Is dit dan zo de beroemde vrijheid van meningsuiting waar belgië trots op is?quote:Een tiental anti-islambetogers opgepakt
di 11/09/07 - In het centrum van Brussel zijn een tiental mensen opgepakt die ondanks het verbod toch wilden betogen tegen de islam. Onder hen zijn Filip Dewinter en Frank Vanhecke.
(Belga)
Enkele weken geleden kondigde een anti-islamitische beweging de betoging aan.
Burgemeester Freddy Thielemans (PS) nam contact op met de politiediensten en verbood de optocht uiteindelijk omdat hij vreesde voor rellen met allochtonen.
Maar de politie verwachtte dat er toch zou worden betoogd. De politiediensten hielden de buurt dan ook extra in de gaten.
Een honderdtal manifestanten, onder wie enkele kopstukken van Vlaams Belang, daagden uiteindelijk op. Een tiental van hen werden opgepakt, onder hen Vlaams Belangvoorzitter Frank Vanhecke en Vlaams parlementslid Filip Dewinter.
(Belga)
Dewinter (foto) protesteerde luidkeels toen hij in de boeien werd geslagen. "Wij kanten ons tegen de islamisering van Europa", klonk het.
Volgens Dewinter ging het om een "democratische manifestatie". Ook Vanhecke begrijpt niet dat de betoging werd verboden.
"Wij denken dat men tegen de islamisering van Europa op een democratische wijze uiting moet mogen geven."
Het betogingsverbod blijft de hele dag van kracht. Toch staan er nog een honderd betogers rond het Luxemburgplein, vooral Denen.
Een filmpje van het gebeuren
bron
alles wat tegen de islam is word verboden.quote:Op dinsdag 11 september 2007 16:10 schreef zagevent het volgende:
[..]
Is dit dan zo de beroemde vrijheid van meningsuiting waar belgië trots op is?
quote:Op dinsdag 11 september 2007 16:17 schreef milagro het volgende:
logisch toch, die haatzaaier!!
zie jij ooit ergens moslims zo demonstreren?
[afbeelding]
nou dan!
Dat geloof je toch zelf niet. Ik heb daar niets van gehoord.quote:Op dinsdag 11 september 2007 16:21 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
![]()
Sommige van deze betogers hebben lange celstraffen gehad.
Dat zal best, maar dan voor andere dingen die ze op hun kerfstok hebben zeker!quote:Op dinsdag 11 september 2007 16:21 schreef Super7fighter het volgende:
is die demonstratie tegen het westen bij voorbaat verboden?quote:Op dinsdag 11 september 2007 16:21 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
![]()
Je bent dus gewoon met opruiing bezig.
Hi S7F, I want to thank you very much for this information.quote:Op dinsdag 11 september 2007 16:30 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Ben jij het ANP?
Nou vooruit: http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/6903445.stm
Nou ben je aan het haatzaaien. En volgens jou mogen moslims dat niet dus ben je ook nog aan het discriminerenquote:Op dinsdag 11 september 2007 16:40 schreef milagro het volgende:
De Koran staat vol met haatzaaierij jegens andersdenkenden en dan komt zo'n geloofswaanzinnige user hier weer mekkeren over opruiing
flikker toch op, heel Nederland, behalve moussie en SCH is jullie radicale shite zat.
en vlaams Belgie ook.
zolang je clubje radicale gekken haatzaaierij zwart op wit hebben staan, er naar joden als apen wordt gerefereerd in dat fijne boekwerk, er wordt aangeraden niet moslims te mijden als vrienden, homo's minder dan varkens worden geacht, vrouwen die naar jullie achterlijke maatstaven niet decent gekleed gaan "erom vragen" gelijk een hoer, heb je echt je waffeltje te houden over opruiing, haatzaaierij en discriminatie van westerse kant, het gore lef, echt.
Ohhh wat een gerechtigheid. Ik tel alleen op deze fotos al meer dan 4 idiote moslims fundis die oproepen mensen af te maken of op zn minst hopen op dood en verderf hier in het westen. En dan zijn dat de fotos van 1 van de velen demonstraties die wel door mochten gaan. Zelfs zie ik mensen die heel hun gezicht bedekt heb, waar ik het niet in mijn hoofd moet halen dat te doen anders pakken ze mij op.quote:Op dinsdag 11 september 2007 16:30 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Ben jij het ANP?
Nou vooruit: http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/6903445.stm
nee, ik klaag niet over hun achterlijke ideeën, ik constateer dat ze die hebben, van mij mogen ze, maar ga dan niet klagen over haatzaaierij aan je eigen adres, dat zeg ik dus en dat ergert mij, die eenzijdige verontwaardiging.quote:Op dinsdag 11 september 2007 16:45 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Nou ben je aan het haatzaaien. En volgens jou mogen moslims dat niet dus ben je ook nog aan het discrimineren![]()
Onze cultuur heeft misschien een voorliefde voor vergassingen, maar dat vind ik niet zo'n belangrijk verschil.quote:Op dinsdag 11 september 2007 16:47 schreef wierdo6 het volgende:
[..]
Op zn minst kun je constateren dat onze cultuur minder snel naar onthoofdingen neigt.. en ook minder snel naar de dood van een tegenstander.
omg wat een non-argumentquote:Op dinsdag 11 september 2007 16:50 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Onze cultuur heeft misschien een voorliefde voor vergassingen, maar dat vind ik niet zo'n belangrijk verschil.
Hup, de gevangenis in met jou!quote:Op dinsdag 11 september 2007 16:40 schreef milagro het volgende:
De Koran staat vol met haatzaaierij jegens andersdenkenden en dan komt zo'n geloofswaanzinnige user hier weer mekkeren over opruiing
flikker toch op, heel Nederland, behalve moussie en SCH is jullie radicale shite zat.
en vlaams Belgie ook.
zolang je clubje radicale gekken haatzaaierij zwart op wit hebben staan, er naar joden als apen wordt gerefereerd in dat fijne boekwerk, er wordt aangeraden niet moslims te mijden als vrienden, homo's minder dan varkens worden geacht, vrouwen die naar jullie achterlijke maatstaven niet decent gekleed gaan "erom vragen" gelijk een hoer, heb je echt je waffeltje te houden over opruiing, haatzaaierij en discriminatie van westerse kant, het gore lef, echt.
Oh dus wij zijn allemaal duitsers of wat?quote:Op dinsdag 11 september 2007 16:50 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Onze cultuur heeft misschien een voorliefde voor vergassingen, maar dat vind ik niet zo'n belangrijk verschil.
Hoe ziek ben jij, kereltje?quote:Op dinsdag 11 september 2007 16:50 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Milagro wel. In verkapte termen, dat dan weer wel.quote:Op dinsdag 11 september 2007 16:53 schreef wierdo6 het volgende:
[..]
En wij roepen ook niet op dit moment op tot het vergassen van alle moslims of wel dan?
Ik zie die hypocrisie best, maar ik hoor net zulke hypocriete dingen van de anti-moslim kant. Ik lach julie allebei uit.quote:Op dinsdag 11 september 2007 16:49 schreef milagro het volgende:
[..]
nee, ik klaag niet over hun achterlijke ideeën, ik constateer dat ze die hebben, van mij mogen ze, maar ga dan niet klagen over haatzaaierij aan je eigen adres, dat zeg ik dus en dat ergert mij, die eenzijdige verontwaardiging.
mekkeren dat je de profeet niet mag beledigen, een dooie warlord met een schizo probleem, maar wel zeggen dat homo's de dood verdienen... ja dat weer relativeren met "mits 4 getuigen die nooit gelogen hebben' ... maar kom op, zeg.
gruwelijke hekel aan homo's ? prima, maar zeik dan niet over hen die hun hekel aanmoslims net zo duidelijk profileren
jammer dat je dat niet oppikt, joh.
Oh ja.. dan mag jij hier uitleggen hoe jij tot die conclusie komt. Ik kan het zelfs niet eens tussen de regels doorlezen. Maar als jij zegt dat dat kan, dan mag jij ook eens aantonen hoezo. Waar pleit milagro de massa uitroeing van moslims?quote:Op dinsdag 11 september 2007 16:54 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Milagro wel. In verkapte termen, dat dan weer wel.
je snapt het niet, he net als die snipperaar het niet snaptquote:Op dinsdag 11 september 2007 16:51 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Hup, de gevangenis in met jou!![]()
Wegens aansporing van raciale haat, geweld en moord.
Je voorman en idool Filip de winter is er slechts van afgekomen met een aanhouding, maar de taal die jij aanhaalt is gelijk aan die van de demonstranten. Dus ook jij zou de bak in moeten wegens diezelfde strafbare feiten.![]()
Er zijn in Nederland zo vaak betogingen verboden geweest op basis van angst van de burgemeester dat het uit de hand gaat lopen. Dat is helemaal niet zo vreemd. Heeft 0,0 met vrijheid van meningsuiting te maken, wat een slachtofferrol weer milagro.quote:Op dinsdag 11 september 2007 16:35 schreef milagro het volgende:
[..]
is die demonstratie tegen het westen bij voorbaat verboden?
is die demonstratie ' afgebroken' toen bleek waar die haatzaaiende debielen mee liepen, spandoeken vol aanzetting tot geweld?
nee dus, dus bek!
Bij het minste geringste zijn de moslims beledigt maar andersom ook. Ik zie alleen maar primitief heen en weer gescheld en non-argumenten.quote:Op dinsdag 11 september 2007 16:53 schreef wierdo6 het volgende:
[..]
Oh dus wij zijn allemaal duitsers of wat?Maar je denkt wel net als die moslims hier boven op de fotos. Wij zijn allemaal europeanen en dus allemaal hetzelfde.
Je opmerking raakt kant nog wal. Wij hebben namelijk niet een eeuwenlange religieuze cultuur van het vergassen van mensen. Misschien moet je je geschiedenis boek eens open klappen. En wij roepen ook niet op dit moment op tot het vergassen van alle moslims of wel dan?
Abou jahjah, de intelligent die claimt een wapen ter handen genomen te hebben om zijn mening door te duwen waar de winter het met woorden doet. Zoals ook al eerder geconstateerd in het feit dat abou jahjah en consorten meenden ff antwerpen en zn binnen stad te moeten vernielen.quote:Op dinsdag 11 september 2007 16:58 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik heb gehoord dat de man die bewezen dommer is dan de zeer intelligente Abou Jahjah is opgepakt: romige de Winter.
Goede ontwikkeling.²
Ik zie die Jihad als een groter gevaar vandaag de dag, dan de kruistochten van 600 jaar geledenquote:Op dinsdag 11 september 2007 16:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Bij het minste geringste zijn de moslims beledigt maar andersom ook. Ik zie alleen maar primitief heen en weer gescheld en non-argumenten.
Jihad Vs kruistochten
Vrijheid van meningsuiting Vs alle moslims het land uitzetten
Jullie zijn allemaal kleine kinderen.
Laat mij dan maar een lekker vrij kind zijn ipv een onderdrukte volwassene. Uiteindelijk is individuele vrijheid en democratie het hoogste streven in het westen.quote:Op dinsdag 11 september 2007 16:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Bij het minste geringste zijn de moslims beledigt maar andersom ook. Ik zie alleen maar primitief heen en weer gescheld en non-argumenten.
Jihad Vs kruistochten
Vrijheid van meningsuiting Vs alle moslims het land uitzetten
Jullie zijn allemaal kleine kinderen.
Ja, maar jij hebt dan ook geen enkel historisch besef.quote:Op dinsdag 11 september 2007 17:01 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
Ik zie die Jihad als een groter gevaar vandaag de dag, dan de kruistochten van 600 jaar geleden![]()
Meer dan jij denktquote:Op dinsdag 11 september 2007 17:02 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ja, maar jij hebt dan ook geen enkel historisch besef.
Dat krijg je ook echt voor elkaar door andere mensen vrijheden af te pakken.quote:Op dinsdag 11 september 2007 17:02 schreef wierdo6 het volgende:
[..]
Laat mij dan maar een lekker vrij kind zijn ipv een onderdrukte volwassene. Uiteindelijk is individuele vrijheid en democratie het hoogste streven in het westen.
En kruistochten... is dat niet weer hetzelfde als die butt vergelijking hierboven met vergassen. Iets wat een periode in een ver verleden was ipv iets constants wat tot op heden deel uitmaakt van onze cultuur en die we de ander opdringen?
Dan zal ze binnenkort wel persoonlijke beveiliging krijgen tegen jullie soort.quote:Op dinsdag 11 september 2007 16:54 schreef Super7fighter het volgende:
Milagro wel. In verkapte termen, dat dan weer wel.
Dat komt omdat je geen historisch besef hebt.quote:Op dinsdag 11 september 2007 17:01 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
Ik zie die Jihad als een groter gevaar vandaag de dag, dan de kruistochten van 600 jaar geleden![]()
En welke vrijheid nemen we ze dan af? Dit land in te richten zoals het land waar zij vandaan komen en de mensen hier dwingen te leven volgens de wijzen die zij daar gewend zijn? Vertel mij eens, waarin zijn deze mensen niet vrij als ze naar europa komen?quote:Op dinsdag 11 september 2007 17:05 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat krijg je ook echt voor elkaar door andere mensen vrijheden af te pakken.
Dan zul je ook wel een hekel aan Oostenrijkers hebbenquote:Op dinsdag 11 september 2007 17:06 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dat komt omdat je geen historisch besef hebt.²
Wie zijn 'ze'?quote:Op dinsdag 11 september 2007 17:07 schreef wierdo6 het volgende:
[..]
En welke vrijheid nemen we ze dan af? Dit land in te richten zoals het land waar zij vandaan komen en de mensen hier dwingen te leven volgens de wijzen die zij daar gewend zijn? Vertel mij eens, waarin zijn deze mensen niet vrij als ze naar europa komen?
Kunnen ze niet naar school? Krijgen ze geen werk? Krijgen ze geen huis? Mogen ze niet onder onze mensen komen? Hebben wij misschien van die moslim woonwijken zoals de joden het tijdens wo2 hadden?
Ik als buitenlander heb hier alle kansen die elke andere nederlander ook heeft. En ik ben daar dankbaar voor. Er hoeft niet nog meer te gebeuren. En ik hoef mijn land niet hier nog een keer opgebouwd zien, dan ga ik anders wel terug.
Al de teksten van Milagro ademen haat, geweld, een spoor van vernieling aan, ja zelfs dood en massamoord aan tegen de Moslim.quote:Op dinsdag 11 september 2007 16:56 schreef wierdo6 het volgende:
[..]
Oh ja.. dan mag jij hier uitleggen hoe jij tot die conclusie komt. Ik kan het zelfs niet eens tussen de regels doorlezen. Maar als jij zegt dat dat kan, dan mag jij ook eens aantonen hoezo. Waar pleit milagro de massa uitroeing van moslims?
Echter ben jij wel aan het opruien tegen milagro hier op het forum, door haar dingen te veronderstellen die ze niet zegt. Daar zouden ze idd ook voor moeten straffen. Een ban voor iemand met jouw intelligentie lijkt me op zn minst wel op zn plaats.
En zoals hij zelf ook al aangeeft, hij is een tijdloos figuur. Volgens hem zijn we nog steeds bezig met kruistochten.quote:Op dinsdag 11 september 2007 17:09 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
Dan zul je ook wel een hekel aan Oostenrijkers hebben![]()
Die hielden de islamitische hordes tegen toen ze Europa onder hun juk wilden gooien.
Ik wil niet jouw interpretatie horen van hoe jij denkt dat milagro haar woorden uitspraak. Ik wil een directe link zien tussen milagro haar woorden en jou uitspraak dat milagro alle moslims de dood toe wenst.quote:Op dinsdag 11 september 2007 17:11 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Al de teksten van Milagro ademen haat, geweld, een spoor van vernieling aan, ja zelfs dood en massamoord aan tegen de Moslim.
Ik spreek in de eerste plaats voor mezelf. Milagro generaliseert, en spreekt in termen van wij, jullie, zij.
Dat is typisch iets voor (islam)racisten. Ze praten graag in groepen van wij en zij, en sommen daarna een hele reeks van verdachtmakingen die aan een andere groep worden toegeschreven. De eerste stap van haatzaaien. De volgende stop is bedreigen (met geweld), zoals Milagro die ook uit. "We zij jullie radicale shit zat". Weer praat ze voor haar beurt door het over wij te hebben, en weer doet ze net alsof alle Moslims kwaadaardige mensen zijn, gebaseerd op de verdachtmakingen die ze zelf uit. Bovendien is er nog een ander verwerpelijk aspect in haar haatdragende boodschap. Ze doet namelijk net alsof de "wij" (de Nederlanders? de Westerlingen?, de goddelozen of niet-moslims?) allemaal rassenhaters en nazi's, die het liefst alle moslims (die als een blok kwaadaardige mensen worden beschouwd in de visie van haatzaaiers) willen vervolgen of doden. Dat maakt het extra sinister.
De kruistochten begonnen 1000 jaar geleden en waren een reactie op de vervolging en vernietiging van de oorspronkelijke, niet islamitische bevolking.quote:Op dinsdag 11 september 2007 17:01 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
Je mag best gewoon toegeven dat je een rassenhater bent. Je staat gewoon in je recht. Maar als je haat zaait, rassenhaat propageert en aansporingen doet van vernieling en geweld, dan overschrijd je de grens. Jouw betoog heeft dus niks te maken met de vrijheid van meningsuiting, maar met strafbare feiten. Net zoals die demonstranten in Engeland. Wat betreft jullie denken en doen, zijn jij en die demonstranten in Engeland twee handen op een buik. Beide soorten zijn hoogst verwerpelijk.quote:Op dinsdag 11 september 2007 16:57 schreef milagro het volgende:
[..]
je snapt het niet, he net als die snipperaar het niet snapt
NIEMAND hoeft de bak in, ook jij niet met jouw haatzaaierij.
maar jij en je kornuiten moeten niet mekkeren over antipathieën jegens moslims, de islam, als jezelf niets anders doet dan veroordelen middels haatzaaierij.
lastig te bevatten voor je ws, maar vrijheid van meningsuiting geldt ook voor jou, graag zelfs, ik weet het liefst direct met wie ik te maken heb.
maar dat betekent voor jou dus ook dat als jij mag zeggen wat jij wil, een ander dat ook mag, jij mag beledigen middels idiote middeleeuwse opvattingen, je heilige boek staat er vol mee, prima, hoor, maar zeik dan niet over de mogelijke beledigende opvattingen aan jouw adres.
als jij vindt dat een vrouw die zich niet decent kleed feitelijk een hoer is, zeik dan niet dat een ander een vrouw met een hoofddoek een onderdrukte theemuts vindt.
als jij vindt dat homo's eigenlijk dood moeten ware er hier shariawetten geweest, zeik dan niet dat anderen moslims het liefst zien vertrekken.
doe je best maar om het te snappen, het lukt je vast wel![]()
quote:Op dinsdag 11 september 2007 17:15 schreef Gijsbrecht2 het volgende:
[..]
De kruistochten begonnen 1000 jaar geleden en waren een reactie op de vervolging en vernietiging van de oorspronkelijke, niet islamitische bevolking.
Zelfde verhaal als met de Turken, die de Byzantijnen uitmoordden. Turken waren afkomstig uit Centraal Azie.
Ja behalve dat zoals ik al eerder zeg, wij ons eigen land zo willen behouden als het is en andere hier naar toe komen en alles verandert willen zien in maten waar het ons niet in bevalt en het tegen alles wat wij opgebouwd hebben indruist.quote:Op dinsdag 11 september 2007 17:16 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Je mag best gewoon toegeven dat je een rassenhater bent. Je staat gewoon in je recht. Maar als je haat zaait, rassenhaat propageert en aansporingen doet van vernieling en geweld, dan overschrijd je de grens. Jouw betoog heeft dus niks te maken met de vrijheid van meningsuiting, maar met strafbare feiten. Net zoals die demonstranten in Engeland. Wat betreft jullie denken en doen, zijn jij en die demonstranten in Engeland twee handen op een buik. Beide soorten zijn hoogst verwerpelijk.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |