Kom op, onderbouw je mening ook even.quote:Op woensdag 19 september 2007 00:00 schreef Jo3pM3lo3n het volgende:
[..]
Komop zeg, doe niet zo naïef.
Ik neem het helemaal niet op voor de Islam, vind geen enkel geloof echt 'snugger'. En het is maar net hoe je het interpreteert, in landen als Irak en Iran is het natuurlijk behoorlijk extreem (maar die mensen weten ook niet beter). Hier zijn steeds meer Moslims toch progressiever aan het worden. Zo heb ik een collega die wel zegt Moslim te zijn maar ze valt er anderen verder niet mee lastig. Op de manier waarop zij het interpreteert is er niks mis met de Islam dus het kan wel. Om zo iemand nog met een Nazi te vergelijken is een behoorlijke belediging, niet?quote:Op woensdag 19 september 2007 00:15 schreef Jo3pM3lo3n het volgende:
Waarom neem je het zo op voor deze religie? Vind je het zielig voor moslims?
De islam is een extreem gewelddadige religie, en bovendien één die wat minder snuggere mensen heel erg aanspreekt. Dat is een dodelijke combinatie, vergelijkbaar met het nazisme.
Dit vind ik pas erg. Alle andere religies op één hoop gooien met de achterlijke gewelddadige islam.quote:Op woensdag 19 september 2007 00:21 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ik neem het helemaal niet op voor de Islam, vind geen enkel geloof echt 'snugger'.
Nee. Lees de Koran er maar eens op na. Een moslim kan zo gematigd worden als hij/zij wil, dat kloteboek blijft een soort extremistisch handvest. Je zult dus altijd idioten houden die het extremistisch interpreteren op momenten dat het hen het beste uitkomt.quote:Om zo iemand nog met een Nazi te vergelijken is een behoorlijke belediging, niet?
Heb je al eens gelezen wat voor middeleeuwse dingen in de bijbel staan? En de thora zal ook niet vooruitstrevend zijn.quote:Op woensdag 19 september 2007 00:24 schreef Jo3pM3lo3n het volgende:
[..]
Dit vind ik pas erg. Alle andere religies op één hoop gooien met de achterlijke gewelddadige islam.
[..]
Nee. Lees de Koran er maar eens op na. Een moslim kan zo gematigd worden als hij/zij wil, dat kloteboek blijft een soort extremistisch handvest. Je zult dus altijd idioten houden die het extremistisch interpreteren op momenten dat het hen het beste uitkomt.
Het Nieuwe Testament, het boek van (naasten)liefde, is absoluut niet te vergelijken met dat achterlijke poeziealbum voor ongeletterde zandjosti's, genaamd "de Heilige Koran".quote:Op woensdag 19 september 2007 00:27 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Heb je al eens gelezen wat voor middeleeuwse dingen in de bijbel staan?
Waar precies wil je dat ik inhoudelijk op inga?quote:Kun je verder nog inhoudelijk ingaan op m'n posts of moet je steeds een andere weg inslaan?
Zohee, jij bent slim.quote:
Wat? Met dat de Islam de oorzaak is van alle kwaad? Dat dat een feit is? Sorry, maar waar is de bronvermelding? Wetenschappelijk bewijs?quote:Op woensdag 19 september 2007 00:39 schreef Jo3pM3lo3n het volgende:
[..]
Zohee, jij bent slim.
Nogmaals: en jouw probleem is...? Kun je het niet hebben ofzo dat je ongelijk hebt?
De islam is niet 'de oorzaak van alle kwaad'. De islam is echter zo opgezet, dat deze extremisme alleen maar in de hand werkt, in plaats van het te voorkomen.quote:Op woensdag 19 september 2007 00:42 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Wat? Met dat de Islam de oorzaak is van alle kwaad? Dat dat een feit is? Sorry, maar waar is de bronvermelding? Wetenschappelijk bewijs?
Hoe is het dan opgezet?quote:Op woensdag 19 september 2007 00:44 schreef Jo3pM3lo3n het volgende:
[..]
De islam is niet 'de oorzaak van alle kwaad'. De islam is echter zo opgezet, dat deze extremisme alleen maar in de hand werkt, in plaats van het te voorkomen.
Als een haatfuik voor domme en gefrustreerde mensen, waarin elke vorm van zelfkritiek bij voorbaat al in de kiem wordt gesmoord.quote:
Dat geldt uiteindelijk voor alles. Maar de islam maakt het mensen wel erg makkelijk om hem extremistisch te interpreteren.quote:Komen we dan weer niet tot de conclusie dat het maar net is hoe mensen ermee omgaan?
Omdat velen zo over denken betekent niet dat het juist isquote:Op dinsdag 18 september 2007 13:52 schreef fjs het volgende:
[..]
Zo is het! En met ons denken velen er zo over. Wanneer verenigen we ons om eindelijk eens iets te doen. In heel Europa zie ik de roep tegen de islam groter worden.
Wat is jouw mening over de Torah en de joden dan?quote:Op woensdag 19 september 2007 00:33 schreef Jo3pM3lo3n het volgende:
[..]
Het Nieuwe Testament, het boek van (naasten)liefde, is absoluut niet te vergelijken met dat achterlijke poeziealbum voor ongeletterde zandjosti's, genaamd "de Heilige Koran".
[..]
mening...quote:Op woensdag 19 september 2007 10:41 schreef Floripas het volgende:
[..]
Wat is jouw mening over de Torah en de joden dan?
Ehm, als van de Vlamingen afhing was heel Belgïe destijds tijdens de invoering van de taalwet tweetalig geworden. Dan had je een punt gehad. De Walen hebben echter toen gezorgd voor de situatie zoals ze nu is. Volgens jouw redenering kunnen de inwoners van pakweg Molenbeek ook maar al beter beginnen met Arabisch leren willen ze in de toekomst nog geholpen worden want dat zal er binnen enkele jaren waarschijnlijk ook de meest gesproken taal zijn. Punt is dat je van de publieke sector tweetaligheid mag verwachten in een officieel tweetalig gebied. In Vlaanderen worden de faciliteiten voor franstaligen gerespecteerd terwijl uit franstalige kant alleen maar een dédain komt voor alles wat Vlaams ruikt.quote:Op woensdag 12 september 2007 14:07 schreef Floripas het volgende:
[..]
Het kan me eerlijk gezegd niet zoveel schelen. Als je in een defacto Franstalige stad woont, moet je natuurlijk voldoende Frans spreken om je te redden. Net als een Waal dat in Antwerpen zal moeten. Verder vind ik het gelul van de bovenste plank.
Wat doet dat ertoequote:Op woensdag 19 september 2007 10:41 schreef Floripas het volgende:
[..]
Wat is jouw mening over de Torah en de joden dan?
Jouw redenering: vergelijk het nieuwe testament, met de God van de liefde, eens met de Koran, wwar het stikt van het geweld en de angst. Vervolgens zeg je: moslims doen wat ze doen omdat de Koran zo is.quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |