je vat de islam te letterlijk op. Islam=onderwerping. Daar zijn een paar mensen niet echt van gecharmeerd.quote:Op dinsdag 11 september 2007 16:51 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Hup, de gevangenis in met jou!![]()
Wegens aansporing tot raciale haat, geweld en moord.
Je voorman en idool Filip de winter is er slechts van afgekomen met een aanhouding, maar de taal die jij aanhaalt is gelijk aan die van de demonstranten. Dus ook jij zou de bak in moeten wegens diezelfde strafbare feiten.![]()
'Submission' (jeweetwel die film van Van Gogh) door de vertaler gehaald, dan krijg je 'onderwerping'.quote:
Doe niet zo dom SCH.quote:
Ik vind het nogal aanmatigend om het beter te weten dan heel veel moslims zelf.quote:Op woensdag 12 september 2007 09:14 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Doe niet zo dom SCH.
Maar vooruit, speciaal voor jou.
Islam is het erkennen van de koran, niets dan de PURE koran, LETTERLIJK leven naar het geschreven woord waar niet aan getornd KAN en MAG worden. Dus onderwerping.
En kom nou niet aan met het kulargument van het OT.
Wat jij aanmatigend vindt zal mij een worst wezen.quote:Op woensdag 12 september 2007 09:16 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik vind het nogal aanmatigend om het beter te weten dan heel veel moslims zelf.
Grapjas.quote:Het grootste gedeelte van de moslims in Nederland doet dat helemaal niet namelijk en staat gewoon pragmatisch in het leven en shopt gezellig uit de koran.
Nee, als "islamofoob" ben ik daar niet bang voor. Jij wel dan als heterofoob?quote:Is het niet eerder zo dat islamofoben dit graag willen omdat anders hun theorie in duigen valt?
Als dat zo was, was de islam al lang een geaccepteerde religie en je zou er niemand over horen.quote:Op woensdag 12 september 2007 09:29 schreef SCH het volgende:
[..]Pardon, je denkt dat dat niet zo is?
Wat is de pure islam? En hoeveel % van de islamieten hier in Nederland hangt die aan?quote:Op woensdag 12 september 2007 09:34 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Als dat zo was, was de islam al lang een geaccepteerde religie en je zou er niemand over horen.
De pure islam IS onbuigzaam en BLIJFT onbuigzaam.
Onzin. HOe kom je toch bij die waangedachte?quote:Op woensdag 12 september 2007 09:34 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Als dat zo was, was de islam al lang een geaccepteerde religie en je zou er niemand over horen.
Je hebt zojuist een nieuwe religie bedacht. Pas maar op dat Wilders je boek niet gaat verbieden.quote:Op woensdag 12 september 2007 09:34 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Drama queen, wat zit je nou weer te janken? Is de koran soms verboden en zo ja, door wie?quote:Op woensdag 12 september 2007 09:40 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Je hebt zojuist een nieuwe religie bedacht. Pas maar op dat Wilders je boek niet gaat verbieden.
Dr. Nikita's "De Islam is een fundamentalistische overheersende geweldadige religie, maakt niet uit hoe moslims er zelf mee omgaan" religie.quote:Op woensdag 12 september 2007 09:56 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Drama queen, wat zit je nou weer te janken? Is de koran soms verboden en zo ja, door wie?
Geen enkele religie is bestand gebleken tegen de toegenomen globalisering/wetenschap/psychologie .quote:Op woensdag 12 september 2007 09:34 schreef Dr.Nikita het volgende:
ja, maar daarom zijn we ook zo blij met het NT, hè, en de bijbehorende profeet, aka Jezus.quote:Op woensdag 12 september 2007 10:02 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Geen enkele religie is bestand gebleken tegen de toegenomen globalisering/wetenschap/psychologie .
Diegene die het oude testament tot op de letter gaat geloven/handelen verliest elke connectie met de moderne wereld. En voor de qu'ran geldt imo precies hetzelfde.
Omdat er anders geen argumenten zijn om te haten, te fulmineren en te verbieden.quote:Op woensdag 12 september 2007 10:26 schreef SCH het volgende:
Waarom houd jij wel vast aan de letterlijjke tekst?
Daar doelde ik in eerste instantie niet op nee, maar in feite vallen die daar bij bepaalde punten ook onder ja.quote:Op woensdag 12 september 2007 01:22 schreef zuiderbuur het volgende:
[..]
Zeg me niet dat je het over de rechten van de "minderheden" in de Rand hebt?![]()
Nieuwe Testament dan eerder, maar goed.quote:Op woensdag 12 september 2007 12:13 schreef ThinkTank het volgende:
Voor zover ik weet wordt het OT door vele christenen letterlijk genomen (zeker in de VS). Ook bij de Joden (Talmud en dergelijke) kom je opmerkelijke zaken tegen.
Zit jij hier nu doodleuk mensen te vergelijken met pus?quote:Op woensdag 12 september 2007 12:23 schreef LENUS het volgende:
Tja, ze bedekken die etterende wond liever met een pleister. Vroeg of laat zal het pus toch naar buiten moeten.
De Islam was ook decennialang een geaccepteerde religie in Nederland en je hoorde er niemand over.quote:Op woensdag 12 september 2007 09:34 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Nee joh, er komen nog ettelijke teksten omheen, interpretatie van schriftgeleerden, enzovoorts.quote:Op woensdag 12 september 2007 09:14 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Doe niet zo dom SCH.
Maar vooruit, speciaal voor jou.
Islam is het erkennen van de koran, niets dan de PURE koran, LETTERLIJK leven naar het geschreven woord waar niet aan getornd KAN en MAG worden. Dus onderwerping.
En kom nou niet aan met het kulargument van het OT.
Kun jij niet eens smoelen met je Francofobie? Jij bent echtquote:Op woensdag 12 september 2007 00:33 schreef zuiderbuur het volgende:
[..]
Typisch die Franstalige agenten die in het Frans praten (één van hen klaagt het in dat filmpje aan op dat moment)
![]()
Ik vind dat politiegeweld toch wel héél erg ver gaan. Verzetten ze zich tegen hun arrestatie? Nee toch? Waarom dan dat groffe geweld?quote:Op dinsdag 11 september 2007 23:53 schreef M42 het volgende:
Dag Europa![]()
dat doen ze wel stiekem, hèquote:Op woensdag 12 september 2007 10:26 schreef SCH het volgende:
milagro, het gaat er om wat moslims er mee doen, niet om wat er staat. Dat ontkent toch niemand?
Tegenwoordig lijken niet-moslims vaak beter op de hoogte van de Koran dan moslims zelf
De meeste moslms in Nederland nemen de Koran helemaal niet letterlijk en shoppen er vrolijk op los. Da's toch juist mooi? Waarom houd jij wel vast aan de letterlijjke tekst?
Bepaalde mensen zijn inderdaad niet veel beter dan pus.quote:Op woensdag 12 september 2007 12:37 schreef Floripas het volgende:
[..]
Zit jij hier nu doodleuk mensen te vergelijken met pus?
Ik zag echter geen gemaskerde mensen, winkelwagentjes vol stenen of andere vormen van geweld richting de politiequote:Op woensdag 12 september 2007 12:41 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ik vind dat politiegeweld toch wel héél erg ver gaan. Verzetten ze zich tegen hun arrestatie? Nee toch? Waarom dan dat groffe geweld?
Het doet me aan Rostock denken.
Dat je dat soort geweld keihard moet aanpakken en daar niet laks over moet gaan doen, daar zijn we het denk ik wel mee eens.quote:Op woensdag 12 september 2007 12:42 schreef LENUS het volgende:
[..]
Bepaalde mensen zijn inderdaad niet veel beter dan pus.
Een boel betogers in Rostock waren ook zeker niet gewelddadig, hoor.quote:Op woensdag 12 september 2007 12:44 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
Ik zag echter geen gemaskerde mensen, winkelwagentjes vol stenen of andere vormen van geweld richting de politie![]()
Jij wel?
deze vergelijking van je raakt kant nog wal, een "deel" van die anti-globalisten waren daar wel degelijk aanwezig om te rellen. en mochten demonstreren.quote:Op woensdag 12 september 2007 12:47 schreef Floripas het volgende:
[..]
Een boel betogers in Rostock waren ook zeker niet gewelddadig, hoor.
En verzetten ze zich tegen arrestatie, ja of nee? Dat kan ik door al het hang- en trekwerk niet goed zien.
Volgens professor Berger is dat niet waar.quote:Op woensdag 12 september 2007 12:42 schreef milagro het volgende:
en waarom is dan zo'n aanzienlijk deel voor de sharia?
Natuurlijk excommuniceer je afvalligen, dat is het hele idee ervan. Afvalligen excommuniceren zichzelf.quote:waarom vindt een aanzienlijk deel dat afvalligen geexcommuniceerd mogen worden,
Dat is inherent aan geloof, aan ideologie. Natuurlijk zijn geloofsafvalligen fout in de ogen van moslims. De vraag is: worden ze getolereerd?quote:of iig dat ze fout zijn,
Je hebt echt een nul te veel. En druk het dan eens uit in percentages, wil je?quote:waarom vindt een wat minder aanzienlijk deel, maar nog steeds 600000 dat geweld gerechtvaardigd is?
Gek, want die overige tachtig procent leest toch echt hetzelfde boek. Hoe kan dat nou?quote:omdat het geschreven staat.
Dus ze waren in overtreding, en werden gearresteerd. Soit. Ik was tegen het verbod, maar ik vind wel dat je de wet moet handhaven, dus het is terecht dat ze zijn opgepakt.quote:Op woensdag 12 september 2007 12:52 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
deze vergelijking van je raakt kant nog wal, een "deel" van die anti-globalisten waren daar wel degelijk aanwezig om te rellen. en mochten demonstreren.
De vrijheid van demonstreren voor VB werd door de burgemeester ingeperkt door partij politieke overwegingen, daar zit hem net de crux
Kijk, daar komt nu net dat stukje partij politiek bij kijken.quote:Op woensdag 12 september 2007 12:55 schreef Floripas het volgende:
[..]
Dus ze waren in overtreding, en werden gearresteerd. Soit. Ik was tegen het verbod, maar ik vind wel dat je de wet moet handhaven, dus het is terecht dat ze zijn opgepakt.
Maar had het met zoveel geweld gemoeten?
Ik ben helemaal niet tolerant tov jouw intolerante gebash.quote:Op woensdag 12 september 2007 12:42 schreef milagro het volgende:
ja, heeeeeeeeel nobel hoor, tolerant zijn voor de intoleranten, dan ben ik maar niet nobel.
Je moet Vlaming zijn om dat te begrijpen. In het college te Mechelen (een volledig vlaamse stad) waar ik naar school gegaan ben was het tot de jaren zestig verboden om nederlands te praten. 's Morgens kreeg een gestrafte leerling de sleutel van het "retenue" lokaal, die hij kon doorgeven aan een andere leerling die hij nederlands hoorde praten op de speelplaats. Wie op het einde van de dag de sleutel had moest zich bij de prefect gaan melden.quote:Op woensdag 12 september 2007 12:40 schreef Floripas het volgende:
[..]
Kun jij niet eens smoelen met je Francofobie? Jij bent echt![]()
Dan zou ik tegen de Vlamingen willen zeggen: "Dat is veertig jaar geleden. Get over it. Het is maar een taal."quote:Op woensdag 12 september 2007 13:14 schreef ThinkTank het volgende:
[..]
Je moet Vlaming zijn om dat te begrijpen. In het college te Mechelen (een volledig vlaamse stad) waar ik naar school gegaan ben was het tot de jaren zestig verboden om nederlands te praten. 's Morgens kreeg een gestrafte leerling de sleutel van het "retenue" lokaal, die hij kon doorgeven aan een andere leerling die hij nederlands hoorde praten op de speelplaats. Wie op het einde van de dag de sleutel had moest zich bij de prefect gaan melden.
Hoorde een 'bourgois' mevrouw eens met een buitenlander praten: hij vroeg hoe het zat met de talen in België. "Le neerlandais, c'est pour le peuple bas" was haar antwoord; voor het lagere volk dus.
Wat bedoel je precies? Dat de burgemeester zei: "Bash maar even flink op hun kop?"quote:Op woensdag 12 september 2007 13:00 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
Kijk, daar komt nu net dat stukje partij politiek bij kijken.![]()
Meer de wrijving richting het VB, en idd het Waalse sentiment.quote:Op woensdag 12 september 2007 13:18 schreef Floripas het volgende:
[..]
Wat bedoel je precies? Dat de burgemeester zei: "Bash maar even flink op hun kop?"
Of dat die DeWinter zo'n anti-Waal is dat de Waalse politie nog even lekker uithaalde?
Misschien had hij wel gewoon geen zin in rellen.quote:De vrijheid van demonstreren voor VB werd door de burgemeester ingeperkt door partij politieke overwegingen, daar zit hem net de crux
Natuurlijk, het is maar een taal...quote:Op woensdag 12 september 2007 13:16 schreef Floripas het volgende:
[..]
Dan zou ik tegen de Vlamingen willen zeggen: "Dat is veertig jaar geleden. Get over it. Het is maar een taal."
Schandalig.quote:Op woensdag 12 september 2007 13:53 schreef ThinkTank het volgende:
[..]
Natuurlijk, het is maar een taal...![]()
De weigering van vele Walen om nederlands te praten/leren is nog steeds een feit. Vind je het normaal dat men vlamingen in winkels in Kraainem weigert te bedienen? Of dat men op EHBO afdelingen in Brusselse ziekenhuizen geen nederlands spreekt?
Jij bent echt zo een betwetertje. Je hebt in dat andere topic reeds bewezen dat je uiteindelijk geen zinnig betoog kan neerschrijven zonder voortdurend op feiten gewezen te worden.quote:Op woensdag 12 september 2007 13:16 schreef Floripas het volgende:
[..]
Dan zou ik tegen de Vlamingen willen zeggen: "Dat is veertig jaar geleden. Get over it. Het is maar een taal."
Dat is een ouwe truc, dat deed men bijvoorbeeld ook in Spaans Baskenland.quote:Op woensdag 12 september 2007 13:14 schreef ThinkTank het volgende:
Je moet Vlaming zijn om dat te begrijpen. In het college te Mechelen (een volledig vlaamse stad) waar ik naar school gegaan ben was het tot de jaren zestig verboden om nederlands te praten. 's Morgens kreeg een gestrafte leerling de sleutel van het "retenue" lokaal, die hij kon doorgeven aan een andere leerling die hij nederlands hoorde praten op de speelplaats. Wie op het einde van de dag de sleutel had moest zich bij de prefect gaan melden.
Dat deed hij altijd al, dat heeft hij van de postfascistische tak van die partij.quote:Op woensdag 12 september 2007 13:21 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
Meer de wrijving richting het VB, en idd het Waalse sentiment.
Immers DeWinter pleit nu voor een gescheiden België
Ik ben een Friezin, mijn taal is stervende, Vlaming. Dat kun je van jouw taal niet zeggen.quote:Op woensdag 12 september 2007 14:01 schreef zuiderbuur het volgende:
Ik ben niet francofoob, ik zie Frans gewoon als een soort olievlek die zich verspreid heeft in Europa.
Jij bent echt zo een betwetertje. Je hebt in dat andere topic reeds bewezen dat je uiteindelijk geen zinnig betoog kan neerschrijven zonder voortdurend op feiten gewezen te worden.
Het is maar een taal is kritiek van diegenen die zelf geen last hebben van het probleem.
Nee. Het is uit politiek-correcte overwegingen een "tweetalige stad", maar het is de facto een franstalige stad. Dat weet je toch als je er op vakantie gaat?quote:Op woensdag 12 september 2007 13:56 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
Schandalig.![]()
Op een dagje uit in het droevig uitziende Brussel, werden wij ook door een ober op het terras in het frans aangesproken, en wou ook geen Nederlands praten.
Een terras verder was het geen probleem
Het kan me eerlijk gezegd niet zoveel schelen. Als je in een defacto Franstalige stad woont, moet je natuurlijk voldoende Frans spreken om je te redden. Net als een Waal dat in Antwerpen zal moeten. Verder vind ik het gelul van de bovenste plank.quote:Op woensdag 12 september 2007 13:53 schreef ThinkTank het volgende:
De weigering van vele Walen om nederlands te praten/leren is nog steeds een feit. Vind je het normaal dat men vlamingen in winkels in Kraainem weigert te bedienen? Of dat men op EHBO afdelingen in Brusselse ziekenhuizen geen nederlands spreekt?
Dat vind ik nog steeds geen reden om iemands vrijheid van meningsuiting te gaan insnoeren - postfascisten or no.quote:Op woensdag 12 september 2007 13:27 schreef Heero87 het volgende:
[..]
Misschien had hij wel gewoon geen zin in rellen.
Dus iedereen roept gewoon in zijn eigen taal, ook diensten zoals politie en dergelijke, en je ziet wel hoe het opgelost wordt? Een zeer cultuur-liberale opvatting en lekker imperialistisch uiteindelijk.quote:Op woensdag 12 september 2007 14:04 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ik ben een Friezin, mijn taal is stervende, Vlaming. Dat kun je van jouw taal niet zeggen.
En verder ben ik van mening dat iedereen zelf mag weten welke taal hij of zij spreekt.
Oh please, Kraainem is een Vlaamse stad!quote:Op woensdag 12 september 2007 14:07 schreef Floripas het volgende:
[..]
Het kan me eerlijk gezegd niet zoveel schelen. Als je in een defacto Franstalige stad woont, moet je natuurlijk voldoende Frans spreken om je te redden. Net als een Waal dat in Antwerpen zal moeten. Verder vind ik het gelul van de bovenste plank.
En Straatsburg is van oorsprong Duitstalig, maar je ziet er ook geen Duitsers eisen stellen. Feiten veranderen, Brussel is nu Franstalig, leer ermee leven. Je kunt al die haat ook in iets positiefs steken, zoals vrijwilligerswerk voor dat prachtige literaire museum in Antwerpen. Dat doe ik ook, voor de Fryske tresoar. Maar nee, je moet weer haten.quote:Op woensdag 12 september 2007 14:09 schreef zuiderbuur het volgende:
[..]
Dus iedereen roept gewoon in zijn eigen taal, ook diensten zoals politie en dergelijke, en je ziet wel hoe het opgelost wordt? Een zeer cultuur-liberale opvatting en lekker imperialistisch uiteindelijk.
Brussel is een stad waar Frans de lingua franca is, en hou een talentelling om 12 uur 's middags en je zal wel andere resultaten zien dan in het midden van de nacht. Het is van oorsprong een Nederlandstalige stad, dus wij moeten ons zeker niet excuseren voor die -al dan niet verkregen-"rechten".
Nou, dan zal die winkel wel niet veel omzet krijgen, denk je wel?quote:Op woensdag 12 september 2007 14:15 schreef ThinkTank het volgende:
[..]
Oh please, Kraainem is een Vlaamse stad!
quote:Gelul van de bovenste plank? Godverdomme, ik ben altijd tegen het vlaams blok geweest, maar volgende keer krijgen ze mijn stem!
Frysk famke, denk je ook niet dat het gebeuren het VB meer stemmen zal opleveren?quote:Op woensdag 12 september 2007 14:19 schreef Floripas het volgende:
Ach kom op, één Struise Nederlandse die je wat tegengas geeft en je rent meteen in de bleekbruine armen van DeWinter? Wees een man, toon wat karakterstandvastigheid.
vind jij het dan kunnen dat je in de 100 % vlaamse gemeente kraainem de hulpdiensten je amper nog in het nederlands kunnen bijstaan?quote:Op woensdag 12 september 2007 14:09 schreef zuiderbuur het volgende:
Dus iedereen roept gewoon in zijn eigen taal, ook diensten zoals politie en dergelijke, en je ziet wel hoe het opgelost wordt? Een zeer cultuur-liberale opvatting en lekker imperialistisch uiteindelijk.
Brussel is een stad waar Frans de lingua franca is, en hou een talentelling om 12 uur 's middags en je zal wel andere resultaten zien dan in het midden van de nacht. Het is van oorsprong een Nederlandstalige stad, dus wij moeten ons zeker niet excuseren voor die -al dan niet verkregen-"rechten".
quote:
Wat, dat ik hier een beetje tegengas geef? Ik heb de Vlamingen wel hoger zitten, hoor, die kunnen daar best tegen. Ze zijn *kuch* minder gevoelig dan moslims.quote:denk je ook niet dat het gebeuren het VB meer stemmen zal opleveren?
Nou, nee, dat het gewoon mensen zijn. Als die mensen er zelf voor kiezen om Frans te spreken, wat is daar dan toch op tegen?quote:Op woensdag 12 september 2007 14:31 schreef zuiderbuur het volgende:
Het zit hem in de perceptie. Tweetaligheid komt neer op Franstaligheid. Maak België tweetalig en de regio rond Brussel is op tien jaar tijd totaal verfranst en wie dan geen Frans kent zal het niet gemakkelijk hebben.
Jij denkt blijkbaar dat die Franstaligen zelf allemaal lieverdjes zijn die met iedereen vrolijk willen spelen.![]()
Hoe kan het dat de gemeente 100% Vlaams is, dan? Importeren ze Walen alleen en speciaal voor de hulpdiensten?quote:Op woensdag 12 september 2007 14:35 schreef petitlapin2 het volgende:
[..]
vind jij het dan kunnen dat je in de 100 % vlaamse gemeente kraainem de hulpdiensten je amper nog in het nederlands kunnen bijstaan?
Ik verwacht dat als een Waal in een Antwerps ziekenhuis komt, hij ook een tolk nodig heeft. Brussel is defacto Franstalig, wijzen de cijfers aan. Waarom weigert men in die ziekenhuizen dan hardnekkig Frans te spreken tegen de dokter?quote:als vlaming wil je trouwens ook niet in een ziekenhuis in Brussel belanden. Ze zouden tweetalig moeten zijn, maar de artsen begrijpen je gewoon niet.
quote:
ik doelde meer op het overdreven politie geweldquote:Wat, dat ik hier een beetje tegengas geef? Ik heb de Vlamingen wel hoger zitten, hoor, die kunnen daar best tegen. Ze zijn *kuch* minder gevoelig dan moslims.
kraainem ligt volledig op vlaams grondgebied, is dus voor 100 % vlaams, maar is de laatste jaren meer en meer bevolkt door nieuw ingeweken franstaligen. Moeten de originele vlamingen op vlaams grondgebied zich dan aanpassen ? vind je niet eerder dat de inwijkelingen zich zouden mogen integreren?quote:Op woensdag 12 september 2007 14:39 schreef Floripas het volgende:
Hoe kan het dat de gemeente 100% Vlaams is, dan? Importeren ze Walen alleen en speciaal voor de hulpdiensten?
Ik verwacht dat als een Waal in een Antwerps ziekenhuis komt, hij ook een tolk nodig heeft. Brussel is defacto Franstalig, wijzen de cijfers aan. Waarom weigert men in die ziekenhuizen dan hardnekkig Frans te spreken tegen de dokter?
Oh, in dat geval: ja.quote:Op woensdag 12 september 2007 14:40 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
![]()
[..]
ik doelde meer op het overdreven politie geweld
Annexeren?quote:Op woensdag 12 september 2007 14:50 schreef petitlapin2 het volgende:
[..]
kraainem ligt volledig op vlaams grondgebied, is dus voor 100 % vlaams, maar is de laatste jaren meer en meer bevolkt door nieuw ingeweken franstaligen. Moeten de originele vlamingen op vlaams grondgebied zich dan aanpassen ? vind je niet eerder dat de inwijkelingen zich zouden mogen integreren?
En in vlaanderen zouden de bestuurlijke diensten je in het vlaams moeten kunnen helpen, maar dat lukt de laatste jaren nog amper. Ik vind dat schrijnend, vooral als het over hulpdiensten gaat.
Ik ben zelf franstalig, maar in vlaanderen en in brussel spreek ik nederlands, ik vind het maar evident dat je je aanpast aan de streek waar je woont, en die is nu eenmaal vlaams.
Het is toch niet omdat er veel franstaligen wonen dat het geen vlaanderen meer is, of moeten we dan ook maar brussel overleveren aan Marokko, en mogen wij Benidorm bij vlaanderen annexeren, omdat er meer vlaams dan spaans wordt gesproken?
en Brussel is officieel tweetalig. Er zijn al europese onderzoeken geweest om vast te stellen of de Nederlandstaligen worden geholpen in de brusselse ziekenhuizen, want daar is er veel onwil. Brussel is niet franstalig maar tweetalig. Als vlaming mag je verwachten dat je wordt geholpen.
Hum, belgie is een federale staat. Vlaanderen is een gewest met een eigen regering, een eigen begroting, een eigen ministerie, een eigen grondgebied en eigen taalwetten, als het brussels hoofdstedelijk gewest een deel van vlaanderen wil annexeren vind ik dat wel een probleem. Dat moet jij niet vinden, dat is jouw zaak.quote:Op woensdag 12 september 2007 15:59 schreef Floripas het volgende:
Annexeren?
Jullie bent één land.
Accepteer dat nou gewoon eens.
Ik weet het, alleen maar om zeurende vlamingen te appeasen is bestuurslaag op bestuurslaag gestapeld.quote:Op woensdag 12 september 2007 16:08 schreef petitlapin2 het volgende:
[..]
Hum, belgie is een federale staat. Vlaanderen is een gewest met een eigen regering, een eigen begroting, een eigen ministerie, een eigen grondgebied en eigen taalwetten, als het brussels hoofdstedelijk gewest een deel van vlaanderen wil annexeren vind ik dat wel een probleem. Dat moet jij niet vinden, dat is jouw zaak.
de federalisering is gestart door franstalige brusselaars en walen die meer economische autonomie wilden.quote:Op woensdag 12 september 2007 16:11 schreef Floripas het volgende:
Ik weet het, alleen maar om zeurende vlamingen te appeasen is bestuurslaag op bestuurslaag gestapeld.
Gefeliciteerd met je nieuwe bureaucratie, jong.![]()
Leer eerst eens Nederlands schrijven:quote:Op woensdag 12 september 2007 14:39 schreef Floripas het volgende:
[..]
Hoe kan het dat de gemeente 100% Vlaams is, dan? Importeren ze Walen alleen en speciaal voor de hulpdiensten?
[..]
Ik verwacht dat als een Waal in een Antwerps ziekenhuis komt, hij ook een tolk nodig heeft. Brussel is defacto Franstalig, wijzen de cijfers aan. Waarom weigert men in die ziekenhuizen dan hardnekkig Frans te spreken tegen de dokter?
Nederlands is echt een probleem voor jou, nee?quote:Op woensdag 12 september 2007 15:59 schreef Floripas het volgende:
[..]
Annexeren?
Jullie bent zijn één land.
Accepteer dat nou gewoon eens.
"Jullie bent" is niet fout, alleen wat ouderwets en literair, snotaap.quote:Op woensdag 12 september 2007 16:37 schreef ThinkTank het volgende:
[..]
Nederlands is echt een probleem voor jou, nee?
Alsnog gefeliciteerd met je zes ministers voor sport.quote:Op woensdag 12 september 2007 16:23 schreef petitlapin2 het volgende:
[..]
de federalisering is gestart door franstalige brusselaars en walen die meer economische autonomie wilden.
Je pakt me op een tikfout en een komisch bedoelde hoofdletter?quote:Op woensdag 12 september 2007 16:35 schreef ThinkTank het volgende:
[..]
Leer eerst eens Nederlands schrijven:
defacto de facto
een Struise struise Nederlandse
Is dat zo? Bron?quote:En wat een idiote opmerking: "Waarom weigert men in die ziekenhuizen dan hardnekkig Frans te spreken tegen de dokter?" Het gaat erom dat niet alle Vlamingen tweetalig zijn, en als je kind in het ziekenhuis belandt na een ongeluk wil je dat het op een adequate manier verzorgd wordt door mensen die tenminste begrijpen wat het zegt!
En een Waal in een Antwerps ziekenhuis zal geen tolk nodig hebben want in Vlaamse ziekenhuizen wordt van het personeel verwacht dat het tweetalig is.
Er zijn geen zes ministers voor sport.quote:Op woensdag 12 september 2007 16:40 schreef Floripas het volgende:
[..]
Alsnog gefeliciteerd met je zes ministers voor sport.
Het is wel duidelijk dat jij heel pedant bent.quote:Op woensdag 12 september 2007 16:39 schreef Floripas het volgende:
[..]
"Jullie bent" is niet fout, alleen wat ouderwets en literair, snotaap.
Oh, hoeveel dan? Zeven?quote:Op woensdag 12 september 2007 16:43 schreef Heero87 het volgende:
[..]
Er zijn geen zes ministers voor sport.![]()
sport is een bevoegdheid van de gemeenschappen, er zijn er dus 3quote:Op woensdag 12 september 2007 16:52 schreef Floripas het volgende:
Oh, hoeveel dan? Zeven?
Een federale overheid, drie gemeenschappen, drie gewesten?
Er is wel iets als bevoegdheidsverdeling. Als een bepaalde bevoegdheid gedelegeerd wordt naar regionaal niveau, dan wordt die niet meer op het niveau van de federale overheid geregeld.quote:Op woensdag 12 september 2007 16:52 schreef Floripas het volgende:
[..]
Oh, hoeveel dan? Zeven?
Een federale overheid, drie gemeenschappen, drie gewesten?
Gebruikelijk is dat men bij dit soort zaken een nieuwsbron linkt. Ik zou graag het hele verhaal lezen.quote:Op woensdag 12 september 2007 16:58 schreef ThinkTank het volgende:
In 2005 kwam Minodora Cliveti in opdracht van de Raad van Europa deze wantoestanden voor een tweede maal onderzoeken. Dit leidde tot een resolutie met volgende punten :
De Raad van Europa wil voor de Brusselse ziekenhuizen :
- Een betere naleving van de taalwetgeving
- meer tweetalig personeel en tweetalige dokters
- de tweetaligheid moet worden versterkt met juridische
en administratieve maatregelen
In de praktijk heeft het Brussel Hoofdstedelijk Gewest deze resolutie naast zich neergelegd en is er helemaal niets veranderd.
Maar in Voeren kan je ook best niet ernstig ziek worden of je been breken zodat je bij een noodgeval beroep moet doen op een ziekenwagen.
Dit heeft dit weekend een Nederlandse vrouw mogen ondervinden die tijdens een wandeling uitgleed en haar arm brak. Via de 100-centrale in Hasselt werd een ambulance opgeroepen, helaas voor deze dame spraken deze ambulanciers (weliswaar afkomstig uit het dichtstbijzijnde Waalse Hermalle) enkel Frans en weigerden zij om deze Nederlandse vrouw (die het Frans niet machtig was) naar een Nederlandstalig ziekenhuis te brengen en lieten haar achter zonder enige hulp te bieden. (11-4-2007)
Oh, maar drie! Dat is helemaal niet bureaucratisch.quote:Op woensdag 12 september 2007 17:00 schreef Heero87 het volgende:
[..]
Er is wel iets als bevoegdheidsverdeling. Als een bepaalde bevoegdheid gedelegeerd wordt naar regionaal niveau, dan wordt die niet meer op het niveau van de federale overheid geregeld.
Sport is een bevoegdheid van de gemeenschappen. Er zijn er dus drie.
http://www.senate.be/www/?MIval=/publications/viewPubDoc&TID=50357528&LANG=nlquote:Op woensdag 12 september 2007 17:01 schreef Floripas het volgende:
Gebruikelijk is dat men bij dit soort zaken een nieuwsbron linkt. Ik zou graag het hele verhaal lezen.
Zonder de zaak te willen minimaliseren, maar anderzijds heeft een Nederlandse vrouw nu ook geen taalrechten in België hé. Gaat ze naar Frankrijk of Duitsland, moet ze ook geen Nederlandstalige hulp verwachten.quote:Dit heeft dit weekend een Nederlandse vrouw mogen ondervinden die tijdens een wandeling uitgleed en haar arm brak. Via de 100-centrale in Hasselt werd een ambulance opgeroepen, helaas voor deze dame spraken deze ambulanciers (weliswaar afkomstig uit het dichtstbijzijnde Waalse Hermalle) enkel Frans en weigerden zij om deze Nederlandse vrouw (die het Frans niet machtig was) naar een Nederlandstalig ziekenhuis te brengen en lieten haar achter zonder enige hulp te bieden. (11-4-2007)
1quote:Op woensdag 12 september 2007 17:02 schreef Floripas het volgende:
Oh, maar drie! Dat is helemaal niet bureaucratisch.
En hoeveel van veiligheid (en justitie) oid?
Liever niet uit de mond van een postfascist.quote:Op woensdag 12 september 2007 17:03 schreef petitlapin2 het volgende:
[..]
http://www.senate.be/www/?MIval=/publications/viewPubDoc&TID=50357528&LANG=nl
niet uit een krant, maar rechtstreeks uit de senaat, alstublieft
www.google.bequote:Op woensdag 12 september 2007 17:05 schreef Floripas het volgende:
Liever niet uit de mond van een postfascist.
Als Vlaming kan ik in Friesland ook geen nederlandstalige hulp verwachten?quote:Op woensdag 12 september 2007 17:04 schreef Heero87 het volgende:
[..]
Zonder de zaak te willen minimaliseren, maar anderzijds heeft een Nederlandse vrouw nu ook geen taalrechten in België hé. Gaat ze naar Frankrijk of Duitsland, moet ze ook geen Nederlandstalige hulp verwachten.
Je kan het wél verwachten, maar je hebt er geen grondwettelijk recht op ofzo.quote:Op woensdag 12 september 2007 17:10 schreef ThinkTank het volgende:
[..]
Als Vlaming kan ik in Friesland ook geen nederlandstalige hulp verwachten?
Waarom ben je overigens ontevreden over het antwoord van de minister?quote:Op woensdag 12 september 2007 17:06 schreef petitlapin2 het volgende:
[..]
www.google.be
of heb je daar nog nooit van gehoord? er staan linken naar alle kranten, zelfs franstalige die dit hebben gemeld, jezus![]()
Men verzint er wel wat op, men is niet zo star.quote:Op woensdag 12 september 2007 17:10 schreef ThinkTank het volgende:
[..]
Als Vlaming kan ik in Friesland ook geen nederlandstalige hulp verwachten?
Dat is dus wat ik bedoel met onwetendheid, je weet er zo weinig van dat je het niet eens beseft.quote:Op woensdag 12 september 2007 16:11 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ik weet het, alleen maar om zeurende vlamingen te appeasen is bestuurslaag op bestuurslaag gestapeld.
Gefeliciteerd met je nieuwe bureaucratie, jong.![]()
Een Fransman kan in Kraainem ook van de faciliteiten voor Franstaligen gebruik maken. En hier ging het om een Nederlandse vrouw in Voeren en dus in Vlaanderen.quote:Op woensdag 12 september 2007 17:04 schreef Heero87 het volgende:
Zonder de zaak te willen minimaliseren, maar anderzijds heeft een Nederlandse vrouw nu ook geen taalrechten in België hé. Gaat ze naar Frankrijk of Duitsland, moet ze ook geen Nederlandstalige hulp verwachten.
Maar een Nederlander heeft er geen recht op, zoals een Vlaming wel heeft. Al kan hij of zij er uiteraard wel gewoon gebruik van maken.quote:Op woensdag 12 september 2007 20:24 schreef zuiderbuur het volgende:
[..]
Een Fransman kan in Kraainem ook van de faciliteiten voor Franstaligen gebruik maken. En hier ging het om een Nederlandse vrouw in Voeren en dus in Vlaanderen.
Meer bevoegdheden voor de oproerpolitie, toch? Ik kreeg in Antwerpen wel eens iets dergelijks in de bus, ja.quote:Op woensdag 12 september 2007 23:21 schreef sneakypete het volgende:
Wat een geestig koekje van eigen deeg was dat. "Extremisten" keihard aanpakken!! is toch juist wat ze bij VB zo nastreven.
quote:Klacht wegens anti-Vlaams racisme
Vlaams Belang dient klacht in bij Centrum voor Gelijkheid van Kansen en Racismebestrijding wegens anti-Vlaams racisme
12.09.2007 16.18u - Het Vlaams Belang is verontwaardigd over de reactie van PS-burgemeester Freddy Thielemans en Brussels hoofdcommissaris en notoir PS-adept Roland Vanreusel op het politiegeweld van gisterenmiddag. Met de bewering dat de manifestanten zouden hebben “geprovoceerd” en dat Vlaams Belang’ers geweld zouden hebben gebruikt, ontmaskeren Thielemans en Vanreusel zichzelf als vulgaire leugenaars. Even leugenachtig is de bewering van Thielemans dat de politie slechts gereageerd zou hebben na een vermeend incident op de politiebus: iedereen kon zien dat onder meer ondergetekenden reeds bij het begin van de manifestatie – tijdens het geven van interviews - werden gemolesteerd. Het proces-verbaal tegen Dewinter en Vanhecke dient dan ook enkel maar om zich in te dekken tegen het schabouwelijke politieoptreden.
Momenteel verzamelt advocaat Hugo Coveliers alle vaststellingen en doktersbewijzen van de door de demonstranten opgelopen verwondingen. Het Vlaams Belang zal niet alleen klacht indienen bij het parket en het Comité P, maar ook bij het Centrum voor Gelijkheid van Kansen en Racismebestrijding (CGKR).
Dat het gewelddadige optreden van de uit Luik afkomstige en dus Franstalige ordediensten was ingegeven door anti-Vlaams racisme - Vlaamse betogers werden mishandeld en uitgescholden voor “sales flamingants” - kunnen immers tal van manifestanten én journalisten getuigen. Aan de heer Jozef De Witte, directeur van het CGKR, zal dan ook worden gevraagd aan dit anti-Vlaams racisme passend gevolg te geven.
Frank Vanhecke
Voorzitter Vlaams Belang
Filip Dewinter
Vlaams parlementslid
bronquote:Brussel, 12 september 2007
CGKR
Aan de heer Jozef De Witte
Koningsstraat 138
1000 Brussel
Geachte heer De Witte,
Betreft: klacht wegens anti-Vlaams racisme
U heeft ongetwijfeld kennis genomen van de gebeurtenissen op 11 september laatstleden aan het Brusselse
Schumanplein, waar een politiemacht zonder enige aanleiding een groep demonstranten met geweld
uiteenranselde. Tientallen vreedzame manifestanten, waaronder ook ondergetekenden, werden geschopt,
geslagen en uiteindelijk gearresteerd.
Het gewelddadige optreden van de Franstalige ordehandhavers ten aanzien van de Vlaamse demonstranten was
duidelijk ingegeven door anti-Vlaams racisme. Terwijl wij hardhandig werden weggeleid, kregen wij meermaals
de belediging “sales flamingants” naar het hoofd geslingerd. Hiervan waren verschillende betogers én
aanwezige journalisten getuige. Wij verwijzen tevens naar de beelden van het anti-Vlaamse politiegeweld op de
webstek www.vlaamsbelang.org, waar een Franstalige agent in burger een manifestant “gij zijt Vlaming, oké, gij
gaat achteruit” toeschreeuwt.
Het is onaanvaardbaar dat de manifestanten – die uiteindelijk niets meer deden dan op een vreedzame wijze
gebruik maken van hun democratisch recht op vrije meningsuiting - werden geviseerd en mishandeld omwille
van hun Vlaming-zijn. Om die reden wensen wij bij uw Centrum voor Gelijkheid van Kansen en
Racismebestrijding klacht in te dienen tegen de Luikse agenten die zich aan deze schandelijke feiten schuldig
maakten.
Wij worden graag op de hoogte gebracht van het ongetwijfeld passende gevolg dat u aan deze klacht zal geven.
Hoogachtend,
Frank Vanhecke Filip Dewinter
Door de Franstalige agenten, ja dat zou je racisme kunnen noemenquote:
Zie het als een dichterlijke overdrijving. Want zo ver zou ik nooit gaan.quote:Op woensdag 12 september 2007 14:19 schreef Floripas het volgende:
[..]
Nou, dan zal die winkel wel niet veel omzet krijgen, denk je wel?![]()
[..]
Ach kom op, één Struise Nederlandse die je wat tegengas geeft en je rent meteen in de bleekbruine armen van DeWinter? Wees een man, toon wat karakterstandvastigheid.
Ik weet dat de Winter het graag zou willen, maar Walen zijn echt niet van een ander ras.quote:Op donderdag 13 september 2007 15:21 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
Door de Franstalige agenten, ja dat zou je racisme kunnen noemen![]()
Al zou je dat wel beginnen te denken als je er regelmatig komt.quote:Op vrijdag 14 september 2007 16:40 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ik weet dat de Winter het graag zou willen, maar Walen zijn echt niet van een ander ras.
OMG. ik sta wel van te kijkenquote:Op dinsdag 11 september 2007 16:17 schreef milagro het volgende:
[afbeelding]
nou dan!
Moet je eens naar Den Haag gaanquote:
Ik ben niet tegen islam, ik ben tegen bekrompen mensen die islam en welke godsdienst dan ook gebruiken voor hun eigen doeleindesquote:Op dinsdag 18 september 2007 12:23 schreef M42 het volgende:
[..]
Moet je eens naar Den Haag gaan![]()
Wat dacht je van dit soort onderdrukking: Saudische vrouwen willen zelf autorijden
Aparte wegen in dat soort landen voor Moslims en niet Moslims
[afbeelding]
Bepaalde dingen in die landen die duurder zijn voor niet moslims![]()
Of dit: Modepolitie Iran
Zo is het! En met ons denken velen er zo over. Wanneer verenigen we ons om eindelijk eens iets te doen. In heel Europa zie ik de roep tegen de islam groter worden.quote:Op dinsdag 18 september 2007 13:02 schreef Dr.Nikita het volgende:
De wortel van het kwaad is de islam. Geen islam, geen idioten die er misbruik van kunnen maken.
Volgens mij snap je er echt niks van he. Je kunt ten eerste een geloof niet verbieden, en zelfs al lukt het om het te verbieden blazen malloten zich in naam van wat anders wel op.quote:Op dinsdag 18 september 2007 13:02 schreef Dr.Nikita het volgende:
De wortel van het kwaad is de islam. Geen islam, geen idioten die er misbruik van kunnen maken.
Je moet leren lezen.quote:Op dinsdag 18 september 2007 13:54 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Volgens mij snap je er echt niks van he. Je kunt ten eerste een geloof niet verbieden, en zelfs al lukt het om het te verbieden blazen malloten zich in naam van wat anders wel op.
Het ligt niet aan de Islam. De Islam is niet de oorzaak, maar slechts een middel. Het gaat erom hoe mensen het interpreteren en ermee omgaan. Dat een grote groep mensen hierin naar het extremisme neigt ligt aan die mensen, en niet het geloof.quote:Op dinsdag 18 september 2007 14:12 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Je moet leren lezen.
Ik constateer alleen waar het aan ligt, meer niet. Nergens stel ik dat de islam verboden moet worden.
Komop zeg, doe niet zo naïef.quote:Op dinsdag 18 september 2007 23:51 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Het ligt niet aan de Islam. De Islam is niet de oorzaak, maar slechts een middel. Het gaat erom hoe mensen het interpreteren en ermee omgaan. Dat een grote groep mensen hierin naar het extremisme neigt ligt aan die mensen, en niet het geloof.
Kom op, onderbouw je mening ook even.quote:Op woensdag 19 september 2007 00:00 schreef Jo3pM3lo3n het volgende:
[..]
Komop zeg, doe niet zo naïef.
Ik neem het helemaal niet op voor de Islam, vind geen enkel geloof echt 'snugger'. En het is maar net hoe je het interpreteert, in landen als Irak en Iran is het natuurlijk behoorlijk extreem (maar die mensen weten ook niet beter). Hier zijn steeds meer Moslims toch progressiever aan het worden. Zo heb ik een collega die wel zegt Moslim te zijn maar ze valt er anderen verder niet mee lastig. Op de manier waarop zij het interpreteert is er niks mis met de Islam dus het kan wel. Om zo iemand nog met een Nazi te vergelijken is een behoorlijke belediging, niet?quote:Op woensdag 19 september 2007 00:15 schreef Jo3pM3lo3n het volgende:
Waarom neem je het zo op voor deze religie? Vind je het zielig voor moslims?
De islam is een extreem gewelddadige religie, en bovendien één die wat minder snuggere mensen heel erg aanspreekt. Dat is een dodelijke combinatie, vergelijkbaar met het nazisme.
Dit vind ik pas erg. Alle andere religies op één hoop gooien met de achterlijke gewelddadige islam.quote:Op woensdag 19 september 2007 00:21 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ik neem het helemaal niet op voor de Islam, vind geen enkel geloof echt 'snugger'.
Nee. Lees de Koran er maar eens op na. Een moslim kan zo gematigd worden als hij/zij wil, dat kloteboek blijft een soort extremistisch handvest. Je zult dus altijd idioten houden die het extremistisch interpreteren op momenten dat het hen het beste uitkomt.quote:Om zo iemand nog met een Nazi te vergelijken is een behoorlijke belediging, niet?
Heb je al eens gelezen wat voor middeleeuwse dingen in de bijbel staan? En de thora zal ook niet vooruitstrevend zijn.quote:Op woensdag 19 september 2007 00:24 schreef Jo3pM3lo3n het volgende:
[..]
Dit vind ik pas erg. Alle andere religies op één hoop gooien met de achterlijke gewelddadige islam.
[..]
Nee. Lees de Koran er maar eens op na. Een moslim kan zo gematigd worden als hij/zij wil, dat kloteboek blijft een soort extremistisch handvest. Je zult dus altijd idioten houden die het extremistisch interpreteren op momenten dat het hen het beste uitkomt.
Het Nieuwe Testament, het boek van (naasten)liefde, is absoluut niet te vergelijken met dat achterlijke poeziealbum voor ongeletterde zandjosti's, genaamd "de Heilige Koran".quote:Op woensdag 19 september 2007 00:27 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Heb je al eens gelezen wat voor middeleeuwse dingen in de bijbel staan?
Waar precies wil je dat ik inhoudelijk op inga?quote:Kun je verder nog inhoudelijk ingaan op m'n posts of moet je steeds een andere weg inslaan?
Zohee, jij bent slim.quote:
Wat? Met dat de Islam de oorzaak is van alle kwaad? Dat dat een feit is? Sorry, maar waar is de bronvermelding? Wetenschappelijk bewijs?quote:Op woensdag 19 september 2007 00:39 schreef Jo3pM3lo3n het volgende:
[..]
Zohee, jij bent slim.
Nogmaals: en jouw probleem is...? Kun je het niet hebben ofzo dat je ongelijk hebt?
De islam is niet 'de oorzaak van alle kwaad'. De islam is echter zo opgezet, dat deze extremisme alleen maar in de hand werkt, in plaats van het te voorkomen.quote:Op woensdag 19 september 2007 00:42 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Wat? Met dat de Islam de oorzaak is van alle kwaad? Dat dat een feit is? Sorry, maar waar is de bronvermelding? Wetenschappelijk bewijs?
Hoe is het dan opgezet?quote:Op woensdag 19 september 2007 00:44 schreef Jo3pM3lo3n het volgende:
[..]
De islam is niet 'de oorzaak van alle kwaad'. De islam is echter zo opgezet, dat deze extremisme alleen maar in de hand werkt, in plaats van het te voorkomen.
Als een haatfuik voor domme en gefrustreerde mensen, waarin elke vorm van zelfkritiek bij voorbaat al in de kiem wordt gesmoord.quote:
Dat geldt uiteindelijk voor alles. Maar de islam maakt het mensen wel erg makkelijk om hem extremistisch te interpreteren.quote:Komen we dan weer niet tot de conclusie dat het maar net is hoe mensen ermee omgaan?
Omdat velen zo over denken betekent niet dat het juist isquote:Op dinsdag 18 september 2007 13:52 schreef fjs het volgende:
[..]
Zo is het! En met ons denken velen er zo over. Wanneer verenigen we ons om eindelijk eens iets te doen. In heel Europa zie ik de roep tegen de islam groter worden.
Wat is jouw mening over de Torah en de joden dan?quote:Op woensdag 19 september 2007 00:33 schreef Jo3pM3lo3n het volgende:
[..]
Het Nieuwe Testament, het boek van (naasten)liefde, is absoluut niet te vergelijken met dat achterlijke poeziealbum voor ongeletterde zandjosti's, genaamd "de Heilige Koran".
[..]
mening...quote:Op woensdag 19 september 2007 10:41 schreef Floripas het volgende:
[..]
Wat is jouw mening over de Torah en de joden dan?
Ehm, als van de Vlamingen afhing was heel Belgïe destijds tijdens de invoering van de taalwet tweetalig geworden. Dan had je een punt gehad. De Walen hebben echter toen gezorgd voor de situatie zoals ze nu is. Volgens jouw redenering kunnen de inwoners van pakweg Molenbeek ook maar al beter beginnen met Arabisch leren willen ze in de toekomst nog geholpen worden want dat zal er binnen enkele jaren waarschijnlijk ook de meest gesproken taal zijn. Punt is dat je van de publieke sector tweetaligheid mag verwachten in een officieel tweetalig gebied. In Vlaanderen worden de faciliteiten voor franstaligen gerespecteerd terwijl uit franstalige kant alleen maar een dédain komt voor alles wat Vlaams ruikt.quote:Op woensdag 12 september 2007 14:07 schreef Floripas het volgende:
[..]
Het kan me eerlijk gezegd niet zoveel schelen. Als je in een defacto Franstalige stad woont, moet je natuurlijk voldoende Frans spreken om je te redden. Net als een Waal dat in Antwerpen zal moeten. Verder vind ik het gelul van de bovenste plank.
Wat doet dat ertoequote:Op woensdag 19 september 2007 10:41 schreef Floripas het volgende:
[..]
Wat is jouw mening over de Torah en de joden dan?
Jouw redenering: vergelijk het nieuwe testament, met de God van de liefde, eens met de Koran, wwar het stikt van het geweld en de angst. Vervolgens zeg je: moslims doen wat ze doen omdat de Koran zo is.quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |