Als Vlaming kan ik in Friesland ook geen nederlandstalige hulp verwachten?quote:Op woensdag 12 september 2007 17:04 schreef Heero87 het volgende:
[..]
Zonder de zaak te willen minimaliseren, maar anderzijds heeft een Nederlandse vrouw nu ook geen taalrechten in België hé. Gaat ze naar Frankrijk of Duitsland, moet ze ook geen Nederlandstalige hulp verwachten.
Je kan het wél verwachten, maar je hebt er geen grondwettelijk recht op ofzo.quote:Op woensdag 12 september 2007 17:10 schreef ThinkTank het volgende:
[..]
Als Vlaming kan ik in Friesland ook geen nederlandstalige hulp verwachten?
Waarom ben je overigens ontevreden over het antwoord van de minister?quote:Op woensdag 12 september 2007 17:06 schreef petitlapin2 het volgende:
[..]
www.google.be
of heb je daar nog nooit van gehoord? er staan linken naar alle kranten, zelfs franstalige die dit hebben gemeld, jezus![]()
Men verzint er wel wat op, men is niet zo star.quote:Op woensdag 12 september 2007 17:10 schreef ThinkTank het volgende:
[..]
Als Vlaming kan ik in Friesland ook geen nederlandstalige hulp verwachten?
Dat is dus wat ik bedoel met onwetendheid, je weet er zo weinig van dat je het niet eens beseft.quote:Op woensdag 12 september 2007 16:11 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ik weet het, alleen maar om zeurende vlamingen te appeasen is bestuurslaag op bestuurslaag gestapeld.
Gefeliciteerd met je nieuwe bureaucratie, jong.![]()
Een Fransman kan in Kraainem ook van de faciliteiten voor Franstaligen gebruik maken. En hier ging het om een Nederlandse vrouw in Voeren en dus in Vlaanderen.quote:Op woensdag 12 september 2007 17:04 schreef Heero87 het volgende:
Zonder de zaak te willen minimaliseren, maar anderzijds heeft een Nederlandse vrouw nu ook geen taalrechten in België hé. Gaat ze naar Frankrijk of Duitsland, moet ze ook geen Nederlandstalige hulp verwachten.
Maar een Nederlander heeft er geen recht op, zoals een Vlaming wel heeft. Al kan hij of zij er uiteraard wel gewoon gebruik van maken.quote:Op woensdag 12 september 2007 20:24 schreef zuiderbuur het volgende:
[..]
Een Fransman kan in Kraainem ook van de faciliteiten voor Franstaligen gebruik maken. En hier ging het om een Nederlandse vrouw in Voeren en dus in Vlaanderen.
Meer bevoegdheden voor de oproerpolitie, toch? Ik kreeg in Antwerpen wel eens iets dergelijks in de bus, ja.quote:Op woensdag 12 september 2007 23:21 schreef sneakypete het volgende:
Wat een geestig koekje van eigen deeg was dat. "Extremisten" keihard aanpakken!! is toch juist wat ze bij VB zo nastreven.
quote:Klacht wegens anti-Vlaams racisme
Vlaams Belang dient klacht in bij Centrum voor Gelijkheid van Kansen en Racismebestrijding wegens anti-Vlaams racisme
12.09.2007 16.18u - Het Vlaams Belang is verontwaardigd over de reactie van PS-burgemeester Freddy Thielemans en Brussels hoofdcommissaris en notoir PS-adept Roland Vanreusel op het politiegeweld van gisterenmiddag. Met de bewering dat de manifestanten zouden hebben “geprovoceerd” en dat Vlaams Belang’ers geweld zouden hebben gebruikt, ontmaskeren Thielemans en Vanreusel zichzelf als vulgaire leugenaars. Even leugenachtig is de bewering van Thielemans dat de politie slechts gereageerd zou hebben na een vermeend incident op de politiebus: iedereen kon zien dat onder meer ondergetekenden reeds bij het begin van de manifestatie – tijdens het geven van interviews - werden gemolesteerd. Het proces-verbaal tegen Dewinter en Vanhecke dient dan ook enkel maar om zich in te dekken tegen het schabouwelijke politieoptreden.
Momenteel verzamelt advocaat Hugo Coveliers alle vaststellingen en doktersbewijzen van de door de demonstranten opgelopen verwondingen. Het Vlaams Belang zal niet alleen klacht indienen bij het parket en het Comité P, maar ook bij het Centrum voor Gelijkheid van Kansen en Racismebestrijding (CGKR).
