abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 11 september 2007 @ 16:10:25 #1
189777 zagevent
what's in a name
pi_53098499
quote:
Een tiental anti-islambetogers opgepakt
di 11/09/07 - In het centrum van Brussel zijn een tiental mensen opgepakt die ondanks het verbod toch wilden betogen tegen de islam. Onder hen zijn Filip Dewinter en Frank Vanhecke.
(Belga)
Enkele weken geleden kondigde een anti-islamitische beweging de betoging aan.

Burgemeester Freddy Thielemans (PS) nam contact op met de politiediensten en verbood de optocht uiteindelijk omdat hij vreesde voor rellen met allochtonen.

Maar de politie verwachtte dat er toch zou worden betoogd. De politiediensten hielden de buurt dan ook extra in de gaten.

Een honderdtal manifestanten, onder wie enkele kopstukken van Vlaams Belang, daagden uiteindelijk op. Een tiental van hen werden opgepakt, onder hen Vlaams Belangvoorzitter Frank Vanhecke en Vlaams parlementslid Filip Dewinter.
(Belga)
Dewinter (foto) protesteerde luidkeels toen hij in de boeien werd geslagen. "Wij kanten ons tegen de islamisering van Europa", klonk het.

Volgens Dewinter ging het om een "democratische manifestatie". Ook Vanhecke begrijpt niet dat de betoging werd verboden.

"Wij denken dat men tegen de islamisering van Europa op een democratische wijze uiting moet mogen geven."

Het betogingsverbod blijft de hele dag van kracht. Toch staan er nog een honderd betogers rond het Luxemburgplein, vooral Denen.
Een filmpje van het gebeuren
bron
Is dit dan zo de beroemde vrijheid van meningsuiting waar belgië trots op is?
pi_53098558
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 16:10 schreef zagevent het volgende:

[..]

alles wat tegen de islam is word verboden.
begrijpelijk anders duurt het nog langer voordat we hier een islamitische samenleving hebben
pi_53098623
logisch toch, die haatzaaier!!

zie jij ooit ergens moslims zo demonstreren?

nou dan!

[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  dinsdag 11 september 2007 @ 16:21:08 #4
126836 Super7fighter
Obedience brings victory.
pi_53098722
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 16:17 schreef milagro het volgende:

[afbeelding]

nou dan!

Sommige van deze betogers hebben lange celstraffen gehad.
Je bent dus gewoon met opruiing bezig.
We will export death and violence to the four corners of the earth in defence of our great nation.
  dinsdag 11 september 2007 @ 16:24:56 #5
189777 zagevent
what's in a name
pi_53098789
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 16:21 schreef Super7fighter het volgende:

[..]

Dat geloof je toch zelf niet. Ik heb daar niets van gehoord.
  dinsdag 11 september 2007 @ 16:30:44 #6
126836 Super7fighter
pi_53098931
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 16:24 schreef zagevent het volgende:

[..]

Ik heb daar niets van gehoord.
Ben jij het ANP?

Nou vooruit: http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/6903445.stm
We will export death and violence to the four corners of the earth in defence of our great nation.
pi_53098952
quote:
Dat zal best, maar dan voor andere dingen die ze op hun kerfstok hebben zeker!
censuur :O
  dinsdag 11 september 2007 @ 16:34:48 #8
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_53099015
Belgie heeft al 3 maanden geen regering, hoezo democratie?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_53099019
quote:

[..]

Je bent dus gewoon met opruiing bezig.
is die demonstratie tegen het westen bij voorbaat verboden?
is die demonstratie ' afgebroken' toen bleek waar die haatzaaiende debielen mee liepen, spandoeken vol aanzetting tot geweld?

nee dus, dus bek!
  dinsdag 11 september 2007 @ 16:35:04 #10
121890 M42
I Love Techno!
pi_53099020
En zo bukt Europa steeds meer voor het geweld uit de Islam. Het is een feit dat binnen een paar jaar de democratie ver te zoeken is en de Islam het hier voor het zeggen heeft.
De wijzen maken spreuken en de dwazen herhalen ze
  dinsdag 11 september 2007 @ 16:36:47 #11
116662 CrazyTaxi
Vóór ambivalentie
pi_53099050
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 16:30 schreef Super7fighter het volgende:

[..]

Ben jij het ANP?

Hi S7F, I want to thank you very much for this information.
Je kunt geen identiteit vormen op basis van iets wat je niét bent, dat is puur nihilisme.
pi_53099144
De Koran staat vol met haatzaaierij jegens andersdenkenden en dan komt zo'n geloofswaanzinnige user hier weer mekkeren over opruiing

flikker toch op, heel Nederland, behalve moussie en SCH is jullie radicale shite zat.
en vlaams Belgie ook.

zolang je clubje radicale gekken haatzaaierij zwart op wit hebben staan, er naar joden als apen wordt gerefereerd in dat fijne boekwerk, er wordt aangeraden niet moslims te mijden als vrienden, homo's minder dan varkens worden geacht, vrouwen die naar jullie achterlijke maatstaven niet decent gekleed gaan "erom vragen" gelijk een hoer, heb je echt je waffeltje te houden over opruiing, haatzaaierij en discriminatie van westerse kant, het gore lef, echt.
pi_53099229
Gaat lekker in België
Politieke Correctheid boven vrijheid van menigsuiting
If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
  dinsdag 11 september 2007 @ 16:45:27 #14
pi_53099233
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 16:40 schreef milagro het volgende:
De Koran staat vol met haatzaaierij jegens andersdenkenden en dan komt zo'n geloofswaanzinnige user hier weer mekkeren over opruiing

flikker toch op, heel Nederland, behalve moussie en SCH is jullie radicale shite zat.
en vlaams Belgie ook.

zolang je clubje radicale gekken haatzaaierij zwart op wit hebben staan, er naar joden als apen wordt gerefereerd in dat fijne boekwerk, er wordt aangeraden niet moslims te mijden als vrienden, homo's minder dan varkens worden geacht, vrouwen die naar jullie achterlijke maatstaven niet decent gekleed gaan "erom vragen" gelijk een hoer, heb je echt je waffeltje te houden over opruiing, haatzaaierij en discriminatie van westerse kant, het gore lef, echt.
Nou ben je aan het haatzaaien. En volgens jou mogen moslims dat niet dus ben je ook nog aan het discrimineren
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_53099279
quote:

[..]

Ben jij het ANP?

Ohhh wat een gerechtigheid. Ik tel alleen op deze fotos al meer dan 4 idiote moslims fundis die oproepen mensen af te maken of op zn minst hopen op dood en verderf hier in het westen. En dan zijn dat de fotos van 1 van de velen demonstraties die wel door mochten gaan. Zelfs zie ik mensen die heel hun gezicht bedekt heb, waar ik het niet in mijn hoofd moet halen dat te doen anders pakken ze mij op.

En dan is er 1 keer een demonstratie vanuit rechts voor het euro parlament en dat is dan meteen al preventief verboden en worden er 10 mensen op opgepakt. En kan je mij toevallig fotos laten zien waarop De Winter mensen oproept tot het doden van "wel moslims"?

Een aantal mensen willen zich niet helemaal aanpassen op de moslims die hier naar toe komen... en daarvoor willen verscheidene moslims die hier al zijn hun het liefst onthoofd zien. Nou mag je mij een zeggen in hoeverre dit 2 gelijke zaken zijn.

Op zn minst kun je constateren dat onze cultuur minder snel naar onthoofdingen neigt.. en ook minder snel naar de dood van een tegenstander.
/0
pi_53099336
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 16:45 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Nou ben je aan het haatzaaien. En volgens jou mogen moslims dat niet dus ben je ook nog aan het discrimineren
nee, ik klaag niet over hun achterlijke ideeën, ik constateer dat ze die hebben, van mij mogen ze, maar ga dan niet klagen over haatzaaierij aan je eigen adres, dat zeg ik dus en dat ergert mij, die eenzijdige verontwaardiging.

mekkeren dat je de profeet niet mag beledigen, een dooie warlord met een schizo probleem, maar wel zeggen dat homo's de dood verdienen... ja dat weer relativeren met "mits 4 getuigen die nooit gelogen hebben' ... maar kom op, zeg.

gruwelijke hekel aan homo's ? prima, maar zeik dan niet over hen die hun hekel aanmoslims net zo duidelijk profileren

jammer dat je dat niet oppikt, joh.
  dinsdag 11 september 2007 @ 16:50:16 #17
pi_53099348
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 16:47 schreef wierdo6 het volgende:

[..]

Op zn minst kun je constateren dat onze cultuur minder snel naar onthoofdingen neigt.. en ook minder snel naar de dood van een tegenstander.
Onze cultuur heeft misschien een voorliefde voor vergassingen, maar dat vind ik niet zo'n belangrijk verschil.
pi_53099385
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 16:50 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Onze cultuur heeft misschien een voorliefde voor vergassingen, maar dat vind ik niet zo'n belangrijk verschil.
omg wat een non-argument
  dinsdag 11 september 2007 @ 16:51:38 #19
126836 Super7fighter
pi_53099387
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 16:40 schreef milagro het volgende:

en vlaams Belgie ook.

Hup, de gevangenis in met jou!
Wegens aansporing tot raciale haat, geweld en moord.
Je voorman en idool Filip de winter is er slechts van afgekomen met een aanhouding, maar de taal die jij aanhaalt is gelijk aan die van de demonstranten. Dus ook jij zou de bak in moeten wegens diezelfde strafbare feiten.
pi_53099445
quote:

[..]

Oh dus wij zijn allemaal duitsers of wat? Maar je denkt wel net als die moslims hier boven op de fotos. Wij zijn allemaal europeanen en dus allemaal hetzelfde.

Je opmerking raakt kant nog wal. Wij hebben namelijk niet een eeuwenlange religieuze cultuur van het vergassen van mensen. Misschien moet je je geschiedenis boek eens open klappen. En wij roepen ook niet op dit moment op tot het vergassen van alle moslims of wel dan?
/0
pi_53099479
quote:

[..]

Hoe ziek ben jij, kereltje?
Sportieve inbreng
  dinsdag 11 september 2007 @ 16:54:53 #22
126836 Super7fighter
pi_53099490
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 16:53 schreef wierdo6 het volgende:

[..]

En wij roepen ook niet op dit moment op tot het vergassen van alle moslims of wel dan?
Milagro wel. In verkapte termen, dat dan weer wel.
  dinsdag 11 september 2007 @ 16:55:09 #23
pi_53099500
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 16:49 schreef milagro het volgende:

[..]

nee, ik klaag niet over hun achterlijke ideeën, ik constateer dat ze die hebben, van mij mogen ze, maar ga dan niet klagen over haatzaaierij aan je eigen adres, dat zeg ik dus en dat ergert mij, die eenzijdige verontwaardiging.

mekkeren dat je de profeet niet mag beledigen, een dooie warlord met een schizo probleem, maar wel zeggen dat homo's de dood verdienen... ja dat weer relativeren met "mits 4 getuigen die nooit gelogen hebben' ... maar kom op, zeg.

gruwelijke hekel aan homo's ? prima, maar zeik dan niet over hen die hun hekel aanmoslims net zo duidelijk profileren

jammer dat je dat niet oppikt, joh.
Ik zie die hypocrisie best, maar ik hoor net zulke hypocriete dingen van de anti-moslim kant. Ik lach julie allebei uit.
pi_53099549
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 16:54 schreef Super7fighter het volgende:

[..]

Oh ja.. dan mag jij hier uitleggen hoe jij tot die conclusie komt. Ik kan het zelfs niet eens tussen de regels doorlezen. Maar als jij zegt dat dat kan, dan mag jij ook eens aantonen hoezo. Waar pleit milagro de massa uitroeing van moslims?

Echter ben jij wel aan het opruien tegen milagro hier op het forum, door haar dingen te veronderstellen die ze niet zegt. Daar zouden ze idd ook voor moeten straffen. Een ban voor iemand met jouw intelligentie lijkt me op zn minst wel op zn plaats.
/0
pi_53099583
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 16:51 schreef Super7fighter het volgende:

[..]

Wegens aansporing van raciale haat, geweld en moord.
Je voorman en idool Filip de winter is er slechts van afgekomen met een aanhouding, maar de taal die jij aanhaalt is gelijk aan die van de demonstranten. Dus ook jij zou de bak in moeten wegens diezelfde strafbare feiten.
je snapt het niet, he net als die snipperaar het niet snapt

NIEMAND hoeft de bak in, ook jij niet met jouw haatzaaierij.

maar jij en je kornuiten moeten niet mekkeren over antipathieën jegens moslims, de islam, als jezelf niets anders doet dan veroordelen middels haatzaaierij.

lastig te bevatten voor je ws, maar vrijheid van meningsuiting geldt ook voor jou, graag zelfs, ik weet het liefst direct met wie ik te maken heb.
maar dat betekent voor jou dus ook dat als jij mag zeggen wat jij wil, een ander dat ook mag, jij mag beledigen middels idiote middeleeuwse opvattingen, je heilige boek staat er vol mee, prima, hoor, maar zeik dan niet over de mogelijke beledigende opvattingen aan jouw adres.

als jij vindt dat een vrouw die zich niet decent kleed feitelijk een hoer is, zeik dan niet dat een ander een vrouw met een hoofddoek een onderdrukte theemuts vindt.

als jij vindt dat homo's eigenlijk dood moeten ware er hier shariawetten geweest, zeik dan niet dat anderen moslims het liefst zien vertrekken.

doe je best maar om het te snappen, het lukt je vast wel
  dinsdag 11 september 2007 @ 16:58:57 #26
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_53099606
Ik heb gehoord dat de man die bewezen dommer is dan de zeer intelligente Abou Jahjah is opgepakt: romige de Winter.

Goede ontwikkeling.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_53099618
En nu maar hopen dat geen geflipte 2e vd G. of een riffer Wilders of de Winter gaat omleggen, want dan zijn de rapen gaar!
  dinsdag 11 september 2007 @ 16:59:25 #28
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_53099621
rare betoging, wat heeft dat voor nut?
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_53099622
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 16:35 schreef milagro het volgende:

[..]

is die demonstratie ' afgebroken' toen bleek waar die haatzaaiende debielen mee liepen, spandoeken vol aanzetting tot geweld?

nee dus, dus bek!
Er zijn in Nederland zo vaak betogingen verboden geweest op basis van angst van de burgemeester dat het uit de hand gaat lopen. Dat is helemaal niet zo vreemd. Heeft 0,0 met vrijheid van meningsuiting te maken, wat een slachtofferrol weer milagro.
Allah Al Watan Al Malik
  dinsdag 11 september 2007 @ 16:59:41 #30
pi_53099635
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 16:53 schreef wierdo6 het volgende:

[..]

Oh dus wij zijn allemaal duitsers of wat? Maar je denkt wel net als die moslims hier boven op de fotos. Wij zijn allemaal europeanen en dus allemaal hetzelfde.

Je opmerking raakt kant nog wal. Wij hebben namelijk niet een eeuwenlange religieuze cultuur van het vergassen van mensen. Misschien moet je je geschiedenis boek eens open klappen. En wij roepen ook niet op dit moment op tot het vergassen van alle moslims of wel dan?
Bij het minste geringste zijn de moslims beledigt maar andersom ook. Ik zie alleen maar primitief heen en weer gescheld en non-argumenten.

Jihad Vs kruistochten
Vrijheid van meningsuiting Vs alle moslims het land uitzetten

Jullie zijn allemaal kleine kinderen.
pi_53099671
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 16:58 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik heb gehoord dat de man die bewezen dommer is dan de zeer intelligente Abou Jahjah is opgepakt: romige de Winter.

Goede ontwikkeling.

²
Abou jahjah, de intelligent die claimt een wapen ter handen genomen te hebben om zijn mening door te duwen waar de winter het met woorden doet. Zoals ook al eerder geconstateerd in het feit dat abou jahjah en consorten meenden ff antwerpen en zn binnen stad te moeten vernielen.

Zeer intelligent hoor.. zoals ooit een wijs man gezegd heeft.. intelligente mensen praten niet, maar vechten. Of niet soms... doh!!! [ sarcasme mode off ]
/0
pi_53099675
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 16:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Bij het minste geringste zijn de moslims beledigt maar andersom ook. Ik zie alleen maar primitief heen en weer gescheld en non-argumenten.

Jihad Vs kruistochten

Ik zie die Jihad als een groter gevaar vandaag de dag, dan de kruistochten van 600 jaar geleden
  dinsdag 11 september 2007 @ 17:02:37 #33
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_53099685
Ik moet altijd zo lachen om die mensen die roepen 'hullie doen dat ook' .
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_53099687
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 16:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Jihad Vs kruistochten

Laat mij dan maar een lekker vrij kind zijn ipv een onderdrukte volwassene. Uiteindelijk is individuele vrijheid en democratie het hoogste streven in het westen.

En kruistochten... is dat niet weer hetzelfde als die butt vergelijking hierboven met vergassen. Iets wat een periode in een ver verleden was ipv iets constants wat tot op heden deel uitmaakt van onze cultuur en die we de ander opdringen?
/0
pi_53099690
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 17:01 schreef Het_hupt het volgende:

[..]

Ik zie die Jihad als een groter gevaar vandaag de dag, dan de kruistochten van 600 jaar geleden
Ja, maar jij hebt dan ook geen enkel historisch besef.
Allah Al Watan Al Malik
pi_53099723
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 17:02 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ja, maar jij hebt dan ook geen enkel historisch besef.
Meer dan jij denkt
Natuurlijk niet zoveel als jij, maar toch......
  dinsdag 11 september 2007 @ 17:05:32 #37
pi_53099742
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 17:02 schreef wierdo6 het volgende:

[..]

Laat mij dan maar een lekker vrij kind zijn ipv een onderdrukte volwassene. Uiteindelijk is individuele vrijheid en democratie het hoogste streven in het westen.

En kruistochten... is dat niet weer hetzelfde als die butt vergelijking hierboven met vergassen. Iets wat een periode in een ver verleden was ipv iets constants wat tot op heden deel uitmaakt van onze cultuur en die we de ander opdringen?
Dat krijg je ook echt voor elkaar door andere mensen vrijheden af te pakken.
pi_53099760
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 16:54 schreef Super7fighter het volgende:
Dan zal ze binnenkort wel persoonlijke beveiliging krijgen tegen jullie soort.
  dinsdag 11 september 2007 @ 17:06:57 #39
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_53099773
quote:

[..]

Dat komt omdat je geen historisch besef hebt.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_53099801
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 17:05 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dat krijg je ook echt voor elkaar door andere mensen vrijheden af te pakken.
En welke vrijheid nemen we ze dan af? Dit land in te richten zoals het land waar zij vandaan komen en de mensen hier dwingen te leven volgens de wijzen die zij daar gewend zijn? Vertel mij eens, waarin zijn deze mensen niet vrij als ze naar europa komen?

Kunnen ze niet naar school? Krijgen ze geen werk? Krijgen ze geen huis? Mogen ze niet onder onze mensen komen? Hebben wij misschien van die moslim woonwijken zoals de joden het tijdens wo2 hadden?

Ik als buitenlander heb hier alle kansen die elke andere nederlander ook heeft. En ik ben daar dankbaar voor. Er hoeft niet nog meer te gebeuren. En ik hoef mijn land niet hier nog een keer opgebouwd zien, dan ga ik anders wel terug.
/0
pi_53099856
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 17:06 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Dat komt omdat je geen historisch besef hebt.

²
Dan zul je ook wel een hekel aan Oostenrijkers hebben
Die hielden de islamitische hordes tegen toen ze Europa onder hun juk wilden gooien.
pi_53099886
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 17:07 schreef wierdo6 het volgende:

[..]

En welke vrijheid nemen we ze dan af? Dit land in te richten zoals het land waar zij vandaan komen en de mensen hier dwingen te leven volgens de wijzen die zij daar gewend zijn? Vertel mij eens, waarin zijn deze mensen niet vrij als ze naar europa komen?

Kunnen ze niet naar school? Krijgen ze geen werk? Krijgen ze geen huis? Mogen ze niet onder onze mensen komen? Hebben wij misschien van die moslim woonwijken zoals de joden het tijdens wo2 hadden?

Ik als buitenlander heb hier alle kansen die elke andere nederlander ook heeft. En ik ben daar dankbaar voor. Er hoeft niet nog meer te gebeuren. En ik hoef mijn land niet hier nog een keer opgebouwd zien, dan ga ik anders wel terug.
Wie zijn 'ze'?
  dinsdag 11 september 2007 @ 17:11:01 #43
126836 Super7fighter
pi_53099901
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 16:56 schreef wierdo6 het volgende:

[..]

Oh ja.. dan mag jij hier uitleggen hoe jij tot die conclusie komt. Ik kan het zelfs niet eens tussen de regels doorlezen. Maar als jij zegt dat dat kan, dan mag jij ook eens aantonen hoezo. Waar pleit milagro de massa uitroeing van moslims?

Echter ben jij wel aan het opruien tegen milagro hier op het forum, door haar dingen te veronderstellen die ze niet zegt. Daar zouden ze idd ook voor moeten straffen. Een ban voor iemand met jouw intelligentie lijkt me op zn minst wel op zn plaats.
Al de teksten van Milagro ademen haat, geweld, een spoor van vernieling aan, ja zelfs dood en massamoord aan tegen de Moslim.
Ik spreek in de eerste plaats voor mezelf. Milagro generaliseert, en spreekt in termen van wij, jullie, zij.
Dat is typisch iets voor (islam)racisten. Ze praten graag in groepen van wij en zij, en sommen daarna een hele reeks van verdachtmakingen die aan een andere groep worden toegeschreven. De eerste stap van haatzaaien. De volgende stop is bedreigen (met geweld), zoals Milagro die ook uit. "We zij jullie radicale shit zat". Weer praat ze voor haar beurt door het over wij te hebben, en weer doet ze net alsof alle Moslims kwaadaardige mensen zijn, gebaseerd op de verdachtmakingen die ze zelf uit. Bovendien is er nog een ander verwerpelijk aspect in haar haatdragende boodschap. Ze doet namelijk net alsof de "wij" (de Nederlanders? de Westerlingen?, de goddelozen of niet-moslims?) allemaal rassenhaters en nazi's, die het liefst alle moslims (die als een blok kwaadaardige mensen worden beschouwd in de visie van haatzaaiers) willen vervolgen of doden. Dat maakt het extra sinister.
pi_53099902
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 17:09 schreef Het_hupt het volgende:

[..]

Dan zul je ook wel een hekel aan Oostenrijkers hebben
Die hielden de islamitische hordes tegen toen ze Europa onder hun juk wilden gooien.
En zoals hij zelf ook al aangeeft, hij is een tijdloos figuur. Volgens hem zijn we nog steeds bezig met kruistochten.
/0
pi_53099930
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 17:11 schreef Super7fighter het volgende:

[..]

Al de teksten van Milagro ademen haat, geweld, een spoor van vernieling aan, ja zelfs dood en massamoord aan tegen de Moslim.
Ik spreek in de eerste plaats voor mezelf. Milagro generaliseert, en spreekt in termen van wij, jullie, zij.
Dat is typisch iets voor (islam)racisten. Ze praten graag in groepen van wij en zij, en sommen daarna een hele reeks van verdachtmakingen die aan een andere groep worden toegeschreven. De eerste stap van haatzaaien. De volgende stop is bedreigen (met geweld), zoals Milagro die ook uit. "We zij jullie radicale shit zat". Weer praat ze voor haar beurt door het over wij te hebben, en weer doet ze net alsof alle Moslims kwaadaardige mensen zijn, gebaseerd op de verdachtmakingen die ze zelf uit. Bovendien is er nog een ander verwerpelijk aspect in haar haatdragende boodschap. Ze doet namelijk net alsof de "wij" (de Nederlanders? de Westerlingen?, de goddelozen of niet-moslims?) allemaal rassenhaters en nazi's, die het liefst alle moslims (die als een blok kwaadaardige mensen worden beschouwd in de visie van haatzaaiers) willen vervolgen of doden. Dat maakt het extra sinister.
Ik wil niet jouw interpretatie horen van hoe jij denkt dat milagro haar woorden uitspraak. Ik wil een directe link zien tussen milagro haar woorden en jou uitspraak dat milagro alle moslims de dood toe wenst.

Geen vluchtige interpretaties, harde feiten. Anders ben je gewoon aan het trollen hier op het forum.

En denk eens bij jezelf na. We importeren mensen en er zitten er een aantal bij die ons het liefst dood zien. Wie is de oorzaak? Je kunt niet bepaald beweren dat de europeanen de oorzaak van deze hele cultuur clash zijn. Want zij zitten op hun eigen bodem waar jullie het niet zitten. De problemen zijn hier als het ware naar toe gekomen en niet wij met onze zogenaamde haat naar jullie toe. Ongeacht of men generaliseerd of niet, ik denk dat ieder het recht heeft om te zeggen dat er bepaalde grenzen zijn tot waar je kunt gaan als je andermans bodem betreed. En dan mag je ook heel zeker zeggen dat je een cultuur tegenover de jouwe achtergesteld vind of dat je bepaalde aspecten van een geloof behoorlijk achterhaald vind waarvan als men die draagt je op zn minst mag verlangen dat men die hier niet draagt. Als men dat niet doet, dan is er ook geen probleem.

En als jij niet zo denkt als milagro omschrijft, dan heeft ze ook geen problemen met jou. Of voldoe je wel aan die omschrijving omdat je er zo op in hapt?
/0
pi_53100033
quote:

[..]

De kruistochten begonnen 1000 jaar geleden en waren een reactie op de vervolging en vernietiging van de oorspronkelijke, niet islamitische bevolking.
Zelfde verhaal als met de Turken, die de Byzantijnen uitmoordden. Turken waren afkomstig uit Centraal Azie.
Sportieve inbreng
  dinsdag 11 september 2007 @ 17:16:16 #47
126836 Super7fighter
pi_53100048
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 16:57 schreef milagro het volgende:

[..]

je snapt het niet, he net als die snipperaar het niet snapt

NIEMAND hoeft de bak in, ook jij niet met jouw haatzaaierij.

maar jij en je kornuiten moeten niet mekkeren over antipathieën jegens moslims, de islam, als jezelf niets anders doet dan veroordelen middels haatzaaierij.

lastig te bevatten voor je ws, maar vrijheid van meningsuiting geldt ook voor jou, graag zelfs, ik weet het liefst direct met wie ik te maken heb.
maar dat betekent voor jou dus ook dat als jij mag zeggen wat jij wil, een ander dat ook mag, jij mag beledigen middels idiote middeleeuwse opvattingen, je heilige boek staat er vol mee, prima, hoor, maar zeik dan niet over de mogelijke beledigende opvattingen aan jouw adres.

als jij vindt dat een vrouw die zich niet decent kleed feitelijk een hoer is, zeik dan niet dat een ander een vrouw met een hoofddoek een onderdrukte theemuts vindt.

als jij vindt dat homo's eigenlijk dood moeten ware er hier shariawetten geweest, zeik dan niet dat anderen moslims het liefst zien vertrekken.

doe je best maar om het te snappen, het lukt je vast wel
Je mag best gewoon toegeven dat je een rassenhater bent. Je staat gewoon in je recht. Maar als je haat zaait, rassenhaat propageert en aansporingen doet van vernieling en geweld, dan overschrijd je de grens. Jouw betoog heeft dus niks te maken met de vrijheid van meningsuiting, maar met strafbare feiten. Net zoals die demonstranten in Engeland. Wat betreft jullie denken en doen, zijn jij en die demonstranten in Engeland twee handen op een buik. Beide soorten zijn hoogst verwerpelijk.
pi_53100052
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 17:15 schreef Gijsbrecht2 het volgende:

[..]

De kruistochten begonnen 1000 jaar geleden en waren een reactie op de vervolging en vernietiging van de oorspronkelijke, niet islamitische bevolking.
Zelfde verhaal als met de Turken, die de Byzantijnen uitmoordden. Turken waren afkomstig uit Centraal Azie.
Allah Al Watan Al Malik
pi_53100054
opmerkelijk dat ondanks de vele problemen met moslims en islam sommige mensen doen alsof er niks aan de hand is.

radicalisatie, aanslagen, geweld op straat, het opdringen van achterlijke islamitische regeltjes, etc

als er niks aan de hand is kom dan eens met bronnen en feiten om dat te onderbouwen.
het enigste wat de moslims en medestanders doen is persoonlijke aanvallen of dingen vergelijken met gebeurtenissen honderden jaren geleden...
pi_53100087
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 17:16 schreef Super7fighter het volgende:

[..]

Je mag best gewoon toegeven dat je een rassenhater bent. Je staat gewoon in je recht. Maar als je haat zaait, rassenhaat propageert en aansporingen doet van vernieling en geweld, dan overschrijd je de grens. Jouw betoog heeft dus niks te maken met de vrijheid van meningsuiting, maar met strafbare feiten. Net zoals die demonstranten in Engeland. Wat betreft jullie denken en doen, zijn jij en die demonstranten in Engeland twee handen op een buik. Beide soorten zijn hoogst verwerpelijk.
Ja behalve dat zoals ik al eerder zeg, wij ons eigen land zo willen behouden als het is en andere hier naar toe komen en alles verandert willen zien in maten waar het ons niet in bevalt en het tegen alles wat wij opgebouwd hebben indruist.
/0
pi_53100147
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 17:15 schreef Gijsbrecht2 het volgende:

[..]

Zelfs westerse historici zijn erover eens dat de christenen een fijner bestaan hebben gehad onder Salahaddin dan onder de Kruisvaarders.

En wat doet het Patriarchaat van Constantinopel nog in Istanbul dan?
pi_53100174
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 17:19 schreef wierdo6 het volgende:

[..]

Ja behalve dat zoals ik al eerder zeg, wij ons eigen land zo willen behouden als het is en andere hier naar toe komen en alles verandert willen zien in maten waar het ons niet in bevalt en het tegen alles wat wij opgebouwd hebben indruist.
Als de mensen 100 jaar geleden ook zo dachten, was Nederland nu een achterlijk kut land geweest.
Allah Al Watan Al Malik
pi_53100182
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 17:16 schreef Bresser het volgende:
opmerkelijk dat ondanks de vele problemen met moslims en islam sommige mensen doen alsof er niks aan de hand is.
ken je deze man nog?

Chamberlain on his return from Munich, waves the infamous piece of paper containing the resolution to commit to peaceful methods signed by both Hitler and himself.

En Hitler ging gewoon door
  dinsdag 11 september 2007 @ 17:23:12 #54
126836 Super7fighter
pi_53100192
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 17:12 schreef wierdo6 het volgende:

[..]

Ik wil niet jouw interpretatie horen van hoe jij denkt dat milagro haar woorden uitspraak. Ik wil een directe link zien tussen milagro haar woorden en jou uitspraak dat milagro alle moslims de dood toe wenst.

Geen vluchtige interpretaties, harde feiten. Anders ben je gewoon aan het trollen hier op het forum.

En denk eens bij jezelf na. We importeren mensen en er zitten er een aantal bij die ons het liefst dood zien. Wie is de oorzaak? Je kunt niet bepaald beweren dat de europeanen de oorzaak van deze hele cultuur clash zijn. Want zij zitten op hun eigen bodem waar jullie het niet zitten. De problemen zijn hier als het ware naar toe gekomen en niet wij met onze zogenaamde haat naar jullie toe. Ongeacht of men generaliseerd of niet, ik denk dat ieder het recht heeft om te zeggen dat er bepaalde grenzen zijn tot waar je kunt gaan als je andermans bodem betreed. En dan mag je ook heel zeker zeggen dat je een cultuur tegenover de jouwe achtergesteld vind of dat je bepaalde aspecten van een geloof behoorlijk achterhaald vind waarvan als men die draagt je op zn minst mag verlangen dat men die hier niet draagt. Als men dat niet doet, dan is er ook geen probleem.

En als jij niet zo denkt als milagro omschrijft, dan heeft ze ook geen problemen met jou. Of voldoe je wel aan die omschrijving omdat je er zo op in hapt?
Waarom spreek in je in termen van jullie? Als ik jullie ben, wie ben jij dan?
Net als Milagro kom jij met algemene verdachtmakingen, waar ik verder niks van doen hebt. Nu kan ik uit deze tekst niet uithalen dat je een rassenhater bent, maar ik moet zeggen: je bent aardig op weg door mij verantwoordelijk te stellen door uitspraken of handelingen van enkele mensen in een groep te veralgemeniseren en vervolgens op mij te projecteren door mij het onderwerp van de discussie te maken ("jullie").
pi_53100209
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 17:16 schreef Super7fighter het volgende:

[..]

hahahahahahaaaa ,sukkel

ja meer kan ik niet zeggen op je achterlijke bewering dat ik aanzet tot geweld.

dat doe ik niet, niet tegen radicale idioten zoals jij, laat staan alle, dus ook gematigder moslims.
ik zeg, je moet incasseren als je uitdeelt.

jij, als aanhanger van de sharia hoeft je muil niet te houden, zeker niet, spui je verwerpelijke opvattingen maar, je kan mij niet duidelijk genoeg zijn , hoor, heeeeeeeeerlijk , maar incasseer dan ook de opvattingen van een ander die JOU tegen de borst stuiten en zeik dan niet ineens over haatzaaierij.

maar goed, je bent zoals altijd gewoon aan het trollen, dus ik ben er wel klaar mee weer, de dosis islam wel weer gehad voor vandaag

Zet God op de pot stop de profeet maar in je reet lallalalalalalalaaaaaaaaaaaa
pi_53100219
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 17:23 schreef Super7fighter het volgende:

[..]

Waarom spreek in je in termen van jullie? Als ik jullie ben, wie ben jij dan?
Net als Milagro kom jij met algemene verdachtmakingen, waar ik verder niks van doen hebt. Nu kan ik uit deze tekst niet uithalen dat je een rassenhater bent, maar ik moet zeggen: je bent aardig op weg door mij verantwoordelijk te stellen door uitspraken of handelingen van enkele mensen in een groep te veralgemeniseren en vervolgens op mij te projecteren door mij het onderwerp van de discussie te maken ("jullie").
Daarom is een discussie met dit soort lui ONMOGELIJK.
  dinsdag 11 september 2007 @ 17:26:31 #57
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_53100233
Kruistochten zijn een voorbeeld van hoe infantiel dogmatische monotheïsten op buitenstaanders reageren. Ik blijf het hilarisch vinden als een islamiet het als vergelijkingsmateriaal gebruikt.
Zyggie.
pi_53100234
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 17:21 schreef TheMagnificent het volgende:

[..]

Zelfs westerse historici zijn erover eens dat de christenen een fijner bestaan hebben gehad onder Salahaddin dan onder de Kruisvaarders.

En wat doet het Patriarchaat van Constantinopel nog in Istanbul dan?
quote:
Christenen in Turkije worden uitgesloten van posities in overheidsinstellingen of het leger; het wordt hun verboden om geestelijken op te leiden (het laatste Grieks-orthodoxe seminarie in Halki en het Grieks-orthodoxe seminarie van Santa Croce zijn beide in 1971 door de staat gesloten).
bron
pi_53100242
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 17:24 schreef milagro het volgende:

[..]

hahahahahahaaaa ,sukkel

dat doe ik niet, niet tegen radicale idioten zoals jij, laat staan alle, dus ook gematigder moslims.

jij, als aanhanger van de sharia hoeft je muil niet te houden, zeker niet, spui je verwerpelijke opvattingen maar, je kan mij niet duidelijk genoeg zijn , hoor, heeeeeeeeerlijk , maar incasseer dan ook de opvattingen van een ander die JOU tegen de borst stuiten en zeik dan niet ineens over haatzaaierij.

maar goed, je bent zoals altijd gewoon aan het trollen, dus ik ben er wel klaar mee weer, de dosis islam wel weer gehad voor vandaag

pi_53100253
Hallo milagro, dit heeft geen zak met incasseren te maken. Ik herhaal mezelf nog even.
Allah Al Watan Al Malik
pi_53100303
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 17:26 schreef Het_hupt het volgende:

[..]

[..]

bron
quote:
forum / bron: ref. dagblad
Heb je andere bronnen?

Nogmaals: Wat doet het Patriarchaat van Constantinopel (bezocht door paus Benedictus) nog in Istanbul dan?
pi_53100307
quote:

[..]

Ben jij het ANP?

[quote]
Four men have been jailed in London for their part in a controversial protest at the height of the Muhammad cartoons row. [/quote
VIER man... 4
Er staan er toch wat meer op die foto's
En die 4 maakten het wel erg bont ook,

of jij begrijpe nie zo goed engels?
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
  dinsdag 11 september 2007 @ 17:31:35 #63
126836 Super7fighter
pi_53100334
quote:

[..]

hahahahahahaaaa ,sukkel

Jij bent zoals gewoonlijk weer met één van je haattirades bezig zonder dat je het zelf weet. Aanzetten tot geweld is niet een wissewasje. Het is een gegeven dat een samenleving kan ontregelen. Net als extremisten probeer je dat te negeren, maar feit is dat type extremisten zoals jij aan het andere kant van het spectrum liggen. Mensen zoals jij zijn ook een onderdeel van het probleem. In Nederland is men doorgeschoten, men kijkt enkel naar extremisten uit de Moslimhoek, maar vergeet dat er ook radicale mensen zijn die regelrecht tegenover deze extremisten staan, maar dezelfde opvattingen en boodschappen delen qua haat, geweld en zelfs moord.
pi_53100360
quote:
Right on!
quote:
Ik zou het gewoon niet durven hè, me laten pijpen door de meiden van halal. Voelt als haram.
pi_53100391
Dat is typisch Nederlands Super7. Extremisten die klagen over extremisten Degene die het hardst kan schreeuwen wint.
Allah Al Watan Al Malik
  dinsdag 11 september 2007 @ 17:36:15 #66
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53100393
quote:

[afbeelding]

nou dan!

Dit zijn die Londonse betogers, he? Voor die ambassade?
Die zijn allemaal opgepakt.
Zo, nu jij weer.
pi_53100403
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 17:34 schreef SteveBallmer het volgende:

[..]

Right on!
[..]

Ik zou het gewoon niet durven hè, me laten pijpen door de meiden van halal. Voelt als haram.
wel het hoogtepunt van integratie, naast die andere hoogtepunt dan
  dinsdag 11 september 2007 @ 17:37:39 #68
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53100419
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 16:35 schreef milagro het volgende:

[..]

Ja.
quote:
Ja.
pi_53100434
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 17:36 schreef Mutant01 het volgende:
Dat is typisch Nederlands Super7. Extremisten die klagen over extremisten Degene die het hardst kan schreeuwen wint.
beter dan bommen leggen
blaffende honden etc.
pi_53100441
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 17:36 schreef Floripas het volgende:

[..]

Zo, nu jij weer.
wat snap je niet.

nogmaals.
op die plaatjes, dat wat grote mensen foto's noemen, staan allemaal boze mensen die gemeen zijn tegen jou en mij.

nu mag je even een spelletje spelen:
hoeveel verschillende mensen tel je op die foto's...
hoeveel zijn er veroordeeld?

goed zo,

nu mag je je fruitprakje weer verder opeten.
  dinsdag 11 september 2007 @ 17:38:56 #71
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53100453
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 16:35 schreef M42 het volgende:
En zo bukt Europa steeds meer voor het geweld uit de Islam. Het is een feit dat binnen een paar jaar de democratie ver te zoeken is en de Islam het hier voor het zeggen heeft.
Wat heeft het verbieden van deze betoging uit veiligheidsoverwegingen te maken met geweld van de islam?

Ik vind het ronduit dom van de burgemeester, maar de moslims kunnen hier eens een keertje niks aan doen, vriend.
  dinsdag 11 september 2007 @ 17:39:21 #72
126836 Super7fighter
pi_53100467
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 17:25 schreef TheMagnificent het volgende:

[..]

Daarom is een discussie met dit soort lui ONMOGELIJK.
Klopt, een schoolvoorbeeld is Milagro. Wat het extra pikant maakt is haar laatste reactie.
Ik reageerde niet zoals zij verwacht had op haar haatzaaiende post, namelijk als een "radicale moslim" (haar woorden niet de mijne). Ze had verwacht dat ik haar zou bedreigen met onthoofdingen, zoals dat in haar vijanddenken past. Ik reageer echter rustig en correct. Als gevolg daarvan gaat ze nog meer fulmineren en haalt ze de profeet en God, die niks van doen hebben, erbij om haat vijanddenken instand te houden.
Discussie is inderdaad onmogelijk, maar een spiegel voor houden is denk ik het enige wat je kan doen bij zulke radicale figuren.
  dinsdag 11 september 2007 @ 17:39:52 #73
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53100483
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 17:38 schreef Bresser het volgende:

[..]

wat snap je niet.

nogmaals.
op die plaatjes, dat wat grote mensen foto's noemen, staan allemaal boze mensen die gemeen zijn tegen jou en mij.

nu mag je even een spelletje spelen:
hoeveel verschillende mensen tel je op die foto's...
hoeveel zijn er veroordeeld?

goed zo,

nu mag je je fruitprakje weer verder opeten.
Als je slimmer was was je neerbuigende toontje wellicht grappig geweest.
Ze zijn allemaal opgepakt, als ze niet zijn weggerend. die hele betoging is opgerold.
pi_53100492
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 17:38 schreef Floripas het volgende:

[..]

Wat heeft het verbieden van deze betoging uit veiligheidsoverwegingen te maken met geweld van de islam?

Ik vind het ronduit dom van de burgemeester, maar de moslims kunnen hier eens een keertje niks aan doen, vriend.
Meestal zijn zulke idealisten gevaarlijker
pi_53100519
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 17:34 schreef SteveBallmer het volgende:

[..]

Right on!
[..]

Maar wat betreft
"en me voor straf laten pijpen door de meiden van halal"
zou ik toch zeggen
Laat die meiden toch verekken zolamng we zelf kunnen trekken
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_53100526
Jee, wat een kinderachtig topic dit.
pi_53100541
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 17:41 schreef desiredbard het volgende:

[..]

Maar wat betreft
"en me voor straf laten pijpen door de meiden van halal"
zou ik toch zeggen
Laat die meiden toch verekken zolamng we zelf kunnen trekken
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_53100557
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 17:36 schreef Floripas het volgende:

[..]

Zo, nu jij weer.
Nee slecht 4 man
  dinsdag 11 september 2007 @ 17:42:59 #79
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53100561
Die Londonse mensen zijn in groepen veroordeeld: http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/6143340.stm is van later.

Maar goed, over tot de orde van de dag.
  dinsdag 11 september 2007 @ 17:43:37 #80
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53100576
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 17:41 schreef Bresser het volgende:

-weg -
Kun jij niet normaal debatteren? Moet het gelijk zo?

[ Bericht 28% gewijzigd door Mutant01 op 11-09-2007 17:44:33 ]
pi_53100577
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 17:38 schreef Het_hupt het volgende:

[..]

beter dan bommen leggen
blaffende honden etc.
Je bedoelt aanslagen tegen moskeeén/islamitische scholen. Blaffende honden wat?
Allah Al Watan Al Malik
pi_53100616
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 17:43 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Zeg Westen is hypocriet t.o.v. moslim'terrorisme'

Als een vietnamese missionaris gijzellen en kerken platbranden aldaar toch verzetswerk is....dan is toch hier ook het geval?
pi_53100643
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 17:43 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

de extremisten hier in Nederland.
aanslagen tegen moskeeën zijn net zo achterlijk als op straat staan te juichen op 9/11 of met kransen staan te voetballen.
pi_53100646
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 17:38 schreef Floripas het volgende:

[..]

Wat raaskal je nu weer?
De enige reden waarom de demonstratie verboden was is dat de burgemeester ZEKER wist dat er rellen kwamen van de zogenaamde moslims die alles maar aangrijpen om uit de naam van die nepgod allah alles denken te kunnen en te mogen.
pi_53100706
Wat een steekhoudende argumenten worden hier toch weer aangehaald door de mensen die het niet eens zijn met het verbieden van deze demonstratie. En hoe goed hebben ze wel niet geleerd van het wentelen in de slachtofferrol waarover men zelf altijd klaagt.

Ik ben benieuwd waneer hierop een slot komt.
  dinsdag 11 september 2007 @ 17:49:35 #86
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53100712
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 17:46 schreef Bommenlegger het volgende:

[..]

Wat raaskal je nu weer?
De enige reden waarom de demonstratie verboden was is dat de burgemeester ZEKER wist dat er rellen kwamen van de zogenaamde moslims die alles maar aangrijpen om uit de naam van die nepgod allah alles denken te kunnen en te mogen.
Die burgemeester grijpt dat gewoon aan om mensen die hij liever niet ziet de mond te snoeren. Je kunt een anti-islambetoging prima beveiligen. Er is nu toch ook niks gebeurd?
pi_53100720
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 17:46 schreef Bommenlegger het volgende:

[..]

Wat raaskal je nu weer?
En dus moet daar maar aan toegegeven worden?
En we maken de vrijheid van meningsuiting dus toch ondergeschikt aan dit soort debielen?

Voorkomen is berter dan genezen, alleen is het daar nu te laat voor en zachte heelmeesters maken stinkende wonden.
  dinsdag 11 september 2007 @ 17:51:34 #88
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53100752
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 17:49 schreef desiredbard het volgende:

[..]

En we maken de vrijheid van meningsuiting dus toch ondergeschikt aan dit soort debielen?
Precies (Hee, we zijn het eens, db...)
Je kunt heus zo'n betoging wel beveiligen. Laat ze maar lekker boos staan stampen op een plein.
pi_53100759
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 17:49 schreef Basp1 het volgende:
Wat een steekhoudende argumenten worden hier toch weer aangehaald door de mensen die het niet eens zijn met het verbieden van deze demonstratie. En hoe goed hebben ze wel niet geleerd van het wentelen in de slachtofferrol waarover men zelf altijd klaagt.

Ik ben benieuwd waneer hierop een slot komt.
Waarom geef je dan zelf niet het voorbeeld hoe het wel moet?
Ik zie alleen maar verwijten naar posters, meer niet.
En waarom een slot erop?
Als je het er niet mee eens bent blijf je lekker weg uit dit topic.
pi_53100770
laatst was er toch ook een demonstratie van de NA in nederland verboden?

maar wat als nu een hele groep moslims besluit te gaan demonstreren tegen het comite ex-moslims.
word dat dan verboden?
ws niet want een gewelddadige tegendemonstratie of rellen van rechtse kant zijn niet te verwachten.

kortom, de overheid heeft niet meer alleen het recht en monopolie op geweld. moslims hebben dat nu dus ook omdat zij door het wel of niet aanwenden van geweld invloed hebben op de democratie en rechtsgang.

als we dan toch met WO2 komen, vroeger hadden de nazi's ook bruine hemden en speciale ss-ers die dmv geweld en geweld tegen demonstranten de democratie wisten te ontwrichten.
weer een nieuw bewijs dat de islam het facisme van de 21ste eeuw is.
pi_53100786
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 17:49 schreef desiredbard het volgende:

[..]

Voorkomen is berter dan genezen, alleen is het daar nu te laat voor en zachte heelmeesters maken stinkende wonden.
Debielen zijn jouw woorden.
Schijnbaar is iedereen die anders denkt dan jij een debiel.
Goeie redenatie om snel klaar te zijn met andersdenkenden.
pi_53100799
edit
pi_53100801
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 17:45 schreef desiredbard het volgende:

[..]

Zeg Westen is hypocriet t.o.v. moslim'terrorisme'

Als een vietnamese missionaris gijzellen en kerken platbranden aldaar toch verzetswerk is....dan is toch hier ook het geval?
Ga je nu mensen woorden in de mond leggen?
Allah Al Watan Al Malik
  dinsdag 11 september 2007 @ 17:55:36 #94
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53100804
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 17:52 schreef Bresser het volgende:
maar wat als nu een hele groep moslims besluit te gaan demonstreren tegen het comite ex-moslims.
word dat dan verboden?
Zo ja, zou jij dan protesteren?
pi_53100812
quote:

[..]

Over vergassingen gesproken. Aan welke rotzooi zat jij ook alweer?
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_53100827
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 17:55 schreef desiredbard het volgende:

[..]

Blijkbaar niet want Ex-moslims keren zich tegen Ehsan Jami en 'Godfather' Ellian
Leuk, maar dat zijn ex-moslims die tegen een bepaalde groep ex-moslims zijn. Gaat dus niet op.
Allah Al Watan Al Malik
  dinsdag 11 september 2007 @ 17:56:52 #97
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53100844
quote:
als we dan toch met WO2 komen, vroeger hadden de nazi's ook bruine hemden en speciale ss-ers die dmv geweld en geweld tegen demonstranten de democratie wisten te ontwrichten.
weer een nieuw bewijs dat de islam het facisme van de 21ste eeuw is.
Ja, en? Geef eens een link dat moslims hebben gedreigd de demonstratie met geweld uit elkaar te slaan.
pi_53100845
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 17:55 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ga je nu mensen woorden in de mond leggen?
Nee maar dat gebeurde toch andersom ook, of zijn we weer met twee maten aan het meten.
religieuze gebouwen mogen alleen afgefakkelt worden als het door moslims gedaan wordt?
Ik had nog wel speciaal quoted waar ik op reageerde
quote:
laatst was er toch ook een demonstratie van de NA in nederland verboden?

word dat dan verboden?
ws niet want een gewelddadige tegendemonstratie of rellen van rechtse kant zijn niet te verwachten.

kortom, de overheid heeft niet meer alleen het recht en monopolie op geweld. moslims hebben dat nu dus ook omdat zij door het wel of niet aanwenden van geweld invloed hebben op de democratie en rechtsgang.
Blijkbaar niet want Ex-moslims keren zich tegen Ehsan Jami en 'Godfather' Ellian
  dinsdag 11 september 2007 @ 17:57:46 #99
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53100872
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 17:54 schreef Bommenlegger het volgende:

[..]

Debielen zijn jouw woorden.
Schijnbaar is iedereen die anders denkt dan jij een debiel.
Goeie redenatie om snel klaar te zijn met andersdenkenden.
Nee.
Iemand die een ander bedreigt om zijn mening mag je een debiel noemen van mij.
pi_53100895
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 17:55 schreef Floripas het volgende:

[..]

Zo ja, zou jij dan protesteren?
zo hey, dat is ook wat ik bedoel :S

en nee ik zou niet protesteren of tegendemonsteren alleen wel voor keihard optreden als er maar een ding gebeurd als in vlagverbranding of anti-westerse leuzen.
pi_53100911
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 17:56 schreef desiredbard het volgende:

[..]

Nee maar dat gebeurde toch andersom ook, of zijn we weer met twee maten aan het meten.
religieuze gebouwen mogen alleen afgefakkelt worden als het door moslims gedaan wordt?
Ik had nog wel speciaal quoted waar ik op reageerde
Het heeft a) geen zak met mijn mening te maken en b) geen zak met dit topic. Het is dus nogal irrelevant.
Allah Al Watan Al Malik
pi_53100932
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 17:58 schreef Bresser het volgende:

[..]

en nee ik zou niet protesteren of tegendemonsteren alleen wel voor keihard optreden als er maar een ding gebeurd als in vlagverbranding of anti-westerse leuzen.
En zou je dat ook doen bij anti-islamitische leuzen?
Allah Al Watan Al Malik
pi_53100933
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 17:56 schreef Floripas het volgende:

[..]

Ja, en? Geef eens een link dat moslims hebben gedreigd de demonstratie met geweld uit elkaar te slaan.
dat is al niet eens meer nodig omdat ze bij het minste of geringste de boel al kort en klein slaan.
wel eens gehoord van jong oranje vs jong marokko met voetbal?
  dinsdag 11 september 2007 @ 17:59:36 #104
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53100935
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 17:58 schreef Bresser het volgende:

[..]

Dus vrijheid van meningsuiting alleen voor extreem-rechts? Lekker is dat.
  dinsdag 11 september 2007 @ 18:00:27 #105
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53100953
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 17:59 schreef Bresser het volgende:

[..]

dat is al niet eens meer nodig omdat ze bij het minste of geringste de boel al kort en klein slaan.
wel eens gehoord van jong oranje vs jong marokko met voetbal?
Oh, was dat een poging om kritiek het zwijgen op te leggen, en niet kinderachtige balorigheid? Ik heb geloof ik iets gemist.
pi_53100955
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 17:57 schreef Floripas het volgende:

[..]

Nee.
Iemand die een ander bedreigt om zijn mening mag je een debiel noemen van mij.
Ow moslims dreigen niet...
Goh.
Die zaaien zelfs dood er ellende over eigen volk.
Wat een redenatie weer floriaatje.
pi_53100963
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 17:59 schreef Floripas het volgende:

[..]

Dus vrijheid van meningsuiting alleen voor extreem-rechts? Lekker is dat.
Het geweld bij Extreem-Rechte betogingen, van wie komt dat eigenlijk?
pi_53100979
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 18:00 schreef Bommenlegger het volgende:

[..]

Goh.
Zo hey, gaat lekker he dat generaliseren.
Allah Al Watan Al Malik
  dinsdag 11 september 2007 @ 18:02:15 #109
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_53100994
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 17:36 schreef Mutant01 het volgende:
Dat is juist niet typisch Nederlands. Radicalisering en een bombardement aan pro-islamitische haatzaaiing veroorzaakt vanzelf een tegenreactie. Dat is terug te vinden in de hele westerse wereld.
Zyggie.
pi_53101008
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 18:01 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Zo hey, gaat lekker he dat generaliseren.
Ik reageer op het generaliseren van floriaantje.
pi_53101023
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 17:59 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Het heeft a) geen zak met mijn mening te maken en b) geen zak met dit topic. Het is dus nogal irrelevant.
Jammeren dat er een paar idioten moskeen in de brand proberen steken is dus wel relevant
melden dat dit andersom ook gebeurt (en al eerder) is niet relevant

Ok ik zie waar jij vandaan komt.

Het is al weer bijna 6 uur moet jij je anus niet omhoog en naar het westen steken?
  dinsdag 11 september 2007 @ 18:03:55 #112
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53101027
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 18:00 schreef Bommenlegger het volgende:

[..]

Goh.
Volgens mij begrijp jij mij niet. Ik noemde moslims die mensen met de dood bedreigen debiel.
Lees even terug, geobsedeerd-compulsieve.
  dinsdag 11 september 2007 @ 18:05:01 #113
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53101046
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 18:00 schreef Het_hupt het volgende:

[..]

Het geweld bij Extreem-Rechte betogingen, van wie komt dat eigenlijk?
Doet dat ertoe? Van extreem-rechs en van extreem-links. Ze hebben beide knokploegen. Waarom is dat hier van belang?
  dinsdag 11 september 2007 @ 18:05:26 #114
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_53101056
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 16:49 schreef milagro het volgende:

[..]

nee, ik klaag niet over hun achterlijke ideeën, ik constateer dat
Ik constateer alleen maar feiten!
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_53101058
1) Een burgermeester is er voor de veiligeheid voor de inwoners van zijn stad. Als hij denkt dat de veiligheid in gevaar komt dan heeft hij het goed recht om de demonstratie te verbieden. Veiligeheid van mensen gaat boven vrijheid van demonstratie.

2) Betogen tegen de islam in europa is betogen tegen alle Moslims ook tegen degene die zich wel aanpssen en geen geweld tonen. Dat mensen tegen de extremisten zijn die vrijheid van anderen weg willen nemen heb ik alle begrip voor, maar je kan niet alle moslims in dezelfde catogorie plaatsen. In mijn ogen een grote fout die te vaak alle goedkeuring krijgt.
pi_53101064
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 18:03 schreef desiredbard het volgende:

[..]

Jammeren dat er een paar idioten moskeen in de brand proberen steken is dus wel relevant
melden dat dit andersom ook gebeurt (en al eerder) is niet relevant

Ok ik zie waar jij vandaan komt.

Het is al weer bijna 6 uur moet jij je anus niet omhoog en naar het westen steken?
[afbeelding]
Omdat het een voorbeeld was in NEDERLAND en bovendien ook nog een voorbeeld was van geweld waarvan iemand suggereerde dat dat niet voorkwam.
Allah Al Watan Al Malik
pi_53101067
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 18:05 schreef Floripas het volgende:

[..]

Doet dat ertoe? Van extreem-rechs en van extreem-links. Ze hebben beide knokploegen. Waarom is dat hier van belang?
Gewoon interesse
pi_53101082
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 18:02 schreef Zyggie het volgende:

[..]

Dat is juist niet typisch Nederlands. Radicalisering en een bombardement aan pro-islamitische haatzaaiing veroorzaakt vanzelf een tegenreactie. Dat is terug te vinden in de hele westerse wereld.
Proest, de landen die het minst hebben meegemaakt reageren het felst. Daar gaat je analyse.
Allah Al Watan Al Malik
pi_53101108
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 18:06 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Proest, de landen die het minst hebben meegemaakt reageren het felst. Daar gaat je analyse.
[humor mode]Dus gewoon ff wachten op een aanslag, dan kunnen wij weer fel reageren? [/humor mode]
  dinsdag 11 september 2007 @ 18:08:29 #120
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53101109
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 18:05 schreef Positive_Thinking het volgende:
1) Een burgermeester is er voor de veiligeheid voor de inwoners van zijn stad. Als hij denkt dat de veiligheid in gevaar komt dan heeft hij het goed recht om de demonstratie te verbieden. Veiligeheid van mensen gaat boven vrijheid van demonstratie.
Ik ben dat niet met je eens. Ik vind dat je jmag zeggen: niet door een Marokkanenwijk, ga maar mooi op Place Luxembourg staan (miden in het cenrum in een witte wijk). Maar je moet mensen wel tot demonstreren de gelegenheid geven: dat is een democratsch basisrecht voor iedereen.
pi_53101158
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 16:10 schreef zagevent het volgende:

[..]

jij bent ook op je 8terhoofd gevallen
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_53101163
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 18:08 schreef Het_hupt het volgende:

[..]

[humor mode]Dus gewoon ff wachten op een aanslag, dan kunnen wij weer fel reageren? [/humor mode]
Le-zen. Niet woorden in de mond leggen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_53101182
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 18:10 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Le-zen
rofl, was ff aan't dollen
  dinsdag 11 september 2007 @ 18:13:56 #124
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_53101247
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 18:06 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Je hoeft het ook niet feitelijk te ondergaan, zolang je de prikkels van de TV maar binnenkrijgt. Genoeg herhalingen van 9/11, Osama Bin Laden, ontvoeringen en series aan (mislukte( aanslagen zijn voldoende om de tegenreactie te krijgen. Met natuurlijk het gevoelsmatige haperende multiculturalisme en politici met fikse oneliners als katalysatoren.

Jouw analyse is dat Nederlanders historisch en genetisch aangelegd zijn tot radicalisme? Misschien toch dat calvinistische bloed.
Zyggie.
pi_53101364
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 18:08 schreef Floripas het volgende:

[..]

Ik ben dat niet met je eens. Ik vind dat je jmag zeggen: niet door een Marokkanenwijk, ga maar mooi op Place Luxembourg staan (miden in het cenrum in een witte wijk). Maar je moet mensen wel tot demonstreren de gelegenheid geven: dat is een democratsch basisrecht voor iedereen.
Volgens mij werden er in 1e instantie 20.000 personen verwacht, aldus de demonstranten zelf. Tegen welk risico moet je het laten doorgaan en is dat verantwoordelijk?
pi_53101393
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 18:13 schreef Zyggie het volgende:

[..]

Je hoeft het ook niet feitelijk te ondergaan, zolang je de prikkels van de TV maar binnenkrijgt. Genoeg herhalingen van 9/11, Osama Bin Laden, ontvoeringen en series aan (mislukte( aanslagen zijn voldoende om de tegenreactie te krijgen. Met natuurlijk het gevoelsmatige haperende multiculturalisme en politici met fikse oneliners als katalysatoren.

Jouw analyse is dat Nederlanders historisch en genetisch aangelegd zijn tot radicalisme? Misschien toch dat calvinistische bloed.
Dat was mijn analyse helemaal niet. Wat zijn we toch weer allemaal druk bezig met elkaar woorden in de mond te leggen vandaag. Het is typisch Nederlands, een zeer grote zwijgende meerderheid en twee radicale groepen die wel even menen te weten wat de grote zwijgende meerderheid denkt. Typisch Nederlandse politiek/denkwijze/cultuur. Het is natuurlijk wel lachwekkend dat landen als Spanje/Amerika/Engeland veel minder anti-islamisme kennen dan landen als Belgie en Nederland. De landen die de grootste klappen vangen, reageren er het mildst over.
Allah Al Watan Al Malik
pi_53101457
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 18:10 schreef Meki het volgende:
jij bent ook op je 8terhoofd gevallen
Ach jochie toch, dat nou juist jij dat moet zeggen.
  dinsdag 11 september 2007 @ 18:30:00 #128
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_53101702
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 18:19 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dat was mijn analyse helemaal niet. Wat zijn we toch weer allemaal druk bezig met elkaar woorden in de mond te leggen vandaag. Het is typisch Nederlands, een zeer grote zwijgende meerderheid en twee radicale groepen die wel even menen te weten wat de grote zwijgende meerderheid denkt. Typisch Nederlandse politiek/denkwijze/cultuur. Het is natuurlijk wel lachwekkend dat landen als Spanje/Amerika/Engeland veel minder anti-islamisme kennen dan landen als Belgie en Nederland. De landen die de grootste klappen vangen, reageren er het mildst over.
Hoe denk je te weten hoe men in Spanje, Amerika en Engeland er over denkt? Ik denk dat je hele beeld vertroebeld is. Als je in Spanje zou wonen en constant met de Islam zou zeulen, daar discussies op zou zoeken, de media aandachtig zou volgen, toch vergelijkbare omstandigheden zou aantreffen. Ook in Engeland zitten best grote groepen die anti-Islam zijn, die vindt je alleen niet snel in de politiek. In Amerika is een bizar grote groep die de hele Islam verachtelijk vindt, inclusief de moslims.

De grote zwijgende meerderheid heeft netjes gestemd op partijen die solidariteit en eenheid in het land willen en mengen zich niet graag in deze non-discussies. Gelijk hebben ze. De discussies werken alleen maar polariserend lijkt het.
Zyggie.
pi_53101914
Wel begrijpelijk dat de PS-burgemeester deze betoging verbiedt.
In 2004 werd het stemrecht bij gemeenteraadsverkiezingen voor niet-Belgen voor EU-burgers uitgebreid naar niet-EU-burgers (onder bepaalde voorwaarden) en in oktober 2006 werd die dan voor het eerst toegepast:

Resultaten in Brussel van de Parti Socialiste in oktober
Verkozenen van de Parti Socialiste (met voorkeursstemmen, in België mag je ofwel op de lijst stemmen, ofwel één of meerdere personen op de lijst aanduiden)

1 Freddy THIELEMANS 8586
2 Faouzia HARICHE 3022
3 Yvan MAYEUR 2243
7 Ahmed EL KTIBI 1631
17 Mohamed OURIAGHLI 1465
19 Sevket TEMIZ 1418
15 Mohammed BOUKANTAR 1304
5 Philippe CLOSE 1287
6 Karine LALIEUX 1255
12 Fatima ABID 867
18 Mounia MEJBAR 820
30 Samira ATTALBI 796
4 Marie-Paule MATHIAS 783
11 Mahfoudh ROMDHANI 783
8 Amina DERBAKI SBAI 730
43 Mustafa AMRANI 727
10 Julie FISZMAN 661

pi_53101960
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 18:37 schreef zuiderbuur het volgende:
In 2004 werd het stemrecht bij gemeenteraadsverkiezingen voor niet-Belgen voor EU-burgers uitgebreid naar niet-EU-burgers (onder bepaalde voorwaarden) en in oktober 2006 werd die dan voor het eerst toegepast:

Verkozenen van de Parti Socialiste (met voorkeursstemmen, in België mag je ofwel op de lijst stemmen, ofwel één of meerdere personen op de lijst aanduiden)

1 Freddy THIELEMANS 8586
2 Faouzia HARICHE 3022
3 Yvan MAYEUR 2243
7 Ahmed EL KTIBI 1631
19 Sevket TEMIZ 1418
5 Philippe CLOSE 1287
6 Karine LALIEUX 1255
12 Fatima ABID 867
18 Mounia MEJBAR 820
30 Samira ATTALBI 796
11 Mahfoudh ROMDHANI 783
8 Amina DERBAKI SBAI 730
43 Mustafa AMRANI 727
10 Julie FISZMAN 661

Schandalig, democratie
Allah Al Watan Al Malik
pi_53102005
quote:

1 Freddy THIELEMANS 8586
2 Faouzia HARICHE 3022
3 Yvan MAYEUR 2243
7 Ahmed EL KTIBI 1631
19 Sevket TEMIZ 1418
5 Philippe CLOSE 1287
6 Karine LALIEUX 1255
12 Fatima ABID 867
18 Mounia MEJBAR 820
30 Samira ATTALBI 796
11 Mahfoudh ROMDHANI 783
8 Amina DERBAKI SBAI 730
43 Mustafa AMRANI 727
10 Julie FISZMAN 661

wordt je ook niet vrolijk van
pi_53102012
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 18:30 schreef Zyggie het volgende:

Hoe denk je te weten hoe men in Spanje, Amerika en Engeland er over denkt? Ik denk dat je hele beeld vertroebeld is. Als je in Spanje zou wonen en constant met de Islam zou zeulen, daar discussies op zou zoeken, de media aandachtig zou volgen, toch vergelijkbare omstandigheden zou aantreffen. Ook in Engeland zitten best grote groepen die anti-Islam zijn, die vindt je alleen niet snel in de politiek. In Amerika is een bizar grote groep die de hele Islam verachtelijk vindt, inclusief de moslims.
Er was ooit eens een onderzoek binnen de EU over gehouden. Ik zal er later eens naar gaan zoeken.
quote:
De grote zwijgende meerderheid heeft netjes gestemd op partijen die solidariteit en eenheid in het land willen en mengen zich niet graag in deze non-discussies. Gelijk hebben ze. De discussies werken alleen maar polariserend lijkt het.
Het lijkt niet alleen zo, het is volgens mij zelfs zo. En inderdaad ze hebben gelijk.
Allah Al Watan Al Malik
pi_53102097
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 18:40 schreef Het_hupt het volgende:

[..]

Waarom niet?
pi_53102156
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 18:44 schreef SCH het volgende:

[..]

Waarom niet?
Vindt jij dit een afspiegeling van de bevolking?
Ik niet, ik zou het zelfde zeggen als dr alleen maar Nederlandse namen op zouden staan.
pi_53102209
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 18:46 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
Ik denk eerlijk gezegd dat het wel degelijk een afspiegeling is van de huidige bevolking van Brussel (vergeet niet dat 30% niet-Belg is in het Brussels Gewest, en daarnaast 26% "Belg van vreemde origine")
quote:
Ik niet, ik zou het zelfde zeggen als dr alleen maar Nederlandse namen op zouden staan.
Mja, zoveel Vlamingen wonen er nu ook niet meer in Brussel...
pi_53102233
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 18:46 schreef Het_hupt het volgende:

[..]

Nee, de meeste namen zijn Frans, dat klopt, hoe zou dat toch komen
pi_53102254
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 18:40 schreef Het_hupt het volgende:

[..]

Ook al zo'n echte voorstander voor Westerse democratie!?
Allah Al Watan Al Malik
pi_53102258
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 18:49 schreef SCH het volgende:

[..]

Nee, de meeste namen zijn Frans, dat klopt, hoe zou dat toch komen
rollie trollie
pi_53102304
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 18:50 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ook al zo'n echte voorstander voor Westerse democratie!?
een gemelangeerde lijst spreekt mij idd meer aan ja
pi_53102382
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 18:50 schreef Het_hupt het volgende:

[..]

rollie trollie
Jij trollt inderdaad. Je ziet een lijst met buitenlandse namen en realiseert je niet dat het 1. om Brussel gaat en dat het dus logisch is dat er nauwelijks Nederlandse namen op staan en 2. dat het hier om de mensen die met voorkeursstemmen zijn gekozen. Waarom zou dat een afspiegeling van de bevolking moeten zijn.

Je hoeft niet van iedere fatima of mohammed een rolberoerte te krijgen hoor.
pi_53102440
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 18:56 schreef SCH het volgende:

[..]

Jij trollt inderdaad. Je ziet een lijst met buitenlandse namen en realiseert je niet dat het 1. om Brussel gaat en dat het dus logisch is dat er nauwelijks Nederlandse namen op staan en 2. dat het hier om de mensen die met voorkeursstemmen zijn gekozen. Waarom zou dat een afspiegeling van de bevolking moeten zijn.

Je hoeft niet van iedere fatima of mohammed een rolberoerte te krijgen hoor.
zie mijn opmerking boven die van jou
pi_53102563
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 18:58 schreef Het_hupt het volgende:

[..]

zie mijn opmerking boven die van jou
Je hebt weinig talenkennis bedoel je.
  dinsdag 11 september 2007 @ 19:11:03 #143
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_53102664
tvp...... tja de kristalnacht was ook een democratisch iets (uche) als je flink gaat door extrapoleren. Maar of je daar als samenleving beter van wordt is een groot vraagteken. Het is de gehele gemeenschap ter verantwoording roepen voor een beperkt aantal incidenten / misvattingen. Ga dan een dialoog aan in plaats van een eenzijdig standpunt zonder ankers. Juist een vruchtbaar dialoog om de pijnpunten te benoemen en te kwantificeren schijnt bij sommige mensen erg lastig te zijn.

Kunnen we ons weer opmaken voor een contra demonstratie ?
  dinsdag 11 september 2007 @ 19:15:57 #144
189777 zagevent
what's in a name
pi_53102710
Niet heel het topic doorgelezen, maar de Brusselse politie wil klacht indienen tegen Vanhecke en De Winter wegens slagen en verwondingen.
Kijk naar dit en kom tot de conclusie dat belgië vandaag facistisch is geworden.
pi_53102741
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 19:03 schreef SCH het volgende:

[..]

Je hebt weinig talenkennis bedoel je.
idd trollie
pi_53102849
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 19:15 schreef zagevent het volgende:
Niet heel het topic doorgelezen, maar de Brusselse politie wil klacht indienen tegen Vanhecke en De Winter wegens slagen en verwondingen.
Kijk naar dit en kom tot de conclusie dat belgië vandaag facistisch is geworden.
Ja ik vindt ook da de mensen van Vlaams Belang overdreven veel geweld gebruiken
pi_53102858
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 19:18 schreef Het_hupt het volgende:

[..]

idd trollie
Kap nou eens met dat domme topicverziekende gedrag.

Je ziet een lijst met wat buitenlandse namen en je hebt helemaal niet door dat meer dan eenderde autochtone namen zijn en het dus een gemeleerde lijst is.
pi_53102960
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 19:22 schreef SCH het volgende:

[..]

Kap nou eens met dat domme topicverziekende gedrag.

Je ziet een lijst met wat buitenlandse namen en je hebt helemaal niet door dat meer dan eenderde autochtone namen zijn en het dus een gemeleerde lijst is.
jij wint
pi_53103250
quote:

1 Freddy THIELEMANS 8586
2 Faouzia HARICHE 3022
3 Yvan MAYEUR 2243
7 Ahmed EL KTIBI 1631
19 Sevket TEMIZ 1418
5 Philippe CLOSE 1287
6 Karine LALIEUX 1255
12 Fatima ABID 867
18 Mounia MEJBAR 820
30 Samira ATTALBI 796
11 Mahfoudh ROMDHANI 783
8 Amina DERBAKI SBAI 730
43 Mustafa AMRANI 727
10 Julie FISZMAN 661

Dat maakt duidelijk dat democratie niet samengaat met enige moslim gelieerde politici.
De islamisering waar tegen betoogd wordt is klaarblijkelijk in Brussel de EU hoofdstad, achterhaald goed.
Het éénrichtingsverkeer van maatschappelijke aanpassingen is met deze lijst reeds over haar point of no return.
pi_53108076
Mijn god hoe moeilijk is het toch om te begrijpen dat mensen zich niet onbegrensd willen aanpassen op anderen die hier naar toe komen. Misschien moeten wij ook maar eens massaal naar libie toe gaan en daar eisen dat we aparte scholen krijgen, we overal molens willen hebben, onze eigen tv zender, eigen politieke partij en met borden gaan rondlopen van "The arab world is the cancer, christianity is the answer". Hup nog even een paar aanslagen erbij. En kijken of men ons daar symphatiek vind. Het zou me niet verbazen dat ze op zn minst zo in het verzet schieten als de mensen hier als niet nog veel heftiger.

Ik vind het echt slecht hoe het hier blijkt dat sommige mensen totaal niet begrijpen hoe bepaalde gevoelens ontstaan. Alleen al vanwege het feit dat iets over moslims elke dag in het nieuws staat, maar niet over hindoes, joden, boedhisten is ook niet bepaald erg goed voor de gemoederen lijkt mij. Dat in combinatie met de bovenstaande kenmerken zorgt ervoor dat moslims erg prominent in het licht staan en zo ook een hoop over zich heen krijgen uiteraard. Echter blijft de vraag... waar moet het meest veranderen. Moeten wij steeds meer accepteren? Of moeten die mensen ook binnen hun eigen gelederen kijken en daar iets veranderen? Was het niet misschien verstandiger geweest een beetje meer westerse moskeen te bouwen die niet zo opvallend waren en hun levenstijl iets meer op die van ons aan te passen zodat ze minder opvallen? Een hoop hebben dat in de gaten, maar een hoop heeft daar ook stompzinnig geen zin in. En dan moet toegegeven worden dat als je alle andere culturen tegenover de westerse zet, dat vrijwel alle culturen iets harder koppiger en dergelijke overkomt. En zo ook bij deze mensen die zich hard verzetten tegenover ons. En tuurlijk worden mensen daar toch bang van.

Maar eerlijk gezegd als buitenlander zelf verbind ik mezelf niet aan mijn andere cultuur of geloof. Eerlijk gezegd beschouw ik me als iets totaal anders dan beiden, een soort hybride. Ik voel me niet beledigd wanneer iemand iets negatiefs over een van mijn beide nationaliteit/culturen zegt. Naar mate iemand zich harder aan zijn geloof en cultuur vastklampt in een vreemd land maakt degene ook in die mate duidelijk dat ie vooral anders en verschillend is.

Verder kan je je afvragen, wat hebben moslims tegen de winter omdat hij niet wil dat europa te ver islamiseerd? Ik kan me nu echt niet voorstellen dat als je echt in europa wilt wonen je ook meteen de omstandigheden van je eigen land hier wil schapen. Het lijkt mij dat je dan europa goed vind zoals het is, en je dus ook niet dit soort verandering wil zien.
/0
  dinsdag 11 september 2007 @ 22:55:13 #151
pi_53108533
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 22:42 schreef wierdo6 het volgende:
Mijn god hoe moeilijk is het toch om te begrijpen dat mensen zich niet onbegrensd willen aanpassen op anderen die hier naar toe komen. blablabla
Ach zeiksnor. Wat moet JIJ je nou aanpassen? Kan je geen bier meer drinken? Mag je geen tieten meer op tv zien? Dat ligt aan je vrouw, niet aan de moslims.
pi_53109517
quote:
Misschien moeten wij ook maar eens massaal naar libie toe gaan en daar [u]eisen dat we aparte scholen[/u]1 krijgen, we overal molens willen hebben, onze eigen tv zender, eigen politieke partij en met borden gaan rondlopen van "The arab world is the cancer, christianity is the answer". Hup nog even een paar aanslagen erbij. En kijken of men ons daar symphatiek vind. Het zou me niet verbazen dat ze op zn minst zo in het verzet schieten als de mensen hier als niet nog veel heftiger.
-Aparte scholen? Check art. 23 van de Grondwet eens.
- Eigen TV-zender?
- Eigen polititieke partij? Check art. 8 Grondwet.
- Ik ben nog nooit zo'n bord tegen gekomen, enkel op TV een enkele keer gezien in Engeland/
- Alsof 'de moslims' aanslagen plegen.....
Ergo, dit stuk tekst gaat nergens over.
quote:
Ik vind het echt slecht hoe het hier blijkt dat sommige mensen totaal niet begrijpen hoe bepaalde gevoelens ontstaan. Alleen al vanwege het feit dat iets over moslims elke dag in het nieuws staat, maar niet over hindoes, joden, boedhisten is ook niet bepaald erg goed voor de gemoederen lijkt mij. Dat in combinatie met de bovenstaande kenmerken zorgt ervoor dat moslims erg prominent in het licht staan en zo ook een hoop over zich heen krijgen uiteraard. Echter blijft de vraag... waar moet het meest veranderen. Moeten wij steeds meer accepteren? Of moeten die mensen ook binnen hun eigen gelederen kijken en daar iets veranderen? Was het niet misschien verstandiger geweest een beetje meer westerse moskeen te bouwen die niet zo opvallend waren en hun levenstijl iets meer op die van ons aan te passen zodat ze minder opvallen? Een hoop hebben dat in de gaten, maar een hoop heeft daar ook stompzinnig geen zin in. En dan moet toegegeven worden dat als je alle andere culturen tegenover de westerse zet, dat vrijwel alle culturen iets harder koppiger en dergelijke overkomt. En zo ook bij deze mensen die zich hard verzetten tegenover ons. En tuurlijk worden mensen daar toch bang van.
- moslims zijn een hot-item, geen wonder dat ze het nieuws halen, ik kan moeilijk ontkennen dat er bovengemiddeld veel tuig tussen moslims lijkt te zitten, maar er lijkt ook sprake te zijn van een negatieve beeldvorming rond moslims en met name Marokkanen. Bovendien zijn er ook veel meer moslims in Nederland dan alle hindoes, joden en boeddisten bij elkaar.
- 90% van de moskeeen valt helemaal niet zo op. Enkel de extravagante bouwwerken halen het nieuws. Hier in mijn stad zitten ongetwijfeld een aantal moskeeen. Maar ik weet er echter maar 1 op te noemen, en dit is omdat hij in de buurt van een dependance zat van mijn voormalige middelbare school.
  dinsdag 11 september 2007 @ 23:53:30 #153
121890 M42
I Love Techno!
pi_53110261
Ziek hoe de politie tekeer gaat: http://www.dumpert.nl/med(...)lgische_politie.html

Dag Europa
  dinsdag 11 september 2007 @ 23:56:51 #154
126305 ThinkTank
account opgedoekt
pi_53110344
Voor zover ik weet heeft de organisator van de betoging ze al lang afgelast, en heeft zich gedistantieert van de rechtse groepen die toch zouden betogen.
Te veel onzin gepost. Tijd voor een schone lei.
pi_53110357
Dat Filip De Winter en Frank Van Hecke klagen over het politieoptreden t.o.v. hun is simpelweg hypocriet te noemen.

Het Antwerpse VB-gemeenteraadslid Bart DeBie, een voormalig politiecommissaris uit Antwerpen is inmiddels veroordeeld tot 3 jaar voorwaardelijke gevangenisstraf vanwege buitensporig geweld en het vervalsen van proces verbalen.

Johan De Mol, VB raadslid in Brussel en voormalig hoofdcommissaris van de politie in Brussel is in zijn verleden actief geweest in een extreem rechtse terreurbeweging en om deze reden uiteindelijk uit de politie gezet.

Het Vlaams Belang heeft er dus geen enkel probleem mee om (voormalige) politiemensen op hun lijsten te zetten die in het verleden hardhandig en buiten de wet hebben opgetreden. Als ze zelf eens een keer een tikje krijgen is de wereld ineens te klein.
pi_53111022
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 23:53 schreef M42 het volgende:
Ziek hoe de politie tekeer gaat: http://www.dumpert.nl/med(...)lgische_politie.html

Dag Europa
Beetje duwen etc. Beetje provocateur als DeWinter kan dit wel hebben hoor.
pi_53111077
quote:

Dag Europa
Typisch die Franstalige agenten die in het Frans praten (één van hen klaagt het in dat filmpje aan op dat moment)
pi_53111373
De partij van de heer De Winter is toch net voor meer blauw op straat en harder politioneel optreden? Waar klaagt hij dan over?
pi_53111461
Ik vind het trouwens bijzonder grappig dat een partij die zelf de vrijheid van meningsuiting, godsdienst, privé-léven, onderwijs en al wat je wil niet respecteert, in het verleden zelfs het Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens in vraag stelde, nu zelf roept dat de vrijheid van meningsuiting niet gerespecteed wordt.
pi_53111753
quote:
Op woensdag 12 september 2007 01:00 schreef Heero87 het volgende:
Ik vind het trouwens bijzonder grappig dat een partij die zelf de vrijheid van meningsuiting, godsdienst, privé-léven, onderwijs en al wat je wil niet respecteert, in het verleden zelfs het Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens in vraag stelde, nu zelf roept dat de vrijheid van meningsuiting niet gerespecteed wordt.
Zeg me niet dat je het over de rechten van de "minderheden" in de Rand hebt?
pi_53112288
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 19:15 schreef zagevent het volgende:
Praat geen poep, het is omgekeerd.
pi_53113735
quote:

[..]

Gefeliciteerd, de geestelijk gehandicaptenprijs gaat vast naar jou met bovenstaande uitspraak.
pi_53113814
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 16:51 schreef Super7fighter het volgende:

[..]

Wegens aansporing tot raciale haat, geweld en moord.
Je vat de islam te letterlijk op. Islam=onderwerping. Daar zijn een paar mensen niet echt van gecharmeerd.
Maar sinds wanneer heeft een inrichting een open verbinding met internet?
pi_53114032
quote:
Op woensdag 12 september 2007 08:35 schreef Dr.Nikita het volgende:
Islam=onderwerping.
pi_53114400
quote:
Op woensdag 12 september 2007 08:52 schreef SCH het volgende:

[..]

'Submission' (jeweetwel die film van Van Gogh) door de vertaler gehaald, dan krijg je 'onderwerping'.
pi_53114433
quote:
Op woensdag 12 september 2007 08:52 schreef SCH het volgende:

[..]

Doe niet zo dom SCH.

Maar vooruit, speciaal voor jou.

Islam is het erkennen van de koran, niets dan de PURE koran, LETTERLIJK leven naar het geschreven woord waar niet aan getornd KAN en MAG worden. Dus onderwerping.

En kom nou niet aan met het kulargument van het OT.
pi_53114466
quote:
Op woensdag 12 september 2007 09:14 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Doe niet zo dom SCH.

Islam is het erkennen van de koran, niets dan de PURE koran, LETTERLIJK leven naar het geschreven woord waar niet aan getornd KAN en MAG worden. Dus onderwerping.

Ik vind het nogal aanmatigend om het beter te weten dan heel veel moslims zelf.

Het grootste gedeelte van de moslims in Nederland doet dat helemaal niet namelijk en staat gewoon pragmatisch in het leven en shopt gezellig uit de koran.

Is het niet eerder zo dat islamofoben dit graag willen omdat anders hun theorie in duigen valt?
pi_53114713
quote:
Op woensdag 12 september 2007 09:16 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik vind het nogal aanmatigend om het beter te weten dan heel veel moslims zelf.
Wat jij aanmatigend vindt zal mij een worst wezen.
Yep, gevangenen van het geloof zullen echt veel weten. Zoveel verstandelijke vermogen dicht ik mensen niet toe die onvoorwaardelijk in niet bewezen zaken geloven en nog letterlijk handelen ook.
quote:
Het grootste gedeelte van de moslims in Nederland doet dat helemaal niet namelijk en staat gewoon pragmatisch in het leven en shopt gezellig uit de koran.
Grapjas.
quote:
Is het niet eerder zo dat islamofoben dit graag willen omdat anders hun theorie in duigen valt?
Nee, als "islamofoob" ben ik daar niet bang voor. Jij wel dan als heterofoob?
pi_53114734
quote:
Op woensdag 12 september 2007 09:27 schreef Dr.Nikita het volgende:

Grapjas.
Pardon, je denkt dat dat niet zo is?
pi_53114830
quote:
Op woensdag 12 september 2007 09:29 schreef SCH het volgende:

[..]

Pardon, je denkt dat dat niet zo is?
Als dat zo was, was de islam al lang een geaccepteerde religie en je zou er niemand over horen.

De pure islam IS onbuigzaam en BLIJFT onbuigzaam.
pi_53114863
Dr. Nikita
pi_53114916
quote:
Op woensdag 12 september 2007 09:34 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Als dat zo was, was de islam al lang een geaccepteerde religie en je zou er niemand over horen.

Wat is de pure islam? En hoeveel % van de islamieten hier in Nederland hangt die aan?
pi_53114945
quote:

[..]

Onzin. HOe kom je toch bij die waangedachte?

Alle praktijk en ervaringsonderzoeken laten zien dat het onzin is. In de praktijk verandert de beleving van godsdiensten voortdurend en past het zich steeds aan aan de veranderende culturele en maatschappelijke omstandigheden. Ook de islam.

De islam is voor een groot deel ook een geaccepteerde religie. Jouw beleving kun je niet op die van alle andere mensen leggen.
  woensdag 12 september 2007 @ 09:40:31 #174
pi_53114971
quote:

[..]

Je hebt zojuist een nieuwe religie bedacht. Pas maar op dat Wilders je boek niet gaat verbieden.
pi_53115274
quote:
Op woensdag 12 september 2007 09:40 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Je hebt zojuist een nieuwe religie bedacht. Pas maar op dat Wilders je boek niet gaat verbieden.
Drama queen, wat zit je nou weer te janken? Is de koran soms verboden en zo ja, door wie?
  woensdag 12 september 2007 @ 10:02:23 #176
pi_53115406
quote:
Op woensdag 12 september 2007 09:56 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Drama queen, wat zit je nou weer te janken? Is de koran soms verboden en zo ja, door wie?
Dr. Nikita's "De Islam is een fundamentalistische overheersende geweldadige religie, maakt niet uit hoe moslims er zelf mee omgaan" religie.
  woensdag 12 september 2007 @ 10:02:30 #177
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_53115412
quote:
Geen enkele religie is bestand gebleken tegen de toegenomen globalisering/wetenschap/psychologie .
Diegene die het oude testament tot op de letter gaat geloven/handelen verliest elke connectie met de moderne wereld. En voor de qu'ran geldt imo precies hetzelfde.
pi_53115859
quote:
Op woensdag 12 september 2007 10:02 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Geen enkele religie is bestand gebleken tegen de toegenomen globalisering/wetenschap/psychologie .
Diegene die het oude testament tot op de letter gaat geloven/handelen verliest elke connectie met de moderne wereld. En voor de qu'ran geldt imo precies hetzelfde.
ja, maar daarom zijn we ook zo blij met het NT, hè, en de bijbehorende profeet, aka Jezus.

toch wel een slag anders dan Mo, vind je niet.

je kunt de Koran vergelijken met het OT, ja, maar niet met de Bijbel als geheel, en je kunt Mo zo niet vergelijken met Jezus, en Allah ook niet met God.

is wel leuk geprobeerd door sommigen, zelfs door een Muskens, maar het gaat echt niet op.
Mo predikt geweld, of je het nu leuk vindt of niet, het staat er zwart op wit
Jezus predikte liefde, heb uw vijanden lief, keer de andere wang toe, en meer van dat.

bovendien wordt de Koran gezien als het directe woord van God, en dus niet naar believen te interpreteren en niet naar believen uit te pikken wat je wel wil opvolgen en wat niet.

daar zijn christenen toch wel massaal vanaf gestapt, hoor, als ze al ooit de Bijbel als het directe woord van god gezien hebben, hetgeen volgens mij niet het geval is, maar if so, dan is het nu nog een handje vol gesegregeerden op de Veluwe ergens of zo.
  woensdag 12 september 2007 @ 10:25:57 #179
pi_53115934
De Islam is 700 jaar jonger dan het christendom. De Islam zal zich net zo ontwikkelen als andere godsdiensten, maar wel sneller in deze moderne tijden.
pi_53115943
milagro, het gaat er om wat moslims er mee doen, niet om wat er staat. Dat ontkent toch niemand?

Tegenwoordig lijken niet-moslims vaak beter op de hoogte van de Koran dan moslims zelf

De meeste moslms in Nederland nemen de Koran helemaal niet letterlijk en shoppen er vrolijk op los. Da's toch juist mooi? Waarom houd jij wel vast aan de letterlijjke tekst?
  woensdag 12 september 2007 @ 10:28:44 #181
pi_53116003
quote:
Op woensdag 12 september 2007 10:26 schreef SCH het volgende:
Waarom houd jij wel vast aan de letterlijjke tekst?
Omdat er anders geen argumenten zijn om te haten, te fulmineren en te verbieden.
pi_53117220
quote:
Op woensdag 12 september 2007 01:22 schreef zuiderbuur het volgende:

[..]

Zeg me niet dat je het over de rechten van de "minderheden" in de Rand hebt?
Daar doelde ik in eerste instantie niet op nee, maar in feite vallen die daar bij bepaalde punten ook onder ja.
  woensdag 12 september 2007 @ 11:38:01 #183
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53117410
-

[ Bericht 99% gewijzigd door Floripas op 12-09-2007 11:54:09 (Kutiblardi :)) ]
  woensdag 12 september 2007 @ 12:13:03 #184
126305 ThinkTank
account opgedoekt
pi_53118215
Voor zover ik weet wordt het OT door vele christenen letterlijk genomen (zeker in de VS). Ook bij de Joden (Talmud en dergelijke) kom je opmerkelijke zaken tegen.
  woensdag 12 september 2007 @ 12:23:56 #185
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_53118422
Tja, ze bedekken die etterende wond liever met een pleister. Vroeg of laat zal het pus toch naar buiten moeten.
JFK: "Ask not what your country can do for you; ask what you can do for your country".
  woensdag 12 september 2007 @ 12:36:45 #186
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53118622
quote:
Op woensdag 12 september 2007 12:13 schreef ThinkTank het volgende:
Voor zover ik weet wordt het OT door vele christenen letterlijk genomen (zeker in de VS). Ook bij de Joden (Talmud en dergelijke) kom je opmerkelijke zaken tegen.
Nieuwe Testament dan eerder, maar goed.
  woensdag 12 september 2007 @ 12:37:04 #187
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53118626
quote:
Op woensdag 12 september 2007 12:23 schreef LENUS het volgende:
Tja, ze bedekken die etterende wond liever met een pleister. Vroeg of laat zal het pus toch naar buiten moeten.
Zit jij hier nu doodleuk mensen te vergelijken met pus?
  woensdag 12 september 2007 @ 12:38:21 #188
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53118662
quote:

[..]

De Islam was ook decennialang een geaccepteerde religie in Nederland en je hoorde er niemand over.
En wat die zogenaamde pure islam is? Dikke bullshit. HET PURE CHRISTENDOM kent ook vele uitingsvormen.
  woensdag 12 september 2007 @ 12:39:47 #189
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53118690
quote:
Op woensdag 12 september 2007 09:14 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Doe niet zo dom SCH.

Nee joh, er komen nog ettelijke teksten omheen, interpretatie van schriftgeleerden, enzovoorts.
Als dat van die pure islam zo makkelijk was dan had je niet zoveel twist en strijd binnen de islamitische wereld.
  woensdag 12 september 2007 @ 12:40:41 #190
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53118715
quote:
Op woensdag 12 september 2007 00:33 schreef zuiderbuur het volgende:

[..]

Typisch die Franstalige agenten die in het Frans praten (één van hen klaagt het in dat filmpje aan op dat moment)
Kun jij niet eens smoelen met je Francofobie? Jij bent echt
  woensdag 12 september 2007 @ 12:41:40 #191
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53118734
quote:

Dag Europa
Ik vind dat politiegeweld toch wel héél erg ver gaan. Verzetten ze zich tegen hun arrestatie? Nee toch? Waarom dan dat groffe geweld?
Het doet me aan Rostock denken.
pi_53118759
quote:
Op woensdag 12 september 2007 10:26 schreef SCH het volgende:
milagro, het gaat er om wat moslims er mee doen, niet om wat er staat. Dat ontkent toch niemand?

Tegenwoordig lijken niet-moslims vaak beter op de hoogte van de Koran dan moslims zelf

De meeste moslms in Nederland nemen de Koran helemaal niet letterlijk en shoppen er vrolijk op los. Da's toch juist mooi? Waarom houd jij wel vast aan de letterlijjke tekst?
dat doen ze wel stiekem, hè

NLse meisjes nemen ze niet mee naar huis, alcohol drinken ze thuis niet, drugs roken ze thuis niet, of zoals een Marokkaan eens zei "als je er maar niet openlijk voor uit komt, dan mag alles"

en dat geldt dan vooral voor de hangjongeren.

ik heb het over de belijdende moslims die zien de koran wel degelijk als gods directe woord.
dat ze zich niet aan alles houden, daar hebben ze een uitleg voor "het is lastig in een westerse omgeving, die je ook nog een tegenwerkt, je aan alle regels te houden, maar ik doe mijn best, ik ben er ms ook nog niet klaar voor, de totale overgave, ik hoop het wel te worden"

en waarom is dan zo'n aanzienlijk deel voor de sharia?
waarom vindt een aanzienlijk deel dat afvalligen geexcommuniceerd mogen worden, of iig dat ze fout zijn, waarom vindt een wat minder aanzienlijk deel, maar nog steeds 600000 dat geweld gerechtvaardigd is?
omdat het geschreven staat.

waarom trekt de overgrote meerderheid niet hun bek open als een minderheid het voor hen verpest?
waarom vallen ze liever 1 enkele Beethoven aan, en wensen hem dood, of zijn onverschillig over het feit, dat een minder aanzienlijk deel dat doet, en er ms ook wel die 60000 het ten uivoer zou willen zien?

waarom zijn ze vooral gematigd als ze geen strobreed in de weg gelegd wordt, maar lijken ze ineens een stuk fanatieker als dat wel gebeurt, in hun ogen dan, en dat is al vrij snel tegenwoordig.

waarom kiezen ze massaal, niet allemaal, maar wel massaal de kant van de radicaleren als er kritiek op die radicaleren komt, door ofwel ze ineens bij te vallen, ofwel te zwijgen over hun daden en uitlatingen.

lieden als Imam Fawaz is vele malen enger is zijn uitspraken en vele malen schadelijker voor gematigden dan Wilders ooit zal zijn.

waarom is er die chronische solidariteit met moslims die sneuvelen door de hand van niet moslims, en nooit maar dan ook nooit zo fanatiek diezelfde solidariteit voor de vele vele grotere getalen moslims die sneuvelen door de hand van radicalere broeders?

waarom roepen ze dat moslims 1 zijn, waar ook ter wereld, maar doelen ze eigenlijk enkel op Palestjnen , waarom is die solidariteit compleet weg al shet om Algerijnen gaat, om maar eens wat te noemen

waarom zeggen ook die zogenaamde gematigden dat je de profeet gewoon niet moet beledigen, dan vraag je erom?
waarom vraag je erom als je iets blijkt te beledigen wat voor jou geen enkele waarde heeft, ik bedoel , als ik zeg dat kabouter Plop een pooier is, is dat voor mij hetzelfde, waarom moet ik wel rekening houden met hun tere ziel, en zij blijkbaar niet met de mijne, want "ies geloof, staat in Koran, ik zeg enkel wat Koran mij leert, kan toch niet anders dan dat"

ach , fuck it, praten tegen een muur vol misplaatst begrip, terwijl jij alleen al vanwege je geaardheid, op zijn allervoordeligst, uitgekotst wordt,

ja, heeeeeeeeel nobel hoor, tolerant zijn voor de intoleranten, dan ben ik maar niet nobel.

dat geldt voor iedere intolerantie, dus ook die van de Veluwe, alleen die laten zich niet zo gelden, he, zijn toch wat minder, nationaal en vooral internationaal, nadrukkelijk aanwezig, en internationaal dan vooral geweldsmatigwijs gezien.
  woensdag 12 september 2007 @ 12:42:57 #193
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_53118761
quote:
Op woensdag 12 september 2007 12:37 schreef Floripas het volgende:

[..]

Zit jij hier nu doodleuk mensen te vergelijken met pus?
Bepaalde mensen zijn inderdaad niet veel beter dan pus.
JFK: "Ask not what your country can do for you; ask what you can do for your country".
pi_53118791
quote:
Op woensdag 12 september 2007 12:41 schreef Floripas het volgende:

[..]

Ik vind dat politiegeweld toch wel héél erg ver gaan. Verzetten ze zich tegen hun arrestatie? Nee toch? Waarom dan dat groffe geweld?
Het doet me aan Rostock denken.
Ik zag echter geen gemaskerde mensen, winkelwagentjes vol stenen of andere vormen van geweld richting de politie

Jij wel?
  woensdag 12 september 2007 @ 12:47:10 #195
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53118864
quote:
Op woensdag 12 september 2007 12:42 schreef LENUS het volgende:

[..]

Bepaalde mensen zijn inderdaad niet veel beter dan pus.
Dat je dat soort geweld keihard moet aanpakken en daar niet laks over moet gaan doen, daar zijn we het denk ik wel mee eens.
Maar het zijn wel kinderen van vlees en bloed, hoor.
  woensdag 12 september 2007 @ 12:47:58 #196
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53118884
quote:
Op woensdag 12 september 2007 12:44 schreef Het_hupt het volgende:

[..]

Ik zag echter geen gemaskerde mensen, winkelwagentjes vol stenen of andere vormen van geweld richting de politie

Jij wel?
Een boel betogers in Rostock waren ook zeker niet gewelddadig, hoor.
En verzetten ze zich tegen arrestatie, ja of nee? Dat kan ik door al het hang- en trekwerk niet goed zien.
pi_53118977
quote:
Op woensdag 12 september 2007 12:47 schreef Floripas het volgende:

[..]

Een boel betogers in Rostock waren ook zeker niet gewelddadig, hoor.
En verzetten ze zich tegen arrestatie, ja of nee? Dat kan ik door al het hang- en trekwerk niet goed zien.
deze vergelijking van je raakt kant nog wal, een "deel" van die anti-globalisten waren daar wel degelijk aanwezig om te rellen. en mochten demonstreren.
De vrijheid van demonstreren voor VB werd door de burgemeester ingeperkt door partij politieke overwegingen, daar zit hem net de crux
  woensdag 12 september 2007 @ 12:54:35 #198
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53119035
Wellicht kun je voor je betoog even de feiten bekijken. Dat maakt discussieren een stuk eenvoudiger.
quote:
Op woensdag 12 september 2007 12:42 schreef milagro het volgende:
en waarom is dan zo'n aanzienlijk deel voor de sharia?
Volgens professor Berger is dat niet waar.
quote:
waarom vindt een aanzienlijk deel dat afvalligen geexcommuniceerd mogen worden,
Natuurlijk excommuniceer je afvalligen, dat is het hele idee ervan. Afvalligen excommuniceren zichzelf.
quote:
of iig dat ze fout zijn,
Dat is inherent aan geloof, aan ideologie. Natuurlijk zijn geloofsafvalligen fout in de ogen van moslims. De vraag is: worden ze getolereerd?
quote:
waarom vindt een wat minder aanzienlijk deel, maar nog steeds 600000 dat geweld gerechtvaardigd is?
Je hebt echt een nul te veel. En druk het dan eens uit in percentages, wil je?
quote:
omdat het geschreven staat.
Gek, want die overige tachtig procent leest toch echt hetzelfde boek. Hoe kan dat nou?
  woensdag 12 september 2007 @ 12:55:48 #199
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53119059
quote:
Op woensdag 12 september 2007 12:52 schreef Het_hupt het volgende:

[..]

deze vergelijking van je raakt kant nog wal, een "deel" van die anti-globalisten waren daar wel degelijk aanwezig om te rellen. en mochten demonstreren.
De vrijheid van demonstreren voor VB werd door de burgemeester ingeperkt door partij politieke overwegingen, daar zit hem net de crux
Dus ze waren in overtreding, en werden gearresteerd. Soit. Ik was tegen het verbod, maar ik vind wel dat je de wet moet handhaven, dus het is terecht dat ze zijn opgepakt.
Maar had het met zoveel geweld gemoeten?
pi_53119123
quote:
Op woensdag 12 september 2007 12:55 schreef Floripas het volgende:

[..]

Dus ze waren in overtreding, en werden gearresteerd. Soit. Ik was tegen het verbod, maar ik vind wel dat je de wet moet handhaven, dus het is terecht dat ze zijn opgepakt.
Maar had het met zoveel geweld gemoeten?
Kijk, daar komt nu net dat stukje partij politiek bij kijken.
  woensdag 12 september 2007 @ 13:07:12 #201
pi_53119278
quote:
Op woensdag 12 september 2007 12:42 schreef milagro het volgende:

ja, heeeeeeeeel nobel hoor, tolerant zijn voor de intoleranten, dan ben ik maar niet nobel.
Ik ben helemaal niet tolerant tov jouw intolerante gebash.

Als jij zo voor tolerantie bent moet je niet tegen alle moslims zijn, maar tegen intolerante mensen schoppen. Maar dat vind je zo ingewikkeld dat je een complete religie wegtrapt.

Ga naar school of zo.
  woensdag 12 september 2007 @ 13:14:12 #202
126305 ThinkTank
account opgedoekt
pi_53119427
quote:
Op woensdag 12 september 2007 12:40 schreef Floripas het volgende:

[..]

Kun jij niet eens smoelen met je Francofobie? Jij bent echt
Je moet Vlaming zijn om dat te begrijpen. In het college te Mechelen (een volledig vlaamse stad) waar ik naar school gegaan ben was het tot de jaren zestig verboden om nederlands te praten. 's Morgens kreeg een gestrafte leerling de sleutel van het "retenue" lokaal, die hij kon doorgeven aan een andere leerling die hij nederlands hoorde praten op de speelplaats. Wie op het einde van de dag de sleutel had moest zich bij de prefect gaan melden.

Hoorde een 'bourgois' mevrouw eens met een buitenlander praten: hij vroeg hoe het zat met de talen in België. "Le neerlandais, c'est pour le peuple bas" was haar antwoord; voor het lagere volk dus.
  woensdag 12 september 2007 @ 13:16:33 #203
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53119483
quote:
Op woensdag 12 september 2007 13:14 schreef ThinkTank het volgende:

[..]

Je moet Vlaming zijn om dat te begrijpen. In het college te Mechelen (een volledig vlaamse stad) waar ik naar school gegaan ben was het tot de jaren zestig verboden om nederlands te praten. 's Morgens kreeg een gestrafte leerling de sleutel van het "retenue" lokaal, die hij kon doorgeven aan een andere leerling die hij nederlands hoorde praten op de speelplaats. Wie op het einde van de dag de sleutel had moest zich bij de prefect gaan melden.

Hoorde een 'bourgois' mevrouw eens met een buitenlander praten: hij vroeg hoe het zat met de talen in België. "Le neerlandais, c'est pour le peuple bas" was haar antwoord; voor het lagere volk dus.
Dan zou ik tegen de Vlamingen willen zeggen: "Dat is veertig jaar geleden. Get over it. Het is maar een taal."
  woensdag 12 september 2007 @ 13:18:52 #204
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53119512
quote:
Op woensdag 12 september 2007 13:00 schreef Het_hupt het volgende:

[..]

Kijk, daar komt nu net dat stukje partij politiek bij kijken.
Wat bedoel je precies? Dat de burgemeester zei: "Bash maar even flink op hun kop?"
Of dat die DeWinter zo'n anti-Waal is dat de Waalse politie nog even lekker uithaalde?
pi_53119573
quote:
Op woensdag 12 september 2007 13:18 schreef Floripas het volgende:

[..]

Wat bedoel je precies? Dat de burgemeester zei: "Bash maar even flink op hun kop?"
Of dat die DeWinter zo'n anti-Waal is dat de Waalse politie nog even lekker uithaalde?
Meer de wrijving richting het VB, en idd het Waalse sentiment.
Immers DeWinter pleit nu voor een gescheiden België
pi_53119721
quote:
Misschien had hij wel gewoon geen zin in rellen.
  woensdag 12 september 2007 @ 13:53:03 #207
126305 ThinkTank
account opgedoekt
pi_53120419
quote:
Op woensdag 12 september 2007 13:16 schreef Floripas het volgende:

[..]

Dan zou ik tegen de Vlamingen willen zeggen: "Dat is veertig jaar geleden. Get over it. Het is maar een taal."
Natuurlijk, het is maar een taal...

De weigering van vele Walen om nederlands te praten/leren is nog steeds een feit. Vind je het normaal dat men vlamingen in winkels in Kraainem weigert te bedienen? Of dat men op EHBO afdelingen in Brusselse ziekenhuizen geen nederlands spreekt?

Ik zou zeggen, vas te faire foutre!

[ Bericht 4% gewijzigd door ThinkTank op 12-09-2007 13:59:03 ]
pi_53120500
quote:
Op woensdag 12 september 2007 13:53 schreef ThinkTank het volgende:

[..]

Natuurlijk, het is maar een taal...

De weigering van vele Walen om nederlands te praten/leren is nog steeds een feit. Vind je het normaal dat men vlamingen in winkels in Kraainem weigert te bedienen? Of dat men op EHBO afdelingen in Brusselse ziekenhuizen geen nederlands spreekt?
Schandalig.
Op een dagje uit in het droevig uitziende Brussel, werden wij ook door een ober op het terras in het frans aangesproken, en wou ook geen Nederlands praten.
Een terras verder was het geen probleem
pi_53120671
Ik ben niet francofoob, ik zie Frans gewoon als een soort olievlek die zich verspreid heeft in Europa.
quote:
Op woensdag 12 september 2007 13:16 schreef Floripas het volgende:
[..]
Jij bent echt zo een betwetertje. Je hebt in dat andere topic reeds bewezen dat je uiteindelijk geen zinnig betoog kan neerschrijven zonder voortdurend op feiten gewezen te worden.
Het is maar een taal is kritiek van diegenen die zelf geen last hebben van het probleem.
quote:
Op woensdag 12 september 2007 13:14 schreef ThinkTank het volgende:
Dat is een ouwe truc, dat deed men bijvoorbeeld ook in Spaans Baskenland.

Als het dan toch "maar een taal" is, dan is het toch aan die politieagenten om het probleem op te lossen.
  woensdag 12 september 2007 @ 14:03:47 #210
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53120701
quote:
Op woensdag 12 september 2007 13:21 schreef Het_hupt het volgende:

[..]

Meer de wrijving richting het VB, en idd het Waalse sentiment.
Immers DeWinter pleit nu voor een gescheiden België
Dat deed hij altijd al, dat heeft hij van de postfascistische tak van die partij.
  woensdag 12 september 2007 @ 14:04:50 #211
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53120721
quote:
Op woensdag 12 september 2007 14:01 schreef zuiderbuur het volgende:
Ik ben niet francofoob, ik zie Frans gewoon als een soort olievlek die zich verspreid heeft in Europa.

Jij bent echt zo een betwetertje. Je hebt in dat andere topic reeds bewezen dat je uiteindelijk geen zinnig betoog kan neerschrijven zonder voortdurend op feiten gewezen te worden.
Het is maar een taal is kritiek van diegenen die zelf geen last hebben van het probleem.
Ik ben een Friezin, mijn taal is stervende, Vlaming. Dat kun je van jouw taal niet zeggen.
En verder ben ik van mening dat iedereen zelf mag weten welke taal hij of zij spreekt.
  woensdag 12 september 2007 @ 14:06:00 #212
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53120751
quote:
Op woensdag 12 september 2007 13:56 schreef Het_hupt het volgende:

[..]

Schandalig.
Op een dagje uit in het droevig uitziende Brussel, werden wij ook door een ober op het terras in het frans aangesproken, en wou ook geen Nederlands praten.
Een terras verder was het geen probleem
Nee. Het is uit politiek-correcte overwegingen een "tweetalige stad", maar het is de facto een franstalige stad. Dat weet je toch als je er op vakantie gaat?
  woensdag 12 september 2007 @ 14:07:39 #213
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53120799
quote:
Op woensdag 12 september 2007 13:53 schreef ThinkTank het volgende:
Het kan me eerlijk gezegd niet zoveel schelen. Als je in een defacto Franstalige stad woont, moet je natuurlijk voldoende Frans spreken om je te redden. Net als een Waal dat in Antwerpen zal moeten. Verder vind ik het gelul van de bovenste plank.
  woensdag 12 september 2007 @ 14:08:45 #214
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53120826
quote:
Op woensdag 12 september 2007 13:27 schreef Heero87 het volgende:

[..]

Misschien had hij wel gewoon geen zin in rellen.
Dat vind ik nog steeds geen reden om iemands vrijheid van meningsuiting te gaan insnoeren - postfascisten or no.
pi_53120841
quote:
Op woensdag 12 september 2007 14:04 schreef Floripas het volgende:

[..]

Ik ben een Friezin, mijn taal is stervende, Vlaming. Dat kun je van jouw taal niet zeggen.
En verder ben ik van mening dat iedereen zelf mag weten welke taal hij of zij spreekt.
Dus iedereen roept gewoon in zijn eigen taal, ook diensten zoals politie en dergelijke, en je ziet wel hoe het opgelost wordt? Een zeer cultuur-liberale opvatting en lekker imperialistisch uiteindelijk.

Brussel is een stad waar Frans de lingua franca is, en hou een talentelling om 12 uur 's middags en je zal wel andere resultaten zien dan in het midden van de nacht. Het is van oorsprong een Nederlandstalige stad, dus wij moeten ons zeker niet excuseren voor die -al dan niet verkregen-"rechten".
  woensdag 12 september 2007 @ 14:15:35 #216
126305 ThinkTank
account opgedoekt
pi_53121009
quote:
Op woensdag 12 september 2007 14:07 schreef Floripas het volgende:

[..]

Het kan me eerlijk gezegd niet zoveel schelen. Als je in een defacto Franstalige stad woont, moet je natuurlijk voldoende Frans spreken om je te redden. Net als een Waal dat in Antwerpen zal moeten. Verder vind ik het gelul van de bovenste plank.
Oh please, Kraainem is een Vlaamse stad!

Gelul van de bovenste plank? Godverdomme, ik ben altijd tegen het vlaams blok geweest, maar volgende keer krijgen ze mijn stem!
  woensdag 12 september 2007 @ 14:17:46 #217
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53121058
quote:
Op woensdag 12 september 2007 14:09 schreef zuiderbuur het volgende:

[..]

Dus iedereen roept gewoon in zijn eigen taal, ook diensten zoals politie en dergelijke, en je ziet wel hoe het opgelost wordt? Een zeer cultuur-liberale opvatting en lekker imperialistisch uiteindelijk.

Brussel is een stad waar Frans de lingua franca is, en hou een talentelling om 12 uur 's middags en je zal wel andere resultaten zien dan in het midden van de nacht. Het is van oorsprong een Nederlandstalige stad, dus wij moeten ons zeker niet excuseren voor die -al dan niet verkregen-"rechten".
En Straatsburg is van oorsprong Duitstalig, maar je ziet er ook geen Duitsers eisen stellen. Feiten veranderen, Brussel is nu Franstalig, leer ermee leven. Je kunt al die haat ook in iets positiefs steken, zoals vrijwilligerswerk voor dat prachtige literaire museum in Antwerpen. Dat doe ik ook, voor de Fryske tresoar. Maar nee, je moet weer haten.
  woensdag 12 september 2007 @ 14:19:06 #218
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53121091
quote:
Op woensdag 12 september 2007 14:15 schreef ThinkTank het volgende:

[..]

Oh please, Kraainem is een Vlaamse stad!
Nou, dan zal die winkel wel niet veel omzet krijgen, denk je wel?
quote:
Gelul van de bovenste plank? Godverdomme, ik ben altijd tegen het vlaams blok geweest, maar volgende keer krijgen ze mijn stem!

Ach kom op, één Struise Nederlandse die je wat tegengas geeft en je rent meteen in de bleekbruine armen van DeWinter? Wees een man, toon wat karakterstandvastigheid.
pi_53121461
quote:
Op woensdag 12 september 2007 14:19 schreef Floripas het volgende:

Ach kom op, één Struise Nederlandse die je wat tegengas geeft en je rent meteen in de bleekbruine armen van DeWinter? Wees een man, toon wat karakterstandvastigheid.
Frysk famke, denk je ook niet dat het gebeuren het VB meer stemmen zal opleveren?
pi_53121470
Het zit hem in de perceptie. Tweetaligheid komt neer op Franstaligheid. Maak België tweetalig en de regio rond Brussel is op tien jaar tijd totaal verfranst en wie dan geen Frans kent zal het niet gemakkelijk hebben.
Jij denkt blijkbaar dat die Franstaligen zelf allemaal lieverdjes zijn die met iedereen vrolijk willen spelen.
pi_53121545
quote:
Op woensdag 12 september 2007 14:09 schreef zuiderbuur het volgende:

vind jij het dan kunnen dat je in de 100 % vlaamse gemeente kraainem de hulpdiensten je amper nog in het nederlands kunnen bijstaan?

als vlaming wil je trouwens ook niet in een ziekenhuis in Brussel belanden. Ze zouden tweetalig moeten zijn, maar de artsen begrijpen je gewoon niet.

ik vind dat schrijnend.
PETITLAPIN2 is mama van een TWEE schattig dochtertjes: Amélie en Marie
  woensdag 12 september 2007 @ 14:37:09 #222
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53121584
quote:
Op woensdag 12 september 2007 14:31 schreef Het_hupt het volgende:

[..]

Frysk famke,
quote:
denk je ook niet dat het gebeuren het VB meer stemmen zal opleveren?
Wat, dat ik hier een beetje tegengas geef? Ik heb de Vlamingen wel hoger zitten, hoor, die kunnen daar best tegen. Ze zijn *kuch* minder gevoelig dan moslims.
  woensdag 12 september 2007 @ 14:37:51 #223
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53121603
quote:
Op woensdag 12 september 2007 14:31 schreef zuiderbuur het volgende:
Het zit hem in de perceptie. Tweetaligheid komt neer op Franstaligheid. Maak België tweetalig en de regio rond Brussel is op tien jaar tijd totaal verfranst en wie dan geen Frans kent zal het niet gemakkelijk hebben.
Jij denkt blijkbaar dat die Franstaligen zelf allemaal lieverdjes zijn die met iedereen vrolijk willen spelen.
Nou, nee, dat het gewoon mensen zijn. Als die mensen er zelf voor kiezen om Frans te spreken, wat is daar dan toch op tegen?
  woensdag 12 september 2007 @ 14:39:57 #224
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53121666
quote:
Op woensdag 12 september 2007 14:35 schreef petitlapin2 het volgende:

[..]

vind jij het dan kunnen dat je in de 100 % vlaamse gemeente kraainem de hulpdiensten je amper nog in het nederlands kunnen bijstaan?
Hoe kan het dat de gemeente 100% Vlaams is, dan? Importeren ze Walen alleen en speciaal voor de hulpdiensten?
quote:
als vlaming wil je trouwens ook niet in een ziekenhuis in Brussel belanden. Ze zouden tweetalig moeten zijn, maar de artsen begrijpen je gewoon niet.
Ik verwacht dat als een Waal in een Antwerps ziekenhuis komt, hij ook een tolk nodig heeft. Brussel is defacto Franstalig, wijzen de cijfers aan. Waarom weigert men in die ziekenhuizen dan hardnekkig Frans te spreken tegen de dokter?
pi_53121684
quote:
Op woensdag 12 september 2007 14:37 schreef Floripas het volgende:

[..]

quote:
Wat, dat ik hier een beetje tegengas geef? Ik heb de Vlamingen wel hoger zitten, hoor, die kunnen daar best tegen. Ze zijn *kuch* minder gevoelig dan moslims.
ik doelde meer op het overdreven politie geweld
pi_53121960
quote:
Op woensdag 12 september 2007 14:39 schreef Floripas het volgende:

Hoe kan het dat de gemeente 100% Vlaams is, dan? Importeren ze Walen alleen en speciaal voor de hulpdiensten?

Ik verwacht dat als een Waal in een Antwerps ziekenhuis komt, hij ook een tolk nodig heeft. Brussel is defacto Franstalig, wijzen de cijfers aan. Waarom weigert men in die ziekenhuizen dan hardnekkig Frans te spreken tegen de dokter?
kraainem ligt volledig op vlaams grondgebied, is dus voor 100 % vlaams, maar is de laatste jaren meer en meer bevolkt door nieuw ingeweken franstaligen. Moeten de originele vlamingen op vlaams grondgebied zich dan aanpassen ? vind je niet eerder dat de inwijkelingen zich zouden mogen integreren?

En in vlaanderen zouden de bestuurlijke diensten je in het vlaams moeten kunnen helpen, maar dat lukt de laatste jaren nog amper. Ik vind dat schrijnend, vooral als het over hulpdiensten gaat.

Ik ben zelf franstalig, maar in vlaanderen en in brussel spreek ik nederlands, ik vind het maar evident dat je je aanpast aan de streek waar je woont, en die is nu eenmaal vlaams.

Het is toch niet omdat er veel franstaligen wonen dat het geen vlaanderen meer is, of moeten we dan ook maar brussel overleveren aan Marokko, en mogen wij Benidorm bij vlaanderen annexeren, omdat er meer vlaams dan spaans wordt gesproken?

en Brussel is officieel tweetalig. Er zijn al europese onderzoeken geweest om vast te stellen of de Nederlandstaligen worden geholpen in de brusselse ziekenhuizen, want daar is er veel onwil. Brussel is niet franstalig maar tweetalig. Als vlaming mag je verwachten dat je wordt geholpen.
  woensdag 12 september 2007 @ 15:58:31 #227
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53123623
quote:
Op woensdag 12 september 2007 14:40 schreef Het_hupt het volgende:

[..]

[..]

ik doelde meer op het overdreven politie geweld
Oh, in dat geval: ja.
Domme, domme, domme burgemeester.
  woensdag 12 september 2007 @ 15:59:33 #228
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53123648
quote:
Op woensdag 12 september 2007 14:50 schreef petitlapin2 het volgende:

[..]

kraainem ligt volledig op vlaams grondgebied, is dus voor 100 % vlaams, maar is de laatste jaren meer en meer bevolkt door nieuw ingeweken franstaligen. Moeten de originele vlamingen op vlaams grondgebied zich dan aanpassen ? vind je niet eerder dat de inwijkelingen zich zouden mogen integreren?

En in vlaanderen zouden de bestuurlijke diensten je in het vlaams moeten kunnen helpen, maar dat lukt de laatste jaren nog amper. Ik vind dat schrijnend, vooral als het over hulpdiensten gaat.

Ik ben zelf franstalig, maar in vlaanderen en in brussel spreek ik nederlands, ik vind het maar evident dat je je aanpast aan de streek waar je woont, en die is nu eenmaal vlaams.

Het is toch niet omdat er veel franstaligen wonen dat het geen vlaanderen meer is, of moeten we dan ook maar brussel overleveren aan Marokko, en mogen wij Benidorm bij vlaanderen annexeren, omdat er meer vlaams dan spaans wordt gesproken?

en Brussel is officieel tweetalig. Er zijn al europese onderzoeken geweest om vast te stellen of de Nederlandstaligen worden geholpen in de brusselse ziekenhuizen, want daar is er veel onwil. Brussel is niet franstalig maar tweetalig. Als vlaming mag je verwachten dat je wordt geholpen.
Annexeren?
Jullie bent één land.
Accepteer dat nou gewoon eens.
pi_53123781
quote:
Op woensdag 12 september 2007 15:59 schreef Floripas het volgende:

Annexeren?
Jullie bent één land.
Hum, belgie is een federale staat. Vlaanderen is een gewest met een eigen regering, een eigen begroting, een eigen ministerie, een eigen grondgebied en eigen taalwetten, als het brussels hoofdstedelijk gewest een deel van vlaanderen wil annexeren vind ik dat wel een probleem. Dat moet jij niet vinden, dat is jouw zaak.
  woensdag 12 september 2007 @ 16:11:25 #230
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53123847
quote:
Op woensdag 12 september 2007 16:08 schreef petitlapin2 het volgende:

[..]

Hum, belgie is een federale staat. Vlaanderen is een gewest met een eigen regering, een eigen begroting, een eigen ministerie, een eigen grondgebied en eigen taalwetten, als het brussels hoofdstedelijk gewest een deel van vlaanderen wil annexeren vind ik dat wel een probleem. Dat moet jij niet vinden, dat is jouw zaak.
Ik weet het, alleen maar om zeurende vlamingen te appeasen is bestuurslaag op bestuurslaag gestapeld.
Gefeliciteerd met je nieuwe bureaucratie, jong.
pi_53124152
quote:
Op woensdag 12 september 2007 16:11 schreef Floripas het volgende:

Ik weet het, alleen maar om zeurende vlamingen te appeasen is bestuurslaag op bestuurslaag gestapeld.
de federalisering is gestart door franstalige brusselaars en walen die meer economische autonomie wilden.
  woensdag 12 september 2007 @ 16:35:08 #232
126305 ThinkTank
account opgedoekt
pi_53124352
quote:
Op woensdag 12 september 2007 14:39 schreef Floripas het volgende:

[..]

[..]

Leer eerst eens Nederlands schrijven:
defacto de facto
een Struise struise Nederlandse

En wat een idiote opmerking: "Waarom weigert men in die ziekenhuizen dan hardnekkig Frans te spreken tegen de dokter?" Het gaat erom dat niet alle Vlamingen tweetalig zijn, en als je kind in het ziekenhuis belandt na een ongeluk wil je dat het op een adequate manier verzorgd wordt door mensen die tenminste begrijpen wat het zegt!

En een Waal in een Antwerps ziekenhuis zal geen tolk nodig hebben want in Vlaamse ziekenhuizen wordt van het personeel verwacht dat het tweetalig is.
  woensdag 12 september 2007 @ 16:37:49 #233
126305 ThinkTank
account opgedoekt
pi_53124403
quote:
Op woensdag 12 september 2007 15:59 schreef Floripas het volgende:

[..]

Annexeren?
Jullie bent zijn één land.
Nederlands is echt een probleem voor jou, nee?

Oh, zie net de link in jouw onderschrift: jij denkt blijkbaar dat flegmatisch en pedant synoniem zijn voor erudiet. Ga eens terug naar school.

[ Bericht 9% gewijzigd door ThinkTank op 12-09-2007 16:45:50 ]
  woensdag 12 september 2007 @ 16:39:43 #234
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53124463
quote:
Op woensdag 12 september 2007 16:37 schreef ThinkTank het volgende:

[..]

Nederlands is echt een probleem voor jou, nee?
"Jullie bent" is niet fout, alleen wat ouderwets en literair, snotaap.
  woensdag 12 september 2007 @ 16:40:12 #235
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53124480
quote:
Op woensdag 12 september 2007 16:23 schreef petitlapin2 het volgende:

[..]

de federalisering is gestart door franstalige brusselaars en walen die meer economische autonomie wilden.
Alsnog gefeliciteerd met je zes ministers voor sport.
  woensdag 12 september 2007 @ 16:42:20 #236
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53124526
quote:
Op woensdag 12 september 2007 16:35 schreef ThinkTank het volgende:

[..]

Leer eerst eens Nederlands schrijven:
defacto de facto
een Struise struise Nederlandse
Je pakt me op een tikfout en een komisch bedoelde hoofdletter?
Wow, je hebt me voor je zaak gewonnen.
quote:
En wat een idiote opmerking: "Waarom weigert men in die ziekenhuizen dan hardnekkig Frans te spreken tegen de dokter?" Het gaat erom dat niet alle Vlamingen tweetalig zijn, en als je kind in het ziekenhuis belandt na een ongeluk wil je dat het op een adequate manier verzorgd wordt door mensen die tenminste begrijpen wat het zegt!

En een Waal in een Antwerps ziekenhuis zal geen tolk nodig hebben want in Vlaamse ziekenhuizen wordt van het personeel verwacht dat het tweetalig is.
Is dat zo? Bron?
pi_53124558
quote:
Op woensdag 12 september 2007 16:40 schreef Floripas het volgende:

[..]

Alsnog gefeliciteerd met je zes ministers voor sport.
Er zijn geen zes ministers voor sport.
  woensdag 12 september 2007 @ 16:49:55 #238
126305 ThinkTank
account opgedoekt
pi_53124737
quote:
Op woensdag 12 september 2007 16:39 schreef Floripas het volgende:

[..]

"Jullie bent" is niet fout, alleen wat ouderwets en literair, snotaap.
Het is wel duidelijk dat jij heel pedant bent.
  woensdag 12 september 2007 @ 16:52:38 #239
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53124772
quote:
Op woensdag 12 september 2007 16:43 schreef Heero87 het volgende:

[..]

Er zijn geen zes ministers voor sport.
Oh, hoeveel dan? Zeven?
Een federale overheid, drie gemeenschappen, drie gewesten?
  woensdag 12 september 2007 @ 16:58:08 #240
126305 ThinkTank
account opgedoekt
pi_53124906
In 2005 kwam Minodora Cliveti in opdracht van de Raad van Europa deze wantoestanden voor een tweede maal onderzoeken. Dit leidde tot een resolutie met volgende punten :

De Raad van Europa wil voor de Brusselse ziekenhuizen :

- Een betere naleving van de taalwetgeving

- meer tweetalig personeel en tweetalige dokters

- de tweetaligheid moet worden versterkt met juridische
en administratieve maatregelen

In de praktijk heeft het Brussel Hoofdstedelijk Gewest deze resolutie naast zich neergelegd en is er helemaal niets veranderd.

Maar in Voeren kan je ook best niet ernstig ziek worden of je been breken zodat je bij een noodgeval beroep moet doen op een ziekenwagen.

Dit heeft dit weekend een Nederlandse vrouw mogen ondervinden die tijdens een wandeling uitgleed en haar arm brak. Via de 100-centrale in Hasselt werd een ambulance opgeroepen, helaas voor deze dame spraken deze ambulanciers (weliswaar afkomstig uit het dichtstbijzijnde Waalse Hermalle) enkel Frans en weigerden zij om deze Nederlandse vrouw (die het Frans niet machtig was) naar een Nederlandstalig ziekenhuis te brengen en lieten haar achter zonder enige hulp te bieden. (11-4-2007)
pi_53124966
quote:
Op woensdag 12 september 2007 16:52 schreef Floripas het volgende:

Oh, hoeveel dan? Zeven?
sport is een bevoegdheid van de gemeenschappen, er zijn er dus 3
pi_53124972
quote:
Op woensdag 12 september 2007 16:52 schreef Floripas het volgende:

[..]

Oh, hoeveel dan? Zeven?
Er is wel iets als bevoegdheidsverdeling. Als een bepaalde bevoegdheid gedelegeerd wordt naar regionaal niveau, dan wordt die niet meer op het niveau van de federale overheid geregeld.

Sport is een bevoegdheid van de gemeenschappen. Er zijn er dus drie.
  woensdag 12 september 2007 @ 17:01:16 #243
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53124999
quote:
Op woensdag 12 september 2007 16:58 schreef ThinkTank het volgende:
In 2005 kwam Minodora Cliveti in opdracht van de Raad van Europa deze wantoestanden voor een tweede maal onderzoeken. Dit leidde tot een resolutie met volgende punten :

De Raad van Europa wil voor de Brusselse ziekenhuizen :

- Een betere naleving van de taalwetgeving

- meer tweetalig personeel en tweetalige dokters

- de tweetaligheid moet worden versterkt met juridische
en administratieve maatregelen

In de praktijk heeft het Brussel Hoofdstedelijk Gewest deze resolutie naast zich neergelegd en is er helemaal niets veranderd.

Maar in Voeren kan je ook best niet ernstig ziek worden of je been breken zodat je bij een noodgeval beroep moet doen op een ziekenwagen.

Dit heeft dit weekend een Nederlandse vrouw mogen ondervinden die tijdens een wandeling uitgleed en haar arm brak. Via de 100-centrale in Hasselt werd een ambulance opgeroepen, helaas voor deze dame spraken deze ambulanciers (weliswaar afkomstig uit het dichtstbijzijnde Waalse Hermalle) enkel Frans en weigerden zij om deze Nederlandse vrouw (die het Frans niet machtig was) naar een Nederlandstalig ziekenhuis te brengen en lieten haar achter zonder enige hulp te bieden. (11-4-2007)
Gebruikelijk is dat men bij dit soort zaken een nieuwsbron linkt. Ik zou graag het hele verhaal lezen.
  woensdag 12 september 2007 @ 17:02:39 #244
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53125034
quote:
Op woensdag 12 september 2007 17:00 schreef Heero87 het volgende:

[..]

Er is wel iets als bevoegdheidsverdeling. Als een bepaalde bevoegdheid gedelegeerd wordt naar regionaal niveau, dan wordt die niet meer op het niveau van de federale overheid geregeld.

Sport is een bevoegdheid van de gemeenschappen. Er zijn er dus drie.
Oh, maar drie! Dat is helemaal niet bureaucratisch.
En hoeveel van veiligheid (en justitie) oid?
pi_53125067
quote:
Op woensdag 12 september 2007 17:01 schreef Floripas het volgende:

Gebruikelijk is dat men bij dit soort zaken een nieuwsbron linkt. Ik zou graag het hele verhaal lezen.
http://www.senate.be/www/?MIval=/publications/viewPubDoc&TID=50357528&LANG=nl

niet uit een krant, maar rechtstreeks uit de senaat, alstublieft
pi_53125079
quote:
Zonder de zaak te willen minimaliseren, maar anderzijds heeft een Nederlandse vrouw nu ook geen taalrechten in België hé. Gaat ze naar Frankrijk of Duitsland, moet ze ook geen Nederlandstalige hulp verwachten.
  woensdag 12 september 2007 @ 17:04:33 #247
126305 ThinkTank
account opgedoekt
pi_53125081
pi_53125090
quote:
Op woensdag 12 september 2007 17:02 schreef Floripas het volgende:

Oh, maar drie! Dat is helemaal niet bureaucratisch.
En hoeveel van veiligheid (en justitie) oid?
1

veiligheid zit bij binnenlandse zaken en is federaal

jusitie is federaal
  woensdag 12 september 2007 @ 17:05:20 #249
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53125112
quote:
Op woensdag 12 september 2007 17:03 schreef petitlapin2 het volgende:

[..]

http://www.senate.be/www/?MIval=/publications/viewPubDoc&TID=50357528&LANG=nl

niet uit een krant, maar rechtstreeks uit de senaat, alstublieft
Liever niet uit de mond van een postfascist.
pi_53125146
quote:
Op woensdag 12 september 2007 17:05 schreef Floripas het volgende:

Liever niet uit de mond van een postfascist.
www.google.be

of heb je daar nog nooit van gehoord? er staan linken naar alle kranten, zelfs franstalige die dit hebben gemeld, jezus
  woensdag 12 september 2007 @ 17:10:42 #251
126305 ThinkTank
account opgedoekt
pi_53125263
quote:
Op woensdag 12 september 2007 17:04 schreef Heero87 het volgende:

[..]

Zonder de zaak te willen minimaliseren, maar anderzijds heeft een Nederlandse vrouw nu ook geen taalrechten in België hé. Gaat ze naar Frankrijk of Duitsland, moet ze ook geen Nederlandstalige hulp verwachten.
Als Vlaming kan ik in Friesland ook geen nederlandstalige hulp verwachten?
pi_53125317
quote:
Op woensdag 12 september 2007 17:10 schreef ThinkTank het volgende:

[..]

Je kan het wél verwachten, maar je hebt er geen grondwettelijk recht op ofzo.
  woensdag 12 september 2007 @ 17:13:18 #253
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53125327
quote:
Op woensdag 12 september 2007 17:06 schreef petitlapin2 het volgende:

[..]

www.google.be

of heb je daar nog nooit van gehoord? er staan linken naar alle kranten, zelfs franstalige die dit hebben gemeld, jezus
Waarom ben je overigens ontevreden over het antwoord van de minister?
Het personeel brengt de vrouw naar het dichtstbijzijnde ziekenhuis. Dat worden ze geacht te doen.
Haar echtgenoot heeft haar toen zelf naar een ander ziekenhuis gereden en ondertekend dat hij afzag van het ambulancevervoer.
  woensdag 12 september 2007 @ 17:14:05 #254
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53125349
quote:
Op woensdag 12 september 2007 17:10 schreef ThinkTank het volgende:

[..]

Men verzint er wel wat op, men is niet zo star.
pi_53130332
quote:
Op woensdag 12 september 2007 16:11 schreef Floripas het volgende:
[..]
Dat is dus wat ik bedoel met onwetendheid, je weet er zo weinig van dat je het niet eens beseft.
Door Franstaligen als Destrée werd zelfs voor de eerste Wereldoorlog al een federatie voorgesteld, om te verhinderen dat Wallonië door een Vlaamse meerderheid zou overheerst worden.
Nadien is er ook op verzoek van de Franstaligen een derde Brussels Gewest; los van Vlaanderen, gekomen.

En de tweetaligheid van heel België is in het verleden ook verworpen door de Franstaligen.

Het is een fabeltje dat deze constructie louter en alleen het werk is van de Vlamingen.
quote:
Op woensdag 12 september 2007 17:04 schreef Heero87 het volgende:
Een Fransman kan in Kraainem ook van de faciliteiten voor Franstaligen gebruik maken. En hier ging het om een Nederlandse vrouw in Voeren en dus in Vlaanderen.
pi_53132281
quote:
Op woensdag 12 september 2007 20:24 schreef zuiderbuur het volgende:
[..]

Een Fransman kan in Kraainem ook van de faciliteiten voor Franstaligen gebruik maken. En hier ging het om een Nederlandse vrouw in Voeren en dus in Vlaanderen.
Maar een Nederlander heeft er geen recht op, zoals een Vlaming wel heeft. Al kan hij of zij er uiteraard wel gewoon gebruik van maken.

Maar goed, dat doet uiteraard niks af van het principe dat de geschetste situatie niet kan.
pi_53134831
Wat een geestig koekje van eigen deeg was dat. "Extremisten" keihard aanpakken!! is toch juist wat ze bij VB zo nastreven.
  donderdag 13 september 2007 @ 08:38:36 #258
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53138356
quote:
Op woensdag 12 september 2007 23:21 schreef sneakypete het volgende:
Wat een geestig koekje van eigen deeg was dat. "Extremisten" keihard aanpakken!! is toch juist wat ze bij VB zo nastreven.
Meer bevoegdheden voor de oproerpolitie, toch? Ik kreeg in Antwerpen wel eens iets dergelijks in de bus, ja.
pi_53146837
En de soap gaat verder
quote:
Klacht wegens anti-Vlaams racisme

Vlaams Belang dient klacht in bij Centrum voor Gelijkheid van Kansen en Racismebestrijding wegens anti-Vlaams racisme

12.09.2007 16.18u - Het Vlaams Belang is verontwaardigd over de reactie van PS-burgemeester Freddy Thielemans en Brussels hoofdcommissaris en notoir PS-adept Roland Vanreusel op het politiegeweld van gisterenmiddag. Met de bewering dat de manifestanten zouden hebben “geprovoceerd” en dat Vlaams Belang’ers geweld zouden hebben gebruikt, ontmaskeren Thielemans en Vanreusel zichzelf als vulgaire leugenaars. Even leugenachtig is de bewering van Thielemans dat de politie slechts gereageerd zou hebben na een vermeend incident op de politiebus: iedereen kon zien dat onder meer ondergetekenden reeds bij het begin van de manifestatie – tijdens het geven van interviews - werden gemolesteerd. Het proces-verbaal tegen Dewinter en Vanhecke dient dan ook enkel maar om zich in te dekken tegen het schabouwelijke politieoptreden.

Momenteel verzamelt advocaat Hugo Coveliers alle vaststellingen en doktersbewijzen van de door de demonstranten opgelopen verwondingen. Het Vlaams Belang zal niet alleen klacht indienen bij het parket en het Comité P, maar ook bij het Centrum voor Gelijkheid van Kansen en Racismebestrijding (CGKR).

Dat het gewelddadige optreden van de uit Luik afkomstige en dus Franstalige ordediensten was ingegeven door anti-Vlaams racisme - Vlaamse betogers werden mishandeld en uitgescholden voor “sales flamingants” - kunnen immers tal van manifestanten én journalisten getuigen. Aan de heer Jozef De Witte, directeur van het CGKR, zal dan ook worden gevraagd aan dit anti-Vlaams racisme passend gevolg te geven.

Frank Vanhecke
Voorzitter Vlaams Belang

Filip Dewinter
Vlaams parlementslid
quote:
Brussel, 12 september 2007
CGKR
Aan de heer Jozef De Witte
Koningsstraat 138
1000 Brussel
Geachte heer De Witte,
Betreft: klacht wegens anti-Vlaams racisme
U heeft ongetwijfeld kennis genomen van de gebeurtenissen op 11 september laatstleden aan het Brusselse
Schumanplein, waar een politiemacht zonder enige aanleiding een groep demonstranten met geweld
uiteenranselde. Tientallen vreedzame manifestanten, waaronder ook ondergetekenden, werden geschopt,
geslagen en uiteindelijk gearresteerd.
Het gewelddadige optreden van de Franstalige ordehandhavers ten aanzien van de Vlaamse demonstranten was
duidelijk ingegeven door anti-Vlaams racisme. Terwijl wij hardhandig werden weggeleid, kregen wij meermaals
de belediging “sales flamingants” naar het hoofd geslingerd. Hiervan waren verschillende betogers én
aanwezige journalisten getuige. Wij verwijzen tevens naar de beelden van het anti-Vlaamse politiegeweld op de
webstek www.vlaamsbelang.org, waar een Franstalige agent in burger een manifestant “gij zijt Vlaming, oké, gij
gaat achteruit” toeschreeuwt.
Het is onaanvaardbaar dat de manifestanten – die uiteindelijk niets meer deden dan op een vreedzame wijze
gebruik maken van hun democratisch recht op vrije meningsuiting - werden geviseerd en mishandeld omwille
van hun Vlaming-zijn. Om die reden wensen wij bij uw Centrum voor Gelijkheid van Kansen en
Racismebestrijding klacht in te dienen tegen de Luikse agenten die zich aan deze schandelijke feiten schuldig
maakten.
Wij worden graag op de hoogte gebracht van het ongetwijfeld passende gevolg dat u aan deze klacht zal geven.
Hoogachtend,
Frank Vanhecke Filip Dewinter
bron
  donderdag 13 september 2007 @ 15:06:00 #260
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53147491
quote:
Op donderdag 13 september 2007 15:06 schreef Floripas het volgende:
Racisme WTF
Door de Franstalige agenten, ja dat zou je racisme kunnen noemen
  vrijdag 14 september 2007 @ 16:35:02 #262
126305 ThinkTank
account opgedoekt
pi_53175332
quote:
Op woensdag 12 september 2007 14:19 schreef Floripas het volgende:

[..]

Nou, dan zal die winkel wel niet veel omzet krijgen, denk je wel?
[..]

Zie het als een dichterlijke overdrijving. Want zo ver zou ik nooit gaan.
  vrijdag 14 september 2007 @ 16:40:27 #263
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53175431
quote:
Op donderdag 13 september 2007 15:21 schreef Het_hupt het volgende:

[..]

Door de Franstalige agenten, ja dat zou je racisme kunnen noemen
Ik weet dat de Winter het graag zou willen, maar Walen zijn echt niet van een ander ras.
pi_53177515
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 16:40 schreef Floripas het volgende:

[..]

Ik weet dat de Winter het graag zou willen, maar Walen zijn echt niet van een ander ras.
Al zou je dat wel beginnen te denken als je er regelmatig komt.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_53266091
quote:

[afbeelding]

nou dan!

OMG. ik sta wel van te kijken
Being happy doesn't mean that everything is perfect. It means that you have decided to look beyond the imperfections
  dinsdag 18 september 2007 @ 12:23:08 #266
121890 M42
I Love Techno!
pi_53267569
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 11:19 schreef samjustme het volgende:

[..]

OMG. ik sta wel van te kijken
Moet je eens naar Den Haag gaan
Wat dacht je van dit soort onderdrukking: Saudische vrouwen willen zelf autorijden

Aparte wegen in dat soort landen voor Moslims en niet Moslims

Bepaalde dingen in die landen die duurder zijn voor niet moslims

Of dit: Modepolitie Iran
pi_53268069
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 12:23 schreef M42 het volgende:

[..]

Moet je eens naar Den Haag gaan
Wat dacht je van dit soort onderdrukking: Saudische vrouwen willen zelf autorijden

Aparte wegen in dat soort landen voor Moslims en niet Moslims
[afbeelding]

Bepaalde dingen in die landen die duurder zijn voor niet moslims

Of dit: Modepolitie Iran
Ik ben niet tegen islam, ik ben tegen bekrompen mensen die islam en welke godsdienst dan ook gebruiken voor hun eigen doeleindes
Being happy doesn't mean that everything is perfect. It means that you have decided to look beyond the imperfections
pi_53268420
De wortel van het kwaad is de islam. Geen islam, geen idioten die er misbruik van kunnen maken.
  dinsdag 18 september 2007 @ 13:52:03 #269
99379 fjs
Zo dat is ook weer gezegd.
pi_53269693
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 13:02 schreef Dr.Nikita het volgende:
De wortel van het kwaad is de islam. Geen islam, geen idioten die er misbruik van kunnen maken.
Zo is het! En met ons denken velen er zo over. Wanneer verenigen we ons om eindelijk eens iets te doen. In heel Europa zie ik de roep tegen de islam groter worden.
pi_53269740
Ja, oorlog tegen de islam!

Kom op jongens!

pi_53269771
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 13:02 schreef Dr.Nikita het volgende:
Volgens mij snap je er echt niks van he. Je kunt ten eerste een geloof niet verbieden, en zelfs al lukt het om het te verbieden blazen malloten zich in naam van wat anders wel op.
pi_53270241
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 13:54 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Volgens mij snap je er echt niks van he. Je kunt ten eerste een geloof niet verbieden, en zelfs al lukt het om het te verbieden blazen malloten zich in naam van wat anders wel op.
Je moet leren lezen.
Ik constateer alleen waar het aan ligt, meer niet. Nergens stel ik dat de islam verboden moet worden.
pi_53271907
Een hoop onzin hier weer. Deze demonstratie was niet tegen moslims, deze demo was tegen oprukkend islamisme, het zooitje radicale moslims en rabiaat linksen die hier zo nodig de regels willen veranderen omdat ze de Nederlandse normen en waarden minderwaardig achten.

Daarnaast geven jullie het VB teveel credits, meer dan de helft van de arrestanten had niets met het VB te maken. Kwam je voor de SIOE demo dan werd je al preventief opgepakt zodra je de trein uit stapte. Er zijn zelfs argeloze toeristen opgepakt.
pi_53288562
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 14:12 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Je moet leren lezen.
Ik constateer alleen waar het aan ligt, meer niet. Nergens stel ik dat de islam verboden moet worden.
Het ligt niet aan de Islam. De Islam is niet de oorzaak, maar slechts een middel. Het gaat erom hoe mensen het interpreteren en ermee omgaan. Dat een grote groep mensen hierin naar het extremisme neigt ligt aan die mensen, en niet het geloof.
  woensdag 19 september 2007 @ 00:00:29 #275
189810 Jo3pM3lo3n
Ik ben Joep Meloen
pi_53288813
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 23:51 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Het ligt niet aan de Islam. De Islam is niet de oorzaak, maar slechts een middel. Het gaat erom hoe mensen het interpreteren en ermee omgaan. Dat een grote groep mensen hierin naar het extremisme neigt ligt aan die mensen, en niet het geloof.
Komop zeg, doe niet zo naïef.
"Kop houwe, anders sla ik hem er af."
pi_53288878
quote:
Op woensdag 19 september 2007 00:00 schreef Jo3pM3lo3n het volgende:

[..]

Komop zeg, doe niet zo naïef.
Kom op, onderbouw je mening ook even.
pi_53289016
Laat ik het zo stellen: als de Islam de oorzaak zou zijn (zoals sommigen vinden) dan moet je die juist verbieden! Bij de wortel aanpakken enzo. Maar waarom werkt dat niet?
Juist, omdat de Islam de oorzaak helemaal niet is.
Er zit altijd iets achter. Mensen gebruiken vaak hun geloof om bepaalde dingen duidelijk te maken, en geloofsfanaten van de Islam gebruiken vaak de Islam omdat ze eigenlijk een hekel hebben aan de westerse manier van leven.
Maar ze kunnen zich net zo goed in naam van wat anders opblazen dan de Islam, het doel is hetzelfde: vernietiging van de westerse wereld.
  woensdag 19 september 2007 @ 00:15:13 #278
189810 Jo3pM3lo3n
Ik ben Joep Meloen
pi_53289202
Waarom neem je het zo op voor deze religie? Vind je het zielig voor moslims?

De islam is een extreem gewelddadige religie, en bovendien één die wat minder snuggere mensen heel erg aanspreekt. Dat is een dodelijke combinatie, vergelijkbaar met het nazisme.
pi_53289349
quote:
Op woensdag 19 september 2007 00:15 schreef Jo3pM3lo3n het volgende:
Waarom neem je het zo op voor deze religie? Vind je het zielig voor moslims?

De islam is een extreem gewelddadige religie, en bovendien één die wat minder snuggere mensen heel erg aanspreekt. Dat is een dodelijke combinatie, vergelijkbaar met het nazisme.
Ik neem het helemaal niet op voor de Islam, vind geen enkel geloof echt 'snugger'. En het is maar net hoe je het interpreteert, in landen als Irak en Iran is het natuurlijk behoorlijk extreem (maar die mensen weten ook niet beter). Hier zijn steeds meer Moslims toch progressiever aan het worden. Zo heb ik een collega die wel zegt Moslim te zijn maar ze valt er anderen verder niet mee lastig. Op de manier waarop zij het interpreteert is er niks mis met de Islam dus het kan wel. Om zo iemand nog met een Nazi te vergelijken is een behoorlijke belediging, niet?
  woensdag 19 september 2007 @ 00:24:35 #280
189810 Jo3pM3lo3n
Ik ben Joep Meloen
pi_53289412
quote:
Op woensdag 19 september 2007 00:21 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Ik neem het helemaal niet op voor de Islam, vind geen enkel geloof echt 'snugger'.
Dit vind ik pas erg. Alle andere religies op één hoop gooien met de achterlijke gewelddadige islam.
quote:
Om zo iemand nog met een Nazi te vergelijken is een behoorlijke belediging, niet?
Nee. Lees de Koran er maar eens op na. Een moslim kan zo gematigd worden als hij/zij wil, dat kloteboek blijft een soort extremistisch handvest. Je zult dus altijd idioten houden die het extremistisch interpreteren op momenten dat het hen het beste uitkomt.
pi_53289462
quote:
Op woensdag 19 september 2007 00:24 schreef Jo3pM3lo3n het volgende:

[..]

Dit vind ik pas erg. Alle andere religies op één hoop gooien met de achterlijke gewelddadige islam.
[..]

Nee. Lees de Koran er maar eens op na. Een moslim kan zo gematigd worden als hij/zij wil, dat kloteboek blijft een soort extremistisch handvest. Je zult dus altijd idioten houden die het extremistisch interpreteren op momenten dat het hen het beste uitkomt.
Heb je al eens gelezen wat voor middeleeuwse dingen in de bijbel staan? En de thora zal ook niet vooruitstrevend zijn.

Maar goed, neem aan dat je zowel Koran als Bijbel van A-Z gelezen hebt?

Kun je verder nog inhoudelijk ingaan op m'n posts of moet je steeds een andere weg inslaan?
pi_53289487
quote:
Ondertitel: Ik ben Joep Meloen
Signature: "Kop houwe, anders sla ik hem er af."
Islammietje.
  woensdag 19 september 2007 @ 00:33:15 #283
189810 Jo3pM3lo3n
Ik ben Joep Meloen
pi_53289579
quote:
Op woensdag 19 september 2007 00:27 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Heb je al eens gelezen wat voor middeleeuwse dingen in de bijbel staan?
Het Nieuwe Testament, het boek van (naasten)liefde, is absoluut niet te vergelijken met dat achterlijke poeziealbum voor ongeletterde zandjosti's, genaamd "de Heilige Koran".
quote:
Kun je verder nog inhoudelijk ingaan op m'n posts of moet je steeds een andere weg inslaan?
Waar precies wil je dat ik inhoudelijk op inga?
  woensdag 19 september 2007 @ 00:34:49 #284
189810 Jo3pM3lo3n
Ik ben Joep Meloen
pi_53289608
quote:
Op woensdag 19 september 2007 00:28 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Islammietje.
En jouw probleem is...?
pi_53289680
quote:
Op woensdag 19 september 2007 00:34 schreef Jo3pM3lo3n het volgende:

[..]

En jouw probleem is...?
Godver, je was me te snel af.
  woensdag 19 september 2007 @ 00:39:44 #286
189810 Jo3pM3lo3n
Ik ben Joep Meloen
pi_53289703
quote:
Op woensdag 19 september 2007 00:38 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]
Zohee, jij bent slim.

Nogmaals: en jouw probleem is...? Kun je het niet hebben ofzo dat je ongelijk hebt?
pi_53289762
quote:
Op woensdag 19 september 2007 00:39 schreef Jo3pM3lo3n het volgende:

[..]

Zohee, jij bent slim.

Nogmaals: en jouw probleem is...? Kun je het niet hebben ofzo dat je ongelijk hebt?
Wat? Met dat de Islam de oorzaak is van alle kwaad? Dat dat een feit is? Sorry, maar waar is de bronvermelding? Wetenschappelijk bewijs?

We voeren gewoon een discussie en ik blijf bij mijn mening. Het is hier geen gelijk of ongelijk spelletje. ben nu moe, morgen kunnen we verder discussieren.
  woensdag 19 september 2007 @ 00:44:00 #288
189810 Jo3pM3lo3n
Ik ben Joep Meloen
pi_53289796
quote:
Op woensdag 19 september 2007 00:42 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Wat? Met dat de Islam de oorzaak is van alle kwaad? Dat dat een feit is? Sorry, maar waar is de bronvermelding? Wetenschappelijk bewijs?
De islam is niet 'de oorzaak van alle kwaad'. De islam is echter zo opgezet, dat deze extremisme alleen maar in de hand werkt, in plaats van het te voorkomen.
pi_53289980
quote:
Op woensdag 19 september 2007 00:44 schreef Jo3pM3lo3n het volgende:

[..]

De islam is niet 'de oorzaak van alle kwaad'. De islam is echter zo opgezet, dat deze extremisme alleen maar in de hand werkt, in plaats van het te voorkomen.
Hoe is het dan opgezet?

Er is niet één Islam. Turken zijn toch heel anders tov de Islam dan dat ze in Afganistan zijn. Er zijn echt een hoop landen waar veel Moslims wonen waar je als extremist hard aangepakt wordt (terecht). Zolang geloof en staat maar gescheiden blijven. Maar dat vind ik ook van christelijke landen. Toen kerk en staat nog niet gescheiden waren hiero was het ook behoorlijk erg.

Komen we dan weer niet tot de conclusie dat het maar net is hoe mensen ermee omgaan?
  woensdag 19 september 2007 @ 01:06:36 #290
189810 Jo3pM3lo3n
Ik ben Joep Meloen
pi_53290172
quote:
Op woensdag 19 september 2007 00:54 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Hoe is het dan opgezet?
Als een haatfuik voor domme en gefrustreerde mensen, waarin elke vorm van zelfkritiek bij voorbaat al in de kiem wordt gesmoord.

De Koran is erg absoluut waar het 'religieuze waarheden' betreft (namelijk alles wat in de Koran staat is waar, en diegene die dat waagt te betwijfelen moet dood). En die absolute boodschap is ook niet anders te interpreteren, omdat de Koran zo is geschreven dat zelfs een ongeletterde boer het nog snapt.

Wat moslims je ook wijs proberen te maken, bijvoorbeeld dat de Koran zo'n ingewikkeld boek zou zijn dat op duizenden verschillende manieren is te interpreteren, het is niet waar. De Koran is een heel makkelijk te lezen poeziealbum met weinig tot de verbeelding overlatende versregeltjes.
quote:
Komen we dan weer niet tot de conclusie dat het maar net is hoe mensen ermee omgaan?
Dat geldt uiteindelijk voor alles. Maar de islam maakt het mensen wel erg makkelijk om hem extremistisch te interpreteren.
pi_53291839
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 13:52 schreef fjs het volgende:

[..]

Zo is het! En met ons denken velen er zo over. Wanneer verenigen we ons om eindelijk eens iets te doen. In heel Europa zie ik de roep tegen de islam groter worden.
Omdat velen zo over denken betekent niet dat het juist is
pi_53294115
Extremisme viert hoogtij blijkbaar. Daar doet een niet gelovige niet voor onder. Kijk naar Noord-Korea. Die ook Zuid-Korea onder het juk van totale gehoorzaamheid wil hebben. En wanneer dat gelukt was? Zouden ook deze op zichzelf geilende leiders niet stoppen. Het is maar wat je voorhanden hebt en waar de burger in zou trappen.

Ik heb hier heel wat moslims om me heen wonen en ja, het is waar dat ze veel op zichzelf zijn, maar ik weet zeker dat ik welkom zou zijn wanneer ik er aanbelde. De fundy moslims en fundi anti-geloven die ik hier soms voorbij zie hollen, lach ik alleen maar uit. Er zijn genoeg moslims met wel een goed hart. Net als hun het geloof willen voortbrengen, zijn sommige anti-geloven bezig met het profileren van hun anti-geloof.

Die moslimstakers (de fundy's alias haatzaaiers) heb ik alleen maar afschuw voor. Net als de fundi niet gelovige. En daar zijn er blijkbaar ook genoeg van.

[dienstmededeling]*Ik heb de eerste pagina's van dit topic gelezen en besef dat modereren totaal geen zin meer heeft. Ik ben er dus weer nu. Dit is een tvp die hem in mijn mayat zet. Vanaf mu wordt dus alle persoonlijke getroll gewoon niet meer leesbaar.

Alleen de laatste pagina's kon ik nog een beetje ontcijferen. Elkaar als user denigreren (ook in kaktaal) zal ik dus niet als discussie zien en offtopic zien, dus weghalen.

Heb het nu dus over de eerste pagina's. Laatste pagina zal (wat mij betreft) een discussie worden.
Uiteraard mag een mening, maar persoonlijke aanvallen laten jullie maar achterwege en uiten jullie maar op msn of op de koffie/thee ofzo. [einde dienstmededeling]
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
  woensdag 19 september 2007 @ 10:41:09 #293
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53294237
quote:
Op woensdag 19 september 2007 00:33 schreef Jo3pM3lo3n het volgende:

[..]

Het Nieuwe Testament, het boek van (naasten)liefde, is absoluut niet te vergelijken met dat achterlijke poeziealbum voor ongeletterde zandjosti's, genaamd "de Heilige Koran".
[..]
Wat is jouw mening over de Torah en de joden dan?
pi_53294814
quote:
Op woensdag 19 september 2007 10:41 schreef Floripas het volgende:

[..]

mening...
Feit is dat Gods uitverkoren volk zich in iedergeval niet opblaast in schoolbussen en moedwillig vliegtuigen in flatgebouwen parkeert.....
Oh en er is zoiets dat leven boven alle wetten stelt, of dacht je dat dat "lam in de put verhaal" als donderslag bij heledere hemel kwam.
Toegeven iedere mand kent zijn rotte appels... als je ze te lang in de mand laat gaat echter de hele mand schimmelen.

Zowel de bijbel Talmut en Torrah zijn verhalen van verschillende schrijvers....
de Koran staat daarmee gelijk aan het dagboek van david Koresh
pi_53310185
quote:
Op woensdag 12 september 2007 14:07 schreef Floripas het volgende:

[..]

Ehm, als van de Vlamingen afhing was heel Belgïe destijds tijdens de invoering van de taalwet tweetalig geworden. Dan had je een punt gehad. De Walen hebben echter toen gezorgd voor de situatie zoals ze nu is. Volgens jouw redenering kunnen de inwoners van pakweg Molenbeek ook maar al beter beginnen met Arabisch leren willen ze in de toekomst nog geholpen worden want dat zal er binnen enkele jaren waarschijnlijk ook de meest gesproken taal zijn. Punt is dat je van de publieke sector tweetaligheid mag verwachten in een officieel tweetalig gebied. In Vlaanderen worden de faciliteiten voor franstaligen gerespecteerd terwijl uit franstalige kant alleen maar een dédain komt voor alles wat Vlaams ruikt.

OT: Het voorval tijdens de betoging toont natuurlijk weer prachtig de hypocrisie van het VB aan. Constant roepen om harder optreden van de ordediensten, maar als ze er zelf het voorwerp van worden doen ze niets liever dan zich wentelen in hun o zo geliefkoosde slachtofferrol. En blijkens de aanklacht die ze nu hebben ingediend hebben ze precies hun vertrouwen hervonden in het gerechtelijk apparaat, iets dat ze naar eigen zeggen verloren waren na hun veroordeling wegens racisme. Rare jongens, die VB'ers..
  donderdag 20 september 2007 @ 10:26:18 #296
189810 Jo3pM3lo3n
Ik ben Joep Meloen
pi_53321176
quote:
Op woensdag 19 september 2007 10:41 schreef Floripas het volgende:

[..]

Wat doet dat ertoe
  donderdag 20 september 2007 @ 10:37:30 #297
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53321405
quote:
Op donderdag 20 september 2007 10:26 schreef Jo3pM3lo3n het volgende:

[..]

Wat doet dat ertoe
Jouw redenering: vergelijk het nieuwe testament, met de God van de liefde, eens met de Koran, wwar het stikt van het geweld en de angst. Vervolgens zeg je: moslims doen wat ze doen omdat de Koran zo is.
Maar wat is je mening dan over de Torah, waar in wordt gezegd dat afvalligen moeten worden gestenigd, met de God der Wrake, enzovoorts, in relatie tot moderne joden?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')