Dat het gewelddadige optreden van de uit Luik afkomstige en dus Franstalige ordediensten was ingegeven door anti-Vlaams racisme - Vlaamse betogers werden mishandeld en uitgescholden voor “sales flamingants” - kunnen immers tal van manifestanten én journalisten getuigen. Aan de heer Jozef De Witte, directeur van het CGKR, zal dan ook worden gevraagd aan dit anti-Vlaams racisme passend gevolg te geven.
Frank Vanhecke
Voorzitter Vlaams Belang
Filip Dewinter
Vlaams parlementslid
bronquote:Brussel, 12 september 2007
CGKR
Aan de heer Jozef De Witte
Koningsstraat 138
1000 Brussel
Geachte heer De Witte,
Betreft: klacht wegens anti-Vlaams racisme
U heeft ongetwijfeld kennis genomen van de gebeurtenissen op 11 september laatstleden aan het Brusselse
Schumanplein, waar een politiemacht zonder enige aanleiding een groep demonstranten met geweld
uiteenranselde. Tientallen vreedzame manifestanten, waaronder ook ondergetekenden, werden geschopt,
geslagen en uiteindelijk gearresteerd.
Het gewelddadige optreden van de Franstalige ordehandhavers ten aanzien van de Vlaamse demonstranten was
duidelijk ingegeven door anti-Vlaams racisme. Terwijl wij hardhandig werden weggeleid, kregen wij meermaals
de belediging “sales flamingants” naar het hoofd geslingerd. Hiervan waren verschillende betogers én
aanwezige journalisten getuige. Wij verwijzen tevens naar de beelden van het anti-Vlaamse politiegeweld op de
webstek www.vlaamsbelang.org, waar een Franstalige agent in burger een manifestant “gij zijt Vlaming, oké, gij
gaat achteruit” toeschreeuwt.
Het is onaanvaardbaar dat de manifestanten – die uiteindelijk niets meer deden dan op een vreedzame wijze
gebruik maken van hun democratisch recht op vrije meningsuiting - werden geviseerd en mishandeld omwille
van hun Vlaming-zijn. Om die reden wensen wij bij uw Centrum voor Gelijkheid van Kansen en
Racismebestrijding klacht in te dienen tegen de Luikse agenten die zich aan deze schandelijke feiten schuldig
maakten.
Wij worden graag op de hoogte gebracht van het ongetwijfeld passende gevolg dat u aan deze klacht zal geven.
Hoogachtend,
Frank Vanhecke Filip Dewinter
Door de Franstalige agenten, ja dat zou je racisme kunnen noemenquote:
Zie het als een dichterlijke overdrijving. Want zo ver zou ik nooit gaan.quote:Op woensdag 12 september 2007 14:19 schreef Floripas het volgende:
[..]
Nou, dan zal die winkel wel niet veel omzet krijgen, denk je wel?![]()
[..]
Ach kom op, één Struise Nederlandse die je wat tegengas geeft en je rent meteen in de bleekbruine armen van DeWinter? Wees een man, toon wat karakterstandvastigheid.
Ik weet dat de Winter het graag zou willen, maar Walen zijn echt niet van een ander ras.quote:Op donderdag 13 september 2007 15:21 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
Door de Franstalige agenten, ja dat zou je racisme kunnen noemen![]()
Al zou je dat wel beginnen te denken als je er regelmatig komt.quote:Op vrijdag 14 september 2007 16:40 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ik weet dat de Winter het graag zou willen, maar Walen zijn echt niet van een ander ras.
OMG. ik sta wel van te kijkenquote:Op dinsdag 11 september 2007 16:17 schreef milagro het volgende:
logisch toch, die haatzaaier!!
zie jij ooit ergens moslims zo demonstreren?
[afbeelding]
nou dan!
Moet je eens naar Den Haag gaanquote:
Ik ben niet tegen islam, ik ben tegen bekrompen mensen die islam en welke godsdienst dan ook gebruiken voor hun eigen doeleindesquote:Op dinsdag 18 september 2007 12:23 schreef M42 het volgende:
[..]
Moet je eens naar Den Haag gaan![]()
Wat dacht je van dit soort onderdrukking: Saudische vrouwen willen zelf autorijden
Aparte wegen in dat soort landen voor Moslims en niet Moslims
[afbeelding]
Bepaalde dingen in die landen die duurder zijn voor niet moslims![]()
Of dit: Modepolitie Iran
Zo is het! En met ons denken velen er zo over. Wanneer verenigen we ons om eindelijk eens iets te doen. In heel Europa zie ik de roep tegen de islam groter worden.quote:Op dinsdag 18 september 2007 13:02 schreef Dr.Nikita het volgende:
De wortel van het kwaad is de islam. Geen islam, geen idioten die er misbruik van kunnen maken.
Volgens mij snap je er echt niks van he. Je kunt ten eerste een geloof niet verbieden, en zelfs al lukt het om het te verbieden blazen malloten zich in naam van wat anders wel op.quote:Op dinsdag 18 september 2007 13:02 schreef Dr.Nikita het volgende:
De wortel van het kwaad is de islam. Geen islam, geen idioten die er misbruik van kunnen maken.
Je moet leren lezen.quote:Op dinsdag 18 september 2007 13:54 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Volgens mij snap je er echt niks van he. Je kunt ten eerste een geloof niet verbieden, en zelfs al lukt het om het te verbieden blazen malloten zich in naam van wat anders wel op.
Het ligt niet aan de Islam. De Islam is niet de oorzaak, maar slechts een middel. Het gaat erom hoe mensen het interpreteren en ermee omgaan. Dat een grote groep mensen hierin naar het extremisme neigt ligt aan die mensen, en niet het geloof.quote:Op dinsdag 18 september 2007 14:12 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Je moet leren lezen.
Ik constateer alleen waar het aan ligt, meer niet. Nergens stel ik dat de islam verboden moet worden.
Komop zeg, doe niet zo naïef.quote:Op dinsdag 18 september 2007 23:51 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Het ligt niet aan de Islam. De Islam is niet de oorzaak, maar slechts een middel. Het gaat erom hoe mensen het interpreteren en ermee omgaan. Dat een grote groep mensen hierin naar het extremisme neigt ligt aan die mensen, en niet het geloof.
Kom op, onderbouw je mening ook even.quote:Op woensdag 19 september 2007 00:00 schreef Jo3pM3lo3n het volgende:
[..]
Komop zeg, doe niet zo naïef.
Ik neem het helemaal niet op voor de Islam, vind geen enkel geloof echt 'snugger'. En het is maar net hoe je het interpreteert, in landen als Irak en Iran is het natuurlijk behoorlijk extreem (maar die mensen weten ook niet beter). Hier zijn steeds meer Moslims toch progressiever aan het worden. Zo heb ik een collega die wel zegt Moslim te zijn maar ze valt er anderen verder niet mee lastig. Op de manier waarop zij het interpreteert is er niks mis met de Islam dus het kan wel. Om zo iemand nog met een Nazi te vergelijken is een behoorlijke belediging, niet?quote:Op woensdag 19 september 2007 00:15 schreef Jo3pM3lo3n het volgende:
Waarom neem je het zo op voor deze religie? Vind je het zielig voor moslims?
De islam is een extreem gewelddadige religie, en bovendien één die wat minder snuggere mensen heel erg aanspreekt. Dat is een dodelijke combinatie, vergelijkbaar met het nazisme.
Dit vind ik pas erg. Alle andere religies op één hoop gooien met de achterlijke gewelddadige islam.quote:Op woensdag 19 september 2007 00:21 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ik neem het helemaal niet op voor de Islam, vind geen enkel geloof echt 'snugger'.
Nee. Lees de Koran er maar eens op na. Een moslim kan zo gematigd worden als hij/zij wil, dat kloteboek blijft een soort extremistisch handvest. Je zult dus altijd idioten houden die het extremistisch interpreteren op momenten dat het hen het beste uitkomt.quote:Om zo iemand nog met een Nazi te vergelijken is een behoorlijke belediging, niet?
Heb je al eens gelezen wat voor middeleeuwse dingen in de bijbel staan? En de thora zal ook niet vooruitstrevend zijn.quote:Op woensdag 19 september 2007 00:24 schreef Jo3pM3lo3n het volgende:
[..]
Dit vind ik pas erg. Alle andere religies op één hoop gooien met de achterlijke gewelddadige islam.
[..]
Nee. Lees de Koran er maar eens op na. Een moslim kan zo gematigd worden als hij/zij wil, dat kloteboek blijft een soort extremistisch handvest. Je zult dus altijd idioten houden die het extremistisch interpreteren op momenten dat het hen het beste uitkomt.
Het Nieuwe Testament, het boek van (naasten)liefde, is absoluut niet te vergelijken met dat achterlijke poeziealbum voor ongeletterde zandjosti's, genaamd "de Heilige Koran".quote:Op woensdag 19 september 2007 00:27 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Heb je al eens gelezen wat voor middeleeuwse dingen in de bijbel staan?
Waar precies wil je dat ik inhoudelijk op inga?quote:Kun je verder nog inhoudelijk ingaan op m'n posts of moet je steeds een andere weg inslaan?
Zohee, jij bent slim.quote:
Wat? Met dat de Islam de oorzaak is van alle kwaad? Dat dat een feit is? Sorry, maar waar is de bronvermelding? Wetenschappelijk bewijs?quote:Op woensdag 19 september 2007 00:39 schreef Jo3pM3lo3n het volgende:
[..]
Zohee, jij bent slim.
Nogmaals: en jouw probleem is...? Kun je het niet hebben ofzo dat je ongelijk hebt?
De islam is niet 'de oorzaak van alle kwaad'. De islam is echter zo opgezet, dat deze extremisme alleen maar in de hand werkt, in plaats van het te voorkomen.quote:Op woensdag 19 september 2007 00:42 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Wat? Met dat de Islam de oorzaak is van alle kwaad? Dat dat een feit is? Sorry, maar waar is de bronvermelding? Wetenschappelijk bewijs?
Hoe is het dan opgezet?quote:Op woensdag 19 september 2007 00:44 schreef Jo3pM3lo3n het volgende:
[..]
De islam is niet 'de oorzaak van alle kwaad'. De islam is echter zo opgezet, dat deze extremisme alleen maar in de hand werkt, in plaats van het te voorkomen.
Als een haatfuik voor domme en gefrustreerde mensen, waarin elke vorm van zelfkritiek bij voorbaat al in de kiem wordt gesmoord.quote:
Dat geldt uiteindelijk voor alles. Maar de islam maakt het mensen wel erg makkelijk om hem extremistisch te interpreteren.quote:Komen we dan weer niet tot de conclusie dat het maar net is hoe mensen ermee omgaan?
Omdat velen zo over denken betekent niet dat het juist isquote:Op dinsdag 18 september 2007 13:52 schreef fjs het volgende:
[..]
Zo is het! En met ons denken velen er zo over. Wanneer verenigen we ons om eindelijk eens iets te doen. In heel Europa zie ik de roep tegen de islam groter worden.
Wat is jouw mening over de Torah en de joden dan?quote:Op woensdag 19 september 2007 00:33 schreef Jo3pM3lo3n het volgende:
[..]
Het Nieuwe Testament, het boek van (naasten)liefde, is absoluut niet te vergelijken met dat achterlijke poeziealbum voor ongeletterde zandjosti's, genaamd "de Heilige Koran".
[..]
mening...quote:Op woensdag 19 september 2007 10:41 schreef Floripas het volgende:
[..]
Wat is jouw mening over de Torah en de joden dan?
Ehm, als van de Vlamingen afhing was heel Belgïe destijds tijdens de invoering van de taalwet tweetalig geworden. Dan had je een punt gehad. De Walen hebben echter toen gezorgd voor de situatie zoals ze nu is. Volgens jouw redenering kunnen de inwoners van pakweg Molenbeek ook maar al beter beginnen met Arabisch leren willen ze in de toekomst nog geholpen worden want dat zal er binnen enkele jaren waarschijnlijk ook de meest gesproken taal zijn. Punt is dat je van de publieke sector tweetaligheid mag verwachten in een officieel tweetalig gebied. In Vlaanderen worden de faciliteiten voor franstaligen gerespecteerd terwijl uit franstalige kant alleen maar een dédain komt voor alles wat Vlaams ruikt.quote:Op woensdag 12 september 2007 14:07 schreef Floripas het volgende:
[..]
Het kan me eerlijk gezegd niet zoveel schelen. Als je in een defacto Franstalige stad woont, moet je natuurlijk voldoende Frans spreken om je te redden. Net als een Waal dat in Antwerpen zal moeten. Verder vind ik het gelul van de bovenste plank.
Wat doet dat ertoequote:Op woensdag 19 september 2007 10:41 schreef Floripas het volgende:
[..]
Wat is jouw mening over de Torah en de joden dan?
Jouw redenering: vergelijk het nieuwe testament, met de God van de liefde, eens met de Koran, wwar het stikt van het geweld en de angst. Vervolgens zeg je: moslims doen wat ze doen omdat de Koran zo is.quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |